Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:46
Bij mijn ducky zero kwamen iig geen extra toetsen naast de wasd in het rood dus ik betwijfel het.

je zou echter ergens losse keycaps voor die toetsen vandaan kunnen halen?

Als je niet op zoek bent naar backlit is een noppo misschien wat voor je?

http://www.ebay.com/itm/N...balls&hash=item46178d706d

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PN_Tailz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:52
MiBe schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 00:46:
Ik denk dat je nu de dikte en diameter met elkaar verwart, zo groot is het verschil namelijk echt niet :P
Ik zie toch echt een verschil tussen de verschillende aanbieders. WASD heeft het over 0,2mm of 0,4mm reduction. Op ebay zie ik versies van 1,5mm. Ook in de openingspost van dit topic staat een link naar een beschrijving van o-ringen en ook hier zie ik een vanaf dikte van 1,5mm. Die WASD rubbers lijken hier nogal vanaf te wijken, vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 12:29

CHeff

Allemaal gekkigheid

WASD heeft het over travel reduction en niet zozeer over de dikte van de o-ring.

Dus het zal wel zoiets zijn: Travel reduction = Thickness - Space between keycap and switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat is overgebleven travel toch? Travel reduction = thickness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 15:58
coredalae schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 02:22:
Bij mijn ducky zero kwamen iig geen extra toetsen naast de wasd in het rood dus ik betwijfel het.

je zou echter ergens losse keycaps voor die toetsen vandaan kunnen halen?

Als je niet op zoek bent naar backlit is een noppo misschien wat voor je?

http://www.ebay.com/itm/N...balls&hash=item46178d706d
Bedankt voor de hulp (allemaal). Dat er keycaps te koop zijn was ik inderdaad al achter gekomen, maar ik heb nog geen zwarte gevonden met lichtdoorlatende karakters, maar misschien vind ik wel een setje met mooie typografie dan wordt het verhaal alleen maar mooier. Ik zoek nog door.

Ik wil toch wel erg graag backlit hebben/proberen, aangezien ik regelmatig het omgevingslicht dim. Indien het geen verlicht bord wordt, dan probeer ik graag een ninja/stealth oplossing.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 11:52
Waar ik momenteel mee zit te worstelen is het volgende: Ik zou graag een Ducky shine3 willen hebben, maar ik vraag mij af in hoeverre ik een polssteun ga missen. Ik tik nu op een Logitech G15 MET polssteun die ik altijd gebruik.

Nu weet ik wel dat je ook een polssteun bij de Ducky kan kopen, maar dan wordt hij A; wel heel duur en B; ik schuif nog wel eens een beetje met mijn toetsenbord onder het gamen om alles goed voor me te hebben (het kan omdat ik een glazen bureau heb). Dit gaat dus niet werken als de polssteun niet vast zit aan het toetsenbord.

Nu mijn vraag: Missen jullie een polssteun waarbij ik wel graag meningen hoor van mensen die eerder met een polssteun hebben gewerkt. :+

Een andere optie dan de Ducky zou bijvoorbeeld een Corsair K70 kunnen zijn met polssteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/Late reacties post =>
nico445 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:13:
Net een CM Storm QuickFire XT met MX Greens uit Amerika besteld , ben erg benieuwd. Gebruik op het moment een Blackwidow T.E. met MX Blues maar die vind ik eigenlijk nog iets te licht.
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen, want heel af en toe heb ik het idee dat ik misschien meer een MX Green dan MX Blue gebruiker ben :)
Tjado schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:45:
Ik heb zelf ook de Razer Blackwidow, en ik vind hem heel fijn. Goed stevig gebouwd en typt heerlijk. Het is alleen dat het merk Razer niet iedereen aanstaat, met hun felle lampjes, groene logo's, en aparte lettertype op de toetsen. Ook viel hun Blackwidow 2012 editie vaak niet in de smaak omdat hij een zwart-lak glanzende behuizing had, waar je snel vingerafdrukken op kon zien. Bij de 2013 editie is de behuizing mat en is dit dus opgelost ;)
Mwa... de Tournament Edition die ik heb uit September 2013 is wel mat, maar mijn zweetvingertjes blijven toch echt erop afgedrukt staan :(
Simpel/normaal plastic was voor mij beter geweest, maar het MX Blue / MX Green TKL aanbod is zoo klein in Nederland als je er geen 100+ € voor over hebt :/
Verder had ik het leuk gevonden als de nieuwe manier van switches verlichten erop zat, maar dan gewoon met normaal WIT licht achterop alle normale toetsen en de knoppen zouden wat smoother mogen, zodat je de letters niet voelt zeg maar.

Voor de rest ben ik erg blij met mijn Razertje en typt het geweldig vergeleken met mijn MS Ergonomic 4000 keyboard die ik soms als "silent tobo" nog steeds gebruik.
Nino96 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:19:
hoi! ik gebruik blue switches (heel fijn) maar ik heb een vraag aan jullie waar haal ik een keycap puller vandaan? alvast bedankt
Die heb ik wel voor je denk ik en wil ik wel tegen verzendkosten naar je toe sturen : Ik pleur het gekke ding dan gewoon in een envelop met wat postzegels erop ;)

Moet ze alleen effe opzoeken, want waar ze staan weet ik niet meer :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

rows schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:03:
Waar ik momenteel mee zit te worstelen is het volgende: Ik zou graag een Ducky shine3 willen hebben, maar ik vraag mij af in hoeverre ik een polssteun ga missen. Ik tik nu op een Logitech G15 MET polssteun die ik altijd gebruik.

Nu weet ik wel dat je ook een polssteun bij de Ducky kan kopen, maar dan wordt hij A; wel heel duur en B; ik schuif nog wel eens een beetje met mijn toetsenbord onder het gamen om alles goed voor me te hebben (het kan omdat ik een glazen bureau heb). Dit gaat dus niet werken als de polssteun niet vast zit aan het toetsenbord.

Nu mijn vraag: Missen jullie een polssteun waarbij ik wel graag meningen hoor van mensen die eerder met een polssteun hebben gewerkt. :+

Een andere optie dan de Ducky zou bijvoorbeeld een Corsair K70 kunnen zijn met polssteun.
Er zijn ook losse polssteunen te koop, ook van Ducky zelf bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://mechanicalkeyboards.com/shop/images/products/large_136_tkl_wrest_3.jpg

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Er zijn trouwens bij verschillende websites testkits te krijgen zoals bijvoorbeeld deze van Qwerkeys;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gwkUAzC.jpg
(vlnr. Red, Black, Brown, Clear, Blue, Green, Buckling Spring, Topre en ervoor MX White)

Verder heb ik laatst nog dit leuke bordje gekocht, de Leopold FM660M (MX Green) + bijpassend numpad.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/03I7sva.jpg

Ik denk nog steeds dat ik MX Clear het prettigst vind, maar Greens komen ook aardig in de buurt. Moet alleen binnenkort eens kijken, want de ]} toets blijft soms hangen. Er zit waarschijnlijk vuil in.

[ Voor 8% gewijzigd door JaccoW op 18-01-2014 15:56 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 07:15
nero355 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:50:
/Late reacties post =>

[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen, want heel af en toe heb ik het idee dat ik misschien meer een MX Green dan MX Blue gebruiker ben :)
Heb de order toch gecancelled was wat gedoe met die seller :P . Dat vraag ik mezelf dus ook af maar ik wacht even af tot ik weer wat meer heb om uit te geven en er misschien wat meer opties in nl zijn qua mx green toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Balen dan!

Cooler Master moet gewoon wat meer verschillende soorten MX switches in hun TKL modellen aanbieden vind ik : Zijn ze groot genoeg voor :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 20:57
Nu er een scheur is gekomen in het membraam van men huidige logitech g11 heb ik besloten om over te stappen naar een mechanisch toetsenbord. In de mediamarkt ben ik al geweest om wat soorten switches te testen heb de mx brows zijn hier uitgekomen als "beste" voor mij. Weten jullie nog goede toetsenborden als aanrader voor mij?

