Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Eindelijk ook een mechanisch toetsenbord besteld. Het is de Ducky Zero DK2108 met blue switches, bij mechanicalkeyboards.nl. Ik hoop dat ie een beetje gaat bevallen. Ooit een keer op blues getypt, daarom ook nog een relatief goedkoop bord gekocht.

Ik zal zeker laten weten wat ik er van vind, nu nog wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Artimunor schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:02:
Kan iemand mij iets vertellen over de gebruikservaring van Cherry MX brown toetsen?

Ik heb onlangs deze gekocht:
pricewatch: CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (brown switch)
echter bleek deze blue switches te hebben ipv bruin, na nabellen blijken alle leveranciers hier last van te hebben (een aantal hebben zich daarna ook ont-linked uit tweakers pricewatch) en heeft blijkbaar de leverancier van de NL leveranciers alleen blue naar NL laten komen.

Nu lees ik dat veel mensen brown niet fijn vinden, ik heb tot nu toe alleen de blue kunnen proberen, deze beviel erg goed, maar valt niet te gebruiken voor mij vanwege de herrie.
Mijn keuze valt op brown omdat dit een van de stilste zou moeten zijn, vanwege gebruik in de familie-woonkamer.
Maar omdat deze moeilijk verkrijgbaar is moet ik toch mijn keuze heroverwegen (of wachten)

Weet iemand wat de alternatieven zijn voor de combo stil + mechanisch + geschikt voor programmeren + geschikt voor gamen?
Mijn eerste waarop ik nu typ heeft browns. Ik heb nog geen ervaring met lineaire switches (red en black), maar qua typen vind ik browns geweldig. Als je de toetsen nog helemaal indrukt, kunnen ze ook redelijk luid zijn, maar je kan oefenen met de toetsen alleen tot het actuatiepunt te drukken. Anders kan je wel o-ringen gebruiken om ze te dempen.
Ik heb er helaas nog niet veel op kunnen gamen.

Ik heb vorige week een Ducky Shine 3 DK 9008 met blues besteld op getdigital.eu, omdat deze inclusief verzendkosten net zo duur zijn als op mechanicalkeyboards.nl zonder verzendkosten.
Achteraf daarvan een beetje spijt, omdat UPS vervelend is. Ze leveren niet op zaterdagen (ik werk doordeweeks), en ze doen moeilijk met afgeven bij de buren (en de PostNL koerier hier ken ik al een beetje, heb al vaak pakketjes met nieuwe hardware ontvangen ;) ).
Dus nu heb ik moeten bellen en moet ik langs het depot.
Maar over het toetsenbord zelf kan ik nog weinig zeggen, behalve dat ik ernaar uitkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Jiazzz schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:57:
[...]

Mijn eerste waarop ik nu typ heeft browns. Ik heb nog geen ervaring met lineaire switches (red en black), maar qua typen vind ik browns geweldig. Als je de toetsen nog helemaal indrukt, kunnen ze ook redelijk luid zijn, maar je kan oefenen met de toetsen alleen tot het actuatiepunt te drukken. Anders kan je wel o-ringen gebruiken om ze te dempen.
Ik heb er helaas nog niet veel op kunnen gamen.

Ik heb vorige week een Ducky Shine 3 DK 9008 met blues besteld op getdigital.eu, omdat deze inclusief verzendkosten net zo duur zijn als op mechanicalkeyboards.nl zonder verzendkosten.
Achteraf daarvan een beetje spijt, omdat UPS vervelend is. Ze leveren niet op zaterdagen (ik werk doordeweeks), en ze doen moeilijk met afgeven bij de buren (en de PostNL koerier hier ken ik al een beetje, heb al vaak pakketjes met nieuwe hardware ontvangen ;) ).
Dus nu heb ik moeten bellen en moet ik langs het depot.
Maar over het toetsenbord zelf kan ik nog weinig zeggen, behalve dat ik ernaar uitkijk.
mag ik vragen waarom je blues besteld als je brown al geweldig vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
Artimunor schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:26:
[...]

mag ik vragen waarom je blues besteld als je brown al geweldig vind?
Ik wilde ook graag een fijn toetsenbord voor op mijn werk (administratief en dergelijke), en ik vind het vervelend om de hele tijd mijn toetsenbord mee te nemen.
Ik ben van plan om de stillere browns daarvoor te gebruiken.

Overigens, was de getdigital.eu een miskoop: er stond blijkbaar in niet al te goed Engels en in teveel tekst verstopt dat sommige Ducky varianten AZERTY toetsenborden zijn. Dacht ik een tientje te kunnen besparen qua verzendkosten, is dat me toch wat duurder uitgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-10 09:47
Ik denk er misschien over na om de Ducky Zero DK2108S(Special Edition) aan te schaffen. Waarin verschilt deze eigenlijk in i.v.t. de Ducky DK9008 S3? (Behalve de prijs uiteraard ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jiazzz in "Het grote mechanische toetsenborden topic"
mirno schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:20:
Ik heb voor de liefhebber nog een CM storm quickfire TK hier liggen:
Waar is hier?

[ Voor 32% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-10-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Ik heb voor de liefhebber nog een CM storm quickfire TK hier liggen: pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)
Hij is nagenoeg in nieuwstaat. Is maar een kleine maand gebruikt, wegens aankoop van een Corsair K90.
Hoewel ik toch moet zeggen dat de CM storm quickfire qua typen beter bevalt doe ik deze toch weg. Ik ben niet zo'n fan van dat compacte.
Mocht iemand nog een CM storm quickfire PRO hebben liggen, ben ik wellicht geïnteresseerd in een ruil.

Los verkoop ik mijn CM storm quickfire TK voor 50euro, niet minder, wegens nagenoege nieuwstaat.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Oh super, thanks! Ik ga geen 60 euro extra betalen voor een paar extra backlight features, dus die keuze is snel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
Ik heb hem net binnen, hij is wel ISO AZERTY, dus hij gaat weer teruggestuurd worden.
Maar wel even een hele kleine testrun gedaan, hij blijkt NOG meer backlight features te hebben:
1. Aan
2. Breathing
3. Wave (hij golft in helderheid van links naar rechts)
4. Snake (een lijn van lichtjes gaat van links naar rechts en dan een rij lager)
5. Reactive (lichtjes reageren op welke toets je indrukt, je kan de helderheid van niet-ingedrukte en ingedrukte toetsen apart regelen, dus licht aan en dat de toets donker wordt, of vice versa.)
6. Ripple (golfjes ontstaan vanuit de ingedrukte toets, net als golven in water)
7. Custom1
8. Custom2
9. Uit

En aangezien mijn andere toetsenbord ook een detachable USB heeft, is het wel handig. Verder was hij ook best small en kort, als in dat er minder marge zit tussen de toetsen en de rand van het toetsenbord.

