Ik snap hoe de LEDs in principe aangestuurd horen te worden, ik weet alleen niet hoe dat op dit moment in die toetsenborden gebeurd, daarom vraag ik het hier en niet in het electro-topic, aangezien het meer over het toetsenbord specifieke gaat dan over hoe een LED werkt.
Dus hoe wordt in een mechanish toetsenbord met cherry switches de backlight normaal aangestuurd?
Op het voltage van de usb met een weerstand voor elke led, of vanuit de controller al op het juiste voltage en misschien nog een weerstandje als zekering.
Dat is dus van groot belang of ik het makkelijk aan kan passen door alleen de weerstanden te vervangen of dat ik dus een hoger basisvoltage moet hebben. En dan kan je zeggen dat een LED een bepaalde stroom nodig heeft, maar die stroom gaat niet lopen bij een te laag voltage, dus daar ben je niet zoveel mee als je niet genoeg voltage hebt om op te werken.
Dus als iemand zijn bord ooit open geschroeft heeft zou het fijn zijn als hij/zij nog weet te herinneren hoe de printplaat in elkaar steekt.
Maar misschien is het beter als ik hier een apart topic voor te openen in electronica, al zijn daar minder mensen die mij met deze vraag kunnen helpen omdat niet iedereen zo'n ramplank heeft liggen.
@frankpc, bedankt voor die link! Kon er zelf vrij weinig over vinden, of topics waar alle plaatjes dood van zijn.
[
Voor 4% gewijzigd door
paazei op 28-05-2013 14:31
]