Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na velen jaren trouwe dienst was het tijd om mijn Logitech G15 te vervangen.
De reden dat ik destijds de G15 kocht waren de looks, de macro knoppen en het LCD display.
De macro knoppen heb ik nooit gebruikt en van het LCD display was alleen de klok handig.
De volumeknop is het enige waar ik niet meer zonder kan.

Ik was dus op zoek naar een mechanical keyboard met media knoppen. Je keus is dan erg beperkt, ik heb uiteindelijk gekozen voor een Corsair K70, de zwarte versie met rode backlight en red switches.

Ik heb hem nu circa 2 weken in mijn bezit. Mijn grootste angst waren de red switches, ik heb begrepen dat de bruine "middle of the road" zijn en de red switches erg licht. Ik heb dit nergens kunnen testen, op goed gelukt toch de Corsair gekocht.
Ik weet niet of het aan de switches ligt of aan de layout van de corsair, het lijkt nl. of hij "stijler" omhoog loopt dan de G15, maar het typen gaat sneller en erg belangrijk, veel minder typfouten.
Vooral het laatste had ik niet verwacht omdat ik toch wel in aantal reviews heb gelezen dat men eerder per ongeluk toetsen indrukte omdat hij zo licht is.

Gamen gaat er goed op, op dit moment speel ik voornamelijk MMO pvp, met een tig aantal keybinds, ook hier heb ik geen problemen met per ongeluk ingedrukte toetsen.

Qua looks ziet hij er fantastisch uit, vooral 's avonds met de rode backlight.
Al met al, superhappy met de Corsair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jiazzz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:52:
De enige die ik kan vinden zijn de Razer Blackwidow series, maar die staan me niet echt aan en ik wil graag een vormgeving zonder speciale macro toetsen.
Ducky Zero?
En waar kan ik spullen kopen om de toetsenborden te onderhouden, zoals smeermiddel en dergelijke?
Eh, er hoeft toch niks gesmeerd te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Misschien wanneer de switches gaan piepen. maar maak je maar geen zorgen om het onderhoud. af en toe een doekje erover heen, zeker wanneer je chips achter je pc eet. en dan met vette klauwen aan je toetsenbord zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 08:49

Luukwa

o/

Ik heb een razer blackwidow 2013, erg fijn dingetje ;)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elfjes schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:26:
Bedankt!

[...]

Volgens mij gewoon ABS net als de zwarte filco's (?). Alhoewel, ik las op het internet iets over dat ABS zou moeten blijven drijven in water waar PBT of POM zinken, en toen ik het net probeerde zonk hij wel, al ging het niet hard.
Volgens mij is die methode niet heel betrouwbaar. Bij Keycool zie je bijvoorbeeld dat de zwarte keycaps ABS zijn en de witte PBT. Naar mijn weten voelt PBT over het algemeen wat ruwer aan dan ABS, wellicht valt daar het verschil beter uit op te maken?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
MiBe schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:15:
[...]

Volgens mij is die methode niet heel betrouwbaar. Bij Keycool zie je bijvoorbeeld dat de zwarte keycaps ABS zijn en de witte PBT. Naar mijn weten voelt PBT over het algemeen wat ruwer aan dan ABS, wellicht valt daar het verschil beter uit op te maken?
Zou kunnen maar ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal om te bepalen wat "ruw" en wat "glad" is.

Wat ik ook nog lees is dat je normaal gesproken de water-test met wat zout moet doen. Dit verhoogt de dichtheid van water waardoor ABS knoppen beter blijven drijven. Aangezien tijdens mijn test de knop slechts heel langzaam zonk, denk ik dat hij zou blijven drijven in zout water, en dus van ABS is gemaakt.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:54
Hoi, Ik werk nu met een Coolermaster storm quikfire pro met red switches. Dit vond ik altijd wel een fijn toetsenbord om te gamen, maar omdat ik momenteel meer typ dan game wil ik graag overstappen naar blue's. Ik dacht er zelf aan om een Ducky 2087 zero toetsenbord te kopen omdat ik mijn numpad toch niet gebruik. Ik twijfel alleen nog aan het geluid van de blue's, deze liggen veel hoger dan men reds die ik nu heb. Hoeveel zouden de zogenaamde ''o rings" uithalen ? Zou blue's dan nog veel luider zijn dan men reds (die ik altijd bottomde) ? En in hoeverre beinvloeden de o ring het typgedrag/snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door corewillem op 10-10-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:38
corewillem schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:49:
Hoi, Ik werk nu met een Coolermaster storm quikfire pro met red switches. Dit vond ik altijd wel een fijn toetsenbord om te gamen, maar omdat ik momenteel meer typ dan game wil ik graag overstappen naar blue's. Ik dacht er zelf aan om een Ducky 2087 zero toetsenbord te kopen omdat ik mijn numpad toch niet gebruik. Ik twijfel alleen nog aan het geluid van de blue's, deze liggen veel hoger dan men reds die ik nu heb. Hoeveel zouden de zogenaamde ''o rings" uithalen ? Zou blue's dan nog veel luider zijn dan men reds (die ik altijd bottomde) ? En in hoeverre beinvloeden de o ring het typgedrag/snelheid.
Gebruik hier blue's icm o rings. Had hiervoor reds, ze maken nog steeds meer geluid als de reds.

Het scheelt wel iets de o-rings, maar niet veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
R0y. schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:30:
[...]

Gebruik hier blue's icm o rings. Had hiervoor reds, ze maken nog steeds meer geluid als de reds.

Het scheelt wel iets de o-rings, maar niet veel :)
Hmmmm oke, hoeveel luider is het dan red?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moeilijk uit te leggen maar Blue heeft een 'click' (switch zelf) en een 'clack' (neerkomen van de keycap), de laatste kun je dempen door het plaatsen van o-rings maar de 'click' zul je blijven horen. Reds hebben alleen de 'clack' en zijn dus, zeker met gebruik van o-rings, beduidend stiller.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Dat begrijp ik, zal ze binnenkort gewoon uit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lucardo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:29:
Om tot mijn keuze van type switch te komen heb ik eerst de switch sampler van maxkeyboards.com besteld. Hier een foto van die van mij: [afbeelding].
Hij heeft een rode, zwarte, blauwe en bruine switch. Persoonlijk twijfelde ik tussen rood en blauw, waarbij goedkeuring van de vriendin de doorslag gaf naar de rode. :P
Waar heb je die gehaald als ik vragen mag? Ik zag een eBay-seller die hem voor $10 zonder verzendkosten verkoopt: http://www.ebay.com/itm/M...-Tester-Kit-/181230124920

Of is dat ding toevallig nog goedkoper, of in NL te krijgen?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:43
Compizfox schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 02:30:
[...]
Waar heb je die gehaald als ik vragen mag? Ik zag een eBay-seller die hem voor $10 zonder verzendkosten verkoopt: ....
$7.55 USPS First Class Mail Intl / First Class Package Intl Service??
Of is dat ding toevallig nog goedkoper, of in NL te krijgen?
nog goedkoper?? lijkt me sterk, de stuksprijs van dergelijke switches ligt veeeel hoger als prijs per stuk per keyboard..., om over de caps, o-rings en de pcb nog niet eens te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
corewillem schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:38:
Volgens mij staat op de website van WASDkeyboards (waar ik de O-rings heb besteld) een filmpje met het geluid van switches met en zonder die ringetjes.

Anders even op youtube zoeken. Zit nu op me werk, dus kan op het moment niet kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corewillem schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:38:
Dat is altijd aan te raden voor je een (ander) mechanisch toetsenbord aanschaft :)

Hier het filmpje waar R0y. op doelde trouwens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Indien jullie even kunnen wachten kan ik het binnenkort zelf testen.