[ Voor 5% gewijzigd door Jiazzz op 29-10-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiazzz schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:07:
Ik heb hem net binnen, hij is wel ISO AZERTY, dus hij gaat weer teruggestuurd worden.
Maar wel even een hele kleine testrun gedaan, hij blijkt NOG meer backlight features te hebben:
1. Aan
2. Breathing
3. Wave (hij golft in helderheid van links naar rechts)
4. Snake (een lijn van lichtjes gaat van links naar rechts en dan een rij lager)
5. Reactive (lichtjes reageren op welke toets je indrukt, je kan de helderheid van niet-ingedrukte en ingedrukte toetsen apart regelen, dus licht aan en dat de toets donker wordt, of vice versa.)
6. Ripple (golfjes ontstaan vanuit de ingedrukte toets, net als golven in water)
7. Custom1
8. Custom2
9. Uit

En aangezien mijn andere toetsenbord ook een detachable USB heeft, is het wel handig. Verder was hij ook best small en kort, als in dat er minder marge zit tussen de toetsen en de rand van het toetsenbord.
Heeft het toetsenbord een ingebouwde USB hub of meer van dat soort gimmicks?
En wat vind je van de bouwkwaliteit? Buigt het toetsenbord? En waaruit bestaat het materiaal van de toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Gistermiddag is mijn Filco Majestouch 2 Ninja met bruine mx switches ook binnengekomen. Toetsenbord bevalt mij beter dan verwacht, doet niet veel af aan de ducky zero met blauwe switches voor het typewerk.

De toetsen plingen niet en het voelt wat uniformer aan dan de ducky. Die heeft een wat vage opdruk van de toetsen en de grote toetsen reageren onderling net wat anders op het indrukken. Een beetje verschillende actuatiekrachten. Kan zijn dat die ondertussen ook al wat is ingesleten en dat het verschil onderling minder is geworden. Beide toetsenborden bevallen overigens prima, en er zal vast nog meer bijkomen. :D

De polssteun is ook best een aanrader. Ik probeer meestal met de polsen in de lucht te typen maar bij een lange werkdag heb ik ze toch nog best wel vaak op de tafel hangen en dan voelt zo'n polssteun een stuk beter aan. Het "trapje" in de Filco polssteun voelt ook fijn aan, daar is over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 14:22
Even een tip. Ik heb eerder vandaag bij Coolblue de Logitech G710+ besteld voor €145,-, zie ik net in de PW dat deze al voor €88,- te krijgen is. Die prijs moet vandaag gewijzigd zijn, aangezien ik via PW besteld heb. Ik zie geen addertjes onder het gras bij dat bord van €88,-, dus stuur deze direct terug als die morgen aankomt, 6 tientjes verschil is me net wat te dol zeg maar.

EDIT 1: Vreemd, het bord staat er twee keer in: http://www.norrod.nl/zkb_...b/05_gamingk/catalog.aspx

EDIT 2: De variant van €88,- heeft een 'International' indeling, de variant van €149,- QWERTY. Wat is dan precies het verschil?

[ Voor 27% gewijzigd door partyondude op 30-10-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij staat bij Komplett overigens ook voor €88,-, verzending gratis: http://www.komplett.nl/ko...7&utm_source=tweakers.net

De €149,- variant heeft volgens de website trouwens een US layout, de €88,- UK zoals Logitech tegenwoordig standaard in Nederland verkoopt.

[ Voor 22% gewijzigd door MiBe op 30-10-2013 16:41 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hmm, dat betekent dus met het £ teken op de 3 en de @ wel onder de 2, maar afgedrukt vlakbij de enter toets?

Zitten daar, naast dat dan, nog andere nadelen aan vast? Ik vind €60,- wel erg veel geld op een totaal van €145,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grootste verschil is dat de UK een kleine linkershift en een verticale entertoets heeft. De US heeft een lange linkershift en een brede horizontale enter. Verder zitten inderdaad enkele tekens iets anders, een kwestie van gewenning als je het mij vraagt.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hmm, dank voor de uitleg. Ik kijk het even aan, die €60,- verschil is mooi de gelijktijdig bestelde G400s gratis :)

Verder lees ik dat de gamers hier allemaal een US lay-out Logitech willen waar zo goed als niet meer aan te komen is, dus ik ben heel benieuwd of de dure G710+ die ik besteld heb, dat dan ook echt heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door partyondude op 30-10-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:07:
[...]

Heeft het toetsenbord een ingebouwde USB hub of meer van dat soort gimmicks?
En wat vind je van de bouwkwaliteit? Buigt het toetsenbord? En waaruit bestaat het materiaal van de toetsen?
Hij heeft geen ingebouwde USB hub.
Voor zover ik hem heb ervaren, is hij stevig, metalen backplate als het goed is, keycaps waren ook kwaliteit materiaal, kan niet zo snel vinden welk materiaal.
Ik heb hem niet zo op rigiditeit getest, want ik wil hem wel zo ongebruikt mogelijk terugsturen.

Heb maar bij mechanicalkeyboards.nl de juiste besteld, enkele euro's meer, maar zoals andere al hadden gemeld, topservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 13:19
Ik heb contact gehad met Komplett over de 2 versies van de Logitech G710+ die ze op hun site hebben
http://www.komplett.nl/ko...eyboard-g710/details.aspx
http://www.komplett.nl/ko...oard-bedraad/details.aspx

Ze wisten bij de klantenservice niet het verschil en zouden morgen van de inkoper te horen krijgen. Mijn vermoeden is dat de ene US layout is en de ander UK. Maar welke is welke?
Morgen hoor ik als het goed is antwoord en dan zet ik het hier wel neer.
€88 is geen geld voor zo'n toetsenbord, maar als ik ergens niet tegen kan is het wel een korte Shift :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Cornholio schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:38:
Ik heb contact gehad met Komplett over de 2 versies van de Logitech G710+ die ze op hun site hebben

Ze wisten bij de klantenservice niet het verschil en zouden morgen van de inkoper te horen krijgen. Mijn vermoeden is dat de ene US layout is en de ander UK. Maar welke is welke?
€88 is geen geld voor zo'n toetsenbord, maar als ik ergens niet tegen kan is het wel een korte Shift :P
Ben ook erg benieuwd, mijn huidige Logitech Y-SQ33 is na jaren trouwe dienst aan het dood gaan. Led lampjes die amper meer oplichten, af en toe valt hij weg. Ik 'vervang' hem elk jaar voor een keyboardje die binnen een jaar de geest geeft waardoor ik deze weer uit de doos kan trekken, maar ook hij heeft een einde levensduur...

De G710 ziet er uit als een waardige opvolger, maar ik moet echt US international. Ik heb een Mac keyboard liggen met Dutch layout en ik kan gewoon niet wennen aan de locatie van de slashes, de tilde... Ik gebruik deze tekens toch te vaak als ik met terminal bezig ben (dagelijk 7-8 uur).

