Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 15:47

R0berto

ja

@2Dutch: my idea exactly :)
het is gewoon jammer dat er niet een zaak is waar je gewoon ff achter een bureautje kan gaan zitten en ff een paar minuten rustig kan typen met plankje :/
Buiten dat is het hele koop-op-afstand-en-terugsturen-verhaal erg leuk, maar voordat je 5 toetsenborden hebt getest ben je zo een maand of 2 kwijt (kopen, testen, terugsturen, wachten op geld), óf ineens 500 euro...
Dus legitiem, ja, maar practisch? nee...

En voor veel dingen kun je het internet raadplegen, maar voor dit soort dingen werkt het toch niet erg goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tussen welke switches twijfel je en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Heb vandaag uitvoerig de G710 kunnen testen met browns. Eerste keer voelde ik niks, maar nu echt aandacht aan besteed. Het typt zeker lekkerder dan mijn huidige G15.

Maar.. als ik gewoon iets type of game, dan merk ik niks van de feedback. Dit ligt denk ik gewoon aan de manier hoe ik type. Ik druk te toetsen gewoon helemaal in. Of ik ooit ga leren om de toetsen net voorbij de actuation point in te drukken en niet "out te bottomen"? Geen idee. Dan zou het voor mij persoonlijk niks uitmaken of ik browns of reds neem. Sterker nog, dan zouden de reds juist voor mij persoonlijk veel lekkerder zijn zonder feedback, waar ik toch niks van voel.

Nu wachten op de nieuwe K70 of de RGB en eens kijken of het LED probleem vrij wel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tolgatg schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:34:
Sterker nog, dan zouden de reds juist voor mij persoonlijk veel lekkerder zijn zonder feedback, waar ik toch niks van voel.
Waarom zouden ze lekkerder zijn als je er toch niks van voelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:19

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb al eens eerder een mechanisch toetsenbord overwogen, maar heb het telkens weer laten rusten omdat ik geen goede kon vinden.

Ik merk telkens weer dat ik niet weet welke soort switches ik graag wil, en dat de keuze toetsenborden nogal beperkt wordt afhankelijk van deze keuze.

Ik typ wel veel maar game ook. Veel gamingtoetsenborden hebben Reds, maar ik heb geen idee of ik dat fijn ga vinden. Het idee van totaal geen feedback lijkt me gewoon niks, maar ik weet niet of ik deze switches maar gewoon moet uitsluiten zonder te gevoeld/getest te hebben.
'Men' zegt altijd dat Blues niet fijn zijn voor gamen, maar in hoeverre dat waar is, weet ik ook niet.
In elk geval: puur op basis van het lezen van beschrijvingen denk ik dat ik het liefste Browns heb. Maar erg zeker van deze keuze ben ik niet aangezien ik nog nooit een mechanisch toetsenbord aangeraakt heb, en ik ook niet weet waar ik dat zou kunnen doen.

Ik heb op het moment een G15v1, maar die begint ondertussen wel zo te verslijten dat het tijd is voor een nieuwe. Ik vind de G15v1 erg lekker typen. Misschien dat dat gegeven kan helpen bij het kiezen van een type switches.

Vrienden raden me nog wel eens het KISS-type mechanisch toetsenbord aan; je weet wel, Das Keyboard, Ducky, dat soort merken. Ik heb echter liever een wat uitgebreider toetsenbord, meer het gaming-type dus. Niet dat ik macro-toetsen nodig heb, en noch eis ik een LCD-display zoals mijn G15 heeft, maar dingen als backlight e.d. wil ik liever wel. Dit is mijn volledige eisenlijstje:

Must-have:
- Bedraad
- Backlight
- Numpad
- ANSI-layout

Nice to have
- Volume wheel
- Mediakeys
- Macrokeys

Ik heb dus liever geen compact layout, en ik wil dus gewoon een numpad en zo. Ik moet een ANSI-layout hebben, en hiermee vallen helaas alle Logitech-toetsenborden af. Over het soort switches ben ik nog niet zeker.

Natuurlijk heb ik al flink lopen neuzen in de Pricewatch, maar eigenlijk is het type switches het eerste criterium waarop je selecteert in een geval als dit. Aangezien ik juist over dat criterium nog niet zeker ben, hoop ik dat iemand mij hierin kan adviseren.

Budget: liefst < €100.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 10-04-2014 21:06 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Olaf van der Spek schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:43:
[...]

Waarom zouden ze lekkerder zijn als je er toch niks van voelt?
Omdat de reds lineair zijn en dus geen bump hebben en in 1 beweging in te drukken zijn.
Al voel ik niks van de bump in de browns, dan nog zullen die toetsen niet geleidelijk ingedrukt kunnen worden als bij reds zonder bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Niemand?

Momenteel lijkt bijvoorbeeld de Corsair K70 of K95 me wel wat. Het enige verschil is, zover ik kan vinden, de macro-keys. Wel zijn ze alleen te krijgen in Red switches. Pluspunt: hij heeft een volumewieltje.

Een andere mogelijkheid is een Razer Blackwidow, maar het schijnt dat de bouwkwaliteit van die dingen niet al te best is. Ik vind ze er verder wel zeer goed uitzien. Er zijn een hoop versies van, en het is me niet duidelijk wat de verschillen zijn (naast de prijzen). Ik heb al wel gezien dat de nieuwe versies met switches van Razer komen ipv van Cherry.

Misschien moet ik maar gewoon een keyboard bestellen, en retourneren als de switches niet bevallen. Dat kost me natuurlijk wel weer 2x €6,75. Wat advies op dit punt (soort switches) stel ik dus zeer op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
Als je een g15 lekker vind typen, moet je lekker voor Reds gaan lijkt mij. Dan zijn die Corsairs toch een prima keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik had na een lange en gelukkige relatie met mn G15 v1 juist moeite met aan rode te wennen, en ben uiteindelijk bij een bruine Trigger-Z uitgekomen na een korte tijd een rood bordje te hebben gehad. Overigens ook met erg all-round gebruik, veel typen, maar ook aardig wat gamen zodra de tijd er is. Zou eerder nog een wat zwaardere zwarte overwegen (of dus een bruine), want rood is echt een stukje lichter. Ben zelf in elk geval erg blij met mn overstap van een helaas compleet versleten G15 naar de bruine cherry mx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

pluisman schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:39:
Als je een g15 lekker vind typen, moet je lekker voor Reds gaan lijkt mij. Dan zijn die Corsairs toch een prima keuze?
OK, dus jij zegt dat de Reds eigenlijk nog het meeste op rubber domes lijken? Ik dacht juist dat Browns het meeste op rubber domes lijken, maar kan het verkeerd hebben.
Foritain schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:49:
Ik had na een lange en gelukkige relatie met mn G15 v1 juist moeite met aan rode te wennen, en ben uiteindelijk bij een bruine Trigger-Z uitgekomen na een korte tijd een rood bordje te hebben gehad. Overigens ook met erg all-round gebruik, veel typen, maar ook aardig wat gamen zodra de tijd er is. Zou eerder nog een wat zwaardere zwarte overwegen (of dus een bruine), want rood is echt een stukje lichter. Ben zelf in elk geval erg blij met mn overstap van een helaas compleet versleten G15 naar de bruine cherry mx.
Het probleem is dat de meeste borden alleen met Reds te krijgen zijn. Browns zijn inderdaad de switches die mij (op basis van beschrijving) het fijnste leken. De Trigger-Z heb ik nog niet gezien, ik zal even kijken!

EDIT:

Interessant: http://nl.hardware.info/n...an-blue-en-brown-switches

Deze maand zouden dus de Blue en Brown versies van de K70 moeten komen.
Na nog wat te hebben gezocht denk dat ik toch de Browns prefereer, vooral omdat ik toch erg veel mensen hoor zeggen dat Reds niet fijn zijn voor typen. Ik typ toch regelmatig lange lappen tekst en ga met zeker weten ergeren als ik meer typo's maak dan normaal e.d.
Ik vind het hier wel goed uitgelegd: http://youtu.be/2OfUAQiIOWQ?t=7m30s

Dus ik denk dat ik maar wacht voor de bruine Corsair K70, die hopelijk snel komt.

