Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Zo, toetsenbord is binnen. Wanneer ik er tijd voor heb, ga ik een uitgebreide review met foto's maken. Ik zeg 1 woord (afkomend van normaal keyboard) Nu schrijvend, wat een opluchting. Ik heb nog geen enkele toets gemist met het typen, normaal gebruikte ik zeker een aantal backspaces! Nu nog geen een keer en ik typ eigenlijk al iets sneller dan normaliter.

Nu tijd om te testen ingame :) (Review volgt zeker!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heeft iemand toevallig goede ervaringen met een leverancier van o-rings. Zoek voor een kennis o-rings voor de Ozone Strike Pro, Cherry MX Red. Had de keycaps even gecheckt,en die zien er gewoon totaal standaard uit. Volgens mij moet elke ring dan ook passen, maar je komt al snel bij kleine ebay leveranciers uit. Enige aanraders toevallig?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.eteknix.com/wp-content/uploads/2014/02/DSC_2759.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Foritain op 30-04-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb ze een tijdje geleden gekocht bij WASD Keyboards, ze waren binnen twee weken in huis.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ik heb een review geschreven over het Ducky zero 2108 toetsenbord wat ik gisteren in ontvangst heb mogen nemen. zie:

productreview: Ducky Zero DK2108 (Cherry Brown) review door Dr.Root

Dit is een van mijn eerste meer uitgebreide reviews. Suggesties tot verbetering zijn welkom en foto's volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 04:26:
Sinds kort heb ik een Coolermaster cmstorm Trigger Z met brown switches en ik moet zeggen WOW, echt super. Daarvoor had ik een Corsair k90 met red's maar dat is vergeleken met de brown swicthes een heel stuk minder. Ik heb nog 6 dagen een poging gedaan met een razer deathstalker met scissor switches maar dat is echt ellende als je van een mechanisch toetsenbord afkomt. Ik ga ook nog een unicomp van www.pckeyboard.com bestellen, iemand daar al ervaring mee?
Ik heb daar een unicomp classic 104 Dvorak besteld, kwam in +- 3 weken aan. Een paar dagen later nog een brief van de douanen ontvangen waarin stond dat ik extra importbelasting moest betalen. In totaal 70 euro kwijt aan het importeren dus. Net zoveel als het toetsenbord zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

royb3 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:40:
Ik heb daar een unicomp classic 104 Dvorak besteld, kwam in +- 3 weken aan. Een paar dagen later nog een brief van de douanen ontvangen waarin stond dat ik extra importbelasting moest betalen. In totaal 70 euro kwijt aan het importeren dus. Net zoveel als het toetsenbord zelf ;)
Mijn twee Unicomp Ultraclassics hebben een productiedatum in maart 2007 en ik heb ze dus al een jaar of 7. Importeren is inderdaad prijzig vergeleken van de kosten van het toetsenbord zelf. Maar het zijn fijne duurzame borden. Eén van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ik zou graag een compacte versie van die BS toetsenborden hebben, maar die maken ze niet. Kwa duurzaamheid zijn ze nou weer niet zo geweldig. ik denk dat er bij de mijne wat vuil inzit, want soms dan worden toetsaanslagen van bepaalde toetsen waaronder spatie niet geregistreerd totdat ik - hard indruk.

Maar daarnaast typt het toetsenbordje super, veel beter dan bijvoorbeeld mijn cherry mx brown's. ik heb een tex beetle met cherry mx brown's om mee te nemen, altijd bij me(in me rugzak). die unicomp laat ik lekker thuis staan.

Gamen is er haast onmogelijk op, dus hier gebruik ik dan weer mijn steelseries 6gv2 voor met cherry mx black's(linear feedback is beter bij gaming dan tactile feedback. bij tactile feedback maak je je hander verrot om de een of andere reden, maar bij typen werkt dat juist weer beter dan linear feedback). Houd er dus rekening mee dat het toetsenbord voorral bedoeld is voor tikwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:00
MegaTronics schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:19:
Ik heb ze een tijdje geleden gekocht bij WASD Keyboards, ze waren binnen twee weken in huis.
Nu we het toch over o-ringen hebben, wat is de exacte maat van die ringen? Ik vind 18 dollar voor 125 nogal duur, aangezien die dingen een paar cent per stuk kosten. Ik wil wel eens proberen om op m'n werk wat o-ringen te bestellen, en die te proberen. Maar dan moet ik wel de exacte maat weten, heeft iemand misschien een schuifmaat oid, om ze op te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 09:52
Joukea schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:31:
[...]

Nu we het toch over o-ringen hebben, wat is de exacte maat van die ringen? Ik vind 18 dollar voor 125 nogal duur, aangezien die dingen een paar cent per stuk kosten. Ik wil wel eens proberen om op m'n werk wat o-ringen te bestellen, en die te proberen. Maar dan moet ik wel de exacte maat weten, heeft iemand misschien een schuifmaat oid, om ze op te meten?
Exacte maat zou ik niet weten, maar ik heb mijn o-ringen via eBay gehaald en ze passen perfect. Zal uiteraard een kwaliteitsverschil in zitten met die van WASD, maar dat zie je ook wel terug in de prijs.

Zie nu pas dat de maat in de advertentie staat:
Size: 8mm(OD) x 5mm(ID) x 1.5mm(thickness)

[ Voor 5% gewijzigd door Tain op 02-05-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-10 11:51
Nieuwe keycaps voor mn Poker 2 binnen!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UUosAnMl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o8uwsHIl.jpg

Het gaat om deze set: http://www.pimpmykeyboard...kull-squadron-base-set-2/

[ Voor 22% gewijzigd door Rynji op 02-05-2014 15:39 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Waar kun je voor niet al te veel kosten een nieuwe set keycaps bestellen voor steelseries 6gv2? Kleur liefst in wit of grijs/wit. er is zo'n vreemde enter toets, maar kan geen goede vervanging vinden. Zowat iedere keycap is nu helemaal glad, na twee jaar tijd(al zijn de switches zelf nog helemaal in orde natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 11:19
Na het doorlezen van dit topic de afgelopen dagen, vanmorgen even naar Breda gereden om naar een Ducky Shine3 DK9008 te kijken. Ben voor de Red switches gegaan en de Blue led verlichting.

Bedankt voor alle info in dit topic, het heeft de keuze in de winkel makkelijker gemaakt.

Eerste indruk van het keyboard is erg goed :)

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
royb3 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:43:
Waar kun je voor niet al te veel kosten een nieuwe set keycaps bestellen voor steelseries 6gv2? Kleur liefst in wit of grijs/wit. er is zo'n vreemde enter toets, maar kan geen goede vervanging vinden. Zowat iedere keycap is nu helemaal glad, na twee jaar tijd(al zijn de switches zelf nog helemaal in orde natuurlijk).
Losse keycaps zijn duur, zeker als het naar Europa moet. Reken er maar op dat je voor een volledige set zo'n 40 dollar (wil je echt hoge kwaliteit zoals thick PBT nog wel wat meer) kwijt bent, dan heb je nog verzendkosten en met een beetje pech ook btw en inklaringskosten. Bij MKH kost een volledige set €45 excl verzending, denk dat dat nog de goedkoopste oplossing is. Die zijn wel voor de Ducky toetsenborden (standaard ANSI-layout) gemaakt dus je moet even kijken tot in hoeverre dat overeenkomt met de 6Gv2. De entertoets is sowieso anders.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Nice Rynji!

