Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

ppl schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:51:
Mensen geven vrijwel geen zier om het toetsenbord en dat is ook duidelijk te zien als het ding vervangen moet worden: de eerste de beste wordt gekozen. Het verklaart ook de zeldzaamheid van mechanische toetsenborden. Men kent pas dit soort toetsenborden als ze RSI klachten hebben en de arbodienst ze op dit soort producten wijst.
Ik snap de koppeling "mechanische toetsenborden" en RSI klachten niet, het lijkt me dat dat bijna volledig ligt aan de houding (rug, hoogte, toetsenbordpositie), gebruikspatroon (werken<->pauze) en de genetische aanleg voor RSI-klachten. Niet wat voor manier de aanslag geregistreerd wordt. Dat die speciale ergonomische toetsenborden vaker gebruik maken van switches heeft mogelijk meer te maken met economische overwegingen waar een rubber-dome met membraan niet mogelijk of wenselijk is. Sowieso maken ze daar ook geen toetsenborden voor 20€ omdat men als klant blijkbaar verwacht veel te betalen. Weinig tot geen concurrentie = zelf prijs bepalen.

Persoonlijk heb ik er geen last tijdens gamen van dat mijn 108-key toetsenbord niet centraal (met licht offset naar rechts toe) staat aan mijn schouders of andere delen van mijn arm, ik heb enkel last van mijn pols maar dat is gekomen door ze in het niet zo lange verleden te overbelasten met gewicht. Maar ik game dan ook eerder 2 uur per dag, wat niet bij "overmatig gebruik" zal liggen waardoor je ineens allerlei klachten krijgt. Wel ben ik minstens 10u per dag bezig aan een PC en dus veel typ op een toetsenbord, waar de positie wel belangrijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
ppl schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:51:
[...]

Dit is jargon en dat vindt je vrijwel niet in het Engels woordenboek terug. Daarnaast staat er nergens een onderscheid noch de melding dat het om een technische definitie of gangbare spreektaal gaat want als dat wel het geval was geweest dan zouden 2 mensen je niet terecht wijzen ;)
Als je dan toch met termen gaat gooien doe het dan gewoon goed en gebruik de juiste. Daar help je de ander pas echt mee want als die moet gaan zoeken of het moet uitleggen/navragen bij een ander geeft dat niet de verwarring die het nu geeft. Het voorkomt een discussie als deze. Daarom hebben we iets als standaardisatie, standaard instituten, enz.

[...]

Dan zeg ik het nog maar wat duidelijker: het punt wat je probeert te maken is complete onzin. Waarom? Lees mijn vorige reply maar eens heel goed na, daar staat de onderbouwing. In het kort: jij vindt dat een numpad een must is, ik geef aan dat er wetenschappelijk materiaal is die aantoont dat het onwenselijk is (althans zoals het nu op een toetsenbord zit).

Het punt wat je hier nu probeert te maken mbt gewenning is ook weer onzin en eigenlijk ook redelijk respectloos. Het is een grove onderschatting van de gemiddelde gebruiker en daarbij ook de verantwoordelijkheid die de ICT-afdeling, de werknemer zelf en de arbo-deskundige hebben. Zoals iedere ICT'er die daadwerkelijk weet wat ie aan het doen is weet, is het van groot belang dat er begeleiding is als je, met name grote, wijzigingen gaat aanbrengen. Dat is in de vorm van een handleiding, cursus, iets anders en uiteraard zijn er combinaties mogelijk. Praktijkervaring leert dat het probleem die jij ziet niet bestaat. Mensen geven vrijwel geen zier om het toetsenbord en dat is ook duidelijk te zien als het ding vervangen moet worden: de eerste de beste wordt gekozen. Het verklaart ook de zeldzaamheid van mechanische toetsenborden. Men kent pas dit soort toetsenborden als ze RSI klachten hebben en de arbodienst ze op dit soort producten wijst. Pijn is een signaal van het lichaam om je tot iets anders te motiveren (het is een afweermechanisme van het lichaam). Pijn is geen fijne ervaring. Als een andere houding de pijn verminderd of wegneemt dan zul je die prefereren. Dat maakt gewenning een eitje.

TL;DR: je informatie is incorrect en je bent spijkers op laag water aan het zoeken. Laat dat overdrijven nou maar gewoon achterwege, houdt de discussie hier ook leuker.
Goed, ik denk dat ik jou statement niet beter had kunnen ontkrachten dan je nu zelf doet.
Gebrek aan empathie is iets waar veel mensen last van hebben hoor, trek het je niet aan, wel kan het nuttig zijn voor jezelf hier iets aan te doen. Agressie is wel een must om iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:08
Okee, na een berg informatie verwerkt te hebben heb ik besloten om ook aan een mechanisch tobo te gaan.

Het doel van het bord is hoofdzakelijk (FPS, MMO) gamen en af en toe wat typen.

De keuze is gevallen op Brown switches vanwege de lichte feedback, dat líjkt me wel fijn. Op het werk liggen twee SS G6v2, en zo linear, ik weet het niet. Zwaardere feedback van Blues líjkt me minder.
Browns dus.

Op het moment zit ik achter een MS Wired Keyboard 200, na een Razer Lycosa (verkocht, niet mijn ding) en een G15 daarvoor, een Logitech Media ding, en verder weet ik het niet meer...

Ik ben erachter gekomen dat ik mediatoetsen, macrotoetsen en backlight niet mis. Volumetoetsen stel ik wel op prijs en een numpad vind ik ook handig.

Na wat zoekwerk ben ik bij de Ducky toetsenborden uitgekomen, met name de Zero DK2108. Het simpele ontwerp en volumetoetsen bevallen me wel. Ook de prijs, onder de €100,- zou ik graag willen blijven.

De vraag is nu echter; zijn de Ducky's in basis/ontwerp/kwaliteit allemaal hetzelfde, hebben ze alleen andere caps, backlight en eventueel wat extra mediatoetsen, of zijn er echt verschillen die echt meerwaarde bieden over de Zero?

Ik ben niet op zoek naar een overzicht van alle functies, die staan ook op de site, maar omdat ik (nog) niet goed weet wat de meerwaarde is van bepaalde verschillen heb ik graag wat meer input :)

Als de Zero een simpele versie is van de anderen, maar gewoon niet 'Shined', dan ga ik voor de Zero.

Beetje rustig hier.. Maar de Zero is besteld :)

[ Voor 2% gewijzigd door jeryz op 22-12-2013 18:46 . Reden: gewoon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Kirishima schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:47:
Okee, na een berg informatie verwerkt te hebben heb ik besloten om ook aan een mechanisch tobo te gaan.

Het doel van het bord is hoofdzakelijk (FPS, MMO) gamen en af en toe wat typen.

De keuze is gevallen op Brown switches vanwege de lichte feedback, dat líjkt me wel fijn. Op het werk liggen twee SS G6v2, en zo linear, ik weet het niet. Zwaardere feedback van Blues líjkt me minder.
Browns dus.

Op het moment zit ik achter een MS Wired Keyboard 200, na een Razer Lycosa (verkocht, niet mijn ding) en een G15 daarvoor, een Logitech Media ding, en verder weet ik het niet meer...

Ik ben erachter gekomen dat ik mediatoetsen, macrotoetsen en backlight niet mis. Volumetoetsen stel ik wel op prijs en een numpad vind ik ook handig.

Na wat zoekwerk ben ik bij de Ducky toetsenborden uitgekomen, met name de Zero DK2108. Het simpele ontwerp en volumetoetsen bevallen me wel. Ook de prijs, onder de €100,- zou ik graag willen blijven.

De vraag is nu echter; zijn de Ducky's in basis/ontwerp/kwaliteit allemaal hetzelfde, hebben ze alleen andere caps, backlight en eventueel wat extra mediatoetsen, of zijn er echt verschillen die echt meerwaarde bieden over de Zero?

Ik ben niet op zoek naar een overzicht van alle functies, die staan ook op de site, maar omdat ik (nog) niet goed weet wat de meerwaarde is van bepaalde verschillen heb ik graag wat meer input :)

Als de Zero een simpele versie is van de anderen, maar gewoon niet 'Shined', dan ga ik voor de Zero.

Beetje rustig hier.. Maar de Zero is besteld :)
Ik wil zelf ook geen blue, die zijn echt te clicky (in huis gehad, terwijl ik een brown versie besteld had, maar omdat verkeerde switches heb ik deze RMA-ed), typen deed het wel heel fijn trouwens.
Ik ben zelf nog aan het wachten totdat de CM Storm Mech met brown of red uitkomt in de EU.

Zijn die SS G6v2 op jouw werk reds?
Ik neig ook naar brown maar weet het niet zeker, je hoort toch veel mensen zweren bij rood, vooral voor gaming, maar aan de andere kant moet het normaal typen (coden) niet belemmert worden.
Ik ben bang dat het alleen mogelijk is hier echt een afweging in te maken door ze allebei in huis te hebben en langdurig te proberen. Ik ben in de media markt geweest en even op de Logitech 710+ getikt maar daar werd ik ook niet wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 20:41
Nieuwe firmware voor de Ducky Shine 3 staat online, hopelijk is de backlight nu ook rustiger.
Heb de info via Facebook, staat nog niet op de site van Ducky.

