Eerste (officiële) teaser van Ducky:

Spannend

Spannend
[ Voor 25% gewijzigd door djryan87 op 04-06-2013 10:05 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 25% gewijzigd door djryan87 op 04-06-2013 10:05 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Noctua gaat tobo's maken/verkopen ?? Die kleur vind ik niet echt mooi, maar verder wel leuk
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
[ Voor 27% gewijzigd door Legendary1985 op 04-06-2013 13:29 ]
[ Voor 13% gewijzigd door nieck1992 op 04-06-2013 11:54 ]
Als je even geduld hebt dan kun je de K70 met blue's krijgen:hidjedewitje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:54:
Welke lay-out wil je?
QWERTY, geen voorkeur US of UK
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Blauw zou fijn zijn
Welke MX Switch prefereer je?
Blue, ik zit nog aan red te denken
Wat je is je budget?
<€120, ietsje meer is net heel erg
Wil je macro toetsen?
Dat hoef niet per se
Doel van het keyboard?
Gamen!
Wat weet je al?
De corsair k70 is perfect! Maar ik twijfel nog aan de reds, want ik vond mx browns NIET fijn maar blue's geweldig.
What to do?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
tja een verslaving is precies hetzelfdenieck1992 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:49:
Fordox.
Als ik op mijn typen ga letten dan maak ik gigantisch veel spelfouten en typ ik ook de helft of zelfs driekwart langzamer. Op het werk let ik er nu al een tijdje op maar na verloop van tijd word dat gigantisch irritand en dan volg ik gewoon mijn oude patroon, gaat vanzelf... en thuis is er niemand die me erop wijst dus dat werkt ook niet echt. ik denk soms wel van ooh ik moet niet zo hard drukken, dat hou ik dan 10 sec vol en dan vergeet ik dat ik dat moet doen;)
Hij krijgt als het goed is deze week nieuwe spullen binnen bij deze bestelling zitten er ook zero's met blue.Sjah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:30:
Iemand die weet of de 85€ Ducky (met blue) bij mechanicalkeyboards nou all 'ns binnen is. Ja ik heb ze gemaild, maand terug, en hoorde allerlei leuks, ondertussen zie ik never een statusupdate op hun site (ook niet vwb de Greens van 130)
Leuke lamp, overigens !!
en nu ook nog mooi verfen en een backlight erin moddenPatrickG schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:15:
Heb afgelopen zaterdag een oud toetsenbord op de kop getikt bij de rommelmarkt. Was al een tijd benieuwd naar mechanische toetsenborden en dacht: laat ik eens kijken of ze er eentje hebben. En verrek, welgeteld: eentje
Er zitten SMK switches op, al weet ik niet hoe die zich verhouden ten opzichte van de anderen die hier genoemd worden. Ben bezig met een grote schoonmaak, blijft toch ranzig die oude dingen!
Hier meer details over het toetsenbord: http://mikejmoffitt.com/wp/?p=125
[afbeelding]
De mijne was DOA -> RMAsmallblock schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:26:
Gisteren gaf mijn Aivia Osmium het plotseling helemaal op. Nog geen half jaar in gebruik. Geen verlichting en geen toetsregistratie meerWel merkte ik dat de laatste weken een aantal toetsen zo nu en dan last van dender hadden en meer dan 1 aanslag gaven. Of dit verband houdt? Geen idee. Gevalletje RMA dus.
Man, wat valt mijn oude Logitech K120 dan in ene tegen.
Haha! Dat moet te doen zijn. Maar verven? Kan dat op een manier het niet afgeeft en echt diep zit? Zo ja, welke manierFordox schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:05:
[...]
en nu ook nog mooi verfen en een backlight erin modden
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 04-06-2013 19:37 ]
opschuren, grondlaag erover en dan je eigen verf (en de letters met stickers of penceel doen) en dan blanke lak erover.PatrickG schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:01:
[...]
