Acties:
  • 0 Henk 'm!
eew schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:35:
De full-size Duckey shine 3 is nu zelfs uit de pricewatch verdwenen. Mechanicalkeyboards.nl zegt half mei, en dat is de enige datum ergens. Het zal wel een kwestie van tijd zijn voordat die van Alternate ook weg zijn, het is dat CD-ROMland 300 euro van me heeft en ik geen paars backlight wil...
De Shine 3 is niet met paarse backlight beschikbaar, alleen in het fel roze (magenta).

Afbeeldingslocatie: http://www.duckychannel.com.tw/en/images/products/Shine3_DK9008/shine3_led_magenta.jpg

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

De Shine 3 is niet met paarse backlight beschikbaar, alleen in het fel roze (magenta).

[afbeelding]
Ja, die bedoel ik, dat is de enige shine 3 met brown swiches die nog te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 21:22
Laat Magenta nou echt de enige kleur zijn die ik niet wil. Zeker ook de enige reden dat die nog op voorraad is bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echte mannen typen roze. Is weer eens wat anders dan die standaard kleuren ;)

Disclaimer: Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door mijn Ducky Shine 3 toetsenbord met MX Blue switches en Magenta achtergrondverlichting. En ik had zelfs nog de keuze ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MiBe op 02-04-2014 14:30 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Het probleem is dat ik geen man ben, en ook geen voorstander van het idee dat geslacht en kleur iets met elkaar te maken hebben. Als ik met een roze toestenbord aankom word ik dus (onterecht) uitgelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Magenta is niet roze. Ik hou gewoon niet van Magenta, niet dat het emasculerend is ofzo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:43
Cilph schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:40:
Magenta is niet roze. Ik hou gewoon niet van Magenta, niet dat het emasculerend is ofzo :P.
Het wordt verkocht als magenta maar het is eerder roze (eigen ervaring, ik heb deze kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Cilph schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:21:
En nu heeft CD-ROM Land opeens geen Ducky Shine 3's meer...(Tijdelijk niet leverbaar).

Verwacht vandaag dan een mail te krijgen dat mijn bestelling vertraagd is :s.

Er is dus werkelijk geen winkel meer in Nederland waar full-size Ducky's of Corsair's met Brown switches te krijgen zijn op het moment. Bewijs aub mijn ongelijk.
Waarom niet eens kijken naar de Gigabyte Osmium met bruine switches? Verkrijgbaar en bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Voor mij is dat geen optie omdat ik iets wil dat zo minimalistisch mogelijk is, ik wil het namelijk dagelijks meenemen (ik til al een 15,6 inch laptop, een full size toestenbord kan er nog wel bij), een toetsenbord met polssteun is niet erg handig. Maar er lijkt nu niets meer verkrijgbaar te zijn dat aan mijn eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je wil een full-size toetsenbord naast een 15,6-inch laptop meenemen? Ik heb een laptop in hetzelfde formaat, ik vind mijn QuickFire TK echter al aan de grote kant om iedere dag mee te slepen (die is qua breedte gelijk aan mijn laptop). Heb zelf daarom een Keycool 84 besteld voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-10 13:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik heb nu voor de tweede keer een Gigabyte Osmium voor RMA op gestuurd. De eerste begon al snel dubbele aanslagen te genereren en was opeens helemaal dood. Ik heb een nieuwe gekregen van de leverancier (pluim). Het nieuwe keyboard begon ook al na korte tijd dubbele letters te geven. Er is gewoonweg geen regel mee te typen zonder noodzakelijke correcties. Ook die is sinds gisteren retour. Er blijken veel mensen met dit probleem te zitten en er is geen oplossing voor. Ik ben klaar met dit onding.
Erg jammer, wat voor de rest vind ik het een super keyboard.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiBe schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:03:
Je wil een full-size toetsenbord naast een 15,6-inch laptop meenemen? Ik heb een laptop in hetzelfde formaat, ik vind mijn QuickFire TK echter al aan de grote kant om iedere dag mee te slepen (die is qua breedte gelijk aan mijn laptop). Heb zelf daarom een Keycool 84 besteld voor onderweg.
Hier even ter illustratie. Boven is de QuickFire TK, die komt qua breedte overeen met een 15,6-inch laptop. De Shine 3 eronder (full-size) is fors groter en steekt aan weerszijden flink uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V7Ce0wLzbr7qRSZp5xy6ocO1/full.jpg

Dan kun je wellicht beter een Shine 3 TKL kiezen, die komt qua formaat overeen met onderstaand toetsenbord. Daarmee houd je aan beide kanten nog wat ruimte over waardoor hij ook aanzienlijk makkelijker in 15,6-inch laptoptassen past.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8oVeJHy9wahJu8tK10MMvEfd/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

MiBe schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:03:
Ik heb een rugzak waar een minimalistisch full size toestenbord wel in past, als we met polssteunen en macrotoetsen aan de haal gaan zal het lastig worden, maar daarom was mijn keuze dus op een duckey shine 3 gevallen. De massa kan mij echt niets schelen (tot een bepaalt punt natuurlijk), ik ga geen 10 km wandelen met laptop en toestenbord.

Edit: TKL is geen optie, want ik ben eens actief gaan tellen hoe vaak ik mijn numpads gebruik. Ik heb redelijk lang achter de kassa gezeten, met als gevolg dat ik blind numpad kan typen. Zodra ik iets met cijfers doe grijp ik naar mijn numpad, ik kan echt niet zonder.

[ Voor 15% gewijzigd door eew op 02-04-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eew schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:00:
Voor mij is dat geen optie omdat ik iets wil dat zo minimalistisch mogelijk is, ik wil het namelijk dagelijks meenemen (ik til al een 15,6 inch laptop, een full size toestenbord kan er nog wel bij), een toetsenbord met polssteun is niet erg handig. Maar er lijkt nu niets meer verkrijgbaar te zijn dat aan mijn eisen voldoet.
De polssteun is afneembaar :) Wel zou ik idd voor TKL gaan als je hem mee wil nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyleo op 02-04-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eew schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:14:
[...]

Ik heb een rugzak waar een minimalistisch full size toestenbord wel in past, als we met polssteunen en macrotoetsen aan de haal gaan zal het lastig worden, maar daarom was mijn keuze dus op een duckey shine 3 gevallen. De massa kan mij echt niets schelen (tot een bepaalt punt natuurlijk), ik ga geen 10 km wandelen met laptop en toestenbord.

Edit: TKL is geen optie, want ik ben eens actief gaan tellen hoe vaak ik mijn numpads gebruik. Ik heb redelijk lang achter de kassa gezeten, met als gevolg dat ik blind numpad kan typen. Zodra ik iets met cijfers doe grijp ik naar mijn numpad, ik kan echt niet zonder.
Ik typ ook blind op mijn numpad en gebruik hem redelijk vaak. Toch ga ik nu voor een toetsenbord zonder (voor bij mijn laptop dan). Als ik langere nummers moet typen doe ik dat wel via het numpad van m'n laptop (dan maar even niet mechanisch). Als je laptop geen numpad heeft is dat weer een heel ander verhaal natuurlijk. Overigens al naar de QuickFire TK gekeken? Zoals je ziet is die niet veel breder dan een TKL toetsenbord en heeft die wel een numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik zie het prolbeem eigenlijk niet zo, als ik daadwerkelijk met de situatie zit denk ik daar misschien wel anders over, maar ik krijg een normaal toestenbord echt heel makkelijk in mijn rugzak, en de massa van een numpad op een toestenbord en een laptop van 2,3 kg is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
CD-ROM Land gemaild. Kreeg bericht dat er wellicht morgen een paar Ducky's binnenkomen, maar ik moest hun administratiesysteem met een korreltje zout nemen. Buiten dat is hij in principe niet meer leverbaar en ik kreeg de keus om mijn koop te ontbinden of af te wachten.

