Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-08 21:12
Eerste (officiële) teaser van Ducky:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn2/980467_472783159463450_1120074643_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/976416_472865222788577_911714379_o.jpg

Spannend :9~

[ Voor 25% gewijzigd door djryan87 op 04-06-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

nice, het lijkt glossy maar toch ook weer nie. ik mag hopen van niet, want die dingen wordend an super snel smerig...

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:29
ze hadden dat model inderdaad wat meer matte make-up moeten geven. D'r wangen glimmen helemaal.
Ow wacht..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Noctua gaat tobo's maken/verkopen ?? Die kleur vind ik niet echt mooi, maar verder wel leuk :Y
Alleen... hebben ze de andere delen ook los tekoop dan ? Lijkt me wel grappig als ze dat zo gaan verkopen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Ben zelf ook in de markt voor een mechanisch toetsenbord, nu is mijn oog gevallen op de Roccat Ryos MK Pro. Met name de blauwe verlichting die je per toets kunt instellen vind ik erg gaaf.

http://www.tweaktown.com/...-and-much-more/index.html

Ben eigenlijk van plan om hem direct te kopen zodra hij gereleased is, ik zal mijn ervaringen hier delen na lang gelurkt te hebben in dit topic.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
hmmm vind de spatiebalk wel lelijk, hoop dat ze ook standaard spatiebalk erbij leveren. Zo niet, dan maar zelf de spatiebalk vervangen.

denk btw dat je de verlichting van de spatiebalk kan uitschakelen, deze ziet er dan imo beter uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Legendary1985 op 04-06-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieck1992
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-03-2024
Na grondig onderzoek gedaan te hebben op onder andere tweakers ben ik toch gegaan voor de CM Storm Trigger (black switch) (Prive). Ik ben iemand die veel te hard op zijn toetsenbord ramt en de extra kracht die je moet leveren om deze in te drukken is daarom 1 van de hoofdredenen dat ik dit toetsenbord heb aangeschaft. een vriend van mij heeft de Corsair vengeance X90 (red switch). de red switch is echt helemaal niets voor mij, het typt wel leuk en licht maar omdat ik de gewoonte heb om hard te typen was het net alsof ik door het toetsenbord heen drukte. Ik heb nu 4 jaar lang een Logitech G11 (perfect toetsenbord) maar wil toch wel eens weten wat de hype rond het mechanische toetsenbord inhoud.

Mocht iemand willen weten hoe de CM Storm Trigger werkt stuur me gerust een bericht, ik krijg hem eind deze week binnen. Deze zal ik dan gaan vergelijken met mijn Logitech G11 toetsenbord.

Heeft iemand trouwens een idee hoe ik mijn typegewoontes kan veranderen? ik typ wel snel en accuraat maar mijn collega's blijven opmerkingen maken dat ik het toetsenbord niet kapot hoef te slaan. op het werk heb ik gewoon een budget toetsenbord van Dell.

[ Voor 13% gewijzigd door nieck1992 op 04-06-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

typegewoontes kun ej veranderen door er op te letten. na een tijdje gaat het automatisch ;)
ik typte eerste met 3 vingers, vond ik een beetje zonde van het toetsenbord :P heb mezelf aangeleerd om met meerdere vingers te typen. je moet dus even niet met verstand op 0 typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieck1992
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-03-2024
Fordox.

Als ik op mijn typen ga letten dan maak ik gigantisch veel spelfouten en typ ik ook de helft of zelfs driekwart langzamer. Op het werk let ik er nu al een tijdje op maar na verloop van tijd word dat gigantisch irritand en dan volg ik gewoon mijn oude patroon, gaat vanzelf... en thuis is er niemand die me erop wijst dus dat werkt ook niet echt. ik denk soms wel van ooh ik moet niet zo hard drukken, dat hou ik dan 10 sec vol en dan vergeet ik dat ik dat moet doen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

hidjedewitje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:54:
Welke lay-out wil je?
QWERTY, geen voorkeur US of UK
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Blauw zou fijn zijn :)
Welke MX Switch prefereer je?
Blue, ik zit nog aan red te denken
Wat je is je budget?
<€120, ietsje meer is net heel erg
Wil je macro toetsen?
Dat hoef niet per se
Doel van het keyboard?
Gamen!
Wat weet je al?
De corsair k70 is perfect! Maar ik twijfel nog aan de reds, want ik vond mx browns NIET fijn maar blue's geweldig.
What to do?
Als je even geduld hebt dan kun je de K70 met blue's krijgen:

http://www.corsair.com/us...70&utm_campaign=FrontPage

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

nieck1992 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:49:
Fordox.

Als ik op mijn typen ga letten dan maak ik gigantisch veel spelfouten en typ ik ook de helft of zelfs driekwart langzamer. Op het werk let ik er nu al een tijdje op maar na verloop van tijd word dat gigantisch irritand en dan volg ik gewoon mijn oude patroon, gaat vanzelf... en thuis is er niemand die me erop wijst dus dat werkt ook niet echt. ik denk soms wel van ooh ik moet niet zo hard drukken, dat hou ik dan 10 sec vol en dan vergeet ik dat ik dat moet doen;)
tja een verslaving is precies hetzelfde :) je bent eraan gewent en als je iets anders probeerd lijkt het even moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10
Iemand die weet of de 85€ Ducky (met blue) bij mechanicalkeyboards nou all 'ns binnen is. Ja ik heb ze gemaild, maand terug, en hoorde allerlei leuks, ondertussen zie ik never een statusupdate op hun site (ook niet vwb de Greens van 130)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Sjah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:30:
Iemand die weet of de 85€ Ducky (met blue) bij mechanicalkeyboards nou all 'ns binnen is. Ja ik heb ze gemaild, maand terug, en hoorde allerlei leuks, ondertussen zie ik never een statusupdate op hun site (ook niet vwb de Greens van 130)
Hij krijgt als het goed is deze week nieuwe spullen binnen bij deze bestelling zitten er ook zero's met blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Had ze toevallig vandaag ook weer gemaild omdat het vorige week binnen zou komen. Is ondertussen nog altijd niet binnen. Eerlijk gezegd vermoed ik dat het ook nog wel even kan duren. Zou mij verbazen als het deze week wel binnen komt. (Ik hou wel hoop... type irritant veel voor school de laatste weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Heb afgelopen zaterdag een oud toetsenbord op de kop getikt bij de rommelmarkt. Was al een tijd benieuwd naar mechanische toetsenborden en dacht: laat ik eens kijken of ze er eentje hebben. En verrek, welgeteld: eentje :D

Er zitten SMK switches op, al weet ik niet hoe die zich verhouden ten opzichte van de anderen die hier genoemd worden. Ben bezig met een grote schoonmaak, blijft toch ranzig die oude dingen!

