Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de QuickFire TK juist met MX Brown maar wil hem met MX Blue (klik), wel gewoon QWERTY overigens.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste links zijn van een ander model helaas.

Inderdaad royb3 dat is een goed punt die hoogtes van die caps. Is er toevallig iemand met een CM QuickFire (TK) toetsenbord die kan checken voor mij als je de caps zomaar kan veranderen? Zonder dat het er raar uitziet.

En het lijkt dat de Franse Amazon de enigste manier is om dit te kopen. Helaas spreek ik totaal geen Frans..Nuja ik denk dat alles net het zelfde is zoals een gewone BE indeling maar dan gewoon PrntScrn, Insert die vertaald is.

Pftt of kan er mij iemand een ander compact toetsenbord voorstellen? Nu heb ik een Roccat Arvo die qua afmetingen perfect zijn maar die jammer genoeg na verschillende cola glazen erop te laten vallen niet meer goed werkt. 't Feit dat de producten van Cooler Master Storm amper beschikbaar zijn hier in de Benelux geeft mij ook al ferme twijfels tegenover klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
Hey Wietkop,
Is er toevallig iemand met een CM QuickFire (TK) toetsenbord die kan checken voor mij als je de caps zomaar kan veranderen?
Dit zal niet extreem makkelijk gaan, waar je vooral op moet letten is de onderste toetsenrij. Bij de meeste set keycaps die je koopt ziet de onderste rij er zo uit: 3x 1.25, 1x 6.25, 4x1.25. De 1.25 geeft de relatieve grootte tot de lettertoetsen (1x) weer.
Op deze site kan je dat heel goed zien: http://www.wasdkeyboards.com/keycap-compatibility
De CM Storm QF TK heeft als onderste rij 1.5, 1, 1.25, 6.5, 1.25, 1, 1, 1.5 en het vervangen van de caps zal dus niet makkelijk gaan.

De CM Storm QF Rapid heeft wel de normale layout op de onderste rij, deze zou ik dus aanraden. Hij is volgens de pricewatch ook genoeg te krijgen in Nederland met Red of Black switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 21:47

vpm

Think, tinker, tank

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

Alhoewel ik iedereen best wil geloven dat ik met een Ducky, Filco ed kwaliteit een heel goed tobo krijg, moet hier wel van op aan. Om dan al te beginnen bij 150 euro voor een Ducky word me wat te gortig. Heb altijd ingezet op 90 à 100 euro max.

Tevens is het gebruik een mix; als wetenschapper in opleiding maak ik bijna mijn werk van efficient typen, maar thuis ben ik ook een aardige MMO gamer, vandaar de keuze voor bruine switches. Het probleem met een TKL tobo om mee te nemen van thuis naar werk is dat ik denk dat mijn collegas op stage het niet zo geweldig vinden als ik op een brown switch toetsenbord ga zitten rammen. En, de logistiek om het steeds mee te nemen vind ik ook geen geweldig vooruitzicht.

Dank voor het inzicht, maar onbekend met Ducky en Filco etc ben ik niet :).
Ducky Zero is €80, maar dat is natuurlijk geen TKL. Daarbij is het typen op browns echt geen drama. Vergeleken met OEM tobo's is er weinig tot geen verschil (zeker als je jezelf zover krijgt om niet niet bottommen). Daarbij moeten mensen eigenlijk gewoon niet zeiken. Zeg dat je anders RSI krijgt, probleem opgelost (en het is nog niet geheel onwaar). :*)

Daarbij kun je altijd nog o-rings nemen.
Mijn ervaring is echter dat deze maar beperkt helpen + het gevoel is toch echt anders!

[ Voor 4% gewijzigd door vpm op 19-08-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mechanische toetsenborden maken per definitie een stuk meer herrie dan varianten met membraan of scissor switches hoor, zeker zonder het gebruik van o-rings (al helpen die zoals je al aangeeft ook nog maar beperkt). Ik kan me voorstellen dat collega's het niet heel erg op prijs stellen als jij uren op dat ding zit te ratelen, als je met dezelfde snelheid typ als ik is dat echt geen pretje om naar te luisteren tijdens je werk.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Spannend. 8) na veel wikken en wegen toch maar een Ducky DK2108S Cherry Brown besteld bij mechanicalkeyboards.nl
Zou op voorraad moeten zijn, dus snel in huis. :)

Vrijwel alle andere alternatieven (simpel full size keyboard Cherry Brown met backlight) zijn gewoon nergens daadwerkelijk leverbaar of van ver buiten Europa.

Nu afwachten hoe dat gaat bevallen, komende vanaf een Logitech Illuminated Keyboard.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sicinc
  • Laatst online: 05-09 19:59
ehtweak schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:37:
Vrijwel alle andere alternatieven (simpel full size keyboard Cherry Brown met backlight) zijn gewoon nergens daadwerkelijk leverbaar of van ver buiten Europa.

Nu afwachten hoe dat gaat bevallen, komende vanaf een Logitech Illuminated Keyboard.
Ja dat viel mij ook al op, zit ook nog te kijken naar die slecht leverbare CM storm Quickfire Ultimate.
Pls schrijf ff een review :P

[ Voor 14% gewijzigd door sicinc op 20-08-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MiBe schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:09:
Mechanische toetsenborden maken per definitie een stuk meer herrie dan varianten met membraan of scissor switches hoor,
Is dat zo? Met een membraan bottom je altijd, met iets als browns niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bottom altijd met Browns, zelfs met Blue's die ook nog een voelbare klik hebben. Als ik dat niet doe gaat mijn typesnelheid drastisch omlaag. Probeer maar eens zonder bottomen 700 aanslagen per minuut te halen, iets dat mij met bottomen wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MiBe schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 00:47:
Probeer maar eens zonder bottomen 700 aanslagen per minuut te halen, iets dat mij met bottomen wel lukt.
ZEVENHONDERD aanslagen per minuut? Da's bijna 12 per seconde. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, hoe kan iemand nou typen met 12 toetsaanslagen per seconde. Of bedoel je alleen maar rammen op één en dezelfde knop?
Ik was al blij dat ik destijds bij mijn typediploma tien-vingers-blind-typen 150 aanslagen per minuut haalde.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik denk dat mijn steelseries niet per definitie meer geluid produceert dan mijn macbook door toetsaanslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Is dat nou stoer om te roepen hoeveel aanslagen p/m je haalt? Nooit begrepen :?
Daarbij, zoveel aanslagen op een achterhaalde layout als qwerty, come on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je mist het punt, het ontkracht juist de mythe dat je door het niet bottomen van toetsen sneller zou typen dan wanneer je het wel zou doen. Voornamelijk een aantal MX Blue gebruikers proberen zichzelf namelijk aan te leren de toets na de klik al los te laten waardoor hun snelheid omhoog zou gaan. Ik heb echter nog nooit iemand meegemaakt die daardoor effectief sneller is gaan typen, integendeel.

@ehtweak: Het kan nog veel gekker hoor. Er is een Amerikaan (Sean Wrona) die meer dan 1000 per minuut haalt. Moet overigens wel bij gezegd worden dat Engels over het algemeen sneller te typen is dan Nederlands maar dan nog komt het effectief neer op 16,67 aanslagen per seconde, dan ben ik nog traag met 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
MiBe schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:03:
Je mist het punt, het ontkracht juist de mythe dat je door het niet bottomen van toetsen sneller zou typen dan wanneer je het wel zou doen. Voornamelijk een aantal MX Blue gebruikers proberen zichzelf namelijk aan te leren de toets na de klik al los te laten waardoor hun snelheid omhoog zou gaan. Ik heb echter nog nooit iemand meegemaakt die daardoor effectief sneller is gaan typen, integendeel.
Vind het zelf ook een beetje rare stelling. Heb het al wel eens geprobeerd maar merkte al snel (en ook na een paar uur) dat het minder fijn werkt. Imho moet het gewoon knop indrukken = aanslag zijn. Geen gedoe hoe je de knop indrukt.