Gezien mijn keus Ducky nergens anders te krijgen is laat ik mijn bestelling voorlopig nog open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Niet meer als in nooit meer, of voorlopig niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Als in onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik heb in middels een mailtje van ze gekrechten dat de brown inderdaad niet leverbaar is. Uit het mailtje maak ik op (maar dat is niet duidelijk geschreven) dat ze er wel een met blue switches voor mij hebben. Dit brengt mij in een hele lastige situatie, want dat zou betekenen dat ik niet brown en blue switches met elkaar kan vergelijken, maar tevens wel aan eentje met blue swiches kan komen, die nu ook niet meer leverbaar lijkt te zijn. Ik hoop toch echt dat ze er nog een uit een hoge hoed toveren, maar ik vrees het ergste.

Misschien toch maar de roze van Alternate bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Nou, dat geeft me ook niet veel hoop meer voor mijn Brown eerlijk gezegd.

Ik quote:
Vandaag is jouw bestelling ook verschenen in onze orderlijst, helaas is zoals je zelf al vermoeden had
het toetsenbord niet voorradig, als ik de data in ons administratiesysteem moet geloven ontvangen wij morgen
03-04-2014 een nieuwe levering, let wel dat deze data onder voorbehoud is en kan afwijken.

[ Voor 69% gewijzigd door Cilph op 02-04-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Welke kleur backlight heeft de jouwe? Ik heb namelijk niet te horen gekregen dat er morgen een levering komt. Ben je ook gemailt door Dominique?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Inderdaad Dominique. En in mijn geval een MX Brown met Blue LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Hallo Eline,

Naar aanleiding van je bestelling stuur ik je dit bericht. Allereerst wil ik je hartelijk bedanken voor je
Bestelling bij CD-ROM-LAND welke wij in goede orde hebben ontvangen.

Tijdens het verzamelen van je bestelling kwamen wij tot de ontdekking dat de Ducky Shine DK9008 Brown Switch White LED
in tegenstelling tot wat onze website weergaf niet voorradig is, waarvoor ons excuus.

Momenteel is er nog geen definitieve leverdatum bekend voor dit exemplaar en zal ik dit moeten resumeren met onze inkoper
welke momenteel niet aanwezig is. Indien je wenst te wachten kan één van mijn collega’s je morgen uitsluitsel geven.

Indien gewenst is het mogelijk de order te wijzigen of deze deels te versturen.

Graag hoor ik via tegenbericht welke afhandeling je wenst aan te houden.

Met vriendelijke groet,

Dominique
Dus de conclusie is dan dat ze misschien morgen brown blue LED ontvangen, dat er voor brown white LED geen hoop is, en dat ze blue white LED hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Wellicht dat je van die €10 sample kits kunt proberen voor MX Cherry keys. Ik had er een geleend voor een dagje en kwam zo op mijn keus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik verwacht niet uit het indrukken van 1 toets een keuze te kunnen maken, ik dacht het zo op te lossen want dan kan ik serieus gefundeerd een keuze maken, en ze stelden het zelf voor een paar dagen geleden. Het zal me 6,75 kosten om er eentje terug te sturen, maar dat heb ik er voor over

Nu alleen de blauwe leverbaar lijkt te zijn wordt het natuurlijk een ander verhaal. Ik kan die bestelling gewoon door laten gaan en beslissen of ik hem wil hebben of niet. Maar dan zal altijd in mijn achterhoofd zitten of browns niet misschien beter geweest zouden zijn, zeker als ik vervolgens dagelijks geklaag over geluidsoverlast aan moet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kings sword9
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-10 08:38
Cilph schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:21:
En nu heeft CD-ROM Land opeens geen Ducky Shine 3's meer...(Tijdelijk niet leverbaar).

Verwacht vandaag dan een mail te krijgen dat mijn bestelling vertraagd is :s.

Er is dus werkelijk geen winkel meer in Nederland waar full-size Ducky's of Corsair's met Brown switches te krijgen zijn op het moment. Bewijs aub mijn ongelijk.
De k95 Browns zijn helemaal niet in Europa verkocht, alleen de versie met rode switches. Rumours zeggen dat deze delayed launch komt door de verwachte versie met rgb cherry switches. Die eigelijk een k95 is maar dan met alle switches en rgb led. Bij http://www.mechanicalkeyboards.nl
staat dat als de duckys opzijn bij de fabrikant het ong 1 a 2 maanden duurt voordat ze voorraad geleverd krijgen, dit zal vast ook voor andere winkels gelden. Je zou eventueel de cm rapid i kunnen kopen wanneer deze uitkomt(deze week gereleased) enige minpunt is dan dat deze geen aparte numpad heeft omdat het een tkl is.
De website hierboven levert gewoon alle soorten duckys met led+switch combinaties. Ook bij hun is het atm op en komt de nieuwe levering pas 2 week van mei

[ Voor 8% gewijzigd door kings sword9 op 03-04-2014 01:47 . Reden: Link en info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Ik doelde op de Corsair K70 Gunmetal Brown, maargoed. Ik ben bekend met mechanicalkeyboards.nl, maar CD-ROM Land gaf destijds 3-5 dagen levertijd aan, dus bestelde ik daar.

Alternate heeft ze ook bijna allemaal op voorraad, echter de browns kunnen ze nu weer net niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

En hier dan een review en info over de herkomst van de ''nieuwe" Razer switches:

http://anandtech.com/show...-gaming-keyboard-review/3

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

De combinatie van de "kleur" van de switch en die backlight colors van die Duckeys makken de communicatie met CD-romland niet echt makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Iets meer gehoord dan? Want hier is nog alles hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik kreeg vanochtend nog een mailtje (van ene Bart) dat het model met brown swiches inderdaad niet leverbaar was, toen heb ik terug gemailt of ze hem wel met andere kleuren backlight hadden. Toen dacht ik even dat ze bedoelden dat ze er nog wel een met brown swiches en blue backlight hadden, maar ik vermoed nu dat dat die blauw op de swiches sloeg.

Het komt er nu op neer dat ik een aankoopbedrag terug krijg, en ze mij wel de gene met blue swiches die ik besteld heb opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Beter dan niets zou ik zeggen. Kan CD-ROM Land weinig aan doen - Browns zijn gewoon werkelijk nergens meer te krijgen in heel de Benelux. Alternate claimt ze nog wel met Magenta backlighting te hebben.

Wat je ook kunt doen is een Ducky Zero nemen om de brown switches te testen. Is praktisch hetzelfde maar zonder de backlight en iets goedkoper materiaal.