[ Voor 70% gewijzigd door Compizfox op 11-04-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-10 13:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik heb eerst zwart gehad. Die vond ik te zwaar. Verkocht. Toen bruin en die leken net alsof ze ergens aanliepen. Vond mijn vrouw wel prettig typen. Uiteindelijk rood en die bevallen mij het best. Nou nog een keyboard die heel blijft en geen dubbele aanslagen genereert. Eerst maar afwachten hoe de garantie afwikkeling verloopt.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heh, en we zijn weer terug bij wat de meeste eigenlijk al langer weten: het is zo persoonlijk, je moet het gewoon testen. Ik had inderdaad ook wat moeite met veel typen op reds, vermoedelijk had het wel goed gekomen zodra ik het actuation point goed in alle 10 de vingers had, maar een tactile bump erbij en ik was gewoon in 2 seconden verkocht aan browns. Reviews van cases en koelers is 1 (en die doe ik met plezier), maar je kan nog zo nauwkeurig naar een toetsenbord kijken en de features, de switch moet je echt zelf ervaren, te veel uitzonderingen op de regels om kortaf te stellen dat jij het beste af bent met x/y/z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

OK, research gedaan, topic doorgelezen maar volgens mij is het gene wat ik wil er niet.

Ik wil graag een toetsenbord met mechanische toetsen maar ook met LCD scherm a la Logitech G15. Dat is namelijk mijn klok als ik aan het gamen ben en er staat handige info op per spel. Ook moet er minstens 1 USB poort opzitten voor m'n muis (kast staat vrij ver weg).

Volgens mij bestaat deze combinatie niet, heb ik dat juist?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 21:22
Razer heeft er een (of meerdere) met een LCD trackpad, niet mechanisch, maar behalve dat ga je weinig vinden.

Cherry MX switches zijn duur. Een LCD is duur. Ergo, beide is niet echt winstgevend.

[ Voor 36% gewijzigd door Cilph op 12-04-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bedankt voor de info! Ik was er al bang voor. Maar eens even kijken wat ik ga doen nu.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

G13? ofzo?
pricewatch: Logitech G13 Advanced Gameboard

Naast dus je mechanische toetsenbord.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bedankt voor de suggestie, maar ik denk dat ik maar een klein klokje koop en die voor m'n neus zet. Nu nog bedenken welk (mechanisch) toetsenbord ik neem .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Arfman schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:41:
Bedankt voor de suggestie, maar ik denk dat ik maar een klein klokje koop en die voor m'n neus zet. Nu nog bedenken welk (mechanisch) toetsenbord ik neem .... :P
Corsairs O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Jay-P schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:49:
Mijn Ducky Zero is helaas al na een krappe 2 maandjes overleden, wordt niet meer herkend en doet dus niets meer. Waarschijnlijk contactje kabel-keyboard kapot gegaan. Hij is nu onderweg naar Ducky voor reparatie en volgens de winkel waar ik hem vandaan heb zijn ze over het algemeen vrij vlot (ong. 2 weken). Ben benieuwd, valt me overigens toch wel een beetje tegen voor een keyboard van 130 euries, maar ik ga ervan uit dat ik voor dat bedrag een goede service terug krijg. Iemand anders hier ervaring met overleden ducky keyboards? (Kwam na wat googlen erachter dat dat toch een zwakke plek is bij de Ducky zeros).
Inmiddels 6 weken verder en volgens Alternate gaat kan het nog wel tot 3 weken duren....

Mijn advies, koop je Duckys lekker bij mechenicalkeyboards.nl ik heb geen ervaring met die gast maar ik gok dat je daar niet 2+ maanden op een reparatie van een los contactje hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Hoe weet je dat zo zeker? Het is wel heel makkelijk om Alternate de schuld te geven, maar er lijkt momenteel iets mis te zijn met de levering van Ducky zelf. Als Ducky traag is kan Alternate daar niets aan doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Het is bij Alternate meer regel dan uitzondering dat reparaties veel te lang duren(helaas al meerdere ervaringen mee). Doe een search op GOT met Alternate of check de shop reviews, lijkt me vrij duidelijk. Het is heel goed mogelijk dat Ducky leveringsproblemen heeft maar ik heb geen overeenkomst met Ducky. Een beetje klantvriendelijk bedrijf begrijpt dat een simpel toetsenbordje solderen geen 2+ maanden hoeft te duren en mocht dat zo lang duren dat ze dan een passende oplossing bieden, zeker als het een product betreft wat net een maand oud is en er een "premium" prijskaartje aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 07-10 22:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-04-2014 23:07 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Jay-P schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:56:
Een beetje klantvriendelijk bedrijf begrijpt dat een simpel toetsenbordje solderen geen 2+ maanden hoeft te duren
Dat zie je verkeerd. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar zo werkt het niet. Jou toetsenbordje is niet het enige dat zij terugkrijgen en naar de leverancier moeten sturen ter reparatie. Ze sturen die dingen gewoon terug en merken het vanzelf wel wanneer het terugkomt. Ik geloof niet dat het zinvol is om iemand aan te nemen die de hele dag leveranciers gaat bellen waar het spul blijft. Lijkt me ook niet redelijk om dat te verwachten.
Hoe duur een product is, speelt daarin geen rol. Ze hebben geen aparte afhandelijk voor de een of de ander.

Ze gaan er hooguit achteraan als een klant begint te piepen. Dat hoop je dan...zo'n zaak heeft ook meer te doen en aangezien ze altijd kunnen wijzen naar de leverancier zou ik er maar niet op hopen dat ze heel veel moeite gaan doen.

Ik snap helemaal dat je het vervelend vindt, en ik zou het ook klote vinden, maar die winkel is ook alleen maar een doorgeefluik. Ik zou zelf veel liever rechtstreeks met de leverancier dealen eerlijk gezegd. Weet ik tenminste zeker dat ik ze zelf achter de broek zit, en hoor ik de leugens uit eerste hand... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Compizfox schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:04:
Ik typ wel veel maar game ook. Veel gamingtoetsenborden hebben Reds, maar ik heb geen idee of ik dat fijn ga vinden. Het idee van totaal geen feedback lijkt me gewoon niks, maar ik weet niet of ik deze switches maar gewoon moet uitsluiten zonder te gevoeld/getest te hebben.
'Men' zegt altijd dat Blues niet fijn zijn voor gamen, maar in hoeverre dat waar is, weet ik ook niet.
Ik blijf het roepen : Als je geen UT/Quake achtige games speelt met double tap toestanden dan kan je het hele "niet of wel geschikt voor gamen verhaal" helemaal opzij schuiven en gewoon een toetsenbord kiezen dat jij fijn vindt :

- Backlight of niet
- Wel of geen herrie (Blue vs. de rest)
- Feedback of niet (Blue vs. de rest weer...)
- enz...

Succes :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Over MechanicalKeyboards.nl gesproken, heb daar maar alvast gereserveerd nu mijn geld van CD-ROM Land is teruggestort. Prachtig hoe transparant en vriendelijk die gast is. Kon mij haarfijn uitleggen wat de leveringssituatie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Cyleo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:01:
[...]

Ik heb zelf de Gigabyte Osmium met bruine switches. Deze typt heel anders dan de Logitech G710. De G710 typt alsof er jam of iets plakkerigs tussen de toetsen zit, terwijl mijn toetsenbord veel lichter/springeriger typt. De o-ringen zijn dus wat mij betreft niet echt ideaal.
Ik heb na lang zoeken uiteindelijk dezelfde gekozen, ik was eerst bang door de negatieve reviews dat de usb 3 hubs niet goed zouden werken, maar al m'n devices werken er gewoon op en worden netjes powered, zelfs mn telefoon laad erop.
En het typed natuurlijk heerlijk!
Het enige nadeel vind ik dat je het de backlight achter het Avia logo niet uit kan zetten/dimmen, maar dat was makkelijk genoeg opgelost door het klepje eraf te wurmen en tegen de achterkant van het klepje precies voor het logo (maar niet over num-, caps- of scroll-lock) met superglue een stukje oude bonus-kaart te plakken.