Typsnelheden kunnen inderdaad behoorlijk hoog gaan, voor mezelf blijft het een uitdaging om foutloos te blijven typen op een relatief hoge snelheid. Thuis op een Filco met blue's gaat dat inmiddels prima, op het werk met een LogiPech K120 is het echt een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

vpm schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:53:
Is dat nou stoer om te roepen hoeveel aanslagen p/m je haalt? Nooit begrepen :?
Daarbij, zoveel aanslagen op een achterhaalde layout als qwerty, come on!
Al-Qaeda is wel geïnteresseerd in zulke hoeveelheden aanslagen per minuut.

Zo, nu leest de NSA ook mee in dit topic. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
MegaTronics schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:10:
[...]

_/-\o_ Mijn eerste lach van vandaag.

Mijn typsnelheid is wel iets omhooggegaan sinds ik een mechanisch tb heb. Maar gaat er mij meer om dat het comfortabeler is en niet dat ik sneller kan typen. Ik hoef geen roman in 5 minuten te schrijven.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MegaTronics schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:10:
[...]

:+

Straks komen ze ook een paar mensen ophalen, een Ducky of Filco kun je in principe best als moordwapen zien.
Xyphoid schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:18:
[...]
Mijn typsnelheid is wel iets omhooggegaan sinds ik een mechanisch tb heb. Maar gaat er mij meer om dat het comfortabeler is en niet dat ik sneller kan typen. Ik hoef geen roman in 5 minuten te schrijven.
Ik schijf voor mijn werk en gezien ik niet per uur betaald krijg is snel typen voor mij wel een aangename bijkomstigheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

MiBe schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:03:
Het punt was duidelijk, maar het (niet wetenschappelijk) aangeven hoeveel aanslagen eenieder haalt ontgaat mij. Het gaat om prettig en het voor jou efficient typen.
Zoals al wordt gezegd gaat hiet niet zozeer om de manier van indrukken. Zolang het voor jou prettig is, dan is het toch gewoon goed? Voor mij geldt dat ik half-om-half bottom/touch type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
vpm schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:10:
[...]

Het punt was duidelijk, maar het (niet wetenschappelijk) aangeven hoeveel aanslagen eenieder haalt ontgaat mij. Het gaat om prettig en het voor jou efficient typen.
Zoals al wordt gezegd gaat hiet niet zozeer om de manier van indrukken. Zolang het voor jou prettig is, dan is het toch gewoon goed? Voor mij geldt dat ik half-om-half bottom/touch type.
Wat ik me daarbij afvraag is of je die stijl jezelf hebt aangeleerd of je het tijdens het typen ineens prettig ging vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Ik merk dat als ik niet bottom, ik iets comfortabeler typ, maar dat ik dan wel meer moet concentreren om niet te bottomen.
Als ik bottom, dan voel ik het meer in mijn vingers daarna, omdat je toch meer beweegt. Maar dan hoef ik niet meer op te letten dat ik niet bottom. Dus meestal begin ik met touch en na een tijdje , dan merk ik dat ik gewoon lekker aan het rammen ben.
Alleen 's avonds zorg ik dat ik alleen touch i.v.m. slapende dochter.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik ben me ook aan het orienteren op de aanschaf van een mechanisch toetsenbord en heb op het moment de Majestouch 2 op het oog. Mij lijkt de degelijke eenvoud van het ontwerp erg fijn. Het enige waar ik nog een beetje mee in m'n maag zit is de afwezigheid mediaknoppen. Nu ja, ik ben het eens met de gedachte dat deze niet op zo'n toetsenbord zouden moeten, maar ik ga ze toch wel missen. Ik heb een maandje de mediaknoppen op mijn huidige toetsenbord vermeden om te kijken of ik ze zou missen, en dat blijkt helaas het geval...

Hoe gaan de mensen die geen mediaknoppen op hun toetsenbord hebben om met deze afwezigheid? Ik heb rond zitten kijken voor een alternatief. Misschien is er een losse eenvoudige mediacontroller voor usb op de markt, maar ik heb helaas niets kunnen vinden dat simpel en goedkoop is. De goedkoopste oplossing die ik heb kunnen vinden is een IR afstandsbediening, maar dat systeem vind ik te complex (te veel knoppen, IR, afstandsbediening die kwijt kan raken). Het liefst heb ik gewoon 4 á 5 knoppen (play, stop, next, previous, (mute)) en een volumeknop aan een usbkabel. Op internet kan ik echter alleen maar de Griffin Powermate of the Contour ShuttleXpress vinden die enigzins in de buurt komen van wat ik wil, maar ik vind >€40,- toch echt te duur voor wat ik er mee wil. Deze twee zijn denk ik zo duur omdat ze vrij-programmeerbaar zijn en volgens mij ingezet kunnen woren voor besturing van verschillende (professionele) programma's. Ik hoef ze alleen maar in te zetten als mediaknoppen.

Hebben jullie hier ook problemen mee of een oplossing voor gevonden?

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Uitgaande van Windows: Autohotkey...
Bij Linux zijn dat soort dingen bijna altijd mappable.

Overigens heb ik ook een Griffin: De ondersteuning op Windows is kreupel en op Linux kun je het helemaal vergeten..

[ Voor 39% gewijzigd door vpm op 21-08-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
vpm schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:21:
Uitgaande van Windows: Autohotkey...
Bij Linux zijn dat soort dingen bijna altijd mappable.

Overigens heb ik ook een Griffin: De ondersteuning op Windows is kreupel en op Linux kun je het helemaal vergeten..
Dank voor je reactie. Ik was AHK alweer vergeten. Toen ik hier een maandje geleden mee bezig was bedacht ik me dat ik het liefst dedicated knoppen hiervoor heb, maar misschien moet ik daarvan afstappen.
Windows+F# (oid) zal waarschijnlijk ook wel wennen. Ik ga het in elk geval proberen. Mocht er nog iemand een andere oplossing hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat betreft het toetsenbord; ik heb zelf een Filco Majestouch 2 en kan je aanraden om de toetsenborden van Ducky ook eens te bekijken. Daar zitten ook toetsenborden tussen die wat weghebben van de Majestouch 2, maar dan vaak een stukje goedkoper. Over de Filco heb ik niks te klagen hoor, maar over de Ducky's hoor je ook weinig negatiefs.

http://www.mechanicalkeyboards.nl/ heeft aardig wat Ducky's op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Ik lees op internet gemengde verhalen over Ducky's, en ik bedacht me dat als ik dan toch voor mechanische toetsenbord "ervaring" kies, ik er ook volledig voor wil gaan.
Grootste bezwaren die ik heb/hoor zijn
-Stabilizers van de Ducky schijnen minder fijn gevoel te geven dan de filco
-Bouwkwaliteit schijnt wat minder te zijn
-Meeste modellen zijn met ledjes, maar die kunnen geloof ik uit (zie je dan nog wel de letters?)
-Ducky logo op winkey

En dan heb ik voor die €20,- extra toch liever iets waarvan ik (en het vziw het hele internet) zeker ben dat het "top-notch" is

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

De Ducky Zero kun je al voor 80-90 euro krijgen. Zelf vind ik die erg veel lijken (qua vorm) op de Filco Majestouch 2. De stabilizers kan ik weinig over zeggen, volgens mij hebben mijn mechanische toetsenborden beide dezelfde stabilizers. Wat betreft bouwkwaliteit, om nou het dubbele te betalen voor een beetje mindere kwaliteit...? Daarnaast zijn er trouwens vast genoeg tweakers die je kunnen vertellen over de bouwkwaliteit van de Ducky's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Ik kon de Ducky Zero Brown helaas nergens vinden waar ie leverbaar is. Alle webshops waar ik m kon vinden waren out of stock. Daarnaast zag ik dat ie geen rechter winkey heeft, en dat is toch wel iets waar ik waarde aan hecht.