Welke lay-out wil je?
Belgische azerty of qwerty
Wil je met of zonder numpad?
met
Wil je backlight?
ja
Welke MX Switch prefereer je?
brown
Wat je is je budget?
rond de 120 eur, maar moest er iets zijn van bv 150 dat echt de moeite is wil ik het nog wel overwegen
Wil je macro toetsen?
Liefst wel maar niet noodzakelijk (4 of 5 zijn al genoeg, dus 18 g-keys zijn wat overkill voor mij)
Doel van het keyboard?
Games en typwerk voor school
Wat weet je al?
Het perfecte toetsenbord leek me de cm storm trigger maar deze kan ik precies nergens vinden met de mx browns. Ook heb ik al gekeken naar de razer black widow stealth maar hier zijn precies veel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:51
logitech g710?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

M_K_ schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:19:
Welke lay-out wil je?
Belgische azerty of qwerty
Let goed op als je een Belgisch AZERTY layout wilt, want er zijn veelal Franse AZERTY layouts te vinden, die redelijk wat verschillen met de tekens en het Franse opschrift op de speciale toetsen.

Check zeker gamegear.be voor Belgische layouts.

Als je ook met QWERTY uit de voeten kan, heb je immense keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
naar deze heb ik ook al gekeken maar hetgene wat me tegensprak van dit toetsenbord is de lelijke oranje rand rond de macro toetsen, zou deze te krijgen zijn zonder of zou deze te verwijderen zijn?
Phuncz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:03:
[...]

Let goed op als je een Belgisch AZERTY layout wilt, want er zijn veelal Franse AZERTY layouts te vinden, die redelijk wat verschillen met de tekens en het Franse opschrift op de speciale toetsen.

Check zeker gamegear.be voor Belgische layouts.

Als je ook met QWERTY uit de voeten kan, heb je immense keuze.
nu ben ik gewoon van te typen op een beglische azerty maar ben al een tijdje aan het denken om over te schakelen naar qwerty gewoon voor het gemak dat bijna heel de wereld met qwerty typt. Ik zal dit nog moeten leren maar ik verwacht hier niet super veel problemen. Heb je enkele voorbeelden van deze immense keuze want ik kan niet echt iets vinden dat ook echt beschikbaar is. (bestellen in nederland ofzo is geen probleem voor me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ga mij er ook aan wagen :) Mijn huidige toetsenbord is stervende. Dus heb ik een Steelseries G6v2 besteld en een setje proeftoetsen om te kijken welke uiteindelijk het beste bevalt.

Waarom in die volgorde? Zo'n mechanisch toetsenbord kan ik overal en altijd wel kwijt of aan een PC koppelen. Zo leer ik het begin en met het testsetje switches kan ik uitzoeken wat ik uiteindelijk wil.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

* nero355 leest titel : "Ergonomisch mechanisch toetsenbord van Matias"

* nero355 denkt : "YEAH! Een MS Ergonomic 4000 met mechanische toetsen! :9~

* nero355 klikt op link : http://nl.hardware.info/n...ch-toetsenbord-van-matias

* nero355 is helemaal teleurgesteld :-( Verschrikkelijke layout heeft dat toetsenbord zeg -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben van plan om een mechanisch toetsenbord te kopen, maar ik heb er nog nooit een gehad. Daarom weet ik ook totaal niet wat ik moet verwachten en welke switch ik zou willen. Is het dan handiger om zo'n testkit te kopen, of is het in de winkel al goed te voelen wat fijn is?

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
heeft iemand ervaring met de Tesoro Colada (Saint/Evil)?

Afbeeldingslocatie: http://www.maxkeyboard.com/images/detailed/0/Colada-G3NL-SAINT-1280.png

ik zit er zelf aan te denken toch maar voor deze te gaan, full aluminium spreek me erg aan

al zijn er ook nadelen:
-alleen high powered usb devices aan te sluiten met extra power kabel naar de hub
-usb 2.0

[ Voor 3% gewijzigd door Artimunor op 20-01-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

nero355 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:22:
* nero355 leest titel : "Ergonomisch mechanisch toetsenbord van Matias"

* nero355 denkt : "YEAH! Een MS Ergonomic 4000 met mechanische toetsen! :9~

* nero355 klikt op link : http://nl.hardware.info/n...ch-toetsenbord-van-matias

* nero355 is helemaal teleurgesteld :-( Verschrikkelijke layout heeft dat toetsenbord zeg -O-
Deze dan: http://www.anandtech.com/show/6861/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb heel veel van dat soort modellen gezien, maar ik vind het allemaal overdreven ontworpen en totaal niet functioneel voor mij.

Wat ik zou willen is deze : http://www.microsoft.com/...c-keyboard-4000/B2M-00006

Met dit design : http://www.microsoft.com/...gonomic-desktop/L5V-00021

Maar dan in TKL vorm (of dat je de numpad los en vast kan clicken, beetje diNovo achtig idee zeg maar) en gewoon bedraad en IMHO moet MS dat wel kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rows schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:03:

Ik heb zelf in het verleden toevallig ook een Logitech G15 met polssteun gebruikt en typ dit bericht op een Ducky Shine 3. Zelf mis ik een polssteun totaal niet, mijn vriendin heeft er wel één op haar Logitech G710+ zitten maar ook die vind ik niet slechter typen zonder. Je kunt de Shine 3 wellicht het beste eerst proberen zonder polssteun, als het echt niet bevalt kun je die altijd nog aanschaffen. Buiten de prijzige Ducky polssteun zijn er natuurlijk ook goedkopere (weliswaar kwalitatief ook iets mindere) alternatieven. De K70 zou inderdaad ook kunnen maar als je in principe de voorkeur geeft aan een Shine 3 zou ik het ontbreken van een polssteun me er niet van laten weerhouden om voor dat toetsenbord te gaan.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 13-10 11:52
Thanks voor de reply! Ik zal er dan nog eens naar kijken want ik heb liever de Ducky dan de Corsair moet ik zeggen. Ducky lijkt mij toch een betere kwaliteit dan Corsair, hoewel die laatste natuurlijk zeker niet slecht te nomen is. Tis ook emotie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Over een Shine3 en polssteun gesproken. Ik miste wel gelijk de polsteun bij dit toetsenbord dus ik heb destijds gelijk een bijpassende polssteun gekocht. Ik heb namelijk het gevoel dat dat anders me handen niet lekker op het toetsenbord liggen.

Verder uiterst tevreden over mijn Shine3 browns. Ik had eerst een Shine2 met reds maar daar had ik toch vaak toetsaanslagen die ik eigenlijk niet wilde.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
Na wat rondkijken heb ik besloten om de macro toetsen te laten vallen en men oog is nu gevallen op de ducky shine 3 of de ducky zero shine. Heeft iemand van jullie ervaringen met deze toetsenborden en wat is het verschil juist? wat ik kan vinden op internet is dat er minder media keys zijn op de zero, de kabel zit vast op de zero en er zijn minder verlichting standen op de zero. Mis ik hier nog iets want als dit alles is kan ik net zo goed voor de zero gaan omdat dit dingen zijn die ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
M_K_ schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:21:
Na wat rondkijken heb ik besloten om de macro toetsen te laten vallen en men oog is nu gevallen op de ducky shine 3 of de ducky zero shine. Heeft iemand van jullie ervaringen met deze toetsenborden en wat is het verschil juist? wat ik kan vinden op internet is dat er minder media keys zijn op de zero, de kabel zit vast op de zero en er zijn minder verlichting standen op de zero. Mis ik hier nog iets want als dit alles is kan ik net zo goed voor de zero gaan omdat dit dingen zijn die ik niet gebruik.
Ik heb alle toetsenborden van Ducky liggen met alle denkbare switches. Persoonlijk vind ik dat shine 3 beter voelt dan de zero dan heb ik het vooral over de keycaps deze zijn kwalitatief vele malen beter als de zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
M_K_ schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:21:
wat ik kan vinden op internet is dat er minder media keys zijn op de zero, de kabel zit vast op de zero en er zijn minder verlichting standen op de zero.
Minder media keys? Op mijn zero zitten helemaal geen media keys. Als ik het me goed herinner (gebruik media keys niet), kan je wel met een soort van Fn key de functie toetsen gebruiken als soort van media keys, maar er zijn geen losse controls voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 12:40

80000

mrox

Tip voor de mensen die Ducky willen zien en ervaren in de buurt van Barendrecht:

Ik kom net van Alternate. Schets mijn verbazing dat er zowel een Ducky zero en Ducky Shine 3 in de demo ruimte liggen. (sorry vergeten welke switches het zijn 8)7, aangezien ik al duckys heb dacht ik er niet aan om dat uit te vogelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
Legendary1985 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:36:
[...]