[ Voor 18% gewijzigd door Artimunor op 13-04-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Ik hoop van harte dat jullie meer geluk met de Osmium hebben dan ik. Ik ben er zelf wel een beetje klaar mee.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben opzoek naar een mechanisch keyboard. De prijs kan tot 150 euro gaan, wat volgens mij ruim voldoende is.

Ik gebruik de computer dag in dag uit en wil dus overgaan van een 'normaal' keyboard naar een mechanische. Ik heb ook eens wat onderzoek gedaan en zelf denk ik dat een mechanisch keyboard met blue switches het beste voor mij zijn. Ben ook een gamer, maar programmeer ook.

Het enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat een Mac gebruiker niet zoveel keus heeft. Mijn oog is vooral gevallen op een mechanisch keyboard van Ducky.

Heeft iemand misschien een tip voor een mechanisch keyboard voor een Mac? Kan ook met Windows toets op het keyboard, want deze kan je remappen.

Alsvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:48:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een mechanisch keyboard. De prijs kan tot 150 euro gaan, wat volgens mij ruim voldoende is.

Ik gebruik de computer dag in dag uit en wil dus overgaan van een 'normaal' keyboard naar een mechanische. Ik heb ook eens wat onderzoek gedaan en zelf denk ik dat een mechanisch keyboard met blue switches het beste voor mij zijn. Ben ook een gamer, maar programmeer ook.

Het enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat een Mac gebruiker niet zoveel keus heeft. Mijn oog is vooral gevallen op een mechanisch keyboard van Ducky.

Heeft iemand misschien een tip voor een mechanisch keyboard voor een Mac? Kan ook met Windows toets op het keyboard, want deze kan je remappen.

Alsvast bedankt.
Ik heb als Mac gebruiker 2 mechanische keyboards. Ik heb thuis een Das Keyboard Professional S (Mac versie) met MX Blue, en voor mijn werk een Ducky Shine III (tenkeyless, zodat hij in mijn rugzak past), eveneens met MX Blue. De laatste is ook verkrijgbaar met diverse andere switches, de Mac versie van de Das Keyboard is er alleen met Blue.

De Das hoef je niet te remappen, die is precies zoals je hem verwacht. De Ducky hoef je ook niet te remappen; deze heeft dipswitches onderop het keyboard waarmee je o.a. Super en Alt kan wisselen zodat ze 'goed' zitten. Met de bijgeleverde keycap-puller wissel je in no time de toetsen.

Als je het toetsenbord op een vaste plek gaat gebruiken, zou ik persoonlijk voor de Das gaan. Ik vind hem net iets fijner typen dan de Ducky, hij is stiller, en out of the box een volledige Mac layout (dus ook geen Insert, PrtScr, etcetera). Daarnaast heeft de Das een USB hub.

Niet dat de Ducky slecht is, want het verschil is erg klein en voor een deel een kwestie van smaak. Zie ook Whieee in "Het grote mechanische toetsenborden topic" voor mijn vergelijking tussen de 2 keyboards.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eens rondneuzen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
mphilipp schreef op zondag 13 april 2014 @ 01:04:
[...]

Dat zie je verkeerd. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar zo werkt het niet. Jou toetsenbordje is niet het enige dat zij terugkrijgen en naar de leverancier moeten sturen ter reparatie. Ze sturen die dingen gewoon terug en merken het vanzelf wel wanneer het terugkomt. Ik geloof niet dat het zinvol is om iemand aan te nemen die de hele dag leveranciers gaat bellen waar het spul blijft. Lijkt me ook niet redelijk om dat te verwachten.
Hoe duur een product is, speelt daarin geen rol. Ze hebben geen aparte afhandelijk voor de een of de ander.

Ze gaan er hooguit achteraan als een klant begint te piepen. Dat hoop je dan...zo'n zaak heeft ook meer te doen en aangezien ze altijd kunnen wijzen naar de leverancier zou ik er maar niet op hopen dat ze heel veel moeite gaan doen.

Ik snap helemaal dat je het vervelend vindt, en ik zou het ook klote vinden, maar die winkel is ook alleen maar een doorgeefluik. Ik zou zelf veel liever rechtstreeks met de leverancier dealen eerlijk gezegd. Weet ik tenminste zeker dat ik ze zelf achter de broek zit, en hoor ik de leugens uit eerste hand... :+
OT:

Ik heb behoorlijk wat ervaring met RMA's en geloof me, het is naïef om te denken dat het probleem bij de fabrikanten ligt(komt wel voor natuurlijk(Acer) maar meeste fabrikanten zijn tegenwoordig best vlot en transparant wat dat betreft). Is gewoon een kwestie van centen, pakketjes sparen tot er voldoende dezelfde bestemming hebben en dan pas opsturen. Ducky heeft in principe gewoon een vlotte en nette service afhandeling maar als ik het via Ducky speel verlies ik een jaar garantie. Geloof me er zijn nog zat zaken en webshops die wel moeite willen doen voor hun klanten en bijv. uit zichzelf na meer dan 6 weken even de klant updaten van hoe en wat. Ik verbaas me dan ook een beetje over zinsnedes als, "jou toetsenbordje is niet het enige dat ze terugkrijgen", "ze gaan er hooguit achteraan als een klant begint te piepen", "ik zou er maar niet op hopen dat ze heel veel moeite doen", "zo'n zaak heeft ook meer te doen". Met zo'n houding begrijp ik inderdaad wel waarom Alternate bijv. een tegoed van 70% aanbied aan mensen die hun HD na 13 maanden onder garantie terugbrengen onder het mom van, ja meneer we hebben die exacte HD niet meer in ons assortiment... tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 20:58
Hallo,

Thuis gebruik ik al enige tijd een CM Storm Mech Blue Switch... Game hier veel uren op. En heb hier afgelopen (jaren) veel verslagen voor school op getypt!

Nu werk ik, en doe ik ook behoorlijk veel typen. Maar kan niet meer echt overweg met de "normale" toetsenborden! Ik heb hier en daar al gezocht, maar wat is nu een mooi toetsenbord (normale grote, met keypad) voor op kantoor... Vind de meeste mechanische borden echt voor gamers. Zoek dus eigenlijk een net keyboard voor office/business doeleinden! Iemand suggesties waar (heen) ik moet zoeken?

ASUS ROG Strix SCAR 17 G733QS | 5900HX | RTX 3080 16GB | 32GB RAM | QHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

skywalker1 schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:31:
Hallo,

Thuis gebruik ik al enige tijd een CM Storm Mech Blue Switch... Game hier veel uren op. En heb hier afgelopen (jaren) veel verslagen voor school op getypt!

Nu werk ik, en doe ik ook behoorlijk veel typen. Maar kan niet meer echt overweg met de "normale" toetsenborden! Ik heb hier en daar al gezocht, maar wat is nu een mooi toetsenbord (normale grote, met keypad) voor op kantoor... Vind de meeste mechanische borden echt voor gamers. Zoek dus eigenlijk een net keyboard voor office/business doeleinden! Iemand suggesties waar (heen) ik moet zoeken?
Das Keyboard en Filco hebben beide mooie toetsenborden voor op kantoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker1
Dit komt in de buurt :) bedankt!
Weet nog iemand merken, die (makkelijker) in nederland te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Mogelijk de Steelseries? Hoewel, alleen met Cherry black verkrijgbaar?