Ik vrees hiermee dat Ducky niet echt binnen mijn wensen valt, maar toch bedankt voor de tip :)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welke switch kleur zoek je? Geen rechter Win key is een nadeel, gelukkig zit de context menu key er wel. Had liever gezien dat die Fn key ergens anders zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Bruin

Bij de Ducky G2 Pro en de Shine zit de Fn knop op de plek van de context-knop. Dat vind ik niet zo erg, die gebruik ik toch niet.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Ik heb inmiddels ook een mechanisch toetsenbord aangeschaft en 'm nu twee weken in gebruik. Ik moet eerlijk toegeven dat het even wennen was (cherry MX red switches), maar het typt en gamed nu minstens net zo fijn als de oude. Het betreft een ducky zero ramplank met fancy blauw verlichte toetsen. Heerlijk zwaar toetsenbord, schuift niet weg over het buro en is dus ook heerlijk stabiel.

Een mechanisch toetsenbord staat toch zeker hoog in het lijstje dingen die ik eigenlijk eerder aan had moeten schaffen. (dit exemplaar komt overigens met NKR over USB (3 virtuele toetsenborden worden het in je device manager) en zonder overige nonsense. Dus geen oversized ramplank of "nuttige" functietoetsen.

Er is eigenlijk slechts 1 nadeel aan dit toetsenbord. De numlock, scrollock en capslock verlichting staat altijd maximaal als de knoppen aan staan. Als ze uit staan staan ze ook echt uit en niet op het ingestelde verlichtingslevel.
Elfjes schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:29:
Bruin

Bij de Ducky G2 Pro en de Shine zit de Fn knop op de plek van de context-knop. Dat vind ik niet zo erg, die gebruik ik toch niet.
Deze ducky zero black heeft de FN knop (voor het instellen van de lichtjes, NKR en windows toets lock), in plaats van de rechter windows toets zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door M2M op 21-08-2013 21:33 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
M2M schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:30:
Ik heb inmiddels ook een mechanisch toetsenbord aangeschaft en 'm nu twee weken in gebruik. Ik moet eerlijk toegeven dat het even wennen was (cherry MX red switches), maar het typt en gamed nu minstens net zo fijn als de oude. Het betreft een ducky zero ramplank met fancy blauw verlichte toetsen. Heerlijk zwaar toetsenbord, schuift niet weg over het buro en is dus ook heerlijk stabiel.

Een mechanisch toetsenbord staat toch zeker hoog in het lijstje dingen die ik eigenlijk eerder aan had moeten schaffen. (dit exemplaar komt overigens met NKR over USB (3 virtuele toetsenborden worden het in je device manager) en zonder overige nonsense. Dus geen oversized ramplank of "nuttige" functietoetsen.

Er is eigenlijk slechts 1 nadeel aan dit toetsenbord. De numlock, scrollock en capslock verlichting staat altijd maximaal als de knoppen aan staan. Als ze uit staan staan ze ook echt uit en niet op het ingestelde verlichtingslevel.
Dus de lock-indicator is gewoon het ledje van de knop zelf? dat is wel apart. Hoe gaat dat dan als je de verlichting uitzet?

Over de verlichting gesproken, kun je uberhaupt knoppen lezen als deze uitstaat?
Deze ducky zero black heeft de FN knop (voor het instellen van de lichtjes, NKR en windows toets lock), in plaats van de rechter windows toets zitten.
Ja daarin verschilt ie dus van de shine en de g2 pro. Erg jammer.

Bla bla bla...

• M2M

M2M

medicijnman

Elfjes schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:46:
[...]

Dus de lock-indicator is gewoon het ledje van de knop zelf? dat is wel apart. Hoe gaat dat dan als je de verlichting uitzet?

Over de verlichting gesproken, kun je uberhaupt knoppen lezen als deze uitstaat?
De capslock of scrollock of numlock of NKR-enable-lock of de blokkeer-windows-toets-knop, daar wordt de verlichting van de knop zelf gebruikt. Zodra de capslock aanstaat staat ook de verlichting van die knop aan, op maximale stand. Dat is verder ook niet te regelen en compleet onafhankelijk van de verlichting van de "normale" toetsen.

Buiten dat zijn de toetsen ook prima te lezen als de verlichting uit staat (mits er in een redelijk verlichte ruimte getypt wordt). Zie ook foto hieronder :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uzET0tfLAqspLjhnJC9PsKmX/medium.jpg
Ja daarin verschilt ie dus van de shine en de g2 pro. Erg jammer.
tja, als je die gebruikt wel. Ikzelf mis 'm niet omdat ik altijd de linker windows toets gebruik, maar als je een frequent gebruiker bent van de rechter windows toets ga je 'm wel missen.

-_-

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

1) Ik val in herhaling, maar licht is mijns inziens alleen storend.
2) Als je geen full-size neemt, zou ik geen Ducky nemen. Het scheelt misschien 5 euro (GB kent geen invoerrechten).
3) weg
4) Kijk ook eens naar andere vooraanstaande merken als Matias, Leopold of Happy Hacking. MKs heb je in soorten en maten.

[ Voor 32% gewijzigd door Bolletje op 22-08-2013 19:32 ]

• Elfjes
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Ik heb even rondgekeken.

De Matias toetsenborden lijken hoogglans te zijn. Dat vind ik niet zo mooi.
Leopold had ik ook al bekeken. Tov van de Filco heeft ie iets betere caps tegenover iets betere bouwkwaliteit van de filco. Ik hoor/lees ook van niemand dat ie de leopold beter vind dan de filco, maar wel mensen die de filco fijner vinden dan de leopold. Leopold zou wel goedkoper moeten zijn, maar helaas kan ik hem niet leverbaar vinden (fullsize, brown). Elitekeyboards heeft m niet in stock, en als ik hun verzendkosten bekijk, valt het prijsargument trouwens ook weg.
Happy hacking lijkt alleen TKL te zijn, en toch wel erg duur.

[ Voor 4% gewijzigd door Elfjes op 22-08-2013 10:06 ]

Bla bla bla...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bekend met http://keyboardco.com/ neem ik aan? Dat is in Groot Brittannië.

• Elfjes
  • Niet online
Daar zie ik geen leopolds. Had die winkel wel op het oog voor Filco.

Bla bla bla...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik type dit berichtje nu vanaf m'n nieuwe Ducky DK2108S. :)
(snelle levering door mechanicalkeyboards.nl)

ff wennen dat de toetsen ietsje anders onder bereik van m'n vingers zitten. MX browns tikken heerlijk.
Had in de tussentijd ook een zakje zwarte rubberen ringetjes bij een kralenwinkel op de kop getikt (paar euro voor een zakkie van paar honderd stuks).
En als ik die ertussen zet, maakt dit toetsenbord zelfs minder geluid dan m'n Logitech Illuminated. d:)b

Enige minpuntje is dat ik nu naar blauwe toetsverlichting kijk ipv witte. En, dat moet ik toegeven, de witte achtergrondverlichting van het Logitech keyboard is wat netter, wat egaler uitgevoerd.

Weet iemand trouwens waarom de toetsverlichting onder de [ScrLk], [F10] en de [F12] toets niet brandt??? (ja, er zitten LEDs onder)
Die gaan alleen op volle (!) sterkte branden als je [Fn]+[F10/F12] indrukt. Maar ja, dat is niet de bedoeling... :-(

[toevoeging] en onder de [Caps] gaat ook pas op volle sterkte branden, als je CapsLock echt aanzet... hmmm :?

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 22-08-2013 13:04 ]

Mooie Plaatjes   

• Elfjes
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:01:
Weet iemand trouwens waarom de toetsverlichting onder de [ScrLk], [F10] en de [F12] toets niet brandt??? (ja, er zitten LEDs onder)
Die gaan alleen op volle (!) sterkte branden als je [Fn]+[F10/F12] indrukt. Maar ja, dat is niet de bedoeling... :-(
is blijkbaar gewoon een ontwerpkeuze, zie ook
M2M schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 06:52:
[...]

