Ik stap over van een simpel toetsenbord van 15 euro (mooi dun toetsenbordje) van ''Icucu ofzo?''. Deze heeft maar weer bewezen dat goedkoop duurkoop is. Ik gebruik het toetsenbord zowel om te gamen als om te werken, als ik de numlock key nu aanzet en de letters y, u, i, o en p wil gebruiken, krijg ik cijfers! (lol)
Ingame blijft soms de A knop hangen, waardoor ik moet bashen om het hangen tegen te gaan, zeer frustrerend. Soms als ik een offerte uitschrijf, blijven sommige ook haken. Dan wordt je document ineens gespamd met een willekeurige letter. Soms tot wel 1 pagina lang als het onderbreken minder snel lukt!
Ik heb alle mogelijke oorzaken onderzocht. Als laatste getest met een usb-toetsenbord van Microsoft bij de kringloop aangeschaft voor circa 50 cent. Deze gaf de problematiek niet, in beschouwing nemend dat een toetsenbord gemiddeld smeriger is dan een publiekelijk toilet, kwam ik toch maar tot de conclusie om een nieuw toetsenbord te gaan aanschaffen (en omdat ik uiteraard wat nieuws wilde uitproberen)
Na wat informatie te hebben ingewonnen op de lokale Teamspeak server waar mijn online vriendjes samenkomen, werd ik toch erg gemotiveerd om voor een duur toetsenbord te gaan kijken. Ik werd aangeraden om naar dit topic te gaan kijken.
Ik heb de startpost van de auteurs bekeken, waarvoor mijn dank!: (beste uitleg vindbaar op internet)
kaluro2
Rendiertje
Wimmerd
Het topic heeft mij geholpen om (denk ik) een juiste keuze te maken. Het blijft altijd even gokken, bepaalde toetsenborden liggen niet in de lokale winkels waardoor het lastig wordt om e.e.a zelf te voelen.
Ik heb getest in Mediamarkt (slechts tweee mechanische toetsenborden

)
-Razer blackwidow? (blue keys geloof ik)
-Logitech G70? (voelde mooi aan, tot ik de prijs zag hihi..)
Ik heb allerlei zwart wit tinten als het om het bureaublad gaat. Dus mijn voorkeur ging uit naar Steelseries, weinig logo's etc en zwart wit (vrijwel altijd). Echter hield de kwaliteit van het toetsenbord mij een beetje tegen (gelezen, diverse reviews, van Apex tot de G6/G7. De windows knop die alleen rechts vindbaar is, vindt ik minder (G6V2). Ik gebruik de windows knop links erg veel voor de shortcuts etc.
Ik vond het een aardige uitdaging om onder de 100euro te blijven voor een toetsenbord. Nu ben ik het type wat niet erg van led verluchting houdt bij mijn PC, Razer viel daarom gelijk af. Het werd mij vrij duidelijk waar de meerprijs van het product in ging zitten, alle ledjes. Verder vindt ik het ook goedkoop afgewerkt plastic en teveel gehypet door media en reclame.
Ook heb ik een aantal toetsenborden in handen gekregen die niet mechanisch waren en toch een prijskaartje mochten hebben van boven de 90 euro. Ledjes / macro knoppen extra sexy layout noem maar op. Ik houdt het graag simpel, dus conclusie:
Het is gelukt! Mede dankzij de startpost van een tweaker, heeft dit mij bewogen:
Deze toetsenbord worden vooral gekenmerkt door hun superieure kwaliteit en bijhorend exuberant prijskaartje. Meestal zijn dit rechttoe rechtaan toetsenborden met weinig of geen ledjes, slingers, toeters en bellen.
Nu ben ik het type persoon, die altijd iets ''anders'' wilt hebben voor een leuke prijs maar toch weinig flashy. Ik heb gekozen voor een:
Ducky Zero DK2108 Zwart, MX Brown, US Lay-out.
Ik ga ervanuit dat hij vandaag of morgen binnenkomt. Met een prijskaartje van intotaal 92.90 incl verzending vindt ik dit nog wel OK. Ik heb lang nagedacht en ik hoop een juiste keus te hebben gemaakt! Ik wil immers een goed toetsenbord om FPS shooters mee te spelen maar niet de looks heeft van een Game toetsenbord met al dat flashy gedoe

Gewoon een solide en strak design. Volgens mij zit ik juist.
Om smaak valt niet te twisten, maar benieuwd naar hoe de toetsen bevallen. Brown is de middenweg en dat lijkt mij een fantastische keuze om in te starten. Ik wil niet dat het toetsenbord teveel geluid produceert.
Dit is mijn verhaal(tje) waarom ik voor een mechanisch toetsenbord gekozen heb en wat mij hiertoe heeft bewogen. Mijn dank gaat uit naar alle Tweakers die mij indirect hebben geholpen met het maken van de keuze!
Ik laat vlug weten hoe hij bevalt zodra ik hem binnen heb!
[
Voor 3% gewijzigd door
Dr.Root op 28-04-2014 13:55
]