[ Voor 48% gewijzigd door smallblock op 14-04-2014 12:29 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
skywalker1 schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:22:
Dit komt in de buurt :) bedankt!
Weet nog iemand merken, die (makkelijker) in nederland te krijgen zijn?
Ducky (Zero)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
smallblock schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:41:
Ik hoop van harte dat jullie meer geluk met de Osmium hebben dan ik. Ik ben er zelf wel een beetje klaar mee.
Ik ook, maar als ik het mij goed kan herinneren had jij ook de rode toch? De bruine is wat later uitgekomen en heeft andere switches, dus ik hoop dat het goed gaat want tot nu toe vind ik hem echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker1
Ducky Zero Brown it is, hartelijk dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Cyleo schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:02:
[...]

Ik ook, maar als ik het mij goed kan herinneren had jij ook de rode toch? De bruine is wat later uitgekomen en heeft andere switches, dus ik hoop dat het goed gaat want tot nu toe vind ik hem echt fantastisch.
Klopt, ik had cherry reds. Ik vermoed alleen dat het meer een firmware kwestie is, want bij andere merken keyboards heb ik niets over deze problemen kunnen vinden. Met een beetje mazzel is dat probleem in jouw nieuwere model verholpen. Voor de rest was ik trouwens wel zeer tevreden over de Osmium.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-07 13:19
Beste Tweakers,

Sinds kort ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord en weet ook al welke het gaat worden alleen weet ik niet hoe en waar ik deze het beste kan bestellen.

Het toetsenbord dat ik naar op zoek ben is de G710+ uit de US (lange shift).

Heeft iemand ervaring met importen uit het buitenland? En waar zou ik dit het beste kunnen doen?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wel apart dat die "degelijke" mechanische toetsenborden vaak minder lang garantie hebben dan een Logitech toetsenbordje, is toch wel wat apart als je zo zit te schermen met "bikkel" en robuust, of ben ik nou gek? 24 maanden is zo enorm standaard en EU-conform, dat is niks bijzonders :+

Heb een tijdje geleden zo'n verlicht tobo van Logitech gehaald (die gaat over naar een vriend van me, dus die krijgt een goed nieuw tehuis ;) ) maar daar zit 3 jaar garantie op..ook een tobo van bijna 8 tientjes.
Nu ga ik niet liggen roepen dat er nooit eens wat fout kan en mag gaan natuurlijk, maar just saying..het viel me ineens op.
Reaver schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:57:
Sinds kort ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord en weet ook al welke het gaat worden alleen weet ik niet hoe en waar ik deze het beste kan bestellen.

Het toetsenbord dat ik naar op zoek ben is de G710+ uit de US (lange shift).
Heeft iemand ervaring met importen uit het buitenland? En waar zou ik dit het beste kunnen doen?
Buiten de EU is extra kosten bij zulke bedragen, heeft Amazon.co.uk niet iets liggen toevallig? Scheelt weer omdat je binnen de EU blijft. Levering is ook rap, heb er vaker besteld en dat beviel meer dan prima :)

[ Voor 34% gewijzigd door 2Dutch op 14-04-2014 16:25 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-07 13:19
[b]Buiten de EU is extra kosten bij zulke bedragen, heeft Amazon.co.uk niet iets liggen toevallig? Scheelt weer omdat je binnen de EU blijft. Levering is ook rap, heb er vaker besteld en dat beviel meer dan prima :)
Is dat dan ook de US layout (lange shift?) Volgens Amazon is dit het model nummer 920-005701 (wil het graag zeker weten)

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

2Dutch schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:24:
Wel apart dat die "degelijke" mechanische toetsenborden vaak minder lang garantie hebben dan een Logitech toetsenbordje, is toch wel wat apart als je zo zit te schermen met "bikkel" en robuust, of ben ik nou gek? 24 maanden is zo enorm standaard en EU-conform, dat is niks bijzonders :+

Heb een tijdje geleden zo'n verlicht tobo van Logitech gehaald (die gaat over naar een vriend van me, dus die krijgt een goed nieuw tehuis ;) ) maar daar zit 3 jaar garantie op..ook een tobo van bijna 8 tientjes.
Nu ga ik niet liggen roepen dat er nooit eens wat fout kan en mag gaan natuurlijk, maar just saying..het viel me ineens op.
Ja, maar dan noem je ook een bedrijf wat wel heel gestoord omgaat met hun garantie voorwaarden... al is je toetsenbord of een ander produkt al meerdere maanden en soms zelfs jaren uit de garantie heb je kans dat ze je gewoon een 50% korting code/voucher geven voor hun eigen webshop : Als je maar bij ze blijft *; 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:18
nero355 schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:06:
[...]

Ja, maar dan noem je ook een bedrijf wat wel heel gestoord omgaat met hun garantie voorwaarden... al is je toetsenbord of een ander produkt al meerdere maanden en soms zelfs jaren uit de garantie heb je kans dat ze je gewoon een 50% korting code/voucher geven voor hun eigen webshop : Als je maar bij ze blijft *; 8)7
idd.. Logitech is super met de service, alleen jammer dat de nieuwe lijn van Logitech mij niet meer aanspreekt.

Inmiddels heb ik alleen nog een muis an Logitech, de rest is allemaal vervangen door minder opvallende hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06
Compizfox schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:04:
Niemand?

Momenteel lijkt bijvoorbeeld de Corsair K70 of K95 me wel wat. Het enige verschil is, zover ik kan vinden, de macro-keys. Wel zijn ze alleen te krijgen in Red switches. Pluspunt: hij heeft een volumewieltje.

Een andere mogelijkheid is een Razer Blackwidow, maar het schijnt dat de bouwkwaliteit van die dingen niet al te best is. Ik vind ze er verder wel zeer goed uitzien. Er zijn een hoop versies van, en het is me niet duidelijk wat de verschillen zijn (naast de prijzen). Ik heb al wel gezien dat de nieuwe versies met switches van Razer komen ipv van Cherry.

Misschien moet ik maar gewoon een keyboard bestellen, en retourneren als de switches niet bevallen. Dat kost me natuurlijk wel weer 2x €6,75. Wat advies op dit punt (soort switches) stel ik dus zeer op prijs.
Ik ben natuurlijk maar een van de vele gebruikers, maar heb ik al sinds de release de eerste BlackWidow Ultimate en het ding bevalt me best. Bouwkwaliteit is prima en heb er totaal geen problemen mee gehad.
Razer heeft als merk niet mijn voorkeur maar ik meende dat Razer destijds als eerste van de bekende merken een gametoetsenbord met mechanische switches uitbracht, de keuze was dus niet al te groot.

De opvolger wordt in ieder geval eentje met rode LED's en een ander type switch. Ik ben nu alleen Blue gewend en die bevallen super afgezien van het geluid. De feedback van Blue is echter wel iets wat ik zou gaan missen mochten Reds en Browns dit een stuk minder geven.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07

Fordox

00101010

Een vraag:
Weet iemand waar ik een custom spatiebalk kan vinden? Op de standaard spatiebalk van mn logitech G710+ kan ik niet comfortabel mijn duim op leggen. Beetje irritant met shooters. De vorm moet dus iets anders.

Iemand een idee?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fordox schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:51:
Een vraag:
Weet iemand waar ik een custom spatiebalk kan vinden? Op de standaard spatiebalk van mn logitech G710+ kan ik niet comfortabel mijn duim op leggen. Beetje irritant met shooters. De vorm moet dus iets anders.

