Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
KetchupFTW schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:51:
Okay, dus dan terug naar de orginele vraag. Hoe staat rood zijn mannetje met typen en blauw met gamen?
Van wat ik heb begrepen is typen met rood goed te doen. Gamen met blauw is dan weer iets wat minder enthousiast wordt onthaald over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 10:36

Cpt-Cholo

I did it again...

Ik kom ook wat laat in het mechanisch toetsenbordverhaal gerold. Volgens ik zo allemaal lees zijn die bruine best of both worlds, daarom zal ik me zoeentje aanschaffen. Ook bedankt voor de links van de custom keys.
Hier vind je heel wat info in de sidebar: http://www.reddit.com/r/mechanicalkeyboards

Is er iemand die met een 104key werkt? De grootte van de knoppen lijkt me wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Cpt-Cholo schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:48:
Ik kom ook wat laat in het mechanisch toetsenbordverhaal gerold. Volgens ik zo allemaal lees zijn die bruine best of both worlds, daarom zal ik me zoeentje aanschaffen. Ook bedankt voor de links van de custom keys.
Hier vind je heel wat info in de sidebar: http://www.reddit.com/r/mechanicalkeyboards

Is er iemand die met een 104key werkt? De grootte van de knoppen lijkt me wel fijn.
MX Brown is prima inderdaad! Heb zelf Browns en Blue's, de Browns zijn prima om te gamen.

104 is de US/Int layout toch? Vind ik zelf de meest prettige layout, heb nu met de Filco op kantoor overal dezelfde layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Beste tweakies,

Nu zou ik een toetsenbord willen dat er puur is op gemaakt om te schrijven, ja ik wil dus echt intensief gaan typen. Van wat ik begrepen heb moet ik dan blues nemen? En dan zonder numpad? (toetsenbord wordt veranderd door een ander goedkoop toetsenbord wanneer ik ga gamen. Vanwege het lawaai ga ik de blue's alleen gebruiken als ik schrijf wat dus overdag is als mijn ouders geen tv kijken. Tenzij ik het toetsenbord naar boven neem daar kan ik flink wat rammen op mijn toetsen zonder mensen pissed off te maken. :D

Maar goed, blues zijn het beste voor type? En verder heb ik begrepen dat zonder numpad nog fijner typt? Nu denk ik geen numpad nodig te hebben want aanhalingstekens etc zitten lekker standaard op iedere toetsenbord. Dan blijft enkel nog de vraag over wat een goed bord zou zijn? Ik zou een budget kunnen opgeven maar ik koop hem volgende maand als ik uitbetaald krijg, en dan betaal ik gewoon whatever het kost! Want beknibbelen op iets wat ik intensief ga gebruiken als schrijver ga ik niet doen. Het is een soort investering wie weet win ik ooit een eerste prijs ergens en dan betaald dat bord zich wel terug! Oh en het liefst op USB mijn PSU is niet helemaal goed door het IO shield gekomen van het moederbord... Beginners foutje, maar ik wil niet mijn moederbord er weer uit halen.

Kort samengevat: Ik zoek een toetsenbord puur alleen voor schrijven, geluid dat het maakt boeit mij niets. Want ik zal hem alleen aansluiten tijdens het typen. Zolang hij maar fijn en ergonomisch typt.

PS: Zijn ze zwaar om op te typen? Ik heb wel last van reuma, en vooral laptop toetsen gaan pijn doen na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankPC schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:39:
[...]

Waar haal je de informatie over de impopulariteit van Browns vandaan? Bij mijn weten zijn ze een van de populairste switches namelijk ...
Waar haal je de informatie over de populariteit van Browns vandaan? Naar mijn idee zijn Reds en Blue's over het algemeen toch echt populairder.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MiBe schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:32:
Waar haal je de informatie over de populariteit van Browns vandaan? Naar mijn idee zijn Reds en Blue's over het algemeen toch echt populairder.
Wat natuurlijk weer niet wil zeggen dat browns impopulair zijn. Je post komt trouwens een beetje kinderachtig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Dat reds en blues in de meeste toetsenborden zitten, betekend niet dat dat de meeste populaire zijn, of dat de andere impopulair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:52:
[...]

Wat natuurlijk weer niet wil zeggen dat browns impopulair zijn. Je post komt trouwens een beetje kinderachtig over.
Daarom zeg ik ook 'naar mijn idee', ik zeg dus niet dat Browns impopulair zijn. Dat je het wellicht niet leuk vindt wat ik zeg heeft verder niets met kinderachtig of niet te maken, nogal nutteloze en vooral doelloze opmerking dus.
Gropah schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:53:
[...]

Dat reds en blues in de meeste toetsenborden zitten, betekend niet dat dat de meeste populaire zijn, of dat de andere impopulair zijn.
Ik concludeer het dan ook niet uit het feit dat Reds en Blue´s in de meeste toetsenborden zitten (als dat al het geval is, Blue's zie je niet in veel meer toetsenborden dan Blacks bijvoorbeeld) maar uit wat ik om me heen zie. Ook zie je die naar mijn idee het meest voorbij komen in dit topic en veel mensen maken bewust de keuze voor deze switches.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
[...]

Ik gebruik het altijd objectieve reddit; dit zijn de laatste twee polls van /r/mechanicalkeyboards waar switchsoort aan bod komt.

Ik realiseer me dat dit geen 100% accurate weergave van de werkelijkheid is, maar met ruim 11.000 subs is dit zeker geen bron om te onderschatten (en ik ben te lui om de andere twee grote fora, geekhack en deskthority, af te struinen, zeker op dit late uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch een interessante poll Frank. Wel jammer dat er geen onderverdeling per continent te zien is. Denk dat de verhoudingen per werelddeel nogal verschillen omdat het aanbod enorm verschilt. Om maar een voorbeeld te noemen; de CM Storm QuickFire TK kun je in de VS ook eenvoudig krijgen met MX Brown en MX Blue terwijl in Nederland alleen MX Red breed verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zoek, maar ik denk niet dat het bestaat, is een keyboard met elektronisch geluid wanneer je een toets indrukt. Op die manier zou je de geluidssterkte kunnen instellen en ook andere typegeluiden kunnen laten horen. :D
Zou ideaal zijn in combinatie met Cherry MX Brown.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 16:03
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:26:
Wat ik zoek, maar ik denk niet dat het bestaat, is een keyboard met elektronisch geluid wanneer je een toets indrukt. Op die manier zou je de geluidssterkte kunnen instellen en ook andere typegeluiden kunnen laten horen. :D
Zou ideaal zijn in combinatie met Cherry MX Brown.
Je kan daar een klein scriptje voor maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond deze:
https://www.grc.com/freeware/clickey.htm
Maar het is toch niet hetzelfde zo over de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik ga binnenkort een desktop kopen en ik heb daarvoor een degelijk toetsenbord nodig. Ik had eerst de Logitech G110 genomen maar iemand op GoT heeft me aangeraden om een mechanisch toetsenbord te nemen omdat dat superieur is. Nadat ik de TS heb gelezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een toetsenbord met red switches wil (weinig geluid, goed voor games). Ik vraag me wel af hoe goed deze zijn voor gewoon typen. Is een mechanische toetsenbord eigenlijk wel aan te raden boven de G110?