Ducky Shine 3 Firmware Update

01. Increased LED backlight PWM frequency.
02. New: Multimedia keys (Fn + Calc = Play/Pause, Fn + PC = Stop, Fn + Mail = Previous Song, Fn + Home = Next Song).
03. New: Adjustable reactive mode delay time (Fn + R_Alt + ↑↓).
04. New: CM1 and CM2 mode are now independent. They can be activated in any backlight mode, with 3 brightness levels and breathing mode (Fn + F11/F12).
05. New: Hold Fn + F10 to turn off all backlight functions.
Note: Ducky Yellow / Snake can be updated too

●Shine 3 DK9008 (US ANSI) V1.1.7
http://goo.gl/hczE92

●Shine 3 DK9008 (JIS) V2.1.3
http://goo.gl/kK27yC

●Shine 3 DK9008 (European ISO) V3.1.1
http://goo.gl/HM8uN8

●Shine 3 DK9087 (US ANSI) V1.0.2
http://goo.gl/k0DO2r

●Shine 3 DK9087 (JIS) V2.0.2
http://goo.gl/qYmBDX

●Shine 3 DK9087 (European ISO) V3.0.2
http://goo.gl/aJhcPh

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Artimunor schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:14:
Ik ben bang dat het alleen mogelijk is hier echt een afweging in te maken door ze allebei in huis te hebben en langdurig te proberen. Ik ben in de media markt geweest en even op de Logitech 710+ getikt maar daar werd ik ook niet wijzer van.
Typen gaat zowel met reds als met browns goed. Gamen trouwens ook wel, dus ik zou gewoon een muntje opgooien. ;)
Of kiezen voor gaming (reds) of typing (browns) als een van de twee belangrijker voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Phuncz schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 08:19:
Ik snap de koppeling "mechanische toetsenborden" en RSI klachten niet, het lijkt me dat dat bijna volledig ligt aan de houding (rug, hoogte, toetsenbordpositie), gebruikspatroon (werken<->pauze) en de genetische aanleg voor RSI-klachten. Niet wat voor manier de aanslag geregistreerd wordt. Dat die speciale ergonomische toetsenborden vaker gebruik maken van switches heeft mogelijk meer te maken met economische overwegingen waar een rubber-dome met membraan niet mogelijk of wenselijk is. Sowieso maken ze daar ook geen toetsenborden voor 20€ omdat men als klant blijkbaar verwacht veel te betalen. Weinig tot geen concurrentie = zelf prijs bepalen.
Dat TKL verhaal heeft inderdaad te maken met houding (met name die van je schouders). De switches van een toetsenbord zijn een ander verhaal. Daar geldt het principe van actie = -reactie. Kortom, jij oefent een kracht uit op de toets maar andersom ook. Hoe groter die kracht des te meer je 'm zult voelen en des te minder plezierig je dat zal ervaren.

Bij een rubberdome moet je de toets helemaal indrukken voor hij geregistreerd wordt. Dat betekent dat je de toets tegen een hard vast object (de bodemplaat) moet rammen. Bij een mechanisch toetsenbord hoeft dat niet maar dat is wel afhankelijk van de switch zelf. Bij iets als de Cherry MX blue merk je heel snel wanneer het genoeg is, bij een brown weer wat minder. Dat opmerken doe je middel van dat klikje. Dat klikje is een stuk minder merkbaar dan de toets tot de bodemplaat inrammen. Je oefent minder kracht uit op de toets en de toets ook minder op je vingers. Voor iemand die veel tikt of iemand die reuma heeft is dat een wereld van verschil.

Het is dus niet zozeer hoe de aanslag geregistreerd wordt maar waar in het traject (op de bodem of ergens halverwege) en hoe jij als gebruiker die registratie op kunt merken.

RSI an sich is nogal persoonlijk zoals iedere medische klacht dat is. Er zijn wel wat gemene delers en oplossingen in de vorm van hardware en gedragsveranderingen. Daarom heeft de een er wel last van, een ander niet en werkt de ene oplossing wel en een andere helemaal niet.

@Artimunor: gezien je persoonlijke aanval ben je dus niet meer in staat om inhoudelijk te reageren. Dat geeft al wel aan dat je een discussie ver boven je hoofd bent gestart. Geen verstandige keuze. Voor een volgende keer is het ook handig om te weten dat toegeven dat je er geen verstand van hebt en/of er naast zit je ook eerder siert dan een persoonlijke aanval. Overigens hoef je ook niet een complete post te citeren. Wat typen betreft: dat kun je met ieder toetsenbord. Of het ook prettig en ergonomisch gaat is vers 2. Op die vlakken moet je je concentreren (wat je pertinent weigert), dan weet je namelijk ook meteen welke switch je moet hebben. Als jij een mechanisch toetsenbord wil zul je toch echt eens aan je huiswerk moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:02:
Nieuwe firmware voor de Ducky Shine 3 staat online, hopelijk is de backlight nu ook rustiger.
Heb de info via Facebook, staat nog niet op de site van Ducky.

Ducky Shine 3 Firmware Update

01. Increased LED backlight PWM frequency.
02. New: Multimedia keys (Fn + Calc = Play/Pause, Fn + PC = Stop, Fn + Mail = Previous Song, Fn + Home = Next Song).
03. New: Adjustable reactive mode delay time (Fn + R_Alt + ↑↓).
04. New: CM1 and CM2 mode are now independent. They can be activated in any backlight mode, with 3 brightness levels and breathing mode (Fn + F11/F12).
05. New: Hold Fn + F10 to turn off all backlight functions.
Note: Ducky Yellow / Snake can be updated too

●Shine 3 DK9008 (US ANSI) V1.1.7
http://goo.gl/hczE92

●Shine 3 DK9008 (JIS) V2.1.3
http://goo.gl/kK27yC

●Shine 3 DK9008 (European ISO) V3.1.1
http://goo.gl/HM8uN8

●Shine 3 DK9087 (US ANSI) V1.0.2
http://goo.gl/k0DO2r

●Shine 3 DK9087 (JIS) V2.0.2
http://goo.gl/qYmBDX

●Shine 3 DK9087 (European ISO) V3.0.2
http://goo.gl/aJhcPh
Heb hem erop gezet maar de backlight werd er niet rustiger op, integendeel. Als ik nu schakel tussen de verschillende modi met FN + F10 flitst de backlight af en toe op bepaalde toetsen. Dit deed hij nog niet met firmware versie 1.1.6. De nieuwe functie voor wat betreft de mediatoetsen vind ik wel verdomde handig overigens.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

ppl schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:53:
[...]

Dat TKL verhaal heeft inderdaad te maken met houding (met name die van je schouders). De switches van een toetsenbord zijn een ander verhaal. Daar geldt het principe van actie = -reactie. Kortom, jij oefent een kracht uit op de toets maar andersom ook. Hoe groter die kracht des te meer je 'm zult voelen en des te minder plezierig je dat zal ervaren.

Bij een rubberdome moet je de toets helemaal indrukken voor hij geregistreerd wordt. Dat betekent dat je de toets tegen een hard vast object (de bodemplaat) moet rammen. Bij een mechanisch toetsenbord hoeft dat niet maar dat is wel afhankelijk van de switch zelf. Bij iets als de Cherry MX blue merk je heel snel wanneer het genoeg is, bij een brown weer wat minder. Dat opmerken doe je middel van dat klikje. Dat klikje is een stuk minder merkbaar dan de toets tot de bodemplaat inrammen. Je oefent minder kracht uit op de toets en de toets ook minder op je vingers. Voor iemand die veel tikt of iemand die reuma heeft is dat een wereld van verschil.

Het is dus niet zozeer hoe de aanslag geregistreerd wordt maar waar in het traject (op de bodem of ergens halverwege) en hoe jij als gebruiker die registratie op kunt merken.
Hmm interessant. Ik heb zelf "blindelings" een "Cherry MX Red"-voorzien keyboard gekocht zonder enige ervaring met mechanische toetsenborden en daar valt dat kortere registratie-traject dus minder op dan ik had gedacht. Misschien is het mijn jonge, frivole lichaam dat wil rammen op de toetsen, maar zelf vind ik dit bij de Red switches heel wat minder geprononceerd dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:08
Artimunor schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:14:
[...]

Ik wil zelf ook geen blue, die zijn echt te clicky (in huis gehad, terwijl ik een brown versie besteld had, maar omdat verkeerde switches heb ik deze RMA-ed), typen deed het wel heel fijn trouwens.
Ik ben zelf nog aan het wachten totdat de CM Storm Mech met brown of red uitkomt in de EU.

Zijn die SS G6v2 op jouw werk reds?
Ik neig ook naar brown maar weet het niet zeker, je hoort toch veel mensen zweren bij rood, vooral voor gaming, maar aan de andere kant moet het normaal typen (coden) niet belemmert worden.
Dat zijn reds ja :)

De ducky zero browns is vandaag binnengekomen, en ik moet nog een beetje wennen aan het geluid, maar ook aan het proberen wat zachter te typen; niet bottomen van de toetsen. De feedback van de browns is tijdens typen niet echt aanwezig moet ik zeggen, maar dat komt misschien nog tijdens wat games, of na wat meer wennen :)

Maar ik ben er blij mee, het typt in ieder geval super! Veel beter en lichter dan de domes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
MiBe schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:25:
[...]

Heb hem erop gezet maar de backlight werd er niet rustiger op, integendeel. Als ik nu schakel tussen de verschillende modi met FN + F10 flitst de backlight af en toe op bepaalde toetsen. Dit deed hij nog niet met firmware versie 1.1.6. De nieuwe functie voor wat betreft de mediatoetsen vind ik wel verdomde handig overigens.
Bij mij is de backlight wel rustiger geworden, flikkeringen zijn toch minder in de laagste stand.
Heb je hem ook proberen te resetten na de update door de 2 Ducky toetsen ingedrukt te houden?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op die manier wel wellicht, maar ik bedoel echt het flitsen als je tussen de standen schakelt. Dit had ik nog niet met de vorige firmware en heb het probleem nog steeds na het resetten van het toetsenbord. Heb even een filmpje gemaakt ter verduidelijking:

[YouTube: http://youtu.be/bAOZjyF79VU]

[ Voor 3% gewijzigd door MiBe op 24-12-2013 16:56 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Hmm inderdaad, dat heeft de mijne ook. Waarschijnlijk hebben ze toch concessies moeten doen ivm de onrustige backlight. Zal het even gaan melden op hun Facebook pagina inclusief jou filmpje.