Ik heb alle toetsenborden van Ducky liggen met alle denkbare switches. Persoonlijk vind ik dat shine 3 beter voelt dan de zero dan heb ik het vooral over de keycaps deze zijn kwalitatief vele malen beter als de zero.
Wat bedoel je hier juist mee? Is de textuur aangenamer? Slijten de zero's sneller? typen ze beter?
henkie196 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:14:
[...]

Minder media keys? Op mijn zero zitten helemaal geen media keys. Als ik het me goed herinner (gebruik media keys niet), kan je wel met een soort van Fn key de functie toetsen gebruiken als soort van media keys, maar er zijn geen losse controls voor.
hiermee bedoel ik ook de FN key's. Ik heb nu dedicated media keys op men toetsenbord en gebruik ze ook niet. Is de qualiteit van de zero wel goed? (bv vergeleken met de shine 3 of corsair k70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

80000 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:29:
Tip voor de mensen die Ducky willen zien en ervaren in de buurt van Barendrecht:

Ik kom net van Alternate. Schets mijn verbazing dat er zowel een Ducky zero en Ducky Shine 3 in de demo ruimte liggen. (sorry vergeten welke switches het zijn 8)7, aangezien ik al duckys heb dacht ik er niet aan om dat uit te vogelen).
Corsair ook als het goed is en Informatique heeft ook een leuke showroom met allerlei muizen en toetsenborden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Legendary1985 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:36:
[...]

Vele malen beter, is dat niet wat overdreven? Wat is er beter aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Ik vind persoonlijk de feeling van s3 beter. Deze heeft fijner textuur dan de zero. Al is dit natuurlijk persoonlijk. Ook vind ik prettig om de leds te dimmen tot de laagste stand en deze feller laten branden als er op getypt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezz12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02-2014
Ik zoek een mechanisch toetsenbord met het AZERTY (BE) layout.
Tot zover heb ik alleen Coolermaster en Steelseries gevonden. Beide gaming merken. Ik ben op zoek naar 1 van de betere merken en liefst onder de 120 euro. Tenkeyless bij voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat je een of ander toetsenbord vol met lichtjes in allerlei kleuren eng vindt kan ik begrijpen, maar de Cooler Master/CM Storm modellen zijn toch gewoon in een nette TKL versie verkrijgbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezz12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02-2014
nero355 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:36:
Dat je een of ander toetsenbord vol met lichtjes in allerlei kleuren eng vindt kan ik begrijpen, maar de Cooler Master/CM Storm modellen zijn toch gewoon in een nette TKL versie verkrijgbaar :?
De Quickfire rapid is TKL, maar die heb ik nog niet in AZERTY BE gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Legendary1985 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 07:36:
Ik vind persoonlijk de feeling van s3 beter. Deze heeft fijner textuur dan de zero. Al is dit natuurlijk persoonlijk. Ook vind ik prettig om de leds te dimmen tot de laagste stand en deze feller laten branden als er op getypt wordt.
Heb zelf ook een Shine 3 maar heb tevens de Zero even geprobeerd. De Shine 3 voelt inderdaad net iets beter aan naar mijn mening maar vind de Zero toch niet heel veel onderdoen, die bordjes bieden een hele hoge kwaliteit voor het bedrag dat je ervoor betaalt. Zeker in die prijscategorie is de Zero kwalitatief superieur aan de concurrentie. Backlight heb ik zelf niet zoveel mee, die staat bij mij meestal uit.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandd!
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 15:41
Ik wilde hierbij mededelen dat ik een Cooler Master Quickfire Rapid heb gekocht bij Afuture met Red Cherry switches.

Ik zal dat er wat vragen over branding waren.
Bij Afuture.nl heb ik een versie zonder branding gekregen. Op de foto staat wel een CMStorm logo, maar de ontvangen versie heeft deze niet. Deze is verplaats achter het keyboard (uit het zicht).

Er zitten gewone windows toetsen bij, maar ook met het CM logo erop(extra). Er zitten ook 4 rode toetsen voor de WASD die vervangen worden met pijltjes.

Korte conclusie over kwaliteit:
Echt heerlijk typen, gaat met gemak!
Het mooie aan het toetsenbord is dat deze lekker compact is! (tenkeysless).

Hoop dat mensen iets aan dit bericht hebben. Signing out!

picture:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/542/qqea.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Chandd! op 24-01-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
Heeft iemand ervaring met deze winkel?
http://www.mechkeyboards.eu/
Het lijkt me wel te vertrouwen want ze staan op de website van ducky als officiele partner, maar lijkt me wel een nieuwe winkel. Betalen gaat via paypal dus dit zal zeker wel betrouwbaar zijn veronderstel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-10 13:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Als je niks krijgt, dekt Paypal de schade. Ik zie alleen maar azerty layout btw

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord, mijn eerste :) Ik heb mezelf een beetje ingelezen en uitgekomen op de volgende wensen:

Welke lay-out wil je?
USA QWERTY of Dvorak. Ik kan van de laatste maar weinig toetsenborden vinden, zijn die er wel?

Met, anders ziet het er zo saai klein uit :)

Wil je backlight?
Maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit. Als het mogelijk is met dit budget, dan wit. Gekleurde heb ik geen zin in.

Ik denk brown of black, maar ik heb geen van twee ooit geprobeerd. Ik wil graag een toetsenbord dat niet al te luid is, dus blue valt sowieso al af. Daarom denk ik ook aan O-ringen te bestellen.

Wat je is je budget?
Voor maximaal 200 euro moet toch wel wat moois te vinden te zijn?

Wil je macro toetsen?
Volumeknoppen zouden handig zijn, maar de rest heb ik niet nodig. Geen probleem als het er niet op zit.

Doel van het keyboard?
Ik ga er vooral mee gamen en LaTeX documenten tikken. Qua games speel ik Battlefield, Fifa (moet ik nog iets fatsoenlijks voor aanschaffen), AC en andere first person achtige spellen.

Het liefst zou ik niet iets helemaal uit Azie importeren, als het kan Europa. Als ik dit alles combineer kom ik uit op iets als http://www.amazon.de/Filc...ds=filco+majestouch+brown, een Filco Majestouch 2 Professional met Brown Switches. Zijn er nog andere opties? Das Keyboard kon ik wel redelijk makkelijk vinden, ook een optie? http://www.mechanicalkeyb...nborden/ducky-dk9008-s3/1 leek ook nog wel wat, een Ducky DK9008 S3 vanuit Nederland. Hij lijkt ook erg goedkoop voor een toetsenbord met backlight.

[ Voor 6% gewijzigd door Beroemdheid op 26-01-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 18:39
ik kan je een pricewatch: Ducky Zero DK2108S aanraden.
was tevens ook mijn eerste Mech. Tobo en valt goed _/-\o_

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij geeft aan dat áls het toetsenbord achtergrondverlichting heeft dat het wit moet zijn. De Ducky Zero DK2108S is niet met witte verlichting verkrijgbaar, alleen met blauw en oranje zo uit mijn hoofd.

