Een Ducky Shine met witte verlichting en dan roze toetsen, zoiets moet ik m'n vriendin nog eens cadeau doen
Verwijderd
Sinds vandaag ben ik helemaal in de ban van mechanische toetsenborden.
Eigenlijk was ik al een tijdje opzoek naar een vervanger voor mijn microtools kijkshop toetsenbord.
Op zolder heb ik nog een tiental logitech multimediatoetsenborden in alle soorten en varianten, maar geen van alle was het ook echt wat.
Nu ik sinds kort weer bezig ben met het maken van een website, met de intenties om dit actief te blijven doen, wil mijzelf een toetsenbord cadeau doen.
Het liefst TKL met brown switches (ik heb er nog nooit een gevoeld dus ik ga voor safe) en geen ledjes en kleuren en drukke opdrukken.
Ik zoek een clean en tijdloos toetsenbord.
Een pré is volledige compatibiliteit met de toetsen van wasdkeyboards (ik hou van kleurtjes!).
Mijn oog viel al heel snel op de Cooler Master Storm Quickfire Rapid / of stealth / Mechanical Keyboard (Brown Cherry MX), vooral vanwege de prijs en omdat het aan al mijn eisen voldoet.
Het kan zijn dan mijn zoek skills mij in de steek laten maar, ik heb het idee dat dit ding niet op een makkelijke manier via de bekende online winkels te bestellen is.
Hopelijk kan iemand mij de juiste weg wijzen of een alternatief bieden.
Op dit moment heb ik toch wel een budget van ong. 80 a 90euro.
Eigenlijk was ik al een tijdje opzoek naar een vervanger voor mijn microtools kijkshop toetsenbord.
Op zolder heb ik nog een tiental logitech multimediatoetsenborden in alle soorten en varianten, maar geen van alle was het ook echt wat.
Nu ik sinds kort weer bezig ben met het maken van een website, met de intenties om dit actief te blijven doen, wil mijzelf een toetsenbord cadeau doen.
Het liefst TKL met brown switches (ik heb er nog nooit een gevoeld dus ik ga voor safe) en geen ledjes en kleuren en drukke opdrukken.
Een pré is volledige compatibiliteit met de toetsen van wasdkeyboards (ik hou van kleurtjes!).
Mijn oog viel al heel snel op de Cooler Master Storm Quickfire Rapid / of stealth / Mechanical Keyboard (Brown Cherry MX), vooral vanwege de prijs en omdat het aan al mijn eisen voldoet.
Het kan zijn dan mijn zoek skills mij in de steek laten maar, ik heb het idee dat dit ding niet op een makkelijke manier via de bekende online winkels te bestellen is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 15:41 ]
Ik zit ook al een tijdje te spelen met de gedachte een mechanisch toetsenbord aan te schaffen. Ik vind echter de meesten niet echt mooi om naar te kijken. Totdat ik deze tegenkwam:

http://www.feenixcollection.com/autore.html

Prachtig strak, no-nonsense toetsenbord met MX browns (die volgens sommige reviews ergens tussen brown en red in zitten qua gevoel).
Helaas is ie wel wat aan de prijzige kant en voor zo ver ik kan zien is ie alleen maar via hun eigen webshop te koop, wat waarschijnlijk inhoudt dat bovenop de prijs van bijna $200 ook nog BTW en invoerrechten betaald moeten worden. Iemand een idee hoe dat zit?

http://www.feenixcollection.com/autore.html
Prachtig strak, no-nonsense toetsenbord met MX browns (die volgens sommige reviews ergens tussen brown en red in zitten qua gevoel).
Helaas is ie wel wat aan de prijzige kant en voor zo ver ik kan zien is ie alleen maar via hun eigen webshop te koop, wat waarschijnlijk inhoudt dat bovenop de prijs van bijna $200 ook nog BTW en invoerrechten betaald moeten worden. Iemand een idee hoe dat zit?
Choose life
@E-Rick Zoek even in het topic. Mijn $60 Cherry Red CoolerMaster kostte me ook uiteindelijk iets van 120 euro voordat ik die in mijn bezig had. Invoerrechten, BTW, shipping (us-nl) dus weet goed waar je aan begint.
Je kunt dan beter uit Engeland een Filco halen voor dat bedrag (of minder) .
Je kunt dan beter uit Engeland een Filco halen voor dat bedrag (of minder) .
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Die $200 is al wel incl internationale verzendkosten (163+35), en volgens deze calculator is tot 150 euro vrij van invoerrechten. Totaal zou dan (minimaal) op €186,- komen, de BTW en inklaringskosten moeten uiteraard wel worden betaald.
Pff ik ga er nog even over nadenken, ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven.
Pff ik ga er nog even over nadenken, ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven.
Choose life
Tja dan zou ik gewoon een Filco halen uit Engeland. Een tenkeyless (ninja) kost je met verzendkosten €163. Daarbij weetr ik niet wat de kwaliteit is van die Feenix.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik wil geen TKL (dus 104 key full ansi), dan scheelt het nog maar €15,-. En het feit blijft dat ik de Feenix gewoon mooier vind. Kwaliteit is altijd afwachten, maar het belangrijkste zijn de switches en dat zijn gewoon cherries.
Choose life
Eindelijk bericht gehad van Corsair over mijn RMA:
De K70 met brown switches is intern bij Corsair ook niet meer op voorraad en ze verwachten deze binnenkort ook niet. Kreeg de optie om of te wachten, of een K70 met Red Switches, of een upgrade naar een K95 met Red Switches.
De K70 met brown switches is intern bij Corsair ook niet meer op voorraad en ze verwachten deze binnenkort ook niet. Kreeg de optie om of te wachten, of een K70 met Red Switches, of een upgrade naar een K95 met Red Switches.
Hallo medetweakers,
Ik ben van plan om een G710+ aan te schaffen maar ik weet niet of het zo'n groot bedrag waard is?
ik had hier voor een G510 en die beviel mij wel, alleen was een een beetje te groot voor mij.
Thnx
EDIT: game bijna nooit meer op de pc, dus ik wil hem eigenlijk voor de mechanische toetsen en het design.
Ik ben van plan om een G710+ aan te schaffen maar ik weet niet of het zo'n groot bedrag waard is?
ik had hier voor een G510 en die beviel mij wel, alleen was een een beetje te groot voor mij.
Thnx
EDIT: game bijna nooit meer op de pc, dus ik wil hem eigenlijk voor de mechanische toetsen en het design.
[ Voor 19% gewijzigd door PersianBoy op 12-03-2014 09:23 ]
Persoonlijk zou ik je een G710+ afraden. Hij doet wel wat hij moet doen, maar voelt lang zo lekker niet als een 'echte'.PersianBoy schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:22:
Hallo medetweakers,
Thnx
Als je niet wil gamen, waarvoor wil je hem dan gebruiken? Je zou de Ducky Zero met MX Blue kunnen kopen, als je aan voornamelijk typwerk doet.
Afraden dus?TheNephilim schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:12:
Persoonlijk zou ik je een G710+ aanraden.
Ik kan een Ducky Zero (met browns) wel aanraden.
[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-03-2014 11:56 ]
Je had de rma gewoon via amazon kunnen laten lopen (dat kan alsnog misschien).Tain schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:39:
Eindelijk bericht gehad van Corsair over mijn RMA:
Hun aftersales is 1 van de beste die je kunt hebben.
Ze zijn heel meegaand in het retourneren van kosten etc.
Dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem: de K70 met Brown Switches zijn niet te verkrijgbaardonnie1992 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:22:
[...]
Je had de rma gewoon via amazon kunnen laten lopen (dat kan alsnog misschien).
Hun aftersales is 1 van de beste die je kunt hebben.
Ze zijn heel meegaand in het retourneren van kosten etc.
Maar dan wel je geld terug.Tain schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:40:
[...]
Dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem: de K70 met Brown Switches zijn niet te verkrijgbaar
En amazon kennende had je zelfs het toetsenbord mogen houden.