Ik wil een mechanisch toetsenbord dat dezelfde features en kwaliteit heeft als de G110.

Ik kom uit op deze: pricewatch: Corsair Vengeance K90 (International English)

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkruidenberg
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-02 14:12
Hey jongens,

ik ben best nieuw en wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen dus ik dacht laat ik het hier maar doen

zijn er in nederland cherry mx brown keyboards, kan er geen 1 vinden..

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Pkruidenberg schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:02:
Hey jongens,

ik ben best nieuw en wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen dus ik dacht laat ik het hier maar doen

groetjes
Als je eerst de laatste paar pagina's zou lezen was je al een heel eind op weg...
Om je toch maar op weg te helpen: http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1

Heb hem zelf met blue's staan en het typt fijn. (Fijner nog dan de IBM model M die ik ook in gebruik heb)
Bij een volgende toetsenbord, wat een tkl zal worden (handig voor onderweg) zal ik gaan voor browns of red's. Wil eerst ook met beide typen voordat ik een keuze maak. Ik was eigenlijk wel gecharmeerd van de tkl toetsenborden waar toch een numpad op zit. Ik maak best vaak gebruik van de numpad nog bij het invoeren van getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:40
Sjah schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:52:
[...]

Nu de echte test, daar heb ik maand of 2 voor nodig >> ga ik bij de Ducky last krijgen van bouncing, zoals ik bij de BW bij het leven heb, ook na goeie schoonmaak. Van meerdere kanten hoorde ik dat Ducky daar amper last van heeft (en alle keys schijnen het wel ns te doen, maar wat ik had is abnormaal, hij gaat ook terug ter garantie-claim).
Ok, geen 2 mnd verder, wel 24 dgn. En ik moet zeggen de Zero geeft geen krimp. De Black Widow al na 3 dgn, ik denk dat Computerland gelijk had, die moet DOA zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Pkruidenberg schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:02:
Hey jongens,

groetjes
logitech g710+

zoek beter ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
witeken schreef op zondag 30 juni 2013 @ 14:31:
Ik ga binnenkort een desktop kopen en ik heb daarvoor een degelijk toetsenbord nodig. Ik had eerst de Logitech G110 genomen maar iemand op GoT heeft me aangeraden om een mechanisch toetsenbord te nemen omdat dat superieur is. Nadat ik de TS heb gelezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een toetsenbord met red switches wil (weinig geluid, goed voor games). Ik vraag me wel af hoe goed deze zijn voor gewoon typen. Is een mechanische toetsenbord eigenlijk wel aan te raden boven de G110?

Ik wil een mechanisch toetsenbord dat dezelfde features en kwaliteit heeft als de G110.

Ik kom uit op deze: pricewatch: Corsair Vengeance K90 (International English)
Hoewel ik zelf nog nooit met Reds heb getyped, durf ik met zekerheid te zeggen dat deze lekkerder typen dan rubberdomes (die typen echt verschrikkelijk, als je eenmaal gewend bent aan een mechanisch toetsenbord:D).

De K90 is niet geheel mechanisch en dat is ook het grootste commentaar erop. Dit plaatje geeft weer welke toetsen mechanisch zijn (de omlijnde) en welke niet. Hoewel ik zelf dit toetsenbord nog nooit onder mn vingers heb gehad, heb ik een aantal reviews gelezen waarin dit als afknapper wordt genoemd.

Corsair heeft nu de K95, die wel helemaal mechanisch is. Deze is wel duurder dan de k90. Misschien kan een bezitter dan de k90 hier beter een advies geven dan ik, aangezien deze weet hoe storend de rubberdomes in de praktijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Corsair K90 is overigens al veelvuldig besproken in dit topic. Wellicht is het een idee om even terug te lezen of de zoekfunctie te gebruiken voor desbetreffende berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat de K90 een goede keuze is, ondanks dat niet alle toetsen mechanisch zijn. De meeste en belangrijkste zijn wel mechanisch, en de persoon die deze review heeft geschreven vindt het niet erg: productreview: Corsair Vengeance K90 (International English) review door Khatarian.

@MiBe: Bedankt voor de tip :)

Edit: Hoe zit het eigenlijk met de lay-out van dat toetsenbord? Bijvoorbeeld hier wordt erover geklaagd: CyberCrew in "Het grote mechanische toetsenborden topic"
Dus moet ik de international English nemen of US English?

Edit: Ik lees dingen over O-rings om het geluid te verminderen? Waar in de PW kan ik dat vinden?

[ Voor 30% gewijzigd door witeken op 01-07-2013 15:27 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Laatst online: 10-10 17:10

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Die ringen kun je o.a. hier vinden: http://www.wasdkeyboards....ber-switch-dampeners.html

Ik heb ze ook daar gekocht en afgelopen weekend ontvangen, vanavond ga ik ze op mijn CM Storm Trigger (met black switches) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
witeken schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:01:
Edit: Hoe zit het eigenlijk met de lay-out van dat toetsenbord? Bijvoorbeeld hier wordt erover geklaagd: CyberCrew in "Het grote mechanische toetsenborden topic"
Dus moet ik de international English nemen of US English?
Je moet niks, het is je eigen voorkeur. Ikzelf HAAT de borden met een korte linkershift (dus int. English), maar dat is omdat ik heb leren typen op een Amerikaans toetsenbord en de linkershift helemaal rechts aansla.

Ik zou zeggen: neem dezelfde layout als je huidige toetsenbord (indien je deze layout fijn vindt natuurlijk), om aanpassingsproblemen te verminderen. Ik weet niet of ze allebei even makkelijk te krijgen zijn, anders is de keuze helemaal makkelijk:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankPC schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:34:
[...]
Je moet niks, het is je eigen voorkeur. Ikzelf HAAT de borden met een korte linkershift (dus int. English), maar dat is omdat ik heb leren typen op een Amerikaans toetsenbord en de linkershift helemaal rechts aansla.
Zoiets had ik eerst dus ook. Inmiddels heb ik verschillende toetsenborden met UK indeling, iets dat ze tegenwoordig standaard lijken te maken in Nederland (geen idee waarom overigens), en ik moet toch toegeven; het went snel. Ik vond de enter overigens meer een kwestie van wennen dan de korte shift maar zelfs dat duurde maximaal een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:49:
[...]

