Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

RoaDHouse schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:53:
Blues zijn veel minder gevoelig dan reds ....... 100% zeker weten.
Dat klopt en is ook terug te vinden in de startpost van dit topic. Er zit alleen wel een groot verschil tussen die reds en de blues, namelijk de voelbare en hoorbare feedback. De reds hebben geen enkele vorm van feedback terwijl je bij de blues het zowel hoort als voelt. Ik merk bij mijn browns dat ik daar wel gebruik van maak. Op de een of andere manier zegt het mij dat ik de toets heb ingedrukt. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik hier veel makkelijker blind op tik dan op mijn andere toetsenborden (die allen rubberdome zijn). Dat zou ook kunnen bijdragen aan de ervaring dat het veel lichter tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
R4VANG3R schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:45:
Weet iemand wanneer/waar de Corsair K70 MX Brown te koop is? Corsair zei Juli maar dat is het al een tijdje en kan hem nergens vinden..
Enig idéé of de K95 ook in brown komt? want ik zit inmiddels al een week te wachten op m'n US layout K95 (reds), maar deze is dus nergens meer op voorraad (en is ook onbekend bij alle leveranciers).

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoewel ik eigenlijk liefst een sub €50 Cherry G80-3000 (met blauwe schakelaars) had genomen ben ik uiteindelijk bij een tweedehands Filco (met bruine schakelaars) beland, met 'IMSTO-keycaps'. Eigenlijk zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G2tL4l.jpg
Maar dan een 104-toetsen-model. Beval prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-01 19:02
begintmeta schreef op zondag 14 juli 2013 @ 08:40:
Hoewel ik eigenlijk liefst een sub €50 Cherry G80-3000 (met blauwe schakelaars) had genomen ben ik uiteindelijk bij een tweedehands Filco (met bruine schakelaars) beland, met 'IMSTO-keycaps'. Eigenlijk zoals deze:
[afbeelding]
Maar dan een 104-toetsen-model. Beval prima
Ik heb ook een Fulco met MX Browns, en precies die keycaps staan bij mij op de planning! Indien je ook de stock keycaps erbij krijgt (of ervaring hebt met andere toetsenborden), kun je dan een vergelijking maken tussen deze twee?

EDIT: en die translucent Click-Clack skull zit er waarschijnlijk ook niet bij? :)

[ Voor 6% gewijzigd door FrankPC op 14-07-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoosterhof
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09-2022
Review Ducky toetsenborden.

Ik vergelijk de diverse borden steeds met de Ducky DK 9008 G2 pro. Alle borden van Ducky hebben een gewicht tussen de 1,2 en 1,4 kilo. Ieder bord kun je instellen met een N-key rollover of een 6-key rollover, en het uitschakelen van de Windows toets door middel van dipswitches of een combinatie van de FN key met een F-key.

Uitvoering: Ducky DK9008 G2 pro.
Inhoud van de doos: losse USB kabel. Keypuller en rode WASD toetsen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/thumb/534/np89.jpg

Dit vind ik een mooi toetsenbord. Het bord ziet er mooi strak uit. De WASD toetsen hebben backlight, die je aan en uit kunt zetten. De toetsen zijn niet verlicht,maar er komt een blauwe gloed achter de toetsen vandaan. Ik vind dat wel mooi. Rechtsboven op het toetsenbord zitten vier toetsen waarmee de browser, mail, verkenner en de calculator kunt starten. Grappig als je de calculator toets gebruikt en er nog een keer op drukt er een tweede calculator tevoorschijn komt en de eerste niet verdwijnt.
Sommige F-toetsen hebben een functie die je kunt gebruiken in combinatie met de FN toets.
FN+ F1 = geluid uit.
FN+ F2 = geluid zachter.
FN+ F3 = geluid harder.
FN+ F4 = play/pauze
FN+ F5 = stop
FN+F6 = page Up
FN+ F7= page Down
FN+ F9 = aanzetten leds WASD Keys.

Als je alleen de F4 toets indrukt wordt de laatste handeling herhaald. Als je alleen de F4 toets indrukt wordt de laatste handeling herhaald. Dit bedoel ik dus. >:) Er zijn verschillende versies van de G2 pro
Aan de onderkant van het bord zitten vier dip-switches. Daarmee kun je, belangrijk voor de gamers de Windows toets uitzetten. Ook kun je daar de N-key rollover aan of uitzetten. Persoonlijk vind het raar dat je ook met de dipswitches kunt instellen dat je met left control de Capss lock kunt aanzetten en met Alt toets de Windows toets kunt aan en uitzetten. Exchange position volgens de gebruiksaanwijzing.

Er zijn verschillende versies van de Ducky DK9008 G2 pro. Er is ook een special edition (SE) met drie verschillende uitvoeringen. Op de afbeelding hieronder zie je de Style 3.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/thumb/844/4f8h.jpg

Ducky Shine 2.
Inhoud van de doos: losse USB kabel, rode WASD toetsen en keypuller.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/thumb/856/3wmj.jpg

Het verschil met de Ducky Shine 2 en het toetsenbord wat ik hier boven heb beschreven is direct duidelijk. De Shine heeft een complete backlight. Het toetsenbord wat ik heb heeft groene verlichting. Ik heb er ook één met oranje verlichting. Persoonlijk vind ik de groene verlichting wel wat hebben, ziet er wat meer classy uit.
Ook zit er verschil in de beschikbare toetsen. De vier toetsen rechtsboven voor de calculator, verkenner, browser en mail zitten ook op dit toetsenbord. Ook de combinatie met de FN toets in combinatie met de F toetsen die ik hier boven beschrijf is gelijk. Maar op Shine kun je met F11 en F12 de led verlichting feller en zwakker maken. Dat is een mooi extraatje. Met de FN en F10 toets kun je nog een paar dingen uithalen. Als je de F10 toets 1 keer intikt dan word de verlichting fel en dan weer minder fel, pulsing mode heet dat. Wie dit zou willen is voor mij een raadsel. Als je dan F10 nog keer intikt dan worden alleen de toetsen verlicht die je gebruikt, reactive mode. Als de dan F10 nog een keertje intikt dan worden de toetsen van de bovenste rij om de beurt verlicht. Scrolling tekst marquee heet dat volgens de gebruiksaanwijzing. Nog een keertje intoetsen en het nummerieke gedeelte is niet verlicht.
Je kunt ook de WASD toetsen alleen verlichten. En ook nog alleen de pijltjes toetsen, als je dat zou willen.
Opvallend is ook wel dat de symbolen die op mijn oude toetsenbord boven de 1 en de 2 staan zoals het uitroepteken en de @ op dit toetsenbord onder de 1 en 2 staan. Daar moest ik even aan wennen. Ook op dit toetsenbord zitten aan de onderkant 4 dipswitches.

Ducky Zero Shine.
Inhoud van de doos: keypuller en grijze WASD toetsen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/thumb/189/xqsh.jpg

Het verschil met dit toetsenbord en de twee andere die ik hier boven beschreven heb is dat dit toetsenbord geen losse USB kabel, maar een vaste kabel en geen dipswitches. Je kunt N-key rollover instellen door de FN + F12 in te toetsen. De windows toets schakel je uit door FN + F10 te gebruiken. Ik vind dit een groot voordeel ten opzichte van de dipswitches. Tijdens het gamen kun je even eenvoudig terug schakelen naar je bureaublad. Het toetsenbord is ook volledig verlicht. Je kunt de intensiteit van de ledjes instellen met de F-toetsen De felste stand van de led verlichting doet gewoon pijn aan je ogen. Dit toetsenbord heeft ook een pulsing mode. De vier toetsen aan de rechterkant boven zijn nu om je geluid harder, zachter en uit te zetten. De toets van de calculator is gebleven.

Conclusie.

