Heeft die van mij ook af en toe last van. Gebeurd alleen wanneer ik de computer op start soms. Wanneer ik dan de usb kabel opnieuw aansluit is het probleem altijd verholpen.PeterPanda schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:05:
Hoi,
Sinds een jaar(of 2) heb ik een Razer blackwidow in gebruik, nu heeft hij de laatste tijd het probleem dat wanneer Razer Synapse draaid, soms de laatst in gedrukte toets blijft hangen(nnnnnnnn).
Nu heb ik er een keer water over laten vallen, maar toch wou ik even vragen of er meer mensen zijn die dit hebben.
Ik heb hem van Amazon.com. Incl. importkosten en shipping enz. $175 betaald, dus €130 oid.el-jorge schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:28:
[...]
Waar haal je die corsair met browns? En kan je die ook met rode backlight krijgen?
http://www.amazon.com/Cor...92808&sr=8-3&keywords=K70
Met RGB backlight (dus ook rood^^) komt de 2e helft van dit jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 07-02-2014 19:28 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Waren flink wat fotos, dus besloten ze maar in een reviewtje te zetten.
productreview: Ozone Strike Pro (Cherry MX Red) review door Foritain
Hopelijk heeft iemand er iets aan!
Zojuist mn Cooler Master Trigger-Z dan ook ontvangen, dit keer een bruine switch, en een polssteun voelt toch ergens wel lekker aan. Zal ook voor de liefhebbers daar van vlot wat foto's en een reviewtje maken!
Ja ik heb dat probleem ook. Maar het ligt volgens mij aan synapse. Want als het zich voor doet het probleem en ik dan Synapse afsluit dan is het weg. Dus volgens mij is het iets software matigs.firlian schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:47:
[...]
Heeft die van mij ook af en toe last van. Gebeurd alleen wanneer ik de computer op start soms. Wanneer ik dan de usb kabel opnieuw aansluit is het probleem altijd verholpen.
Sterker nog : Ik lees zoveel raars hier over die software dat ik het niet eens durf te installeren
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Met AutoHotkeyMitx schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:08:
Weet er iemand dan alternatieven om de macro keys in te stellen?
Ik ken de Quickfire niet, of de oude trigger, het waren vooral de looks van de nieuwe Trigger-Z die mij overhaalden, en daar zeker geen spijt van.
Reviewtje mocht natuurlijk niet ontbreken, met hopelijk voldoende fotos om te helpen met een oordeel: productreview: CM Storm Trigger Z Brown Switch review door Foritain
Voor de luie medemens alvast hier wat fotos

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik vind een steelseries mooier om te zienForitain schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:51:
Zo game-y is ie toch niet? Ben zelf ook geen zware gamer (maar hou wel van een spelletje hoor), maar vond hem voor mijn vaste werkplek toch keurig strak genoeg, of in elk geval een mooie balans. Blijft natuurlijk persoonlijk, daar nie van.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Vind ik persoonlijk een heel leuk keyboard die ik zonder na te denken had gekocht als er Blue of Green switches onder zaten
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik wil juist geen Black switches en mijn 10keypad moet erbijnero355 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:05:
Mag de wat sterkere MX Black switch ook=> pricewatch: CM Storm Quickfire Rapid Black
Vind ik persoonlijk een heel leuk keyboard die ik zonder na te denken had gekocht als er Blue of Green switches onder zaten
Dat zal toch wel meevallen? Die keys zijn niet blank.Touchdomex schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:53:
Of ik ga voor de stealth en niemand kan meer fatsoenlijk werken op mijn plek
Neuh dat klopt maar weet niet of iedereen zo blind kan typen. Denk dat zelfs ik er nog moeite mee ga krijgenOlaf van der Spek schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:08:
[...]
Dat zal toch wel meevallen? Die keys zijn niet blank.
Als je andere mensen wil irriteren kun je beter gewoon letters omwisselen. Daar zullen ze veel meer moeite mee hebbenTouchdomex schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:53:
[...]
Ik vind een steelseries mooier om te zienAlleen die zijn black. Wil juist red of brown hebben. Ik wil juist iets straks hebben. Of ik ga voor de stealth en niemand kan meer fatsoenlijk werken op mijn plek
Ja maar ik zelf ook dus daar ga ik niet aan beginnenjorisderoo schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:30:
[...]
Als je andere mensen wil irriteren kun je beter gewoon letters omwisselen. Daar zullen ze veel meer moeite mee hebben
6Gv2 Red EditionTouchdomex schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:53:
[...]
Ik vind een steelseries mooier om te zienAlleen die zijn black. Wil juist red of brown hebben. Ik wil juist iets straks hebben. Of ik ga voor de stealth en niemand kan meer fatsoenlijk werken op mijn plek
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Die is er?
Ik kom dan al snel uit bij Ducky's
[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 10-02-2014 22:09 ]
QWERTY-SE? Welke layout is dat precies? If so heb ik er wel oren naarMiBe schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:11:
Als je een QWERTY-SE indeling geen probleem vindt; mijne staat in de V&ADe QWERTY-US versie moet je uit Amerika over laten komen, die wordt met verzend- en invoerkosten wel een stukje duurder inderdaad.
