Is dat hetzelfde als 'wij kunnen dit product niet leveren'? Anders zou ik even contact op nemen met mechanicalkeyboards.nl, die verkoper daar kan vast wel wat regelen. voor de service hoef je niet bij alternate te zijn
(reageren altijd laat, en geven nooit echt het antwoord dat je verwacht(Aftersales gaat wel))
Aah man! Dankzij die site zit ik nu te kwijlen over de:
http://www.mechanicalkeyb...n/duckie-dk2108-zero222/1
Maar mn K90 is nog lang niet dood
NOOOEZ
http://www.mechanicalkeyb...n/duckie-dk2108-zero222/1
Maar mn K90 is nog lang niet dood
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Nou, en? Ik heb drie mechanische toetsenborden, allemaal voor een ander doel. Steelseries 6gv2 voor gaming, Unicomp classic 104 dvorak voor typen en een tex beetle voor programmeren(op kantoor, thuis aan tafel en eventueel onderweg)
Steelseries heeft Cherry MX Black switches
Tex Beetle heeft Cherry MX Brown switches
unicomp classic heeft Buckling springs
Steelseries heeft Cherry MX Black switches
Tex Beetle heeft Cherry MX Brown switches
unicomp classic heeft Buckling springs
Ik krijg mn vriendin niet zo ver om weer 120 euro uit te geven aan zo'n ding
voorlopig nog genoeg andere kosten
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Voordat je K90 'dood' is kun je nog wel even door. Mechanische toetsenborden gaan veel langer mee dan de 'gewone' toetsenborden. Misschien kun je een mechanisch toetsenborden potje maken, en daar maandelijks een tientje instoppen? Dan kun je ieder jaar een nieuwe uitzoeken! 
Er zijn mensen met een gigantische verzameling.
Ik wil zelf nog toetsenborden met:
- cherry mx blue
- topre(heel duur)
- diverse alphs switches (mindere kwaliteit dan cherry mx schijnt)
Er zijn mensen met een gigantische verzameling.
Ik wil zelf nog toetsenborden met:
- cherry mx blue
- topre(heel duur)
- diverse alphs switches (mindere kwaliteit dan cherry mx schijnt)
Hallo guys, ben ik weer. Na het even bijlezen in dit draadje ontdekt dat ik m'n Razer BlackWidow met MX Brown alweer meer dan 2 jaar heb. En dat met tussen de 1020 en 168890 aanslagen per dag.
De lettertjes hebben gemiddeld zo 600k aanslagen te incasseren gehad en ik heb tot op heden werkelijk geen enkele klacht.
Binnen de eerste maanden uitte ik mijn vrees dat de keycaps kaal zouden zijn voor het jaar om was, maar uiteindelijk zijn ze allemaal nog helder leesbaar. Ze glimmen wel ondertussen, maar goed.
Ik zie geen echte redenen om de BlackWidows af te raden eigenlijk, maar goed, testsample = 1.
==
Wat betreft het "gamen" / "tekst" gebruik en de soort switches; ik heb een aantal korte sessies op black / red getyped en eigenlijk bevalt mij dat beter dan Brown / Blue waar ik meer ervaring mee heb. (Brown heb ik dus nu jaren dagelijks gebruikt) Eigenlijk vind ik blue kwa geluid lang niet zo storend, maar het reset punt des te meer. Ze hebben toch wat teveel travel. Maar met dubbele O-ringen is het ook net weer niet goed typen.
MX Red lijkt mij eigenlijk een betere keuze, maar echt lange type sessies heb ik er nog niet op zitten op zo'n bordje. Gezien ik geen reden heb om m'n huidige keyboard te vervangen, maar ik wellicht wel een 2e voor kantoor neer wil zetten, de vraag:
Wie typt er dagelijks code op MX Red? Waarom zou je er geen Reds voor gebruiken? Echt exact en enkel tot op accentuatie typen doe ik toch niet, ik ram gewoon door. (Niet 10/10 keer bottomen ofzo, maar wel overmatige kracht erop)
De Razers met "Green" switches heb ik ook geprobeerd, side by side met de MX Blue variant. Bah, Green (Niet van Cherry dus?) accentueert het klikje niet consistent. Als je op de randen drukt, voelt het meteen anders of klinkt het zelfs anders. Vieze spatiebalk, vieze backspace, vieze lange numpad knoppen kwa gevoel. Liever MX Blue!!
Ik had juist voorheen positieve geluiden over MX Greens gehoord, (wel Cherry) in Ducky keyboarden, maar ik heb ze tot nu toe in Azië nog nergens zien staan. (Close call in Malay geloof ik éénmaal, maar ze waren op, MX White was er wel, maar die wilde hij niet open maken voor me.)
De lettertjes hebben gemiddeld zo 600k aanslagen te incasseren gehad en ik heb tot op heden werkelijk geen enkele klacht.
Binnen de eerste maanden uitte ik mijn vrees dat de keycaps kaal zouden zijn voor het jaar om was, maar uiteindelijk zijn ze allemaal nog helder leesbaar. Ze glimmen wel ondertussen, maar goed.
Ik zie geen echte redenen om de BlackWidows af te raden eigenlijk, maar goed, testsample = 1.
==
Wat betreft het "gamen" / "tekst" gebruik en de soort switches; ik heb een aantal korte sessies op black / red getyped en eigenlijk bevalt mij dat beter dan Brown / Blue waar ik meer ervaring mee heb. (Brown heb ik dus nu jaren dagelijks gebruikt) Eigenlijk vind ik blue kwa geluid lang niet zo storend, maar het reset punt des te meer. Ze hebben toch wat teveel travel. Maar met dubbele O-ringen is het ook net weer niet goed typen.
MX Red lijkt mij eigenlijk een betere keuze, maar echt lange type sessies heb ik er nog niet op zitten op zo'n bordje. Gezien ik geen reden heb om m'n huidige keyboard te vervangen, maar ik wellicht wel een 2e voor kantoor neer wil zetten, de vraag:
Wie typt er dagelijks code op MX Red? Waarom zou je er geen Reds voor gebruiken? Echt exact en enkel tot op accentuatie typen doe ik toch niet, ik ram gewoon door. (Niet 10/10 keer bottomen ofzo, maar wel overmatige kracht erop)
De Razers met "Green" switches heb ik ook geprobeerd, side by side met de MX Blue variant. Bah, Green (Niet van Cherry dus?) accentueert het klikje niet consistent. Als je op de randen drukt, voelt het meteen anders of klinkt het zelfs anders. Vieze spatiebalk, vieze backspace, vieze lange numpad knoppen kwa gevoel. Liever MX Blue!!
Ik had juist voorheen positieve geluiden over MX Greens gehoord, (wel Cherry) in Ducky keyboarden, maar ik heb ze tot nu toe in Azië nog nergens zien staan. (Close call in Malay geloof ik éénmaal, maar ze waren op, MX White was er wel, maar die wilde hij niet open maken voor me.)
Precies, ik ben in het algemeen niet zo tevreden over Alternate.royb3 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:34:
Is dat hetzelfde als 'wij kunnen dit product niet leveren'? Anders zou ik even contact op nemen met mechanicalkeyboards.nl, die verkoper daar kan vast wel wat regelen. voor de service hoef je niet bij alternate te zijn(reageren altijd laat, en geven nooit echt het antwoord dat je verwacht(Aftersales gaat wel))
Ik zal eens proberen bij mechanicalkeyboards.nl, bedankt alvast.
Cherry mx red switches hebben weinig kracht nodig, dus als je naar cherry mx green's zit te kijken is cherry mx red echt het tegenovergestelde. Cherry mx red en black switches hebben geen tactile maar linear feedback. Dit houd in dat de kracht die je nodig hebt om de toets in te drukken niet plotseling veranderd bij het punt waar de toets word geregistreerd.djunicron schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:08:
Het kan zijn dat, omdat je de toetsen bottomed, je die tactile feedback juist irrintant vind, maar over het algemeen gebruik ik zelf graag switches die die tactile feedback wel leveren om te typen.
Cherry mx green switches zijn zwaardere versies van cherry MX blue's, dus zou niet weten waarom je die dan juist zou willen.
Als je de cherry mx blue's zo makkelijk bottomed zou ik eerder voor de cherry mx black's gaan dan voor de cherry mx red's.
Oh het proberen van White / Green etc was ook vooral "omdat het kan" zodat ik die switches ook eens gevoeld heb zeg maar.royb3 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:35:
[...]
Cherry mx red switches hebben weinig kracht nodig, dus als je naar cherry mx green's zit te kijken is cherry mx red echt het tegenovergestelde. Cherry mx red en black switches hebben geen tactile maar linear feedback. Dit houd in dat de kracht die je nodig hebt om de toets in te drukken niet plotseling veranderd bij het punt waar de toets word geregistreerd.
Het kan zijn dat, omdat je de toetsen bottomed, je die tactile feedback juist irrintant vind, maar over het algemeen gebruik ik zelf graag switches die die tactile feedback wel leveren om te typen.
Cherry mx green switches zijn zwaardere versies van cherry MX blue's, dus zou niet weten waarom je die dan juist zou willen.
Als je de cherry mx blue's zo makkelijk bottomed zou ik eerder voor de cherry mx black's gaan dan voor de cherry mx red's.
Het issue dat ik heb met tactile feedback is dat ik meer van "full stop" houd, ik vind blue in dat opzicht beter dan brown, en ik verwacht dat Greens in dat aspect beter aan zullen voelen. Maar goed, bottom is ook "full stop"
Het hele punt is, ondanks dat ik MX Brown best goed vind typen voor dagelijks gebruik, ben ik er nog steeds niet zo snel mee als met m'n Logitech K750 met sony schaartjes erin. Ik type namelijk meestal zo dat ik een aantal chars vooruit werk, ram-en-gaan zeg maar, zoals je voorheen op typemachines werkte (ja zo oud ben ik dat ik daar b.v. nog les op had). Minder travel is daarbij eigenlijk beter en minder weerstand wellicht ook wel, vandaar dat ik MX Red wel zag zitten.
Toen ik nog niet gewend was aan "moderne" mech keyboards vond ik een Steelseries G7 na één dag wel vermoeiend. Misschien dat dat nu anders zou liggen, MX Black komt ondertussen niet meer als zo heel zwaar over op mij als ik het probeer, maar ik heb het zware niet echt nodig, dus vandaar dat ik MX Red overweeg?
Bij mechanicalkeyboards.nl waren ze in ieder geval een stuk vriendelijker maar moesten ze mij ook teleurstellen en wisten ze mij tevens te vertellen dat 'Ducky ook niet meer van plan is om die te gaan produceren'.royb3 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:34:
Is dat hetzelfde als 'wij kunnen dit product niet leveren'? Anders zou ik even contact op nemen met mechanicalkeyboards.nl, die verkoper daar kan vast wel wat regelen. voor de service hoef je niet bij alternate te zijn(reageren altijd laat, en geven nooit echt het antwoord dat je verwacht(Aftersales gaat wel))
Allemaal zeer spijtig, en mijn zoektocht gaat verder.
Inmiddels heb ik mijn toetsenbord nu bijna 1 maand. En dan wel deze:

Het is mijn eerste mechanisch toetsenbord, maar ik moet zeggen dat ik echt een verschil merk wanneer ik hierop typ of op mijn oude toetsenbord (Logitech G15). Een eis voor mij was dat ik media keys had, waardoor er al gelijk een stuk minder geschikte toetsenborden waren. En die mensen bij Das Keyboard hebben er goed over nagedacht, werkt allemaal perfect! Zelfs de lineaal die gebruikt wordt als toetsenbord verhoging heb ik al eens gebruikt.

