Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
begintmeta schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:53:
[...]

Als je OK blind kan typen en het je niet kan schelen hoe toetsen gelabeld zijn kan je uiteraard beter voor de ISO layout gaan als je dat beter ligt dan een ANSI layout.
Dit is abracadabra voor mij. blind typen kan ik niet

Als ik de Uk neem, en er vrede mee heb dat de apestaart etc. ergens anders staat, wat moet ik dan aan Win7 doen? Op Uk kb setting zetten bij een fresh install? (ja uiteraard kan dat ook na de install lijkt me)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 23-05-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je een UK windows-versie gebruikt hoef je niets te doen, anders kan je tijdens of na de installatie een UK-layout instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die compaq RT101 ken ik nog wel, die dingen had ik echt een hekel aan... Alle game PC's van de buren waren daarmee uitgerust. Ik had zelf toen nog wel een IBM en een ?Sony? buckling keyboard. Die laatste vond ik wel lekker snappy in gebruik, maar wat een pleuris herrie maakte dat ding. Die IBM is weggegaan toen ik een nieuw systeempje had waar de Din converter niet meer werkte en ik een USB-hub keyboard van logitech kocht.

De RT101 had naar mijn mening namelijk zo'n gigantisch inconsistente druk nodig. De meeste letters moest je behoorlijk zwaar indrukken, terwijl spatie en shift super licht gingen. Enkel de Enter en pijltjes / het home eilandje typte lekker, maar veel anderen waren er wel erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 12:02
Vandaag twee mechanische toetsenborden besteld, mijn vriendin verklaart me voor gek. Een standaard Blackwidow van een medetweaker overgenomen, en in de VS een witte CMStorm TK met browns besteld die ik ergens eind juli op ga halen: prachtig ding.
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.bigcommerce.com/server3900/acc24/products/591/images/3322/3__05559.1369161067.1280.1280.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DeadKennedy op 24-05-2013 20:55 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:25
Inderdaad een mooi ding zeg! Ben nog steeds op zoek naar witte keycaps voor mij CM quickfire pro. Ziet er erg mooi uit maar de prijzen houden me tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zomaar een pakketje aan de deur, met een nieuwe QpadMK85 :o

Mijn oude (waarvan wel eens wat toetsen blijven hangen) was een blue, de nieuwe een red. Maar wat typen reds lekker zeg! :D En het geluid is ook beter (want stiller) Ben erg blij, en superservice dat ze zo een nieuw toetsenbord opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zomaar? Er zal toch wel een reden voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gehad met de winkel waar ik hem destijds heb gekocht en mijn probleem voorgelegd. Hij heeft niets toegezegd maar vandaag dus gewoon een nieuwe gekregen. Echt top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Iemand deze wel eens in het wild gespot?
http://www.cherrycorp.com/english/switches/key/ml.htm
http://www.cherrycorp.com/english/switches/pdf/ml_cat.pdf

Is het qua feeling een beetje met MX te vergelijken? of voelt het totaal anders aan?

[ Voor 14% gewijzigd door ChojinZ op 25-05-2013 23:00 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
ChojinZ schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:59:
Iemand deze wel eens in het wild gespot?
http://www.cherrycorp.com/english/switches/key/ml.htm
http://www.cherrycorp.com/english/switches/pdf/ml_cat.pdf

Is het qua feeling een beetje met MX te vergelijken? of voelt het totaal anders aan?
Nog nooit van gehoord, maar ziet er interessant uit. Low profile vind ik wel prettig, low profile mechanisch zou ik zeker eens willen proberen!

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 01:46
Beste Tweakers,

Heb besloten om een andere tobo te halen. En vraag jullie graag voor hulp hierbij.

Welke lay-out wil je?
US

Wil je met of zonder numpad?
Maakt mij eigenlijk niks uit. Ik heb genoeg ruimte dus kan rustig een toetsenbord met nemen.

Wil je backlight?
Ben geen fan van backlight. Maar ook hier maakt mij niet zoveel uit.

Welke MX Switch prefereer je?
Ik heb zelf nu een tobo met blacks en denk dat red's perfect zullen zijn voor gamen. Ik verwacht namelijk dat ik geen feedback nodig heb met de games die ik speel (doe nu ook al zonder) Mocht ik er naast zitten dan ben ik een en al oor.

Wat je is je budget?
100 euro

Wil je macro toetsen?
Nee

Doel van het keyboard?
Voornamelijk gamen.

Wat weet je al?
Aardig wat door dit topic :D. Ik zat zelf te kijken naar de CM Storm series. Dus als hier mensen rondlopen die ervaring hebben met dit toetsenbord dan ben ik erg benieuwd.

(CM Storm Quick Fire TK)
(CM Storm Quickfire Pro)

Bij voorbaat dank voor u tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Trixh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:50:
Beste Tweakers,

Heb besloten om een andere tobo te halen. En vraag jullie graag voor hulp hierbij.

Welke lay-out wil je?
US

Maakt mij eigenlijk niks uit. Ik heb genoeg ruimte dus kan rustig een toetsenbord met nemen.

Wil je backlight?
Ben geen fan van backlight. Maar ook hier maakt mij niet zoveel uit.

Ik heb zelf nu een tobo met blacks en denk dat red's perfect zullen zijn voor gamen. Ik verwacht namelijk dat ik geen feedback nodig heb met de games die ik speel (doe nu ook al zonder) Mocht ik er naast zitten dan ben ik een en al oor.

Wat je is je budget?
100 euro

Wil je macro toetsen?
Nee

Doel van het keyboard?
Voornamelijk gamen.

Wat weet je al?
Aardig wat door dit topic :D. Ik zat zelf te kijken naar de CM Storm series. Dus als hier mensen rondlopen die ervaring hebben met dit toetsenbord dan ben ik erg benieuwd.

(CM Storm Quick Fire TK)
(CM Storm Quickfire Pro)

Bij voorbaat dank voor u tijd.
Ik heb zelf hier een quickfire pro liggen met reds. Vind het opzich wel een fijn bord, behalve de looks van o.a. de keycaps.

