Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:59
De steelseries mechanische keyboards zijn van slechte kwaliteit, die dingen krijgen na een paar maanden allemaal last van bouncing keys. (erg fijn met passwords....not)

Ik heb er nu 3 gehad en allemaal begint de ellende na een maand of twee en dan kan je hem weg-gooien.

Met de Ducky's heb ik er totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28
bouncing? Bedoel je dat die dubbel aanslaat? Daar heb ik nu al last van na 2 weken , met de Razer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier zowel Razer als SteelSeries bordjes maar nergens last van.

[ Voor 4% gewijzigd door MiBe op 21-04-2013 16:17 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Sjah schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:55:
bouncing? Bedoel je dat die dubbel aanslaat? Daar heb ik nu al last van na 2 weken , met de Razer.
Ja, dat is wat ik bedoel... en het wordt alleen maar erger.

Vooral de steelseries heeft er last van, misschien komt dit alleen voor bij de blacks. Ik heb op dit moment 2 liggen en allebei met dezelfde ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiZu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 14:56
Net me ducky zero met blue switches aangesloten. Echt een wereld van verschil.
Kwam van rubber domes.
Dit toetsenbord typt zoveel beter.
Enige opmerking is het geluid dat is nog wel even wennen.

[ Voor 9% gewijzigd door TiZu op 21-04-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
RoaDHouse schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:33:
De steelseries mechanische keyboards zijn van slechte kwaliteit, die dingen krijgen na een paar maanden allemaal last van bouncing keys. (erg fijn met passwords....not)

Ik heb er nu 3 gehad en allemaal begint de ellende na een maand of twee en dan kan je hem weg-gooien.

Met de Ducky's heb ik er totaal geen last van.
Bouncing keys wordt veroorzaakt door de switch. En de switch is van Cherry, niet van Steelseries. Dus eigenlijk kan je het Steelseries niet kwalijk nemen.
Overigens worden bouncing keys, mits het tobo niet al jaren oud is, bijna altijd veroorzaakt door vuil Een grondige schoonmaak actie wil nog weleens helpen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ChojinZ schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:45:
Bouncing keys wordt veroorzaakt door de switch.
Is dat zo? Volgens mij is de controller verantwoordelijk voor het onderdrukken van bouncing.

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-04-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik heb nog de 2011 Black Widow Stealth met MX brown en ik moet zeggen dat ik nog zeer tevreden ben eigenlijk.

Issues met bouncing van MX blue heb ik al in geen tijden meer van gehoord, dat was een paar jaar vóór dit draadje hier op T.net liep een issue (2007/2008?) bij diverse merken, ik denk niet dat je dat Steelseries / Razer kan aanrekenen.

Ik begreep wel van een Chinese collega dat Cherry in nóg grotere mate nu z'n switches produceert, gezien in Azië door esports de vraag naar mechanische keyboards vrij extreem aan het worden is. Naast gray, green en wit zouden er dit jaar nog weer nieuwe typen uitkomen, waaronder "MX Sky" (lichtblauw) welke specifiek voor SC2 en vergelijkbare games ontwikkeld zouden zijn, clicky, iets meer force en sneller resettend voor snelle multi-taps.

Gezien de vergrote productie en lagere prijzen per switch, zou ik het niet vreemd vinden als de kwaliteit achteruit gaat. Niet echt iets waar de mech-keyboard community op zit te wachten denk ik, nog meer ontransperantie in switch kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Wat duurt het lang zeg voordat die corsair vengeance K95 uit komt :| . Op de officiële website staat/stond april meen ik te herinneren maar dat is nergens meer terug te vinden. In januari is de K95 al getoond op de CES in Las Vegas.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ChojinZ schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:45:
[...]