Achja... eerste wereld problemen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21

Beide typenummers/productnummers zijn in ieder geval hetzelfde toetsenbord. Al staat die dure ook echt op de logitech site, en komt die goedkopere niet zoveel voor. Ik heb zo'n vermoeden dat't om een fout gaat. Zo niet, top toetsenbordje voor dat geld (en dan hoor ik het graag, dan bestel ik hem ook :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude

Heel relaxt, hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 07:15
Heb wat problemen met mijn mechanische toetsenbord.. de letter H verschijnt vaak 2 a 3 keer als ik hem een keer indruk. heeft iemand dit al eens gehad? betreft een Razer Blackwidow Tournament Edition.
Qua stof valt het mee in het toetsenbord is nog niet zo oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Computerland heeft nu ook de G710+ voor 88
http://www.computerland.n...7&utm_source=tweakers.net
Daar zie je op het plaatje wel een lange linker Shift.
Helaas is hij overal inmiddels uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Laatst online: 04-10 21:47
Welke lay-out wil je?
US-layout
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Ja, het liefst in blauw of changeable.
Welke MX Switch prefereer je?
Ik twijfel nog tussen black en red.
Wat je is je budget?
150 euro
Wil je macro toetsen?
Nee
Doel van het keyboard?
Voornamelijk gamen, maar toch ook veel typen.
Wat weet je al?
Ik weet zo veel, dat ik volledig de weg kwijt ben in het mechanische keyboard land.

Ik weet wel dat ik geen Logitech of CM wil en ik veel slechte dingen over steelseries heb gelezen.
Toevoeging

Mediakeys vind ik ook wel handig, maar opzich geen must! En wat ondersteuning voor de polsen is altijd fijn

[ Voor 10% gewijzigd door stervis op 30-10-2013 21:53 ]

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ducky Zero Special met reds (of browns)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Olaf van der Spek schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:18:
[...]

Ducky Zero Special met reds (of browns)?
Je duidt dan op de Ducky Zero DK2108S(Special Edition)? Nu zie ik niet zo snel een verschil met de Ducky DK9008G2 pro behalve de lampjes op lock knoppen.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Welke lay-out wil je?
US international layout, heel belangrijk is dat de enter niet een enorm blok is, de backslash boven de enter zit en de ~ boven de tab zit.
Met
Wil je backlight?
Hoeft niet
Red
Wat je is je budget?
110-120 euro. Daar ik per jaar een keyboard verslijt vind ik boven de 100 euro al fors. (De 1 jaar keyboards zijn wel cheap 40 euro keyboardjes moet ik vermelden)
Wil je macro toetsen?
Er zijn games waar het handig zou zijn, maar is niet een must have.
Doel van het keyboard?
Werk veel met Linux terminals, zo'n 8 uur per dag. Soms gamen. 70-30% roswerk-gamen.
Wat weet je al?
Net een uur wezen zoeken, ik had zoals gezegd al een Logitech Y-SQ33 die nu vervangen moet worden. Qua gevoel komt hij dicht in de buurt van een Red begreep ik. Lichtere aanslag. Momenteel heb ik een keyboard op het oog: pricewatch: Gigabyte Osmium , maar zoek naar ervaringen hier.
Toevoeging
Mijn grootste vragen over de Osmium is:
- Hoe werken de Macro keys? (makkelijk programmeerbaar, op juiste plek?)
- Is de enter key een enorm blok of betreft het een echt us international layout?
- Kan die pols steun weg gehaald worden? gevonden.
- Ervaring met Linux?
- Heb gelezen dat in je BIOS komen soms een issue is, klopt dit?
(Bericht gevonden dat meerdere mechanische keyboards moeite hebben met in BIOS komen)

Andere suggesties meer dan welkom, wou iig een deel zelf uitzoeken maar wil niet zeggen dat dit de beste keuze is. Ik zie veel Ducky aangeraden worden, maar zie de voordelen er niet zo van. Komt op dit moment op mij over al een keyboard met weinig features voor een hoop geld.

[ Voor 9% gewijzigd door init6 op 30-10-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Laatst online: 17-09 17:05
init6 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:46:
Wat je is je budget?
110-120 euro. Daar ik per jaar een keyboard verslijt vind ik boven de 100 euro al fors. (De 1 jaar keyboards zijn wel cheap 40 euro keyboardjes moet ik vermelden)
Een van de grootste voordelen van een mechanisch toetsenbord t.o.v. een 'normaal' toetsenbord (rubberdome/scissor switch), is dat je er zo lang mee doet. De Cherry MX switches gaan 50.000.000 aanslagen mee volgens de fabrikant. Een snelle rekensom zegt mij dat de meest gebruikte toetsen maximaal ~12.000.000 aanslagen/jaar te verduren krijgen (en dat is in een extreme situatie, die ik niet snel werkelijkheid zie worden). 4 jaar zou dus zeker wel moeten lukken. Als je het zo bekijkt, is een mechanisch toetsenbord per jaar opeens goedkoper dan je 'cheap 40 euro keyboardje' en ook nog eens een stuk fijner om op te typen :)
Andere suggesties meer dan welkom, wou iig een deel zelf uitzoeken maar wil niet zeggen dat dit de beste keuze is. Ik zie veel Ducky aangeraden worden, maar zie de voordelen er niet zo van. Komt op dit moment op mij over al een keyboard met weinig features voor een hoop geld.
Er worden hier inderdaad veel Ducky's aangeraden. Dit komt doordat ze qua bouwkwaliteit in de top meedoen, ze van alle high-end mechanische toetsenborden het makkelijkst te krijgen zijn in Nederland (mechanicalkeyboards.nl) en niet duur zijn in vergelijking met andere toetsenborden uit die klasse (Filco, sommige Leopold's).

Zelf ben ik ook geen fanboy van Ducky's, maar het valt niet te ontkennen dat deze wel een zeer goede keuze zijn, zeker in Nederland (zie bovenstaande redenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

De Ducky's zijn niet duur, degelijk gebouwd en zijn (anders dan bijv. de CM Storm toetsenborden) gewoon strak vormgegeven zonder fratsen. Alle toetsen zitten op de juiste plek en er zijn geen macro toetsen die in de weg zitten. Ze hebben wel weer een NKRO en Wintoets lock functie, vooral die laatste is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij CM Storm hangt het ook erg van het bord af of hij strak is vormgegeven of niet. De QuickFire XT en QuickFire Stealth hebben best een clean uiterlijk. De CM Storm Mech past echter thuis in een science fiction film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Heb ongeveer dezelfde eisen en de Osmium staat ook al een poosje op mijn lijstje, maar ik twijfel altijd nog tussen de browns en reds. Osmium met browns zou voor mij ideaal zijn, maar die is niet in Nederland te krijgen en het afwijkende formaat houd mij enorm van de G710 af. Daarnaast heeft Osmium USB 3 passthrough, wat ik ook een voordeel vind. Hier staat een mini-ervaring:

Zane11 in "Het grote mechanische toetsenborden topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
TheNephilim schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:45:
[...]
De Ducky's zijn niet duur, degelijk gebouwd en zijn (anders dan bijv. de CM Storm toetsenborden) gewoon strak vormgegeven zonder fratsen. Alle toetsen zitten op de juiste plek en er zijn geen macro toetsen die in de weg zitten. Ze hebben wel weer een NKRO en Wintoets lock functie, vooral die laatste is erg handig.
De CM Storm QuickFire Rapid staat juist bekend als 'the poor man's Filco', vanwege z'n uitstekende bouwkwaliteit... Over de rest van de CM Storm toetsenborden hoor ik wat minder lovende verhalen (alleen de TK weet ik niet zeker, dacht dat die ook heel goed was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 23:03
Cyleo schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:51:
[...]