Tevens vraag ik mij ook af of mijn ducky wordt verzonden gezien ik sinds gister niks gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik denk dat ik gewoon afwacht hoe de blue mij bevalt, en dan wel verder kijk. Ik moet er natuurlijk rekening mee houden dat ik niet eeuwig toestenborden terug kan blijven sturen omdat op gegeven moment te verzendkosten erg hoog oplopen. Als de blues mij bevallen en de weerstand niet te groot is (Ik mag nu ook al niet typen na 11 uur, een nog luidruchtiger toestenbord gaat daar niets aan veranderen, en over een half jaar ben ik waarschijnlijk toch weg), dan denk ik niet dat ik nog achter browns aan ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:29:
En hier dan een review en info over de herkomst van de ''nieuwe" Razer switches:

http://anandtech.com/show...-gaming-keyboard-review/3
Zoiets vermoedde ik al inderdaad. Gaat dus gewoon om Chinese Cherry MX clones van Kailh. Die zitten trouwens ook op die extreem goedkope mechanische toetsenborden van Rapoo, Zalman, Newmen, Genius etc. Thermaltake haalt dat trucje inmiddels ook uit trouwens. Hier is er echter nog de keuze voor een Cherry MX versie voor 20 USD meer, Razer vervangt ze er daarentegen doodleuk mee. Sterker nog, met de marketingmachine op volle toeren proberen ze de consument zelfs te laten geloven dat ze beter zijn. Het tegendeel lijkt echter waar, vooral de stems schijnen vrij kwestbaar te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://42.120.41.196/data/attachment/forum/month_1108/1108251341e9c4c22c0f404d44.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MiBe schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:44:
[...]

Zoiets vermoedde ik al inderdaad. Gaat dus gewoon om Chinese Cherry MX clones van Kailh. Die zitten trouwens ook op die extreem goedkope mechanische toetsenborden van Rapoo, Zalman, Newmen, Genius etc. Thermaltake haalt dat trucje inmiddels ook uit trouwens. Hier is er echter nog de keuze voor een Cherry MX versie voor 20 USD meer, Razer vervangt ze er daarentegen doodleuk mee. Sterker nog, met de marketingmachine op volle toeren proberen ze de consument zelfs te laten geloven dat ze beter zijn. Het tegendeel lijkt echter waar, vooral de stems schijnen vrij kwestbaar te zijn:

[afbeelding]
Het gaat blijken. Razer gaat vast enorme hoeveelheden van dat ding wegzetten, als er klachten zijn komen die snel genoeg door. Vanuit razer vind ik het ook wel te begrijpen trouwens, Cherry schijnt nogal wat moeite te hebben om aan de vraag te voldoen. Bovendien gaat dit ongetwijfeld gunstig zijn voor hun marges.

Voor de geïnteresseerden, mijn review van mijn Gigabyte Osmium Brown staat nu online op tweakers: productreview: Gigabyte Osmium review door Cyleo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is zeker waar, Cherry kan de opmars van de mechanische toetsenborden simpelweg niet bijhouden qua productiecapaciteit. Ik twijfel er ook niet aan dat dit gunstiger is voor hun marges. Vermoed overigens dat de gemiddelde Razer-klant iets minder hoge kwaliteitseisen stelt dan bijvoorbeeld iemand die een Filco aanschaft. Je ziet over het algemeen ook weinig BlackWidows met custom keycaps, als je de keycaps niet verwijdert zullen de stems ook niet snel breken dus denk dat ze op dat punt nog aardig goed weg zullen komen. Snap overigens überhaupt niet hoe mensen die dingen er altijd op kunnen laten zitten, je mag toch hopen dat iedereen zijn toetsenbord eens in de zoveel tijd schoonmaakt.

Het is de marketingmachine van fabrikanten zoals Razer eerder overigens gelukt om veel mensen te laten geloven dat lasersensoren voor gaming gebruik beter zijn dan optische terwijl het tegendeel waar is. Wellicht dat ze daardoor ook met deze Razer c.q. Kailh switches een soort placebo-effect kunnen creëren waardoor de consument gelooft dat ze er beter door gaan gamen. Om als voorbeeld maar even de vergelijking met bier te maken; veel mensen beweren dat het ene pilsener véél lekkerder is dan het ander. Als je ze echter blind laat proeven kunnen ze de verschillende merken doorgaans niet onderscheiden. De ervaring die een merk weet te creëren is vaak superieur aan de daadwerkelijke feiten, marketingtechnisch gezien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Welkom in de wereld van marketing en alles naar z;n prijs...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja, alles naar z'n prijs... Hoewel Razer gebruik maakt van goedkope(re) Chinese switches vragen ze gewoon keihard 140 euro voor de BlackWidow Ultimate 2014. Zelfs voor een Cherry MX bord is dat niet goedkoop, duurder dan een Das Keyboard en bijna net zo duur als een Ducky Shine 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Helaas niks van CD-ROM Land. Geen Ducky Shine 3 MX Brown / Blue LEDs voor mij dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Naar mij is iets verzonden, maar ik heb geen laaste bevestiging gekregen wat dat is. Dus het zal wel alleen de MX blue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MiBe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 00:44:
Nouja, alles naar z'n prijs... Hoewel Razer gebruik maakt van goedkope(re) Chinese switches vragen ze gewoon keihard 140 euro voor de BlackWidow Ultimate 2014. Zelfs voor een Cherry MX bord is dat niet goedkoop, duurder dan een Das Keyboard en bijna net zo duur als een Ducky Shine 3.
Voor deze prijs zou ik vooralsnog echt niet met die chinese switches in zee gaan. Echt te duur voor onbewezen kwaliteit.

Op zichzelf is het wel goed dat er Cherry kloon switches op de markt komen. Hopelijk zullen er ook clones zijn die vergelijkbaar goed als Cherrry zijn maar goedkoper.

Mechanical boards zijn toch nog vrij prijzig imho.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik heb mijn duckey shine 3, met blauwe swiches binnen, en ik moet zeggen dat hij wel erg luidruchtig is. Zo luidruchtig dat ik mij bijna schaam om erop te typen. Maar hij typt geweldig, als ik mij geen zorgen maak over hoe luid hij is. Al is het wel even wennen. Nu ik het toetsenbord zo zie denk ik trouwens dat een roze backlight zo slecht nog niet is. Misschien dat ik toch maar die van Alternate bestel, omdat ik nu eigenlijk wel wil weten hoe browns typen, maar echt geen tijd heb om maanden te wachten.

Edit: Of Alternate heeft ook een probleem met hun systeem, of ze hadden er maar 1. De Duckey Shine 3 met magenta backlight staat daar nu namelijk op 3 tot 5 werkdagen. Ik hoop binnen een uur een verzendbevestiging te krijgen.

Edit: Nog geen verzendbevestiging.

[ Voor 20% gewijzigd door eew op 04-04-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Kan zeggen dat ik meteen aan jou moest denken toen ik dat op 3-5 dagen zag springen, hah. Waarschijnlijk was hun voorraad gewoon bogus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Hij is gewoon verzonden hoor, dus ze hadden er gewoon nog een.

Edit: Eindelijk thuis. Ik heb ze nu alle twee op mijn bureau, en dit typ ik op de bruine. Ik weet nog niet, de bruine is duidelijk stiller en dubbeltappen is duidelijk makkelijker. Met beide maak ik nog meer typefouten dan met mijn oude toetsenbord, maar dat is denk ik een kwestie van wennen, en minder nadenken. Misschien dat ik morgen eens een filmpje maak, niet veel mensen hebben ze zo vergeleken.

