• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TheNephilim schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:56:
Maarja, het is niet handig om twee toetsenborden bij je PC te hebben liggen. De één om te gamen en de ander om te typen :+
:w MS 4000 en Razer BlackWidow met Blue switches hier en ze hebben nog steeds geen ruzie :P
Mijn mening is dat als je iets van beide werelden wil, de MX Brown switch een prima allrounder is. Daarnaast, als je nou én Battlefield speelt, én StarCraft 2. Hoe ga je dat oplossen? MX Red is het dan net niet en met MX Blue's is het weer zo lastig Battlefield spelen.

Juist bovenstaande probleem is waarom ik toch voor Browns gekozen heb.
Blue + Battlefield gaat prima hier ;)

Wat ik me wel een beetje af zit te vragen is of de knoppen van mijn BlackWidow vanwege het TK design/layout niet dichter bij elkaar zitten dan bij een normaal toetsenbord :?
Dus zouden deze bij een non-TK BlackWidow verder uit elkaar liggen en/of groter zijn ??

Mijn grote poten vinden de MS 4000 tot nu toe namelijk veel comfortabeler dan de Razer BlackWidow alleen is het typen op de MS 4000 net één grote gel pad die je indrukt vergeleken met de Razer en dat is wat minder :)

Als stilte in de late uurtjes gewenst is of ik effe wat met cijfertjes moet doen dan pak ik nog weleens de MS 4000 erbij, maar verder doe ik eigenlijk alles het liefst met de Razer _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Na een weekje met die cherry mx brows te tikken, zijn die buckling springs toch ineens een stuk zwaarder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaah jullie maken het er eigenlijk niet makkelijker op, ik zou zelfs nog gaan twijfelen over blauw en de schijnbaar 'ideale' tactile feedback voor MMOs. Ondanks de nogal scherpe kritiek op bruin denk ik toch voor een 'eerste' indruk Browns te nemen. Mocht ik helemaal hopeloos verslaafd raken aan mechanische toetsen zal mijn volgende waarschijnlijk een rode tobo zijn (tenzij ik bruin echt niks vind en weer retourneer).

ADD: ok, een Ducky Zero DK2108S(Special Edition) Brown Switch Blauwe LED besteld bij MechanicalKeyboards. Ik houd iedereen hier op de hoogte hoe ik het vind t.o.v. rubber dome voor MMOs en typen. Vergelijking met rood kan ik uiteraard niet maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:52
Nieuwe owner of a Keyboard aswell :)
Ben maar eens begonnen met een Razer ultimate en ik ben er blij mee.
Echter blijf ik met een probleempje zitten namelijk, dat als je links strafe doet en dan gelijk rechts dat terwijl links ook nog is ingedrukt blijft hij naar links gaan.
Doe ik het echter andersom van rechts naar links terwijl ik rechts ook nog in heb gedrukt gaat hij wel naar links. Weet iemand hoe dat kan ?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ghosting ofzo?

[ Voor 69% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-09-2013 21:11 ]

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:52
Of ik heb het mega verkeerd, maar ik dacht dat de razer juist rond de bekende plek wasd of pijltjes juist Anti ghosting had . Wat me wel opvalt is dat ik er ingame problemen mee heb ( verschillende games, BF3 Rift need for speed) maar bv op kladblok hij wel zijn werk doet. 8)7
:X

*edit

Nog steeds zoekende en veel verder kom ik niet dan gamerelated atm .
Test adadadadadadadadadadadadadadadadadadadadadad : beide tegelijk
Test aaaaaadddddddddddddddaaaaaaaaaaaaaaa : a ingedrukt daarna d , dan d ingedrukt houden naar en naar a terug .

Het gaat om de Razer BlackWidow Ultimate 2013 Elite Mechanical Gaming

[ Voor 29% gewijzigd door MaFFia op 28-09-2013 11:41 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Sjoerdbaltjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 02:57
Is er een goeie Europese retailer voor O-rings..? Het plaatje geeft aan dat je het beste de lokale amazon kan gebruiken (amazon UK lijkt me dus) maar daar kan ik geen 40A-R vinden, en ik heb niet zo'n zin om een paar weken te wachten op m'n o-rings uit Amerika waarvan ik de bestelling niet eens kan tracken
Fijn... had vorige week een Keycool 84 (zwart) met MX Blue besteld, krijg ik net een mailtje dat hij niet geleverd kan worden -_-

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Verwijderd

Sjoerdbaltjes schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:59:
Is er een goeie Europese retailer voor O-rings..? Het plaatje geeft aan dat je het beste de lokale amazon kan gebruiken (amazon UK lijkt me dus) maar daar kan ik geen 40A-R vinden, en ik heb niet zo'n zin om een paar weken te wachten op m'n o-rings uit Amerika waarvan ik de bestelling niet eens kan tracken
Ik heb er geen gevonden en ze dus bij wasdkeyboards besteld. Gisteren zijn ze op de post gegaan. Als je mer eraan herinnert het te melden als ik ze heb kan ik je helpen inschatten of het echt zo lang moet duren.

Maar ik vond dus geen makkelijk te vinden retailer die duidelijk beschrijft welke ringetjes ze verkopen, en naar de bouwmarkt voor nanoloodgieterijmateriaal leek me ietsje té stoer.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MaFFia schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 00:03:
Of ik heb het mega verkeerd, maar ik dacht dat de razer juist rond de bekende plek wasd of pijltjes juist Anti ghosting had . Wat me wel opvalt is dat ik er ingame problemen mee heb ( verschillende games, BF3 Rift need for speed) maar bv op kladblok hij wel zijn werk doet. 8)7
"Gaming optimized key matrix for minimized ghosting" inderdaad, maar wat dat precies inhoud?