Had je posts VOORDAT ik had gepost nog een keer gelezen en gewoon over het BLACK gedeelte heen gelezen alsnogTouchdomex schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:02:
Ik wil juist geen Black switches en mijn 10keypad moet erbijDaarom ook de Steelseries G6V2. Die heeft dat wel.

Geen probleemnero355 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:35:
[...]
Had je posts VOORDAT ik had gepost nog een keer gelezen en gewoon over het BLACK gedeelte heen gelezen alsnogOoops... sorry
Hij is direct te koop vanuit de EU webshop: http://www.cmstore.eu/cm-...k-cherry-mx-brown-switch/ .
Ik vind het nog wel lastig om aan het numpad/pijltjestoetsen te wennen. Deze heeft CM namelijk geïntegreerd in het toetsenblok.
Ik gebruik het toetsenbord voor de volgende zaken.
starcraft 2
Battlefield 4
Veel typ werk.
Welke toetsenbord is kan ik het beste kopen?
Wil je een fullsize model of TK/TKL? Wil je backlight? Wil je macro-toetsen? Wil je een polssteun? Wil je NKRO? Wil je PS/2 of USB? Wil je ABS, POM of PBT of double shot keycaps? Wil je Cherry of Costar stabilizers? Zijn allemaal voorbeelden van persoonlijke voorkeuren, kan zo nog wel even doorgaan. Geef aan waar je prioriteiten liggen.
Ik denk dat jij moet kijken naar blue of Brown switches. Blue is erg goed voor typen, Brown zijn echter weer beter voor spellen als battlefield maar bieden ook een goede type ervaringgeldermalsen schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:12:
Ik wil ook graag een mechanisch toetsenbord proberen, echter weet ik niet wat ik nou moet kopen.
starcraft 2
Battlefield 4
Veel typ werk.
Ik had ook naar blue switches zitten kijken welke toetsenborden hebben de Brown switches
Verwijderd
US
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Maakt me niet uit
Welke MX Switch prefereer je?
Ik heb een sampler kit van wasdkeyboards en mijn favoriet is de brown met een dunne o-ring
Wat je is je budget?
Wat het kost
Wil je macro toetsen?
nee
Doel van het keyboard?
Gamen en typen
Wat weet je al?
Een custom ding van wasdkeyboards is heel vet, maar met verzendkosten en belasting (bedankt voor die tip trouwens, ik had er zelf niet aan gedacht) wel erg duur.
Ik wil trouwens geen palmsteun aangezien die al in mijn bureau ingebouwd is (als het los te koppelen is is het prima)
Ik zoek dus een toetsenbord, maar ik heb nergens een mooie lijst kunnen vinden...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 11:44 ]
1. Volgens de Tweakers pricewatch is de indeling van deze toetsenbord Duits en 'QWERTZ'. Iemand enig idee want als ik op de link van Alternate klink is ie gewoon US layout volgens Alternate.
2. Heeft deze toetsenbord de oude Windows logo of de Windows 8 logo op de toetsenbord? Volgens de foto's heeft ie de oude maar het wil nog wel eens gebeuren dat de toetsenborden ge-update zijn en dus de nieuwe logos hebben.
Im notorious
pricewatch: Razer Anansi Expert MMO Gaming Keyboard
Hebben jullie hier ervaringen mee en hoe bevalt het? Hij raadde het vooral aan voor de extra toetsen die onder de spatiebalk zitten. Erg handig voor mij dus aangezien ik de rechterkant van het toetsenbord meer gebruik.
Ik zat een tijdje geleden ook met deze vraag. Op zoek naar een mechanisch toetsenbord, maar geen idee welke switches ik erop wilde. Op de oude IBM's na had ik totaal geen ervaring met die bordjes, maar had wel een vermoeden dat ik een lineaire aanslag het fijnst zou vinden. Toevallig in de gelegenheid geweest om browns en reds bij een tweaker te proberen en dat bevestigde mijn vermoedens. Reds waren het fijnst, maar voor mij te licht. Vanmiddag bij Mechanical Keyboards Holland langs geweest en daar een aantal toetsenborden en verschillende switches getest. Blacks en greys vond ik beide heerlijk. Uiteindelijk naar huis gegaan met een Ducky DK9087 Shine 3 met blacks, omdat de greys niet op een TKL bordje verkrijgbaar waren.geldermalsen schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:12:
Ik wil ook graag een mechanisch toetsenbord proberen, echter weet ik niet wat ik nou moet kopen.
starcraft 2
Battlefield 4
Veel typ werk.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is wat meerdere mensen in dit topic al gezegd hebben: ga het zelf testen. Want niemand kan je vertellen wat voor jou het prettigst werkt. Daar ben ik net zelf achter gekomen.
Vandaar ook dat ik het hier niet tegenkwamnero355 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:31:
Dat is geen mechanisch keyboard : http://www.razerzone.com/...ards-keypads/razer-anansi
Dan ga ik maar even dit topic doorspitten naar een geschikt toetsenbord.
Omdat ik al een tijdje speelde met de gedachte om een mechanisch toetsenbord aan te schaffen moet het er nu maar eens van komen.