De mijne heb je ook al gezien, maar gewoon nog even voor de mensen hier; ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eblvXQjm.jpg?1

meer foto's

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:19

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tjezus, zit nu wel erg lang al te wachten op de Corsair K70 met bruine/blauwe switches. Zou in april al uit moeten gekomen zijn. Iemand die toevallig informatie heeft oid? Het enige wat ik kan vinden, is een artikel van Hardware.info van meer dan een maand geleden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkerrandy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
-

[ Voor 100% gewijzigd door Tukkerrandy op 05-05-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de drivers van je toetsenbord eens installeren. Het lijkt erop dat dat nog niet is gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tukkerrandy schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:26:
Hai mensen!

Probleempje: m'n pa heeft een illegale Windows 8.1 versie op m'n nieuwe ASUS N56VV gezet, maar nu werkt de toetsenbordverlichting niet meer, en ook enkele andere FN knoppen doen het niet. Enig idee waar het aan kan liggen?
Buiten het feit dat je zaken gerelateerd aan illegale software überhaupt niet op het forum mag bespreken is dit niet echt het juiste topic, een laptoptoetsenbord is niet bepaald mechanisch.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Een vriend van me zat pas met mij te loeren naar mechanische toetsenborden.
Hebben wel een vergelijkbare eisenset qua tobo's, en kwamen op een aantal bordjes uit, waaronder de Trigger Z van Coolermaster. Hij heeft inmiddels de CM storm Trigger Z met Cherry mx brown switches gehaald en was er erg over te spreken. Komt goed uit, over een tijdje toch eens zijn richting op en dan eens even fijn een stukje testen :P De eenvoud met een prima verlichting en goede polssteun trok mij wel. Met kleine handen moet je zonder steun anders zo'n afstand/hoek overbruggen, dat gaat geheid gezeik opleveren dacht ik zo.

Voordeel is dat hij hardware die niet degelijk is snel gemold krijgt, dus meteen ook een degelijkstest: als het ding nog leeft tegen de tijd dat ik er ben is dat ook al een pluspunt :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Die toetsenborden hebben ook nog wel een leuk prijsje voor wat je er bij krijgt :)

De cm storm mech zou op mijn bureau niet mistaan, maar ik heb al drie mechanische toetsenborden.

[ Voor 37% gewijzigd door royb3 op 05-05-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Tain schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:24:
[...]

Exacte maat zou ik niet weten, maar ik heb mijn o-ringen via eBay gehaald en ze passen perfect. Zal uiteraard een kwaliteitsverschil in zitten met die van WASD, maar dat zie je ook wel terug in de prijs.

Zie nu pas dat de maat in de advertentie staat:
Size: 8mm(OD) x 5mm(ID) x 1.5mm(thickness)
Zou zoiets dan voldoende zijn?

http://www.goedkoopstekra...lt+-blauw-1+5mm-100stuks/

Creatieve site.. I know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkerrandy
  • Laatst online: 28-11-2023
MiBe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:28:
[...]

Buiten het feit dat je zaken gerelateerd aan illegale software überhaupt niet op het forum mag bespreken is dit niet echt het juiste topic, een laptoptoetsenbord is niet bepaald mechanisch.
Ah ok, ben nogal een leek op dit gebied, dus zal m'n post ff aanpassen. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:15
Ik heb een vraag mbt tot de tijd van keyrelease en mechanische toetsenborden

Ik speel lol en je hebt hier de keuze tussen smart cast(als je de key indrukt) en smartcast met range indicators(als je de key loslaat)

Als ik met mijn huidige toetsenbord deze 2 vergelijk is registration op indrukken veel sneller dan op loslaten. Terwijl ik gewoon tap op de key en niet lang indruk naar mijn idee.

Zit er veel verschil tussen mechanische toetsenborden en normale toetsenborden wat betreft de release tijd van een key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 21:22
Echt belachelijk hoe mechanicalkeyboards.nl maar geen levering van Duckies binnen lijkt te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Het kan soms wel even duren ja, ik heb ook nog een aantal weken moeten wachten voordat de nieuwe lading toetsenborden binnenkwamen. Ik wilde toen een poker II, maar ze hadden ook een tex beetle. Ik was gauw van gedachte veranderd en heb nu een Tex Beetle. Al zullen het wel andere leveranciers zijn dan van de Duckies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-10 10:47
We zijn ondertussen 3 weken verder sinds m'n vorige post hier vlak na de aanschaf van m'n Das Keyboard Ultimate S. De vermoeidheid in mijn orderarmen is verdwenen na een paar dagen, heb geen polssteun aangeschaft. Het was dus gewoon wennen aan het iets dikkere keyboard.

Ik ben echt uitermate tevreden van het toetsenbord. Ik merk dat ik veel minder fouten typ. Zo het soort fouten die komen doordat je vinger halverwege een toets blijft hangen, per ongeluk twee toetsen te veel indrukken enzo. Dat heb je bijna niet voor bij een mechanisch toetsenbord.

Vorige week bij wijze van test terug een paar zinnen op een rubberen toetsenbord getikt, wat een raar gevoel! Nu kan ik nooit meer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

CorvusGS schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:11:
We zijn ondertussen 3 weken verder sinds m'n vorige post hier vlak na de aanschaf van m'n Das Keyboard Ultimate S. De vermoeidheid in mijn orderarmen is verdwenen na een paar dagen, heb geen polssteun aangeschaft. Het was dus gewoon wennen aan het iets dikkere keyboard.
Ze zijn er wel, maar ze zijn wel lastig aan te komen.
Ik heb hier een overzicht staan van polssteunen en ongeveer alle andere dingen die ik door de jaren aan informatie verzameld heb over mechanische toetsenborden. Gewoon even op de 'pearl' klikken en dan nog een keer om de pagina in een nieuw venster te openen. :)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Gezien iets met glas omstoten en toetsenborden niet echt goed samen gaan.. Ik heb nu een QpadMk80 met bruine switches. Die mag ik nu gaan vervangen, buuhuu. Ik heb eigenlijk altijd logitech keyboards gehad en daarom lijkt die G710 me wel leuk van Logitech. Echter ik heb op een demo model bij de mediamarkt wat geypt om een feel te krijgen, maar het voelt totaal niet als een mechanisch TB. Nu zitten er van die O-rings op. Is het de moeite om die er af te halen om zo een meer mechanische feel te creeeren aan de G710? (plus clicking sounds, for the love of everything, clicking sounds).

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:40:
Gezien iets met glas omstoten en toetsenborden niet echt goed samen gaan.. Ik heb nu een QpadMk80 met bruine switches. Die mag ik nu gaan vervangen, buuhuu. Ik heb eigenlijk altijd logitech keyboards gehad en daarom lijkt die G710 me wel leuk van Logitech. Echter ik heb op een demo model bij de mediamarkt wat geypt om een feel te krijgen, maar het voelt totaal niet als een mechanisch TB. Nu zitten er van die O-rings op. Is het de moeite om die er af te halen om zo een meer mechanische feel te creeeren aan de G710? (plus clicking sounds, for the love of everything, clicking sounds).
Zie hier :)

Klikken gaan Browns nooit doen, daarvoor moet je MX Blue, MX Green of Buckling Springs hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door MiBe op 07-05-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tclans
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een mechanisch toetsenbord en ik zou graag wat ervaringen en onderzoek in de aanloop naar de aanschaf delen. Uiteraard hebben dit topic en het "[Official] Mechanical Keyboard Guide" op Overlock.net mij erg geholpen bij mijn keuze van een mechanisch toetsenbord.

