Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:27:
[...]

Mwa, ik gebruik global hotkeys van WinAmp en dan kun je met Ctrl-Alt Insert/Delete/Home/End/PgUp/PgDn van alles doen. Blind. Iets wat met media keys meestal niet kan.
Met speciale media keys moet je ook een hand verplaatsen toch? Dus of je nou je linker of rechter hand gebruikt lijkt me niet zoveel uitmaken.
Verschil is dat als je aan het browsen/soortgelijks aan het doen bent je je hand van je muis af moet halen wat met je mediatoetsen te veranderen. Terwijl je linkerhand dan niks aan het doen is. Andersom ken ik geen situaties waarbij je wel je linkerhand gebruikt maar niet je rechterhand.

Zoals ik zei het is niet bepaald een ramp, maar ik zie het niet als een pré dat ze geen mediatoetsen erop hebben gedaan. Voor dat geld lijkt me ook zowel mediatoetsen en een fn toets niet een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:27:
[...]

Mwa, ik gebruik global hotkeys van WinAmp en dan kun je met Ctrl-Alt Insert/Delete/Home/End/PgUp/PgDn van alles doen. Blind. Iets wat met media keys meestal niet kan.
Met speciale media keys moet je ook een hand verplaatsen toch? Dus of je nou je linker of rechter hand gebruikt lijkt me niet zoveel uitmaken.
Er is ook altijd nog Autohotkey waarmee je zelf hotkeys kan instellen dus o.a. mediakeys:
;ctrl + F10 -> mute
^F10::Send {Volume_Mute}

;ctrl + F11 t-> volume down
^F11::Send {Volume_Down}

;ctrl + F12 -> volume up
^F12::Send {Volume_Up}

;ctrl + up -> stop music
^Up::Media_Stop

;ctrl + down -> toggle play/pause
^Down::Media_Play_Pause

;ctrl + right -> next song
^Right::Media_Next

;ctrl + left -> previous song
^Left::Media_Prev

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:46:
[afbeelding]

Ik kreeg dit gisteren in mijn mailbox. De Corsair K70 met MX Blue and Brown switches kun je nu op de Corsair site pre-orderen. Hij is 2 maanden vertraagt, maar komt nu eindelijk uit.
K70 met Blue klinkt erg interessant, als ze die nu eens als TK uitbrengen ben ik verkocht.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag op de Paradigit site. De Logitech G710+. De O-ringen op de MX Browns zijn gelukkig verwijderbaar, want zij geven een "mushy" feeling. In de pricewatch is hij €50,- duurder.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g7bDo1u.png?2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:06:
[...]

K70 met Blue klinkt erg interessant, als ze die nu eens als TK uitbrengen ben ik verkocht.
De tenkeyless versie is de K65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

luccyboy schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:56:
Er is ook altijd nog Autohotkey waarmee je zelf hotkeys kan instellen
Als je het maar niet vergeet uit te schakelen voordat je gaat gamen, want ik geloof dat onder andere PunkBuster het als illegale software ziet en je dus constant van servers wordt gekicked :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04 19:03
hi,

Ik ben nieuw op het gebied van mechanical keyboards. Maar ik wil er dan toch eentje aanschaffen.
Mijn ogen zijn gevallen op de QuickFire TK can CoolerMaster. Maar na enig onderzoek heb ik besloten om voor Cherry MX Brown keyswitches te gaan. Maar ik zie dat ie in Nederland alleen met MX Red te krijgen is.
Is hij ook ergens in MX Brown verkijgbaar? Heb al wat gezien op amazon.co.uk maar krijg ik dan geen UK layout? Want ik heb het liefst een lange shift en een lange enter toets.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
nero355 schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:25:
[...]

Als je het maar niet vergeet uit te schakelen voordat je gaat gamen, want ik geloof dat onder andere PunkBuster het als illegale software ziet en je dus constant van servers wordt gekicked :F
Ik ben nooit gekickt door gebruik van autohotkey (punkbuster in call of duty 2/4 en vac in counter strike), maar andere anti cheat kan natuurlijk anders reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 16:19
Vanavond eindelijk te horen gekregen dat mijn Ducky Shine 3 naar mij onderweg is. Morgen dan toch eindelijk over op mechanisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Had vandaag een rotdag en besloot dat ik een extraatje verdiend had.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i2817v3.jpg?1

Een Filco TKL met blue switches.

Eigenlijk niets speciaals aan: ik wilde gewone caps ( maar ninja was ook wel erg mooi) aangezien ik toch nog wel eens geirriteerd raak op mijn DAS keyboards met blanks. Het is ook mijn eerste tenkeyless dus ben niet gelijk voor de ultra compacte versie gegaan, en ik wilde perse blue switches aangezien de browns op mijn G710 me echt begonnen te irriteren.

Hoop dat Filco hun reputatie waarmaakt als het om kwaliteit gaat.
Nu moeten ze hem alleen nog bezorgen, hoop dat ie er donderdag is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Fantomas schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:26:
Dat helpt altijd bij een rotdag... :)
Het is ook mijn eerste tenkeyless dus ben niet gelijk voor de ultra compacte versie gegaan, en ik wilde perse blue switches aangezien de browns op mijn G710 me echt begonnen te irriteren.
Ik heb zelf ook blues. Wat irriteerde je aan de browns? Ben gewoon nieuwsgierig.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:36:
[...]

Ik heb zelf ook blues. Wat irriteerde je aan de browns? Ben gewoon nieuwsgierig.
Ik kom zelf ook van Blues af en zit tegenwoordig op Browns te tikken (mijn vriendin vond het geluid van eerstgenoemde switch nogal vervelend en mijn PC staat tegenwoordig in de huiskamer). Ik zou je niet aanraden deze overstap te maken, als je eenmaal aan Blue gewend bent voelt Brown naar mijn mening een stuk minder aan. Het heeft naar mijn idee nog het meeste weg van een veredelde rubber dome. De tactile feedback is te verwaarlozen ter vergelijking met Blue en omdat ze ook weer niet volledig lineair zijn vind ik ze voor gaming ook niet perfect.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
MiBe schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:04:
Ik kom zelf ook van Blues af en zit tegenwoordig op Browns te tikken (mijn vriendin vond het geluid van eerstgenoemde switch nogal vervelend en mijn PC staat tegenwoordig in de huiskamer). Ik zou je niet aanraden deze overstap te maken, als je eenmaal aan Blue gewend bent voelt Brown naar mijn mening een stuk minder aan. Het heeft naar mijn idee nog het meeste weg van een veredelde rubber dome. De tactile feedback is te verwaarlozen ter vergelijking met Blue en omdat ze ook weer niet volledig lineair zijn vind ik ze voor gaming ook niet perfect.
Als toetsen maar een klein beetje op rubber dome lijken, hoeft het voor mij niet. Sinds ik mijn blues heb, voelen andere toetsen traag en plakkerig aan. Ik zit met mijn blues gewoon lekker in de woonkamer hoor. Zo luid vind ik ze niet. En mijn vrouw heeft geen keus, want heb geen ander keyboard in huis :P 's Avonds tik ik wel zonder te bottomen, want dan slaapt mijn dochtertje.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Xyphoid schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:36:
[...]

[...]

MiBe schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:04:
[...]

Ik zou je niet aanraden deze overstap te maken, als je eenmaal aan Blue gewend bent voelt Brown naar mijn mening een stuk minder aan. Het heeft naar mijn idee nog het meeste weg van een veredelde rubber dome. De tactile feedback is te verwaarlozen ter vergelijking met Blue en omdat ze ook weer niet volledig lineair zijn vind ik ze voor gaming ook niet perfect.
Precies dit, Browns voelen een stuk minder gedefinieerd aan. Het nog steeds beter dan rubber domes, maar er is bijna geen hoorbare click en voelbaar is de click ook bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

[afbeelding]

Een Filco TKL met blue switches.

Eigenlijk niets speciaals aan: ik wilde gewone caps ( maar ninja was ook wel erg mooi) aangezien ik toch nog wel eens geirriteerd raak op mijn DAS keyboards met blanks. Het is ook mijn eerste tenkeyless dus ben niet gelijk voor de ultra compacte versie gegaan, en ik wilde perse blue switches aangezien de browns op mijn G710 me echt begonnen te irriteren.