@Beroemdheid: Probeer sowieso de vier populaire switches uit te proberen. Een mechanisch toetsenbord kopen zonder ooit op de desbetreffende switch getypt te hebben is simpelweg onverstandig. Een switch die er op papier perfect uitziet kan in de praktijk enorm tegenvallen. Je budget is ruim dus high-end toetsenborden zijn zeker het overwegen waard. De Ducky Shine 3 en Filco Majestouch 2 zijn uitstekende plankjes, eerstgenoemde beschikt over achtergrondverlichting en wat betere keycaps terwijl laatstgenoemde naar mijn mening weer iets betere stabilizers heeft. Met geen van tweeën doe je een miskoop in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
Beroemdheid schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:50:
Ik ben ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord, mijn eerste :) Ik heb mezelf een beetje ingelezen en uitgekomen op de volgende wensen:

Welke lay-out wil je?
USA QWERTY of Dvorak. Ik kan van de laatste maar weinig toetsenborden vinden, zijn die er wel?

Met, anders ziet het er zo saai klein uit :)

Wil je backlight?
Maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit. Als het mogelijk is met dit budget, dan wit. Gekleurde heb ik geen zin in.

Ik denk brown of black, maar ik heb geen van twee ooit geprobeerd. Ik wil graag een toetsenbord dat niet al te luid is, dus blue valt sowieso al af. Daarom denk ik ook aan O-ringen te bestellen.

Wat je is je budget?
Voor maximaal 200 euro moet toch wel wat moois te vinden te zijn?

Wil je macro toetsen?
Volumeknoppen zouden handig zijn, maar de rest heb ik niet nodig. Geen probleem als het er niet op zit.

Doel van het keyboard?
Ik ga er vooral mee gamen en LaTeX documenten tikken. Qua games speel ik Battlefield, Fifa (moet ik nog iets fatsoenlijks voor aanschaffen), AC en andere first person achtige spellen.

Het liefst zou ik niet iets helemaal uit Azie importeren, als het kan Europa. Als ik dit alles combineer kom ik uit op iets als http://www.amazon.de/Filc...ds=filco+majestouch+brown, een Filco Majestouch 2 Professional met Brown Switches. Zijn er nog andere opties? Das Keyboard kon ik wel redelijk makkelijk vinden, ook een optie? http://www.mechanicalkeyb...nborden/ducky-dk9008-s3/1 leek ook nog wel wat, een Ducky DK9008 S3 vanuit Nederland. Hij lijkt ook erg goedkoop voor een toetsenbord met backlight.
Misschien kun je bij wat tweakers in de buurt de switches uitproberen. Ook heb ik bij media markt wel eens mechanische toetsenborden zien liggen. misschien kun je daar eens proberen.
Heb zelf de pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard . Deze heeft witte achtergrond verlichting, cherry mx brown switches met o-rings al aangebracht en een scrollwiel voor het volume (dat ding is zo handig in game :) ). Ook heb je speciale G-knoppen die je per applicatie kan configureren.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
@MiBe:
Ik was inderdaad ook van plan om de switches uit te proberen, vandaag ga ik kijken of ze bij de Mediamarkt een Steelseries 6Gv2 hebben liggen. Verder heb ik ook nog een sample kit besteld, om de andere switches uit te kunnen proberen. Is dat goed vergelijkbaar met een volledig toetsenbord om te kijken welke switch het fijnst is?

@wuswug:
Blauwe leds zijn wellicht nog het overwegen waard, moet ik nog even naar kijken.

@jorisderoo:
Die Logitech vind ik niet zo mooi, ik heb liever een rustig toetsenbord zonder al te veel poespas. Jammer, voldoet namelijk verder wel aan mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
@ beroemdheid :ach even dat oranje stuk zwart verven of zwart kleuren met een permanente marker
Of zo: http://www.overclock.net/...-modification-56k-warning

[ Voor 34% gewijzigd door jorisderoo op 27-01-2014 11:34 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
jorisderoo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:30:
@ beroemdheid :ach even dat oranje stuk zwart verven of zwart kleuren met een permanente marker
Of zo: http://www.overclock.net/...-modification-56k-warning
Dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit, maar het is gewoon het hele toetsenbord, niet echt mijn stijl.

Vanochtend naar de Mediamarkt gegaan, ze hadden de 6Gv2 niet, maar wel die Logitech G710+. Ik moet zeggen, het tikte wel apart. Ik weet niet hoe je het precies moet omschrijven, maar het voelde op een of andere manier, goedkoop :P Het typte zeker wel fijn, maar ik moet er wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Beroemdheid schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:43:
[...]
Dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit, maar het is gewoon het hele toetsenbord, niet echt mijn stijl.

Vanochtend naar de Mediamarkt gegaan, ze hadden de 6Gv2 niet, maar wel die Logitech G710+. Ik moet zeggen, het tikte wel apart. Ik weet niet hoe je het precies moet omschrijven, maar het voelde op een of andere manier, goedkoop :P Het typte zeker wel fijn, maar ik moet er wel aan wennen.
Als je wilt typen EN gamen zou ik wel een cherry mx brown aanraden. Dit is een goed compromis tussen de goede typervaring van een cherry mx blue en de stilte van een mx black tijdens gamen. Echt goed typen met browns duurt wel even om aan te wennen. Je moet leren dat je tijdens typen niet steeds de bodem hoeft aan te tikken. als je over de kleine weerstand heen bent is de toets al aangeslagen. Dan wordt het nog minder lawaaierig.
Misschien zoiets: pricewatch: CM Storm Quickfire Ultimate
stuk goedkoper of deze pricewatch: Zowie CELERITAS - US Layout

[ Voor 10% gewijzigd door jorisderoo op 27-01-2014 12:55 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
jorisderoo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:53:
Als je wilt typen EN gamen zou ik wel een cherry mx brown aanraden. Dit is een goed compromis tussen de goede typervaring van een cherry mx blue en de stilte van een mx black tijdens gamen.
Vind persoonlijk om te tikken browns niet in de schaduw staan van blues, qua ervaring/gevoel/etc. YMMV.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als je wilt typen EN gamen zou ik wel een cherry mx brown aanraden. Dit is een goed compromis tussen de goede typervaring van een cherry mx blue en de stilte van een mx black tijdens gamen. Echt goed typen met browns duurt wel even om aan te wennen. Je moet leren dat je tijdens typen niet steeds de bodem hoeft aan te tikken. als je over de kleine weerstand heen bent is de toets al aangeslagen. Dan wordt het nog minder lawaaierig.
Brown is qua typervaring heel anders dan Blue. Of het een goed compromis is verschilt heel erg per persoon, zo vind ik Browns absoluut niet lekker typen terwijl anderen erbij zweren. Gezien hij de G710+ goedkoop aan vond voelen lijkt het me in zijn geval echter verstandig om verder te kijken naar andere switches.

Typen zonder bottomen zorgt overigens voor een beduidend lagere snelheid in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt. Probeer maar eens 700 APM te halen zonder de toets volledig in te drukken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MiBe op 27-01-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
[...]

Ja, daarom leek brown ook voor mij de beste keuze. Het punt is, dat ik geen van beide, gamen of typen, bijzonder veel doe. Het is niet zo dat ik soms uren achter elkaar aan het typen of gamen ben. Op een dag is het vaak gewoon een combinatie van deze dingen. Daarom lijkt het me ook niet logisch om voor blues of blacks te kiezen, maar een tussenweg. Ik weet niet hoe representatief die G710+ was, ik denk dat ik nog maar een keer naar de Mediamarkt ga voor de 6Gv2.
Brad Pitt schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:26:
[...]

Vind persoonlijk om te tikken browns niet in de schaduw staan van blues, qua ervaring/gevoel/etc. YMMV.
Maar qua gamen zijn de blues toch weer een stuk minder? En ze zijn een stuk luidruchtiger, wat ik ook niet al te fijn vind.
MiBe schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Hij geeft net aan dat hij de G710+ goedkoop aan vindt voelen en jij raadt hem nu Browns aan? :p

Buiten dat is Brown qua typervaring heel anders dan Blue. Of het een goed compromis is verschilt heel erg per persoon, zo vind ik Browns absoluut niet lekker typen terwijl anderen erbij zweren. Gezien hij geen positieve indruk had van de G710+ lijkt het me in zijn geval echter verstandig om verder te kijken naar andere switches.
Ik ben ook zeker benieuwd naar andere switches, maar zover ik weet zijn die niet heel makkelijk te vinden.