Haha! Dat moet te doen zijn. Maar verven? Kan dat op een manier het niet afgeeft en echt diep zit? Zo ja, welke manier
Spannend? Vraag me afdjryan87 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:03:
Eerste (officiële) teaser van Ducky: (Shine 3)
...
Spannend
Tja dat is altijd maar afwachten natuurlijk. Ik heb nog niks van de nieuwe specs vernomen. Wel las ik op hun Facebook pagina dat ze nu ook met een Zero Shine en een TKL versie daarvan komen. Die foto's staan al een tijdje op de Facebook pagina van Ducky. Dat wordt waarschijnlijk wel interessant voor mensen die niet teveel willen uitgeven. Maar goed ik denk dat voor de S3 geldt: ''if it isn't broke, don't fix it''. Ik hoop in ieder geval nog een S2 TKL met blue's te kunnen bemachtigen, en anders maar wachten tot de S3 deze kant op komtehtweak schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:49:
[...]
Spannend? Vraag me afwat het verschil dan is tussen de S2 en de S3 (of gaat alleen de prijs omhoog
) ?
Tsja... Is me denk toch wat teveel werk voor een toetsenbordjeFordox schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:24:
[...]
opschuren, grondlaag erover en dan je eigen verf (en de letters met stickers of penceel doen) en dan blanke lak erover.
ik zou me meer zorgen maken om de backlight, gezien die dan niet door de toetsen schijnt.
Even niets...
Nee. De K70 met Browns of Blue's zijn net gisteren gelaunched op Computex.ehtweak schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:19:
Weet iemand of ergens al de Corsair K70 met Cherry Browns te krijgen is? US/INT layout
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Heb je hier een link/specs/prijs van? Word hier namelijk ook wel bezitterig van:)
laat maarHelp!!!! schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:00:
[...]
Als je even geduld hebt dan kun je de K70 met blue's krijgen:
http://www.corsair.com/us...70&utm_campaign=FrontPage
[ Voor 5% gewijzigd door el-jorge op 05-06-2013 10:00 ]
Spielerei...
Dat zou lullig zijn!Legendary1985 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:05:
[...]
Hij krijgt als het goed is deze week nieuwe spullen binnen bij deze bestelling zitten er ook zero's met blue.
Even niets...
Hoezo zijn die er niet? Wat is er dan zo uniek aan de roccat behalve de 2 ARM processors, die weet ik wat voor nutteloos iets aan het doen zijn...FireDrunk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:26:
Zijn er nog goede alternatieven voor de Roccat Ryos MK Pro? (Want die is er eigenlijk nog niet?)
[ Voor 5% gewijzigd door paazei op 05-06-2013 12:51 ]
Even niets...
Met de ducky shine 2 en ook (vermoeden) shine 3 kan je de toetsen individueel instellen.FireDrunk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:09:
Idd, ik doelde meer op het nog niet leverbaar zijn.
Is de K70 het enige andere bord met individuele toets verlichting?
Heb jiij duucky USA gemaild? Niet in productie, ach het verbaast me niet...TheNephilim schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:19:
[...]
Dat zou lullig zijn!Ik was ook van plan om een Ducky Zero met Blue's te kopen, maar ... net als de Qpad MK 50, niks beschikbaar en na wat mailen bleken ze niet eens in productie. Dus nu een Filco besteld, komt eind deze week binnen als het goed is.
Maarja, als je minder dan een half jaar wil wachten, pis je altijd naast de pot hè
Hoho, ik had het over de Qpad!Sjah schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:49:
[...]
Heb jiij duucky USA gemaild? Niet in productie, ach het verbaast me niet...
Hi.
At the moment we do not have them in our production so I cannot give you any ETA for them.
Sincerely
Victor Nell | Support
QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | S-143 30 Vårby | Sweden
Phone: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
Email: Victor.nell@Qpad.com | www.QPAD.com
Kon ik niet opmaken uiit je zin, "niks beschikbaar" is wat minder duidelijk dan "die was niet beschikbaar" . Maar tx voor de correctie.TheNephilim schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:59:
[...]