Heb nu sinds iets meer dan een week een Corsair K70 met Red switches en ben heel erg tevreden.
Ik speel voornamelijk MMO's en FPS en het werkt gewoon super. Heb 't idee dat m'n reacties net iets sneller zijn, al had dat wel een paar dagen nodig voordat ik gewend was aan de lichtere aanslag, maar nu ik eenmaal een beetje aan het wennen ben gaat het super.
Een aanrader voor iedereen die iets met Red switches zoekt!
Ik speel voornamelijk MMO's en FPS en het werkt gewoon super. Heb 't idee dat m'n reacties net iets sneller zijn, al had dat wel een paar dagen nodig voordat ik gewend was aan de lichtere aanslag, maar nu ik eenmaal een beetje aan het wennen ben gaat het super.
Een aanrader voor iedereen die iets met Red switches zoekt!
WauwOlaf van der Spek schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:56:
[...]
Afraden dus?
Ik kan een Ducky Zero (met browns) wel aanraden.

Ik ga met jou aanrader mee overigens!
Weet er iemand welke opties ik heb als ik een Belgische azerty-layout wil in combinatie met brown switches?
De CM Storm Trigger Z Brown Switch spreekt me heel erg aan vanwege de grote polssteun (zou hem voor kantoorwerk gebruiken), voorlopig heb ik hier enkel een Franse azerty van kunnen vinden. Op zich geen probleem aangezien ik 100% blind typ, maar ik wil toch eens horen of iemand een Belgische azerty met brown switches bezit/kent.
De CM Storm Trigger Z Brown Switch spreekt me heel erg aan vanwege de grote polssteun (zou hem voor kantoorwerk gebruiken), voorlopig heb ik hier enkel een Franse azerty van kunnen vinden. Op zich geen probleem aangezien ik 100% blind typ, maar ik wil toch eens horen of iemand een Belgische azerty met brown switches bezit/kent.
Ik had ook veel moeite om goede TKL toetsenborden te vinden, helemaal in die prijsrange. Ik hoopte ook rond de 100 euro te blijven met brown switches en dan wordt het aanbod toch wel vrij beperkt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:34:
Sinds vandaag ben ik helemaal in de ban van mechanische toetsenborden.
Uiteindelijk ben ik ook op de CM Storm Stealth uitgekomen en heb ik die besteld via Amazon. Werkte perfect, binnen een week binnen en geen gedoe met douane of iets dergelijks (schijnbaar handelen zij dat voor je af)
Kijk eens op alternate.be daar kan je een ducky in azerty verkrijgen.CorvusGS schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:42:
Weet er iemand welke opties ik heb als ik een Belgische azerty-layout wil in combinatie met brown switches?
Als je 100% blind typt, waarom wil je dan specifiek een Azerty-layout? Ieder willekeurig toetsenbord kun je softwarematig als Belgische Azerty instellen. Met de Qwerty-layout vergroot je de keuze aanzienlijk.CorvusGS schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:42:
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Da's waar, maar het is vooral die horizontale Enter-key waar ik echt niet aan kan wennen. Eerder dit jaar nog een paar weken op qwerty gewerkt, en die enter key blijft een probleemMiBe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:46:
[...]
Als je 100% blind typt, waarom wil je dan specifiek een Azerty-layout? Ieder willekeurig toetsenbord kun je softwarematig als Belgische Azerty instellen. Met de Qwerty-layout vergroot je de keuze aanzienlijk.
Na 20 jaar ervaring met blind typen is dit blijkbaar niet zo eenvoudig.
Dus UK qwerty zou eventueel ook nog gaan volgens mij...
weet iemand al iets meer over de K70 met Brown Switches?
als die binne nu en 2-4 maanden weer te verkrijgen is wil ik wel wachten..
maar als het langer duurt kan ik beter nu de CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown halen
als die binne nu en 2-4 maanden weer te verkrijgen is wil ik wel wachten..
maar als het langer duurt kan ik beter nu de CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown halen
[ Voor 43% gewijzigd door fenixkillah op 15-03-2014 01:44 ]
Vriend van me had de K70 Brown besteld via Corsair zelf, zijn aankoopbedrag blijkt echter teruggestort. Sommige sites geven hem aan als discontinued.
Sneu, want ik was zelf van plan een K70 Brown te bestellen.
Sneu, want ik was zelf van plan een K70 Brown te bestellen.
[ Voor 23% gewijzigd door Cilph op 15-03-2014 17:15 ]
De Das Keyboard Ultimate (aangezien je toch blind typtCorvusGS schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:23:
[...]
Da's waar, maar het is vooral die horizontale Enter-key waar ik echt niet aan kan wennen. Eerder dit jaar nog een paar weken op qwerty gewerkt, en die enter key blijft een probleem![]()
Na 20 jaar ervaring met blind typen is dit blijkbaar niet zo eenvoudig.
Dus UK qwerty zou eventueel ook nog gaan volgens mij...
Launching containers into space
Door de bomen zie ik het bos niet echt meer. Er zijn een aantal verschillende switches geschikt voor gaming. Maar welke switches daarvan zijn dan het allerbeste voor gaming?
Ik zat al een tijdje naar de steelseries G6v2 te kijken in de pricewatch maar nu ik dit topic heb ontdekt kan ik dankzij dit topic mogelijk nog een veel beter toetsenbord vinden.
Ik zat al een tijdje naar de steelseries G6v2 te kijken in de pricewatch maar nu ik dit topic heb ontdekt kan ik dankzij dit topic mogelijk nog een veel beter toetsenbord vinden.
Van wat ik begrepen heb zouden de MX Red switches uitermate geschikt moeten zijn voor gaming. Maar uiteindelijk gaat het ook voor een groot deel om voorkeur. Er zijn mensen die zweren bij MX Brown voor gaming. Ik game tegenwoordig hooguit nog casual (af en toe een potje Urban Terror, Quake3 of CS:GO) en gebruik daar nu mijn Das Keyboard met MX Blue voor, en heb eigenlijk geen klachten. Maar voor mij ligt de balans meer naar typen en minder naar gamen. Voor gamen zou ik persoonlijk zeker de MX Red switches overwegen.SpitfireNL schreef op zondag 16 maart 2014 @ 08:12:
Door de bomen zie ik het bos niet echt meer. Er zijn een aantal verschillende switches geschikt voor gaming. Maar welke switches daarvan zijn dan het allerbeste voor gaming?
Ik game al een jaar op mijn Das Keyboard Silent (MX brown). Gaat prima, geen klachten.
Ik zit nu al langere tijd te twijfelen aan een mechanisch toetsenbord. Op dit moment tik ik op een Logitech G110, bevalt me best wel goed maar na een aantal keer een set mechanische toetsen onder de vingers gehad te hebben smaakt het naar meer.
Even wat info:
Welke lay-out wil je?
De Layout zoals ik deze nu heb bevalt wel redelijk(QWERTY met staande enter en kleine shift links)
Wil je met of zonder numpad?
MET! ik kan me geeen leven bedenken zonder
Wil je backlight?
Niet per se nodig, hooguit een enkele keer op een LAN dus zeker geen vereiste.
Welke MX Switch prefereer je?
Ik zit aan browns te denken, blue's zijn net iets te klikkerig naar mijn mening. Ik ben wel een redelijk stevige tikker, niet het model dat bij elke toets zijn toetsenbord door midden probeert te slaan maar ik heb wel een stevige aanslag.
Wat je is je budget?
Heel veel verder dan €150 wil ik het niet tillen maar er zit wat rek in
Wil je macro toetsen?
Wel handig en gebruik ze zeker maar als ze er niet op zitten.... jammer dan
Media toetsen daarentegen zijn wel een must, ik luister erg veel muziek en de media keys op mijn huidige TB bevallen erg goed.
Doel van het keyboard?
Er wordt een beetje mee gegamed,(WoT, LoL en Minecraft) en daarnaast best wel een boel typwerk. Veel programmeerwerk voor de opleiding en daarnaast verslagen.