Ik heb nu het gevoel twee toetsenborden te moeten kopen, dat wordt wel een heel duur geintje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind Blue voor gaming niet noemenswaardig minder prettig dan Browns. Ze zijn allebei tactile en dat is juist wat ze voor bepaalde spellen niet optimaal geschikt maakt naar mijn mening, bijvoorbeeld in snelle shooters waar je veel dodged etc. Verder vind ik lineaire toetsen zoals Black en Red niet veel slechter typen dan Brown, voor allround zie je dat Red in dit topic ook vaak gekozen wordt. Black wordt naar mijn idee wat minder gekozen, kan wel interessant zijn als je een vrij zware aanslag prefereert.

Bij mij kun je eventueel de Blue, Brown, Red en Black proberen, heb van alle vier wel één of meerdere plankjes liggen. Weet echter niet of ik bij je in de buurt woon, ben zelf woonachtig in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/67PiJQ24pUUxJLBE7z5OXzt1/medium.jpg

Corsair K60 met red's Vandaag gekocht :D Oftewel geen Steelseries G6v2 voor mij :+ Wat wel eerst het plan was. Deze was maar iets duurder maar heeft wel alles wat ik wil!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Beroemdheid schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:50:
Ik denk brown of black, maar ik heb geen van twee ooit geprobeerd.
Waarom blacks en geen reds?
Ik zou een Ducky Zero met browns nemen. Kan hem alleen even niet op mechanicalkeyboards.nl vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet verkeerd bedoeld Olaf, maar wat jij zou kiezen is totaal irrelevant bij andermans keuze voor een toetsenbord. Mechanische switches zijn voor het grootste deel een kwestie van voorkeur en dus voor ieder persoon anders. Ik zou bijvoorbeeld nooit Black of Brown boven respectievelijk Red of Blue verkiezen, voor een ander kan dat echter juist weer wel de beste keuze zijn. Kan er dan ook niet genoeg op hameren dan dat uitproberen echt erg belangrijk is, voorkomt teleurstelling achteraf.

Nu begrijp ik dat dat in veel gevallen lastig is omdat weinig shops allemaal hebben liggen om uit te proberen. Probeer in dat geval een Tweaker in de buurt te vinden die het één en ander heeft liggen. Ook als je langsgaat bij MKH in Ede kun je de verschillen uitproberen, gelijk op kwalitatief zeer goede Ducky bordjes. Testsample is ook nog een optie maar geeft toch een minder goed beeld dan daadwerkelijk even tikken op een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MiBe schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:17:
Niet verkeerd bedoeld Olaf, maar wat jij zou kiezen is totaal irrelevant bij andermans keuze voor een toetsenbord. Mechanische switches zijn voor het grootste deel een kwestie van voorkeur en dus voor ieder persoon anders. Ik zou bijvoorbeeld nooit Black of Brown boven respectievelijk Red of Blue verkiezen, voor een ander kan dat echter juist weer wel de beste keuze zijn. Kan er dan ook niet genoeg op hameren dan dat uitproberen echt erg belangrijk is, voorkomt teleurstelling achteraf.
Ik heb al gekozen, dit was een suggestie voor Beroemdheid. Uitproberen is een goede tip al vraag ik me af of de keuze die je na 10 minuten kan maken beter is dan zonder uitproberen.
En aangezien Beroemdheid de keuze blijkbaar al had beperkt tot blacks en browns...

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-01-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
MiBe schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:33:
Ik vind Blue voor gaming niet noemenswaardig minder prettig dan Browns. Ze zijn allebei tactile en dat is juist wat ze voor bepaalde spellen niet optimaal geschikt maakt naar mijn mening, bijvoorbeeld in snelle shooters waar je veel dodged etc. Verder vind ik lineaire toetsen zoals Black en Red niet veel slechter typen dan Brown, voor allround zie je dat Red in dit topic ook vaak gekozen wordt. Black wordt naar mijn idee wat minder gekozen, kan wel interessant zijn als je een vrij zware aanslag prefereert.

Bij mij kun je eventueel de Blue, Brown, Red en Black proberen, heb van alle vier wel één of meerdere plankjes liggen. Weet echter niet of ik bij je in de buurt woon, ben zelf woonachtig in Breda.
Bedankt voor het aanbod, maar dat is niet echt in de buurt. Iets in de buurt van Leiden of Deventer zou uitkomen, Breda is dan net iets te ver.
MiBe schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:17:
Nu begrijp ik dat dat in veel gevallen lastig is omdat weinig shops allemaal hebben liggen om uit te proberen. Probeer in dat geval een Tweaker in de buurt te vinden die het één en ander heeft liggen. Ook als je langsgaat bij MKH in Ede kun je de verschillen uitproberen, gelijk op kwalitatief zeer goede Ducky bordjes. Testsample is ook nog een optie maar geeft toch een minder goed beeld dan daadwerkelijk even tikken op een toetsenbord.
Naar Ede gaan is ook een optie, als ik er over een tijdje nog niet uit ben, zal ik daar wel een afspraak maken.
Olaf van der Spek schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:58:
[...]

Waarom blacks en geen reds?
Ik zou een Ducky Zero met browns nemen. Kan hem alleen even niet op mechanicalkeyboards.nl vinden
Ik had gelezen dat je bij reds relatief veel ongewilde aanslagen had. Ik weet niet of dat de algemene consensus is of dat dat om individuele gevallen gaat?
Olaf van der Spek schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:02:
[...]

Ik heb al gekozen, dit was een suggestie voor Beroemdheid. Uitproberen is een goede tip al vraag ik me af of de keuze die je na 10 minuten kan maken beter is dan zonder uitproberen.
En aangezien Beroemdheid de keuze blijkbaar al had beperkt tot blacks en browns...
Nee hoor, ik heb me nog helemaal niet beperkt tot een bepaalde switch :) Ik denk alleen dat Blues het niet gaan worden vanwege het geluid, maar misschien valt dat nog mee. Ze maken allemaal een hoop lawaai, dus als het dan nog wat meer is maakt het wat minder uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:02:
[...]

Denk dat je na 10 minuten uitproberen al een veel beter beeld hebt dan wanneer je de switch nog nooit aangeraakt hebt. Op papier en in de praktijk kan een wereld van verschil zijn. De Ducky Zero is in ieder geval een prima suggestie, met welke switches is echter een lastiger verhaal.
Beroemdheid schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:36:
Ik had gelezen dat je bij reds relatief veel ongewilde aanslagen had. Ik weet niet of dat de algemene consensus is of dat dat om individuele gevallen gaat?
Naar mijn weten hebben de meeste gebruikers hier hooguit in het begin een beetje last van. Na enige gewenning valt het volgens mij reuze mee en valt er ook heel behoorlijk mee te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Hoi,
Sinds een jaar(of 2) heb ik een Razer blackwidow in gebruik, nu heeft hij de laatste tijd het probleem dat wanneer Razer Synapse draaid, soms de laatst in gedrukte toets blijft hangen(nnnnnnnn).
Nu heb ik er een keer water over laten vallen, maar toch wou ik even vragen of er meer mensen zijn die dit hebben.

Nu denk ik er over een nieuwe te kopen maar twijfel of ik nog een mechanische wilt, A omdat de blackwidow veel lawaai maakt en B ik zoek een toetsenbord met Macro toetsen voor onder de 100 euro

[ Voor 23% gewijzigd door PeterPanda op 28-01-2014 13:09 ]

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
PeterPanda schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:05:
Hoi,
Sinds een jaar(of 2) heb ik een Razer blackwidow in gebruik, nu heeft hij de laatste tijd het probleem dat wanneer Razer Synapse draaid, soms de laatst in gedrukte toets blijft hangen(nnnnnnnn).
Nu heb ik er een keer water over laten vallen, maar toch wou ik even vragen of er meer mensen zijn die dit hebben.