De typefouten die ik maak bestaan trouwens vooral uit het omdraaien van letters. Heeft iemand enig idee wat je daar aan kan doen?

Dit is tot slot nog een test op de blauwe, en dit weer op de bruine, vanaf de blauwe typ ik dat de bruine toch iets beter lijkt te typen, maar terwijl ik deze zin typ weet ik niet of ik het daar mee eens ben. Hoe kan ik deze dingen objectief vergelijken, typ ik vanaf de bruine.

[ Voor 86% gewijzigd door eew op 05-04-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Help!!!! schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:46:
Voor deze prijs zou ik vooralsnog echt niet met die chinese switches in zee gaan. Echt te duur voor onbewezen kwaliteit.
Alles wat een kloon is vermijd ik altijd : Hoe graag de verkoper/fabrikant je ook wil laten denken dat het hetzelfde is of zelfs beter : DAT IS HET NIET :N

Ik ben in ieder geval blij dat ik gewoon een exemplaar met Cherry MX Blue heb en niet die nieuwe namaak zooi!
Op zichzelf is het wel goed dat er Cherry kloon switches op de markt komen. Hopelijk zullen er ook clones zijn die vergelijkbaar goed als Cherrry zijn maar goedkoper.

Mechanical boards zijn toch nog vrij prijzig imho.
Stiekem hoop ik juist dat ze bij Cherry meer gaan produceren en mechanische switches echt voor iedereen beschikbaar worden : Dan zakken die prijzen vanzelf wel :)
eew schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:31:
Ik heb mijn duckey shine 3, met blauwe swiches binnen, en ik moet zeggen dat hij wel erg luidruchtig is. Zo luidruchtig dat ik mij bijna schaam om erop te typen. Maar hij typt geweldig, als ik mij geen zorgen maak over hoe luid hij is.
WTF?! :D Zooo luid het toch niet :?
eew schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:42:
Edit: Eindelijk thuis. Ik heb ze nu alle twee op mijn bureau, en dit typ ik op de bruine. Ik weet nog niet, de bruine is duidelijk stiller en dubbeltappen is duidelijk makkelijker. Met beide maak ik nog meer typefouten dan met mijn oude toetsenbord, maar dat is denk ik een kwestie van wennen, en minder nadenken.

Dit is tot slot nog een test op de blauwe, en dit weer op de bruine, vanaf de blauwe typ ik dat de bruine toch iets beter lijkt te typen, maar terwijl ik deze zin typ weet ik niet of ik het daar mee eens ben. Hoe kan ik deze dingen objectief vergelijken, typ ik vanaf de bruine.
Hehehe : Herkenbaar! :P

Zo zat ik steeds te switchen tussen rubber dome en mechanisch in het begin :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Op de een of andere manier klinkt het behoorlijk door, en ik zit hier met wat gevoelige mensen. Ik wil hem ook gaan gebruiken in en kamer minder dan 20 m^2 waar soms 4 man zitten te werken, ik heb het ze gevraagd en ze zeggen dat ze geen moeite hebben met luidruchtige toetsenborden, maar eigenlijk vind ik niet dat ik daar aan kan komen met die blauwe switches. Dus als ik de blauwe niet significant beter vind typen drijven andere factoren mij naar bruin. En dat roze is eigenlijk beter dan koud wit, maar dat gaat in de verdere beslissing geen factor spelen.

Mijn rubber dome is ondertussen bijna 6 jaar oud, ik kan er nu niet meer op typen omdat hij piept en kraakt. Mijn laptop (asus N550) typt zo anders dat mijn hersenen het niet als vergelijkbaar zien, en het dus ook niet gek aanvoelt.

Edit: Het is besloten, de klikker gaat terug. Simpelweg omdat voor typegenot ik niet zo heel veel verschil merk, en de blue switches voor andere zaken dat typen veel praktischer zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door eew op 06-04-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eew schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:21:
en de blue switches voor andere zaken dat typen veel praktischer zijn.
Hoe bedoel je dat? Blue switches staan er juist om bekend dat ze bij uitstek geschikt zijn om mee te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Daar moest brown staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Ik kom er even niet meer uit en wil graag jullie advies.
Heb op dit moment een Logitech G15, aardig versleten, LED werkt half en knippert, maar de rest doet het nog goed. Aangezien ik binnenkort toch een nieuwe toetsenbord ga kopen, denk ik erover na om ook met de "hype" mee te gaan en een mechanische toetsenbord aan te schaffen.

Nou heb ik het eea gezocht en mijn voorkeur gaat uit naar of een Logitech G710+ of een Corsair K70.
Ik twijfel heel erg tussen Brown en Red.
Qua prijs, backlight, numpad, mediatoetsen en budget zitten ze beide goed.

Ik game (BF4, AC4, COD, iig geen WoW en dat soort games, race games heb ik een G25 voor).
Heb mijn studie afgerond en ben verder niet meer van plan om verder te studeren dus qua typewerk zal het aanzienlijk minder zijn. Af en toe een (lange) mail, brief of hier op het forum. Dat zijn de enige momenten dat ik echt iets type.

Ben bang dat de Reds toch te weinig feedback zullen geven en ik mezelf ga irriteren en foutjes ga maken.
De Browns zijn toch van alles wat, dus ook voor het typen.
Wat denken jullie?

Daarnaast twijfel ik dus tussen de Corsair en Logitech.

Waarom Logitech 710+?
- Browns (hier gaat toch mijn voorkeur naar uit)
- Aanpasbare LED kleur
- Heb jarenlange goede ervaring met Logitech
- Macro toetsen (alhoewel ik deze NOOIT heb gebruikt op mijn G15)

Waarom geen Logitech 710+?
- ISO layout, ben jarenlang de lange shift en liggende enter gewend

Waarom Corsair K70?
- Elke toets LED onafhankelijk aanzetten
- Speciale WASD toetsen
- Luxe uitstraling
- Goedkoper dan 710+
- ANSI USA layout

Waarom geen Corsair K70?
- LED kleur niet instelbaar
- Geen Browns (mocht ik toch deze kiezen)

Waarom helemaal geen mechanische toetsenbord?
- Geen LCD display zoals de G15 waar ik dagelijks goed gebruik van maak!

Zal een K70 met Browns en ANSI komen?
Andere toetsenborden (Das, Ducky) niet in verdiept. Op een een of andere manier spreken ze me niet aan....

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Corsair heeft recent een black K70 met Browns aangekondigd / uitgebracht. Was meen ik al te krijgen op amazon.

[ Voor 20% gewijzigd door Cilph op 07-04-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tolgatg schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:11:
Ik kom er even niet meer uit en wil graag jullie advies.
Heb op dit moment een Logitech G15, aardig versleten, LED werkt half en knippert, maar de rest doet het nog goed. Aangezien ik binnenkort toch een nieuwe toetsenbord ga kopen, denk ik erover na om ook met de "hype" mee te gaan en een mechanische toetsenbord aan te schaffen.

