Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
Voor iedereen die interesse heeft in nieuwe keycaps: Massdrop heeft nu een actie voor 'Thick Doubleshot PBT' keycaps, een combi natie die ik nog nooit voor onder de 150€ heb gezien. Massdrop biedt hem aan voor 39,99$ (kan 32,99$ worden met voldoende kopers). Foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Famous Copra schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:55:
Mijn budget was €100 en ik kwam al snel op een aantal kandidaten uit:
De Ducky Zero's passen ook binnen dat budget. Weet niet of ze voldoen, want je noemt verder geen specifieke eisen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

FrankPC schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:27:
Voor iedereen die interesse heeft in nieuwe keycaps: Massdrop heeft nu een actie voor 'Thick Doubleshot PBT' keycaps, een combi natie die ik nog nooit voor onder de 150€ heb gezien. Massdrop biedt hem aan voor 39,99$ (kan 32,99$ worden met voldoende kopers). Foto!
Deze dus: https://www.massdrop.com/buy/vortex-keycaps

Witte toetsen met blauwe letters. Ziet er wel goed uit, maar had liever zwarte letters gehad. Zou best leuk zijn, enkele toetsen van m'n bestaande toetsenbord te vervangen door witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:19:
[...]

Deze dus: https://www.massdrop.com/buy/vortex-keycaps

Witte toetsen met blauwe letters. Ziet er wel goed uit, maar had liever zwarte letters gehad. Zou best leuk zijn, enkele toetsen van m'n bestaande toetsenbord te vervangen door witte.
Ik zit zelf heel erg te twijfelen, ik ben al op zoek naar PBT keycaps voor mijn Filco Ninja TKL, maar ik twijfel of de witte toetsen niet te snel vies worden. Was het zwart op zwart of iets meer standaard kleuren geweest had ik ze meteen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De gebruikte opdruk is ook niet echt mijn smaak. Op zich vind ik blauw op wit wel kunnen. Daarbij ben ik tevreden met mijn huidige caps.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 00:28
Welke lay-out wil je?
Qwerty met windowstoets aan de linkerkant.
(je ziet soms dat de ze linker win-key vervangen met een 'eigen' key)
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Mijn huidige toetsenbord (Logitech G15) heeft het, maar hoeft wat mij betreft niet.
Welke MX Switch prefereer je?
Geen idee. Wat is de beste keus voor een 'noob' in de mechanische toetsenborden wereld?
Wat je is je budget?
Rond de €125,- vind ik nog een redelijke prijs
Wil je macro toetsen?
Ik heb die toetsen nog nooit gebruikt op mijn G15, dus nee.
Doel van het keyboard?
Ik surf, typ regelmatig in Word en speel ook zeker regelmatig Quake Live / World of Tanks.

Zat al een beetje te kijken naar de Ducky G2 Pro S.E. met PBT keys, maar geen idee of dat wat is?
Ik twijfel ook nog over welke MX switch ik dus het beste kan pakken.
Studeerkamer zit naast de babykamer dus wellicht is de blauwe niet verstandig te nemen? Huidige keyboard maakt natuurlijk ook geluid als je typt dus op zich is een beetje geluid geen probleem natuurlijk.

Ik heb alleen een Mediamarkt in de buurt en een keer op de Razer Blackwidow zitten klikken (daar zitten toch de blauwe MX switches op?). Vond het toen in de winkel niet zo storend, maar er was natuurlijk genoeg achtergrondgeluid en viel het 'typlawaai' dus minder op.

Advies/tips zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Zaagmans op 18-09-2013 16:11 . Reden: verduidelijken 'probleemstelling' en vraag ]

- Ruud

• FPSMelvin
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 17:35
Gevonden vandaag in NRC Next.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZI4eo9k.jpg

Mechanische toetsenborden gaan mainstream :*)
Wel jammer dat meer de blanke toetsen werden geaccentueerd dan de switches, die het toetsenbord zo belangrijk en duur maken.

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb gister een Tex Beetle besteld, ga ik vandaag hopelijk binnenkrijgen. zal er een review over schrijven wanneer ik het heb, maar wat een mooi bordje is dat. Ik had het overigens met cherry mx brown besteld :D

• royb3
Zaagmans schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:42:
Welke lay-out wil je?
Qwerty met windowstoets aan de linkerkant.
(je ziet soms dat de ze linker win-key vervangen met een 'eigen' key)
Met
Wil je backlight?
Mijn huidige toetsenbord (Logitech G15) heeft het, maar hoeft wat mij betreft niet.
Geen idee. Wat is de beste keus voor een 'noob' in de mechanische toetsenborden wereld?
Wat je is je budget?
Rond de €125,- vind ik nog een redelijke prijs
Wil je macro toetsen?
Ik heb die toetsen nog nooit gebruikt op mijn G15, dus nee.
Doel van het keyboard?
Ik surf, typ regelmatig in Word en speel ook zeker regelmatig Quake Live / World of Tanks.

Zat al een beetje te kijken naar de Ducky G2 Pro S.E. met PBT keys, maar geen idee of dat wat is?
Ik twijfel ook nog over welke MX switch ik dus het beste kan pakken.
Studeerkamer zit naast de babykamer dus wellicht is de blauwe niet verstandig te nemen? Huidige keyboard maakt natuurlijk ook geluid als je typt dus op zich is een beetje geluid geen probleem natuurlijk.

Ik heb alleen een Mediamarkt in de buurt en een keer op de Razer Blackwidow zitten klikken (daar zitten toch de blauwe MX switches op?). Vond het toen in de winkel niet zo storend, maar er was natuurlijk genoeg achtergrondgeluid en viel het 'typlawaai' dus minder op.

Advies/tips zijn welkom!
Wanneer je regelmatig games speeld waar je vlugge bewegingen met je toetsenbord moet aansturen dan zou ik voor cherry mx red's gaan, en waneer je wat sterkere vingers hebt voor cherry mx blacks. die zijn vergelijkbaar aan elkaar, op het gewicht na dat je nodig hebt om ze in te drukken.

Mocht je je meer gaan richten op het typen in word, en meer games als world of tanks speeld dan zou het wat mij betreft verstandiger zijn om voor een toetsenbord met cherry MX Brown switches te gaan, of cherry mx clear(al zijn die minder bekend). cherry mx brown switches geven iets tactile feedback zodat je doorhebt wanneer je je toets hebt ingebruikt. maar produceerd daarbij geen 'klik' geluid. wat je wel kan horen is het geluid dat je je toetsen 'bottomed' omdat je je toetsen harder indrukt krijg je dan toch een plofgeluid wanneer de toets de bodem raakt.

die Ducky G2 Pro S.E ziet er wel mooi uit, maar je moet natuurlijk zelf bepalen wat je een mooi bordje vind. ook de budget modellen zijn meestal prima. Ducky is verder een prima merk.

die black widow ultimate heeft inderdaad cherry mx blue switches, maar ik dacht dat er ook een stealth variant is waar cherry mx brown switches voor worden gebruikt.

