Gezien ik nu een G510 gebruik en hij begint te verslijten

en nog redelijk nieuw ben met al die mechanische toetsenborden, ben ik benieuwd of jullie iets voor me kunnen betekenen met hulp van uitzoeken, zit hier nog erg te twijfelen wat ik precies wil

. Vind de mediaknoppen + volume wheel + mute knop van de G510 namelijk erg handig, gezien de meeste dit als FN-knop hebben..
Welke lay-out wil je?
ANSI/ISO. Maakt mij niet veel uit

. QWERTY uiteraard!
Wil je met of zonder numpad?
Met numpad.
Wil je backlight?
Ja, het liefst blauw!
Welke MX Switch prefereer je?
Brown!
Wat je is je budget?
Tot €130 (mocht er een betere optie zijn maar wel met een hogere prijs, hou ik me daar ook voor open, dan kan ik daar ook over na denken eventueel

)
Wil je macro toetsen?
Niet nodig, gebruik ze toch nooit

.
Doel van het keyboard?
Typen, gamen (voornamelijk Battlefield) en af en toe het nodige programmeer werk

.
Wat weet je al?
Vriend van mij had een test-set besteld (van maxkeyboard). Even kunnen testen met de 4 verschillende switches inclusief de dempringen. Black en Red vielen af (K60 met Reds kunnen testen bij CD-ROM-LAND aan een vast systeem dus kon even echte feedback voelen, gebruiken ze namelijk aan de balie), uiteindelijk de twijfel nog tussen Blue en Brown, maar blue viel ook af, vanwege de herrie die me niet zo bevalt eerlijk gezegd

. Dus ik denk dat ik uiteindelijk voor de Brown ga.
Ik heb al een paar toetsenborden gezien, denk aan de G710+ van Logitech (twijfel over design

maar wel dedicated media knoppen + volumewheel en mute knoppen). De K70 met Browns (helaas nog weinig duidelijkheid over levering, gemaild met diverse winkels + corsair zei oktober maar dat is het al inmiddels geweest

).