Eigenlijk de enigste plek waar ze tot nu toe reageren, mails geven ze geen reactie op.

https://www.facebook.com/...d/117547488320354?fref=ts

De mediatoetsen werken bij mij niet onder Winamp, onder Media Player wel ;(

Wat ook gaaf is met de nieuwe firmware, je kan bijvoorbeeld de WSAD toetsen feller laten branden dan de rest. Ziet er prachtig uit :P

Inprogrammeren onder de CM1 en CM2 welke toetsen je verlicht wil hebben. En met FN+CM1/2 verschillende helderheden instellen.

[ Voor 52% gewijzigd door Roger_Rabbit op 25-12-2013 15:39 ]

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 07:02
Welke lay-out wil je?
Op mijn laptop had ik een ansi layout. Die beviel mij echt!

Wil je met of zonder numpad?
Ik gebruik veel excel, dus is een numpad voor mij essentieel.

Wil je backlight?
Niet persee, mocht het erop zitten dan niet te fel!

Welke MX Switch prefereer je?
Omdat ik mijn pc voor school en gaming gebruik denk ik brown.

Wat je is je budget?
max 80 euro.

Wil je macro toetsen?
Nee

Doel van het keyboard?
Gaming en het tikken van mijn afstudeeropdracht.

Extra:
Op het moment bezit ik een k330. Omdat windows 8 en dit toetsenbord niet lekker met elkaar omgaan, valt het toetsenbord soms weg. De scissor switches in mijn laptop vond ik persoonlijk het fijnst tikken tot nu toe. Omdat een fatsoenlijk toetsenbord volgens mij niet te vinden is met een scissor switch ben ik opzoek naar een mechanisch keyboard. Ik ben benieuwd wat jullie voor tips kunnen geven!

Ik heb wel nagedacht over een TKL model en dan een losse numpad dat zou ook een optie kunnen zin. Tevens heb ik op het moment alles van steelseries en heb dus zitten kijken naar de 6gv2. Ook stoor ik mij niet echt aan het geluid van een blue switch dus er zijn nog twijfels genoeg. Ik heb nog niet echt een merk op het oog en hoop dat jullie mij met tips kunnen helpen.

Ik ben benieuwd naar jullie tips!

Groetjes,

Gert-Jan

[ Voor 11% gewijzigd door Mister_GJ op 26-12-2013 20:46 ]

• ppl
  • Niet online

ppl

Phuncz schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:53:
Hmm interessant. Ik heb zelf "blindelings" een "Cherry MX Red"-voorzien keyboard gekocht zonder enige ervaring met mechanische toetsenborden en daar valt dat kortere registratie-traject dus minder op dan ik had gedacht. Misschien is het mijn jonge, frivole lichaam dat wil rammen op de toetsen, maar zelf vind ik dit bij de Red switches heel wat minder geprononceerd dan verwacht.
Dat is ook de eigenschap van de MX red en black switches. Daar voel je niks, dat is alleen bij de MX blue en brown switches. Neem ik even niet de wat zeldzamere MX green, clear e.d. mee. Daarnaast spelen bij deze switches ook de kracht waarmee je ze indrukt een rol. De exacte cijfers vindt je in de topicstart.

Ik merk zelf dat ik mijn blues minder ver indruk als de browns omdat ik gewoon sneller voel en hoor waar dat klikje zit. Het maakt tikken voor mij makkelijker en daarin ben ik niet de enige. Dat is bij games dan weer lang niet altijd een voordeel en juist daarom kiezen gamers dan weer vaak red, black of de brown als ze ook het nodige willen tikken. Waar ik waarschijnlijk wel de enige in ben: ik vind blues minder herrie maken dan de browns. Het is een heel zacht maar hoog klikje terwijl je bij de browns heel duidelijk de toetsen kunt horen. Ongeacht of ik die dingen naar de bodem druk of niet. Datzelfde had ik ook nadat ik er van die rubbertjes onder had gedaan (die wel het lawaai doen afnemen trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:49:
De mediatoetsen werken bij mij niet onder Winamp, onder Media Player wel ;(
Dat kun je gewoon instellen in Winamp toch?
gertjanw1993 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:39:
Ik heb nog niet echt een merk op het oog en hoop dat jullie mij met tips kunnen helpen.
Ducky Zero met reds, browns of blues. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-12-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
[...]
@Artimunor: gezien je persoonlijke aanval ben je dus niet meer in staat om inhoudelijk te reageren. Dat geeft al wel aan dat je een discussie ver boven je hoofd bent gestart. Geen verstandige keuze. Voor een volgende keer is het ook handig om te weten dat toegeven dat je er geen verstand van hebt en/of er naast zit je ook eerder siert dan een persoonlijke aanval. Overigens hoef je ook niet een complete post te citeren. Wat typen betreft: dat kun je met ieder toetsenbord. Of het ook prettig en ergonomisch gaat is vers 2. Op die vlakken moet je je concentreren (wat je pertinent weigert), dan weet je namelijk ook meteen welke switch je moet hebben. Als jij een mechanisch toetsenbord wil zul je toch echt eens aan je huiswerk moeten beginnen.
Grappig mannetje ben jij zeg, iets met pot en ketel.
Huiswerk doe ik al tientallen jaren niet meer, en mijn research kan jij niets van weten tenzij je bij een bepaalde U.S. dienst werkt.
Welke vlakken ik me op -moet- concentreren bepaal ik verder ook zelf wel.

Voor magere of kleine ventjes met hele dunne schoudertjes heb je op het ergonomie vlak wel gelijk, dan is zo'n echt grote-mensen-keyboard misschien wel gevaarlijk voor je tere armpjes, alleen ging de discussie eerder niet over ergonomie maar over gewenning.

Voor mij is een normaal toetsenbord gewoon een perfecte indeling.
Voor jou blijkbaar niet, case closed.
ppl schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:49:
[...]
Waar ik waarschijnlijk wel de enige in ben: ik vind blues minder herrie maken dan de browns. Het is een heel zacht maar hoog klikje terwijl je bij de browns heel duidelijk de toetsen kunt horen. Ongeacht of ik die dingen naar de bodem druk of niet.
Herrie is de juiste benaming inderdaad, het aantal decibel is namelijk wel iets hoger bij blues, deze hoge tonen reiken alleen minder ver en worden meer gedempt door muren etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Artimunor op 27-12-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 07:02
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:31:
[...]
Ducky Zero met reds, browns of blues. ;)
Ik heb zojuist een ducky zero model besteld bij alternate, met browns. Zijn daar op voorraad voor 89.90 en aangezien ik nog wat andere onderdelen nodig had is dat allemaal geregeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
ppl schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:49:
[...]

Ik merk zelf dat ik mijn blues minder ver indruk als de browns omdat ik gewoon sneller voel en hoor waar dat klikje zit. Het maakt tikken voor mij makkelijker en daarin ben ik niet de enige. Dat is bij games dan weer lang niet altijd een voordeel en juist daarom kiezen gamers dan weer vaak red, black of de brown als ze ook het nodige willen tikken. Waar ik waarschijnlijk wel de enige in ben: ik vind blues minder herrie maken dan de browns. Het is een heel zacht maar hoog klikje terwijl je bij de browns heel duidelijk de toetsen kunt horen. Ongeacht of ik die dingen naar de bodem druk of niet. Datzelfde had ik ook nadat ik er van die rubbertjes onder had gedaan (die wel het lawaai doen afnemen trouwens).
Veel van het geluid van die Cherry MX-borden komt van de opwaartse beweging (of naja, het stoppen na de opwaartse beweging). Want de browns maken geen geluid bij de "klik" (of jij hebt een andere versie dan ik) maar wel bij het bottomen en het toppen zoals ik het maar even noem. In hoeverre dat anders is bij de blues dan bij browns heb ik nooit naast elkaar gehouden eigenlijk. Maar als je tikt met de blues bijvoorbeeld is het actuatieklikje niet het heftigste wat je hoort. Afhankelijk van je typstijl natuurlijk.

Maar ook een Realforce maakt hierdoor meer herrie dan een standaard rubber dome toetsenbord, omdat het toppen gewoon meer herrie maakt.

Misschien binnenkort eens een testje doen met wat verschillende toetsenborden en kijken of ik het geluidniveau en bijbehorende signatuur kan quantificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:34
Inmiddels is de opvolger van de CM Storm Quickfire TK uit en te koop bij in de winkels!

Ik vindt dit een erg fijn toetsenbord en hij is ook nog betaalbaar! :)

Hier mijn review over de CM Storm Quickfire TK Stealth

productreview: CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown review door gekke-gerrit

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Er staat weer een nieuwe firmware online voor de Ducky Shine 3 voor de liefhebbers.

http://www.duckychannel.com.tw/en/firmware_updater.html

De laatste die ik gepost had zat een fout in (v 1.1.7), ze zijn ook offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
gertjanw1993 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:11:
[...]

Ik heb zojuist een ducky zero model besteld bij alternate, met browns. Zijn daar op voorraad voor 89.90 en aangezien ik nog wat andere onderdelen nodig had is dat allemaal geregeld! :)
Linkje? Kan de Ducky's niet vinden bij Azerty.
gekke-gerrit schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:39:
Inmiddels is de opvolger van de CM Storm Quickfire TK uit en te koop bij in de winkels!
In welke zin is dit een opvolger? Is toch gewoon een andere / nieuwe variant?