@Work: Filco Majestouch Ninja TKL (Cherry MX Brown)
@Home CM Storm Quickfire Rapid TKL (Cherry MX Red)

Binnenkort krijg ik de zowel een Brown als Red versie binnen van de Majestouch.
Daarbij heb ik ook gelijk 3 setjes O-rings besteld. Kan ik ook gelijk de mijne aanpassen. Door collega's wordt ook wel eens spottend gezegd dat ik een telex heb ;)

Een van die twee toetsenborden zal door iemand anders gebruik gaan worden. Kan hij kiezen uit de Reds of uit de Browns.

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 11-10-2013 12:33 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik wil ook eindelijk eens overstappen op een mechanisch toetsenbord. Ik was met name weer aan het zoeken om ergonomie. Ik loop bij het kiezen een beetje vast op het feit dat ik een smaller toetsenbord wil. Zowel in de eigen webshops als in winkels vind ik het vrij onduidelijk of het nu gaat om TKL of fullsize, of dan is dat wel duidelijk, maar dan net met de verkeerde switch.

Ik wil graag voor Brown gaan omdat ik voornamelijk type, maar ook alle soorten games goed wil kunnen spelen. Na het lezen van de startposts viel m'n oog het eerst op de Coolermaster toetsenborden, omdat die ook TKL te vinden zijn. De vraag is dus, waar? Andere tips natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Jochem Boom schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:05:
Ik wil ook eindelijk eens overstappen op een mechanisch toetsenbord. Ik was met name weer aan het zoeken om ergonomie. Ik loop bij het kiezen een beetje vast op het feit dat ik een smaller toetsenbord wil. Zowel in de eigen webshops als in winkels vind ik het vrij onduidelijk of het nu gaat om TKL of fullsize, of dan is dat wel duidelijk, maar dan net met de verkeerde switch.

Ik wil graag voor Brown gaan omdat ik voornamelijk type, maar ook alle soorten games goed wil kunnen spelen. Na het lezen van de startposts viel m'n oog het eerst op de Coolermaster toetsenborden, omdat die ook TKL te vinden zijn. De vraag is dus, waar? Andere tips natuurlijk ook welkom.
Een beetje duur misschien, maar de Filco Majestouch MINILA. Of de Ducky Zero TKL. Of een KBC.

--- Edit ---

Nieuw Topre bordje?

http://www.keyboardco.com...-type-heaven-full-review/

[ Voor 5% gewijzigd door TheNephilim op 11-10-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochem Boom schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:05:

Cooler Master levert zijn TK (QuickFire TK) en TKL (QuickFire Rapid) in toetsenborden niet met Brown switches. Het beste kun je denk ik kijken naar een Ducky TKL (Zero of Shine) die je wel eenvoudig in Nederland kunt krijgen met desbetreffende switch. Mocht je een nog kleiner bord willen zijn de KBC Poker of Keycool 84 wellicht interessant waarvan eerstgenoemde ook in NL verkrijgbaar is. Denk dat je hier een heel eind kunt komen :)

Edit: Zoals TheNephilim ook al zegt dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben af en toe ook aan het kijken of ik voor een schappelijke prijs ergens een mechanisch toetsenbord kan krijgen, maar ik ben nog niet helemaal uit over het type switch. Ik heb vandaag in de winkel de Logitech G710+ uitgestest, maar ik had eerst niet eens door dat dit een mechanisch toetsenbord met brown switches was, het voelt net als een gewoon cheap toetsenbord aan! Hebben meer mensen dit? Want dan vallen brown switches meteen af. Bij black en brown switches voel ik juist een groot verschil i.v.m. rubber domes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Waarom ben je eigenlijk op zoek naar een mechanisch toetsenbord? Looks? NKR?
Het gevoel van een mechanisch toetsenbord is eigenlijk lastig uit te leggen en zeer persoonlijk.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn rode switches. Lekker rustig typen en na een weekje wennen druk je je toets niet helemaal tot de bodem en typt het een stuk sneller ook nog.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:39:
[...]

Edit: Zoals TheNephilim ook al zegt dus :+
Haha, ja ik plaats meestal gewoon linkjes naar producten :p
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:44:
Ik ben af en toe ook aan het kijken of ik voor een schappelijke prijs ergens een mechanisch toetsenbord kan krijgen, maar ik ben nog niet helemaal uit over het type switch. Ik heb vandaag in de winkel de Logitech G710+ uitgestest, maar ik had eerst niet eens door dat dit een mechanisch toetsenbord met brown switches was, het voelt net als een gewoon cheap toetsenbord aan! Hebben meer mensen dit? Want dan vallen brown switches meteen af. Bij black en brown switches voel ik juist een groot verschil i.v.m. rubber domes.
Yup, ik heb zelf een toetsenbord met MX Brown en een toetsenbord met MX Blue en laatst een MX Red in de vingers gehad. Bij de MediaMarkt een G710+ in de vingers gehad, maar deze vond ik ook erg mushy voelen en totaal anders dan ik zelf de ervaring heb met mechanische toetsenborden.

Ik vermoed dat de stalen plaat in veel mechanische toetsenborden het verschil maakt. Het niet doorbuigen van je aanslag... maar ... dat denk ik, is slechts een vermoeden.

[ Voor 7% gewijzigd door TheNephilim op 11-10-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij wordt de G710+ ook standaard voorzien van o-rings, dit verandert de karakteristieken ook enigszins. Verder zijn mechanische toetsenborden inderdaad erg persoonlijk. Ik heb zelf ook totaal niets met MX Brown maar anderen in dit topic zweren erbij. Probeer er gewoon zoveel mogelijk uit en kijk welke het beste bij je past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:02
Ik vind een MX Brown zonder O-rings erg fijn typen, maar het komt inderdaad meer in de buurt van een rubber dome toetsenbord als je er wel O-rings op monteert. Ik vind het gewoon lekker om het geluid te horen wat erbij hoort denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:10:
Waarom ben je eigenlijk op zoek naar een mechanisch toetsenbord? Looks? NKR?
Het gevoel van een mechanisch toetsenbord is eigenlijk lastig uit te leggen en zeer persoonlijk.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn rode switches. Lekker rustig typen en na een weekje wennen druk je je toets niet helemaal tot de bodem en typt het een stuk sneller ook nog.
Eigenlijk alleen omdat iedereen op het internet zweert bij een mechanisch toetsenbord :P. Overigens gaat het me niet om duurzaamheid oid, mijn huidige 10 euro rubber dome Logitech keyboard doet het al meer dan 5 jaar en hij ziet er nog gloednieuw uit :). Ik moet voor school veel verslagen typen, dus ik zou het wel prettig vinden om een toetsenbord te hebben die prettig typt, maar het heeft niet echt haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:31:
[...]

Eigenlijk alleen omdat iedereen op het internet zweert bij een mechanisch toetsenbord :P. Overigens gaat het me niet om duurzaamheid oid, mijn huidige 10 euro rubber dome Logitech keyboard doet het al meer dan 5 jaar en hij ziet er nog gloednieuw uit :). Ik moet voor school veel verslagen typen, dus ik zou het wel prettig vinden om een toetsenbord te hebben die prettig typt, maar het heeft niet echt haast.
Een rubber-dome toetsenbord heeft als hij nieuw is, een andere aanslag dan wanneer hij 3 jaar oud (en gebruikt) is. Dat heeft een mechanisch toetsenbord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-03 12:20
Ik versnij op dit moment de rubber domes van een oude Logitech Internet Navigator tot silicone ringen (transparante, dan blijft de blauwe verlichting optimaal :*) ) voor mijn nieuwe Qpad MK-80, nadat ik het verschil merkte met mijn 2e hands MK-85 die in ieder geval onder de spatiebalk en shift etc. ringen heeft.
wàt een kabaal maakt het typen dan zònder.
edit: jammer van dat kabaal, dan maar bodemloos leren typen: moet toch toegeven dat ringtjes alweer richting rubber domes gaan (verwijder nu zelfs de O-ringen van de Shift, Alt en Ctrl keys van mijn MK-85..
heeft iemand het al eens geprobeerd met "dempingsmassa" ìn de keycap (drupje siliconenkit?)
wordt mijn volgende poging..