Bouncing keys wordt veroorzaakt door de switch. En de switch is van Cherry, niet van Steelseries. Dus eigenlijk kan je het Steelseries niet kwalijk nemen.
Overigens worden bouncing keys, mits het tobo niet al jaren oud is, bijna altijd veroorzaakt door vuil Een grondige schoonmaak actie wil nog weleens helpen.
Ik ben een vuilak met mijn shag draaien in de buurt van kb, dus ik zoek de schuld dan ook bij vuil. Maaar als ik em omkeer valt er niks naaar benenden. En zzo een ding om keys eeraf te wwippen, hoe kom ik daaaraan, welke winkel? (ik verbeter nu even niks, dan zie je dat die veel dubbel doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Olaf van der Spek schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:01:
[...]

Is dat zo? Volgens mij is de controller verantwoordelijk voor het onderdrukken van bouncing.
Ik ken eigenlijk alleen deze beschrijving:

Mechanical switches are used as keys in most of the keyboards. When a key is pressed the contact bounce back and forth and settle down only after a small time delay (about 20ms). Even though a key is actuated once, it will appear to have been actuated several times. This problem is called Key Bouncing.
http://www.dailyfreecode....faq/key-bouncing-489.aspx

http://www.pcguide.com/ts/x/comp/kbBounce-c.html
Sjah schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:33:
[...]

Ik ben een vuilak met mijn shag draaien in de buurt van kb, dus ik zoek de schuld dan ook bij vuil. Maaar als ik em omkeer valt er niks naaar benenden. En zzo een ding om keys eeraf te wwippen, hoe kom ik daaaraan, welke winkel? (ik verbeter nu even niks, dan zie je dat die veel dubbel doet).
Omkeren kan soms tricky zijn. Je keycaps zijn hol en wanneer je het tobo omkeert bestaat de kans dat het vuil er niet uit valt maar in de keycap valt. Als je vervolgens weer het keyboard omdraait valt het vuil gewoon weer terug (of nog erger: het valt in de switch).
Je kan beter eerst alle keycaps verwijderen voordat je het bord omdraait en schoonmaakt. Maarja, + 104 keycaps verwijderen is ook weer zo'n werk..... :+

Overigens had ik laatst ook last van bouncing keys op mijn Thermaltake Meka G1.
Bleek achteraf dat ik iets te veel water op de schoonmaakdoek had gedaan tijdens het schoonmaken. Het water was vervolgens in de keys gelopen waardoor ze gingen bouncen.... 8)7

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keys eraf (ik heb niet eens meer een puller, gebruik twee sate-stokjes) en busje perslucht erlangs. De keys met stabilisers haal ik er niet eens af, daar kan je best even omheen spuiten daarna valt alles toch wel eruit te schudden.

De keycaps zelf doe ik meestal met een swiffer, net als alle andere soorten keyboards.

Vettigheid aan het keyboard zelf = doekje met glassex insprayen en dan even afvegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

djunicron schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:28:
De keys met stabilisers haal ik er niet eens af
Dit zijn toch de shift en de spatiebalk alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog een paar keycap pullers liggen, voor de geïnteresseerden: V&A aangeboden: Keycap puller - gratis verzending

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:58:
Dit zijn toch de shift en de spatiebalk alleen?
Nee, Caps Lock, Backspace, Enter (2x) en Insert ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
MiBe schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:09:
Ik heb nog een paar keycap pullers liggen, voor de geïnteresseerden: V&A aangeboden: Keycap puller - gratis verzending
lol,,,,,, ik kijk net naar je profiel,,, je bent gewoon een handelaar in hardware op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijna wel ja, is hard nodig ook want de ruimte in mijn studentenkamer begint op te raken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

MiBe schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:44:
Bijna wel ja, is hard nodig ook want de ruimte in mijn studentenkamer begint op te raken :P
Handelaar = inkoop en verkoop met winst, niet verkoop van alles wat er op je studentenkamer staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
MiBe schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:44:
Ja..... dat had ik ook gezegd :P ........ sta je al in-geschreven bij KvK :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:51:
[...]

Handelaar = inkoop en verkoop met winst, niet verkoop van alles wat er op je studentenkamer staat..
Dat is dan weer niet het geval. Het gros van wat momenteel te koop staat is afkomstig van lanparty's, prijzen waar ik zelf niets mee kan. Dus maak ik er winst op? Ja tuurlijk, heb zelf voor de meeste dingen überhaupt niets betaal dus alles wat het opbrengt is winst, het is echter niet ingekocht zoals hier bijvoorbeeld het geval is.