Voor mij waarschijnlijk nooit meer een niet-mechanisch toetsenbord, dit voelt gewoon zoveel beter aan... Zelfs de volume knob vind ik fijner dan die van de Logitech G15, zou ook wel kunnen komen doordat alles hier van metaal is - met uitzondering van de toetsen dan.
Al met al voor iedereen een aanrader! En voor vragen, shout.

Het is mijn eerste mechanisch toetsenbord, maar ik moet zeggen dat ik echt een verschil merk wanneer ik hierop typ of op mijn oude toetsenbord (Logitech G15). Een eis voor mij was dat ik media keys had, waardoor er al gelijk een stuk minder geschikte toetsenborden waren. En die mensen bij Das Keyboard hebben er goed over nagedacht, werkt allemaal perfect! Zelfs de lineaal die gebruikt wordt als toetsenbord verhoging heb ik al eens gebruikt.

Voor mij waarschijnlijk nooit meer een niet-mechanisch toetsenbord, dit voelt gewoon zoveel beter aan... Zelfs de volume knob vind ik fijner dan die van de Logitech G15, zou ook wel kunnen komen doordat alles hier van metaal is - met uitzondering van de toetsen dan.
Al met al voor iedereen een aanrader! En voor vragen, shout.
[ Voor 3% gewijzigd door NLCJ op 28-05-2014 19:07 ]
Hoe is die volumeknop eigenlijk : Doordraai model of met lichte clickjes zeg maar ?? Dat laatste vind ik namelijk erg belangrijk
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Lichte klikjes. Naar mijn mening wel 'fijnere' klikjes dan van de Logitech G15, mocht je die kennen.nero355 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:24:
Hoe is die volumeknop eigenlijk : Doordraai model of met lichte clickjes zeg maar ?? Dat laatste vind ik namelijk erg belangrijk
De meeste goedkopere modellen mechanische toetsenborden worden geleverd zonder polssteun, maar ik zou graag een steun willen hebben. Is er een (Nederlandse) webshop waar polssteunen te koop zijn?
Wow, mooi board zeg en ook USB3 hub, erg handig! Volgens de site alleen in Brown en Blue's ?NLCJ schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:05:
Inmiddels heb ik mijn toetsenbord nu bijna 1 maand. En dan wel deze:
[afbeelding]
Jammer dat ze geen verlichte toetsen hebben, dat is voor mij toch wel een must.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Volgens mij zijn dat inderdaad de enige twee switches mogelijk, echter wou ik toch al de blue's hebben, dus dat maakte voor mij niets uit.Help!!!! schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:22:
[...]
Wow, mooi board zeg en ook USB3 hub, erg handig! Volgens de site alleen in Brown en Blue's ?
Jammer dat ze geen verlichte toetsen hebben, dat is voor mij toch wel een must.
Verlichte toetsen was bij mij van harte welkom, maar geen must. Ik weet tenslotte toch waar de toetsen zitten, en anders doe ik wel een lamp aan.
Jazeker, zie:ViktorC schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 01:01:
De meeste goedkopere modellen mechanische toetsenborden worden geleverd zonder polssteun, maar ik zou graag een steun willen hebben. Is er een (Nederlandse) webshop waar polssteunen te koop zijn?
http://www.mechanicalkeyb...size-ducky-polssteun-80/1
http://www.mechanicalkeyb...etsenborden/accessoires/1
Ik gebruik het tenkeyless model in combinatie met mijn KBC Poker II, werkt prima. Steekt wel een beetje uit, maar dat komt door het enorm kleine toetsenbord.
Na een hele tijd getwijfeld te hebben wil ik nu toch een mechanisch toetsenbord, ik ben op zoek naar een toetsenbord dat ik zou kunnen meenemen in een rugzak naar school. Ik heb af en toe lange programmeer sessies en dan zou een extern toetsenbord ipv mijn laptop wel fijn zijn.
Ik ben toen op deze uitgekomen: • CM storm quickfire tk (ik heb de numpad nodig maar de pijltjes toetsen niet)
Het toetsenbord wordt dus vooral gebruikt voor school maar in mijn vrije tijd ook voor enkele games zoals starcraft 2. Hiervoor zou ik graag een toetsenbord hebben waarbij de F1-F12 toetsen niet al te ver weg staan.
Dan kom ik bijvoorbeeld op zo iets uit: • Corsair K70
Nu zoek ik dus een toetsenbord dat ik mee kan nemen naar school en thuis kan gebruiken om te gamen. Met brown switches.
Mijn budget ligt rond de 120 euro, zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
Ik ben toen op deze uitgekomen: • CM storm quickfire tk (ik heb de numpad nodig maar de pijltjes toetsen niet)
Het toetsenbord wordt dus vooral gebruikt voor school maar in mijn vrije tijd ook voor enkele games zoals starcraft 2. Hiervoor zou ik graag een toetsenbord hebben waarbij de F1-F12 toetsen niet al te ver weg staan.
Dan kom ik bijvoorbeeld op zo iets uit: • Corsair K70
Nu zoek ik dus een toetsenbord dat ik mee kan nemen naar school en thuis kan gebruiken om te gamen. Met brown switches.
Mijn budget ligt rond de 120 euro, zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
Ducky Shine 3 ontvangen en ben al heerlijk aan het typen. Maakt degelijk wat lawaai echter en de toetsen zitten best hoog. Kwestie van wennen hoop ik.
Ook eigenlijk mijn nummer 1 klacht; eigenlijk zou ik graag "2mm Cherry MX" switches willen. Ja, je kan ze minder ver indrukken en dan werken ze wel al, maar eigenlijk mag het keyboard in z'n geheel wel een tikje lager van mij.Cilph schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:42:
Ducky Shine 3 ontvangen en ben al heerlijk aan het typen. Maakt degelijk wat lawaai echter en de toetsen zitten best hoog. Kwestie van wennen hoop ik.
Nee geen polssteun, gewoon een vlakker / lager keyboard met minder maximale travel.
Maar om terug te komen op wat ik quote. Ja, het went wel, maar dat veranderd niets aan het feit dat zo'n beetje ieder mechanisch keyboard vrij hoog staat (met hoge knoppen).
Wat mij trouwens op het idee brengt; waarom niet zelf een keyboard in elkaar knutselen? Tijd voor een frankenbuild misschien.
Na het zoveelste toetsenbord met twijfelachtige prestaties, had ik er schoon genoeg van en ging ik kijken of dat niet anders kon.
De afvallers:
Logitech borden hebben vrijwel altijd de Euro ISO layout, die ik na een paar keer geprobeerd te hebben niet meer wil hebben.
Logitech 'gaming' borden hebben wel die US ANSI layout, maar dan zit je weer met de poespas eromheen, wat voor mij onnodig ruimte in beslag neemt en imo ook niet mooi oogt.
Veel andere gaming borden hebben ook zo'n uitstraling, dus dat valt dan ook af.
Vroeger heb ik oa daarom ook veel keren voor Microsoft gekozen. Juiste layout, en typte wel redelijk voor een rubberdome-systeem. Helaas typen de MS bordjes van de laatste jaren niet echt lekker meer naar mijns inziens.
Tijdens het lezen van dit topic de afgelopen tijd heb ik vooral gekeken wat voor soort switches voor mij het beste zou zijn en evt. welk merk.
In de IBM PC/8086 dagen ben ik veel in aanraking geweest met de buckling-spring en Alps switch syteem. Robuuste kwaliteit, maar de feedback en clicky geluid stoorden mij wel wat, dus vallen de Cherry MX Blue en Brown af.
MX Zwart leek mij vooral te zwaar qua actuatiekracht, dus komen we uit bij het laatste (goed verkrijgbaar) alternatief van de Cherry MX switches; MX Red.
Deze heb ik dan ook gekozen.
Bij het zoeken op meerdere sites die mechanische toetsenborden verkopen heb ik vooral gekeken naar een sober design, beschikbaarheid en natuurlijk kwaliteit.
Filco en Ducky kwamen vaak naar boven als goed, en ik heb dan ook uiteindelijk gekozen voor een Ducky.
Deze was bij mechanicalkeyboards.nl onder andere ook beschikbaar in een kleurstelling die me vooral veel nostalgie wekte naar de Commodore 16/64 machines.
Het is dus de Ducky G2 Pro S.E. DK9008G2PRO PBT geworden met Cherry MX Red switches in 'Style 3'