Ongeveer 4 jaar geleden werd de Razer Blackwidow aangekondigd.
Dit was in een periode waar ik al wat informatie over mechanische toetsenborden ging verzamelen. Soorten fabrikanten, soorten switches, custom keycaps ed. Enkele maanden na de aankondiging was daar de Blackwidow. Leuk om te zien, aan de prijzige kant, kortom een echte Razer.
Na een testje in de winkel was ik er wat minder gek op. Die blauwe switches zijn niet mijn ding. Teleurgesteld ging ik naar huis en ja hoor kort daarop kondigde Razer de Blackwidow 'stealth' editie aan. Met bruine switches.

Toen deze uitkwam direct naar mijn favoriete winkel gegaan om hem te kopen. Maar wat bleek er zat een normale in een 'stealth' doos (had iets te maken met reklame) en de echte 'stealth' kon de winkel niet leveren, ik kreeg een tegoedbon.
Over de tijd van een jaar een paar keer langs geweest zonder succes. In die tussentijd mijzelf nog meer ingelezen over wat er beschikbaar is en ben ik uiteindelijk bij Corsair terecht gekomen.

Corsair K60, momenteel ben ik ongeveer een jaar in het blijde bezit van een K60.
Prima toetsenbord zonder al te veel poespas. Enkele media knoppen een volume wiel en een windowstoets lock knop. Uiterlijk is het mooi geborsteld aluminium met opstaande knoppen (dit geeft een heel andere aanblik ten opzichte van een regulier toetsenbord waar de knoppen 'verzonken' liggen).

Cherry MX Red, typen was in het begin erg wennen. Het indrukken van de individuele toetsen kost minder kracht dan bij een regulier toetsenbord. Daarnaast wordt de aanslag geregistreerd wanneer de toets nog niet helemaal is ingedrukt.
Twee dingen om even aan te wennen maar ook twee oorzaken van een hoop lawaai. Plastic op plastic vormt een doorverdovend ensamble tijdens het typen van lange stukken of een driftige sessie gamen.

O rings, O-rings zijn de uitkomst. Deze zorgen ervoor dat het plastic van de toets niet op het plastic van de switch klapt. En er is een markt voor. Waar vraag is, is aanbod en waar veel vraag is, zijn hoge prijzen.
Mijn tip; koop je 'o-rings' bij een (hobby)-winkel b.v. 'goedkoopstekralen.nl'. Ik heb daar voor 3,34 euro 100 stuks 10mm rubberringen besteld. En ze werken prima. Cherry mx reds + O-rings = ninja typen!

Keycaps, de keycaps zijn erg makkelijk te vervangen, je wipt ze zo van hun plaats. Ook zit er bij de K60 een handige tool voor het verwisselen van keycaps. Het toetsenbord komt namelijk met alternatieve 'game' WASD keycaps.
De symbolen op de keycaps zijn geprint en niet geëtst. Persoonlijk had ik verwacht na een jaar gebruik wel enige vorm van slijtage te zien maar ik ben positief verrast. Dit was mijn enige minpunt bij de aanschaf. Achteraf gezien valt dit dus erg mee.

TL;DR
Mechanische switches zijn er persoonlijk, lees je daarom goed in op de kenmerken en probeer de toetsenborden in het echt uit.

Zou ik de Corsair K60 aanbevelen, nee. Ik zou de K70 aanbevelen. Deze heeft net iets meer functionaliteit. Heeft een polssteun over de gehele breedte van het toetsenbord. Tot slot is het toetsenbord zwart wat sowieso veel mooier is maar het gaat erom dat je rommel en vuil minder snel tussen te toetsen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phizzix
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb sinds van de zomer een Ducky Shine III Met brown MX switches in een Franse AZERTY layout. Nu, ik woon in België waar ze natuurlijk de belgische AZERTY layout gebruiken. Ik had bij de aankoop niet op het verschil gelet. Nu, op zich voor mij geen probleem aangezien ik blind typ. Maar het is een familiecomputer en die beginnen er toch wel veel last van te hebben. Wisselen naar de franse layout op het systeem willen ze niet, dus is er iemand die weet waar ik keycaps in een belgische AZERTY layout kan verkrijgen? Ik heb al meer dan een uur gezocht en niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
waar kan ik de cm storm quickfire ultimate brown met witte led kopen?
ik ben aan het googelen geweest maar ik kan helaas het toetsenbord nog niet vinden op een Nederlandse webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke moet ik kiezen: Razer Deathstalker of Roccat Isku FX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Beide zijn niet mechanisch, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enjee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-07 16:55
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Brown switch)

Mijn eerste mechanische toetsenbord en ben er tot nu toe heel tevreden mee! Heb gekozen voor een redelijk smal bord, de numpad valt " over" de pijltjestoetsen, dit omdat hij zo ongeveer 38cm lang is en prima mee naar school kan mocht ik een lange programmeer sessie hebben.

De bruine switches bevallen me heel goed, had liever een blauwe gehaald, maar mijn vriendin en mede-studenten waren dan niet echt blij met me geweest.
Wellicht over een tijdje meer ervaringen om te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:06

RyuuPro

That Damn Fly

remix42 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:53:
waar kan ik de cm storm quickfire ultimate brown met witte led kopen?
ik ben aan het googelen geweest maar ik kan helaas het toetsenbord nog niet vinden op een Nederlandse webshop.
De SKU daarvan is SGK-4011-GKCM2. In de pricewatch staat enkel SGK-4011-GKCM1 (de Red LED).
Ziet er naar uit dat Cooler Master enkel de Brown Switch - Red Led van de 4 versies hiernaar toe brengt.

Je zou ff op Amazon kunnen kijken. Misschien dat er daar staan.
(Wel oppassen dat je geen UK/DE versie pakt ofc)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Ik ben inmiddels ook in de markt voor een mechanisch toetsenbord. Het CODE keyboard leek me wel een mooi beginpunt. Een mooi klein TLK toetsenbord (87 key variant), echter is deze slecht leverbaar.
Overal lees ik ook dat de white/clear switches rare zijn, evenals de groene. Waarom is dat?

Toetsenborden met deze switches zijn vaak uitverkocht of slecht leverbaar. Dus aan de populariteit zal het niet liggen, toch?

Nu wacht ik nog even tot juli, dan zouden de CODE keyboards weer leverbaar moeten zijn met clear switches.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jan_V schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:27:
Ik ben inmiddels ook in de markt voor een mechanisch toetsenbord. Het CODE keyboard leek me wel een mooi beginpunt. Een mooi klein TLK toetsenbord (87 key variant), echter is deze slecht leverbaar.
Overal lees ik ook dat de white/clear switches rare zijn, evenals de groene. Waarom is dat?

Toetsenborden met deze switches zijn vaak uitverkocht of slecht leverbaar. Dus aan de populariteit zal het niet liggen, toch?

Nu wacht ik nog even tot juli, dan zouden de CODE keyboards weer leverbaar moeten zijn met clear switches.
Het ligt wel degelijk (deels) aan de populariteit. Mechanische keyboards zitten de laatste jaren in de lift. Verder zijn de gebruikte switches afkomstig van Cherry, en die hebben beperkte productiecapaciteit, en zullen met name de switches waar niet veel vraag naar is, maar mondjesmaat produceren.

Een alternatief voor het CODE keyboard (wat je afaik moet importeren uit de VS) zou een Ducky Shine 3 zijn. Die is er ook in TKL variant, met diverse backlight opties, diverse keyswitch opties, en bovendien met dipswitches instelbaar in bijvoorbeeld een Mac layout, maar ook CapsLock is uit te schakelen, net als de Windows key (schijnen gamers fijn te vinden).