• Zaagmans
Dank voor je terugkoppeling!
Ik was in de veronderstelling dat die PBT toetsen beter waren in kwaliteit, dus vandaar die G2 Pro met PBT.
Tevens vond ik de no nonsense uitstraling van de Ducky's wel mooi. Hoef geen geborsteld staal of vage toeters en bellen aan mijn toetsenbord te hebben.
De G15 die ik nu heb is dan ook een krijgertje, werkt verder prima maar had 'm zelf nooit uitgekozen...

- Ruud

• royb3
PBT is inderdaad beter in kwaliteit, en dat merk je dan vooral aan de duurzaamheid. het materiaal is een stuk harder en is dus beter slijtvast.

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 12:20
Zo net de ducky shine 3 besteld brown switch en groen led past bij me muis die heeft ook groen licht. Hopen dat mijn pc deze wel herkend had de CM QuickFire TK witte versie maar die werkte niet goed op mijn pc. Kan niet wachten tot dat ik hem heb.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 23:03
Hippowave schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:31:
Hopen dat mijn pc deze wel herkend had de CM QuickFire TK witte versie maar die werkte niet goed op mijn pc.
Ja, dat probleem had ik ook :o Nu ik een ander moederbord heb en Windows opnieuw geïnstalleerd heb, doet ie het weer perfect.. Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem, werd er gek van.

Steam/XBL: Avioto

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 12:20
Avioto schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:32:
[...]

Ja, dat probleem had ik ook :o Nu ik een ander moederbord heb en Windows opnieuw geïnstalleerd heb, doet ie het weer perfect.. Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem, werd er gek van.
ik was een beetje bang geworden toen ik op internet las dat er meerdere mensen waren die het ook hadden. Dus gelijk RMA en geld terug gevraagd ga nu voor een Ducky _/-\o_ .

• Avioto
Hippowave schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:38:
[...]

ik was een beetje bang geworden toen ik op internet las dat er meerdere mensen waren die het ook hadden. Dus gelijk RMA en geld terug gevraagd ga nu voor een Ducky _/-\o_ .
Ik ga het verkopen. Ik wilde ook een Ducky kopen, maar nu heb ik Tesoro ontdekt en die maken ook wel leuke toetsenborden. Vooral de Tesoro Durandal Ultimate ziet er goed uit: http://www.tesorotec.com/...ical-gaming-keyboard.html

Dus ik twijfel heel erg :X

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 14:11
Maandag mijn K95 binnengekregen, is het bord krom waardoor het wiebelt... :X Verwacht je toch niet van een 150 euro toetsenbord... RMA aangevraagd maar nog niks binnen zucht
Hippowave schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:31:
Hopen dat mijn pc deze wel herkend had de CM QuickFire TK witte versie maar die werkte niet goed op mijn pc.
Avioto schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:32:
[...]

Ja, dat probleem had ik ook :o
Wat voor problemen gaf hij dan precies bij jullie? Heb hem ook en hier doet hij het prima tot nog toe.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• Avioto
Heel vaak herkende windows het toetsenbord niet, duurde soms wel een uur voordat ie het eindelijk deed.
Had echt alles geprobeerd, maar alleen na een nieuwe installatie van Windows was het probleem gefixt.

Wat vreemd, heb ik gelukkig nog nooit last van gehad. Destijds ook verschillende USB-poorten geprobeerd?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• Avioto
Jup, verchillende usb ports, drivers eraf gegooid, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ik heb wel met mijn unicomp dat die er lang over doet om te starten, en dat is vervelend wanneer je je pc naar de bios setup wilt starten. Maar zo in jouw geval klinkt het eerder alsof het probleem in de windows omgeving zat.

• Stienoo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik dacht de CM Storm QuickFire Ultimate te kopen bij azerty.nl omdat ik de combinatie brown switch/bed backlight mij wel aanstaat maar ik ben een beetje in de war:
-Op azerty.nl stond er brown/red met sku SGK-4011-GKCM1
-Op de CM storm site stond bij die sku brown/white
-Ik stuur een mailtje naar azerty.nl om dit na te vragen en hun antwoord is
Ik heb het voor u nagevraagd, maar dit is inderdaad ook de versie met de witte achtergrondverlichting en ik heb dit op de site laten aanpassen.
De 'Brown switch/white backlight' is momenteel ook de enige versie van dit toetsenbord wat in Europa leverbaar is.
Of en wanneer de andere versies in Europa beschikbaar gaan komen, is helaas nog niet bekend.
-Enkele dagen later kijk ik nogmaals op de CM storm website en nu staat er ineens brown/red bij de desbetreffende sku :S
-Ik stuur nog een mailtje naar azerty en ze antwoorden:
Wanneer onze SKU overeenkomt met die op de site van de fabrikant is de fabriaknt zijn informatie leidend – onder voorbehoud van tik of koppel fouten.
Maar welke site is er nu fout?

Verder vroeg ik mij af of dit een goed keyboard is.
Ik wil: brown switch, red (of eventueel blue) backlight, doel is een beetje vanalles (gamen, typen, programmeren), macro maakt niet uit, numpad wil ik wel
Budget is liefst niet te duur met een max van pakweg 130 euro (als ik er instant verliefd op word :p)

• Zaagmans
Donderdagavond de Ducky G2 pro met PBT (Cherry MX Brown) besteld bij MechanicalKeyboards.nl en vandaag binnen gekregen.
Mooi no-nonsense toetsenbordje. Voelt erg degelijk aan en typt prima. Het enige min-puntje vind ik op dit moment de spatiebalk, die voelt een beetje 'stroperig' aan maar verder is het een prima bordje!

Wellicht moet de spatiebalk nog een 'ingetypt' worden voordat die soepeltjes weer beweegt??

[ Voor 3% gewijzigd door Zaagmans op 21-09-2013 13:31 ]

- Ruud

• royb3
Mijn Steelseries 6gv2 'speciale editie':,
Afbeeldingslocatie: http://149.210.144.92/images/steelseries/toetsenbord-tumb.jpg
Wilde ik even delen :)

[ Voor 27% gewijzigd door royb3 op 21-09-2013 15:45 ]

• Avioto
Stienoo schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:18:
Ik dacht de CM Storm QuickFire Ultimate te kopen bij azerty.nl omdat ik de combinatie brown switch/bed backlight mij wel aanstaat maar ik ben een beetje in de war:
-Op azerty.nl stond er brown/red met sku SGK-4011-GKCM1
-Op de CM storm site stond bij die sku brown/white
-Ik stuur een mailtje naar azerty.nl om dit na te vragen en hun antwoord is

[...]

-Enkele dagen later kijk ik nogmaals op de CM storm website en nu staat er ineens brown/red bij de desbetreffende sku :S
-Ik stuur nog een mailtje naar azerty en ze antwoorden:

[...]

Maar welke site is er nu fout?

Verder vroeg ik mij af of dit een goed keyboard is.
Ik wil: brown switch, red (of eventueel blue) backlight, doel is een beetje vanalles (gamen, typen, programmeren), macro maakt niet uit, numpad wil ik wel
Budget is liefst niet te duur met een max van pakweg 130 euro (als ik er instant verliefd op word :p)
Ik zou even wachten op reviews om het zeker te weten. Beetje wazig inderdaad.
Is de Corsair Vengeance K70 niks voor je? Is met rode led en komt binnenkort met brown switches.