Gisteren besteld en vandaag al binnen
Het is even wennen om (weer) met zo'n toetsenbord te werken, maar het werkt verder prima. De lampjes bij de Caps,Scroll en Num-Lock hadden naar mijns inziens wel wat minder fel gemogen. Misschien dat ik daar nog iets aan doe. Ook vraag ik me een beetje af, met ook veel andere apparaten waarom nou voor zo'n fragiele aansluiting als mini/micro-USB gekozen wordt terwijl er genoeg ruimte is voor een normale USB-aansluiting.
Toetsenbord met dip-switch(4) op NKRO gezet en werd daarna netjes door de BIOS POST en Windows 8.1 als 2 toetsenborden herkend.
En finally, top-topic! Heeft me veel geholpen.
De afvallers:
Logitech borden hebben vrijwel altijd de Euro ISO layout, die ik na een paar keer geprobeerd te hebben niet meer wil hebben.
Logitech 'gaming' borden hebben wel die US ANSI layout, maar dan zit je weer met de poespas eromheen, wat voor mij onnodig ruimte in beslag neemt en imo ook niet mooi oogt.
Veel andere gaming borden hebben ook zo'n uitstraling, dus dat valt dan ook af.
Vroeger heb ik oa daarom ook veel keren voor Microsoft gekozen. Juiste layout, en typte wel redelijk voor een rubberdome-systeem. Helaas typen de MS bordjes van de laatste jaren niet echt lekker meer naar mijns inziens.
Tijdens het lezen van dit topic de afgelopen tijd heb ik vooral gekeken wat voor soort switches voor mij het beste zou zijn en evt. welk merk.
In de IBM PC/8086 dagen ben ik veel in aanraking geweest met de buckling-spring en Alps switch syteem. Robuuste kwaliteit, maar de feedback en clicky geluid stoorden mij wel wat, dus vallen de Cherry MX Blue en Brown af.
MX Zwart leek mij vooral te zwaar qua actuatiekracht, dus komen we uit bij het laatste (goed verkrijgbaar) alternatief van de Cherry MX switches; MX Red.
Deze heb ik dan ook gekozen.
Bij het zoeken op meerdere sites die mechanische toetsenborden verkopen heb ik vooral gekeken naar een sober design, beschikbaarheid en natuurlijk kwaliteit.
Filco en Ducky kwamen vaak naar boven als goed, en ik heb dan ook uiteindelijk gekozen voor een Ducky.
Deze was bij mechanicalkeyboards.nl onder andere ook beschikbaar in een kleurstelling die me vooral veel nostalgie wekte naar de Commodore 16/64 machines.
Het is dus de Ducky G2 Pro S.E. DK9008G2PRO PBT geworden met Cherry MX Red switches in 'Style 3'

Gisteren besteld en vandaag al binnen
Het is even wennen om (weer) met zo'n toetsenbord te werken, maar het werkt verder prima. De lampjes bij de Caps,Scroll en Num-Lock hadden naar mijns inziens wel wat minder fel gemogen. Misschien dat ik daar nog iets aan doe. Ook vraag ik me een beetje af, met ook veel andere apparaten waarom nou voor zo'n fragiele aansluiting als mini/micro-USB gekozen wordt terwijl er genoeg ruimte is voor een normale USB-aansluiting.
Toetsenbord met dip-switch(4) op NKRO gezet en werd daarna netjes door de BIOS POST en Windows 8.1 als 2 toetsenborden herkend.
En finally, top-topic! Heeft me veel geholpen.
C:\>_
Cherry ML switches?djunicron schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 19:42:
[...]
Ook eigenlijk mijn nummer 1 klacht; eigenlijk zou ik graag "2mm Cherry MX" switches willen. Ja, je kan ze minder ver indrukken en dan werken ze wel al, maar eigenlijk mag het keyboard in z'n geheel wel een tikje lager van mij.
Nee geen polssteun, gewoon een vlakker / lager keyboard met minder maximale travel.
Maar om terug te komen op wat ik quote. Ja, het went wel, maar dat veranderd niets aan het feit dat zo'n beetje ieder mechanisch keyboard vrij hoog staat (met hoge knoppen).
Wat mij trouwens op het idee brengt; waarom niet zelf een keyboard in elkaar knutselen? Tijd voor een frankenbuild misschien.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik zou graag wat hulp willen hebben met een keuze maken voor een mechanisch toetsenbord 
Welke lay-out wil je?
Ik heb nu een Razer Lycosa, en naar mijn weten heeft deze een US Internationaal lay-out?
Dit is hoe mn toetsenbord eruit ziet:

Wil je met of zonder numpad?
Met numpad
Wil je backlight?
Het liefste wel, maar het is geen gamebreaker
Welke MX Switch prefereer je?
Ik zit nog te twijfelen tussen red en brown, het meerendeel wat ik doe achter mn pc is fps/mmo games, dus daar zou red het beste voor zijn, maar ik doe ook schoolwerk e.d. erachter, dus dan dacht ik misschien voor de brown te gaan, omdat dat een beetje de gulde middenweg is?
Wat je is je budget?
Ik hoop zo rond de 100-150 euro te blijven.
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet, mag wel
Doel van het keyboard?
Gamen/schoolwerk
Wat weet je al?
Ik heb zelf zitten zoeken, en ik weet dat ik het liefste een wristrest bij het toetsenbord wil hebben, dat mag er dan bij zitten, of ik kan het er apart bijkopen (iemand nog tips voor goeie wristrest?).
De boards waar ik nu naar kijk zijn de Ducky Zero DK2108S, heeft een redelijke prijs, backlighting, maar ik moet er helaas wel een wristrest bijkopen van 35 euro.
Het andere board waar ik naar zit te kijken is de Das Keyboard 4 Professional, ik vind hem er prachtig uitzien, heeft een USB hub (het liefst wil ik dat ook in mn toetsenbord hebben) en media keys, helaas geen backlightning, en de prijs vind ik behoorlijk aan de hoge kant, aangezien ik er ook geen wristrest bij krijg.
Iemand anders nog met goed advies qua goeie toetsenborden? Hoe het er allemaal uitziet maak ik me niet heel erg druk om, ik wil gewoon een toetsenbord van degelijke kwaliteit waar ik een tijd mee kan doen.
Welke lay-out wil je?
Ik heb nu een Razer Lycosa, en naar mijn weten heeft deze een US Internationaal lay-out?
Dit is hoe mn toetsenbord eruit ziet:

Met numpad
Wil je backlight?
Het liefste wel, maar het is geen gamebreaker
Ik zit nog te twijfelen tussen red en brown, het meerendeel wat ik doe achter mn pc is fps/mmo games, dus daar zou red het beste voor zijn, maar ik doe ook schoolwerk e.d. erachter, dus dan dacht ik misschien voor de brown te gaan, omdat dat een beetje de gulde middenweg is?
Wat je is je budget?
Ik hoop zo rond de 100-150 euro te blijven.
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet, mag wel
Doel van het keyboard?
Gamen/schoolwerk
Wat weet je al?
Ik heb zelf zitten zoeken, en ik weet dat ik het liefste een wristrest bij het toetsenbord wil hebben, dat mag er dan bij zitten, of ik kan het er apart bijkopen (iemand nog tips voor goeie wristrest?).
De boards waar ik nu naar kijk zijn de Ducky Zero DK2108S, heeft een redelijke prijs, backlighting, maar ik moet er helaas wel een wristrest bijkopen van 35 euro.
Het andere board waar ik naar zit te kijken is de Das Keyboard 4 Professional, ik vind hem er prachtig uitzien, heeft een USB hub (het liefst wil ik dat ook in mn toetsenbord hebben) en media keys, helaas geen backlightning, en de prijs vind ik behoorlijk aan de hoge kant, aangezien ik er ook geen wristrest bij krijg.
Iemand anders nog met goed advies qua goeie toetsenborden? Hoe het er allemaal uitziet maak ik me niet heel erg druk om, ik wil gewoon een toetsenbord van degelijke kwaliteit waar ik een tijd mee kan doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Scylin op 31-05-2014 20:44 ]
Vind je de wristrest echt nodig? Ik heb toetsenborden gehad met en zonder geïntegreerde wristrest en ik kan nou niet echt zeggen dat ik hem mis.
Ik moet wel toegeven dat ik tot nu toe altijd met een wristrest heb gewerkt, en ik merk ook dat ik met typen wel degelijk erop rust, en met gamen ook, dus ik weet niet of het echt nodig is, maar aangezien ik eraan gewend ben, heb ik t liever welCilph schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:02:
Vind je de wristrest echt nodig? Ik heb toetsenborden gehad met en zonder geïntegreerde wristrest en ik kan nou niet echt zeggen dat ik hem mis.
Het toetsenbord zelf hoeft niet persé een wristrest te hebben, die kan ik er ook apart bijkopen, ik denk dat als er geen wristrest bijzit ik m eerst wel zonder test, en dan even kijk hoe het allemaal voelt.
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar is dat niet van mindere kwaliteit t.o.v. Ducky en Das?Cilph schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:32:
Corsair K70 is altijd nog een optie. MX Reds met wristrest.
Zelfde keyswitches. Er zijn echter wel wat kwaliteitsproblemen met de LEDs, maar ik weet niet of dat alleen bij de blauwe variant was.
Hm, oke, ik zal er eens naar kijken, het ziet er wel mooi uit, maar de kwaliteit is wat me een beetje zorgen baart
.. Iemand anders nog suggesties?
Ik heb nu de Das Keyboard 4 Professional, en ik heb voorheen ook altijd een wristrest gehad. In eerste instantie was ik bang dat dit niet fijn zou zijn, maar nu ik het toetsenbord eenmaal heb hoor je mij echt niet klagen. Zo'n wristrest is naar mijn mening niet nodig.Scylin schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:07:
[...]
Ik moet wel toegeven dat ik tot nu toe altijd met een wristrest heb gewerkt, en ik merk ook dat ik met typen wel degelijk erop rust, en met gamen ook, dus ik weet niet of het echt nodig is, maar aangezien ik eraan gewend ben, heb ik t liever wel.
Het toetsenbord zelf hoeft niet persé een wristrest te hebben, die kan ik er ook apart bijkopen, ik denk dat als er geen wristrest bijzit ik m eerst wel zonder test, en dan even kijk hoe het allemaal voelt.
OOH OOH Ik heb net m'n CM Quickfire XT met MX Blues binnen!
Eerste snelle indruk:
+Compact fullsize keyboard
+Goed zwaar, niet te
+Rode keycaps voor WASD zien er badass uit
+Typt hemels
-Kleine enter key
-Geen dustcover
-Gedrukte belettering, niet double-shot of lasergegraveerd
-Geen contextmenu key
Uitgebreide beschrijving volgt nadat ik deze een week of 2-3 heb gebruikt!
Eerste snelle indruk:
+Compact fullsize keyboard
+Goed zwaar, niet te
+Rode keycaps voor WASD zien er badass uit
+Typt hemels
-Kleine enter key
-Geen dustcover
-Gedrukte belettering, niet double-shot of lasergegraveerd
-Geen contextmenu key
Uitgebreide beschrijving volgt nadat ik deze een week of 2-3 heb gebruikt!
It's always DNS...
Weet iemand of er een indicatie wanneer de K70 met Cherry Brown switches in Nederland op voorraad komt? Ik lees dat deze versie in april al op de markt zou moeten zijn gekomen? (http://nl.hardware.info/n...an-blue-en-brown-switches) Of wordt deze gelijk opgevolgd door de RGB K70's? In de pricewatch zie ik 'm nog niet op voorraad staan: pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Gunmetal Gray, Cherry Brown (US layout)
[ Voor 29% gewijzigd door J0ey op 03-06-2014 22:41 ]
Ik had toch problemen met de hoogte van mijn Ducky Shine III, vooral bij andere zaken dan typen. Typen kan ik wel zonder te steunen op mijn bureau, maar ik kreeg bijvoorbeeld last van mijn hand van 2048 spelen (don't judge me). Ik heb toen twee Grifiti Fat Wrist pads bestelt op Amazon UK (die dingen zijn te zwak om mee te slepen), en dat gevalt heel goed, ze stinken alleen een beetje.Scylin schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:07:
[...]
Ik moet wel toegeven dat ik tot nu toe altijd met een wristrest heb gewerkt, en ik merk ook dat ik met typen wel degelijk erop rust, en met gamen ook, dus ik weet niet of het echt nodig is, maar aangezien ik eraan gewend ben, heb ik t liever wel.
Mijn G19 van Logitech is gesneuveld, die was nog met Belgisch-punt, dus AZERTY, dus ik vroeg me af welk toetsenbord jullie aanbevelen 
Welke lay-out wil je?
Ik heb nu een G19 AZERTY, Belgisch-punt, dus Engels opschrift, maar AZERTY
Ik wil wel voor een andere instelling gaan, maar dan moet ik weten op wat ik in Windows het toetsebord moet zetten
Met numpad (mag ook digitaal, mits het goed werkt)
Wil je backlight?
Het liefste wel
Red of Brown
Wat je is je budget?
Rond de 165 euro (garantiegeval)
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet, mag wel
Doel van het keyboard?
Gamen
Wat weet je al?
Ik heb zelf zitten zoeken, maar de meeste die ik tegenkom in die winkel (www.gamegear.be) zijn Frans of US, misschien zou ik hen kunnen overtuigen om een andere soort aan te schaffen voor mij, bij hun leverancier, als jullie me kunnen helpen hiermee
Ik weet niet of er specifiek Nederlandse toetsenborden bestaan, met Euro teken erop
Voorkeur merken: Logitech, Razer, Roccat misschien ook, alhoewel ik dit merk zelf persoonlijk nog nooit heb gebruikt
Welke lay-out wil je?
Ik heb nu een G19 AZERTY, Belgisch-punt, dus Engels opschrift, maar AZERTY
Ik wil wel voor een andere instelling gaan, maar dan moet ik weten op wat ik in Windows het toetsebord moet zetten
Met numpad (mag ook digitaal, mits het goed werkt)
Wil je backlight?
Het liefste wel
Red of Brown
Wat je is je budget?
Rond de 165 euro (garantiegeval)
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet, mag wel
Doel van het keyboard?
Gamen
Wat weet je al?
Ik heb zelf zitten zoeken, maar de meeste die ik tegenkom in die winkel (www.gamegear.be) zijn Frans of US, misschien zou ik hen kunnen overtuigen om een andere soort aan te schaffen voor mij, bij hun leverancier, als jullie me kunnen helpen hiermee
Ik weet niet of er specifiek Nederlandse toetsenborden bestaan, met Euro teken erop
Voorkeur merken: Logitech, Razer, Roccat misschien ook, alhoewel ik dit merk zelf persoonlijk nog nooit heb gebruikt
Wat een verademing en, na jaaaaaaaren van het IBM gemis:

Wat een lekker ding
Lekker rammen of, strelen over de keys. Ze pakt ze allemaal.
Keyboardje gewonnen bij een streaming community The Midnight Crew http://midnightgaming.tv
Maar je typt gewoon sneller en vingers moeten het werk doen. Maak je fouten, tja, jij bent diegeen dat typt. Ik kom van een oud Logitech G15 en dat typte al lekker, maar dit is een genot.

Wat een lekker ding
Keyboardje gewonnen bij een streaming community The Midnight Crew http://midnightgaming.tv
Maar je typt gewoon sneller en vingers moeten het werk doen. Maak je fouten, tja, jij bent diegeen dat typt. Ik kom van een oud Logitech G15 en dat typte al lekker, maar dit is een genot.
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Gefeliciteerd. Fijn board.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dank U!
Het is gewoon raar na jaren. Je hoort je werk en fouten zelfs
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Heb ook de K70 met Cherry Red's... toen ik 'm kocht twijfelde ik toch wel enigzins aan de vrij hoge prijs voor een toetsenbord, maar toen ik 'm voor het eerst gebruikte was al die twijfel als mist voor de zon verdwenen, heerlijk bordje!
Gefeliciteerd met een geweldige prijs dus
Gefeliciteerd met een geweldige prijs dus
Die twijfel is zeer herkenbaar. Ik had dat ook met mijn K90 "ja, is het wel waard? Is het wel handig?" Ook mijn vriendin verklaarde me voor gek dat ik dat ding kocht.
Maar nu (ik denk een jaar?) verderop gezien, geweldig ding. Allebei (zij codeerd ermee, ik schrijf/blog ermee) willen we niet anders meer. Ja het is niet echt een mechanisch (sommige toetsen wel, andere niet), maar het is een geweldig apparaat!
Maar nu (ik denk een jaar?) verderop gezien, geweldig ding. Allebei (zij codeerd ermee, ik schrijf/blog ermee) willen we niet anders meer. Ja het is niet echt een mechanisch (sommige toetsen wel, andere niet), maar het is een geweldig apparaat!
[ Voor 4% gewijzigd door corset op 04-06-2014 14:48 ]
Ik kwam dus op dit topic terecht omdat ik ook aan mechanisch keyboard wil....maar deze wilde ik even delen: http://www.pimpmykeyboard.com/deals/the-galaxy-class-keyset/
Ziet er goed uit !
BTW, weet er iemand een WIT mechanisch keyboard ergens verkrijgbaar?
Ziet er goed uit !
BTW, weet er iemand een WIT mechanisch keyboard ergens verkrijgbaar?
[ Voor 15% gewijzigd door maddog4004 op 04-06-2014 15:29 ]
Mijn keyboard (Apple) is van de week kapot gegaan (kolom 5tgb werkt niet meer
) en ik zit er sterk aan te denken om over te stappen op mechanisch. Ik zou alleen graag verschillende cherry switches willen proberen om te weten welke bij me past. Weet iemand in (de buurt van) Rotterdam een winkel waar ik ze kan proberen?
Ik wil graag die nieuwe van Corsair met Cherry Red's
Die K75
RGB ledjes
Kan de K60 eruit.
RGB ledjes
Kan de K60 eruit.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat moet je dan ook lekker op je telefoon doen joh! Doe ik ookeew schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:35:
ik kreeg bijvoorbeeld last van mijn hand van 2048 spelen (don't judge me).
Ehm... MediaMarkt/Informatique/Alternate/duik eens het centrum in en ga al die rare kleine PC winkels langsRikEgg schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:50:
Mijn keyboard (Apple) is van de week kapot gegaan (kolom 5tgb werkt niet meer) en ik zit er sterk aan te denken om over te stappen op mechanisch. Ik zou alleen graag verschillende cherry switches willen proberen om te weten welke bij me past. Weet iemand in (de buurt van) Rotterdam een winkel waar ik ze kan proberen?
LOL!maddog4004 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:27:
Ik kwam dus op dit topic terecht omdat ik ook aan mechanisch keyboard wil....maar deze wilde ik even delen: http://www.pimpmykeyboard.com/deals/the-galaxy-class-keyset/
Ziet er goed uit !