Je drukt dus zowel strafe left als right in, wat zou je willen dat de game doet? Het laatst ingedrukte?
Denk dat het aan de game code ligt?

• Sjoerdbaltjes
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:06:
[...]

Ik heb er geen gevonden en ze dus bij wasdkeyboards besteld. Gisteren zijn ze op de post gegaan. Als je mer eraan herinnert het te melden als ik ze heb kan ik je helpen inschatten of het echt zo lang moet duren.

Maar ik vond dus geen makkelijk te vinden retailer die duidelijk beschrijft welke ringetjes ze verkopen, en naar de bouwmarkt voor nanoloodgieterijmateriaal leek me ietsje té stoer.
Bah. Nou ja, in dat geval wacht ik jouw post in de topic af, als het langer dan een week duurt hoeft het voor mij echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sjoerdbaltjes schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:59:
Ik had ze 8 dagen na bestelling in huis van WASD.

MegaTronics in "Het grote mechanische toetsenborden topic"

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:25:
"Gaming optimized key matrix for minimized ghosting" inderdaad, maar wat dat precies inhoud?
Meestal houdt dat gewoon in dat een vorm van "key rollover" aanwezig is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Maar "anti ghosting" klinkt als een meer spannende feature dan "N Key Rollover" bij gamers :P
De Tex Beetle heeft overigrens N Key Rollover via usb, heeft mij erg verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:25:
[...]

Je drukt dus zowel strafe left als right in, wat zou je willen dat de game doet? Het laatst ingedrukte?
Denk dat het aan de game code ligt?
Dat betekend over het algemeen dat ze de toetsen in het 'game' cluster zo aangelegd hebben dat je ze wel tegelijk in kan drukken. Zo ook bij mijn Logitech G15v2 (met pensioen), dat is een 2KRO toetsenbord, maar met gaming-matrix.

Je kunt aan de linkerkant, rondom de WASD wel tot 6 toetsen tegelijk indrukken. Echter, als je met Shift of andere toetsen aan de rechterkant (rondom Arrow toetsen), dan kom je er achter dat gewoon een 2KRO toetsenbord is.

De Filco Majestouch 2 die ik hier heb doet 6KRO op USB en de Max Keyboard Nighthawk X8 doet zelfs NKRO (unlimited) op USB! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Iemand een idee waar ik QPAD mk-50 met brown switches kan vinden ?
Of is er soms een keyboard dat zowel een wrist rest en brown switches heeft tegen de prijs van 80 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Je kan er natuurlijk ook een losse wrist rest bijhalen :)

voor die qpad.
Misschien kun je vragen aan de persoon die deze actie had geregeld: http://samenkopen.net/action/410704
En anders bij mechanicalkeyboards.nl vragen.

[ Voor 59% gewijzigd door royb3 op 01-10-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een losse polssteun sowieso lekkerder, want dan kun je hem wat verder weg leggen en je handen vlakker houden, daar krijg ik in elk geval een stuk minder apeklauwtjes van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:56
MiBe schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:00:
Fijn... had vorige week een Keycool 84 (zwart) met MX Blue besteld, krijg ik net een mailtje dat hij niet geleverd kan worden -_-
Waarom koop je geen Ducky ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BioHzRd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:57:
Iemand een idee waar ik QPAD mk-50 met brown switches kan vinden ?
Hier?
http://www.qpad.com/shop/en/6-keyboards

Oeps. 7(8)7 niet leverbaar zie ik...

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 01-10-2013 14:38 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Had ik ook gezien, vind het wel jammer want ik vind echt geen keyboard dat brown switches heeft en een prijs rond de 80 mss zelf 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Heb van iemand een Das keyboard model S: ultimate US silent cherry mx met Brown switches kunnnen kopen. Ben benieuwd hoe die is en hoe de uitdaging gaat zijn om geen afprint te hebben.

Iemand die weet waar ik goedkoop een polssteun kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BioHzRd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:49:
[...]

...want ik vind echt geen keyboard dat brown switches heeft en een prijs rond de 80 mss zelf 90 euro.
En een Ducky DK2108? Of vind je die te duur?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
ehtweak schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:05:
[...]

En een Ducky DK2108? Of vind je die te duur?
Die hebben ze enkel in Blue switches :( toch in mechanische keyboards.nl
Ik heb ze nergens anders gevonden met brown switches.

Heb nu het DAS keyboard kunnen kopen (zogoed als gloednieuw).
Voor 75euro dus dat lijkt me een zeer goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BioHzRd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:10:
[...]

Hmmm, da's vreemd. Ik tik dit bericht op een DK2108S met MX Browns, gekocht bij mechanicalkeyboards.nl en zelf voorzien van rubberen ringetjes.
Typt heerlijk. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
BioHzRd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:10:
[...]

Ik heb ze nergens anders gevonden met brown switches.

Heb nu het DAS keyboard kunnen kopen (zogoed als gloednieuw).
Voor 75euro dus dat lijkt me een zeer goede prijs
Neem dan contact met ze op, had ik gedaan voor een pokerII met brown switches(was nog niet in het assortiment' en ze waren heel behulpzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Had ik eventueel kunnen doen. Heb nu een DAS keyboard gekocht dus het is niet meer nodig.
Toch bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Degelijk, MX Red switches en toetsenverlichting. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ducky Zero SE, Corsair Vengeance K70? :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:24:
Ducky Zero SE, Corsair Vengeance K70? :)
Opties, thanks!