Edit: De K70 met Brown switches heeft blauwe led blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 12:31

yzx

Dus ik zoek al eventjes achter een nieuw toetsenbord, omdat het kan he :+

Type/sla nu nog altijd rustig op een G19 van Logitech nu bijna al 2jaartjes dus mag deze rustig vervangen worden voor een mechanische denk ik nu. Heb nu en dan eens wat rond gekeken op het internet en hier in het topic maar weet eigenlijk niet wat te kiezen.

Welke lay-out wil je?
Lay-out is niet zo belangrijk. Ben nu het DE layout gewoon, moest ik bij deze kunnen blijven is dit natuurlijk een plus. Anders AZERTY terug gezien ik Belg ben he x)

Met numpad, is een must.

Wil je backlight?
Liefver wel dan niet, gezien ik van een G19 afkom en kleurtjes toch wel leuk zijn.

Nog vrij onzeker, ik denk van wat ik gelezen heb meer zal uitgaan naar RED switches.

Wat je is je budget?
120-130euro zie ik wel als een maximum bedrag.

Wil je macro toetsen?
Mag, maar is geen must.

Doel van het keyboard?
Huis tuin en keuken gebruik. M.a.w veel surfen, chatten, etc.
Ook moet het wat leuk zijn om op te gamen. Vooral dan FPS en MMO's

Nu moet de keyboard er ook wat leuk uitzien, maw degelijk afgewerkt en met een leuke polssteun!
Heb zelf zelden op een mechanisch toetsenbord getypt en zou begot niet meer weten welk of welke switchen er in waren.
Nu vind ik de Corsair K70 met rode switchen er goed uitzien en lijkt het ook een degelijk toetsenbordje.
Deze zou me een 130euro gaan kosten dan ( haal deze dan uit duitsland omwille van de layout he ;) )

Maar moest iemand andere suggesties hebben dan lees ik ze graag ;)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Als je veel aan tikken doet dan kun misschien beter voor een toetsenbord met cherry mx brown, blue, green of clear gaan.
Nu zijn die laatste twee lastig te verkrijgen, maar die eerste twee zijn wijd beschikbaar.
Misschien is dit wat voor je? http://www.mechanicalkeyb...den/duckie-dk2108-zero2/1

Deze switches geven namelijk allen tactile feedback, en dit voelt voor de meeste erg fijn aan bij het tikken van text. bij games waar je erg snelle bewegingen met je toetsenbord moet maken en dingen moet doen als razendsnel dubbeltappen dan zou ik voor de cherry mx red of black switch gaan, zijn in principe hetzelfde, maar de black's zijn wat zwaarder. Maar voor FPS spelletjes zou tactile feedback geen nare dingen op moeten leveren.

[ Voor 39% gewijzigd door royb3 op 22-09-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Mmmm merci voor de feedback.
Maar ik neem aan dat die MX Blue / Clear en Green nog al "luid" zijn. Dus preffereer ik liever voor een "stil" toetsenbord met een lichte aanslag.

En die Ducky hebben die evt de optie voor een polssteun gezien ik zonder steun raar moet typen of wel een pijnlijke pols heb na de rand vanwege mijn desk-

Edit: Ja daarom wou ik voor RED switchen gaan gezien BF4 er aan komt en dat ook weer tig veel uren in ga steken, Payday 2 speel ik ook wel vaak en dan is het ook snel reageren en meerdere dubbeltaps achter elkaar te doen. En dan is er ook nog GW2 wat soms ook buttonsmash is

[ Voor 29% gewijzigd door yzx op 22-09-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Cherry MX Brown en Clear zijn stil, de brown heeft ene lichte aanslag.

En je kan natuurlijk ook altijd nog een losse polssteun kopen, nou moet ik zeggen dat ik polssteunen onzin vind, je handen voortdurend in dezelfde positie houden is helemaal niet goed, en ik denk dat een polssteun daar enkelt aan bijdraagt.

[ Voor 63% gewijzigd door royb3 op 22-09-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:18
royb3 schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:04:
Cherry MX Brown en Clear zijn stiller, de brown heeft ene lichte aanslag.
De Red en Black zijn volgens mij nog stiller. Maar stil is een mechanisch toetsenbord eigenlijk nooit echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Nee, de brown switches maken geen geluid. de blacks en reds ook niet. Wanneer je een toets tegen de bodem slaat dan maakt dat geluid. maar de cherry mx reds en blacks zijn niet stiller dan de browns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Ok dan dan :D

Ga me wat inlezen, neig toch naar de keuze K70
In de loop van de week knip ik de knoop wel over

EDIT:
K95 bestelt :D voor 10euro neem ik die macro keys wel mee ze

[ Voor 24% gewijzigd door yzx op 22-09-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
Deze besteld: http://www.banggood.com/K...X-Red-Switch-p-80571.html in het wit.
Een echt fatsoenlijk mechanisch toetsenbord, niet die gaming crap zoals mijn Blackwidow 2012 non ultimate.

Ben benieuwd of het uiteindelijk PBT of ABS caps zijn, bij de beschrijving staat ABS, maar die pagina gaat ook voornamelijk over de zwarte caps versie. Als je verder op die site kijkt zie je dat bijna alle witte caps van keycool PBT zijn.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat kosten. Het heeft tot nu toe €60.16 gekost na de $10 coupon bgmech, maar ik heb nooit ervaring gehad met de douane kosten. Als ik invoerrechten.nl moet geloven gaat het uitkomen rond de €85 maar ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf ook een Keycool toetsenbord besteld, echter de 84 i.p.v. 87 (compactere model dus). De witte hadden ze niet met MX Blue dus moest voor de zwarte gaan die standaard met ABS keycaps geleverd wordt. Zit erover te denken om los een witte set PBT keycaps zonder opdruk aan te schaffen. Is het de investering waard of is het verschil tussen ABS, POM en PBT nihil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ik zou wachten tot je abs keycaps slijten en shiny worden. Mijn Tex Beetle heeft overigens ook abs keycaps. is op zich niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
Gisteravond nogal aan het prutsen geweest met m'n nieuwe Ducky.
Booten, TB doet het prima in de bios, maar zo gauw Win7 laadt, "unknown USB device".
Stekker eruit, er weer in..en dat een paar keer, opeens "plonk plonk" toetsenbord herkend.
Vervolgens reboot. opnieuw "unknown device". BIOS upgrade, Chipset update, niets hielp.
Uiteindelijk een USB>PS/2 stekker gepakt, hoppakee klaar...

Erg vaag, nog nooit eerder meegemaakt...

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
heb je usb legacy aanstaan in je bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zaagmans schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:50:
...Uiteindelijk een USB>PS/2 stekker gepakt, hoppakee klaar... ...
Dat is trouwens wel aardig van Ducky, met eerder werkten de adapters niet. Dat USB niet werkt is dan natuurlijk wel weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
royb3 schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:46:
heb je usb legacy aanstaan in je bios?
Als ik het me goed herinner wel ja. Hoezo? Moet dit niet?