[ Voor 16% gewijzigd door Whieee op 09-05-2014 20:47 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een mechanisch toetsenbord willen met clicky toetsen en een 60% of 80% layout (US). Een van de goedkoopste opties is de pricewatch: Razer BlackWidow Tournament Edition met de "razer" green switches. Dit toetsenbord kan je praktisch overal kopen en zou dus een gemakkelijke optie zijn. Ik hoor echter (of beter lees) veel problemen over slechte kwaliteit, zijn er nu met de nieuwe switches nog altijd problemen? :?

Het toetsenbord zal gebruikt worden voor heel wat typ en gamewerk. Backlight is een mooie extra, maar is niet per se noodzakelijk. Graag iets kwalitatief aan een niet te belachelijke prijs. Alternatieven?

Dit vond ik zelf er iets moois uitzien: http://www.mechanicalkeyb...tsenborden/kbp-mini-v60/1 , maar slecht leverbaar, niet op voorhand te testen en echt wel mijn maximum qua prijs!

Waarom zijn die kleine toetsenbordjes duurder als een gewoon? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:54:
Ik zou graag een mechanisch toetsenbord willen met clicky toetsen en een 60% of 80% layout (US). Een van de goedkoopste opties is de pricewatch: Razer BlackWidow Tournament Edition met de "razer" green switches. Dit toetsenbord kan je praktisch overal kopen en zou dus een gemakkelijke optie zijn. Ik hoor echter (of beter lees) veel problemen over slechte kwaliteit, zijn er nu met de nieuwe switches nog altijd problemen? :?
Probeer de oude te vinden die heeft gewoon MX Blue van Cherry zelf :)
Het toetsenbord zal gebruikt worden voor heel wat typ en gamewerk. Backlight is een mooie extra, maar is niet per se noodzakelijk. Graag iets kwalitatief aan een niet te belachelijke prijs. Alternatieven?
Ik vind persoonlijk de Cooler Master modellen erg leuk, maar die hebben alleen Red/Black/Brown switches tot nu toe.
Dit vond ik zelf er iets moois uitzien: http://www.mechanicalkeyb...tsenborden/kbp-mini-v60/1 , maar slecht leverbaar, niet op voorhand te testen en echt wel mijn maximum qua prijs!

Waarom zijn die kleine toetsenbordjes duurder als een gewoon? |:(
Beperkte markt... altijd al duurder geweest ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enjee
@FuzzyGreenBalls

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Blue switch) Misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:50:
Probeer de oude te vinden die heeft gewoon MX Blue van Cherry zelf :)
Ja maar de problemen zouden niet liggen aan de switches, maar aan de assemblage van razer (loszitten ofzo). Iemand die er wel goede ervaring mee heeft (en ervaring heeft met andere mechanische tobo's)?

Die pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Blue switch) is gewoon een mislukt full-layout keyboard. Niet echt wat ik zoek, enkel de prijs is aantrekkelijk :-(

Die kbp mini v60 blijft me erg aanspreken, is eigenlijk exact wat ik zoek qua formaat en features. Echt niemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enjee
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:43:
[...]

Ja maar de problemen zouden niet liggen aan de switches, maar aan de assemblage van razer (loszitten ofzo). Iemand die er wel goede ervaring mee heeft (en ervaring heeft met andere mechanische tobo's)?

Die pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Blue switch) is gewoon een mislukt full-layout keyboard. Niet echt wat ik zoek, enkel de prijs is aantrekkelijk :-(

Die kbp mini v60 blijft me erg aanspreken, is eigenlijk exact wat ik zoek qua formaat en features. Echt niemand ervaring mee?
Dit is dan een goede optie denk ik?

YouTube: CM Storm Rapid-I 10keyless Mechanical Gaming Keyboard
http://gaming.coolermaste...oducts/keyboards/rapid-i/
YouTube: Cooler Master CM Storm Rapid-I Keyboard Interview - Newegg TV

Helaas nog niet uit volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door enjee op 12-05-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 20:41

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:43:
[...]

Wat is er mislukt aan dit keyboard in jouw ogen? De XT is trouwens een full-layout keyboard, de TK niet. Ik ben zelf van plan wellicht een XT brown te nemen. Ik ben geen fanatieke gamer, maar ben wel van plan een overstap te maken naar een mechanisch keyboard. Ik had hier ook al de red gespot voor een mooie prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 12-05-2014 15:34 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 10:15

E-Rick

I love it :7

Das Keyboard versie 4 is op voorraad bij getdigital.eu, zowel met blue als brown switches.
De verzendkosten vallen alleszins mee, slechts 5 euro, en omdat ie vanuit Duitsland wordt verstuurd geen gezeur met douane/invoerrechten/btw/inklaringskosten. Als het goed is kan ik er over een paar dagen wat meer over vertellen :*)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Interessant. Misschien toch maar overwegen als mechanicalkeyboards.nl nog eens twee maanden gaat doen over levering van mn Ducky Shine 3. Man wat zijn Ducky traag zeg :(.

EDIT: Hoezee, toevallig net bericht dat het waarschijnlijk volgende week wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Cilph op 12-05-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Cilph schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:08:
Interessant. Misschien toch maar overwegen als mechanicalkeyboards.nl nog eens twee maanden gaat doen over levering van mn Ducky Shine 3. Man wat zijn Ducky traag zeg :(.

EDIT: Hoezee, toevallig net bericht dat het waarschijnlijk volgende week wordt.
Je hoeft natuurlijk niet je Ducky per se bij mechanicalkeyboards.nl te halen. Alternate heeft ze gewoon in voorraad. Geen idee of ze duurder zijn, maar in ieder geval in voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Zoals ik al meerdere mensen heb moeten zeggen, de MX Browns zijn nergens in de EU te krijgen momenteel. En in de US alleen op backorder met dezelfde levertijd als mechk.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Cilph schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:49:
Zoals ik al meerdere mensen heb moeten zeggen, de MX Browns zijn nergens in de EU te krijgen momenteel. En in de US alleen op backorder met dezelfde levertijd als mechk.nl ;)
Ik weet niet welke je precies zoekt hoor..

Ducky Shine 3 (Zwart, MX Brown, US Lay-out, TKL, White LEDs) - Op voorraad
Ducky Shine 3 (Zwart, MX Brown, US Lay-out, TKL, Blue LEDs) - Op voorraad
Ducky Shine 3 (Zwart, MX Brown, US Lay-out, TKL, Green LEDs) - Op voorraad

(en de versie met roze LEDs ook trouwens)

;)

Maar goed, ik heb niet teruggezocht om te kijken welke je precies zocht, maar als het TKL is met een US layout en MX Browns dan zijn ze gewoon te krijgen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Whieee op 12-05-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Zoek toevallig net niet de TKL. Snap ook niet hoe mensen kunnen leven zonder numpad :).

Verder vertrouw ik "leverbaar in 3-5 dagen" niet meer. Had ik bij CD-ROM land ook eerst (en is niet nagekomen), maar als de levering van Ducky af moet komen (die vaak gewoon liegen over levertijd), dan is die kans zeer klein.

[ Voor 56% gewijzigd door Cilph op 13-05-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ondertussen ben ik toch wel heel erg blij met mijn Shine II met roze leds's.

Ik heb overigens op amazon.co.uk twee Grifiti polssteunen besteld. Voor typen heb ik het niet nodig, maar ik merk dat als ik andere dingen dan typen doe die hoge rand toch wel heel onhandig zijn. Ik heb er twee bestelt omdat ik geen zin hem om naast een laptop en een toetsenbord, dat ook nog mee te gaan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zo, heb nu enige tijd ervaring met de Corsair K90 (gebruik geen macro knoppen, dus dat laat ik buiten beschouwing) en bevalt me zeer goed moet ik zeggen, heb hem denk ik nu een klein jaartje oid. Is al aardig wat mede overheen gegooid, en blijft werken.
Enige nadeel eraan, is dat het in het begin heel erg wennen is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb voor thuis nu een Quickfire XT met blue switches.
Had eerst een QPAD 80 met bruine switches, en wilde wel eens blauw proberen.

