Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:26
pientertje schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:28:
Welke o-rings had je? Ik heb de allerdunste van 0.2mm.
Cherry MX Rubber O-Ring Switch Dampeners (125pcs)
Select O-Ring Hardness
40A-R (0.4mm Reduction)

Ik denk dat daar het verschil in zit. Me vriendin word nou wel gek van de blue's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pientertje schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:31:
Ik heb mijn blank keycaps en o-ringen binnen van WASD keyboard.

De blank keycaps zien er echt heel gaaf uit. Het is minder ongemakkelijk dan ik verwacht had. Bij normaal typen merk ik helemaal niet dat er niks meer op het toetsenbord staat. Nu moet ik mezelf alleen nog dwingen om met tien vingers blind te gaan typen.

De o ringen zorgen voor een heel ander gevoel bij het typen. Het is echt een wereld van verschil. Het is moeilijk om uit te leggen, maar de ringetjes dwingen je om de toetsen niet meer tot de bodem in te drukken. Dit zorgt dat het typen veel lekkerder gaat en minder zinloos lawaai maakt. De clicky sound blijft, maar de klap als je de bodem raakt is verdwenen. Het klinkt en typt daardoor zo veel beter.

[afbeelding]
Foto's: http://imgur.com/a/kGHGT
Persoonlijk vind ik die o-ringen absoluut geen succes. Die blanco keycaps vind ik echter erg gaaf. Jammer dat ze zo aan de prijs zijn want het ziet er aanzienlijk beter uit dan keycaps met opdruk. Verder kijk ik überhaupt nooit op mijn toetsenbord dus is opdruk sowieso overbodig.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33
Voor wie Synapse 2.0 heeft, en de verontrustende berichten hier las over (de shit-) FW-update bij Synapse 2.1 als die vraagt te updaten >> 2.0 vraagt ook te updaten, en doet NIET ongevraagd een Fw-update, hier getest.

althans ik heb niks gezien

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 05-05-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:40
z0rk0l schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:59:
zo net de razer blackwidow binnen en jeetje wat is dat lekker weer. Beetje ouderwets ibm toetsenborden gevoel. Heerlijk :)
Kan me niet herinneren dat die IBM toestenborden een crap gevoel hadden :+

Razer is gewoon een overpriced zoals Bose voor speakers. Het is leuk maar veels te duur voor wat je krijgt.

Maar als jij er tevreden mee bent dan is alles goed, alleen voor mij geen overpriced razer toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
waar gaf jij je geld dan aan uit, en waar uit blijkt dat het beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Sjah schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:53:
waar gaf jij je geld dan aan uit, en waar uit blijkt dat het beter is?
Leg een Filco en Ducky naast een Razer en je weet het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat vroeg ik niet, maar als jij geen antwoord wil geven. Heb nl. die dingen hier niet "even liggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyclonic schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:58:
[...]

Dus voelt Razer gelijk crappy? Het gevoel is voor 99% afhankelijk van het type switch en Filco gebruikt net als Razer Cherry MX switches, overdrijven is ook een vak.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
MiBe schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:19:
[...]

Dus voelt Razer gelijk crappy? Het gevoel is voor 99% afhankelijk van het type switch en Filco gebruikt net als Razer Cherry MX switches, overdrijven is ook een vak.
Het gaat niet om de switch dat weet ik dat die hetzelfde zijn lol, maar de bouwkwaliteit en de keycaps zijn gewoon van een heel ander niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Cyclonic schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:32:
Kan me niet herinneren dat die IBM toestenborden een crap gevoel hadden :+

Razer is gewoon een overpriced zoals Bose voor speakers. Het is leuk maar veels te duur voor wat je krijgt.

Maar als jij er tevreden mee bent dan is alles goed, alleen voor mij geen overpriced razer toetsenbord.
Alle game gear is overpriced... merk maakt niks uit. Gelukkig maken alle merken ook goedkopere produkten, want waar je vroeger 30 a 60 € maximaal betaalde voor een high end muis vragen ze nu vrolijk 129 € als je pech hebt :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Cyclonic schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:58:
[...]

De kwaliteit van Ducky varieert anders behoorlijk. In dit topic zie ik meer mensen met Ducky problemen voorkomen dan Razer problemen terwijl de afname van de tobo-en hier niet heel veel verschilt.
En ook al kan je voor het geld wat je neerlegt voor een Razer een beter bordje krijgen, zo slecht als jij het nu doet geloven zijn ze ook weer niet. Het is zeker geen Bose onder de toetsenborden...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ChojinZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 07:45:
[...]

De kwaliteit van Ducky varieert anders behoorlijk. In dit topic zie ik meer mensen met Ducky problemen voorkomen dan Razer problemen terwijl de afname van de tobo-en hier niet heel veel verschilt.
En ook al kan je voor het geld wat je neerlegt voor een Razer een beter bordje krijgen, zo slecht als jij het nu doet geloven zijn ze ook weer niet. Het is zeker geen Bose onder de toetsenborden...
En de kwaliteit van Filco is ook niet van onbesproken gedrag.
ik heb mijn nieuwe Filco Majestouch 2 gewoon weer terug gestuurd.
Het "ping" probleem is veel storender/hoorbaarder dan ik dacht. Ik dacht dat het aanstellerij was totdat ik mijn bord kreeg en dit zeer storend aanwezig was op nagenoeg alle keys. Wat je ook voor ondergrond gebruikte het was en bleef zeer goed storend aanwezig.
Dus wel een punt om mee te nemen in een beslissing!

Voor mij geen Filco Ping ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
MSI mechanische bordjes: http://nl.hardware.info/n...rden-met-ck--en-gk-series :Y

Volgens mij had ik ze al eens voorbij zien komen op de voorpagina hier op tweakers, vind ze alleen niet mooi. Maar dat is mijn persoonlijke smaak natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Ik heb ook 2 Filco Majestouch 2 TKL's, een camo met MX browns en een zwarte met MX reds. De camo had het ping-geluid ook bij enkele toetsen toen die net nieuw was, vreemd genoeg is het nu (pakweg 4 weken later) helemaal verdwenen. Moet trouwens bekennen dat het voor mij absoluut niet storend was, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Het ping-geluid was enkel hoorbaar als je enkele bepaalde toetsen volledig indrukte en dan plots losliet, maw omhoog laten "schieten". Zo typt natuurlijk niemand, dus was het voor mij ook een non-issue. Ben overigens enorm tevreden met deze bordjes, na een Razer Blackwidow zijn ze een echte verademing. Ik twijfel zelfs om nog een Filco met MX blues bij te nemen, zo leuk vind ik ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle Cherry MX switches pingen toch als ze nieuw zijn?