[ Voor 28% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-12-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artimunor schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:42:
[...]

Grappig mannetje ben jij zeg, iets met pot en ketel.
Huiswerk doe ik al tientallen jaren niet meer, en mijn research kan jij niets van weten tenzij je bij een bepaalde U.S. dienst werkt.
Welke vlakken ik me op -moet- concentreren bepaal ik verder ook zelf wel.

Voor magere of kleine ventjes met hele dunne schoudertjes heb je op het ergonomie vlak wel gelijk, dan is zo'n echt grote-mensen-keyboard misschien wel gevaarlijk voor je tere armpjes, alleen ging de discussie eerder niet over ergonomie maar over gewenning.

Voor mij is een normaal toetsenbord gewoon een perfecte indeling.
Voor jou blijkbaar niet, case closed.
Hij maakt een prima punt en jij probeert je gelijk te halen door hem persoonlijk aan te vallen, denk dat GoT voor jou dan wellicht niet het ideale forum is om discussies te voeren. Een denigrerende reactie schrijven draagt niets bij aan dit topic, integendeel.
Roger_Rabbit schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:16:
Er staat weer een nieuwe firmware online voor de Ducky Shine 3 voor de liefhebbers.

http://www.duckychannel.com.tw/en/firmware_updater.html

De laatste die ik gepost had zat een fout in (v 1.1.7), ze zijn ook offline gehaald.
Heb het flits-probleem nog steeds in v1.1.8, hij is dus nog steeds niet zonder fouten helaas :(
Olaf van der Spek schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:23:
[...]

Linkje? Kan de Ducky's niet vinden bij Azerty.

[...]

In welke zin is dit een opvolger? Is toch gewoon een andere / nieuwe variant?
Alternate ;)

De QuickFire TK Stealth is inderdaad een variant die naast de reguliere QuickFire TK zal bestaan en dus geen opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Weet iemand welke keys je allemaal veilig weg kan halen op een TK blue? Ik hoorde sowieso de spacebar niet, maar vraag me af of er nog meer keys zijn, aangezien er nog een paar behoorlijk grote op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou dat niet kunnen? Heb de spatiebalk van mijn QuickFire TK al meerdere keren zonder problemen verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:13
[...]

RSI an sich is nogal persoonlijk zoals iedere medische klacht dat is. Er zijn wel wat gemene delers en oplossingen in de vorm van hardware en gedragsveranderingen. Daarom heeft de een er wel last van, een ander niet en werkt de ene oplossing wel en een andere helemaal niet.
Met jouw theorie zou een scissor-switch toetsenbord met een zo laag mogelijk profiel het meest ergonomisch zijn. De kracht die je moet uitoefenen om de toets in te drukken is laag, de travel-distance is veel lager dan bij een mechanisch toetsenbord en het profiel van het toetsenbord is lager, waardoor je polsen minder belast worden, omdat je ze minder hoog hoeft te houden.

Uiteindelijk maakt het type toetsenbord niet heel erg veel uit voor ergonomie, maar de houding en rustmomenten zijn vele malen belangrijker dan het type switch. Het is trouwens niet echt onderbouwd of mechanische toetsenborden ergonomischer zijn dan membraan toetsenborden, objectief gezien lijkt een mechanisch toetsenbord door zijn hoogte juist minder ergonomisch.

En om eerlijk te zijn vind ik de hele discussie over TKL tegenover een full-size toetsenbord een beetje kinderachtig. Het verschil is zo ontzettend marginaal, dat ik niet echt snap dat jullie hier ook maar enigszins een punt van maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Belecthor op 29-12-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 18:39
Vraagje he bestaan er zwaardere MX switches dan Black?
Of een manier om het typen zwaarder te maken.
Want ik twijfelde eerst tussen red/black en heb nu een maandje blacks en had het eigenlijk zwaarder verwacht 8)7
Ik zat te denken aan O-ringen maar die dempen alleen het tik geluid volgens mij...

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O-rings maken de switch inderdaad niet zwaarder, die zorgen alleen voor demping en een kortere travel distance. Je bent zo te horen opzoek naar MX Grey, is net als Red en Black een lineaire switch maar dan met een zwaardere veer. Zijn echter vrij zeldzame switches. Volgens mij is MKH de enige in de Benelux die ze levert, op de Ducky G2 Pro S.E. om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Artimunor schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:42:
Daar ging de discussie helemaal niet over. Waar het om ging is de uitspraak dat TKL onzin is. Vanuit medisch oogpunt is dat, zoals eerder aangegeven, pertinent onjuist.

Om dan eens even een stukje poot onder mijn eigen stoel te zagen: je kunt ook gewoon links muizen, heb je geen last van de numpad en ook niet van een ergonomisch probleem. Ware het niet dat de meeste mensen juist dat niet kunnen (ik wel, de enige reden voor mij voor een TKL: iets goedkoper, lekker mobiel en mijn tablet kan wat dichter aangeschoven worden).
Herrie is de juiste benaming inderdaad, het aantal decibel is namelijk wel iets hoger bij blues, deze hoge tonen reiken alleen minder ver en worden meer gedempt door muren etc.
Herrie is niet een kwestie van hoeveelheid decibel. Goede muziek op 80dB wordt niet als herrie ervaren. Het veel zachtere getik op een mechanisch toetsenbord wel. Het soort geluid speelt een grote rol die niet onderschat moet worden. Op YouTube staan diverse filmpjes die dit principe uitleggen, die zijn de moeite van het bekijken waard (gaan over dat hedendaagse muziek harder klinkt door het opschroeven van het aantal dB terwijl muziek van vroeger net zo hard klinkt maar een veel lager dB kent).
Seers schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:25:
Veel van het geluid van die Cherry MX-borden komt van de opwaartse beweging (of naja, het stoppen na de opwaartse beweging). Want de browns maken geen geluid bij de "klik" (of jij hebt een andere versie dan ik) maar wel bij het bottomen en het toppen zoals ik het maar even noem.
Zowel bij op als neer heb je geluid in geval van zowel browns als blue. De plaatjes in de topicstart geven aan waarom. Als je goed luistert naar een brown switch als je 'm licht indrukt kun je de klik horen. Als je er wat verder vandaan zit zul je 'm inderdaad niet meer horen. Wellicht dat het aan afstand en je gehoor ligt (ik merk het ook meestal niet op, alleen als het stil is op de kamer en ik rustig met de pijltjes toetsen aan het navigeren ben).
In hoeverre dat anders is bij de blues dan bij browns heb ik nooit naast elkaar gehouden eigenlijk. Maar als je tikt met de blues bijvoorbeeld is het actuatieklikje niet het heftigste wat je hoort. Afhankelijk van je typstijl natuurlijk.
De keycap speelt hier natuurlijk ook een rol in. Mijn toetsen zijn overigens enigszins gedempt (ik heb er dunne rubbertjes onder zitten, met wat dikkere zou je meer demping hebben). Dat is alleen demping voor de keycap die de switch/bodemplaat raakt (daar heb je toch het meeste last van). Hij dempt niet voor de opgaande beweging.

Voor de rest zou ik maar oppassen met je bewoordingen want je zit nu op het randje van wat de wet toelaat (je zit heel dicht tegen discriminatie aan voor wat betreft mensen met een handicap).
Misschien binnenkort eens een testje doen met wat verschillende toetsenborden en kijken of ik het geluidniveau en bijbehorende signatuur kan quantificeren.
Yup. Er zijn al wat filmpjes op YouTube die het verschil tussen bijv. de stille en niet-stille variant van de Topre switches demonsteren als ook het gebruik van rubbertjes ter demping.
Belecthor schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:19:
Met jouw theorie zou een scissor-switch toetsenbord met een zo laag mogelijk profiel het meest ergonomisch zijn. De kracht die je moet uitoefenen om de toets in te drukken is laag, de travel-distance is veel lager dan bij een mechanisch toetsenbord en het profiel van het toetsenbord is lager, waardoor je polsen minder belast worden, omdat je ze minder hoog hoeft te houden.
Dan heb je dus niet begrepen of gelezen wat er staat. Er staat duidelijk dat het probleem het raken van de bodemplaat is, niet hoever je de toets indrukt noch hoe je je polsen houdt. Bij een scissor ontwerp raak je alsnog de bodem en dus is ook dat niet ergonomisch. Overigens is een te laag profiel ook niet prettig wat tikken betreft (zie de reacties op het toetsenbord van de MacBook Air; meesten vinden hem te "shallow"). Dat van die polsen is iets wat nogal tegenstrijdig is. De ene (RSI) documentatie zegt dat je de polsen ergens op moet laten rusten, de andere raadt dit weer ten zeerste af.
Uiteindelijk maakt het type toetsenbord niet heel erg veel uit voor ergonomie, maar de houding en rustmomenten zijn vele malen belangrijker dan het type switch. Het is trouwens niet echt onderbouwd of mechanische toetsenborden ergonomischer zijn dan membraan toetsenborden, objectief gezien lijkt een mechanisch toetsenbord door zijn hoogte juist minder ergonomisch.
Over dat laatste bestaat tegenstrijdigheid. De ene zegt dat het juist goed is, de ander juist slecht. Er is geen algemene consensus over. Daar kun je dus niks op baseren helaas. Je vergelijking is verder ook scheef. Ja een goede ergonomie behelst diverse aspecten maar het toetsenbord is daar nou juist 1 van en daar gaat het in dit topic nou over. Dit is het kleine beetje dat helpt. Wil je echt ergonomisch bezig zijn zul je verder moeten kijken dan het toetsenbord maar dat lijkt me wel heel erg "obvious".
En om eerlijk te zijn vind ik de hele discussie over TKL tegenover een full-size toetsenbord een beetje kinderachtig. Het verschil is zo ontzettend marginaal, dat ik niet echt snap dat jullie hier ook maar enigszins een punt van maken.
Er is ook geen discussie omdat het argument onzin is (en het verschil is zeer zeker niet marginaal, praat eens met wat ervaringsdeskundigen...). Daarnaast is het nog kinderachtiger om te gaan reageren als je het kinderachtig vindt. En ook ontzettend dom omdat je de discussie opnieuw voedt. Denk het in vervolg en reageer er gewoon niet op zodat het uitsterft.
KetchupFTW schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:26:
Weet iemand welke keys je allemaal veilig weg kan halen op een TK blue? Ik hoorde sowieso de spacebar niet, maar vraag me af of er nog meer keys zijn, aangezien er nog een paar behoorlijk grote op zitten.
Eigenlijk alleen de grote toetsen omdat daar stabilizers onder zitten. Dat zijn stukjes ijzerdraad die de toets stabiliseren (duh). Je kunt die toetsen er wel af halen maar dat moet met beleid. Er zitten klemmetjes onder die de ijzerdraad op z'n plek houden en die wil je niet stuk maken. Bij de spatiebalk heb je vaak ook nog een veertje die weg kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:13
Dan heb je dus niet begrepen of gelezen wat er staat. Er staat duidelijk dat het probleem het raken van de bodemplaat is, niet hoever je de toets indrukt noch hoe je je polsen houdt. Bij een scissor ontwerp raak je alsnog de bodem en dus is ook dat niet ergonomisch. Overigens is een te laag profiel ook niet prettig wat tikken betreft (zie de reacties op het toetsenbord van de MacBook Air; meesten vinden hem te "shallow"). Dat van die polsen is iets wat nogal tegenstrijdig is. De ene (RSI) documentatie zegt dat je de polsen ergens op moet laten rusten, de andere raadt dit weer ten zeerste af.

