Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wesleytjuh schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:15:
Weet iemand nog een adres voor een sampler kit?

Pricewatch kent ze niet, en WASD, CM Storm etc zijn allemaal door hun voorraad heen lijkt het. Wellicht kent iemand nog een Nederlandse webshop die ze wel op voorraad heeft. Wilde eerst voor Red gaan, maar twijfel nu omdat dat toch wellicht te licht zal gaan typen.
Cherry MX Switch Sampler via : The Keyboard Company
theuberdude14 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:29:
Heeft iemand enig idee waar ik dit soort ledjes kan halen?
Geen idee wat de maat is namelijk
Volgens de volgende blogpost : Custom LED color and brightness on a Razer BlackWidow Ultimate

Zijn het 3mm leds (zonder rand). Tevens een video hoe hij ze zelf vervangen heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door o0SmOkE0o op 25-06-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Vandaag liep ik de mycom binnen voor een UTP kabel, en ging naar buiten met een UTP kabel en een Corsair Vengeance K70. Ik typte tijdelijk op een trust toetsenbord van 9 euro, dus ik ga wel wat vooruit denk ik. Vanavond testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb morgen van een Tweaker een IBM Model M overgekocht! krijg hem deze week misschien al binnen (kan ook volgende week). Het wordt het eerste mechanische toetsenbord wat ik ooit heb aangeraakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Was nog op zoek, maar let hier even op: de verzendkosten zijn bijna net zo hoog als de sampler :P
Misschien wat mensen verzamelen die er interesse in hebben? Zou je wel weer bij die persoon moeten afhalen, anders zit je weer met verzendkosten binnen NLD, en die zijn onderhand hoger dan vanuit het buitenland :/ :P

Wel denk ik dat samplers waarbij de knoppen op een bordje zitten + rubber ringetjes meegeleverd hebben je de beste optie bieden om goed te testen.

[ Voor 18% gewijzigd door 2Dutch op 25-06-2014 17:34 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
2Dutch schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:31:
[...]

Was nog op zoek, maar let hier even op: de verzendkosten zijn bijna net zo hoog als de sampler :P
Misschien wat mensen verzamelen die er interesse in hebben? Zou je wel weer bij die persoon moeten afhalen, anders zit je weer met verzendkosten binnen NLD, en die zijn onderhand hoger dan vanuit het buitenland :/ :P

Wel denk ik dat samplers waarbij de knoppen op een bordje zitten + rubber ringetjes meegeleverd hebben je de beste optie bieden om goed te testen.
Had voor de rest niet naar verzendkosten e.d. gekeken :). Kwam ze toevallig tegen en ze hadden lots in stock. Dus dacht meld het hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

o0SmOkE0o schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:55:
[...]

Had voor de rest niet naar verzendkosten e.d. gekeken :). Kwam ze toevallig tegen en ze hadden lots in stock. Dus dacht meld het hier even.
No worries, super dat je de moeite neemt om te zoeken natuurlijk, en wat je zegt: dat het op voorraad is is erg uniek :+ Zegt toch wel wat over hoe lastig het is, bovendien geef je een smak geld uit dus dan kun je het maar beter zeker weten, toch? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
RyuuPro schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:37:
Welke lay-out wil je?
Full Size Qwerty US
(Lange Linker Shift)

Wil je backlight?
Hoeft niet, maar als het kan wel.

Welke MX Switch prefereer je?
Aangezien ik er zowel mee wil kunnen gamen als code schrijven, wil ik MX Brown hebben.

Wat je is je budget?
100 euro, eventueel op te hogen naar 150 max.

Wil je macro toetsen?
Nee

Wat weet je al?
Ik wil graag ook een detachable USB Kabel. Als ik een dag code ga schrijven op mijn laptop, hoef ik dan niet helemaal achter mijn bureau te duiken om het toetsenbord los/vast te koppelen.

Mijn huidige 3 waar ik tussen twijfel (en alle 3 in stock zijn en prijzen incl. verzenden):
CM Storm Trigger Z - Wel backlight, losse kabel en polssteun - 100 euro
DAS Model S Professional - Geen backlight, losse kabel en polssteun - 135 euro (Maar heeft USB Hub)
Ducky Shine 3 - Wel backlight en losse kabel, geen polssteun - 155 euro

Ik twijfel vooral tussen de Trigger Z en de Shine 3. Is de Shine 3 de 55 euro extra waard?
Ik heb zelf de CM Storm Trigger Z gekocht, voor mij was een polssteun wel belangrijk, ik kon niet iets vinden wat de meerprijs van de Ducky Shine 3 rechtvaardigde.

edit : ik moet wel echt wennen aan de lay-out. Mijn drie linkervingers komen automatisch op capslock+a+s ipv a+s+d :P Ik hoop dat dit na een paar dagen verholpen is anders moet ik toch een ander toetsenbord zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door layzzzz op 26-06-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

theuberdude14 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:17:
[...]

de mediamarkt in eindhoven heeft een logitech g710+ met mx brown en een of ander razr ding met mx blue liggen
Ik was gisteren even cruizen en kwam langs de MM in Eindhoven. Even geckecked en vond de blauwe een stuk fijner typen omdat ze minder hard ingedrukt hoeven worden. Bij de blauwe vond ik dat je beter voelt wanneer je half ingedrukt bent, wat ik van alle voorgaande posts begrijp is dat dus het punt waar je daadwerkelijk wat typt?

Zitten er nog verschillen tussen de toetsen van verschillende merken wanneer er gebruik word gemaakt van dezelfde kleur switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:27

Gundogan

Rip and tear, until it is done

zwik schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:28:
Zitten er nog verschillen tussen de toetsen van verschillende merken wanneer er gebruik word gemaakt van dezelfde kleur switches?
De kwaliteit van de keycaps kan nog wat uitmaken. Dikke PBT keybcaps voelen toch wat anders aan dan goedkope, dunne ABS caps. Verder heeft bijvoorbeeld de G710+ toch standaard o-rings geïnstalleerd? En sommige keyboards gebruiken een niet-standaard layout en dan kan het wel wat moeilijker zijn om vervangende keycaps te vinden.

Verder de familie uitgebreid met een schattig klein toetsenbordje:

Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f148/Gundogan/776b3b1a-f1b4-41c4-be69-0517b4d3aaae.jpg

KBC Poker II met MX Blacks. Erg lekker voor gamen omdat mijn armen nu een stuk dichter bij elkaar liggen. En natuurlijk een stuk mobieler dan een full size keyboard. Als 60% me echt bevalt, kan de Steelseries 6GV2 ook de deur uit. :)

Verder nog goedkoop een Dell AT101 op de kop getikt. Blacks Alps typen op zich best lekker (stukje zwaarder dan MX Blue's, maar zonder klik), maar ik begrijp wel wat ze bedoelen met het stroeve karakter van black alps. Kan verholpen worden, maar dan moet je elke switch uit elkaar gaan halen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwik schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:28:
[...]
Zoals hierboven al aangegeven wordt zit er kwaliteitsverschil in keycaps. Niet alleen de dikte is van belang, ook het gebruikte materiaal. Kwalitatief gezien kun je het als volgt rangschikken: PBT > POM > ABS.