Hoop dat Filco hun reputatie waarmaakt als het om kwaliteit gaat.
Nu moeten ze hem alleen nog bezorgen, hoop dat ie er donderdag is :) .
Wat zien die dingen er strak uit hè! ^^

Heb hier ook een Filco, het enige waar ik enigszins teleurgesteld in ben zijn de keycaps, ik had degelijkere keycaps verwacht. Verder niks op aan te merken, ook de Blue's typen heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
TheNephilim schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:17:
[...]

Wat zien die dingen er strak uit hè! ^^

Heb hier ook een Filco, het enige waar ik enigszins teleurgesteld in ben zijn de keycaps, ik had degelijkere keycaps verwacht. Verder niks op aan te merken, ook de Blue's typen heerlijk :D
De standaard Filco keycaps vallen inderdaad tegen (Filco Majestouch-2 Ninja TKL), de PBT keycaps van mijn Poker II voelen toch heel wat beter. Even sparen en dan voor de Filco ook PBT keycaps kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dus, ik had toch maar besloten zo'n sample setje van maxkeyboard te halen om te bekijken welke switches ik fijn vind, en misschien was dat maar goed ook. Ik ben nu namelijk helemaal niet zo zeker meer welke switches ik wil :D

Waar ik eerst dacht bruin te gaan willen, kom ik daar nu een beetje op terug. Ik vind de bruine eigenlijk een beetje raar. Hij voelt als een lineaire switch waar iets mis mee is. Dan vind ik zowel de rode als de blauwe switches een fijner gevoel geven. De zwarte switches vind ik te zwaar.

Er zitten ook 4 o-ringetjes in de sample-kit om te proberen, maar ik denk dat ik zonder o-ringen fijner vind. Ik vind de travel te kort als ik ze ertussen doe.

Wat ik wel jammer vind aan de sample kit, is dat je niet kan testen waar het contact- en releasepunt van de switches zitten en wat het effect daarvan op typen is. Maargoed, dat valt ook buiten het design van de sample kit.

Wat me opvalt trouwens, is dat er nog relatief veel speling in de switches zit waardoor je de knoppen nog redelijk wat horizontaal kan bewegen. Het is niet zo erg als met mijn huidige rubberdome toetsenbord, maar ik had denk ik toch wel wat strakkers verwacht.

Dus ja, blauw of rood, ik ben er nog niet uit, al nijg ik wel naar blauw. Waarschijnlijk ga ik toch meer typen dan gamen. Ik kwam er overigens laatst ook achter dat een huisgenoot een Razer toetsenbord met blue switches heeft, en hij gebruikt m ook met plezier om te gamen. Ga ik binnenkort die ook eens uitproberen.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Elfjes schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:03:
Dus, ik had toch maar besloten zo'n sample setje van maxkeyboard te halen om te bekijken welke switches ik fijn vind, en misschien was dat maar goed ook. Ik ben nu namelijk helemaal niet zo zeker meer welke switches ik wil :D

Waar ik eerst dacht bruin te gaan willen, kom ik daar nu een beetje op terug. Ik vind de bruine eigenlijk een beetje raar. Hij voelt als een lineaire switch waar iets mis mee is. Dan vind ik zowel de rode als de blauwe switches een fijner gevoel geven. De zwarte switches vind ik te zwaar.

Er zitten ook 4 o-ringetjes in de sample-kit om te proberen, maar ik denk dat ik zonder o-ringen fijner vind. Ik vind de travel te kort als ik ze ertussen doe.

Wat ik wel jammer vind aan de sample kit, is dat je niet kan testen waar het contact- en releasepunt van de switches zitten en wat het effect daarvan op typen is. Maargoed, dat valt ook buiten het design van de sample kit.

Wat me opvalt trouwens, is dat er nog relatief veel speling in de switches zit waardoor je de knoppen nog redelijk wat horizontaal kan bewegen. Het is niet zo erg als met mijn huidige rubberdome toetsenbord, maar ik had denk ik toch wel wat strakkers verwacht.

Dus ja, blauw of rood, ik ben er nog niet uit, al nijg ik wel naar blauw. Waarschijnlijk ga ik toch meer typen dan gamen. Ik kwam er overigens laatst ook achter dat een huisgenoot een Razer toetsenbord met blue switches heeft, en hij gebruikt m ook met plezier om te gamen. Ga ik binnenkort die ook eens uitproberen.
Met Blue's kun je best (bijv.) RTS games spelen, terwijl (bijv.) FPS weer een stukje lastiger is. Dus het ligt er nog wel aan welke games je gaat spelen, daarom heb ik toen eerst een toetsenbord met Browns besteld. Die zit een beetje in het midden van Red's en Blue's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
TheNephilim schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:47:
Met Blue's kun je best (bijv.) RTS games spelen, terwijl (bijv.) FPS weer een stukje lastiger is. Dus het ligt er nog wel aan welke games je gaat spelen, daarom heb ik toen eerst een toetsenbord met Browns besteld. Die zit een beetje in het midden van Red's en Blue's.
Ik speel Counter Strike op mijn Razer Black Widow met blues en dat gaat OK. Maar tijdens het spelen wil ik ook wel heel enthousiast op mijn toetsenbord rammen, dus maakt eigenlijk niet uit wat voor switches er op zitten :P
Alleen voor het typen heb ik voor blues gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Elfjes schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:03:
Wat ik vooral het probleem vind aan het testen van toetsen is je niet weet wanneer ze een signaal verzenden naar de computer. Ik wacht eigenlijk tot er zo'n setje uit komt die je gewoon kunt gebruiken als toetsenbord met 4 toetsen.

• Elfjes
  • Niet online
Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:38:
[...]

Wat ik vooral het probleem vind aan het testen van toetsen is je niet weet wanneer ze een signaal verzenden naar de computer. Ik wacht eigenlijk tot er zo'n setje uit komt die je gewoon kunt gebruiken als toetsenbord met 4 toetsen.
Daar ben ik het mee eens. Zonder electronische feedback weet je niet waar het contact en release punt liggen.
TheNephilim schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:47:
[...]

mja, ik vermoed eigenlijk dat ik tijdens gamen toch aan het bottomen ben en het enige wat roet in het eten zou kunnen gooien is dat ik niet genoeg mijn vinger optil om te releasen. Dat ga ik uitproberen met mijn huigenoot's toetsenbord, maar ik vermoed iets te ondervinden in lijn met wat Xyphoid zegt.

Bla bla bla...

Verwijderd

Wat denken jullie van de SteelSeries 6VG2? Ik heb er in de winkel even op getypt en het voelde erg goed aan. Blue switches daarentegen waren veels te luid.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:50:
Wat denken jullie van de SteelSeries 6VG2? Ik heb er in de winkel even op getypt en het voelde erg goed aan. Blue switches daarentegen waren veels te luid.
Op zich wel solide bord. De keycaps zijn niet fantastisch (de letters worden snel vies en vervagen daardoor) en het heeft een niet-standaard layout (grote enter en kleine rechter shift). Voor de rest wel ok voor de prijs, maar ik denk dat je voor niet veel meer wel een betere kan vinden.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Verwijderd

Wel, ik mag van mijn ouders geen tobo kopen waar ik nog niet op getypt heb. Stel dat ik een zogenaamd beter tobo bestel, maar het valt mij da' persoonlijk erg tegen, dan zit ik er ook mee.

Ik vond €80,- eigenlijk nog meevallen, of is dit eigenlijk aan de hoge kant?

En trouwens, het moet Azerty Be zijn.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

80 euro valt wel mee, al zou ik niet blind Black switches kiezen als je Red nog niet geprobeerd hebt. Red is in de MediaMarkt (oid.) volgens mij ook wel te vinden.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Het nieuwe TKL mechanische toetsenbord van Max Keyboard: https://www.facebook.com/...25.349826221709406&type=3

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
Afbeeldingslocatie: http://www.mechanicalkeyboards.nl/includes/resize.asp?v=2&website=implementatie&width=960&height=180&image=1355dc88f21.jpg&func=min

vandaag mijn Ducky Shine 3 Snake Edition binnen gekregen :). helaas was deze niet met green switch verkrijgbaar, wat doe je dan als je toch greens wil gebruiken? juist, je koopt een donor tobo met greens :d.

helaas zijn deze schaars gelukkig had www.mechanicalkeyboards.nl nog een ducky G2Pro.