Welk toetsenbord je ook kiest van Ducky. Ze zijn allemaal heel degelijk gebouwd. Het is meer een keuze tussen bepaalde aspecten. Bijvoorbeeld wel of geen dipswitches. Volledige led verlichting of alleen WASD keys. Ik vind dipswitches lastig om bijvoorbeeld de windows-key uit te zetten. Sommige features vind ik wat onzinnig zoals op de Ducky shine 2. Voor mij hoeft er geen scrolling tekst marquee, pulsing of reactive mode op te zitten. Meer voor in een etalage denk ik dan. De belangrijkste keuze zal voor iedereen toch de beschikbare switches zijn. Ik wil graag de Ducky zero shine, omdat je dan met de FN toets de windows toets kunt uitzetten. Maar ik wil ook clear switches. Mocht het zo zijn dat die combinatie niet mogelijk is dan kies ik voor een tobo met clear switches.

[ Voor 163% gewijzigd door willemoosterhof op 16-07-2013 09:17 . Reden: Tikfout verbeterd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
FrankPC schreef op zondag 14 juli 2013 @ 09:09:
...
k heb ook een Fulco met MX Browns, en precies die keycaps staan bij mij op de planning! Indien je ook de stock keycaps erbij krijgt (of ervaring hebt met andere toetsenborden), kun je dan een vergelijking maken tussen deze twee?
Vind het lastig te vergelijken, ik heb de laatste tijd vooral laptoptoetsenborden en goedkope logitechs gebruikt, daar doet het niet voor onder in ieder geval :P.Geen originele keycaps erbij gehad. De IMSTO-caps zijn verder degelijk gemaakt, je ziet wat kleine spuitsporen als je ze nauwkeurig bekijkt (kan je ook verwachten), maar opdruk en vorm is uitstekend, ook die (vorm dan) van de spatiebalk. De toetsen zijn IMHO in ieder geval haptisch prettig, en de optisch bevallen ze me ook. Doet me weer wat aan vroeger denken. Als ik zelf een set uit zou kiezen had ik misschien het lichtblauwe 6-toetsen-blok of de daarboveenliggende PrtScr etc toetsen grijs gedaan om het wat op te breken (en misschien ook wel helemaal andere kleuren voor alles). Ook zou ik verwijzend naar het 'Space Cadet' toetsenbord wat andere opdruken voor de modifiers genomen.
Afbeeldingslocatie: http://xahlee.info/kbd/lisp_kbd/space-cadet_keyboard_5.jpg
EDIT: en die translucent Click-Clack skull zit er waarschijnlijk ook niet bij? :)
Inderdaad, ik heb een volledig standaard set, behoudens een AltGr en blanco Winkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58
@willem

Dat van die rekenmachine is Windows eigen, die opent ook bij mijn werklogitech (MK7xx) elke keer een nieuwe calculator.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoosterhof
Senor Sjon schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:13:
@willem

Dat van die rekenmachine is Windows eigen, die opent ook bij mijn werklogitech (MK7xx) elke keer een nieuwe calculator.
Ik had het nog nooit eerder gezien op een tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523386

Hallo,

Ik ben vanalles aan't vernieuwen aan mijn PC, en nu is mijn (nu nog niet mechanische) keyboard aan de beurt. Ik heb best wat budger er aan over en kwam na wat zoeken deze mooie topic tegen met allemaal fantastische info in de topic starter.

De ducky toetsenborden bevallen me het meest, maar de voorwaarde voor mij is dat het wit moet zijn moet zijn, het liefst backlit.

In nederland is dat niet verkrijgbaar, op de ebays zie ik ze wel staan, maar het is nergens gewoon wit.. Hebben jullie hier nog goede ideeën voor? Misschien ook met alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Backlit en budget gaat niet helemaal samen. Als je dan ook nog per se witte backlight wil, dan word het helemaal moelijk.

Deze Ducky Zero SE heeft blauw backlight en is niet extreem prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg juist dat ik wel wat budget heb, dus wel wat geld voor een goed toetsenbord.

Het gaat erom dat alles wit is, dus ook de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een wit mechanisch toetsenbord, da's een lastige. Naar mijn weten zijn er geen witte Ducky borden, hooguit aluminium (grijs dus). CM Storm heeft de QuickFire TK wel in het wit uitgebracht maar die beschikt weer over zwarte keycaps, die zou je eventueel door witte kunnen vervangen. Denk dat de keuze verder vrij beperkt is helaas.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Anoniem: 523386 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:39:
Ik zeg juist dat ik wel wat budget heb, dus wel wat geld voor een goed toetsenbord.

Oh sorry, ik begreep dat je 'wel wat budget' over had voor een nieuw toetsenbord.

Maar zoals hierboven ook al gezegd is, een witte, dat gaat lastig worden! Je kunt wel witte keysets bestellen en dan de rest van de body zelf wit maken. Wel prijzig hoor, een compleet nieuwe keyset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoosterhof
Anoniem: 523386 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:39:

Dit is het enigste wat ik voor je kon vinden.
http://www.duckychannel.com.tw/en/Shine2_special.html

en dan met dit erbij.

http://www.duckychannel.com.tw/en/keycaps.html

Maar of dat de oplossing weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovenstaande optie zou inderdaad kunnen, je moet het dan echter zonder achtergrondverlichting stellen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:24
Over ducky's in andere kleuren gesproken... Wanneer kunnen we deze* verwachten in Nederland?

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/945486_466295826778850_555748586_n.jpg

Vind hem trouwens oprecht wel cool. :>

* Het toetsenbord

[ Voor 4% gewijzigd door warcow op 17-07-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm okee... niet echt opties die heel interessant zijn, vooral omdat het nogal duur wordt zo.
Dank voor jullie hulp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoosterhof
warcow schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:52:
Over ducky's in andere kleuren gesproken... Wanneer kunnen we deze* verwachten in Nederland?

[afbeelding]

Vind hem trouwens oprecht wel cool. :>

* Het toetsenbord
Ik vind oprecht schuw lelijk, maar beauty is in the eye of the beholder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Anoniem: 523386 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:14:
Hallo,

Ik ben vanalles aan't vernieuwen aan mijn PC, en nu is mijn (nu nog niet mechanische) keyboard aan de beurt. Ik heb best wat budger er aan over en kwam na wat zoeken deze mooie topic tegen met allemaal fantastische info in de topic starter.

De ducky toetsenborden bevallen me het meest, maar de voorwaarde voor mij is dat het wit moet zijn moet zijn, het liefst backlit.

In nederland is dat niet verkrijgbaar, op de ebays zie ik ze wel staan, maar het is nergens gewoon wit.. Hebben jullie hier nog goede ideeën voor? Misschien ook met alternatieven?
Ik weet wel een paar witte toetsenborden, maar daar geldt allemaal voor (behalve de Ducky Shine 2 die hier beneden al was gepost) dat ze niet in Nederland te koop zijn. Dit geldt eigenlijk voor bijna elk mechanisch toetsenbord.

Ik zal een paar toetsenborden noemen, zodat je zelf op zoek kunt naar een verkoper (de grootste kans geef ik je op geekhack/deskthority/ebay):
Leopold FC700R White.
Een witte Filco Majestouch 2 (deze is zelfs te koop bij keyboardco.com, alleen in MX blue).
Een witte KBT Race.
Noppoo heeft ook een witte, maar daar weet ik de modelnaam niet van.
Matias Tactile Pro 2.0 and 3.0.
Cherry g80-3000.
Realforce 105UFW White.
Een witte Happy Hacking Keyboard Pro2.
Een Ducky 1087.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526529

spam

[ Voor 94% gewijzigd door Nomad op 18-07-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het blijft lastig... een mechanical keyboard US/INT layout met MX brown keys en witte backgroundverlichting, zonder verdere opsmuk.

De Corsair K70 MX brown is nog nergens leverbaar...
De Gigabyte Osmium MX brown is nog nergens leverbaar...
De Ducky DK9008S2/S3 MX brown nog niet te krijgen...