Iemand een idee?
Oeh, die zijn niet makkelijk eraf te halen, met stabilizers enzo :o Als je alleen een spacebar nodig hebt, moet je weten welk type stabilizer eronder zit. Cherry of Costar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De G710+ heeft Cherry stabilizers, zo'n spatiebalk is er dus erg eenvoudig af te halen (bij Costar is dat een stukje lastiger). Je moet er echter wel rekening mee houden dat niet alle spatiebalken van gelijke grootte zijn. Zo is die van de CM Storm QuickFire TK zonder probleem uitwisselbaar met die van de G710+ terwijl die van de Ducky Shine 2 weer te smal is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XfBWmyCvyjlONWQ6iXeQSiho/full.jpg

Van boven naar beneden:
-Spatiebalk Logitech G710+
-Spatiebalk CM Storm QuickFire TK
-Spatiebalk Ducky Shine 2

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Owh de Ducky's hebben ook Cherry stabilizers? Mijn Filco heeft volgens mij Costar als ik zo even onder de spatiebalk loer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07

Fordox

00101010

Na een zooi gegooglet te hebben, zie ik dat er niet zon soort spatiebalk bestaat.

Weet iemand waar ik een 'reserve' spatiebalk kan kopen die ik kan modden?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNephilim schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:40:
Owh de Ducky's hebben ook Cherry stabilizers? Mijn Filco heeft volgens mij Costar als ik zo even onder de spatiebalk loer.
Dat klopt, Ducky's hebben Cherry en Filco gebruikt Costar. Toch begrijp je het volgens mij verkeerd, het type stabilizer heeft namelijk niets met je keycaps te maken. Die hebben namelijk altijd het 'Cherry MX kruisje'. Bij Cherry stabilizers kun je de keycap er echter zo opzetten terwijl Costar een constructie direct onder de keycap gebruikt.

Mijn Keycool 84 gebruikt bijvoorbeeld Costar, links is de constructie zoals hij normaal in het toetsenbord zit, rechts heb ik hem even losgemaakt en dan is hij dus geschikt voor borden met Cherry stabilizers.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JRQc0Qzy2CJY4jjN625fkU78/full.jpg

Het is dus ook gewoon mogelijk om die constructie onder een keycap uit een toetsenbord met Cherry stabilizers te maken. Door hem te verwijderen maak je die van een Costar bord geschikt voor een Cherry bord. Hierdoor kun je de spatiebalken van een Cherry en Costar bord dus gewoon omwisselen, mits de lengte gelijk is. Bij de Ducky en de Keycool is dat bijvoorbeeld het geval:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dkq0h7w0bduw4lF9XKhHsuUU/full.jpg
Fordox schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:40:
Na een zooi gegooglet te hebben, zie ik dat er niet zon soort spatiebalk bestaat.

Weet iemand waar ik een 'reserve' spatiebalk kan kopen die ik kan modden?
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Wat vind je precies oncomfortabel en zou je anders willen?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterlemon
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-12-2023
Heeft iemand enig idee waar ik pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Gunmetal Gray, Cherry Brown (US layout) kan kopen? Ik heb al even gezocht, maar ik kan hem nergens vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Bitterlemon op 16-04-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Schijnt binnenkort (deze maand nog) te komen: http://nl.hardware.info/n...an-blue-en-brown-switches

Ik zit er ook op te wachten om er ééntje te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterlemon
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-12-2023
Compizfox schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:57:
Schijnt binnenkort (deze maand nog) te komen: http://nl.hardware.info/n...an-blue-en-brown-switches

Ik zit er ook op te wachten om er ééntje te kopen :)
Ah, thanks, hij is dus nog niet uit. :+
Enig idee welke winkels hem gaan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, ik heb me de afgelopen dagen flink ingelezen in mechanische toetsenborden, er eentje geprobeerd bij een vriend (ouderwetse Cherry) en conclusie is: ik wil er 1!

Ik heb alleen enkele eisen en volgens mij voldoet alleen de nog uit te komen Corsair Vengeance K70 er aan, kan iemand dat verifiëren? Uiteraard heb ik ook inde Pricewatch gekeken maar of ik doe iets verkeerd of er is gewoon geen andere optie:

-Cherry Brown
-Backlight
-Mediatoetsen
-USB hub/passthrough

Is de K70 echt de enige optie voor mij? Ik vind het een mooi toetsenbord hoor, maar hij is nog niet uit (in Brown) en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de keus zo beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
De K70 Gunmetal Brown (CH-9000050-NA) (+- een nulletje), is recentelijk uitverkocht, maar Corsair heeft nu de K70 Black Brown geintroduceerd die wel beter te krijgen is.

Ik was de levertijd zo zat dat ik maar een Ducky Shine 3 heb besteld. Echter is de DS3 net zo slecht leverbaar, hah. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Cilph op 17-04-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-10 10:47
Ben sinds vorige week de trotse bezitter van een Das Keyboard Ultimate S.

Gisteren voor het eerst een volledige dag erop gewerkt (vooral coderen, ik ben software engineer). Het tikt heerlijk, alleen moet ik nog wennen aan de dikte van het toetsenbord. Het is wel wat dikker dan m'n vorige (gewoon rubber-dome van HP), ik voel het voornamelijk in m'n rechtse onderarm. Ik denk er daarom aan om een polssteun te kopen. Heeft iemand daar aanbevelingen rond? Sommige van die dingen kosten echt een pak geld, voor een stukje schuimrubber??

Of moet ik gewoon blijven doorwerken, is het een kwestie van wennen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:06

RyuuPro

That Damn Fly

Arfman schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:03:
Is de K70 echt de enige optie voor mij? Ik vind het een mooi toetsenbord hoor, maar hij is nog niet uit (in Brown) en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de keus zo beperkt is.
Komt vanwege de USB Hub.
Als je die eraf haalt krijg je een stuk meer opties (incl. die niet in de pricewatch staan: Ducky Shine 2, 3 & Zero (Special Edition))

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, ik heb me de afgelopen dagen flink ingelezen in mechanische toetsenborden, er eentje geprobeerd bij een vriend (ouderwetse Cherry) en conclusie is: ik wil er 1!

Ik heb alleen enkele eisen en volgens mij voldoet alleen de nog uit te komen Corsair Vengeance K70 er aan, kan iemand dat verifiëren? Uiteraard heb ik ook inde Pricewatch gekeken maar of ik doe iets verkeerd of er is gewoon geen andere optie:

-Cherry Brown
-Backlight
-Mediatoetsen
-USB hub/passthrough

Logitech G710+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die heeft inderdaad ook Cherry Brown, dank. Nog maar even een weekje over nadenken en reviews/YouTube kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Cilph schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:06:
De K70 Gunmetal Brown (CH-9000050-NA) (+- een nulletje), is recentelijk uitverkocht, maar Corsair heeft nu de K70 Black Brown geintroduceerd die wel beter te krijgen is.
Staat die dan niet in de Pricewatch?

http://tweakers.net/product/327030/corsair-vengeance-k70/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:02:
[...]

Dat klopt, Ducky's hebben Cherry en Filco gebruikt Costar. Toch begrijp je het volgens mij verkeerd, het type stabilizer heeft namelijk niets met je keycaps te maken. Die hebben namelijk altijd het 'Cherry MX kruisje'. Bij Cherry stabilizers kun je de keycap er echter zo opzetten terwijl Costar een constructie direct onder de keycap gebruikt.

Mijn Keycool 84 gebruikt bijvoorbeeld Costar, links is de constructie zoals hij normaal in het toetsenbord zit, rechts heb ik hem even losgemaakt en dan is hij dus geschikt voor borden met Cherry stabilizers.

[afbeelding]

Het is dus ook gewoon mogelijk om die constructie onder een keycap uit een toetsenbord met Cherry stabilizers te maken. Door hem te verwijderen maak je die van een Costar bord geschikt voor een Cherry bord. Hierdoor kun je de spatiebalken van een Cherry en Costar bord dus gewoon omwisselen, mits de lengte gelijk is. Bij de Ducky en de Keycool is dat bijvoorbeeld het geval:

[afbeelding]
Ah thanks, dat wist ik niet! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FWIW: Hardware.Info TV: Special over mechanische keyboards

[ Voor 40% gewijzigd door Help!!!! op 18-04-2014 09:33 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

-Cherry Brown
-Backlight
-Mediatoetsen
-USB hub/passthrough

Gigabyte Osmium voldoet er ook aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Cyleo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:03:
[...]