Naast de keycaps kunnen de stabilizers ook voor een flink verschil in gevoel zorgen. Deze stabiliseren de grote toetsen zoals onder meer de spatiebalk, shift, enter en backspace. De meest gangbare zijn Cherry (veelal in toetsenborden met backlight terug te vinden) en Costar (die onder meer door Filco en Das worden gebruikt).

[ Voor 4% gewijzigd door MiBe op 26-06-2014 15:22 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gundogan schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:28:
Verder de familie uitgebreid met een schattig klein toetsenbordje:

[afbeelding]

KBC Poker II met MX Blacks. Erg lekker voor gamen omdat mijn armen nu een stuk dichter bij elkaar liggen. En natuurlijk een stuk mobieler dan een full size keyboard. Als 60% me echt bevalt, kan de Steelseries 6GV2 ook de deur uit. :)
Bij dat toetsenbord heeft iemand tenminste nagedacht over de plaats van de USB aansluiting _O_

Soms vind ik het best irritant dat mijn Razer BlackWidow TKL de USB aansluiting in het midden heeft... echt stom gewoon!
Links of rechts is veeeel beter d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb de witte plastic houdertjes die aan de onderkant van de spatiebalk zitten gebroken. Hoe heten deze dingen/of waar kan ik deze kopen om te vervangen? :P

Het gaat om een razer blackwidow.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
stabilizers of stabilisatoren?
http://www.wasdkeyboards....sert-2pcs.html#ad-image-0

[ Voor 66% gewijzigd door royb3 op 27-06-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

nero355 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:24:
Ben ik gek of zit HWI zwaar onnodig dit toetsenbord af te kraken ?

http://nl.hardware.info/r...fire-rapid-i-brown-review

Echt... review hem dan niet of zo :X 8)7
Inderdaad. Ik heb ook een review geschreven over de Rapid-i, en ik kan mij helemaal hier niet in vinden. De Rapid-i is een geweldige bordje met ActivLite als leuke feature. :)

Edit: ik wou toch nog even reageren, ondanks je het al 7 juni aangaf. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door pclinde op 27-06-2014 13:46 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Goed om te horen dat het toetsenbord bevalt, want daar is dit topic voor : Om ervaringen met anderen te delen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
nero355 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:36:
[...]

Bij dat toetsenbord heeft iemand tenminste nagedacht over de plaats van de USB aansluiting _O_

Soms vind ik het best irritant dat mijn Razer BlackWidow TKL de USB aansluiting in het midden heeft... echt stom gewoon!
Links of rechts is veeeel beter d:)b
Mijn osmium heeft hem rechts en zit daarom vaak mijn muis in de weg. Ook verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Welke lay-out wil je?
US intl. met numpad, dus geen UK met naast de shift.

Wil je met of zonder numpad?
Ja

Wil je backlight?
Optioneel, heeft geen meerwaarde voor mij

Brown denk ik, relatief stil en veelzijdig.

Wat je is je budget?
<€200

Wil je macro toetsen?
Nee. Wel wil ik mediatoetsen (volume, mute en play/pause)

Doel van het keyboard?
Voornamelijk gamen en programmeren.

Wat weet je al?
Dat er niet zo veel keyboards zijn met mediatoetsen... Wat ik so far heb gezien is de enige optie een DAS Keyboard Professional 4, maar het lijkt dat ie een beetje overpriced is t.o.v. bv een full size ducky van €100. Voor die €70 euro verschil krijg je dan mediatoetsen en een usb3 hub.

Daarnaast moet het toetsenbord USB hebben, PS/2 zit niet op mijn laptop ;)

Hebben jullie nog ideeën voor alternatieven?

[ Voor 4% gewijzigd door Gleighton op 29-06-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:54
pclinde schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:44:
[...]
Inderdaad. Ik heb ook een review geschreven over de Rapid-i, en ik kan mij helemaal hier niet in vinden. De Rapid-i is een geweldige bordje met ActivLite als leuke feature. :)

Op zich vind ik het wel een interessant punt. Zelf heb ik gemerkt dat toetsenbordhoogte ten opzichte van polshoogte veel uitmaakt. Als ik een polssteun gebruik bij m'n toetsenbord zakt mijn typsnelheid in tot de helft van normaal, en ik heb er niet aan kunnen wennen. Ik kan me voorstellen dat juist een erg hoog toetsenbord een soortgelijk probleem op kan leveren. En het is het hoogste toetsenbordje dat CM maakt.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bedankt! , weet iemand een nederlandse winkel waar ik deze kan kopen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 13:52

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik ben denk ik op zoek naar iets wat er niet is en dat is een DASkeyboard 4 met verlichting.

Zou graag verlichting in mijn toetsenbord hebben maar vind het multimedia stukje van de DASkeyboards weer erg mooi en kan denk ik niet wennen aan Multimedia controls onder een FN toets.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien de Corsair K70? Heeft ook multimedia toetsen en verlichting (1 kleur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:03
Rubman schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:43:
Ik ben denk ik op zoek naar iets wat er niet is en dat is een DASkeyboard 4 met verlichting.

Zou graag verlichting in mijn toetsenbord hebben maar vind het multimedia stukje van de DASkeyboards weer erg mooi en kan denk ik niet wennen aan Multimedia controls onder een FN toets.
of de Gigabyte Aivia Osmium, bruine of rode switch, verlichting, 2 wieltjes, een voor de toetsenbord verlichting en eentje voor de volume.
5 extra knoppen die je in kan stellen op bv multimedia etc en die dus zonder 2 knop te gelijk indrukken zoals een FN knop, werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Rhodan op 30-06-2014 11:28 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 13:52

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Rhodan schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:27:
[...]

of de Gigabyte Aivia Osmium, bruine of rode switch, verlichting, 2 wieltjes, een voor de toetsenbord verlichting en eentje voor de volume.
5 extra knoppen die je in kan stellen op bv multimedia etc en die dus zonder 2 knop te gelijk indrukken zoals een FN knop, werkt.
De corsair is een leuke en heb ik ook gezien idd, Mis daarbij alleen een USB 3 passthrough.
De Gigabyte vind ik eigenlijk gewoon erg lelijk.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:03
Rubman schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:41:
[...]