NZXT heeft er één die ze samen met Ducky maken : http://www.nzxt.com/product/detail/140BTW, weet er iemand een WIT mechanisch keyboard ergens verkrijgbaar?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja daar wacht ik ook op, echter is er al heel lang geen nieuws van.Touchdomex schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:08:
Ik wil graag die nieuwe van Corsair met Cherry Red'sDie K75
![]()
RGB ledjes![]()
Kan de K60 eruit.
Zit nogsteeds met mijn logitech g11. Typt voor geen meter.
nieuws: Corsair introduceert twee toetsenborden met Cherry MX RGB-toetsenDeeSung schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:12:
[...]
Ja daar wacht ik ook op, echter is er al heel lang geen nieuws van.
Zit nogsteeds met mijn logitech g11. Typt voor geen meter.
Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903
Welke lay-out wil je?
Graag een toetsenbord met Full Size Qwerty. Angezien ik aan de Logitech layout gewend ben (korte shift, staande Enter) heeft Logitech de voorkeur.
Met, ik ga het veel gebruiken.
Wil je backlight?
Is leuk, hoeft niet.
Browns.
Wat je is je budget?
Zo'n €100,00.
Wil je macro toetsen?
Zou wel fijn zijn.
Doel van het keyboard?
Het zal gebruikt worden als een programmeer/game bord. Ik type nu op een G510 en ik heb laatst een mechanisch bord met browns geprobeerd en ik wil niet anders meer eigenlijk. Ook zijn gewone mediatoetsen eigenlijk wel een must, aangezien ik veel muziek afspeel en ik niet zo'n fan ben van FN toetsen. Eventueel zou het wel kunnen, als het bord veel andere voordelen kent.
Wat weet je al?
Ik ben op de G710+ uitgekomen met een kortingscode van het internet. Zo kom ik, incl. express verzendkosten, op €106,39 uit en dat leek mij een mooie deal. Zijn jullie het hiermee eens of neigen jullie meer naar een Ducky of een Corsair?
Graag een toetsenbord met Full Size Qwerty. Angezien ik aan de Logitech layout gewend ben (korte shift, staande Enter) heeft Logitech de voorkeur.
Met, ik ga het veel gebruiken.
Wil je backlight?
Is leuk, hoeft niet.
Browns.
Wat je is je budget?
Zo'n €100,00.
Wil je macro toetsen?
Zou wel fijn zijn.
Doel van het keyboard?
Het zal gebruikt worden als een programmeer/game bord. Ik type nu op een G510 en ik heb laatst een mechanisch bord met browns geprobeerd en ik wil niet anders meer eigenlijk. Ook zijn gewone mediatoetsen eigenlijk wel een must, aangezien ik veel muziek afspeel en ik niet zo'n fan ben van FN toetsen. Eventueel zou het wel kunnen, als het bord veel andere voordelen kent.
Wat weet je al?
Ik ben op de G710+ uitgekomen met een kortingscode van het internet. Zo kom ik, incl. express verzendkosten, op €106,39 uit en dat leek mij een mooie deal. Zijn jullie het hiermee eens of neigen jullie meer naar een Ducky of een Corsair?
and thanks for all the fish.
Pff, ik zit te twijfelen tussen de Corsair k95 en de Das Keyboard 4 Professional.. Kweet niet zeker of ik voor browns of reds moet gaan.. Ik heb de browns uitgeprobeerd bij mn broer, en die voelen wel fijn aan, maar ik heb het niet kunnen vergelijken met reds.. Moeilijke keuze, zit er nog iets van verschil in qua kwaliteit vd toetsenborden? Ik dacht altijd dat Das betere kwaliteit toetsenborden had als Corsair?
Mooi mooi dik overheen gelezen
Yep ik wacht hem ook nog even af. Wilde eigenlijk een K70, maar dan gewoon met neutrale witte achtergrond verlichting. Kom je bij de K95 uit maar die is niet meer leverbaar lijkt het. Dus dan maar de RGB K70 variant, mooi op wit ingesteld in 90% van de gevallen
.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
De k95 is nog gewoon leverbaar? Bij Alternate staat ie op 1-2 werkdagen zover ik kan zienwesleytjuh schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:42:
Yep ik wacht hem ook nog even af. Wilde eigenlijk een K70, maar dan gewoon met neutrale witte achtergrond verlichting. Kom je bij de K95 uit maar die is niet meer leverbaar lijkt het. Dus dan maar de RGB K70 variant, mooi op wit ingesteld in 90% van de gevallen.
Ik zit zelf te twijfelen tussen die en de Das Keyboard 4 Professional
EDIT: Kzie net dat dat de EU international lay-out is, is dat met zon korte linkershift?
[ Voor 14% gewijzigd door Scylin op 05-06-2014 15:01 ]
Yep, geloof het wel. Wil iig de US versie, en die is zo goed als niet leverbaar. Das Keyboard mist verlichting en dat is een eis voor mij. Jammer want wel een prachtig toetsenbord om te zien
.
De RGB versie zou overigens voor Augustus moeten komen, dus dat is nog hooguit een kleine 2 maanden wachten, dat moet wel lukken
De RGB versie zou overigens voor Augustus moeten komen, dus dat is nog hooguit een kleine 2 maanden wachten, dat moet wel lukken

[ Voor 28% gewijzigd door wesleytjuh op 05-06-2014 15:51 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ah ja, dan heb ik ook een probleem met de k95 van Alternatewesleytjuh schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:11:
Yep, geloof het wel. Wil iig de US versie, en die is zo goed als niet leverbaar. Das Keyboard mist verlichting en dat is een eis voor mij. Jammer want wel een prachtig toetsenbord om te zien.
Backlight is voor mij niet een must, is leuk om te hebben, heb t nu ook, maar is niet echt een breaking point voor mij.
Ik heb zojuist mijn full size Filco met blacks binnen! Echter als ik hem via ps2 of USB aansluit dan branden de lock lampjes en typen werkt niet. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Het lijkt me een DOA maar heb eigenlijk helemaal geen zin om weer zo lang te moeten wachten op een nieuwe
Zojuist de Das Keyboard 4 Professional met brown keys besteld
Even uitproberen zonder wristrest, kijken hoe dat gaat, en anders een Ducky wristrest erbij aanschaffen. Mijn broer heeft er 1, en hij zegt dat hij erg fijn is.
Volgens het bedrijf is er een grote kans dat mn pakketje er morgen al is, dus dat zou helemaal geniaal zijn...
Edit, nou, heb de UPS link gekregen, estimated arrival 11-6, woensdag dus.. Hij zou er waarschijnlijk vandaag en uiterlijk maandag zijn, beetje jammer.
Volgens het bedrijf is er een grote kans dat mn pakketje er morgen al is, dus dat zou helemaal geniaal zijn...
Edit, nou, heb de UPS link gekregen, estimated arrival 11-6, woensdag dus.. Hij zou er waarschijnlijk vandaag en uiterlijk maandag zijn, beetje jammer.
[ Voor 86% gewijzigd door Scylin op 07-06-2014 09:49 ]
Verwijderd
Lange tijd geleden dat ik hier voor het laatst heb ingelogd, gegroet allen.
Na een aantal jaren gewerkt te hebben met voornamelijk laptops en low-grade "het mag niet te veel kosten" toetsenborden ben ik wel eens aan een fijner toetsenbord toe en heb ik het besluit genomen om een mechanisch toetsenboard aan te schaffen.
Het is wel een investering, maar het is me al meermaals aangeraden en zo het topic vluchtig doorgenomen zie ik vooral positieve ervaringen, een goed teken
. Wel twijfel ik nog een beetje welke type switches en bijbehorend bord ik daarbij ga nemen. Ik zit oa nog te twijfelen tussen zwarte en bruine switches, maar ik denk dat ik wel voor bruine switches ga. Mag het niet bevallen, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd
.
Ik heb al wat rondgekeken en zo te zien zal ik een keuze moeten maken tussen de CM Storm Trigger Z, CM storm Quickfire XT en de Cosair Vengeance K70 (die nergens met bruine switches te krijgen zijn ?, K95 wel maar die prijs is niet misselijk).
Heeft er iemand nog aanraders of zijn er nog andere (fijne) toetsenborden die ik over het hoofd zie ?
(en nu ook nog op zoek naar een nieuwe muis, fijn!)
Na een aantal jaren gewerkt te hebben met voornamelijk laptops en low-grade "het mag niet te veel kosten" toetsenborden ben ik wel eens aan een fijner toetsenbord toe en heb ik het besluit genomen om een mechanisch toetsenboard aan te schaffen.
Het is wel een investering, maar het is me al meermaals aangeraden en zo het topic vluchtig doorgenomen zie ik vooral positieve ervaringen, een goed teken
Ik heb al wat rondgekeken en zo te zien zal ik een keuze moeten maken tussen de CM Storm Trigger Z, CM storm Quickfire XT en de Cosair Vengeance K70 (die nergens met bruine switches te krijgen zijn ?, K95 wel maar die prijs is niet misselijk).
Heeft er iemand nog aanraders of zijn er nog andere (fijne) toetsenborden die ik over het hoofd zie ?
(en nu ook nog op zoek naar een nieuwe muis, fijn!)
Ben ik gek of zit HWI zwaar onnodig dit toetsenbord af te kraken ?
http://nl.hardware.info/r...fire-rapid-i-brown-review
Echt... review hem dan niet of zo
Echt... review hem dan niet of zo

Jawel, als alle reviews positief zijn is er iets niet goed. Dan lijkt het "gekocht"nero355 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:24:
Echt... review hem dan niet of zo![]()
Overigens speelt vaak ook erg de voorkeur van de reviewer mee hoor, maar ja..dat heb je overal wel.
Heb bij de aanschaf van de K740 reviews gelezen en nauwelijks iets gelezen over de slechte verlichting (slordig/slecht), terwijl als je goed kijkt naar de video's het je toch behoorlijk vaak opvalt. Mij viel het meteen op toen ik de verlichting aanslingerde: iedereen kijkt toch op een andere manier naar producten. Maar vaak kijken wij profi geeks gelukkig op dezelfde kritische manier naar spullen hoor
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Na een redelijk lange zoektocht en het vinden van heel veel toetsenborden, heb ik besloten om toch jullie raad te vragen! Hopelijk vinden we samen wat.
Welke lay-out wil je?
De standaard US-International
Liever met, maar zonder is ook geen probleem!
Wil je backlight?
Ja, dit is een must.
Browns. (Blue's zouden ook mogen als het niet anders kan)
Wat je is je budget?
Zo'n €100,00.
Wil je macro toetsen?
Liever niet.
Doel van het keyboard?
Vooral voor gamen, typen, en algemeen gebruik.
Wat weet je al?
Ik heb al heel veel toetsenborden gezocht, maar de meeste toetsenborden met MX Brown switches zijn redelijk lastig te krijgen. Ik was zelf op de CM Storm Ultimate en Corsair K70 uitgekomen, maar op de CM Storm zit een maand levertijd op.... en de Corsair K70 kun je in NL alleen met MX Reds halen.
Welke lay-out wil je?
De standaard US-International
Liever met, maar zonder is ook geen probleem!
Wil je backlight?
Ja, dit is een must.
Browns. (Blue's zouden ook mogen als het niet anders kan)
Wat je is je budget?
Zo'n €100,00.
Wil je macro toetsen?
Liever niet.
Doel van het keyboard?
Vooral voor gamen, typen, en algemeen gebruik.
Wat weet je al?
Ik heb al heel veel toetsenborden gezocht, maar de meeste toetsenborden met MX Brown switches zijn redelijk lastig te krijgen. Ik was zelf op de CM Storm Ultimate en Corsair K70 uitgekomen, maar op de CM Storm zit een maand levertijd op.... en de Corsair K70 kun je in NL alleen met MX Reds halen.
Nu toch maar besloten om de o-rings onder mijn Filco op het werk uit te halen. Het was een heftige klus om ze erop te zetten, maar na ruim 8 maanden kan ik enkel concluderen dat het stroever typt. Thuis vlieg ik over de toetsen heen, terwijl ik op werk nog geen zin foutloos kan typen (en dat is knap lastig als programmeur). Het is wel stiller...
Dus bij deze: o-rings te koop!
Edit: Gezien ik ooit wat spul geknoeid heb
, zal ik toch eens moeten gaan kijken of de caps of het gehele tobo (switches et all) gereinigd moet worden. Mijn huisbord typt iig soepeler dan m'n werkbord, maar misschien verschillen ze ook per stuk
Dus bij deze: o-rings te koop!
Edit: Gezien ik ooit wat spul geknoeid heb

