Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-08 21:12
My precious :9~ Tot nu toe wel tevreden!
Afbeeldingslocatie: http://i1237.photobucket.com/albums/ff479/djryan87/Van%20alles/th_P1030343_zps3b84b938.jpg
warcow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:39:
Is het de bedoeling bij mijn ducky zero dat de linker shift en de enter toets geen klik geluid maken? (MX blue)
Had de keycap van de linker shift ook al even los en er lijkt wel een blauwe switch onder te zitten..
Ik heb precies hetzelfde.. Soms lijken de linker en rechter shift niet te klikken, of erg gedempt ten opzichte van de andere toetsen, maar wordt wel gewoon geregistreerd. Ook uit de recentste batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Als jullie de wat goedkopere toetsenborden zoeken, met fatsoenlijke layout, dan kom je al snel bij een Ducky Zero of MK 50 van Qpad. Die zijn in Nederland goed te krijgen, dus ook geen extra verzendkosten en eventueel btw en import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:14
begintmeta schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:18:
Bedoelen jullie echt een US international layout? Dan kom je al snel bij custom keycap-sets uit, al rollen er soms ook wel US international layouts uit de fabriek natuurlijk.
Oh nee, die bedoel ik niet. Gewoon US layout inderdaad. Maar op de wiki zie ik niet zo veel verschillen, met name de dead keys kunnen vervelend zijn denk ik? Layout is verder hetzelfde lijkt wel. Anywho, ik pas het aan in mijn post, thanks!
TheNephilim schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:14:
Als jullie de wat goedkopere toetsenborden zoeken, met fatsoenlijke layout, dan kom je al snel bij een Ducky Zero of MK 50 van Qpad. Die zijn in Nederland goed te krijgen, dus ook geen extra verzendkosten en eventueel btw en import.
Hoeft niet perse onder de 100e, 130e is alleen de max voor mij, omdat de k70 aan al mijn eisen voldoet en die prijs heeft. Ducky zero spreekt me ook aan inderdaad. De MK 50 heeft geen dedicated volume knoppen, je moet de fn toets gebruiken, waar ik niet tegen kan. Meestal als ik zit te typen heb ik muziek aan en als dan iemand binnenkomt kan ik die zachter zetten en gewoon door typen in plaats van dat ik de muis moet pakken, naar een ander window, volume aanpassen, terug naar mijn tekstverwerker. Makes me sad :'( ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Cerebriform op 12-06-2013 11:41 . Reden: re nephilim ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 21:47

vpm

Think, tinker, tank

Ik heb nu al enige tijd een Filco M2 (ninja, tkl, browns) en ik kan eigenlijk niet zonder het apparaat. Zonder al te veel poespas, hoe kan ik iemand overtuigen om een mechanisch toetsenbord aan te schaffen (in de professionele sfeer)?

Iemand ervaring met de Ducky Zero? (beter lezen... 8)7) Ze zien er goed uit, op de super key na. Het prijsverschil met de Filco's is nogal extreem.

[ Voor 7% gewijzigd door vpm op 12-06-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cerebriform schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:24:
...
Oh nee, die bedoel ik niet. Gewoon US layout inderdaad. Maar op de wiki zie ik niet zo veel verschillen, met name de dead keys kunnen vervelend zijn denk ik? Layout is verder hetzelfde lijkt wel. Anywho, ik pas het aan in mijn post, thanks!
...
Normaalgesproken is het verschil met een standaard ANSI-104-toetsenbord alleen de opdruk van de toetsen, dead keys enz worden denk ik eigenlijk altijd in software gedaan (al zou dat uiteraard ook in de controller kunnen). Voor Windows vind ik deze layoutbeschrijving heel prettig en voor LINUX/UNIX-achtigen is meestal wel een "altgr-intl" variant beschikbaar, die werken prima met normale 104-toetsenborden. Ik heb dan wel graag een AtGr toets om ook in opdruk verschil te hebben tussen de linker en de rechter Alt-toets.

Op wikipedia hebben ze trouwens wel een voorbeeldje van een zo te zien af-fabriek US international toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Left_side_of_modern_US-International_keyboard.JPG/797px-Left_side_of_modern_US-International_keyboard.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 12-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 11:51
Net drie toetsenborden binnen gehad van Max Keyboard. Twee Nighthawks met witte backlight (x8) en 1 Durandal eSports edition. Alles gekocht met 20% korting (tijdens kortingsweekend) en uiteindelijk geheel binnen gehad voor 139 euro per toetsenbord. Toch een best nette deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

begintmeta schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:12:
Op wikipedia hebben ze trouwens wel een voorbeeldje van een zo te zien af-fabriek US international toetsenbord:
UK/ISO layout 104 keys; met een Return block & dubbele pipe/backslash alternatieve layout leestekens.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/KB_United_Kingdom.svg
US/ANSI layout, 105 keys: met rechthoekige Return en pipe/backslash boven de return.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/37/ANSI_Keyboard_Layout_Diagram_with_Form_Factor.svg/420px-ANSI_Keyboard_Layout_Diagram_with_Form_Factor.svg.png

Naar mijn weten prefereren professionals voornamelijk de ANSI standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, dat toetsenbord op wikipedia heeft inderdaad een korte linker shift + extra toets, dus het zal wel een ISO setup hebben (105 toetsen dan lijkt me), de normale ANSI-setup heeft 104 toetsen, en een lange shift knop. En UK layout lijkt het me niet, aangezien de £ niet op de shift lijkt te zitten, maar op de AltGr, een soort US-international-ISO dan...