De corsair is een leuke en heb ik ook gezien idd, Mis daarbij alleen een USB 3 passthrough.
De Gigabyte vind ik eigenlijk gewoon erg lelijk.
Haha, gelukkig dat smaken verschillen.
In ieder geval bevalt deze Gigabyte me prima.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 12:54
pclinde schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:44:
[...]

Ik heb deze ook besteld, ben benieuwd of ik er ook RSI problemen van krijg zoals de HWI redacteur :o ik zal me er zeker in gaan verdiepen in hoeverre die hoogte precies uitmaakt.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

BerendBoon schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:38:
[...]

Op zich vind ik het wel een interessant punt. Zelf heb ik gemerkt dat toetsenbordhoogte ten opzichte van polshoogte veel uitmaakt. Als ik een polssteun gebruik bij m'n toetsenbord zakt mijn typsnelheid in tot de helft van normaal, en ik heb er niet aan kunnen wennen. Ik kan me voorstellen dat juist een erg hoog toetsenbord een soortgelijk probleem op kan leveren. En het is het hoogste toetsenbordje dat CM maakt.
Uiteraard is de hoogte van het toetsenbord van van belang ten opzichte van je polshoogte. Niet alleen dat, maar je volledige houding, bureauhoogte en stoel hebben ook invloed. Ik heb een maatje die altijd mijn bureaustoel op de laagste stand zet, terwijl hij de zelfde lengte heeft als ik. En mijn voorkeur gaat weer uit naar de hoogste stand. Het blijft een kwestie van voorkeur. :)
BerendBoon schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:23:
[...]

Ik heb deze ook besteld, ben benieuwd of ik er ook RSI problemen van krijg zoals de HWI redacteur :o ik zal me er zeker in gaan verdiepen in hoeverre die hoogte precies uitmaakt.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen! Stuur me even een DM'tje als je het toetsenbord een tijdje in gebruik hebt gehad. :)

[ Voor 51% gewijzigd door pclinde op 01-07-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
awh ik kom er net achter dat er een warrenty void if removed sticker op mijn tobo zit. Kan dus de ledjes over 1,5 jaar vervangen :<

ze zijn niet stuk maar wil op sommige toetsen een andere kleur.

[ Voor 20% gewijzigd door Uberdude op 01-07-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
En anders moet je het risico nemen, en die sticker gewoon verscheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet welke kleur je nu hebt maar er zijn ook gewoon gekleurde covers voor over je ledjes om de kleur te veranderen. Voor een optimale werking heb je hier wel witte achtergrondverlichting voor nodig.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Net een Ducky Zero DK2108 besteld, ik was m'n Razor Blackwidow zo zat met die stomme macro keys waar ik continu op zat te raggen :P.

Ik ben benieuwd hoe die me gaat bevallen, ik wilde eerst iets met achtergrondverlichting, maar merk nu dat ik die eigenlijk altijd uit heb staan op m'n blackwidow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
TERW_DAN schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:24:
Net een Ducky Zero DK2108 besteld, ik was m'n Razor Blackwidow zo zat met die stomme macro keys waar ik continu op zat te raggen :P.

Ik ben benieuwd hoe die me gaat bevallen, ik wilde eerst iets met achtergrondverlichting, maar merk nu dat ik die eigenlijk altijd uit heb staan op m'n blackwidow.
Alvast een heads up de toets print slijt er heel snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Daar kan ik op zich nog wel mee leven, ik kijk toch nooit op m'n toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Zelf wacht ik nog altijd op een mooie kleine BT draadloos mechanisch toetsenbordje waar wel een grote spatiebalk op zit. Filco heeft een leuke die ik bijna had gekocht maar daar zit een kleine spatiebalk op. Ze zijn ook niet van plan een model met grote spatiebalk te maken helaas.

Ook wacht ik stiekem nog op de LE roze versie van de Ducky Shine 3. Ze zeiden een jaar geleden al dat ik hun website in de gaten moest houden maar hij is nog niet langsgekomen.

Alsnog de tip voor mensen die met RSI zitten of last van de polsen krijgen: Neem een mooie dikke pols steun. Heb zelf een grote leren van Filco en die bevalt erg goed. Snap ook nooit de mensen die de pootjes van hun toetsenbord gebruiken... Het lijkt mij dat je polsen daarmee onder een nog grotere en vervelende hoek komen te staan. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De Ducky die ik nu heb is eigenlijk het eerste keyboard waarbij ik die pootjes wel prettig vindt werken, omdat de hoek dan net even wat beter is. Meestal heb ik ook een grafhekel aan die dingen en zorgen ze ervoor dat je alleen maar minder comfortabel kunt typen, maar bij dit keyboard vind ik het zowaar wel prettig, had ik overigens ook niet verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De sampler kits bij maxkeyboard.com zijn weer op voorraad, net ff bestelling geplaatst :)

Wilde toch per se eentje op een pcb hebben + o-ringen, want ik vermoed dat ik niet blij zal zijn met fullsize keys en dan ook nog eens helemaal naar beneden rammen zoals ik nu gewend ben. Kan ik eindelijk gericht gaan shoppen voor een nieuw tobootje.

Misschien dat ik een kitje kan laten rouleren binnen dit topic voor de "welke switch"-twijfelaars, als daar behoefte aan is? Want zo'n kitje gebruik je alleen even om je keuze te bepalen, daarna ligt ie voor de leuk in de la :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
warcow schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:15:

Alsnog de tip voor mensen die met RSI zitten of last van de polsen krijgen: Neem een mooie dikke pols steun. Heb zelf een grote leren van Filco en die bevalt erg goed. Snap ook nooit de mensen die de pootjes van hun toetsenbord gebruiken... Het lijkt mij dat je polsen daarmee onder een nog grotere en vervelende hoek komen te staan. Of zie ik dat verkeerd?
Nee, dat zie je goed. Het is veel beter om die klepjes in te klappen als je blind kan typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
TERW_DAN schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:23:
De Ducky die ik nu heb is eigenlijk het eerste keyboard waarbij ik die pootjes wel prettig vindt werken, omdat de hoek dan net even wat beter is. Meestal heb ik ook een grafhekel aan die dingen en zorgen ze ervoor dat je alleen maar minder comfortabel kunt typen, maar bij dit keyboard vind ik het zowaar wel prettig, had ik overigens ook niet verwacht :P
Ik ben ook zeker te spreken over de zero heb wel dan het s model met backlight maar dat is ook het enigste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, ik wilde eerst ook voor een backlit keyboard gaan, maar ik merk dat ik die bij m'n Razer nu al heel lang uit heb staan, omdat ik 'm daar niet zo gek fijn vindt. Dus eigenlijk mis ik 't niet eens echt. Ik kijk toch vrijwel nooit op m'n keyboard, en zolang ik je F en de J weet te vinden komt 't wel goed.