Hoho, ik had het over de Qpad!Die worden op dit moment nog niet geproduceerd, terwijl ik daar ook al een half jaar op gewacht heb. Heb gemaild naar Qpad en die kwamen met het volgende:
[...]
Hier ook! Met dank aan Blonde Tux!warcow schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:24:
Met dank aan Blonde Tux hier nu ook een IBM model M.
Ziet er cool uit en typt best lekker.
[afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door Plexcon op 05-06-2013 21:35 ]
Helaas, maar mocht ik er nog eentje tegenkomen, dan zal ik hem weer in het topic gooien.Sjah schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:01:
Heeft BT nog meer? Gimme!!
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
zero en pro zijn met blues leverbaar. site moet nog ge-update worden. anders kan je nog mailen.Sjah schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:44:
Nou site is nog niet bijgewerkt, of hij/zij heeft geen Zero binnen, evenmin als DK 9008G2PRO PBT "Special edition'.
Zei diegene nog iets iets iin de mail wat er wel binnen is?
All your quantifications are belong to me!
[ Voor 18% gewijzigd door Benjamin75 op 07-06-2013 08:29 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Legendary1985 op 07-06-2013 09:49 ]
Even niets...
Even niets...
[ Voor 14% gewijzigd door Legendary1985 op 07-06-2013 10:08 ]
Even niets...
Hier dan mini-verslag, na 5 minuten met de.
Sjah: Oké dat zou mooi zijn. Ik ben benieuwd. Ik hoop sowieso één van de twee vanmiddag te kunnen bestellen.
[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 07-06-2013 15:00 ]
Een aantal dingen die je zegt kloppen helemaal. De 6Gv2 (MX Black) typt inderdaad zwaarder dan de BW (MX Blue), 60g tegenover 50g om precies te zijn. Wat je zegt over het verschil tussen Brown en Blue klopt echter niet. Brown typt wel degelijk lichter dan Blue al is het verschil erg klein, 45g tegenover 50g. Ook is de feedback van de Blue's, mede door de aanwezigheid van de klik, aanzienlijk meer aanwezig dan bij Brown die je meer als licht tactile kunt bestempelen.djunicron schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:37:
De BW 2013 zou ik niet weten, maar het voelt voor mij aan alsof de Razer met MX Blue lichter tikt dan b.v. een SS G6v2.
Geen negatieve dingen over de BWs is ook wat overdreven, ondanks dat ik em nog blij gebruik, heb ik wel degelijk negatieve dingen eraan ondervonden.
Tja, ik ben toch van mening dat MX blue = MX blue = MX blue. Ja, andere keycaps voel je, maar naast de layout is alles eigenlijk om het even / persoonlijk.
Verschil in tactiliteit tussen blue / brown is een lastig punt. Blue drukt lichter in, dat merk je vrij duidelijk. Full speed merk ik meer van de feedback van de Brown dan van de Blue. Als je echter bottomen wilt afleren is Blue naar mijn mening de betere keuze.
Het klikje is misschien maar licht in druk, maar wel duidelijker voelbaar als je "zachtjes" probeert te typen. Het is ook een kleiner drukpuntje, ik heb het gevoel dat de accentuatie druk in Brown langer duurt, alsof het "bumpje" 0.2mm vs 0.45mm is.
Kwa geluid vind ik het persoonlijk na het plaatsen van o-ringen ook niet zo'n punt, Blue is alleen gewoon een aanweziger tikje, maar Brown is niet echt veel stiller naar mijn mening.
Razer plaatst volgens mij geen o-ringen standaard, ik heb ze er zelf wel onder gedaan, even bezoek aan een sanitairzaak of 2 en voor €30 ben je een fractie van het geluid kwijt, drukken je knoppen net iets zachter in en is bottomen opeens een paar mm dichterbij.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Eindelijk! , ik zit al 6 maanden te wachten op dit toetsenbord.... heel benieuwd hoe de eerste reviews gaan worden.Brainscrewer schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:30:
Volgens Alternate hebben zij de K95 uiterlijk volgende week binnen.