Heeft de pricewatch: CM Storm Quickfire Ultimate wel volledige toetsenverlichting? De Pro versie namelijk niet, of vergis ik me?

--- Edit ---

Heb m'n vriendin de volgende toetsenborden voorgesteld:

- Ducky Zero DK2108S Special Edition
- CM Storm Quickfire Ultimate
- Logitech G110
- Logitech G105

Op volgorde van prijs en vooral voorkeur. Het toetsenbord word gebruikt door m'n vriendin en haar vader. Haar paps kwam al met de CM Storm, maar vind zelf (als je de prijzen op dit moment bekijkt) de Ducky interessanter. Iets duurder, maar (naar mijn idee) een beter toetsenbord.

--- Edit 2 ---

Inmiddels de Ducky besteld! ^^

[ Voor 39% gewijzigd door TheNephilim op 02-10-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
1e mechanische toetsenbord voor mij is onderweg het is deze geworden met red switches (en ofc us/int layout).

Wou ook even iedereen die mij advies heeft gegeven over hoe en wat bedanken!
Dus mensen hierbij bedankt voor het advies! :*)

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdbaltjes
ehtweak schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:30:
[...]

Hmmm, da's vreemd. Ik tik dit bericht op een DK2108S met MX Browns, gekocht bij mechanicalkeyboards.nl en zelf voorzien van rubberen ringetjes.
Typt heerlijk. :)
Waar heb jij de o-rings gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 14:37
Dracyn schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:08:
1e mechanische toetsenbord voor mij is onderweg het is deze geworden met red switches (en ofc us/int layout).

Wou ook even iedereen die mij advies heeft gegeven over hoe en wat bedanken!
Dus mensen hierbij bedankt voor het advies! :*)
Prima keuze, heb dezelfde. Welke switches? Heb de mijne met bruine switches, bevalt nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij zet er al bij "met red switches" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 14:37
MiBe schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:15:
Hij zet er al bij "met red switches" :P
Ik lees selectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ducky komt vandaag binnen 8) Eens kijken of het was is :D

--- Edit ---

Als je de keycaps eraf haalt, en er weer opzet. Hoe krijg je ze dan helemaal tot de bottom vast? Nu steken er wat uit ten opzichte van de keys die ik niet losgehaald heb...

[ Voor 62% gewijzigd door TheNephilim op 04-10-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ehm, gewoon heel hard indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
Jup wat hier boven staat. Paar keer keihard drukken op de toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmmm, ik heb het idee dat ze even ver in te drukken zijn. Net als het dopje op een pen drukken, dan druk je de punt naar buiten. Dan moet je de pen ergens op zetten en dan de dop erop drukken.

Maar.zal nog eens wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik zie net dat de Corsair K90 international english (deze lay-out) niet meer leverbaar is. Wat is er veranderd aan de opvolger, K95? Als ik het goed begrepen heb is de K95 nu volledig mechanisch. Ik vind de K95 wel minder mooi, maar dat is niet echt een dealbreaker.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De K95 is volledig mechanisch, de K90 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHzRd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:49:
[...]

Had ik ook gezien, vind het wel jammer want ik vind echt geen keyboard dat brown switches heeft en een prijs rond de 80 mss zelf 90 euro.
http://www.banggood.com/P...Brown-Switch-p-85275.html

http://www.banggood.com/K...Brown-Switch-p-84863.html

http://www.banggood.com/K...Brown-Switch-p-83326.html

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ah, goed aandrukken deed het hem inderdaad! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Zijn er ook mechanische keyboards met makkelijk programmeerbare macro toetsen? Ik wil graag eens een vervanger aanschaffen voor mijn x-jaren oude G15 (1e editie), maar ik heb er echt één nodig met macro-toetsen.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerdbaltjes schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:26:
[...]
Bah. Nou ja, in dat geval wacht ik jouw post in de topic af, als het langer dan een week duurt hoeft het voor mij echt niet.
Vrijdag aangekomen. Zitten er nu op, en het maakt een enorm verschil in doordreunen. Qua typen heb ik nog geen vervelende verschillen bemerkt en ik heb net een heel weekend offline zitten wegwerken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Laatst online: 20-08 21:25
Oh, ik zie net dat mechanicalkeyboards.nl nu meer TKL keyboards in de shop heeft staan. Alleen staat er wel een datum bij van 31 Oktober wat dus nog even wachten betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
Mijn razer Tarantula is officeel helemaal dood moet namelijk mijn defuse knop wat ik normaal op "E'' heb staan al aanpassen aangezien de helft het al niet meer doet. ( ben counterstrike speler)
Zoek iets met dezelfde grote als een tarantula verder wil ik toch erg graag alles behalve Blue switches.
Pols ondersteuning is een must.

zoek echt advies
speel CSGO en Star wars the old republic thats it;)

Ik ben heel sterk aan het twijfelen aan de :

Corsair Vengeance K95
steelseries 7g

Corsair is Cherry red steelserie zwart
Iemand advies?

[ Voor 18% gewijzigd door Ralphhh op 07-10-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

EricNL schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:15:
Zijn er ook mechanische keyboards met makkelijk programmeerbare macro toetsen? Ik wil graag eens een vervanger aanschaffen voor mijn x-jaren oude G15 (1e editie), maar ik heb er echt één nodig met macro-toetsen.
Macro toetsen? Er zijn niet heel veel mechanische toetsenborden met macro toetsen. Zoek je dedicated macro toetsen of mag het ook met een FN toets zijn?