Nu denk ik er over een nieuwe te kopen maar twijfel of ik nog een mechanische wilt, A omdat de blackwidow veel lawaai maakt en B ik zoek een toetsenbord met Macro toetsen voor onder de 100 euro
Volgens mij gebruikt de razer blackwidow cherry mx blue switches (probeer eens 1 van de toetsen los te halen. Het kruisje eronder is dan blauw). Deze zijn gemaakt om een klik te geven maar zijn daardoor erg lawaaierig. Misschien eerst je toetsenbord open schroeven en kijken of er iets plakt. Anders zijn er 2 toetsenborden met macrotoetsen maar geen cherry mx blue: pricewatch: CM Storm Trigger (Black Switch) of de pricewatch: Roccat Ryos MK (Cherry Black) (Azerty BE)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Beroemdheid schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:36:
Bedankt voor het aanbod, maar dat is niet echt in de buurt. Iets in de buurt van Leiden of Deventer zou uitkomen, Breda is dan net iets te ver.
Ik woon in Leiden en heb een Ducky Zero met browns en andere key caps. Heb ook een WASD sample kit liggen. Heb ook een andere Ducky met reds maar die is niet in Leiden.

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-01-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
jorisderoo schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:58:
[...]

Volgens mij gebruikt de razer blackwidow cherry mx blue switches (probeer eens 1 van de toetsen los te halen. Het kruisje eronder is dan blauw). Deze zijn gemaakt om een klik te geven maar zijn daardoor erg lawaaierig. Misschien eerst je toetsenbord open schroeven en kijken of er iets plakt. Anders zijn er 2 toetsenborden met macrotoetsen maar geen cherry mx blue: pricewatch: CM Storm Trigger (Black Switch) of de pricewatch: Roccat Ryos MK (Cherry Black) (Azerty BE)
Bedankt voor de reactie maar ik ben juist opzoek naar een ander type switches, liefst black of red. Die CM Storm Trigger is nog maar in 1 webshop te koop, is dit een overjarig model?

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:20
Zijn er hier mensen die een Ducky keyboard gebruiken i.c.m. een iMac/MacBook? Een Ducky lijkt me een mooi toetsenbord om eens kennis te maken met de mechanische toetsenborden namelijk (op het moment zou mijn voorkeur uitgaan naar Brown switches, maar hopelijk kan ik deze t.z.t. nog ergens proberen in Groningen :)), alleen lees ik op internet dat Macs niet standaard worden ondersteund door Ducky. Ook op internet kan ik er niet zoveel over vinden, alleen her en der wat op verschillende fora waar men elkaar wat tegenspreekt. Ik las wel iets over een prefpane waarmee je alle toetsen nog kon instellen (bijv. mediakeys e.d.), maar ik weet niet in hoeverre het toetsenbord verder ook werkt met een Mac. Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door VeeGee op 28-01-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
Zo ik heb ook mijn eerst mechanische toetsenbord, een Ducky Shine 3 TKL met browns.

De Shine 3 TKL is echt een prachtig toetsenbord: het voelt héél degelijk en tegelijktijd is het heel compact en strak.
De backlight met verschillende modi is een leuke gimmick, maar de meeste standen zijn zo onrustig dat je er niet echt wat aan hebt imo.

[ Voor 54% gewijzigd door tweak_dude op 29-01-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:54

ikt

Ik ben aan een mechanisch toetsenbord toe. Naja, ik heb eigenlijk alleen weinig succes met de Pricewatch. Nederland lijkt bijna geen mechanische toetsenborden te verkopen, of alleen game-meuk :(

Welke lay-out wil je?
10-keyless ANSI

Zonder. Wel graag met het insert-pagedown etc eilandje, F-rij etc, en pijltjes.

Wil je backlight?
Geen voorkeur.

MX Blue!

Wat je is je budget?
~€100, plusminus €20.

Wil je macro toetsen?
Nee.

Doel van het keyboard?
Posts maken, chatten, documenten typen, gamen.

Wat weet je al?
Wat ik ongeveer wil - pricewatch werkt alleen niet mee. Ik heb de CM Storm QuickFire Rapid MX Blue in gedachten, maar ik heb weinig success met het vinden van deze.

De links in de FP: weinig kunnen vinden
http://www.keyboardco.com...k-action-usa-keyboard.asp
http://www.keyboardco.com...click-action-keyboard.asp
(verschil?)

Wat is het verschil tussen merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is naar mijn weten niet in Europa verkrijgbaar. Gezien jouw eisen denk ik dat een Ducky Zero TKL met MX Blue het beste bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwalitatief beduidend minder voor bijna net zoveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:06

M2M

medicijnman

Ik kan eigenlijk enkel met lof spreken of mijn ducky. Heerlijke ramplank, niet te duur, geen overbodige fratsen of anderszijds in de weg zittende meuk. Lekker zwaar, dus schuift ook niet weg. Er zijn twee minpuntjes. Geen dimbare numlock / scrollock / capslock / NKR knop / windows toets disable knop.
Hij onthoudt de setting niet als het ding van de stroom afgeweest is. NKR moet dan opnieuw aangezet worden en het keyboard gaat naar default backlight intensiteit.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:54

ikt

MiBe schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:14:
Die is naar mijn weten niet in Europa verkrijgbaar. Gezien jouw eisen denk ik dat een Ducky Zero TKL met MX Blue het beste bij je past.
Zou je een linkje kunnen plaatsen naar waar die beschikbaar is? Ik heb weinig success het zoeken naar dit toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Laatst online: 08-10 10:05
Heren,

Ben opzoek naar een CM Storm QuickFire TK Red toetsenbord maar is nergens goed leverbaar (leverdatum onbekend) hebben jullie misschien nog enig idee waar ik zou kunnen kijken?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gekheid schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:01:
Heren,

Ben opzoek naar een CM Storm QuickFire TK Red toetsenbord maar is nergens goed leverbaar (leverdatum onbekend) hebben jullie misschien nog enig idee waar ik zou kunnen kijken?

Alvast bedankt,
Bij CM zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
Daar heb ik gekeken, als ik dan kijk naar webshops staan er alleen shops (azerty, alternate) tussen die levertijd onbekend hebben, had de stille hoop dat misschien iemand een shop zou weten waar dat verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gekheid schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:07:
Daar heb ik gekeken, als ik dan kijk naar webshops staan er alleen shops (azerty, alternate) tussen die levertijd onbekend hebben, had de stille hoop dat misschien iemand een shop zou weten waar dat verkocht wordt.
http://www.cmstore.eu/keyboards/

Hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ben gelukkig niet de enige die niet verder kijkt dan de Pricewatch ;) Helaas kloop je op die manier nog wel eens leuke producten mis.

Zelf maar de (net nieuwe? Kon hem iig ook nog niet vinden in de andere shops) CM Storm Trigger-Z besteld, zal er zeker asap een reviewtje van maken voor de geinteresseerden.

[ Voor 11% gewijzigd door Foritain op 29-01-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
Daar is hij blijkbaar alleen in frans of russische layout te bestellen, zit ik ook niet echt op te wachten :P
Misschien dan toch maar opzoek naar een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ikt schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 00:30:
[...]

Zou je een linkje kunnen plaatsen naar waar die beschikbaar is? Ik heb weinig success het zoeken naar dit toetsenbord.
Ik zou even mailen naar http://www.mechanicalkeyboards.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MiBe schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:26:
Kwalitatief beduidend minder voor bijna net zoveel geld.
Die van mij is alweer bijna 6 maanden oud en doet het perfect dus mocht het niet teveel "gamemeuk" voor hem zijn dan zou ik er gewoon lekker één bestellen en zelf bepalen of je het goed genoeg vindt :)

Sowieso is eigenlijk alle computerapparatuur, maar ook andere apparatuur tegenwoordig in feite chinese meuk en moet je maar net geluk hebben dat de quality control goed wordt gedaan onder leiding van een westers bedrijf van wie jij weer het produkt koopt. Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld niet teveel tussen Razer of CM Storm twijfelen en als CM Storm eerder een Blue MX TKL keyboard tekoop had gehad dan Razer dan had ik die gewoon gekocht :) Het gaat om die Cherry MX switches : De rest kan me totaal niet boeien eigenlijk!