De capslock of scrollock of numlock of NKR-enable-lock of de blokkeer-windows-toets-knop, daar wordt de verlichting van de knop zelf gebruikt. Zodra de capslock aanstaat staat ook de verlichting van die knop aan, op maximale stand. Dat is verder ook niet te regelen en compleet onafhankelijk van de verlichting van de "normale" toetsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Elfjes op 22-08-2013 13:19 ]

Bla bla bla...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor wie nog geluiddempende ringetjes zoekt voor z'n mechanische toetsenbord:
http://thequeenring.com/i...ath=11_35&products_id=428
zakje van 500 stuks voor het luttele bedrag van 7,25.
Passen bij mij prima onder de toetsen van een Ducky DK2108S. d:)b

Mooie Plaatjes   

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Ik zal mijn elastiekjes van de ortho goed bewaren voor als ik ooit nog een een nieuw bord koop ^^ Lijkt er net op.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Die elastiekjes van de beugelboer zijn volgens mij niet zo lange-termijn stabiel. M.a.w. die gaan net als gewoon elastiek een beetje verteren.
Dat synthetisch rubber is wat beter qua levensduur.

Mooie Plaatjes   

ehtweak schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:04:
Voor wie nog geluiddempende ringetjes zoekt voor z'n mechanische toetsenbord:
http://thequeenring.com/i...ath=11_35&products_id=428
zakje van 500 stuks voor het luttele bedrag van 7,25.
Passen bij mij prima onder de toetsen van een Ducky DK2108S. d:)b
Had die ook gevonden maar vind ze te los zitten, binnendiameter is met 6,4 mm veel te groot, 5 mm past veel beter maar die zie ik zo snel niet met 1,5 mm draaddikte.

[ Voor 4% gewijzigd door MiBe op 22-08-2013 16:58 ]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MiBe schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:55:

Had die ook gevonden maar vind ze te los zitten, binnendiameter is met 6,4 mm veel te groot, 5 mm past veel beter maar die zie ik zo snel niet met 1,5 mm draaddikte.
Maakt toch niet uit? Als ze er eenmaal tussen zitten, vallen ze er echt niet meer tussenuit. ;)

Mooie Plaatjes   

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Weg
en hoewel ik de mogelijke voordelen begrijp wanneer het gaat om de verschillen tussen mechanische en andere soorten van toetsenborden ben ik er van overtuigd dat het idee voor een groot deel meer word opgeblazen dan gezond verstand zou moeten toelaten
Dat geldt voor ieder product. Inherent aan iets wat reclame/marketing heet. Wat ik wel jammer vind is dat hierdoor vaak nog wel eens voorkomt dat bepaalde items als collectors item wordt gezien en dit de prijs onnodig op weet te drijven. Zie je ook bij rubber dome toetsenborden met allerlei tierelantijntjes.

Bijna iedereen die een mechanisch toetsenbord gebruikt doet dat omdat ze het fijner vinden tikken. Meestal fijner dan een rubber dome toetsenbord maar lang niet altijd. Er zijn zat mensen die bijv. op een Apple toetsenbord tikken omdat ze die de beste vinden onder de rubber domes. Een andere groep kijkt weer specifiek naar layout, met name de programmeurs en UNIX mensen. Die zie je dan ook eerder iets als een HHK kopen omdat die een Sun Type 3 layout heeft wat beter aansluit op hun werkzaamheden. Op Geekhack was er ook zo'n iemand. Die is later geswitcht naar een gewoon layout omdat ie in Visual Studio is gaan programmeren. Daar werkt zo'n Sun Type 3 layout voor geen meter. Waarom dat toetsenbord dan weer tussen de 250 en 400 dollar moet kosten is mij dan weer een compleet raadsel.

Btw, reden waarom men rubber domes is gaan gebruiken: het is goedkoper dan mechanische switches, heel wat goedkoper. Kijk voor de gein eens naar de geschiedenis van het model M toetsenbord van IBM. Om mee te komen met de rest hebben ze heel wat dingen moeten strippen (dunner plastic, goedkoper plastic, vaste kabel ipv verwisselbare, enz.) zodat ze de prijs nog enigszins betaalbaar konden houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Bolletje op 22-08-2013 19:34 ]

• Albinosaurus
  • Niet online
Heeft iemand eigenlijk ervaring met O-rings in combinatie met blue's?

De switch zelf kan denk ik sowieso niet veel stiller gezien de opbouw ervan dus ik zou niet weten of het werkelijk meerwaarde heeft. Thuis vind ik het geen probleem, met gamen zelfs grappig maar wellicht dat ik nog eens een bord op mijn werk ga plaatsen waar stilte wel gewenst is.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Misschien toch eens deze sample kit bestellen: http://www.maxkeyboard.co...h-o-ring-sampler-kit.html

Ben er benieuwd hoe die Reds voelen. Daarnaast wel handig om eens aan mensen te kunnen laten voelen wat het verschil is. Vrienden of collega's die zich afvragen wat nu het verschil is. Makkelijker meenemen dan 4 toetsenborden :P

• Elfjes
  • Niet online
TheNephilim schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:03:
Misschien toch eens deze sample kit bestellen: http://www.maxkeyboard.co...h-o-ring-sampler-kit.html

Ben er benieuwd hoe die Reds voelen. Daarnaast wel handig om eens aan mensen te kunnen laten voelen wat het verschil is. Vrienden of collega's die zich afvragen wat nu het verschil is. Makkelijker meenemen dan 4 toetsenborden :P
He dat is handig. Beetje jammer alleen dat de verzendkosten even hoog zijn als dat het ding zelf kost =\

Bla bla bla...

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Ok, ik heb even zitten opruimen dus als je een reactie mist dan is die nu weg. Nu geen gekibbel meer met generalisaties over en weer.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Elfjes schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:27:
[...]

He dat is handig. Beetje jammer alleen dat de verzendkosten even hoog zijn als dat het ding zelf kost =\
Klopt, zal mechanicalkeyboards.nl eens mailen of zij die dingen niet kunnen importeren. Ook leuk voor hun webshop lijkt me.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bvelleko schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:46:

De switch zelf kan denk ik sowieso niet veel stiller gezien de opbouw ervan dus ik zou niet weten of het werkelijk meerwaarde heeft. Thuis vind ik het geen probleem, met gamen zelfs grappig maar wellicht dat ik nog eens een bord op mijn werk ga plaatsen waar stilte wel gewenst is.
Niet met blue's maar wel met brown's. Het is een stuk stiller bij het bottomen. Op mijn werk zijn ze blij met de o-ringen. :p. Thuis heb ik ze niet op met red's keyboard zitten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Elfjes
  • Niet online
TheNephilim schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:36:
[...]

Klopt, zal mechanicalkeyboards.nl eens mailen of zij die dingen niet kunnen importeren. Ook leuk voor hun webshop lijkt me.
bij mechanicalkeyboards zijn de verzendkosten nog hoger...

Bla bla bla...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Maar geen import kosten :p

• Elfjes
  • Niet online
Zolang je onder de 30 dollar (inclusief verzendkosten) blijft, betaal je sowieso geen importkosten

Bla bla bla...

Verwijderd

Bvelleko schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:46:

Ik heb ze op mijn blackwidow zitten, de click blijft, maar de clack is weg. Er is nog steeds wat lawaai, maar minder. Vergelijkbaar met een chiclet laptop toetsenbord waar iemand op zit te rammen. Ik zeul dat toetsenbord dagelijks naar werk, geen klachten gehad sinds de o-rings, collega's wennen vanzelf >:)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Elfjes schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:09:
Zolang je onder de 30 dollar (inclusief verzendkosten) blijft, betaal je sowieso geen importkosten
Importkosten (douanerechten) betaal je pas vanaf €150. Onder de €22 (~$30) betaal je ook geen btw.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

ehtweak schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:17:
[...]