Wat weet je al?
Na een beetje rondkijken zat ik eigenlijk naar de 710+ te kijken ook omdat deze dezelfde layout heeft als mijn huidige en tevens media keys heeft maar ik laat me graag verrassen. Vooral omdat deze hierboven toch ook wel afgeraden wordt
Even wat info:
Welke lay-out wil je?
De Layout zoals ik deze nu heb bevalt wel redelijk(QWERTY met staande enter en kleine shift links)
Wil je backlight?
Ik zit aan browns te denken, blue's zijn net iets te klikkerig naar mijn mening. Ik ben wel een redelijk stevige tikker, niet het model dat bij elke toets zijn toetsenbord door midden probeert te slaan maar ik heb wel een stevige aanslag.
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Media toetsen daarentegen zijn wel een must, ik luister erg veel muziek en de media keys op mijn huidige TB bevallen erg goed.
Doel van het keyboard?
Er wordt een beetje mee gegamed,(WoT, LoL en Minecraft) en daarnaast best wel een boel typwerk. Veel programmeerwerk voor de opleiding en daarnaast verslagen.
Wat weet je al?
Na een beetje rondkijken zat ik eigenlijk naar de 710+ te kijken ook omdat deze dezelfde layout heeft als mijn huidige en tevens media keys heeft maar ik laat me graag verrassen. Vooral omdat deze hierboven toch ook wel afgeraden wordt
Goed plan, bedankt voor de link, deze gaat het waarschijnlijk worden.Whieee schreef op zondag 16 maart 2014 @ 00:33:
[...]
De Das Keyboard Ultimate (aangezien je toch blind typt) is er met MX Browns en met een ISO layout (staande Enter toets). Ik heb mijn Das bij getdigital.de vandaan, geen klachten.
Al iets meer info over de Corsair met cherry MX rgb?
Ik ga er geheel op de gok van uit dat je Windows gebruikt en dan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar een Das Keyboard Professional S Silent. Deze is er in een ISO layout (staande Enter), en heeft media keys. Hoe goed die media keys met Windows werken weet ik niet, maar ik heb de Mac versie (non-silent) en daar werken de media keys prima).17marijn71 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 01:07:
Ik zit nu al langere tijd te twijfelen aan een mechanisch toetsenbord. Op dit moment tik ik op een Logitech G110, bevalt me best wel goed maar na een aantal keer een set mechanische toetsen onder de vingers gehad te hebben smaakt het naar meer.
Even wat info:
Welke lay-out wil je?
Wil je backlight?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?
* Whieee begint zich enigszins Das Keyboard ambassadeur te voelen zo

Het hele gaming verhaal gaat meer over Quake en UT achtige games waar je snel moet dodgen en double jumpen en weet ik het wat allemaal...SpitfireNL schreef op zondag 16 maart 2014 @ 08:12:
Voor een gemiddelde game van tegenwoordig is dat allemaal niet van toepassing en kan je gewoon de MX switch kiezen die jij het lekkerst vindt om op te typen dus ga lekker wat winkels langs en test ze uit
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De Das Keyboard toetsenborden zou ik aanraden voor op kantoor, evenals die van Filco. Voor een beetje gamen en typen thuis, zou ik toch Ducky aanraden. Net iets prijsvriendelijker en wat betreft kwaliteit (denk ik) net zo goed.Whieee schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:32:
[...]
Ik ga er geheel op de gok van uit dat je Windows gebruikt en dan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar een Das Keyboard Professional S Silent. Deze is er in een ISO layout (staande Enter), en heeft media keys. Hoe goed die media keys met Windows werken weet ik niet, maar ik heb de Mac versie (non-silent) en daar werken de media keys prima).
* Whieee begint zich enigszins Das Keyboard ambassadeur te voelen zo![]()
Verwijderd
Ik ben niet al te bekend met Amazon maar ik ga er eens naar kijken, bedankt voor de tip!Martijndoes schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:52:
[...]
Ik had ook veel moeite om goede TKL toetsenborden te vinden, helemaal in die prijsrange. Ik hoopte ook rond de 100 euro te blijven met brown switches en dan wordt het aanbod toch wel vrij beperkt.
Uiteindelijk ben ik ook op de CM Storm Stealth uitgekomen en heb ik die besteld via Amazon. Werkte perfect, binnen een week binnen en geen gedoe met douane of iets dergelijks (schijnbaar handelen zij dat voor je af)
Nu ben ik een n00b op Ducky gebied, maar prijsvriendelijker? Waar haal jij ze dan vandaan? Ik zag een Ducky Shine 3 bij Alternate, en die was toch een paar tientjes duurder dan mijn Das. Maar aangezien ik naar een Mac-compatible tenkeyless keyboard met MX Blues aan het kijken ben (de Das past niet in m'n tas dus valt af voor werkTheNephilim schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:57:
[...]
De Das Keyboard toetsenborden zou ik aanraden voor op kantoor, evenals die van Filco. Voor een beetje gamen en typen thuis, zou ik toch Ducky aanraden. Net iets prijsvriendelijker en wat betreft kwaliteit (denk ik) net zo goed.
Dus als jij weet waar ik voor minder dan 130 EUR een TKL Shine 3 met MX Blues kan scoren (backlight onbelangrijk), dan houd ik me aanbevolen
Waarom een Shine als backlight er niet toe doet? Neem dan een Ducky Zero TKL.
Na lang wikken en wegen een Gigabyte Osmium besteld bij Alternate. Voor de MX Brown gekozen. Zou vandaag bezorgd moeten worden, maar PostNL weigert weer eens pakketjes te bezorgen, hopelijk morgen dus.
Staken ze weer of wat? Ik wacht ook nog op een pakketjeCyleo schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:31:
Na lang wikken en wegen een Gigabyte Osmium besteld bij Alternate. Voor de MX Brown gekozen. Zou vandaag bezorgd moeten worden, maar PostNL weigert weer eens pakketjes te bezorgen, hopelijk morgen dus.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Van wat ik her en der gelezen heb is de kwaliteit van de Zero een stukje minder dan van de Shine, maar als het verschil enkel de backlight is verandert de zaak inderdaad.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:30:
Waarom een Shine als backlight er niet toe doet? Neem dan een Ducky Zero TKL.
edit:
Voor zover ik kan vinden op de site van Ducky kan ik op de Zero niet met een dipswitch de Alt en Super keys wisselen (voor een Mac layout), en heeft de Zero geen losse kabel. Dan zou de Zero voor mij afvallen. Die vaste kabel overleef ik wel (heeft m'n Das ook), maar Super en Alt 'verkeerd om' (voor mij) is een no go, en dat ik het in software kan wijzigen is leuk, maar dat wil ik niet
[ Voor 35% gewijzigd door Whieee op 18-03-2014 14:08 ]
nvm...
[ Voor 96% gewijzigd door Bansheeben op 18-03-2014 22:53 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Volgens mij is de kwaliteit van de Zero gewoon goed.Whieee schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:55:
Van wat ik her en der gelezen heb is de kwaliteit van de Zero een stukje minder dan van de Shine, maar als het verschil enkel de backlight is verandert de zaak inderdaad.
Waarom niet?en dat ik het in software kan wijzigen is leuk, maar dat wil ik niet
1. ik moet nogal eens even op 'vreemde' Macs werken, en ik heb geen zin om op elke Mac waar ik een keyboard aan hang de modifiers te moeten aanpassen.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:39:
[...]
Volgens mij is de kwaliteit van de Zero gewoon goed.
[...]
Waarom niet?
2. ik weet dat er keyboards zijn die het wél in hardware kunnen, dus waarom zou ik het niet in hardware willen oplossen als dat de meest eenvoudige en flexibele oplossing is?
Heb al een tijdje een ducky zero toetsenbord en ben en tevreden mee. Verder nog nooit een ander mechanisch toetsenbord gehad.
Toetsen zijn nog zo goed als nieuw (denk al ruim 6 maanden in gebruik, middelmatig).