Heb ongeveer dezelfde eisen en de Osmium staat ook al een poosje op mijn lijstje, maar ik twijfel altijd nog tussen de browns en reds. Osmium met browns zou voor mij ideaal zijn
Die wil ik ook heel graag! Ik denk dat ik het via eBay ga bestellen, heb niet het idee dat ie in Nederland uit gaat komen.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Corsair K60/K90 ?
De K60 heeft geen volledige polssteun, alleen voor de linkerhand voor tijdens het gamen (WASD)
De K90 heeft Macro keys maar wel een volledige polssteun

[ Voor 5% gewijzigd door Cornholio op 31-10-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude

Alle €88,- versies zijn alweer verdwenen uit PW. Foutje, of uitverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
partyondude schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

Alle €88,- versies zijn alweer verdwenen uit PW. Foutje, of uitverkocht?
Bij alle sites staat 0 op voorraad. Dus ik denk het laatste ;)
Heb nog geen antwoord ontvangen van Komplett over de toetsenbordindeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok, wacht ik dat sowieso wel af alvorens de mijne terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
In de winkel van Mycom in Groningen ligt er nog wel één voor die prijs volgens mij.

Maar goed, eerst eens bepalen voor mezelf of ik black of red's wil en dan misschien een ducky bestellen.

EVentueel andere aanraders?

[ Voor 7% gewijzigd door stervis op 31-10-2013 13:01 ]

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Laatst online: 12-10 20:02
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/527277c8431c0/527277c83b4c3-Roccat_Ryos_mk_pro_brown.jpg
Deze sinds vandaag binnen: Roccat Ryos MK Pro - MX Brown

Tevens mijn eerste mechanische toetsenbord.
Brown gekozen omdat ik geen die-hard gamer ben en de nodige verslagen moet maken.
Daarnaast kan ik het geluid van de Blue's niet zo waarderen.

Eerste indruk is prima, zal eens kijken of ik op korte termijn tijd heb om een review te schrijven.
(foto incl. Roccat Kone Pure + Roccat Alumic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

FrankPC schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:56:
[...]

De CM Storm QuickFire Rapid staat juist bekend als 'the poor man's Filco', vanwege z'n uitstekende bouwkwaliteit... Over de rest van de CM Storm toetsenborden hoor ik wat minder lovende verhalen (alleen de TK weet ik niet zeker, dacht dat die ook heel goed was).
De zin staat er een beetje raar, maar het ging om het uiterlijk van de CM Storm toetsenborden. Die vind ik over het algemeen wat spacy daar waar Ducky net als (idd.) Filco een sober uiterlijk kiest. Daar hou ik zelf wel van, simpel en strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
TheNephilim schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:28:
[...]

De zin staat er een beetje raar, maar het ging om het uiterlijk van de CM Storm toetsenborden. Die vind ik over het algemeen wat spacy daar waar Ducky net als (idd.) Filco een sober uiterlijk kiest. Daar hou ik zelf wel van, simpel en strak.
Inderdaad, ik heb overhaast gereageerd, zonder goed te lezen. Mijn excuses. Overigens schijnen de nieuwste batches er redelijk neutra uit te zien, zonder opvallende merknamen/logo's.

OT: er is weer een set 'Thick PBT DoubleShots' op Massdrop, voor maar $40 excl. shipping vanuit Amerika. Helaas heb ik geen PayPal, anders zou ik meteen een set bestellen (een van de eerste PBT DoubleShot sets, dan nog 'Thick' ook!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

FrankPC schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:58:
[...]

Inderdaad, ik heb overhaast gereageerd, zonder goed te lezen. Mijn excuses. Overigens schijnen de nieuwste batches er redelijk neutra uit te zien, zonder opvallende merknamen/logo's.

OT: er is weer een set 'Thick PBT DoubleShots' op Massdrop, voor maar $40 excl. shipping vanuit Amerika. Helaas heb ik geen PayPal, anders zou ik meteen een set bestellen (een van de eerste PBT DoubleShot sets, dan nog 'Thick' ook!!).
Jammer dat het lettertype niet zo mooi is en het slechts alleen rood of roze letters is. En persoonlijk baal ik een beetje dat mijn 6GV2 een afwijkende layout heeft. Die grote enter en kleine rechtershift vind je nergens. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 12:15
Ik heb zelf een Corsair Vengeance K70 en kan die zeker aanraden! Red switches, typt fijn, en gamet ook lekker. De mediatoetsen zijn chill, en er zit een polssteun bijgeleverd. Bouwkwaliteit is ook goed. Toetsenbord is 1 groot blok staal. Heb al eens per ongeluk bier over m'n toetsenbord gegooit, maar even op de kop houden en afdrogen en het werkt nog steeds perfect!

Kortom, ben er zeer tevreden mee! Aanrader!

[ Voor 3% gewijzigd door Joukea op 31-10-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gundogan schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:24:
[...]

Jammer dat het lettertype niet zo mooi is en het slechts alleen rood of roze letters is. En persoonlijk baal ik een beetje dat mijn 6GV2 een afwijkende layout heeft. Die grote enter en kleine rechtershift vind je nergens. :)
Daarom wil ik tegenwoordig ook alleen nog gewoon de US International layout hebben. Niks geen UK of NL layouts meer!
FrankPC schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:58:
[...]

Hmmm, ben niet helemaal weg van het lettertype, maar het rood staat denk ik nog wel. Zeker in combinatie met de rode ESC toets op m'n Majestouch :o

Wil nog eens witte toetsen voor m'n Filco, lijkt me wel vet. Alleen ben ik er niet zo zeker van dat ik alle toetsen, en dan vooral de grote, zonder iets kapot te maken :+

[ Voor 28% gewijzigd door TheNephilim op 01-11-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
MiBe schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:44:
Bij CM Storm hangt het ook erg van het bord af of hij strak is vormgegeven of niet. De QuickFire XT en QuickFire Stealth hebben best een clean uiterlijk. De CM Storm Mech past echter thuis in een science fiction film.
En juist die mech vind ik het lekkerst typen van alle borden die ik geprobeerd heb.

Ik heb er 2x een thuis gehad met blue switches (maar ik probeer een brown te bemachtigen)
de pols steun links zit precies op de goede plek, het alu maakt het makkelijk schoon te maken (valt eraf te halen) en voelt lekker koel.

de USB 3 ingangen werken super met b.v. android development om je phone aan te koppelen zonder bij je kast te moeten.

en de audio in + out ben ik met mijn huidige toetsenbord zo op gesteld geraakt (geen nare kabels van mn oor helemaal naar mn computerkast meer) dat die ook niet meer misbaar zijn.

Ik geef toe dat het uiterlijk een beetje overdreven is, dat had iets strakker gemogen, maar ik stoor me er totaal niet aan en persoonlijk vind ik aluminium heel mooi, maar ik kijk zelf toch meestal naar het scherm en niet naar het toetsenbord.