Dus nog steeds geen voorbeeld van een US-international-ANSI bord... Levert Unicomp misschien uitgebreid gelabelde keycaps op hun US-international 104 uitvoeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vpm schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:33:
Iemand ervaring met de Ducky Zero? (beter lezen... 8)7) Ze zien er goed uit, op de super key na. Het prijsverschil met de Filco's is nogal extreem.
Welke key? En wat is daar mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-06-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
Volgens mij vindt hij het lelijk om een eend op zijn keyboard te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Wikipedia: "Recently "Super key" has become an alternative name for modifier keys marked with corporate logos when using Linux or BSD operating systems or software that originated on these systems."
Cerebriform schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:28:
Volgens mij vindt hij het lelijk om een eend op zijn keyboard te hebben.
Correct! Een eend/eendenkop an sich is nog geen probleem, maar dit is toch wel een lelijk eendje. Gelukkig kan je keycaps snel vervangen. Echter vind ik de keuze om daar zo'n gedrocht (mijn mening) te plaatsen nogal vreemd. Blanco was vele malen charmanter. Ze hadden hem dan even goed naar de space kunnen verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
vpm schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:00:
...
Wikipedia: "Recently "Super key" has become an alternative name for modifier keys marked with corporate logos when using Linux or BSD operating systems or software that originated on these systems."
...
Een geweldig toetsenbord
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/47/Space-cadet.jpg/640px-Space-cadet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerebriform schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:24:
[...]

[...]

Hoeft niet perse onder de 100e, 130e is alleen de max voor mij, omdat de k70 aan al mijn eisen voldoet en die prijs heeft. Ducky zero spreekt me ook aan inderdaad. De MK 50 heeft geen dedicated volume knoppen, je moet de fn toets gebruiken, waar ik niet tegen kan. Meestal als ik zit te typen heb ik muziek aan en als dan iemand binnenkomt kan ik die zachter zetten en gewoon door typen in plaats van dat ik de muis moet pakken, naar een ander window, volume aanpassen, terug naar mijn tekstverwerker. Makes me sad :'( ;)
Misschien een goedkope afstandsbediening van Dealextreme of een originele MCE afstandsbediening (als je er een kunt vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ondertussen ook hier een 100% goede ducky zero met blue's. Bijzonder goede en snelle service van mechanicalkeyboards.nl

Was overigens een uit de nieuwste batch ja.

[ Voor 16% gewijzigd door warcow op 13-06-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:27:
[...]
Misschien een goedkope afstandsbediening van Dealextreme of een originele MCE afstandsbediening (als je er een kunt vinden. :)
uhm, bedankt voor je suggestie /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PatrickH89 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:11:
Net drie toetsenborden binnen gehad van Max Keyboard. Twee Nighthawks met witte backlight (x8) en 1 Durandal eSports edition. Alles gekocht met 20% korting (tijdens kortingsweekend) en uiteindelijk geheel binnen gehad voor 139 euro per toetsenbord. Toch een best nette deal lijkt me.
Heb thuis ook een X8 met witte backlight. Hoe bevalt hij? Ga je ze trouwens allemaal zelf gebruiken, ik mag toch hopen (voor je portemonee) dat je ook voor anderen besteld hebt :+

Als ik de Majestouch 2 vergelijk mij de Nighthawk X8, dan heb ik geen spijt van beide. Uiteindelijk was voor mij de X8 duurder, door de import kosten, maar hij is dan ook wat luxer vergeleken met de Filco.

Wat betreft blauwe switches vs browns. Thuis heb ik browns, volgens mij prima geschikt voor gamen en typen, waar ik de blauwe ook echt alleen voor het typen gebruik. Gamen met de blauwe switches zou best kunnen, maar merk dat je dan toch wel eens miszit met dubbel indrukken als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:17
Intussen al een tweede batch K70's in Nederland (qwerty), maar nog steeds geen exemplaren voor België (azerty noch qwerty). De verwachte leverdatum van de azerty's bij de distributeur was 06/06, opgeschoven naar 12/06 en inmiddels staat het op onbekend. Toch maar een qwerty halen in NL? Iemand hier die overgeschakeld is van azerty naar qwerty? Hoe was de overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 16:07
Welke lay-out wil je?
QWERTY
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Ja (liefst RGB via software in te stellen), maar is geen vereiste
Welke MX Switch prefereer je?
Red of Blue
Wat je is je budget?
<150€
Wil je macro toetsen?
Leuk als het erop zit, maar ik kan wel zonder
Doel van het keyboard?
programmeren, spelletjes, verslagen typen, ander huis tuin en keuken gebruik :D

Ik zou hem het liefst via een nederlandse webshop willen bestellen ivm douane kosten

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 16:07
Flying schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:45:
Intussen al een tweede batch K70's in Nederland (qwerty), maar nog steeds geen exemplaren voor België (azerty noch qwerty). De verwachte leverdatum van de azerty's bij de distributeur was 06/06, opgeschoven naar 12/06 en inmiddels staat het op onbekend. Toch maar een qwerty halen in NL? Iemand hier die overgeschakeld is van azerty naar qwerty? Hoe was de overstap?
Als je blind kan typen is het geen probleem. Dan type je azerty op een qwerty toetsenbord. Dit is gewoon in windows in de stellen

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 11:51
TheNephilim schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:51:
[...]

Heb thuis ook een X8 met witte backlight. Hoe bevalt hij? Ga je ze trouwens allemaal zelf gebruiken, ik mag toch hopen (voor je portemonee) dat je ook voor anderen besteld hebt :+

Als ik de Majestouch 2 vergelijk mij de Nighthawk X8, dan heb ik geen spijt van beide. Uiteindelijk was voor mij de X8 duurder, door de import kosten, maar hij is dan ook wat luxer vergeleken met de Filco.