Maar functioneel werkt het gewoon goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verkoopt Saturn iets? Nu met hun btw-acttie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
R0y. schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:05:
[...]

Ik heb zelf hier een quickfire pro liggen met reds. Vind het opzich wel een fijn bord, behalve de looks van o.a. de keycaps.

Maar functioneel werkt het gewoon goed :Y
Thanks. Ja ik denk dat ik ook de Pro ga halen. Er is volgens mij geen verschil in de rapid, tk of pro behalve het formaat en dan ga ik toch liever voor een groter toetsenbord aangezien ik de ruimte ervoor heb.

[ Voor 195% gewijzigd door Trixh op 26-05-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Trixh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:19:
[...]

Thanks. Ja ik denk dat ik ook de Pro ga halen. Er is volgens mij geen verschil in de rapid, tk of pro behalve het formaat en dan ga ik toch liever voor een groter toetsenbord aangezien ik de ruimte ervoor heb.
Die kleinere toetsenborden zijn ook prettig als je wel genoeg ruimte hebt voor grote: je krijgt een iets natuurlijkere houding omdat je armen recht voor je toetsenbord én muis tegelijk kunnen zitten.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Trixh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:19:
Thanks. Ja ik denk dat ik ook de Pro ga halen. Er is volgens mij geen verschil in de rapid, tk of pro behalve het formaat
Zeker weten? De TK heeft toch backlight en de Rapid niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

DeadKennedy schreef op maandag 27 mei 2013 @ 02:15:
[...]
je krijgt een iets natuurlijkere houding omdat je armen recht voor je toetsenbord én muis tegelijk kunnen zitten.
Dit is alsnog te onnatuurlijk en (voor mij) ook haalbaar met zonder TKL. Het gaat er met TKL juist om dat je je armen wat naar binnen kunt krommen, zodat het echt natuurlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gropah schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:22:
...
Het gaat er met TKL juist om dat je je armen wat naar binnen kunt krommen, zodat het echt natuurlijk is.
Kan je daar een foto van maken? ik heb moeite het voor me te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Sjah schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:06:
Verkoopt Saturn iets? Nu met hun btw-acttie...
zoek het eens op :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hey, ik ben zelf een mechanisch toetsenbord op het oog gezien mijn huidig toetsenbord toch wel wat oud aan het worden is en ik extreem veel gebruik maak van mijn toetsenbord. Ook al heb ik al behoorlijk door deze topic gespit, vraag ik me af of jullie toch nog suggesties hebben.

Welke lay-out wil je?

Prefereer US denk ik, gezien dat ook mijn huidige is. Maar UK heb ik daarvoor gebruikt en dat is geen dealbreaker.

Liever zonder gezien ik er niet al teveel gebruik van maak, maar ook geen dealbreaker.

Wil je backlight?

Geen interesse in backlight gezien ik altijd lichten heb aanstaan. Dus ik hoef er niet extra voor te betalen.

Ik denk dat ik brown prefereer. Het probleem is dat ik hier niet echt de optie heb om de toetsenborden uit te proberen, maar brown lijkt me het meest geschikt voor me doel (veel soorten games en veel typen).

Wat je is je budget?

Omstreeks 100 euro, maar geen vast budget.

Wil je macro toetsen?

Weinig interesse in.

Doel van het keyboard?

Hoop soorten games (RTS/FPS onder andere) en veel typen.

Wat weet je al?

Ik was aan het kijken naar de Filco Majestouch 2 en de Ducky Zero. Beide zijn te krijgen met een US layout en brown switches. Tenkeyless model is bij de Ducky Zero geen optie, maar voor dat prijsverschil vind ik dat ook niet zo erg. Voorraad bij de specifieke Filco Majestouch 2 die ik zou willen is geloof ik ook een beetje een probleem, al vind ik het niet zo erg even te wachten.

Ik wil ook labels op me toetsen. Ik programmeer zo af en toe maar ik zou de extra tekens als curly braces enzo niet blind kunnen doen.

Wat ik dus wel wat jammer vind bij de Ducky Zero is dat er geen tenkeyless model van lijkt te zijn en die pas verschijnen bij pas veel duurdere edities. Ook wat vervelend dat het alleen USB is, maar ik geloof dat het niet zo erg veel uitmaakt in de praktijk (behalve BIOS en als je je PC uit de slaapstand wilt halen toch?).

Maar ik kan alleen alternatieven vinden met veel hogere prijzen, dus misschien dat iemand me kan helpen.
Voor de Ducky Zero kijk ik trouwens bij mechanicalkeyboards.nl, is het daar de beste prijs?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Mochten er mensen nog interesse hebben, ik ben zojuist nog twee IBM M type toetsenborden tegen gekomen bij het opruimen. Heb liever dat ze naar een liefhebber gaan, dan dat ze blijven liggen. Schiet ff een DM in als je interesse hebt.

edit: Onder voorbehoud hebben de bordjes al een bestemming gekregen

[ Voor 14% gewijzigd door Blonde Tux op 27-05-2013 14:04 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:25
De Corsair K70 is eindelijk op weg naar onze regio. Je kunt pre-orderen bij Alternate (BE & NL) en de prijs ligt rond de 130 a 140 euro. Verwachte leverdatum bij de importeur is 6 juni, aantal exemplaren is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
Waar kijk je, als de voorraad van jouw specifieke model een probleem is? Ik zie (bij de enige Europese Filcoreseller die ik ken met een redelijke selectie) namelijk de Filco US TKL MX Brown gewoon op voorraad.

En voorzover ik weet, is mechanicalkeyboards.nl zowel de goedkoopste optie om Ducky's te krijgen als de makkelijkste optie (in Nederland+snelle reactie op mails hoorde ik+heel flexibel met orders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
FrankPC schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:49:
[...]

Waar kijk je, als de voorraad van jouw specifieke model een probleem is? Ik zie (bij de enige Europese Filcoreseller die ik ken met een redelijke selectie) namelijk de Filco US TKL MX Brown gewoon op voorraad.