Enige kleine nadeel van de verlichting vind ik als je numlock aan hebt dat dat volle sterkte is en de rest van je toetsen gedimd, voll of uit kunnen (8 standen ofzo). Kan ook pulseren enzo, maar dat numlock, F10 (als je windows key op lock wilt hebben staan), F12(iets met N key reliever??) en capslock altijd vuledig aanstaan vond ik in het begin toch wel een beetje jammer. Maar echter went het later wel en is het niet zo erg. Ook kun je zo makkelijk vinden waar ze zitten.
Dus goed toetsenbordje hoor, maar de rest zal vast niet onder doen.
Toetsen zijn nog zo goed als nieuw (denk al ruim 6 maanden in gebruik, middelmatig).
Enige kleine nadeel van de verlichting vind ik als je numlock aan hebt dat dat volle sterkte is en de rest van je toetsen gedimd, voll of uit kunnen (8 standen ofzo). Kan ook pulseren enzo, maar dat numlock, F10 (als je windows key op lock wilt hebben staan), F12(iets met N key reliever??) en capslock altijd vuledig aanstaan vond ik in het begin toch wel een beetje jammer. Maar echter went het later wel en is het niet zo erg. Ook kun je zo makkelijk vinden waar ze zitten.
Dus goed toetsenbordje hoor, maar de rest zal vast niet onder doen.
De kwaliteit van de Zero is inderdaad goed, zeker voor de prijs die je ervoor betaalt. De Shine 3 zit nog net een stapje hoger maar daar betaal je dan ook beduidend meer voor. Puur qua prijs/kwaliteit-verhouding is de Zero één van de beste borden die je kunt kopen. Gebruik je specifieke functies zoals de DIP-switches om hardwarematig bepaalde toetsen om te kunnen wisselen kom je zoals Benny al aangeeft al snel bij de Shine uit (of iets in de richting van een Poker 2 natuurlijk, maar dat is weer een totaal andere categorie).
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Heeft iemand enig idee waarom de k70 Browns nu nog niet te krijgen zijn? Ik heb het vermoede dat corsair wacht En ze dan gewoon vervangt me de verbeterde rgb keyboard.
^
Heb wel eens gehoord dat doordat logitech ze gebruikt, er momenteel weinig supply is voor andere leveranciers.
Ze zijn wel bezig produktiecapaciteit uit te breiden, maar dat gaat langzaam en de vraag is behoorlijk fors gestegen de laatste paar jaar.
Heb wel eens gehoord dat doordat logitech ze gebruikt, er momenteel weinig supply is voor andere leveranciers.
Ze zijn wel bezig produktiecapaciteit uit te breiden, maar dat gaat langzaam en de vraag is behoorlijk fors gestegen de laatste paar jaar.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik kan me niet voorstellen dat Logitech voorrang krijgt boven Corsair als je daarop doelt. Het is ook niet voor niets dat Cherry de nieuwe MX-switches met RGB-verlichting in samenwerking Corsair lanceert.
Waarom kan je je dat niet voorstellen?MiBe schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:11:
Ik kan me niet voorstellen dat Logitech voorrang krijgt boven Corsair als je daarop doelt. Het is ook niet voor niets dat Cherry de nieuwe MX-switches met RGB-verlichting in samenwerking Corsair lanceert.
En wat betekent het volgens jou dan dat de nieuwe RGB switches met Corsair gelanceerd worden ?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Het feit dat Corsair tot dusver exclusiviteit heeft verkregen voor gebruik van de RGB-switches zegt denk ik wel het één en ander over de verstandhouding tussen Cherry en Corsair. Ik denk dus áls er een fabrikant zou zijn die voorrang krijgt bij Cherry, het Corsair is in plaats van bijvoorbeeld Logitech.
Ik denk niet dat je die conclusie/verbanden zo kunt leggen.
Om te beginnen is het al zo dat Cherry onvoldoende produktiecapaciteit heeft en bezig is deze uit te breiden. Echter dit gaat vrij langzaam, enerzijds omdat je niet zomaar een extra fabriek neerzet maar ook vanwege hun conservatieve beleid hierin.
Logitech is een veel groter bedrijf dan Corsair. Logitech gaat vast niet wereldwijd een tobo uitbrengen zonder bepaalde garanties dat er voldoende switches geleverd gaan worden.
Cherry moet dus kiezen om nee te zeggen tegen Logitech en alle overige kleinere partijen volledig te vriend houden. Of ja zeggen en (sommige) kleinere partijen (deels) teleurstellen. Die uitkomst is voor mij duidelijk.
Daarnaast is het imo logisch dat de dure RGB switches die bovendien nieuw zijn en nog issues kunnen hebben niet gelijk in massa tobo's ingezet worden. Dan kom je automatisch bij een gelimiteerde oplage of een kleinere marktpartij dan Logitech uit.
Tevens zou ik, als ik Cherry was, de RGB switches ook graag launchen met een goed bekend staand merk van enige omvang. Dan kom je al snel bij Razer of Corsair uit. Waarbij ik de voorkeur voor Corsair goed kan begrijpen.
En het zou me niet verbazen als het RGB switches verhaal een onderdeel van Cherry's strategie is om ook de relatie met Corsair goed te houden.
Gebrek aan produktiecapaciteit en leverafspraken tussen Cherry en haar afnemers lijkt mij in ieder geval de meest voor de hand liggende reden.
Om te beginnen is het al zo dat Cherry onvoldoende produktiecapaciteit heeft en bezig is deze uit te breiden. Echter dit gaat vrij langzaam, enerzijds omdat je niet zomaar een extra fabriek neerzet maar ook vanwege hun conservatieve beleid hierin.
Logitech is een veel groter bedrijf dan Corsair. Logitech gaat vast niet wereldwijd een tobo uitbrengen zonder bepaalde garanties dat er voldoende switches geleverd gaan worden.
Cherry moet dus kiezen om nee te zeggen tegen Logitech en alle overige kleinere partijen volledig te vriend houden. Of ja zeggen en (sommige) kleinere partijen (deels) teleurstellen. Die uitkomst is voor mij duidelijk.
Daarnaast is het imo logisch dat de dure RGB switches die bovendien nieuw zijn en nog issues kunnen hebben niet gelijk in massa tobo's ingezet worden. Dan kom je automatisch bij een gelimiteerde oplage of een kleinere marktpartij dan Logitech uit.
Tevens zou ik, als ik Cherry was, de RGB switches ook graag launchen met een goed bekend staand merk van enige omvang. Dan kom je al snel bij Razer of Corsair uit. Waarbij ik de voorkeur voor Corsair goed kan begrijpen.
En het zou me niet verbazen als het RGB switches verhaal een onderdeel van Cherry's strategie is om ook de relatie met Corsair goed te houden.
Gebrek aan produktiecapaciteit en leverafspraken tussen Cherry en haar afnemers lijkt mij in ieder geval de meest voor de hand liggende reden.
PC Specs
Om even op mijzelf terug te komen, hij is vandaag wel bezorgd en dit wordt getypt op mijn eerste mechanische toetsenbord. Ik zal later deze week wat foto's en ervaringen neerzetten. Eerst zelf nog even wennen. Het tikt wel bevredigend zo'n mechanisch toetsenbord. Wel erg licht t.o.v. mijn vorige.Cyleo schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:31:
Heeft iemand trouwens nog leuke programmaatje's voor onder zijn macro toetsen? Heb wel wat ideeen voor functies voor matlab en latex, maar iets in windows zou ook leuk zijn
@help ok, wel jammer zeg dat cherry zo langzaam uitbreid, maarja aan de andere kant worden nu mechanical keyboard veel populairder de laaste paar jaren en dat is alleen maar aan te raden!
Zeker. De afgelopen jaren heeft mechanisch een enorme vlucht genomen. Misschien veel sneller dan Cherry voorzag.kings sword9 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 03:01:
@help ok, wel jammer zeg dat cherry zo langzaam uitbreid, maarja aan de andere kant worden nu mechanical keyboard veel populairder de laaste paar jaren en dat is alleen maar aan te raden!