Wat betreft blauwe switches vs browns. Thuis heb ik browns, volgens mij prima geschikt voor gamen en typen, waar ik de blauwe ook echt alleen voor het typen gebruik. Gamen met de blauwe switches zou best kunnen, maar merk dat je dan toch wel eens miszit met dubbel indrukken als ik het zo bekijk.
Het is duidelijk dat brown switches beter werken voor games wat mij betreft. Heb met blue nog (QPad MK-80) nog wel eens dat ik de toets niet ver genoeg laat opkomen om nog een keer in te drukken. Blue wint het wat mij betreft van brown voor typen, maar niet echt met een grote marge.

In principe zien de QPad en de Nighthawk er (op de backlight en logo's na) hetzelfde uit, maar er is toch iets aan de Nighthawk wat het luxer maakt (sowieso cleaner natuurlijk), maar het bottomen lijkt ook minder geluid te maken dan bij de QPad (heb nog niet gekeken, maar standaard zitten er toch geen o-rings op de Nighthawk?).

Ik ben wel tevreden dat ik voor thuisgebruik voor een brown switch ben gegaan in ieder geval. Is ook echt een stuk stiller voor m'n vriendin :+

[Edit] Het was inderdaad een combinatiebestelling met drie personen. Ik had er nog maar eentje nodig, want op mijn werk heb ik dus al de MK-80 met blues.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickH89 op 13-06-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
SuperSjoerd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:57:
[...]

Als je blind kan typen is het geen probleem. Dan type je azerty op een qwerty toetsenbord. Dit is gewoon in windows in de stellen
Ik zou sowieso dan volledig qwerty gaan, niet enkel toetsenbord-layout, maar ook met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Kan je niet gewoon de keycaps wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat is vaak best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperSjoerd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:57:
[...]

Ware het niet dat het veelal om de leestekentjes gaat waar het verwarrend wordt. De letters is voor velen geen probleem. Echter is het gigantisch onhandig als je azerty of wat voor andere layout wilt typen op een andere layout, het moment dat je op je toetsenbord zoekt naar dat ene tekentje en alles staat op een andere plek als waar je gewend bent. De letters kan je daarnaast zo'n beetje gewoon zelf verplaatsen. (niet echt, maar eventueel wel)

Ik snap dan ook eigenlijk niet waarom men geen mooie conversie keycap bundles heeft. Vooral voor de wat meer kwaliteitsmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
lassieman schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:38:
Kan je niet gewoon de keycaps wisselen?
De aanwezige keys zijn makkelijk te wisselen wanneer het over de gewoen letters gaat. De tekens lukt niet zo super, aangezien de meeste toetsen compleet anders zijn samengesteld. Een keyset bijkopen? Daar begin ik niet aan...

Edit:

Mail gestuurd naar Corsair, volgend antwoord verkregen:
Dear,

We have offered BE layout in K90 and K60 and K70 will be available for BE in July.

Thank you for choosing Corsair! We appreciate your business!

Sincerely,

Corsair Customer Service Team

[ Voor 27% gewijzigd door Flying op 13-06-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Ik ben nog altijd op zoek naar keycaps / stickers (gezien ik een ninja heb) voor cijfers boven de tekens.
Kijk maar eens naar de Workman layout. :Y

Btw: ik zoek nog steeds naar een goed 'betoog' om mijn collega [ahum--werkgever--] te overtuigen een mechanisch kb aan te schaffen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

sneller typen = efficienter werken. kleine investering, gezien het niet meer dan een dagloon kost.

als je ver wilt gaan, meot je aanbieden om een vakantiedag in te leveren

[ Voor 30% gewijzigd door Fordox op 14-06-2013 11:44 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 18:28
Koop hem dan gewoon zelf en neem hem mee naar je werk? Als je je collega's genoeg vertrouwd kan je het ding daar gewoon laten?

Kleine investering, groot plezier in je dagelijks werk? Als je dan ooit van werkgever wisselt kan je ook gewoon je tobo meenemen?

Is toch geen schande om je eigen toetsenbord mee te nemen naar je werk?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

vpm schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:43:
Btw: ik zoek nog steeds naar een goed 'betoog' om mijn collega [ahum--werkgever--] te overtuigen een mechanisch kb aan te schaffen. :/
Zou je collega gewoon even het toetsenbord een weekje lenen. Beter dan dat word het niet hoor, om iemand te overtuigen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik ben ook opzoek naar een mechanisch toetsenbord, vandaag even gespeeld met een cherry blue Razer Blackwidow :P

Nu ben ik niet echt een fan van Razer en vraag ik mij af wat de alternatieven zijn op blue-cherry gebied. In de pricewatch kan ik ze niet vinden. Door te bladeren hier in het forum ben ik de Ducky Zero DK2108 (Basis versie) tegengekomen. Tevens heeft ook Qpad de MK-50 maar daarvan is de US/International en UK editie uitverkocht. :( Zijn er wellicht nog alternatieven die ik over het hoofd zie? Het budget is maximaal 100 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22
Mastasidaz schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:34:
Ik ben ook opzoek naar een mechanisch toetsenbord, vandaag even gespeeld met een cherry blue Razer Blackwidow :P

Nu ben ik niet echt een fan van Razer en vraag ik mij af wat de alternatieven zijn op blue-cherry gebied. In de pricewatch kan ik ze niet vinden. Door te bladeren hier in het forum ben ik de Ducky Zero DK2108 (Basis versie) tegengekomen. Tevens heeft ook Qpad de MK-50 maar daarvan is de US/International en UK editie uitverkocht. :( Zijn er wellicht nog alternatieven die ik over het hoofd zie? Het budget is maximaal 100 euro. :)
U bent klaar met Uw zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Laatst online: 31-08 18:33
Sjah schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 02:20:
[...]