[ Voor 31% gewijzigd door Case-study op 14-10-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:43:
[...]

Een rubber-dome toetsenbord heeft als hij nieuw is, een andere aanslag dan wanneer hij 3 jaar oud (en gebruikt) is. Dat heeft een mechanisch toetsenbord niet.
Ah oke, dat was me nog nooit opgevallen, de functionaliteit verandert gelukkig niet :P. Enfin, browns worden het dan waarschijnlijk niet. Misschien haal ik dan de blue's of misschien zelfs de blacks, hangt van een goede deal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-03 12:20
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:10:
[...]

Ah oke, dat was me nog nooit opgevallen, de functionaliteit verandert gelukkig niet :P. Enfin, browns worden het dan waarschijnlijk niet. Misschien haal ik dan de blue's of misschien zelfs de blacks, hangt van een goede deal af.
euh, de kleur switches heb ik nooit meer dan €5 verschil zien maken.. dit terwijl je minimaal €75 uitgeeft..
zou je dan niet gewoon kiezen wat je het liefste hebt? ik wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Case-study schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:38:
[...]

euh, de kleur switches heb ik nooit meer dan €5 verschil zien maken.. dit terwijl je minimaal €75 uitgeeft..
zou je dan niet gewoon kiezen wat je het liefste hebt? ik wel..
Ja, maar ik weet niet wat ik het liefst heb :P. Ik denk dat beide wel een goede keus zijn, als er daarom een goede deal is, dan neem ik die gewoon. En bij een goede deal is het verschil groter dan 5 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

base_ schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 02:48:
[...]

$7.55 USPS First Class Mail Intl / First Class Package Intl Service??
Hmm, zou durven zweren dat het eerst gratis was. Of ik keek gewoon verkeerd... :P
[...]nog goedkoper?? lijkt me sterk, de stuksprijs van dergelijke switches ligt veeeel hoger als prijs per stuk per keyboard..., om over de caps, o-rings en de pcb nog niet eens te beginnen.
Nou ja, minder verzendkosten dan. Ik wil graag uitzoeken welke keys ik fijn vind, maar $17,55 vind ik vrij veel voor dat doel.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Filcootjes

Zakelijke bestelling binnen. :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha netjes! ^^ Vanwaar een full én TLK?

Je moet nog even aan de slag zie ik :p Dat zijn heel veel O-Rings :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Net met die witte TKL bezig geweest (onderste op de foto) om die te voorzien van O-rings. Pfft toetsen eraf halen was inderdaad tijdsintensief. Oringetjes erop en terugdrukken binnen 20 minuten gereed ofzo :)

Oorspronkelijke vraag was een toestenbord met een apart numerieke gedeelte. Aangezien ik niet met prutspul aan wil komen heb ik hem mijn Filco laten proberen (is brown en TKL).

Aangezien hij een witte wilde met browns (die helaas niet leverbaar was) heb ik dan maar een witte besteld met reds en een zwarte met browns. Mocht het toestenbord dus niet bevallen kan hij altijd nog switchen.

Hij krijgt ook een Rollermouse erbij. Al met al een muis en toestenbord combi die wel aan de prijs is.

Die 3de set O-Rings zullen in mijn toetsenbord komen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Vorige week maandag mijn Qpad mk-85 redswitch binnen gekregen, na 10 minuten gebruik wou ik al niks anders meer :9~.
Wel jammer dat ik nu moet gaan mailen met qpad voor bonnen, had om btw bonnen gevraag omdat het een zakelijke aankoop is krijg ik helemaal geen bonnen 8)7, ik hoop wel dat ze dit een beetje snel oplossen...

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sc0rPi0N schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:41:
Net met die witte TKL bezig geweest (onderste op de foto) om die te voorzien van O-rings. Pfft toetsen eraf halen was inderdaad tijdsintensief. Oringetjes erop en terugdrukken binnen 20 minuten gereed ofzo :)

Oorspronkelijke vraag was een toestenbord met een apart numerieke gedeelte. Aangezien ik niet met prutspul aan wil komen heb ik hem mijn Filco laten proberen (is brown en TKL).

Aangezien hij een witte wilde met browns (die helaas niet leverbaar was) heb ik dan maar een witte besteld met reds en een zwarte met browns. Mocht het toestenbord dus niet bevallen kan hij altijd nog switchen.

Hij krijgt ook een Rollermouse erbij. Al met al een muis en toestenbord combi die wel aan de prijs is.

Die 3de set O-Rings zullen in mijn toetsenbord komen.
Ah niet voor jezelf dus ;)

Maar netjes, tjah met Filco heb je wel degelijk spul dat is helemaal waar. Als het nou niet voor op kantoor was, kun je met Ducky ook prima uit de voeten. Heb hier ook een Filco liggen, maar een Ducky Zero was wellicht net zo goed geweest, al heb ik overigens geen spijt van m'n aankoop hoor.

Misschien binnenkort even wat witte keycaps scoren! :9 Bestel dan meteen wat roze voor de Ducky van m'n vriendin, al heeft die wel toetsverlichting. Nouja leuk om eens rond te neuzen wat er allemaal is.

Vind een zwarte Filco met rode ESC en verder witte toetsen wel erg vet. Misschien ook alleen het typ-gedeelte, maar dat zie ik wel even. Ben er alleen nog niet uit of ik nu dan ABS moet bestellen of dat dat zonde is van het geld.

--- Edit ---

Die v2 van WASD is ook erg strak zeg! Helaas wel erg prijzig, 150 dollar en dan nog verzenden.... dan zit je zo aan de 200 euro inclusief btw en importkosten. :X

[ Voor 7% gewijzigd door TheNephilim op 14-10-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:41
Ik gebruik geen O-ringetjes, beetje hetzelfde als sex met een condoom, het werkt wel maar zonder is veel lekkerder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

RoaDHouse schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:49:
Ik gebruik geen O-ringetjes, beetje hetzelfde als sex met een condoom, het werkt wel maar zonder is veel lekkerder :).
Maar als je partner irritant luidruchtig er van geniet zonder rubber en mét is ze een stuk minder luid dan ben jij blij en zijn je buren dat ook. :+

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sc0rPi0N schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:04:
[...]

Maar als je partner irritant luidruchtig er van geniet zonder rubber en mét is ze een stuk minder luid dan ben jij blij en zijn je buren dat ook. :+
Soms moet je wat, maar zonde is het denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Weet iemand waar ik een extra mini-usb-to-usb kabel kan halen voor mijn CM Storm Quickfire Ultimate?
Het liefst een braided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
Maar geen fancy braided kabels zoals je bij het toetsenbord krijgt, dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jiazzz schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 02:14:
Weet iemand waar ik een extra mini-usb-to-usb kabel kan halen voor mijn CM Storm Quickfire Ultimate?
Het liefst een braided.
Zoiets?

http://www.amazon.com/Clo...R0A/ref=pd_sim_sbs_cps_10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Er zijn behoorlijk wat mensen op onder andere Geekhack en Deskthority die "custom cables" aanbieden.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jiazzz schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:13:
Succes ermee! :P ;) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja daar is heel veel te vinden, alleen veel Micro (voor smartphones/tablets/etc.) en geen Mini voor toetsenborden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
Jiazzz schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:13:
Dit is het eerste wat in me opkomt, maar zoals F_demon al aangaf, zijn er genoeg mensen op Geekhack, Deskthority en /r/mechanicalkeyboards die dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 14:22
Mogelijk dat hier al voorbij gekomen is, excuus mocht dat zo zijn. Ik heb de OP gelezen en een aantal reviews van de Corsair K70 borden. Ik vind dat een erg fraai ding en wil er graag 1 aanschaffen. Ik speel BF3/4 en gebruik de plank verder voor m'n studie en surfen. Ik verwacht dat de Cherry Brown toetsen dan het beste bij mij passen en niet de Cherry Red's. Alvorens te bestellen ben ik benieuwd naar jullie mening.