Over dat laatste bestaat tegenstrijdigheid. De ene zegt dat het juist goed is, de ander juist slecht. Er is geen algemene consensus over. Daar kun je dus niks op baseren helaas. Je vergelijking is verder ook scheef. Ja een goede ergonomie behelst diverse aspecten maar het toetsenbord is daar nou juist 1 van en daar gaat het in dit topic nou over. Dit is het kleine beetje dat helpt. Wil je echt ergonomisch bezig zijn zul je verder moeten kijken dan het toetsenbord maar dat lijkt me wel heel erg "obvious".

Er is ook geen discussie omdat het argument onzin is (en het verschil is zeer zeker niet marginaal, praat eens met wat ervaringsdeskundigen...). Daarnaast is het nog kinderachtiger om te gaan reageren als je het kinderachtig vindt. En ook ontzettend dom omdat je de discussie opnieuw voedt. Denk het in vervolg en reageer er gewoon niet op zodat het uitsterft.
Goed, een discussie als deze is dus compleet zinloos, omdat er blijkbaar geen echt onderzoek naar gedaan is en de experts elkaar tegenspreken, snap je nu dat ik de discussie een beetje kinderlijk vind? ;). En als het écht zoveel verschil zou maken, dan zou niemand meer toetsenborden mogen aanschaffen met een numpad van hun werkgever :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
MiBe schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:55:
Waarom zou dat niet kunnen? Heb de spatiebalk van mijn QuickFire TK al meerdere keren zonder problemen verwijderd.
Omdat die vastzit met speciale veertjes en dat ik heb gehoord dat het zeer moeilijk kan zijn hem er weer op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
MiBe schreef op zondag 29 december 2013 @ 02:42:
[...]

Hij maakt een prima punt en jij probeert je gelijk te halen door hem persoonlijk aan te vallen, denk dat GoT voor jou dan wellicht niet het ideale forum is om discussies te voeren. Een denigrerende reactie schrijven draagt niets bij aan dit topic, integendeel.
TK staat toch voor Te Klein?
(sorry kon het niet laten)

Even over jou opmerking: ik val helemaal niemand persoonlijk aan, eerder andersom, en ik reageer daar op een hele zachtaardige manier op.

Ik kan me best voorstellen dat TK voor sommige mensen goed uitkomt, als het RSI bespaart omdat het beter past bij jou persoonlijke bouw? super! dan helemaal doen! Dit gaat echter lang niet voor iedereen op.
Agree to disagree?
ppl schreef op maandag 30 december 2013 @ 00:53:
[...]

Herrie is niet een kwestie van hoeveelheid decibel. Goede muziek op 80dB wordt niet als herrie ervaren. Het veel zachtere getik op een mechanisch toetsenbord wel. Het soort geluid speelt een grote rol die niet onderschat moet worden. Op YouTube staan diverse filmpjes die dit principe uitleggen, die zijn de moeite van het bekijken waard (gaan over dat hedendaagse muziek harder klinkt door het opschroeven van het aantal dB terwijl muziek van vroeger net zo hard klinkt maar een veel lager dB kent).
Ik geloof niet dat je het doorhad, maar op dit punt gaf ik je juist gelijk.
- meeste mensen vinden het meer herrie
- het is gemeten meer decibel, maar minder 'carry' omdat hoge tonen eerder gedempt worden. dus dat jij het opvat als minder herrie kan ik snappen.

Verder vind ik dat je de agressie die uit je post's spreek wel wat mag matigen.

[ Voor 37% gewijzigd door Artimunor op 30-12-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ik ben op zoek naar dit toetsenbord van ducky:
Afbeeldingslocatie: http://mechanicalkeyboards.com/shop/images/products/large_605_DuckyYellow_keyboard.jpg
De enige site waar ik heb kan vinden is op deze website: http://mechanicalkeyboard...hp?l=product_detail&p=604 mijn vraag is dan ook heeft een van jullie ervaring met deze website? of weet iemand van jullie een alternatief waar ik dit toetsenbord kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:24:
Vraagje ik ben op zoek naar dit toetsenbord van ducky:
[afbeelding]
De enige site waar ik heb kan vinden is op deze website: http://mechanicalkeyboard...hp?l=product_detail&p=604 mijn vraag is dan ook heeft een van jullie ervaring met deze website? of weet iemand van jullie een alternatief waar ik dit toetsenbord kan kopen?
Stuur is anders mail naar (Wendell) www.mechanicalkeyboards.nl. Hij kan je precies vertellen wanneer hij deze kan leveren en voor hoeveel. Mechanicalkeyboards.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik gedaan ongeveer 2 weken geleden hij kon mij toen alleen vertelen dat hij ze in bestelling heeft staan en dat hij niet te horen heeft gekregen wanneer hij ze binnen zou krijgen. Vond het toen beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:14:
Dat heb ik gedaan ongeveer 2 weken geleden hij kon mij toen alleen vertelen dat hij ze in bestelling heeft staan en dat hij niet te horen heeft gekregen wanneer hij ze binnen zou krijgen. Vond het toen beetje vaag.
Het ligt niet aan Wendell maar aan Ducky zelf. Deze leveren helaas niet altijd de bestelling die geplaatst wordt door mechanicalkeyboards.nl ducky zelf heeft capaciteit problemen.

Modbreak:Dit loopt tegen de grenzen van spam aan. We weten inmiddels waar we zijn moeten.

[ Voor 8% gewijzigd door Edmin op 01-01-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:28
Legendary1985 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:12:
[...]

Het ligt niet aan Wendell maar aan Ducky zelf. Deze leveren helaas niet altijd de bestelling die geplaatst wordt door mechanicalkeyboards.nl ducky zelf heeft capaciteit problemen.
Klopt, heb ik ook gehad met men Shine 3 tkl. Was ook verschillende keren uitgesteld door ducky. Gelukkig heeft wendell me altijd goed op de hoogte gehouden.
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:14:
Ducky is nogal traag en onduidelijk met hun communicatie. Je kan met een gerust hart bestellen bij Wendell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
wuswug schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:50:
Vraagje he bestaan er zwaardere MX switches dan Black?
Of een manier om het typen zwaarder te maken.
Want ik twijfelde eerst tussen red/black en heb nu een maandje blacks en had het eigenlijk zwaarder verwacht 8)7
Ik zat te denken aan O-ringen maar die dempen alleen het tik geluid volgens mij...
Greens zijn zwaarder dan Blacks, maar worden niet veel aangeboden, omdat de meeste mensen black al te zwaar vinden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
KetchupFTW schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 01:24:
[...]

Greens zijn zwaarder dan Blacks, maar worden niet veel aangeboden, omdat de meeste mensen black al te zwaar vinden :+ .
Je moet dan geen greens nemen want deze zijn als blue maar zwaarder. Wat jij wil zijn grey deze zijn als black maar dan zwaarder. Dus linear zonder click zoals een black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Ik heb een vraagje. Ik lees al een poos over mechanische toetsenborden, maar zie nu even door alle verschillende mogelijkheden door de bomen het bos niet meer.

Als ik regelmatig veel typ en regelmatig spelletjes speel (FPS), is het verstandiger om een click switch te nemen (zoals bijv. MX Blue) of een lineaire switch (zoals bijv. MX Black).

En welke wordt als het meest prettig beschouwd, de lichtere of zwaardere switches (ik snap verder dat dit uiteindelijk persoonlijk is, maar ik hou niet van een hele zware toetsaanslag).

Verder, qua lawaai, welke zijn het stilst?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 20:17

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Sakete schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:57:
Ik heb een vraagje. Ik lees al een poos over mechanische toetsenborden, maar zie nu even door alle verschillende mogelijkheden door de bomen het bos niet meer.