Nu ken ik de ins en outs van Cherry natuurlijk ook niet precies maar in het algemeen is produktiecapaciteit vrij statisch en kosten nieuwe produktielijnen veel geld, planning etc. Dat moet wel terug te verdienen zijn.
Het schijnt ook dat bepaalde patenten verlopen / dat er concurrentie op de markt komt met (goedkopere) kloon switches. De impact daarvan op hun afzet moeten ze ook proberen in te schatten.
Bovenstaande geldt natuurlijk voor elke bedrijf maar het ene managment neemt in zo’n situatie de vlucht naar voren en het andere doet dat voorzichtiger en rustiger en naar verluidt zit Cherry in het laatste kamp.
Ik zou me kunnen voorstellen dat de hoeveelheid extra switches die je moet kunnen maken als een bedrijf als Logitech (meerdere) mechanische boards zou willen uitbrengen enorm is. Mochten er daar plannen zijn om mechanisch niet alleen maar als niche te brengen maar ook in meer mainstream boards ….
PC Specs
Aangezien de Das Keyboard Professional S (for Mac) niet in mijn rugzak past, maar ik wél enorm te spreken was over mijn eerste mechanische keyboard, was ik op zoek naar iets anders. Elke dag de Das meenemen in een doos onder m'n arm is niet alleen onpraktisch; je wordt ook een beetje raar aangekeken
Kortom, op zoek naar iets anders. Tenkeyless, MX Blue switches, en het liefst Mac compatible (zonder software aanpassingen). Dankzij advies van MiBe viel mijn oog op de Ducky Shine 3 (DK9087S3) met MX Blues en witte backlight. Niet dat backlight voor mij erg uitmaakt, maar de Shine heeft nu eenmaal lampjes
Een kleine vergelijking:
Afmetingen: De Ducky is, logisch, kleiner dan de Das Keyboard. Echter, dit komt niet louter doordat het een tenkeyless model betreft, maar ook omdat het 'bezel' van de Ducky een stuk kleiner is dan bij de Das. Daar staat wel tegenover dat de Das iets meer 'low profile' is dan de Ducky. De Das loopt van 3,0 cm hoogte (Ctrl) tot 4,0 (Esc). De Ducky loopt van 3,1cm tot 4,4cm.
Keycaps: ik weet niet precies wat er verschillend is op het gebied van materiaal, maar de Das voelt iets 'droger' (minder plakkerig) aan dan de Ducky. Verder is de tekst op de Das beter leesbaar, waar tegenover staat dat de Ducky een backlight heeft. En dat compenseert prima
Switches: beide hebben MX blues en typen daardoor ruwweg hetzelfde. Voor mijn gevoel moet ik op de Ducky iets meer kracht zetten, maar het verschil is klein en kan ook het verschil zijn tussen nieuw en al ietwat 'broken in'. Ook kan het iets hogere profiel ervoor zorgen dat je voor je gevoel iets meer kracht moeten zetten. Beide borden typen echter uitstekend, maar de Ducky is nog een beetje wennen.
Stabilizer: de stabilizer van de spatiebalk is op de Ducky anders dan op de Das. Waar het bij de Das een metalen armpje is, lijkt het bij de Ducky op 2 losse Cherry switches. Tot dusverre lijkt de oplossing van Ducky me handiger. Allereerst is het verwijderen van de spatiebalk een stuk eenvoudiger, en ten tweede hoef ik er geen stabilizer te 'smeren', zoals ik bij de Das wel moest doen (ik had een piepende spatiebalk, maar 2 druppeltjes Benchmade Blue Lube losten dat eenvoudig op).
Geluid: Beide borden zijn 'clicky', maar de Das is stiller. Dat zit hem met name in een soort 'ring' (vibratie-echo) die de Ducky wel heeft, en de Das niet. Waar ik bij de Das absoluut geen o-rings zou plaatsen, zie ik het bij de Ducky nog wel gebeuren om de 'ring' weg te nemen. Aan de andere kant: koptelefoon met noise-cancelling lost ook een hoop op
Kabel: de Das heeft een vaste kabel (die overigens érg degelijk is), met 2 USB aansluitingen. Een aansluiting voor het keyboard zelf, en 1 voor de ingebouwde (powered) USB hub. De Ducky heeft een losse kabel (mini-USB aan de keyboard kant), die iets flexibeler is dan die van de Das, en die maar 1 USB aansluiting heeft. De Ducky heeft ook geen hub. Ik heb enige twijfels over de mini-USB aansluiting, maar de tijd zal leren of ik het mis heb.
Media/functie keys: beide toetsenborden hebben media keys voor volume. De Das heeft ook play/fwd/back, maar dat werkt alleen met iTunes. Don't care about that. Verder werken de Insert en PrtSc toetsen natuurlijk niet op de Mac.
Degelijkheid: de Das voelt íets degelijker, maar beide zijn uitermate degelijk.
Customization: de Das is een kwestie van inprikken en typen. Bij de Ducky heb je dipswitches, repeat instellingen, backlight. Als je die flexibiliteit zoekt, is dat zeker awesome
Ik zocht met name de mogelijkheid om Alt en Super (windows) te wisselen voor mijn Macs. De Das heeft standaard al een Mac layout, en de Ducky hiermee ook. 
Conclusie: beide zijn awesome
Kortom, op zoek naar iets anders. Tenkeyless, MX Blue switches, en het liefst Mac compatible (zonder software aanpassingen). Dankzij advies van MiBe viel mijn oog op de Ducky Shine 3 (DK9087S3) met MX Blues en witte backlight. Niet dat backlight voor mij erg uitmaakt, maar de Shine heeft nu eenmaal lampjes
Een kleine vergelijking:
Afmetingen: De Ducky is, logisch, kleiner dan de Das Keyboard. Echter, dit komt niet louter doordat het een tenkeyless model betreft, maar ook omdat het 'bezel' van de Ducky een stuk kleiner is dan bij de Das. Daar staat wel tegenover dat de Das iets meer 'low profile' is dan de Ducky. De Das loopt van 3,0 cm hoogte (Ctrl) tot 4,0 (Esc). De Ducky loopt van 3,1cm tot 4,4cm.
Keycaps: ik weet niet precies wat er verschillend is op het gebied van materiaal, maar de Das voelt iets 'droger' (minder plakkerig) aan dan de Ducky. Verder is de tekst op de Das beter leesbaar, waar tegenover staat dat de Ducky een backlight heeft. En dat compenseert prima
Switches: beide hebben MX blues en typen daardoor ruwweg hetzelfde. Voor mijn gevoel moet ik op de Ducky iets meer kracht zetten, maar het verschil is klein en kan ook het verschil zijn tussen nieuw en al ietwat 'broken in'. Ook kan het iets hogere profiel ervoor zorgen dat je voor je gevoel iets meer kracht moeten zetten. Beide borden typen echter uitstekend, maar de Ducky is nog een beetje wennen.
Stabilizer: de stabilizer van de spatiebalk is op de Ducky anders dan op de Das. Waar het bij de Das een metalen armpje is, lijkt het bij de Ducky op 2 losse Cherry switches. Tot dusverre lijkt de oplossing van Ducky me handiger. Allereerst is het verwijderen van de spatiebalk een stuk eenvoudiger, en ten tweede hoef ik er geen stabilizer te 'smeren', zoals ik bij de Das wel moest doen (ik had een piepende spatiebalk, maar 2 druppeltjes Benchmade Blue Lube losten dat eenvoudig op).