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/image0051_zps14111208.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130905_185404_zps832657d5.jpg

Boven -> Ducky zero met Blues: Back-up tobo
Midden -> Shine 3 Snake edition met Blacks: Main tobo
Onder -> G2PRO met greens: Donor tobo :9

voor diegene die denken dat snake edition RGB led heeft op alle toetsen hebben het mis. enkel de spatiebalk is voorzien van RGB led. Snake edition is enkel verkrijgbaar in witte leds.

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130905_190331_zpsfd86adcc.jpg

To do list:

Swtich swap: Snake edition Black -> Green
White Led -> Red & White led

en nu gaan we knutselen :d

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130905_192732_zps4c9da5d8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130905_193155_zpsabdde6e5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130905_194000_zpsda16e37b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130905_201120_zps6591666e.jpg

nog ongeveer 195 switches te gaan 8)7

Ik wil Wendell van www.mechanicalkeyboards.nl bedanken voor de geleverde tobo's _/-\o_

• nero355

nero355

Soldeer je ze dan of alleen overzetten :? Ik zie zowel schroeven als contactjes die mogelijk gesoldeerd moeten worden.

Sowieso erg veel kudo's dat je dit doet _O_ Ik vind het een hoop geld voor een toetsenbord en om dan ook nog eens het risico te lopen dat er wat mis gaat... ouch! :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat is echt solderen, stuk voor stuk, voor zover ik weet. Petje af inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:52
@ Legendary1985

Even een vraagje tussendoor, hoe bevallen je BOSE speakers ? ik ga ervan uit dat het de
Bose Companion 3 zijn.

Wil deze namelijk aanschaffen, zijn nu ongeveer 249 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
@Legendary1985
Zou het niet goedkoper zijn om losse switches te kopen (via o.a. http://deskthority.net/ma...ing-pre-orders-t2760.html)? Dan zou je zelfs per toets kunnen kijken welke switch je wel (bijvoorbeeld extra zware switches voor windows knop zodat je die niet per ongeluk indrukt etc)

Verder altijd wel leuk om te zien hoe ver mensen hun toetsenborden aanpassen. Heb zelf alleen nog enkele custom keycaps gebruikt, maar een keer zelf de switches gaan aanpassen lijkt me ook wel iets.

[ Voor 55% gewijzigd door luccyboy op 06-09-2013 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
nero355 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:38:
Soldeer je ze dan of alleen overzetten :? Ik zie zowel schroeven als contactjes die mogelijk gesoldeerd moeten worden.

Sowieso erg veel kudo's dat je dit doet _O_ Ik vind het een hoop geld voor een toetsenbord en om dan ook nog eens het risico te lopen dat er wat mis gaat... ouch! :X
ik zal ze 1 voor 1 alles eerst moeten desolderen 8)7
RoaDHouse schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:50:
@ Legendary1985

Even een vraagje tussendoor, hoe bevallen je BOSE speakers ? ik ga ervan uit dat het de
Bose Companion 3 zijn.

Wil deze namelijk aanschaffen, zijn nu ongeveer 249 Euro.
Klopt heb Companion 3. heb ze nu ongeveer 4/5 jaar en heb nog geen dag spijt gehad van mijn aankoop. echt super speakers.
luccyboy schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 01:53:
@Legendary1985
Zou het niet goedkoper zijn om losse switches te kopen (via o.a. http://deskthority.net/ma...ing-pre-orders-t2760.html)? Dan zou je zelfs per toets kunnen kijken welke switch je wel (bijvoorbeeld extra zware switches voor windows knop zodat je die niet per ongeluk indrukt etc)

Verder altijd wel leuk om te zien hoe ver mensen hun toetsenborden aanpassen. Heb zelf alleen nog enkele custom keycaps gebruikt, maar een keer zelf de switches gaan aanpassen lijkt me ook wel iets.
complete toetsenbord kopen was in dit geval beter voor mij. heb ik lekker nog een back-up tobo liggen lol.

heb nu de volgende liggen allemaal.

Shine 2: Black switches
G2PRO: Grey switches
G2PRO: Black switches
Zero: Brown switches
Zero: Blue switches
Shine 3 snake edition: Green switches

misschien dat ik nog een tobo maak met alle switches wie weet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
Legendary1985 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:45:

complete toetsenbord kopen was in dit geval beter voor mij. heb ik lekker nog een back-up tobo liggen lol.

heb nu de volgende liggen allemaal.

Shine 2: Black switches
G2PRO: Grey switches
G2PRO: Black switches
Zero: Brown switches
Zero: Blue switches
Shine 3 snake edition: Green switches

misschien dat ik nog een tobo maak met alle switches wie weet 8)
Mooie (Ducky) verzameling, zeker die grey switches zie je niet vaak. Waar zijn die het beste mee te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
grey zijn zelfde als black maar deze typen wat zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Respect! Het toetsenbord open maken zou ik al niet durven, laat staan het desolderen van de switches! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Ik sta op het punt om mijn eerste mechanische toetsenbord te bestellen, een CM Storm Quickfire Rapid, maar ik zie dat er hier twee versies van bestaan.

Een Zwart/Rode uitvoering:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmstorm.com/images/products/34/image_198.jpg

en een Grijs/Zwarte uitvoering:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmstorm.com/images/products/32/image_171.jpg

Ligt dit verschil aan de soort switch? Is hij met rode switches bijvoorbeeld alleen in de Zwart/Rode kleur beschikbaar?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 07:25
Tjado schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:53:
Ik sta op het punt om mijn eerste mechanische toetsenbord te bestellen, een CM Storm Quickfire Rapid, maar ik zie dat er hier twee versies van bestaan.

Een Zwart/Rode uitvoering:

en een Grijs/Zwarte uitvoering:

Ligt dit verschil aan de soort switch? Is hij met rode switches bijvoorbeeld alleen in de Zwart/Rode kleur beschikbaar?
Heb hier eerlijk gezegd geen idee van, maar volgens mij kan je best eens kijken naar het serienummer om te weten te komen welke switches het zijn.

Van de CM website :
SGK-4000-GKCL1 (Blue Switch)
SGK-4000-GKCC1 (Black Switch)
SGK-4000-GKCM1 (Brown Switch)
(er staat dat het tobo niet verkrijgbaar is met red switches, daarvoor zul je moeten kijken naar een quickfire tk, heeft een iets andere layout : pijltjes en command keys zitten in numpad)

Op deze manier heb ik het toch gedaan voor mijn quickfire tk, anders werd het gewoon te verwarrend met de benamingen die sommige webshops de tobo's geven.

edit : red switches stond als ander tobo op de website, het serienummer hiervan is : SGK-4000-GKCR1

[ Voor 4% gewijzigd door L7LYNX op 06-09-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Bedankt voor de info! Had net zelf ook zoiets gevonden. Helaas betekent dit dus dat de versie met rode switches altijd de zwart/rode is met felrode logo's erop :(

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
Bij dit geekhack topic heeft iemand een CM Storm Quickfire Rapid zonder de labeling gekregen
http://geekhack.org/index.php?topic=35226.0

Dat is dus wat jij ook zou willen hebben?

Je zou ook het toetsenbord (met de labels) kunnen kopen en als je het echt vervelend vind de buitenkant eraf halen en die een andere kleur geven (reddit.com/r/mechanicalkeyboards topic daarover http://www.reddit.com/r/M...ing_and_how_would/cbh7zht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Compleet zonder logo's is inderdaad nog mooier! Maar de 'gewone' grijze versie met het zwarte logo vind ik ook al prima. Ik kan wel eens wat winkels bellen of ze toevallig ook een unbranded versie hebben.

Die gespoten/plasti-dip QFR's op reddit zien er ook geweldig uit inderdaad :) Ik heb Cooler Master NL al gemaild of ze hier ook de losse front panels verkopen voor de Quickfire rapid. In de US store maar $10.

Om de originele cover te spuiten zou ik niet direct aandurven, maar als er voor deze prijs losse verkrijgbaar zijn is het wel gaaf om mee aan de slag te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Tjado op 06-09-2013 18:27 ]

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tjado schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:26:
Die gespoten/plasti-dip QFR's op reddit zien er ook geweldig uit inderdaad :)
Plasti dippen werkt dus ook goed voor toetsenborden ?! Ik dacht dat die meuk alleen voor velgen was bedoeld :?