Misschien... pricewatch: Gigabyte Osmium of pricewatch: Corsair Vengeance K90 (International English) of pricewatch: Roccat Ryos MK Pro (Cherry Red)

Al met al kom je weer snel bij de gimmicky toetsenborden uit.
Ralphhh schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:32:
Mijn razer Tarantula is officeel helemaal dood moet namelijk mijn defuse knop wat ik normaal op "E'' heb staan al aanpassen aangezien de helft het al niet meer doet. ( ben counterstrike speler)
Zoek iets met dezelfde grote als een tarantula verder wil ik toch erg graag alles behalve Blue switches.
Pols ondersteuning is een must.

zoek echt advies
speel CSGO en Star wars the old republic thats it;)

Ik ben heel sterk aan het twijfelen aan de :

Corsair Vengeance K95
steelseries 7g

Corsair is Cherry red steelserie zwart
Iemand advies?
Wat zijn verder je eisen? Er zijn namelijk veel meer toetsenborden met Cherry MX Red switches en een polssteun kun je ook nog los kopen. In mijn ervaring, beperk je heel sterk het aantal kandidaten door er een vaste polssteun bij te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
ik zal het officieel even opstellen TheNephilim.

Welke lay-out wil je?
Qwerty , USA internationaal of UK internationaal
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Niet noodzakelijk , maar leuk om erbij te hebben
Welke MX Switch prefereer je?
Ik ben FPS gamer en soms speel ik mmo's dus mijn keuze gaat naar of Black of Cherry red
Wat je is je budget?
uhmm rond de 130 euro
Wil je macro toetsen?
Niet noodzakelijk , ik heb nu een razer tarantula en merk dat ik ze niet gebruik of zelden gebruik.
Doel van het keyboard?
FPS speel competetive counterstrike en soms mmo's / singleplayers
Wat weet je al?
Wat ik al weet is dat mijn nieuwe toetsenbord HELEMAAL mechanish moet zijn mijn keuze gaat sterk naar de Corsair K95 of de steelserie 7G... waarom ik een polsondersteuning wil is omdat mijn vorige toetsenbord dat ook had en ik vind dat persoonlijk het fijnste. Verder heb ik de K70 nog gezien die er erg goed uitzag maar ik niet specifiek kon vinden of die volledig mechanisch was. Verder zie ik mezelf niet met een Ducky of filco.. hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 20:52
De Corsair K70 is volledig mechanisch. Het broertje van de K95 zonder macro keys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ralphhh schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:27:
ik zal het officieel even opstellen TheNephilim.

Welke lay-out wil je?
Qwerty , USA internationaal of UK internationaal
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Niet noodzakelijk , maar leuk om erbij te hebben
Welke MX Switch prefereer je?
Ik ben FPS gamer en soms speel ik mmo's dus mijn keuze gaat naar of Black of Cherry red
Wat je is je budget?
uhmm rond de 130 euro
Wil je macro toetsen?
Niet noodzakelijk , ik heb nu een razer tarantula en merk dat ik ze niet gebruik of zelden gebruik.
Doel van het keyboard?
FPS speel competetive counterstrike en soms mmo's / singleplayers
Wat weet je al?
Wat ik al weet is dat mijn nieuwe toetsenbord HELEMAAL mechanish moet zijn mijn keuze gaat sterk naar de Corsair K95 of de steelserie 7G... waarom ik een polsondersteuning wil is omdat mijn vorige toetsenbord dat ook had en ik vind dat persoonlijk het fijnste. Verder heb ik de K70 nog gezien die er erg goed uitzag maar ik niet specifiek kon vinden of die volledig mechanisch was. Verder zie ik mezelf niet met een Ducky of filco.. hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven
http://www.corsair.com/k95 heeft wel weer een boel extra toetsen, die je naar mijn idee niet gebruikt. Het kost extra ruimte en dat is niet altijd even handig. Toetsenborden van bijvoorbeeld Ducky zijn gewoon simpel en strak (de Zero in ieder geval).

Als je dan toch al een (vaste) polssteun wil, kun je bijna niet anders van de http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-7g kiezen.

Zonder vaste polssteun is er veel meer keuze. Je kunt dan ook nog met een CM Storm of iets dergelijks aan de slag. Heb onlangs een Ducky Zero Shine in de handen gehad, degelijk toetsenbord, met verlichting en niet duur.

Filco is een tikje duur denk ik, lijken erg veel op de Ducky toetsenborden vind ik. Qua prijs is de Ducky dan toch veel interessanter.

Waarom hebben de K95 en de 7G trouwens in eerste instantie je voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
TheNephilim schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:45:
[...]

http://www.corsair.com/k95 heeft wel weer een boel extra toetsen, die je naar mijn idee niet gebruikt. Het kost extra ruimte en dat is niet altijd even handig. Toetsenborden van bijvoorbeeld Ducky zijn gewoon simpel en strak (de Zero in ieder geval).

Als je dan toch al een (vaste) polssteun wil, kun je bijna niet anders van de http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-7g kiezen.

Zonder vaste polssteun is er veel meer keuze. Je kunt dan ook nog met een CM Storm of iets dergelijks aan de slag. Heb onlangs een Ducky Zero Shine in de handen gehad, degelijk toetsenbord, met verlichting en niet duur.

Filco is een tikje duur denk ik, lijken erg veel op de Ducky toetsenborden vind ik. Qua prijs is de Ducky dan toch veel interessanter.