Ik ben wel toe aan een nieuw toetsenbord, en deze lijkt me de beste keuze
Winners never cheat, Cheaters never win
Helemaal juist. Bij browns moet ik echt moeite doen om de tactile bump te voelen terwijl deze bij blues veel duidelijker aanwezig is (de hoorbare klik "voel" je ook echt). De tactile bump bij browns is ook meer "smooth" terwijl deze bij blues veel scherper aanvoelt. Het verschil in actuation force mag dan heel klein zijn maar qua feedback is het echt een wereld van verschil.MiBe schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:11:
[...]
Een aantal dingen die je zegt kloppen helemaal. De 6Gv2 (MX Black) typt inderdaad zwaarder dan de BW (MX Blue), 60g tegenover 50g om precies te zijn. Wat je zegt over het verschil tussen Brown en Blue klopt echter niet. Brown typt wel degelijk lichter dan Blue al is het verschil erg klein, 45g tegenover 50g. Ook is de feedback van de Blue's, mede door de aanwezigheid van de klik, aanzienlijk meer aanwezig dan bij Brown die je meer als licht tactile kunt bestempelen.
Wat betreft MX Blue = MX Blue = MX Blue lok je wellicht wat reactie uit in dit topic omdat sommige mensen de vergelijking tussen bijvoorbeeld een BlackWidow en een Filco niet zo graag maken. Ik ben het echter met je eens, de switches bepalen grotendeels de ervaring van het toetsenbord, stabilizers en keycaps zijn bijzaak naar mijn mening.
Lol, nee slechts bovenop waar een strip voor aantekeningen heeft gezeten. Zie mijn eerder geplaatste foto:FireDrunk schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:29:
Een breekijzer?
PostNL was eens een pakje van mij kwijt, zelfde verhaal.. Stond dat het afgeleverd was maar dat was het niet.warcow schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:36:
Afgelopen vrijdag had ik in de brievenbus een papier waarop stond dat de postnl het pakket bij de buren heeft bezorgd. Deze weten echter van niks en bij navraag aan mechanicalkeyboards.nl (die overigens ook vandaag reageren) blijkt er ook geen handtekening ingevuld te zijn.
Wat zijn mijn mogelijkheden? Van wat ik over postnl hoor is dat ze het over het algemeen weinig kunnen schelen als iets kwijtraakt. Lijkt mij dat dit toch wel hun verantwoordelijkheid is? Waar betaal je anders de toch al niet lage verzendkosten voor?
[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 09-06-2013 22:38 ]
Haha, dat had ik ook alehtweak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:08:
Leuk die Ducky S3, maar nou de levertijd en de prijs nog...
Want de S2 is al een tijdje niet meer leverbaar.![]()
Eigenlijk bizar, dan wil je een mechanisch keyboard kopen (Zwart, Cherry Brown, US/INT, witte backlight), is er gewoon geen eentje leverbaar...(geen QPAD MK-80, Geen Ducky DK9008 S2, geen Corsair K70, etc)
[ Voor 17% gewijzigd door warcow op 10-06-2013 19:23 ]
Even niets...
heb hier een zero met blue liggen, elke toets maakt het zelfde geluid ook de linker shift en de enter toetswarcow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:39:
Is het de bedoeling bij mijn ducky zero dat de linker shift en de enter toets geen klik geluid maken? (MX blue)
Had de keycap van de linker shift ook al even los en er lijkt wel een blauwe switch onder te zitten..
Ducky zero hier klikt ook overal hetzelfde.warcow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:39:
Is het de bedoeling bij mijn ducky zero dat de linker shift en de enter toets geen klik geluid maken? (MX blue)
Had de keycap van de linker shift ook al even los en er lijkt wel een blauwe switch onder te zitten..
http://www.qwerkeys.co.uk heeft een aantal losse keycaps, maar deze zijn niet zelf te configureren. Misschien heb je er iets aanRob Krauts schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:46:
Hey mede-mechanical-typisten,
Sinds vorig jaar ben ik trotse eigenaar van een Filco Majestouch 2 Ninja TKL met brownies. Daarover heb ik destijds een review (plaatjes doen het niet meer helaas, I know v.v) geschreven en tot heden nog steeds zeer tevreden.