Als ik hier hard genoeg op m'n Razer knoppen met MX Brown mep, hoor ik ook een ping bij de knoppen die relatief nieuw zijn. (en dan hebben we het over meer dan een jaar oud bordje)

Als ik b.v. de 0-ringed Page Down in-mep hoor ik niets. (veel gebruikt) en als ik dat een klein stukje daarnaast op de Num lock doe (misschien 5 keer ooit ingedrukt?) dan pingt dat ding behoorlijk.

Het enige verschil tussen Black Widows en Majestouch borden is naar mijn mening de kwaliteit van de caps. Die zijn inderdaad inferieur bij Razer. Je hebt meer speling als je je vingers erop legt en ze heen en weer schud en ze zijn gewoon weg lichter. Toch kan ik niet zeggen dat de Black Widow een afrader is. Ik zou ze alleen niet verkiezen over een Ducky of een CM Quickfire, zeker gezien die tegenwoordig goedkoper zijn! Daarnaast is het voor mij met de software van Razer nu ook een afrader.

Ik kan niet zeggen dat de hardware van Razer crappy is, maar inderdaad, er is beter te krijgen voor hetzelfde geld anno 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarachi
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 17:09
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuw volledige-mechanisch-keyboard voor prive gebruik. Op dit moment typ ik op een laptop met ANSI layout (met numpad)

Welke lay-out wil je?
QWERTY - ANSI (grote shift links) (104?)

Wil je met of zonder numpad?
Met numpad.

Wil je backlight?
Jazeker, individuele lampjes per toets (Wit of Blauw licht)

Welke MX Switch prefereer je?
Blauw

Wat je is je budget?
Liever niet meer dan ~ €150, maar eventueel tot €200 (kwaliteit is belangrijkste factor)

Wil je macro toetsen?
Niet perse.

Doel van het keyboard?
Typen (programmeren) + gamen (van alles incl. RTS en Shooters)

Wat weet je al?
Ik heb de startpost gelezen en ook ongeveer de laatste 40 pagina's van dit topic. Ik heb een sample kit van de switches geprobeerd van MaxKeyboard. Nu weet ik al vrijwel zeker welke switch ik wil en welke extra's erbij moeten, alleen weet ik nog niet van welk merk ik dit wil hebben, kwaliteit is de belangrijkste factor hier.

Hier zijn mijn eerste keuzes:

- Ducky DK9008 G2 Pro (of S2??) (Het enige verschil met de DK9087 is numpad?)
- Qpad MK 80 / Qpad MK 85 (Heeft deze last van keycap slijting?)

Ik denk eerlijk gezegd dat ik niet teleurgesteld zal zijn met de Ducky S2, maar ik weet niet of ik naar een ander merk moet kijken, aangezien mijn budget dit wel toestaat. Ik weet niet zo bijster veel over:

- Filco (Majestouch?)
- Das
- Aivia Osmium
- Corsair (is niet volledig mechanisch?)
- CM (deze levert geen blauwe switches en is alleen maar TKL?)

Heeft iemand iets om me de juiste/betere richting op te sturen? Of is de Ducky S2 (van deze winkel) gewoon goed voor mijn wensen? Is er een goede reden om voor een Qpad te kiezen? Ik neem aan dat deze ietsjes duurder zijn i.v.m. import?

En als laatste nog een vraagje over O-ring, deze zaten namelijk bij de sample-kit die ik heb en vond ik behoorlijk fijn. Zitten deze standaard bij de Ducky S2 (of andere keyboard), of is dit afhankelijk van waar ik bestel, of moet ik deze gewoon los bestellen? (waar?)

Hopelijk kunnen jullie me wat constructieve reacties geven!

Bij voorbaat dank,
Christiaan

Edit: Voor wie geinteresseerd is, biedt MKH nu custom Ducky S2 aan met Grijze/Witte/Groene Switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
R0y. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:07:
MSI mechanische bordjes: http://nl.hardware.info/n...rden-met-ck--en-gk-series :Y

Volgens mij had ik ze al eens voorbij zien komen op de voorpagina hier op tweakers, vind ze alleen niet mooi. Maar dat is mijn persoonlijke smaak natuurlijk!
Persoonlijk vindt ik ze te hoekig. Maar het gele accent vind ik wel wat hebben!
djunicron schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:29:
Alle Cherry MX switches pingen toch als ze nieuw zijn?
Hier op mijn TT Meka G1 nog nooit last van gehad. Ken het fenomeen ook eerlijk gezegd niet totdat ik wat posts las over de Ducky's

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zarachi schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 03:53:
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuw volledige-mechanisch-keyboard voor prive gebruik. Op dit moment typ ik op een laptop met ANSI layout (met numpad)

Welke lay-out wil je?
QWERTY - ANSI (grote shift links) (104?)

Met numpad.

Wil je backlight?
Jazeker, individuele lampjes per toets (Wit of Blauw licht)

Blauw

Wat je is je budget?
Liever niet meer dan ~ €150, maar eventueel tot €200 (kwaliteit is belangrijkste factor)

Wil je macro toetsen?
Niet perse.

Doel van het keyboard?
Typen (programmeren) + gamen (van alles incl. RTS en Shooters)

Wat weet je al?
Ik heb de startpost gelezen en ook ongeveer de laatste 40 pagina's van dit topic. Ik heb een sample kit van de switches geprobeerd van MaxKeyboard. Nu weet ik al vrijwel zeker welke switch ik wil en welke extra's erbij moeten, alleen weet ik nog niet van welk merk ik dit wil hebben, kwaliteit is de belangrijkste factor hier.

Hier zijn mijn eerste keuzes:

- Ducky DK9008 G2 Pro (of S2??) (Het enige verschil met de DK9087 is numpad?)
- Qpad MK 80 / Qpad MK 85 (Heeft deze last van keycap slijting?)

Ik denk eerlijk gezegd dat ik niet teleurgesteld zal zijn met de Ducky S2, maar ik weet niet of ik naar een ander merk moet kijken, aangezien mijn budget dit wel toestaat. Ik weet niet zo bijster veel over:

- Filco (Majestouch?)
- Das
- Aivia Osmium
- Corsair (is niet volledig mechanisch?)
- CM (deze levert geen blauwe switches en is alleen maar TKL?)

Heeft iemand iets om me de juiste/betere richting op te sturen? Of is de Ducky S2 (van deze winkel) gewoon goed voor mijn wensen? Is er een goede reden om voor een Qpad te kiezen? Ik neem aan dat deze ietsjes duurder zijn i.v.m. import?

En als laatste nog een vraagje over O-ring, deze zaten namelijk bij de sample-kit die ik heb en vond ik behoorlijk fijn. Zitten deze standaard bij de Ducky S2 (of andere keyboard), of is dit afhankelijk van waar ik bestel, of moet ik deze gewoon los bestellen? (waar?)

Hopelijk kunnen jullie me wat constructieve reacties geven!