Wat heeft dit overigens met mechanische toetsenborden te maken? Als je van mening bent dat ik iets verkeerds doe kun je daar hier melding van maken :)

[ Voor 41% gewijzigd door MiBe op 23-04-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
MiBe schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:51:
[...]

Dat is dan weer niet het geval. Het gros van wat momenteel te koop staat is afkomstig van lanparty's, prijzen waar ik zelf niets mee kan. Dus maak ik er winst op? Ja tuurlijk, heb zelf voor de meeste dingen überhaupt niets betaal dus alles wat het opbrengt is winst, het is echter niet ingekocht zoals hier bijvoorbeeld het geval is. Wat heeft dit overigens met mechanische toetsenborden te maken? Als je van mening bent dat ik iets verkeerds doe kun je daar hier melding van maken :)
Heeft idd helemaal nix met mechanische toetsenborden te maken, maar ik vind het wel komisch dat je meer hardware in voorraad hebt dan de gemiddelde computerzaak.

Als ik weer eens wat nodig heb kijk ik eerst effe bij je advertenties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegene met een Razer Black Widow: Vermijd Synapse 2.1 als de pest!!!

Het ding ging vandaag "framework" updates doen, nahjah, vooruit. Ik had het pakketje alleen even geïnstalleerd om m'n muis weer te ontdoen van z'n acceleratie. (weet niet waar dat opeens vandaan kwam, maar Synapse fixte dat gelukkig wel)

Tijdens deze update kreeg ik opeens de firmware updater voorgeschoteld, welke 1.8.24 naar 2.3.0 ging updaten. (dafuq? Eerst even vragen misschien?) Deze bleef een paar min hangen op "entering bootloader" en sloot daarna af. Einde BW keyboard dus: brick!

Middels een zoekactie ontdekt dat meerdere gebruikers deze ongein meemaakten. Het enige wat je kunt doen met zo'n keyboard in em in bootloader mode aansluiten door Fn in te drukken. Na wat zoeken oude files (1.05) weten te vinden voor de driver en firmware updater en deze via de Fn weg gelukkig kunnen flashen. (driver installeren, Synapse afsluiten (niet uninstall!), reboot, firmwaresoftware starten, Fn indrukken tijdens usb aansluiten, driver laten installeren, next in de updater klikken)

Tot nu toe nooit echt problemen gehad met Razer, maar dit vind ik ronduit onacceptabel! :X Wat een belachelijke softwaretool, wat een belabberde gang van zaken met dit soort stille driver / firmware problemen, hoe durven ze zo'n programma uit te brengen. Geen Razer keyboards meer voor mij. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razer en software is overigens nooit een gelukkig huwelijk geweest. Ik gebruik mijn BlackWidow dan ook gewoon zonder. Het zal vast nodig zijn voor de macro-toetsen aan de zijkant maar die gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Doet synapse 2.0 dit op zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee, waarschijnlijk ook, maar ik kreeg deze ongein dus aan de hand doordat 2.0 naar 2.1 ging upgraden. Of tenminste, dat was wat er stond. Uiteindelijk is dit ook nog eens niet gebeurt, ik heb 2.0 nog steeds, de 2.1 update is er niet eens doorheen gekomen.

Mee eens overigens, de Razer software kan je beter niet gebruiken. Reden nummer één was al meteen dat ik geen ' en " op tekens meer kon krijgen zoals ik zojuist bij één heb gedaan. Ook ` en ~ kon ik opeens niet meer goed invoeren.

Leuk hoor die macro's maar door de software die ervoor verplicht was dus iets waar ik vrij weinig mee heb kunnen doen.