Hier meer details over het toetsenbord: http://mikejmoffitt.com/wp/?p=125

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24435354/Photo%2001-06-13%2022%2043%2058%20%28Medium%29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-10 18:41

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Gisteren gaf mijn Aivia Osmium het plotseling helemaal op. Nog geen half jaar in gebruik. Geen verlichting en geen toetsregistratie meer :( Wel merkte ik dat de laatste weken een aantal toetsen zo nu en dan last van dender hadden en meer dan 1 aanslag gaven. Of dit verband houdt? Geen idee. Gevalletje RMA dus.
Man, wat valt mijn oude Logitech K120 dan in ene tegen. ;)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:50
Blijkbaar is de Corsair K70 (vooral in de zilveren uitvoering) al leverbaar. Enkele shops in de pricewatch hebben hem op voorraad. Nog geen Belgische winkels gevonden met het toetsenbord op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

PatrickG schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:15:
Heb afgelopen zaterdag een oud toetsenbord op de kop getikt bij de rommelmarkt. Was al een tijd benieuwd naar mechanische toetsenborden en dacht: laat ik eens kijken of ze er eentje hebben. En verrek, welgeteld: eentje :D

Er zitten SMK switches op, al weet ik niet hoe die zich verhouden ten opzichte van de anderen die hier genoemd worden. Ben bezig met een grote schoonmaak, blijft toch ranzig die oude dingen!

Hier meer details over het toetsenbord: http://mikejmoffitt.com/wp/?p=125

[afbeelding]
en nu ook nog mooi verfen en een backlight erin modden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:39
smallblock schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:26:
Gisteren gaf mijn Aivia Osmium het plotseling helemaal op. Nog geen half jaar in gebruik. Geen verlichting en geen toetsregistratie meer :( Wel merkte ik dat de laatste weken een aantal toetsen zo nu en dan last van dender hadden en meer dan 1 aanslag gaven. Of dit verband houdt? Geen idee. Gevalletje RMA dus.
Man, wat valt mijn oude Logitech K120 dan in ene tegen. ;)
De mijne was DOA -> RMA
Alleen de volume knop werkte.
Jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Fordox schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:05:
[...]

en nu ook nog mooi verfen en een backlight erin modden :P
Haha! Dat moet te doen zijn. Maar verven? Kan dat op een manier het niet afgeeft en echt diep zit? Zo ja, welke manier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weet iemand of ergens al de Corsair K70 met Cherry Browns te krijgen is? US/INT layout

Want de hoop dat er binnenkort (enkele weken) nog QPADs MK-80 of Ducky DK9008 S2/S3 met Cherry Browns en witte LEDs komen, zie ik somber in...

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 04-06-2013 19:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

PatrickG schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:01:
[...]

Haha! Dat moet te doen zijn. Maar verven? Kan dat op een manier het niet afgeeft en echt diep zit? Zo ja, welke manier :D
opschuren, grondlaag erover en dan je eigen verf (en de letters met stickers of penceel doen) en dan blanke lak erover.

ik zou me meer zorgen maken om de backlight, gezien die dan niet door de toetsen schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

djryan87 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:03:
Eerste (officiële) teaser van Ducky: (Shine 3)
...
Spannend :9~
Spannend? Vraag me af :? wat het verschil dan is tussen de S2 en de S3 (of gaat alleen de prijs omhoog >:) ) ?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
ehtweak schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:49:
[...]

Spannend? Vraag me af :? wat het verschil dan is tussen de S2 en de S3 (of gaat alleen de prijs omhoog >:) ) ?
Tja dat is altijd maar afwachten natuurlijk. Ik heb nog niks van de nieuwe specs vernomen. Wel las ik op hun Facebook pagina dat ze nu ook met een Zero Shine en een TKL versie daarvan komen. Die foto's staan al een tijdje op de Facebook pagina van Ducky. Dat wordt waarschijnlijk wel interessant voor mensen die niet teveel willen uitgeven. Maar goed ik denk dat voor de S3 geldt: ''if it isn't broke, don't fix it''. Ik hoop in ieder geval nog een S2 TKL met blue's te kunnen bemachtigen, en anders maar wachten tot de S3 deze kant op komt :)

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/920384_463650507043382_1678782143_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/976379_471973726211060_929626089_o.jpg

bron: http://www.facebook.com/pages/Ducky-Keyboard/117547488320354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Fordox schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:24:
[...]

opschuren, grondlaag erover en dan je eigen verf (en de letters met stickers of penceel doen) en dan blanke lak erover.

ik zou me meer zorgen maken om de backlight, gezien die dan niet door de toetsen schijnt.
Tsja... Is me denk toch wat teveel werk voor een toetsenbordje :P
Misschien als ik er nog wat meer heb verzameld als projectje voor een saaie vrije middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:28
Welke lay-out wil je?
QWERTY, US 104 key
Wil je met of zonder numpad? Met
Wil je backlight? Ja
Welke MX Switch prefereer je? Als ik mij inlees Blue, maar ik hoor hier weer veel verhalen over lawaai.
Wat je is je budget? 150,-
Wil je macro toetsen? Nee, niet nodig, maar het is geen show-stopper...
Doel van het keyboard? Leage of Legends, SCII (alleen casual), Counter Strike, en veel programmeerwerk
Wat weet je al? Ik wil wel graag media toetsen, volume regeling vind ik toch wel erg makkelijk.
Hierdoor vallen een hoop toetsenborden al af. Mijn oog is van de week gevallen op de nieuwe Roccat Ryos MK Pro.
Welke eigenlijk alles heeft wat ik wil, alleen de prijs vind ik een beetje hoog...

