Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cerebriform schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:50:
Enfin, hopelijk is mijn vriendin blij dat het stiller is in de woonkamer ;)
Het is ook altijd de wederhelft die roet in het eten gooit voor wat betreft mechanische toetsenborden :P Ik zweer bij MX Blue maar sinds mijn computer in de woonkamer staat moest dat toetsenbord van mijn vriendin de deur uit. Zit nu zwaar tegen mijn zin op MX Brown te typen :(

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Fietsbel schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:45:
Klopt inderdaad, maar dat kun je gelukkig gemakkelijk aanpassen. Het razer keyboard welke ik heb is er ook alleen een windows variant beschikbaar. In MacOS kun je de ctrl,windows en alt toets aanpassen zodat deze werken zoals je zou verwachten. Dit kun je doen door te gaan naar: System preferences -> Keyboard ->Modifier keys.
En een mooie tool die dat aanvult is KeyRemap4MacBook (anders dan de naam doet vermoeden werkt het op ieder Mac). Werkt hier prima met mijn Filco toetsenbord, zelfs de media knopjes die op een Apple toetsenbord zitten (mijn F-toetsen werken niet anders als dat van een Apple toetsenbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
MiBe schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:14:
[...]

Het is ook altijd de wederhelft die roet in het eten gooit voor wat betreft mechanische toetsenborden :P Ik zweer bij MX Blue maar sinds mijn computer in de woonkamer staat moest dat toetsenbord van mijn vriendin de deur uit. Zit nu zwaar tegen mijn zin op MX Brown te typen :(
Doe je vriendin de deur uit dan...
Ik tik ook op blues, maar probeer zo licht mogelijk te typen. Dan typ ik sneller en met minder lawaai.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet ik de huur in mijn eentje ophoesten :p Ik bottom altijd trouwens, typ dan veel sneller (650 à 700 apm).

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:14
Ik heb net dus die o-rings eromheen gedaan en bij het alphabet en de cijfers zelfs twee ringetjes per toets. Travel distance is nu kleiner en het typt volgens mij wel wat vlotter (moet bij blind typen wel bottomen want zijn reds). Was mijn eerste mechanische toetsenbord, ooit misschien eentje met browns kopen. Het is in ieder geval stiller nu dus de vrouw des huizes is tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb sinds een tijdje een Ducky DK9087 Shine 2 TKL Red switch Witte LED keyboard. Ik moet erg wennen aan de lichte aanslag en misschien heb ik er toch verkeerd aan gedaan om voor Red's te gaan. Wellicht is Brown beter voor mij. Als er toevallig iemand is die wil ruilen en van brown naar red wilt gaan, stuur me dan even een pm.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil best ruilen maar kan je geen Shine 2 TKL met Browns bieden, heb een QuickFire TK Brown switch met witte LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
lethal pi schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:16:
Ik heb sinds een tijdje een Ducky DK9087 Shine 2 TKL Red switch Witte LED keyboard. Ik moet erg wennen aan de lichte aanslag en misschien heb ik er toch verkeerd aan gedaan om voor Red's te gaan. Wellicht is Brown beter voor mij. Als er toevallig iemand is die wil ruilen en van brown naar red wilt gaan, stuur me dan even een pm.
dan kan je beter black switche nemen ipv browns. Black heeft hetzelfde linear toetseigenschap als een red echter is deze wat zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
MiBe schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:41:
Ik wil best ruilen maar kan je geen Shine 2 TKL met Browns bieden, heb een QuickFire TK Brown switch met witte LEDs.
Het liefste heb ik hetzelfde model. Toch bedankt. De kans zal overigens wel klein zijn dat iemand hetzelfde model heeft in brown en naar red wil. Maar dacht ik probeer het toch. :)
Legendary1985 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:48:
[...]

dan kan je beter black switche nemen ipv browns. Black heeft hetzelfde linear toetseigenschap als een red echter is deze wat zwaarder.
Zijn de toetsen van Brown net zo makkelijk in te drukken als een Red? Net zo gevoelig? Ik heb nu redelijk vaak een toets te pakken die ik niet wil. Daarnaast twijfel ik te vaak of ik een toets nu wel goed heb ingedrukt ja of nee. Feedback lijkt mij dan juist fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
lethal pi schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:25:
[...]

Het liefste heb ik hetzelfde model. Toch bedankt. De kans zal overigens wel klein zijn dat iemand hetzelfde model heeft in brown en naar red wil. Maar dacht ik probeer het toch. :)

[...]

Zijn de toetsen van Brown net zo makkelijk in te drukken als een Red? Net zo gevoelig? Ik heb nu redelijk vaak een toets te pakken die ik niet wil. Daarnaast twijfel ik te vaak of ik een toets nu wel goed heb ingedrukt ja of nee. Feedback lijkt mij dan juist fijn.
Totaal niet je kan je vingers makkelijk op laten rusten zonder dat deze de toets registreert. deze heeft ook fijne feedback. je kan dan het beste browns nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Je bedoeld bij Brown toch? Dan moet ik die hebben. Mocht er niemand zijn om te ruilen dan gaat de Shine2 TKL Red de verkoop in zodra de Shine3 TKL Brown leverbaar is. Tegen die tijd meld ik het hier nog wel even mochten er geïnteresseerden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
lethal pi schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:36:
Je bedoeld bij Brown toch? Dan moet ik die hebben. Mocht er niemand zijn om te ruilen dan gaat de Shine2 TKL Red de verkoop in zodra de Shine3 TKL Brown leverbaar is. Tegen die tijd meld ik het hier nog wel even mochten er geïnteresseerden zijn.
Yes, de browns. btw Shine 3 TKL versie duurt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10 08:33
En ben al een tijdje opzoek naar een nieuw toetsenbord ter vervanging van mijn Microsoft Media Keyboard 3000. Dit nieuwe toetsenbord moet voldoen aan de volgende eisen:

- Verlichting
- Media toetsen
- Gebruik: programmeren, tekstverwerken & gamen
- Max 80 á 90 euro

Nu zijn een aantal vrienden van me helemaal enthousiast over mechanische toetsenborden, en zo ben ik ook bij dit topic terecht gekomen. Na een hoop Googelen en door dit topic bladeren ben ik uitgekomen bij de CM Storm Quickfire TK (red switch). Deze heb ik vanochtend besteld, en ik verwacht dat hij morgen bezorgd wordt.