Tja, waarschijnlijk wel als ik 'm rechtstreeks uit de US laat komen, maar dan betaal je hoofdprijs door de individuele invoerrechten/BTW/transportkosten. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ik zit al tijden te kijken naar een mechanisch toetsenbord maar is die welbekende x-amor anno nu nogsteeds de enige waar geen kabeltje aan hangt? Logitech heeft in mijn ogen ook een hele mooie tegenwoordig maar het feit dat daar een kabel aan hangt maakt dat soort dingen gelijk weer een no-go voor mij. Wireless is echt een ding.

Ik heb een paar weken terug een wireless setje gescoord van Rapoo (8900p), chiclet model toetsenbord en een propere muis waar niet gelijk de naam van een of andere gamer op staat maar wel werkt met wat handige functies als een DPI button, deze vind ik dus heel tof en werkt prima. Ik ben alleen alles behalve onder de indruk van dat wireless signaal van het toetsenbord (dropout, en veel ook, tot het niveau dat ik me afvraag of ik dat ding niet moet RMA'en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb maandag mijn rappoo wireless ge-RMA'd. Het signaal was om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Hallo mensen,

ik heb vandaag een oude PC van mij oma gekregen. ( Ik krijg altijd alle oude PC's omdat ik als enige er verstand van heb.) En dan heb ik het over echt oud: ISA-poorten, seriele poorten, DIN-poorten, turbo-knoppen erop, 66 MHz, en ga zo maar door. Windows 3.1 draait perfect. Tot mijn grote vreugde kwam ik erachter dat er een mechanisch toetsenbord bij zat. Ik wilde er al lange tijd een maar ja, geen geld etc. Maar nu heb ik er dus een. Converter van DIN naar ps/2 erop en gaan maar.

Nu is mijn vraag: welke switches zitten hier in? Ik dacht aan black alps, maar die hebben een andere verbinding met de keycap. Ik kan helaas geen foto uploaden omdat ik geen dropbox of wat dan ook heb.

Daarom zal ik het even uitleggen: linksonder op de switches zit een 6 met een punt op middelhoogte ervoor. Rechtsonder zit een letter, die elke letter kan zijn, en ze hebben niks te maken met de keycap die erop zit. De aansluiting met de keycap bestaat uit een soort van plastic kruiskop (net zoals cherry's) maar dan met een ringetje er omheen, gemaakt van wit plastic. Ze zijn clicky, en je moet ze helemaal bottomen om ze te activeren. Het merk van het toetsenbord is shi-tec.
Edit: er zit ook geen Windows-key op, mocht dat helpen.

Heeft iemand een idee wat deze zijn?

PS. er zit ook een switch een beetje los, hij kan wiebelen. Hij werkt echter nog wel. Enig advies voor ik hem open schroef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 80487 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:38:
Ik ben alleen alles behalve onder de indruk van dat wireless signaal van het toetsenbord (dropout, en veel ook, tot het niveau dat ik me afvraag of ik dat ding niet moet RMA'en).
Dat is een feature van wireless toch? :p
461943 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:20:
Nu is mijn vraag: welke switches zitten hier in?
Staat er nergens op dat toetsenbord een merk / model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Het merk is Shi-tec. Ja, slecht gekozen naam. Verder alleen wat serienummers en QC stickers. Ik neem eigenlijk aan dat het een rebrand is van een ander model, alleen zou ik niet weten welke.

[ Voor 48% gewijzigd door 461943 op 18-07-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien toch even een foto plaatsen, ook al heb je geen dropbox? ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ehmm... hoe doe je dat? Ik heb even in de FAQ zitten kijken, maar van die HTML-codes die ze daar gebruiken kan ik geen gehakt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Olaf van der Spek schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:26:

Dat is een feature van wireless toch? :p
Ik heb in mijn hele leven nooit nooit te maken gehad met al die grieven van wireless waar tegenstanders (vooral gamers) goed in zijn te ventileren. Eigenlijk. :P
Dit is het eerste tobo dat moeilijk zit te doen.
Ook zaken als vertraging zijn naar mijn bescheiden mening meer onzin dan feit.
Anoniem: 523386 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:10:
Ik heb maandag mijn rappoo wireless ge-RMA'd. Het signaal was om te huilen.
8900p?
Zou dan duiden op een productieprobleem.
Dat is dan mooi kut want ik wil wel gewoon een kit die fatsoenlijk werkt. Heb de doos al weggeflikkerd dus even bijdehand doen over geld terugeisen gaat niet zonder gemor vliegen, maar voor 80 euro laat ik dit ook niet eventjes liggen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 18-07-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 80487 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:41:
Ik heb in mijn hele leven nooit nooit te maken gehad met al die grieven van wireless waar tegenstanders (vooral gamers) goed in zijn te ventileren. Eigenlijk. :P
Dit is het eerste tobo dat moeilijk zit te doen.
Ook zaken als vertraging zijn naar mijn bescheiden mening meer onzin dan feit.
Van de meeste cheapo tobo + muis set tot de duurste Logitech sets en of het nou Bluetooth of 2.4 GHz is => Alle sets hebben wel een of ander probleem in bepaalde omstandigheden |:(

Succes ermee alvast!
461943 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:40:
Ehmm... hoe doe je dat? Ik heb even in de FAQ zitten kijken, maar van die HTML-codes die ze daar gebruiken kan ik geen gehakt maken.
Simpel :

[ i m g] zet hier de link neer naar het plaatje ergens op het internet en sluit af met [ / i m g ]

;)

Heb je Gmail ? Dan kan je Gdrive ruimte krijgen van Google en ook MS heeft via Hotmail/Outlook.com het een en ander in de aanbieding.
Ook kan je hier bij Tweakers ruimte ervoor krijgen als je genoeg Karma hebt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[/quote]
[b]Alpha Bootis schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:41:
8900p?
Zou dan duiden op een productieprobleem.
Dat is dan mooi kut want ik wil wel gewoon een kit die fatsoenlijk werkt. Heb de doos al weggeflikkerd dus even bijdehand doen over geld terugeisen gaat niet zonder gemor vliegen, maar voor 80 euro laat ik dit ook niet eventjes liggen.
Neen, het was de Rapoo Toetsenbord E9070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik heb even wat zitten frobelen hoor. Als het goed is kan je de foto van de switches zien met deze link: https://docs.google.com/f...0ZnlxZGs/edit?usp=sharing

[ Voor 67% gewijzigd door 461943 op 19-07-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
461943 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:47:
Ik heb even wat zitten frobelen hoor. Als het goed is kan je de foto van de switches zien met deze link: https://docs.google.com/f...0ZnlxZGs/edit?usp=sharing
Het lijkt hier op, volgens mij. Ik ken de switches verder niet, dus ik kan je niet meer informatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl-ris82
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-01 19:33
Goedemiddag,

Heeft iemand nog een goede tip voor een mechanisch toetsenbord?
Ik kan helaas niet zeggen van welke switch ik houd want dit wordt mijn eerste mechanische toetsenbord. Ik ga vanmiddag even naar de mediamarkt om de verschillende switches uit te proberen :)

Toch lijkt mijn voorkeur nu al uit te gaan naar MX reds omdat ik veel game. Ook vind ik backlight leuk. Sneltoetsen vind ik niet belangrijk. Ik speel dan ook bijna geen RPG's enzo. Mijn budget is zo'n 100 euro maar het mag een beetje afwijken. Toch is lager beter.

Ik heb deze in gedachten:

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)

Ik vind hem erg mooi, zeker de backlight. Maar na een tijdje op internet te kijken schijnt het speciale numpad gedeelte erg vervelend te werken. Ik gebruik dat deel echter zelden. Heeft iemand ervaring met dit toetsenbord? Of heeft iemand een andere suggestie?

Alvast bedankt,

Floris

*Edit*

Ik ben naar de mediamarkt gegaan maar op de dozen van de mechanische toetsenborden stond niet wat voor switches het waren en de medewerkers hadden er zelf ook geen verstand van :+
Wel wist ik een black widow te herkennen, blue switches dus, en een Logitech G710+ met brown switches. De blue switches vond ik een beetje luidruchtig en de brown switches voelden nogal schraperig aan. Het was niet echt een mooie 'bump'. Dit bevestigt in ieder geval mijn voorlopige voorkeur voor red switches.