U bent klaar met Uw zoektocht.
Zou je dat nader kunnen toelichten? Gisteravond kwam ik na zoeken het Das keyboard tegen. Met Vaderdag sale komen deze ook onder de 100 euro. http://www.daskeyboard.com/model-s-professional/

Zitten er nog grote verschillen in kwaliteit tussen Das Keyboard en Ducky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mastasidaz schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Zou je dat nader kunnen toelichten? Gisteravond kwam ik na zoeken het Das keyboard tegen. Met Vaderdag sale komen deze ook onder de 100 euro. http://www.daskeyboard.com/model-s-professional/

Houd je er rekening mee dat er verzendkosten, 21% BTW en € 13 inklaringskosten bij komen? Dan blijf je niet onder € 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mastasidaz schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Wat moet ik toelichten, ik vind Ducky een dedicated bouwer, vind ik minder van andere merken, onder de 100 zoektocht ben ik er wel klaar mee. Of ja je moet gelijk voor Filco shooten, maar das andere prijsklasse, Das Keyboard in principe hetzelfde.
Zou die Keyboard op 105 € uitkomen dan zeg ik doen. Komt die op 130 dan zeg ik, zelf weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 15-06-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberHotel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-03 12:27
Mijn Razer BlackWidow is recentelijk helaas overleden en ik ben op zoek naar een degelijke vervanger. Nu ben ik aan het twijfelen tussen een Logitech G710+ (MX brown) en een Ducky Zero/S2 (MX brown) met een Ducky polssteun. Helaas is de S2 slecht beschikbaar dus ben ik nog opzoek naar vergelijkbare alternatieven. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sjah schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:46:
... ik vind Ducky een dedicated bouwer, vind ik minder van andere merken, ...
Wat is eigenlijk minder dedicated aan Cherry, Deck, Unicomp, Topre en dergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Niks, maar kan jij makkelijk aan een kb van zo een merk voor minder dan 100 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cherry maakt op zich wel redelijk goedkope mechanische toetsenborden (die zijn dan wel wat lichter qua hardware, niet plate-mounted etc), alleen zijn de ANSI-modellen erg lastig te krijgen. Als je een Duitse layout prima vind ben je voor ruim onder de €50 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa, ik ben ook vóór al die merken die jij noemt, te overwegen hoor. Maar zo makkelijk ligt dat niet, de meesten kopen toch al op de blind aangezien zowat niks bij de Mediamarkt voor de probeer ligt. En dan nog uit USA bestellen, of niet-ANSI, je zal maar een Kb uit de US binnenkrijgen voor je dure 169€ en hij staat je hardstikke tegen. Geef het je te doen, snap best dat (veel) mensen toch kijken naar wat in NL te krijgen is, of hooguit een uitstapje naar 'n Duitse shop maken.

Vraag me af hoe voor de Belgen ligt tov NL shops, das toch dezelfde taal.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 15-06-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 21:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sjah schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:04:
tJa, ik ben ook vóór al die merken die jij noemt, te overwegen hoor. Maar zo makkelijk ligt dat niet, de meesten kopen toch al op de blind aangezien zowat niks bij de Mediamarkt voor de probeer ligt. En dan nog uit USA bestellen, of niet-ANSI, je zal maar een Kb uit de US binnenkrijgen voor je dure 169€ en hij staat je hardstikke tegen. Geef het je te doen, snap best dat (veel) mensen toch kijken naar wat in NL te krijgen is, of hooguit een uitstapje naar 'n Duitse shop maken.

Vraag me af hoe voor de Belgen ligt tov NL shops, das toch dezelfde taal.
Voor belgen is het helemaal niet zo lastig om in NL een toetsenbord te kopen/bestellen, behalve dat wij dat achterlijke azerty hebben... 8)7

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Azerty, dat komt vd Fransen, hebben de Vlamingen zich laten piepelen door de Walen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

djunicron schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:37:
Razer plaatst volgens mij geen o-ringen standaard, ik heb ze er zelf wel onder gedaan, even bezoek aan een sanitairzaak of 2 en voor €30 ben je een fractie van het geluid kwijt
30 euro?!?

Hier heb je ze voor €18,5: http://www.wasdkeyboards....ber-switch-dampeners.html
En keuze in hardheid.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Budget oplossing: de ringetjes bij de orthodontist die je gebit op elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand die kan vertellen wat de Functie toetsen F10 en F12 doen, op de Ducky Zero?
Ja ik weet hoe ze heten, maar wat doet het precies.

Bij mij doet die Win-Lock precies 1 ding, en dat is de Win (vlaggetje) key uitzetten, pfff.

[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 16-06-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Met Win-Lock wordt de start menu key uitgeschakeld. Met de andere is NKRO uit te schakelen.