Moet zeggen dat het ook erg lekker tikt, de bruine zijn voor mijn gevoel net iets zwaarder.
Ik moet wel even wennen aan de release van de blauwe switches, moet de toets echt bijna helemaal loslaten voordat ik hem opnieuw kan aanslaan, maar dat zal kwestie van gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blue switches hebben toch echt 5 gram meer nodig om te activeren dan Browns (50 t.o.v. 45 gram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 11:32
Tesoro toont RGB-verlichte Tizona Elite op Computex
Misschien wel interessant, nog even afwachten wat het is, ik ben eigenlijk nog aan het wachten op de RGB variant van Corsair....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MiBe schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:35:
Blue switches hebben toch echt 5 gram meer nodig om te activeren dan Browns (50 t.o.v. 45 gram).
hmmm, je hebt gelijk... wel raar dan ik het anders ervaar, blijkbaar tikt het toch anders :)

de blauwe hebben blijkbaar na het 'activeren' nog een lang dood stuk wat heel licht gaat, waarschijnlijk komt het daar dan door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Cherry heeft hun RGB switches bekend gemaakt:

http://www.cherry-profess.../modules/mx-rgb-red-level

http://www.cherry.de/cid/...nid=SID-269443AB-875572D6

Werkt met SMD leds.

[ Voor 4% gewijzigd door Cilph op 15-05-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MiBe schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:35:
En toch.. je zou verwachten dat MX Blues typen als MX Blues op verschillende keyboards. Desondanks typt mijn Das Keyboard (MX Blue) toch nog steeds iets lichter dan mijn Ducky Shine 3 (MX Blue). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Ik wacht nog steeds op corsairs rgb toetsenbord, die deze rgb toetsen gaat krijgen van Cherry.
Zouden de smd leds het probleem, wat corsair nu heeft met snelle kapotte leds, moeten oplossen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whieee schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:23:
[...]

En toch.. je zou verwachten dat MX Blues typen als MX Blues op verschillende keyboards. Desondanks typt mijn Das Keyboard (MX Blue) toch nog steeds iets lichter dan mijn Ducky Shine 3 (MX Blue). :P
Zou geen verschil in moeten zitten, mijn ervaring is ook dat Cherry een behoorlijk constante kwaliteit weet te leveren met de MX switches. Denk dan ook dat het voornaamste verschil hem zit in het gevoel van de stabilizers onder de grote toetsen, de Das heeft Costars terwijl Ducky die van Cherry gebruikt. Mijn Shine 3 typt voor mijn gevoel ook niet zwaarder dan de andere MX Blue borden die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zoveelste (gaming)toetsenbord gesneuveld; Logitech G13, Razer Nostromo, Z-board en oud Mad Catz geval. Tijd voor andere aanpak; mechanisch/cherry-ding??

Heb eens getypt op mechanisch keyboard; goed bevallen, maar geen idee welke uitvoering/model. De adviesen/reacties van consumenten ligt niet in lijn met die van de fabrikant(en). En ben ik het spoor bijster :+

Mijn toetsenbord wordt veel gebruikt voor gaming en verneem dat de black/red geadviseerd wordt door de fabrikant. De knoppen verschillen enkel in de druk vereist voor toets-activatie.

Maar dat wordt ontkracht door gebruikers en (online)reviews; juist de mx-brown zou beter geschikt zijn voor dat doel.

Wanneer in the zone typ ik redelijk door met ~400kpm / ~80wpm. En voor text/code uitwerken etc... zouden de blue/green knopjes plezierig zijn vanwege de gevoelligheid en optioneel 'klik-geluid'. Verwacht dat 'klik-geluid' wel irritatie gaat worden bij gamen, hoe is jullie ervaring?

dus zo ver;
- duurkoop is goedkoop(?)
- red/black adviseert fabrikant voor gaming
- gulde middenweg mx brown(?)
- razor heeft 'eigen' knopjes (over tijdje lastig verkrijgbaar?)
- verlichting is een pre, maar geen vereiste
- functie/macro boeit niet
- misschien in winkel praktijk testje ipv blind bestellen

Potentie...
* pricewatch: CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown
* pricewatch: CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (brown switch)
* pricewatch: Ducky Zero DK2108S Blue led (Cherry Brown)

suggesties? Do's and Don't's

bronnen
* http://www.furiouspaul.co...mx-keyboard-switches.html
* http://mechanicalkeyboards.com/mechanical_switches.php

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
himlims_ schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:52:
Maar dat wordt ontkracht door gebruikers en (online)reviews; juist de mx-brown zou beter geschikt zijn voor dat doel.
Ontkracht? Daarmee suggereer je dat MX Black en Red minder geschikt zouden zijn voor gaming dan Brown. Het verschilt uiteraard per spel, maar zeker voor snelle first person shooters gebruik ik toch liever een lineaire switch en dus geen switch met tactile feedback zoals MX Brown. Verder zijn switches dusdanig persoonlijk dat er weinig te ontkrachten valt, het gaat immers om grotendeels voorkeur. Ben dus ook van mening dat je je niet blind moet staren op reviews want de reviewer heeft wellicht een totaal andere smaak dan jijzelf.

Zoals ik al vaker in het topic heb benoemd moet je het dus simpelweg uitproberen om een goed idee te krijgen. Zo vindt de één MX Brown een gulden middenweg terwijl de ander het juist een mislukte middenweg vindt. Uitproberen is verder niet alleen om te kijken of het qua gevoel bevalt, maar ook bijvoorbeeld het geluid. Zo vindt de één het klikkende geluid van MX Blue / Green verschrikkelijk terwijl de ander er weer totaal geen problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me idd ook een leuke optie! Wanneer zou hij beschikbaar worden? Ging toch een maandje wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Eigenlijk zelf ook deze afweging gemaakt. Game wel regelmatig op mijn pc maar niet vaak genoeg om een toetsenbord met red/black te nemen. Als ik vaak speel zijn het RPG/RTS games en daarin wordt juist een blue switch geadviseerd. Denk dat het ook heel persoonlijk is maar volgens mij kun je met de keuze van brown switches weinig fout doen.

Ben zodoende voor de QuickFire TK Brown gegaan (niet de stealth). Erg fijn toetsenbordje, zou eigenlijk nu al niet meer terug willen naar een standaard toetsenbord. Moest wel even wennen aan het feit dat het geen full-size layout keyboard is, maar daar leer je vrij snel handigheid in krijgen. Succes met je het maken van je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Laatst online: 23:45
Ik heb zojuist mijn Ducky Shine 3/MX-blue - WhiteLED ontvangen en ik moet zeggen dat het erg lekker typt. Echter is het voor mij wel wennen omdat het toetsenbord aardig wat geluid maakt en omdat het toetsenbord best wel 'hoog' is. Dat laatste ga ik oplossen met een polssteun; dat eerste is wat lastiger. Het zal wel een kwestie van wennen zijn en 'gelukkig' staat het bureau achterin de aanbouw zodat mijn vrouw er (hopelijk) minder last van heeft.