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
juist wel dacht ik, maar probeer dat eens aan te passen? wieweet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zaagmans schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:50:
Gisteravond nogal aan het prutsen geweest met m'n nieuwe Ducky.
Welke Ducky? Heb je NKRO uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Hier een tip voor de snelle beslisser:

QPAD MK-50 Pro Mechanical Keyboard met Cherry MX Reds voor 26 pond, 38 pond incl verzendkosten:

http://www.amazon.co.uk/Q...?ie=UTF8&m=A1IE2T48Y49NKD

Nog maar 1 op voorraad! Doe er je voordeel mee ;)

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
UK layout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Er spreken ook reviewers dat ze er een duits layout van hebben gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 07:39
Welke lay-out wil je?
Qwerty
Het liefst met, als het echt niet anders kan zonder. Ik gebruik hem toch niet heel veel.
Wil je backlight?
Het liefst wel.
Ik heb nog nooit mechanisch getypt, en ik weet ook niet in welke mate het geluid gaat. Ik prefereer niets op het moment dus.
Wat je is je budget?
100-120,- is echt maximaal.
Wil je macro toetsen?
Het liefst wel.
Doel van het keyboard?
Vooral gamen, gematigd textverwerken.
Wat weet je al?
Niet echt iets, ik wil voor het eerst beginnen aan mechanisch sinds ik het probeerde bij een vriend, en ik het echt fantastisch vond spelen. Nu speel ik nog op mijn Logitech K200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Welk toetsenbord heeft die vriend van je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Royenroy schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:50:
Vooral gamen, gematigd textverwerken.
Ducky Zero Special Edition met red of brown switches. Heeft alleen geen macro keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sluit me aan bij Olaf, als gamen prioriteit heeft zou ik zelf naar Red neigen. Vind Red persoonlijk niet veel slechter typen dan Brown eigenlijk terwijl ik eerstgenoemde bij gamen wel noemenswaardig beter vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 10-10 16:04
Ondanks de steeds vaker voorbij komende reviews van mechanische toetsenborden heb ik me er nooit echt in verdiept, want "wtf zou je €100+ betalen voor een ramplank."
Maar gezien m'n (nog steeds best wel fijn typende^^) 6 jaar oude Logitech Media Keyboard Elite zijn beste tijd wel gehad heeft, heb ik me er de laatste tijd toch wat meer over ingelezen.

Omdat ik een hekel heb aan wachten^^ heb ik onlangs m'n pc weer eens een upgrade gegeven, waardoor de enige bottleneck die overblijft eigenlijk achter het keyboard zit..
*Hier bedoelde ik natuurlijk mijzelf mee, maar laat ik het in dit geval maar letterlijk nemen en concluderen dat het ook letterlijk achter de toetsen zit, en een mechanisch exemplaar hier voor een improvement kan zorgen. :)

Ik heb afgelopen weekend even kunnen testen op een CM Storm Quickfire Rapid Red (CMX Red keys dus :))
En verbazingwekkend genoeg haalde ik met een typtest, die voor mijn gevoel vrij slecht ging de eerste keer gewoon meer aanslagen/min dan met m'n oude toetsenbord. :P

Nu ben ik, na wat reviews gelezen te hebben, behoorlijk enthousiast over het strakke en solide design (clean zwarte layout, met alu backplate O+) van de Corsair K95, maar zit ik eigenlijk nog een beetje met de vraag of de CMX Red keys wel de goede keuze voor mij zijn. :/

Welke lay-out wil je?
Gewoon QWERTY, hoe groot de Shift/Enter is maakt me vrij weinig uit eerlijk gezegd.

100% zeker een numpad.

Wil je backlight?
Ja, het liefst wit zoals de Corsair K95, maar blauw mag evt. (iig geen rood als de K70..)

Naar wat ik gelezen heb Red of Brown.. Die laatste omdat ik waarschijnlijk toch niet ga gamen. Gezien het typen wordt ook de Brown regelmatig geadviseerd, maar soms ook als minder fijn als de Red’s gezien..

Wat je is je budget?
€150 oid, niet heel relevant dus.

Wil je macro toetsen?
Niet nodig, de macrokeys op de K95 zijn dus een klein beetje overbodig. Media keys daarentegen zijn wel gewenst. Deze gebruik ik momenteel op m'n Logitech vrij vaak.

Doel van het keyboard?
Ik game niet, en hij wordt in principe alleen gebruikt voor tekstverwerken (vaak lange forum posts :P) en verder wat minder relevante dingen voor een tobo als Photoshop/3D/VMWare/OC'en)

Een polssteun is overigens wel gewenst, helemaal gezien het lijkt alsof de mechanische toetsenborden een stukje hoger lijken liggen dan de 'normale' bordjes. Bij de geteste CM Storm mistte ik deze iig wel.

Wat zeggen jullie, de K95 een goede keus? Of toch maar een winkel opzoeken waar ik een Red v/s Brown test kan doen?
Op m'n werk zit ik overigens wel achter een 'simpel' bordje, dus het moet niet zo wezen dat ik straks gewend raak aan MX-X keys en vervolgens op het plastic-fantastic bordje daar de de helft van de aanslagen te mis omdat ik gewend ze maar half in te drukken. 8)7

Alvast bedankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 26-09-2013 10:17 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Zelf zou ik jou geval voor zo'n toetsenbord zijn gegaan: http://www.mechanicalkeyb...cky-g2-pro-se-style-1-b/1
vooral omdat ik het er prachtig uit vind zien, en cherry mx blue switches zijn vaak beter voor typewerk omdat ze nog meer tactile feedback geven dan dat brown switches dat doen.
Durf je uit ver een toetsenbord te gaan bestellen? Dit is namelijk een ander toetsenbord dat ik je vol zekerheid kan aanraden voor tikwerk. http://pckeyboard.com/page/UKBD/UNI0P4A

Zelf heb ik hier een uitvoering van. nadeel van deze, ook van de cherry mx blue switches trouwens, is dat ze een klikgeluid produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Hey allemaal ik ben opzoek naar een nieuw toetsenbord en wil mijn eerste mechanische toetsenbord kopen daarom vraag ik advies!
Mijn huidige toetsenbordje begint te overlijden ;w (een logitech wave), en ik loop constant tegen de max keys aan...

Welke lay-out wil je?
QWERTY is een must.
heb een gruwelijke hekel aan anders gekleurde wasd keys... liefst dit in zelfde kleur als de rest van de keys

Met numpad, is een must.

Wil je backlight?
Ja het liefst wel niet persee noodsakelijk (game vaak in het donker).

Waarschijnlijk een red maar eerste mechanische dus niet echt zeker.

Wat je is je budget?
130-150 euro.
Met evt O-rings 180.
(Beide excl btw)
Wil je macro toetsen?
Liefst wel maar hoeft niet.

Doel van het keyboard?
Die-Hard fps, veel mmorpg en typen.

Ik moet eigenlijk veel keys tegelijk kunnen indrukken zonder problemen.

Mijn enigste twijfel met mechanische tot nu is eigenlijk de klik en backplating, woon nog thuis en huis is behoorlijk gehorig, geven O-rings een verminderde prestatie?

Zat zelf te denken aan een k90 en daar O-rings op los te laten.

Heeft iemand ervaring met een k90? Nogal wat verhalen gehoord over keys die software matig "stuck" zijn, kan dit natuurlijk niet midden in mijn match hebben.