[ Voor 63% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-06-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, tx Olaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:37
Was aan het kijken naar de corsair k95, maar ik moet weten hoe breed die is, staat op sommige sites 54cm dan weer 50cm iemand met een k90 of k95 die dat even wilt opmeten aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Tijdje afwezig geweest. Nog bedankt voor de suggesties. ;) Het zelf kopen is meermaals door mijn hoofd gegaan, maar dan weet ik nog niet direct wat ik zou nemen. Mijn Filco bevalt goed, ziet er slick uit, maar piept wel een beetje (toch plastic he). Om dan direct voor een ander merk te gaan simpelweg omdat het goedkoper is, is wel wat edgy.
Olaf van der Spek schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:02:
Met Win-Lock wordt de start menu key uitgeschakeld. Met de andere is NKRO uit te schakelen.
Welke aap zou ooit N-KRO uit willen zetten? Zelfde geldt voor de Super... beetje vreemd. Daarnaast vind ik die icoontjes ook echt gruwelijk lomp en lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
vpm schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:07:
Welke aap zou ooit N-KRO uit willen zetten?
Als je computer het niet ondersteund (Macs?) is het wel handig om uit te zetten.
Zelfde geldt voor de Super... beetje vreemd. Daarnaast vind ik die icoontjes ook echt gruwelijk lomp en lelijk.
Kan handig zijn in games, zodat je niet per ongeluk naar de desktop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Laatst online: 25-02 18:31
Iemand met een oud mechanisch toetsenbord toevallig al een manier/sneltoetscombi gevonden om de "windows" toets te omzeilen?

Om in menu start te komen voldoet CTRL + ESC, maar sommige sneltoetsen zoals WIN+M om alles te minimaliseren mis ik wel erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

PatrickG schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:40:
Iemand met een oud mechanisch toetsenbord toevallig al een manier/sneltoetscombi gevonden om de "windows" toets te omzeilen?

Om in menu start te komen voldoet CTRL + ESC, maar sommige sneltoetsen zoals WIN+M om alles te minimaliseren mis ik wel erg...
Linux :+
Maar je hebt toch genoeg tools waarmee je hotkeys kan toewijzen? Ik ben groot fan van AHK voor zn simpele aanpak (kan veel meer dan simpelweg toetsjes remappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 18:28
Ik kreeg reactie van de distri dat de Roccat Ryos MK Pro zeer waarschijnlijk pas vanaf eind Augustus leverbaar zou worden... :(

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Heb pas mijn Razer Blackwidow Ultimate 2013 Elite (wat een naam) binnen. Het is even wennen, maar tikt op zich wel lekker. Ben aan het oefenen om de toetsen niet helemaal naar beneden in te drukken tijdens het typen.

Helaas hoort er een gedrocht van een softwarepakket bij. Op zich ziet het er goed uit. Maar de settings van je toetsenbord (en mijn Razer Ouroboros muis) worden in "the cloud" opgeslagen, omdat er volgens Razer zoveel wordt opgeslagen, dat het niet meer in de muis of toetsenbord kan worden opgeslagen, zoals Logitech dat doet. Je stelt dus alles in. Dan wordt alles gesynced en kan je offline gaan. Volgens Razer handig als je je toetsenbord en muis meeneemt en op een ander systeem gebruikt. Maar om vervolgens je instellingen op te halen, moet je wel weer de software installeren op dat andere systeem en een internetverbinding hebben.
Het is dat ik hotkeys heb ingesteld, anders had ik die software zo gedelete.

Maar afgezien van de software ben ik zeer tevreden over het toetsenbord en de muis.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:16:
Ben aan het oefenen om de toetsen niet helemaal naar beneden in te drukken tijdens het typen.
Ik heb dit ook geprobeerd omdat hier en daar werd gesuggereerd dat je daardoor sneller zou typen. Mooi niet dus, als ik op volle snelheid ben typ ik veel sneller door te bottomen dan bij de klik al los te laten. Haal in het laatste geval 650 à 700 aanslagen per minuut terwijl ik als ik niet bottom op zo'n 600 à 650 blijf steken. Toch ben ik met MX Blue wel een stuk sneller dan iedere andere gebruikelijke switch.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:16:
Maar afgezien van de software ben ik zeer tevreden over het toetsenbord en de muis.
Off-topic
Probeer anders eens de macro ctrl alt break in te stellen en te herstarten. Bug in de software, werkt niet. Ik heb nu al weken een support call bij Razer lopen.

Zou autohotkey (http://www.autohotkey.com) met een paar tweaks voor je kunnen werken?

Ik heb zelf de Razer blackwidow normaal. Ik vervoer dat kreng bijna dagelijks op en neer naar werk, niet ideaal. Ik ben op zoek naar een extra tobo. Ik zou graag een tenkeyless willen, ik gebruik het numpad zelden. Ik wil blue keys, na o-ring mod zijn mijn naaste collegae niet meer al te kwaad en ik vind ze heerlijk typen.

Mijn budget blijft hangen rond de 80. Mijn lijstje tot nu toe bestaat uit de Razer BW tournament edition en de CM storm Quickfire Rapid.
De CM Storm is alleen in de USA te bestellen. Via Amazon, na invoer kosten etc zo'n 85 euro, wellicht meer, maar verzendtijd.

Voor zwarte keycaps (quickfire stealth) ben ik bereid meer neer te leggen, tot 30 euro boven budget. Ware het niet dat deze helemaal onmogelijk zijn om aan te komen.

Macro Keys zijn wenselijk, maar helemaal onvindbaar icm tenkeyless. Ik denk zelf dat ik iets in elkaar ga solderen met een Teensy USB dev board oid, ik zag zelfs een webshop in China waar losse Cherry Keys worden verkocht.

TL;DR: Ik wil graag een blue Keys tenkeyless toetsenbord, geen verlichting, zo mogelijk lege keycaps. Budget tot de 80.