Helaas MOET je wel voor hun muizen. En daar heb ik dan ook weinig klagen over, maar laat eens even lekker m'n keyboard met rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar heb ik met mijn Logitech G400 geen last van gelukkig. Ik gebruik trouwens een Razer Salmosa bij mijn laptop en die werkt ook prima zonder software. Het gaat hier echter om een 3-knops muis met DPI en Polling Rate schakelaar aan de onderzijde waardoor software überhaupt overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

djunicron schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:20:
Geen Razer keyboards meer voor mij. :( :( :(
Altijd lachen dit _O- Eerst een verhaal typen dat heel erg naar user error wijst en vervolgens het merk de schuld geven :D LOL!

Ik heb zowel Logitech als Razer hardware in huis en ik kan je vertellen dat beide niet echt geweldig zijn wat betreft de software dus daar hoef je het echt niet voor te doen...
Hoewel ik meer rare fratsen in de Logitech software tot nu toe heb gezien trouwens! De nieuwe Synapse moet ik ook nog steeds een keer testen ook al werken mijn beide muizen eigenlijk prima zonder en mijn Copperhead wordt niet eens ondersteund geloof ik.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
nero355 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:33:
[...]

Altijd lachen dit _O- Eerst een verhaal typen dat heel erg naar user error wijst en vervolgens het merk de schuld geven :D LOL!
Nou goh, wat ben je grappig, lach me scheef. :O En wat je zegt.... volgens mij ligt het aan het programma dat iets zeer onverwachts doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
nero355 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:33:
[...]

Ik heb zowel Logitech als Razer hardware in huis en ik kan je vertellen dat beide niet echt geweldig zijn wat betreft de software dus daar hoef je het echt niet voor te doen...
Hoewel ik meer rare fratsen in de Logitech software tot nu toe heb gezien trouwens! De nieuwe Synapse moet ik ook nog steeds een keer testen ook al werken mijn beide muizen eigenlijk prima zonder en mijn Copperhead wordt niet eens ondersteund geloof ik.
User error of niet, feit blijft wel dat de software ontzettend brak is. Vooral de Gamepanel software van Logitech deed meer fout dan goed. En updates? Geloof dat die er 1 keer is geweest... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
User error? Misschien. Zoals ik schreef:

Je installeert een nieuwe "driver" die allerhande andere zaken regelt, profielen in een cloud zet en wat voor onzin nog meer. Alleen omdat ik m'n DPI wil aanpassen en m'n acceleratie wil bekijken.

Dit programma vraagt een dag na installatie om een update, en ipv dat het werkelijk update van 2.0 naar 2.1 gaat het zonder goedkeuring te vragen m'n keyboard firmware updaten. Dit soort gedrag zou ik bijna als mallware aanmerken! Je zou toch ook niet akkoord zijn met een moederbord chipset driver, die aangeeft je sata-controller van nieuwe drivers te voorzien, welke vervolgens je BIOS gaat flashen!?

Vervolgens werkt de firmware update tool niet, en laat je achter met een keyboard dat vast zit in "bootloader mode" je je dus werkelijks niets meer mee kan beginnen zonder 15 maanden oude drivers en tools te moeten gaan zoeken. Het feit dat je alleen al een firmware update tool uit durft te brengen die bij veel klanten voor bricks kan zorgen is alleen al belachelijk. Synapse heeft op win 7 en 8 x64 versies gewoon nog erg veel problemen. Maar we hebben het hier wel over een OS dat al jaren op de markt is!

Kan je het mij dan kwalijk nemen dat ik liever geen nieuwe BW keyboards meer aanschaf, gezien hoeveel alternatieven er zijn? Als je ooit een LG Android toestel met onafgemaakte software hebt gehad laat je toch ook de volgende iteraties lekker liggen en pak je een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

djunicron schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:47:
Kan je het mij dan kwalijk nemen dat ik liever geen nieuwe BW keyboards meer aanschaf, gezien hoeveel alternatieven er zijn? Als je ooit een LG Android toestel met onafgemaakte software hebt gehad laat je toch ook de volgende iteraties lekker liggen en pak je een ander merk?
Je klinkt dan een beetje zoals die figuren die hun mening over ATI baseren op ervaringen uit 2002/2003, terwijl die tijd nou toch een kleine 10 jaar achter ons ligt ;)

De mening over LG ken ik ook, maar mochten die een toestel maken die je leuk vindt dan laat je die toch niet liggen, vanwege 1 lullig detailtje ??