Kan aan mij liggen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

"Made in China" betekent niet dat het prul is. Een Apple Macbook Pro wordt in China gemaakt, evenals de goedkoopste namaak prullaria van DealExtreme. Ik heb zelf naar alle tevredenheid een Corsair K70 die heel degelijk is, gemaakt van de betere materialen en met een zeer goede afwerking. Maar ik heb wel een afkeer bij hoogglans plastic die je bij bijvoorbeeld Razer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:10:
[...]

Die van mij is alweer bijna 6 maanden oud en doet het perfect dus mocht het niet teveel "gamemeuk" voor hem zijn dan zou ik er gewoon lekker één bestellen en zelf bepalen of je het goed genoeg vindt :)

Sowieso is eigenlijk alle computerapparatuur, maar ook andere apparatuur tegenwoordig in feite chinese meuk en moet je maar net geluk hebben dat de quality control goed wordt gedaan onder leiding van een westers bedrijf van wie jij weer het produkt koopt. Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld niet teveel tussen Razer of CM Storm twijfelen en als CM Storm eerder een Blue MX TKL keyboard tekoop had gehad dan Razer dan had ik die gewoon gekocht :) Het gaat om die Cherry MX switches : De rest kan me totaal niet boeien eigenlijk!

Kan aan mij liggen natuurlijk...
Buiten het feit of hij het wel of niet doet (ik vind dat je sowieso minstens mag verwachten dat het gewoon werkt) is er ook nog zoiets als stevigheid en afwerking. De Ducky's zitten gewoon een stuk beter in elkaar en voelen naar mijn mening ook echt duidelijk beter aan dan Razer, ze onderscheiden zich dus qua materiaal en bouwkwaliteit. Qua switches zijn ze inderdaad identiek, MX Blue is MX Blue. Er zijn echter ook nog zaken als stabilizers en keycaps die tevens bijdragen aan de typervaring.

Als het prijsverschil heel groot zou zijn zou ik inderdaad zeggen; pak de goedkoopste. Als het prijsverschil echter dusdanig klein is zou ik altijd de Ducky boven de Razer verkiezen. Moet hij natuurlijk wel een beetje leverbaar zijn, hoe dat momenteel zit weet ik niet. Zoals Olaf al zei zou ik gewoon even een mailtje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 09:52
Phuncz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:19:
"Made in China" betekent niet dat het prul is. Een Apple Macbook Pro wordt in China gemaakt, evenals de goedkoopste namaak prullaria van DealExtreme. Ik heb zelf naar alle tevredenheid een Corsair K70 die heel degelijk is, gemaakt van de betere materialen en met een zeer goede afwerking. Maar ik heb wel een afkeer bij hoogglans plastic die je bij bijvoorbeeld Razer ziet.
Ze mogen alleen de LEDs kwalitatief iets beter maken. Mijn K70 heeft sinds gisteren 4 uitgevallen LEDs bij de toetsen 1, 2, 4 en D, terwijl ik het toetsenbord nu net iets meer dan 2 maanden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
M2M schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:32:
Hij onthoudt de setting niet als het ding van de stroom afgeweest is. NKR moet dan opnieuw aangezet worden en het keyboard gaat naar default backlight intensiteit.
FN + S om de backlight op te slaan. De NKR moet inderdaad wel elke keer opnieuw geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Ik heb de Tesoro Colada Saint een paar dagen in huis gehad, helaas alleen in het duits te bestellen (dus german layout) ik wil deze ervaring even delen met jullie:

Wat een heerlijk ding is dat zeg, hij voelt en typed fantastisch, is heerlijk zwaar, meerdere kleuren leds aan de zijkant zijn makkelijk met sneltoetsen aan en uit te zetten of te veranderen, audio plugs zijn hoogwaardig, mijn telefoon laad op de usb zonder dat ik hier extra power op hoef te zetten (wat wel nodig is voor high powered usb apparaten volgens de sticker)

Ook ben ik wel te spreken over MX Brown, die heb ik nu uitgebreid kunnen testen, nadat ik dat al gedaan had met blue. Brown is best wel luid als je outbottomed, maar dat hoeft dus helemaal niet, vanwege de niet clicky feedback voel je op een gegeven moment als de connectie gemaakt is voordat deze uitbottomed.

Helaas kon ik niet wennen aan de german layout (met US ingesteld onder windows) Y en Z andersom nog geen probleem, maar bij sommige leestekens zat ik vaak net iets te lang te zoeken.
Dus gister toch maar weer retour gezonden, de duitse webshop betaald ook de retour zending ook al bood ik aan dit voor mijn rekening te nemen, helemaal top van ze!

Jammer genoeg is deze in europe niet te krijgen met US layout, dus ben ik weer op zoek naar een soortgelijk high-grade ding liefst full aluminium, met MX Brown en feature rich (ook liefst usb3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mensen hier ervaring met losse keycaps bestellen? Wil mijn toetsenbord wat fancy maken met random keycaps alleen waar en hoe kun je die bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
Vandaag nog een keer naar de Mediamarkt gegaan, daar hadden ze nu een Razor BlackWidow liggen. Ik geloof dat het een MX Blue was, wat tikte dat echt geweldig :D Ik denk nu wel dat ik er vrij zeker van ben dat ik die wil gaan kopen. Enige nadeel is dat het wel erg veel lawaai maakt, voor mijzelf is dat niet zo'n probleem maar voor anderen misschien wel. Maar ja, dat maakt ook niet zo heel veel uit. Ik denk dat het voor gamen niet zo'n slecht toetsenbord is.

Ik heb alleen nog geen Blacks of Reds getest. Al moet ik wel zeggen dat de G710+ echt heel erg lineair voelde, ik had totaal niet het gevoel van enige tactile feedback, zoals ik dat wel bij Blues had.

Clear zou misschien nog wel het beste zijn, maar die zijn nergens te vinden en schijnen ook wel erg zwaar te zijn. Jammer, die lijken wel erg fijn.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:45:
[...]

Ik woon in Leiden en heb een Ducky Zero met browns en andere key caps. Heb ook een WASD sample kit liggen. Heb ook een andere Ducky met reds maar die is niet in Leiden.
Heel erg bedankt voor het aanbod (denk ik :P), maar ik denk dat ik dus al weet wat ik wil gaan kopen :)

Nu nog bepalen welk toetsenbord ik wil hebben. Gaan LED's snel stuk als je een toetsenbord met backlight neemt? Ik heb geen zin in een duur product dat na 3 maanden niet meer compleet werkt..

Edit: de sampler kit is geleverd, een stuk sneller dan gedacht :) Ik weet nu wel dat ik wel tactile feedback wil, dat voelt toch een stuk fijner. Het rare is nu dat ik de tactile feedback van Browns veel beter voel dan op de G710+. Het lijkt alsof daar MX Blacks in zaten, is dat op een of andere manier mogelijk? Ik denk dat ik maar even terugga naar de MM om te kijken of ik daar wel de juiste switch in gedachte had. Als ik namelijk een zo'n toets indruk krijg ik toch het gevoel dat Browns het beste aanvoelen, het voelt als Blue maar dan niet zoveel lawaai :)

[ Voor 29% gewijzigd door Beroemdheid op 01-02-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Laatst online: 15:28
Touchdomex schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:03:
Mensen hier ervaring met losse keycaps bestellen? Wil mijn toetsenbord wat fancy maken met random keycaps alleen waar en hoe kun je die bestellen?
Hier staan er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Beroemdheid schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:48:

Edit: de sampler kit is geleverd, een stuk sneller dan gedacht :) Ik weet nu wel dat ik wel tactile feedback wil, dat voelt toch een stuk fijner. Het rare is nu dat ik de tactile feedback van Browns veel beter voel dan op de G710+. Het lijkt alsof daar MX Blacks in zaten, is dat op een of andere manier mogelijk? Ik denk dat ik maar even terugga naar de MM om te kijken of ik daar wel de juiste switch in gedachte had. Als ik namelijk een zo'n toets indruk krijg ik toch het gevoel dat Browns het beste aanvoelen, het voelt als Blue maar dan niet zoveel lawaai :)
Logitech G710+ worden standaard met O-rings geleverd, daarom dat deze andere feeling geeft als een brown zonder O-ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
Legendary1985 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:25:
[...]