Heb je daar een link van ? Ik heb namelijk nog wel een gamepad die een nieuw laagje verf kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
alle greens verwijdert :D

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130906_180449_zpsa4d5f45c.jpg

alvast 1 green gesoldeerd >:) nog 107 te gaan. morgen krijg ik mijn nieuwe soldeerpunt kan ik verder gaan met (de)solderen.

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130906_191922_zps2ca01ae6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, succes man! Gaat je tot zover goed af :P Niet bang dat je ergens de fout in gaat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:40
Toch een keer mijn ervaringen met een Unicomp Ultraclassic hier posten.

Vorig jaar in februari besteld - ondanks extreem hoge kosten (uiteindelijke prijs was ongeveer 145 euro), zeer snel geleverd. 1 week later aan de deur en in tegenstelling tot wat soms op het internet te vinden was, goed verpakt.

De initiële blijdschap verdween meteen toen bleek dat de plus toets niet werkte. Toets eruit genomen en alles was weer goed en wel.

Tot enkele dagen later...

Om een of andere reden, bij een cold boot, reageerden enkele toetsen niet meer. Maar dit was alleen maar soms. Daarom: de normale troubleshooting stappen.

1. "Have you tried switching it on and off" - ja, en soms helpt dat.
2. In een andere usb poort steken (Vaio Z met docking station). Soms helpt dat in combinatie met supra.
3. Een dansje inclusief zingen naar de heilige Cthulhu. Werkte in combinatie met 1 en/of 2.
4. Een OCZ vertex aansluiten.1 Werkt niet.
5. Unicomp lastigvallen. Dat is, ironisch genoeg, trager dan een toetsenbord bestellen en wachten tot het geleverd is, maar ergens antwoorden ze wel. Uiteindelijk bleek dat de Teensy controller die in mijn bordje steekt, nogal kieskeurig is naar USB hubs toe. Oplossing: eerst Dell ultrasharp opzetten (vaio Z heeft minder USB poorten dan ik zou willen, dus schermhub was nodig), dan pas laptop booten. We zijn niet de enige met dit probleem .

Daarna gedurende een paar maand jaar intensief gebruikt. Tot...

In juni vielen er ineens bij routine proper maken3 een aantal zwart plastieken "druppeltjes" tevoorschijn, zie ook http://www.dansdata.com/ibmkeyboard.htm. Maar geen probleem, alles werkt nog.

Niet rekenend natuurlijk dat ik ongeveer elke week/twee weken dat ff doe...

Dus ongeveer een maand en een stuk of 20 "druppeltjes" later, werkte de helft van het toetsenbord, min 1 toets nog maar. Die laatste was dat door creatief gebruik van een anatomisch pincet en roze optreknaald. Met jongleren kan je dan af en toe de toetsen terug werkende krijgen. Behalve die ene dag dat een deadline nadert, en je de veer naar de knoppen doet. Die dingen zijn trouwens moeilijk te vinden en duur (in verzending) - dus tip, als je een ibm/unicomp model M koopt, koop dan altijd extra veren erbij!

Voor het grotere probleem is er een gekende oplossing, die we dan ook maar meteen hebben toegepast.

Dus: Unicomp naar de operatietafel. Met meteen als eerste probleem dat de 5.5 mm vijzen aan de achterkant problematisch zijn.4 Gelukkig is er een goedkope schroevendraaier op ebay.5 Eenmaal de voorkant los is van het toetsenbord, komt de grootste uitdaging en dat is de dubbelzijdige tape openkrijgen. Volgens mij is dat kwalitatief het beste onderdeel van het toetsenbord, en de enige oplossing is er door te snijden.

Meteen werd dan het probleem duidelijk, vergelijk maar de twee omcirkelde:
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/4971/x21p.jpg

Op alle gaatjes zou eigenlijk een verbinding moeten zijn. En het resultaat van dit werd zichtbaar na verwijderen van de bodemplaat, registratiemembraan en nog een siliconenmembraantje:
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/8640/ii3j.jpg

Bijna geen van de verbindingen waren nog aanwezig. Uiteindelijk met een 1.5 mm houtboortje (en een makita) allemaal gaatjes geboord, en daarin zelftappende schroefjes van 10 mm lang, 2 mm diameter gedraaid. Ook meteen alle hefboomjes en veren terug op zijn plaats gelegd (tips: 1. veren terugleggen gaat niet zolang de toetsen er nog inzitten, en 2. zelfs dan nog zijn de veren wat te lang, dus best op een hoogte: omgekeerd in de buitenkant leggen werkt bv wel).

Met als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/355/v1ly.jpg

Waarbij nog enkele opmerking:
  1. Vijzen best niet te hard aandraaien, want dan werken toetsen niet meer of niet lekker. Hou er ook rekening mee dat het terugzetten van sommige toetsen niet altijd van de eerste keer lukt, om welke reden dan ook. 6
  2. Bij mij werkte nadien F9 niet meer - achterafgezien blijkt dat ik die vijs gewoon schuin geboord had, en ze interfereerde met de baseplate van de toets.
  3. Met vijzen moet je niet alle plastiekjes vervangen
  4. 10 mm vijzen steken een klein beetje uit: zie ook hier
  5. Geheel terzijde, maar de Belgische azerty versie is dus nog wel met de "oude" kapjes over de toetsen. Grappig daarbij is dat de stam van de toetsen in 3 verschillende kleuren is, quasi at random.
Conclusie
  1. Heerlijk toetsenbord om te typen. Prijs is laag, verzendingskosten zijn dat niet.7
  2. De USB controller is niet super, maar als je gewoon rechtstreeks op een USB 2 poort van je moederbord hangt (al dan niet met verlengkabel), gaat het wel. Er zijn wel incompatibiliteiten gemeld met sommige chipsets - cfr supra
  3. Zwarte druppeltjes die vallen zijn slecht nieuws, zeker als het veel worden.
  4. Maar dat kan, mits wat tijd permanent opgelost worden.
  5. Wat wel van goede kwaliteit is zijn de keycaps. Ondanks een half jaar intensief gebruik geen verkleuring, geen blinken en geen vervagen. Voelen ook zachter aan dan ABS toetsen zoals bij logitech.
Belangrijkste vraag is natuurlijk: zou ik nog zo'n bord kopen? In mijn geval ja; ik heb thuis ook een cherry met black switches, waar ik niet voor te vinden ben. Typen op een razer met blue klinkt en voelt te "blik" aan naar mijn zin. Een G710+ zou dan weer wel een alternatief voor mij zijn, omdat ik dat beter vind aanvoelen. Maar uiteindelijk blijft het moeilijk om "echte" Belgische azerty's te vinden in mechanische vorm, en de unicomp is dan ook een waardig alternatief. Ik ga er in elk geval een witte van meebrengen als ik terug naar VS moet (binnenlandse verzending is maar 23 $...)

In elk geval dit berichtje fijn gepost op een werkende Unicomp.

1 Het is op Tweakers een welgekend fenomeen dat, als 1) Een pc zonder problemen wordt een problematische pc wanneer er een vertex in wordt gestoken en 2) de vertex is dan ook altijd de oorzaak van het probleem. 3) verwijderen van de vertex leidt dan ook per definitie tot oplossing van het probleem. Daarom, de omgekeerde redenering - bij een pc met een probleem, een vertex aanhangen leidt tot automagische oplossing. Niet dus.2
2 Ter info, aankoppelen van een vertex veroorzaakt ook in dit geval problemen die opgelost worden bij ontkoppelen van de vertex. Heerlijk consequent maar daarom niet noodzakelijk gewild.
3 Omdraaien en een beetje schudden.
4 Niet noodzakelijk de vijzen, maar wel het feit dat je er geen ruimte rond hebt. Elk zichzelf respecterend 10k bits setje heeft wel een 5.5 hex bit, maar die passen niet.
5 In het roze...
6 Geen dansje gedaan waarschijnlijk
7 Ik denk dat bovenstaand probleem trouwens de oorzaak is dat ze alleen met dure verzending willen werken. Volgens mij kan je dit toetsenbord inderdaad als hamer gebruiken, maar niet als je nadien verwacht er nog op te kunnen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

manzonderdas schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:03:
Belangrijkste vraag is natuurlijk: zou ik nog zo'n bord kopen? In mijn geval ja;
Vind ik, ondanks je onderbouwing, een opmerkelijke conclusie :P
Een toetsenbord hoor je te kopen, in te pluggen en 10 jaar plezier van te hebben zonder gezeur. Dat jij trucjes moet doen met hardware in een bepaalde volgorde aanzetten en zelfs met een boor aan de slag moet vind ik echt waanzin :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:40
Bwaja, ondertussen is het allemaal opgelost, en heb ik een heerlijk typend toetsenbord dat braaf is. Moest een ander merk buckling springs hebben, denk ik dat unicomp niet meer zou bestaan. Maar nu heb je weinig alternatief als je (zoals ik) geen fan bent van de cherry's.