Om maar wat te noemen wat ik zelf heb meegemaakt : Ik heb al 2 verschillende Club3D kaarten gehad die kapot zijn gegaan, maar dat heeft me echt niet tegengehouden om later WEER een Club3D kaart te kopen en die doet het ook nog eens beter wat betreft betrouwbaarheid dan de 2 eerdere kaarten dus heb ik er nog een bij gekocht en die doet het ook nog steeds :)

Het is Made in China zooi allemaal en het wil weleens kapot gaan vooral als je het op een PC aansluit... deal with it! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:32:
Je klinkt dan een beetje zoals die figuren die hun mening over ATI baseren op ervaringen uit 2002/2003, terwijl die tijd nou toch een kleine 10 jaar achter ons ligt ;)
Wat is daar mis mee? De 9700 Pro was een vette kaart! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Olaf van der Spek schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:20:
Wat is daar mis mee? De 9700 Pro was een vette kaart! :p
Je snapt best wat ik bedoel ;)

Vooral die van Hercules : https://www.google.nl/sea...ei=GEN4UfvJB-rz0gXqxYCYBQ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik weet niet of er mensen geïnteresseerd zijn hierin, maar de CM Storm Trigger met de Brown switches die ik twee weken geleden heb besteld is binnen gekomen (had toen hier info gevraagd). Ik had hem bij Amazon.co.uk besteld. Hij bevalt super! De software van CM Storm is wel echt waardeloos, het duurde heel lang voordat ik precies snapte hoe het werkte en daarna bleek dat de functionaliteit eigenlijk wel heel beperkt is. Gelukkig heb je de software niet per se nodig. Ik heb het nu alleen gebruikt om de vijf macro's een vaste toetsencombinatie te laten registreren, die ik dan met AutoHotkey een geavanceerdere functie geef.

Als iemand nog iets wil weten over de CM Storm dan vraag je het maar :).

Overigens raad ik het niemand aan om het bij amazon.co.uk te kopen, ik heb veel te veel voor het toetsenbord betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door SpaceK33z op 24-04-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:16
[...]

...
Bij mij komt er voorlopig nog steeds geen NVidia in (ben zelf ook meer van de hardware want de drivers van NVidia zijn wel degelijk beter, maar ATI ontkent tenminste geen ontwerpfouten en ik heb geen zin meer om weer 6x mijn videokaart in de oven te moeten bakken om weer een half jaartje vooruit te kunnen).

Heb nu een paar maanden de Ducky dk2108 blue's en hij bevalt prima, lekker degelijk, geen driver nodig gehad, alleen een beetje zwaar in de laptoptas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:47:
Als je ooit een LG Android toestel met onafgemaakte software hebt gehad laat je toch ook de volgende iteraties lekker liggen en pak je een ander merk?
Je moet het naar mijn mening per individueel geval bekijken. Zo wordt de Nexus 4 eveneens door LG gemaakt maar is het qua software in handen van Google. Ook ik had slechte ervaringen met LG door de waardeloze software op de LG Arena destijds, toch heb ik ervoor gekozen een Nexus 4 aan te schaffen.

Tip: Gebruik zo min mogelijk software van randapparatuur. Mijn ervaring is dat er maar weinig merken zijn die met hun software echt iets bijdragen en in veel gevallen zorgt het juist voor meer ergernis dan gemak. Ik gebruik dan ook zowel mijn BlackWidow als G400 zonder software. Razer, Logitech en de meeste andere merken van randapparatuur zijn niet goed op dat gebied. Dat wil echter niet zeggen dat hun producten daardoor waardeloos zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MiBe op 25-04-2013 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, bij zowel Saturn als Mediamarkt geweest, een heel rek stond uitgestald. MM had eigenlijk alleen de logitech 710+ die aardig was om te typen, nu weet ik hoe Browns voelen, niks voor mij, gaat me teveel in richting van" een rubber/voelt niks iets". Verder stond er ook wel de Black Widow maar die heb ik zelf.
Saturn helemaal een jankfeest, louter sub 65 euro kb's, laat staan een Cherry MX ergens in de op zich grote rij.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 26-04-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Om maar wat te noemen wat ik zelf heb meegemaakt : Ik heb al 2 verschillende Club3D kaarten gehad die kapot zijn gegaan, maar dat heeft me echt niet tegengehouden om later WEER een Club3D kaart te kopen
Ben je dan niet gewoon hardleers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