Sowieso wil ik blauwe verlichting, dus ik moet de Cherry Red uit de PW pakken, of een Cherry Brown plank importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MiBe schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:22:
Zoals verwacht; niet onderbouwd. Als je de berichten eens goed door zou lezen zie je dat ik heel vaak andere muizen aanraad dan ik zelf zou gebruiken ;) Verder is dit nog steeds het verkeerde topic, je moet in het muizentopic zijn :)
Hij had het over muizen ik had het over je gespam over je mening inzake de Browns. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr D schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:51:
Ik heb nog een oud model M-type toetsenbord liggen:
[afbeelding]
Het werkt nog prima op mijn oude AMD 64 systeem. Maar als ik hem aansluit op mijn moderne Core i7 systeem wil het hele systeem niet booten. Het beeld blijft zwart. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Zou dit op te lossen zijn met een ps2 naar usb dongle? En dan bedoel ik niet zo'n simpel adaptertje maar een actief apparaat.
Ik kan je helaas niet helpen, maar ik heb er zelf ook een vraag over. Heb hier ook een oud mechanisch toetsenbord staan ( ik denk dat het buckling springs zijn maar ik kan er maar niet achter komen welke het zijn, merk Shi-tec) en hij heeft nog een DIN-stekker. Ik heb een DIN naar PS/2 stekker eraan, en dat werkt prima op mijn computer van 2008. Echter, wanneer ik het met de DIN-stekker aansluit op een PC van rond 1985 krijg ik in het POST-menu een keyboard error en kan ik de BIOS niet in. Heb jij een idee waardoor dit zou kunnen komen? Het is echt vaag, en ik krijg zo die oude PC niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_Bokslag
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik ben relatief nieuw bij dit topic, ik heb dan ook niet alle pagina's doorgelezen.
Persoonlijk ben ik van plan ook een mechanisch toetsenbord te kopen. Waarschijnlijk met blauwe switches. Kunnen jullie mij hiervoor een goed toetsenbord aanraden?
Verder als mensen problemen hebben met het nergens kunnen testen van de toetsen, bij de Saturn in Tilburg hebben ze op het moment een G710+ om uit te proberen, en is er mij verteld dat ze binnen een maand meer mechanische toetsenborden neerzettten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Paul_Bokslag schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:53:
Persoonlijk ben ik van plan ook een mechanisch toetsenbord te kopen. Waarschijnlijk met blauwe switches. Kunnen jullie mij hiervoor een goed toetsenbord aanraden?
Ducky Zero: http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1
Even mailen om te vragen wanneer ze weer op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:53:
[...]

Ducky Zero: http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1
Even mailen om te vragen wanneer ze weer op voorraad zijn.
Dat toetsenbord is toch alleen maar leverbaar in red en black ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

Hij had het over muizen ik had het over je gespam over je mening inzake de Browns. :)
MiBe schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:47:
VVerder zijn mechanische toetsenborden inderdaad erg persoonlijk. Ik heb zelf ook totaal niets met MX Brown maar anderen in dit topic zweren erbij. Probeer er gewoon zoveel mogelijk uit en kijk welke het beste bij je past :)
Nuff said :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen, maar ik heb er zelf ook een vraag over. Heb hier ook een oud mechanisch toetsenbord staan ( ik denk dat het buckling springs zijn maar ik kan er maar niet achter komen welke het zijn, merk Shi-tec) en hij heeft nog een DIN-stekker. Ik heb een DIN naar PS/2 stekker eraan, en dat werkt prima op mijn computer van 2008. Echter, wanneer ik het met de DIN-stekker aansluit op een PC van rond 1985 krijg ik in het POST-menu een keyboard error en kan ik de BIOS niet in. Heb jij een idee waardoor dit zou kunnen komen? Het is echt vaag, en ik krijg zo die oude PC niet aan de praat.
Enige wat ik kan bedenken is dat het een AT keyboard is die niet op een XT PC werkt of andersom.

http://deskthority.net/wiki/AT_keyboard_interface

Mijn focus heeft een AT/XT switch die werkt op moderne PC's met de switch op AT. Niet verder geprobeerd mee te rommelen gezien de berichten over keyboard frituren enzo. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Welk moederbord en firmware heb je? Ik weet dat sommige recente gigabyte moederborden lastig doen met PS/2 bordjes. Mijn échte model m veroorzaakt geen problemen met mijn moederbord (gaat zelfs gemakkelijker dan mijn unicomp).

PS/2 adapter zou wel kunnen werken, als je tenminste een goeie hebt - blijkbaar zijn de ibm bordjes daar nogal "veeleisend" over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:27:
[...]

Enige wat ik kan bedenken is dat het een AT keyboard is die niet op een XT PC werkt of andersom.

http://deskthority.net/wiki/AT_keyboard_interface

Mijn focus heeft een AT/XT switch die werkt op moderne PC's met de switch op AT. Niet verder geprobeerd mee te rommelen gezien de berichten over keyboard frituren enzo. :)
Zo aan die stekker te zien heb ik inderdaad een AT-interface (dacht eerst dat dat DIN heette?) Toch raar dat hij dan niet wil op een andere PC, want de PC op welk ik hem aan wil sluiten komt uit dezelfde periode als de PC waar ik hem vanaf heb: rond 1990, ten minste dat schat ik zo. Helaas heeft mijn keyboard geen switch voor XT-AT, ten minste nooit gezien toen ik hem open had.
manzonderdas schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 02:54:
[...]

Welk moederbord en firmware heb je? Ik weet dat sommige recente gigabyte moederborden lastig doen met PS/2 bordjes. Mijn échte model m veroorzaakt geen problemen met mijn moederbord (gaat zelfs gemakkelijker dan mijn unicomp).

PS/2 adapter zou wel kunnen werken, als je tenminste een goeie hebt - blijkbaar zijn de ibm bordjes daar nogal "veeleisend" over.
De PC waar ik het mee wil verbinden is een Kloon 386SX op 16MHz, maar hij is geupgrade naar een AMD 486 DX4-100 V8T. Ook een of ander fancy zilverhoudende koelpasta erop. Hij is passief gekoeld met een minuscule heatsink, wat nogal raar is omdat er op de CPU staat "Heatsink and fan required" en heeft Socket 3.

Helaas kan ik op het moederbord niets zien staan wat echt informatie geeft. De chips van de north- en southbridge zijn van UMC, maar dat kan natuurlijk op elk willekeurig moederbord staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
corewillem schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:13:
[...]