Ben echt ontzettend benieuwd hoe/of hij me bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl-ris82
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 11:13
Vinze schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:22:
En ben al een tijdje opzoek naar een nieuw toetsenbord ter vervanging van mijn Microsoft Media Keyboard 3000. Dit nieuwe toetsenbord moet voldoen aan de volgende eisen:

- Verlichting
- Media toetsen
- Gebruik: programmeren, tekstverwerken & gamen
- Max 80 á 90 euro

Nu zijn een aantal vrienden van me helemaal enthousiast over mechanische toetsenborden, en zo ben ik ook bij dit topic terecht gekomen. Na een hoop Googelen en door dit topic bladeren ben ik uitgekomen bij de CM Storm Quickfire TK (red switch). Deze heb ik vanochtend besteld, en ik verwacht dat hij morgen bezorgd wordt.

Ben echt ontzettend benieuwd hoe/of hij me bevalt!
Hoi, leuk dat je de TK koopt.
Ben daar zelf ook naar aan het kijken. Kun je ons misschien vertellen hoe hij bevalt? Of misschien zelfs een productreview schrijven als je daar tijd voor hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Laatst online: 09-10 08:33
Ik heb hem vanmiddag ontvangen, eerste indruk:
  • Lekker zwaar, voelt degelijk en verschuift niet
  • Hij typt heerlijk, mis veel minder snel een toetsaanslag
  • Compact, heb ineens een stuk meer ruimte op m'n bureau
  • Geen drivers nodig, alles werkt out of the box
  • Het gedeelte met het numpad en de pijltjes toetsen gedeelte is wel erg wennen, vooral het blindelings vinden van de pijltjes toetsen. Echter gaat dit me (nu al) steeds beter af, dus dat komt vast wel goed :)
  • Verlichting en de multimedia toetsen zijn ideaal
M'n eerste indruk is dus positief, als ik tijd heb voor een uitgebreidere review met foto's zal ik die wel even typen (kan ik m'n tobo meteen goed testen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Na flink wat onderzoek over mechanische toetsenborden kan ik nergens een toetsenbord vinden met lage (plattere) toetsen.

Ik zoek een cherry red, tkl, met lage toetsen en voorkeur voor zo stil mogelijk.

Om nou 150 euro te betalen voor een keyboard waar ik handmatig alle toetsen moet voorzien van rubberen ringen lijkt mij een beetje teveel van het goede.

Ik speel veel bf3 en vind het fijn als een toets snel ingedrukt kan worden. Ik las op het forum dat een tweaker 2 ringen per key plaatst om de indrukafstand te verkorten. Dit lijkt mij icm plattere toetsen ideaal.

Hebben jullie enig idee of mijn ideale keyboard mogelijk is?

Ik zat zelf te denken om de goedkoopste cm storm tkl red te kopen om vervolgens alles te vervangen en verbeteren ( lagere toetsen, dubbele ringen ) maar wil voordat ik aan dit helse karwei begin zeker weten dat het niet makkelijker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Dan zouden de pootjes (kruisjes) waar de toetsen op vast zitten korter moeten zijn. Dat zou een andere toets zijn dan standaard, of inderdaad met rubber ringen om de aanslag te verkleinen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 21:47

vpm

Think, tinker, tank

Ik sta op het punt mijn tweede MK te kopen, omdat ik nu iedere dag mijn tobo van thuis meeneem naar werk. Dat is ten eerste belastend en ten tweede begin ik me serieus af te vragen hoelang de USB kabel het nog uithoudt iedere dag >90° gedraaid te worden.

Op het moment heb ik dus een Filco USA Ninja TKL en rekening houdend met voorgaande posts vrees ik dat dit wederom de enige keuze is. Ik zou graag custom keys hebben in Workman-P layout, maar ik vertrouw op voorgaand oordeel dat WASD caps niet zo degelijk zijn (en niet te vergeten duur).

Wenslijst
  • MX Browns (of soortgelijk, niet clicky (zoals blue/clear))
  • No / Front print
  • Losse USB (als ik hem op werk laat niet echt een issue, maar toch)
  • O-rings
  • TKL (tenkeyless)
Filco:
+ Goede kwaliteit
+ Front printed (voelt goed, noobfriendly)
- Zeer basaal
- Vaste kabel

Ducky
+ Media keys
+ Losse kabel
+ Layout switch
- Opdruk
- Achtergrondverlichting
o Kwaliteit?

WASD
+ Eigen layout
+ Losse USB
- Opdruk enkel top
- DUUR (import)
o Kwaliteit?

Dan heb je nog overige merken als Leopold, Happy Hacking enz, maar ook daarvoor gelden invoerrechten plus de aangepaste layouts (HH) en onbekende kwaliteit.

Iemand suggesties? Mijn gevoel zegt nu om weer gewoon voor Filco te gaan.. bekend terrein.
En dan O-rings importeren via WASD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Ik heb hier nog wat oude IBM model M's liggen en ik zou er toch eens eentje op m'n Mac willen aansluiten :) Kan ik hiervoor ieder willekeurig PS/2 female naar USB A convertertje kopen? Ik zie ze ook met dubbele PS/2 female zodat er ook nog een oude muis opkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 16:18
vpm schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:53:

Lap tekst

Wenslijst
  • MX Browns (of soortgelijk, niet clicky (zoals blue/clear))
  • No / Front print
  • Losse USB (als ik hem op werk laat niet echt een issue, maar toch)
  • O-rings
  • TKL (tenkeyless)
Iemand suggesties? Mijn gevoel zegt nu om weer gewoon voor Filco te gaan.. bekend terrein.
En dan O-rings importeren via WASD?
Wel, je geeft zelf het antwoord al, de Filco heeft alles van je wenslijst behalve de losse USB. eventueel is een verleng USB een mogelijkheid.

Filco heeft nl ook O-rings in hun gamma.

Zelf heb ik ook de ninja tkl brown, met O-ring. Ik heb enkel geen vaste werkstek, dus moet ik het elke dag wel meenemen. Maar dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Bedankt Ennekke. Ik beken... once you go FIlco, you can't go back.
Een simpele query bij The Keyboard Company laat inderdaad o-rings zien, dus dat is fijn.

Daarmee wil ik dan ook even ingaan op de vraag van Flowne. Als je Blues gaat gebruiken in een gedeelde werkruimte, denk ik dat je zeer gefrustreerde collega's krijgt. Browns hebben dezelfde feel en zijn toch al vrij luid, dankzij diverse bewegende delen (plastic op plastic) en regelmatig bottomen.