En voorzover ik weet, is mechanicalkeyboards.nl zowel de goedkoopste optie om Ducky's te krijgen als de makkelijkste optie (in Nederland+snelle reactie op mails hoorde ik+heel flexibel met orders).
Inderdaad, hij is gewoon op voorraad, ik moet verkeerd hebben gekeken met de vele modellen daar. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Prophet Steve schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:52:
Ook wat vervelend dat het alleen USB is, maar ik geloof dat het niet zo erg veel uitmaakt in de praktijk (behalve BIOS en als je je PC uit de slaapstand wilt halen toch?).
USB is geen enkel probleem qua BIOS. Qua slaapstand weet ik het niet, maar ik denk het eigenlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
U vrraagt wij draaien >> enige wat ze voeren is de CM Storm Trigger. Aan de prijs te zien doet dit niet mee aan de actie (97). Blacks btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:09
Flying schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:16:
De Corsair K70 is eindelijk op weg naar onze regio. Je kunt pre-orderen bij Alternate (BE & NL) en de prijs ligt rond de 130 a 140 euro. Verwachte leverdatum bij de importeur is 6 juni, aantal exemplaren is beperkt.
Mooi, heb vandaag mijn order bij de corsair webshop gecanceld, die stond al 10 dagen op pending...

Ik heb hier 120 Witte en blauwe LED's klaarliggen om de rode backlight te vervangen, weet iemand hoe die dingen in een bord met cherry switches normaal een weerstand voorgeschoteld krijgen?

USB volt is dus +5V, de blauwe LED's die ik hier heb liggen draaien op 3.3V, de rode LED's hebben allemaal lager voltage, degene die ik vond bij LED-buy.nl oid hebben een voltage van 1.8V, ik zal dus hoe dan ook het voltage moeten ophogen om het werkend te krijgen, want de 1.8V is niet genoeg om de blauwe aan te sturen.

Is er iemand die zijn bord met backlight wel eens open heeft geschroefd die mij kan vertellen of de LED's per LED een weerstand hebben, of ze per groep worden geschakeld of dat er niet meer uit de controller komt die ze aanstuurt en ik dus een compleet andere manier moet bedenken; misschien elke LED al een voorspanning geven van 1.5V en dat samenvoegen met de 1.8V die de LED's nu krijgen..? (als dat al kan, iets in me zegt van wel)

Wie O Wie kan mij helpen, houdt er rekening mee dat de LED's per toets instelbaar zijn en ze dus niet zoals ik hierboven zeg per groep geschakeld zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Euh, ik zou zeggen, probeer eens met 1 blauwe LED? Zeker dat ze helemaal niet oplichten bij 1.8V? Misschien niet op hun felste, maar ze zouden toch licht moeten geven, toch?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Dat dacht ik ook, maar met 1,5 volt van een gewone volle batterij komt er niet eens licht uit, ofwel het zal verwaarloosbaar zijn bij 1.8V Ik kan het nog niet proberen omdat corsair ontzettend sloom is, maar gelukkig heb ik wel al een rode switch liggen zodat ik elk ledje kan bijvijlen zodat ze passen.
Voor wie geintresseerd is en zelf ook zoiets wil proberen, er passen 3mm ledjes in de cherry switches, maar deze passen niet in de behuizing omdat ze een net te breed randje hebben, je moet dus elk randje bijvijlen. (of je pakt een boormachine en raffelt de hele switch wat ruimer, maar dat lijkt me niet zo slim).

Kan zijn dat ik wat fout heb gedaan bij het testen met de batterij, ik wou het ledje niet helemaal vernaggelen door de pootjes ver te verbuigen, ik ga het nog eens testen.
Opnieuw getest, 1,5V niks, 3V veel licht.

[ Voor 14% gewijzigd door paazei op 27-05-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
DeadKennedy schreef op maandag 27 mei 2013 @ 02:15:
[...]

Die kleinere toetsenborden zijn ook prettig als je wel genoeg ruimte hebt voor grote: je krijgt een iets natuurlijkere houding omdat je armen recht voor je toetsenbord én muis tegelijk kunnen zitten.
Heeft u toevallig zo'n kleiner toetsenbord als de TK of de Rapid? Zo ja, zou u dan uw ervaringen kunnen opschrijven?

Dit geldt natuurlijk ook voor alle andere tweakers in dit topic :). Is de kwaliteit van de CM's wel degelijk? Ik vind 80 euro best veel geld voor een toetsenbord en als ik een stuk betere kwaliteit kan krijgen voor een 10tje of 20 meer dan doe ik dat liever.
Olaf van der Spek schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:56:
[...]

Zeker weten? De TK heeft toch backlight en de Rapid niet?
U zou daarin best gelijk kunnen hebben. Ik had het meer over de specs. NKRO, Polling etc etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Trixh op 27-05-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-10 18:41

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

De CMStorm keyboards zou ik zeker als uiterst robuust willen omschrijven.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
smallblock schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:46:
Ik word liever neergeslagen met stok als met zo'n CM bord.. :9 Die voelen echt degelijk aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
paazei schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:23:

2,5 V = leuk licht?
5 V laat zich vrij makkelijk naar 2,5 V delen. }:O

edit: oepsie, lees nu je bericht pas goed, je wil gebruik maken van de aanwezige schakeling ivm aansturing. Dan wordt het lastiger. Denk ook niet dat het makkelijk is om blauwe leds op zo'n laag voltage te vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door warcow op 27-05-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
smallblock schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:46:
R0y. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:57:
[...]