Als ik regelmatig veel typ en regelmatig spelletjes speel (FPS), is het verstandiger om een click switch te nemen (zoals bijv. MX Blue) of een lineaire switch (zoals bijv. MX Black).

En welke wordt als het meest prettig beschouwd, de lichtere of zwaardere switches (ik snap verder dat dit uiteindelijk persoonlijk is, maar ik hou niet van een hele zware toetsaanslag).

Tactile (clicky) switches vind ik niet zo fijn met FPS, maar andere vinden het wel lekker spelen. Ik zou eerst eens kijken naar MX Red, want die zijn lineair en lichter dan Blacks. Reds zijn echt vrij licht en zul je wel vrij makkelijk bottomen. Dat maakt wel wat geluid, maar een rubberdome doet dat ook. O en tactile switches zijn wel fijn voor typen, dus misschien ook eens kijken naar MX Browns. Die zijn ook vrij licht en hebben een lichte tactile bump. :)

Gewoon eens proberen bij een Mediamarkt ofzo. Die zullen vast wel wat mechanische toetsenborden hebben liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 01-01-2014 22:53 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Heeft iemand hier toevallig een keycap puller over? Ik zou er graag een overnemen :)

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch bezig zijn met vragen, heeft iemand EK "Mechlube" want ik begin me hier echt dood aan te ergeren....

YouTube: HHKB2 spacebar travel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik was al een tijdje aan het kijken voor een mechanical keyboard. Was eigenlijk al min of meer zeker dat het een Ducky ging worden, echter zat er in ons kerstpakket een bon waarbij we bij een aantal andere zaken konden bestellen. Vandaar dat het voor mij voordelig was deze aan een keyboard te bestellen en zodoende mijn eigen uitgave een stuk te verminderen :)

Toen uiteindelijk de Corsair Vengeance K65 met de cherry mx reds besteld. Deze afgelopen week binnen gekregen en moet zeggen het is een erg degelijk en mooi toetsenbord. Ik had hiervoor ook een kleiner variant toetsenbord staan (zonder het numpad gedeelte), waardoor ik deze zelf niet mis maar kan mij voorstellen dan andere personen dit eventueel wel als schadelijk kunnen vinden. Verder zit het werkelijk fantastisch in elkaar en typt het heerlijk weg. Ik merk dat ik zelf wel nog een beetje aan moet wennen, maar het aantal fouten wat ik maak begint zelfs na een paar dagen al drastisch af te nemen. Deze K65 neemt verder ook niet al te veel ruimte op het bureau in en de gunmetal grey finish is ook erg mooi om te zien.
Voorlopig dus erg tevreden mee. Bij een eventuele upgrade naar een grotere ramplank denk ik echter wel snel aan een Corsair K70 (incl backlight) of een Ducky.

Verder ga ik wel eens contact met Corsair opnemen of het eventueel mogelijk is om de WASD en 1 t/m 5 keys los te bestellen. die hadden ze wat mij betreft in deze prijscategorie toch wel mee mogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 17:35

Browns worden wel als een veilige keuze beschouwd. Zelf heb ik er nu een, en binnekort hopelijk 2 met Browns. Waar sommige mensen last van hebben is dat tactile toetsen wat moeilijker te dubbeltappen zijn. Zelf heb ik hier geen enkel probleem mee, en vind ik lineaire switches te saai. Maar het is allemaal eigen voorkeur. Misschien kan je eens een toetsenbord uitproberen bij een winkel, of een switch tester aanschaffen.

En qua geluid. Ze maken allemaal ongeveer evenveel geluid. Wil je iets stils hebben, dan moet je geen mechanisch toetsenbord kiezen. Maar je kan dan altijd toch nog O-rings gebruiken, die het geluid wel een beetje verminderen. Hier is een voorbeeld van hoe ze klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Laatst online: 07-10 07:15
Net een CM Storm QuickFire XT met MX Greens uit Amerika besteld , ben erg benieuwd. Gebruik op het moment een Blackwidow T.E. met MX Blues maar die vind ik eigenlijk nog iets te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor

Reds idd proberen, maar ook browns (en dan niet die van de logitech g710+ want die zijn met o-rings)
Blue kan je ook proberen maar vooral mensen die veel moeten typen en geen prolemen hebben met veel geluid zijn hier fan van.
Brown wordt gezien als middenweg, geen click feedback maar wel voelbare feedback, dus niet linear zoals red.
Er zijn zowel fps als type mensen die brown niks vinden dus deze middenweg is niet voor iedereen weggelegd.
Black green etc zijn allemaal een stuk zwaarder en tenzij je licht typen niet prettig vind (erg laag percentage mensen) zou ik hier niet naar kijken en gewoon red/blue/brown tegen elkaar afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een Razer Tournament edition binnengekregen, puur om te proberen hoe een mechanisch toetsenbord werkt.
Ik vind het wel erg lekker typen, maar nu ik lees hoe "slecht" de Razer serie wel niet is in de OP ben ik toch van plan de MK-50 (blue, dezelfde als de Razer?) aan te schaffen.
Hoe (op welke vlakken) is dat toetsenbord beter dan de Razer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Ik heb zelf ook de Razer Blackwidow, en ik vind hem heel fijn. Goed stevig gebouwd en typt heerlijk. Het is alleen dat het merk Razer niet iedereen aanstaat, met hun felle lampjes, groene logo's, en aparte lettertype op de toetsen. Ook viel hun Blackwidow 2012 editie vaak niet in de smaak omdat hij een zwart-lak glanzende behuizing had, waar je snel vingerafdrukken op kon zien. Bij de 2013 editie is de behuizing mat en is dit dus opgelost ;)

Als dit je smaak is is het verder een prima toetsenbord hoor. Als je niet naar deze dingen op zoek bent en een wat 'serieuzer' toetsenbord zoekt kan je naar de higher end merken gaan kijken.

De Razer heeft inderdaad Cherry MX Blue switches, dus als je hetzelfde typgevoel (en geluid ;) ) wilt houden moet je inderdaad Blues kiezen.

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razer is inderdaad geen high-end merk voor wat mechanische toetsenborden betreft. Qpad is dat echter ook niet dus de overstap naar een MK-50 zal je weinig extra's opleveren, behalve een numpad dan. Wil je echt een meer premium bord kun je naar een Das, Ducky of Filco kijken. Die drie merken steken vooral in bouwkwaliteit boven de mainstream 'gamingmerken' zoals SteelSeries, Razer, Cooler Master, Roccat en Qpad uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:46:
[...]

Zou inderdaad echt beter zijn als numblock links zat!! _/-\o_ Wel helemaal opnieuw leren snel te gebruiken. Dat dan weer wel... :X

Heb zelf vrij ernstige RSI gehad en ergonomie is echt zo belangrijk! (Omvat ook houding imo.)
Je gebeden zijn verhoord: Klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
MiBe schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:35:
[...]

Je gebeden zijn verhoord: Klik :)
Erg interessant ding!
usb3 en audio in+uit daar zat ik een beetje op te wachten eigenlijk

de CM Storm Mech heeft dat ook maar nog niet te krijgen hier in andere smaken dan MX Blue
Nu nog uitvinden of Red wat voor me is.

Edit:
Wat me opvalt is dat er staat Interface: USB2.0 maar dan ook USB Port: USB3.0 + USB2.0
Nog even afwachten of het dus ook echt usb3 is dat usb2 wordt als je em op de computer in een usb 3 poort doet, of dat er iets anders aan de hand is.

[ Voor 22% gewijzigd door Artimunor op 07-01-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Nieuw aangekondigd door Corsair!
It's never been done before: a keyboard with Cherry MX mechanical keyswitches and fully programmable backlighting. Corsair has it first, and we've pushed it to the limit with the ability to program the intensity and color for each key individually. Finally, gamers can have it all: virtually infinite key lighting combinations, with the response and feel of Cherry MX mechanical keyswitches.
http://www.corsair.com/mx-rgb

[ Voor 75% gewijzigd door TheNephilim op 07-01-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 21:59
Heeft de roccat ryos mk pro dat ook al niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:06

Pykow

Angelo OTR

Ik raad iedereen af om een Croshair K90 aan te schaffen, deze heeft vaak problemen met de input.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Artimunor schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:02:
[...]

Erg interessant ding!
usb3 en audio in+uit daar zat ik een beetje op te wachten eigenlijk

de CM Storm Mech heeft dat ook maar nog niet te krijgen hier in andere smaken dan MX Blue
Nu nog uitvinden of Red wat voor me is.

Edit:
Wat me opvalt is dat er staat Interface: USB2.0 maar dan ook USB Port: USB3.0 + USB2.0
Nog even afwachten of het dus ook echt usb3 is dat usb2 wordt als je em op de computer in een usb 3 poort doet, of dat er iets anders aan de hand is.
Wow! Die is echt fantastisch. Als die echt USB3 passthrough heeft is dat wat ik zou willen. Aangezien ik toch al zit te dubben tussen rood en bruin kan ik wel over die kleur heen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Cyleo schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:48:
[...]

Wow! Die is echt fantastisch. Als die echt USB3 passthrough heeft is dat wat ik zou willen. Aangezien ik toch al zit te dubben tussen rood en bruin kan ik wel over die kleur heen komen ;)
wel goed opletten hoor, de osmium (gigabyte) heeft ook usb3 (al een tijdje) alleen werkt deze soms niet goed (met bepaalde apparaten samen)

ik denk dat er uitgebreide reviews op internet zullen zijn voordat deze in NL te koop gaat zijn, dus gewoon goed lezen voordat je een aanschaf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Laatst online: 04-10 09:57
Beste mensen

Ik weet niet of het hier ook de bedoeling is voor aankoopadvies maar zou even niet weten waar ik het anders zou moeten plaatsen.