Maakt toch niet uit? Als ze er eenmaal tussen zitten, vallen ze er echt niet meer tussenuit. ;)
Maar in plaats van dat ze in de keycap zitten liggen ze als het ware op de switch, het eerste lijkt me toch echt een betere oplossing omdat hij dan ook onder geen beding frictie kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 10:22
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een TKL met MX Blue switches van onegeveer €80,- tot €100,-.
De lay-out dient ANSI te zijn. Backlight is niet noodzakelijk (waarschijnlijk voor die prijs ook niet haalbaar) maar blauw of wit mag ook.

Ik heb al een DasKeyboard met Blue's en een Ducky zero met Brown's en een Steelseries met Black's. Dus de keuze dat ik Blue's wil is al duidelijk voor me. Helaas is de CM Storm met Blue's voor zover ik kan zien niet verkrijgbaar in de EU/NL en ik wil ook geen onduidelijke extra kosten voor import hebben.

Graag jullie alternatieven (als die er zijn). Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Ik vrees dat jij hier de expert bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 07:25
RDC-O5- schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:08:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een TKL met MX Blue switches van onegeveer €80,- tot €100,-.
De lay-out dient ANSI te zijn. Backlight is niet noodzakelijk (waarschijnlijk voor die prijs ook niet haalbaar) maar blauw of wit mag ook.

Ik heb al een DasKeyboard met Blue's en een Ducky zero met Brown's en een Steelseries met Black's. Dus de keuze dat ik Blue's wil is al duidelijk voor me. Helaas is de CM Storm met Blue's voor zover ik kan zien niet verkrijgbaar in de EU/NL en ik wil ook geen onduidelijke extra kosten voor import hebben.

Graag jullie alternatieven (als die er zijn). Bedankt.
Ken er zelf niet zoveel van maar deze lijkt wel overeen te komen met wat je wil :
http://www.amazon.co.uk/g...psc=1&smid=A3P5ROKL5A1OLE

CM storm quickfire TK blauwe backlight en MX Blue switches. Prijs is ook wel heel mooi (~88euro incl. verzendkosten). Is wel geen TKL maar toch compact.

De TKL hebben ze ook maar die is 10 euro duurder + je betaalt je blauw aan verzendkosten :
http://www.amazon.co.uk/g...psc=1&smid=A33LYM5225L6ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalephsis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 15:40
Hallo allemaal, heb deze week de Corsair K95 binnen gekregen, erg lekker toetsenbord, al is het wel wat wennen met de breakout links met alle Gxx toetsen ( druk die ESC button maar eens als je er nog niet aan gewend bent.. ).

Ik ben er inmiddels wel al wat aan gewend geraakt en merk duidelijk een verbetering in m`n typwerk. Het enige nadeel is dat de toetsen nog redelijk wat lawaai maken. Nu moet je weten, hiervoor heb ik altijd rubber dome toetsenborden gehad dus het switchen naar mechanische toetsenborden is in meerdere opzichten een groot verschil voor mij.

Nu vind ik het lawaai zelf niet heel storend, bovendien heb ik vaak een koptelefoon op, maar ik typ redelijk vaak tot diep in de nacht en m`n huisgenoten zijn niet heel blij met m`n nieuwste aanwinst.. :)

Nu las ik hier en daar dat ik o-ringen kan plaatsen onder de toetsen, wat iets moet helpen tegen het lawaai dat deze toetsen maken ( het zijn MX Red switches ) dus heb ik wat gekeken naar goede o-ringen. Punt is, ik kan bar weinig informatie vinden over deze ringen, ook in dit topic staat nergens een duidelijke definitie van deze ringen dus vandaar dat ik het zo probeer.

Zelf heb ik gekeken op wasdkeyboard.com waar ze o-ringen verkopen in 2 variaties, de blue en red rings. Wat is hier nu een groot verschil? Logischerwijs zou je denken, ik heb Cherry MX Red, ik zou dus de rode o-ringen moeten nemen, maar is dit wel zo? Wat is het merkbare verschil tussen de twee? Wat betekent 40L of 40AL?

Alvast bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:25
Wacht nog steeds op m'n Ducky Shine 3 :9~ Iemand hier die er al eentje heeft? Ik zie bijvoorbeeld op Overclock.net dat ze langzaam binnen beginnen te druppelen en ik kan niet meer wachten!

Overigens, een nieuwe lighting mode die je met de nieuwste firmware update krijgt:

[ Voor 26% gewijzigd door Richard P op 25-08-2013 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die kermisverlichting is om gillend gek van te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sorry hoor, maar dit soort kermiseffecten vanuit je keyboard vind ik echt van de zotte... 8)7

BTW: firmware update...weet iemand of er een firmware update/hack mogelijk is van de Ducky DK2108S, zodanig dat alle LEDs wel branden (dus niet dat [F10], [F12], [Caps] en [ScrLk] uit zijn en pas op 100% gaan branden (veels te fel) als je die functie activeert?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:57
Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn Ducky DK9087 Shine II TKL, heb hem nu een half jaar en hij ziet er nog als nieuw uit, zelfs de WASD caps zien er nog ongebruikt uit :) en gamen met reds is zo lekker typen ook btw.

Heb geen enkele bouncing key of het plingen van keys, alleen het backlight gebeuren had voor mij achterwege kunnen blijven dat is toch 1 van de dingen die het eerst stuk gaan, de volgende wordt weer een Ducky maar dan zonder backlight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:56
Aangezien mijn G15V2 spatiebalk kapot is en mijn letter A ook niet altijd meer wil, had ik naar Logitech gebeld om te vragen of ik nog garantie heb, maar helaas. Ze hebben mij nu wel een 35% kortings coupon gegeven en ik heb op de Logitech site gekeken wat voor toetsenborden ze hebben en het enige wat voor mij een beetje in de buurt kom is de Logitech G170+. Met korting kom ik dan dus uit op ongeveer 100 Euro. Is dat het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vpm schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:58:
[...]

Ducky Zero is €80, maar dat is natuurlijk geen TKL. Daarbij is het typen op browns echt geen drama. Vergeleken met OEM tobo's is er weinig tot geen verschil (zeker als je jezelf zover krijgt om niet niet bottommen). Daarbij moeten mensen eigenlijk gewoon niet zeiken. Zeg dat je anders RSI krijgt, probleem opgelost (en het is nog niet geheel onwaar). :*)

Daarbij kun je altijd nog o-rings nemen.
Mijn ervaring is echter dat deze maar beperkt helpen + het gevoel is toch echt anders!
Sowieso zal ik eerst de keuze maken om geen mechanisch tobo neer te zetten op mijn werkplek; thuis eerst maar is uitproberen. Wat betreft TKL, TK of full: meenemen zal in mijn geval er toch voor zorgen dat ik mijn toetsenbord naar de malle moer help (en indien ze wel tegen een stootje kunnen die ik niet meer dan eens oploop, ben ik zo een kluns dat ik het ooit wel eens ergens vergeet). Kan ik beter twee toetsenborden nemen en ieder op zijn eigen plek zetten. Dat pleit er dan wel weer voor om gewoon nu meteen voor thuis een wat beter kwalitatief toetsenbord te nemen.

Wat betreft de Ducky Zero: de basisversie is nu uitverkocht met Browns op mechanicalkeyboards.nl, maar die zijn inderdaad wel even duur als de CM Ultimate. Ga ik naar de Ducky Zero special dok ik meteen 30 euro meer voor... wat eigenlijk, uitgebreidere LEDs? Dat is sowieso niet echt mijn ding.