Nu alleen nog een goede EU winkel voor vergelijkbare kwaliteit custom keycaps. Een andere optie zou zijn om (ruwige = niet glad) toetsenstickers te verkrijgen (custom). Ik zoek al lange tijd naar omgedraaide num-row keys, zoals in Workman-P:
Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.workmanlayout.com/blog/wp-content/uploads/2010/11/workman_p.png?resize=780%2C260

Maar ja, uiteindelijk typ je toch blind 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Bij de shine 3 krijg je extra spatiebalk :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1004506_500952243313208_93707196_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Extra spatiebalk? :X ... beiden met kermisversiering. Jammer...
Krijg je er ook een petje bij? ;)

Ik zit nog steeds te wachten op een full size keyboard, zonder verdere versiering, met witte background LEDs, duidelijke, strakke no-nonsense keycaps en MX Browns... alleen niemand levert die tot nu toe... :'(
(als vervanging van m'n Logitech Illuminated die inmiddels begint te verslijten)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Is anders Ducky S2 niets voor je ? deze is met witte leds en brown switches verkrijgbaar. op www.mechanicalkeyboards.nl is deze weliswaar uitverkocht maar deze zullen nog binnen komen als ik me niet vergis. stuur anders is een mailtje, je krijg meestal binnen 24 uur antwoord terug ook in het weekends :). lang leve super service van Wendell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja, dat weet ik, maar die is al een paar maanden niet (meer) leverbaar... en het is twijfelachtig of die weer gaat komen...
M.a.w. in de praktijk: niet dus. :'(

En de Corsair K70 MX brown; al geruime tijd aangekondigd, maar niet leverbaar.
En de QPAD MK-80 MX brown, US/INT, niet leverbaar.
:S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
ehtweak schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:37:
[...]

Ja, dat weet ik, maar die is al een paar maanden niet (meer) leverbaar... en het is twijfelachtig of die weer gaat komen...
M.a.w. in de praktijk: niet dus. :'(

En de Corsair K70 MX brown; al geruime tijd aangekondigd, maar niet leverbaar.
En de QPAD MK-80 MX brown, US/INT, niet leverbaar.
:S
stuur maar eens mail naar mechanicalkeyboards.nl of hij ze binnen gaat krijgen met de nieuwe zending. Als het goed is krijgt hij binnenkort weer een lading binnen. dus als je pre-order zet weet je zeker dat je het krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

ehtweak schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:21:
Extra spatiebalk? :X ... beiden met kermisversiering. Jammer...
Krijg je er ook een petje bij? ;)

Ik zit nog steeds te wachten op een full size keyboard, zonder verdere versiering, met witte background LEDs, duidelijke, strakke no-nonsense keycaps en MX Browns... alleen niemand levert die tot nu toe... :'(
(als vervanging van m'n Logitech Illuminated die inmiddels begint te verslijten)
+1

OT: Beetje jammer dat je LEDs wil, want er is zoveel keuze zonder. Gewoon uit interesse: irriteer je je daar niet kapot aan, al dat licht in je ooghoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn (witte) LED-verlichting in mijn toetsenbord ook altijd uitstaan eerlijk gezegd. Ze hadden de QuickFire TK helaas niet zonder, de QuickFire Rapid wel maar die heeft weer geen numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

vpm schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:00:
[...]

OT: Beetje jammer dat je LEDs wil, want er is zoveel keuze zonder. Gewoon uit interesse: irriteer je je daar niet kapot aan, al dat licht in je ooghoek?
Nee, juist niet! Ik heb nu een Logitech Illuminated en die witte achtergrondverlichting, overigens heel beschaafd, door de toetsen heen, bevalt me zeer goed! :Y
Zodra ik de witte verlichting uitschakel, mis ik iets... Trouwens, op m'n huidige toetsenbord is het van zodanige intensiteit dat, vooral overdag, het eigenlijk niet opvalt, het lijkt net alsof er een uiterst witte verf is gebruikt voor de tekst op de toetsen... M.a.w. keurig beschaafd, zonder verdere opschmuck.
Ik heb wel eens gekeken naar de Logitech G710+, maar dat is nou juist weer zo'n kermiskeyboard, met allerlei storende kleurtjes en fratsen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De achtergrondverlichting in een mechanisch toetsenbord (individuele leds onder iedere toets) is aanzienlijk feller dan in zo'n Logitech Illuminated bordje, zelfs op de laagste stand. Zelf vind ik het ronduit irritant, zeker 's avonds is het wel érg aanwezig.

Edit: Voor de mensen die toch graag achtergrondverlichting willen en een relatief goedkoop bord zoeken; Thermaltake komt binnenkort met de Tt eSports Poseidon. Cherry MX Blue, blauwe achtergrondverlichting en een adviesprijs van 79 USD.

[ Voor 40% gewijzigd door MiBe op 06-08-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Voor de mensen die een IBM Model M op hun Mac willen aansluiten.
Ik heb bij Paradigit een Konig USB - PS/2 Adapter gekocht. Ding doet het goed. Bij opstarten van mijn Mac Pro kreeg ik wel dat de gong een paar keer extra klonk en ook in stukjes, dat doet deze Mac wel vaker, klonk nu wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Even over o-rings. Waar zijn die verkrijgbaar en wat is de kwaliteit ervan?

WASD: 2 tot 3 verschillende gradaties (zacht-hard / en/of hoog), preizig.
KeyboardCo: 1 soort van Filco (ervaringen?)
Meer?

Ik zoek uiteraard de iets hardere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Laatst online: 07-10 16:25
Legendary1985 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:12:
Bij de shine 3 krijg je extra spatiebalk :)

[afbeelding]
Ik heb een Shine 3 met gele leds besteld, is geel dan ook mogelijk om onder de spatiebalk te krijgen (de buitenste ledjes)? Ik zie de RGB toetsen op het keyboard maar ik weet niet of het is om te mengen of om te schakelen tussen de drie.

Een minpuntje dat ik ontdekte, is dat er geen play/pause en ffwd mediakeys op de Shine 3 zitten. Ik ging hier wel vanuit omdat de Shine 2 ze had. Geen deal breaker, maar wel jammer. Gelukkig wel volume controls :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo, ik heb sinds eergisteren mijn Filco Majestouch2 met Cherry MX Blue. Wat een leuk bord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Richard P schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:27:
[...]

Ik heb een Shine 3 met gele leds besteld, is geel dan ook mogelijk om onder de spatiebalk te krijgen (de buitenste ledjes)? Ik zie de RGB toetsen op het keyboard maar ik weet niet of het is om te mengen of om te schakelen tussen de drie.

Een minpuntje dat ik ontdekte, is dat er geen play/pause en ffwd mediakeys op de Shine 3 zitten. Ik ging hier wel vanuit omdat de Shine 2 ze had. Geen deal breaker, maar wel jammer. Gelukkig wel volume controls :)
Enkel bij de S.E snake edition kan je verschillende kleuren instellen voor alle toetsen. bij de normale versie kan je enkel de buitenste twee leds van je spatiebalk wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Legendary1985 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:42:
[...]