Tot dusver ben ik ook best te spreken over deze tikplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Welke lay-out wil je?
US intl

Zonder

Wil je backlight?
Maakt me helemaal niets uit zolang het maar uit te zetten is wanneer het storend wordt.

Ik denk brown, ik ga vooral veel typen(/progammeren) op dit toetsenbord niet echt hadcore gamen. Ze moeten (voor mechanische toetsen) wel redelijk stil zijn.

Wat je is je budget?
Het liefst zo goed koop mogelijk maar tot 150euro is te rechtvaardigen.

Wil je macro toetsen?
Nee

Doel van het keyboard?
Voornamelijk om te gebruiken bij m'n laptop voor mijn studie (dus ook in collegezaal daarom niet te luid) aangezien ik typen op een standaard laptop toetsenbord 3x *** vind , vooral veel tekst typen en programmeren dus.

Wat weet je al?
Dat ik liefst een zo compact mogelijk toetsenbord wil hebben maar ik wil zeker nog wel pijltjes/delete/home/end toetsen hebben. Het liefst heb ik blanco toetsen zoals de das ultimate maar het is niet per-se een noodzaak.

Ook moet hij een tegen een stootje kunnen aangezien hij elke dag in m'n tas naar de uni en weer terug vervoert gaat worden.

Ik wilde gaan voor de CM storm stealth maar die is niet in tkl variant te verkrijgen in Nederland. Alleen in de variant waarbij de pijltjes opgeofferd worden op plaats te maken voor het numpad :(

[ Voor 3% gewijzigd door TheK1ng op 06-07-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik zou kijken voor een ducky TKL gaan.

je hebt een zero voor niet zoveel geld en een shine 3 voor meer en is dan iets luxer.

maar super toetsenborden. tik zelf op een ducky TKL shine 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 22:44
De TKL Ducky varianten zijn sowieso prima keuzes (DK 2087 Zero of DK9087 Shine 3). Of als de form factor echt zo'n belangrijke rol speelt omdat je hem mee wilt/moet nemen, zijn de sub-TKL tobo's misschien ook een optie, sommige ervan hebben wel del/home/end, bijv. een KBT Race 2. De Leopold FC660M is er ook nog, maar ik betwijfel of je die gemakkelijk in Europa kunt krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jelmar op 07-07-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
Ik ga waarschijnlijk voor de ducky zero tkl (http://www.duckychannel.com.tw/en/ZERO_DK2087.html) ik lees op het internet veel goede dingen over ducky toetsenborden. Ik heb toch liever geen sub-TKL okal hebben ze wel del/home/end. Ik heb er een keer mee gewerkt en ik vond het toch niet zo handig als een gewoon toetsenbord waar alleen het numpad vanaf gesneden is zegmaar. Het ging ook vooral om het formaat. Een toetsenbord zonder numpad is al (hoe gek het ook klinkt) een stuk handzamer om mee te nemen. Het verschil tussen tkl en sub-TKL zal een stuk minder zijn....

Verder wil ik bij nader inzien ook voor een zo goedkoop mogelijk model (dat nog van goede kwaliteit is uiteraard) gaan aangezien hij vroeg of laat toch een keer kapot zal gaan door het elke dag me (willen) nemen. Dan vind ik tegen de 90 euro dus een mooie prijs.

Helaas hebben ze hem niet bij alternate maar wel bij mechanicalkeyboards.nl? Is dat een goede winkel?

Ik heb ook nog even gekeken voor een WASD toetsenbord, de prijs hiervan viel ook nog wel mee ik kwam uit op net iets boven de 100euro. Ik schrok echter van de verzendkosten (44 dollar geloof ik). :( Dan wordt het al snel een duur toetsenbord.

edit: Weet iemand toevallig waar ik een keyboard sleeve/hoes kan kopen? Zoiets als je ook voor laptops hebt zou het beste zijn denk (zo'n ding van neopreen).

[ Voor 6% gewijzigd door TheK1ng op 07-07-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
TheK1ng schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:09:
Helaas hebben ze hem niet bij alternate maar wel bij mechanicalkeyboards.nl? Is dat een goede winkel?
mechanicalkeyboards.nl vind ik een prettige winkel (en met mij meer hier volgens mij)
snel verstuurd en nette afhandeling.

en de zero is nu even niet op voorraad maar met 1 a 2 week weer volgens mij.

anders gewoon even een mailtje stuuren naar mechanicalkeyboards.nl Wendel (de eigenaar) kan je helpen met een boel vragen :)

een toppertje die wendel

PS: ik heb geen aandelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*EDIT* zie net de vragenlijst op de begin pagina staan. Ik zal mijn post even editen.

Welke lay-out wil je?
EU/US

Ja

Wil je backlight?
Ik heb graag backlight maar dan gewoon een simpele vorm.

Dit wordt mijn eerste mechanische toetsenbord en mijn keuze is gevallen op MX-Red

Wat je is je budget?
Maximaal 130 euro.
Een andere bij komst is, is dat ik het toetsenbord graag in een winkel afhaal (kan nog even testen in de winkel)

Wil je macro toetsen?
Het is handig maar geen must.

Doel van het keyboard?
Gamen en teksten schrijven

Wat weet je al?
Ik wil graag een toetsenbord met een redelijke kwaliteit/prijs verhouding.
Op google/LinusTechTips/tweakers heb ik rondgekeken tussen de toetsenborden en mijn keuze is gevallen op dit toetsenbord:
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (EU layout)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:53:
Hallo allemaal, ik hoop dat ik hier goed zit. Recentelijk heb ik besloten dat het tijd is om over te stappen naar een mechanisch toetsenbord. Zelf heb ik wat rondgekeken en mezelf geïnformeerd over de verschillende switches en uiteindelijk is mijn keuze gevallen op dit toetsenbord:
En ik vroeg me toch nog even af of er mensen hier zijn die een negatieve ervaring hebben met dit toetsenbord?
Er komt binnenkort de K75 uit die heeft RGB ledjes :9~

Enige echte nadeel. Heb de K60 en dat is een geweldig toetsenbord in elk opzicht.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het toetsenbord met de RGB ledjes er echt heel vet uit ziet, maar los staande van een disco starten bij elke LAN-party lijkt het me het geld niet echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:00:
Ik moet zeggen dat het toetsenbord met de RGB ledjes er echt heel vet uit ziet, maar los staande van een disco starten bij elke LAN-party lijkt het me het geld niet echt waard.
Sowieso vind ik dat van backlit toetsenborden maar als je de RGB zelf kan aansturen is het gewoon een patsfactor +30 ongeacht de situatie.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de K70 vind ik het nog wel handig dat je voor elke individuele toets kan kiezen of je hem verlicht of niet.
Ik heb mijn eerste post even geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:53:
Hallo allemaal, ik hoop dat ik hier goed zit. Recentelijk heb ik besloten dat het tijd is om over te stappen naar een mechanisch toetsenbord. Zelf heb ik wat rondgekeken en mezelf geïnformeerd over de verschillende switches en uiteindelijk is mijn keuze gevallen op dit toetsenbord:
En ik vroeg me toch nog even af of er mensen hier zijn die een negatieve ervaring hebben met dit toetsenbord?