Bij voorbaat dank,
Christiaan

Edit: Voor wie geinteresseerd is, biedt MKH nu custom Ducky S2 aan met Grijze/Witte/Groene Switches
Ben erg tevreden over mijn qpad mk-80.. Als je een paar pagina's terug leest zijn er mensen die het totaal niet met mij eens zijn. Vooral de service schijnt een ramp te wezen!

Ik heb het bordje via v&a overgenomen, en typ er nou zo'n 2 maanden mee en heb nog niets vernomen van keycaps die slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik werk van huis uit (schrijf voor een nieuwssite) en zit nu toevallig bij mijn vriendin thuis te werken en dus op haar Corsair K60 toetsenbord te tikken. Nu is dat even wennen omdat ik normaal voor typewerk altijd MX Blue gebruik in plaats van MX Red. Ik heb zelf echter ook een 6Gv2 Red Edition voor het gamen (oftewel LAN-party's) dus ik ben er niet echt onbekend mee en dat gaat op zich nog wel prima.

Wat ik echter ontiegelijk irritant vind zijn de rubber dome switches die onder de escape, f-toetsen, printscreen/scroll lock/pause break en het eilandje boven de pijltjestoetsen zitten. Ik had al verwacht dat dit voor mij een ergernis zou vormen, dat was voor mij dan ook direct reden om de destijds op een gaming evenement gewonnen Corsair K90 gelijk te koop te zetten. In de praktijk vind ik het echter nog vervelender dan verwacht, vooral het constante wisselen tussen mechanisch en rubberdome is erg vervelend.

Tijdens het typen maak ik vrij veel gebruik van de delete-knop en ook gebruik ik zo nu en dan de escape- en page up en down toetsen. Maar goed dat Corsair overstapt naar mechanisch want dit is echt een pain-in-the-ass voor toetsenborden die op alle andere fronten eigenlijk helemaal niet slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik ben bijna zover dat ik een Ducky DK9087 Shine 2 wil kopen. Ik wil namelijk een goed game TKL toetsenbord die lekker typt en er degelijk uitziet zonder toeters en bellen. Nu zit ik nog een beetje te twijfelen welke Cherry MX toetsen ik moet nemen. Ik heb altijd rubber dome switches gehad (nu een Logitech G15) en vooral FPS en RTS games gespeeld. Als RTS game speel ik SC2 en COH maar niet op super hoog niveau. Als FPS vooral COD. Als ik OP lees dan neig ik naar brown switches maar red zou ook kunnen lees ik. Zou het namelijk erg vervelend vinden als ik met shooters "acheruit" ga.

Ik heb echter mechanische toetsen nog nooit gevoeld en heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Wat raden jullie aan? Of zijn er misschien winkels waar ik dit kan testen?

Edit: ik krijg net een mailtje van mechanicalkeyboards.nl dat dit model niet op voorraad is en deze pas weer in augustus verwacht :/ weet iemand toevallig een ander adres toevallig?

[ Voor 10% gewijzigd door wolverine3141 op 07-05-2013 16:38 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02
13tha1pi schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:34:
Ik ben bijna zover dat ik een Ducky DK9087 Shine 2 wil kopen. Ik wil namelijk een goed game TKL toetsenbord die lekker typt en er degelijk uitziet zonder toeters en bellen. Nu zit ik nog een beetje te twijfelen welke Cherry MX toetsen ik moet nemen. Ik heb altijd rubber dome switches gehad (nu een Logitech G15) en vooral FPS en RTS games gespeeld. Als RTS game speel ik SC2 en COH maar niet op super hoog niveau. Als FPS vooral COD. Als ik OP lees dan neig ik naar brown switches maar red zou ook kunnen lees ik. Zou het namelijk erg vervelend vinden als ik met shooters "acheruit" ga.

Ik heb echter mechanische toetsen nog nooit gevoeld en heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Wat raden jullie aan? Of zijn er misschien winkels waar ik dit kan testen?

Edit: ik krijg net een mailtje van mechanicalkeyboards.nl dat dit model niet op voorraad is en deze pas weer in augustus verwacht :/ weet iemand toevallig een ander adres toevallig?
Blauw en bruin zijn in ieder geval nog een paar maanden uitverkocht bij MKH, dat scheelt waarschijnlijk in je overwegingen :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Bedankt voor je snelle reactie. Ik kreeg inderdaad een mailtje dat ze nog wel red hebben. Zou dit misschien iets voor mij zijn? Ik lees namelijk in de OP dat dit ook geschikt is voor FPS gebruikers. Of ga ik dan met RTS games veel missen en kan ik beter even wachten tot brown weer beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05
13tha1pi schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:48:
Bedankt voor je snelle reactie. Ik kreeg inderdaad een mailtje dat ze nog wel red hebben. Zou dit misschien iets voor mij zijn? Ik lees namelijk in de OP dat dit ook geschikt is voor FPS gebruikers. Of ga ik dan met RTS games veel missen en kan ik beter even wachten tot brown weer beschikbaar is?
Red is super voor gamen, ook voor typen btw...... voor mij geen blue's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind Red ook zeer geschikt voor gaming, voor typen gebruik ik liever Blue. Brown is naar mijn mening niet zo geschikt voor FPS.

[ Voor 64% gewijzigd door MiBe op 07-05-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red vind ik persoonlijk de makkelijkste switch om naar te wisselen als je scissors (laptops) gewend bent of gewoon een zeer lichte switch wilt. Als je tijden lang brown of blue hebt gebruikt zullen ze alleen waarschijnlijk opvallend licht zijn om in te drukken.

Voor FPS vind ik ze in ieder geval bijzonder prettig. Ook een potje SC2 met de bijbehorende keyspam vind ik geen probleem. Alleen voor typen is het even wennen maar zeker niet vervelend. Behalve als je gewend bent erg zwaar met je vingertoppen op de caps te hangen, maar dat leer je jezelf wellicht zo weer af.

Achteraf gezien denk ik dat ik beter af was geweest als ik ipv MX Brown de Reds of Blacks had gekozen. Ik blijf namelijk als ik op snelheid kom toch gewoon keihard bottomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben me overtuigd, ik ben voor de Red switches gegaan. Daar zit ik zowieso safe mee als ik het zo allemaal lees. Als het goed is krijg ik mijn Ducky DK9087 Shine 2 vrijdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
13tha1pi schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:57:
Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben me overtuigd, ik ben voor de Red switches gegaan. Daar zit ik zowieso safe mee als ik het zo allemaal lees. Als het goed is krijg ik mijn Ducky DK9087 Shine 2 vrijdag binnen.
Daar krijg je geen spijt van :) ... na een week wil je niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
RoaDHouse schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:50:
[...]