Zien de wijze mensen in dit topic een toetsenbord die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vpm schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:07:
Welke aap zou ooit N-KRO uit willen zetten? Zelfde geldt voor de Super... beetje vreemd.
Als je alleen fps games speelt heb je in de ene hand de muis en aan de ander hand maar 5 vingers. 6-key rollover lijkt me dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er in dit topic toevallig gebruikers die ervaring met goedkope mechanische switches hebben? In enkele budgetborden, de Zalman ZM-K500 c.q. Genius M1 en Rapoo V7 bijvoorbeeld, worden andere (lees: goedkopere) switches gebruikt dan Cherry MX; Kaihua Kailh PG1511 om precies te zijn. Ben erg benieuwd hoe deze clone switches zich verhouden tot de reguliere Cherry MX varianten.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.com/DataFile/product/ZM-K500_b_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://2d.zol-img.com.cn/product/65_800x600/99/ceMkgeOSTFFds.jpg

Hier, hier en hier staat wel wat info, ik ben echter opzoek naar daadwerkelijk gebruikerservaringen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

kunnen daar gewoon cherry mx keycaps op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:13:
[...]

Zou autohotkey (http://www.autohotkey.com) met een paar tweaks voor je kunnen werken?
Duh! Stom van mij. Ik gebruik dat al op mijn netbook. Helemaal vergeten 8)7
Yay! Vanavond gelijk stomme Synapse verwijderen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Fordox schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:44:
sneller typen = efficienter werken. kleine investering, gezien het niet meer dan een dagloon kost.
Dude, ik werk in de zorg, reken maar niet dat ik dit van 1 of 2 daglonen red :')

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

skullsplitter schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:50:
[...]

Dude, ik werk in de zorg, reken maar niet dat ik dit van 1 of 2 daglonen red :')
bruto wel ongeveer, 15 euro per uur. een dag van 8 uur is dan 120 flappen.

maar dan hebben we de belasting en verzekeringen en ander troep nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Fordox schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:20:
[...]
bruto wel ongeveer, 15 euro per uur. een dag van 8 uur is dan 120 flappen.
Ik weet niet hoor, maar buiten het private circuit verdien je echt geen E15 per uur :') (tenzij deze jongen chirurg is of hoge administratieve functie heeft)

[ Voor 11% gewijzigd door vpm op 19-06-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn moeder zit daar als niveau 4 ziekenverzorgende al boven hoor. Als ik het CBS mag geloven lag het gemiddelde uurloon van een MBO-geschoolde verpleegkundige in 2005 al op 17 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Mijns inziens zouden er dan toch wel meer mensen in de zorg werken.
Daarbij is er met al het gesnijd van het afgelopen jaar (/ 2 jaar) niet veel meer over van ons zorgstelsel.

Teveel off-topic geneuzel.

[ Voor 51% gewijzigd door vpm op 19-06-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

andere sectoren verdienen ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,
Ik heb op het moment 2 mechniasche toetsenborden.
Ik had eerst een CM quickfire TK, die staat nu op een andere PC aangesloten.
In een opwelling heb ik een Corsair K90 gekocht voor 50 euro, omdat deze zo goedkoop was kon ik hem niet laten staan.
Ik denk eerlijk gezet dat ik de (in de winkel) goekdopere quickfire TK toch lekkerder vind. Dit is een zeer compact toetsenbord, dat vind ik wel prettig typen. Het kan ook komen doordat ik hier gewend aan ben.
Bij de K90 zit er echter veel ruimte tussen de toetsen En de shift toets is nogal klein.
Wel vind ik de functie knoppen van de K90 wat handiger zitten, bij de Quickfire TK was dit ook niet echt mogelijk wegens de compactheid.
Jammer van de K90 vind ik dat een deel van de knoppen met rubbers werken (F toetsen en de delete,end,home,inster knoppen etc.).
Ik erger me dan als ik de delete knop gebruik, omdat dit een stuk minder prettig aanvoelt dan de mechanische toetsen.

Hebben jullie ervaringen met 1 van deze toetsenborden? En viel de K90 bij jullie meer tegen dan jullie hadden verwacht?
Welke voorkeur hebben jullie overigens over dat toetsen dichtbij of juist wat meer uit elkaar zitten?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf een keer een K90 gewonnen op een lan-party maar gelijk verkocht om die reden. Mijn vriendin heeft een K60 die eveneens rubber-domes onder de f-toetsen en het eilandje boven de pijltjestoetsen heeft. Ook ik vind de overgang erg irritant en zou dus niet snel voor een toetsenbord kiezen dat niet volledig mechanisch is. De QuickFire TK heb ik momenteel in bestelling staan; ik wilde graag een wat compacter toetsenbord zonder mijn numpad in te hoeven leveren. Ik ga het wel meemaken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Eindelijk een azerty BE K70 kunnen bestellen. Naar verwachting morgen al hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Vandaag mijn Filco TKL mee naar werk genomen. Heerlijk! (wel ff wennen na de "mishandeling" van de afgelopen 2 maanden) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb een qpad mk85 thuis met reds.

hij is voor kort een keer terug geweest omdat de ledjes niet goed meer waaren (gingen minder helder branden of heelemaal uiten daarna was het weer even goed)

nu heb ik een nieuwe gehad (nette afhandeling door nkon) maar nu zwakken de ledjes al weer af.
ze willen niet vellen als het 1e level zeg maar.

is dit een bekend probleem met de mk85? of zal ik hem nog maar eens terug stuuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

sk1nny666 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:37:
ik heb een qpad mk85 thuis met reds.

hij is voor kort een keer terug geweest omdat de ledjes niet goed meer waaren (gingen minder helder branden of heelemaal uiten daarna was het weer even goed)

nu heb ik een nieuwe gehad (nette afhandeling door nkon) maar nu zwakken de ledjes al weer af.
ze willen niet vellen als het 1e level zeg maar.

is dit een bekend probleem met de mk85? of zal ik hem nog maar eens terug stuuren?
Hoor je wel vaker inderdaad, toch wel jammer voor het topmodel van Qpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
zonde moet ik toch maar voor een ducky gaan sparen.

als het een bekent probleem is kan ik het toetsenbord wel blijven opstuuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:33:
[...]