Qua gebruik ervaring is het een plezier om mee te typen en mee te gamen, wat natuurlijk voor een groot deel door de cherry switches komt, maar ook door de vormgeving die erg comfortabel is (en niet alleen maar bedoelt is om eruit te zien als een ruimteschip)

edit:
Ik zal de Roccat Ryos MK Pro - MX Brown die een paar posts hierboven staat ook eens onderzoeken, want het lijkt erop dat deze ook voldoet aan veel van mijn wensen plus dat de CM Storm Mech CherryMX Brown nog niet te krijgen is.

edit2:
De Ryos heeft helaas USB2 poorten ipv. USB3
De Gigabyte Osmium heeft een USB3 poort, althans dat lijkt zo op dit plaatje maar verwarrend is dan wel weer dat hier op tweakers staat dat deze USB2.0 poorten heeft. Echter zijn hier weer de switches Red. Is red een beetje stil trouwens? of maakt deze meer geluid dan de brown?

[ Voor 21% gewijzigd door Artimunor op 01-11-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online

Mijn grootste vragen over de Osmium zijn:
- Hoe werken de Macro keys? (makkelijk programmeerbaar, op juiste plek?)
- Is de enter key een enorm blok of betreft het een echt us international layout?
- Kan die pols steun weg gehaald worden? gevonden.
- Ervaring met Linux?
- Heb gelezen dat in je BIOS komen soms een issue is, klopt dit?
(Bericht gevonden dat meerdere mechanische keyboards moeite hebben met in BIOS komen)

De Osmium valt af, ik zou hem onder Linux nog werkend kunnen krijgen> Maar dat hij niet werkt om de BIOS in te komen is te risky, ik zit geregeld met mijn bordjes in BIOS'en te pielen.

Dus dan nog maar eens neerzetten:

Welke lay-out wil je?
US international layout, heel belangrijk is dat de enter niet een enorm blok is, de backslash boven de enter zit en de ~ boven de tab zit.
Met
Wil je backlight?
Hoeft niet
Red
Wat je is je budget?
110-120 euro.
Wil je macro toetsen?
Als het kan
Doel van het keyboard?
Werk veel met Linux terminals, zo'n 8 uur per dag. Soms gamen. 70-30% roswerk-gamen.
Wat weet je al?
Osmium valt af.
Zoek keyboard dat makkelijk in de BIOS komt. Geen palmrest of andere vorm rond mijn pols dat in de weg kan zitten.

Extra's die welkom zijn:
- USB hub heeft,
- evt audio in/out.
Toevoeging

Linux compatibiliteit & Mogelijkheid om in een BIOS te komen zijn een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Vraag over de CM Storm quickfire.

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Blue switch)

De INS, HOME, PAGE UP etc. zitten bij deze keyboard allemaal 1 rij lager. Dit is heel storend lijkt mij aangezien ik op alle locaties blind wil typen zonder te kijken naar de layout.

Mijn vraag is nu, kan ik op een of ander manier de knoppen via software of iets dergelijks 1 rij omhoog verschuiven?

Anders valt mijn keus op de Razer tenless key versie, en die vind ik esthetisch minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-10 19:45

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

init6 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:05:
[...]

De Osmium valt af, ik zou hem onder Linux nog werkend kunnen krijgen> Maar dat hij niet werkt om de BIOS in te komen is te risky, ik zit geregeld met mijn bordjes in BIOS'en te pielen.
Nou ik heb een Osmium en in het geheel geen problemen om in de bios te komen.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-10 19:45

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

nico445 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:19:
Heb wat problemen met mijn mechanische toetsenbord.. de letter H verschijnt vaak 2 a 3 keer als ik hem een keer indruk. heeft iemand dit al eens gehad? betreft een Razer Blackwidow Tournament Edition.
Qua stof valt het mee in het toetsenbord is nog niet zo oud..
Heb ik soms ook last van met een Gigabyte Aivia Osmium. Alleen dan vooral de letter N. Oorzaak onbekend.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:41
smallblock schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:49:
[...]

Heb ik soms ook last van met een Gigabyte Aivia Osmium. Alleen dan vooral de letter N. Oorzaak onbekend.
Dat noem je bouncing keys, vooral steelseries en razer hebben hier last van. Je kan beter meer geld uitgeven voor een goed toetsenbord zoals een ducky of filco.

De switches zijn wel hetzelfde, maar de controller van de laatst genoemde toetsenborden zijn van veel betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Ik heb de ducky DK 2087 Zero (zonder backlit) blue cherry switches besteld. Ik ben erg benieuwd, de prijs van 75 euro is aantrekkelijk en het no-nonsense uiterlijk is precies wat ik zocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:23
Heb hem ook besteld maar dan de versie zonder numpad (bij mechanicalkeyboards.nl) ben er zeer benieuwd naar..... Zal nog wel een tijd duren eerdat ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:55
Ik zal mijn ervaring met de DK 9008G2 ook even delen.
Het is nu bijna een jaar geleden dat ik dit toetsenbord uit het buitenland heb laten komen voor ongeveer 100 euro, toen waren ze in Nederland ook nog amper verkrijgbaar.

Destijds heb ik voor de brown switches gekozen omdat de overstap niet al te groot te maken. Het geluid wat je maakt tijdens het typen is natuurlijk een stuk hoger dan een normaal toetsenbord maar daar heb ik geen last van. Niet alleen te toetsen maar ook het geluid geeft natuurlijk wat feedback en je kan er snel aan wennen.
Het toetsenbord gebruik ik voor zowel verslagen typen als gamen en bevalt zeer goed.

Een nadeel aan het toetsenbord vind ik de structuur op het plastic (niet de toetsen zelf). Deze is van een soort mat plastic waardoor je stof er niet zo af kan vegen, schoonmaken kan dus een probleem zijn. Het bijgeleverde tooltje kan je gebruiken om de toetsen los te halen en dan is het schoonmaken natuurlijk eenvoudig, het kost alleen wel wat tijd.

Ik zou niet meer terug willen naar een "normaal" toetsenbord omdat dit veel fijner typt (mijn mening). De kwaliteit van Ducky is ook heel goed. Als ik hem netjes schoonmaak zie je totaal geen gebruiksporen en hij typt nog net zoals in het begin. hij voelt ook vrij solide aan en is zwaar, zegt wel wat over de kwaliteit. (terug te lezen in een review van HWI).

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb de Logitech G710+ binnen gekregen van Coolblue. Mooi en solide bord, wel wennen met het tikken van tekst, maak nog veel fouten. Heb het idee dat de toetsen wat dichter op elkaar staan in vergelijk met mijn Logitech G15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
partyondude schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:41:
Ik heb de Logitech G710+ binnen gekregen van Coolblue. Mooi en solide bord, wel wennen met het tikken van tekst, maak nog veel fouten. Heb het idee dat de toetsen wat dichter op elkaar staan in vergelijk met mijn Logitech G15.
Kleine enter of zo'n massief blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Ik heb veel gelezen dat het "verf" op de knoppen makkelijk vervaagd bij de DK2108 (zonder verlichting).
Is dit bij de DK2108s (met verlichting) ook het geval?

Voor de duidelijkheid, hier zijn de links naar de ducky modellen:
DK2108: http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1
DK2108s: http://www.mechanicalkeyb...den/duckie-dk2108-zero2/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Kun je overigens de spatiebalk van de Ducky DK2108s omdraaien, zodat dat ducky logo onzichtbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
init6 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:52:
[...]

Kleine enter of zo'n massief blok?
Massief blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
lordMocro schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:33:
Ik heb veel gelezen dat het "verf" op de knoppen makkelijk vervaagd bij de DK2108 (zonder verlichting).
Is dit bij de DK2108s (met verlichting) ook het geval?