Dank, maar ik heb ondertussen een Logitech G710+ gekocht :)
Typt erg fijn, nog wel even wennen want na 8 jaar een G15 voelt dit _heel_ anders. Tevens een klein klokje met backlight gekocht om het gemis aan LCD scherm op te heffen, zal wel een te duur toetsenbord zijn geworden als er ook nog een schermpje op had gemoeten. Maar man man wat typt dat goed zo'n mechanisch toetsenbord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-10 01:45
Ik heb de blackwidow met (blue switch) nu ongeveer 2 jaar denk ik. Mijn linkeralt werkt niet echt naar behoren, hij klikt niet echt lekker meer, alsof ie gedempt wordt. Ik heb alles al schoongemaakt.

Daarnaast maakt hij enorm veel herrie, niet echt wenselijk in de woonkamer. Het wordt dus tijd voor vervanging, hoewel ik de afschrijving best veel vind na 2 jaar. Als ik nu voor brown switches ga, denk ik dat ik van het geluid af ben. Ik maak geen gebruik van multimedia toetsen of andere extra's. Hebben jullie tips?

Ik zat zelf te denken aan pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Cyleo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:03:
[...]

Ben zelf best tevreden over de Osmium, er is wel 1 punt waar ik minder tevreden over ben: Het wiel om je volume mee te regelen reageert niet altijd, situatie is als volgt: Als ik een youtube video in Mozilla heb draaien, vervolgens klik ik op een chrome venster. Dan reageert hij totaal niet op audio. Hetzelfde geld voor sommige games, totaal geen response als ik in het game venster zit. Ik moet dan echt naar desktop alt-tab / windows key gebruiken. Daarna pas reageert het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
CorvusGS schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:00:
Ben sinds vorige week de trotse bezitter van een Das Keyboard Ultimate S.

Gisteren voor het eerst een volledige dag erop gewerkt (vooral coderen, ik ben software engineer). Het tikt heerlijk, alleen moet ik nog wennen aan de dikte van het toetsenbord. Het is wel wat dikker dan m'n vorige (gewoon rubber-dome van HP), ik voel het voornamelijk in m'n rechtse onderarm. Ik denk er daarom aan om een polssteun te kopen. Heeft iemand daar aanbevelingen rond? Sommige van die dingen kosten echt een pak geld, voor een stukje schuimrubber??

Of moet ik gewoon blijven doorwerken, is het een kwestie van wennen?

Alvast bedankt!
Ik heb nooit met een polssteun getypt. Ik heb ook nog nooit een probleem gehad met de hoogte van mechanische toetsenborden. Misschien komt het door mijn grote handen, misschien kun je eens proberen of je het probleem niet meer hebt wanneer je een boek als polssteur gebruikt? Heb je trouwens wel de ruimte om je polsen op tafel te leggen? Mijn polsen rusten altijd op tafel.(ook een software engineer trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
init6 schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:26:
[...]

Ben zelf best tevreden over de Osmium, er is wel 1 punt waar ik minder tevreden over ben: Het wiel om je volume mee te regelen reageert niet altijd, situatie is als volgt: Als ik een youtube video in Mozilla heb draaien, vervolgens klik ik op een chrome venster. Dan reageert hij totaal niet op audio. Hetzelfde geld voor sommige games, totaal geen response als ik in het game venster zit. Ik moet dan echt naar desktop alt-tab / windows key gebruiken. Daarna pas reageert het een en ander.
Volgens mij ligt dit meer aan windows. Ik weet niet hoe dat bij jou eerder zat, maar ik heb dit ook geregeld op mijn laptop en met mijn vorige toetsenbord (microsoft media keyboard 3000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Binnenkort zouden de CODE keyboards van WASD weer in stock moeten zijn. Ik wil er graag een bestellen daar aangezien hij niet via een nederlandse leverancier leverbaar lijkt.

Heeft iemand hier wel eens iets bij WASD besteld en in Nederland laten bezorgen? Moet ik rekening houden met import kosten en zoja hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

wizkid_niels schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:19:
Binnenkort zouden de CODE keyboards van WASD weer in stock moeten zijn. Ik wil er graag een bestellen daar aangezien hij niet via een nederlandse leverancier leverbaar lijkt.

Heeft iemand hier wel eens iets bij WASD besteld en in Nederland laten bezorgen? Moet ik rekening houden met import kosten en zoja hoeveel?
Yup! Daar komt in ieder geval 21% btw bij en een paar euro inklaringskosten (oid.). Die btw word berekend op het order totaal, dus hoeveel het toetsenbord kost én de verzendkosten. Ik moest nog 40+ euro aftikken en heb nu dus een toetsenbord van 200 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Zo, net m'n KBT Pure Pro red switches binnen gekregen (http://www.mechanicalkeyboards.nl/). De backspace knop is wat awkward (klein) maar verder nog niets te klagen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

wizkid_niels schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:19:

Misschien is dit goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
http://www.mechanicalkeyboards.com heeft zojuist een lading Ducky's binnengekregen. Alle switches, alle kleuren.

[ Voor 14% gewijzigd door Cilph op 25-04-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizkid_niels ik heb net mijn full keycap set voor mijn cm storm rapid red binnen van wasdkeyboards.com. Het pakketje heeft sinds 8 april bij de douane gelegen en is gisteren aangekomen. De CM storm heb ik nu sinds een week of 2 en ik ben echt overtuigd door de cherry mx switches. Ik wil zelf eigenlijk ook een code keyboard bestellen, maar dan wel met de cherry mx clear switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 16:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ben nog steeds benieuwd hoevel die rgb versie uiteindelijk gaat kosten :)

[ Voor 158% gewijzigd door mrsar op 25-04-2014 12:13 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Als het minder dan 200 euro is verkoop ik mijn roze Shine 3, als iemand die wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Het wordt minder dan 200, das zowat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

I joined the ranks too... :+

Na veel 5en en 6en uiteindelijk een Corsair K70 besteld. Met cherry reds. Lang getwijfeld over clicky/not clicky/linear of niet, maar mede gezien de leverbaarheid en het feit dat ik eigenlijk ook prima typ op die el-cheapo rubber dome keyboards, denk ik dat brown of blue voor mij niet zoveel gaat toevoegen. Ik ram toch wel op een toets en er komt altijd wel een lettertje uit. Wel stel ik een beetje kwaliteit op prijs. Ik heb nu een (inmiddels oude) Microsoft Natural Ergonomic 4000 en ik ben wel een beetje klaar met dat gespleten keyboard. Morgen kan ik 'm op het postkantoor ophalen, dus ik ben benieuwd hoe het bevalt.

Overigens dramatisch dat die andere varianten van de K70 gewoon niet leverbaar zijn hier. Ook in het buitenland is het drama. Bij Amazon staat de K70 brown op 5-6 weken. Ik weet niet wat ze aan het prutsen zijn bij Corsair, maar ik kan me niet voorstellen dat ze 1000den van die dingen per week wegzetten. Of vergis ik me daarin? En dan nog...als ik teruglees, hebben ze al ruim een jaar leverproblemen. Of ligt het aan Cherry? Dat die de vraag niet aan kan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Is dat een nieuwe manier om te zeggen "na veel twijfelen" of zo :?
Wel stel ik een beetje kwaliteit op prijs. Ik heb nu een (inmiddels oude) Microsoft Natural Ergonomic 4000 en ik ben wel een beetje klaar met dat gespleten keyboard.
Ontevreden over de kwaliteit dus ? Of iets anders ?