Als je computer het niet ondersteund (Macs?) is het wel handig om uit te zetten.
Maar als je pc het niet ondersteund, waarom zou je het dan nog uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Hij is binnen, mijn K70! Helaas wel de Franse layout ipv de Belgische. @ en ! zijn de toetsen waarvan de verandering mij het meeste stoort. Typt geweldig, veel lawaaieriger dan mijn G15v1, maar het genot... Zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
vpm schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:45:
[...]

Maar als je pc het niet ondersteund, waarom zou je het dan nog uitzetten?
Waarschijnlijk omdat het toetsenbord niet (goed) werkt als het aan staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-06-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik gebruik de Razer BlackWidow 2013 nu al voor een tijdje, en ik ben hier zeer tevreden mee!
Achteraf gezien had ik misschien beter geïnvesteerd in een Filco, maar daar valt nu niets meer aan te doen.

Nu ben ik op zoek naar een tweede mechanisch toetsenbord, maar ik vind het moeilijk om een juiste beslissing te maken.

Welke lay-out wil je?
AZERTY (dit is probleem nummer 1), BE of FR maakt me niet zoveel uit.
Wil je met of zonder numpad?
Dit maakt ook niet echt uit, het liefst zou ik een TKL hebben, maar als er een numpad op zit maakt dat niet erg veel uit.
Wil je backlight?
Ja
Welke MX Switch prefereer je?
Blue
Wat je is je budget?
100 euro
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet perse
Doel van het keyboard?
Gamen (StarCraft en LoL) en typen (verslagen etc.)
Wat weet je al?
Filco Majestouch-2, Tenkeyless zou een kandidaat zijn, maar deze vind ik toch een beetje duur.

De Razer Blackwidow Tournament Edition zou aan alles voldoen, maar ik vind deze nergens in AZERTY lay-out.

De Qpad MX-50's zijn vrij goedkoop maar ik lees veel slechte dingen over deze toetsenborden (falende leds, letters dat verdwijnen van de keycaps).

Naar Chinese varianten had ik al naar gekeken, maar dit was allemaal een beetje onoverzichtelijk en ik vond geen enkele AZERTY lay-out.

Dus ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Unicomp (buckling) of wasd keyboards (elke switch ) zijn be azerty opties. Bij die laatste kan je ook azerty set keycaps laten maken.

Rest is helaas ander typgevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Mijn HPE 87 met blue switches :)

Foto is niet ge-edit, mijn WASD zijn van pure Zinc

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2z8rx55.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door DrParanoid op 21-06-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Lollisimo. Dat is een een kleurrijk toetsenbordje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Iemand eigenlijk ervaring met de FrogPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Waar zijn deze losse toetsen te koop? Voor een mechanisch toetsenbord.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Waar heb je de toetsen vandaan?
Ik bezit de HPE 87 Black en ben er tot nu toe zeer blij mee, heerlijk stevige plank.

Maar eigenlijk wil ik hem in de kleuren van mijn geliefde Toshiba HX10 ter ere van 30 Jaar MSX!

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRQ92WDWoEc0Aj0C72PoXVjl8GlRUkkCeMn0zU0boMq7NhjzLXPLg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mirno schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:22:
eBay, WASD-keyboards, Aliexpess etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 14:37
MiBe schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:09:
Mijn moeder zit daar als niveau 4 ziekenverzorgende al boven hoor. Als ik het CBS mag geloven lag het gemiddelde uurloon van een MBO-geschoolde verpleegkundige in 2005 al op 17 euro.
Wat een bout onderzoek. Inpakker, handmatig €20 per uur. Yeah right.
De €17 die je noemt is ontzetten afhankelijk van de leeftijdscategorie van de sample en is denk ik niet echt een realistische afspiegeling. Een 50 jarige medewerker zal er misschien aan zitten, maar dan nog is het aan de hoge kant.
Ik werk in de financiële dienstverlening en de uurlonen die in het onderzoek worden gepresenteerd zijn uiteraard gemiddeldes. Ik kom bij lange na niet in de buurt van de lonen die voor een accountant/consultent etc worden aangegeven. Kijkend naar de gemiddelden is het verschil tussen MBO en hoger opgeleid maar 4 euro en tussen manager en hoger opgeleid maar 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanac-ex schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:28:
[...]

Waar heb je de toetsen vandaan?
Ik bezit de HPE 87 Black en ben er tot nu toe zeer blij mee, heerlijk stevige plank.

Maar eigenlijk wil ik hem in de kleuren van mijn geliefde Toshiba HX10 ter ere van 30 Jaar MSX!