En wat zijn nu 2 uur op een mensenleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Eén keer knutselen zou voor mij geen heel groot probleem zijn (al vind ik dat het niet nodig hoeft te zijn bij een deugdelijk product). Maar vooral al die keren dat je gewoon ergens mij bezig bent en het weer niet werkt. Zoals je zelf al schrijft:
Met jongleren kan je dan af en toe de toetsen terug werkende krijgen. Behalve die ene dag dat een deadline nadert, en je de veer naar de knoppen doet.
Daarnaast het mailen met de fabrikant, uitzoeken online wat het probleem kan zijn etc.

Het is een toetsenbord en elke keer dat je op een toets drukt werkt het. Jaren achter elkaar. Zo simpel moet het wat dat betreft zijn imho. Dat kon mijn Logitech Ultraflat-X van €20 ook 8 jaar lang, laat staan een toetsenbord van €100+

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
mijn ultra limited special edition ducky shine 3 is klaar :D

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130907_113306_zpsae2a6156.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130907_113713_zps9f2a5602.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/IMG-20130907-WA0003_zps3ec30f66.jpg

esc switch heeft nu blauw led :)

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130907_172524_zpsd80e71b0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130907_172559_zpsa62354a8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130907_172933_zps341ee081.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130907_173117_zps2f44c58f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130907_174337_zps4eb2f775.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/IMG-20130907-WA0009_zps4a3f24af.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/IMG-20130907-WA0012_zps507fa0c7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
@Legendary1985

Heel er mooi gedaan. Hoeveel uur heeft het uiteindelijk gekost om je toetsenbord helemaal naar wens te maken? Wat voor problemen ben je eigenlijk nog tegengekomen?

---
Een KMAC-2 build video kwam ik gisteren tegen, lijkt me ook wel een projectje voor jou (als je ooit nog een toetsenbord nodig hebt) YouTube: KMAC-2 keyboard assembly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
luccyboy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:43:
@Legendary1985

Heel er mooi gedaan. Hoeveel uur heeft het uiteindelijk gekost om je toetsenbord helemaal naar wens te maken? Wat voor problemen ben je eigenlijk nog tegengekomen?

---
Een KMAC-2 build video kwam ik gisteren tegen, lijkt me ook wel een projectje voor jou (als je ooit nog een toetsenbord nodig hebt) YouTube: KMAC-2 keyboard assembly
het heeft me 2 dagen gekost om de switches + de leds te swappen. heb nu enkel de snake edition afgemaakt morgen of maandag ga ik de G2PRO weer in elkaar zetten.

switches desolderen is geen probleem maar de leds OMG wat heeft dat tijd gekost. maar uit eindelijk na twee dagen heb ik nu mijn "eigen" toetsenbord ultra special edition Ducky shine 3 met GREENS :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoohGo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07 21:46
Hey mensen, daar mijn huidig toetsenbord zijn ouderdomsverschijnselen begint te krijgen, ben ik op zoek naar een nieuwe. Na wat opzoekwerk tot de conclusie gekomen dat ik voor een mechanisch toetsenbord wil gaan, itt tot de rubber dome waar ik nu mee werk.

Hopelijk kunnen jullie mij wat goede raad geven over wat de beste keuze is :)

Welke lay-out wil je?
Liefst azerty, ik woon in België en ben dit dus gewoon, maar als het mij kan besparen of indien ik veel betere keus heb, maak ik geen probleem van een andere layout.
Wil je met of zonder numpad?
Liefst met, maar moet niet. Hangt ook weer af in hoeverre dit invloed heeft op de prijs.<
Wil je backlight?
Nogmaals, mag, moet niet :)
Welke MX Switch prefereer je?
Ik heb rood, bruin en blauw getest; ik prefereer ze in de volgorde blauw > rood > bruin
Wat je is je budget?
70-100; indien wat hoger gaan mij echt voordeel oplevert, dan heb ik dat er wel voor over.
Wil je macro toetsen?
Niet per se
Doel van het keyboard?
Grotendeels typen; teksten typen en programmeren, sporadisch een game, maar enkel recreatief
Wat weet je al?
Ik heb de rode switches kunnen testen op een Corsair K60, bruine op een Logitech G710 en blauwe op een Razer Blackwidow.

De bruine switches vond ik echt niks, nu weet ik niet of dit bij een hoger kwaliteitsbord beter zou gaan? Lijkt me sterk, niet? In ieder geval, het gevoel lag mij echt niet. De rode van de K60 vond ik meer dan degelijk, maar vond ze toch niet opkunnen tegen het gevoel van de blauwe. Deze vond ik echt aangenaam, het clicky geluid stoorde niet zo erg.

Nu heb ik al eens wat rondgekeken, maar om een degelijk toetsenbord te vinden met blauwe switches, dat is niet zo simpel blijkbaar? Ik heb het topic wat doorgebladerd, en Razer wordt voor zover ik zie nogal afgeraden. De qpad mk50 leek wel interessant, enkel is deze niet meer op voorraad met blauwe switches.

Nu is mijn oog wel een beetje gevallen op de toetsenborden van Ducky. Vind deze erg super uitzien en als ik het zo lees zijn ze toch van goede kwaliteit? Op mechanicalkeybords heb je dan de Ducky zero, het instapmodel van Ducky, maar bij deze zijn de blauwe eveneens uit stock? De DKG komt op 105, maar met verzending is dit dan al 125. In dit geval zou ik trouwens ook wel 10 euro bijleggen voor de Shine 2, aangezien deze Azerty is.

Nu ga ik hiermee al een stapje boven mijn budget, zijn er misschien andere mogelijkheden? Eventueel met rode switches? Iets zoals de borden van CM? Of is die meerprijs echt wel verantwoord?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. In ieder geval, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:52
@NoohGo

Ik zou een Ducky nemen, uit je post blijkt dat je niet elke paar maanden een ander TB wil en dan zou ik voor kwaliteit gaan en gewoon een Ducky kopen (daar krijg je echt geen spijt van) een paar tientjes meer over een periode van jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 09-10 16:01
Ik type nu dik 4 maanden op de CM quickfire TK en ik heb daar echt nog geen moment spijt van gehad. Ik heb toen ook gekeken naar een ducky tobo maar ik kon voor mij zelf de dik €50 (62%) extra niet verantwoorden. bouw kwaliteit ontloopt het elkaar allemaal weinig en de switches zijn van dezelfde fabrikant dus op wat noviteiten als ledjes etc na zijn de verschillen minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

NoohGo schreef op zondag 08 september 2013 @ 03:33:
Nu heb ik al eens wat rondgekeken, maar om een degelijk toetsenbord te vinden met blauwe switches, dat is niet zo simpel blijkbaar? Ik heb het topic wat doorgebladerd, en Razer wordt voor zover ik zie nogal afgeraden.
En precies DIE heb ik sinds Zaterdag in gebruik :

Razer BlackWidow Tournament Edition - Cherry MX Blue
Razer BlackWidow Tournament Edition met Cherry MX Blue switches
Razer BlackWidow Tournament Edition vs. Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000Razer BlackWidow Tournament Edition - Cherry MX Blue

En het typt en klinkt heeeerlijk *O*

Ik moet wel zeggen dat het vooral met gamen effe wennen is, want je hoort de toetsen erg goed en ben je dus erg bewust van wat je aan het doen bent zeg maar. Je bent dan ook wat minder "in het spel" en meer "voor je monitor" maar misschien moet is het een kwestie van aan het geluid wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

@NoohGo: Als je niet teveel wil uitgeven, gewoon de Ducky Zero kopen. Anders kun je inderdaad een Shine halen of eventueel uitkijken naar een andere merk/model. Er zijn niet heel veel 'bekende' alternatieven in de prijsklasse. CM heeft er wat, Ducky de Zero en QPAD de MK 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 14:11
Hallo allemaal,

Ik wil ook maar eens een keer overstappen naar en mechanisch keyboard en was gestuit op de Corsair K95. Deze sprak mij aan vanwege de red switches, de witte belichting en het aluminium frame. Wat voor mij er niet op had gehoeven waren de 18 macro keys. Nu lees ik hier van alles over merken zoals DAS en Ducky (wat voor mij klinkt als custom merken), zitten daar nog vergelijkbare borden tussen alleen dan zonder de macro keys?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Er zijn verschillende Ducky's zonder deze macro fratsen, kijk eens bij http://www.mechanicalkeyboards.nl/

Dan hebben we nog http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keyboard.html en http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden.html en http://www.daskeyboard.com/

Keuze genoeg dus, je eisen zijn begrijp ik dat er Blacklight in het toetsenbord zit en je wil MX Red switches. Nog een bepaald budget? Je kunt het zo gek maken als je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luccyboy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:56:
[...]