Dat toetsenbord is toch alleen maar leverbaar in red en black ?
Momenteel wel, daarom moet je het even vragen. Ik heb een Zero met browns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een betere optie volgens jullie, de Corsair K70 met Cherry MX Brown of de Ducky Shine 3 met Cherry MX Brown en rode backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:14:
Wat is een betere optie volgens jullie, de Corsair K70 met Cherry MX Brown of de Ducky Shine 3 met Cherry MX Brown en rode backlight?
Als ik persoonlijk moest kiezen, zou ik voor de Ducky gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey allen, back nadat ik ongeveer een week of drie geleden mij Ducky Zero Special Brown Switches heb binnen gekregen. Ik moet eerlijk toegeven dat evalueren lastig is juist omdat ik niet de vergelijking kan maken met andere kleuren switches of mechanische toetsenborden, alleen met een verdorven Compaq ramplank en alles wat ik op stage gebruik.

Er zijn een paar aspecten die ik wil benoemen:
  1. Uiteraard is het een verademing t.o.v. rubber dome. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de verschillen nog beperkt merk vanwege de korte levensduur van mijn Brown ervaring, maar zeker snel van Brown naar domes is een enorm verschil.
  2. Ik kan snappen dat er meningsverschillen zijn over Brown qua tactile feedback: er zijn bepaalde situaties in WoW dat het ideaal is om rond the actuatiepunt te hangen (en de feedback ook duidelijk te voelen) voor multipresses, in sommige situaties ram ik ze wel door zeker als ik veel verschillende toetsen gebruik.
  3. Of de feedback echt een nadeel is in situtaties waar het niet nodig is... ik merk dit niet echt, maar ik kan het ook niet naast ervaringen met Black of Red leggen. Het indrukken van Browns zonder echt op de feedback te letten levert geen vertraging op, niet in de snelheden dat ik aanslagen nodig heb (en zeker als PvE rogue in WoW valt nog te betwisten of dat veel slomer is dan een FPS).
  4. Soms merk ik wel dat een aanslag wordt gemist. Of dit het net missen van de feedback is of de GCD in WoW kan ik moeilijk zeggen, met typen heb ik het niet meegemaakt.
Overall ben ik gewoon wel echt tevreden, maar voor een duidelijke vergelijking zou ik misschien toch ook is een switch sampler ergens vandaan moeten toveren. Als ik had geweten dat die bestonden had ik dat misschien toch eerst gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:06:
Ey allen, back nadat ik ongeveer een week of drie geleden mij Ducky Zero Special Brown Switches heb binnen gekregen. Ik moet eerlijk toegeven dat evalueren lastig is juist omdat ik niet de vergelijking kan maken met andere kleuren switches of mechanische toetsenborden, alleen met een verdorven Compaq ramplank en alles wat ik op stage gebruik.

Er zijn een paar aspecten die ik wil benoemen:
  1. Uiteraard is het een verademing t.o.v. rubber dome. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de verschillen nog beperkt merk vanwege de korte levensduur van mijn Brown ervaring, maar zeker snel van Brown naar domes is een enorm verschil.
  2. Ik kan snappen dat er meningsverschillen zijn over Brown qua tactile feedback: er zijn bepaalde situaties in WoW dat het ideaal is om rond the actuatiepunt te hangen (en de feedback ook duidelijk te voelen) voor multipresses, in sommige situaties ram ik ze wel door zeker als ik veel verschillende toetsen gebruik.
  3. Of de feedback echt een nadeel is in situtaties waar het niet nodig is... ik merk dit niet echt, maar ik kan het ook niet naast ervaringen met Black of Red leggen. Het indrukken van Browns zonder echt op de feedback te letten levert geen vertraging op, niet in de snelheden dat ik aanslagen nodig heb (en zeker als PvE rogue in WoW valt nog te betwisten of dat veel slomer is dan een FPS).
  4. Soms merk ik wel dat een aanslag wordt gemist. Of dit het net missen van de feedback is of de GCD in WoW kan ik moeilijk zeggen, met typen heb ik het niet meegemaakt.
Overall ben ik gewoon wel echt tevreden, maar voor een duidelijke vergelijking zou ik misschien toch ook is een switch sampler ergens vandaan moeten toveren. Als ik had geweten dat die bestonden had ik dat misschien toch eerst gebruikt.
Tjah voor duidelijke feedback moet je naar Blue, maar daar is inhouden en meermaals indrukken weer een beetje vreemd.

Reds zijn gewoon heel smooth en voelen duidelijk anders dan Rubber Dome. Brown is door het 'tikje' niet zo smooth. In vond zelf de feedback ook tegenvallen toen ik mijn eerste Brown toetsenbord kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:01
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik had al zo'n beetje uitgemaakt dat ik dit toetsenbord (http://www.mechanicalkeyb...etsenborden/ducky-zeroo/1) met cherry mx browns ging kopen. Maar dan lees ik toch wel wat negatieve dingen over die switchen, dat ze bv mushy zouden zijn en amper feedback zouden geven.

Ik zou het toetsenbord in de eerste plaats gebruiken om veel te typen, maar toch ook veel gaming allerhande.
Nu ben ik aant het twijfelen om toch voor cherry mx blues te gaan. Ik kan de klik namelijk wel appreciëren, op de filmpjes lijkt mij dat veel meer bevredigend. Toch vrees ik een beetje voor het lawaai. Als ik filmpjes bekijk dan lijkt het mij dat het bottommen meer/evenveel geluid maakt als de klik en dus dat de blues niet zoveel luider dan de browns zijn, maar ik lees overal dat de blues toch echt veel luider zijn dan de browns. Dit is toch heel belangrijk voor mij, omdat de muren hier op kot echt verschrikkelijk dun zijn en ik wil mijn huisgenoten natuurlijk niet storen en/of wakker maken. Ook zal hier geregeld iemand op 2m naast mij zitten en die wil ik ook niet echt storen, hoewel die nu niet zo gevoelig is aan lawaai. Ik ben ook een beetje bang dat ik me er zelf aan ga storen tijdens het gamen.

Het probleem is ook dat ik ze nergens kan uittesten, aangezien van Antwerpen ben en er nergens een winkel in de buurt is die mechanische toetsenborden verkoopt? Een tester kopen is dan ook weer een beetje duur. Kan iemand met ervaring mij verderhelpen, ga ik echt huisgenoten kunnen wakkermaken of zijn blues toch niet veel luider dan browns? Alvast bedankt!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hathie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:21:
ga ik echt huisgenoten kunnen wakkermaken of zijn blues toch niet veel luider dan browns? Alvast bedankt!
Vriendin wakker maken lukt met rubber domes nog wel, maar dat zegt niet zoveel. Ik heb zelf browns en ben er erg tevreden over. Als ze echt niet bevallen verkoop je het bord toch weer en koop je blues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hathie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:21:
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik had al zo'n beetje uitgemaakt dat ik dit toetsenbord (http://www.mechanicalkeyb...etsenborden/ducky-zeroo/1) met cherry mx browns ging kopen. Maar dan lees ik toch wel wat negatieve dingen over die switchen, dat ze bv mushy zouden zijn en amper feedback zouden geven.

Ik zou het toetsenbord in de eerste plaats gebruiken om veel te typen, maar toch ook veel gaming allerhande.
Nu ben ik aant het twijfelen om toch voor cherry mx blues te gaan. Ik kan de klik namelijk wel appreciëren, op de filmpjes lijkt mij dat veel meer bevredigend. Toch vrees ik een beetje voor het lawaai. Als ik filmpjes bekijk dan lijkt het mij dat het bottommen meer/evenveel geluid maakt als de klik en dus dat de blues niet zoveel luider dan de browns zijn, maar ik lees overal dat de blues toch echt veel luider zijn dan de browns. Dit is toch heel belangrijk voor mij, omdat de muren hier op kot echt verschrikkelijk dun zijn en ik wil mijn huisgenoten natuurlijk niet storen en/of wakker maken. Ook zal hier geregeld iemand op 2m naast mij zitten en die wil ik ook niet echt storen, hoewel die nu niet zo gevoelig is aan lawaai. Ik ben ook een beetje bang dat ik me er zelf aan ga storen tijdens het gamen.