[ Voor 20% gewijzigd door Fl-ris82 op 19-07-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

FrankPC schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:51:
[...]

Het lijkt hier op, volgens mij. Ik ken de switches verder niet, dus ik kan je niet meer informatie geven.
Ja, zo zien ze er van boven precies uit. Alleen dan met linksonder een 6 met een punt op halve hoogte ervoor, en rechtsonder een letter die niet overeenkomt met de keycap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo400
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Sinds een paar dagen heeft Massdrop een nieuwe aanbieding, namelijke de KBT One en de KBT Oni:
https://www.massdrop.com/buy/kbt-one-keyboard
https://www.massdrop.com/buy/kbt-oni

Wat vinden jullie van deze toetsenborden voor deze prijs? Aanrader voor een eerste mechanische toetsenbord of zouden jullie liever voor een duurder/ander bordje gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
ebia schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat ik de gok maar ga nemen. Echt goedkoop is het niet, maar dit toetsenbord is zonde om weg te doen want verder mankeert er helemaal niks aan. Witte letters op een zwarte behuizing is wel gaaf denk ik. Dank voor het meedenken.
Na aanleiding van mijn gesmolten toetsjes: 10 juli een setje nieuwe besteld bij vendio.com, vandaag binnen gekregen en natuurlijk direct gemonteerd. Gelukkig geen extra invoerrechten hoeven te betalen, een waarde aanduiding ontbrak eveneens zat er ook geen factuur of pakbon bij.

Gelukkig had ik de oude nog niet weggegooid, want ik kwam erachter dat de 'geleidebusjes' bij de langere toetsen er niet bij zaten (en ik die dus van m'n oude heb moeten transplanteren). Dat is dus wel de beste tip die ik kan geven.

Verder ziet het geheel er nu cool uit, witte toetsen op een zwart toetsenbord. De toetsen voelen iets ruw aan het oppervlak, dat vind ik wel prettig na een tijdje met van die versleten Filco's te hebben gezeten. Ben benieuwd of het ook zo blijft na een tijdje. En natuurlijk of ze er een beetje fris blijven uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 02:44
Fl-ris82 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:41:
Goedemiddag,

Heeft iemand nog een goede tip voor een mechanisch toetsenbord?
Ik kan helaas niet zeggen van welke switch ik houd want dit wordt mijn eerste mechanische toetsenbord. Ik ga vanmiddag even naar de mediamarkt om de verschillende switches uit te proberen :)

Toch lijkt mijn voorkeur nu al uit te gaan naar MX reds omdat ik veel game. Ook vind ik backlight leuk. Sneltoetsen vind ik niet belangrijk. Ik speel dan ook bijna geen RPG's enzo. Mijn budget is zo'n 100 euro maar het mag een beetje afwijken. Toch is lager beter.

Ik heb deze in gedachten:

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)

Ik vind hem erg mooi, zeker de backlight. Maar na een tijdje op internet te kijken schijnt het speciale numpad gedeelte erg vervelend te werken. Ik gebruik dat deel echter zelden. Heeft iemand ervaring met dit toetsenbord? Of heeft iemand een andere suggestie?

Alvast bedankt,

Floris

*Edit*

Ik ben naar de mediamarkt gegaan maar op de dozen van de mechanische toetsenborden stond niet wat voor switches het waren en de medewerkers hadden er zelf ook geen verstand van :+
Wel wist ik een black widow te herkennen, blue switches dus, en een Logitech G710+ met brown switches. De blue switches vond ik een beetje luidruchtig en de brown switches voelden nogal schraperig aan. Het was niet echt een mooie 'bump'. Dit bevestigt in ieder geval mijn voorlopige voorkeur voor red switches.
Als je budget het toelaat haal dan een Corsair K70 (black US layout) echt een prachtig bordje met cherry red switches. Heb deze ook sinds 2 weken en ben er zeer blij mee :) speel er heerlijk BF3 mee 8) en het typt ook lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:43
Ik twijfel erg tussen de Logitech G710+ met browns of de Corsair K70 met reds. Mechanische toetsenborden zijn voor mij helemaal nieuw dus heb er geen ervaring mee maar ik typ veel en speel BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is heel erg afhankelijk van wat je belangrijk vindt. Welk ontwerp vind je mooier? Welke layout wil je graag? Als je US International wil kom je direct bij de K70 uit of je moet de G710+ van buiten de EU gaan importeren (en dus invoerrechten betalen etc). Ik typ dit nu op een MX Brown bordje maar ben er zelf niet zo over te spreken, heb ook een bordje met MX Red liggen die ik eigenlijk prettiger vind, helaas is die een stuk groter en mijn bureau is dat niet.
Fl-ris82 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:41:
Ik vind hem erg mooi, zeker de backlight. Maar na een tijdje op internet te kijken schijnt het speciale numpad gedeelte erg vervelend te werken. Ik gebruik dat deel echter zelden. Heeft iemand ervaring met dit toetsenbord?
Ik heb dit toetsenbord, gekocht i.v.m. formaat. Heb helaas niet de variant met MX Red maar met MX Brown, het is net waaraan je de voorkeur geeft maar bij gelijke prijs zou ik persoonlijk eerder voor Red gaan. De in indeling vind ik zelf super. Het numpad deel is even wennen maar als je eenmaal gewend bent aan het switchen tussen numpad en pijltjes / eiland erboven is het goed te doen. Het enige dat ik jammer vind is dat wanneer je het numpad uitschakelt de rechter entertoets ook uitgeschakeld wordt, en laat ik die nu nog wel eens willen gebruiken ook als toetsen op de andere stand staan. Nu is het gewoon een loze knop in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04
Meulendijks: de 710+ is nou niet de mooiste, al eens in het echt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl-ris82
MiBe schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:45:
Dat is heel erg afhankelijk van wat je belangrijk vindt. Welk ontwerp vind je mooier? Welke layout wil je graag? Als je US International wil kom je direct bij de K70 uit of je moet de G710+ van buiten de EU gaan importeren (en dus invoerrechten betalen etc). Ik typ dit nu op een MX Brown bordje maar ben er zelf niet zo over te spreken, heb ook een bordje met MX Red liggen die ik eigenlijk prettiger vind, helaas is die een stuk groter en mijn bureau is dat niet.

[...]

Ik heb dit toetsenbord, gekocht i.v.m. formaat. Heb helaas niet de variant met MX Red maar met MX Brown, het is net waaraan je de voorkeur geeft maar bij gelijke prijs zou ik persoonlijk eerder voor Red gaan. De in indeling vind ik zelf super. Het numpad deel is even wennen maar als je eenmaal gewend bent aan het switchen tussen numpad en pijltjes / eiland erboven is het goed te doen. Het enige dat ik jammer vind is dat wanneer je het numpad uitschakelt de rechter entertoets ook uitgeschakeld wordt, en laat ik die nu nog wel eens willen gebruiken ook als toetsen op de andere stand staan. Nu is het gewoon een loze knop in principe.
Ik vind de US layout erg fijn maar de quickfire TK heeft dat toch ook gewoon? De K70 vind ik toch net wat prijzig.

De rechter enter knop gebruik ik zelf toch amper dus dat is geen probleem voor mij :) Fijn om te horen dat het numpad wel gweoon went. Ik denk dat ik dan maar gewoon voor de TK met red switches ga.

[ Voor 11% gewijzigd door Fl-ris82 op 20-07-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Meulendijks89 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:01:
Ik twijfel erg tussen de Logitech G710+ met browns of de Corsair K70 met reds. Mechanische toetsenborden zijn voor mij helemaal nieuw dus heb er geen ervaring mee maar ik typ veel en speel BF3.
In de mediamarkt staat de G710+ vaak opgesteld en kun je hem proberen. De K70 komt deze maand ook uit in browns.