Ik heb deze namelijk ook en de comfort is echt onverslaanbaar, maar MS wil maar geen mechanische versie uitbrengen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de code keyboards met mx clear zijn in stock zie ik net..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mphilipp schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 21:37:
Overigens dramatisch dat die andere varianten van de K70 gewoon niet leverbaar zijn hier. Ook in het buitenland is het drama. Bij Amazon staat de K70 brown op 5-6 weken. Ik weet niet wat ze aan het prutsen zijn bij Corsair, maar ik kan me niet voorstellen dat ze 1000den van die dingen per week wegzetten. Of vergis ik me daarin? En dan nog...als ik teruglees, hebben ze al ruim een jaar leverproblemen. Of ligt het aan Cherry? Dat die de vraag niet aan kan.
Ik zit ook te wachten op de K70 met bruine switches en ik vind het gebrek aan nieuws/informatie ook een beetje vreemd. Ik las nu ongeveer een maand geleden dat de K70 in het blauw en bruin nog in april uit zou moeten komen. April is nu alweer bijna voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:46
Ik heb hier een HPE-87 met blauwe switches, zou nog best een slag zwaarder willen (groen)
Waar zijn deze goed te krijgen voor een leuk prijsje? (wel Cherry Green he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nero355 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:40:
[...]
Is dat een nieuwe manier om te zeggen "na veel twijfelen" of zo :?
Volgens mij een stokoude uitdrukking. Onbekend?
Ontevreden over de kwaliteit dus ? Of iets anders ?
kweenie. Echt heel lekker heb ik er nooit op getypt. Ik had ervoor ook een Natural, maar die was anders. Op een of andere manier heb ik met bepaalde toetsen (en combinaties) altijd moeite gehad. Geen idee wat het is; die oude was ik helemaal weg van. En er zitten ook veel teveel toetsen op die ik toch nooit gebruik. Zelfs de toets voor de calculator gebruik ik echt nooit, terwijl ik dat rotding vaak gebruik... Dus al die meuk, scrollbars en weet ik wat hoeft niet meer. Ik ben denk ik écht een gewoontedier en kan me er maar niet toe zetten al die extra functies te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eew schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:28:
Als het minder dan 200 euro is verkoop ik mijn roze Shine 3, als iemand die wil hebben...
Als de prijs goed is mag je me tegen die tijd dm'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mphilipp schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:30:
Volgens mij een stokoude uitdrukking. Onbekend?
Ja, eigenlijk wel :)
En er zitten ook veel teveel toetsen op die ik toch nooit gebruik. Zelfs de toets voor de calculator gebruik ik echt nooit, terwijl ik dat rotding vaak gebruik... Dus al die meuk, scrollbars en weet ik wat hoeft niet meer. Ik ben denk ik écht een gewoontedier en kan me er maar niet toe zetten al die extra functies te gebruiken.
Hehe :D Ik gebruik ze ook niet, maar verder is het wel een tof toetsenbord.

Ik had zelfs een 2de gekocht als backup, maar helaas moest ik die al snel gebruiken, omdat de 1ste tijdens transport beschadigd was en sommige toetsen het niet meer goed deden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39
Heb mijn Logitech G710+ nu eindelijk in gebruik en ik moet zeggen dat ik er nog tevredener over ben dan toen ik hem uitprobeerde! Het is toch wel anders als je er een hele dag op aan het typen bent. In het begin was het even wennen, zat vaak op caps lock wanneer ik bij A wilde zijn maar nu een dag verder hebben we al nergens meer last van. :)

Oh en niet te vergeten dat ie er super cool uitziet. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door chaoscontrol op 26-04-2014 21:35 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een Coolermaster cmstorm Trigger Z met brown switches en ik moet zeggen WOW, echt super. Daarvoor had ik een Corsair k90 met red's maar dat is vergeleken met de brown swicthes een heel stuk minder. Ik heb nog 6 dagen een poging gedaan met een razer deathstalker met scissor switches maar dat is echt ellende als je van een mechanisch toetsenbord afkomt. Ik ga ook nog een unicomp van www.pckeyboard.com bestellen, iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nero355 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:54:
[...]
Ik had zelfs een 2de gekocht als backup, maar helaas moest ik die al snel gebruiken, omdat de 1ste tijdens transport beschadigd was en sommige toetsen het niet meer goed deden :|
Als je nog een backup zoekt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ik stap over van een simpel toetsenbord van 15 euro (mooi dun toetsenbordje) van ''Icucu ofzo?''. Deze heeft maar weer bewezen dat goedkoop duurkoop is. Ik gebruik het toetsenbord zowel om te gamen als om te werken, als ik de numlock key nu aanzet en de letters y, u, i, o en p wil gebruiken, krijg ik cijfers! (lol)

Ingame blijft soms de A knop hangen, waardoor ik moet bashen om het hangen tegen te gaan, zeer frustrerend. Soms als ik een offerte uitschrijf, blijven sommige ook haken. Dan wordt je document ineens gespamd met een willekeurige letter. Soms tot wel 1 pagina lang als het onderbreken minder snel lukt!

Ik heb alle mogelijke oorzaken onderzocht. Als laatste getest met een usb-toetsenbord van Microsoft bij de kringloop aangeschaft voor circa 50 cent. Deze gaf de problematiek niet, in beschouwing nemend dat een toetsenbord gemiddeld smeriger is dan een publiekelijk toilet, kwam ik toch maar tot de conclusie om een nieuw toetsenbord te gaan aanschaffen (en omdat ik uiteraard wat nieuws wilde uitproberen)

Na wat informatie te hebben ingewonnen op de lokale Teamspeak server waar mijn online vriendjes samenkomen, werd ik toch erg gemotiveerd om voor een duur toetsenbord te gaan kijken. Ik werd aangeraden om naar dit topic te gaan kijken.

Ik heb de startpost van de auteurs bekeken, waarvoor mijn dank!: (beste uitleg vindbaar op internet)
kaluro2
Rendiertje
Wimmerd

Het topic heeft mij geholpen om (denk ik) een juiste keuze te maken. Het blijft altijd even gokken, bepaalde toetsenborden liggen niet in de lokale winkels waardoor het lastig wordt om e.e.a zelf te voelen.

Ik heb getest in Mediamarkt (slechts tweee mechanische toetsenborden :()
-Razer blackwidow? (blue keys geloof ik)
-Logitech G70? (voelde mooi aan, tot ik de prijs zag hihi..)

Ik heb allerlei zwart wit tinten als het om het bureaublad gaat. Dus mijn voorkeur ging uit naar Steelseries, weinig logo's etc en zwart wit (vrijwel altijd). Echter hield de kwaliteit van het toetsenbord mij een beetje tegen (gelezen, diverse reviews, van Apex tot de G6/G7. De windows knop die alleen rechts vindbaar is, vindt ik minder (G6V2). Ik gebruik de windows knop links erg veel voor de shortcuts etc.

Ik vond het een aardige uitdaging om onder de 100euro te blijven voor een toetsenbord. Nu ben ik het type wat niet erg van led verluchting houdt bij mijn PC, Razer viel daarom gelijk af. Het werd mij vrij duidelijk waar de meerprijs van het product in ging zitten, alle ledjes. Verder vindt ik het ook goedkoop afgewerkt plastic en teveel gehypet door media en reclame.

Ook heb ik een aantal toetsenborden in handen gekregen die niet mechanisch waren en toch een prijskaartje mochten hebben van boven de 90 euro. Ledjes / macro knoppen extra sexy layout noem maar op. Ik houdt het graag simpel, dus conclusie:

Het is gelukt! Mede dankzij de startpost van een tweaker, heeft dit mij bewogen:
Deze toetsenbord worden vooral gekenmerkt door hun superieure kwaliteit en bijhorend exuberant prijskaartje. Meestal zijn dit rechttoe rechtaan toetsenborden met weinig of geen ledjes, slingers, toeters en bellen.

Nu ben ik het type persoon, die altijd iets ''anders'' wilt hebben voor een leuke prijs maar toch weinig flashy. Ik heb gekozen voor een:

Ducky Zero DK2108 Zwart, MX Brown, US Lay-out.