Waarom hebben de K95 en de 7G trouwens in eerste instantie je voorkeur?
Omdat ik al jarenlang randapparatuur van steelserie in mijn bezit heb en nooit enige problemen mee heb gehad. Ik wil ook graag een toetsenbord met ongeveer de zelfde layout als mijn Razer Tarantula en beide komen redelijk overeen. Nu ik weet dat de K70 ook volledig mechanisch is ga ik nu twijfelen tussen de K70 of de steelserie 7G. Een polsondersteuning wil ik dan graag dat het er minstens erbij zit , maar na 6 jaar met een tarantula nu ineens overschakelen zonder polsondersteuning wil ik gewoon absoluut niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou eerst even voor jezelf bepalen of je MX Red of MX Black wil. Het zijn allebei lineaire switches die op papier dus erg op elkaar lijken. Toch zijn de Blacks wel aanzienlijk zwaarder dan de Reds (60 tegenover 45g) waardoor de praktijkervaring duidelijk anders is. De meeste mensen hebben dan ook een duidelijke voorkeur voor één van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
MiBe schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:59:
Ik zou eerst even voor jezelf bepalen of je MX Red of MX Black wil. Het zijn allebei lineaire switches die op papier dus erg op elkaar lijken. Toch zijn de Blacks wel aanzienlijk zwaarder dan de Reds (60 tegenover 45g) waardoor de praktijkervaring duidelijk anders is. De meeste mensen hebben dan ook een duidelijke voorkeur voor één van de twee.
Mijn oude tarantula heeft als ik het begin goed heb gelezen 55g – 60g (wisselend per model) Dat wilt dus zeggen dat het zelfde is als Black switches nu heb ik daar geen enkel problemen mee aangezien ik daar wel al aan gewend ben. Nu vraag ik mezelf af zit er daadwerkelijk zon groot verschil in tussen rode of zwarte switches?

Ik heb dus geen voorkeur behalve dan dat ik graag een mechanisch toetsenbord wil met rode of zwarte switches aangezien die het meeste aan mijn speelstyle voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ja, daar zit een aardig verschil in, de cherry mx blacks zijn fors zwaarder dan de cherry mx reds. het is niet of je er een probleem mee hebt, maar waar je het liefst mee werkt. houd je liever van een lichtere aanslag, of heb je, net als mij, wat sterkere handen en ga je liever voor de cherry mx blacks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
royb3 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:08:
Ja, daar zit een aardig verschil in, de cherry mx blacks zijn fors zwaarder dan de cherry mx reds. het is niet of je er een probleem mee hebt, maar waar je het liefst mee werkt. houd je liever van een lichtere aanslag, of heb je, net als mij, wat sterkere handen en ga je liever voor de cherry mx blacks?
Dan ga ik toch liever aangezien ik ook sterkere handen heb voor de Cherry Mx Blacks terwijl mijn voorkeur toch naar de Corsair K70 ging. Lastige keuze de Corsair k70 of de Steelserie 7G zijn er nog andere alternatieven dan de 7g met black switches?.

De CM Trigger lijkt mij helemaal niks aangezien er geen polsondersteuning bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Als je in de pricewatch MX Black selecteert, ben je al een heel eind.

Echter is de pricewatch niet echt compleet te noemen als het om mechanische toetsenborden gaat. Zolang je niet opzoek bent naar een exoot moet je je er wel kunnen redden trouwens, maar toch.

Als je meer verschillende toetsenborden wilt zien, zou ik eens gaan neuzen op Overclock.net en dan met name in dit en dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
TheNephilim schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:36:
Als je in de pricewatch MX Black selecteert, ben je al een heel eind.

Echter is de pricewatch niet echt compleet te noemen als het om mechanische toetsenborden gaat. Zolang je niet opzoek bent naar een exoot moet je je er wel kunnen redden trouwens, maar toch.

Als je meer verschillende toetsenborden wilt zien, zou ik eens gaan neuzen op Overclock.net en dan met name in dit en dit topic.
ik heb daar gisteren ook al een tijdje lopen rondneuzen bedankt in ieder geval voor alle reacties. Ik ga nog 1 keer alle voor en nadelen op een rijtje naast elkaar zetten tussen de 7G en de K70/K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ik heb ovigerens zelf de steelseries 6gv2(heb ik een poosje geleden afbeelding van gepost). Ik vind het een erg degelijk bordje. de metalen plaat maakt die plank heel solide. Dus vanuit mijn ervaring zou ik je die steelseries 7g echt aanraden. alleen de layout is net wat anders. en de polsondersteuning er dan bij. zelf gebruik ik het niet, lijkt een losse polssteun je eigenlijk niets? En hoezo dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
royb3 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:28:
Ik heb ovigerens zelf de steelseries 6gv2(heb ik een poosje geleden afbeelding van gepost). Ik vind het een erg degelijk bordje. de metalen plaat maakt die plank heel solide. Dus vanuit mijn ervaring zou ik je die steelseries 7g echt aanraden. alleen de layout is net wat anders. en de polsondersteuning er dan bij. zelf gebruik ik het niet, lijkt een losse polssteun je eigenlijk niets? En hoezo dan niet?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v326/lazyscv/RazerTarantula.jpg

Dit was mijn oude toetsenbord die ik nu nog steeds heb, je ziet dat het een "soort van" polsondersteuning heeft ik zie mezelf echt niet wennen aan het feit dat ik die kleine 5cm moet missen van mijn oude razer. Daarom moet mijn nieuwe toetsenbord gewoon zoiets dergelijks hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Ralphhh op 07-10-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ja, maar je hebt ook LOSSE polssteunen die je gewoon tegen je toetsenbord aan kan leggen.
Bijvoorbeeld dit ding: http://www.dixons.nl/comp...nt=discarded#.UlLDNRbV-5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucardo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:08
Ha mede-Tweakers,

Ik na het lezen van een groot deel van dit topic en goed onderzoek bij /r/mechanicalkeyboards op Reddit besloten om een Ducky Shine 3 aan te schaffen! Bij deze even een stukje over mijn ervaringen na er een tijdje mee gespeeld te hebben.