Voor de duidelijkheid, hier zijn de links naar de ducky modellen:
DK2108: http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1
DK2108s: http://www.mechanicalkeyb...den/duckie-dk2108-zero2/1
Mijn ducky zero (de oude) heeft standaard al erg vage letters. Heb niet het idee dat ze echt meer vervagen maar perfect is het standaard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Belecthor schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:43:
Kun je overigens de spatiebalk van de Ducky DK2108s omdraaien, zodat dat ducky logo onzichtbaar wordt?
Nee, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Belecthor schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:43:
Nee, je kan wel een andere spatie balk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:41
corewillem schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:01:
[...]

Nee, je kan wel een andere spatie balk kopen.
Ja, dat kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
warcow schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:14:
[...]

Mijn ducky zero (de oude) heeft standaard al erg vage letters. Heb niet het idee dat ze echt meer vervagen maar perfect is het standaard niet.
Lees wel veel online dat de toetsenverlichtingloze ducky na 1 week al last van heeft. Dus dit beschouw al min of meer als een feit.

Vraag is of wat duurdere versie met verlichting hier ook last van heeft. Ben nog aan het twijfelen maarja, ik ga er gewoon voor. Toetsen die vervagen heeft ook zijn charmes (hopelijk :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 15:27
Gezien ik nu een G510 gebruik en hij begint te verslijten :P en nog redelijk nieuw ben met al die mechanische toetsenborden, ben ik benieuwd of jullie iets voor me kunnen betekenen met hulp van uitzoeken, zit hier nog erg te twijfelen wat ik precies wil :). Vind de mediaknoppen + volume wheel + mute knop van de G510 namelijk erg handig, gezien de meeste dit als FN-knop hebben.. :+

Welke lay-out wil je?
ANSI/ISO. Maakt mij niet veel uit :). QWERTY uiteraard! :D

Met numpad.

Wil je backlight?
Ja, het liefst blauw! :)

Brown!

Wat je is je budget?
Tot €130 (mocht er een betere optie zijn maar wel met een hogere prijs, hou ik me daar ook voor open, dan kan ik daar ook over na denken eventueel :))

Wil je macro toetsen?
Niet nodig, gebruik ze toch nooit :).

Doel van het keyboard?
Typen, gamen (voornamelijk Battlefield) en af en toe het nodige programmeer werk :+.

Wat weet je al?
Vriend van mij had een test-set besteld (van maxkeyboard). Even kunnen testen met de 4 verschillende switches inclusief de dempringen. Black en Red vielen af (K60 met Reds kunnen testen bij CD-ROM-LAND aan een vast systeem dus kon even echte feedback voelen, gebruiken ze namelijk aan de balie), uiteindelijk de twijfel nog tussen Blue en Brown, maar blue viel ook af, vanwege de herrie die me niet zo bevalt eerlijk gezegd :P. Dus ik denk dat ik uiteindelijk voor de Brown ga. :)

Ik heb al een paar toetsenborden gezien, denk aan de G710+ van Logitech (twijfel over design :| maar wel dedicated media knoppen + volumewheel en mute knoppen). De K70 met Browns (helaas nog weinig duidelijkheid over levering, gemaild met diverse winkels + corsair zei oktober maar dat is het al inmiddels geweest :/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Deze heeft wel alles wat je beschrijft. Ducky DK2108s, hoor er wel goede verhalen over. Heb zelf 0,0 ervaring met mechanische keyboards.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FBw1fhXl.jpg?1

[ Voor 13% gewijzigd door lordMocro op 02-11-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 15:27
lordMocro schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:17:
[...]

Deze heeft wel alles wat je beschrijft. Ducky DK2108s, hoor er wel goede verhalen over. Heb zelf 0,0 ervaring met mechanische keyboards.

[afbeelding]
Zie alleen nergens geen knoppen voor stop, pauze/afspelen en volgende en vorige,. die volume knoppen zijn wel nice ja! Zitten die knoppen die ik noemde als FN hierin, kan hier namelijk niets over vinden (4 knoppen, dat zouden dan denk ik die van mute, harder, zachter en rekenmachine zijn). Kan zomaar een kanshebber zijn dit, ben benieuwd of andere tweakers nog opties hebben :o

[ Voor 6% gewijzigd door gerbenp op 02-11-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Persoonlijk zou ik ook voor de Ducky gaan. Heb zelf twee Ducky Zero Shine toetsenborden besteld laatst (voor m'n vriendin) en dat is (zeker gezien de prijs) een goede deal! Je vind er inderdaad een toets voor mute, volume hoger/lager en de rekenmachine. Verder kun je met de FN toets de verlichting instellen.

De 710+ zou ik links laten liggen, voor dat geld vind ik hem helemaal niet zo lekker degelijk en de O-rings zorgen ervoor dat hij lang niet zo lekker typt als normale MX Brown switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Vandaag in Yodobashi (Osaka) veel mechanische toetsenborden kunnen proberen. Ze hadden ook de realforce en Happy Hacking liggen. Heb daarnaast Filco's en Rosewill's kunnen proberen met rode, blauwe en bruine switches. Niet heel goed gekeken want ik was vrij moe maar volgens mij hadden ze geen andere kleuren switches liggen.

De Topre switches van de Realforce en de Happy Hacking bevielen op zich vrij goed maar mijn persoonlijke favoriet blijven de blauwe switches. Heb geen uren lang op de Topre switches zitten drukken dus een goed oordeel kan ik niet geven maar vermoedelijk hebben ze toch een gedeelde 2e plaats samen met de bruine switches. De rode vind ik voor typewerk toch net iets minder en ben dan ook erg blij dat ik voor mijzelf voor bruine switches ben gegaan in mijn 2e tobo. De Filco majestouch 2 (ninja) is denk ik ook een erg mooie keuze. De Happy Hacking heeft best wel een leuk formaat daarnaast, misschien leuk voor bij een laptop. Filco heeft overigens ook een vrij kleine en lichte bluetooth toetsenbord dat ook prima zou voldoen voor bij een laptop.

Edit: Die laatste, dat is de Filco Majestouch Minila. Zie alleen nu online dat die een hele kleine spatiebalk heeft. Dat typt zwaar vervelend dus dat zal hem voor mij niet worden. Als hij een lange spatiebalk had was het erg verleidelijk om zo een voor bij mijn laptop te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door warcow op 04-11-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
smallblock schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:45:
[...]

Nou ik heb een Osmium en in het geheel geen problemen om in de bios te komen.
En de Enter toets, is dit een massief blok of een kleine enter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-03 12:20
bij verlichte toetsen zijn de letters niet "geverfd" maar zijn de toetsen translucent (lichtdoorlatend wit of grijs plastic, niet doorzichtig) en worden de toetsen "gespoten", waarbij de letter is "afgeplakt" of later eruit gelaserd.
Daardoor zijn deze letters vager als de verlichting uit staat.. maar eerder dan dat deze leters nog vager worden, zal de omringende coating vervagen (maar volgens mij duurt dit nog wel een tijdje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Ik heb de Ducky DK2108s met brown switches besteld. Geen reds of black, omdat ik nauwelijks games speel en ik ben bang dat het 'klik' geluid van de blues gaan irriteren op den duur en toen kwam ik uit op de browns. Ik ben benieuwd! :).