Enkel bij de S.E snake edition kan je verschillende kleuren instellen voor alle toetsen. bij de normale versie kan je enkel de buitenste twee leds van je spatiebalk wijzigen.
Ja dat snap ik, maar kunnen die buitenste leds ook in het geel of is het echt alleen een keuze tussen R, G en B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
Omdat ik mijn PC heb verplaatst, heb ik mijn toetsenbord even 'unplugged'. Toen ik hem daarna weer aansloot, werkte hij niet meer via PS2 (icm de meegeleverde USB tot PS2 adapter), maar alleen nog via USB. Iemand een suggestie/oplossing? Het toetsenbord in kwestie is een Filco MJ2 Ninja met MX Brown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:54
Ik wil ook graag een mechanisch toetsenbord gaan halen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Naja dat is misschien een beetje overdreven. De start post legt alles goed en uitgebreid uit en heeft er voor gezorgd dat ik de theorie goed snap.

Toch denk ik dat puur theoretisch weten welke switch waarvoor geschikt is niet helemaal ideaal is. Ik zou graag de verschillende switches ook even proberen. Zou zo'n sample kit genoeg uitsluitsel geven? of zeggen losse switches niet zoveel? Zijn er anders misschien winkels waar je de verschillende types kunt proberen of andere opties om een vergelijking te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
perpixel schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:05:
Ik wil ook graag een mechanisch toetsenbord gaan halen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Naja dat is misschien een beetje overdreven. De start post legt alles goed en uitgebreid uit en heeft er voor gezorgd dat ik de theorie goed snap.

Toch denk ik dat puur theoretisch weten welke switch waarvoor geschikt is niet helemaal ideaal is. Ik zou graag de verschillende switches ook even proberen. Zou zo'n sample kit genoeg uitsluitsel geven? of zeggen losse switches niet zoveel? Zijn er anders misschien winkels waar je de verschillende types kunt proberen of andere opties om een vergelijking te maken?
Hier in Amersfoort bijvoorbeeld heb ik de MX blues geprobeerd op een Razer Blackwidow bij de Saturn, en de MX reds op een Corsair K90 bij de MyCom. Brown en Black heb ik niet geprobeerd, maar die kan je herleiden (Brown is als Blue maar niet clicky, en Black is als Red maar zwaarder). Zodoende heb ik besloten om Browns te nemen en ik wacht met smart op m'n Ducky Shine 3. Ik ben ook nog een 'maagd' wat mechanische toetsenborden betreft, maar zodra ik die MX Blues voelde zei ik tegen m'n vriendin 'o fijn, nu moet ik een mechanisch toetsenbord gaan kopen'.

Lang verhaal kort: gewoon wat winkels langs en kijken of er een mechanisch toetsenbord staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
FrankPC schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:59:
Omdat ik mijn PC heb verplaatst, heb ik mijn toetsenbord even 'unplugged'. Toen ik hem daarna weer aansloot, werkte hij niet meer via PS2 (icm de meegeleverde USB tot PS2 adapter), maar alleen nog via USB. Iemand een suggestie/oplossing? Het toetsenbord in kwestie is een Filco MJ2 Ninja met MX Brown.
PS/2 is in ieder geval niet hotpluggable. Stond de computer aan? Doet een ander PS/2 toetsenbord het nog wel op de poort?

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 07-08-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
begintmeta schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:18:
[...]

PS/2 is in ieder geval niet hotpluggable. Stond de computer aan? Doet een ander PS/2 toetsenbord het nog wel op de poort?
Ik heb het zowel met de pc aan als met de pc uit geprobeerd, beide zonder resultaat. Helaas heb ik geen ander PS/2 toetsenbord in huis om het te testen, maar ik weet zeker dat de poort niet beschadigd is door het transport (mn kast staat op wieltjes en ik heb hem 10m van z'n oude plaats gereden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Ik wilde vandaag mijn bestelling plaatsen bij de mensen van The Keyboard Company, is mijn model WEER uitverkocht! Waarom hebben zij niet gewoon een paar honderd van die keyboards in stock... ?!
Het is gewoon irritant om te moeten wachten tot eind september (nagevraagd).

--
Vanwege haast en een rare drang om geld uit te geven toch maar gegaan voor een bedrukte Filco. Voor op de werkvloer is dat toch ook wat handiger voor omstanders. Ik verbaas me er regelmatig over hoe slecht iemand de qwerty layout kent, terwijl deze wel blind kan typen!
Anywho... weekje wachten. :O

[ Voor 36% gewijzigd door vpm op 08-08-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Richard P schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:10:
[...]
Brown is als Blue maar niet clicky
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Vind blue's een compleet andere aanslag hebben dan brown's.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

begintmeta schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:18:
Omdat ik mijn PC heb verplaatst, heb ik mijn toetsenbord even 'unplugged'. Toen ik hem daarna weer aansloot, werkte hij niet meer via PS2 [...]

Ik wissel dagelijks mijn tobo aangesloten op PS/2. Ik haal 's-ochtends de USB eruit, in de doos en hop. 's-avonds sluit ik hem ongeacht of de pc aan of uit staat gewoon weer aan.

Je moet de PS2 wel goed aandrukken, want die pinnetjes vereisen volledig contact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
  • Laatst online: 20-07-2024
Iemand enig idee via welke weg ik het beste dit keyboard kan aanschaffen (met Reds)? http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/stealth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:28:
Woohoo, ik heb sinds eergisteren mijn Filco Majestouch2 met Cherry MX Blue. Wat een leuk bord!
Heb em nu een jaar; absoluut fantastisch!!! Hoeveel heb je ervoor moeten betalen? (Die van mij heb ik in Japan gekocht, dus geen idee van de prijzen hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het gaat om een fullsize Cherry MX Brown keyboard met backgroundverlichting (liefst wit, maar eventueel blauw)

Zit nu toch te twijfelen of ik zal wachten totdat de Ducky DK9008S2 weer leverbaar wordt of dat ik toch voor de Ducky DK2108S kies.
Behalve het prijsverschil, kan iemand me nou duidelijk maken wat nou eigenlijk het verschil is tussen de DK2108S en de DK9008 S2?
Want ze hebben beiden backgroundverlichting, beiden dezelfde layout, verkrijgbaar met MX Browns. Maar waar zitten nou de verschillen? Het is me niet duidelijk waar nou die 30 euro meerprijs in zit... :?