Een korte eerste indruk:
* Hij is heerlijk zwaar
* Hij ziet er premium uit maar dat mag ook wel voor 150e :s
* Verlichting kan lekker fel gezet worden zodat je deze ook overdag goed kan zien als je wilt
* Het typt echt zoveel lekkerder dan mijn vorige (laptop-)toetsenborden
* De verschillende LED-animaties zijn een leuke gimmick, maar echt een nuttige toevoeging vind ik ze niet

Wellicht ten overvloede, maar er is een nieuwe firmware update voor het toetsenbord waarmee je oa extra media-control keys krijgt. Denk dan aan PLAY/PAUZE, STOP, PREV en NEXT. Zie: http://www.duckychannel.com.tw/en/firmware_updater.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rogierr schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:49:
[...]Denk dat het ook heel persoonlijk is maar volgens mij kun je met de keuze van brown switches weinig fout doen.
Daar zit je er toch echt naast. Op papier leek MX Brown mij in eerste instantie ook niet verkeerd. In de praktijk (tevens op een QuickFire TK overigens) viel hij me toch enorm tegen. Zo miste ik voor typen de clicky eigenschap van Blue en Green en vond ik de tactile bump irritant bij het gamen. Iedere switch kan in de praktijk dus tegenvallen, ook Brown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Pff, zit nu al anderhalve maand te wachten op de Corsair K70 met brown switches. Ik vraag me af of dat ding überhaupt beschikbaar komt. Ik denk dat ik maar eens een mailtje richting Corsair ga doen want ik word hier wel erg moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

K70 brown had er al afgelopen zomer moeten zijn. Nu hebben ze hem opnieuw gereleased en weer nieuwe beloftes gedaan die ze (nog) niet waarmaken.

Ben ik niet gewend van Corsair.

ps:
Hier nog een stukje waarom Corsair gelooft dat Cherry switches beter dan de rest zijn...
http://www.corsair.com/en...4/may/k70_cherry_switches

En ze beloven er ook dat ze de browns kunnen leveren.... :D

[ Voor 39% gewijzigd door Help!!!! op 21-05-2014 09:06 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
MiBe schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:03:
[...]

Daar zit je er toch echt naast. Op papier leek MX Brown mij in eerste instantie ook niet verkeerd. In de praktijk (tevens op een QuickFire TK overigens) viel hij me toch enorm tegen. Zo miste ik voor typen de clicky eigenschap van Blue en Green en vond ik de tactile bump irritant bij het gamen. Iedere switch kan in de praktijk dus tegenvallen, ook Brown.
De bruine switches op mijn Gigabyte Osmium voelen ook anders dan het testsetje wat ik had gekregen, om nog maar te zwijgen over hoe ze op een Logitech G710 voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 12:06

Pykow

Angelo OTR

Ik heb zelf de Corsair K90: http://www.corsair.com/en...echanical-gaming-keyboard

Ik game alleen niet meer zoveel op de PC en als ik geld had ging ik voor de Logitech G710+ vanwege het design en omdat ik echt een Logitech fan ben.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 20:40

vpm

Think, tinker, tank

Cilph schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:49:
Hoi, weet niet of je specifiek naar een merk op zoek bent, maar Filco browns zijn er nog genoeg! Zie bv:
http://www.keyboardco.com...ctile-action-keyboard.asp of http://www.keyboardco.com...ctile-action-keyboard.asp

Ik heb een vrij grote hekel aan al dat licht onder mn toetsen, dus filco is gewoon prima. Heb er twee, thuis (ninja) en op werk (standaard), tkl.
Toch merk ik dat die thuis fijner typt dan op werk -voelt gewoon lichter. Dat kan ook aan de werkhouding liggen natuurlijk.
Numpad voor incidenteel gebruik voor 10E bij die dikke blauwe jongen... Is allemaal niet zo moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door vpm op 21-05-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers van compacte mechanische toetsenborden komt Ducky binnenkort met de Mini: http://nl.hardware.info/n...sch-toetsenbord-bij-ducky

Formaatje Poker II, maar dan met een vleugje Shine 3. Erg interessant bordje naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kunnen die Cherry RGB switches eigenlijk gewoon wit licht weergeven ? Ik bedoel leuk al die kleurtjes en dat het licht even verspreid is, maar naast dat laatste wil ik ook gewoon wit licht en niks anders :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ducky mini? :9~ Wow dacht dat hij enkel in Scandinavische landen ging uitkomen!!
Nu nog de prijs afwachten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10 15:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord en twijfel nu heel erg tussen de volgende twee bordjes
Corsair k70
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Gunmetal Gray, Cherry Brown (US layout)
of de CM storm Aluminium Mech
pricewatch: CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (brown switch)

Zou het liefst een bruine of anders blauwe cherry switch hebben. Die zijn volgens beide sites gewoon leverbaar dus dat word een persoonlijke keuze.

Dan het volgende de CM storm heet USB 3.0 passthrough en dat is wel er prettig zeker gezien de kast wat onhandig staat om bij veel USB poorten te komen, audio passthrough is een fijne extra functie.
Daarnaast heeftde CM storm wel mediatoetsen echter onder een FN toets verstopt.

De K70 heeft daarentegen losse mediacontrols wat ik met mijn huidige toetsenbordje (logitech mx3000) veelvuldig gebruik.
De K70 heeft daarentegen niet volledig cherry switches wat ik las (F toetsen niet geloof ik)
De K90 is ook nog een optie, maar de verschillen tussen die twee zijn voornamelijk de macro toetsen als ik het goed heb.

De kleur van verlichting maakt me niet bijster veel uit alleen dat er verlichting is wel.

Wat zou de betere keuzen zijn qua kwaliteit en gebruikersgemak.
Helaas zijn de toetsenborden slecht in winkels te bewonderen waardoor ik lastig kan vergelijken hoe ze daadwerkelijk aanvoelen qua typen.
Daarnaast als er 1 met RGB leds te verkrijgen is heeft die wat meer voorkeur dan de andere.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:06:
De ducky mini? :9~ Wow dacht dat hij enkel in Scandinavische landen ging uitkomen!!
Nu nog de prijs afwachten... :/
Dat is de oude variant. Dit model gaat een stukje verder qua functionaliteiten en is bedoeld voor de internationale markt.

Hier een plaatje van de Nordic versie, zit ook qua uiterlijk een flink verschil in:
Afbeeldingslocatie: https://www.teraset.net/images/tt_DuckyMini_white_mainpicture.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door MiBe op 22-05-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Help!!!! schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:43:
K70 brown had er al afgelopen zomer moeten zijn. Nu hebben ze hem opnieuw gereleased en weer nieuwe beloftes gedaan die ze (nog) niet waarmaken.

Ben ik niet gewend van Corsair.

ps:
Hier nog een stukje waarom Corsair gelooft dat Cherry switches beter dan de rest zijn...
http://www.corsair.com/en...4/may/k70_cherry_switches

En ze beloven er ook dat ze de browns kunnen leveren.... :D
Ik heb ze woensdag gemaild, maar heb steeds geen reactie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
ik ben ook bekeerd jongens heb sinds kort dit praaltje

Afbeeldingslocatie: http://www.duckychannel.com.tw/en/images/products/ZERO_DK2108S/ZERO_DK2108S_02.jpg

een ducky zero dk2108s met mx brown's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:39

John Doos

ClaudZaque

Rubman schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:26:
Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord en twijfel nu heel erg tussen de volgende twee bordjes
Corsair k70
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Gunmetal Gray, Cherry Brown (US layout)
of de CM storm Aluminium Mech
pricewatch: CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (brown switch)

Zou het liefst een bruine of anders blauwe cherry switch hebben. Die zijn volgens beide sites gewoon leverbaar dus dat word een persoonlijke keuze.