Het probleem is ook dat ik ze nergens kan uittesten, aangezien van Antwerpen ben en er nergens een winkel in de buurt is die mechanische toetsenborden verkoopt? Een tester kopen is dan ook weer een beetje duur. Kan iemand met ervaring mij verderhelpen, ga ik echt huisgenoten kunnen wakkermaken of zijn blues toch niet veel luider dan browns? Alvast bedankt!
Je kunt altijd nog een sample kit bestellen. Daar zitten meestal de 4 meest gebruikte switches op. Geeft je in ieder geval een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 14:37
Heb gister mijn tweede mechanische toetsenbord ontvangen: een Das Keyboard met MX Brown. Dit toetsenbord zal ik voornamelijk voor mijn werk gebruiken, waar ik veel moet typen. Heb niet voor blue switches gekozen in verband met het geluid. Heb ook al een QPAD MK-85 met brown voor thuis en die bevalt prima. Zat nog te twijfelen mbt rode switches, maar de Das Keyboard heb ik middel V&A op tweakers kunnen kopen. Daardoor toch voor brown switches gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Durandal_
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 12:36
Heb zelf een model van Keycool met blue switches. Ze geven geweldige feedback bij typen, maar ze maken ook erg harde 'klik' geluiden. Ik kan me best voorstellen dat er kamergenoten zijn die dit als storend kunnen ervaren.

http://www.kc-keycool.com...duct.php?mod=detail&id=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:01
Maar een tester kit kost toch wel wat. Maar ik bedenk net dat ze misschien in de media markt wel een aantal mechanische keyboards kunnen hebben.

In dit YouTube: Filco MX Brown vs MX Blue Sound Comparison of dit YouTube: 5 Mechanical Switch Sound Comparison - Cherry MX Brown Blue Black Red ALPS filmpje is het verschil toch niet zo groot? Is het geluid in werkelijkheid niet zoveel luider?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem met Blue is dat het geluid ook niet veel zachter te krijgen is. Bij Brown maakt het plaatsen van o-rings aardig wat verschil omdat het harde geluid bij het bottomen dan een stuk zachter wordt. Bij Blue heb je echter ook nog met het klikgeluid te maken. Ik ben het met je eens dat Browns zonder o-rings ook vrij luidruchtig zijn, net als alle mechanische toetsenborden eigenlijk. Zoals ik eerder al in dit topic heb aangegeven vind ik Blue switches qua typervaring wel duidelijk fijner dan Brown. Vooral voor typen, voor gaming vind ik ze allebei niet optimaal en gaat mijn voorkeur uit naar Red. Als allrounder zou ik persoonlijk ook zowel Red als Blue boven Brown verkiezen. Dit is echter volledig persoonlijk, een testsample is dus wellicht toch niet zo'n slecht idee. Kan je uiteindelijk weer een hoop geld schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Hathie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:29:
Maar een tester kit kost toch wel wat. Maar ik bedenk net dat ze misschien in de media markt wel een aantal mechanische keyboards kunnen hebben.
Hou er wel even rekening mee dat je daar meestal niet met vragen over de toetsenborden terecht kan. De vorige keer in de MM rotterdam (alexandrie?) vroeg ik of het tobo ook met andere kleur switches verkrijgbaar was moest de medewerker het even navragen. 5 Minuten later komt hij terug, nee het toetsenbord is alleen in de kleur zwart verkrijgbaar... :') Ja, dat was iemand van de computer afdeling!

Dus smartphone mee voor informatie op te zoeken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 00:50
Als ik o-rings wil hebben, waar kan ik deze het beste (goedkoopste) bestellen?

WASD gaat me ongeveer 19 euro kosten en een behoorlijke reistijd.

Een rubber bedrijfje in Nederland o.i.d?

*Ik heb de search functie geprobeerd, heb niet veel nuttige webshops/winkels kunnen vinden.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ik zit hier erg te twijfelen wat voor toetsenbord ik ga halen. Heb in Nederland een Ducky zero met blauwe switches die erg goed bevalt. Het mag van mij simpel blijven. (ledjes en figuurtjes hebben weinig meerwaarde voor mij)

Kan de Topre Realforce 104U voor een 140 euro krijgen: Www.Amazon.Co.Jp/dp/B00B5SEHN2

De Filco Majestouch2 (blue/brown/black) voor een kleine 100 euro: Www.Amazon.Co.Jp/dp/B004VKYHP4

Een goedkope Rosewill voor een 60 euro (bruin of rood): Www.Amazon.Co.Jp/dp/B004V6PQEE

Top of the Bill Happy Hacking met Topre switches voor 230 euro: Www.Amazon.Co.Jp/dp/B008GXQWOG

Een polssteun mis ik bij mijn ducky soms ook dus: Www.Amazon.Co.Jp/dp/B000KJTP4S

Losse numpad met bruine switches: Www.Amazon.Co.Jp/dp/B000MGBPNI

De blauwe switches bevallen mij erg goed. De bruine twijfel ik wat over, mede ook gezien de reacties hier. De Topre schijnt vergelijkbaar te zijn met bruine switches (?). Wat zouden jullie doen? (Er zijn op amazon.co.jp veel toetsenborden te vinden, bestellen daar is erg gemakkelijk voor mij)

Mijn budget is zo'n 150 euro. De Happy Hacking ligt daar eigenlijk wat boven dus en mijn voorkeur gaat uit naar een numpad deel erbij. Daar maak ik best veel gebruik van. TKL zou nog een optie zijn als ik er een losse numpad bij haal.

[ Voor 28% gewijzigd door warcow op 24-10-2013 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor minder dan 100 euro kun je aan een Filco Majestouch 2 geen miskoop doen lijkt me. Als de Ducky met MX Blue je bevalt en het geluid je niet stoort zou ik hier voor hetzelfde switchtype gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ik neig er ook naar maar de Topre lijkt mij in vergelijking van wat je er in NL voor betaald een mooie aanbieding. Twijfel nu voornamelijk tussen de Filco en de Realforce om die reden. Heb het idee dat die Topre ook iets stiller is wat misschien voor mijn labgenoten wel chill is. (Hoewel ze er hier ook niet echt bepaald stil zijn.. :') )

Vind die Realforce ook wel erg mooi, zelfde kleuren wat als mijn model M:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/9lbgpt.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door warcow op 24-10-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als ik hier kijk, zie ik dat die Topre switches een soort hybride zijn tussen mechanical en rubber dome? Ben benieuwd watvoor type-ervaring dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:38

Ryada

She/Her

Beste tweakers mijn huidige toetsenbord begint het te begeven en ik zou graag wat informatie willen over een mechanisch toetsenbord aangezien ik er wel intresse in heb.
Hier volgt de info die in de TS word gevraagd.

Welke lay-out wil je?
Full Size qwerty USA
Wil je met of zonder numpad?
Met, als het bestaat het liefst met aanpasbare kleuren
Wil je backlight?
Ja
Welke MX Switch prefereer je?
Maakt niet ui zolang het geen zwarte zijn :P
Wat je is je budget?
220,- euro
Wil je macro toetsen?
Zal ik niet gebruiken maar mag er best op zitten
Doel van het keyboard?
Gaming
Wat weet je al?
Alles wat in het TS staat maar het maakt het er niet makkelijker op aangezien dit mijn eerste mechanische toetsenbord word.