En, heeft iemand ervaring met de instelbaarheid van de backgroundverlichting? Is het minimum niveau echt beschaafd of alsnog behoorlijk fel?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

ehtweak schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:52:
En, heeft iemand ervaring met de instelbaarheid van de backgroundverlichting? Is het minimum niveau echt beschaafd of alsnog behoorlijk fel?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40663574

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:51
Ik heb een Corsair K70(review) gekocht. Kost was maar nog geen minuut spijt van gehad. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ehtweak schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:52:
Behalve het prijsverschil, kan iemand me nou duidelijk maken wat nou eigenlijk het verschil is tussen de DK2108S en de DK9008 S2?
Want ze hebben beiden backgroundverlichting, beiden dezelfde layout, verkrijgbaar met MX Browns. Maar waar zitten nou de verschillen? Het is me niet duidelijk waar nou die 30 euro meerprijs in zit... :?
Iemand? Want ik zie eigenlijk weinig verschil, behalve het typenummer... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
ehtweak schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:44:
[...]

Iemand? Want ik zie eigenlijk weinig verschil, behalve het typenummer... :?
Met de S2 kan je led verlichting aanpassen. je het verschillende modes verlichting. ook zijn de media toetsen ander boven je numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb nu een Unicomp classic 104 Dvorak (buckling springs) en een Steelseries 6gv2 US(Cherry MX Black) thuis staan.

Waar zal ik nu voor gaan kijken? Weet er nog iemand een leuke tenkeyless keyboard, met een doosje of opbergtasje zodat ik die veilig kan meenemen? Ik reis veel van klant naar klant(Computerhulp bij studentaanhuis) en zou graag een mechanisch toetsenbord meenemen. Straks ga ik een jaar lang stage lopen, en dan zou een degelijk mechanisch toetsenbord vast ook niet misstaan.

Ik zoek iets dat niet meer dan 120 euro mag kosten, zelfs met verzendskosten daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heeft iemand al eens zo'n Cherry MX-Board gezien? Lijkt erop dat dat een wat 'jeugdigere G80-3000' is. Prijs zou best aardig zijn, 50-60euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
royb3 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:01:
Ik heb nu een Unicomp classic 104 Dvorak (buckling springs) en een Steelseries 6gv2 US(Cherry MX Black) thuis staan.

Waar zal ik nu voor gaan kijken? Weet er nog iemand een leuke tenkeyless keyboard, met een doosje of opbergtasje zodat ik die veilig kan meenemen? Ik reis veel van klant naar klant(Computerhulp bij studentaanhuis) en zou graag een mechanisch toetsenbord meenemen. Straks ga ik een jaar lang stage lopen, en dan zou een degelijk mechanisch toetsenbord vast ook niet misstaan.

Ik zoek iets dat niet meer dan 120 euro mag kosten, zelfs met verzendskosten daarbij.
Misschien iets 60%, zoals een Poker II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Zoals deze? http://mechanicalkeyboard...hp?l=product_detail&p=459

Ziet er wel heel netjes uit :)

Heb je misscien ook een idee of er een soort houder bijzit of te vinden is? zodat de toetsen er niet afvallen onderweg? dat was bij mijn steelseries ook vaak aan de hand. maar die is ook een stuk groter en daarom onhandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
royb3 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:45:
Zoals deze? http://mechanicalkeyboard...hp?l=product_detail&p=459

Ziet er wel heel netjes uit :)

Heb je misscien ook een idee of er een soort houder bijzit of te vinden is? zodat de toetsen er niet afvallen onderweg? dat was bij mijn steelseries ook vaak aan de hand. maar die is ook een stuk groter en daarom onhandiger.
De toetsen eraf vallen? Het lijkt me sterk dat er hele toetsen van je toetsenbord afvallen, kan ik me niet voorstellen. Misschien bedoel je de keycaps, maar alsnog lijkt mij dat onwaarschijnlijk (uitgaande van de ervaringen met mijn Filco).

Ik denk dat een laptoptas voor minilaptops de klus wel zal klaren, maar er bestaan ook speciale keyboard-carrying-cases. Ze bestaan sowieso voor de HHKB Pro2, dus waarschijnlijk ook wel voor andere modellen. Het lijkt me echter dat een kleine laptoptas makkelijker en ook voor minder geld te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ik bedoel inderdaad de keycaps. Mijn steelserie past niet in mijn laptoptas, dus die gaat soms in een aldi boodschappentas mee. De switches zijn heel stevig, die kunnen er niet zomaar uitvallen. maar voor de keycaps heb je geen keypuller nodig, dat trek je er met je vingers uit. vrij gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Heeft iemand ervaring met deze website? Ze hebben gratis verzending naar nederland. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Nieuwe pics S3 :)

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/green_2_zps192e74f0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/green_1_zpsdae33404.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/green_zps652dcb03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/White_2_zps5749e8b1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/White_1_zps4ffbefc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/White_zpsa9f3d854.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/orange_2_zps98695faa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/orange_1_zps902faf3f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/orange_zps768a8427.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/Purple_2_zpsece5086e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/Purple_1_zps4ec66e6c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/Purple_zpsb569afaa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Net degene die ik besteld heb niet :D (de gele). Hoop dat er binnenkort een update komt over de levering van mechanical keyboards. Ik zit nu iedere dag op YouTube naar het geluid van Cherry MX browns te luisteren haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Na wat zoeken in de oude hardware berg naar een Razer Deathadder, kwam ik deze ook nog tegen:

Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/3271/d1rf.png

Een Focus FK-6000. Zitten namaak witte alps in volgens mij (clicky tactile met het punt erg laat). Nu nog een adapter vinden. :X

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
vreemd layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Doodnormale layout zul je bedoelen. Dit stamt nog uit de tijd dat we geen Windows-toetsjes hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Ik vind het ook een rare layout, omdat het een soort kruising is tussen ISO en ANSI: een lange linkershift (ANSI) met een grote enter/zonder pipekey (deze tekens : \ en |) (ISO).

Heb je al gekeken naar de keycaps, of het misschien doubleshot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

FrankPC schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:53:
Ik vind het ook een rare layout, omdat het een soort kruising is tussen ISO en ANSI: een lange linkershift (ANSI) met een grote enter/zonder pipekey (deze tekens : \ en |) (ISO).

Heb je al gekeken naar de keycaps, of het misschien doubleshot zijn?
Het is inderdaad een layout uit een windowskey-loos tijdperk. Hoewel het denk ik gebruikelijker is dat de \ toets dan niet op die plaats zit, maar boven de enter ja.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/9atnap.jpg

Extra 'dingetje' in de cap is toch doubleshot? Maar het is een el cheapo bord, dus kan ook allemaal voor de show zijn. :p Andere niet bijzondere cap is van de Steelseries 6GV2.