Geluid: Beide borden zijn 'clicky', maar de Das is stiller. Dat zit hem met name in een soort 'ring' (vibratie-echo) die de Ducky wel heeft, en de Das niet. Waar ik bij de Das absoluut geen o-rings zou plaatsen, zie ik het bij de Ducky nog wel gebeuren om de 'ring' weg te nemen. Aan de andere kant: koptelefoon met noise-cancelling lost ook een hoop op
Kabel: de Das heeft een vaste kabel (die overigens érg degelijk is), met 2 USB aansluitingen. Een aansluiting voor het keyboard zelf, en 1 voor de ingebouwde (powered) USB hub. De Ducky heeft een losse kabel (mini-USB aan de keyboard kant), die iets flexibeler is dan die van de Das, en die maar 1 USB aansluiting heeft. De Ducky heeft ook geen hub. Ik heb enige twijfels over de mini-USB aansluiting, maar de tijd zal leren of ik het mis heb.
Media/functie keys: beide toetsenborden hebben media keys voor volume. De Das heeft ook play/fwd/back, maar dat werkt alleen met iTunes. Don't care about that. Verder werken de Insert en PrtSc toetsen natuurlijk niet op de Mac.
Degelijkheid: de Das voelt íets degelijker, maar beide zijn uitermate degelijk.
Customization: de Das is een kwestie van inprikken en typen. Bij de Ducky heb je dipswitches, repeat instellingen, backlight. Als je die flexibiliteit zoekt, is dat zeker awesome
Conclusie: beide zijn awesome
Volgens mij een ideale combinatie: http://www.daskeyboard.com/daskeyboard-4-professional/
Wel media toetsen, maar geen 20 nutteloze macro keys en andere rotzooi!
Oeh
Jammer dat ik al voorzien ben. Vooral goed dat ze het glossy bezel vervangen hebben door alu.
Maar weer geen TKL versie...
Maar weer geen TKL versie...
Die is wel heel tof ja.
Al vind ik de macro toetsen op mijn G710+ wel ideaal in programma's in InDesign. Ik ben er een stuk productiever mee dan met een toetsenbord zonder macro's.
Al vind ik de macro toetsen op mijn G710+ wel ideaal in programma's in InDesign. Ik ben er een stuk productiever mee dan met een toetsenbord zonder macro's.
[ Voor 78% gewijzigd door Flipjack op 25-03-2014 18:16 ]
I agree. Ik ben vooral blij dat er keuze is, want hoewel ik de voordelen van macro-toetsen voor sommige use-cases onderschrijf, gebruik ik ze zelf niet en wil ik dus een toetsenbord zonder macro-toetsenFlipjack schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:56:
Die is wel heel tof ja.
Overigens misschien nog wel een van de meest onderschatte verbeteringen in de Das Keyboard versie 4 is de verplaatsing van de USB poorten, want die zitten bij de eerdere versies aan de rechterzijkant, en dat is niet altijd even praktisch.
Ook nog eens USB 3.0!Whieee schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:27:
[...]
I agree. Ik ben vooral blij dat er keuze is, want hoewel ik de voordelen van macro-toetsen voor sommige use-cases onderschrijf, gebruik ik ze zelf niet en wil ik dus een toetsenbord zonder macro-toetsen![]()
Overigens misschien nog wel een van de meest onderschatte verbeteringen in de Das Keyboard versie 4 is de verplaatsing van de USB poorten, want die zitten bij de eerdere versies aan de rechterzijkant, en dat is niet altijd even praktisch.
Heb vandaag m'n Ducky Zero brown binnengekregen
Na 3 jaar lang een mechanisch toetsenbord overwegen eindelijk de knaken ervoor neergelegd. 90 euro via de pricewatch.
Oh, die is wel heel gaaf. Heb nu de Gigabyte Osmium en ben daar heel blij mee, maar zou ik opnieuw moeten kiezen dan zou ik deze zeker meenemen.TheNephilim schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:10:
Volgens mij een ideale combinatie: http://www.daskeyboard.com/daskeyboard-4-professional/
Ik wil een Duckey Shine III kopen, en neig naar browns, simpelweg omdat ik niet denk dat ik mijn omgeving blues aan kan doen (het is vooral voor typen). Maar ik heb deze dingen nog nooit in actie gezien, en heb eerder in dit onderwerp gelezen dat het niet verstandig is om zomaar een mecahnisch toetsenbord te kopen zonder dit eerst uit te proberen. Maar aangezien deze dingen vrijwel niet in winkels te krijgen zijn is uitproberen een beetje lastig, is er hier misschien iemand in omgeving Amsterdam die een paar toetsenborden heeft die ik kan proberen?
https://www.wasdkeyboards...mpler-kit.html#ad-image-0eew schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:34:
Ik wil een Duckey Shine III kopen, en neig naar browns, simpelweg omdat ik niet denk dat ik mijn omgeving blues aan kan doen (het is vooral voor typen). Maar ik heb deze dingen nog nooit in actie gezien, en heb eerder in dit onderwerp gelezen dat het niet verstandig is om zomaar een mecahnisch toetsenbord te kopen zonder dit eerst uit te proberen. Maar aangezien deze dingen vrijwel niet in winkels te krijgen zijn is uitproberen een beetje lastig, is er hier misschien iemand in omgeving Amsterdam die een paar toetsenborden heeft die ik kan proberen?
Kun je een probeer setje halen voor een paar euro.
Edit: Oeh, leuk!
http://nl.hardware.info/n...-voorziet-in-mediatoetsen
[ Voor 6% gewijzigd door chaoscontrol op 26-03-2014 17:23 ]
En? Hoe bevalt het? Ik zit er ook over na te denken.ocn schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:39:
Heb vandaag m'n Ducky Zero brown binnengekregenNa 3 jaar lang een mechanisch toetsenbord overwegen eindelijk de knaken ervoor neergelegd. 90 euro via de pricewatch.
[ Voor 8% gewijzigd door AequitasII op 27-03-2014 14:45 ]
Alleen een beetje raar dat ie vooralsnog alleen in de VS te pre-orderen is. De links naar de Europese winkels komen allemaal uit op de oude modellen. Beetje raar voor een Duits merk.TheNephilim schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:10:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Das Keyboard is een geregistreerd handelsmerk van Metadot, en ze zitten in Austin, TXmphilipp schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:56:
[...]
Alleen een beetje raar dat ie vooralsnog alleen in de VS te pre-orderen is. De links naar de Europese winkels komen allemaal uit op de oude modellen. Beetje raar voor een Duits merk.
Gister mijn Ducky Shine 3 MX Brown / Blue LED / Tenkey besteld bij CD-ROM Land Breda. Hopelijk binnen twee weken binnen.
[ Voor 10% gewijzigd door Cilph op 28-03-2014 09:31 ]
Nadat ik de begin post heb gelezen, ben ik van plan om een mechanische toetsenbord aan te schaffen.
Ik ben bij een winkel in Raalte geweest en de cherry mx toetsen even uit geprobeerd.
Ik twijfel tussen mx red en Brown, helaas kon ik in Raalte niet op een volledig toetsenbord testen, maar alleen op een cm storm test kit.
Ik weet helaas geen winkel in de buurt van mij (hardenberg) waar ik kan testen, weet iemand een winkel waar ik kan testen?
Ik zoek ook een goede prijs/kwaliteit verhouding, ik lees veel over het merk ducky. Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.
Alvast bedankt
Ik ben bij een winkel in Raalte geweest en de cherry mx toetsen even uit geprobeerd.
Ik twijfel tussen mx red en Brown, helaas kon ik in Raalte niet op een volledig toetsenbord testen, maar alleen op een cm storm test kit.
Ik weet helaas geen winkel in de buurt van mij (hardenberg) waar ik kan testen, weet iemand een winkel waar ik kan testen?
Ik zoek ook een goede prijs/kwaliteit verhouding, ik lees veel over het merk ducky. Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.
Alvast bedankt
Waar bestellen jullie die Corsair Vengeance K70 Brown (CH-9000050-NA) dan!? Ik heb zojuist met Mycom gebeld. Zij zijn officieel Corsair importeur voor een deel van Europa, waaronder de Benelux, en geven aan dat dit type niet te bestellen is bij Corsair voor deze markt. Oftewel, gaat voorlopig niet komen. Navraag bij andere winkels leverde hetzelfde antwoord op.