Zoiets had ik eerst dus ook. Inmiddels heb ik verschillende toetsenborden met UK indeling, iets dat ze tegenwoordig standaard lijken te maken in Nederland (geen idee waarom overigens), en ik moet toch toegeven; het went snel. Ik vond de enter overigens meer een kwestie van wennen dan de korte shift maar zelfs dat duurde maximaal een week.
Heb nu juist weer alles US Int. Die rare shift en grote enter vind ik totaal niet logisch. Laten we zeggen dat de US Int. versie wat meer balans heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb allebei, mijn BlackWidow is bijvoorbeeld weer US. Naar mijn idee kun je het beste wennen aan UK want dan kun je ook makkelijk op US typen terwijl andersom lastiger is, ik heb nu geen enkel probleem om te wisselen van de één naar de andere PC (en dus toetsenindeling); sterker nog, ik merk het niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik heb momenteel zo'n keyboard:
Afbeeldingslocatie: http://frontype.com/keyboarding/540px-Belgian-pc-keyboard.svg.png
(enkel de onderste rij is meer naar links om onder de rechter shift plaats te maken voor de pijltjestoetsen.)

Wat zouden jullie me aanraden (k90 is wel enkel in int. of us te koop in de pw)? Het is me tevens niet echt duidelijk wat nu welke lay-out is (bv. is int. English met grote of kleine shift?).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Int. English heeft een kleine shift aan de linkerkant, net als het toetsenbord dat je nu hebt. US heeft een grote linkershift en een horizontale enter, zie afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://glimpsejournal.com/public/journals/1/images/2.1Liao-800px-KB_United_States-NoAltGr.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dan neem ik het toetsenbord met int. English. Die is ook het best beschikbaar.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Weet je dat zeker? Bij Apple is dat meen ik wel zo, maar meestal worden US(-international) (ANSI)-versies aangeboden, en zijn ISO-varianten landspecifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, veel toetsenborden worden tegenwoordig met ISO (int. English) layout geleverd in Nederland, dus met kleine shift en verticale enter. Zo verkoopt Logitech bijvoorbeeld nagenoeg alleen nog ISO hier terwijl mijn oude Logitech borden (ook in Nederland gekocht) een ANSI layout (US) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

International English lijkt toch het meest op wat ik nu heb?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dan is dat toch de meest logische keuze van lay-out?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Mijn nieuwe toetsenbord heeft een best aparte layout, ik heb die nog nooit eerder gezien. Deze heeft een grote linker shift en een grote enter, maar een kleine rechter shift, met de '|' knop tussen de shift en '?' knop.

Het was heel even wennen, maar ik vind het veel fijner dan de layout met de kleine linker shift en kleine enter.

[ Voor 20% gewijzigd door Walance op 02-07-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstkomtwel
  • Laatst online: 10-09 20:10
Hallo iedereen. Ik heb de (waarschijnlijk veel voorkomende) vraag; Wat de fuck moet ik kopen?

Ik heb me de laatste paar dagen erg ingelezen op mechanische keyboards, en hier zijn een paar voorkeuren uitgekomen, echter kan ik erg veel dingen niet testen, omdat de producten moeilijk in de winkels te vinden zijn.

Om te beginnen, is hier een lijstje van toetsenborden die ik op het ook heb. Ik zou backlighting wel een pro vinden, maar absoluut niet essentieel. Ook ligt mijn budget relatief laag.

De toetsenborden die ik op het oog heb zijn:
Corsair Vengeance K60 (Ik weet dat deze niet vol-mechanisch is, dit maakt mij niks uit)
CM Storm Trigger (met black switches)
Corsair Vengeance K90 (ook al is deze slecht verkrijgbaar)
Gigabyte Osmium

Zoals wellicht wel duidelijk is, denk ik dat ik black of red switches het fijnst vind. Ik weet niet precies wat ik echt wil, maar ik denk dat ik het liefst met de black switches zou werken.

Is er iemand die suggesties/toevoegingen heeft op de keuzes die ik hierboven heb opgesteld? Ik ben benieuwd of er echte aanraders of afknappers tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 00:54
Ben van plan een zwarte Corsair Vengeance K70 (us layout) te kopen :) overigens nog helemaal geen ervaring met mechanische keybords. Maar aangezien de K70 in de style is van mijn lg IPS237l en 350D (brushed aluminium) why not! Waar kan ik cherry rode o-rings aanschaffen in Nederland? Want ik ben bang dat sommige mensen het klikkende geluid van dit keybord niet zullen waarderen in de nachtelijke uren...

[ Voor 5% gewijzigd door JT888 op 04-07-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Kerstkomtwel schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 01:21:
Hallo iedereen. Ik heb de (waarschijnlijk veel voorkomende) vraag; Wat de fuck moet ik kopen?

Ik heb me de laatste paar dagen erg ingelezen op mechanische keyboards, en hier zijn een paar voorkeuren uitgekomen, echter kan ik erg veel dingen niet testen, omdat de producten moeilijk in de winkels te vinden zijn.

Om te beginnen, is hier een lijstje van toetsenborden die ik op het ook heb. Ik zou backlighting wel een pro vinden, maar absoluut niet essentieel. Ook ligt mijn budget relatief laag.

De toetsenborden die ik op het oog heb zijn:
Corsair Vengeance K60 (Ik weet dat deze niet vol-mechanisch is, dit maakt mij niks uit)
CM Storm Trigger (met black switches)
Corsair Vengeance K90 (ook al is deze slecht verkrijgbaar)
Gigabyte Osmium

Zoals wellicht wel duidelijk is, denk ik dat ik black of red switches het fijnst vind. Ik weet niet precies wat ik echt wil, maar ik denk dat ik het liefst met de black switches zou werken.