Dan het volgende de CM storm heet USB 3.0 passthrough en dat is wel er prettig zeker gezien de kast wat onhandig staat om bij veel USB poorten te komen, audio passthrough is een fijne extra functie.
Daarnaast heeftde CM storm wel mediatoetsen echter onder een FN toets verstopt.

De K70 heeft daarentegen losse mediacontrols wat ik met mijn huidige toetsenbordje (logitech mx3000) veelvuldig gebruik.
De K70 heeft daarentegen niet volledig cherry switches wat ik las (F toetsen niet geloof ik)
De K90 is ook nog een optie, maar de verschillen tussen die twee zijn voornamelijk de macro toetsen als ik het goed heb.

De kleur van verlichting maakt me niet bijster veel uit alleen dat er verlichting is wel.

Wat zou de betere keuzen zijn qua kwaliteit en gebruikersgemak.
Helaas zijn de toetsenborden slecht in winkels te bewonderen waardoor ik lastig kan vergelijken hoe ze daadwerkelijk aanvoelen qua typen.
Daarnaast als er 1 met RGB leds te verkrijgen is heeft die wat meer voorkeur dan de andere.
Ik heb nu een K70 en heb hiervoor een CM Storm Trigger gehad, en ik moet zeggen dat ik voor gamen voornamelijk en een beetje typwerk cherry RED veel lekkerder vind dan cherry BLACK.

Tevens gebruik ik de volume switch die al klaar staat ook veel, in tegenstelling tot bij de CM Storm waarbij die inderdaad ook onder een macro zat.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-10 13:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

John Doos schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:05:
[...]

Ik heb nu een K70 en heb hiervoor een CM Storm Trigger gehad, en ik moet zeggen dat ik voor gamen voornamelijk en een beetje typwerk cherry RED veel lekkerder vind dan cherry BLACK.

Tevens gebruik ik de volume switch die al klaar staat ook veel, in tegenstelling tot bij de CM Storm waarbij die inderdaad ook onder een macro zat.
Helemaal mee eens.

@ Rubman, de K70 is volledig mechanisch, ook de F-toetsen

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10 15:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

smallblock schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:53:
[...]

Helemaal mee eens.

@ Rubman, de K70 is volledig mechanisch, ook de F-toetsen
Ah ok dacht dat de F toetsen gewoon rubber domes waren.
En BLACK of RED switches wil ik juist niet, ik kijk naar BLUE en BROWN met als enige ding of ik me ga ergeren aan de harde clicks van BLUE switches. Hoewel dat weer gedeeltelijk op te lossen is met O-Rings begreep ik

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Rubman schreef op maandag 26 mei 2014 @ 07:47:
[...]

En BLACK of RED switches wil ik juist niet, ik kijk naar BLUE en BROWN met als enige ding of ik me ga ergeren aan de harde clicks van BLUE switches. Hoewel dat weer gedeeltelijk op te lossen is met O-Rings begreep ik
Bij blue's is dat niet op te lossen met rubbertjes.. Die kliks zijn er juist extra ingemaakt, zodat je hoort wanneer de switch actueert.. Met rubber ringetjes kun je het geluid dempen van de toets die wordt 'gebottomed', maar de kliks van blue's niet.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubman schreef op maandag 26 mei 2014 @ 07:47:
[...]

Je haalt de K60 en K70 door elkaar, laatstgenoemde is wel volledig mechanisch ;)

Zoals aicaramba al zegt is de 'click' van MX Blue niet te dempen, alleen de 'clack' van het neerkomen. Let wel op dat de voelbare feedback van Browns wel beduidend minder aanwezig is dan die van Blue, juist door het ontbreken van de klik. Clears hebben wel een wat zwaardere feedback (en zwaardere aanslag) zonder dat er een klik in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 20:40

vpm

Think, tinker, tank

O-rings kunnen je toetsen echter ook stroever laten aanvoelen, merk ik althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is de 'Corsair Vengeance K95' in nld inmiddels beschikbaar? Zie voornamelijk leveritjden van 3-5 weken

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:34
Sinds een tijdje ben ik me aan het inlezen in mechanische toetsenborden. Eerder had ik er al wel eens van gehoord, maar ik heb er verder nooit zo veel aandacht aan geschonken (te duur, wat ik nu heb werkt toch prima, etc.). Laatst kwam ik in de MediaMarkt en daar stond een gamingtoetsenbord met mechanische toetsen om uit te proberen. Ik was gelijk enthousiast, vandaar mijn interesse.

Eén van de belangrijkste eisen die ik aan een nieuw toetsenbord zou willen stellen is comfort. Hoewel ik er eerder anders over dacht, vind ik nu dat toetsenborden vallen onder dezelfde categorie als bureaustoelen, verhoogd aanrecht, matrassen, etc. Even een matras als voorbeeld: op een matras wil ik niet bezuinigen, want een goed matras zorgt voor comfort (beter voor je rug) en dat maakt dat je goed slaapt en dat is voor je gezondheid en humeur eigenlijk wel een beetje een vereiste. :P

Zo vind ik dat inmiddels ook met toetsenborden. Je gebruikt het zó veel in je leven en die dingen gaan lang genoeg mee om er een langetermijninvestering van te maken. Dat is de reden dat ik daadwerkelijk overweeg om een (ietwat prijzig) ergonomisch mechanisch toetsenbord te aan te schaffen. (Nu heb ik er één uit de bak na afloop van de PC Dumpdag).

Dit brengt me tot nu toe bij twee toetsenborden: Kinesis Advantage of de Canadese Truly Ergonomic Mechanical Keyboard. Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee? Of zijn er nog andere die ik kan overwegen?

De volgende vraag die in mij opkomt is welke switches dan het prettigst zijn. Na mij ingelezen te hebben spreken blauwe, rode of bruine switches mij het meest aan. Ik houd niet van zware toetsen. Verder beperkt de keuze voor ergonomische toetsenborden me tot nu toe ook (logisch, want het zijn geen game-bordjes). Zo wordt de Kinesis met Brown of Red switches geleverd en kun je het vlaggenschip van Truly Ergonomic in twee varianten krijgen: Soft Tactile (MX Brown) of Click Soft Tactile (MX Blue).

Nu weet ik dat er geen passend antwoord te geven is, het gaat immers om ervaring. Vandaar mijn brutale vraag: is er in Amsterdam misschien een Tweaker bij wie ik de bruine en/of blauwe switches even 5 minuten zou mogen uitproberen? O-)

[edit]
Inmiddels nog een keer bij de MediaMarkt geweest, de vorige keer heb ik toch wat over het hoofd gezien. Daar staan de Razer BlackWidow met groene switches, de Logitech G710+ met bruine switches, een toetsenbord waarvan mij de naam is ontschoten met zwarte switches en nog een soort van mini-toetsenbord (de Razer Orbweaver) met blauwe switches.

Dat geeft wel een aardige indruk. Zwart is mij inderdaad wat te zwaar. Om eerlijk te zijn is mij het verschil tussen groen en blauw nog niet helemaal duidelijk (ook omdat ik niet lekker kon typen op de Orbweaver), maar beiden lijken mij erg prima. Bruin spreekt mij op de één of andere manier minder aan.

Ik ga nog even wat op internet rondneuzen. Tot nu toe ben ik wel enthousiast over de Truly Ergonomic met blauwe switches, maar het kan geen kwaad om me nog even wat bedenktijd te gunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Het_Eendje op 27-05-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
De groene switches die Razer in zijn nieuwste model gebruikt zijn niet Cherry MX switches, maar een eigen brouwsel.