[ Voor 30% gewijzigd door vpm op 11-06-2014 09:37 ]
Verwijderd
Ik heb een Logitech G710+, maar heb een probleempje. Wegens net wat te hard trekken/duwen aan de G1 en Escape toets, zijn deze er eens af gevallen. Als ik ze er nu weer op druk, merk ik dat ze niet meer zo vast zitten als ze oorspronkelijk zaten. Ik kan ze er dus met het minste beetje trekken los trekken. Is hier wat tegen te doen? Ik dacht dat het de bedoeling was dat deze caps verwijderd kunnen worden (voor bijvoorbeeld reiniging) en dan probleemloos terug vast gedrukt kunnen worden?
Verder vind ik het echt een zalig toetsenbord om op te typen. Perfecte balans tussen geluid en comfortabel typen.
Verder vind ik het echt een zalig toetsenbord om op te typen. Perfecte balans tussen geluid en comfortabel typen.
Ik reinig mijn Razer BlackWidow Ultimate af en toe inderdaad door alle keycaps eraf te halen en deze in een emmer met water en een aantal bruistabletten te doen. Wel opvallend dat door 'net wat te hard trekken/duwen' de caps eraf zijn 'gevallen'. Ik heb namelijk een schroevendraaier of een mes nodig om de caps eraf te wippen. Als ik de keycaps er terug op doe moet ik wel altijd een beetje doordrukken, dus misschien heb je toch het een en ander gesloopt. De manier waarop de caps op de toetsen zijn bevestigd is behoorlijk simpel, dus je zou snel moeten kunnen zien of er iets stuk is.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:43:
Ik heb een Logitech G710+, maar heb een probleempje. Wegens net wat te hard trekken/duwen aan de G1 en Escape toets, zijn deze er eens af gevallen. Als ik ze er nu weer op druk, merk ik dat ze niet meer zo vast zitten als ze oorspronkelijk zaten. Ik kan ze er dus met het minste beetje trekken los trekken. Is hier wat tegen te doen? Ik dacht dat het de bedoeling was dat deze caps verwijderd kunnen worden (voor bijvoorbeeld reiniging) en dan probleemloos terug vast gedrukt kunnen worden?
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Verwijderd
Het witte plastic van de escape toets is bij nader inzien inderdaad beschadigd. Er zit een scheur/krak in waardoor het dus niet meer mooi spant rond de bruine staaf. Kan ik hier iets aan doen of blijf ik er best gewoon van om verdere schade te voorkomen. Ik gebruik die toets nooit. Zou dit kunnen komen omdat mijn moeder mijn toetsenbord eens heeft afgewassen en dus van links naar rechts over de toetsen gewreven heeft en de toets dus langs zij geduwd werd?
(ik heb haar trouwens meteen gezegd ervan te blijven toen ik dat zag
)
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 08:44 ]
Haal alsjeblieft gewoon een keypuller of knutsel wat in elkaar met paperclips, want dit klinkt alles behalve verstandig!Tom. C schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:03:
[...]
Ik heb namelijk een schroevendraaier of een mes nodig om de caps eraf te wippen. [...]
Heb een uurtje geleden mijn Das Keyboard 4 Professional met brown keys in ontvangst mogen nemen.
Wat een prachtding, werkt zo out of the box, geen rare drivers die half werken, mn media keys werkten meteen met foobar, volume knop werkt als een zonnetje, en het toetsenbord typt en gamed heerlijk!
Wat een prachtding, werkt zo out of the box, geen rare drivers die half werken, mn media keys werkten meteen met foobar, volume knop werkt als een zonnetje, en het toetsenbord typt en gamed heerlijk!
Ik heb toevallig net mijn voorraad van dit type keypuller gevonden : http://www.auspcmarket.co...ps-from-clicky-keyboards/vpm schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:33:
Haal alsjeblieft gewoon een keypuller of knutsel wat in elkaar met paperclips, want dit klinkt alles behalve verstandig!
Dus mocht iemand er één nodig hebben roep effe, want ik heb er echt veel teveel
En ik heb er net een op eBay besteld. Weliswaar voor maarliefst 2 euro.nero355 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:54:
[...]
Ik heb toevallig net mijn voorraad van dit type keypuller gevonden : http://www.auspcmarket.co...ps-from-clicky-keyboards/
Maargoed, mocht die niet aankomen uit China, dan meld ik me.
Haha ik ben heel voorzichtig. De toetsen die met zo'n stabilisator vastzitten laat ik dan ook met rust. De gewone caps gaan er op deze manier heel makkelijk af. Maar een keypuller is inderdaad een beter idee.vpm schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:33:
[...]
Haal alsjeblieft gewoon een keypuller of knutsel wat in elkaar met paperclips, want dit klinkt alles behalve verstandig!
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Ik kan zo'n eentje echt goed gebruiken. Ik wil de mijne gaan schoonmaken, maar de vorige keer was ik lang bezig met het verwijderen van alle toetsen! D:nero355 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:54:
[...]
Ik heb toevallig net mijn voorraad van dit type keypuller gevonden : http://www.auspcmarket.co...ps-from-clicky-keyboards/
Bankpasje werkte hier perfect met mijn Black Widow, maar na ruim 2 jaar rammen op de plank heb ik wel last van andere kleine mankementjes, zoals de spatie balk die niet meer reageert als ik hem links in druk, en de linker shiftbrammetje1994 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:51:
[...]
Ik kan zo'n eentje echt goed gebruiken. Ik wil de mijne gaan schoonmaken, maar de vorige keer was ik lang bezig met het verwijderen van alle toetsen! D:
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Thanks voor de tip! Eens proberen!ShadowBumble schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:30:
[...]
Bankpasje werkte hier perfect met mijn Black Widow, maar na ruim 2 jaar rammen op de plank heb ik wel last van andere kleine mankementjes, zoals de spatie balk die niet meer reageert als ik hem links in druk, en de linker shift
Al een poos heb ik zitten kijken voor een nieuw toetsenbord omdat mijn Logitech G19 echt oud begon te worden en niet meer lekker typte. Heb jarenlang gegamed en getypt op rubber domes maar ik miste vaak wel een beetje gevoel in de toetsen. Onlangs ben ik me weer een beetje gaan orienteren op een nieuw toetsenbord en mede door dit topic werd ik toch wel weer enthousiast voor mechanische toetsen. Na veel wikken en wegen heb ik van het weekend de knoop doorgehakt. Deels door 'ik wil 'm nu en hij is hier vlakbij te koop' maar grotendeels door de veelal enthousiaste reviews is het uiteindelijk de Corsair Vengeance K70 geworden met de MX Reds. Ik heb 'm nu een paar dagen en het is echt een wereld van verschil ten opzichte van de veel te dure gamer keyboards die ik de afgelopen jaren heb gebruikt.
Het is af en toe nog even wennen aan de gevoeligheid van de toetsen (mede ook omdat de toetsen nu 'op' het toetsenbord liggen), zo heel af en toe druk ik nog twee toetsen tegelijk in maar eigenlijk direct na aansluiten had ik al het idee dat ik niet meer anders wil. Het typen voelt weer heerlijk 'ouderwets' aan, response en feedback echt geweldig en de instelbare LED verlichting is een leuke plus.
Het is af en toe nog even wennen aan de gevoeligheid van de toetsen (mede ook omdat de toetsen nu 'op' het toetsenbord liggen), zo heel af en toe druk ik nog twee toetsen tegelijk in maar eigenlijk direct na aansluiten had ik al het idee dat ik niet meer anders wil. Het typen voelt weer heerlijk 'ouderwets' aan, response en feedback echt geweldig en de instelbare LED verlichting is een leuke plus.
^
De toetsen die “op het mobo” liggen vind ik zelf eigenlijk het enige minder prettige aan de K70. Je went er wel aan maar toch.
Het voordeel ervan is dat het tobo makkelijker schoon te maken / stofzuigen is.
De toetsen die “op het mobo” liggen vind ik zelf eigenlijk het enige minder prettige aan de K70. Je went er wel aan maar toch.
Het voordeel ervan is dat het tobo makkelijker schoon te maken / stofzuigen is.
PC Specs
Volgens mij heeft bijna iedereen dit in het begin. Ik typte in ieder geval redelijk vaak dubbelen letters. Misschien dat dat bij blauwe switches wat minder is, maar verder is het best een overstap. Desalniettemin zou ik niet anders willen, op mijn werk heb ik gewoon een rubberdome, maar als ik terugkom dan weet ik weer dat ik de goede keuze heb gemaaktKneoK schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 02:04:
Ik had bij het inlezen ook al hier en daar wat gelezen over de overstapprobleempjes en het wennen. Inmiddels gaat het na een paar dagen al vrijwel foutloos dus dat komt wel goed. Ik heb nog overwogen om op de K75 RGB te wachten maar uiteindelijk was ik bang dat die RGB ledjes al vrij snel niets meer dan een 'kijk eens wat mijn toetsenbord kan' verhaal zouden worden, net zoals dat fantastische schermpje op de Logitech G19 bijvoorbeeld.Cyleo schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:02:
[...]
Volgens mij heeft bijna iedereen dit in het begin. Ik typte in ieder geval redelijk vaak dubbelen letters. Misschien dat dat bij blauwe switches wat minder is, maar verder is het best een overstap. Desalniettemin zou ik niet anders willen, op mijn werk heb ik gewoon een rubberdome, maar als ik terugkom dan weet ik weer dat ik de goede keuze heb gemaakt