Ik heb eigenlijk niet zoveel verstand van toetsenborden, maar hoewel het internet zegt dat er alp switches inzitten, lijken me dit toch geen alps switches btw?

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 10-08-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Je foto doet het niet voor mij, heb het met verschillende browsers geprobeerd.

EDIT: zodra ik dit gepost heb doet hij het meteen -.-

Afgaande op de foto zou ik zeggen dat het doubleshot is, maar geen Alps. Ziet er uit als een soort Cherry MX, heb je een bord waarmee je kunt testen of ze op normale Cherry MX passen?

[ Voor 37% gewijzigd door FrankPC op 10-08-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:33:
[...]

[afbeelding]

Extra 'dingetje' in de cap is toch doubleshot? Maar het is een el cheapo bord, dus kan ook allemaal voor de show zijn. :p Andere niet bijzondere cap is van de Steelseries 6GV2.

Ik heb eigenlijk niet zoveel verstand van toetsenborden, maar hoewel het internet zegt dat er alp switches inzitten, lijken me dit toch geen alps switches btw?
Dat is double-shot ja (heb ik hier ook op mijn Filco zitten). De rest weet ik niet :).

Die Ducky is wel leuk als je into tribals bent 8)7 :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Ik denk dat ik het heb:

http://deskthority.net/wiki/Futaba_clicky_switch

Raar ding. :p

Caps passen op mijn 6GV2 btw.

[ Voor 75% gewijzigd door Gundogan op 10-08-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
Tweakers heeft een mechanisch toetsenbord topic, supervet! Goedenavond allemaal!

Ik had laatst besloten dat ik na anderhalf jaar toch nog niet helemaal goed heb kunnen wennen aan mijn Razer Blackwidow (2012 versie met MX Blue). Ik typ best vaak op mijn Thinkpad en het low profile laptop toetsenbord bevalt me zeer.

Ik heb vrijdag daarom de Cherry G84-4100 besteld bij een of ander winkeltje. Een low profile mechanisch toetsenbord met Cherry ML switches, ik ben benieuwd.

Ik heb er blijkbaar echt veel te veel voor betaald, een paar maanden geleden stonden ze voor $20 op ebay, maarja nederland he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

royb3 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:57:
Ik bedoel inderdaad de keycaps. Mijn steelserie past niet in mijn laptoptas, dus die gaat soms in een aldi boodschappentas mee. De switches zijn heel stevig, die kunnen er niet zomaar uitvallen. maar voor de keycaps heb je geen keypuller nodig, dat trek je er met je vingers uit. vrij gemakkelijk.
Even mee bemoeien:
Toch vind ik dit niet gezond klinken. Dan ben ik des te blijer met mijn Filco's (2e onderweg). Uiteraard kun je de caps er wel met je vingers aftrekken (no pun ;w ), maar ik zou toch oppassen dat de switches niet beschadigen!

Een kb tas oid zou je natuurlijk ook zelf kunnen fröbelen. Ik neem tot op heden nog altijd de originele doos (TKL versie past goed in 17" sleeve/vak).

[ Voor 0% gewijzigd door vpm op 12-08-2013 14:18 . Reden: wat kun je er vanaf trekken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'middag Tweakers,

Tijdje terug sinds ik iets heb toegevoegd aan dit topic, maar ik ben op zich nog steeds op zoek naar een relatief goedkoop reliable full-size mechanisch toetsenbord met brown switches en US layout. Dit is toch verdomd lastig. Ik heb overwogen een tobo van de duurdere merken te nemen maar zoveel heb ik er ook niet voor over, of dan toch maar een andere type switch omdat deze makkelijker te krijgen zijn in Europa, oa de CM Quickfire met red switches.

Enigsinds tot mijn verbazing liep ik bij het nazoeken van de artikelnummers van de Quickfire tegen deze aan bij Misco: CM Quickfire Ultimate Brown US International. Heb het even nagezocht, maar de Ultimate schijnt CM's nieuwe full-size board met backlid te zijn, maar klaarblijkelijk met non-lineaire switches te krijgen in NL? Ik heb de feedback van Misco maar even ingevuld (ze zijn denk ik ook de goedkoopste, heb niet uitgebreid gezocht) om te vragen of dit alles inderdaad klopt en of hij op voorraad is.

Heeft iemand ervaring met de Ultimate en/of brown versie en of deze hier te krijgen is? Ik houd jullie nog wel op de hoogte van de feedback van Misco.

EDIT: ik heb deze versie in ieder geval net wel aangegeven voor de pricewatch. Beschikbaarheid volgt nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
  • Laatst online: 14-07-2024
Toevallig ben ik ook op zoek naar een budget toetsenbord met brown switches in international layout. Dus houdt me op de hoogte! :)

Trouwens, ook Azerty heeft de CM Storm Ultimate al op de site staan.

[ Voor 35% gewijzigd door Calavoow op 12-08-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azerty bevestigt wat ik al dacht aan andere sites te zien: ik denk dat deze tobos nog binnen moeten komen, ik zie pas sinds augustus uberhaubt logs van de Ultimate. Het zou wel een enorm slimme stap zijn van CM om brown switches in een Europa te releasen, en dan gelijk met een nieuw tobo. Even afwachten maar, maar ik denk wel dat mijn keuze gemaakt is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik heb zelf thuis een Filco Ninja Majestouch-2 TKL (MX Brown) en onderweg (bij de douane) een Poker 2 (MX Blue).

De Poker 2 is bedoeld voor onderweg naar stage, school etc maar ik vraag me af hoe ik hem eigenlijk het beste mee kan nemen. Ik wil natuurlijk niet dat zo'n duur toetsenbord al snel beschadigd raakt of kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
luccyboy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:47:
en onderweg (bij de douane) een Poker 2 (MX Blue).
Waar haal jij je toetsenborden buiten Europa vandaan, ebay? Enig idee wat de invoerrechten zijn voor toetsenborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
WitchHunter schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Waar haal jij je toetsenborden buiten Europa vandaan, ebay? Enig idee wat de invoerrechten zijn voor toetsenborden?
Deze komt van http://techkeys.us/collections/keyboards/products/poker-2, maar via een aparte deal op het geekhack.org forum

De Filco komt van http://www.keyboardco.com...ctile-action-keyboard.asp

Hier is ook nog een complete 'shopping guide' http://www.reddit.com/r/M...s/wiki/recommendedsellers

[ Voor 24% gewijzigd door luccyboy op 12-08-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
  • Laatst online: 14-07-2024
De pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Brown switch) staat me ook wel aan. Hij is alleen vanuit het buitenland beschikbaar zoals Amazon. Zijn er nog winkels binnen Nederland die dit verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Dankjewel luccyboy, hoe zit het verder met invoerrechten? Is invoercalculator.nl een goede indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
WitchHunter schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:19:
Dankjewel luccyboy, hoe zit het verder met invoerrechten? Is invoercalculator.nl een goede indicatie?
Inklaring is nog niet voltooid, maar bij de Poker 2 track & trace pagina staat nu
"Inklaringskosten (internationale zending): betaal €23,29 gepast en contant aan de pakketbezorger."