Is er iemand die suggesties/toevoegingen heeft op de keuzes die ik hierboven heb opgesteld? Ik ben benieuwd of er echte aanraders of afknappers tussen zitten.
Kijk ook hier even:

http://www.mechanicalkeyboards.nl/ & http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
witeken schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:16:
Dan is dat toch de meest logische keuze van lay-out?
Logisch in welke zin? US ANSI, met brede shifts en brede Enter, lijkt mij handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:05
JT888 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 01:59:
Ben van plan een zwarte Corsair Vengeance K70 (qwerty) te kopen :) overigens nog helemaal geen ervaring met mechanische keybords. Maar aangezien de K70 in de style is van mijn lg IPS237l en 350D (brushed aluminium) why not! Waar kan ik cherry rode o-rings aanschaffen in Nederland? Want ik ben bang dat sommige mensen het klikkende geluid van dit keybord niet zullen waarderen in de nachtelijke uren...
Ik heb ze toen bij WASDkeyboards besteld, in Nederland ga je ze niet vinden denk ik.. Maar misschien bij de bouwmarkt? Lijken me gewoon normale O-ringen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstkomtwel
  • Laatst online: 10-09 20:10
Hmm, die qpad mk 80 ziet er wel aantrekkelijk uit. Ik denk dat ik voor dat keyboard ga. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, het blijft nog steeds lastig om een full size US/INT mechanical keyboard, (liefst)witte LEDs, Cherry Brown te kunnen vinden.
QPAD MK-80 is niet leverbaar...
Ducky DK9008 S2 is niet meer leverbaar...
Ducky DK9008 S3 is nog niet leverbaar...
Corsair K70 is nog niet leverbaar...
:?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Vandaag me propedeuse HBO informatica behaald :)

Mocht ik van mezelf eindelijk die corsair vengeance K95 bestellen :*)

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:07:
Hmmm, het blijft nog steeds lastig om een full size US/INT mechanical keyboard, (liefst)witte LEDs, Cherry Brown te kunnen vinden.
Vergeet de LEDs en bestel een Ducky Zero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net mijn twee Razer BlackWidows verkocht, heb nu helaas geen MX Blue meer in huis :( Mijn favoriete switch maar ze werden helaas niet zo door mijn vriendin gewaardeerd, het geluid althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 00:54
R0y. schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:01:
[...]

Ik heb ze toen bij WASDkeyboards besteld, in Nederland ga je ze niet vinden denk ik.. Maar misschien bij de bouwmarkt? Lijken me gewoon normale O-ringen namelijk :)
Ah ok thx dan moet ik ze maar in het buitenland bestellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
ehtweak schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:07:
QPAD MK-80 is niet leverbaar...
Ducky DK9008 S2 is niet meer leverbaar...
Ducky DK9008 S3 is nog niet leverbaar...
Corsair K70 is nog niet leverbaar...
:?
op www.mechanicalkeyboards.nl zijn er S.E ZERO's binnen met led verlichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik op de website kijk hebben die echter blauwe of oranje LEDs terwijl ehtweak de voorkeur geeft aan witte. Wat eventueel nog wel een mogelijkheid zou zijn is de G710+ met US layout te importeren, dat is al eerder door mensen in dit topic gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MiBe schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 06:11:
Wat eventueel nog wel een mogelijkheid zou zijn is de G710+ met US layout te importeren, dat is al eerder door mensen in dit topic gedaan.
G710+ valt af omdat ik dat een niet 'clean' keyboard vind.
M.a.w. te veel versieringkjes en kleurtjes... Gamen doe ik niet, dus er hoeven/moeten absoluut geen gekleurde WASD eilandjes op zitten oid.
Het moet gewoon een simpel, strak, zonder tierlantijnen keyboard zijn.
Ik heb nu (nog) een Logitech illuminated (witte achtergrond verlichting) en dat bevalt prima qua LED kleur.
Maar minder qua toetsen (beginnen ook te verslijten). En die kleurtjes boven de funktietoetsen vind ik ook niks.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ehtweak schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:51:
[...]

M.a.w. te veel versieringkjes en kleurtjes... Gamen doe ik niet, dus er hoeven/moeten absoluut geen gekleurde WASD eilandjes op zitten oid.
Ik heb nu (nog) een Logitech illuminated (witte achtergrond verlichting) en dat bevalt prima qua LED kleur.
Maar minder qua toetsen (beginnen ook te verslijten). En die kleurtjes boven de funktietoetsen vind ik ook niks.
Zelf heb ik een Max Keyboard Nighthawk X8. Deze kun je met witte verlichting krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TheNephilim schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:59:
[...]

Zelf heb ik een Max Keyboard Nighthawk X8. Deze kun je met witte verlichting krijgen!
Ziet er op zich goed uit. Maar hun website geeft ook aan 'out of stock'.
En fors aan de prijs, als invoerrechten etc er nog bij komen...of weet je een verkoper in de EU?

Ook zo'n leuke, ze hebben een kortingsactie, geldig tot 07-07, maar het toetsenbord is pas weer vanaf 08-07 op voorraad... :S

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 05-07-2013 11:23 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehtweak schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:51:
[...]

Dat ben ik met je eens, vind het uiterlijk van dat bord ook niet je van het. Mechanische toetsenborden met witte achtergrondverlichting zijn relatief zeldzaam. Heb zelf een QuickFire TK die dat heeft maar is niet full size en komt uit Engeland (dus geen US layout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ehtweak schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:16:
[...]

Ziet er op zich goed uit. Maar hun website geeft ook aan 'out of stock'.
En fors aan de prijs, als invoerrechten etc er nog bij komen...of weet je een verkoper in de EU?

Ook zo'n leuke, ze hebben een kortingsactie, geldig tot 07-07, maar het toetsenbord is pas weer vanaf 08-07 op voorraad... :S
Oh, dat had ik niet gezien! :o

Nee heb hem zelf gewoon geimporteerd, was een hele bak geld kwijt. Check m'n review: productreview: Max Keyboard Nighthawk X8 review door TheNephilim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 13:21
Ik ben ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord maar heb het "ultieme" tobo nog niet kunnen vinden dus misschien dat jullie me op weg kunnen helpen:

Welke lay-out wil je?
QWERTY, mag US-International mag UK maakt mij niet zoveel uit.
Wil je met of zonder numpad?
Full size, gebruik het numpad wel vaak dus graag met, ook met mediatoetsen is gewenst.
Wil je backlight?
Ja
Welke MX Switch prefereer je?
MX Blue of Brown
Wat je is je budget?
+-100 euro maar het liefst <100 euro. Mag 10% rondom dit bedrag als ik dan iets heel veel beters krijg
Wil je macro toetsen?
Niet perse als er geen mediatoetsen opzitten dan wel
Doel van het keyboard?
10% gamen (racing/fps/mmo), veel programmeren (C#/C++/JAVA) en verslagen typen
Wat weet je al?
Razer Blackwidow 2013 is een fijn toetsenbord niet teveel troep erop lekker "clean" niet te groot en goede prijs. Alleen vindt ik de meerprijs voor backlit wel erg veel en daarom te duur.

Verder valt het mij op dat er niet heel veel full backlit tobo's zijn of ze echt heel duur zijn. Bijv. de meeste CM Storm modellen hebben alleen op bepaalde gedeeltes backlight. Daarnaast zoek ik een beetje een "clean" toetsenbord dus zonder veel gaming rommel exotische toetsen en game logo's, ook palmrests e.d. heb ik niet nodig.