Het liefst heb ik (denk ik) een toetsenbord met brown switches en een Mac layout zoals het DAS keyboard voor Mac. Deze laatste is echter alleen leverbaar met blue switches. Is er een vergelijkbaar alternatief voor Mac? Het budget ligt wel zo'n beetje op de max bij de DAS keyboard voor mac. Ik gebruik mijn iMac vooral voor typen/browsen en af en toe wat WoW.
Ik heb er ook aan gedacht om gewoon een DAS keyboard te kopen met brown switches en dan gewoon Apple keycaps erbij te kopen maar dit schijnt niet meer te werken met de laatste versie van het DAS keyboard.
Weet iemand nog een goed alternatief, of zijn er mensen die ook een mechanisch toetsenbord gebruiken i.c.m. een Mac?
edit: typ's omdat geschreven met iPhone
[ Voor 30% gewijzigd door VeeGee op 22-02-2014 09:43 ]
Misschien een oude Apple Extended Keyboard II? Zitten als het goed is switches in die vergelijkbaar zijn met browns (creamed alps, dampened tactile non-clicky). Moet je wel nog aan de slag met ADB adapters en de zoektocht naar een beetje mooi exemplaar.VeeGee schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 08:39:
Gisteren hield na een aantal jaren trouwe dienst mijn Apple keyboard (standaard modem, met draad) er helaas voor een deel mee op.
Omdat ik al een tijdje speelde met de gedachte om een mechanisch toetsenbord aan te schaffen moet het er nu maar eens van komen.
Het liefst heb ik (denk ik) een toetsenbord met brown switches en een Mac layout zoals het DAS keyboard voor Mac. Deze laatste is echter alleen leverbaar met blue switches. Is er een vergelijkbaar alternatief voor Mac? Het budget ligt wel zo'n beetje op de max bij de DAS keyboard voor mac. Ik gebruik mijn iMac vooral voor typen/browsen en af en toe wat WoW.
Ik heb er ook aan gedacht om gewoon een DAS keyboard te kopen met brown switches en dan gewoon Apple keycaps erbij te kopen maar dit schijnt niet meer te werken met de laatste versie van het DAS keyboard.
Weet iemand nog een goed alternatief, of zijn er mensen die ook een mechanisch toetsenbord gebruiken i.c.m. een Mac?
edit: typ's omdat geschreven met iPhone
Matias Quiet Pro Mac versie is ook een optie als je voor nieuw wilt gaan. Geen idee hoe de kwaliteit daarvan is.
http://matias.ca/quietpro/mac/
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Is dit wat : http://nl.hardware.info/n...-3-mechanisch-toetsenbordVeeGee schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 08:39:
Hier de beantwoorden vragen:
Welke lay-out wil je?
- Ik zou graag QWERTY willen hebben in US style.
- Graag met
Wil je backlight?
- Ja, ik game vaak ook als he wat donkerder aan het worden is, en soms vind je de toetsen dan niet zoals de F. toetsen.
- Ik denk dat ik brown wel fijn vind, dit is volgensmij wel een switch die het meest tussen allemaal ligt. Heb ik me ooit laten vertellen.
Wat je is je budget?
- Ongeveer rond de 80 euro zou denk ik wel de max. zijn.
Wil je macro toetsen?
- Ja, maar niet dat het hele toetsenbord ermee vol zit.
Doel van het keyboard?
- Gamen en voor school
Wat weet je al?
- Ik heb dit gevonden, maar dit is volgensmij geen mechanisch toetsenbord en ik vind het eigenlijk ook een beetje te duur, maar er zit wel een schermpje op, waar je bijvoorbeeld de temps van je pc op kan zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door SurfBoy op 23-02-2014 18:41 ]
het is geen volledig mechanisch toetsenbord, maar een rubber dome toetsenbord met een lineaire functie erop (ze lijken qua vorm een beetje op alpine switches). het typt een stuk beter dan menig rubberdome toetsenbord gelukkig
prima staat ook nog
plaatje:

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 24-02-2014 13:29 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik heb gezocht en kwam op dit uit.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout) | € 118,50 | € 118,50 |
1 | Corsair Vengeance M65 Performance Zwart | € 62,17 | € 62,17 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 180,67 |
[ Voor 8% gewijzigd door MiBe op 25-02-2014 10:34 ]
- US International
- Mag met, hoeft niet.
Wil je backlight?
- Zou een leuke extra zijn
- Dat is nog één van de vragen. Ik twijfel tussen de browns en de reds voornamelijk, hoewel ik de blacks ook niet uitsluit. Ik gebruik het toetsenbord 80% van de tijd om te typen, 20% van de tijd om te gamen, dus typ performance is voor mij het belangrijkst. Er zijn echter flink wat mensen die zeggen ook prima met reds of blacks te kunnen typen, dus nu twijfel ik aangezien zo'n lineare switch een minder grote verandering is
Wat je is je budget?
- Max 150
Wil je macro toetsen?
- Hoeft niet persé
Doel van het keyboard?
- Typen (80%) en gamen (20%)
Wat weet je al?
- Ik overweeg de pricewatch: Gigabyte Osmium (alleen dan met browns), de pricewatch: Steelseries 7G (blacks, heeft alleen geen backlight
De Osmium heeft op dit moment mijn voorkeur vanwege zijn vele aansluitingen en opties voor relatief weinig geld, maar heeft misschien dan ook minder premium materialen? Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten met aanschaf?