Ik word liever neergeslagen met stok als met zo'n CM bord.. :9 Die voelen echt degelijk aan!
:D Dank u beide. Net een CM Pro besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender808
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01-2022
DeadKennedy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:49:
Vandaag twee mechanische toetsenborden besteld, mijn vriendin verklaart me voor gek. Een standaard Blackwidow van een medetweaker overgenomen, en in de VS een witte CMStorm TK met browns besteld die ik ergens eind juli op ga halen: prachtig ding.
[afbeelding]
Die witte TK is inderdaad wel heel strak, mooiste (mechanisch) keyboard voor een totale black and white config (vind ik :):)

Zijn er nog CM Storm Quickfire (TK, Rapid en Pro) gebruikers die me het volgende wel of niet kunnen bevestigen:

De enige van deze drie die ik in azerty(BE) layout kan vinden is precies de Pro? Zijn er van de andere (rapid en tk) geen azerty versies beschikbaar? Kan ze ook niet terug vinden op cmstore.eu?

FD Meshify C Ryzen 7 3800X MSI MEG X570 Unify G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-16GVK Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC Adata XPG SX8200 Pro 2TB + 1TB Corsair RMx Series RM850x Noctua NH-D15 Chromax Noctua 5 x NF-F12 PWM chromax fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:49
paazei schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:23:
Dat dacht ik ook, maar met 1,5 volt van een gewone volle batterij komt er niet eens licht uit, ofwel het zal verwaarloosbaar zijn bij 1.8V Ik kan het nog niet proberen omdat corsair ontzettend sloom is, maar gelukkig heb ik wel al een rode switch liggen zodat ik elk ledje kan bijvijlen zodat ze passen.
Voor wie geintresseerd is en zelf ook zoiets wil proberen, er passen 3mm ledjes in de cherry switches, maar deze passen niet in de behuizing omdat ze een net te breed randje hebben, je moet dus elk randje bijvijlen. (of je pakt een boormachine en raffelt de hele switch wat ruimer, maar dat lijkt me niet zo slim).

Kan zijn dat ik wat fout heb gedaan bij het testen met de batterij, ik wou het ledje niet helemaal vernaggelen door de pootjes ver te verbuigen, ik ga het nog eens testen.
Een LED stuur je aan met stroom en niet met spanning! 5V erop en hij is dood ;). De spanning die over de LED valt is inderdaad sterk afhankelijk van het type/kleur LED. Deze en voorgaande vraag kan je beter stellen in het EL forum, met een schema of foto's van de bestaande electronica voor de aansturing van de huidige leds ;) Hiervoor zijn speciale IC's maar ook microcontrollers met PWM worden veel gebruikt dus er is meer info nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Dit is de enige backlight mod die ik ken, maar het is wel een ander toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

base_ schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:04:
[...]

Een LED stuur je aan met stroom en niet met spanning! 5V erop en hij is dood ;). De spanning die over de LED valt is inderdaad sterk afhankelijk van het type/kleur LED. Deze en voorgaande vraag kan je beter stellen in het EL forum, met een schema of foto's van de bestaande electronica voor de aansturing van de huidige leds ;) Hiervoor zijn speciale IC's maar ook microcontrollers met PWM worden veel gebruikt dus er is meer info nodig ;)
Over het algemeen doet elke led het wel mooi op ongeveer 2 volt. pwm en alles is redelijk overbodig, tenzij je met RGB leds werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Fordox schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:15:
[...]
Over het algemeen doet elke led het wel mooi op ongeveer 2 volt. pwm en alles is redelijk overbodig, tenzij je met RGB leds werkt.
Meeste LED's werken op 2 of 10mA, niet op 2 volt. Sommige LEDS beginnen zonder stroombeperking te roken bij 1.5V andere bij 3.8V . Dit doen ze overigens meestal maar eenmalig, soms in combinatie met een knal ;) De juiste stroom wordt geregeld door een stroombron of een weerstand met de juiste waarde. PWM kan icm hiermee gebruikt worden om e.e.a. te dimmen. Hier een handig overzichtje: led_color_chart.htm

[ Voor 4% gewijzigd door base_ op 28-05-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Ik snap hoe de LEDs in principe aangestuurd horen te worden, ik weet alleen niet hoe dat op dit moment in die toetsenborden gebeurd, daarom vraag ik het hier en niet in het electro-topic, aangezien het meer over het toetsenbord specifieke gaat dan over hoe een LED werkt.
Dus hoe wordt in een mechanish toetsenbord met cherry switches de backlight normaal aangestuurd?
Op het voltage van de usb met een weerstand voor elke led, of vanuit de controller al op het juiste voltage en misschien nog een weerstandje als zekering.
Dat is dus van groot belang of ik het makkelijk aan kan passen door alleen de weerstanden te vervangen of dat ik dus een hoger basisvoltage moet hebben. En dan kan je zeggen dat een LED een bepaalde stroom nodig heeft, maar die stroom gaat niet lopen bij een te laag voltage, dus daar ben je niet zoveel mee als je niet genoeg voltage hebt om op te werken.

Dus als iemand zijn bord ooit open geschroeft heeft zou het fijn zijn als hij/zij nog weet te herinneren hoe de printplaat in elkaar steekt.

Maar misschien is het beter als ik hier een apart topic voor te openen in electronica, al zijn daar minder mensen die mij met deze vraag kunnen helpen omdat niet iedereen zo'n ramplank heeft liggen.

@frankpc, bedankt voor die link! Kon er zelf vrij weinig over vinden, of topics waar alle plaatjes dood van zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door paazei op 28-05-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Mijn besluit om een Qpad MK 50 (MX Blue, US/Int) aan te schaffen wil niet bepaald opschieten. Hij is nog steeds niet op voorraad en ik wacht al zo lang...

Dus, toen maar eens naar alternatieven gaan kijken, de Ducky Zero DK2108 leek wel een goede kandidaat. Maar ook hier weer, de versie met MX Blue switches weer niet leverbaar.

Verder kijkend, viel mijn oog op de (eigenlijk altijd dure) Filco Majestouch-2, bij een Britse winkel. Importeren uit de US of A wil ik nu niet, dat kost veel tijd en een boel extra geld. Voor (omgerekend) € 116,89 heb ik dan een Filco :o Even zien wat de verzendkosten doen natuurlijk, maar dat is dan niet eens zoveel geld meer, en tenminste op voorraad.