De Filco kwam vanuit Engeland en hoefde ik aan de deur niet extra voor te betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door luccyboy op 13-08-2013 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:49:
'middag Tweakers,

Tijdje terug sinds ik iets heb toegevoegd aan dit topic, maar ik ben op zich nog steeds op zoek naar een relatief goedkoop reliable full-size mechanisch toetsenbord met brown switches en US layout. Dit is toch verdomd lastig. [..] CM Quickfire met red switches.
[..]

Heeft iemand ervaring met de Ultimate en/of brown versie en of deze hier te krijgen is? Ik houd jullie nog wel op de hoogte van de feedback van Misco.
Zoek je iets goedkoops, maar wil je wel kwaliteit: Neem een Ducky. Ze zien er net zo belachelijk uit als die van CM, maar zijn naar mijn idee een stukje degelijker.

Ik heb dan geen ervaring met beide. Lees het topic even goed door. :Y)

In Nederland is weinig aandacht voor mechanische tobo's en moeten we het dus voornamelijk doen met speelgoedtoestellen. Als je echt serieus bent (i.e. typen zit in je vak) bespaar niet te veel en laat hem overkomen van onze Westerburen. Dan heb je top of the line Filco, Matias, Happy Hacking, Topre en nog wat meer.
Tenkeyless modellen zijn ook heel makkelijk mee te nemen naar school/werk (17" pocket), full size wat minder.

Omdat je 't waard bent :9

[ Voor 22% gewijzigd door vpm op 13-08-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, mijn Nighthawk X8 review staat in de Nederlandse shopping guide! 8)

Moet de foto's van de review eigenlijk eens updaten. Even zusje vragen om betere foto's te maken, ben zelf niet zo'n held met een spiegelreflex camera. Verder dan 'automatisch' kom ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vpm schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:22:
[...]

Zoek je iets goedkoops, maar wil je wel kwaliteit: Neem een Ducky. Ze zien er net zo belachelijk uit als die van CM, maar zijn naar mijn idee een stukje degelijker.

Ik heb dan geen ervaring met beide. Lees het topic even goed door. :Y)

In Nederland is weinig aandacht voor mechanische tobo's en moeten we het dus voornamelijk doen met speelgoedtoestellen. Als je echt serieus bent (i.e. typen zit in je vak) bespaar niet te veel en laat hem overkomen van onze Westerburen. Dan heb je top of the line Filco, Matias, Happy Hacking, Topre en nog wat meer.
Tenkeyless modellen zijn ook heel makkelijk mee te nemen naar school/werk (17" pocket), full size wat minder.

Omdat je 't waard bent :9
Het topic is mij niet onbekend, ergens in de zwerm van vragen, meningen en oproepen heb ik wat posts staan waar ik in principe om hetzelfde heb gevraagd.

De probleem in de prijs zit hem in het feit dat ik nul ervaring heb met mechanische tobos, (misschien muv een oud IBM model lang geleden). Alhoewel ik iedereen best wil geloven dat ik met een Ducky, Filco ed kwaliteit een heel goed tobo krijg, moet hier wel van op aan. Om dan al te beginnen bij 150 euro voor een Ducky word me wat te gortig. Heb altijd ingezet op 90 à 100 euro max.

Tevens is het gebruik een mix; als wetenschapper in opleiding maak ik bijna mijn werk van efficient typen, maar thuis ben ik ook een aardige MMO gamer, vandaar de keuze voor bruine switches. Het probleem met een TKL tobo om mee te nemen van thuis naar werk is dat ik denk dat mijn collegas op stage het niet zo geweldig vinden als ik op een brown switch toetsenbord ga zitten rammen. En, de logistiek om het steeds mee te nemen vind ik ook geen geweldig vooruitzicht.

Een 'goedkopere' mechanisch tobo kopen is meer voor mezelf een test of ik het wat vind, en voornamelijk voor thuisgebruik en gaming. Dan kan ik altijd nog beslissen een duurdere versie ernaast te kopen, die thuis zetten en de goedkopere mee naar stage/werk.

Dank voor het inzicht, maar onbekend met Ducky en Filco etc ben ik niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
vpm schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:13:
[...]

Even mee bemoeien:
Toch vind ik dit niet gezond klinken. Dan ben ik des te blijer met mijn Filco's (2e onderweg). Uiteraard kun je de caps er wel met je vingers aftrekken (no pun ;w ), maar ik zou toch oppassen dat de switches niet beschadigen!

Een kb tas oid zou je natuurlijk ook zelf kunnen fröbelen. Ik neem tot op heden nog altijd de originele doos (TKL versie past goed in 17" sleeve/vak).
Natuurlijk zitten de ene caps wel losser dan de ander. maar gelukkig hoef ik em niet mee te nemen, athans. ik gebruik die steelseries voornamelijk bij het spelen van games. Voor het tikwerk zit ik altijd achter mijn unicomp. die is helaas nog een stukje groter. Als ze een unicomp spacesaver verkochten zonder numpad had ik die besteld in plaats van deze. maar die boden ze niet aan. De unicomp heeft trouwens vreemde keycaps.

Verwijderd

Update van de feedback van Misco over de CM QuickFire Ultimate:

"Helaas, dit is geen mechanische toetsenbord.".

Ok, die hebben er dus nul kaas van gegeten want dat is het eerste wat je leest op CM.com. Helemaal irritant is dat mijn eerste vraag, of hij leverbaar is, niet eens beantwoord is vanwege de negatieve reactie m.b.t. mechaniek. Azerty is goedkoper maar de levertijd iets langer, maar als Misco zo omgaat met klantvragen bestel ik wel bij Azerty.

• Richard P
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:36:
Update van de feedback van Misco over de CM QuickFire Ultimate:

"Helaas, dit is geen mechanische toetsenbord.".