Een Windows-lock heeft een zware voorkeur!

Edit: Toetsenbord moet stevig zijn, heb een hekel aan spul wat niet stevig in elkaar zit!
Edit 2: Polssteun is een must!

Alvast bedankt!
Dracyn

[ Voor 9% gewijzigd door Dracyn op 24-09-2013 11:54 ]

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gezien je budget zou ik gewoon voor een Ducky gaan. Kijk eens rond op http://www.mechanicalkeyboards.nl/

O-rings zou ik niet aan beginnen als het niet per se nodig is. Je speelt veel FPS, dus zou je prima voor MX Reds kunnen gaan. Die maken lang niet zoveel lawaai als (bijv.) MX Blue toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:02
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord en wil een 10-key less of zelfs kleiner zoals the Keycool 84. Ik twijfel echter over de Cherry switches. Ik typ/programmeer 99% van de tijd maar wil ook af en toe kunnen gamen. Ik wil een (redelijk) stil toetsenbord dus Blue's vallen af. Dan blijft er wat mij betreft Clear's of Brown's over. Ik vraag me af of de Brown's voor me te licht zijn of dat ik beter voor de zwaardere Clear's kan gaan. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
TheNephilim schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:24:
Gezien je budget zou ik gewoon voor een Ducky gaan. Kijk eens rond op http://www.mechanicalkeyboards.nl/

O-rings zou ik niet aan beginnen als het niet per se nodig is. Je speelt veel FPS, dus zou je prima voor MX Reds kunnen gaan. Die maken lang niet zoveel lawaai als (bijv.) MX Blue toetsen.
Licht het aan mij of heeft ducky geen Windows-lock?
Vindt ducky als het op design neer komt erg teleurstellend en de modellen binnen mijn budget missen allemaal zowel macro keys als polssteun en de laatste is echt een must voor mij, vindt 40 euro bijleggen voor een polssteun beetje erg duur als je naar de prijs van de toetsenborden kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft natuurlijk geen originele Ducky polssteun te kopen, er zijn er ook los van andere merken te krijgen. Weinig mechanische toetsenborden beschikken standaard over een polssteun. Zo snel kan ik me alleen de SteelSeries 7G, de Qpad MK borden en de CM Storm Trigger bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dracyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:57:
Licht het aan mij of heeft ducky geen Windows-lock?
Ligt aan jou
Vindt ducky als het op design neer komt erg teleurstellend
Hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
MiBe schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:03:
Je hoeft natuurlijk geen originele Ducky polssteun te kopen, er zijn er ook los van andere merken te krijgen. Weinig mechanische toetsenborden beschikken standaard over een polssteun. Zo snel kan ik me alleen de SteelSeries 7G, de Qpad MK borden en de CM Storm Trigger bedenken.
mmm de qpads zijn wel erg intresant vindt ik, zit nu te kijken naar de mk-85.
enigste nadeeltje hier, geen windows lock maarja je kunt niet alles hebben.

de cm valt eigenlijk direct af maar 6 keys wil eignelijk een minimum van 10
(geloof het of niet ik ga soms over de 6 heen -_-)

Linkie:
http://www.qpad.com/products/keyboards/mk-85/#overview
mwa ben iemand die van strakke designs hou, vindt ze erg lelijk zwart krijgt een zware voorkeur bij mij ik ga zover dat ik heel erg vaak bereid ben meer te betalen voor de kleur die ik wil 8)7. Vindt de led indeling bijvoorbeeld erg slecht over het algemeen, maarja dat is smaak.

[ Voor 23% gewijzigd door Dracyn op 24-09-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:23:
[...]

mmm de qpads zijn wel erg intresant vindt ik, zit nu te kijken naar de mk-85.

Linkie:
http://www.qpad.com/products/keyboards/mk-85/#overview

[...]

mwa ben iemand die van strakke designs hou, vindt ze erg lelijk zwart krijgt een zware voorkeur bij mij ik ga zover dat ik heel erg vaak bereid ben meer te betalen voor de kleur die ik wil 8)7. Vindt de led indeling bijvoorbeeld erg slecht over het algemeen, maarja dat is smaak.
Volgens mij kun je de 7G ook via PS/2 aansluiten, dan heb je dat probleem met die 6 toetsen niet, dan zal de passthrough echter niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
MiBe schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:42:
[...]

Volgens mij kun je de 7G ook via PS/2 aansluiten, dan heb je dat probleem met die 6 toetsen niet, dan zal de passthrough echter niet meer werken.
True that maar wat ik nu als opties zie:
corsair vengeance k90
corsair vengeance k95
cm sotrm quickfire pro
qpad mk-85

als ik ze langs elkaar zet gaat mijn voorkeur momenteel uit naar de qpad mk-85. wat denken jullie van dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
TimC schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:48:
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord en wil een 10-key less of zelfs kleiner zoals the Keycool 84. Ik twijfel echter over de Cherry switches. Ik typ/programmeer 99% van de tijd maar wil ook af en toe kunnen gamen. Ik wil een (redelijk) stil toetsenbord dus Blue's vallen af. Dan blijft er wat mij betreft Clear's of Brown's over. Ik vraag me af of de Brown's voor me te licht zijn of dat ik beter voor de zwaardere Clear's kan gaan. Iemand ervaring hiermee?
Programmeren gaat goed op mijn Filco Majestouch-2 TKL (Brown) en ook game ik daarop (CS:GO).

Clears heb ik geen ervaring mee, maar in vergelijking met mijn Poker 2 (Blue) is gamen op de Filco toch heel wat fijner (voor alleen typen heeft blue nog steeds mijn voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Dracyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:07:

True that maar wat ik nu als opties zie:
corsair vengeance k90
cm sotrm quickfire pro
qpad mk-85
Wat is de reden dat je de oude K90 boven de K95 verkiest?

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 24-09-2013 13:38 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dracyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:23:
Is dat niet via software te doen?
Echt? Wanneer dan?
Ducky Zero is zwart, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Is dat niet via software te doen?
Waarschijnlijk wel maar standaard is natuurlijk voorkeur zat er zelf ook al aan te denken om dat software matig te doen.

Echt? Wanneer dan?
Paar tricks in mmorpg die ik speel >:)
in mijn custom layout is dat: 1,q,e,r,1 richting key(wasd), space en vaak shift en met regelmaat tab, 3 of 4 er bij

Ducky Zero is zwart, toch?
MMM ja klopt... Overheen gekeken denk ik 8)7

waarom de k90? omdat ik de k95 vergeten ben er bij te zetten |:(

Wat is beter voor fps de red switch of de brown switch? hier ben ik nog niet helemaal uit.
Iemand die ervaring heeft met beide en wat advies heeft?
gebruik:
heel veel fps
mmorpg
typen
af en toe racen.
Alvast bedankt!