Wat historie: Heb momenteel een Microsoft Comfort 2000, en die is qua toetsaanslag wel ok (niet te zwaar, niet te licht.)
Nadeel is dat het gewoon geen mechanisch toetsenbord is :)

Op mijn laptop (Thinkpad) heb ik ook redelijk zware toetsen (geen ciclet, maar tactile, dus het oudere toetsenbord ala T61), en ook dat vind ik een heerlijk toetsenbord.
Vooral voor het langere typewerk (ik type 10 vingers blind) is dat een fijn toetsenbord.

Iemand nog dingen waar ik op moet letten? Zijn blue's bijvoorbeeld echt zo lawaaierig?
Ik woon samen met mijn vriendin, en ik heb een eigen kamer waar de pc staat, dus een beetje lawaai is niet erg, maar het zou vervelend zijn dat als ik een beetje zit te programmeren, dat mijn vriendin mij kan horen typen in de andere kamer :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ehtweak schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:19:
Weet iemand of ergens al de Corsair K70 met Cherry Browns te krijgen is? US/INT layout
Nee. De K70 met Browns of Blue's zijn net gisteren gelaunched op Computex.

Dacht dat ze rond half juli in de winkel moeten liggen.

In het verleden was ik m.n. niet zo enthusiast over de Corsairs omdat ze niet full mechanical waren.

Maar nu is het een goede kandidaat voor mijn nieuwe keyboard.

Browns of wellicht reds + verlichting + rolknop voor volume :)

Vooral dat laatste mis ik nu nog steeds tov mijn G15v1

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
Heb je hier een link/specs/prijs van? Word hier namelijk ook wel bezitterig van:)

Ik type nu noodgedwongen op een rubberdome met ISO Sloveense layout (ik ben in Slovenie namelijk). De horror ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 10:14

el-jorge

turn around and feel the vibe

Help!!!! schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:00:
[...]

Als je even geduld hebt dan kun je de K70 met blue's krijgen:

http://www.corsair.com/us...70&utm_campaign=FrontPage
laat maar

[ Voor 5% gewijzigd door el-jorge op 05-06-2013 10:00 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Legendary1985 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:05:
[...]

Hij krijgt als het goed is deze week nieuwe spullen binnen bij deze bestelling zitten er ook zero's met blue.
Dat zou lullig zijn! :o Ik was ook van plan om een Ducky Zero met Blue's te kopen, maar ... net als de Qpad MK 50, niks beschikbaar en na wat mailen bleken ze niet eens in productie. Dus nu een Filco besteld, komt eind deze week binnen als het goed is.

Maarja, als je minder dan een half jaar wil wachten, pis je altijd naast de pot hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Zijn er nog goede alternatieven voor de Roccat Ryos MK Pro? (Want die is er eigenlijk nog niet?)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:09
FireDrunk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:26:
Zijn er nog goede alternatieven voor de Roccat Ryos MK Pro? (Want die is er eigenlijk nog niet?)
Hoezo zijn die er niet? Wat is er dan zo uniek aan de roccat behalve de 2 ARM processors, die weet ik wat voor nutteloos iets aan het doen zijn...

Verder is het gewoon een mechanish toetsenbord met backlight die je per toets in kan stellen (net als de k70).

Ah, ik snap het nu pas, de roccat ryos is er nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door paazei op 05-06-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Idd, ik doelde meer op het nog niet leverbaar zijn.

Is de K70 het enige andere bord met individuele toets verlichting?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
FireDrunk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:09:
Idd, ik doelde meer op het nog niet leverbaar zijn.

Is de K70 het enige andere bord met individuele toets verlichting?
Met de ducky shine 2 en ook (vermoeden) shine 3 kan je de toetsen individueel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheNephilim schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:19:
[...]

Dat zou lullig zijn! :o Ik was ook van plan om een Ducky Zero met Blue's te kopen, maar ... net als de Qpad MK 50, niks beschikbaar en na wat mailen bleken ze niet eens in productie. Dus nu een Filco besteld, komt eind deze week binnen als het goed is.

Maarja, als je minder dan een half jaar wil wachten, pis je altijd naast de pot hè :+
Heb jiij duucky USA gemaild? Niet in productie, ach het verbaast me niet... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sjah schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:49:
[...]

Heb jiij duucky USA gemaild? Niet in productie, ach het verbaast me niet... ;(
Hoho, ik had het over de Qpad! :P Die worden op dit moment nog niet geproduceerd, terwijl ik daar ook al een half jaar op gewacht heb. Heb gemaild naar Qpad en die kwamen met het volgende:
Hi.

At the moment we do not have them in our production so I cannot give you any ETA for them.

Sincerely

Victor Nell | Support
QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | S-143 30 Vårby | Sweden
Phone: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
Email: Victor.nell@Qpad.com | www.QPAD.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheNephilim schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:59:
[...]

Hoho, ik had het over de Qpad! :P Die worden op dit moment nog niet geproduceerd, terwijl ik daar ook al een half jaar op gewacht heb. Heb gemaild naar Qpad en die kwamen met het volgende:

[...]
Kon ik niet opmaken uiit je zin, "niks beschikbaar" is wat minder duidelijk dan "die was niet beschikbaar" . Maar tx voor de correctie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Met dank aan Blonde Tux hier nu ook een IBM model M. :)
Ziet er cool uit en typt best lekker.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5nryu9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
warcow schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:24:
Met dank aan Blonde Tux hier nu ook een IBM model M. :)
Ziet er cool uit en typt best lekker.

[afbeelding]
Hier ook! Met dank aan Blonde Tux!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5HiajDV.jpg

Inmiddels het hele toetsenbord al schoongemaakt, keycaps netjes in een bakje met warm water en soort van zeep gedaan. Werkt perfect!