Edit: Toch weer € 159,42 inclusief btw en verzendkosten... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 29-05-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
paazei schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:19:
@frankpc, bedankt voor die link! Kon er zelf vrij weinig over vinden, of topics waar alle plaatjes dood van zijn.
Drie keer raden wat ik net op reddit zag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ga je niet voor de MK-85? Die is bij nkon bijvoorbeeld gewoon op voorraad. En ze hebben een uitstekende serviceverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:37:
Waarom ga je niet voor de MK-85? Die is bij nkon bijvoorbeeld gewoon op voorraad. En ze hebben een uitstekende serviceverlening.
Voor die prijs wil ik zo'n toetsenbord gewoon niet hebben, de MK 80 is prima te doen, maar als je dan al richting de 120 zit geef ik liever iets meer uit. Daarnaast heb ik geen behoefte aan de toeters en bellen die de Mk 85 bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 09:28
Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Typen met een mechanisch toetsenbord is de hemel:)
Ik heb hem pas sinds vandaag en ik ben, feitelijk na de eerste aanslag op het toetsenbord al om.

Het is zo fijn om precies te horen wanneer en of je überhaupt een toets hebt ingedrukt!

Sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van de Razer Black Widow. (Zonder de LED's e.d. gewoon de standaard uitvoering)

Het geluid van de cherry blue switches is wel duidelijk te horen maar niet super hinderlijk.

Ik speel vaak typeracer, een online internet spelletje waar je zinnen over moet typen in de vorm van een wedstrijdje. Ik zat altijd rond de 390 - 400 aanslagen per minuut. Dit zit nu al op 415, na eigenlijk nog niet eens één dag.

Ik zou dus wel degelijk stellen dat je door een mechanisch toetsenbord sneller gaat typen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Hee, bedankt man. Hij hoeft iig niks aan de weerstanden te doen.
Hij zegt dat de ledjes oneven in de sockets zitten, maar dat komt dus doordat ze net wat te groot zijn, bijvijlen is de oplossing. Hij zegt ook dat het niks uitmaakt dat ze scheef zitten, maar doordat ze zo hoog uitsteken nu zal dat het punt worden waarop ze bottomen, en als sommige dus wel normaal bottomen en anderen niet krijg je een heel ongelijk bord. Het kan zijn dat dit zonder o-ring niet gebeurd, maar bij mijn test was dit wel zo en als je een duur en compleet bord doet, dan wil je het goed doen en niet dat elk toetsje random is.
Ik denk dat ik er een topic voor open als hij binnen is, dan hoeven andere mensen niet het wiel opnieuw uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidjedewitje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 08:56
Welke lay-out wil je?
QWERTY, geen voorkeur US of UK
Met
Wil je backlight?
Blauw zou fijn zijn :)
Blue, ik zit nog aan red te denken
Wat je is je budget?
<€120, ietsje meer is net heel erg
Wil je macro toetsen?
Dat hoef niet per se
Doel van het keyboard?
Gamen!
Wat weet je al?
De corsair k70 is perfect! Maar ik twijfel nog aan de reds, want ik vond mx browns NIET fijn maar blue's geweldig.
What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Voor die prijs wil ik zo'n toetsenbord gewoon niet hebben, de MK 80 is prima te doen, maar als je dan al richting de 120 zit geef ik liever iets meer uit. Daarnaast heb ik geen behoefte aan de toeters en bellen die de Mk 85 bied.
Ok, ik had met mijn vorige wel eens last van een hangende toets, ik heb nu een nieuwe en die werkt vooralsnog perfect. Ik heb nu wel eentje met reds ik die vind ik echt stukken beter dan een blue. Typt lekkerder en een stuk stiller. Voor mij geen blue meer. :)

Verder zijn het perfecte toetsenborden en nog eens 25 euro verschil vind ik toch wel flink :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:19:
[...]

Ok, ik had met mijn vorige wel eens last van een hangende toets, ik heb nu een nieuwe en die werkt vooralsnog perfect. Ik heb nu wel eentje met reds ik die vind ik echt stukken beter dan een blue. Typt lekkerder en een stuk stiller. Voor mij geen blue meer. :)

Verder zijn het perfecte toetsenborden en nog eens 25 euro verschil vind ik toch wel flink :)
Owh, dat is niet echt beter nee! XD

Nou ik heb nu een Nighthawk X8 met Browns, dus zou graag eens Blue's willen voor het echte typwerk. Zou heel goed uitkomen op m'n werk. Reds lijken me ook wel fijn, maar dan zou ik echt alleen moeten gamen op de PC. Voor RTS en Moba games zijn Browns weer fijn en voor FPS weer rood. Gezien ik dat allemaal speel en ook RPG's waarin beide prima zijn, heb ik toch gekozen voor de Browns.

Ach, ik ga er nog wel eens goed naar kijken. Die Filco lijkt me ook een hele belevenis XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 07:15
Net mijn eerste mechanische toetsenbord binnen! , de Razer Blackwidow Tournament Edition met mx blues
Wat een geweldige verbetering tegenover mijn vorige rubberdome toetsenbord :D. gescoord bij razerzone met de discount bug dus voor €20 euro in totaal niks te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:27
Ik heb er twee maanden op moeten wachten. Maar sinds vandaag ben ik eindelijk trots eigenaar van een DasKeyboard mechanisch toetsenbord :-)! Ik heb deze besteld via de Duitse site www.getdigital.de

Dit is mijn eerste mechanische toetsenbord en ik kan zeggen dat ik direct verslaafd ben geraakt aan dit toetsenbord. Ik kan eindelijk hele lappen tekst typen zonder dat ik last (lees kramp) in mijn vingers krijg. Bij rubberdome toetsenborden ram ik altijd de toetsen dwars door de plank heen ;-).

Ik heb gekozen voor de traditionele blue switches. Het geluid dat deze genereren vind ik erg rustgevend. Net alsof je aan het typen bent op een oude typmachine :-D. En omdat ik het niet laten kon heb ik de Esc toets vervangen door een rode Esc toets :-P.