De standaard Filco keycaps vallen inderdaad tegen (Filco Majestouch-2 Ninja TKL), de PBT keycaps van mijn Poker II voelen toch heel wat beter. Even sparen en dan voor de Filco ook PBT keycaps kopen.
Gewoon double shot ABS, slijten de letter in ieder geval nooit af (en het contrast tussen key en letter is veel groter) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb sinds een paar dagen de Logitech K120 :*) Ik vind 'm perfect, goed formaat, weegt bijna niks en de toetsaanslag is heel licht. Wat wil je nog meer voor €15,- _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

DervishD schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:17:
Ik heb sinds een paar dagen de Logitech K120 :*) Ik vind 'm perfect, goed formaat, weegt bijna niks en de toetsaanslag is heel licht. Wat wil je nog meer voor €15,- _/-\o_
Maar hij is niet mechanisch :+

Ik kan ook wel een Ford Ka kopen voor 500 euro, maar dat is heel wat anders dan een Aston Martin DB9 van misschien wel 200.000 euro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:09:
[...]

Gewoon double shot ABS, slijten de letter in ieder geval nooit af (en het contrast tussen key en letter is veel groter) :) .
Maar dat is geen PBT, wat luccyboy zo fijn vindt. Als je PBT keycaps wilt waarvan de belettering (bijna) niet slijt, kun je het beste voor dye-sub gaan, aangezien PBT doubleshots onbetaalbaar zijn:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoohGo
RoaDHouse schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:53:
@NoohGo

Ik zou een Ducky nemen, uit je post blijkt dat je niet elke paar maanden een ander TB wil en dan zou ik voor kwaliteit gaan en gewoon een Ducky kopen (daar krijg je echt geen spijt van) een paar tientjes meer over een periode van jaren :)
Klopt inderdaad, ik ben van plan het zo lang mogelijk uit te houden :) Is inderdaad de reden dat ik ook wel iets kwalitatiefs zou willen hebben. Aan de andere kant wil ik toch ook niet te zot doen met de prijs... Niet simpel :p
Crazyanz schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:12:
Ik type nu dik 4 maanden op de CM quickfire TK en ik heb daar echt nog geen moment spijt van gehad. Ik heb toen ook gekeken naar een ducky tobo maar ik kon voor mij zelf de dik €50 (62%) extra niet verantwoorden. bouw kwaliteit ontloopt het elkaar allemaal weinig en de switches zijn van dezelfde fabrikant dus op wat noviteiten als ledjes etc na zijn de verschillen minimaal.
Is dit daadwerkelijk zo? Hoe verhoud de bouwkwaliteit zich eigenlijk echt tussen bijvoorbeeld jou CM quickfire en een Ducky? De Ducky Zero is trouwens verkrijgbaar voor 85, natuurlijk wel zonder verzendkosten, maar toch. Hoeveel heb jij betaald voor je CM als ik vragen mag? Of waar heb je hem gekocht? :)
nero355 schreef op maandag 09 september 2013 @ 04:40:
[...]

En precies DIE heb ik sinds Zaterdag in gebruik :

Razer BlackWidow Tournament Edition - Cherry MX Blue
Razer BlackWidow Tournament Edition met Cherry MX Blue switches
[afbeelding][afbeelding]

En het typt en klinkt heeeerlijk *O*

Ik moet wel zeggen dat het vooral met gamen effe wennen is, want je hoort de toetsen erg goed en ben je dus erg bewust van wat je aan het doen bent zeg maar. Je bent dan ook wat minder "in het spel" en meer "voor je monitor" maar misschien moet is het een kwestie van aan het geluid wennen :)
Ik herhaal gewoon maar wat ik gelezen heb, ik ben niet bepaald een pro op gebied van mechanische toetsenborden. Ik vond de blue switch RBW lekker typen, maar dan vraag ik mij af wat of hoeveel meer de Ducky bijvoorbeeld te bieden heeft?
TheNephilim schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:17:
@NoohGo: Als je niet teveel wil uitgeven, gewoon de Ducky Zero kopen. Anders kun je inderdaad een Shine halen of eventueel uitkijken naar een andere merk/model. Er zijn niet heel veel 'bekende' alternatieven in de prijsklasse. CM heeft er wat, Ducky de Zero en QPAD de MK 50.
Zowel QPAD als Ducky Zero kan ik momenteel niet echt verkrijgen met blue switches lijkt het zo, tenzij ik hoger in prijs ga. Eens kijken richting CM dan? Ben wel niet zo een fan van het uiterlijk...

Als laatste vraag ik mij af, hoe zouden black switches het voor mij doen? Als je voor het merendeel typt (+ programmeert). Ik lees dat veel mensen moeite hebben met de stijfheid ervan? Dat ze zelfs krampen krijgen? Ik vermoed dat het voor typen nooit op kan tegen de blauwe, aangezien het zwaardere rode zijn, maar deze zijn wel makkelijker te verkrijgen lijkt het zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een toetsenbord dat over een maand en een jaar (of vijf) ook nog lekker typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
Dit topic is bedoelt voor mechanische toetsenborden.
Ik heb voordat ik mijn Filco (Cherry MX Brown) kocht een G110 van Logitech gehad, maar wat een verbetering was het toen om naar mechanisch te gaan. Enige nadeel is dat als je eenmaal mechanisch gewent bent rubber dome toetsenborden heel crappy en goedkoop aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

NoohGo schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:14:

[...]

Zowel QPAD als Ducky Zero kan ik momenteel niet echt verkrijgen met blue switches lijkt het zo, tenzij ik hoger in prijs ga. Eens kijken richting CM dan? Ben wel niet zo een fan van het uiterlijk...

Als laatste vraag ik mij af, hoe zouden black switches het voor mij doen? Als je voor het merendeel typt (+ programmeert). Ik lees dat veel mensen moeite hebben met de stijfheid ervan? Dat ze zelfs krampen krijgen? Ik vermoed dat het voor typen nooit op kan tegen de blauwe, aangezien het zwaardere rode zijn, maar deze zijn wel makkelijker te verkrijgen lijkt het zo...
Dat probleem had ik ook, ik heb toen toch maar een Filco besteld met MX Blue switches. Ik wilde eerst een QPAD, maar was stiekem wel weg van het Ducky Zero uiterlijk en zijn simpelheid.

Je kunt best gamen met Blacks, maar toch hoor je inderdaad veel mensen die klagen over 'stijve' vingers. Als het om typen gaat zou ik er sowieso niet aan beginnen. Dan kun je beter Browns hebben. Qua gamen doen Browns het ook prima, al zijn ze niet zo smooth als Reds en die Reds zijn juist weer geschikt voor FPS en RPG, games waar je toetsen vaker inhoud dus. Bij een RTS kun je met Blues vaak ook prima uit te voeten.

Zelf vind ik Browns nog de beste allrounder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
luccyboy schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:22:
[...]
Enige nadeel is dat als je eenmaal mechanisch gewent bent rubber dome toetsenborden heel crappy en goedkoop aanvoelen.
Na blue's gewend te zijn vond ik brown's ook goedkoop aanvoelen. Zou dan ook nooit een (duur) toetsenbord willen hebben met die techniek er in. Zo heeft ieder zijn voorkeuren blijkt wel :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
Brad Pitt schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:28:
[...]