Amazon.com heeft hem wel in de catalogus, maar is ook niet leverbaar. Waar dan wel?
Amazon.com heeft hem wel in de catalogus, maar is ook niet leverbaar. Waar dan wel?
Nergens.Yggdrasil schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:34:
Waar bestellen jullie die Corsair Vengeance K70 Brown (CH-9000050-NA) dan!? Ik heb zojuist met Mycom gebeld. Zij zijn officieel Corsair importeur voor een deel van Europa, waaronder de Benelux, en geven aan dat dit type niet te bestellen is bij Corsair voor deze markt. Oftewel, gaat voorlopig niet komen. Navraag bij andere winkels leverde hetzelfde antwoord op.
Ik twijfel er nog steeds over of ik de mijne ga verkopen.
Hij typt zoooo lekker
Import vanaf Corsair zelf, maar Corsair heeft hem momenteel niet in stock en ik heb gehoord pas vanaf eind April. Hij is werkelijk nergens op voorraad meer.Yggdrasil schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:34:
[ Voor 3% gewijzigd door Cilph op 28-03-2014 19:14 ]
Erg goed, het typt een stuk lichter en voor het gevoel (en gehoor) ook sneller. Heb het alleen niet kunnen vergelijken met andere Cherry's.AequitasII schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:45:
[...]
En? Hoe bevalt het? Ik zit er ook over na te denken.
Haha...wat een grap. Nooit nagekeken en altijd aangenomen dat het van de Duitsers kwam. Dan maar wachten tot iemand hier 'm wil gaan verkopen.Whieee schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:11:
[...]
Das Keyboard is een geregistreerd handelsmerk van Metadot, en ze zitten in Austin, TXEr is, behalve een deel van de naam en de Cherry switches, niet heel veel Duits aan Das Keyboard.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Begrijp ik uit je post goed dat jij interesse hebt in een tweedehands DasKeyboard?mphilipp schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:28:
[...]
Haha...wat een grap. Nooit nagekeken en altijd aangenomen dat het van de Duitsers kwam. Dan maar wachten tot iemand hier 'm wil gaan verkopen.
Ik heb namelijk zojuist een pre-order geplaatst voor de DasKeyboard 4. In principe komt daarmee mijn huidige toetsenbord, een DasKeyboard 3 met Blue switches, vrij. Ik heb deze nu minder dan 1 jaar in gebruik.
Mocht je interesse hebben dan zie ik een PM met een prijsvoorstel graag verschijnen.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Grote kans dat die leverbaar word via http://www.getdigital.eu/shop/mechanical-keyboards, daar komt mijn V2 ook weg.
[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 28-03-2014 19:53 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dat zal inderdaad een kwestie van tijd zijn. Ik heb mijn Das daar ook vandaan. Fijne toko ookMegaTronics schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:52:
Grote kans dat die leverbaar word via http://www.getdigital.eu/shop/mechanical-keyboards, daar komt mijn V2 ook weg.
Die van mij ligt nu op mijn werk als vervanging van een wokkietokkie HP keyboard. Als er collega's op tikken willen ze er ook allemaal een, totdat ze de prijs horen. Thuis ligt een Qpad mk85 red als rammelbak.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nope, ik postte juist dat ik die 4 wel wilde hebben. Maar ik woon niet in de US dus kan ik nog niet bestellen. Hopelijk komt ie snel naar Europa. Ik ken wel wat mensen in de US maar om dat nou via hen te doen vind ik weer zo'n gedoe.Panzer_V schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:52:
[...]
Begrijp ik uit je post goed dat jij interesse hebt in een tweedehands DasKeyboard?
Ik woon ook niet in de US maar heb hem gewoon besteld. Er is een Zweedse reseller waar je de pre-order kunt plaatsen. Bing Translator kan erg handig zijn tijdens het bestel proces aangezien de gehele site in het Zweeds is ;-).mphilipp schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 20:19:
[...]
Nope, ik postte juist dat ik die 4 wel wilde hebben. Maar ik woon niet in de US dus kan ik nog niet bestellen. Hopelijk komt ie snel naar Europa. Ik ken wel wat mensen in de US maar om dat nou via hen te doen vind ik weer zo'n gedoe.
Let wel ==> o.a. vanwege de dure Zweedse Kroon en de hoge verzendkosten zal dit ramplankje een goeie €210 gaan kosten bij die Zweedse site!!! Je kunt ook wachten totdat GetDigital em voor waarschijnlijk €170 + verzendkosten gaat verkopen.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Precies. Dat was het plan. Amazon.de zal 'm ook gaan voeren, dus keuze genoeg.
Ik zoek een vervanger voor mijn Logitech UltraX toetsenbord. Ik typ nu op een Razer Lycosa, maar dat typt toch te zwaar. Ik overweeg om eens een mechanisch toetsenbord te gaan gebruiken, maar zoals jullie zien uit de bovenstaande twee borden heb ik een voorkeur voor lage (laptop)toetsen. Zijn er ook mechanische borden met laptoptoetsen? Verder wil ik een standaard querty VS layout met los numpad en losse pijltjestoetsen. Als er nog macrotoetsen, backlight en evt USB hub bij zitten is dat leuk maar geen vereiste.
Ik ben gisteren eens naar de mediamarkt geweest, daar hadden ze alleen een razor BlackWiddow, en iets van een merk dat ik vergeten ben met Black switches. Dat laatste toestenbord gaf mij acuut pijn aan mijn armen dicht bij mijn ellebogen, hoe kan iemand daar op typen? Ze hadden er helaas niets met browns. Ik denk dat ik nu maar bij CDromaland twee Duckey shine 3's bestel, een brown en een blue. Ze eens grondig vergelijk en kijk waar mijn voorkeur ligt, en overleg met huisgenoten en de kamergenoten op de plaats waar ik mijn masteronderzoek doe over geluidsoverlast, en vervolgens een verlies van 6,75 neem om er eentje terug te sturen. Ik kan alleen geen belissing nemen over de backlight kleur.
Afgelopen vrijdag ben ik bij de Mediamarkt in Eindhoven gaan kijken. Daar hadden ze een Logitech G710+ met Brown switches, een Roccat Ryos met Black switches (vond ik ook te zwaar) en een Razer BlackWidow Ultimate met Blue switches. De Roccat was niet uitgestald, maar na vragen mocht ik die uit de doos halen om te proberen. Was fijn om te kunnen vergelijken.eew schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:21:
Ik ben gisteren eens naar de mediamarkt geweest, daar hadden ze alleen een razor BlackWiddow, en iets van een merk dat ik vergeten ben met Black switches.
Hoewel ik de Blue switches fijn vind klinken denk ik toch dat ik voor Brown ga vanwege het geluidsniveau maar ook vanwege het feit dat daarbij het reset-punt hetzelfde is als het actuation-punt en je de toets dus niet helemaal hoeft los te laten. Ik denk echter dat het dan geen Logitech wordt, omdat ik iets simpelers zoek, niet zo'n bakbeest. Had liefst de Corsair K70, maar die is nog niet met Brown verkrijgbaar in de EU. Dilemma's, dilemma's.
Nee, die zijn er niet. Die laptoptoetsen heten scissor-switches en zijn speciaal gemaakt om plat te zijn. Mechanische switches hebben meer ruimte nodig voor de veer en het schakelmechanisme dus zullen ze niet zo plat zijn en ook anders aanvoelen. Als je echter tevreden bent met scissor-switches, waarom dan zoeken naar een mechanisch keyboard? Er zijn veel goede losse keyboards te krijgen met dat type switches.kjiratsiekoedel schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:23:
Zijn er ook mechanische borden met laptoptoetsen?
Bij de Media markt in Amsterdam hadden ze die Roccat dus uitgestalt en geen logitec 710+. Ik dacht dat die Razor hun eigen swiches heeft, die redelijk op blues lijken.Yggdrasil schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:55:
[...]