Hopelijk weet één van jullie het toetsenbord dat ik nu over het hoofd zie. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn CM Storm QuickFire TK heeft wel full backlight en was niet absurd duur. Nadeel is hierbij weer dat je geen media- en/of macrotoetsen hebt (alleen middels fn-knop) en dat je MX Blue en MX Brown uit het buitenland moet halen (hier wordt hij immers alleen met MX Red verkocht). Denk dat als het toetsenbord volledig aan je eisen moet voldoen je al snel richting duurdere modellen zoals de BlackWidow Ultimate, G710+ of Corsair borden moet kijken. Voor de laatste is het ook nog maar de vraag welke switchtypen uiteindelijk allemaal naar Nederland gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 13:21
MiBe schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:44:
Mijn CM Storm QuickFire TK heeft wel full backlight en was niet absurd duur. Nadeel is hierbij weer dat je geen media- en/of macrotoetsen hebt (alleen middels fn-knop) en dat je MX Blue en MX Brown uit het buitenland moet halen (hier wordt hij immers alleen met MX Red verkocht). Denk dat als het toetsenbord volledig aan je eisen moet voldoen je al snel richting duurdere modellen zoals de BlackWidow Ultimate, G710+ of Corsair borden moet kijken. Voor de laatste is het ook nog maar de vraag welke switchtypen uiteindelijk allemaal naar Nederland gaan komen.
Inderdaad die had ik gezien, maar dat is weer zo'n type dat niet een volledige US-International lay-out heeft. Dus met de pijltjestoetsen in het lettergedeelte en mist sommige knoppen zoals (insert/delete/print screen) en deze vind ik toch wel belangrijk. Dus dan wordt het inderdaad kijken naar de Corsair modellen.

Buiten Nederland kopen vind ik overigens geen enkel probleem aangezien je gewoon veel meer keuze hebt. Ik zal eens bij amazon.co.uk en andere UK retailers kijken. Misschien iets van QPAD dan maar de MK80 is volledig backlit en ook zo rond de 100 euro.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
nieuwe tobo's van ducky kan je al bestellen.

http://www.mechanicalkeyb...mechanische-toetsenborden

gelijk de year of the snake besteld :). damnsz dat ik 250€ zou neerleggen voor een tobo had ik nooit van me zelf verwacht lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Davidshadow13 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:21:
[...]

Buiten Nederland kopen vind ik overigens geen enkel probleem aangezien je gewoon veel meer keuze hebt.
Op zich vind ik kopen buiten Nederland ook geen probleem (liefst binnen de EU, da's lekker makkelijk). Maar de forse prijsopslag (transport, BTW, invoerrechten) maken zoiets als een toetsenplankje wel errug duur. :-(

Het lastige van b.v. amazon.co.uk is vaak dat niet duidelijk is of je nou een UK of een US layout krijgt. Want plaatjes zijn ook niet altijd duidelijk of je een pond of een dollar teken op je ramplank krijgt.
Laat staan via amazon.de. Je krijgt gewoon standaard een duitse layout, nou die wil ik al helemaal niet...

En zoals nu, die Ducky DK9008 S3 voor ruim 250 euro 8)7 ?!? Dat vind ik gewoon veels te veel.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:38
Die year of the snake is wel awesome, maar €250,- voor een tobo gaat toch eventjes mijn pet te boven.

Ik ga is kijken of er wat mogelijk is met die prijs, anders de 9008 maar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Legendary1985 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:14:
nieuwe tobo's van ducky kan je al bestellen.

http://www.mechanicalkeyb...mechanische-toetsenborden

gelijk de year of the snake besteld :). damnsz dat ik 250€ zou neerleggen voor een tobo had ik nooit van me zelf verwacht lol.
Ik ben een klein beetje benieuwd naar wat je extra krijgt voor dit geld?

Zelf heb ik afgelopen weekend mijn Ducky DK9008G2 PRO Dark Grey & Blue (Blue switches) binnengekregen. Ben er tot nu toe erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Caballeros schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:13:
[...]

Ik ben een klein beetje benieuwd naar wat je extra krijgt voor dit geld?

Zelf heb ik afgelopen weekend mijn Ducky DK9008G2 PRO Dark Grey & Blue (Blue switches) binnengekregen. Ben er tot nu toe erg tevreden over.
* limited edition wereldwijd 999 stuks
* RGB verlichting

1 grote nadeel en dat is de prijs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik wacht al een tijd op de nieuwe shine 3, maar ik zie nu ook dat er een mini aan zit te komen van Ducky.
wil er een toetsenbord bij hebben voor op het werk, maar dan moet die mooi klein zijn om elke dag mee te nemen in een tas.

iemand ervaringen met een 60%?
mis je bijvoorbeeld de F toetsen? of is het toch slimmer om een tenkeyles te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

sk1nny666 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:53:
ik wacht al een tijd op de nieuwe shine 3, maar ik zie nu ook dat er een mini aan zit te komen van Ducky.
wil er een toetsenbord bij hebben voor op het werk, maar dan moet die mooi klein zijn om elke dag mee te nemen in een tas.

iemand ervaringen met een 60%?
mis je bijvoorbeeld de F toetsen? of is het toch slimmer om een tenkeyles te nemen?
Lijkt me niet handig die hele compacte toetsenborden, als je dan al kleiner wil, zou ik inderdaad tenkeyless nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehtweak schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:49:
[...]
Het lastige van b.v. amazon.co.uk is vaak dat niet duidelijk is of je nou een UK of een US layout krijgt. Want plaatjes zijn ook niet altijd duidelijk of je een pond of een dollar teken op je ramplank krijgt.
Laat staan via amazon.de. Je krijgt gewoon standaard een duitse layout, nou die wil ik al helemaal niet...
Als je bij de Engelse Amazon besteld (.co.uk dus) kun je ervan uitgaan dat je een UK layout krijgt tenzij anders aangegeven. Bij mijn QuickFire TK stond het niet in de advertentie zelf maar kon je het bijvoorbeeld uit de productcode wel opmaken waar -UK achter stond. Op het plaatje werd overigens wel een US model afgebeeld dus dit kan inderdaad voor verwarring zorgen. Mij was het om het even omdat ik op allebei de toetsenborden prima uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 11:24
De Ducky Shine 3 keyboards zijn vanaf vandaag te pre-orderen bij Mechanical Keyboards Holland!