Na blue's gewend te zijn vond ik brown's ook goedkoop aanvoelen. Zou dan ook nooit een (duur) toetsenbord willen hebben met die techniek er in. Zo heeft ieder zijn voorkeuren blijkt wel :)
Dat heb ik nog niet gehad na aankoop van mijn Poker 2 (Cherry MX Blue). Ik voel het verschil wel, maar nee mijn brown's voelen er niet minder door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NoohGo schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:14:
Heb je mechanicalkeyboards.nl al ge-emaild? Ik neem aan dat ze wel weer nieuwe blues binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoohGo
Olaf van der Spek schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:27:
[...]

Heb je mechanicalkeyboards.nl al ge-emaild? Ik neem aan dat ze wel weer nieuwe blues binnenkrijgen.
Goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNephilim schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:28:
[...]
Zelf vind ik Browns nog de beste allrounder.
Dat ben ik niet met je eens, moet Brad Pitt met onderstaande uitspraak toch gelijk geven.
Brad Pitt schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:28:
[...]

Kom zelf ook van MX Blue af en typ sinds mijn PC in de huiskamer staat op MX Brown (i.v.m. geluid). Ben het helemaal met je eens dat dat een flinke stap achteruit is, zeker wat typen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:53

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik heb zelf een goed jaar geleden 2 unicomps aangekocht (de verzendkost was wat hoog om het op 1 te houden). Heb er 1 thuis staan en de andere op het werk en heb er ondanks de hoge kost nog geen seconde spijt van gehad. Het probleem van manzonderdas ben ik gelukkig nog niet tegengekomen. Ben van plan om er dit jaar nog eens 2 bij te kopen. Kerstcadeautje voor mezelf om de andere veel gebruikte borden thuis te vervangen.

Heb daarnaast ook nog een Corsair K60 in huis, maar die, voelt naar mijn mening, minder prettig aan dan de unicomp.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MiBe schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:09:
Kom zelf ook van MX Blue af en typ sinds mijn PC in de huiskamer staat op MX Brown (i.v.m. geluid). Ben het helemaal met je eens dat dat een flinke stap achteruit is, zeker wat typen betreft.
Vraagje: Jij bent van blues naar browns overgestapt voor het geluid, zoals je eerder schreef. Maar zouden MX clear switches dan niet een betere keus zijn? Van wat ik er van gelezen heb zou die in ieder geval meer clicky moeten zijn dan de browns.

Of heb jij daar andere ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:09:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, moet Brad Pitt met onderstaande uitspraak toch gelijk geven.

[...]

Wat betreft typen is er inderdaad niet beter :o Maar ik heb het over allrounder, gamen met MX Blue switches lijkt me niet altijd even fijn. Heb thuis MX Brown en op het werk MX Blue. Zou nog wel eens Reds willen proberen, ga maar een keer een sample setje halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Brown en kan je vertellen dat gamen daarop ook niet fijn is, ze zijn in ieder geval niet geschikt voor de fast-paced FPS games die ik speel (Quake / Unreal Tournament). Verder kan ik nu ook niet zeggen dat ze noemenswaardig beter typen dan Reds. Al met al zou ik Reds dus nog eerder als allrounder bestempelen dan Brown. Laatstgenoemde is in mijn ogen voor geen van beiden echt geschikt, heb achteraf dan ook spijt van deze aankoop.
henkie196 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:32:
[...]

Vraagje: Jij bent van blues naar browns overgestapt voor het geluid, zoals je eerder schreef. Maar zouden MX clear switches dan niet een betere keus zijn? Van wat ik er van gelezen heb zou die in ieder geval meer clicky moeten zijn dan de browns.

Of heb jij daar andere ervaringen mee?
Clear heb ik zelf nog niet geprobeerd maar van wat ik gehoord heb zijn ze juist niet clicky, alleen tactile net als de Browns. Die klik is juist wat switches als Blue en Green zo geschikt maakt voor typen, heb tot op heden helaas nog geen stille 'typswitch' kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Cherry MX White zou "tactile, soft clicky" moeten zijn volgens de omschrijving. Als ze bedoelen met soft clicky dat het geluid minder is, lijkt dat bijna te zijn wat je zoekt. Of ik mis iets, want jij zult ongetwijfeld meer van de verschillende switch types afweten dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MX White is in tegenstelling tot MX Clear niet alleen tactile maar ook clicky inderdaad. Nadeel is weer dat ik geen enkel bord weet waarop deze te vinden zijn, ik ben ze dan ook nog nooit tegengekomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
MiBe schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:37:
MX White is in tegenstelling tot MX Clear niet alleen tactile maar ook clicky inderdaad. Nadeel is weer dat ik geen enkel bord weet waarop deze te vinden zijn, ik ben ze dan ook nog nooit tegengekomen helaas.
Je kan losse switches kopen en zelf gaan solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk maar eens wat een losse Cherry MX White switch kost en reken dat maar eens uit voor een heel toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Redelijk wat, maar niet meer dan Blue switches zouden kosten, tenminste op deze website. Met 4 pond per 5 switches kom je inderdaad zo ook al uit op wat een normaal toetsenbord zou kosten, plus dat je alles nog moet versleutelen, maar het lijkt mij niet zo verschrikkelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom zou ik ook nooit losse Blue switches kopen om die er vervolgens handmatig op te solderen. Er zijn namelijk zat toetsenborden met Blue verkrijgbaar, iets dat met White helaas niet het geval is.

[ Voor 62% gewijzigd door MiBe op 10-09-2013 17:13 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:19:
Ik heb Brown en kan je vertellen dat gamen daarop ook niet fijn is, ze zijn in ieder geval niet geschikt voor de fast-paced FPS games die ik speel (Quake / Unreal Tournament). Verder kan ik nu ook niet zeggen dat ze noemenswaardig beter typen dan Reds. Al met al zou ik Reds dus nog eerder als allrounder bestempelen dan Brown. Laatstgenoemde is in mijn ogen voor geen van beiden echt geschikt, heb achteraf dan ook spijt van deze aankoop.
Duidelijk! Gauw eens MX Red proberen dus :>
Denk dat MX Red sowieso een best veilige keuze is, heb in dit topic niet veel mensen gehoord die daar ontevreden mee waren. Hooguit de echte typisten die klikkende switches willen of sommige mensen die niet van lichte toetsen houden, voor die laatste groep is Black er echter als alternatief :)

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:31
Ik heb geen idee of dit de juiste plaats is, maar ik lees dat er veel vraag is naar MX-Blue switches, vandaar wil ik het volgende hier even onder de aandacht brengen: V&A aangeboden: CM Storm Trigger (Blue Switch)

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 23:03
Mijn toetsenbord (CM Storm Quickfire TK) heeft het weer begeven. Ik zat te denken om een Ducky Shine III te kopen bij http://www.mechanicalkeyboards.nl/productc/1

Hebben jullie goede ervaringen met deze winkel? Ik wil het even zeker weten, want het is nogal een grote aankoop.

Er staat ook bij: "is voorzien van: ABS double shot in lit Keycap(WITTE LED)"
Wat betekend dit precies?

Steam/XBL: Avioto

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Avioto schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:38:
http://deskthority.net/wiki/Keycap_construction

http://deskthority.net/wiki/Double-shot_molding

Met witte leds. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarachi
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 17:09
Avioto schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:38:
Mijn toetsenbord (CM Storm Quickfire TK) heeft het weer begeven. Ik zat te denken om een Ducky Shine III te kopen bij http://www.mechanicalkeyboards.nl/productc/1

Hebben jullie goede ervaringen met deze winkel? Ik wil het even zeker weten, want het is nogal een grote aankoop.

Mijn ervaringen bij MechanicalKeyboards zijn de beste die ik ooit gehad heb bij een online winkel. Ik had in Mei dit jaar de Shine 2 besteld, welke niet meer op voorraad was. Wendell, de contactpersoon, heeft me ten alle tijde op de hoogte gehouden van de leverstatus van de Shine 3, waar ik geduldig op gewacht heb.

Afgelopen week heb ik deze mogen ontvangen. Het was verzonden via PostNL, waar ik zelf ook goede ervaringen mee heb. MechanicalKeyboards is in mijn ogen zeker een aanrader! (Het toetsenbord ook trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 23:03
Bedankt heren! :)

Ik ga daar de Shine 3 bestellen met rode switches, ben benieuwd.
Hopelijk gaat ie wat langer mee dan mijn vorige toetsenborden.

Steam/XBL: Avioto

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

MiBe schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:19:
Ik heb Brown en kan je vertellen dat gamen daarop ook niet fijn is
Ik heb browns en kan vertellen dat gamen daarop erg fijn is.