Nou heb ik het eea gezocht en mijn voorkeur gaat uit naar of een Logitech G710+ of een Corsair K70.
Ik twijfel heel erg tussen Brown en Red.
Qua prijs, backlight, numpad, mediatoetsen en budget zitten ze beide goed.

Ik game (BF4, AC4, COD, iig geen WoW en dat soort games, race games heb ik een G25 voor).
Heb mijn studie afgerond en ben verder niet meer van plan om verder te studeren dus qua typewerk zal het aanzienlijk minder zijn. Af en toe een (lange) mail, brief of hier op het forum. Dat zijn de enige momenten dat ik echt iets type.

Ben bang dat de Reds toch te weinig feedback zullen geven en ik mezelf ga irriteren en foutjes ga maken.
De Browns zijn toch van alles wat, dus ook voor het typen.
Wat denken jullie?

Daarnaast twijfel ik dus tussen de Corsair en Logitech.

Waarom Logitech 710+?
- Browns (hier gaat toch mijn voorkeur naar uit)
- Aanpasbare LED kleur
- Heb jarenlange goede ervaring met Logitech
- Macro toetsen (alhoewel ik deze NOOIT heb gebruikt op mijn G15)

Waarom geen Logitech 710+?
- ISO layout, ben jarenlang de lange shift en liggende enter gewend

Waarom Corsair K70?
- Elke toets LED onafhankelijk aanzetten
- Speciale WASD toetsen
- Luxe uitstraling
- Goedkoper dan 710+
- ANSI USA layout

Waarom geen Corsair K70?
- LED kleur niet instelbaar
- Geen Browns (mocht ik toch deze kiezen)

Waarom helemaal geen mechanische toetsenbord?
- Geen LCD display zoals de G15 waar ik dagelijks goed gebruik van maak!

Zal een K70 met Browns en ANSI komen?
Andere toetsenborden (Das, Ducky) niet in verdiept. Op een een of andere manier spreken ze me niet aan....

Alvast dank!
Heb je de verschillende switches al wel uitgeprobeerd? In de praktijk kan de ervaring namelijk fors anders uitpakken dan je zou verwachten van wat je op papier ziet. Je geeft aan dat je met Red meer typefouten denkt te maken dan met Brown, bij mij is dit bijvoorbeeld niet het geval, bij mij maakt dat bar weinig uit. Ik maak minder typefouten met Blue (door de klik) en Black (door de zwarte). Je geeft echter ook aan dat je hem in principe vooral voor gaming wil gebruiken en er niet extreem veel typewerk op zal verrichten. Op basis daarvan zou ik neigen naar lineaire switches, Red of Black dus (afhankelijk van hoe zwaar je ze wil hebben).

Zoals ik al vaker in dit topic gezegd heb, probeer altijd eerst de verschillende switches te testen in plaats van dat je een toetsenbord koopt op basis van het lijstje eigenschappen. Op basis van je gebruik (gamen, typen etc) kunnen anderen je hooguit een bepaalde richting opsturen maar gezien ieder een andere voorkeur heeft moet je de switchkeuze uiteindelijk zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Nee, ik heb ze NOG niet kunnen testen omdat ik nog geen winkel in mijn buurt heb kunnen vinden die Browns en Reds op voorraad heeft. Dit zou ik sowieso gaan doen, ongeacht wat hier gezegd zou worden. Wilde voornamelijk jullie mening met de daarbij behorende argumenten horen aangezien de bezitters meer ervaring hiermee hebben. Zoals jij dus zegt/vindt: Red/Black, want lineaire en het maakt bij jou persoonlijk weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:56
Elk toetsenbord, vooral een mechanisch toetsenbord is gewoon een kwestie van wennen, het is echt niet zo dat je met de een meer typfouten maakt als met de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tolgatg schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:41:
Nee, ik heb ze NOG niet kunnen testen omdat ik nog geen winkel in mijn buurt heb kunnen vinden die Browns en Reds op voorraad heeft. Dit zou ik sowieso gaan doen, ongeacht wat hier gezegd zou worden. Wilde voornamelijk jullie mening met de daarbij behorende argumenten horen aangezien de bezitters meer ervaring hiermee hebben. Zoals jij dus zegt/vindt: Red/Black, want lineaire en het maakt bij jou persoonlijk weinig uit.
Het probleem is echter dat zoiets dusdanig subjectief is dat je er eigenlijk niets mee kunt. Gezien je gebruik lijkt Red of Brown me logisch, wie weet vind je de aanslag van lineaire swtiches wel verschrikkelijk. Zo zweren sommige mensen bij Browns, anderen vinden het weer helemaal niks. Dat zelfde geldt voor iedere andere switch. Je gaat dus gegarandeerd allerlei verschillende geluiden horen en dan ben je uiteindelijk toch weer terug bij af, buiten het feit dat andermans voorkeur voor jou natuurlijk vrij irrelevant is. Voor wat betreft bouwkwaliteit, functies etc kunnen we de nodige adviezen geven, het is echter handig als je er dan al wel uit bent welke switches je wil.

Waar woon je overigens? Sommige gebruikers hier op het forum (waaronder ik) hebben verschillende mechanische toetsenborden liggen. Met een beetje geluk woon je bij één van de mensen in de buurt en kun je ze daar wellicht uitproberen. Winkels hebben vaak niet veel mogelijkheden qua uitproberen. Als ze het al hebben komt het maar zelden voor dat ze alle vier de gangbare varianten (Red, Black, Blue en Brown) op voorraad hebben.
Scrtz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:51:
Elk toetsenbord, vooral een mechanisch toetsenbord is gewoon een kwestie van wennen, het is echt niet zo dat je met de een meer typfouten maakt als met de ander.
Dat ben ik toch niet met je eens. Uiteraard moet je altijd wennen aan een nieuw toetsenbord. Heb echter meer dan een half jaar op een toetsenbord met MX Brown getypt maar maakte daar toch altijd nog meer fouten op dan op het MX Blue bord dat ik ervoor had (die ik pas 2 maanden gebruikte i.v.m. het geluid). Uiteindelijk ben ik om die reden (ondanks het geluid) toch weer terug overgestapt naar MX Blue. Op mijn IBM Model M maak ik overigens nóg minder fouten, het maakt dus wel degelijk verschil, zelfs na geruime periode van gewenning.

[ Voor 38% gewijzigd door MiBe op 07-04-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Wat betreft type switch is het duidelijk. Zelf proberen dus. Theoretisch gezien zou ik meer naar Red en Brown gaan. Maar idd, wie weet vind ik beide niks/te licht/te zwaar/te luidruchtig/te stil etc etc. Woon in omgeving Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik hoop morgen mijn Ducky DK9087 Shine 3 te ontvangen met red's.

heb nu zelf een qpad mk85 (zo even uit me hoofd) die gebruik ik thuis met veel plezier (alleen de lampjes zijn al 2 keer stuk gegaan)

en nu de ducky er bij voor op de zaak, ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
Even voor de duidelijk;

De kleur van de LED is niet aan te passen op een G710+

Wat bij mij de doorslag was: Browns, macro en media toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Niet? Duidelijk :)

Heb vandaag 2 toetsenborden kunnen proberen.

Blue: absoluut niks voor mij. Geluid ga ik me aan irriteren.
Brown (710+ met O-ring dus): Is dit het?! Is er veel verschil tussen Browns met en zonder O-ring? Ik vond het iig geen moer aan. Het voelde voor mij gewoon als een nieuwe toetsenbord, meer niet........