Afgelopen vrijdag ben ik bij de Mediamarkt in Eindhoven gaan kijken. Daar hadden ze een Logitech G710+ met Brown switches, een Roccat Ryos met Black switches (vond ik ook te zwaar) en een Razer BlackWidow Ultimate met Blue switches. De Roccat was niet uitgestald, maar na vragen mocht ik die uit de doos halen om te proberen. Was fijn om te kunnen vergelijken.
Hoewel ik de Blue switches fijn vind klinken denk ik toch dat ik voor Brown ga vanwege het geluidsniveau maar ook vanwege het feit dat daarbij het reset-punt hetzelfde is als het actuation-punt en je de toets dus niet helemaal hoeft los te laten. Ik denk echter dat het dan geen Logitech wordt, omdat ik iets simpelers zoek, niet zo'n bakbeest. Had liefst de Corsair K70, maar die is nog niet met Brown verkrijgbaar in de EU. Dilemma's, dilemma's.De nieuwe Das v4 lijkt me ook heel geschikt
Ik weet zeker dat ik voor en Duckey shine 3 ga, omdat die redelijk minimalistisch is qua formaat. En als ik zo een ding koop dan wil ik hem ook gebruiken waar ik het meeste typ, en dat is toch echt niet thuis. Het probleem is alleen dat ik daar twee tot drie kamergenoten hebt, maar deze zijn redelijk makelijk op dit gebied. Die razor bij de mediamarkt vond ik niet heel heel erg klinken. Ik denk dat het meeste geluid komt van de toesten die de bodem raken, en daar heeft een brown ook last van, die klik lijkt mij niet erg hinderlijk (het gedreun en gekraak van mijn versleten rubber dome is veel erger volgens mij), in het ergste geval moet ik met o-ringen aan de haal.
Ik ga 150 euro in een toestenbord investeren, dus ik wil zeker weten dat ik het goed doe. Ik had CDromland gemailt of ze ze konden bestellen voor me zodat ik ze in de winkel uit kan proberen, het antwoord daarop was dat ze ze niet in vooraad namen, maar ik ze best allebij kon bestellen, ze uit kan proberen en er dan eentje terug kan sturen. Deze reactie vind ik een beetje vreemd, omdat ze in dat geval die andere toch ook op vooraad hebben. Maar ik denk toch dat dat op dit moment mijn beste optie is, dan kan ik ook horen hoe ze klinken in mijn eigen omgeving.
Voor de mensen die nog twijfelen over een toetsenbord. Ik heb net in een verloren avondje een review getikt over de Gigabyte Osmium met bruine switch. Hij is nog work-in-progress en ik zou graag wat feedback van jullie krijgen over wat jullie er nog terug in zouden willen zien. De review is wel al ver genoeg af om, naar mijn idee, nuttig te zijn voor de mensen die op zoek zijn naar een toetsenbord
Hij is hier te vinden: Gigabyte Osmium Brown Review

Heb het toetsenbord trouwens nog niet gezien in de tweakers pricewatch, mocht iemand nu al dolenthousiast worden, de buren hebben hem wel: http://nl.hardware.info/p...mium-mx-brown#tab:prijzen Zelf heb ik hem bij Alternate vandaan.

Heb het toetsenbord trouwens nog niet gezien in de tweakers pricewatch, mocht iemand nu al dolenthousiast worden, de buren hebben hem wel: http://nl.hardware.info/p...mium-mx-brown#tab:prijzen Zelf heb ik hem bij Alternate vandaan.
[ Voor 27% gewijzigd door Cyleo op 30-03-2014 22:58 ]
Dat is niet helemaal waar, ze zijn er namelijk wel. Bijvoorbeeld de Cherry ML switches, deze zijn echter vrij zeldzaam en je komt ze dan ook niet op veel toetsenborden tegen. Een relatief bekend (doch onbetaalbaar) toetsenbord waar ze in zitten is de Optimus Maximus.Yggdrasil schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:00:
[...]
Nee, die zijn er niet. Die laptoptoetsen heten scissor-switches en zijn speciaal gemaakt om plat te zijn. Mechanische switches hebben meer ruimte nodig voor de veer en het schakelmechanisme dus zullen ze niet zo plat zijn en ook anders aanvoelen. Als je echter tevreden bent met scissor-switches, waarom dan zoeken naar een mechanisch keyboard? Er zijn veel goede losse keyboards te krijgen met dat type switches.
Inmiddels ben ik erover uit dat ik ook een mechanisch toetsenbord ga kopen. Waarschijnlijk wordt het de DasKeyboard 4 Professional, maar dat weet ik nog niet zeker.
Op dit moment ben ik me druk aan het maken over de switches die ik moet hebben. Ik ben me ervan bewust dat er op verschillende sites 'proefpakketten' te kopen zijn, alleen zijn deze allemaal in het buitenland en moeten daarom geimporteerd worden. Nu vroeg ik me af of er misschien een mede Tweaker is welke deze heeft en wellicht wilt verkopen? Bij de MediaMarkt hebben ze nou niet alle soorten toetsen.
Op dit moment ben ik me druk aan het maken over de switches die ik moet hebben. Ik ben me ervan bewust dat er op verschillende sites 'proefpakketten' te kopen zijn, alleen zijn deze allemaal in het buitenland en moeten daarom geimporteerd worden. Nu vroeg ik me af of er misschien een mede Tweaker is welke deze heeft en wellicht wilt verkopen? Bij de MediaMarkt hebben ze nou niet alle soorten toetsen.
Ik heb hier nog altijd de K95 van Corsair. Het blijft een heerlijk toetsenbord!
Enige nadeel vind ik wel de spatie bij 2% indrukken geeft hij het signaal aldoor!
Enige nadeel vind ik wel de spatie bij 2% indrukken geeft hij het signaal aldoor!
Johann Sebastian Bach
En nu heeft CD-ROM Land opeens geen Ducky Shine 3's meer...(Tijdelijk niet leverbaar).
Verwacht vandaag dan een mail te krijgen dat mijn bestelling vertraagd is
.
Er is dus werkelijk geen winkel meer in Nederland waar full-size Ducky's of Corsair's met Brown switches te krijgen zijn op het moment. Bewijs aub mijn ongelijk.
Verwacht vandaag dan een mail te krijgen dat mijn bestelling vertraagd is
Er is dus werkelijk geen winkel meer in Nederland waar full-size Ducky's of Corsair's met Brown switches te krijgen zijn op het moment. Bewijs aub mijn ongelijk.
[ Voor 33% gewijzigd door Cilph op 02-04-2014 11:31 ]
Piep, ik heb daar ook een bestelling staan, maandag bestelt, een brown en een blue. We zullen zien wat ze gaan zeggen.Cilph schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:21:
En nu heeft CD-ROM Land opeens geen Ducky Shine 3's meer...(Tijdelijk niet leverbaar).
Verwacht vandaag dan een mail te krijgen dat mijn bestelling vertraagd is.
Alternate lijkt er nog een aantal te hebben, maar niet met witte backlight. Wat is er aan de hand?
Ik was er ook heel zat van toen, de extreem slechte leverbaarheid van Ducky's. Toen maar een Filco besteld.Cilph schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:21:
Verwacht vandaag dan een mail te krijgen dat mijn bestelling vertraagd is.
De full-size Duckey shine 3 is nu zelfs uit de pricewatch verdwenen. Mechanicalkeyboards.nl zegt half mei, en dat is de enige datum ergens. Het zal wel een kwestie van tijd zijn voordat die van Alternate ook weg zijn, het is dat CD-ROMland 300 euro van me heeft en ik geen paars backlight wil...
27 Maart, verwachte levertijd 5 dagen. MX Brown + Blue LEDs full-size. Morgen had/zou hij moeten komen. Beetje aso om pas na een week de voorraad aan te passen. Ik heb de voorraadindicator al meerdere malen van 5 naar 3 naar 4 enzovoorts zien springen.
[ Voor 41% gewijzigd door Cilph op 02-04-2014 13:45 ]
Dit topic is gesloten.