[ Voor 16% gewijzigd door Plexcon op 05-06-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heeft BT nog meer? Gimme!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:06
Veel plezier met die bordjes! Ik zou er gelijk met een bus verf over heen gaan.. Vandaar dat jullie ze wss ook hebben :9

keycaps die grijs zijn= MOOOOIII
Volledig grijs tobo doet me denken aan een stoffige server ruimte :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Helaas, maar mocht ik er nog eentje tegenkomen, dan zal ik hem weer in het topic gooien.

Enjoy :)

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
zojuist mail ontvangen van mechanicalkeyboards.nl hij heeft nieuwe spullen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou site is nog niet bijgewerkt, of hij/zij heeft geen Zero binnen, evenmin als DK 9008G2PRO PBT "Special edition'.

Zei diegene nog iets iets iin de mail wat er wel binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Mijn zero met blue's is ook binnen zo te horen. :)
Kan niet wachten om hem te gebruiken, hoewel de ibm nu ook erg goed bevalt. Gelukkig wel ruimte voor meer toetsenborden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik was helaas te laat met het aanvragen :(

ik wilde er wel wat leuks mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Sjah schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:44:
Nou site is nog niet bijgewerkt, of hij/zij heeft geen Zero binnen, evenmin als DK 9008G2PRO PBT "Special edition'.

Zei diegene nog iets iets iin de mail wat er wel binnen is?
zero en pro zijn met blues leverbaar. site moet nog ge-update worden. anders kan je nog mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthTBH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 21:06
Hoe groot is het verschil in tactiliteit tussen brown en blue switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 19:39
van de week de Razer Blackwidow Tournament Edition gekocht en wel om de volgende redenen:
- goede beschikbaarheid
- compact toetsenbord
- relatief goedkoop (dit is mijn eerste mechanische toetsenbord en ik wil weten hoe goed ik hier aan kan wennen)
- een belangrijke aankoop factor voor het toetsenbord is dat ik nog veel tijd besteedt aan SC2 :p
- er veschillende gebruikers in dit topic met goede ervaringen waren met dit toetsenbord en nog geen negatieve

Na een paar dagen gebruiken bevalt het toestenbord goed, maar ik moet wel nog erg wennen aan het feit dat er geen polssteun bij zit. Wellicht als het niet went dat ik zelf nog een surrogaat ga verzinnen.

Heel erg bedankt aan de auteur(s) van de beginpost want dit heeft enorm geholpen om een overzicht te krijgen!

All your quantifications are belong to me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
Het is volgens mij al een paar keer voorbij gekomen, maar typt een Ducky met blue's echt significant beter als een Blackwidow tournament edition? Heeft de BW af fabriek al O-ringen onder de caps? Ik heb nu twee keer een paar minuten op een demo model van de BW staan typen, maar heb verder geen vergelijkingsmateriaal behalve de CM Storm QF pro (reds) die ik al thuis heb. Tot nu toe ben ik nog niet echt onder de indruk van de Shine S3, dus neig toch naar de S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kan ik je morgen vertellen hoop ik. Krijg dan Zero met blue, en heb al BW 2013 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De BW 2013 zou ik niet weten, maar het voelt voor mij aan alsof de Razer met MX Blue lichter tikt dan b.v. een SS G6v2.

Geen negatieve dingen over de BWs is ook wat overdreven, ondanks dat ik em nog blij gebruik, heb ik wel degelijk negatieve dingen eraan ondervonden.

Tja, ik ben toch van mening dat MX blue = MX blue = MX blue. Ja, andere keycaps voel je, maar naast de layout is alles eigenlijk om het even / persoonlijk.

Verschil in tactiliteit tussen blue / brown is een lastig punt. Blue drukt lichter in, dat merk je vrij duidelijk. Full speed merk ik meer van de feedback van de Brown dan van de Blue. Als je echter bottomen wilt afleren is Blue naar mijn mening de betere keuze.

Het klikje is misschien maar licht in druk, maar wel duidelijker voelbaar als je "zachtjes" probeert te typen. Het is ook een kleiner drukpuntje, ik heb het gevoel dat de accentuatie druk in Brown langer duurt, alsof het "bumpje" 0.2mm vs 0.45mm is.
Kwa geluid vind ik het persoonlijk na het plaatsen van o-ringen ook niet zo'n punt, Blue is alleen gewoon een aanweziger tikje, maar Brown is niet echt veel stiller naar mijn mening.

Razer plaatst volgens mij geen o-ringen standaard, ik heb ze er zelf wel onder gedaan, even bezoek aan een sanitairzaak of 2 en voor €30 ben je een fractie van het geluid kwijt, drukken je knoppen net iets zachter in en is bottomen opeens een paar mm dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin75
  • Laatst online: 26-01 17:20
De nieuwe toetsenborden van Ducky. (Video van LinusTechTips)
Ik kijk al uit naar de Ducky Mini :)
http://www.youtube.com/watch?v=Hb5eNzm7oiY

[ Voor 18% gewijzigd door Benjamin75 op 07-06-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Grote faal van ducky om geen passthrough USB poort op de shine 3 te zetten :( :( :( :(

[ Voor 6% gewijzigd door Legendary1985 op 07-06-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Pfff, je kan ook overdrijven... Waarom zou dat moeten? Ik vind dat persoonlijk onzin, want dan zit die USB poort je toetsenbord weer in de weg qua bandbreedte...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Van mij had ie er ook wel op gemogen. De zero mooi basic houden en dan de shine waar toch al toeters en bellen op zitten met usb poortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Willen jullie daar je Muis of je headset op aansluiten?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
@fireDrunk

Passthrough dus het usb poortje zal via apparte usb poort gevoed worden.

overdrijven??

nou wat mij betreft heeft ducky dat al gedaan met zijn "nieuwe verlichting" ik vind het persoonlijk overdreven met al dat modes die je kan kiezen.

als je snel data wilt overzetten vanaf je usb stick/ externe hdd is het wel handig.