De review had ik gelezen, top, mooie foto's ookForitain schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:46:
Cyleo, ik zou het echt even ergens proberen. Ik had zelf toch wat moeite met het wennen aan lineare switches om te typen, en zodoende weer bij bruin gekomen, maar er zijn inderdaad zat mensen die toch veel tikken op reds/blacks. Verder vond ik vooral voor het vele typwerk een volledige polssteun wel erg fijn, en zo kwam ik uiteindelijk bij de Trigger-Z. productreview: CM Storm Trigger Z Brown Switch review door Foritain
In mijn ervaring kun je gewoon simpel dubbel drukken zonder de toets al te veel los te laten. Dat wil eigenlijk bij alle MX switches prima.Cyleo schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:26:
[...]
De review had ik gelezen, top, mooie foto's ookIk heb een proefpakketje gekregen, ik denk ook dat lineare switches het niet perse voor mij zijn. Wat ik mij wel afvraag, bij browne switches, als je wilt dubbel drukken, moet je hem dan helemaal omhoog laten komen tot boven de actuation point of kun je gewoon 2x rammen als je hem iets omhoog laat gaan?
Welke lay-out wil je?
QWERTY
Met svp
Wil je backlight?
Ja, game regelmatig in het donker. Dit is wel een must.
Na het het nodige leeswerk kom ik uit op Red. Speel veel FPS en hoe niet perse dat overdreven clicky geluid.
Wat je is je budget?
Tja, ben van mening dat je met dit soort dingen niet low budget moet gaan zitten maar gewoon voor de lange termijn moet gaan, dus het zal wat kosten
Wil je macro toetsen?
Nu wel aanwezig, maar compleet overbodig. Nee dus.
Doel van het keyboard?
Gamen, schoolwerk (dus wel redelijk wat typen) en veel meer dan dat is het niet.
Wat weet je al?
Volgens mij kom ik onvermijdelijk uit op de K70 van Corsair, of heb ik dat mis? Wel jammer dat mijn deathadder blauw licht heeft en dit keyboard rood, maar goed, de kleine problemen. Daarbij vind ik het ook wel prettig dat de K70 multimedia toetsen heeft zoals de G110 ze ook heeft, dat werkt erg prettig.
Bij andere opties hoor ik het graag
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Vind hem alleen in de VS, maar dan betaal je iets van 30-40 euro aan verzend kosten.
Of weet iemand toevallig nog een ander wireless mechanical keyboard ?
Dat ze daarvoor mijn order geplaatst in US maar hebben geannuleerd is een beetje jammer.
Verwijderd
Dat zwaar vreemde noemen we UK. Dat is een Engelse lay-out (hint: het teken voor de Britse pond staat erop).Fordox schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:27:
gezien deze een andere lay-out heeft (een zwaar vreemde als je t mij vraagt)
en díé layout noemen we US. Want als jouw toetsenbord op Nederlands gezet wordt ben je ál je leestekens kwijt.maar hij registreert de toetsen als een gewoon nederlandse lay-out (zoals logitech ze ook verkoopt)
Als je wilt dat je knoppen doen wat erop staat dus keyboard op UK zetten
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 14:05 ]
Heb je je keuze alleen op lezen gebaseerd? Ik dacht ook dat ik de voorkeur aan reds gaf voor ik ze geprobeerd had, maar blacks bleken mij beter te bevallen omdat ik reds uiteindelijk een veel te lichte aanslag vond hebben. Greys vond ik ook erg lekker, maar voor games vind ik dat ik met de blacks een goede keuze gemaakt hebt. FPS gaat heerlijk daarmee, maar ook andere games. Het is wel aan te raden het één en ander te proberen voor je tot aanschaf over gaat. Achteraf ben ik heel blij dat ik dat gedaan heb, anders had ik nu met switches gezeten die me niet bevielen.Mu.siQ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:47:
Na het het nodige leeswerk kom ik uit op Red. Speel veel FPS en hoe niet perse dat overdreven clicky geluid.
Bedankt, dat is iets waar ik wel aan heb gedacht en nog wel wilde gaan doen eerlijk gezegd. Het is ook niet dat ik vanmiddag het bordje wilde bestellen. Maar ik ga nu uit van rode. Volgende week eens wat uitproberen in de winkelDeadsmell schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:18:
[...]