Lang verhaal kort; de mogelijke twee tobos die ik op het oog heb zijn uitverkocht of nog niet leverbaar... misschien mechanicalkeyboards maar is mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

20% korting bij Max Keyboard!

http://www.maxkeyboard.com/
20% OFF EVERYTHING from 08/26/2013 ~ 09/02/2013. 11.59 PM (PST TIME)
DISCOUNT CODE: MKLABOR2013

For any purchase above $100 you will receive the following free gift

* 1 x MAX TESORO AEGIS GAMING MOUSE PAD (NON RETAIL BOX) (Worth $9.99)
* 1 x CUSTOM "CLOCK" KEY CAP SET (Worth $25.00)
* 1 x PLASTIC KEY CAP PULLER (Worth $ 3.50)
* 1 x MAX KEYBOARD CABLE STRAP (Worth $ 2.50)

Over $40 free gifts to be unlocked.

Terms:
*20% can be applied to all products except FULL CUSTOM KEYBOARD.
*No rain checks
*Cannot combined with other current promotion.
*Cannot be applied to previously placed order.
https://www.facebook.com/MaxKeyboard/posts/641994355825923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tzbob
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 09:58
Op massdrop is er op dit moment een groupbuy bezig voor een preorder van KBT Pure Pros:
https://www.massdrop.com/buy/kbt-pure-pro

89$ met PBT caps

Bij deze staat dus mijn Filco MJ2 TKL Ninja MX Brown te koop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

L7LYNX schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:32:
Ken er zelf niet zoveel van maar deze lijkt wel overeen te komen met wat je wil :
http://www.amazon.co.uk/g...psc=1&smid=A3P5ROKL5A1OLE

CM storm quickfire TK blauwe backlight en MX Blue switches. Prijs is ook wel heel mooi (~88euro incl. verzendkosten). Is wel geen TKL maar toch compact.

De TKL hebben ze ook maar die is 10 euro duurder + je betaalt je blauw aan verzendkosten :
http://www.amazon.co.uk/g...psc=1&smid=A33LYM5225L6ZW
Ik zie hier alleen maar Blue LED staan bij beide produkten en er wordt geen woord over Blue MX switches gesproken :? Weet je HEEL ZEKER dat het om Blue MX switches gaat ?

Straks leest iemand je post en bestelt hij of zij gewoon een Blue LED keyboard met Red MX switches die vaak in deze keyboards zitten :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:59:
[...]

Ik zie hier alleen maar Blue LED staan bij beide produkten en er wordt geen woord over Blue MX switches gesproken :? Weet je HEEL ZEKER dat het om Blue MX switches gaat ?

Straks leest iemand je post en bestelt hij of zij gewoon een Blue LED keyboard met Red MX switches die vaak in deze keyboards zitten :|
Het zijn beide blue keys hoor ;) . Voor de eerste staat het in de details. Voor de tweede is een copy paste van het prod nr (SGK-4000-GKCL1-US) genoeg om op een blue switch model uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 16:44
Corsair K90 besteld. Dus ik stort me nu ook in het mechanisch keyboard wereldje, als hij (als het goed is morgen) binnen komt zal ik mijn eerste mechanische ervaringen melden. Kom van G19 die ik sinds introductie heb (adapter overleden, zonder display kan ik net zo goed gelijk mijn nu al bijna jaar lopende overwegingen voor mechanisch doorzetten)

Hopelijk bevalt cherry red mij, black leek me zwaar zat (het is een allround/game bord voor mij, ook redelijk veel verslagen schrijven voor studie dus moet ook niet te zwaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Afgelopen tijd wat gespeeld op de Focus FK-6000. Ik denk dat ik de Cherry MX blacks wat prettiger vind voor gaming (voornamelijk shooters). Voor Starcraft 2 is het wel een prima toetsenbord. Mijn APM lijkt in ieder geval iets hoger te liggen en het heeft uiteraard een hoog Day9-approved progamer gehalte. :X

Over het bord zelf:

- Ghosting en geen NKRO (ik denk 6KRO). Geen idee of dit aan de 5din -> PS2 adapter kan liggen.
- Erg luidruchtig (zie filmpje). Volgens mij luidruchtiger dan MX blues en de behuizing lijkt ook niet mee te werken. Niet echt werk/nachtsessie vriendelijk.
- Redelijk zwaar in het gebruik. Ongeveer even zwaar als de MX blacks, maar nog een tactile bump erbij (die wel redelijk soepel is in praktijk). Waar ik met de MX blacks nog wel eens verkeerd wil typen (ligt ook wel een de 6GV2 keycaps), heb ik dit met FK-6000 veel minder. Niet dat ik een geweldige typist ben...

Filmpje om geluid te vergelijken (excuses voor de kwaliteit, met de telefoon opgenomen):

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=x56yDc9O09E]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik heb nu ongeveer een week mijn Poker II (Cherry MX Blue) binnen als aanvulling (vooral onderweg) op mijn Filco majestouch 2 ninja tkl (Cherry MX Brown).

Ik was voor de Filco voor bruine switches gegaan omdat ik behalve typen ook veel games speel (vooral counter strike) en voor de combinatie van gamen en typen werken ze perfect. Voor mijn stage/werk en onderweg wou ik nu ook gaan voor mechanisch, maar indien mogelijk nog een stapje kleiner dan een standaard tenkeyless toestenbord (zoals de Filco die ik al had).
Hierdoor kwam ik uit bij de Poker II en omdat ik hem vooral voor typen zou gaan gebruiken ben ik gegaan voor blauwe switches ipv de bruine switches die ik al gewent was.

De layout was zeker in het begin even wennen omdat F1 t/m F12, pijltes, delete etc allemaal via FN gebruikt moeten worden, maar zodra ik eraan gewent was (1-2 dagen) werkte het heerlijk. De blauwe switches voelen beter dan bruine qua typen (gamen heb ik niet getest). En ook het verschil dat de Poker II PBT keycaps gebruikt geeft het een heel goed gevoel tijdens het typen. In vergelijking voelen de standaard Filco keycaps redelijk 'goedkoop'.

Zeer blij met deze aankoop en ik kan de Poker II zeker aanbevelen voor mensen die een compact, mechanisch toetsenbord zoeken.

Foto van beide toetsenbord bij elkaar
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7gU7pml.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 16:44
zo, K90 is binnen, eerste reactie is DAMMN Erg mooi blauw licht, en wat een snelle respons. Maak nog wel wat typefoutjes omdat ik even moet wennen, maar tikt echt heerlijk (botommen :+) toetsen reageren enorm snel. merk je erg goed met shooters. Mischien dat blacks beter is als je van rubber afkomt omdat die wat zwaarder gaan (door ligt indrukken bottom je enorm snel, maar het typt heerlijk)

Ik ben tot nu toe tevreden. Geborsteld allu in combi met blauwe ledjes (in 3 standen te regelen) bevalt erg goed in het donker. Vind het stukken mooier dan mijn G19 verlichting (al kon die
volledig RGB)

edit, als ik het goed begrijp kun je ook gewoon de toetsen zelf wisselen? (die op een cherry red zitten) heb namelijk wat leuke toetsjes in gedachten voor 1-6 en wasd >:)

[ Voor 12% gewijzigd door aadje93 op 28-08-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ehtweak schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:01:
...
Enige minpuntje is dat ik nu naar blauwe toetsverlichting kijk ipv witte. En, dat moet ik toegeven, de witte achtergrondverlichting van het Logitech keyboard is wat netter, wat egaler uitgevoerd.
Nu een weekje verder en nog wat bevindingen wat betreft de Ducky DK2108S.
De Cherry Browns typen prima, het brengt echt het gevoel van de ouderwetsche IBM ramplanken weer terug. ;)

Mechanische uitvoering is zonder meer degelijk te noemen. Jammer dat er standaard b.v. geen afneembare polssteun wordt meegeleverd.
Nog een opmerking over die verlichting. Zoals al eerder vermeld (door mezelf :) ) is de background verlichting een beetje onregelmatig. Grote toetsen, zoals [Backspace] of de [\ |] en de [+] en [Enter] op het nummerieke gedeelte zijn erg ongelijkmatig verlicht. Dat doet Logitech toch heel wat beter en netter op b.v. een Iluminated keyboard. Ook het ontbreken van verlichting bij toetsen die een dubbelfunctie hebben (zoals [F10], [F12] of [Caps] vind ik erg jammer.
Het aanbrengen van de rubberen ringetjes onder de toetsen maakt zeker een verschil qua aanslaggeluid. Dat klinkt nu gewoon iets gedempter. Was wel ff een werkje om alle keycaps los te trekken en al die rubberen ringetjes er onder te doen. Want toetsen zoals de spatiebalk of de [Enter] vragen om meerdere ringetjes.