Mvg,

WambamNL

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ducky Zero Special Edition met reds?

http://www.mechanicalkeyb...den/duckie-dk2108-zero2/1

[ Voor 58% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-10-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Zijn er ook ander opties.
Ik wil namelijk wat keuze hebben :P
Ziet er goed uit alleen wat betekenen deze 2 dingen:
■Dubbelzijdige PCB routering
■Win luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Win luck moet lock zijn denk, daarmee kan je de Windows knop uitschakelen zodat je hem niet per ongeluk kan indrukken tijden het gamen. Dubbelzijdige PCB routering betekent hoe het de PCB zit, maar dat maakt verder niet uit (zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

lassieman schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:47:
Win luck moet lock zijn denk, daarmee kan je de Windows knop uitschakelen zodat je hem niet per ongeluk kan indrukken tijden het gamen. Dubbelzijdige PCB routering betekent hoe het de PCB zit, maar dat maakt verder niet uit (zover ik weet).
Ok bedankt :)
Maar er zijn dus geen andere alternatieven dan die ducky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tuurlijk wel. Andere Ducky's. :p

http://tweakers.net/categorie/530/toetsenborden/producten/
Vinkje bij mechanische toetsen en kijken maar. Corsair en Coolermaster hebben ook plankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ja het is triest gesteld in Mechanical Keyboard Land, maar de Ducky's zijn gewoon een hele goede deal.

- Niet duur
- Windows toets lock
- 6KRO/NKRO
- Toetsverlichting
- No non-sense ontwerp

Je hebt nog enkele CM en Corsair toetsenborden, maar die zijn slecht verkrijgbaar of voldoen niet aan het eisen pakket wat ik hierboven opgesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
warcow schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 04:19:
Ik zit hier erg te twijfelen wat voor toetsenbord ik ga halen. Heb in Nederland een Ducky zero met blauwe switches die erg goed bevalt. Het mag van mij simpel blijven. (ledjes en figuurtjes hebben weinig meerwaarde voor mij)

Kan de Topre Realforce 104U voor een 140 euro krijgen: Www.Amazon.Co.Jp/dp/B00B5SEHN2

De Filco Majestouch2 (blue/brown/black) voor een kleine 100 euro: Www.Amazon.Co.Jp/dp/B004VKYHP4

Een goedkope Rosewill voor een 60 euro (bruin of rood): Www.Amazon.Co.Jp/dp/B004V6PQEE

Top of the Bill Happy Hacking met Topre switches voor 230 euro: Www.Amazon.Co.Jp/dp/B008GXQWOG

Een polssteun mis ik bij mijn ducky soms ook dus: Www.Amazon.Co.Jp/dp/B000KJTP4S

Losse numpad met bruine switches: Www.Amazon.Co.Jp/dp/B000MGBPNI

De blauwe switches bevallen mij erg goed. De bruine twijfel ik wat over, mede ook gezien de reacties hier. De Topre schijnt vergelijkbaar te zijn met bruine switches (?). Wat zouden jullie doen? (Er zijn op amazon.co.jp veel toetsenborden te vinden, bestellen daar is erg gemakkelijk voor mij)

Mijn budget is zo'n 150 euro. De Happy Hacking ligt daar eigenlijk wat boven dus en mijn voorkeur gaat uit naar een numpad deel erbij. Daar maak ik best veel gebruik van. TKL zou nog een optie zijn als ik er een losse numpad bij haal.
Nu maak je mij wel heel nieuwsgierig: kun je deze toetsenborden voor dit geld in Nederland krijgen, of verblijf je zelf in Japan/Azie?

Topre met bruine switches bestaat niet, maar mensen zeggen meestal dat ze het meest op de bruine Cherry switches lijken (Topre is zo exclusief, veel mensen vragen zich af met welke Cherry switch je het kunt vergelijken), misschien verkeerd gelezen?

Voorzover ik weet zijn er een paar verschillende soorten Topre switches (klik voor wiki link), namelijk:
- 30g (alleen speciale uitvoeringen, zeer zeldzaam)
- 45g (realforce, leopold fc660c)
- 55g (realforce)
- variable weight: verschillende toetsen hebben verschillende switches, meestal tussen de 30g en 60g (realforce)
Als je in Azie bent, kun je waarschijnlijk wel Topre switches ergens uitproberen in een winkel, anders wordt het lastig.

Zowel een Realforce als een Filco is echt een top-of-the-line keyboard, het grote verschil zijn de switches (heel persoonlijk) en de ABS keycaps van de Filco vs de PBT keycaps van de Realforce.

Zelf zou ik voor de Realforce gaan, vanwege het feit dat ik al een Filco heb (niet dat die teleurstelt, integendeel zelfs) en omdat ze gewoon ongeveer twee keer zo duur zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Verblijf een half jaar hier in Japan ja. Twijfel nog best tussen de Filco en de Topre. Neig naar de Topre omdat als ik er later nog een toetsenbord bij haal en ik al een Filco heb de keuze lastiger wordt. Een Filco is denk ik makkelijker in NL bij te halen. De PBT keycaps zie ik ook als voordeel, van de Filco hoor ik dat de keycaps nog wel eens glad worden en in uitzonderlijke gevallen laat de belettering een beetje los. Dat laatste zal vast wat meevallen, kan dan ook voor de ninja uitvoering gaan eventueel.

Filco Ninja met blue's versus de Realforce met Topre's wordt het dan.. In beide gevallen met numpad deel. Iemand hier die verder nog ervaring met Realforce/Topre heeft? Zou nu voor de variable weight gaan omdat ik toch niet ga gamen op dit toetsenbord maar ik weet niet zeker of dit gaat bevallen. Kan nog proberen een winkel te vinden waar ik ze kan proberen. Van de blue switches weet ik dat ze goed bevallen maar als ik ooit een Topre wil kopen krijg ik er spijt van dat ik het nu niet heb gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 14:37
Na een paar dagen tikken op mijn Das Keyboard met bruin ben ik nog steeds erg tevreden. Alleen voelt de spatiebalk bij het indrukken beduidend anders aan dan de overige toetsen. Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? Bij mijn Qpad heb ik dit totaal niet. Moet wel zeggen dat de Das Keyboard toch wel iets beter aan lijkt te voelen bij typen dan de Qpad. Het voelt wat meer solide aan, terwijl de Qpad toch al een zeer degelijk toetsenbord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht zit er een andere switch in de spatiebalk? Soms zie je dat hier een zwaardere variant met gelijke eigenschappen wordt gebruikt. Bijvoorbeeld Green bij Blue, Black bij Red en Clear bij Brown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk meer Nederlandse websites die mechanische toetsenborden verkopen behalve mechanicalkeyboards.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 10:14

el-jorge

turn around and feel the vibe

Wat is nu het verschil tussen de Ducky DK2108S en de DK9008 S3??

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:21:
Zijn er eigenlijk meer Nederlandse websites die mechanische toetsenborden verkopen behalve mechanicalkeyboards.nl?
Bij Nkon vind je nog wat Qpad toetsenborden: http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden.html
el-jorge schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:37:
De Zero Shine heeft:
- Geen verwijderbare (Mini) USB kabel.
- Minder toetsenverlichting modi.
- Made in China (itt Taiwan), dus wellicht minder kwaliteit (?)
- Andere stabilizers, spacebar etc. (?)