Heb zelf browns en de G710+ geprobeerd in de Mediamarkt. Logitech gebruikt een soort dempers/ringen waardoor ze anders aanvoelen dan mijn eigen browns. Persoonlijk vind ik de logitech daardoor meer aanvoelen als een membrane keyboard.

Ergo, ik zou voor de corsair (k70 browns) gaan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:43
Help!!!! schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:43:
[...]

In de mediamarkt staat de G710+ vaak opgesteld en kun je hem proberen. De K70 komt deze maand ook uit in browns.

Heb zelf browns en de G710+ geprobeerd in de Mediamarkt. Logitech gebruikt een soort dempers/ringen waardoor ze anders aanvoelen dan mijn eigen browns. Persoonlijk vind ik de logitech daardoor meer aanvoelen als een membrane keyboard.

Ergo, ik zou voor de corsair (k70 browns) gaan.
Heb de G710+ even geprobeerd in de MM vind het opzich geen lelijk board maar vind de layout raar. Ik denk dat ik voor de K70 ga. Maar wat ik me nu afvraag is het nou laten we zeggen +- 130 euro waard voor een mechanisch toetsenbord als normale pc gebruiker/BF3 speler? Of kan ik beter voor een "gewoon" toetsenbord gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Meulendijks89 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:58:
[...]

Heb de G710+ even geprobeerd in de MM vind het opzich geen lelijk board maar vind de layout raar. Ik denk dat ik voor de K70 ga. Maar wat ik me nu afvraag is het nou laten we zeggen +- 130 euro waard voor een mechanisch toetsenbord als normale pc gebruiker/BF3 speler? Of kan ik beter voor een "gewoon" toetsenbord gaan?
Dat zijn vragen die je alleen zelf kunt beantwoorden.

Thuis tik ik op een mechanisch board en op werk heb ik een heel simpel 1000 in 1 rubberdome board van een IBM achtig merk en ik ga er niet dood van.

Ja ik vind mechanisch wel lekkerder maar is het zoveel geld echt waard ? Niet, als er nog andere hardware is die je nodig hebt zoals betere GPU / CPU / RAM / SSD etc.
Imho is mechanical de icing on the cake.

Daarnaast, mechanische tobo's met led's (per key) zijn meestal behoorlijk duurder. Volgensmij zijn er ook goede mech. tobo's rond de E80.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl-ris82
Niet meer van toepassing

[ Voor 115% gewijzigd door Fl-ris82 op 23-07-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Help!!!! schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:19:
[...]
Ja ik vind mechanisch wel lekkerder maar is het zoveel geld echt waard ? Niet, als er nog andere hardware is die je nodig hebt zoals betere GPU / CPU / RAM / SSD etc.
Imho is mechanical de icing on the cake.
Als je geen budget hebt moet je natuurlijk een afweging maken. Als het budget er wel is zou ik het gewoon doen. Behalve dat het imho veel beter/lekkerder/nauwkeuriger/fijner tikt, moet je ook niet vergeten dat een mechanisch toetsenbord in principe veel langer mee zal gaan dan een rubberdome geval.

Zodra je dus ooit weer een hardware upgrade doet, of een compleet nieuwe pc koopt: dat toetsenbord kan gewoon mee naar de volgende. Als je kijkt naar dat type i/o hardware (monitor, printer, speakers, muis, etc), dan vind ik de aanschafkosten eigenlijk nog best te overzien, en niet abnormaal duur in verhouding tot de verwachte levensduur en de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 03:12
Afbeeldingslocatie: http://www.mechanicalkeyboards.nl/includes/resize.asp?v=2&website=implementatie&width=960&height=180&image=1355dc88f21.jpg&func=min

iemand toetsenbord nodig :D

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130720_162949_zps260ab15d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130720_163001_zps69c6497c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/2013-07-20184341_zps90a333f2.png

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/20130720_155540_zpsb3f7c8e9.jpg

ook ik heb alle beschikbare switches mogen testen :D. je hebt natuurlijk wel voordeel als de eigenaar van www.mechanicalkeyboards.nl je oude buurman is hehehe.

Gisteren samen met Wendell ( www.mechanicalkeyboards.nl ) bij mij thuis alle switches geprobeerd. echt super ervaring om alle beschikbare switces in real life te kunnen proberen.

hieronder de tobo's waar ik op heb getypt.

G2PRO -> Green
ZERO S -> Blue
G2PRO -> Clear
ZERO S -> Brown
G2PRO -> Grey
G2PRO -> Black
Shine 2 -> Red

Green switch kan je vergelijken met blue icm zwarte. deze heeft gelijke weerstand als een zwarte switch echter met voelbare feedback en cliky sound.

Clear switch deze heeft hetzelfde eigenschap als een brown dus voelbare feedback zonder cliky sound echt is deze dan weer wat zwaarder als een brown switch. dus een brown switch met de weerstand van een black switch

Grey switch deze switch heeft het meeste weerstand van alle andere switches. hetzelfde als een black dus geen feedback en cliky sound.

Laaste 2/3 maanden heb ik VEEEEL geld uitgegeven aan mechanische toetsenborden :D

Shine 3 Snake Edition: Blue/Black switch (thuis)
Shine 2 : Black switch (Thuis)
Zero : Blue/Brown switch (werk)

Ik ga ook een green en grey switch halen leuk om ook te hebben. Shine 3 Snake edition zijn alleen verkrijgbaar met 'standaard' switches dus: Blue, Brown, Black en Red

www.mechanicalkeyboards.nl super bedankt dat ik alle switches en tobo's mocht uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl-ris82
wooow!

Hoeveel voor de shine 2? ;)

jk,

Welke was het fijnst?

[ Voor 29% gewijzigd door Fl-ris82 op 21-07-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58
ehtweak schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:25:
Het blijft lastig... een mechanical keyboard US/INT layout met MX brown keys en witte backgroundverlichting, zonder verdere opsmuk.

De Corsair K70 MX brown is nog nergens leverbaar...
De Gigabyte Osmium MX brown is nog nergens leverbaar...
De Ducky DK9008S2/S3 MX brown nog niet te krijgen...

Tja, waarschijnlijk wel als ik 'm rechtstreeks uit de US laat komen, maar dan betaal je hoofdprijs door de individuele invoerrechten/BTW/transportkosten. :|
De Ducky met browns/witte led ligt hier alweer te rammelen. Kan hem zeker aanraden. Ding was even onderweg. Goed voor de duurzaamheid, toetsenbord naar Taiwan en weer terug om een NumLk ledje te solderen. :+

Blauw schijnt erg populair te zijn voor de backlit, maar ik vind die altijd maar moeilijk leesbaar t.o.v. wit. Zal wel iets met een bepaalde gevoeligheid van mijn ogen te maken hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik kan een CM Storm Quickfire Pro krijgen in Azerty, voor veel minder geld dan een QWERTY; keycaps zijn toch gemakkelijk uitwisselbaar bij een mechanical? Moet ik dan nog een speciaal tooltje daarvoor hebben?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je blind typt zou ik me er sowieso niet druk over maken. Gewoon instellen op de gewenste layout en je hebt er verder geen omkijken naar :) Mijn 6Gv2 heeft ook een Zweedse indeling, is weliswaar QWERTY maar heeft alle tekens etc op een totaal andere plaats. Gelukkig ken ik alles wat ik nodig heb uit mijn hoofd en kijk ik dus überhaupt nooit naar mijn toetsenbord eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:14
Vandaag word mijn eerste mechanisch toetsenbord geleverd. Ik heb de Quickfire TK White besteld dat zwart en wit staat goed op mijn kamer. Was eigenlijk niet eens van plan om een toetsenbord te halen maar, toen zag ik die witten en heb hem besteld :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De helft van de toetsen met blue en de andere helft met brown? :D
Waarom twee?
Niekleair schreef op zondag 21 juli 2013 @ 17:47:
Ik kan een CM Storm Quickfire Pro krijgen in Azerty, voor veel minder geld dan een QWERTY; keycaps zijn toch gemakkelijk uitwisselbaar bij een mechanical? Moet ik dan nog een speciaal tooltje daarvoor hebben?
Zitten alle leestekens wel boven de juiste cijfers?
Een keycap puller is wel handig.