[ Voor 53% gewijzigd door Belecthor op 04-11-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
RoaDHouse schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 00:58:
[...]

Dat noem je bouncing keys, vooral steelseries en razer hebben hier last van. Je kan beter meer geld uitgeven voor een goed toetsenbord zoals een ducky of filco.

De switches zijn wel hetzelfde, maar de controller van de laatst genoemde toetsenborden zijn van veel betere kwaliteit.
zijn er ook ducky's of filco's met audio in+out en/of usb3 slots erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:22
Ik heb dit forum een beetje door gelezen, vooral de eerste vijf pagina's en ben er wel enthousiast van geworden. Mijn huidige keyboard vind ik maar niks, draadloos... Wel fijn vind ik de lage toetsen maar ik snap dat dat niet mogelijk is bij mechanische keyboarden. Maar ook niet nodig natuurlijk.

Nu ik dus het een en ander gelezen heb, ben ik van plan een MK-50 met brown switches te kopen. Reden hiervoor is dat het me eerste mechanische keyboard is en ik het bedrag nog wel onder de honderd wil houden als dat gaat.
Ik heb gekozen voor brown omdat het meeste wat ik doe is typen, maar ik wil ook niet dat het te veel geluid maakt, dus leek blue me iets te. Dus als iemand ook misschien nog weet waar ringetjes te vinden zijn, dan heb ik hier ook wel interesse in als dit de aanslagen minder hoorbaar maakt.

Maar waar ik eigenlijk om kwam vragen is, waar kan ik nou het best mijn MK-50 bestellen. Op de site van Qpad zag ik hem voor 100 incl. verzendkosten, maar ze waren niet op voorraad. Ook heb ik tussen door op dit forum een site ( http://sk.nkon.nl/) gezien, van 'samen kopen' en een prijs van 72 euro excl. verzendkosten. Maar volgens mij was alleen de red nog te koop daar. Iemand dus een idee waar ik terecht kan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je nickname is 'blauwe eend' en je neemt geen Ducky met MX Blue switches... wait, wut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 11:20
Welke lay-out wil je?

Ik typ nu op Azerty maar ik overweeg wel de overstap te maken naar Qwerty. Ben ook developer die vaak van thuis werkt dus heb er mogelijk ook wel baat bij. Ik vermoed - voor de franse tekens die ik sowieso wel zelden gebruik - ik eerder voor Qwerty International moet kiezen ?

Met numpad.

Wil je backlight?
Ja, bij voorkeur blauw of wit

Heb zo'n sampler gekocht en ik neig naar Brown. Blauw typt wel lekker maar ik denk dat het geluid mij na een tijd zal storen.

Wat je is je budget?
Tot €160 euro

Wil je macro toetsen?
Niet echt nodig

Doel van het keyboard?
Laat mij zeggen 70% werk (typen, developen) en 30% gamen.

Wat weet je al?
Wel ik weet dat de Ducky's een goeie prijs/kwaliteit ratio hebben. Gezien het toch een bord is die ik lang wil gebruiken neig ik naar de shine 3 modellen omdat die nog in Taiwan worden geproduceerd.

Probleem is mij echter dat ik in België woon en mechanicalkeyboards.nl echt een enorm bedrag vraagt om zo'n ding te versturen (18 euro )

Als ik het totaal wat uitreken kan ik dan bijna voor datzelfde geld een een filco majestouch kopen bij pakweg gamegear.be of zo. Maar dan heb ik weer geen backlight wat ik wel belangrijk vind. Over het algemeen zou ik er niet over vallen maar het verschil is zo klein dat ik schrik heb om de verkeerde keuze te maken.

Bij getdigital.de verkopen ze nu sinds kort ook duckys (vragen 6 euro om te verzenden) maar daar is enkel de QWERTZ versie beschikbaar en de internationale layout willen ze niet leveren.

Heb ook gekeken naar de Q-Pad MK80 (bij nkon.nl) maar daar hebben ze geen versie met brown switches op stock.

[ Voor 5% gewijzigd door simplicidad op 04-11-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
simplicidad schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:29:
Welke lay-out wil je?

Heb ook gekeken naar de Q-Pad MK80 (bij nkon.nl) maar daar hebben ze geen versie met brown switches op stock.
Deze zag ik dacht ik ook, maar de MK 85 volgends mij wel met brown. Deze zou dus misschien wel een goed alternatief zijn voor de MK80 als je deze zou kiezen.

ergens in een reactie hierboven dacht ik staat het verschil met MK 80 en MK 85 over blacklicht. De MK 85 onthoud de stand volgends mij.

Maare ik zou wel graag een MK 50 brown willen kopen als iemand een winkel weet waar ze te koop zijn. _/-\o_

EDIT:
MiBe schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:29:
Je nickname is 'blauwe eend' en je neemt geen Ducky met MX Blue switches... wait, wut?
Nu je het zegt, zien deze er in de Pricewatch ook toch wel mooi uit. Als ik dan met brown switches doe hou ik er drie over. Maar hoe is de kwaliteit hierbij? gewoon uitstekend?
En waar zou ik deze boordjes eventueel kopen als ik het vragen mag?

[ Voor 25% gewijzigd door blauwe eend op 04-11-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
blauwe eend schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:29:
Maare ik zou wel graag een MK 50 brown willen kopen als iemand een winkel weet waar ze te koop zijn. _/-\o_
Zijn niet (meer) te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
Dat is wel jammer, dan moet ik misschien maar voor zo een Dus ga ik nu zo een tof Ducky keyboard halen!! :+

[ Voor 8% gewijzigd door blauwe eend op 04-11-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
blauwe eend schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:34:
[...]

Dat is wel jammer, dan moet ik misschien maar voor zo een Ducky keyboard gaan.
Klinkt alsof je eigenlijk geen Ducky wil. Waarom niet?
http://www.mechanicalkeyb...mechanische-toetsenborden

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-11-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
simplicidad schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:29:
Welke lay-out wil je?

Ik typ nu op Azerty maar ik overweeg wel de overstap te maken naar Qwerty. Ben ook developer die vaak van thuis werkt dus heb er mogelijk ook wel baat bij. Ik vermoed - voor de franse tekens die ik sowieso wel zelden gebruik - ik eerder voor Qwerty International moet kiezen ?

Met numpad.

Wil je backlight?
Ja, bij voorkeur blauw of wit

Heb zo'n sampler gekocht en ik neig naar Brown. Blauw typt wel lekker maar ik denk dat het geluid mij na een tijd zal storen.

Wat je is je budget?
Tot €160 euro

Wil je macro toetsen?
Niet echt nodig

Doel van het keyboard?
Laat mij zeggen 70% werk (typen, developen) en 30% gamen.

Wat weet je al?
Wel ik weet dat de Ducky's een goeie prijs/kwaliteit ratio hebben. Gezien het toch een bord is die ik lang wil gebruiken neig ik naar de shine 3 modellen omdat die nog in Taiwan worden geproduceerd.