Om tot mijn keuze van type switch te komen heb ik eerst de switch sampler van maxkeyboards.com besteld. Hier een foto van die van mij: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sHksx25s.jpg.
Hij heeft een rode, zwarte, blauwe en bruine switch. Persoonlijk twijfelde ik tussen rood en blauw, waarbij goedkeuring van de vriendin de doorslag gaf naar de rode. :P

Ik heb gekozen voor een Ducky om hun goede naam, en no-nonsense full-size backlight keyboards. Besteld bij mechanicalkeyboards.nl. Had gelijk de volgende dag een pakket binnen, maar helaas was het niet het goede model! Gelijk even gemailed, en binnen 15 minuten had ik een reactie dat ik gelijk de volgende dag de goede in huis zou hebben. Even later belde Wendell me zelfs nog op om zijn excuses aan te bieden, aan te geven dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de retourkosten van het verkeerde tobo, en dat hij nog een verassing mee zou sturen als goedmakertje.
Inderdaad kreeg ik de volgende dag het pakket binnen, met meer dan het gewenste keyboard! Helaas kan ik verder niet op details in gaan op verzoek van Wendell, maar ik kan wel zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was en zeer tevreden ben over de geleverde service.

Nu dan de tobo zelf! (Foto's hier!) Voelt zeer degelijk aan, met redelijk wat gewicht. De kwaliteit van de USB kabel heb ik nog wel wat twijfels over, maar aangezien deze detachable is maak ik me er verder geen zorgen over. De belichting ziet er goed uit, en is heel erg instelbaar. De intensiteit heeft een aantal goede modi, en de spatiebalk kan in een kleur naar keuze gesteld worden.
Dan misschien wel het belangrijkste: De typervaring.. In één woord fantastisch! Het typen is heerlijk, wel even wennen aan de gevoeligheid van de toetsen, maar vergeleken met mijn oude 10 euro rubber dome is het een wereld van verschil. _/-\o_

Voor degenen die twijfelen over de overstap naar mechanisch: Doen! Ik heb er in ieder geval absoluut geen spijt van. Mochten er mensen in de omgeving Rotterdam willen komen proberen dan zijn jullie neer dan welkom.

Plaatje als afsluiter:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cGUeQoxl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Zit voor een half jaar in het buitenland en heb zelf mijn ducky zero thuisgelaten. Nu al spijt van. :P Kon helaas maar 1 koffer meenemen dus het was echt niet gelukt.

Zit zelfs een klein beetje te twijfelen hier alsnog een mechanisch toetsenbord te halen (Japan). Had er ook al 1 gezien voor een redelijk bedrag maar dat was een Japanse layout en ik stoor mij door bijzonder aan de kleine spatiebalk en de verplaatste symbolentoetsen.

Edit: Zie dat yodobashi wel leuk spul nog verkoopt, ook in US layout. Misschien is deze wat ? :

http://www.yodobashi.com/...II/pd/100000001001372941/

Twijfel ook een macbook pro retina te halen als die nieuwe zo uit zijn, zou dan dit toetsenbord voor vrij weinig kunnen krijgen gezien ik een percentage korting kan sparen met de aankoop van die macbook. :)

[ Voor 41% gewijzigd door warcow op 07-10-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
royb3 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:21:
Ja, maar je hebt ook LOSSE polssteunen die je gewoon tegen je toetsenbord aan kan leggen.
Bijvoorbeeld dit ding: http://www.dixons.nl/comp...nt=discarded#.UlLDNRbV-5A
Haha thx voor het alternatief maar dit is echt niks voor mij joh.. ik denk dat ik de K70 ga bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Je moet het uiteindelijk zelf weten. en ik zelf ben fan van de steelseries. helemaal mijn merk :) als het over gaming hardware gaat althans. Ik heb tot nu een toetsenbord en Headset van ze. mankeert helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer maar eens een muis van ze, daar markeert namelijk meer dan genoeg aan. Hopelijk slaan ze met de Kana v2 eindelijk de goede weg in (Avago ADNS-3090) maar tot op heden is het om te huilen met die waardeloze PixArt-sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Corsair Vengeance K60 en had vandaag wat rare problemen. Een aantal van de nummerknoppen boven de QWERTY-lijn deden het niet. Net nu ik erover wilde plaatsen doen ze het weer. Het toetsenbord deed ook vreemde dingen, en typte uit zichzelf nummers (waaronder de nummers die het niet deden) in mijn tekstverwerker. Bijvoorbeeld gewoon een paar rijtjes '1234567890' ofzo. Maar nu doet mijn toetsenbord weer normaal. Weet iemand wat ermee aan de hand is/was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
zit er geen vocht in je toetsenbord? misschien vuil dat stroom geleid? ik zou denken dan het iets met het pcb zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
MiBe schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:58:
Probeer maar eens een muis van ze, daar markeert namelijk meer dan genoeg aan. Hopelijk slaan ze met de Kana v2 eindelijk de goede weg in (Avago ADNS-3090) maar tot op heden is het om te huilen met die waardeloze PixArt-sensoren.
Die steelseries sensei hebben toch Avago S9500 Sensor's? Ik heb zelf een Logitech g500(Avago S9500), die ligt erg lekker in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royb3 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:52:
zit er geen vocht in je toetsenbord? misschien vuil dat stroom geleid? ik zou denken dan het iets met het pcb zou zijn.
Bedankt voor je reactie. Ik weet niet of er wat vuil tussen zat, het rare is dat het probleem weg is gegaan zonder iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
royb3 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:04:
[...]