[ Voor 47% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-07-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
De helft van de toetsen met blue en de andere helft met brown? :D
Waarom twee?
ik ben op twee locaties voor mijn werk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl-ris82
Hippowave schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:24:
Vandaag word mijn eerste mechanisch toetsenbord geleverd. Ik heb de Quickfire TK White besteld dat zwart en wit staat goed op mijn kamer. Was eigenlijk niet eens van plan om een toetsenbord te halen maar, toen zag ik die witten en heb hem besteld :P.
Nice, ik wil hem misschien ook kopen. Schrijf je even een review als je tijd hebt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosnor101
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 11:48
Ik heb sinds 2 uurtjes een Quickfire Rapid met Red switches :) Ik heb bij de lokale Mediamarkt een Razer Blackwidow zien staan, en deze had denk ik MX blue, en dat vond ik echt niks. Daarom wilde ik dus switches zonder tactile bump en omdat ik de QFR Red mooier vind dan de QFR Black (casing is zwart vs grijs) heb ik voor Red gekozen.

Het is wel even wennen, maar het geluid is erg fijn :D Ook voelt het erg fijn, het typen. Ik ga straks een paar huisgenoten laten typen, kijken wat zij ervan vinden...

Het enige wat ik nu nog wil zijn andere keycaps... Ik vind die van de QFR Stealth, of de Filco Ninja erg gaaf eruit zien, maar ik weet nog niet waar ik die kan bestellen. Eventueel icm QWER-keycaps, omdat ik veel LOL speel :) Wat zijn julie ervaringen met het bestellen van keycaps, waar kun je dat het beste doen?

[ Voor 5% gewijzigd door hosnor101 op 23-07-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
Fl-ris82 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:07:
[...]

Nice, ik wil hem misschien ook kopen. Schrijf je even een review als je tijd hebt? :D
Nou mij eerst mechanische toetsenbord (Quickfire TK White) werkten niet op 3 pc's wel met een usb hub er tussen. Ga hem terug sturen en nieuw van dezelfde type proberen en anders ga ik eerst huilen :'( en dan opzoek naar een ander met de zelfde kleuren die de TK white heeft. Heb hem maar even gebruikt maar mechanische toetsenbord komt hoe dan ook bij mij op de kamer.

[ Voor 8% gewijzigd door Hippowave op 23-07-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl-ris82
Hippowave schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:37:
[...]

Nou mij eerst mechanische toetsenbord (Quickfire TK White) werkten niet op 3 pc's wel met een usb hub er tussen. Ga hem terug sturen en nieuw van dezelfde type proberen en anders ga ik eerst huilen :'( en dan opzoek naar een ander met de zelfde kleuren die de TK white heeft. Heb hem maar even gebruikt maar mechanische toetsenbord komt hoe dan ook bij mij op de kamer.
Ah dat is wel balen ja. Heeft het misschien iets te maken met NKRO? Misschien werkt dat niet op jouw pc's. Maar was je verder wel blij met de kwaliteit van het toetsenbord enzo? Wat was je eerste indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
Fl-ris82 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:22:
[...]

Ah dat is wel balen ja. Heeft het misschien iets te maken met NKRO? Misschien werkt dat niet op jouw pc's. Maar was je verder wel blij met de kwaliteit van het toetsenbord enzo? Wat was je eerste indruk?
Met de usb hub wel op 6key gekregen maar dat werkt niet zonder hub. ik heb er maar een paar worden mee getypt dus daar kan ik niet veel over zeggen maar hij voelt wel stevig aan en dat witten licht is echt vet :9~ . Het switchen van numlock voor die andere toetsen ging bij mij gewoon automatisch maar misschien als ik hem langer (kan) gebruik(en) gaat het irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

el-jorge

turn around and feel the vibe

Wanneer komt die K70 met browns dan?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers van witte toetsenborden; Zowie lanceert de Celeritas nu ook in het wit (met zwarte én witte keycaps!), voorzien van Cherry MX Red switches in plaats van MX Brown.

Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosnor101
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 11:48
Aww man, was ik zo blij als een kind met mn QFR red, is de backspace kapot.... Alleen als je hem aan de rechterbovenkant indrukt werd hij soms geregistreerd. Ik heb hem teruggebracht naar de Dixons en morgen krijg ik een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 20:51
hosnor101 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:41:
Aww man, was ik zo blij als een kind met mn QFR red, is de backspace kapot.... Alleen als je hem aan de rechterbovenkant indrukt werd hij soms geregistreerd. Ik heb hem teruggebracht naar de Dixons en morgen krijg ik een nieuwe :)
Met dat toetsenbord gebeurt dat heel vaak. Ik had precies hetzelfde probleem, backspace kapot and terug naar Dixons. Als je google'd dan zie je dat het heel vaak gebeurt. Ik heb persoonlijk de replacement afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
  • Laatst online: 10-07-2024
Even snel een vraagje, weet iemand waar je in Nederland een QuickFire Rapid Stealth met Browns kan kopen? Ik zie eigenlijk alleen maar de normale QuickFire rapid, en zou toch wel liever die hebben zonder dat CM Storm logo. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:29
FPSMelvin schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:24:
Even snel een vraagje, weet iemand waar je in Nederland een QuickFire Rapid Stealth met Browns kan kopen? Ik zie eigenlijk alleen maar de normale QuickFire rapid, en zou toch wel liever die hebben zonder dat CM Storm logo. Alvast bedankt :)
Je zou coolermaster zelf eens kunnen proberen die hebben ook gewoon een store. Niet alles staat op die webshop dus als je ze een e-mailtje stuurt weet je snel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Legendary1985 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 16:08:
- Een post om jaloers op te zijn :P -
Heb je deze toetsenborden nog steeds allemaal thuis ?? Wil wel wat benzine verbranden als ik ergens alle mogelijke switches kan testen :D

Lijkt me zo relax !! Hoef je ook niet meer te twijfelen :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FPSMelvin schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:24:
Stealth betekent letters op de zijkant van de caps...
De logo's zijn volgens mij van alle Rapids af, maar de browns zijn helaas niet hier verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Fl-ris82 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:22:
[...]

Of de backlight trekt teveel stroom. KB heeft geen aparte voeding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:41
Wat een verademing is zo een degelijk keyboard toch, ik heb de UK Filco Ninja Majestouch-2, Tenkeyless, met bruine switches aangeschaft en gebruik dit nu reeds enkele dagen tot volle tevredenheid op het werk.

Dank zij jullie feedback heb ik een goede koop gedaan. Het is niet goedkoop, maar je krijgt er wel iets voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
nero355 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 04:06:
[...]

Heb je deze toetsenborden nog steeds allemaal thuis ?? Wil wel wat benzine verbranden als ik ergens alle mogelijke switches kan testen :D

Lijkt me zo relax !! Hoef je ook niet meer te twijfelen :P
Helaas niet meer.

Heb de volgende switches liggen:
Blue
Brown
Black

Volgende switches komen later :P
Green
Grey
Clear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 16:28
Ik heb nu een pricewatch: CM Storm Quickfire Rapid Red, met O-rings. Super smooth typen, en heel stil. Nogal een verschil met de blues van pricewatch: Razer (standaard).

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:49:
[...]