downtime schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:41:
Ben je dan niet gewoon hardleers?
Tja... de kaarten die ik als vervanging kreeg via hun RMA bleven vrolijk werken en ze zijn vaak de goedkoopste dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :)

Of ik hardleers ben of niet is een andere discussie waar al teveel over is gezegd dus dat bewaren we voor een ander topic :+ ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 12:02
Welke lay-out wil je?
  • ANSI
Wil je met of zonder numpad?
  • Zonder, tenkeyless of evt. compact
Wil je backlight?
  • Backlight & ninja vind ik allebei leuk, liefst wel maar niet essentieel
Welke MX Switch prefereer je?
  • Bruin
Wat je is je budget?
  • €150
Wil je macro toetsen?
  • Nee
Doel van het keyboard?
  • Gaming (RTS, TBS, RPG), algemeen gebruik icm laptop
Wat weet je al?
  • Dat de TKL Duckys op MKH nog minimaal enkele maanden niet leverbaar zijn

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SpaceK33z schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:50:
Ik weet niet of er mensen geïnteresseerd zijn hierin, maar de CM Storm Trigger met de Brown switches die ik twee weken geleden heb besteld is binnen gekomen (had toen hier info gevraagd). Ik had hem bij Amazon.co.uk besteld. Hij bevalt super! De software van CM Storm is wel echt waardeloos, het duurde heel lang voordat ik precies snapte hoe het werkte en daarna bleek dat de functionaliteit eigenlijk wel heel beperkt is. Gelukkig heb je de software niet per se nodig. Ik heb het nu alleen gebruikt om de vijf macro's een vaste toetsencombinatie te laten registreren, die ik dan met AutoHotkey een geavanceerdere functie geef.

Als iemand nog iets wil weten over de CM Storm dan vraag je het maar :).

Overigens raad ik het niemand aan om het bij amazon.co.uk te kopen, ik heb veel te veel voor het toetsenbord betaald.
War kan ik deze dan (in Nederland) krijgen ? (met Brown! mx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
DeadKennedy schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:10:
Welke lay-out wil je?
  • ANSI
Wil je met of zonder numpad?
  • Zonder, tenkeyless of evt. compact
Wil je backlight?
  • Backlight & ninja vind ik allebei leuk, liefst wel maar niet essentieel
Welke MX Switch prefereer je?
  • Bruin
Wat je is je budget?
  • €150
Wil je macro toetsen?
  • Nee
Doel van het keyboard?
  • Gaming (RTS, TBS, RPG), algemeen gebruik icm laptop
Wat weet je al?
  • Dat de TKL Duckys op MKH nog minimaal enkele maanden niet leverbaar zijn
Als je je budget helemaal wilt besteden, is een Filco een goede optie. Ze zijn duur, maar ook top-notch qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 07-10 12:22
Grrr. bij mijn Ducky is de NumLk toets een discotheek voor zichzelf begonnen. Licht valt af en toe uit, knippert en heel soms brandt ie even normaal. Verschillende USB-poorten geprobeerd, maar helaas geen oplossing. Is ook weer irritant om een tobo op te sturen vanwege een kapot lampje. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-10 18:41

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

ccc456 schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:22:
[...]