Die steelseries sensei hebben toch Avago S9500 Sensor's? Ik heb zelf een Logitech g500(Avago S9500), die ligt erg lekker in de hand.
Ik had over de optische modellen, laser is voor gaming sowieso een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
ik gebruik die lasermuis ook voor gaming, weliswaar niet op professioneel niveau, maar het is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MiBe schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:25:
[...]

Laser is toch ook optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:35
Is er al wat meer bekend over de Corsair K70 met browsn switches? (CH-9000050-NA)
Enige waar ik hem zie is Amazon en Newegg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Met een laser muis is prima te gamen, laat je niet gek maken door 24/7 gamers hier op het forum die met sens 0.000001 spelen en 6 meter over een muismat moeten glijden om een frag te maken, ik own ze makkelijk met mijn sensei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:45

Compizfox

Bait for wenchmarks

MiBe schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:25:
[...]

Kun je dat uitleggen? Ik heb die uitspraak nog nooit gehoord. Ik vind het ook vreemd omdat je lasers juist in gamingmuizen vindt.
Technisch gezien wel, maar bij muizen wordt er vaak onderscheid gemaakt tussen optische muizen die een ledje gebruiken, en lasermuizen die een laser gebruiken.

Lasermuizen zijn vaak nauwkeuriger. http://techexplainer.word...t-types-of-computer-mice/

[ Voor 27% gewijzigd door Compizfox op 09-10-2013 00:31 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Over de Sensei gesproken, iemand hier bekend met het 'sensei-settings-aanpassen-en-usb-loopt-vast'? :+

--- Edit ---

Niet eens gezien dat we hier in het mech topic zitten trouwens, ging zo blindelings de topics langs :o

[ Voor 37% gewijzigd door TheNephilim op 09-10-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Niet eens gezien dat we hier in het mech topic zitten trouwens, ging zo blindelings de topics langs
Het is ook best wel 'off-topic' :) van steelseriesgear naar hun verschrikkelijke muizen.

Zou had ik het idee dat die muizen van steelseries te klein waren, dus vandaar de logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:37
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
WTF, disco toetsenbord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
100% zinloos natuurlijk maar ik vind het echt super vet d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ongelofelijk gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compizfox schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 00:30:
[...]

Kun je dat uitleggen? Ik heb die uitspraak nog nooit gehoord. Ik vind het ook vreemd omdat je lasers juist in gamingmuizen vindt.

[...]

Technisch gezien wel, maar bij muizen wordt er vaak onderscheid gemaakt tussen optische muizen die een ledje gebruiken, en lasermuizen die een laser gebruiken.

Lasermuizen zijn vaak nauwkeuriger. http://techexplainer.word...t-types-of-computer-mice/
Nauwkeuriger is puur marketing (net als het feit dat je lasers vaak in gamingmuizen vindt), of je nu op 1800 of 8000 DPI muist; het verschil qua nauwkeurigheid ga je niet merken. Optisch is echter veruit superieur qua tracking en consistentie. Op GoT loopt een interessant topic over gamingmuizen, is een wat geschiktere locatie dan in deze :P

Gamingmuizen [Deel 2]

Staat een hoop interessante informatie in. Over de Sensei-fanboy berichten van RoaDHouse moet je even heen lezen maar er staan ook wel degelijk een hoop nuttige feiten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
MiBe schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:27:
[...]

Nauwkeuriger is puur marketing (net als het feit dat je lasers vaak in gamingmuizen vindt), of je nu op 1800 of 8000 DPI muist; het verschil qua nauwkeurigheid ga je niet merken. Optisch is echter veruit superieur qua tracking en consistentie. Op GoT loopt een interessant topic over gamingmuizen, is een wat geschiktere locatie dan in deze :P

Gamingmuizen [Deel 2]

Staat een hoop interessante informatie in. Over de Sensei-fanboy berichten van RoaDHouse moet je even heen lezen maar er staan ook wel degelijk een hoop nuttige feiten in.
LOL......... ja.... ik heb aandelen bij steelseries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MiBe schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:27:
[...]
......

Staat een hoop interessante informatie in.
Klopt.
Over de Sensei-fanboy berichten van RoaDHouse moet je even heen lezen maar er staan ook wel degelijk een hoop nuttige feiten in.
8)7 :X Als er iemand is die zijn mening loopt door te drukken ben je het zelf wel... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.krijger
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 17:17
Naar aanleidng van alle positieve reactie over ducky keyboards wil ik een ducky Zero DK2108S kopen.
Wat me nog ontbreekt aan informatie zijn de maten. Ze lijken me nogal groot zo te zien. Hierover navraag gedaan bij Wendel van "mechanicalkeboards.nl" , die komt terug met een maat van 52cm breed/lang en 14cm hoog/diep hoe je het noemen wil. Dat is een fors keyboard lang en smal. Ik denk dat dat niet goed is.
Weet iemand de maten, of waar ik die kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

De Ducky Zero DK2108S waar je hebt over hebt is ongeveer net zo groot als de Filco Majestouch 2.

Dus Length 440 mm, Depth 138 mm, Height 36 mm en 1,24 Kg

Ik heb heb ze laatst naast elkaar op m'n bureau gehad en zou zeggen dat de Ducky misschien iets groter is, maar dat gaat dan niet over centimeters.

Dergelijke toetsenborden als deze hebben geen (overbodige) marcro toetsen en weet ik wat, daarom zijn ze vrij compact. Een voordeel naar mijn idee!