[ Voor 14% gewijzigd door Legendary1985 op 07-06-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Tja, het is deels marketing natuurlijk :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
djunicron: Bedankt voor de uitgebreide reactie! Zo te lezen zijn blue's dan perfect voor mij, aangezien ik nog steeds bottom met mijn reds. Het prijsverschil is het enige wat mij nog enigszins aan het twijfelen brengt. Mochten de blue's goed bevallen, kan ik altijd nog mijn QF pro verkopen natuurlijk.

Sjah: Oké dat zou mooi zijn. Ik ben benieuwd. Ik hoop sowieso één van de twee vanmiddag te kunnen bestellen.

Net dat filmpje van Linus (Slick eigenlijk :P) bekeken. Dus eigenlijk alleen nog maar prototypes die ze hadden staan. Shine 3 heeft nieuwe lighting modes en repeat+delay time.. Toch niet echt iets wat voor mij noodzakelijk is. Geen woord over een TKL versie van de Zero Shine of Shine 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

En daar issie dan, meteen even de ESC toets vervangen door een rode 8)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pDDx5erF17ezsu9nckD9VP7t/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19
Ik ben hier even met de volgende vraag:

Wie weet waar (voor een fatsoenlijke prijs hier in Europa) de Cherry G80-3000 te krijgen is met normale europese layout (ANSI) en blauwe switches?

Ik had het bij diverse shops al geprobeerd en zelfs bij de importeur van die borden en direct bij cherry zelf maar nergens hier in Nederland goed te krijgen. Weten jullie nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 18:11
Volgens Alternate hebben zij de K95 uiterlijk volgende week binnen.
Ik ben wel toe aan een nieuw toetsenbord, en deze lijkt me de beste keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
.

Sjah: Oké dat zou mooi zijn. Ik ben benieuwd. Ik hoop sowieso één van de twee vanmiddag te kunnen bestellen.
Hier dan mini-verslag, na 5 minuten met de
Ducky Zero blue te hebben gespeeld, de 1e indruk tov de Black Widow. tJa blue MX blijft blue, maar hij voelt en klinkt stabieler, de aanslag. Verder is die kleiner, en iets lichter. Echter wat men zegt te nadele vd BW dat die geen kwaliteit uitstraalt tov Ducky vind ik BS. Maar je snapt het al, ook bij mij wint de Ducky wel; ik vind dat compactere plus iets meer kwaliteit, voor hetzelfde geld, ook de winnende combinatie.

Nu de echte test, daar heb ik maand of 2 voor nodig >> ga ik bij de Ducky last krijgen van bouncing, zoals ik bij de BW bij het leven heb, ook na goeie schoonmaak. Van meerdere kanten hoorde ik dat Ducky daar amper last van heeft (en alle keys schijnen het wel ns te doen, maar wat ik had is abnormaal, hij gaat ook terug ter garantie-claim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
Bedankt voor het delen van je eerste bevindingen. Het prijsverschil tussen de BW Tournament Edition en Shine s2 TKL is natuurlijk wel een stuk groter, maar goed wordt denk ik toch de Ducky voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:50
Intussen is de azerty versie van de K70 nog steeds niet beschikbaar. Eind volgende week misschien verwacht. Steeds meer zin om een qwerty versie te halen, maar vrees dat het overschakelen en het gebruik irriterend zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@ryan

Welke prijzen praat je dan over? tJa jij hebt dan vast een nog wel iets betere Ducky dan deze, of BW...
Nog een bevinding, het in de toets ingezonken ledje van NumLk (rest staat altijd uit), straalt ook mooi, en heeft idd klasse.
En in de doos vond ik een 4 keys, w,a,s,d in roze, plus een uncapper, voor de gamer, tja dit zijn pluspuntjes. Maar de BW heeft ook een pluspunt, 't heeft een USB-port.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 07-06-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
pricewatch: Razer BlackWidow 2013 Tournament Edition

79 euro vs 140 euro voor de Ducky :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:37:
De BW 2013 zou ik niet weten, maar het voelt voor mij aan alsof de Razer met MX Blue lichter tikt dan b.v. een SS G6v2.

Geen negatieve dingen over de BWs is ook wat overdreven, ondanks dat ik em nog blij gebruik, heb ik wel degelijk negatieve dingen eraan ondervonden.

Tja, ik ben toch van mening dat MX blue = MX blue = MX blue. Ja, andere keycaps voel je, maar naast de layout is alles eigenlijk om het even / persoonlijk.

Verschil in tactiliteit tussen blue / brown is een lastig punt. Blue drukt lichter in, dat merk je vrij duidelijk. Full speed merk ik meer van de feedback van de Brown dan van de Blue. Als je echter bottomen wilt afleren is Blue naar mijn mening de betere keuze.

Het klikje is misschien maar licht in druk, maar wel duidelijker voelbaar als je "zachtjes" probeert te typen. Het is ook een kleiner drukpuntje, ik heb het gevoel dat de accentuatie druk in Brown langer duurt, alsof het "bumpje" 0.2mm vs 0.45mm is.
Kwa geluid vind ik het persoonlijk na het plaatsen van o-ringen ook niet zo'n punt, Blue is alleen gewoon een aanweziger tikje, maar Brown is niet echt veel stiller naar mijn mening.

Razer plaatst volgens mij geen o-ringen standaard, ik heb ze er zelf wel onder gedaan, even bezoek aan een sanitairzaak of 2 en voor €30 ben je een fractie van het geluid kwijt, drukken je knoppen net iets zachter in en is bottomen opeens een paar mm dichterbij.
Een aantal dingen die je zegt kloppen helemaal. De 6Gv2 (MX Black) typt inderdaad zwaarder dan de BW (MX Blue), 60g tegenover 50g om precies te zijn. Wat je zegt over het verschil tussen Brown en Blue klopt echter niet. Brown typt wel degelijk lichter dan Blue al is het verschil erg klein, 45g tegenover 50g. Ook is de feedback van de Blue's, mede door de aanwezigheid van de klik, aanzienlijk meer aanwezig dan bij Brown die je meer als licht tactile kunt bestempelen.