Smaken verschillen, lijkt mij :P

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gizz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:43:
[...]

QFT.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

Voor de mensen die het nog niet opgevallen is. De informatie over de CM Storm Quickfire Rapid is op de sites van CM verschillend. Volgens www.coolermaster.nl is de zwart/rode versie verkrijgbaar met red en black switches terwijl de www.cmstorm.com laat zien dat de grijs/zwarte versie verkrijgbaar is met blue, black en brown switches en de zwarte/rode versie alleen verkrijgbaar is met red switches. Daarbij laat de pricewatch bij de CM storm Quickfire rapid RED een afbeelding zien van de grijs/zwarte versie. Dit geldt ook voor sommige webshops.

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 13:02
Omdat het mijn verjaardag is (hip hip hoera! :P) gaat mijn vriendin mij een nieuw toetsenbord cadeau doen. Mijn huidig toetsenbord (Razer Lycosa) begint namelijk serieus wat ouderdomsverschijnselen te tonen (toetsen die zeer lastig in te duwen zijn etc). Dus heb ik besloten voor een mechanisch te gaan (omdat dit langer meegaat :)).

Welke lay-out wil je?
Liefst azerty, al kan ik ook wel typen met Qwerty. Zoveel maakt het dus niet uit.
Wil je met of zonder numpad?
Zelf verkies ik met, ik maak er redelijk wat gebruik van.
Wil je backlight?
Hoeft niet.
Welke MX Switch prefereer je?
Ik heb eigenlijk nog maar 1x een mechanisch toetsenbord tegengekomen en dat was de Razer Blackwidow. Ik ken er dus niet veel van :x
Wat je is je budget?
Het moet redelijk blijven natuurlijk!
Wil je macro toetsen?
Niet per se
Doel van het keyboard?
Ik ben programmeur en game ook wel een stuk :) Het moet iets zijn dat wat te combineren valt. Als het op vlak van games aankomt is het meestal League of Legends & Battlefield.

Ik zou blij zijn mocht ik al wat tips krijgen wat het best bij mij zou passen :)
Thanks

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Olaf van der Spek
  • Niet online
gakkethijs schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:38:
Volgens www.coolermaster.nl is de zwart/rode versie verkrijgbaar met red en black switches terwijl de www.cmstorm.com laat zien dat de grijs/zwarte versie verkrijgbaar is met blue, black en brown switches en de zwarte/rode versie alleen verkrijgbaar is met red switches.
In de Benelux levert CM alleen red en black switches. :(

• nero355

nero355

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:13:
In de Benelux levert CM alleen red en black switches. :(
De UK of Duitse versie van Amazon geprobeerd ? :)

Soms zitten er retailers bij die naar Nederland versturen namelijk en vaak ook voor een redelijke prijs.

Gizz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:43:
[...]

Dan speel je waarschijnlijk een totaal ander genre (RTS bijvoorbeeld) of op een ander niveau. Voor dodgen en bouncen zijn de tactile eigenschappen van Brown en Blue ronduit irritant. Gezien de klik van Blue ze juist zo geschikt maakt voor typen zou ik die sowieso ten alle tijden boven Brown verkiezen tenzij je (net als in mijn geval) belang hebt bij een minder luidruchtig toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

MiBe schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:56:
[...]

Dan speel je waarschijnlijk een totaal ander genre (RTS bijvoorbeeld)
Louter FPS'en (TF2, verschillende CODs, ARMA2, dingen als Bioshock).
of op een ander niveau.
Oh vast, hoort waarschijnlijk ook bij mijn leeftijd (ik moet/wil meer tijd besteden aan andere zaken dan gamen ;) ). Daarnaast zijn de games die ik speel iets trager dan vroeger. Voorheen stuiterde ik ook alle kanten op in Quake of een UT, maar tegenwoordig zitten veel games niet meer zo fast-paced in elkaar.

Mijn post was niet bedoeld om jouw mening als onzin af te doen, eerder om hem te nuanceren. Simpelweg stellen dat je bij FPS nooit voor browns moet kiezen vind ik te kort door de bocht. Ik game heerlijk op mijn browns, en velen met mij. Het zou zonde zijn als nieuwkomers in dit topic de browns niet eens uitproberen en links laten liggen omdat iemand heel hard roept dat je er niet lekker mee kan gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gizz schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:36:
Voorheen stuiterde ik ook alle kanten op in Quake of een UT, maar tegenwoordig zitten veel games niet meer zo fast-paced in elkaar.
Heeeel weinig dodging toestanden inderdaad of wall jumps en dergelijke, tenzij er weer een Quake/UT achtige game ineens op de markt komt :)

Om maar gelijk wat games te noemen die ik speel met de Blue switches zonder enig probleem : BF3, CS:GO, TF2 en ArmA III straks als die officieel final is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 13:58
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn huidige toetsenbord (eentje van €7,- van de Hema). Nu wilde ik wel eens een toetsenbord wat een beetje bij de rest van de opstelling past qua prijs en mechanisch klonk wel interessant.

Mijn budget was €100 en ik kwam al snel op een aantal kandidaten uit:
-Blackwidow tournament
-Steelseries 6Gv2
-CM Storm Quickfire Rapid
-CM Storm Quickfire Pro
-CM Storm Quickfire TK
-Corsair Vengeance K60

De blackwidow viel af vanwege blue switches, wat volgens mij niet ideaal is.
De steelseries was volgens een aantal overpriced, deze viel ook af
De Quickfire TK had een aparte indeling, ik denk niet dat dit iets voor mij is
De rapid viel ook af, reden ben ik even kwijt.

Houd ik twee mogelijkheden over:
-CM Storm Quickfire Pro
-Corsair Vengeance K60

Welke zal ik nemen en waarom, help needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

waarom zouden blue switches niet ideaal zijn? (geluid? toetseigenschappen?) etc
Heb je al eens een mechanisch keyboard getest bij een winkel of een kennis? mocht je nog geen ervaring hebben zou ik je aanraden om eerst naar een winkel te gaan en daar wat toetsenborden te gaan "betasten" :P

[ Voor 57% gewijzigd door Fietsbel op 16-09-2013 20:18 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 13:58
Blue switches maken veel geluid bij mijn weten (blackwidow).
Verder heb ik enkel mycom, dixons mediamarkt in de buurt. Veel valt hier niet te betasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
@famous

lay-out is ook belangrijk. welke lay-out wil je.

paar pagina's eerder heb ik lijstje geplaatst (eigen ervaring)

Blue
Brown
Black
Grey
Green
White
Legendary1985 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 16:08:
[afbeelding]

iemand toetsenbord nodig :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

ook ik heb alle beschikbare switches mogen testen :D. je hebt natuurlijk wel voordeel als de eigenaar van www.mechanicalkeyboards.nl je oude buurman is hehehe.

Gisteren samen met Wendell ( www.mechanicalkeyboards.nl ) bij mij thuis alle switches geprobeerd. echt super ervaring om alle beschikbare switces in real life te kunnen proberen.

hieronder de tobo's waar ik op heb getypt.

G2PRO -> Green
ZERO S -> Blue
G2PRO -> Clear
ZERO S -> Brown
G2PRO -> Grey
G2PRO -> Black
Shine 2 -> Red

Green switch kan je vergelijken met blue icm zwarte. deze heeft gelijke weerstand als een zwarte switch echter met voelbare feedback en cliky sound.

Clear switch deze heeft hetzelfde eigenschap als een brown dus voelbare feedback zonder cliky sound echt is deze dan weer wat zwaarder als een brown switch. dus een brown switch met de weerstand van een black switch

Grey switch deze switch heeft het meeste weerstand van alle andere switches. hetzelfde als een black dus geen feedback en cliky sound.

Laaste 2/3 maanden heb ik VEEEEL geld uitgegeven aan mechanische toetsenborden :D

Shine 3 Snake Edition: Blue/Black switch (thuis)
Shine 2 : Black switch (Thuis)
Zero : Blue/Brown switch (werk)

Ik ga ook een green en grey switch halen leuk om ook te hebben. Shine 3 Snake edition zijn alleen verkrijgbaar met 'standaard' switches dus: Blue, Brown, Black en Red

www.mechanicalkeyboards.nl super bedankt dat ik alle switches en tobo's mocht uitproberen.
uiteraard kan je ook switch eigenschappen combineren :d
Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.