Die groene switches zijn vergelijkbaar met de blauwe switches van Cherry, maar dan door een goedkopere fabriek geproduceerd. Natuurlijk vertelt razer dat die switches superieur zijn aan de cherry mx switches, want dan kunnen ze er evenveel geld voor blijven vragen.

[ Voor 22% gewijzigd door royb3 op 27-05-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
MiBe schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:09:
[...]

Zou geen verschil in moeten zitten, mijn ervaring is ook dat Cherry een behoorlijk constante kwaliteit weet te leveren met de MX switches. Denk dan ook dat het voornaamste verschil hem zit in het gevoel van de stabilizers onder de grote toetsen, de Das heeft Costars terwijl Ducky die van Cherry gebruikt. Mijn Shine 3 typt voor mijn gevoel ook niet zwaarder dan de andere MX Blue borden die ik heb gehad.
Het zou natuurlijk te maken kunnen hebben met de hoek waarmee je de toetsen raakt, bij het ene toetsenbord zullen de toetsen in een net iets andere hoek staan dan bij de andere. De manier waarop je op verschillende toetsenborden typt kan ook anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Gebruik momenteel al een flink aantal maanden de Corsair K90 op m'n werk en wat typt mechanisch toch heerlijk. Alleen zijn die RED's niet echt geschikt voor zoveel code klop werk :')
Dus net de Ducky Zero DK2108 MX Blue US Besteld :D

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Het is voor mij ook tijd geworden om een mechanisch toetsenbord te kopen, maar dat blijkt moeilijker dan verwacht.

Aangezien ik het toetsenbord eigenlijk voor beide men werk (programmeren) en privé (gamen) wil gebruiken denk ik dat mijn beste keuze de Cherry Brown is. Cherry Browns staan bekend als de middenweg en hebben als voordeel dat het net wat stiller is dan de rest. :)

Tevens heb ik ook nood aan een AZERTY (BE) keyboard en ben ik niet echt bereid meer dan €100 te geven.

Dat even samen opgeteld is de keuze zo goed als onbestaand, tenzij ik ergens over kijk. Ik heb de grootste shops een beetje afgezogt en niets gevonden dat aan mijn eisen voldoet.

Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:34
@royb3, dank je wel. Dat is wel handig om te weten over die groene switches van Razer. Je ziet ze inderdaad reclame maken met een houdbaarheid van 60 miljoen aanslagen ipv. 50 van de Cherry's. Op zich leuk dat er nieuwe ontwikkelingen zijn voor mechanische toetsenborden, maar voorlopig is het nog even koffiedik kijken, begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 00:03
Ook ik heb na zeer lang twijfelen dan toch maar een mechanisch toetsenbord besteld. Het gaat een Filco Majestouch 2 met blacks worden. Ik was aan het twijfelen tussen black en brown, maar ik ga ervan uit dat ik hem wel kan ruilen mochten de blacks me niet aanstaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 12:20
Asskicker schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:09:
Het is voor mij ook tijd geworden om een mechanisch toetsenbord te kopen, maar dat blijkt moeilijker dan verwacht.

Aangezien ik het toetsenbord eigenlijk voor beide men werk (programmeren) en privé (gamen) wil gebruiken denk ik dat mijn beste keuze de Cherry Brown is. Cherry Browns staan bekend als de middenweg en hebben als voordeel dat het net wat stiller is dan de rest. :)

Tevens heb ik ook nood aan een AZERTY (BE) keyboard en ben ik niet echt bereid meer dan €100 euro te geven.

Dat even samen opgeteld is de keuze zo goed als onbestaand, tenzij ik ergens over kijk. Ik heb de grootste shops een beetje afgezogt en niets gevonden dat aan mijn eisen voldoet.

Iemand enig idee? :)
Mocht je iets vinden, DM me maar. Ik ben ook op zoek naar iets in die trant.

Querty is echt uitgesloten, aangezien ik niet schizofreen wil worden (ben ook codeklopper en de pc waar ik op het werk het liefste aan werk, is er eentje met een cherry keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 21:53
royb3 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:35:
De groene switches die Razer in zijn nieuwste model gebruikt zijn niet Cherry MX switches, maar een eigen brouwsel.

Die groene switches zijn vergelijkbaar met de blauwe switches van Cherry, maar dan door een goedkopere fabriek geproduceerd. Natuurlijk vertelt razer dat die switches superieur zijn aan de cherry mx switches, want dan kunnen ze er evenveel geld voor blijven vragen.
Dat wil razer je laten geloven echter zijn het goedkope chinese crap switches :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Het_Eendje schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:50:
Dit brengt me tot nu toe bij twee toetsenborden: Kinesis Advantage of de Canadese Truly Ergonomic Mechanical Keyboard. Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee? Of zijn er nog andere die ik kan overwegen?
Mijn #1 voorkeur wat betreft comfort : pricewatch: Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000

+ Betaalbaar.
+ Comfort @ 200% _O_
- Niet mechanisch helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Tarkin schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:17:
[...]

Mocht je iets vinden, DM me maar. Ik ben ook op zoek naar iets in die trant.

Querty is echt uitgesloten, aangezien ik niet schizofreen wil worden (ben ook codeklopper en de pc waar ik op het werk het liefste aan werk, is er eentje met een cherry keyboard)
Zowat de enige opties die ik gevonden heb die in mijn price range vallen zijn:
  • Steelseries 6G V2: Maar deze heeft dan black switches en heeft geen windows key?!
  • Corsair Vengeance K60: Heeft red switches, is wel erg gaming gericht en tegen mjin prijs limiet.
  • Ducky Zero DK2108: Is dan wel azerty, maar met de franse layout waar de speciale tekens allemaal verkeerd staan.
Dit is echt hopeloos ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
De 6gv2 heeft wel een windows key, maar niet aan de linker kant. Black switches zijn net als red switches gaming gericht, maar dan wel een stuk zwaarder.

Kijk eens op mechanicalkeyboards.nl daar staan leuke duckies tussen voor niet teveel geld. Wat is je price range precies?

Deze bijvoorbeeld noemde jij ook al, maar is hier in qwerty layout: http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1

[ Voor 23% gewijzigd door royb3 op 28-05-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
royb3 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:16:
De 6gv2 heeft wel een windows key, maar niet aan de linker kant. Black switches zijn net als red switches gaming gericht, maar dan wel een stuk zwaarder.

Kijk eens op mechanicalkeyboards.nl daar staan leuke duckies tussen voor niet teveel geld. Wat is je price range precies?
Zie mijn vorige post, daar staat wat meer informatie in. :)

Het grootste probleem dat ik eigenlijk heb is dat ik een AZERTY (BE) toetsenbord moet, daar zijn er helaas niet veel van te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Is dat niet wat zij bij alternate.be 'belgisch' noemen? deze bijvoorbeeld? http://www.alternate.be/D...duct/1120979?tk=7&lk=6265

Je zou even contact met ze op kunnen nemen.(over levertijden en dergelijke)

[ Voor 7% gewijzigd door royb3 op 28-05-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
royb3 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:23:
Is dat niet wat zij bij alternate.be 'belgisch' noemen? deze bijvoorbeeld? http://www.alternate.be/D...duct/1120979?tk=7&lk=6265

Je zou even contact met ze op kunnen nemen.(over levertijden en dergelijke)
Dat klopt. Waarom heb ik helemaal over dat toetsenbord heen gekeken?! Ik neem zo even contact met ze op. Hopelijk valt het nog te leveren. :)

Edit: Het antwoord dat ik krijg: 'Wij hebben voor dit product geen gekende levertermijn.'.

Dan maar een andere oplossing zoeken. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Asskicker op 28-05-2014 15:03 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.