[ Voor 33% gewijzigd door Dracyn op 24-09-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De K90 zou ik sowieso afstrepen, die is niet volledig mechanisch en de ervaring heeft me geleerd dat de overgang vooral erg hinderlijk is. De K95 en MK-85 zijn beide relatief prijzig, ook al naar de MK-50 gekeken? Die mist backlight, USB passthrough en audio aansluitingen maar is wel aardig wat goedkoper, een polssteun heeft hij wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
MiBe schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:44:
De K90 zou ik sowieso afstrepen, die is niet volledig mechanisch en de ervaring heeft me geleerd dat de overgang vooral erg hinderlijk is. De K95 en MK-85 zijn beide relatief prijzig, ook al naar de MK-50 gekeken? Die mist backlight, USB passthrough en audio aansluitingen maar is wel aardig wat goedkoper, een polssteun heeft hij wel gewoon.
klopt
mk-50 komt voor mij op €63
mk-85 komt voor mij op €118.50
21% btw grof rekensommetje ;) en om eerlijk te zijn ik geef nu liever iets meer uit zodat ik er lang mee kan doen dan over een jaar te zeggen had ik nou toch maar met macro toetsen genomen en dan een nieuwe te kopen...
dus beide ruim binnen mijn budget maar inderdaad wel een mooie overweging om te maken, wat ik eigenlijk mis op de mk50 wat wel op de mk85 zit:
full key roll-over on usb (missen is beetje overdreven wel makkelijk om te hebben)
backlight
macro keys

dus overweging aan het maken het scheelt natuurlijk wel veel....

[ Voor 9% gewijzigd door Dracyn op 24-09-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dracyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:06:
Paar tricks in mmorpg die ik speel >:)
in mijn custom layout is dat: 1,q,e,r,1 richting key(wasd), space en vaak shift en met regelmaat tab, 3 of 4 er bij
Maar toch niet 6 tegelijk?
Wat is beter voor fps de red switch of de brown switch? hier ben ik nog niet helemaal uit.
Iemand die ervaring heeft met beide en wat advies heeft?
Red, zeggen alle guides. Ik heb sinds kort red switches, is heel anders dan brown maar kan er nog niet zoveel zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
Veel guides, topics etc zijn te vinden op http://www.reddit.com/r/mechanicalkeyboards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 14:37
Dat kan gewoon via de functietoets, is standaard aanwezig en hoef je niks voor aan te passen. Ik heb zelf de MK-85 en die bevalt prima. Gebruik hem nu een half jaar ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door beast1909 op 24-09-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
Olaf van der Spek schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:33:
[...]

Welke Ducky? Heb je NKRO uitgezet?
Ducky G2 Pro S.E. met Cherry MX Brown.
De dipswitches staan default uit, dus 6KRO.

Heb ook al mee geprobeerd op NKRO te zetten maar maakte niks uit. Via PS/2 doet ie het perfect, dus laat ik het maar even zo.

- Ruud

• wzzley
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-01 14:34
Voor de mensen die hem ook willen, de CM Storm Quickfire TK (Blue switch) is vanaf vandaag te bestellen via de PW :) : pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Blue switch)
Mocht iemand die kopen en hij bevalt niet bied ik mijn QuickFire TK met Browns vast te ruil aan.

• yzx

yzx

Tot nu toe blij van de K95 aankoop. Macro keys lekker al geprogrameerd.
Typt lekker weg op red mx switches, het echte game geweld moet nog wachten tot het weekend

Nu alleen nog de layout tegoei krijgen fffsss, moest iemand weten welke layout ik moet selecteren :P heb de EU versie euh :+ gevonden

[ Voor 17% gewijzigd door yzx op 25-09-2013 17:51 ]

Verwijderd

Mechanisch tobo topic, helpt mij nogmaals:

Een beslissing nemen is lastig; de laatste paar paginas van de topic hebben me wel weer wat aan het twijfelen gebracht. Iets terug heb ik een toevoeging gedaan van de CM Ultimate, CM tobo met Brown switches die in NL te verkrijgen is. Ik heb altijd aangegeven het tobo voor een mix van gamen en schrijven te willen gaan gebruiken, maar als ik heel eerlijk ben komt dit waarschijnlijk toch neer op meer gamen dan typen, zeker thuis. Ik speel voornamelijk WoW melee classes dus ik ram regelmatiger op knoppen achter elkaar dan menig ander speelstyle.

Hoe meer ik recente posts lees hoe meer ik het idee heb Red meer weggelegd is voor deze speelstyle. en tevens lijkt typen op Red wennen maar uiteindelijk net zo snel en comfortabel danwel beter als Brown.

Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en uiteindelijk een bepaalde keuze hebben gemaakt, of anderzijds switch kenners die mij kunnen aangeven wat in de bovengenoemde situatie de theoretisch beste switch is? Kort samengevat, snelle tap presses > typen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

M'n vriendin wil een nieuw toetsenbord. Allereerst gewoon een toetsenbord met verlichting. Dan kom je al weer snel op een Logitech G110, leuk maar niet echt een gamers toetsenbord. Verlichting vind ik matig, daarnaast is er niks bekend over KRO.

Dus... haar vader had het al over CM Storm en die maken inderdaad relatief goedkope toetsenborden met verlichting. Even speuren naar wat simpele opties:

http://tweakers.net/product/315322/cm-storm-trigger/
http://tweakers.net/product/308564/cm-storm-quickfire-pro/ (slechts gedeeltelijk verlicht)
Ducky Zero DK2108S (Special Edition)

Wat is wijsheid? Paar tientjes extra voor de Ducky uitgeven, of gewoon de CM Storm Trigger? Die Quickfire Pro is slechts gedeeltelijk verlicht als ik het goed begrijp en dat is geen optie denk ik.

Dan als laatste, of ze nou op rubber dome typt of mechanisch maakt haar niet uit (zegt ze). Ik weet dat het fijner gamed, duidelijkere aanslagen en slijt niet. Dus had ik bedacht, gewoon MX Red. Kun je alles mee doen en lijkt het meeste een 'normale' toets.

Verwijderd

Lees ik het goed, schijnbaar is de Zero DK2108S Special (en nog een aantal andere modellen) afgeprijsd op mechanicalkeyboards.nl! Des te meer de reden om dan een Ducky te bestellen, maar dan zit ik nog wel steeds over het type switch, zie de post hierboven. Ik neig zelf toch meer naar rood dan bruin.

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Heb je als je een USB keyboard aansluit op de PS2 poort (met zo'n adapter-plug) nog steeds het polling probleem en geen mogelijkheid tot nKRO ?

https://twitch.tv/magus77nl

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:15:
Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en uiteindelijk een bepaalde keuze hebben gemaakt, of anderzijds switch kenners die mij kunnen aangeven wat in de bovengenoemde situatie de theoretisch beste switch is? Kort samengevat, snelle tap presses > typen.
Volgens mij raden alle guides reds aan voor shooters.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou, ze heeft liever een Logitech G110; "want daar ben ik aan gewend" :/

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
TheNephilim schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:24:
Nou, ze heeft liever een Logitech G110; "want daar ben ik aan gewend" :/
Je bent minder geld kwijt, het maakt minder geluid (toetsenbord), zij is blij. Ik zie een pure win-win-win? :P

Nickname does not reflect reality

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:26:
[...]