Ik kan iedereen die veel achter de pc zit een mechanisch toetsenbord van harte aanbevelen!!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaarse
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 18:58
Momenteel gebuik ik een k60 van corsair, maar eigenlijk zoek ik een tenkeyless tobo met blue switches.
Het liefst met een hoge enter toets en een korte shift links, daar ben ik al mijn hele leven aan gewend en vind het pretig werken.
Ik heb naar de rapid fire van cm storm gekeken, op zich wel leuk, maar de versie met backlight heeft een soort hybride numpad en dat lijkt me niet fijn.
Weet iemand of de Filco Majestouch of de Ducky DK9087 ook in een versie te krijgen is met een hoge enter toets en een korte shift links?
Heeft iemand ervaring met green switches? ik heb van sommige mensen gehoord dat ze beter zijn dan blues maar van andere dat ze ze te zwaar vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay03
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 11:01
Ik heb gisteren de CM Storm quickfire TK met brown switches besteld via scan.co.uk:
http://www.scan.co.uk/pro...cal-brown-cherry-switches

Totale kosten zijn € 106,81. Ik hoop 'm eind volgende week binnen te hebben.

Verder heb ik hetzelfde toetsenbord ook via amazon.co.uk besteld, maar na 1,5 week wachten staat de order nog steeds op pending. Verwacht niet dat die bestelling nog doorgaat, maar anders heb ik ook gelijk een toetsenbord voor op werk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Heeft iemand een goede tip om aan O-rings te komen? Ik was van plan om ze gewoon via WASDKeyboards te bestellen, maar als iemand een betere/goedkopere manier kent, hoor ik het graag :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 11:56
Welke lay-out wil je?
QWERTY, US
Mag zonder.
Wil je backlight?
Hoeft niet.
Afgaande op de omschrijving denk ik brown, maar ik heb geen ervaring.
Wat je is je budget?
Max. €100
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet.
Doel van het keyboard?
Schrijven, af en toe beetje gamen.
Wat weet je al?
Ik heb de OP aandachtig gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
jorgen83 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:46:
Welke lay-out wil je?
QWERTY, US
Mag zonder.
Wil je backlight?
Hoeft niet.
Wat je is je budget?
Max. €100
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet.
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?
Ducky zero kan ik je aanraden :) echt een super tobo. heb zowel brown als blue en beide zijn super al vind ik blue toch beter typen en het geluid is super :)

http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1

browns zijn gewoon leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
Dank! Meteen besteld. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wel even nadenken over of PS/2 zinvol zou kunnen zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadKennedy schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:53:
Heeft iemand een goede tip om aan O-rings te komen? Ik was van plan om ze gewoon via WASDKeyboards te bestellen, maar als iemand een betere/goedkopere manier kent, hoor ik het graag :)
Ik heb mijn o-rings van http://www.goedkoopstekra...s/368/rubberen+ringetjes/ . Kosten 2 euro per 50.

Je hebt de 9 mm nodig. Met de O-rings op mijn blues is de eerste kick nog aanwezig De klack van plastic op plastic wordt veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
begintmeta schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:19:
Wel even nadenken over of PS/2 zinvol zou kunnen zijn voor je.
Ik dacht dat het praktisch niets uitmaakte? Waarvoor is dat boeiend?

[ Voor 56% gewijzigd door jorgen83 op 01-06-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het kan handig zijn voor een oude KVM-switch en evt een oude computer. Daarnaast is een vrije USB-poort meer ook prima (als je mobo een PS/2 poort heeft kan je hem best gebruiken natuurlijk) (maar doorgaans zijn er sowieso genoeg USB-aansluitingen vrij), en vooral: een toetsenbord op PS/2 kan eventueel ook makkelijker als power-up device worden geconfigureerd.

Daarnaast weet ik niet of de Ducky-implementatie van een aantal HIDs (volgens mij doen ze dat om nkeyrollover te bereiken over USB) compatibel is met alle apparaten.

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 01-06-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nu nog PS/2 kopen is de beste garantie dat je je dure mechanische keyboard weg kunt gooien als je over een jaar of wat weer een nieuwe PC koopt. PS/2 is een archaische en verdwijnende standaard die je steeds minder op nieuwe apparatuur ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 11:51
downtime schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:43:
Nu nog PS/2 kopen is de beste garantie dat je je dure mechanische keyboard weg kunt gooien als je over een jaar of wat weer een nieuwe PC koopt. PS/2 is een archaische en verdwijnende standaard die je steeds minder op nieuwe apparatuur ziet.
Bij alle PS/2 toetsenborden zit voor zover ik weet een PS/2-to-USB converter. Overigens zit er vooralsnog overal in ieder geval 1 PS/2 aansluiting op en dat is al zo sinds het begin der tijden, dus het zal nog wel even duren voordat het gaat verdwijnen. Zelfs als er een nieuwere aansluiting dan USB komt (thunderbolt ofzo) zullen er ongetwijfeld nog x-to-PS/2 converters verschijnen, dus het is een beetje onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PatrickH89 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:53:
Bij alle PS/2 toetsenborden zit voor zover ik weet een PS/2-to-USB converter.
Niet bij stil gestaan maar waarschijnlijk heb je gelijk.
Overigens zit er vooralsnog overal in ieder geval 1 PS/2 aansluiting op en dat is al zo sinds het begin der tijden, dus het zal nog wel even duren voordat het gaat verdwijnen.
Ik heb al desktops in huis die geen PS/2 meer hebben en op laptops zijn ze volgens mij al verdwenen. PS/2 gaat RS232 en ISA-slots achterna. Die zaten er ook sinds het begin der tijden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

net mijn toetsenbord schoon gemaakt, wat een gedoe zeg, elke key afzonderlijk eraf halen en schoonpoetsen :P
maar ik ben nu wel van die vieze vetvlekken af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
Wauw, gister besteld, mijn Ducky Zero (brown) is nu al binnen! Wel nog even wennen, maar dat komt wel. Ben vooral ook onder de indruk van het gewicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

downtime schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:13:
[...]