Heb je je keuze alleen op lezen gebaseerd? Ik dacht ook dat ik de voorkeur aan reds gaf voor ik ze geprobeerd had, maar blacks bleken mij beter te bevallen omdat ik reds uiteindelijk een veel te lichte aanslag vond hebben. Greys vond ik ook erg lekker, maar voor games vind ik dat ik met de blacks een goede keuze gemaakt hebt. FPS gaat heerlijk daarmee, maar ook andere games. Het is wel aan te raden het één en ander te proberen voor je tot aanschaf over gaat. Achteraf ben ik heel blij dat ik dat gedaan heb, anders had ik nu met switches gezeten die me niet bevielen.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ik merk zelfs dat ik zo nu en dan gewoon even wat zoek om weer een stukje te kunnen typen, haha. Ik ben achteraf wel blij dat ik voor de brown switches heb gekozen. Deze maken eigenlijk al wat meer geluid dan ik vooraf had verwacht (al kan dat ook komen omdat ik nu de toetsen nog helemaal tot aan de bodem indruk, waar ik al wel heb gemerkt dat dit helemaal niet altijd nodig is), maar de blue switches waren voor mij waarschijnlijk echt te luid geweest. Misschien dat ik t.z.t. nog een review plaats, maar voorlopig niets van lof! Gisteren direct bij WASDKeyboards een aantal nieuwe toetsen besteld zodat ik de Windows en de Alt key kan vervangen door een Alt/Option en Command key. De functietoetsen heb ik d.m.v. KeyRemap4Macbook veranderd. Het enig is nu dat de plaatjes op de F toetsen niet meer kloppen, maar aangezien ik deze toetsen al blind kon vinden beschouw ik dit niet als een probleem
Je gaat dus alleen de alt en windows keyscaps vervangen voor andere keycaps? Krijg je dan niet visueel een verschil in de toetsen? Dus zowel qua print, maar eventueel ook in materiaal?VeeGee schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:46:
... Gisteren direct bij WASDKeyboards een aantal nieuwe toetsen besteld zodat ik de Windows en de Alt key kan vervangen door een Alt/Option en Command key...
hm voor het eerst dat ik een engelse heb dan.Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:05:
[...]
Dat zwaar vreemde noemen we UK. Dat is een Engelse lay-out (hint: het teken voor de Britse pond staat erop).
[...]
en díé layout noemen we US. Want als jouw toetsenbord op Nederlands gezet wordt ben je ál je leestekens kwijt.
Als je wilt dat je knoppen doen wat erop staat dus keyboard op UK zetten
ik vind m zo wel prima met NL layout, alle leestekens werken zoals ik het gewent ben en niet zoals t op t bord staat.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Er zitten op de windows toetsen oude windows logo's op, iemand enig idee of ik ergens de nieuwe kan bestellen? (die ook werken op de CM storm aangezien ie backlight heeft).
Im notorious
Het zal sowieso meer moeten zijn dan licht-doorlatend, kijk vooral ook naar de finish, dat deze dezelfde soort verf heeft, zodat het qua kleur en reflectie erbij past.
http://www.wasdkeyboards....-set-of-2.html#ad-image-0
Jij hebt de "R1 1x1" maat nodig voor de Quickfire TK
[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 01-03-2014 09:11 ]
In ieder geval bedankt voor de link en de info. Heb even op de WASDforum gekeken alleen er staat dat hun keycaps helaas niet compatible zijn met backlit keyboards.. Dus even verder zoeken via CM zelf misschien, ook al denk ik dat ze me niet verder kunnen helpen.
Im notorious
Welke lay-out wil je?
Qwerty en voor de rest gewoon standaard US International.
Ik ben nog niet tegengekomen dat ik um in games echt nodig had, maar wellicht beter om wel een numpad te hebben.
Wil je backlight?
Ja, is een must in een verduisterde kamer. Bij voorkeur de WASD en pijltjes nog apart verlicht (andere kleur), zoals bij de Rosewill RK-9200 Helios en in mindere mate de Logitech G710+. Maar de verlichting moet ook eenvoudig te dimmen/uit te zetten zijn, bij voorkeur door een eenvoudig op de tast vindbare toets/schakelaar.
Ik heb geen ervaring met MX switches, dus neig naar de middenweg: brown, maar zit daar niet aan vast. In ieder geval geen klikkende Blue's.
Wat je is je budget?
Irrelevant. Ik wil gewoon het meest geschikte toetsenbord.
Wil je macro toetsen?
Een paar is altijd handig, maar ik heb 20 jaar zonder gedaan, dus echt noodzakelijk vind ik het momenteel niet. Alhoewel, met 1 toets je gear kopen in CS GO is natuurlijk wel handig.
Doel van het keyboard?
Dit is belangrijk. Ik gebruik het toetsenbord voor film kijken en gamen. Voor film kijken zijn mediatoetsen een must, bij voorkeur separaat. Ook moet de verlichting bij voorkeur automatisch uitgaan of eenvoudig te dimmen/uit te zetten/te beperken zijn.
Wat weet ik al?
Ik zat te denken aan de Logitech G710+, die voldoet aan alle eisen, behalve....maar één USB port. Dus een USB-headset en tegelijkertijd de muis aansluiten gaat niet. Een showstopper dus.
De Gigabyte Osmium is ook een aardige kandidaat, maar heeft geen separate mediakeys.
Ook de Max Keyboard Nighthawk X8 lijkt me wel wat, maar deze is volgens mij vrij onbekend in Nederland en lastig te krijgen. Bovendien zijn de mediatoetsen niet separaat.
Dus alle eisen op een rijtje:
- Diepte maximaal 19cm (ivm houtenplank-constructie over de bank waar het keyboard op staat)
- Minimaal 2 USB-poorten
- Separate mediatoetsen
- Verlichting, bij voorkeur multizone en goed dimbaar en uit te zetten
Kortom, het lijkt of ik niet het toetsenbord kan vinden dat 100% aan alle eisen voldoet, maar wellicht zie ik er een ideale kandidaat over het hoofd of is de nadruk op sommige eisen niet terecht.
Graag jullie advies.