Logitech G710+ worden standaard met O-rings geleverd, daarom dat deze andere feeling geeft als een brown zonder O-ring
Ja, maar geeft dat zo'n ander gevoel dan een zonder O-rings? Ik ben net voor een derde keer het toetsenbord gaan uitproberen, en het voelt vrijwel lineair. Ik had zelf mijn ene brown switch meegenomen en dat was totaal anders. Als Browns zo voelen als in de sampler kit had ik ze sowieso besteld, maar nu ga ik toch weer twijfelen.

Ik ben er nu vrijwel uit, het wordt een Ducky Shine 3 met witte backlight en MX Browns of Blues. De laatste voelen beter, maar maken misschien iets teveel lawaai.. Maar op zich voelen de Browns ook prima voor typen, zonder O-rings in ieder geval en met maar een toets.

Kan iemand met een G710+ zeggen of de ervaring qua feedback totaal anders is zonder O-rings?

Betekent 'Beperkt op voorraad' dat ze er wel zijn bij mechanicalkeyboards.nl?

[ Voor 4% gewijzigd door Beroemdheid op 03-02-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
@Beroemdheid

mechanicalkeyboards heeft S3 met browns/blues met witte backlight op voorraad. Zojuist contact gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Beroemdheid schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:08:
[...]

Kan iemand met een G710+ zeggen of de ervaring qua feedback totaal anders is zonder O-rings?
Heb o.a. browns en heb ook de G710+ browns geprobeerd. Daar zit behoorlijk verschil tussen. Maar wellicht kun je de Logitech o rings eenvoudig verwijderen?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De o-rings zijn heel eenvoudig te verwijderen. Het neerkomen van de keycap op de switch voelt iets anders aan, simpelweg omdat deze gedempt wordt door de ring. Verwacht echter geen wereld van verschil wanneer je ze weghaalt, kan me daarom niet helemaal vinden in bovenstaande reactie. Als je niet bottomt verandert er al helemaal niets, de feedback wordt er niet duidelijker door dus als je hem bijna lineair aan vindt voelen lijkt het me verstandiger om voor MX Blue te gaan als je juist wel feedback wil.

[ Voor 20% gewijzigd door MiBe op 03-02-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
Het gaat me niet om of de O-rings makkelijk te verwijderen zijn, het wordt toch een Ducky Shine 3. Misschien kan ik nog wel even vragen of ze in de MM de O-rings van een toets willen verwijderen om het zeker te weten. Daarna kan ik eindelijk mijn toetsenbord gaan bestellen.
Legendary1985 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:44:
@Beroemdheid

mechanicalkeyboards heeft S3 met browns/blues met witte backlight op voorraad. Zojuist contact gehad :)
Bedankt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Beroemdheid op 03-02-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Beroemdheid schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:57:
Het gaat me niet om of de O-rings makkelijk te verwijderen zijn, het wordt toch een Ducky Shine 3. Misschien kan ik nog wel even vragen of ze in de MM de O-rings van een toets willen verwijderen om het zeker te weten. Daarna kan ik eindelijk mijn toetsenbord gaan bestellen.

[...]

Bedankt :)
Gewoon zelf een toets eraf halen, kost niet zo veel moeite.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:09
Naar aanleiding van Phuncz in "Het grote mechanische toetsenborden topic" met een K70 Black MX-Red, hieronder enkele pics van m'n deze week gearriveerde Corsair K70 Gunmetal met MX-Brown. :)

Ik moet zeggen dat ik een beetje m'n twijfels had bij de Gunmetal kleur, maar achteraf ziet ie er super uit! :) De blauwe verlichting heb ik standaard uit, hier ben ik niet zo'n fan van. XD

*Klikbaar! 8)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4KN0wOhz2vJjhJC7cdL1WdS6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5a2SuCcDeciyAcQgcBkKRLLL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1R3w2esCwvFkIJevmPMQkOsl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i9l8ZD798ZJqfVsimQFpyaiS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UPsIr1WOxXgdysFzP5gM4Oi4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Eav5Ow7kX3i9f6kSOW0Z83TN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kTRVYbLMSNmS57nGPsotYQ5o/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QFfVoIasm5fl4W3MH66lfxAu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vUhlZJfyMZhJcgKZkzPZmlOr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NV4YfmyKFCXgzLEQ3AFJPnDr/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 03-02-2014 23:47 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ziet er goed uit! Mooi dat de context menu key er op zit, jammer dat die zo klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
jorisderoo schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:28:
[...]

Gewoon zelf een toets eraf halen, kost niet zo veel moeite.
Vandaag voor de vierde keer naar de winkel gegaan om het toetsenbord te proberen. Ik heb het geprobeerd om de keycap eraf te halen, maar dat lukte niet met blote handen. Gevraagd aan een medewerker, maar ik had niet het idee dat hij veel verstand had over mechanische toetsenborden. Maakt op zich niet uit, maar hem lukte het dus ook niet om de toets eraf te halen (een key puller leek hij niet te hebben).

Ik heb nu maar besloten om voor Blues te gaan. Typt heerlijk en lijkt prima voor gamen, ik ben toch niet zo'n hardcore gamer :P En als het echt niet werkt kan ik het nog terugsturen. Een Ducky Shine 3 met MX Blues, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ben je op hetzelfde bord uitgekomen als hier op het bureau ligt, kan me niet voorstellen dat je er spijt van krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubeuhh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:40
Hallo
ik ben op zoek naar een plaats waar ik belgishe AZERTY keycaps kan kopen. Iemand een idee? Ik weet dat dit gaat bij wasdkeyboards maar zijn er nog plaatsen waar ze deze hebben? Kan helaas niks vinden :S

[ Voor 36% gewijzigd door rubeuhh op 04-02-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
Vandaag is het toetsenbord binnengekomen. Tot nu toe erg tevreden mee, het typt in ieder geval erg fijn. Ik heb er nog niet mee kunnen gamen, daarvoor moet ik hem eerst verslepen naar mijn game-pc. Wel wat Trackmania op gespeeld en dat ging niet significant slechter dan op scissor switches van mijn laptop. Sterker nog, ik heb meteen wat tijden verbeterd :P

In ieder geval, het lijkt een erg goed toetsenbord. Het enige puntje, zij het klein, is dat de spatiebalk totaal anders klinkt dan de rest van de toetsen. De grotere toetsen hebben dat allemaal, maar die druk je niet zo vaak als de andere. Het klinkt best apart, maar als je er niet op let is het ook geen probleem.

En hij voelt echt gigantisch stevig aan, het geeft een gevoel van een tank o.i.d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grotere toetsen voelen altijd anders aan, komt doordat deze gebruik maken van stabilizers. Haal ze er maar eens af, dan zie je wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 16:21

el-jorge

turn around and feel the vibe

SmiGueL schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:38:
Naar aanleiding van Phuncz in "Het grote mechanische toetsenborden topic" met een K70 Black MX-Red, hieronder enkele pics van m'n deze week gearriveerde Corsair K70 Gunmetal met MX-Brown. :)

Ik moet zeggen dat ik een beetje m'n twijfels had bij de Gunmetal kleur, maar achteraf ziet ie er super uit! :) De blauwe verlichting heb ik standaard uit, hier ben ik niet zo'n fan van. XD
Waar haal je die corsair met browns? En kan je die ook met rode backlight krijgen?

Spielerei...

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.