*EDIT* zie net de vragenlijst op de begin pagina staan. Ik zal mijn post even editen.
Erg fijn toetsenbord, heb zelf het kleine broertje K60.
Vooral het schoon houden van de corsair toetsenborden is prettig, eens in de zoveel tijd met een busje perslucht er over heen en hij is weer als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 04:54
Wilde ik dus al geruime tijd ontzettend graag een zilvere K70 met blue of brown switches, hebben ze die niet meer :') EOL, de hele serie met blauwe leds :( Nu kan ik best wachten op de K70 RGB, maar ik ga er eigenlijk niet vanuit dat die net zo duur worden als de K70, en die vond ik eigenlijk al echt wel duur genoeg. Alleen nog de zwarte met rode leds is te krijgen, heel erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wam laatst de verwachtte prijzen tegen, Ik geloof dat de K70 RGB iets van 170 dollar en de K95 RGB richting de 190 dollar. Dus dat is een stukje duurder :3.
Een van de redenen voor mij om voor de K70 Red te gaan is dat ik weet dat ze hem nog hebben liggen bij de Mycom waar ik woon :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 04:54
I'd love to, maar reds vind ik echt niks (geprobeerd bij een vriend). En heb m'n hele setup rond blauw gebouwd (PC zelf en muis nu en hoopte dus ook op het toetsenbord), dan zou ik het zonde vinden om dan wel een rood verlicht toetsenbord te nemen... zeker voor die prijs, je vervangt zo'n ding niet elk jaar ofzo. Ik denk dat ik wat eerder had moeten zijn, hopen dat er ééntje tweedehands beschikbaar komt, kan volgens mij prima met die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:17
Ik heb sinds deze week de CM Quickfire Rapid-i. Ik weet niet wat ze bij hardware.info bezielde? Super degelijk. Voelt zo fijn aan en de behuizing heeft een matte zachte finish! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
sk1nny666 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:17:
[...]

mechanicalkeyboards.nl vind ik een prettige winkel (en met mij meer hier volgens mij)
snel verstuurd en nette afhandeling.

en de zero is nu even niet op voorraad maar met 1 a 2 week weer volgens mij.

anders gewoon even een mailtje stuuren naar mechanicalkeyboards.nl Wendel (de eigenaar) kan je helpen met een boel vragen :)

een toppertje die wendel

PS: ik heb geen aandelen :+
Top bedankt voor de info. Er staat levering tweede week van Juli, dat is het nu volgensmij. Maar ik heb er geen haast mee, de laptop waarmee ik hem ga gebruiken komt op z'n vroegst ook pas over 2 weken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
TheK1ng schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:10:
[...]

Top bedankt voor de info. Er staat levering tweede week van Juli, dat is het nu volgensmij. Maar ik heb er geen haast mee, de laptop waarmee ik hem ga gebruiken komt op z'n vroegst ook pas over 2 weken :).
ik zou zeggen stuur hem dan even een mail kan die je zo vertellen waneer ze binnen komen en kan die er vast 1 voor je vast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Welke lay-out wil je?
De normale, EU/US.

Geen voorkeur.

Wil je backlight?
Het liefst wel, maar niet een must.

Ik heb er geen een uitgeprobeerd, dus ik weet nou niet precies welke ik het fijnste vind.

Wat je is je budget?
50-75 euro.

Wil je macro toetsen?
Het liefst niet, maak er namelijk geen gebruik van. Indien er wel macro toetsen opzitten, het liefst zo weinig mogelijk.

Doel van het keyboard?
Guild Wars 2, programmeren en tekstverwerken.

Wat weet je al?
Dat mechanische toetsenborden een aardig prijskaartje hebben. :P Ik vind het niet erg om wat meer uit te geven voor een toetsenbord, maar ik wil wel weten dat ik een fijn typend toetsenbord krijg. Aangezien ik het niet echt cool zal vinden als ik veel geld uit trek voor een toetsenbord wat uiteindelijk niet erg fijn is voor hetgene waarvoor ik hem wilt gebruiken.

Ik had zelf al wat staan rondneuzen in de Pricewatch, maar ik weet zelf niet echt welk merk nou beter is dan de andere (Heb niet veel andere toetsenborden gehad dan Logitech). Mij leek de Corsair K70 Anodized Black (Dacht ik) wel een aardig toetsenbord. Alleen zat deze wat boven mijn budget helaas !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Persoonlijk gebruik ik de Ducky Zero, brown switch. Ik had ook totaal geen ervaring met mechanical keyboard en de switches en wilde er ook geen grof geld voor neerleggen. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben over dit toetsenbord. Niet een al te hoge prijs, redelijk basic toetsenbord, geen rare fratsen. Als ik dan toch een minpunt moet benoemen, het bord + knoppen voelen redelijk hoog aan, maar dat is puur persoonlijk en daar wen je over het algemeen ook best snel aan.

De brown switches heb ik overigens gekozen omdat mij de Red switches te licht/gevoelig leken en de black switches weer net wat te zwaar. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 16% gewijzigd door GeoffLx op 08-07-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
TheK1ng schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:09:

Ik kan niks anders dan mechanicalkeyboards.nl aanraden. Wordt gerund door 1 iemand, en het is een prima kerel met hele goede service. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
Typehigh schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:09:
[...]

Ik kan niks anders dan mechanicalkeyboards.nl aanraden. Wordt gerund door 1 iemand, en het is een prima kerel met hele goede service. Niks mis mee.
Oke bedankt voor de info. Ik had er zelf eigenlijk nog nooit van gehoord en meestal ben ik dan toch wat voorzichtiger met kopen bij een dergelijke winkel. Maar als hier al meerdere mensen goede ervaringen hebben met deze winkel ga ik er vanuit dat het in orde is :)

edit: op z'n site staat nu verwachte levertijd 9 Juli :) Dus misschien dat ik hem vanavond alvast bestel :P Met het risico dat ik er daarna nog een mechanisch toetsenbord wil kopen voor m'n desktop omdat ik de switch naar rubber dome terug niet meer kan maken wanneer m'n laptop er eenmaal is :P

[ Voor 21% gewijzigd door TheK1ng op 08-07-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de K70 red opgehaald en wat een pracht ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
TheK1ng schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:38:
[...]