Wat betreft MX Blue = MX Blue = MX Blue lok je wellicht wat reactie uit in dit topic omdat sommige mensen de vergelijking tussen bijvoorbeeld een BlackWidow en een Filco niet zo graag maken. Ik ben het echter met je eens, de switches bepalen grotendeels de ervaring van het toetsenbord, stabilizers en keycaps zijn bijzaak naar mijn mening.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Brainscrewer schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:30:
Volgens Alternate hebben zij de K95 uiterlijk volgende week binnen.
Ik ben wel toe aan een nieuw toetsenbord, en deze lijkt me de beste keuze :)
Eindelijk! , ik zit al 6 maanden te wachten op dit toetsenbord.... heel benieuwd hoe de eerste reviews gaan worden.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Zo, er zit wel een hele hardnekkige lijmlaag op m'n oude tobo. Iemand daar nog een idee voor naast stickeroplossing en alcohol 98%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Een breekijzer?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10-2024

dhs

MiBe schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Een aantal dingen die je zegt kloppen helemaal. De 6Gv2 (MX Black) typt inderdaad zwaarder dan de BW (MX Blue), 60g tegenover 50g om precies te zijn. Wat je zegt over het verschil tussen Brown en Blue klopt echter niet. Brown typt wel degelijk lichter dan Blue al is het verschil erg klein, 45g tegenover 50g. Ook is de feedback van de Blue's, mede door de aanwezigheid van de klik, aanzienlijk meer aanwezig dan bij Brown die je meer als licht tactile kunt bestempelen.

Wat betreft MX Blue = MX Blue = MX Blue lok je wellicht wat reactie uit in dit topic omdat sommige mensen de vergelijking tussen bijvoorbeeld een BlackWidow en een Filco niet zo graag maken. Ik ben het echter met je eens, de switches bepalen grotendeels de ervaring van het toetsenbord, stabilizers en keycaps zijn bijzaak naar mijn mening.
Helemaal juist. Bij browns moet ik echt moeite doen om de tactile bump te voelen terwijl deze bij blues veel duidelijker aanwezig is (de hoorbare klik "voel" je ook echt). De tactile bump bij browns is ook meer "smooth" terwijl deze bij blues veel scherper aanvoelt. Het verschil in actuation force mag dan heel klein zijn maar qua feedback is het echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Lol, nee slechts bovenop waar een strip voor aantekeningen heeft gezeten. Zie mijn eerder geplaatste foto:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24435354/Photo%2001-06-13%2022%2043%2058%20%28Medium%29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:45
@PatrickG:
Misschien staan hier wat tips tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reconf
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb een tijdje terug een witte Keycool 87 cherry mx blue gekocht via qtan's webshop (http://stores.ebay.com/E-sports-Gaming-equipments).
Afbeeldingslocatie: http://imagehost.vendio.com/a/35122654/aview/Keycoolwhite3.jpg

Voor $70 best een heel aardig bordje. De unboxing heb ik gefilmd, voor wie het interessant vindt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
@hierboven

ziet er inderdaad netjes uit, zeker voor die prijs. Hoelang duurde het voordat je het bordje binnen kreeg?

Welke keys zitten er op dat Filco bordje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reconf
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10-2024
Het bordje heeft er ongeveer een week over gedaan vanuit China. De Filco is Cherry mx brown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Afgelopen vrijdag had ik in de brievenbus een papier waarop stond dat de postnl het pakket bij de buren heeft bezorgd. Deze weten echter van niks en bij navraag aan mechanicalkeyboards.nl (die overigens ook vandaag reageren :) ) blijkt er ook geen handtekening ingevuld te zijn.
Wat zijn mijn mogelijkheden? Van wat ik over postnl hoor is dat ze het over het algemeen weinig kunnen schelen als iets kwijtraakt. Lijkt mij dat dit toch wel hun verantwoordelijkheid is? Waar betaal je anders de toch al niet lage verzendkosten voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
warcow schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:36:
Afgelopen vrijdag had ik in de brievenbus een papier waarop stond dat de postnl het pakket bij de buren heeft bezorgd. Deze weten echter van niks en bij navraag aan mechanicalkeyboards.nl (die overigens ook vandaag reageren :) ) blijkt er ook geen handtekening ingevuld te zijn.
Wat zijn mijn mogelijkheden? Van wat ik over postnl hoor is dat ze het over het algemeen weinig kunnen schelen als iets kwijtraakt. Lijkt mij dat dit toch wel hun verantwoordelijkheid is? Waar betaal je anders de toch al niet lage verzendkosten voor?
PostNL was eens een pakje van mij kwijt, zelfde verhaal.. Stond dat het afgeleverd was maar dat was het niet.

Het verhaal toen:

De verzender moet via postnl een onderzoek aanvragen.. dit duurt zo'n 2 a 3 weken. Als ze dus niks vinden vergoed postNL (als het niet verzekerd is oid.) een x bedrag per kilo.. Vaag verhaal, gelukkig hadden ze me pakje alsnog gevonden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja maakt nogal wat uit of het verzekerd is, had eens een cd gestuurd naar iemand, en die was in 100 stukjes aangekomen. Kreeg als antwoord dat het niet verzekerd was, en ze niks konden betekenen, maar ze zouden ze postbode op zijn falie geven. Right had ik veel aan. :S

Maar bij tekenen zullen betere regels gelden, kan niet anders, maar dan nog ligt het risico bij de verkoper, niet bij warcow, want warcow heeft betaald voor een dienst/product die niet geleverd is.

edit @warcrow>> mocht je denken, nu ga ik over tot ontbinden koopovereenkomst, ik meen dat de verkoper zich dan op overmacht kan beroepen, het is ook niet zijn schuld, dit. Gewoon deze rit met hem uitzitten, komt allemaal goed, vast.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 09-06-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Leuk die Ducky S3, maar nou de levertijd en de prijs nog...
Want de S2 is al een tijdje niet meer leverbaar. :?

Eigenlijk bizar, dan wil je een mechanisch keyboard kopen (Zwart, Cherry Brown, US/INT, witte backlight), is er gewoon geen eentje leverbaar... :N (geen QPAD MK-80, Geen Ducky DK9008 S2, geen Corsair K70, etc)
:X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ehtweak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:08:
Leuk die Ducky S3, maar nou de levertijd en de prijs nog...
Want de S2 is al een tijdje niet meer leverbaar. :?