Daar krijg je geen spijt van :)
Misschien ook wel. Want zodra je achter een rubberdome gaat zitten (bv. op werk of school) dan mis je meteen je mechanische bordje.... ;)
maw. je raakt wel een beetje verwend. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bekend probleem, om die reden begint de collectie mechanische toetsenborden hier ook veel te groot te worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
MiBe schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:26:
Bekend probleem, om die reden begint de collectie mechanische toetsenborden hier ook veel te groot te worden. :(
Je mag ze altijd opsturen hoor. Desnoods betaal ik de verzendkosten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrees dat ik al niet meer te redden ben, terug wennen aan rubber dome is lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Dit lijkt me ook erg gaaf http://www.geekstuff4u.co...ional-2.html#.UYpOlsoVO9I

Maar ja de prijs is een beetje aan de hoge kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
MiBe schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:06:
Vrees dat ik al niet meer te redden ben, terug wennen aan rubber dome is lastig :P
;)
RoaDHouse schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:10:
Dit lijkt me ook erg gaaf http://www.geekstuff4u.co...ional-2.html#.UYpOlsoVO9I

Maar ja de prijs is een beetje aan de hoge kant :)
Had ze gezien en vind het persoonlijk erg mooie bordjes. Vraag me alleen af of ik wel kan leven zonder numpad...

Overigens vind ik dit wel een mooi alternatief voor de HH-keyboardjes:
http://elitekeyboards.com...tenkeyless&pid=fc200rtabn
(daarnaast is dit het bord met de meest coole naam :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
ChojinZ schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:21:
Overigens vind ik dit wel een mooi alternatief voor de HH-keyboardjes:
http://elitekeyboards.com...tenkeyless&pid=fc200rtabn
(daarnaast is dit het bord met de meest coole naam :P )
Mag ik vragen waarom je dit een mooi alternatief voor een HHKB vindt? Deze twee toetsenborden zijn mijns inziens namelijk een wereld van verschil: 60% layout VS TKL, topre VS Cherry mx Brown, om maar eens wat te noemen.

Ik plan zelf zo'n 'Silent' HHKB zonder opdruk te halen, zodra ik het huis uit ga. Hopelijk eerder:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Niet online
13tha1pi schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:57:
En heb je hem al binnen? Denk het niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:58
Beste mede Tweakeraars,

Welke lay-out wil je?
Qwerty - USA. (de grootte van Shift die Microsoft Comfort Curve 2000 heeft is okay, kleiner niet)

Met Numpad

Wil je backlight?
Nog nooit ermee gewerkt, lijkt mij wel handig voor als het donker is
Zelf de kleuren kiezen, liefst over heel het toetsenbord. Backlight wel kunnen uitzetten.

Ik gebruik nu 2 jaar de Microsoft Comfort Curve 2000 v1.0. Opzicht een prettig toetsenbord, alleen is de aanslag hier iets te traag/stroef. En wil heel af en toe de shift of andere actie knoppen niet werken. Ben aan een echt toetsenbord toe want de Enter en Shift knoppen zijn kapot geslagen. Bovendien zijn de actieknoppen afdrukken vervaagd en zit er zoveel troep in mijn toetsenbord :)
Uit jullie Tweaker lijstje kom ik op de Brown-Black-Red uit.

Wat je is je budget?
Max 70 euro. Vooruit met een kleine uitloop maar echt niet meer!!!

Wil je macro toetsen?
Ik gebruik slecht heel af en toe de standaard Macro toetsen. Page up/End/Insert/ calculator.
De mediaknoppen voor geluid en internet gebruik ik echt zelden tot nooit.
Over de G-knoppen heb ik geen idee of ik dit zal gaan gebruiken en heb hier nooit mee gewerkt. Dus liever niet dan wel.

Doel van het keyboard?
65% Gamen, 20% tekstverwerking 15% Internet

Wat weet je al?
Ik gebruik heden de Microsoft Comfort Curve 2000 v1.0 en de jaren daarvoor een soort gelijktoetsenbord. Redelijk fijn toetsenbord alleen vind ik de knoppen net iets te stroef. Ik zal dan voor een iets lichtere gaan. Wat ik ook wil is dat de knoppen omhoog komen niet zoals Scissor switches (laptops). Verder is een klik wel aangenaam. De klik die ik op deze computer hoor kan ermee door maar iets zachter kan ook.
Ik speel vooral FPS (Battlefield 3) en heel af en toe Company Of Heroes (CoH).

LSD scherm:
Neen, volgens mij niet echt nodig?

TK0-layout:
Neen

USB aansluiting:
Wel

Polssteun:
Hoef geen perse een polssteun te hebben. Dat mijn huidige toetsenbord een beetje gecurved is vind ik wel prettig. Ik werk hier al zolang mee dat ik al aardig aan gewend ben.

Liever geen Razor merk, hoor dat er veel negatieve verhalen over zijn.

Mocht er zooi in mijn toetsenbord zijn gevallen, dan wil ik mijn toetsenbord op zijn kop zachtjes tegen de tafel kunnen tikken. Zodat de troep eruit valt.

Ik woon overigens in Den Haag.

Heel erg bedankt voor een goede richting te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Corsiar k60? Zie post hierboven van unfor. Die heeft red en is uitklopbaar. Veel negatieve dingen over Razer, tja omdat het de meest verkochte is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Niet online
Cm storm trigger?
Zeer solide (geen razer kwaliteit)
Macros en mediatoetsen http://www.cmhd.tv/index_...ng-the-storm-trigger/6144
90,- (ok iets boven budget)
Backlight :P
Er zijn op tweakers uitstekende reviews over te vinden.
Overigens wordt de software vaak als lastig ervaren maar als je de interactieve manual een keer bekjkt zie je dat het eigenlijk eenvoudig is en dat het erg veelzijdig is.

[ Voor 124% gewijzigd door ccc456 op 10-05-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
ccc456 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:25:
[...]

En heb je hem al binnen? Denk het niet :X
Yes, me vriendin mailde me net dat ie binnen is!! Dat word mooi ff uittesten vanavond. :)
Ik ben echt ontzettend benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk zit zij hem nu al uit te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Haha ja en dan kom ik binnen en zegt ze, "nee hoor stuur maar terug ik wil brown switches!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Niet online
Wow, wanneer had je hem besteld dan?
Ze zijn nu allemaal op!

[ Voor 25% gewijzigd door ccc456 op 10-05-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Woensdag heb ik hem besteld bij http://www.mechanicalkeyboards.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net op tijd geweest dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Oh echt, dan heb ik de laatste vrees ik. De verkoper gaf ook al aan nog maar een handje vol te hebben.

Wat ik me trouwens afvroeg. Keycaps zijn natuurlijk gewoon te vervangen maar zijn de switches dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Als het berichtje voor mij was bedoeld? Ik wil namelijk geen G knoppen hebben.
[b][message=40218389,noline]Sjah
Zie je met dit toetsenbord niet snel de stof en koekkruimels wat eraan blijft plakken? Ik wil niet om de zoveel maanden een toetsenbord schoonmaken..lui lui.

Ik ga wel in deze week naar de mediamarkt om de brown en red dingen te testen. Zal alleen niet weten hoe. Je typt alleen op een toetsenbord zonder monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat zie je met zwart denk ik meer dan met zilver. En eens in de 3 a 4 maanden schoonmaken, zit je denk ik toch wel aan, met zo een duur toetsenbord, beetje liefde geven zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Nog 1 vraag. Ik ga zo naar de Mediamarkt om te testen. Hoe weet je of een toetsenbord brown of red switches heeft? Ik neem aan dat een gemiddelde MM medewerker dit niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
noud schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:15:
Nog 1 vraag. Ik ga zo naar de Mediamarkt om te testen. Hoe weet je of een toetsenbord brown of red switches heeft? Ik neem aan dat een gemiddelde MM medewerker dit niet weet.
Even een keycap eraf halen zonder dat iemand kijkt ? :P

Mijn verhaal van de MM + mechanische toetsenborden kan je paar pagina's terug lezen.
Meneer dit toetsenbord is alleen in deze kleur leverbaar!
:F

[ Voor 21% gewijzigd door R0y. op 10-05-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dat kun je goed voelen. Beide zijn lichte toetsen, maar bij een brown voel je halverwege dat het indrukken iets zwaarder gaat om daarna weer lichter te worden. Dit is de tactile feedback/bump. Hiervoor wel langzaam indukken, want bij gewoon typen valt het nauwelijks op.
Bij reds neemt de kracht lineair toe, tot het bij de aanslag stop. Het activeren van de toets zelf is niet te voelen.
Zoek ook maar eens in de topic start naar de plaatjes hoe de kracht opbouwt bij de verschillende toetsen.

Blauw kun je overigens ook heel makkelijk herkennen door de nog duidelijker te voelen bump en de duidelijk te horen klik. Dit valt gewoon niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Da's lastig, neem smartphone mee mocht je die hebben. En ga er bij alles wat je onder de 70 ziet maar lekker vanuit dat het op zeker geen mx bevat. Succes, ik heb dat ook gedaan, en kwam bij MM met moeite 1 bruine mx kb tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Zwolle hebben ze bij de Mediamarkt alleen de Logitech G710 (MX Brown + O-rings) en SteelSeries 6Gv2 (MX Black) liggen. Misschien is het trouwens een idee om in de topicstart weer te geven bij wie welke switches te testen zijn zodat als je overweegt een mechanisch toetsenbord te kopen je even langs kunt gaan bij iemand die ze heeft liggen.

Om dan zelf maar gelijk af te trappen. Mochten er mensen in de buurt van Wezep willen proberen, ik heb de volgende liggen:
-MX Blue
-MX Red
-MX Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Laat ons wel even het resultaat weten aub :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ik twijfel wat tussen de das keyboard ultimate (geen toetsenopdruk) voor 135 of de ducky 9008 s2 voor zo'n 155 euro. Ik wil er de blauwe mx switches bij.
Voor mij lijken de grootste verschillen te zittwn in de mooie "cleane" toetsen van de das keyboard versus de oplichtende toetsen van de ducky.
beide zien er in mijn ogen cool uit hoewel voor mij het belangrijkste de functionaliteit is.

Wordt gebruikt voor het typen van verslagen e.d.

Adviezen / alternatieven? Hoger prijssegment zit ik liever niet, lager zou mooi zijn. Prijs/kwaliteit is van belang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gaat niemand voor die goedkope Ducky van 85? Of wil men persee lichtjes? Of zou de kwali beter zijn? Ja zal wel, maar in hoeverre is het bijna dubbele waard... :)

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 11-05-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-01 00:37
Ik heb een cooler master quickfire rapid met blacks voor 70 euro en ben hier zeer tevreden van. Mocht ik in de toekomst een nieuw toetsenbord willen aanschaffen zou ik graag eens blues hebben vanwege de leuke tipervaring en klikkerige toetsen. Zover ik weet kan je enkel de blacks en reds krijgen in Europa. Of niet? Weet iemand hoe je mx blue toetsenborden in europa kunt krijgen? En kan ik eventueel de switches van mijn quickfire rapid vervangen door mx blues? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
warcow schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:50:
Ik twijfel wat tussen de das keyboard ultimate (geen toetsenopdruk) voor 135 of de ducky 9008 s2 voor zo'n 155 euro. Ik wil er de blauwe mx switches bij.
Voor mij lijken de grootste verschillen te zittwn in de mooie "cleane" toetsen van de das keyboard versus de oplichtende toetsen van de ducky.
beide zien er in mijn ogen cool uit hoewel voor mij het belangrijkste de functionaliteit is.

Wordt gebruikt voor het typen van verslagen e.d.

Adviezen / alternatieven? Hoger prijssegment zit ik liever niet, lager zou mooi zijn. Prijs/kwaliteit is van belang. :)
Mijn advies is: bedenk bij jezelf of je backlight nodig hebt (je kunt niet blind typen en je typet vaak in het donker). Als je het niet nodig hebt, is het alleen maar iets wat 'cool' is. Als je een toetsenbord zonder backlight neemt, kan deze ook niet kapot gaan.

Voor €155 heb je trouwens ook een Filco Majestouch2 Ninja. Deze heb ik zelf en ik vind de looks super 'clean'. Daarnaast wordt Filco in het algemeen genoemd als maker van de stevigste/meest duurzame toetsenborden (dit geldt niet voor de keycaps, maar deze zijn bij alle bovenstaande toetsenborden van abominabel niveau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:01:
Gaat niemand voor die goedkope Ducky van 85?
Tuurlijk wel. Heb er hier een met browns.
warcow schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:50:
Helemaal geen opdrukken lijkt me best lastig voor speciale symbolen (% enzo), maar daarbuiten lijkt het me super cool. Geen opdrukken op toetsen als pijltjes, shift, control, alt, enter zou ik ook wel meer willen zien.

[ Voor 54% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-05-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Bedankt voor de adviezen, de goedkopere ducky is ook nog een optie.
Waar koop je die Filco trouwens voor 155 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
warcow schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:53:
Bedankt voor de adviezen, de goedkopere ducky is ook nog een optie.
Waar koop je die Filco trouwens voor 155 euro?
Hier is de Ninja met MX Blues. Ik heb van deze site hetzelfde toetsenbord gekocht (alleen dan met MX Browns), dit was voor omgerekend ~€157 thuisbezorgd, binnen 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:01:
Gaat niemand voor die goedkope Ducky van 85? Of wil men persee lichtjes? Of zou de kwali beter zijn? Ja zal wel, maar in hoeverre is het bijna dubbele waard... :)
Er zijn er wel een aantal actief in dit topic die dat toetsenbord bezitten. Volgens mij verschilt het qua kwaliteit niet bijster veel, de kabel is alleen niet uitneembaar en er zitten geen lichtjes in de switches. Persoonlijk zou ik daar nooit dusdanig veel extra voor lappen, sommige mensen vinden het echter wel belangrijk dat hun toetsenbord verlicht is. Ikzelf zou het waarschijnlijk zelfs als het erop zat toch uitzetten.

Het TKL model is een ander verhaal trouwens, daar is geen 'basic' variant van voor zover ik weet en als die er al is is die hier niet makkelijk verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:07
Ik heb die Ducky dk2108 (blue's) en hij bevalt tot nu toe prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
weet iemand ergens in Amsterdam e.o. reds of blacks te staan? Ja greens, white en gray wil ik ook voelen, maar je kan het te gek maken met wat je hoopt. Of kan ik bij iemand komen "feelen", in ruil breng ik blue's mee dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 12-05-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 16:01
Ik wil eens o-rings gaan aanbrengen op mijn CM quickfire TK. Zag dat er één seller op ebay ze verkoopt maar er moeten toch meer verkopers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:14

el-jorge

turn around and feel the vibe

Crazyanz schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:14:
Ik wil eens o-rings gaan aanbrengen op mijn CM quickfire TK. Zag dat er één seller op ebay ze verkoopt maar er moeten toch meer verkopers zijn?
http://www.wasdkeyboards.com/

Hier kan je ze bestellen

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Heeft er hier iemand ervaring met bestellen uit Feng's shop? Ik ben van plan hier een setje 'thick' PBT keycaps te kopen, als cadeautje voor mezelf wanneer ik slaag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ik zie dat wasdkeyboards.com nu hun basismodel (v1) voor een 120 dollar verkoopt, inclusief verzending zit je dan op zo'n 130 euro waar uiteraard nog importkosten overheen komen. Ik kom dan op zo'n 170 euro uit.
Is ook een optie misschien nog (?) omdat je voor dat bedrag ook nog zelf je toetsen enigszins kan samenstellen. (kleur, opdruk, etc, ze noemen het semi custom)

Blijf alleen ook sterk de goedkoopste ducky van 85 euro overwegen, gezien de redelijk goede ervaringen hier met dat merk is het een goede prijs/kwaliteit toetsenbord denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door warcow op 13-05-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Niet online
Ducky shine 3 komt, vrijwel zeker in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankPC schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:06:
Heeft er hier iemand ervaring met bestellen uit Feng's shop? Ik ben van plan hier een setje 'thick' PBT keycaps te kopen, als cadeautje voor mezelf wanneer ik slaag:)
Heb zelf een setje roze keycaps bij hem besteld. Niets bijzonders maar doet wat het moet doen, heb niets te klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
MiBe schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 00:32:
Heb zelf een setje roze keycaps bij hem besteld. Niets bijzonders maar doet wat het moet doen, heb niets te klagen. :)
Waren er nog extra kosten (bijv. douane) en hoeveel tijd zat er ongeveer tussen het moment van betalen en het ontvangen van het pakket?
warcow schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:17:
Ik zie dat wasdkeyboards.com nu hun basismodel (v1) voor een 120 dollar verkoopt, inclusief verzending zit je dan op zo'n 130 euro waar uiteraard nog importkosten overheen komen. Ik kom dan op zo'n 170 euro uit.
Is ook een optie misschien nog (?) omdat je voor dat bedrag ook nog zelf je toetsen enigszins kan samenstellen. (kleur, opdruk, etc, ze noemen het semi custom)

Blijf alleen ook sterk de goedkoopste ducky van 85 euro overwegen, gezien de redelijk goede ervaringen hier met dat merk is het een goede prijs/kwaliteit toetsenbord denk ik.
Als ik het basismodel ($119,99) van waskeyboards.com selecteer, daar de goedkoopste verzendkosten naar Nederland ($47,60) bij doe en dan op deze site de invoerrechten bereken, kom ik uit op een totaal van € 167,36 (+31,19% van het oorspronkelijke bedrag).

Ikzelf heb getwijfeld tussen een V1 van wasdkeyboards.com en een Filco (de Filco is €10 goedkoper, dat was verwaarloosbaar op zo'n bedrag vond ik) en ben uiteindelijk voor de laatste gegaan. Mijn belangrijkste redenen waren:
- Filco staat op sites als geekhack, deskthority en r/mechanicalkeyboards bekend als de stevigste toetsenborden.
- ik was sowieso al van plan om een setje PBT keycaps te halen en vond het dus zonde van het geld om extra te betalen voor het customizen van keycaps die ik toch ga vervangen.
- als er iets mis was, zijn de verzendkosten van/naar Engeland (daar heb ik m'n Filco gekocht) een stuk lager dan die op en neer naar de USA.
- ik mag van m'n ouders niks uit de USA kopen }:O (toen was ik nog minderjarig).

Ik realiseer me dat ik nu heel erg de Filco zit te promoten, dit komt doordat ik per se Costar stabilizers wou, welke maar op een paar toetsenborden voorkomen (Filco, wasdkeyboards.com, Rosewill, de oude Das Keyboards en op de QuickFire Rapids). Zelf heb ik dus toetsenborden als de Ducky Shine 2 niet eens overwogen, puur vanwege de stabilizers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Wat was voor jou de reden om graag de Costar stabilizers in je toetsenbord te willen?

Lees trouwens dit bij de "garantieverklaring" van mechanicalkeyboards.nl:
"OP ONZE TOETSENBORDEN GELD GARANTIE VOOR DE DUUR VAN VEERTIEN MAANDEN. VOOR DE JUISTE GARANTIE AFHANDELING, RADEN WIJ U AAN OM DE AANKOOPNOTA GOED TE BEWAREN.
DE DATUM VAN AANKOOP GELD ALS INGANGSDATUM VAN DE GARANTIEPERIODE."

Komt een beetje amateuristisch over, volledig in caps lock, spelfouten en een garantietermijn van 14 maanden terwijl dit er wettelijk minimaal 24 moeten zijn.. ?

Als over een tijdje de shine 3 uit komt kan ik nu ook als instapbordje de goedkoopste ducky nemen met blue's om dan eventueel later er nog een ander tobo met browns/blues bij te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hoofdletters is een typisch amerikaans iets. Het is daar namelijk zo dat als je niet kunt aantonen dat bepaalde stukken aandachtig zijn gelezen het contract/overeenkomst ongeldig is. Omdat caps lezen mensen het sneller dus is hier aan voldaan... Is de gedachte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:58:
Hoofdletters is een typisch amerikaans iets.
mechanicalkeyboards.nl

Ik vind het ook enorm onprofessioneel. Zowel hoe het er uit ziet als wel qua grammatica en interpunctie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankPC schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:49:
[...]

Waren er nog extra kosten (bijv. douane) en hoeveel tijd zat er ongeveer tussen het moment van betalen en het ontvangen van het pakket?
Was een dusdanig simpel setje dat het totaal onder de 20 dollar bleef, met extra kosten en de douane had ik dus gelukkig niets te maken. Verzending was geloof ik zo'n twee à drie weken, moet uit de VS komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
ik kan mechanicalkeyboards.nl iedereen aanraden. Heb laatst een Shine 2 besteld deze was niet op voorraad nog hetzelfde dag (zondag) werd ik gebeld dat de shine 2 niet leverbaar was.

Hij bood me verschillende opties aan:

1) geld direct terug storten
2) wachten op shine 2
3) vervangende toetsenbord (lees ducky zero splinternieuw in doos met switch naar keuze) + shine 3 als deze uitkomt voor de prijs die heb betaald voor shine 2. (oude buurman _/-\o_ , in de zelfde straat opgegroeid)

Omdat ik al bekend was met blue heb ik voor de bruine switch gekozen om te testen :). Denk dat ik de zero ook houd voor mijn werk :).

Qua service doet geen enkel winkel hem NA.

BTW voor de mensen die claimen dat razer ook goed is nou ik kan je garanderen dat het niet zo is. Heb hiervoor blackwidow, blackwidow ultimate gebruikt deze zijn echt troep vergeleken met ducky.

Toen ik voor het eerst blackwidow gebruikte dacht ik wat een super tobo (lees overstap van rubber dome switch). Maar geloof me blackwidow is echt miskoop. ik zeg betaal wat meer ga voor een ducky.

+ punten ducky t.o.v. razer

Stevig
Kwaliteit keycaps
Nkey
Typt fijner razer tobo is aan de hoge kant waardoor je sneller last krijg van je polsen
Verlichting kan je aanpassen

- punten t.o.v. razer

Geen macro (deze gebruik ik toch niet :))
Geen usb poort (misschien op de shine 3)

[ Voor 5% gewijzigd door Legendary1985 op 15-05-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
warcow schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:23:
Wat was voor jou de reden om graag de Costar stabilizers in je toetsenbord te willen?
Dat was gewoon puur een persoonlijke wens; ik vind Costar stabilizers fijner typen dan Cherry stabilizers. Het verschil is niet heel groot, maar het toetsenbord wat ik elke dag gebruik, wilde ik zoveel mogelijk laten voldoen aan mijn eisen.

Ik zit nu toch te twijfelen om een KBC Poker of een KBT Pure te kopen (met MX Reds), in plaats van een setje PBT keycaps. Een nieuw toetsenbord voor dezelfde prijs als een set keycaps, het blijft aanlokkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
R0y. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:16:
[...]Laat ons wel even het resultaat weten aub :Y
Beetje een late reactie. Ben vorige week even heel snel naar de stad geweest.

1)
Media Mark Den Haag; heb daar aan een verkoper gevraagd of zij mechanische toetsenborden hadden. De verkoper wist wat het waren maar zij dat de MM ze niet had. Werd doorverwezen naar MyCom.

2)
MyCom, ook hier wist men het bestaan van mechanische toetsenborden af. Verkoper raadde mij de Corsiar k60 aan. Hij had zelf ook op een aantal mechanische toetsenborden gespeeld, maar vond het zelf nauwelijks verschil in maken. Daarom heeft hij het bord teruggestuurd. Volgens mij had hij ook op een Razor uitgeprobeerd, maar dat vond hij uiteindelijk te duur voor zo'n bord. (volgens mij was dit het verhaal).
Werd doorgestuurd naar de GameShop. *zal het moeten navragen maar volgens mij kon ik een bord bestellen uitproberen en terugsturen*. De verkoper vertelde ook dat de MM wel 1 mechanische bord had?

3)
De Gameshop kende het principe van de Mechanische borden maar hadden die niet. Misschien de Dixons onder de V&D dan maar.

4) Dixons... uhmm mechanisch?? lul maar lekker in de rondte want ik weet echt niet waar je het over hebt.

Uiteindelijk niet veel wijzer van geworden. In de Mediamarkt heb ik een Logitec uitgeprobeerd dacht de G10 of G5. En moet zeggen dat ik dat geen vervelend toetsenbord vond. Dus binnenkort toch maar eens terug om het uit te proberen om vervolgens een beslissing te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
New keyboard: http://imgur.com/a/XPuXd
Yay!

Ik had eerst een full size Das Keyboard met Brown switches maar dat was iets te groot dus besloot ik een TKL te kopen. Ik besloot gewoon maar een goedkope te halen aangezien Das Keyboard zo duur was. Ik besloot ook maar Red switches te halen aangezien ik geen Browns zag maar nu ik de Reds heb vind ik ze eigenlijk beter typen dan de Browns. De kleinere size is ook wat beter voor m'n mouse/keyboard positioning.

//edit Hm, images zijn een beetje vaag gedraait.

[ Voor 21% gewijzigd door Xufuja op 15-05-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
noud schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:14:
[...]

2)
MyCom, ook hier wist men het bestaan van mechanische toetsenborden af. Verkoper raadde mij de Corsiar k60 aan. Hij had zelf ook op een aantal mechanische toetsenborden gespeeld, maar vond het zelf nauwelijks verschil in maken. Daarom heeft hij het bord teruggestuurd. Volgens mij had hij ook op een Razor uitgeprobeerd, maar dat vond hij uiteindelijk te duur voor zo'n bord. (volgens mij was dit het verhaal).
Werd doorgestuurd naar de GameShop. *zal het moeten navragen maar volgens mij kon ik een bord
ja, want Mycom heeft weinig anders... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:23:
[...]

Ik dacht het, jij zei het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Creqaw schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:12:
New keyboard: http://imgur.com/a/XPuXd
Yay!

Ik had eerst een full size Das Keyboard met Brown switches maar dat was iets te groot dus besloot ik een TKL te kopen. Ik besloot gewoon maar een goedkope te halen aangezien Das Keyboard zo duur was. Ik besloot ook maar Red switches te halen aangezien ik geen Browns zag maar nu ik de Reds heb vind ik ze eigenlijk beter typen dan de Browns. De kleinere size is ook wat beter voor m'n mouse/keyboard positioning.