Oke bedankt voor de info. Ik had er zelf eigenlijk nog nooit van gehoord en meestal ben ik dan toch wat voorzichtiger met kopen bij een dergelijke winkel. Maar als hier al meerdere mensen goede ervaringen hebben met deze winkel ga ik er vanuit dat het in orde is :)

edit: op z'n site staat nu verwachte levertijd 9 Juli :) Dus misschien dat ik hem vanavond alvast bestel :P Met het risico dat ik er daarna nog een mechanisch toetsenbord wil kopen voor m'n desktop omdat ik de switch naar rubber dome terug niet meer kan maken wanneer m'n laptop er eenmaal is :P
Geen problemen met mechanicalkeyboards.nl zelf mijn tobo ook besteld. keer een pootje perrongeluk afgebroken en stuurde gratis nog een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
TheK1ng schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:38:
[...]Met het risico dat ik er daarna nog een mechanisch toetsenbord wil kopen voor m'n desktop omdat ik de switch naar rubber dome terug niet meer kan maken wanneer m'n laptop er eenmaal is :P
Dat kan ik je verzekeren :) Zodra je mechanisch gewend bent, ga je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:46:
Vandaag de K70 red opgehaald en wat een pracht ding!
K70's met backlit hebben vaak wel het probleem dat de leds er mee ophouden ik hoop dat jij er geen last van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
ik ben al een tijdje op zoek naar een mechanische toetsenbordje met Cherry mx brown switches.. mijn oog was gevallen op een corsair k70 alleen deze zijn in NL alleen maar met red's te krijgen voor zover ik kon vinden, in Duitsland zijn er wel k70's met browns te vinden, maar zijn dan helaas alleen duitse varianten.

heeft iemand een suggestie voor andere tobo's met browns? of zal ik wachten op de k70 RGB

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een aantal goed veroordeelde brown switches gevonden, persoonlijk sla ik RGB over, teveel disco.

pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard
pricewatch: Ducky Zero DK2108S Blue led (Cherry Brown)
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
Ducky tobo's zijn gewoon altijd aan te raden. Ontiegelijk solid build quality, goede materialen, geen poespas en tierelantijntjes. De Zero met LED's heeft een vriend van me, en die is er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Yup, ik zou voor een Ducky gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ducky inderdaad, imo de betere van de 3.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik kan me aansluiten bij de keuze voor de Ducky. Heb 'm zelf pas een paar dagen, maar 't is echt een erg fijn keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Hier meld een ducky zero S brown switch gebruiker.

Geweldig toetsenbord om te gebruiken, je krijgt er echt geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een toetsenbord met Blue switches! Die typen zo ontiegelijk fijn! Ik zit zelf te denken aan een K70 maar die verkopen ze nergens met blues!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
Mr.Gamer: lees de voorgaande paar posts; haal gewoon een Ducky met blue switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10 21:06

RyuuPro

That Damn Fly

Ik ben nu zelf een week lang op een Trigger Z (Brown Switches) aan het tikken.
Wat een verademing ten opzichte van Rubber Domes.
Moet alleen nog wel ff leren dat ik mijn Backspace en Enter-knop niet zo hard meer hoef aan te slaan.
(Oh en ik tik steeds mijn linker-Ctrl ipv linker-Shift, omdat ik hiervoor 2 1/2 jaar een korte shift heb gehad ipv lang)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik heb zojuist mijn http://tweakers.net/price...fire-xt-brown-switch.html binnen. Heerlijk toetsenbordje zover, typt lekker, geen veel extra mogelijkheden erbij. Gewoon neerzetten, aan je computer hangen en typen maar :*) . Erg blij dat ik eindelijk van de rubber domes af ben, echt een groot verschil tussen dat en een mechanisch toetsenbord !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:56
Welke lay-out wil je?
Qwerty

Met

Wil je backlight?
Ja!

Cherry red of blue

Wat je is je budget?
Zo goedkoop mogelijk

Wil je macro toetsen?
Geen vereiste, maar pré

Doel van het keyboard?
Gaming

Wat weet je al?
Ik vind het erg lastig om backlight toetsenborden te vinden, of ze zijn al snel wat duur naar mijn smaak. Ik hoop dat iemand goed advies heeft.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-10 14:22

mvh

State Governor

Na net iets meer dan een jaar op kantoor op mijn Das Model S is een keycap afgebroken. Daarvoor heeft de leverancier een gratis nieuwe gestuurd.

Ik ben nog steeds van mening dat hij niet zo goed is als mijn IBM Model M thuis, maar hij is zeker wel beter dan een rubber dome tobo :)

Oja hij heeft Cherry brown switches

[ Voor 6% gewijzigd door mvh op 10-07-2014 12:57 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
deblaauwn schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:56:
Na net iets meer dan een jaar op kantoor op mijn Das Model S is een keycap afgebroken. Daarvoor heeft de leverancier een gratis nieuwe gestuurd.

Ik ben nog steeds van mening dat hij niet zo goed is als mijn IBM Model M thuis, maar hij is zeker wel beter dan een rubber dome tobo :)

Oja hij heeft Cherry brown switches
Als Model M-eigenaar ben ik erg benieuwd naar hoe jij het verschil tussen de M en je S met brown switches ervaart. Ik ben erg blij met mijn toetsenbord, maar de ghosting is absurd, de toetsenbordindeling is ook niet ideaal (mist windows toetsen) en ik kan 'm niet zomaar aansluiten op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
Ik heb net mijn ducky zero tkl binnen gehad (mx brown). Oh wat typt hij fijn. Ik dacht dat hij geen ledjes had omdat de keuzeoptie op mechanicalkeyboards.nl bij leds "geen" stond en de productpagina van ducky ook niet al te duidelijk is. Ik moet alleen er nog even aan wennen dat ik niet zo hard meer op de toetsen hoef te rammen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaesve schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:00:
[...]