Ik las dat de O-ringen het geluid (feedback) dempen. Is er wel een duidelijke hoorbare klik met de Browns? Zo ja, dan ga ik 100% voor de Red. Vind een hoorbare klik geluid toch niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
Deze modificatie houdt in dat onder elke toets een rubberen O-ring geplaatst wordt. Dit doet men om te voorkomen dat de toets telkens tegen de metalen backplate slaat. Op deze manier dempt de O-ring een groot deel van het geluid.

De O-ring is dus niet voor de klik in de toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Tevens hebben browns geen hoorbare klik, alleen eentje die je kunt voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Ah, oke. Maar ik voelde eigenlijk geen klik in de 710+

Mijn huidige G15 heeft dus 55-60 gram actuatiekracht. Ik wil absoluut niet zwaarder dan dit, maar juist lichter.
Ik vond de 710+ lekkerder typen, maar ik kon echt geen klik voelen.

Red en Browns hebben beide een actuatiekracht van 45 gram. Maar zullen de Reds dan lichter aanvoelen omdat deze smooth zonder "verstoring" ingedrukt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Ze voelen even licht aan, alleen browns hebben een lichte drempel na een paar millimeter terwijl reds meteen naar beneden gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Cilph op 07-04-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Dit is nog moeilijker beslissen dan een naam geven aan mijn (toekomstige) kind denk ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tolgatg schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:24:
Dit is nog moeilijker beslissen dan een naam geven aan mijn (toekomstige) kind denk ik :')
_O- Jaa dat is echt hetzelfde :D LOL!

Maar ehh als je echt graag een lichte aanslag wil dan zou ik vooral naar Red switches kijken, want die vond ik persoonlijk echt veeeel te licht zelfs als je het met rubber dome switches vergelijkt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Ik denk dat ik mezelf wel ga ergeren als ik die feedback in de browns te voelen krijg. Zo denk ik dat deze voor mij aan gaan voelen als toetsen die een beetje vast zitten en je door dat ene punt moet drukken om de toets te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
Je moet ook door dat punt drukken!!

Dat is het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Tolgatg schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:11:
Ik denk dat ik mezelf wel ga ergeren als ik die feedback in de browns te voelen krijg. Zo denk ik dat deze voor mij aan gaan voelen als toetsen die een beetje vast zitten en je door dat ene punt moet drukken om de toets te activeren.
Als je hard ramt voel je het niet, maar dat is waarschijnlijk niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

pluisman schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:16:
Je moet ook door dat punt drukken!!

Dat is het idee
I know, maar ik denk dat ik dat juist niet wilt omdat dit voor mijn gevoel zal lijken als een toets wat een beetje vast zit door vuil.
eew schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:31:
[...]

Als je hard ramt voel je het niet, maar dat is waarschijnlijk niet de bedoeling.
Ik ramde niet hard, ik typte normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je die eigenschap niet prettig vindt maar hij qua actuatiekracht wel bevalt (en dus niet te licht is) is Red inderdaad het meest logische alternatief. Die hebben net als Browns 45 gram nodig om de toets te activeren maar zijn lineair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Nou heb ik goed opgelet hoe ik mijn handen houd op het toetsenbord.
Als ik bijvoorbeeld nadenk wat ik ga typen, dan rust ik met mijn hand op de toetsen.
Dit doe ik ook met gaming, als ik bijvoorbeeld even moet wachten om mijn wapen te herladen in Battlefield.
Ik houd mijn vingers dus continue op de toetsen die ik (mogelijk) ga gebruiken.

Alhoewel Red en Brown beide 45 gram kracht nodig hebben, zullen de Browns toch niet wat zwaarder zijn omdat je toch over dat ene punt moet komen voordat de toets wordt geactiveerd? Kan ik dus meer rusten met Browns?

Op het internet wordt gedaan alsof de Reds zijn ingesmeerd met olie. Zo soepel dus.
De Browns die ik heb gevoeld waren zeker niet te licht. Zoals ik al eerder zei, voelden die gewoon aan als een nieuwe onversleten toetsenbord. Ik kon mijn handen erop rusten.

[ Voor 18% gewijzigd door ACC op 07-04-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
45 gram is de actuatiekracht. Met andere woorden; zodra dat erop komt wordt de toets bij zowel Red als Brown geregistreerd. Dat is in het geval van Brown dus het punt dat hij over de tactile bump heengaat. Ze worden bij eenzelfde gewicht geactiveerd, op Browns kun je dus niet meer leunen dan bij Reds. Kan het theoretische verhaal ook vanuit de praktische kant bevestigen overigens, heb allebei de varianten op het moment van schrijven naast me liggen. Heb ook een Blue en Black toetsenbord liggen, en ondanks dat Blue switches een duidelijke voelbare feedback hebben wordt de toets bij een lager gewicht (50 gram) geregistreerd dan Black (60 gram) waarbij geen hobbel aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Dus het zal geen worst uitmaken. Als ik mijn handen kan rusten op Browns dan kan dat ook op de Reds.
Nu hopen dat Corsair de release date bekend maakt voor de RGB MX toetsenborden :)

Bedankt voor jullie hulp. Ik leun toch meer aan de Red kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Tolgatg schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:05:
Dus het zal geen worst uitmaken. Als ik mijn handen kan rusten op Browns dan kan dat ook op de Reds.
Nu hopen dat Corsair de release date bekend maakt voor de RGB MX toetsenborden :)

Bedankt voor jullie hulp. Ik leun toch meer tegen de Red kant.
Die RGB is best wel lekker inderdaad :9~ Ik neig nu zelf naar de CM Storm Mech om van de zomer op over te stappen, die ziet er zo stoer uit. Veel van die mech bordjes doen mij denken aan die oldskool Dell tobo's die altijd standaard bij die pc's zaten. Bagger was dat, een standaard plank als dat wil ik gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik vraag mij af hoe goed de ondersteuning van die Corsair gaat zijn, je hebt natuurlijk software nodig, maar heb je die software alleen nodig om hem te programmeren of altijd? En in dat laatste geval, wat kan je er dan mee als je hem op een platform aansluit waar die software niet beschikbaar voor is. Het idee is cool, maar als hij alleen met Windows te gebruiken is dan heb ik er niet veel aan. En aangezien dat ding op gamers gericht is vrees ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Voor m'n schoonmoeder een Ducky Shine 3 TKL (met witte LEDs) en een Pink ABS keyset besteld :o Ben zeer benieuwd hoe dat eruit ziet! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 15:47

R0berto

ja

Ik heb nu het topic een beetje doorgelezen en een beetje rondgezocht op het internet, maar ik vraag me toch het volgende af:
hoe verhoudt het geluid van de lineaire switches zich tot scissor-switches?

Ik luister zelf vrij veel naar muziek tijdens het typen (gewoon via de luidsprekers, niet met koptelefoon/oordopjes), en vind het dus fijn als mijn toetsenbord niet te veel geluid maakt =]]

Nou zou theoretisch gezien de dome-switch het stilst moeten zijn, maar ik merk toch dat die over het algemeen wat luider zijn dan mijn oude Logitech UltraX. Dat zal hem dus niet in de switch zitten, maar in de rest van het mechanisme. De grotere keycaps misschien?