Nog een voordeel, ik heb eindelijk weer gewoon een US lay-out, lange shift links, dunne enter rechts en de backslash gewoon waar die hoort
Misschien ben je meer een MX Black switches persoon ? De rode switches vond ik erg licht dus ben ik voor de MX Blue gegaan, vanwege feedback/clicky/niet overdreven lichtKneoK schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 02:04:
Het is af en toe nog even wennen aan de gevoeligheid van de toetsen
Ooit wil ik nog een keer MX Green proberen...
1 1/2 jaar geleden overgestapt naar een Logitech G710 (brown switch) en begon vorige week al kuren te vertonen.
Alternate bood me een 100% terug gave aan en om diverse redenen een beetje klaar met Logitech, heb ik die dan aangenomen.
Nu een Gigabyte Aivia osmium, brown switch en moet eerlijk zeggen, voor mij, doet deze zeker niet onder voor G710.
Vind hem zelfs prettiger, alleen de software is wat beperkter.
Kan bv niet zomaar een programma die niet in de lijst staat, onder een van de G knoppen zetten.
Als iemand daar nog tips voor heeft, graag.
Alternate bood me een 100% terug gave aan en om diverse redenen een beetje klaar met Logitech, heb ik die dan aangenomen.
Nu een Gigabyte Aivia osmium, brown switch en moet eerlijk zeggen, voor mij, doet deze zeker niet onder voor G710.
Kan bv niet zomaar een programma die niet in de lijst staat, onder een van de G knoppen zetten.
Of ghetto Greens, Blue met de veer van Blacknero355 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:16:
[...]
Misschien ben je meer een MX Black switches persoon ? De rode switches vond ik erg licht dus ben ik voor de MX Blue gegaan, vanwege feedback/clicky/niet overdreven licht
Ooit wil ik nog een keer MX Green proberen...
[ Voor 11% gewijzigd door MiBe op 18-06-2014 00:18 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Waar heb je dat gezien ?MiBe schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:17:
Of ghetto Greens, Blue met de veer van BlackIs overigens alleen eenvoudig te doen bij PCB-mounted switches, plate-mounted kun je niet zomaar openen.
Het enige wat ik daarvoor heb gevonden is een macro maken die met windows+r een C:\Program Files\Steam oid opent (dat moet je dus eerst helemaal perfect uittypen). Verre van ideaal.Rhodan schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:15:
1 1/2 jaar geleden overgestapt naar een Logitech G710 (brown switch) en begon vorige week al kuren te vertonen.
Heb het op Geekhack al verschillende keren voorbij zien komen. Er zitten een paar actieve modders van mechanische toetsenborden daar
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ben benieuwd, heb deze net binnen voor mn test/bench/mess-around opstelling. Geen numpad nodig en altijd ruimte tekort, maar wil wel graag lekkere toetsen. Vind het wel apart dat spontaan iedereen RSI krijgt van een toetsenbord dat qua vorm weinig anders is dan alle andere TKL modellen die razend populair zijn. Wel apart inderdaad, maar als ze het schrijven zullen zij dat ongetwijfeld ervaren hebben. Het blijft ook wel lastig om dergelijke apparatuur te beroordelen op comfort natuurlijk.nero355 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:24:
Echt... review hem dan niet of zo![]()
Weet iemand nog een adres voor een sampler kit?
Pricewatch kent ze niet, en WASD, CM Storm etc zijn allemaal door hun voorraad heen lijkt het. Wellicht kent iemand nog een Nederlandse webshop die ze wel op voorraad heeft. Wilde eerst voor Red gaan, maar twijfel nu omdat dat toch wellicht te licht zal gaan typen.
Pricewatch kent ze niet, en WASD, CM Storm etc zijn allemaal door hun voorraad heen lijkt het. Wellicht kent iemand nog een Nederlandse webshop die ze wel op voorraad heeft. Wilde eerst voor Red gaan, maar twijfel nu omdat dat toch wellicht te licht zal gaan typen.
Ik zou je verwijzen naar http://www.qwerkeys.co.uk...v2-mx-switch-testing-kit/, maar die lijken ze niet meer te verkopen.
Ik heb nog een sampler kitje thuis liggen, zo uit mijn hoofd waren het Red, Blue, Brown, Black (wellicht nog een). O rings zitten erbij en alle kleuren toetsten die verkrijgbaar zijn bij WASD Keyboards. Interesse?wesleytjuh schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:15:
Weet iemand nog een adres voor een sampler kit?
Maak je geen zorgen! Jij gaat gewoon heel veel plezier met dat toetsenbord hebbenForitain schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:30:
Ben benieuwd, heb deze net binnen voor mn test/bench/mess-around opstelling. Geen numpad nodig en altijd ruimte tekort, maar wil wel graag lekkere toetsen. Vind het wel apart dat spontaan iedereen RSI krijgt van een toetsenbord dat qua vorm weinig anders is dan alle andere TKL modellen die razend populair zijn. Wel apart inderdaad, maar als ze het schrijven zullen zij dat ongetwijfeld ervaren hebben. Het blijft ook wel lastig om dergelijke apparatuur te beroordelen op comfort natuurlijk.
Ik lees er graag wat over! Ben aan het twijfelen tussen deze of de TK D:Foritain schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:30:
[...]
Ben benieuwd, heb deze net binnen voor mn test/bench/mess-around opstelling. Geen numpad nodig en altijd ruimte tekort, maar wil wel graag lekkere toetsen. Vind het wel apart dat spontaan iedereen RSI krijgt van een toetsenbord dat qua vorm weinig anders is dan alle andere TKL modellen die razend populair zijn. Wel apart inderdaad, maar als ze het schrijven zullen zij dat ongetwijfeld ervaren hebben. Het blijft ook wel lastig om dergelijke apparatuur te beroordelen op comfort natuurlijk.
Txs, was deze methode ook tegen gekomen.Cyleo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:22:
[...]
Het enige wat ik daarvoor heb gevonden is een macro maken die met windows+r een C:\Program Files\Steam oid opent (dat moet je dus eerst helemaal perfect uittypen). Verre van ideaal.
Wie weet gaan ze de software een keer updaten met de optie voor vrije keus.
En dan eindelijk heb ik een toetsenbord gekregen wat wel werkt
Man wat typt dit heerlijk. Ik heb MX Blacks en ik moet zeggen dat het wel wennen is zo'n zware toetsen.
Dat weet ik nu al 100% zeker. Maak mij ook geen zorgen, maar dat verhaal blijft toch met een rare smaak hangen. Als je ziet dat een Ducky Shine een dikke award krijgt, en ik die en de Rapid-i zonder mn bril op niet van elkaar kan onderscheiden, vraag ik mij echt af hoe het gebruik zo verschillend zou kunnen zijn. Beide leuke bordjes lijkt mij, maar met een prijsverschil van meer dan 50 euro, en het feit dat ik echt 100% happy ben met mijn CM Storm Trigger-Z, en het voordeel van een NL leverancier ipv import, lijkt het mij een makkelijke keuze. We zullen zien henero355 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:03:
[...]
Maak je geen zorgen! Jij gaat gewoon heel veel plezier met dat toetsenbord hebben
Ik ga hier 100% zeker een review van maken, ik heb alleen hele drukke weken voor de boeg, en ik vermoed dat het enkele weken zal duren voordat ik er aan toe kom. Ik doe mn best, maar ga uit van 3e-4e week Juli. Sowieso is enkele weken ervaring toch wel het minimum voordat ik er over wil gaan oordelen, het blijft invoerapparatuur waar je aan moet wennen, en het kost altijd even tijd om een goed beeld te schetsen.brammetje1994 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:41:
[...]
Ik lees er graag wat over! Ben aan het twijfelen tussen deze of de TK D:
Eerste indruk zal ik je niet ontnemen: Positief, erg compact, lekkere uitstraling, en erg leuke verlichtings opties, het klinkt wat shallow, maar het is stiekem gewoon heel erg leuk
Welke lay-out wil je?
QWERTY (US)
Liefste met
Wil je backlight?
Eventueel
Ik twijfel tussen red en brown
Wat je is je budget?
+/- 100-150€
Wil je macro toetsen?
Neen
Doel van het keyboard?
Gaming (vn. FPS), Typen (algemeen)
Wat weet je al?
Ik twijfel tussen brown red switches. Ik gebruik al jaren een plat keyboard: pricewatch: Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)
Ik vraag me vooral of ik deze feeling terug kan vinden in een mechanisch toetsenbord.
De aanslag is te vergelijken met een laptop (scissor).
Vooralsnog twijfel ik tussen de Corsair K70 en Ducky Shine 3Dk9008.
Zit er veel kwaliteitsverschil tussen deze keyboards? De nieuwe K70 RGB
ziet er ook wel aantrekkelijk uit, maar de wachttijd is wel 2 maanden.
Is het voor mij verstandig om over te stappen naar mechanisch?
Welke switches raden jullie aan? (dichtste bij laptop; korte aanslag + feedback denk ik)
Ben vooral bang of ik gewend kan raken aan die hoge toetsen, ghehe
QWERTY (US)
Liefste met
Wil je backlight?
Eventueel
Ik twijfel tussen red en brown
Wat je is je budget?
+/- 100-150€
Wil je macro toetsen?
Neen
Doel van het keyboard?
Gaming (vn. FPS), Typen (algemeen)
Wat weet je al?
Ik twijfel tussen brown red switches. Ik gebruik al jaren een plat keyboard: pricewatch: Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)
Ik vraag me vooral of ik deze feeling terug kan vinden in een mechanisch toetsenbord.
De aanslag is te vergelijken met een laptop (scissor).
Welke switches raden jullie aan? (dichtste bij laptop; korte aanslag + feedback denk ik)