Of de backlight trekt teveel stroom. KB heeft geen aparte voeding toch?
nee hij heeft alleen usb ik heb al contact opgenomen met CM maar die zeggen dat ik mijn drivers moet updaten iets wat als ik eerst heb gedaan en als dat niet zou werken een vervanging bij de winkel kon krijgen. Maar ik ga niet voor de vervanging, ik leg wat geld bij en kies voor die K70 is niet wit met zwart maar de k70 is ook mooi. Wil de k70 eigenlijk met Cherry brown om te proberen, heb heel even met Reds getypt. Maar die browns zijn slecht leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
DeadKennedy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:53:
Ik heb nu een pricewatch: CM Storm Quickfire Rapid Red, met O-rings. Super smooth typen, en heel stil. Nogal een verschil met de blues van pricewatch: Razer (standaard).
Hoeveel was je kwijt om die ringen thuisgestuurd te krijgen (kosten+verzendkosten+evt belastingen)? Wat voor hardheid zijn ze en heb je de O-ringen van wasdkeyboards trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 16:28
FrankPC schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:19:
[...]

Hoeveel was je kwijt om die ringen thuisgestuurd te krijgen (kosten+verzendkosten+evt belastingen)? Wat voor hardheid zijn ze en heb je de O-ringen van wasdkeyboards trouwens?
Volgens mij 5,80 incl verzending bij http://www.goedkoopstekra...s/368/rubberen+ringetjes/

9mm ringetjes (edit: ik zie dat ik de laatste 2 setjes heb gekocht, de 9mm ringetjes staan er niet meer bij)

Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat dit exact even goed werkt als die van WASD :)

[ Voor 7% gewijzigd door DeadKennedy op 26-07-2013 16:31 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-07 11:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Nou, wij hebben tot nu toe nog niet veel mazzel met onze keyboards. Bij de CMstorm Trigger van mijn vrouw begint de coating van de toetsen na 8 maanden al behoorlijk te slijten, de eerste letter is al bijna weg en een heleboel toetsen zijn al glimmend. Coolermaster hier maar eens op aangesproken. Ben benieuwd wat de reaktie zal zijn.

Mij Gigabyte Osmium was na 6 maanden dood en is retour leverancier gegaan. Die heeft uiteindelijk na 1,5 maand maar een nieuwe naar me opgestuurd, want de reparatie bij Gigabyte duurde wel idioot lang.

Ze tikken geweldig, daar niet van, maar m'n cheap-ass Logitech bordjes hielden het veel langer uit.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij andere fabrikanten is de coating overigens niet veel beter. Mijn de letters op de toetsen van mijn SteelSeries 6Gv2 Red Edition werden na één week typen al zichtbaar vager. Inmiddels heb ik een ander toetsenbord (QuickFire TK) en gebruik ik hem amper nog, kan dus niet zeggen hoe het zich na verloop van tijd ontwikkeld.

Heb overigens een hele tijd op een Razer BlackWidow getypt en moet zeggen dat de toetsen daarbij niet snel vervaagden. Bij mijn QuickFire TK is tot op heden ook nog geen slijtage te zien maar heb deze pas ongeveer een maand (al was dat bij de 6Gv2 genoeg om slijtage waar te nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
DeadKennedy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:24:
[...]

Volgens mij 5,80 incl verzending bij http://www.goedkoopstekra...s/368/rubberen+ringetjes/

9mm ringetjes (edit: ik zie dat ik de laatste 2 setjes heb gekocht, de 9mm ringetjes staan er niet meer bij)

Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat dit exact even goed werkt als die van WASD :)
Weet je hoe dik ze zijn (aka hoeveel "pressreduction" ze opleveren)? Ik weet namelijk niet of ik .2 of .4 mm moet nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
  • Laatst online: 10-07-2024
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:47:
[...]

Stealth betekent letters op de zijkant van de caps...
De logo's zijn volgens mij van alle Rapids af, maar de browns zijn helaas niet hier verkrijgbaar.
Ja, dat hebben ze ook. Maar zoals je ook kan zien hebben ze boven de arrow keys geen logo. http://techreport.com/r.x...er_keyboards/stealth1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vandaag een Razer Blackwidow Tournament edition (cherry blue) gekocht ter vervanging van een Apple keyboard. Ik werkte de afgelopen 10 jaar alleen maar op platte keyboards met platte toetsen of laptops, dus dit was even wennen. Maar het werkt zoveel prettiger, tot op heden erg tevreden. Ook in starcraft 2 heb ik minder foutieve aanslagen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 26-07-2013 23:56 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 03-07 19:36
Fleximex schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:36:
Ik weet dat de Daskeyboard een Mac versie heeft. Die is er volgens mij wel alleen als blue en niet als brown.
Hier is die te koop, maar ook de professional silent (brown) en dan zou je er een mac set van 17 euro bij moeten kopen.
En werken de juiste toetsen dan ook als CMD en OPTION (en op dezelfde plek), brightness etc als op een echt Mac-toetsenbord? Ik wil ook wel een Daskeyboard voor mijn Mac maar dan ook met de brown switches. Waar kun je trouwens losse Mac-toetsen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De mac OS versie heeft al de command key en Alt toetsen, die hoef je dus niet meer los erbij te kopen.
Het aantal Mac OS keyboards zijn in de minderheid (logisch) en de DAS keyboard leek mij ook een goede keuze tot ik zag dat het zwarte allemaal glossy is. Dat weerhield mij om voor een DAS keyboard te gaan. Vind het erg lelijk als je keyboard vol vingerafdrukken zit.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ja maar ik wil de versie met brown switches en die is er niet in een Mac-uitvoering. Op de pc-versie zit er een Pause toets en op de Mac-uitvoering een brightness-toets. Doet die pc-versie dan toch brightness als ik deze op een Mac aansluit?

[ Voor 48% gewijzigd door Dancing_Animal op 27-07-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sorry, daar had ik overheen gelezen. Ik zie wel dat ze losse keys verkopen voor Mac: http://www.getdigital.de/...hanischeTastaturen/lng/en

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Klopt, maar dat zijn alleen maar de CMD en Option. En bijvoorbeeld de ALT-toets zit bij een pc gelijk naast de spatiebalk. En bij een Mac weer dichter bij de CTRL. Als ik nou een pc-versie aansluit op een Mac krijg ik dan de ALT-functie als ik op ALT druk of de toets ernaast? Zelfde voor Pause/brightness. Ik gebruik de brightness toetsen iedere dag en zou die op m'n toetsenbord niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt inderdaad, maar dat kun je gelukkig gemakkelijk aanpassen. Het razer keyboard welke ik heb is er ook alleen een windows variant beschikbaar. In MacOS kun je de ctrl,windows en alt toets aanpassen zodat deze werken zoals je zou verwachten. Dit kun je doen door te gaan naar: System preferences -> Keyboard ->Modifier keys.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2X1b1ODcHGAO5kys95BJXT2G/full.png

De functie toetsen op dit toetsenbord werken zoals erop staat aangegeven, het enige wat ik miste was het aanpassen van de brightness, welke standaard ontbreekt op een windows keyboard. Met Keyrempa4macbook heb ik de scrlk en pausebreak toetsen veranderd naar brightness toetsen(de toetsen helemaal rechts bovenin op de afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XMqSE3j1Qk7Cdjis7xFtpcs5/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 27-07-2013 21:20 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ok, dank voor je uitgebreide antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-07 08:02
Ben nu ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord, en het moeten in ieder geval cherry mx browns worden. Ik keek halsreikend uit naar de Ducky Shine 3, maar zoals ik hier en daar al las zal het importeren een prijzige bezigheid worden. Is het misschien een idee om een gezamenlijke zending te doen met een aantal mede-tweakers? Lijkt me dat je op die manier flink kan besparen op invoerrechten en verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Richard P schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:58:
Ben nu ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord, en het moeten in ieder geval cherry mx browns worden. Ik keek halsreikend uit naar de Ducky Shine 3, maar zoals ik hier en daar al las zal het importeren een prijzige bezigheid worden. Is het misschien een idee om een gezamenlijke zending te doen met een aantal mede-tweakers? Lijkt me dat je op die manier flink kan besparen op invoerrechten en verzendkosten.
deze kan je gewoon bestellen op www.mechanicalkeyboards.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
O kijk eens aan. Ik keek er laatst nog en toen refereerde de link naar de shine 3 me naar een lege pagina. Denk dat ik 'm maar eens bestel dan :*) Gele LEDs met Cherry Mx browns, hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-07 10:29
is er al bekent wanneer de shine 3 bij www.mechanicalkeyboards.nl te krijgen is?
ik wacht eigenlijk op het tkl model van de s3 maar die staat nog niet op de site.
of misschien ook wel de mini maar ook die staat er nog niet op.

weet iemand of die nog wel gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
De s3 komt als het goed is begin volgende maand uit. Je kant het al pre orderen. Ik kan je aanraden om dit ook te doen ze gaan echt als warme broodjes over de toonbank.