Om mijn toetsenbord wat hipper te maken, dacht ik wat keycaps te willen kopen, maar ik heb nog niet kunnen vinden wat ik zoek. Daarbij kunnen jullie mij wellicht helpen.
Ik wil slechts 13 keycaps vervangen. Bij WASD Keyboards kan ik deze customizen, maar dan krijg ik gewoon een volledige set en betaal ik dus ook voor een volledige set. Is er een (online) winkel waar ik keycaps per stuk kan kopen? Misschien heb ik ergens overheen gelezen of niet goed gekeken, maar ik heb dit tot nu toe niet kunnen vinden.
Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970
je kan op wasd ook single kecaps bestellen.Rob Krauts schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:46:
Hey mede-mechanical-typisten,
Sinds vorig jaar ben ik trotse eigenaar van een Filco Majestouch 2 Ninja TKL met brownies. Daarover heb ik destijds een review (plaatjes doen het niet meer helaas, I know v.v) geschreven en tot heden nog steeds zeer tevreden.
Om mijn toetsenbord wat hipper te maken, dacht ik wat keycaps te willen kopen, maar ik heb nog niet kunnen vinden wat ik zoek. Daarbij kunnen jullie mij wellicht helpen.
Ik wil slechts 13 keycaps vervangen. Bij WASD Keyboards kan ik deze customizen, maar dan krijg ik gewoon een volledige set en betaal ik dus ook voor een volledige set. Is er een (online) winkel waar ik keycaps per stuk kan kopen? Misschien heb ik ergens overheen gelezen of niet goed gekeken, maar ik heb dit tot nu toe niet kunnen vinden.
Verwijderd
Geweldig, hartelijk dank. Ik ga eens rondspeuren op deze website en mocht ik keycaps bestellen, ga ik de foto's zeker met jullie delenSuperSjoerd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:54:
[...]
http://www.qwerkeys.co.uk heeft een aantal losse keycaps, maar deze zijn niet zelf te configureren. Misschien heb je er iets aan
Had ik in het begin ook, binnen een week was ik het echter afgeleerd. Mocht je er echt niet aan kunnen wennen kun je er altijd nog voor kiezen de rode switch in de spatiebalk te vervangen door een zwarte. In dat geval moet je wel handig zijn met een soldeerboutVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:51:
M'n Ducky 2108 Zero binnen met rode Cherries.
Het enigste 'probleem' dat ik ermee heb is dat ik per ongeluk af en toe de spatiebalk indruk omdat ik gewend ben om m'n duimen erop te laten rusten, die toets gaat net iets te licht. Kwestie van luiheid denk ik.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
[ Voor 28% gewijzigd door DocSnuggels op 12-06-2013 00:20 . Reden: behoefte aan aanvulling ]
NeilForeal schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:05:
Red switches
Komt neer op black switches die wat lichter gaan. Overrated imho omdat het zware de blacks juist uniek maakt. Ik zie geen enkele reden om reds over browns te kiezen.
Geluidsproductie?
Heeft voor een deel te maken met de ondergrond waarop je typt (een hard bureau, een zachte mat). Blues zijn het meest luidruchtig, by far. Daarna browns en daarna blacks. Alle cherry keyswitches maken veel geluid, vooral als je bottomed. Een rubber dome zal eigenlijk altijd stiller zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Cerebriform op 12-06-2013 12:01 . Reden: edit over brown vs red + US ipv US int layout ]
DocSnuggels schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:00:
...
deze een layout heeft van US Intl - 104 toetsen
...
Bedoelen jullie echt een US international layout? Dan kom je al snel bij custom keycap-sets uit, al rollen er soms ook wel US international layouts uit de fabriek natuurlijk.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq