Hallo, ik ben op zoek naar een nieuw volledige-mechanisch-keyboard voor prive gebruik. Op dit moment typ ik op een laptop met ANSI layout (met numpad)
Welke lay-out wil je?
QWERTY - ANSI (grote shift links) (104?)
Wil je met of zonder numpad?
Met numpad.
Wil je backlight?
Jazeker, individuele lampjes per toets (Wit of Blauw licht)
Welke MX Switch prefereer je?
Blauw
Wat je is je budget?
Liever niet meer dan ~ €150, maar eventueel tot €200 (kwaliteit is belangrijkste factor)
Wil je macro toetsen?
Niet perse.
Doel van het keyboard?
Typen (programmeren) + gamen (van alles incl. RTS en Shooters)
Wat weet je al?
Ik heb de startpost gelezen en ook ongeveer de laatste 40 pagina's van dit topic. Ik heb een sample kit van de switches geprobeerd van
MaxKeyboard. Nu weet ik al vrijwel zeker welke switch ik wil en welke extra's erbij moeten, alleen weet ik nog niet van welk merk ik dit wil hebben, kwaliteit is de belangrijkste factor hier.
Hier zijn mijn eerste keuzes:
- Ducky DK9008 G2 Pro (of S2??) (Het enige verschil met de DK9087 is numpad?)
- Qpad MK 80 / Qpad MK 85 (Heeft deze last van keycap slijting?)
Ik denk eerlijk gezegd dat ik niet teleurgesteld zal zijn met de Ducky S2, maar ik weet niet of ik naar een ander merk moet kijken, aangezien mijn budget dit wel toestaat. Ik weet niet zo bijster veel over:
- Filco (Majestouch?)
- Das
- Aivia Osmium
- Corsair (is niet volledig mechanisch?)
- CM (deze levert geen blauwe switches en is alleen maar TKL?)
Heeft iemand iets om me de juiste/betere richting op te sturen? Of is de Ducky S2
(van deze winkel) gewoon goed voor mijn wensen? Is er een goede reden om voor een Qpad te kiezen? Ik neem aan dat deze ietsjes duurder zijn i.v.m. import?
En als laatste nog een vraagje over O-ring, deze zaten namelijk bij de sample-kit die ik heb en vond ik behoorlijk fijn. Zitten deze standaard bij de Ducky S2 (of andere keyboard), of is dit afhankelijk van waar ik bestel, of moet ik deze gewoon los bestellen? (waar?)
Hopelijk kunnen jullie me wat constructieve reacties geven!
Bij voorbaat dank,
Christiaan
Edit: Voor wie geinteresseerd is, biedt MKH nu custom Ducky S2 aan met Grijze/Witte/Groene Switches