[ Voor 23% gewijzigd door -Moondust- op 02-03-2014 18:04 ]
Op dit moment bezit ik een Logitech K740

Het grote nadeel van het TB is dat ik met FPS spellen regelmatig alle toetsen moet loslaten omdat hij niet meer reageert.
Mijn oog is gevallen op de Corsair Vengeance K70 en dan het liefste de Gunmetal uitvoering.
Deze staat al enige tijd in de pricewatch, maar is nog nergens te krijgen in NL.
Iemand enig idee waarom dat is?
Een zwarte wil ik niet ivm de rode verlichting. Een zilveren vind ik niet mooi.
Het liefste wil ik een zwarte met blauwe leds, maar die is er niet. De gunmetal variant is dus de mooie middenweg, maar (nog) nergens te krijgen.
Bij webshops krijg ik geen reply op bovenstaande vraag.
*Al 2 weken aan het kijken dus heb mn geduld al 10 dagen op de proef gesteld!

[ Voor 78% gewijzigd door Kraz op 03-03-2014 18:35 ]
Ik ben bang dat je deze zelf zal moeten importeren.kraz247 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:32:
Ik zit ook al even te kijken om een een mechanisch tb te gaan halen.
[afbeelding]
Het grote nadeel van het TB is dat ik met FPS spellen regelmatig alle toetsen moet loslaten omdat hij niet meer reageert.
Mijn oog is gevallen op de Corsair Vengeance K70 en dan het liefste de Gunmetal uitvoering.
Deze staat al enige tijd in de pricewatch, maar is nog nergens te krijgen in NL.
Het liefste wil ik een zwarte met blauwe leds, maar die is er niet. De gunmetal variant is dus de mooie middenweg, maar (nog) nergens te krijgen.
Ik ben zelf ook in het bezit van dit toesenbord, en ik kan hem eigenlijk alleen maar aanraden.
Ik denk er overigens wel over om hem te verkopen aangezien ik totaal geen gebruik maak van backlight (wat ik dacht wel te doen). Dus als je hem wilt overnemen
Hmm...MiBe schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:29:
Let op dat bovenstaand toetsenbord op de spatiebalk na identiek is aan de reguliere Ducky Shine 3. Razer heeft overigens wel een BlackWidow Ultimate in het assortiment die specifiek bedoeld is voor Mac gebruikers, dan lever je qua kwaliteit wel weer het één en ander op ten opzichte van Ducky: pricewatch: Razer BlackWidow Ultimate 2013 Elite (Mac)
Tot zover 1 dooie Eend en geen eene kapotte RazerJay-P schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:49:
Mijn Ducky Zero is helaas al na een krappe 2 maandjes overleden, wordt niet meer herkend en doet dus niets meer. Waarschijnlijk contactje kabel-keyboard kapot gegaan. Hij is nu onderweg naar Ducky voor reparatie en volgens de winkel waar ik hem vandaan heb zijn ze over het algemeen vrij vlot (ong. 2 weken). Ben benieuwd, valt me overigens toch wel een beetje tegen voor een keyboard van 130 euries, maar ik ga ervan uit dat ik voor dat bedrag een goede service terug krijg. Iemand anders hier ervaring met overleden ducky keyboards? (Kwam na wat googlen erachter dat dat toch een zwakke plek is bij de Ducky zeros).
DISCLAIMER : Dit is niet serieus bedoeld en ga alsjeblieft geen discussie hierover starten!
Vind het gewoon grappig dat MiBe altijd verplicht in zijn posts vermeld dat Razer mindere kwaliteit zou hebben dan een Ducky of een ander merk keyboard
Natuurlijk krom om zo'n opmerking te maken en dan te vragen om er geen discussie over te starten. Buiten dat is het natuurlijk ook een nogal scheve vergelijking. Een Mercedes is kwalitatief ook beter dan een Fiat, betekent dat dat de Mercedes niet kapot kan? Tuurlijk kan die ook stuk, een belangrijke factor hierin is natuurlijk hoe het toetsenbord gebruikt wordt. Als je je toetsenbord iedere dag in je laptoptas gooit heeft hij meer te lijden dan wanneer hij altijd op je bureau ligt. De Ducky Zero heeft (in tegenstelling tot de Shine) geen uitneembare kabel dus die verbinding is dan natuurlijk wel een kwetsbaar punt. In mijn post sprak ik overigens in een kwalitatief onderscheid tussen de Shine 3 en de BlackWidow Ultimate. De Zero is voor de prijs een prima toetsenbord, je levert echter wel op een paar dingen in. Zo is het een Chinees (wel een van de betere overigens) waar de Shine in Taiwan gemaakt wordt. Ook mis je dus functies als de uitneembare kabel. Heb overigens zowel een BlackWidow als een Shine 3 dus kan ze hier prima vergelijken. De Shine 3 is kwalitatief toch echt de betere van de twee, vooral in de behuizing en de keycaps zit hier een aanzienlijk verschil. Maarja, ieder toetsenbord kan kapot natuurlijk.nero355 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 01:25:
DISCLAIMER : Dit is niet serieus bedoeld en ga alsjeblieft geen discussie hierover starten!