Ik ben dus van plan een nieuw mechanisch toetsenbord aan te schaffen.

Ik heb de Razer BlackWidow 2013 gehad en was zeer tevreden over de type-prestaties van de blue switches.

Alleen nu wil ik iets anders!

Ik zoek namelijk een toetsenbord met bepaalde features.
Ik heb zelf al veel gezocht maar kan niet echt een toetsenbord vinden die aan deze eisen voldoet.
Kunnen jullie mij helpen?

De eisen zijn:

-PS/2 of een heel goed alternatief hier voor (adaptertje USB>PS/2 bijv)
-USB passthrough voor muis
-Audio passthrough (stereo & microfoon)
-dedicated media controls & volume wheel

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

TecHHeaD schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:05:
Beste mensen

Ik weet niet of het hier ook de bedoeling is voor aankoopadvies maar zou even niet weten waar ik het anders zou moeten plaatsen.

Ik ben dus van plan een nieuw mechanisch toetsenbord aan te schaffen.

Ik heb de Razer BlackWidow 2013 gehad en was zeer tevreden over de type-prestaties van de blue switches.

Alleen nu wil ik iets anders!

Ik zoek namelijk een toetsenbord met bepaalde features.
Ik heb zelf al veel gezocht maar kan niet echt een toetsenbord vinden die aan deze eisen voldoet.
Kunnen jullie mij helpen?

De eisen zijn:

-PS/2 of een heel goed alternatief hier voor (adaptertje USB>PS/2 bijv)
-USB passthrough voor muis
-Audio passthrough (stereo & microfoon)
-dedicated media controls & volume wheel

Alvast bedankt!
De Max Keyboard Nighthawk X8 heeft in ieder geval de eerste 3 features die je noemt. De laatste niet, al zou het kunnen dat er wat Gigabyte toetsenborden zijn die dat wel hebben. Je bieden alleen volgens mij niet de stereo & mic passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Mochten mensen nog geinteresseerd zijn in een 2e handse Ducky. Ik heb mijn Shine 2 TKL (red switches) in de verkoop. V&A aangeboden: Ducky DK9087 Shine 2 TKL
verkocht

[ Voor 3% gewijzigd door wolverine3141 op 08-01-2014 15:36 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
TheNephilim schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:36:
[...]

De Max Keyboard Nighthawk X8 heeft in ieder geval de eerste 3 features die je noemt. De laatste niet, al zou het kunnen dat er wat Gigabyte toetsenborden zijn die dat wel hebben. Je bieden alleen volgens mij niet de stereo & mic passthrough.
Het lijkt me sterk dat dat toetsenbord PS/2 heeft en USB passthrough, want zo op het oog is er maar een USB aansluiting. Ik ben ooit wel eens (online) toetsenbord tegengekomen met twee USB-aansluitingen (waarvan 1 voor de hub/passthrough en 1 voor het toetsenbord (eventueel met PS/2 adapter)), maar ik weet helaas niet meer welk merk/type het was.

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 08-01-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

begintmeta schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:27:
[...]

Het lijkt me sterk dat dat toetsenbord PS/2 heeft en USB passthrough, want zo op het oog is er maar een USB aansluiting. Ik ben ooit wel eens (online) toetsenbord tegengekomen met twee USB-aansluitingen (waarvan 1 voor de hub/passthrough en 1 voor het toetsenbord (eventueel met PS/2 adapter)), maar ik weet helaas niet meer welk merk/type het was.
Ah dat is waar :+ Er is inderdaad maar één USB aansluiting, dus moet je kiezen.

Ik snap overigens niet waarom je per se van PS/2 gebruik zou willen maken, als je ook al die andere features wil. Als hardcore gebruiker ga je natuurlijk dan geen passthrough gebruiken, maar gewoon direct op de PC aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 09:52
begintmeta schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:27:
[...]

De Corsair K70 heeft 2 USB stekkers: 1 voor het toetsenbord en 1 voor de 2 USB sloten in het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Op de Razer Blackwidow 2013 hetzelfde:
1 USB voor het toetsenbord
1 USB voor USB Passthrough
2 Audio stekkertjes voor Headset passthrough

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:43
Zelf zit ik met smart te wachten op een Logitech mechanisch keyboard met LCD scherm. Kan ik eindelijk die G15 eens aan de wilgen hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:20

Silence

Godlike

Stoffa schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:20:
Zelf zit ik met smart te wachten op een Logitech mechanisch keyboard met LCD scherm. Kan ik eindelijk die G15 eens aan de wilgen hangen...
Oke leuk...

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
En toen kwam Corsair met een RGB backlit toetsenbord waar elke toets individueel aangestuurd kan worden:
YouTube: Corsair RGB Backlit Mechanical Keyboard - CES 2014
Met Cherry Red/Brown/Blue's

Releasedate: later dit jaar...

[ Voor 5% gewijzigd door rvdm88 op 09-01-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:56

Vrijdag

De Zwarte

rvdm88 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:20:
En toen kwam Corsair met een RGB backlit toetsenbord waar elke toets individueel aangestuurd kan worden:
YouTube: Corsair RGB Backlit Mechanical Keyboard - CES 2014
Met Cherry Red/Brown/Blue's

Releasedate: later dit jaar...
Liet ik net aan mijn vriendin zien, ik dacht "vindt ze niks".

Reactie: Stoer, wil ik ook wel! 8)

^)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Laatst online: 04-10 09:57
TheNephilim schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:36:
[...]

Bedankt voor je reactie! hier kan ik wel wat mee :)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat de Steelseries 7G dan ook wel voldoet aan die eisen + dat die een extreem lekkere palm-rest heeft :3

Dan ga ik misschien toch eerder voor de 7G.

Maar om mijn eisen even te onderbouwen: ik zat eigenlijk te hopen op een soort mix tussen de G710+ en de Steelseries 7G, zegmaar de dedicated media controls en uiterlijk van de G710+ maar dan met de lineaire switches, PS/2, audio en USB passthrough van de 7G.

De rest kan me verrotten :P

Maargoed, dat is mijn perfecte toetsenbord zegmaar.
Ik denk dat dat een kwestie van tijd is voordat zoiets op de markt komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TecHHeaD schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:53:
Maar om mijn eisen even te onderbouwen: ik zat eigenlijk te hopen op een soort mix tussen de G710+ en de Steelseries 7G, zegmaar de dedicated media controls en uiterlijk van de G710+ maar dan met de lineaire switches, PS/2, audio en USB passthrough van de 7G.
Waarom zijn audio en USB passthrough zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Olaf van der Spek schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:48:
[...]

Waarom zijn audio en USB passthrough zo belangrijk?
Ik vermoed om zo makkelijk je headset te kunnen aansluiten en voor je muis/USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:46
Even een klein vraagje die vast al gesteld is. Kun je in Nederland ergens een demo bordje kopen met alle verschillende cherry switches erop. Ik heb wel eentje van CM-storm gevonden maar die leveren niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Cyleo schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:54:
[...]

Ik vermoed om zo makkelijk je headset te kunnen aansluiten en voor je muis/USB stick?
Muis plug je toch gewoon achter in je computer en headset en USB stick voor in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rickochet94 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:33:
Even een klein vraagje die vast al gesteld is. Kun je in Nederland ergens een demo bordje kopen met alle verschillende cherry switches erop. Ik heb wel eentje van CM-storm gevonden maar die leveren niet in Nederland.
Volgens mij zijn die hier nog niet verkrijgbaar. Je kunt er uiteraard wel één importeren. Als je in de buurt van Breda woont kun je de switches ook bij mij thuis uitproberen, heb momenteel toetsenborden met Blue, Red, Black en Brown liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
MiBe schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:59:
[...]

Volgens mij zijn die hier nog niet verkrijgbaar. Je kunt er uiteraard wel één importeren. Als je in de buurt van Breda woont kun je de switches ook bij mij thuis uitproberen, heb momenteel toetsenborden met Blue, Red, Black en Brown liggen.
Ik woon niet direct in de buurt van Breda, maar wel in de buurt van Tilburg. Dus dat is ook niet zo heel ver weg. Ik zou dan graag een keer de switches willen uitproberen, vooral het verschil tussen de blue's en de brown's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Voor zover ik zie shipt deze Mechanical Key Switch Tester in de Cooler Master EU Store wel naar nederland :)

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
?? Is dat een andere site, eerst zag ik alleen US, Canada en Mexico... In ieder geval thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastynasterd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Heeft de roccat ryos mk pro dat ook al niet? :+
nope die heeft alleen blauwe leds...

waar ik wel benieuwd naar ben is of er inmiddels al meer mensen zo'n ryos mk pro hebben aangeschaft en wat de ervaringen zijn...

mijn razer tarantula is na 5,5 jaar wel aan vervanging toe..
moet de k toets inmiddels bijna kkkkkkkkapot rammen voordat ie em aanslaat, straks breek ik mijn wijsvinger nog eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 15:03

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb nu de corsair K70 en de knoppen zijn zeker wel anders dan die van de Steelseries 6Gv2 die ik 4 jaar heb mogen gebruiken. Het schoonmaken is ook zo een stuk makkelijk maar die rode knopjes die ze erbij leveren niet echt bepaald anders dan de standaard knoppen behalve het patroon erop dat overeenkomt met die van het toetsenbord. Hij is ook lichter dan de 6gv2. Ik vind die reactive typing easter egg wel grappig om te gebruiken. :>

Nu ik reds gebruik en niet meer blacks moet ik wel zeggen dat deze toetsen wel heel erg licht zijn en het typen raar genoeg niet meer zo makkelijker gaat. Puur FPS toetsen zijn dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Rickochet94 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:44:
[...]