[afbeelding]
Wat een briljant idee Zanac-Ex ! De Toshiba HX-10 is in mijn ogen ook de mooiste computer ooit. Hulde dat je deze machine wil eren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

mirno schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:22:
Techkeys
Qtan
WASDKeyboards
Signature Plastics
Keypop
Originative
Qwerkeys

En dan heb je natuurlijk nog de bijzondere groupbuys van
Geekhack en Desktority. ;)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
Flying schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:51:
Hij is binnen, mijn K70! Helaas wel de Franse layout ipv de Belgische. @ en ! zijn de toetsen waarvan de verandering mij het meeste stoort. Typt geweldig, veel lawaaieriger dan mijn G15v1, maar het genot... Zalig.
Je hebt me overtuigd, ik ga hem ook halen! Misschien met rubber O-rings erbij.
DrParanoid schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:51:
Mijn HPE 87 met blue switches :) Foto is niet ge-edit, mijn WASD zijn van pure Zinc
Wauwie, i want! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Laatst online: 19-12-2022
Goedendag, dit is de tweede keer dat ik dit verhaal schrijf aangezien ik het de eerste keer perongeluk weg had geklikt, jammer genoeg vermindert dat altijd de kwaliteit van het verhaal, maar ach, dit terzijde; ik ben op zoek naar mijn eerste mechanische keyboard. Mijn oog is gevallen op rode of blauwe keys, maar ik weet niet zeker welke ik moet kiezen.

Nu staat in dit topic dat rode geschikt zijn voor games (wat ik veel doe) en blauwe voor typen (wat ik veel doe). Aangezien ik geen ervaring heb met mechanische toetsenborden kan ik hier niet veel over zeggen. Wel lees ik (op het internet) dat je met rode keys snel fouten kan maken aangezien ze geen feedback hebben. Verder heb ik nog dit artikel gevonden waarover ik wil weten of dat waar is.

http://www.yurtopic.com/tech/gadgets/cherry-mx.html

Mijn oog is gevallen op de volgende toetsenborden:

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)
pricewatch: CM Storm QuickFire Pro (Red Switch)
pricewatch: Razer BlackWidow 2013 Tournament Edition

Nou weet ik niet zeker welke van deze meer geschikt is voor mij. Ik vindt het persoonlijk erg mooi als een toetsenbord volledige belichting heeft (TK) maar dit gaat niet boven kwaliteit. Heeft de Pro voordelen over de TK of vice versa? De Razer heeft blauwe switches, hoe doen die het met gamen en kan het geluid echt zo vervelend zijn.

Ter illustratie, dit is wat ik nu ongeveer hoor met mijn toetsenbord dat ik nu heb, alleen heb ik nog een headset op. Aan dit geluid stoor ik mij totaal niet.

YouTube: Geluid

Welke lay-out wil je? QWERTY
Wil je met of zonder numpad? Maakt mij niks uit, ik gebruik het nummerpad toch nooit.
Wil je backlight? Graag, maar niet noodzakelijk
Welke MX Switch prefereer je? Zie de vraag in de post
Wat je is je budget? Max 80 euro (maar kan er 5 euro boven gaan als het echt een verschil maakt).
Wil je macro toetsen? Nee
Doel van het keyboard? Veel typen maar ook veel gamen
Wat weet je al? Zie mijn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je rood en blauw mixt krijg je bruin. Is dat geen optie?
Heb je de QuickFire Rapid ook gezien? Lijkt me handig als je toch geen numpad wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Olaf van der Spek schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:26:
Heb je de QuickFire Rapid ook gezien? Lijkt me handig als je toch geen numpad wilt.
Zo eentje als deze?

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Brown switch)

Ik vertrouw het niet helemaal omdat ik zie dat bruine keyboards door weinig mensen worden aangeschaft en dat het bord maar in één winkel verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:26:
Nee, de blauwe zijn mechanisch heel anders dan de bruine.
http://elitekeyboards.com/support.php?lang=en#1a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 09-10 12:02
KetchupFTW schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:38:
[...]

Zo eentje als deze?

Ik vertrouw het niet helemaal omdat ik zie dat bruine keyboards door weinig mensen worden aangeschaft en dat het bord maar in één winkel verkrijgbaar is.
Het is ook in Duitse QWERTZ layout bij Afuture.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee, dat is geen Rapid. Als je browns wilt met numpad maar zonder verlichting kun je naar een Ducky Zero kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-06-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Laatst online: 17-09 17:05
KetchupFTW schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:38:
[...]

Zo eentje als deze?

Waar haal je de informatie over de impopulariteit van Browns vandaan? Bij mijn weten zijn ze een van de populairste switches namelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosnor101
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 13:06
FrankPC schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:39:
[...]

Waar haal je de informatie over de impopulariteit van Browns vandaan? Bij mijn weten zijn ze een van de populairste switches namelijk ...
Ja, volgens mij is het voornamelijk weinig voorkomend omdat ze in Nederland niet heel goed verkrijgbaar zijn. De meeste gaming keyboards hebben namelijk Cherry MX Blacks of Reds. Ik zit erover te denken om een HPE 87 met Brown switches te kopen via http://www.vendio.com/stores/E-sports-Gaming-equipments/, maar juist de versie met Brown switches is uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

brown switch tobo's worden bijna niet meer gemaakt door andere fabrikanten omdat logitech ze allemaal opkoopt voor hun G710+ meen ik ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Fordox schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:45:
brown switch tobo's worden bijna niet meer gemaakt door andere fabrikanten omdat logitech ze allemaal opkoopt voor hun G710+ meen ik ergens gelezen te hebben.
Over de G710+ gesproken, iemand die hier al met de US-International layout gespot? Of de Gigabyte met brown switches? Ik namelijk nog niet, maar ik ga binnenkort misschien naar Amerika dus zou ik er daar één kunnen kopen. Liever doe ik het hier in Nederland, dus als iemand nog wat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Okay, dus dan terug naar de orginele vraag. Hoe staat rood zijn mannetje met typen en blauw met gamen?
Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.