Je bent minder geld kwijt, het maakt minder geluid (toetsenbord), zij is blij. Ik zie een pure win-win-win? :P
Haha, nee het is haar vaders PC, waar zij vaak achter zit te gamen. Ze mocht kiezen en paps betaald, dus waarom niet dacht ik :p Maarja, veel mensen vinden een mechanisch toetsenbord onzin, totdat je er een tijdje mee gamed en zeker de NKRO of 6KRO is erg mooi voor veel games. Veel mensen weten niet eens dat de helft van de toetsenaanslagen niet eens aankomt. Echt merken doe je pas als je er op let. En dan nog zegt KRO de meeste mensen niks xd

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:59:
[...]

Subtiel verschil is dat het in mijn geval geen shooters betreft maar een melee class in een MMO wat gelijkenissen heeft met het chaotische strafen en mass pressen van fpses. Het was voor mij wel duidelijk vanaf moment een om voor bruin of rood te gaan; hoe lichter hoe beter.

EDIT: lees toch wisselende berichten over het gebruik van lineaire switches in MMOs, zeker in vergelijking met de bruine licht tactische switch. Post hieronder met een aantal quotes ed.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 15:35 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:54:
[...]

Subtiel verschil is dat het in mijn geval geen shooters betreft maar een melee class in een MMO wat gelijkenissen heeft met het chaotische strafen en mass pressen van fpses. Het was voor mij wel duidelijk vanaf moment een om voor bruin of rood te gaan; hoe lichter hoe beter.

Maar die twee lijkt me toch wel een duidelijk verhaal; toch geen tactile switch dan. Ik ga voor de Ducky Zero Special Red met blauwe LED. Ik kom hier nog wel terug kom om te melden hoe ik het ervaar in een combi met MMOs mass pressing en typen.
Nice, ik ben ook benieuwd! :D

Verwijderd

Hoe snel er aan dit topic wordt toegevoegd haha; ik ben er toch nog niet 100% zeker van. Ik ga wel vandaag een beslissing nemen, maar na het posten van mijn laatste toevoeging dacht ik de vraag anders gewoon is specifiek te Googlen want er zullen vast voldoende MMOers en melee spelers zijn die inmiddels op mechanisch zijn overgestapt. Daar las ik het interessante volgende:

"Also, blacks aren't really the best for WoW since you want tactile feedback more than the ability to mash buttons, I play with blues and wouldn't go without them for even an instant." WoW Europe

Dit is uiteraard maar de mening van een persoon, maar is wel een belangrijk punt. Elders lees ik dat Browns vooral ideaal zijn om voor multi presses de toets rond het actuatiepunt te houden en het zo makkelijk nogmaals in te drukken. Dit i.v.m. het constant bottomen van toetsen met rood en zwart.

"Tactile switches let you hover on the activation point, so if that's your play style you'll want browns or clears." en "Not too long ago there was some guy who tried playing WoW with blacks and ended up hating it." van de Geekhack topic over WoW.

Zonder ervaring zou ik theoretisch zeggen dat voor MMOs de volgorde toch is Brown > Red >> Black >>> Blue. Tactile of niet is denk ik een persoonlijke voorkeur, maar als ik dit zo lees zal Brown me niet tekort doen t.o.v. Red zolang ik leer werken met de actuatie en voor typen zou Brown toch idealer moeten zijn. Meningen en vooral ervaringen nog steeds gewenst, aangezien ik 0 ervaring heb met geen enkele switch.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 14:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:33:
[...]

Hoe snel er aan dit topic wordt toegevoegd haha; ik ben er toch nog niet 100% zeker van. Ik ga wel vandaag een beslissing nemen, maar na het posten van mijn laatste toevoeging dacht ik de vraag anders gewoon is specifiek te Googlen want er zullen vast voldoende MMOers en melee spelers zijn die inmiddels op mechanisch zijn overgestapt. Daar las ik het interessante volgende:

"Also, blacks aren't really the best for WoW since you want tactile feedback more than the ability to mash buttons, I play with blues and wouldn't go without them for even an instant." WoW Europe

Dit is uiteraard maar de mening van een persoon, maar is wel een belangrijk punt. Elders lees ik dat Browns vooral ideaal zijn om voor multi presses de toets rond het actuatiepunt te houden en het zo makkelijk nogmaals in te drukken. Dit i.v.m. het constant bottomen van toetsen met rood en zwart.

"Tactile switches let you hover on the activation point, so if that's your play style you'll want browns or clears." en "Not too long ago there was some guy who tried playing WoW with blacks and ended up hating it." van de Geekhack topic over WoW.

Zonder ervaring zou ik theoretisch zeggen dat voor MMOs de volgorde toch is Brown > Red >> Black >>> Blue. Tactile of niet is denk ik een persoonlijke voorkeur, maar als ik dit zo lees zal Brown me niet tekort doen t.o.v. Red zolang ik leer werken met de actuatie en voor typen zou Brown toch idealer moeten zijn. Meningen en vooral ervaringen nog steeds gewenst, aangezien ik 0 ervaring heb met geen enkele switch.
Ik heb vorige week deze gekocht:
Ducky Zero DK2108S(Special Edition) Red Switch Oranje LED

Ik ben sowieso een knoppenrammer, want mijn fijne motoriek is behoorlijk rot - ik heb niets aan gevoelige knopjes met haptische feedback die je vertellen of je nog moet doordrukken of niet - die knop gaat naar beneden, of hij blijft boven, dat zijn mijn knopindrukopties. Waar ik wél wat aan heb zijn zachte schakelaars zodat ik geen kracht met m'n vingers hoef te zetten, want dan heb ik na een uurtje spelen pijn in m'n handen. Doordat de knoppen licht zijn maakt het bottomen niet zoveel uit - je kunt ze toch snel genoeg indrukken om in elk geval goed te kunnen spelen.
Ik speel DayZ, Borderlands 2, BattleField 3 en af en toe wat meer muis-geörienteerd spul (X3, XCOM, FAF, dat soort dingen).

Voor gamen vind ik het een heerlijk ding, voor typen is het even wennen omdat ik verder overal Logitech Illuminateds gebruik, die zijn super plat en dat Ducky keyboard is dat bepaald niet. Ik moet dus wel weer even wennen aan de houding van mijn hand en heb al ontdekt dat ik een polssteuntje moet regelen omdat ik anders m'n arm aan de carpal tunnel ga helpen. (Met polssteun geen last en speelt het heerlijk, gelukkig). Het ding maakt, mede doordat ik elke toetsaanslag de bodemplaat raak, wel meer geluid dan mijn Logilluminati, maar niet zo dat ik me eraan stoor, ook zonder headset. Teamspeak staat op voice-activated, en ik kan vrij zacht praten zonder dat er tekst verloren gaat en behoorlijk knoppenrammen zonder dat mensen dat horen (tenzij ik tijdens het hard knoppenrammen zachtjes praat, maar dan nog is het een ver getik, geen in-your-face lettersbeuken.

Oh, en er staat Ducky op het toetsenbord. Dat is voor mij een dik vet pluspunt. Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/s/shiny.gif

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:33:
[...]