Heeft iemand enig idee waar ik dit soort ledjes kan halen?
Geen idee wat de maat is namelijk
Geen idee wat de maat is namelijk

Je kan ook nog denken aan een DAS Keyboard Model S.Armend schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:59:
(€139, in Red, Brown & Blue switches)
Kaze Ni Nare
Welke lay-out wil je?
QWERTY (US (ANSI))
Sowieso zonder! Ik zoek naar een 60% toetsenbordje om op te typen.
Wil je backlight?
Het liefst wel!!! Maar hoeft niet per-sé.
Ik wil sowieso MX Blue, zo goddelijk!
Wat je is je budget?
100-130 euro
Wil je macro toetsen?
Nope
Doel van het keyboard?
Gaming (FPS en RTS), Typen (algemeen)
Wat weet je al?
Ik heb al veel rondgezocht, maar heb nog niets gevonden wat echt bij mij zou passen. Ik zoek namelijk naar een 60% toetsenbord (die er vrij weinig zijn in Europa), maar dan ook met MX Blue (wat al bijna onmogelijk lijkt te zijn). En daarbij nog het allerliefst met witte achtergrondverlichting, maar die droom heb ik al laten vallen, want dat wordt onmogelijk denk ik! Ik heb namelijk die RGB Modifiers al: hier het linkje:
http://www.banggood.com/D...ite-Backlit-p-925838.html
Maar daar komt dus bij dat ik zie niet kan gebruiken zonder witte achtergrondverlichting! Helaas maar ik accepteer het. Blijkbaar zijn PBT keycaps ook veel beter dan ABS, en aangezien die al helemaal geen achtergrondverlichting door zullen laten is dat ook weer voorbij.
Maar als ik ga kijken naar een 60% toetsenbord met MX Blue in Europa verkrijgbaar, vind ik eigenlijk heel weinig op dit moment. Ik heb al de Poker II gezien, maar die is alleen in ISO met MX Blue verkrijgbaar of met MX Red in het ANSI, maar niets met MX Blue én ANSI.
Daarnaast heeft mechanicalkeyboards.nl vrij weinig keuze vind ik eigenlijk, veel dingen zijn niet in de juiste opties verkrijgbaar en ook vrij duur, en daarbij kwam importeren uit het buitenland in mijn hoofd op.
Maar importeren uit het buitenland heb ik naast een koptelefoon - waar ik een slechte ervaring aan over heb gehouden, ik moest namelijk 40 euro aan de deur extra meegeven - en die covers van banggood.com niets anders geïmporteerd. Ik ben dus bang voor die importheffing, want dan had je achteraf toch goedkoper kunnen uitkomen om in Europa iets te kopen.
Mogelijk importwinkels waren:
http://www.vendio.com/stores/E-sports-Gaming-equipments/ (qtan, iemand ervaring mee?)
Ook banggood.com heb ik al geprobeerd maar die schijnen bijna nooit beschikbaar te zijn, ze worden dan gelijk verkocht!
Bij voorbaat dank!
QWERTY (US (ANSI))
Sowieso zonder! Ik zoek naar een 60% toetsenbordje om op te typen.
Wil je backlight?
Het liefst wel!!! Maar hoeft niet per-sé.
Ik wil sowieso MX Blue, zo goddelijk!
Wat je is je budget?
100-130 euro
Wil je macro toetsen?
Nope
Doel van het keyboard?
Gaming (FPS en RTS), Typen (algemeen)
Wat weet je al?
Ik heb al veel rondgezocht, maar heb nog niets gevonden wat echt bij mij zou passen. Ik zoek namelijk naar een 60% toetsenbord (die er vrij weinig zijn in Europa), maar dan ook met MX Blue (wat al bijna onmogelijk lijkt te zijn). En daarbij nog het allerliefst met witte achtergrondverlichting, maar die droom heb ik al laten vallen, want dat wordt onmogelijk denk ik! Ik heb namelijk die RGB Modifiers al: hier het linkje:
http://www.banggood.com/D...ite-Backlit-p-925838.html
Maar daar komt dus bij dat ik zie niet kan gebruiken zonder witte achtergrondverlichting! Helaas maar ik accepteer het. Blijkbaar zijn PBT keycaps ook veel beter dan ABS, en aangezien die al helemaal geen achtergrondverlichting door zullen laten is dat ook weer voorbij.
Maar als ik ga kijken naar een 60% toetsenbord met MX Blue in Europa verkrijgbaar, vind ik eigenlijk heel weinig op dit moment. Ik heb al de Poker II gezien, maar die is alleen in ISO met MX Blue verkrijgbaar of met MX Red in het ANSI, maar niets met MX Blue én ANSI.
Daarnaast heeft mechanicalkeyboards.nl vrij weinig keuze vind ik eigenlijk, veel dingen zijn niet in de juiste opties verkrijgbaar en ook vrij duur, en daarbij kwam importeren uit het buitenland in mijn hoofd op.
Maar importeren uit het buitenland heb ik naast een koptelefoon - waar ik een slechte ervaring aan over heb gehouden, ik moest namelijk 40 euro aan de deur extra meegeven - en die covers van banggood.com niets anders geïmporteerd. Ik ben dus bang voor die importheffing, want dan had je achteraf toch goedkoper kunnen uitkomen om in Europa iets te kopen.
Mogelijk importwinkels waren:
http://www.vendio.com/stores/E-sports-Gaming-equipments/ (qtan, iemand ervaring mee?)
Ook banggood.com heb ik al geprobeerd maar die schijnen bijna nooit beschikbaar te zijn, ze worden dan gelijk verkocht!
Bij voorbaat dank!
niemand enig idee waar ik die ledjes kan vinden?
Waar kan je in de buurt van Eindhoven of Den Bosch dit soort toetsenborden uitproberen? Verder het lijstje:
Welke lay-out wil je?
QWERTY (US)
Met
Wil je backlight?
Nee, maar het is niet erg als het er op zit, als het maar een beetje neutraal is
Weet ik niet, daarom wil ik ze uitproberen
.
Wat is je budget?
geen probleem
Wil je macro toetsen?
Ehh? Dit zal wel voor gaming zijn neem ik aan? Ik moet gewoon F1-F12 hebben in elk geval
.
Doel van het keyboard?
Coding en normaal typen
Wat weet je al?
Het moet een USB aansluiting hebben want PS2 heb ik niet. Tevens zou ik graag Mac OS X caps hebben, dus geen Windows toetsen maar Command en Option keys.
Welke lay-out wil je?
QWERTY (US)
Met
Wil je backlight?
Nee, maar het is niet erg als het er op zit, als het maar een beetje neutraal is
Weet ik niet, daarom wil ik ze uitproberen
Wat is je budget?
geen probleem
Wil je macro toetsen?
Ehh? Dit zal wel voor gaming zijn neem ik aan? Ik moet gewoon F1-F12 hebben in elk geval
Doel van het keyboard?
Coding en normaal typen
Wat weet je al?
Het moet een USB aansluiting hebben want PS2 heb ik niet. Tevens zou ik graag Mac OS X caps hebben, dus geen Windows toetsen maar Command en Option keys.
de mediamarkt in eindhoven heeft een logitech g710+ met mx brown en een of ander razr ding met mx blue liggenzwik schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:06:
Waar kan je in de buurt van Eindhoven of Den Bosch dit soort toetsenborden uitproberen? Verder het lijstje:
Welke lay-out wil je?
QWERTY (US)
Met
Wil je backlight?
Weet ik niet, daarom wil ik ze uitproberen.
Wat is je budget?
geen probleem
Wil je macro toetsen?
Ehh? Dit zal wel voor gaming zijn neem ik aan? Ik moet gewoon F1-F12 hebben in elk geval.
Doel van het keyboard?
Coding en normaal typen
Wat weet je al?
Mijn k70 + m65 lijken gewoon heel mooi samen, beetje army-style. Straalt degelijk en betrouwbaarheid uit. En vriendin heeft nog niet hoeven klagen om het geluid van het mechanische. Ik heb de zwarte zonder click, vind ik veel directer reageren omdat het meer weerstand bied en toch niet die aantal milliseconde die het clickeffect geven.
Muis op 1ghz lopen via usb 2.0 en makkelijk schakelen tussen dpi profiellen die je kunt flashen naar de muis.
Muis op 1ghz lopen via usb 2.0 en makkelijk schakelen tussen dpi profiellen die je kunt flashen naar de muis.
Stealth3D, RAGE3D,i740, Voodoo, Viper V770, Voodoo3 2000, Geforce 256, GF2 GTS, Ti4200, FX5700, 6600GT, Radeon 9600, 9800, x800, HD2400, HD3850, HD5770, HD7950, GTX690, 780ti, 970, 980ti, 980m, 1050Ti, 1060, 1070, 1080, 3060m, 2060S, RTX3060ti, 4060
Welke lay-out wil je?
Full Size Qwerty US
(Lange Linker Shift)
Wil je backlight?
Hoeft niet, maar als het kan wel.
Aangezien ik er zowel mee wil kunnen gamen als code schrijven, wil ik MX Brown hebben.
Wat je is je budget?
100 euro, eventueel op te hogen naar 150 max.
Wil je macro toetsen?
Nee
Wat weet je al?
Ik wil graag ook een detachable USB Kabel. Als ik een dag code ga schrijven op mijn laptop, hoef ik dan niet helemaal achter mijn bureau te duiken om het toetsenbord los/vast te koppelen.
Mijn huidige 3 waar ik tussen twijfel (en alle 3 in stock zijn en prijzen incl. verzenden):
CM Storm Trigger Z - Wel backlight, losse kabel en polssteun - 100 euro
DAS Model S Professional - Geen backlight, losse kabel en polssteun - 135 euro (Maar heeft USB Hub)
Ducky Shine 3 - Wel backlight en losse kabel, geen polssteun - 155 euro
Ik twijfel vooral tussen de Trigger Z en de Shine 3. Is de Shine 3 de 55 euro extra waard?
Full Size Qwerty US
(Lange Linker Shift)
Wil je backlight?
Hoeft niet, maar als het kan wel.
Aangezien ik er zowel mee wil kunnen gamen als code schrijven, wil ik MX Brown hebben.
Wat je is je budget?
100 euro, eventueel op te hogen naar 150 max.
Wil je macro toetsen?
Nee
Wat weet je al?
Ik wil graag ook een detachable USB Kabel. Als ik een dag code ga schrijven op mijn laptop, hoef ik dan niet helemaal achter mijn bureau te duiken om het toetsenbord los/vast te koppelen.
Mijn huidige 3 waar ik tussen twijfel (en alle 3 in stock zijn en prijzen incl. verzenden):
CM Storm Trigger Z - Wel backlight, losse kabel en polssteun - 100 euro
DAS Model S Professional - Geen backlight, losse kabel en polssteun - 135 euro (Maar heeft USB Hub)
Ducky Shine 3 - Wel backlight en losse kabel, geen polssteun - 155 euro
Ik twijfel vooral tussen de Trigger Z en de Shine 3. Is de Shine 3 de 55 euro extra waard?
Kaze Ni Nare
Dit topic is gesloten.