Al met al typt het gewoon prima.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

aadje93 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:39:

edit, als ik het goed begrijp kun je ook gewoon de toetsen zelf wisselen? (die op een cherry red zitten) heb namelijk wat leuke toetsjes in gedachten voor 1-6 en wasd >:)
Normaalgesproken wel. Bij sommige toetsenborden krijg je zelfs een key removal tool, maar in principe is het met een tangetje ook wel te doen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bij Ducky krijg je een keycap puller in de vorm van een eendebekkie erbij! :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Ik zag dit berichtje voorbijkomen:
http://nl.hardware.info/n...-cherry-mx-clear-switches

Wel interessant bordje vind ik. Met name het design ben ik erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zumbrink
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03:44
Naar aanleiding van wat ergernissen van mijn oude Logitech rubberdome toetsenbord ben ik een week geleden begonnen dit topic te lezen. Na me heel veel ingelezen te hebben heb ik vandaag een Filco Ninja Majestouch 2 Cherry MX Brown besteld.

Ik zat te twijfelen om te blijven wachten op de Corsair K70 met bruine switches omdat ik dat design met verlichting ook mooi vond maar het tijdloze simpele klassieke design van de Filco sprak me meer aan.
Ik kan gelukkig helemaal blind typen (hoera voor typeles op de basisschool in 1990!) dus ik ben voor de Ninja uitvoering gegaan omdat ik deze mooier vind. Ik wil vooral lekker kunnen typen maar ik speel ook nog wel eens wat games dus na veel wikken en wegen voor de Brown Switches gegaan (al zou ik blauw ook vast geweldig vinden om te typen).

Ik laat hier wel weten wat ik van het toetsenbord vind als ik het in gebruik heb. Ik wil met deze post de mensen bedanken die zo veel informatie in dit topic hebben gestopt zodat ik (hopelijk :) ) een goede keuze kon maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Zumbrink op 28-08-2013 23:41 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zumbrink schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:27:
Naar aanleiding van wat ergernissen van mijn oude Logitech rubberdome toetsenbord ben ik een week geleden begonnen dit topic te lezen. Na me heel veel ingelezen te hebben heb ik vandaag een Filco Ninja Majestouch 2 Cherry MX Brown besteld.

Ik zat te twijfelen om te blijven wachten op de Corsair K70 met bruine switches omdat ik dat design met verlichting ook mooi vond maar het tijdloze simpele klassieke design van de Filco sprak me meer aan.
Ik kan gelukkig helemaal blind typen (hoera voor typeles op de basisschool in 1990!) dus ik ben voor de Ninja uitvoering gegaan omdat ik deze mooier vind. Ik wil vooral lekker kunnen typen maar ik speel ook nog wel eens wat games dus na veel wikken en wegen voor de Brown Switches gegaan (al zou ik blauw ook vast geweldig vinden om te typen).

Ik laat hier wel weten wat ik van het toetsenbord vind als ik het in gebruik heb. Ik wil met deze post de mensen bedanken die zo veel informatie in dit topic hebben gestopt zodat ik (hopelijk :) ) een goede keuze kon maken.
Goede keus denk ik! De Filco Majestouch 2 die ik hier heb bevalt ook goed, al heeft die MX Blue switches.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er is voor de liefhebbers van het visueel simpelere design nu ook een nieuw model op de markt. het CODE-keyboard, voor zover ik weet voorlopig alleen bij WASD te krijgen. 6/N-key rollover, regelbaar backlight (wit) en clear-MX schakelaars (waarom ze die 'Ultra-rare' noemen weet ik niet, de toetsenborden van Cherry zelf zijn er doorgaans mee te krijgen) en nog wat extraatjes. Ook in 87-toetsen variant te koop.
Afbeeldingslocatie: http://codekeyboards.com/img/code-104-bright-backlit.jpg

Wie is de OEM? Zit in Taiwan in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 29-08-2013 14:55 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
begintmeta schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:53:
Er is voor de liefhebbers van het visueel simpelere design nu ook een nieuw model op de markt. het CODE-keyboard
Zat er net naar te kijken, lijkt wel allejezus mooi. Enig idee of zoiets in een NL shop terecht gaat komen? Vermoed dat het toch import-materiaal zal blijven. Tot dat er een degelijke (tweakers) review van is of dat ik er allerminst even naar kan spieken vind ik 150$~ toch net even te veel voor een dergelijke 'gok'.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

royb3 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:58:
Soms kan je de keycaps wel wisselen in een ander layout. maar als ik mijn steelseries(met us international) naar dvorak omtover dan zijn de ene toetsen hoger dan het ander, omdat er een soort boog door de rijen loopt.

Overigens kun je in windows bepalen dat je met azerty wilt tikken, dus je zou dat blind kunnen doen?

Mijn unicomp heb ik in dvorak bestelt, en dat werkt alleen wanneer mijn layout in het OS op qwerty staat. Ze hebben dat zo in de controller geprogrammeerd bij unicomp.
AZERTY verschilt ook in de indeling van alle speciale tekens, en dat is niet op te vangen door even wat keycaps te verwisselen. Naar mijn idee is het een mindere layout om in te programmeren aangezien de bedenkers van programmeertalen over het algemeen kozen voor speciale tekens die het makkelijkste te kiezen waren op hun layout en dat is eigenlijk altijd US QWERTY. Zo zitten de @, #, [] en {} tekens bij een Spaans toetsenbord onder een combinatie met de rechteralt. Dat is echt zwaar klote.

Hoe is jullie ervaring met DVORAK layout en speciale tekens voor het programmeren?

iOS developer

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
Foritain schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:34:
[...]

Zat er net naar te kijken, lijkt wel allejezus mooi. Enig idee of zoiets in een NL shop terecht gaat komen? Vermoed dat het toch import-materiaal zal blijven. Tot dat er een degelijke (tweakers) review van is of dat ik er allerminst even naar kan spieken vind ik 150$~ toch net even te veel voor een dergelijke 'gok'.
Even ter informatie, voor het geval je dit (of enig ander toetsenbord van buiten Europa) overweegt: voor $150 ben je er nog lang niet, als je de belasting en inklaringskosten erbijrekent.

• Invisibal
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 11:12
Is er iemand die weet wat het verschil is tussen de EU en de US layout van het Corsair K70 keyboard?

-> EU https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-140852
-> US https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-139755

In de pricewatch zijn er redelijk duidelijke foto's, maar ik heb het idee dat voor beide versies naar dezelfde foto gelinkt wordt...

Thnks!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het ene (EU) heeft een ISO het andere (NA) een ANSI-layout denk ik, want google vind plaatjes van de betreffende layouts (b.v. http://us.hardware.info/p...rsair-vengeance-k70-black en http://www.databyteshop.nl/CH-9000011-EU) maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord en aangezien ik van de eerste keer iets goeds wil, ga ik voor mechanisch. Ik weet nu wel dat er verschillende varianten zijn en dat je erg duidelijke verschillen hebt.

Mijn eisen:
- knop niet volledig hoeven induwen voor register (heb ik nu en maakt me gek)
- deftige feedback
- niet al te luid (nu is mijn rubber dong ding erg luid)
- mix van oude games en typen (schoolwerk)
- geen speciale knoppen vereist
- Azerty
- blacklight is mooie plus.