Daarnaast zouden lineaire switches ook erg stil moeten zijn, mits je ze op de juiste manier gebruikt (dus niet bottomen). Al zou de O-ring-mod wel moeten helpen hiermee. Maar zit het geluid hem niet in het terugveren van de toetsen? En dan die grotere keycaps als klankkast?

Ik vraag dit omdat mijn oude toetsenbord een beetje richting overlijden aan het gaan is, en het dus tijd is voor wat nieuws. Ik snap dat de opbouw van de rest van het toetsenbord ook van invloed is op het geluid (ik heb hier een cheapo Trust keyboard liggen, en dat ding is een klankkast van jewelste). Maar ik ben dus op zoek naar een relatief stil toetsenbord, zoals dus een Logitech UltraX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tolgatg schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:45:
Niet? Duidelijk :)

Heb vandaag 2 toetsenborden kunnen proberen.

Blue: absoluut niks voor mij. Geluid ga ik me aan irriteren.
Brown (710+ met O-ring dus): Is dit het?! Is er veel verschil tussen Browns met en zonder O-ring? Ik vond het iig geen moer aan. Het voelde voor mij gewoon als een nieuwe toetsenbord, meer niet........

Ik las dat de O-ringen het geluid (feedback) dempen. Is er wel een duidelijke hoorbare klik met de Browns? Zo ja, dan ga ik 100% voor de Red. Vind een hoorbare klik geluid toch niks.
Ik heb zelf de Gigabyte Osmium met bruine switches. Deze typt heel anders dan de Logitech G710. De G710 typt alsof er jam of iets plakkerigs tussen de toetsen zit, terwijl mijn toetsenbord veel lichter/springeriger typt. De o-ringen zijn dus wat mij betreft niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cyleo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:01:
[...]

Ik heb zelf de Gigabyte Osmium met bruine switches. Deze typt heel anders dan de Logitech G710. De G710 typt alsof er jam of iets plakkerigs tussen de toetsen zit, terwijl mijn toetsenbord veel lichter/springeriger typt. De o-ringen zijn dus wat mij betreft niet echt ideaal.
Heb ook o.a. een mobo met browns. Heb daarnaast de G710 in de winkel geprobeerd en herken je beschrijving.

Zou daarom niet zo snel voor de G710 gaan. Uiteindelijk blijft het natuurlijk persoonlijk :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:14:
[...]

Heb ook o.a. een mobo met browns. Heb daarnaast de G710 in de winkel geprobeerd en herken je beschrijving.

Zou daarom niet zo snel voor de G710 gaan. Uiteindelijk blijft het natuurlijk persoonlijk :)
mobo? :+

Zou dat laatste overigens niet als criterium beschouwen om al dan niet een G710+ aan te schaffen. Die o-rings zijn heel eenvoudig te verwijderen. Ook gebruikt dat toetsenbord Cherry stabilizers waardoor het verwijderen van de grote toetsen (shift, enter, spatie, backspace etc) eenvoudiger is dan bij toetsenborden met Costar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tobo. :)

Tja, als je perse logitech wilt dan kun je de ringen verwijderen maar vind ik ook niet echt handig.

Lijkt overigens dat de Corsair Browns en Blues nu wel leverbaar gaan worden:
http://www.techpowerup.co...cal-gaming-keyboards.html

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom is dat niet handig? Met een keypuller is dat echt zo gebeurd. Als het toetsenbord verder op de wensen aansluit zou ik dat zoals gezegd niet stuk laten lopen op de aanwezigheid van o-rings. Eigenlijk is het eerder een pluspunt dat ze er standaard in zitten, nu heb je tenminste de keuze zonder dat je ze los aan hoeft te schaffen. Zo heeft mijn vriendin een G710+ waarbij ik de o-rings verwijderd heb, die zitten nu in mijn Keycool 84 die ik voor school gebruik (vooral in de mediatheek is dat typelawaai niet zo gewenst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MiBe schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:29:
Waarom is dat niet handig? Met een keypuller is dat echt zo gebeurd. Als het toetsenbord verder op de wensen aansluit zou ik dat zoals gezegd niet stuk laten lopen op de aanwezigheid van o-rings. Eigenlijk is het eerder een pluspunt dat ze er standaard in zitten, nu heb je tenminste de keuze zonder dat je ze los aan hoeft te schaffen. Zo heeft mijn vriendin een G710+ waarbij ik de o-rings verwijderd heb, die zitten nu in mijn Keycool 84 die ik voor school gebruik (vooral in de mediatheek is dat typelawaai niet zo gewenst).
Bij een nieuw board (waarbij in het geval van logitech geeneens een puller bij zit voorzover ik weet) 104 :? keys eraf te gaan halen, o ringen eraf pulken en alles weer in elkaar zetten. :?

Nee, dat vind ik niet handig nee.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-10 13:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik overweeg een Corsair K70 ter vervanging van mijn oude keyboard. Nou ben ik her en der nogal wat negatieve ervaringen tegengekomen ivm uitvallende led-verlichting. Hoe zijn hier de ervaringen?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:24:
[...]

Bij een nieuw board (waarbij in het geval van logitech geeneens een puller bij zit voorzover ik weet) 104 :? keys eraf te gaan halen, o ringen eraf pulken en alles weer in elkaar zetten. :?

Nee, dat vind ik niet handig nee.
De puller zouden ze er inderdaad bij mogen leveren, dat ben ik volledig met je eens. Als je echter een puller hebt is het een koud kunstje om een o-ring uit de keycap te halen, kost je maximaal twee seconden. Ook met de volledige 109 toetsen (104 + 5 macro) ben je best snel klaar is mijn ervaring. Ik vind het handig dat ze erbij zitten, maar ze hadden ze er inderdaad beter los in een zakje bij kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

R0berto schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:52:
Ik heb nu het topic een beetje doorgelezen en een beetje rondgezocht op het internet, maar ik vraag me toch het volgende af:
hoe verhoudt het geluid van de lineaire switches zich tot scissor-switches?

Ik luister zelf vrij veel naar muziek tijdens het typen (gewoon via de luidsprekers, niet met koptelefoon/oordopjes), en vind het dus fijn als mijn toetsenbord niet te veel geluid maakt =]]

Nou zou theoretisch gezien de dome-switch het stilst moeten zijn, maar ik merk toch dat die over het algemeen wat luider zijn dan mijn oude Logitech UltraX. Dat zal hem dus niet in de switch zitten, maar in de rest van het mechanisme. De grotere keycaps misschien?

Daarnaast zouden lineaire switches ook erg stil moeten zijn, mits je ze op de juiste manier gebruikt (dus niet bottomen). Al zou de O-ring-mod wel moeten helpen hiermee. Maar zit het geluid hem niet in het terugveren van de toetsen? En dan die grotere keycaps als klankkast?