Eigenlijk bizar, dan wil je een mechanisch keyboard kopen (Zwart, Cherry Brown, US/INT, witte backlight), is er gewoon geen eentje leverbaar... :N (geen QPAD MK-80, Geen Ducky DK9008 S2, geen Corsair K70, etc)
:X
Haha, dat had ik ook al :+ Wilde een goedkope met MX Blue, heb uiteindelijk een Filco gekocht. Het duurde me gewoon al te lang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Mijn ducky zero is sinds 5 minuten ook in gebruik. :) Het pakket lag wel bij de buren, alleen niet op het nummer dat stond geschreven op het niet-thuis bericht. PostNL faal.
Hij typt wat verfijnder dan de IBM model M waar ik de afgelopen week mee heb gewerkt. Heb nu beide aangesloten om ze goed te kunnen vergelijken. Misschien als ik over een week of zo wat tijd over heb een review.

@hieronder: Blue ja, geluidsniveau valt mij heel erg mee, ik ken veel mensen die gewoon door te bottom'en meer lawaai maken op een niet-mechanisch toetsenbord.

[ Voor 17% gewijzigd door warcow op 10-06-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ook zero met blue? We're in the same boat you and I. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Zojuist een mailtje gestuurd naar CD-ROM Land, met de vraag wanneer ze de Roccat Ryos MK Pro verwachten. Ben benieuwd...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik typ nu twee dagen op de oude Laser die ik voor 2,50 euro heb gekocht en schoongemaakt.
Wat typt dit lekker!!!! Mechanisch ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Is het de bedoeling bij mijn ducky zero dat de linker shift en de enter toets geen klik geluid maken? (MX blue)
Had de keycap van de linker shift ook al even los en er lijkt wel een blauwe switch onder te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
warcow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:39:
Is het de bedoeling bij mijn ducky zero dat de linker shift en de enter toets geen klik geluid maken? (MX blue)
Had de keycap van de linker shift ook al even los en er lijkt wel een blauwe switch onder te zitten..
heb hier een zero met blue liggen, elke toets maakt het zelfde geluid ook de linker shift en de enter toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:42
warcow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:39:
Ducky zero hier klikt ook overal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Hey mede-mechanical-typisten,

Sinds vorig jaar ben ik trotse eigenaar van een Filco Majestouch 2 Ninja TKL met brownies. Daarover heb ik destijds een review (plaatjes doen het niet meer helaas, I know v.v) geschreven en tot heden nog steeds zeer tevreden.
Om mijn toetsenbord wat hipper te maken, dacht ik wat keycaps te willen kopen, maar ik heb nog niet kunnen vinden wat ik zoek. Daarbij kunnen jullie mij wellicht helpen.

Ik wil slechts 13 keycaps vervangen. Bij WASD Keyboards kan ik deze customizen, maar dan krijg ik gewoon een volledige set en betaal ik dus ook voor een volledige set. Is er een (online) winkel waar ik keycaps per stuk kan kopen? Misschien heb ik ergens overheen gelezen of niet goed gekeken, maar ik heb dit tot nu toe niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 16:07
Rob Krauts schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:46:

Sinds vorig jaar ben ik trotse eigenaar van een Filco Majestouch 2 Ninja TKL met brownies. Daarover heb ik destijds een review (plaatjes doen het niet meer helaas, I know v.v) geschreven en tot heden nog steeds zeer tevreden.
Om mijn toetsenbord wat hipper te maken, dacht ik wat keycaps te willen kopen, maar ik heb nog niet kunnen vinden wat ik zoek. Daarbij kunnen jullie mij wellicht helpen.

Ik wil slechts 13 keycaps vervangen. Bij WASD Keyboards kan ik deze customizen, maar dan krijg ik gewoon een volledige set en betaal ik dus ook voor een volledige set. Is er een (online) winkel waar ik keycaps per stuk kan kopen? Misschien heb ik ergens overheen gelezen of niet goed gekeken, maar ik heb dit tot nu toe niet kunnen vinden.
http://www.qwerkeys.co.uk heeft een aantal losse keycaps, maar deze zijn niet zelf te configureren. Misschien heb je er iets aan

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Rob Krauts schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:46:

je kan op wasd ook single kecaps bestellen.
http://www.wasdkeyboards....inted-keycap-singles.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Ducky 2108 Zero binnen met rode Cherries.
Het enigste 'probleem' dat ik ermee heb is dat ik per ongeluk af en toe de spatiebalk indruk omdat ik gewend ben om m'n duimen erop te laten rusten, die toets gaat net iets te licht. Kwestie van luiheid denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
SuperSjoerd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:54:
[...]

http://www.qwerkeys.co.uk heeft een aantal losse keycaps, maar deze zijn niet zelf te configureren. Misschien heb je er iets aan
Geweldig, hartelijk dank. Ik ga eens rondspeuren op deze website en mocht ik keycaps bestellen, ga ik de foto's zeker met jullie delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:51:
M'n Ducky 2108 Zero binnen met rode Cherries.
Het enigste 'probleem' dat ik ermee heb is dat ik per ongeluk af en toe de spatiebalk indruk omdat ik gewend ben om m'n duimen erop te laten rusten, die toets gaat net iets te licht. Kwestie van luiheid denk ik. ;)
Had ik in het begin ook, binnen een week was ik het echter afgeleerd. Mocht je er echt niet aan kunnen wennen kun je er altijd nog voor kiezen de rode switch in de spatiebalk te vervangen door een zwarte. In dat geval moet je wel handig zijn met een soldeerbout ;)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Beetje nieuw tot dit topic ben ik er niet geheel uit, ik ben zelf een casual gamer en als ik game dan zijn het voornamelijk de autorace spellen of daar sterk gerelateerd aan. Maar 95% de tijd gebruik ik een toetsenbord gewoon om mee te typen. Bij het begin van deze topic kreeg ik de indruk dat wat goed voor gamers is is goed voor hen die meer typen maar niet viceversa. Enfin in hoeverre klopt die indruk en op een budget tot circa 60 euro welk keyboard kunt u mij dan aanraden. Ik werkte tot op heden voornamelijk op een HP toetsenbord met een PS2 aansluiting. Er is echter mij steeds meer een paar dingen gaan tegenstaan aan dit toetsenbord en dat heeft voornamelijk te maken met het gevoel van het toetsenbord dat ik heb bij het typen met 10 vingers tegelijkertijd (blind wel te verstaan).