Vind het gewoon grappig dat MiBe altijd verplicht in zijn posts vermeld dat Razer mindere kwaliteit zou hebben dan een Ducky of een ander merk keyboard![]()
Verwijderd
Hij staat bij Duitse webshops zoals Alternate.de wel op de site maar dan met onbekende levertijd. Ik zou overwegen het ding in de VS te bestellen als je persé deze wilt, maar reken maar vast op levertijden verzendkosten en importheffingen waar je ongelukkig van gaat worden.kraz247 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:32:
Ik zit ook al even te kijken om een een mechanisch tb te gaan halen.
[afbeelding]
Ik hoop dan niet dat je dezelfde support krijgt bij Corsair als wat ik nu heb... 30 januari een RMA aangevraagd omdat er een aantal LEDjes niet meer werkten. Op 4 februari is de doos met mijn toetsenbord afgeleverd bij het contactpunt in Almere en sinds twee weken is de communicatie helemaal stilgevallen vanaf Corsair...Phuncz schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:39:
Zojuist heb ik mijn Corsair Vengeance K70 volledig gecleaned, elk toetsje eraf met de meegeleverde key-puller, borsteltje om al het stof en haartjes te verwijderen en een natte + droge doek om de knoppen proper te krijgen. Nu ziet ie weer als nieuw uit. Alhoewel de knoppen waar ik het meeste mee game (rond de WASD-toetsen) hebben meer glans dan de rest. En dit al na een paar maanden... Als ze over een half jaar glanzend zijn, ga ik contact opnemen met Corsair, zoiets zou niet mogen. Zeker niet als ik terugkijk hoe lang mijn Logitech Illuminated Keyboard nog goed uitzag...
Daar was ik inderdaad ook al bang voor.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:03:
[...]
Hij staat bij Duitse webshops zoals Alternate.de wel op de site maar dan met onbekende levertijd. Ik zou overwegen het ding in de VS te bestellen als je persé deze wilt, maar reken maar vast op levertijden verzendkosten en importheffingen waar je ongelukkig van gaat worden.
Damn Corsair! Zulke mooie producten maken, maar de beschikbaarheid is bagger.
Het rare vind ik ook dat geen enkele webshop (tot nu toe) kan zeggen waarom die niet leverbaar is.
Heb 'm ook, de Dell LoudkeyFordox schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:27:
Ik heb hier op mn stage een dell quietkey toetsenbord gevonden, en blijkbaar werkt deze nog prima
het is geen volledig mechanisch toetsenbord, maar een rubber dome toetsenbord met een lineaire functie erop (ze lijken qua vorm een beetje op alpine switches). het typt een stuk beter dan menig rubberdome toetsenbord gelukkigals ik ze een mx moest geven, zou ik kiezen voor brown maar dan een zachtere minder duidelijke klik.
prima staat ook nogze wilde m weggooien, nu is ie van mij
hij si niet zoals andere quietkey keyboards, gezien deze een andere lay-out heeft (een zwaar vreemde als je t mij vraagt) maar hij registreert de toetsen als een gewoon nederlandse lay-out (zoals logitech ze ook verkoopt)
plaatje:
[afbeelding]
Ik heb deze ook onder een hoop rotzooi bij mijn oude werkgever vandaan getrokken, typt best fijn.
Nu toch voor een Steelseries gegaan, komt hopelijk morgen of overmorgen op de post van een medetweaker.
Speelt graag
Hmm dat klinkt niet leuk. Heb je het via Corsair moeten regelen ipv. de winkel ?Tain schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:15:
[...]
Ik hoop dan niet dat je dezelfde support krijgt bij Corsair als wat ik nu heb... 30 januari een RMA aangevraagd omdat er een aantal LEDjes niet meer werkten. Op 4 februari is de doos met mijn toetsenbord afgeleverd bij het contactpunt in Almere en sinds twee weken is de communicatie helemaal stilgevallen vanaf Corsair...
Een vriend van me heeft een K70 met red switches, vind ik een enorm mooi toetsenbord, maar ik vind de keys te licht. Op de Corsair website heb ik gezien dat hij er ook met MX Blue switches zou moeten zijn, maar die is nergens verkrijgbaar.
Welk ander toetsenbord in dezelfde prijsklasse (max 150 euro) zijn nog meer aan te raden? Ik wil het liefst MX Blue switches en het gaat gebruikt worden voor RTS, FPS en MMO gaming. Ik typ ook enorm veel.
Kun je dan niet beter voor brown switches gaan? Ikzelf typ en game ook met enig regelmaat en vond de blauwe switches echt te luid voor thuis. Typ momenteel met brown switches en heb nog absoluut geen spijt van mijn keuzeUbahnub schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:10:
Heeft er iemand een idee wanneer de Corsair K70 met MX Blue switches uitkomt?
Een vriend van me heeft een K70 met red switches, vind ik een enorm mooi toetsenbord, maar ik vind de keys te licht. Op de Corsair website heb ik gezien dat hij er ook met MX Blue switches zou moeten zijn, maar die is nergens verkrijgbaar.
Welk ander toetsenbord in dezelfde prijsklasse (max 150 euro) zijn nog meer aan te raden? Ik wil het liefst MX Blue switches en het gaat gebruikt worden voor RTS, FPS en MMO gaming. Ik typ ook enorm veel.
Ze zijn luid, dat klopt, maar ik hou van dat geluid en de tactile feedback.