Interessant! Persoonlijk zou ik ook gewoon MX Brown kiezen denk ik. Prima allrouder voor shooters en net een beetje meer gevoel voor MMO, RTS etc.
Daar zijn de meningen dan sterk over verdeeld. Ik vind Brown namelijk absoluut niet geschikt voor shooters, vind het een ronduit matige switch die ik ook voor typen niet bepaald aan kan raden. Mochten er spelfouten in mijn bericht zitten, sorry daarvoor. Ik typ dit namelijk op een bord met MX Brown :P

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

MiBe schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:12:
Daar zijn de meningen dan sterk over verdeeld. Ik vind Brown namelijk absoluut niet geschikt voor shooters,
Ik denk dat het met die verdeling van meningen wel meevalt. Volgens mij vindt het merendeel van de mensen (in dit topic) brown een fijne allrounder en ook prima om mee te gamen. Een enkeling post regelmatig dat er niet fatsoenlijk een shooter mee te spelen is :P

Maar genoeg pagina's leesvoer om zelf tot een conclusie te komen denk ik :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

MiBe schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:12:
Daar zijn de meningen dan sterk over verdeeld. Ik vind Brown namelijk absoluut niet geschikt voor shooters, vind het een ronduit matige switch die ik ook voor typen niet bepaald aan kan raden. Mochten er spelfouten in mijn bericht zitten, sorry daarvoor. Ik typ dit namelijk op een bord met MX Brown :P
MiBe ik heb jou dit inderdaad een keer eerder zien schrijven in de topic, kan je eventueel wat meer beschrijven waarom het dan zo 'matig' is? Daar moet toch een bepaald gevoel ten grondslag aan liggen. Meningen verschillen, maar ze ontstaan met een reden :P

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:20:
MiBe ik heb jou dit inderdaad een keer eerder zien schrijven in de topic, kan je eventueel wat meer beschrijven waarom het dan zo 'matig' is? Daar moet toch een bepaald gevoel ten grondslag aan liggen.
Als je eenmaal blue's gewend bent zijn/vind ik browns zompig en niet accuraat aanvoelen. Je mist de duidelijk hoorbare en voelbare click. YMMV uiteraard, maar een recent gekocht keyboard met browns was snel weer weg. Wellicht dat het anders is als je van een normaal keyboard naar browns gaat, geen idee :)

• SmiGueL
Iemand die mij, n.a.v. deze post, nog een advies kan geven m.b.t. de aankoop van een mechanisch toetsenbord?

TLTR:
- Zwart
- Numpad
- Backlight wit (evt. blauw)
- Polssteun
- Vooral voor typen (geen games) maar niet té verschillend van rubber dome gezien gezien ik hier het grootste deel van de dag wel op typ @ werk. :P

Suggesties voor een bord die hieraan voldoet? tot nu toe zit ik aan de K95 (MX Red)te denken. :)
Indien MX Brown een beter keuze is dan heb ik tot nu toe de Ducky Zero Special Edition, maar die is het eigenlijk 'net niet')
Ik ben misschien idd wel wat te kieskeurig, maar ik denk dat ik ook nog wat over het hoofd gezien heb.

*Het voorgestelde tobo in de reply voldoet eigenlijk aan vrijwel alles wat ik niet wil, dus dat gaat hem niet worden. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 26-09-2013 16:32 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:59:
[...]

en blacks ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• yzx

yzx

Racist :+
]

Heb mijn K95 getest met Payday 2, jah niet echt de cod of bf type van shooter maar toch fast paced soms. en vindt de REDs licht typen. Zwaarder zou ik immo niet fijn gevonden hebben

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
yzx schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:35:
[...]

Racist :+
]

Heb mijn K95 getest met Payday 2, jah niet echt de cod of bf type van shooter maar toch fast paced soms. en vindt de REDs licht typen. Zwaarder zou ik immo niet fijn gevonden hebben
Positieve discriminatie. Zwart (en rood) hebben immers de voorkeur! 8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:20:
[...]

MiBe ik heb jou dit inderdaad een keer eerder zien schrijven in de topic, kan je eventueel wat meer beschrijven waarom het dan zo 'matig' is? Daar moet toch een bepaald gevoel ten grondslag aan liggen. Meningen verschillen, maar ze ontstaan met een reden :P
Zoals ik al een keer eerder in dit topic genoemd heb vind ik de Browns qua aanslag het dichtst bij rubber dome in de buurt komen van alle gangbare Cherry MX switches. Voor gamen is de tactile feedback naar mijn mening irritant, vooral als je shooters in hoog tempo speelt (Quake / UT) qua dodgen en bouncen. Voor typen is de tactile feedback juist weer van weinig meerwaarde, het is juist de clicky eigenschap die bepaalde switches zeer geschikt maakt voor typen (Blue / Green).

• Brad Pitt
ChojinZ schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:47:
Positieve discriminatie. Zwart (en rood) hebben immers de voorkeur! 8)
Mega brak humeur hier en alles zit sowieso al langere tijd tegen dus blueeesss it is :P

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:48:
[...]

Zoals ik al een keer eerder in dit topic genoemd heb vind ik de Browns qua aanslag het dichtst bij rubber dome in de buurt komen van alle gangbare Cherry MX switches. Voor gamen is de tactile feedback naar mijn mening irritant, vooral als je shooters in hoog tempo speelt (Quake / UT) qua dodgen en bouncen. Voor typen is de tactile feedback juist weer van weinig meerwaarde, het is juist de clicky eigenschap die bepaalde switches zeer geschikt maakt voor typen (Blue / Green).
Maarja, het is niet handig om twee toetsenborden bij je PC te hebben liggen. De één om te gamen en de ander om te typen :+

Mijn mening is dat als je iets van beide werelden wil, de MX Brown switch een prima allrounder is. Daarnaast, als je nou én Battlefield speelt, én StarCraft 2. Hoe ga je dat oplossen? MX Red is het dan net niet en met MX Blue's is het weer zo lastig Battlefield spelen.

Juist bovenstaande probleem is waarom ik toch voor Browns gekozen heb.

• Brad Pitt
TheNephilim schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:56:
Juist bovenstaande probleem is waarom ik toch voor Browns gekozen heb.
Dat kan uiteraard, vond persoonlijk brown niet significant fijner tikken dan een goed "normaal" keyboard :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:03:
[...]

Dat kan uiteraard, vond persoonlijk brown niet significant fijner tikken dan een goed "normaal" keyboard :)
En ik vind bruin juist weer vele malen fijner dan een "normale" knoppenplank. Ieder zijn smaak...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ik zou nu bijna een nieuw toetsenbord halen met MX Red switches, om het eens te proberen en om bij m'n 2e PC te leggen. Zit m'n vriendin vaak achter en wellicht gaat ze dan eindelijk snappen dat er daadwerkelijk verschil zit tussen mechanisch en niet-mechanisch :p
Ik vind iedere switch beter tikken dan rubber dome / scissor toetsenborden. Toch vind ik Red niet bepaald slechter tikken dan Brown. Ik vind Red wel weer aanzienlijk fijner voor gaming dus in dat geval zou ik Red als allrounder zeker boven Brown verkiezen.
TheNephilim schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:56:
[...]

Maarja, het is niet handig om twee toetsenborden bij je PC te hebben liggen. De één om te gamen en de ander om te typen :+
Dat is wel wat hier gaat gebeuren :P Een compacte weliswaar, de Keycool 84 met MX Blue. Mag die echter alleen gebruiken als mijn vriendin niet thuis is (i.v.m. lawaai) :(

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.