Shine 3 QWERTY:
http://www.mechanicalkeyb...-toetsenborden/productc/1

Shine 3 AZERTY:
http://www.mechanicalkeyb...toetsenborden/productcc/1

Shine 3 SE QWERTY:
http://www.mechanicalkeyb...tsenborden/dk9008-s2322/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze vallen me op het oog toch een beetje tegen. Die lelijke slang op de spatiebalk (met aan weerszijden groene LED-verlichting) had van mij echt niet gehoeven. Eens kijken of ik hem een keer ergens uit kan proberen, wellicht kan dat me overtuigen, mits er een spatiebalk zonder slang meegeleverd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door MiBe op 09-07-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
MiBe schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:34:
Ze vallen me op het oog toch een beetje tegen. Die lelijke slang op de spatiebalk (met aan weerszijden groene LED-verlichting) had van mij echt niet gehoeven. Eens kijken of ik hem een keer ergens uit kan proberen, wellicht kan dat me overtuigen, mits er een spatiebalk zonder slang meegeleverd wordt.
Er wordt ook een normale spatiebalk bij geleverd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah gelukkig maar. Wel raar dat ze dat er op de website niet bijzetten, kan me voorstellen dat er nogal wat mensen op afknappen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Ze zouden ook wel is wat TKL modellen op pre-order zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Heb ik dat...

Ik dacht laat ik eens mijn 2,5 jaar oude Filco Majestouch 2 even schoonmaken. Toetsjes eruit, lekker onder de warme kraan en zeepsop... Daarna ff afdrogen met de fohn. Dat was helaas net iets te warm, en een groot deel van de toetsen zijn hierdoor letterlijk krom getrokken.

Nu zit ik een beetje te twijfelen wat ik zal doen. Op zich is er niks mis met de Filco (enige wat een beetje stoorde was het gladde oppervlak van de toetsen door de loop der tijd, maar dat probleem is nu verleden tijd :P), dus ik zou mogelijk een full key set kunnen bestellen ergens.

Echter als ik dat afweeg tegen de prijs van een nieuw toetsenbord, dan denk ik dat de keus snel gemaakt is. Alleen is de vraag welke... De Filco is in principe een prima bord, nadeel is natuurlijk de prijs. Ik was eerlijk gezegd niet van plan nog eens zoveel geld te betalen voor een ramplank. Vroeger of later gebeurt er wel iets mee (cola eroverheen, krom gefohnt, gevallen en krom, etc (allemaal real life voorbeelden)), en daarom vind ik een hoge aanschafprijs voor een toetsenbord eigenlijk niet te verantwoorden.

Wel ben ik helemaal verzot op mijn mechanische toetsjes, en die moeten dus zeker terugkomen. Wat is nu eigenlijk een beetje fatsoenlijk maar toch betaalbaar bordje voor de moderne man? Ik heb nu de blauwe MX, leuk geluid, maar ik ben toch wel een 'harde' typer, dus de zwarte zou denk ik ook wel bij mij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je kan toch voor een habbekrats nieuwe keycaps socren op ebay? Lijkt me zonde om daar nou een nieuw toetsenbord voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:34
pientertje schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:10:
Je kan toch voor een habbekrats nieuwe keycaps socren op ebay? Lijkt me zonde om daar nou een nieuw toetsenbord voor te kopen.
Ach..... hij wil gewoon een nieuw toetsenbord, dat kan je gelijk van zijn verhaal naar boven halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Zet er een setje [url==http://www.vendio.com/stores/E-sports-Gaming-equipments/category/cateogry1-name/catId=3982960]PBT keycaps[/url] op en dan heb je dat probleem van glimmend worden ook gelijk niet meer. Ja, je bent even €35 kwijt, maar dan gaat ie wel weer een flinke tijd mee.

Of ga voor een paar echt echt leuke combinaties zoals rood/blauw op wit of US-International/Russisch in cyaan met magenta.

Of customize je toetsenbord met wat andere toetsen ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XqHDNIal.jpg
(vandaag mijn Round 4 Noir keycaps eindelijk binnen gehad. Nu tenminste alles doubleshot, al zit ik nog even te kijken wat ik met deze combinatie ga doen. Beetje spelen nog maar.)

[ Voor 13% gewijzigd door JaccoW op 10-07-2013 00:27 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
pientertje schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:10:
Habbekrats? Overal zie ik prijzen vanaf de 60 dollar. Daarop nog de shipping en import, en ik kan ook een compleet nieuw bord uitzoeken (in een goedkopere klasse)... Als je een aanbieder kent die echt goedkoop kan leveren hoor ik het graag, maar de prijzen die ik tot nu toe zie vind ik niet echt redelijk.

Niet vergeten dat de Filco alweer een tijdje oud is, en zeg maar (in theorie) op de helft van z'n levensduur (voordat er weer een fles cola overheen gaat). Als je de prijs van zo'n nieuwe key cap set naast z'n afschrijving zet kun je haast stellen dat de Filco economisch total loss is.
RoaDHouse schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:12:
[...]

Ach..... hij wil gewoon een nieuw toetsenbord, dat kan je gelijk van zijn verhaal naar boven halen.
Mjah, ik had me er al op ingesteld dat ik iets nieuws moest hebben omdat er geen alternatieve voor handen waren... Totdat:
F_demon schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:23:
Zet er een setje [url==http://www.vendio.com/stores/E-sports-Gaming-equipments/category/cateogry1-name/catId=3982960]PBT keycaps[/url] op en dan heb je dat probleem van glimmend worden ook gelijk niet meer. Ja, je bent even €35 kwijt, maar dan gaat ie wel weer een flinke tijd mee.
Dat lijkt me een redelijke prijs, alleen zie ik niet helemaal welke set je nu bedoelt. Er is een set 'Brand Filco 104 set print/blank Key-caps' voor $ 45,99, maar ja, met verzenden, BTW en inklaring komt dat op zo'n 65 euro voordat het hier in huis is. Voor een tientje of 2 meer heb je al een nieuwe (niet een Filco natuurlijk)...

Lastige afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Deze bijvoorbeeld. Witte keys met print aan de zijkant. Ziet er vaak ook net even wat strakker uit. $44+$8 shipping. = €41
Op zijn e-bay heb je ook nog deze mooie zwart op zwart.
En uit ervaring weet ik dat hij meestal een lagere prijs op de verpakking zet dan de grens waarop de douane gaat kijken. €20 of zo. Geen garantie, maar dat is mijn ervaring.