War kan ik deze dan (in Nederland) krijgen ? (met Brown! mx)
Niet, denk ik. Vorig jaar kon ik er ééntje bij Amazon US kopen in de aanbieding. Dat was echt een mazzeltje, want ik was er bij elkaar maar 107 eu voor kwijt. Vreemd genoeg kan ie dus niet altijd naar NL verstuurd worden en de prijs fluctueert ook nogal.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Senor Sjon schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:18:
Grrr. bij mijn Ducky is de NumLk toets een discotheek voor zichzelf begonnen. Licht valt af en toe uit, knippert en heel soms brandt ie even normaal. Verschillende USB-poorten geprobeerd, maar helaas geen oplossing. Is ook weer irritant om een tobo op te sturen vanwege een kapot lampje. :X
Dat is dus de reden waarom ik eigenlijk geen backlight wilde, volgens mij zit daar ook geen garantie op, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-09 18:42
Zijn er toevallig ook mensen die de CM Storm en andere mechanische keyboarden hebben uitgeprobeerd. Ik heb namelijk na vele mooie verhalen over mechanische keyboarden een CM Storm gekocht wat maanden terug maar had destijds niet verwacht dat ik in een half jaar in China zou zitten waar ik allerlei keuze uit Mechanische toetsenborden heb.

Ik denk nog steeds dat mijn CM Storm een goeie keuze was aangezien ik hem bij Alternate kocht op First Look waar ze em voor een mooie prijs verkochten.
Ik weet alleen niet zeker of rooie switches het meest geschikt zijn voor mij want Blauwe switches klonken perfect destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
RoaDHouse schreef op maandag 29 april 2013 @ 02:13:
[...]

Dat is dus de reden waarom ik eigenlijk geen backlight wilde, volgens mij zit daar ook geen garantie op, maar dat weet ik niet zeker.
Moet ook zeggen dat ik hier best veel Ducky problemen zie voorbij komen. Had ik eigenlijk niet verwacht van een "topmerk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ook niet. Maar een backlight die het na 2 maanden niet doet is de zorg van de leverancier en niet van de consument.
Ik heb er een filmpje bij gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Niet online
Waar kun je in Nederland losse keycaps krijgen voor Cherry MX ?

[ Voor 82% gewijzigd door ccc456 op 29-04-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:27:
Ik ook niet. Maar een backlight die het na 2 maanden niet doet is de zorg van de leverancier en niet van de consument.
Ik heb er een filmpje bij gemaakt:
[video]
Heb je al contact opgenomen MKH ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup en al een mailtje terug.

Hij heeft geen brown/wit op voorraad en wacht op reactie van Dagobert Ducky :P voor de RMA.
Bij eerdere RMA's hebben ze gerepareerd i.p.v. vervangen. Wel apart dat dat heen- en weer sturen en fixen blijkbaar goedkoper is dan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novium
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-04-2024
Hallo mede-Tweakers

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mechanisch toetsenbord en ik ben al aardig wat uren aan het zoeken/researchen geweest, met één toetsenbord die eigenlijk precies is wat ik zoek: de CM Storm Quickfire TK met Cherry MX Blue, welke natuurlijk niet in Nederland verkrijgbaar is. Importeren via Amazon.com wordt iets te duur (€120 als ik het goed uitreken, ik blijf het liefst zoveel mogelijk onder de €100) en als ik uit de UK bestel krijg ik (neem ik aan) een ISO layout, wat voor mij echt een dealbreaker is (moet een lange shift en enter hebben). Ik heb bij de andere links in de OP gekeken, maar daar is hij niet verkrijgbaar. Zijn er nog andere plaatsen waar ik hem voor niet al te geld kan krijgen? Ik denk dat ik anders gewoon eentje met Red switches hier in Nederland koop.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Novium schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:33:
Hallo mede-Tweakers

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mechanisch toetsenbord en ik ben al aardig wat uren aan het zoeken/researchen geweest, met één toetsenbord die eigenlijk precies is wat ik zoek: de CM Storm Quickfire TK met Cherry MX Blue, welke natuurlijk niet in Nederland verkrijgbaar is. Importeren via Amazon.com wordt iets te duur (€120 als ik het goed uitreken, ik blijf het liefst zoveel mogelijk onder de €100) en als ik uit de UK bestel krijg ik (neem ik aan) een ISO layout, wat voor mij echt een dealbreaker is (moet een lange shift en enter hebben). Ik heb bij de andere links in de OP gekeken, maar daar is hij niet verkrijgbaar. Zijn er nog andere plaatsen waar ik hem voor niet al te geld kan krijgen? Ik denk dat ik anders gewoon eentje met Red switches hier in Nederland koop.