//edit Hm, images zijn een beetje vaag gedraait.
Waar heb je deze nog gekocht ?
Ik heb al een tijdje dezelfde maar die van mij komt uit Amerika :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:14
Ok sinds de aankondiging hier op tweakers zit ik met smart te wachten op de k70 van corsair. Vandaag zag ik voor het eerst een pre-order voor de corsair K70 op alternate. Hij staat nog niet in de pricewatch, is dat normaal voor pre-orders? Beetje bummer dat prijzen vaak in euros hetzelfde zijn als in dollars. Op de webshop van corsair is hij 130 dollar en betaal je 20 dollar shipping, op alternate is hij 130 euro met 3 euro shipping. Hoopte stiekem dat ik hem voor 110 euro of zo kon kopen. Over release datum staat niks op alternate, volgens een Deense kerel is de release datum 17 mei, vrijdag dus!

aankondiging tweakers: nieuws: Corsair kondigt K70-toetsenbord voor gamers aan
corsair forum: http://forum.corsair.com/...53361&posted=1#post653361
alternate: http://www.alternate.nl/h...ir/Vengeance_K70/1080861/
corsair webshop: http://www.corsair.com/us...ized-black-na-layout.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als je hem bij de webshop van Corsair besteld loop je wel het risico dat je een factuur van de douane krijgt en alsnog 21% btw af mag tikken. Ook zit je dan lastig met je garantie dus zou je alsnog aanraden hem dan voor 130 euro in Nederland te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Sjah schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:23:
[...]

desondanks is de k60 gewoon een heel fijn plankje!
zo lang je geen probleem hebt met rubber domes onder de F toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Sc0rPi0N schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Waar heb je deze nog gekocht ?
Ik heb al een tijdje dezelfde maar die van mij komt uit Amerika :)
Das Keyboard of CM? Das Keyboard ergens vorig jaar van getdigital ofzo (not sure) en CM gister bij Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Niet online
Vond dit: http://www.pccasegear.com...page=index&cPath=113_1361
Komt uit op 21 juni. Ducky Zero, "back to basics" .....en de "shine" versie met backlight :9~

[ Voor 8% gewijzigd door ccc456 op 15-05-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
ccc456 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:23:
Vond dit: http://www.pccasegear.com...page=index&cPath=113_1361
Komt uit op 21 juni. Ducky Zero, "back to basics" .....en de "shine" versie met backlight :9~
Iemand die mij kan vertellen wat is het voordeel van een duallayer pcb in een tobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:26

Fordox

00101010

ChojinZ schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:03:
[...]

Iemand die mij kan vertellen wat is het voordeel van een duallayer pcb in een tobo?
kosten besparing, ruimte besparing (dunner) en efficienter.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Fordox schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:24:
[...]

Kosten besparing klinkt logisch. Maar ruimte besparing... is dat nodig? En wat is efficienter? Een dual pcb maken lijkt mij juist moeilijker/complexer dan een single layer.

please explain. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Niet echt iets te maken met mechanical keyboards maar weet iemand ook toevallig waar je losse numpads zou kunnen halen? TKL is heel mooi maar heel soms (e.g. getallen typen in Excel) gebruik ik liever een numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:07
Een dual layer PCB zelf is niet direct goedkoper (zou in principe duurder moeten zijn maar is dat vaak in de praktijk niet), het grootste voordeel is dat je verbindingen elkaar kunt laten kruisen (zonder jumpers, via via's) waardoor je makkelijker een raster op kunt bouwen, waardoor je ook weer meerdere toetsen tegelijk kan registreren (n-key). Veel schakelaars hebben daarom 4 aansluitingen, waarvan 2 verbonden (die kan je dan als jumper gebruiken), het verbaast me en beetje dat de cherry's dat niet hebben. Bij doormetalisering is daarnaast de soldeerverbinding ook duurzamer.
Verschil in kosten en ruimte voor een toetsenbord zal in ieder geval niet groot zijn. Overigens zijn de meeste moederborden 4 laags (waarvan 2 voornamelijk voor de voeding en afscherming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-09 15:16
Creqaw schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:07:
Niet echt iets te maken met mechanical keyboards maar weet iemand ook toevallig waar je losse numpads zou kunnen halen? TKL is heel mooi maar heel soms (e.g. getallen typen in Excel) gebruik ik liever een numpad.
Lees dit maar even door :) : http://deskthority.net/ke...pad-suggestions-t356.html

[ Voor 8% gewijzigd door Bastynasterd op 16-05-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Creqaw schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:07:
Ik ken geen winkel in Nederland die dit verkoopt (misschien hebben ze het wel bij de plaatselijke MM/MyCom/Saturn/Dixons, ik heb geen flauw idee), maar mijn go-to site voor toetsenbordgerelateerde producten heeft acht verschillende keypads: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
FrankPC schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:21:
[...]

Ik ken geen winkel in Nederland die dit verkoopt (misschien hebben ze het wel bij de plaatselijke MM/MyCom/Saturn/Dixons, ik heb geen flauw idee), maar mijn go-to site voor toetsenbordgerelateerde producten heeft acht verschillende keypads: klik.
Beide even gekeken maar ziet er duur uit allemaal =S Is het niet echt waard als ik het amper gebruik.Dan maar geen numpad of ik moet echt een belachelijk goedkope vinden.

//edit Dixons heeft inderdaad een hele goedkope zie ik inees, http://www.dixons.nl/comp...p-1200p.html#.UZTnzspi8-U

[ Voor 9% gewijzigd door Xufuja op 16-05-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
unfor schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:46:
[...]
Ja de K60 zat ik als alternatief te overwegen, of misschien een van de cm storm quickfires. Wil liever een zwart toetsenbord omdat alles op mijn bureau zwart is en een dedicated volumeknop vind ik wel erg fijn.
MiBe schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:56:
Maar als je hem bij de webshop van Corsair besteld loop je wel het risico dat je een factuur van de douane krijgt en alsnog 21% btw af mag tikken. Ook zit je dan lastig met je garantie dus zou je alsnog aanraden hem dan voor 130 euro in Nederland te kopen.
Ja inderdaad ook wat nadelen en risicos bij het kopen op de webshop van corsair.

Conclusie is dat ik maar gewoon afwacht wat andere webshops doen de komende maand. Als hij 130 blijft, soit. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:14

el-jorge

turn around and feel the vibe

unfor schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:46:
[...]

desondanks is de k60 gewoon een heel fijn plankje!
Komen die ook in de K70? Of wordt die wel volledig mechanisch?

Ik heb nu een q-pad mk85 met browns. Fijn tobo. Maar ben aan het rond kijken, iets anders uitproberen blijft leuk.

[ Voor 16% gewijzigd door el-jorge op 16-05-2013 22:32 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ppotverrr waar blijven die greens @mechanicalkeyboards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
el-jorge schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:30:
[...]
Komen die ook in de K70? Of wordt die wel volledig mechanisch?
k70 is wel volledig mechanisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 12:36
k95 pre order is eindelijk beschikbaar, shipping eind mei

[ Voor 20% gewijzigd door justinkb op 18-05-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, nu weer last van een andere hangende letter. Toch maar eens een mail gestuurd en hoop dat ik het toetsenbord kan omruilen. Heel jammer :{
Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.