--- Edit ---

Ergens anders vind ik (17.20" x 5.50" x 1.25") 43.69 cm x 13.79 cm x 3.18 cm

[ Voor 14% gewijzigd door TheNephilim op 09-10-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:28:

[...]

8)7 :X Als er iemand is die zijn mening loopt door te drukken ben je het zelf wel... :o
Goed onderbouwd met voorbeelden ook, bekende van de persoon in kwestie zeker? ;)

Maargoed, mocht je het dan ook daadwerkelijk willen onderbouwen ben ik benieuwd naar je uitleg. Lijkt me overigens wel handiger om dat dan in het muizentopic te doen in plaats van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Deze voor m'n verjaardag gekregen :D

Afbeeldingslocatie: http://pelle.student.utwente.nl/tweakers/filco.jpg

Witte Filco Majestouch 2 met Cherry MX Blue

en hij typt fijn :D

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.krijger
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 17:17
TheNephillim, bedankt voor je moeite en informatie. Inderdaad toch een compact en recht toe recht aan keyboard. Ik ga hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi bordje Elfjes. Wat voor keycaps zitten er op die witte Filco borden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Elfjes schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:55:
Deze voor m'n verjaardag gekregen :D

[afbeelding]

Witte Filco Majestouch 2 met Cherry MX Blue

en hij typt fijn :D
Nice, dat ziet er goed uit! ^^

Wil zelf nog eens een witte set voor m'n zwarte Majestouch 2. Lijkt me wel monsterlijk bruut, al zijn je toetsen dan wel eerder vies xd
b.krijger schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:58:
TheNephillim, bedankt voor je moeite en informatie. Inderdaad toch een compact en recht toe recht aan keyboard. Ik ga hem bestellen.
Alsjeblieft! Het is sowieso een aanrader, m'n vriendin heeft em ook, mooi degelijk toetsenbord die zeer gunstig geprijsd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MiBe schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:52:
[...]

Goed onderbouwd met voorbeelden ook, bekende van de persoon in kwestie zeker? ;)

Maargoed, mocht je het dan ook daadwerkelijk willen onderbouwen ben ik benieuwd naar je uitleg. Lijkt me overigens wel handiger om dat dan in het muizentopic te doen in plaats van dit topic.
Lees gewoon je eigen replies hier terug waar je eindeloos je voorkeur loopt te spammen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals verwacht; niet onderbouwd. Als je de berichten eens goed door zou lezen zie je dat ik heel vaak andere muizen aanraad dan ik zelf zou gebruiken ;) Verder is dit nog steeds het verkeerde topic, je moet in het muizentopic zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bedankt!
MiBe schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:59:
Mooi bordje Elfjes. Wat voor keycaps zitten er op die witte Filco borden?
Volgens mij gewoon ABS net als de zwarte filco's (?). Alhoewel, ik las op het internet iets over dat ABS zou moeten blijven drijven in water waar PBT of POM zinken, en toen ik het net probeerde zonk hij wel, al ging het niet hard.

het type print kan ik zou gauw ook niet achterhalen. Het ziet er uit dat de rand van de print iets donkerder is dan de vulling van de print. Kan dit op laser-etched duiden? Ik voel de print duidelijk, maar kan niet zeggen of het een verhoging is of een verdieping.

Afbeeldingslocatie: http://pelle.student.utwente.nl/tweakers/l-knop-thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pelle.student.utwente.nl/tweakers/menu-knop-thumb.jpg

De windows-knop heeft een ander type print
Afbeeldingslocatie: http://pelle.student.utwente.nl/tweakers/windows-knop-thumb.jpg
TheNephilim schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:45:
[...]

Nice, dat ziet er goed uit! ^^

Wil zelf nog eens een witte set voor m'n zwarte Majestouch 2. Lijkt me wel monsterlijk bruut, al zijn je toetsen dan wel eerder vies xd
Ze worden even snel vies als zwarte, alleen zie je het eerder, waardoor je eerder geneigd bent schoon te maken. Misschien komt dit de levensduur alleen maar ten goede :Y)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 11:31
ik overweeg om een Corsair K95 te kopen voor Office werk (macro toetsen) + vmware (ook voor de macros)

maar kan iemand bevestigen dat de macros ook werken in vmware/ vsphere?

anders heeft het weinig nut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Elfjes schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:26:

[...]

Ze worden even snel vies als zwarte, alleen zie je het eerder, waardoor je eerder geneigd bent schoon te maken. Misschien komt dit de levensduur alleen maar ten goede :Y)
Dat is waar, maar als IK alle toetsen eraf moet halen en er weer opnieuw op moet zetten, dan gaat er sowieso iets stuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr D
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:44
Ik heb nog een oud model M-type toetsenbord liggen:
Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/dennis.jansen/laserkeyboard.JPG
Het werkt nog prima op mijn oude AMD 64 systeem. Maar als ik hem aansluit op mijn moderne Core i7 systeem wil het hele systeem niet booten. Het beeld blijft zwart. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Zou dit op te lossen zijn met een ps2 naar usb dongle? En dan bedoel ik niet zo'n simpel adaptertje maar een actief apparaat.

P6T Deluxe, i7 920, 6GB RAM, HD6970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb onlangs een CM Storm Ultimate met browns aangechaft en ik vind dit ding heerlijk.
Echter wil ik binnenkort ook misschien investeren in een betaalbaar goed full toetsenbord met blue switches. De enige die ik kan vinden zijn de Razer Blackwidow series, maar die staan me niet echt aan en ik wil graag een vormgeving zonder speciale macro toetsen.

En waar kan ik spullen kopen om de toetsenborden te onderhouden, zoals smeermiddel en dergelijke?
Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.