Probleem is mij echter dat ik in België woon en mechanicalkeyboards.nl echt een enorm bedrag vraagt om zo'n ding te versturen (18 euro )

Als ik het totaal wat uitreken kan ik dan bijna voor datzelfde geld een een filco majestouch kopen bij pakweg gamegear.be of zo. Maar dan heb ik weer geen backlight wat ik wel belangrijk vind. Over het algemeen zou ik er niet over vallen maar het verschil is zo klein dat ik schrik heb om de verkeerde keuze te maken.

Bij getdigital.de verkopen ze nu sinds kort ook duckys (vragen 6 euro om te verzenden) maar daar is enkel de QWERTZ versie beschikbaar en de internationale layout willen ze niet leveren.

Inderdaad het bedrag van 18 euro is redelijk fors, heb het zelf gewoon gedaan nu nog wachten tot hij men toetsenbord binnen heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
Misschien heb ik mijn zin niet goed geformuleerd. Dat 'maar' had ik zeker moeten weg laten. :X Ik ben nu echt helemaal gek er van, I want a mechanical keyboard :9~ . Die ducky vind ik er eigenlijk juist ook wel geef uitzien, met dat eentje. :) Maar ik ga nog even snel beslissen tussen de met en zonder led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Ik heb de keyboard dk2108s binnen. Eerste mechanische keyboard, blue cherry, typen was nog nooit zo leuk geweest, de geluidsproductie is ook erg aangenaam. :p

Naar mijn ervaring goede service van dit bedrijf. Goede commucatie en coulant.

Ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
blauwe eend schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:15:
[...]
Die ducky vind ik er eigenlijk juist ook wel geef uitzien, met dat eentje. :)
Vrijwel alle toetsenborden hebben een 1-toets hoor. Anders zo lastig nummers tikken en zo ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

lordMocro schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:16:

Naar mijn ervaring goede service van dit bedrijf. Goede commucatie en coulant.

Ik ben er erg blij mee.
Klopt! Hij mailde me nog persoonlijk veel plezier met de tweede Ducky :p Ik bestelde er namelijk twee vlak achter elkaar, niet voor mezelf trouwens, maar aangeraden aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:40

Silence

Godlike

Heeft er hier iemand misschien nog zo'n cherry testkit zoals deze, die er vanaf wil? http://www.wasdkeyboards....iew/product/list/id/7185/

Of kun je deze ook in Nederland krijgen?

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Silencex schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:36:
Heeft er hier iemand misschien nog zo'n cherry testkit zoals deze, die er vanaf wil? http://www.wasdkeyboards....iew/product/list/id/7185/

Nog niet in Nederland gezien, alleen in het buitenland. Sowieso zou ik er een met PCB of backplate bestellen, testen zonder vaste keys is lastig.

Als je wel even wil wachten kun je http://www.qwerkeys.co.uk...=product/category&path=75 proberen, of anders http://www.maxkeyboard.co...h-o-ring-sampler-kit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik ben dan nu ook weer terug had altijd Logitech - Microsoft maar vandaag overgestapt naar de Corsair K95. Het doet me terug denken naar me eerste IBM toetsenbord die ook zo'n geluid maakte.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

TheNephilim schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:44:
[...]

Nog niet in Nederland gezien, alleen in het buitenland. Sowieso zou ik er een met PCB of backplate bestellen, testen zonder vaste keys is lastig.

Als je wel even wil wachten kun je http://www.qwerkeys.co.uk...=product/category&path=75 proberen, of anders http://www.maxkeyboard.co...h-o-ring-sampler-kit.html
Kwam die van maxkeyboard ook al tegen, ik zit gewoon heel erg te twijfelen tussen brown en red en het geluid wat cherry keys maken. Ik gebruik de laatste 6 jaar van die laptop toetsen op me toetsenbord wat gewoon erg lekker werkt imo.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Silencex schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:36:

Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

Olaf van der Spek schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:15:
[...]

Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen ja
Nou voor een leuk prijsje neem ik het wel van je over als het compleet is.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Zo, maar even de goedkope TKL Ducky (http://www.mechanicalkeyb...etsenborden/ducky-zeroo/1) bestelt met black switches. Als het goed is zou die rond volgende week bezorgt moeten worden. Ben benieuwd, veel gehoord over de Ducky toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackletinned
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-03-2022
trulyergonomic.com hebben het beste mechanische toetsenbord. Omdat ze ook de ontwerpfouten in de layout gefixed hebben. De fouten bestonden alleen omdat typemachines vroeger van die armpjes hadden die het teken op het papier moest drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
crackletinned schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:36:
trulyergonomic.com hebben het beste mechanische toetsenbord. Omdat ze ook de ontwerpfouten in de layout gefixed hebben. De fouten bestonden alleen omdat typemachines vroeger van die armpjes hadden die het teken op het papier moest drukken.
Wow... alles behalve geschikt voor gamen lijkt me...
Vormgeving lijkt mij juist erg irritant met de kleine space en de locatie van alt, shit, ctrl,backspace, enter, del en tab lijken me erg irritant...

[ Voor 15% gewijzigd door Dracyn op 06-11-2013 15:50 ]

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

crackletinned schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:36:
Echt iets waar ik nooit op zou kunnen typen, maar iedereen zo zijn eigen ding

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Creqaw schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:35:
Zo, maar even de goedkope TKL Ducky (http://www.mechanicalkeyb...etsenborden/ducky-zeroo/1) bestelt met black switches. Als het goed is zou die rond volgende week bezorgt moeten worden. Ben benieuwd, veel gehoord over de Ducky toetsenborden.
Heb ik ook besteld, ik hoop dat ie er op tijd zal zijn, maar de levertijd is al een paar keer aangepast geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 20:41
Ik heb sinds gisteren de Ducky Shine 3, wat een heerlijk toetsenbord. Alleen een klein nadeel zijn toch de felle leds.

Heb gisteren de firmware update gedaan, maar de laagste brightness stand is best nog wel helder.
Meer mensen die dit zo ervaren met de Ducky toetsenborden?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niet specifiek iets van Ducky borden, daar hebben in principe alle mechanische toetsenborden last van. Het verschil met reguliere toetsenborden is dat hier een LED in iedere Cherry MX switch zit, het oogt minder egaal (zo is de keycap bovenin vaak beter verlicht dan onderin) en is een stuk feller. Heb de verlichting bij mijn CM Storm QuickFire TK dan ook altijd uit staan.

[ Voor 4% gewijzigd door MiBe op 06-11-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 20:41
Bij mij zijn ze eigenlijk allemaal even helder. Maar ik merk wel nu ik er wat meer uren achter heb gezeten het minder opmerk.

Ik had hiervoor een Logitech G15v1, die heb ik 10 jaar gehad en de backlight was haast niet meer te zien. Dan is dit een beste overgang.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn per toets ook even helder, maar bijvoorbeeld bij de cijfers staat er een teken onder of boven. Hetgeen onder staat is minder goed verlicht in dat geval, de LED zit immers boven het kruisje van de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mijn Max Keyboard Nighthawk X8 heeft juist wel weer hele uniforme toetsverlichting, de Ducky's inderdaad niet. Daar zie je de LED bijna zitten...
Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.