Voor diegene met een Razer Black Widow: Vermijd Synapse 2.1 als de pest!!!
Het ding ging vandaag "framework" updates doen, nahjah, vooruit. Ik had het pakketje alleen even geïnstalleerd om m'n muis weer te ontdoen van z'n acceleratie. (weet niet waar dat opeens vandaan kwam, maar Synapse fixte dat gelukkig wel)
Tijdens deze update kreeg ik opeens de firmware updater voorgeschoteld, welke 1.8.24 naar 2.3.0 ging updaten. (dafuq? Eerst even vragen misschien?) Deze bleef een paar min hangen op "entering bootloader" en sloot daarna af. Einde BW keyboard dus: brick!
Middels een zoekactie ontdekt dat meerdere gebruikers deze ongein meemaakten. Het enige wat je kunt doen met zo'n keyboard in em in bootloader mode aansluiten door Fn in te drukken. Na wat zoeken oude files (1.05) weten te vinden voor de driver en firmware updater en deze via de Fn weg gelukkig kunnen flashen. (driver installeren, Synapse afsluiten (niet uninstall!), reboot, firmwaresoftware starten, Fn indrukken tijdens usb aansluiten, driver laten installeren, next in de updater klikken)
Tot nu toe nooit echt problemen gehad met Razer, maar dit vind ik ronduit onacceptabel!

Wat een belachelijke softwaretool, wat een belabberde gang van zaken met dit soort stille driver / firmware problemen, hoe durven ze zo'n programma uit te brengen. Geen Razer keyboards meer voor mij.