Ik had hem bij Amazon.com besteld en had er zelf geen zin in om hem terug te moeten sturen naar Amerika. Het leek mij handiger om het dan direct bij Corsair te regelen...Phuncz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:41:
[...]
Hmm dat klinkt niet leuk. Heb je het via Corsair moeten regelen ipv. de winkel ?
Ze beloven sinds september vorig jaar constant dat deze "volgende maand" hier uit komen. Winkels krijgen ook geen duidelijk antwoord en op twitter etc reageren ze al helemaal niet.Ubahnub schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:10:
Heeft er iemand een idee wanneer de Corsair K70 met MX Blue switches uitkomt?
http://www.razerzone.com/...campaign=razer_blackwidow
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Intressant, Green lijkt een blauwe te zijn met een hoger actuation point. Orange een bruine?MiBe schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:11:
Razer gaat de BlackWidow Ultimate uitbrengen met Green en Orange switches. Ze noemen het Razer switches en de Greens komen bijvoorbeeld niet overeen met Cherry MX Green. Geen idee of Razer ze zelf produceert of toch ergens inkoopt. Ben in ieder geval benieuwd
http://www.razerzone.com/...campaign=razer_blackwidow
Zou inderdaad kunnen. Zo gaat het ook met enkele optische sensoren uit bijvoorbeeld de Abyssus en Deathadder, zijn varianten op de Avago ADNS-3090 met enkele kleine aanpassingen. Overigens doet Zowie ook aanpassingen (custom lens om de LOD te reduceren bijvoorbeeld) maar die noemen het beestje gewoon bij de naam. De tijd zal leren of het wel of geen Cherry switches zijn.Help!!!! schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:38:
Die switches zien er uit alsof, en ik ben er 99% zeker van, dat het gewoon Cherry's zijn. Alleen dan naar 'ontwerp' van Razer. Zal ongetwijveld een exclusive zijn.
Eerder vergelijkbaar met Red, is een lineaire switch.Cyleo schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:10:
[...]
Intressant, Green lijkt een blauwe te zijn met een hoger actuation point. Orange een bruine?
[ Voor 17% gewijzigd door MiBe op 07-03-2014 03:07 ]
Zou het vreemd vinden als ze eigen switches gemaakt hebben. De techniek is immers hetzelfde als bij de Cherry switches. Dat laten ze Duitsers toch niet over hun kant gaan? Dus ik verwacht iets in de vorm van een licentie of iets dergelijks.
Ook raar, 20 miljoen strokes voor normale en deze doen 60 miljoen, volgens de specs. Voor zover ik weet doen Cherry switches toch ook 50 miljoen?
Nu nog maar eens kijken of ze dan ook een kwalitatief goed toetsenbord neer kunnen zetten. Die het kan meten met Ducky/Filco en dergelijke.
Gewoon een marketingpraatje.TheNephilim schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:38:
Ook raar, 20 miljoen strokes voor normale en deze doen 60 miljoen, volgens de specs. Voor zover ik weet doen Cherry switches toch ook 50 miljoen?
Oeps, verkeerd gelezen. Je hebt gelijk inderdaad.TheNephilim schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:38:
Volgens http://www.razerzone.com/razer-mechanical-switches zijn ze tactile toch?
Linus' first look van de nieuwe Razer switches. Skip naar 4:38: weinig merkbaar verschil met Cherry switches. Benieuwd wat dit voor de prijs van mechanische toetsenborden gaat doen.
Het is nog even wennen aan de blue switches, heb hiervoor 4 jaar lang op black switches gewerkt. Maar het ziet er wel al goed uit.
Al zijn ereen boel keys die maar voor de heflt verlicht worden, zoals de cijfer toetsen.
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)
overweeg deze te kopen of te gaan voor de Steelseries 6vg2
Waarom deze vergelijking? Zit 50 euro grofweg tussen beide in en in dat verschil is veel leuks te halenbassonn schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:00:
Hebben er mensen ervaring met de Corsair K70
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)
overweeg deze te kopen of te gaan voor de Steelseries 6vg2

En precies om die reden hoop ik dat er nog een keer een "white only" variant van de RGB switches komt, want verlichting is toch wel iets wat ik mis de laatste tijdMiBe schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:40:
Dat klopt inderdaad, al heb je dat met eigenlijk alle mechanische toetsenborden. De LED zit boven de switch zelf waardoor die kant beter verlicht wordt. Overigens zou dit met de nieuwe Cherry MX RGB switches niet meer het geval zijn.
Razer lijkt goedkopere klonen (geen 'eigen' switch maar kennelijk ingekocht bij een Chinese fabrikant) voor dezelfde prijs te willen verkopen als de vorige versie die nog Cherry switches hadden. Als het goede switches zijn hoop je dat er dan ook echt goedkopere toetsenborden komen.Flipjack schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:13:
YouTube: Razer Blackwidow Ultimate 2014
Linus' first look van de nieuwe Razer switches. Skip naar 4:38: weinig merkbaar verschil met Cherry switches. Benieuwd wat dit voor de prijs van mechanische toetsenborden gaat doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Gundogan op 09-03-2014 01:18 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
switches:
http://techreport.com/rev...uide-and-overclocked-ssds
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 10-03-2014 18:38 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dit topic is gesloten.