Ok, die hebben er dus nul kaas van gegeten want dat is het eerste wat je leest op CM.com. Helemaal irritant is dat mijn eerste vraag, of hij leverbaar is, niet eens beantwoord is vanwege de negatieve reactie m.b.t. mechaniek. Azerty is goedkoper maar de levertijd iets langer, maar als Misco zo omgaat met klantvragen bestel ik wel bij Azerty.
Ugh.. mij waren ze ook kwijt als klant. Gewoon voor de iets langere levertijd gaan, ongeacht de prijs. Ik wacht ook al drie weken op m'n Ducky Shine 3, maar ik heb best geduld. Wat zijn nou een paar weken over de hele levensduur van zo'n keyboard?

Verwijderd

Even doorspelen vanuit Azerty: ik heb ze net gemailed om zeker te zijn over de levertijd van de CM Quickfire Ultimate en krijg binnen een groot uur (!, zo snel heb ik zelden meegemaakt) een mail terug dat de levertijd tussen 2 a 3 werkweken zit, dus zeg inderdaad 10+ werkdagen. Dat valt op zich mee.

• DeadKennedy
  • Laatst online: 02:43
Mijn toetsenbord:
CM Storm Quickfire Rapid Red met gedeeltelijk keycaps van een Cherry G81-3000 (met O-ring mod).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zlFG1a0.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DeadKennedy op 15-08-2013 17:26 ]

WEBN & chill (@IBKR)

• WitchHunter
WDAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Zo zo, iemand let op. Had ik niet eens gezien.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Op de Facebook pagina van Ducky hebben ze het over de mogelijkheid om nieuwe firmware te installeren op de Shine 3. Binnenkort komen ze zelfs met een nieuwe lighting mode _/-\o_ Ben benieuwd wat dat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Xyphoid schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:15:
[...]

Zo zo, iemand let op. Had ik niet eens gezien.
Ik zou graag willen zeggen dat ik dit expres heb gedaan om te kijken of er iemand achter komt, maar helaas had ik het ook niet door :) Spreekt wel voor mijn blinde typen. Nu hou ik het wel zó natuurlijk, kijken wanneer mijn vriendin/vrienden erachter komen :)

[ Voor 12% gewijzigd door DeadKennedy op 16-08-2013 11:13 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
DeadKennedy schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:13:
Ik zou graag willen zeggen dat ik dit expres heb gedaan om te kijken of er iemand achter komt, maar helaas had ik het ook niet door :)
Goedkope manier ook om een DAS keyboard te hebben :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:39:
[...]

:+

De eerste TLK DAS overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
MiBe schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:12:
[...]

:+

De eerste TLK DAS overigens ;)
TLK DAS = TKL ASD? ;)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Brad Pitt schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:39:
[...]

Als ik de toetsen van mijn Model M af trek heb ik lekker ook een goedkoop DAS keyboard :P Onder de key caps heb je als het ware blanco toetsen, iets kleiner zitten :) Zie bovenste rijen in het plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRS975NzvYWVTsq7nOl8UKsp3MuoXSk6ImA6gh23UF5HwHFIeJbgg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik had graag overgestapt van mijn Roccat Arvo naar een even compact toetsenbord. De keuze is al snel gevallen op de CM Storm QuickFire TK omdat die er praktisch identiek uitziet zoals de gene die ik nu heb.

Probleem is nu dat ik in Belgie woon, en hier gebruiken wij een AZERTY indeling. Overal waar ik zoek; tweakers pricelist, beslist.be, alternate enz is er geen Belgische indeling beschikbaar. Nochtans zou het moeten bestaan in azerty als ik deze video bekijk: http://youtu.be/6je3Q2yv6h4?t=1m11s

Kan er iemand mij helpen?

Thanks

ps: Kan ik die cherry knoppen niet gewoon verplaatsen? Zodat ik een azerty indeling heb?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Soms kan je de keycaps wel wisselen in een ander layout. maar als ik mijn steelseries(met us international) naar dvorak omtover dan zijn de ene toetsen hoger dan het ander, omdat er een soort boog door de rijen loopt.

Overigens kun je in windows bepalen dat je met azerty wilt tikken, dus je zou dat blind kunnen doen?

Mijn unicomp heb ik in dvorak bestelt, en dat werkt alleen wanneer mijn layout in het OS op qwerty staat. Ze hebben dat zo in de controller geprogrammeerd bij unicomp.

[ Voor 38% gewijzigd door royb3 op 17-08-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WitchHunter schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:29:
Tweakers heeft een mechanisch toetsenbord topic, supervet! Goedenavond allemaal!

Ik had laatst besloten dat ik na anderhalf jaar toch nog niet helemaal goed heb kunnen wennen aan mijn Razer Blackwidow (2012 versie met MX Blue). Ik typ best vaak op mijn Thinkpad en het low profile laptop toetsenbord bevalt me zeer.

Ik heb vrijdag daarom de Cherry G84-4100 besteld bij een of ander winkeltje. Een low profile mechanisch toetsenbord met Cherry ML switches, ik ben benieuwd.

Ik heb er blijkbaar echt veel te veel voor betaald, een paar maanden geleden stonden ze voor $20 op ebay, maarja nederland he 8)7
Meh. Heb zo'n bordje hier nieuw en ongebruikt liggen, stond tijdlang in V&A zonder dat iemand interesse had :'(

Jammer dat je al besteld hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:57:
Hallo ik had graag overgestapt van mijn Roccat Arvo naar een even compact toetsenbord. De keuze is al snel gevallen op de CM Storm QuickFire TK omdat die er praktisch identiek uitziet zoals de gene die ik nu heb.

Probleem is nu dat ik in Belgie woon, en hier gebruiken wij een AZERTY indeling. Overal waar ik zoek; tweakers pricelist, beslist.be, alternate enz is er geen Belgische indeling beschikbaar. Nochtans zou het moeten bestaan in azerty als ik deze video bekijk: http://youtu.be/6je3Q2yv6h4?t=1m11s

Thanks

ps: Kan ik die cherry knoppen niet gewoon verplaatsen? Zodat ik een azerty indeling heb?
Op Amazon.fr :)
Ik weet niet of de Franse Azerty verder nog veel verschilt van de Belgische Azerty. Als omschrijving staat er Azerty Blanc bij, dus ik denk het een witte is. Plaatje is van een QWERTY.

[ Voor 3% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-08-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 07:25
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:57:

Thanks

gamegear.be heeft hem : http://www.gamegear.be/cm-storm-quickfire-pro-be-azerty

Net zoals Tones : http://tones.be/product/quickfire-pro-red

Ikzelf wou ook eerst deze kopen maar vond hem echt nergens met Brown switches :(
Ik ga nu misschien voor de Ducky shine III gaan , is wel nog even wachten en heel wat duurder maar daar weet ik tenminste van dat je op mechanicalkeyboards.nl hem kan vinden met azerty indeling en brown switches.
Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.