Het punt is dat goedkopere keyboards geleverd worden met geprinte toetsen. Niets mis mee, maar de letter vervagen dan bijvoorbeeld of verkleuren onder invloed van het vet uit je vingers. Double-shot of Dye-sub is dan veel duurzamer, maar ook een stuk duurder.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoosterhof
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik ben op het ogenblik in het bezit - tot ik beslist heb welke ik neem - van zeven Ducky tobo's. Alle mogelijke switches. Ik tik dit nu op een Ducky 2108 Zero Shine met oranje leds met blue switches. Ik vind het tikken op een mechanisch toetsenbord werkelijk een verademing. Dus wat zover betreft een verademing met mijn oude tobo. Ik ga alle toetsenborden testen, te beginnen vanavond met een tobo met black switches. Ik zal uiteraard hier mijn bevindingen plaatsen. Misschien zijn er mede tweakers die gebruik willen maken van de mogelijkheid om ook een Ducky te testen. Als je daarvoor een bootreisje over hebt dan zou ik zeggen kom langs. Een teaser aan het einde van een post is ook leuk :)

[ Voor 14% gewijzigd door willemoosterhof op 10-07-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
willemoosterhof schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:00:
Ik ben op het ogenblik in het bezit - tot ik beslist heb welke ik neem - van zeven Ducky tobo's. Alle mogelijke switches. Ik tik dit nu op een Ducky 2108 Zero Shine met oranje leds met blue switches. Ik vind het tikken op een mechanisch toetsenbord werkelijk een verademing. Dus wat zover betreft een verademing met mijn oude tobo. Ik ga alle toetsenborden testen, te beginnen vanavond met een tobo met black switches. Ik zal uiteraard hier mijn bevindingen plaatsen. Misschien zijn er mede tweakers die gebruik willen maken van de mogelijkheid om ook een Ducky te testen. Als je daarvoor een bootreisje over hebt dan zou ik zeggen kom langs. Een teaser aan het einde van een post is ook leuk :)
Omdat je ze allemaal kan testen en dit hier post, zou je eigenlijk als straf een uitgebreide review van alle tobos moeten schrijven... Heb onlangs een Blackwidow met blues gekocht, dus ben niet in de markt, maar anderen misschien wel :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:12
@willemoosterhof: wow ben erg benieuwd naar jouw ervaringen, helaas is bootreisje niks vergeleken bij autoreis anders had ik zeker een keer willen meetesten :) Heb je dit geregeld met MKH? Ik kan me voorstellen dat er best veel interesse is naar een testset die je tegen een vergoeding kan lenen om uit te vinden welk switchtype het best bevalt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 07-10 12:22
Wat is nou het grote voordeel van de Shine 3 t.o.v. de 2? Alleen onderhuidse wijzigingen zo te zien?

Ik ben nog steeds in afwachting van mijn ter reparatie gestuurde Ducky... wordt waarschijnlijk nog per big bezorgd in Taiwan. :P :(

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

willemoosterhof schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:00:
Haha wtf! Black, Red, Blue, Brown, Clear, Green & ...? :o

Heb je ze moeten aanschaffen en verkoop je de rest weer, of heb je ze te leen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
F_demon schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:51:
Deze bijvoorbeeld. Witte keys met print aan de zijkant. Ziet er vaak ook net even wat strakker uit. $44+$8 shipping. = €41
Ik denk dat ik de gok maar ga nemen. Echt goedkoop is het niet, maar dit toetsenbord is zonde om weg te doen want verder mankeert er helemaal niks aan. Witte letters op een zwarte behuizing is wel gaaf denk ik. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Niet mechanisch, maar wel het vermelden waard: http://techreport.com/new...-perfect-hipster-keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
for anyone used to something like Apple's typical chiclet-style

Tikt lekker k*t dus... :)
(/me is pas toegetreden tot de "mechanische toetsenborden" club)

[ Voor 8% gewijzigd door Xyphoid op 10-07-2013 17:09 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
TheNephilim schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:28:
[...]Haha wtf! Black, Red, Blue, Brown, Clear, Green & ...? :o

Heb je ze moeten aanschaffen en verkoop je de rest weer, of heb je ze te leen? :D
Volgens de site van MechanicalKeyboards.nl hebben ze Cherry MX Blue, Brown, Black, Red, Green, White en Grey.

Is het boottochtje waarover wordt gesproken naar een waddeneiland? Ik heb vakantie, dus veel vrije tijd:)
EDIT: ik heb op je profiel gekeken; Texel it is.

[ Voor 4% gewijzigd door FrankPC op 11-07-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoosterhof
Zeker het mooie eiland Texel. Als je een afspraak wilt maken kan ik je altijd van de boot halen. Scheelt een overtocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaarse
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 18:58
ik heb water over mijn k60 gemorst, dus nu zit te typen op een on-screen toetsenbord >.<
ik heb dus zsm een toetsenbord nodig. het liefst tenkeyless met mx brown switches. Bij mechanicalkeyboards.nl is bijna alles uitverkocht. Waar kan je nog meer mechanische toetsenborden kopen in NL? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
willemoosterhof schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:14:
Zeker het mooie eiland Texel. Als je een afspraak wilt maken kan ik je altijd van de boot halen. Scheelt een overtocht.
Jammer, ik ga pas in september een weekje naar Terschelling :P

Ik las hier in het topic dat mensen de blues lawaaierig vinden. Ik vind het best meevallen. En ik tik midden in de nacht als mijn dochter in de kamer hiernaast slaapt en mijn vrouw in de andere kamer daarnaast.
Maar ik tik door de toetsen half in te drukken. Maar ook als ik helemaal doordruk valt het mee. Ik heb de Black Widow Ultimate 2013.

[ Voor 36% gewijzigd door Xyphoid op 11-07-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:14
Yes! vandaag mijn Corsair K70 in US layout met Cherry MX Red switches binnengekregen. Ben er erg blij mee. Heb ook een reviewgeschreven.

[ Voor 54% gewijzigd door Cerebriform op 12-07-2013 09:57 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Een mooie sampler kit van Max Keyboard: http://www.maxkeyboard.co...h-o-ring-sampler-kit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
Dat is inderdaad een mooie sampler kit. Ik heb net de O-rings van WASD besteld, samen met hun sampler kit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Het is dat ik op vakantie ga over 2 weken en dat de levertijd net 10-14 is. Durf ik niet aan, bestel dus die sampler kit nog wel eens na de vakantie. Heb Blue en Brown al (Filco Majestouch 2 & Max Keyboard Nighthawk X8), maar wil die Red ook wel eens voelen. Ook altijd handig voor geïnteresseerde vrienden, zo'n sampler kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

JMaarse schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:01:
ik heb water over mijn k60 gemorst, dus nu zit te typen op een on-screen toetsenbord >.<
ik heb dus zsm een toetsenbord nodig. het liefst tenkeyless met mx brown switches. Bij mechanicalkeyboards.nl is bijna alles uitverkocht. Waar kan je nog meer mechanische toetsenborden kopen in NL? alvast bedankt!
Als je je toetsenbord een paar dagen laat drogen heb je een grote kans dat die daarna gewoon weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoosterhof
Zoals ik van de week al melde heb ben ik in de gelegeheid geweest om alle 7 soorten switches te mogen testen. En ik heb iedere dag een mooi stukje tekst getikt en een Black Hawk Down, een FPS gespeeld. Ik had nog met een mechanisch toetsenbord gewerkt en in eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de browns, blues of red. Dat is het niet geworden.