Ik ga ervanuit dat hij vandaag of morgen binnenkomt. Met een prijskaartje van intotaal 92.90 incl verzending vindt ik dit nog wel OK. Ik heb lang nagedacht en ik hoop een juiste keus te hebben gemaakt! Ik wil immers een goed toetsenbord om FPS shooters mee te spelen maar niet de looks heeft van een Game toetsenbord met al dat flashy gedoe :) Gewoon een solide en strak design. Volgens mij zit ik juist.

Om smaak valt niet te twisten, maar benieuwd naar hoe de toetsen bevallen. Brown is de middenweg en dat lijkt mij een fantastische keuze om in te starten. Ik wil niet dat het toetsenbord teveel geluid produceert.

Dit is mijn verhaal(tje) waarom ik voor een mechanisch toetsenbord gekozen heb en wat mij hiertoe heeft bewogen. Mijn dank gaat uit naar alle Tweakers die mij indirect hebben geholpen met het maken van de keuze!

Ik laat vlug weten hoe hij bevalt zodra ik hem binnen heb!

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Root op 28-04-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Als je zin hebt om te wachten kun je voor een goede 120 dollar incl. verzending een factory refurbished G710+ van Ebay halen. Ik kon alleen niet zo lang wachten. :)

(Oh, en tov een normaal toetsenbord maken browns (zelfs met o-rings) nog een herrie! :P)

[ Voor 21% gewijzigd door chaoscontrol op 28-04-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
chaoscontrol schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:42:
Als je zin hebt om te wachten kun je voor een goede 120 dollar incl. verzending een factory refurbished G710+ van Ebay halen. Ik kon alleen niet zo lang wachten. :)

(Oh, en tov een normaal toetsenbord maken browns (zelfs met o-rings) nog een herrie! :P)
Die wordt mij dus weer teveel ''gaming'' looks :p Ik houdt van items die opzich duur zijn geweest maar een relatief goedkope / simpele indruk geven.

(pc staat in de huiskamer, vandaar ;))

Daarom heb ik toen der tijd ook gekozen voor een fractal design case. Dure case, beste koeling stiller niet verkrijgbaar. Heel simpel maar toch mooi design :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dr.Root op 28-04-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Dr.Root schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:12:
[...]

Die wordt mij dus weer teveel ''gaming'' looks :p Ik houdt van items die opzich duur zijn geweest maar een relatief goedkope / simpele indruk geven.

(pc staat in de huiskamer, vandaar ;))

Daarom heb ik toen der tijd ook gekozen voor een fractal design case. Dure case, beste koeling stiller niet verkrijgbaar. Heel simpel maar toch mooi design :)
Ik vind hem anders heel mooi bij mijn Fractal Define R2 XL! :+ Alles is hier mooi zwart en heeft een goede uitstraling. Redelijk simpel maar net die dingen als het tobo maken het een setup die toch niet zo casual is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie2244
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
Hallo,

Ik ben opzoek naar een mechanisch toetsenbord. Mijn maximale budget zal rond de 125 euro liggen, maar als het kan liever wat minder. Dit zal mijn eerste mechanische toetsenbord worden, dus ik moet een paar beslissingen maken. Ik denk dat ik voor MX Browns switches ga, want deze geven toch een duidelijke feedback, maar zijn niet al te luidruchtig. Helaas heb ik ze nog nergens uit kunnen proberen, dus zijn er ergens misschien test switches te krijgen?

Eisen:

* Numpad
* USA layout

Dingen die ik graag zou willen, maar geen echte eis:
* Backlight
* Media keys

Tot nu toe kom ik op deze twee toetsenborden uit:

Logitech G710+
Corsair Vengeance K70 Anodized Gunmetal Gray

Ik neig tot nu toe meer naar de Logitech, maar ik zou graag wat advies willen horen

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

K70 alleen doen als je geduld hebt. In die config zijn ze zelfdzaam volgens mij.

Ik heb inmiddels mijn nieuwe K70 plankje binnen (ik typ er nu op). Heerlijk moet ik zeggen. Ik mag ook de minimalistische look van het ding wel. Een heel verschil met die gigantische bult van Microsoft die ik eerst had. Ik vond de bult in dat ding eigenlijk te hoog. Het oude Natural Keyboard van MS vond ik prima, dus ik had blind de nieuwe gekocht. Maar echt lekker heb ik er nooit op getypt eigenlijk.

Een kleine tegenvaller van de K70: ik heb denk ik de UK layout, dus een minescuul shift toetsje links en een extra \. Beetje jammer, maar ik denk dat ik er over een paar dagen wel aan gewend ben. Ook dat mijn handen nu een meter dichter bij elkaar zitten. Ik moet opnieuw leren mikken met dit bordje. Maar het gaat me zeker bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@tommie2244: Er zijn helaas geen Logitechbordjes beschikbaar in ANSI-layout. Of je moet willen importeren vanuit de VS, maar dat zal dan vanaf eBay oid moeten (Logitech shop verzendt niet vanuit de VS naar hier), en dan mag je waarschijnlijk nog een hoop invoerrechten betalen.

De K70 is dan eigenlijk de beste keuze. De Gigabyte Osmium zou ook nog kunnen.

Ik zit ook te wachten op de K70 met brown switches. Die zou in april nog moeten uitkomen, maar het is erg stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
tommie2244 schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:59:
Logitech G710+
Corsair Vengeance K70 Anodized Gunmetal Gray
Ducky Zero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nu liepen er hier wat folks rond die ook erg blij waren met hun Ultra X: ben dan ook benieuwd waar die tweakers uiteindelijk op uit zijn gekomen? Sowieso is mijn planning om een testertje te halen van Coolermaster oid, om gewoon eens even de aanslag van zo'n toets+switch te voelen, wie weet bevalt iets met feedback me toch ook wel, in plaats van gericht iets te zoeken dat enorm overeenkomt met wat ik nu al heb (bottom alles gewoon, weinig kracht > reds, evt met o-rings).

Heb de Logitech K740 recent gekocht in de hoop dat het een luxe versie van de Ultra X zou zijn, maar de aanslag is echt slapper (voelt heel goedkoop) en de toetsen veel gladder/glimmender. Bovendien is de achtergrondverlichting goedkoop (onregelmatig verlicht), dus ik neig naar hem maar weer te koop zetten. Het gaat an sich wel met normaal tikwerk, maar heb toch maar weer mijn oude Ultra X van stal gehaald omdat het net wat beter voelt bij potjes Battlfield 4.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie2244
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
Compizfox schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:51:
@tommie2244: Er zijn helaas geen Logitechbordjes beschikbaar in ANSI-layout. Of je moet willen importeren vanuit de VS, maar dat zal dan vanaf eBay oid moeten (Logitech shop verzendt niet vanuit de VS naar hier), en dan mag je waarschijnlijk nog een hoop invoerrechten betalen.

De K70 is dan eigenlijk de beste keuze. De Gigabyte Osmium zou ook nog kunnen.

Ik zit ook te wachten op de K70 met brown switches. Die zou in april nog moeten uitkomen, maar het is erg stil...
Dank voor al het advies iedereen. Dat van de ANSI layout wist ik niet, maar dan word het denk ik wachten op de K70. De Ducky Zero zou ook nog kunnen eventueel, wel wat minder extra's, maar hij is wel wat goedkoper daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
tommie2244 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:12:
[...]

Dank voor al het advies iedereen. Dat van de ANSI layout wist ik niet, maar dan word het denk ik wachten op de K70. De Ducky Zero zou ook nog kunnen eventueel, wel wat minder extra's, maar hij is wel wat goedkoper daardoor.
Ik heb de Ducky Zero 2108 ''MxBrown'' besteld. Helaas duurt de levering wat langer :( Had gehoopt op vanmiddag.

Ik denk dat dat bordje qua prijs en kwaliteit verhouding het beste instapmodel voor mij is. Aangezien ik nog nooit mechanisch gewerkt heb
Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.