?? Is dat een andere site, eerst zag ik alleen US, Canada en Mexico... In ieder geval thanks
Klopt, Cooler Master EU heeft een compleet aparte site. Hebben (helaas) ook niet alles wat ze in de US hebben ;)

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rickochet94 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 02:24:
[...]

Ik woon niet direct in de buurt van Breda, maar wel in de buurt van Tilburg. Dus dat is ook niet zo heel ver weg. Ik zou dan graag een keer de switches willen uitproberen, vooral het verschil tussen de blue's en de brown's.
Stuur me even een DM, dan spreken we wat af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalCoding
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Is er al iemand die de Roccat Ryos MK Pro heeft bemachtigd? Ik zou graag een review ervan willen zien aangezien ik hier in 2014 nog steeds geen winkel kan vinden die het zo verkoopt, voorraad is 9 van de 10x leeg en ze weten zelf ook niet wanneer ze het wel binnenkrijgen.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_Bokslag
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-04-2024
Is het mogelijk om van iemand zo'n setje met verschillende soorten switches te lenen? Ik weet namelijk nog niet zeker welke switches ik graag wil, blauwe hebben tot nu toe mijn voorkeur, het enige wat mij daaraan onhandig lijkt is dat het reset point zo hoog ligt (hoe hoog ongeveer, zoiets als dat de toets helemaal omghoog moet komen?).
Wat ik me verder nog afvraag is hoe is jullie mening over de CM Storm QuickFire TK (Blue switch).
Dit toetsenbord lijkt mij persoonlijk voor mij een goede keuze omdat het relatief goedkoop is, en een tk layout heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nino96
  • Laatst online: 01-10 13:51
hoi! ik gebruik blue switches (heel fijn) maar ik heb een vraag aan jullie waar haal ik een keycap puller vandaan? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nino96
  • Laatst online: 01-10 13:51
Paul_Bokslag schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:52:
Is het mogelijk om van iemand zo'n setje met verschillende soorten switches te lenen? Ik weet namelijk nog niet zeker welke switches ik graag wil, blauwe hebben tot nu toe mijn voorkeur, het enige wat mij daaraan onhandig lijkt is dat het reset point zo hoog ligt (hoe hoog ongeveer, zoiets als dat de toets helemaal omghoog moet komen?).
Wat ik me verder nog afvraag is hoe is jullie mening over de CM Storm QuickFire TK (Blue switch).
Dit toetsenbord lijkt mij persoonlijk voor mij een goede keuze omdat het relatief goedkoop is, en een tk layout heeft.
qua reset point van de blue switches: Dat valt opzich wel mee hoor, ik heb de blackwidow ultimate 2013 en die is heel fijn voor teksten typen en gamen.
Dat toetsenbord ken ik niet verder

[ Voor 4% gewijzigd door Nino96 op 12-01-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 17:09
Nino96 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:19:
hoi! ik gebruik blue switches (heel fijn) maar ik heb een vraag aan jullie waar haal ik een keycap puller vandaan? alvast bedankt
Veel goedkoper als dit (Ebay) ga je ze wss niet vinden. :)

Smi gaat binnenkort de Corsair K70 met MX Brown bestellen. :) Vind de blauwe LED alles behalve mooi, maar wachten op de RGB switches over minstens 6 maanden gaat me toch wat te leng duren. :|

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 13-01-2014 19:17 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul_Bokslag schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:52:
Je kunt de Blue, Red, Black en Brown bij mij thuis proberen als je wil. Woon in Breda, niet ver bij je vandaan dus. Heb tevens de QuickFire TK liggen dus ook die kun je uitproberen, met Brown weliswaar. Blue heb ik op mijn Ducky Shine 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:51
Ik heb sinds kort mijn Filco Majestouch 2 met Browns vervangen door een Majestouch 2 Ninja met Reds.
Ik wilde wel eens een andere switch proberen en ik vind de ninja een stuk cooler qua uiterlijk.
Toetsenbord wordt veel mee gegamed, en ik moet zeggen dat reds prima switches zijn.
Uiteindelijk maakt het me niet veel uit, red of browns, ze hebben beide wel iets eigen wat ze fijn maakt.
Reds voelen wat fluweler aan waar browns wat 'cleaner' voelen. Mis de feedback (het heuveltje) in de browns niet.

Mijn 'oude' Majestouch 2 (Nu op V&A)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N7pXTql.jpg

De ninja
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/600tVwg.jpg
-
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L1XWEkQ.jpg

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 10:49

Kun

Waar kan je het beste mechanische toetsenborden uitproberen? Ik heb tot nu toe alleen in de Media Markt een aantal mechanische toetsenborden kunnen uitproberen, maar slechts een heel klein aantal.

Is er een winkel in Nederland waar ze meer toetsenborden hebben in de showroom? Ik wil graag de verschillende key switches uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:28
Kun schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:24:
Waar kan je het beste mechanische toetsenborden uitproberen? Ik heb tot nu toe alleen in de Media Markt een aantal mechanische toetsenborden kunnen uitproberen, maar slechts een heel klein aantal.

Is er een winkel in Nederland waar ze meer toetsenborden hebben in de showroom? Ik wil graag de verschillende key switches uitproberen.
Zoek het topic eens door op "Uitproberen", deze vraag is al veel vaker gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun

Kun

luuj schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:43:
[...]

Zoek het topic eens door op "Uitproberen", deze vraag is al veel vaker gesteld.
Dus eigenlijk nergens. Alleen bij de Media Markt een paar modellen.

Jammer... Leek me wel wat zo'n mechanisch toetsenbord, maar ga zeker niet zoveel uitgeven aan iets zonder het te kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als het echt niet bevalt kun je het toch altijd doorverkopen of terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun

Kun

Ach ja, what the hell, als het op die manier moet dan is het niet anders... Ligt het overigens aan mij of zijn alle grote computer winkels gesloten waar je vroegah nog grote showrooms had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Bij MediaMarkt kan je blues (razer blackwidow) en browns (blackwidow stealth of logitech g710+) proberen, en bij Cooler Master kan je een switch tester bestellen waar je alle kleuren op kunt testen voor 14 euro. Volgensmij krijg je dit bedrag ook als korting op aankoop van een Cooler Master toetsenbord. Verder zou je er inderdaad een kunnen bestellen en terugsturen als hij niet bevalt ;)

edit: en MiBe is zo aardig om regelmatig tweakers zijn toetsenborden te laten testen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Tjado op 16-01-2014 19:24 ]

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun

Kun

Ik ben idd al een keer bij de Media Markt geweest (Utrecht) en daar hadden ze toen alleen de Logitech G710+ en de Razer Blackwidow met blue switches.

Maar de G710+ vond ik bagger vanwege de o-rings waardoor het eigenlijk weer voelt als een rubber dome toetsenbord.

Er zijn naast de verschillende switches ook nog tientallen verschillende modellen van verschillende fabrikanten en daardoor zo lastig om een keuze te maken als je ze niet eerst kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Rynji schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:52:
Ik wilde wel eens een andere switch proberen en ik vind de ninja een stuk cooler qua uiterlijk.
Van mij mogen een aantal toetsen wel helemaal blank zijn. Tab, Caps Lock, Shift, Ctrl, Win, Alt, Enter en Ctrl weet ik toch wel te zitten. Home, PgUp, End, etc op het numpad heb ik ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 15:58
De CODE (zoals hier vast vaker terug gekomen) vind ik, zeker in de tenkeyless optie, erg mooi om te zien. Echter gezien de verwachte levering van die versie (laat februari) en waarschijnlijk het snelle verloop van die batch, vermoed ik dat wachten op dit board niet realistisch is.

Een redelijke vervanger lijkt mij de Ducky Shine 3 TKL, met white LED. Volgens mij redelijk dezelfde features, fatsoenlijk merk en te krijgen met rode en bruine kersen. Enig probleem is voor mij echter de aanwezigheid van Ducky branded spatie en Windows keycaps (zie hier). Iemand een idee (of ervaring) of het toetsenboard inclusief standaard caps komt? Hoeft niet per se dit bord te zijn, misschien dat Ducky een standaard setje meelevert, zoekresultaten brachten mij nog geen antwoord. Zo flauw als het mag klinken, maar het zou voor mij weleens een dealbreaker kunnen zijn.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Je kan voor toetsenborden met Cherry MX switches altijd genoeg vervangende keycaps kopen natuurlijk :) in alle bedenkbare kleuren en verschillende soorten plastics. Een dealbreaker zou het dus zeker niet hoeven zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjado op 16-01-2014 23:16 ]

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PN_Tailz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:52
Ik heb zelf de Ducky shine 3 DK9008 en de Windows keycaps en spatie zijn idd Ducky branded. Er zit wel een andere spatiebalk bij maar dat is er ook eentje met een print. De keuze is dan een klein Ducky logo zoals je op die TKL versie ziet, of een slang.

Ik ben nog op zoek naar mensen die de rubberen o-ringen gebruiken. Op de WASD site verkopen ze de zacht rubberen versies en die zijn of 0,2mm of 0,4mm in doorsnee. Als je op ebay kijkt bij de "namaak" dan zijn die meestal 1,5mm of 2mm, best een groot verschil. Iemand ervaring met deze varianten?

[ Voor 38% gewijzigd door PN_Tailz op 16-01-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je nu de dikte en diameter met elkaar verwart, zo groot is het verschil namelijk echt niet :P

De NZXT variant van de Shine 3 heeft overigens wel eens standaard spatiebalk zonder slang of eend.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.