Weten jullie hier iets voor? Sommige zaken zou ik wel mee kunnen leren leven, maarja.

• luccyboy
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:07:
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord en aangezien ik van de eerste keer iets goeds wil, ga ik voor mechanisch. Ik weet nu wel dat er verschillende varianten zijn en dat je erg duidelijke verschillen hebt.

Mijn eisen:
- knop niet volledig hoeven induwen voor register (heb ik nu en maakt me gek)
- deftige feedback
- niet al te luid (nu is mijn rubber dong ding erg luid)
- mix van oude games en typen (schoolwerk)
- geen speciale knoppen vereist
- Azerty
- blacklight is mooie plus.

Weten jullie hier iets voor? Sommige zaken zou ik wel mee kunnen leren leven, maarja.
Ik zou in jouw geval voor bruine switches gaan. Die gebruik ik zelf voor mix van games en typen en is duidelijk stiller dan mijn toetsenbord met blauwe switches. Als je het geluid van de toetsen wil verminderen kun je ook nog o-ringen gebruiken.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'geen speciale knoppen vereist'
Een azerty layout is volgens mij voor vrijwel ieder toetsenbord te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met speciale knoppen bedoel ik instelbare knoppen voor Macro's een bepaalde functies. Hoe minder knoppen, hoe strakker en beter vind ik dan.

Ik zoek nu (vooral morgen) wat keyboards met brown switche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:13:
Met speciale knoppen bedoel ik instelbare knoppen voor Macro's een bepaalde functies. Hoe minder knoppen, hoe strakker en beter vind ik dan.

Ik zoek nu (vooral morgen) wat keyboards met brown switche.
Als je echt weinig knoppen wil kan ik een Poker II aanbevelen (zie mijn post stukje naar boven) maar dan zit je wel met een heel klein toetsenbord (ik vind het zelf wel handig). Op bovenstaande foto is ook mijn Filco Majestouch 2 ninja tenkeyless te zien dat is ook een compact toetsenbord, maar heeft wel meer toetsen dan een Poker II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:07
@munt10, ik heb sinds kort de filco minla (=mini layout), voordeel van deze tegenover de Poker II is dat deze wel dedicated pijltjestoetsen heeft. Home, pg up, F1 enzo werkt onder functie toetsen. Maar ik moet toegeven dat ik deze nu meer gebruik dan als ik de volledige layout had.

http://www.keyboardco.com...nila-68-key-keyboards.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisibal
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 11:12
begintmeta schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:02:
Het ene (EU) heeft een ISO het andere (NA) een ANSI-layout denk ik, want google vind plaatjes van de betreffende layouts (b.v. http://us.hardware.info/p...rsair-vengeance-k70-black en http://www.databyteshop.nl/CH-9000011-EU) maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Ondertussen wat doorgezocht en deze gevonden: http://www.bouweenpc.nl/r...-gamingtoetsenbord-review

Daar staat een foto van de EU layout. Ik zal die es naast een US layout leggen, die foto's zijn makkelijker te vinden. Blijkbaar is de linkershift korter en de enter dubbel bij de EU layout. Als Belg is dat voor mij wel mooi meegenomen aangezien ik dat zo gewoon ben. Dat het Qwerty is maakt mij niet uit. Wij zijn wel Azerty gewoon maar ik kan ze beiden. Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
LEDfan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:35:
@munt10, ik heb sinds kort de filco minla (=mini layout), voordeel van deze tegenover de Poker II is dat deze wel dedicated pijltjestoetsen heeft. Home, pg up, F1 enzo werkt onder functie toetsen. Maar ik moet toegeven dat ik deze nu meer gebruik dan als ik de volledige layout had.

http://www.keyboardco.com...nila-68-key-keyboards.asp
Nadeel van dat soort boards is dat het vinden van custom keycaps moeilijker is. Een ander toetsenbord dat vrijwel geluk is aan de Filco Minila is de Keycool 84 (deze heeft wel backlight) https://mechanicalkeyboar...hp?l=product_detail&p=417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Laatst online: 09-08 22:09
Na een tijdje wachten op wat keycaps uit Amerika en op de verf die moest drogen is mijn Blackwidow dan eindelijk klaar:
Als je op onderstaand plaatje klikt wordt je naar het IMGUR album gebracht met de progress pics en de full sized afbeeldingen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dA9TVwR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
WitchHunter schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:56:
Na een tijdje wachten op wat keycaps uit Amerika en op de verf die moest drogen is mijn Blackwidow dan eindelijk klaar:
Als je op onderstaand plaatje klikt wordt je naar het IMGUR album gebracht met de progress pics en de full sized afbeeldingen.
[afbeelding]
Zodra ik je tweakers post zag dacht ik meteen aan je post op reddit.com/r/mechanicalkeyboards van tijdje geleden, mooi resultaat (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jammer dat de BlackWidow die stomme macro knoppen links heeft, want dan zag het er nog mooier uit :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er uit welke switches ik wil. :D
Ik wil MX Brown Switches en AZERTY met een budget van €100,-. Gaat dat lukken?
(Backlit zou erg tof zijn)
Hebben jullie suggesties of hebben jullie wat meer eisen van mijn kant nodig?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ULN9KKX.jpg?1

Ik kreeg dit gisteren in mijn mailbox. De Corsair K70 met MX Blue and Brown switches kun je nu op de Corsair site pre-orderen. Hij is 2 maanden vertraagt, maar komt nu eindelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Foritain schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:34:
[...]

Vierkante zwarte doos? Oké strak kan ook wel wat hebben, maar zo bijzonder is zijn design toch niet?

Vind het echter vooral apart dat dus het gemis bij een gedeelte van de mechanische toetsenborden het gebrek aan mediatoetsen is, dus plaatsen ze er geen mediatoetsen op? Huh? Oké het zit wel onder een fn toets, maar zelf vind ik dat een stuk minder. Je kan vooral imo twijfelen of de play/pause knop onder de meest irritante knop die ooit bedacht is stoppen een goed idee is: Even je fn toets niet goed ingedrukt en je hebt insert perongeluk ingedrukt. En vergeleken daarbij is caps lock niks qua mogelijkheden tot irritatie opwekking.
Lots of keyboards have multimedia keys, but almost none of them do it right. Either they require weird hand contortions to use, or they tack on a bunch of extra unnecessary buttons and knobs all over the keyboard in strange places.

Our solution is more elegant. On the CODE keyboard, the Fn key replaces the Menu key (provided you’ve enabled it via the switches on the back of the keyboard), and moves the media shortcuts to the navigation cluster. This configuration allows you to comfortably and logically access multimedia shortcuts with one hand
Nadeel daarvan is dus ook nog eens dat je rechterhand het moet gebruiken als je niet heel scheef wil gaan doen, maar als je gewoon aan het browsen/zoeken bent dan zit die al op je muis. Dus moet je je muis loslaten. Oké natuurlijk niet het einde van de wereld, maar gewoon rijtje mediatoetsen lijkt me toch makkelijker.

[ Voor 29% gewijzigd door Sissors op 31-08-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:37:
Nadeel daarvan is dus ook nog eens dat je rechterhand het moet gebruiken als je niet heel scheef wil gaan doen, maar als je gewoon aan het browsen/zoeken bent dan zit die al op je muis. Dus moet je je muis loslaten. Oké natuurlijk niet het einde van de wereld, maar gewoon rijtje mediatoetsen lijkt me toch makkelijker.
Mwa, ik gebruik global hotkeys van WinAmp en dan kun je met Ctrl-Alt Insert/Delete/Home/End/PgUp/PgDn van alles doen. Blind. Iets wat met media keys meestal niet kan.
Met speciale media keys moet je ook een hand verplaatsen toch? Dus of je nou je linker of rechter hand gebruikt lijkt me niet zoveel uitmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-08-2013 14:27 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.