Niet bij stil gestaan maar waarschijnlijk heb je gelijk.

[...]

Ik heb al desktops in huis die geen PS/2 meer hebben en op laptops zijn ze volgens mij al verdwenen. PS/2 gaat RS232 en ISA-slots achterna. Die zaten er ook sinds het begin der tijden op.
vaak op de luxere borden, zit juist wel weer een PS/2, juist vanwege de gaming toetsenborden...

Andere vraag btw, ik ben al een tijdje tevreden gebruiker van een Qpad MK80.
Na elke herstart, zijn de leds onder de toetsen weer uit. Kan ik dit instellen, zodat de verlichting standaard aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:13:
[...]

Ik heb mijn o-rings van http://www.goedkoopstekra...s/368/rubberen+ringetjes/ . Kosten 2 euro per 50.

Je hebt de 9 mm nodig. Met de O-rings op mijn blues is de eerste kick nog aanwezig De klack van plastic op plastic wordt veel minder.
Thanks! Scheelt toch weer 10 euro.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

RonnieB82 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:48:
[...]
Andere vraag btw, ik ben al een tijdje tevreden gebruiker van een Qpad MK80.
Na elke herstart, zijn de leds onder de toetsen weer uit. Kan ik dit instellen, zodat de verlichting standaard aan staat?
Nee, zie de opmerking op deze pagina:

-De led verlichting van de MK-80 gaat na elke reboot uit. Die van de MK-85 blijft wel branden.

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 02-06-2013 08:59 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siber195
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 19:55
Welke lay-out wil je?
AZERTY (BE) indien mogelijk is QWERTY ook goed
Met
Wil je backlight?
Ja (kleur maakt niet uit)
Blue
Wat je is je budget?
<200€
Wil je macro toetsen?
Niet nodig
Doel van het keyboard?
Typen, programmeren, gamen

Nog een vraag is of iemand hier een goed website om deze te bestellen, want in België is het maar mager om zo'n toetsenbord te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ducky - http://www.mechanicalkeyboards.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-06-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Toch gisteren maar een Filco Majestouch 2 besteld :o Prijzig natuurlijk, maar als je de hele dag op kantoor achter de PC zit, is een goed toetsenbord best wel nodig.

Zal deze week wel binnen komen denk ik! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Vancohtend besteld

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gRfsOo836r1YcTg7JjCJdbjm/full.jpg

Met brown siwtches, hopelijk maken ze inderdaad minder herrie dan blues.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
downtime schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:13:
[...]

PS/2 wordt nog volop geleverd hoor! Op mijn werk krijgen we zeer vaak nieuwe systemen en alle systemen van de afgelopen 1/2 jaar ( 6 verschillende types en merken) hebben alle nog een ps/2 port.

Sterker nog, het zou mij niets verbazen als je ze nu weer meer gaat zien. De mechanische tobo zijn de laatste tijd ineens weer in aan het raken (kijk maar naar dit topic ;) ) en het zou mij niets verbazen als mobo fabrikanten hier op in gaan spelen door weer vaker ps/2 porten aan te bieden.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bokkie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:42:
Vancohtend besteld

[afbeelding]

Met brown siwtches, hopelijk maken ze inderdaad minder herrie dan blues.
Browns maken niet echt veel herrie inderdaad, heb zelf ook een toetsenbord met Browns thuis. Vind ze niet heel veel luider dan 'gewone' toetsenborden.

Die Ducky Zero wilde ik eigenlijk ook hebben, helaas niet leverbaar met Blue's dus een Filco gekozen :+ Ben benieuwd of ik kan wennen aan de Blue's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ChojinZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:31:
[...]

PS/2 wordt nog volop geleverd hoor! Op mijn werk krijgen we zeer vaak nieuwe systemen en alle systemen van de afgelopen 1/2 jaar ( 6 verschillende types en merken) hebben alle nog een ps/2 port.

Sterker nog, het zou mij niets verbazen als je ze nu weer meer gaat zien. De mechanische tobo zijn de laatste tijd ineens weer in aan het raken (kijk maar naar dit topic ;) ) en het zou mij niets verbazen als mobo fabrikanten hier op in gaan spelen door weer vaker ps/2 porten aan te bieden.
De meeste moederborden hebben gewoon nog een PS/2 aansluiting voor het toetsenbord, dat zal ook wel zo blijven voorlopig. Voor de muis is hij inderdaad vaak al verdwenen.

Edit: Oops, zit niet op te letten. Vorige reactie is ook van mij :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheNephilim op 03-06-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
jorgen83 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:46:
Welke lay-out wil je?
QWERTY, US
Mag zonder.
Wil je backlight?
Hoeft niet.
Wat je is je budget?
Max. €100
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet.
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?
nevermind, scheef gekeken

[ Voor 23% gewijzigd door kaluro2 op 03-06-2013 11:48 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

kaluro2 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:33:
[...]

80 euro
MK-85 backlight, full NKRO over USB.
Er zitten 2 usb poorten op het toetsenbord, een pink and green jack ( geluid en mic).
Red switches, net iets anders dan bruin, maar wel een koopje.
Hij heeft een backlight, met 3 verschillende sterktes.

http://samenkopen.net/action_product/207612/284093
Jammer van de typfout: "Super kertsaanbieding!"... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:34:
[...]

Jammer van de typfout: "Super kertsaanbieding!"... :+
Haha, moet je bij hun zijn. :+ Maar die MK-85 zijn overal 120+ euro, vanwege de vele functionaliteiten en backlight die erop zit, en is de MK-50 al 75 euro en de MK-80 100 euro.

Dus 80 euro voor een mk-85 is echt spot goedkoop :O..