De wensen die ik heb tav een toetsenbord is dat
a) deze een layout heeft van US Intl - 104 toetsen
b) een mechanische aanslag heeft (MX ... blauw of rood) , het liefst hoor ik wel dat ik aan het typen ben
c) een backlite is welkom maar geen absolute must.
d) liefst een PS2 aansluiting maar dat is geen must
e) wat media toetsen als volume en een extra Windows toets voor het werken met Windows 8 zijn wel welkom.

f) budgetair kom ik uit tussen de 60 en 80 euro, niet veel marge dat weet ik maar het mogen ook demo toetsenborden zijn of gebruikt
g) goed te reinigen met een duster en of een vochtige doek voor hygiëne.

[ Voor 28% gewijzigd door DocSnuggels op 12-06-2013 00:20 . Reden: behoefte aan aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:14
Ik overweeg al tijden een mechanisch toetsenbord, om mezelf te pushen heb ik mijn oude toetsenbord op marktplaats verkocht (gebruik nu mijn k400 die ik eerst altijd op de bank voor de tv gebruikte). De release van de k70 keek ik erg naar uit, maar de lagere prijs van de ducky zero doet me toch twijfelen. Ik heb nog niet andere toetsenborden gevonden die aan mijn belangrijkste eisen voldoen, te weten:

Welke lay-out wil je?
US
Wil je met of zonder numpad?
Zit te kijken naar met, maar zonder overweeg ik ook. Wat ik in ieder gevaal heel graag wil zijn volume knoppen op mijn toetsenbord. Daar bedoel ik niet mee function+F-toets, maar echt extra knoppen voor volume. Een toetsenbord zonder toetsen die ik dedicated voor volume kan gebruiken hoef ik niet. Knoppen voor mute en sleep/power vind ik ook handig, maar hoeft niet per se.
Wil je backlight?
Maakt me niet uit of er wel of geen backlight bij zit.
Welke MX Switch prefereer je?
Rood omdat ik die bij een vriend heb geprobeerd en ze bevielen, en omdat die het minst geluid maken. Ik overweeg ook rubberen o-ringen te kopen om het nog iets stiller te maken. Bruin en blauw heb ik ook over nagedacht, met name bruin is nog een optie.
Wat je is je budget?
Ik overweeg de k70 van corsair en daarmee is mijn absolute max van 130 euro bereikt. Goedkopere opties spreken me wel erg aan als ik niet teveel inlever aan kwaliteit. Inleveren aan functies zoals backlight en usb passthrough geef ik niet om. Ik wil wel graag een relatief low profile uitstraling; zwarte body, weinig logos, zwarte toetsen, geen uitstekende hoeken/onderdelen. De ducky zero vind ik aantrekkelijk door zijn prijs van 85 euro.
Wil je macro toetsen?
Ik wil geen macro toetsen.
Doel van het keyboard?
Artikelen schrijven, gamen, programmeren en al het mainstream PC gebruik.
Wat weet je al?
Dedicated volume knoppen vind ik heel erg fijn op een toetsenbord, dat heb ik al haast 20 jaar en ik kan niet meer zonder. De enige toetsenborden die ik ken die dit hebben zijn die van Corsair(de zwarte k70 vind ik mooi en lijkt me erg stevig/degelijk met dat aluminium) en die van Ducky (de Zero spreekt me aan, voornamelijk vanwege de prijs en ik heb de indruk dat de kwaliteit wel goed is). Heb naar de CM quickfire bordjes gekeken, maar geen daarvan hebben media knoppen. Het toetsenbord van gigabyte heeft twee scroll wieltjes, maar is oer- en oerlelijk in mijn ogen, in ieder geval te opzichtig voor mijn smaak.

Dat zijn mijn overwegingen. Mijn vraag aan jullie is nu eigenlijk of jullie fijne bordjes weten die hieraan voldoen die ik nog niet ken. Dank! _/-\o_ ;)

EDIT: Na het verder lezen van de eerdere berichten twijfel ik of ik niet liever bruin neem dan rood. Heb alleen nog rood geprobeerd bij een vriend van me . De g710 heeft bruin en die heb ik ooit wel aangeraakt in een winkel, maar het onderscheid viel me toen niet direct op.

Dit bericht bedoel ik:
NeilForeal schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:05:
Red switches
Komt neer op black switches die wat lichter gaan. Overrated imho omdat het zware de blacks juist uniek maakt. Ik zie geen enkele reden om reds over browns te kiezen.

Geluidsproductie?
Heeft voor een deel te maken met de ondergrond waarop je typt (een hard bureau, een zachte mat). Blues zijn het meest luidruchtig, by far. Daarna browns en daarna blacks. Alle cherry keyswitches maken veel geluid, vooral als je bottomed. Een rubber dome zal eigenlijk altijd stiller zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Cerebriform op 12-06-2013 12:01 . Reden: edit over brown vs red + US ipv US int layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind het toch wel jammer dat de Cherry G80-3000 serie vooral populair is in Azie en Duitsland (als je de beschikbare layouts bekijkt), dat is wel een redelijk goedkoop mechanisch niet-gamers toetsenbord (al is er meen ik ooit zelfs een serie geweest met nkey rollover). De 'clear'-variant switch in populair in die borden, hoe zijn de meningen daarover?
DocSnuggels schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:00:
...
deze een layout heeft van US Intl - 104 toetsen
...
Bedoelen jullie echt een US international layout? Dan kom je al snel bij custom keycap-sets uit, al rollen er soms ook wel US international layouts uit de fabriek natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/500px-KB_US-International.svg.png
Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.