Als Model M-eigenaar ben ik erg benieuwd naar hoe jij het verschil tussen de M en je S met brown switches ervaart. Ik ben erg blij met mijn toetsenbord, maar de ghosting is absurd, de toetsenbordindeling is ook niet ideaal (mist windows toetsen) en ik kan 'm niet zomaar aansluiten op mijn laptop.
Heb toevallig ook een Model M en daarnaast toetsenborden met MX Brown (Blue, Red en Black). Qua aanslag wint niets het vooralsnog van de buckling springs in de Model M. Gamen met dat bord is inderdaad niet te doen vanwege de 2KRO maar voor typen is hij onovertroffen. Het enige dat naar mijn mening nog enigszins in de buurt komt zijn clicky switches zoals Blue en Green. Als je de Model M gewend bent moet je bij Brown echter eerst 10 keer voelen of er überhaupt wel feedback aanwezig is :P

@TheK1ng: Gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.mechkb.com/blog/wp-content/uploads/2014/04/ddk4h.jpg
Sinds zojuist in gebruik. :)

Eerste mechanische keyboard wat ik ooit gekocht heb sinds ik met computers bezig ben (+/- 22 jaar). :)

Is even wennen, kom van een Logitech Wave Keyboard af, dus ik mis de polssteun een beetje. Toetsen voelen ineens een stuk hoger, je voelt de opdrukken op de toetsen, etc. Wel merk je direct het kwaliteitsverschil: ik was die steeds vastzittende toetsen en het gebrek aan feedback zat, dus ik ben overgestapt. Wel een dure jongen, maar goed: als je het doet moet je het goed doen. ;)

Heb wel direct onder alle toetsen dempende O-ringen van WASD Keyboards aangebracht, omdat ik wel de kwaliteit van mechanisch wil maar niet de herrie; scheelt flink. Om dezelfde reden ook in soft clicky (Cherry Brown) variant besteld. :)

Ziet er verder heerlijk strak, no-nonsense uit. :)

Het zal nooit de gimmickfactor van dit ding hebben, maar toch:

Afbeeldingslocatie: http://steampunkworkshop.com/images/Kb41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://steampunkworkshop.com/images/Kb45.jpg

:P

[ Voor 17% gewijzigd door TimMer op 10-07-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Welke lay-out wil je?
Normale layout met de liggende enter en de lange shift aan de linkerkant.
MET! MET! MET!
Wil je backlight?
Neuh liever niet.
Non-clicky hoe dan ook. Heb nu reds.
Wat je is je budget?
Eigenlijk zo goedkoop mogelijk, zijn er goedkopere opties dan in de pricewatch staan? Halen uit china oid?
Wil je macro toetsen?
Nope nergens voor nodig.
Doel van het keyboard?
Typen, heel veel typen.
Wat weet je al?
Reds op dit moment bevallen mij, blacks niet zo. Zolang het non-clicky is dan is het goed. Dit vanwege collega's en een open werkvloer.

Heb nu een K60 met cherry reds. Bevalt prima en wil op werk ook eigenlijk een andere maar het moet niet teveel kosten eigenlijk. Toetsenbord op een budget dus.

Deze zou kunnen en de prijs is opzich ook redelijk maar zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
Touchdomex, het goedkoopste wat je in Nederland gaat krijgen (wat niet als 'gaming keyboard' wordt gemarket) is waarschijnlijk de Ducky Zero DK2108. Die is er met brown, blue, black en red switches. Ik heb er zelf ook een; de build quality is prima, echter pingt de backplate enigszins en de keycaps zijn van ABS plastic. Een pingende backplate is echter niet voorbehouden aan goedkopere modellen, het schijnt dat zelfs Filco's het soms hebben.

Ik heb geen ervaring met de CM Storm die je linkt. Een snelle google leert me echter dat die waarschijnlijk OEM zijn via Costar (Filco en Rosewill); als dat zo is, zou de build quality prima moeten zijn. De keycaps op dat tobo zijn echter ook ABS. Ik ben zelf nooit een fan geweest van het rare lettertype dat ze gebruiken op hun caps, maar dat is personal preference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
Dekar1: het begint misschien een beetje herhaling te worden, maar als prijs een grote rol speelt en je wilt backlit keys, is de keus niet zo groot in Europa/Nederland. Je zult dan waarschijnlijk moeten kijken naar de Ducky Zero DK2108S (Special Edition). Is een prima keyboard.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelmar op 10-07-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:56
Ok. Ik had gehoopt dat er misschien een zou zijn die niet in de pricewatch stond en onder de 100 euro was. Ik had deze inderdaad ook al eens zien langskomen :+

Gelijk besteld, ben benieuwd.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
Ga je geen spijt van krijgen.

Also: epische signature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 07-10 11:21
Touchdomex schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:24:
Welke lay-out wil je?
Normale layout met de liggende enter en de lange shift aan de linkerkant.
MET! MET! MET!
Wil je backlight?
Neuh liever niet.
Non-clicky hoe dan ook. Heb nu reds.
Wat je is je budget?
Eigenlijk zo goedkoop mogelijk, zijn er goedkopere opties dan in de pricewatch staan? Halen uit china oid?
Wil je macro toetsen?
Nope nergens voor nodig.
Doel van het keyboard?
Typen, heel veel typen.
Wat weet je al?
Reds op dit moment bevallen mij, blacks niet zo. Zolang het non-clicky is dan is het goed. Dit vanwege collega's en een open werkvloer.

Heb nu een K60 met cherry reds. Bevalt prima en wil op werk ook eigenlijk een andere maar het moet niet teveel kosten eigenlijk. Toetsenbord op een budget dus.

Deze zou kunnen en de prijs is opzich ook redelijk maar zijn er nog andere opties?
Heb hier een ducky zero met blauwe en een filco ninja met bruine. Als je wil komen proberen ben je welkom. (de bruine zijn niet clicky maar echt stil is het ook niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

warcow schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:56:
[...]

Heb hier een ducky zero met blauwe en een filco ninja met bruine. Als je wil komen proberen ben je welkom. (de bruine zijn niet clicky maar echt stil is het ook niet..)
Voor zover bekend net zo luidruchtig als mijn reds.

Die Ducky heb ik al eens geprobeerd van jou. Doet het ook goed maar is mij echt te luidruchtig. Gaat moeilijk als je constant mensen moet bellen :X :')

Ducky is best een optie maar dan heb ik straks een beter toetsenbord dan thuis en dat kan natuurlijk ook niet :'( :+ Mijn K60 kan ik moeilijk meenemen naar kantoor :P Dat staat er niet...

/me twijfel twijfel twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verenjano
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 17:49
Mijn eerste reply ooit op een niet-V&A advertentie :')

Sinds gisteren trotse eigenaar van een KBC Poker II met MX reds, mijn eerste mechanische toetsenbord. Na lang wikken en wegen (zat te twijfelen tussen deze, de Noppoo Choc Mini en de Ducky 2087) gekocht bij mechanicalkeyboards.nl; goed contact gehad met Wendell, aardige en behulpzame gozer.