Niet echt hele boeiende dingen zo op het eerste gezicht. Al zou de kwaliteit van de Zero's minder kunnen (!) zijn. Maar nog vind ik het hele sturdy toetsenborden, die niet onderdoen voor Filco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:21:
Ik kan niet veel meer in Nederland vinden, behalve de "standaard" Razer en Logitech producten (en de CM Storm Quickfire Ultimate die ik heb, via pricewatch).
Maar http://www.getdigital.eu/ is gevestigd in Duitsland, met vergelijkbare prijzen als mechanicalkeyboards.nl en een iets grotere collectie.
el-jorge schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:37:
DK2108S:
- vaste USB kabel
- 3 backlight modes: full (8 helderheden), ademend en uit

S3 DK9008
- Detachable USB-kabel
- 7 backlight modes: full, ademend, 86 key, reactive, 2x custom en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Knopen doorgehakt. Heb een RMA Filco Majestouch 2 Ninja met bruine switches besteld op amazon hier. RMA omdat de gewone een levertijd had van 10 dagen en de RMA versie ging sneller. Scheelde maar een paar euro op de prijs. :P Natuurlijk verschoof direct na het bestellen de levertijd naar alsnog 10 dagen. :')

Heb er ook de Filco polssteun bij gehaald (volledige lengte van het toetsenbord) en een g400s logitech muisje. Durfde het toch niet aan met de variabele actuatiekrachten van de Topre toetsen op het Realforce bord. Zou dan liever voor de all-45gram versie gaan en die was vrij duur. Daarnaast vertrouw ik op deze resultaten: http://mechanicalkeyboards.com/mechanical_switches.php
Een bruine zou nog acceptabel moeten zijn voor typen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
delete please, foutje...

[ Voor 77% gewijzigd door Samiej6 op 27-10-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Zelf al van me laptop moeten de key vervangen (L toets), bij een ENVY zijn de letters doorzichtig zodat ze licht kunnen doorlaten van de onderliggende LED. Had op een site ene besteld, kreeg ene met ipv witte binnenkant, een zwarte binnenkant (al stond erop dat het speciaal voor ENVY was), dan op andere site wel de juiste kunnen bestellen.

Laptop was wel nog in garantie, maar dan ging ik laptop volledig moeten binnenbrengen in de winkel en gingen ze volledig toetsenbord vervangen ipv enkel die key.

Dan had ik niks meer hier thuis, dus daarom een nieuwe key aangekocht op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24
warcow schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:05:
Knopen doorgehakt. Heb een RMA Filco Majestouch 2 Ninja met bruine switches besteld op amazon hier. RMA omdat de gewone een levertijd had van 10 dagen en de RMA versie ging sneller. Scheelde maar een paar euro op de prijs. :P Natuurlijk verschoof direct na het bestellen de levertijd naar alsnog 10 dagen. :')

Heb er ook de Filco polssteun bij gehaald (volledige lengte van het toetsenbord) en een g400s logitech muisje. Durfde het toch niet aan met de variabele actuatiekrachten van de Topre toetsen op het Realforce bord. Zou dan liever voor de all-45gram versie gaan en die was vrij duur. Daarnaast vertrouw ik op deze resultaten: http://mechanicalkeyboards.com/mechanical_switches.php
Een bruine zou nog acceptabel moeten zijn voor typen..
Die polssteun, daar kijk ik al heel lang naar maar nooit neem ik de moeite om hem te bestellen. Ik ben benieuwd wat je ervaringen ermee zijn!

En dat overzicht is een beetje wazig wat betreft Filco toetsen, want het punt is natuurlijk dat je bord dus variabel gewogen is, dus je kunt niet per toetsgewicht een cijfer geven. Overigens heb ik ook zo'n variabel gewogen Realforce en voor gamen is het echt een afrader vanwege dat je makkelijk door je vingers op de wasd te rusten door de a "heenzakt". Met typen heb je daar geen last van maar zou ik zelf toch ook liever de normaal gewogen versie hebben, want het zijn prachtige borden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Seers schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:45:
[...]

Die polssteun, daar kijk ik al heel lang naar maar nooit neem ik de moeite om hem te bestellen. Ik ben benieuwd wat je ervaringen ermee zijn!

En dat overzicht is een beetje wazig wat betreft Filco toetsen, want het punt is natuurlijk dat je bord dus variabel gewogen is, dus je kunt niet per toetsgewicht een cijfer geven. Overigens heb ik ook zo'n variabel gewogen Realforce en voor gamen is het echt een afrader vanwege dat je makkelijk door je vingers op de wasd te rusten door de a "heenzakt". Met typen heb je daar geen last van maar zou ik zelf toch ook liever de normaal gewogen versie hebben, want het zijn prachtige borden wel.
Mij lijkt die houten polsteun ook wel wat! Hout is prettig bij zweten, dat gaat niet zo plakken en doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Kan iemand mij iets vertellen over de gebruikservaring van Cherry MX brown toetsen?

Ik heb onlangs deze gekocht:
pricewatch: CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (brown switch)
echter bleek deze blue switches te hebben ipv bruin, na nabellen blijken alle leveranciers hier last van te hebben (een aantal hebben zich daarna ook ont-linked uit tweakers pricewatch) en heeft blijkbaar de leverancier van de NL leveranciers alleen blue naar NL laten komen.

Nu lees ik dat veel mensen brown niet fijn vinden, ik heb tot nu toe alleen de blue kunnen proberen, deze beviel erg goed, maar valt niet te gebruiken voor mij vanwege de herrie.
Mijn keuze valt op brown omdat dit een van de stilste zou moeten zijn, vanwege gebruik in de familie-woonkamer.
Maar omdat deze moeilijk verkrijgbaar is moet ik toch mijn keuze heroverwegen (of wachten)

Weet iemand wat de alternatieven zijn voor de combo stil + mechanisch + geschikt voor programmeren + geschikt voor gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ik heb een blauwe en nu gekozen voor een bruine voor het werken op het lab. Ben bang dat blauwe hier te luidruchtig zijn. De blauwe typen waarschijnlijk wel een stuk beter. (Krijg de bruine morgen binnen, alsnog)

De bruine lijken mij het beste alternatief als je niet vies veel geld uit wilt geven en toch iets stils wilt. Of rode, maar die scoren op de website waar ik naar link toch een stuk minder dan bruine voor het typewerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Ik heb een TB met bruine switches en dat bevalt me prima. Ik heb dan ook nog niet op andere switches getypt/gamed. Dus kan je verder geen vergelijkings info geven.

Ik heb gekozen voor browns omdat ik een mix van dingen doe op mijn pc, van programmeren, tot moba's tot mmo's to shooters tot typen. En Browns volgens de revieuws het beste van alle werelden gaf. Ik ben erg blij met de tactile feedback en dat heeft mij response in games echt verhoogd, al heb ik het idee dat mijn TB sommige dingen niet meer goed registreerd. Maar of dat aan de switch of aan het TB ligt weet ik niet. Tot het onbruikbaar word ga ik ook neit verder onderzoeken :)

Dus het ligt denk vooral aan wat je met je TB wil doen Artimunor. En of je iets stillere toetsen wil dan blues of niet :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Brown switches zijn ook niet verschrikkelijk om in shooters te gebruiken hoor. al zou ik daar tactile feedback juist vermeiden. Je merkt het eigenlijk vooral bij het spelen van mini games waarbij je een knop(bijv spatie) herhaaldelijk snel achter elkaar in moet drukken. dan merk je dat dat op een toetsenbord met bijv cherry mx blacks stukken beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet nog steeds niet welk toetsenbord ik ga nemen.

Welke lay-out wil je?
Die van de US (met lange shifttoets links)
Wil je met of zonder numpad?
het liefst zonder maar ik kan ermee leven.
Wil je backlight?
Ja, maar wel in het rood.
Welke MX Switch prefereer je?
Brown.
Wat je is je budget?
rond de €150,- (is flexibel, meer of minder mag ook)
Wil je macro toetsen?
Maakt niet uit.
Doel van het keyboard?
Gamen en typen (50-50)
Wat weet je al?
Ik ga waarschijnlijk voor de Ducky Shine 3, ik heb liever de Corsair K70 in het rood met Browns maar die komt voorlopig nog niet uit(en schijnt LED issues te hebben). Ik was ook al aan het kijken naar enkele CM storm toetsenborden, is de kwaliteit daarvan goed?
Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.