Ik vraag dit omdat mijn oude toetsenbord een beetje richting overlijden aan het gaan is, en het dus tijd is voor wat nieuws. Ik snap dat de opbouw van de rest van het toetsenbord ook van invloed is op het geluid (ik heb hier een cheapo Trust keyboard liggen, en dat ding is een klankkast van jewelste). Maar ik ben dus op zoek naar een relatief stil toetsenbord, zoals dus een Logitech UltraX.
Ik heb nog wel een UltraX liggen volgens mij, in zeer goede staat ;) Moet ik eens kijken?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 15:47

R0berto

ja

whehe, misschien is het juist wel het ideale moment om niet te blijven hangen in het verleden en verder te kijken ;)
maar ik zal je post bookmarken, en als mijn zoektocht op niks uitkomt, je wel ff een dm toesturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 12:29

CHeff

Allemaal gekkigheid

smallblock schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:37:
Ik overweeg een Corsair K70 ter vervanging van mijn oude keyboard. Nou ben ik her en der nogal wat negatieve ervaringen tegengekomen ivm uitvallende led-verlichting. Hoe zijn hier de ervaringen?
Ik heb de gunmetal versie met brown switches nu bijna 3 maandjes. Tot zover nog geen uitval. *fingers crossed* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:15
CHeff schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:03:
[...]

Ik heb de gunmetal versie met brown switches nu bijna 3 maandjes. Tot zover nog geen uitval. *fingers crossed* :)
Met welke switches heb je die K70 en waar heb je deze aangeschaft? Ben ook op zoek naar een gunmetal versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 12:29

CHeff

Allemaal gekkigheid

Zoals gezegd dus de brown switches.
Ik heb hem via de Corsair shop besteld. Wat dus betekend dat ik hem heb moeten importeren vanuit de US. Import kosten vielen mij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Lees best wat berichten van mensen met een K70 waarvan de LEDs stuk gaan.
Garantie leuk, maar je moet nog eens voor de verzendkosten betalen........
Misschien wordt het toch geen Corsair voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt eraan waar je hem koopt (in de buurt of online bestellen). Je hoeft hem namelijk niet zelf naar de fabrikant te sturen maar kunt hem gewoon bij de winkel retourneren. Zelf de led vervangen is natuurlijk goedkoper dan terugsturen, moet je echter maar wel kunnen en dan ben je verdere garantie sowieso kwijt. Corsair is overigens niet de enige fabrikant waarbij de verlichting sneuvelt, ik heb voorheen een CM Storm met hetzelfde probleem gehad (begon te knipperen, deed het soms wel, dan weer niet). Wil je er zeker van zijn dat de achtergrondverlichting niet stuk gaat moet je een variant zonder achtergrondverlichting nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Uiteindelijk kan alles kapot gaan. Als het al een paar jaar oud is, zou ik het niet eens zo erg vinden. Maar ik lees dat mensen binnen de kortste keren dode LEDs hebben.
Ben benieuwd hoe ze het met die RGB hebben aangepakt/opgelost. Als ik het goed begreep hadden ze hier een ander manier van monteren (onder de switches zelf) en hierdoor konden de LEDs niet meer kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die in mijn CM Storm deed het ook al na één of twee maanden, komt dus ook bij andere fabrikanten dan Corsair voor helaas. Of het statistisch gezien vaker voorkomt bij Corsair dan bij andere merken durf ik niet te zeggen, ken die cijfers simpelweg niet.

Bij de RGB-switches wordt de led niet langer bovenop de switch maar in de behuizing van de switch gemonteerd. Door het gebruik van een transparante case wordt het licht op die manier uniformer over de keycap verdeeld (waardoor dus niet langer de boven- of onderkant specifiek verlicht wordt). Ledjes kunnen echter altijd kapot, of je ze nu op of in de switch zet. Het wordt hiermee wel haast onmogelijk om de ledjes zelf te vervangen. Zeker in het geval van plate mounted switches waarbij de behuizing niet te openen is zonder de switch permanent te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Toch maar de Ducky Shine 3 besteld bij Mechanicalkeyboards.nl. Ze hebben hem wel niet op voorraad maar ze kunnen tenminste zeggen wanneer ze een lading verwachten. (2de week Mei), en dat waardeer ik meer dan een "Levertermijn onbekend" bij een professionelere winkel.

[ Voor 19% gewijzigd door Cilph op 10-04-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Dan ben ik eigenlijk best wel blij met de laatste Ducky Shine 3 met brown switches in Nederland. En dat roze is toch eigenlijk best wel mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door eew op 10-04-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cilph schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:13:
Toch maar de Ducky Shine 3 besteld bij Mechanicalkeyboards.nl. Ze hebben hem wel niet op voorraad maar ze kunnen tenminste zeggen wanneer ze een lading verwachten. (2de week Mei), en dat waardeer ik meer dan een "Levertermijn onbekend" bij een professionelere winkel.
Wat mechanische toetsenborden betreft is juist Mechanicalkeyboards de enige professionele winkel van Nederland. Bij de standaard computerwinkels hebben ze doorgaans geen flauw idee wat ze precies voor een plankje verkopen.
eew schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:51:
En dat roze is toch eigenlijk best wel mooi.
Toch wel hè? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Correct, maar na €400 kwijt te zijn aan niche producten (OpenPandora), let ik meer op waar ik een product koop. Zodat ze onder andere niet faillissement aanvragen voordat ik mijn product krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

R0berto schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:25:
whehe, misschien is het juist wel het ideale moment om niet te blijven hangen in het verleden en verder te kijken ;)
maar ik zal je post bookmarken, en als mijn zoektocht op niks uitkomt, je wel ff een dm toesturen :)
Grappig, ik gebruik ook al jaren een Ultra X (zowel thuis bij het gamen als op het werk) en na vele, vele jaren (8?) beginnen ze nu hier en daar te slijten..al een hele prestatie dat ze het zo lang uithouden overigens ;) Er zijn geen goede vervangers van Logitech zelf te krijgen (met lage toetsen), heb een verlicht tobo van ze gekocht (die overigens beroerd is verlicht, ook al erg jammer), maar die tikt behoorlijk anders.

Vind het niet erg om eenmalig voor langere tijd veel geld uit te geven aan een toetsenbord, maar al die switches en hoe ze aanvoelen..je wilt ze het liefst even irl testen. Nu weet ik dat er testers aan te schaffen zijn. O.a. Coolermaster heeft een testertje met 4 toetsen met elk een andere Cherry MX switch, (nog niet leverbaar, maar er zijn ook andere te krijgen via US shops) die iets van 14 euro kost maar je ook 14 euro korting voor een Coolermaster tobo oplevert (slimme zet van Coolermaster). Maar heb liever een fullsize toetsenbord om even live mee te rammen. Maar heb echter geen zin in schermpjes en andere onzin..macro's hoeven ook niet eens en zelfs verlichting is geen must have, wil gewoon een lekkere soepele aanslag, niet het idee dat ik aan het vingerhameren ben ;)

En om nu ze 1 voor 1 te proberen en dan via wet koop op afstand weer terug te sturen..da's ook zoiets :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Via de wet kopen op afstand terugsturen is misschien niet het meest sociale wat je kan doen, maar je moet je bedenken dat het eigenlijk het equivalent is van iets een een winkel uitproberen, dus dat het mits je het product niet te veel gebruikt volkomen legitiem is om te doen. Als je zeker wil weten dat je goed zit, en je daarvoor de verzendkosten over hebt zou ik het gewoon doen.

Ik heb het ook gedaan, maar bij mij ging het een beetje mis om dat een van mijn keuzes niet leverbaar was, maar dat verhaal staat in eerdere berichten.
Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.