Superleuk piepklein bordje, maar ik moet nog flink wennen aan de layout zonder pijltjestoetsen. Dan merk je ineens hoe veel je die eigenlijk gebruikt. Maar dat komt wel. Het typt in ieder geval fijn :)

Via massdrop is de Poker II met MX clears te verkrijgen, overigens. 155 dollar inclusief verzendkosten. Wie durft het aan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Lekker bordje! Ik heb de voorganger (Trigger) met MX Black. Ik ben zelf een groot fan van MX Black, ga binnenkort het bordje aanpassen. Op de WASD en Pijltoetsen MX Clear, en eventueel indien ik ze te pakken kan krijgen MX Super Black voor de enter en spatietoets.

Als ik er aan begin hou ik jullie wel even up-to-date. Ik heb trouwens een Rapid-i met MX Brown.
RyuuPro schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:04:
Ik ben nu zelf een week lang op een Trigger Z (Brown Switches) aan het tikken.
Wat een verademing ten opzichte van Rubber Domes.
Moet alleen nog wel ff leren dat ik mijn Backspace en Enter-knop niet zo hard meer hoef aan te slaan.
(Oh en ik tik steeds mijn linker-Ctrl ipv linker-Shift, omdat ik hiervoor 2 1/2 jaar een korte shift heb gehad ipv lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

http://www.mechanicalkeyb...nborden/kbtalking-v-100/1

Iemand hier ervaringen met dit bordje? Eigenlijk prima in budget en fullsize :+ Bestelbaar met browns....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf geen ervaring met dat bordje. Let er wel op dat hij geen standaard ANSI-layout heeft. Hij heeft bijvoorbeeld zo'n lompe SteelSeries-enter en een korte rechter shift. Aan de andere kant; voor 60 euro kun je er geen buil aan vallen. Het proberen waard lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MiBe schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:02:
Heb zelf geen ervaring met dat bordje. Let er wel op dat hij geen standaard ANSI-layout heeft. Hij heeft bijvoorbeeld zo'n lompe SteelSeries-enter en een korte rechter shift. Aan de andere kant; voor 60 euro kun je er geen buil aan vallen. Het proberen waard lijkt me :)
Nee maar hier valt wel mee te leven. Zolang die linkershift maar lang is bijvoorbeeld. Alleen moet ik eventjes kijken met welke switches hij leverbaar is... Morgen maar mailen :D Wil stiekem net als thuis reds hebben maar voor werk kan browns ook wel goed zijn... :+

Kijk wil zo goedkoop mogelijk zodat het niet een ramp is om hem te laten staan daar een nachtje. Als ik direct 100 tot 120 euro uit ga geven vind ik het wel erg en ja dan doet het een beetje pijn om hem daar te laten staan...

60 euro is dan nog overweegbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 10-07-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht is het een vreemde tik van mij maar ik sla het vraagteken aan met mijn rechter middelvinger op de rechter shift en mijn rechter wijsvinger op de eerste knop die ernaast zit, op dat toetsenbord zou ik daar dus flink aan moeten wennen denk ik. Als je voor het vraagteken je linker shift gebruikt maakt het weinig uit inderdaad. Ben bang dat Browns echter de enige zijn die momenteel op voorraad zijn, de andere mogelijkheden zijn immers greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MiBe schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:11:
Wellicht is het een vreemde tik van mij maar ik sla het vraagteken aan met mijn rechter middelvinger op de rechter shift en mijn rechter wijsvinger op de eerste knop die ernaast zit, op dat toetsenbord zou ik daar dus flink aan moeten wennen denk ik. Als je voor het vraagteken je linker shift gebruikt maakt het weinig uit inderdaad. Ben bang dat Browns echter de enige zijn die momenteel op voorraad zijn, de andere mogelijkheden zijn immers greyed out.
Ik werk op het uiterste randje van mijn rechtershift. Dat is goed te doen hiermee.

Ik heb een mailtje gestuurd met wat vragen :+

Opzich is de combinatie groen met browns niet erg maar ik heb liever witte leds bijvoorbeeld :+ Als ik daar langer op moet wachten vind ik dat helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Weet iemand misschien azerty keycaps voor mijn ducky shine 3 heb het wel gekeken op wasd en op de site vna ducky maar bij wasd kloppen niet alle keycaps en zijn wel heel duur, en bij ducky verkopen ze geen azerty keycaps, voor degene die het niet weten behalve gewoon de andere plekken van de letters is het probleem bij mij vooral bij de punten en bij nummers daar zijn alle tekens verschillend en kan ik het dus eigenlijk heel moeilijk gebruiken voor programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
thibautb schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:18:
Weet iemand misschien azerty keycaps voor mijn ducky shine 3 heb het wel gekeken op wasd en op de site vna ducky maar bij wasd kloppen niet alle keycaps en zijn wel heel duur, en bij ducky verkopen ze geen azerty keycaps, voor degene die het niet weten behalve gewoon de andere plekken van de letters is het probleem bij mij vooral bij de punten en bij nummers daar zijn alle tekens verschillend en kan ik het dus eigenlijk heel moeilijk gebruiken voor programmeren.
Wat klopt er niet aan de caps van WASD? Als je een relatief normaal mechanisch tobo hebt, is het gewoon allemaal universeel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Nadat ik maar liefst tot twee keer toe mijn recent aangekochte Razer Blackwidow Ultimate 2014 heb geretourneerd (origineel + vervangend product) omdat op beide borden de N-knop soms dubbel aansloeg, ben ik inmiddels helemaal klaar met dat bedrijf. Ik twijfel nu tussen het kopen van een CM Storm QuickFire Rapid-i en de CM Novatouch TKL die deze maand uit zou moeten komen. Topre keys lijken me geweldig voor langdurige typsessies die ik regelmatig maak, en ook voor gamen schijnt het prima te zijn. Enige jammere is dat CM niet al teveel informatie over de releasedatum prijsgeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Er staan wel wat video's op YouTube over de NovaTouch ;)
Eyradir schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:44:
Nadat ik maar liefst tot twee keer toe mijn recent aangekochte Razer Blackwidow Ultimate 2014 heb geretourneerd (origineel + vervangend product) omdat op beide borden de N-knop soms dubbel aansloeg, ben ik inmiddels helemaal klaar met dat bedrijf. Ik twijfel nu tussen het kopen van een CM Storm QuickFire Rapid-i en de CM Novatouch TKL die deze maand uit zou moeten komen. Topre keys lijken me geweldig voor langdurige typsessies die ik regelmatig maak, en ook voor gamen schijnt het prima te zijn. Enige jammere is dat CM niet al teveel informatie over de releasedatum prijsgeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
pclinde schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:58:
Er staan wel wat video's op YouTube over de NovaTouch ;)

[...]
Hahaha. Ja, ik heb de indruk dat jij er eentje in bezit hebt ;) Lucky hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
@typehigh De enter knop van de Wasd is helemaal anders dan die van mijn ducky shined.

[ Voor 6% gewijzigd door thibautb op 11-07-2014 01:26 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.