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
  • Laatst online: 19-08 21:12
Ducky staat op Computex 2013 deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
Siber195 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:43:
Welke lay-out wil je?
AZERTY (BE) indien mogelijk is QWERTY ook goed
Met
Wil je backlight?
Ja (kleur maakt niet uit)
Blue
Wat je is je budget?
<200€
Wil je macro toetsen?
Niet nodig
Doel van het keyboard?
Typen, programmeren, gamen

Nog een vraag is of iemand hier een goed website om deze te bestellen, want in België is het maar mager om zo'n toetsenbord te bestellen.
www.mechanicalkeyboards.nl

hier de shine 2 bestellen AZERTY met blue heeft ie op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Laatst online: 20-08 21:25
Passen alle keycaps op alle toetsenborden? Zou bijvoorbeeld dit: http://www.mechanicalkeyboards.nl/keycaps/keycaps/1 passen op een Das Keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ducky mechanische tobo's hebben cherry MX switches. Hierdoor kan je die caps op alle tobo's zetten waar ook cherry MX switches op zitten. Ja, het zou dus ook op een Das moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Laatst online: 20-08 21:25
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik had al zo'n vermoeden dat Cherry MX switches er voor zouden zorgen dat paste maar wist het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Nephilim>> waar heb je jouw filco besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:16
Creqaw schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:19:
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik had al zo'n vermoeden dat Cherry MX switches er voor zouden zorgen dat paste maar wist het niet zeker.
Er zit soms echter wel verschil tussen de vorm en hoogte van de toetsen. Dus het kan zijn dat Ducky toetsen wel op een Daskeyboard kunnen, maar dan kan het zijn dat sommige toetsen te hoog zitten of te laag (en vice versa)

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 03-06-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisheke
  • Laatst online: 13:54
Na lang lurken eindelijk toch ook de knoop doorgehakt en voor mechanical gegaan!

Net een CM Storm Stealth met Cherry MX Red's (tenkeyless / sideprint) besteld in de VS (Amazon.com) 8).
http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/Stealth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47
Iemand ervaring met de Ducky Zero DK2108 toetsenborden van http://www.mechanicalkeyboards.nl/ ?

Ik zit al een poosje te kijken naar een nieuw toetsenbord voor thuis. Wil zo min mogelijk fratsen erop, al zijn de volume knoppen wel ideaal.

De prijs van €85,- spreekt me zeer aan. Ik wil eigenlijk niet veel meer uitgeven voor een toetsenbord.

Kan je overigens de volume knoppen etc. gebruiken als je hem via een USB/PS2 converter aansluit? PS2 schijnt veel beter te zijn dan USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
pdebie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:25:
Iemand ervaring met de Ducky Zero DK2108 toetsenborden van http://www.mechanicalkeyboards.nl/ ?
Werkt prima hier en heb nog geen klachten voorbij zien komen :)
Kan je overigens de volume knoppen etc. gebruiken als je hem via een USB/PS2 converter aansluit? PS2 schijnt veel beter te zijn dan USB.
Ik vermoed dat die voordelen vervallen bij de usb/ps2 converter.
N-Key rollover i.c.m. USB werkt iig prima voor zover ik weet op de Ducky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Er zit geen adapter of converter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee ok, maar die dingen heb ik volop in de la liggen. Kreeg je vroeger overal bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik denk niet dat die op alle toetsenborden werken. De logica voor zo'n adapter zit volgens mij in het toetsenbord zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
Het toetsenbord werk helemaal niet (althans niet met een simpele USB/PS2 adapter, daarvoor moet inderdaad de controller in het toetsenbord ondersteuning bieden) Er zijn uiteraard wel complexere converters, maar dan kan je qua prijs misschien beter meteen voor een ander toetsenbord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985

Ik zit al een poosje te kijken naar een nieuw toetsenbord voor thuis. Wil zo min mogelijk fratsen erop, al zijn de volume knoppen wel ideaal.

De prijs van €85,- spreekt me zeer aan. Ik wil eigenlijk niet veel meer uitgeven voor een toetsenbord.

Heb hier zero met browns en kan je vertellen dat ik zeer blij ben met mijn aankoop.

Deze heb ik bij mechanicalkeyboards.nl besteld.

+ punten:

Zeer snelle replys op mails
Zeer snelle verzending
Super goed verpakt
Aftersales

- punten:
N.v.t.

Ikkan het zeker aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Olaf van der Spek schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:24:
Ik denk niet dat die op alle toetsenborden werken. De logica voor zo'n adapter zit volgens mij in het toetsenbord zelf.
ok, ik dacht dat die dingen allemaal hetzelfde waren. Maar goed, maakt het zo'n verschil tussen ps2 en usb? meer dan 6 toetsen tegelijk (de limiet van USB), druk je toch nooit in. Die multimedia toetsen (in ieder geval de volume toetsen) gebruik ik zeer regelmatig, dus die wil ik niet missen.

Ik kan overigens wel blindtypen, weet alleen niet wat het gemiddelde aantal aanslagen per minuut is, maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat een letter niet werkte, doordat ik te snel typte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0PuQNJN.jpg
Hier word ik wel hebberig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:37:
[...]

ok, ik dacht dat die dingen allemaal hetzelfde waren. Maar goed, maakt het zo'n verschil tussen ps2 en usb? meer dan 6 toetsen tegelijk (de limiet van USB), druk je toch nooit in. Die multimedia toetsen (in ieder geval de volume toetsen) gebruik ik zeer regelmatig, dus die wil ik niet missen.

Ik kan overigens wel blindtypen, weet alleen niet wat het gemiddelde aantal aanslagen per minuut is, maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat een letter niet werkte, doordat ik te snel typte.
Bij de Ducky Zero die je op het oog hebt staat: "USB N-key Rollover". En zelfs al was het 14KRO, dan moet je 14 toetsen tegelijk indrukken, dat gaat je echt niet lukken hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:37:
ok, ik dacht dat die dingen allemaal hetzelfde waren. Maar goed, maakt het zo'n verschil tussen ps2 en usb?
Nope, gewoon een Ducky Zero kopen en USB gebruiken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
top, thanks. Zal eens neuzen wat ik ga doen :)
Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.