Ik denk dat het bijna ondoenlijk is om zonder te testen een goede keuze te maken qua switches. Het is zo persoonlijk. Het heeft ook te maken met de vaardigheid van degene die achter het toetsenbord zit.Ik merk wel dat je minder tikfouten maakt met een mechanisch toetsenbord. Hoe dat komt? Geen idee. Eén ding is wel zeker. Eens gewerkt met een mechanisch toetsenbord en je wilt nooit meer anders. Hier onder staan mijn persoonlijke ervaringen met de diverse switches in volgorde van testen. Voor wie het leuk vind.

Black switch.
Tactile feedback: nee
Clicky: nee
De black switch heeft geen tactile feedback. Redelijk veel weerstand. Maar ik ervaar dat als prettig, vooral met gamen. Met tikken moet je erg wennen, vooral in het begin bottom je veel. Ik vind dat het geluid niet echt irritant is. Maar goed, ik heb geen huisgenoten en mijn katten vinden alles goed. Maar het zijn de eerste switches die ik test, dus wie weet veranderd mijn mening nog.

Red switch.

De red switch voelt duidelijk lichter aan dan de blacks. De reds hebben geen tactile punt. Ik speel een FPS namelijk Black Hawk Down, daar is het left leanen een belangrijk onderdeel. En dan zijn voor mij de red switches even te gevoelig. Omdat ze weinig weerstand hebben druk je ze namelijk gauw even te ver in, en dan sta je opeens midden in het veld. Boem headshot, en dat is niet de bedoeling. :(

Brown switch.
Tactile feedback- ja
Clicky - nee
Deze heeft wel een tactile feedback maar heel licht. Je merkt het eigenlijk niet. Voor het gamen vind ik deze toets ook net als de reds te licht, al kan je door de tactile feedback wel de toets tegen het actuatiepunt houden. Wat bij mijn FPS erg belangrijk is omdat je met het left leanen een klein tikje wil hebben zodat je een klein stukje naar links opschuift.

Green switch.
Tactile feedback: ja
Clikcy: ja
De greens zijn zwaarder dan de blacks en hebben een clicky. Het voordeel van zwaardere switches vind ik is dat je minder snel een tikfout maakt als je per ongeluk een ongewenste toets aanraakt. Misschien kun je zeggen dat zwaardere switches beter zijn voor mensen die iets minder vaardig zijn met tikken. Zoals ik dus. Ik ben een echte tweevinger specialist. Ik kom er ook achter dat ik een clicky minder fijn vind. Al testend kom je er achter wat een goede keuze is. Dan heb je ook gelijk het nadeel van mechanische toetsenborden. Het geld wat je moet uitgeven aan een dergelijke tobo is teveel om tot de conclusie te komen dat je de verkeerde switches hebt aangeschaft.

Clear (white) switches.
Tactile feedback: ja
Clicky: nee

Dit is denk voor mij de beste keuze. De clears hebben de meeste weerstand. Maar dat vind ik fijn Ik heb het gevoel doordat de toetsen zwaarder tikken, bottom je minder snel. Het geeft dan ook minder geluid. De clears hebben ook een duidelijke tactile feedback. Vooral bij het gamen vind ik dat erg fijn. Je kan je toets ingedrukt houden tot het actuation point. Het zijn fijne switches. Ik tik nu een paar dagen op mechanische tobo's en als ik dan weer even terug ga naar mijn oude tobo dan schrik je echt.

Grey switches.
Tactile feedback: nee

Die zijn gelijk aan clear switches maar dan zonder tactile feedback. Daar kunnen we dus kort over zijn. Voor degene die van toetsen houd met wat meer weerstand.

Blue switches.
Tactile feedback - ja
Clicky: ja de luidste

Als laatste heb ik de blue switches getest. Maar die hebben een zo hoorbare clicky dat ze echt lawaai maken. En ik was eerder tot de slotsom gekomen dat ik geen clicky wil. De blues zijn net zo gevoelig als bijvoorbeeld de reds.

[ Voor 0% gewijzigd door willemoosterhof op 12-07-2013 20:49 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
Interessant om te lezen Willem. Hoe kom je aan zoveel mechanische toetsenborden? Handig om allemaal uit te kunnen proberen inderdaad. Heb net een met Reds gekocht. Bevalt goed, maar ik weet inderdaad niet of andere switches niet nog beter zouden bevallen zoals bijvoorbeeld Browns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Top dat je je bevindingen post willemoosterhof d:)b

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:40
Jup, interesting, zeker wat je verhaal over de Clears betreft. Jammer dat je de Greens niet wat meer uitspit in je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

willemoosterhof schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:47:
Zoals ik van de week al melde heb ben ik in de gelegeheid geweest om alle 7 soorten switches te mogen testen.
Wil ik ook! :P Hoe kom je aan zoveel tobo's ??
Blue switches.
Tactile feedback - ja
Clicky: ja de luidste

Als laatste heb ik de blue switches getest. Maar die hebben een zo hoorbare clicky dat ze echt lawaai maken. En ik was eerder tot de slotsom gekomen dat ik geen clicky wil. De blues zijn net zo gevoelig als bijvoorbeeld de reds.
Weet je dat HEEEEL zeker ?! Zo ja, dan moet ik op zoek naar een toetsenbord met Green switches :'(
Ik zat namelijk aan Blue switches te denken, omdat ik Red switches veel te licht vind !! Als er geen verschil is dan moet ik verder zoeken...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 13:34
Blues zijn veel minder gevoelig dan reds ....... 100% zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoosterhof
RoaDHouse schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:53:
Blues zijn veel minder gevoelig dan reds ....... 100% zeker weten.
Het is mijn beleving. Reds vond ik heel gevoelig, de blues ook. Maar als je mijn reviews bekijkt dan zie je dat ik blue's getest heb nadat ik clears en de greys had getest, misschien zit het daar in.

[ Voor 1% gewijzigd door willemoosterhof op 13-07-2013 06:31 . Reden: volgorde van testen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4VANG3R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 10:32
Weet iemand wanneer/waar de Corsair K70 MX Brown te koop is? Corsair zei Juli maar dat is het al een tijdje en kan hem nergens vinden..
Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.