Van de mini is nog niets bekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Zojuist besteld, een Ducky Shine 3 Snake met gele LEDs en Cherry MX Browns. Wordt m'n eerste mechanische keyboard. Maar ik dacht of ik nou 100-120 uitgeeft aan een CM Storm/Corsair/Roccat of dat ik een paar tientjes meer betaal voor een 'echte', zo'n verschil is dat over de jaren dat je zoiets gebruikt ook weer niet. M'n huidige toetsenbord, een Logitech G15, kostte destijds ook 100 euro en daar doe ik al acht jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Legendary1985 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:16:
De s3 komt als het goed is begin volgende maand uit. Je kant het al pre orderen. Ik kan je aanraden om dit ook te doen ze gaan echt als warme broodjes over de toonbank.

Van de mini is nog niets bekent
ik zie alleen de full layout niet de tkl of kijk ik daar nu overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
sk1nny666 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 01:42:
[...]

ik zie alleen de full layout niet de tkl of kijk ik daar nu overheen?
Klopt, je kijkt er niet overheen. deze zijn nog niet beschikbaar. Leverdatum is ook onbekend (vanuit Ducky) daarom dat je deze ook niet kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Legendary1985 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 07:17:
[...]

Klopt, je kijkt er niet overheen. deze zijn nog niet beschikbaar. Leverdatum is ook onbekend (vanuit Ducky) daarom dat je deze ook niet kan bestellen.
dan wachten we nog rustig even af, maar dan weet ik dat het vanuit duck nog niet duidelijk is.

zodra dat duidelijk is zullen ze er wel op staan.

dankje voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530748

Ik ben opzoek naar sites om een UK Layout Blue/Brown Cherry MX switch keyboard (TKL) te kopen. Ik heb al vele reacties gelezen maar was benieuwd naar wat mensen mij persoonlijk konden aanbevelen.

Ik ga het toetsenbord heel erg vaak gebruiken. Dus het moet duurzaam zijn. Ik betaal liever veel (150EU) dan dat ik 70EU betaal ofzo voor een toetsenbord dat een stuk slechter is. Alleen ik ben nogal overvloed door de hoeveelheid toetsenborden. En ook door het feit dat je haast alles moet laten importeren als Nederlander.

Ik ga het toetsenbord gebruiken voor programmeren / veel typen en gamen (SCII, RTS). Na mijn 'research' kwam ik uit op de Filco Blue Switch TKL. Maar geheid hebben ik dingen over het hoofd gezien en wou de dingen even dubbel checken. Wellicht is er een nieuw keyboard opkomst dat aankomende maanden uitkomt dat veel beter is dan alle huidige keyboards op de markt.

Ook was ik op zoek naar sites die keycaps verkopen etc. Aka keyboard modding tools. Ik heb al flink wat gegoogled maar er kwam niet veel tevoorschijn.. Ook twijvelde ik aan de betrouwbaarheid van sommige sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:25
MiBe schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:03:
Bij andere fabrikanten is de coating overigens niet veel beter. Mijn de letters op de toetsen van mijn SteelSeries 6Gv2 Red Edition werden na één week typen al zichtbaar vager. Inmiddels heb ik een ander toetsenbord (QuickFire TK) en gebruik ik hem amper nog, kan dus niet zeggen hoe het zich na verloop van tijd ontwikkeld.

Heb overigens een hele tijd op een Razer BlackWidow getypt en moet zeggen dat de toetsen daarbij niet snel vervaagden. Bij mijn QuickFire TK is tot op heden ook nog geen slijtage te zien maar heb deze pas ongeveer een maand (al was dat bij de 6Gv2 genoeg om slijtage waar te nemen).
Ik tik inmiddels zoon 3 maanden op de TK, naja tik, typen doe ik voornamelijk op mijn werk laptop maar ik game wel regelmatig en de wasd toetsen houden zich prima tot nu toe. Nou kunnen de letters ook niet echt slijten aangezien ze niet geprint zijn zoals bij veel tobo's maar soort van doorzichtig zijn ivm backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:41
Anoniem: 530748 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:35:
Ik ben opzoek naar sites om een UK Layout Blue/Brown Cherry MX switch keyboard (TKL) te kopen. Ik heb al vele reacties gelezen maar was benieuwd naar wat mensen mij persoonlijk konden aanbevelen.

Ik ga het toetsenbord heel erg vaak gebruiken. Dus het moet duurzaam zijn. Ik betaal liever veel (150EU) dan dat ik 70EU betaal ofzo voor een toetsenbord dat een stuk slechter is. Alleen ik ben nogal overvloed door de hoeveelheid toetsenborden. En ook door het feit dat je haast alles moet laten importeren als Nederlander.

Ik ga het toetsenbord gebruiken voor programmeren / veel typen en gamen (SCII, RTS). Na mijn 'research' kwam ik uit op de Filco Blue Switch TKL. Maar geheid hebben ik dingen over het hoofd gezien en wou de dingen even dubbel checken. Wellicht is er een nieuw keyboard opkomst dat aankomende maanden uitkomt dat veel beter is dan alle huidige keyboards op de markt.

Ook was ik op zoek naar sites die keycaps verkopen etc. Aka keyboard modding tools. Ik heb al flink wat gegoogled maar er kwam niet veel tevoorschijn.. Ook twijvelde ik aan de betrouwbaarheid van sommige sites.
Deze vraagstelling is me zeer herkenbaar.

Zelf heb ik me de Filco Brown Switch TKL, ninja, aangeschaft.
Om te gamen gebruik ik het niet, maar wel om een werkdag door te komen. Het maakt wel een beetje lawaai op de werkvloer >:) daarom dat er rings bij besteld zijn.

Eerst was ik wat huiverig om zoveel geld uit te geven aan een keyboard, maar doordat ik een laptopstand ging kopen was een keyboard toch noodzaak. Dus waarom niet, dacht ik.

Ik moet je zeggen het bevalt me super, ik heb geen andere ervaringen met mechanical keyboards. Maar waarom had ik deze thread niet eerder ontdekt vraag ik me nu af.
Wanneer ik nu typ op mijn huis keyboard wil ik het in de vuilbak gooien doordat het niet goed aanvoelt, het voelt zo wazig aan. Je krijgt nl geen feedback.

De keuze voor brown heb ik genomen door deze thread te lezen, en te kiezen voor de veilige tussenweg ipv blauw, maar dat is persoonlijk en omdat het nieuw was voor mij. Ik kan natuurlijk nog niet veel zeggen over Filco, maar ik ben tevreden. Goede koop, maar niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-07 13:16
Even wat info voor mensen die rubber O-rings overwegen te kopen, koop dit niet op WASDkeyboards.

Krijg net na 5 weken mijn pakketje en moet daar 5 euro belasting over betalen, maar ook nog eens 13 euro voor het feit dat het uit het buitenland komt en door de douane heen moet. Mijn bestelling was 24 euro maar betaal nu dus in totaal 42 euro.

Even dat je het weet voordat je besteld, er komt naast belasting dus nog 13e extra bij. Als je dat van te voren weet kan je het meenemen in je afweging. WASDkeyboards zelf reageren overigens snel op vragen, over hun service ben ik tevreden.

Enfin, hopelijk is mijn vriendin blij dat het stiller is in de woonkamer ;)
Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.