Alvast bedankt! :)
Baalde ik ook van, maar toen zag ik de Razer versie met Blue switches en is het probleem opgelost voorlopig : Nou nog effe kijken of en wanneer ik die ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novium
nero355 schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:40:
[...]

Baalde ik ook van, maar toen zag ik de Razer versie met Blue switches en is het probleem opgelost voorlopig : Nou nog effe kijken of en wanneer ik die ga bestellen :)
Ik had ook al naar wat Razer toetsenborden gekeken, maar door de nogal uiteenlopende meningen stond het toch wat lager op mijn lijstje. Daarnaast spreekt de TK layout me erg aan, compact, maar toch met numpad. Waarom kan CM niet gewoon de tactile borden naar Europa brengen? |:(
Misschien toch maar een Razer kopen...
Weet iemand trouwens waarom er zo'n prijsverschil zit tussen Mac en Windows versie van de Blackwidow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over ieder merk lopen de meningen uiteen dus dan kun je überhaupt geen toetsenbord kopen. Over bijvoorbeeld Qpad zijn de laatste tijd veel negatieve berichten verschenen en zelfs de relatief hoog aangeschreven Ducky's geven zo nu en dan problemen. Bijt je niet te snel stuk op een merk, ook op CM Storm valt het één en ander aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Wat me wel opvalt de laatste jaren is dat kwaliteit tegenwoordig ver te zoeken is bij de duurdere hardware. Ik moet tegenwoordig veel vaker mijn hardware vervangen of terug-sturen dan 10 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wow, ik heb de laatste 3 maanden of zo op een Logitech G710+ gewerkt en vind het echt wel een fijn toetsenbord, alleen niet zo tactile als ik gehoopt had.
Verder niets aan kapot gegaan (backlights of iets dergelijks) terwijl ik toch redelijk wat SC2 speel. Was echt wel blij met dit toetsenbord

Plug ik net even mijn DAS keyboard in (met blues), en dan is het toch wel een wereld van verschil.
De DAS voelt echt zoveel beter aan dat het gewoon niet meer leuk is. Toetsen voelen zoveel beter en de overall kwaliteit van het toetsenbord is echt merkbaar beter dan de Logitech die nu echt als een speelgoedtoetsenbordje aanvoelt.

Logitech apparaat gaat voorlopig in ieder geval de kast in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RoaDHouse schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:26:
Wat me wel opvalt de laatste jaren is dat kwaliteit tegenwoordig ver te zoeken is bij de duurdere hardware. Ik moet tegenwoordig veel vaker mijn hardware vervangen of terug-sturen dan 10 jaar geleden.
Probleem is dat het altijd/heel vaak Made in China is en volgens de experts snappen de Chinezen nog niet wat kwaliteit betekent en hoe belangrijk het is voor mensen uit het Westen.

Dit probleem was er eerst bijvoorbeeld met Japanse auto's heeeel lang geleden, daarna met de produkten uit Taiwan en ergens tussen door ook nog met de Koreanen. Nu zijn we als het ware de Chinezen "aan het opvoeden" dus het heeft effe wat tijd nodig :)

Dit is niet mijn mening of zo, maar iets dat ik in een of andere documentaire tegen kwam een paar jaar terug dus ik ga er effe van uit dat die gasten we zullen weten waar ze het over hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fantomas schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:27:
Wow, ik heb de laatste 3 maanden of zo op een Logitech G710+ gewerkt en vind het echt wel een fijn toetsenbord, alleen niet zo tactile als ik gehoopt had.
Verder niets aan kapot gegaan (backlights of iets dergelijks) terwijl ik toch redelijk wat SC2 speel. Was echt wel blij met dit toetsenbord

Plug ik net even mijn DAS keyboard in (met blues), en dan is het toch wel een wereld van verschil.
De DAS voelt echt zoveel beter aan dat het gewoon niet meer leuk is. Toetsen voelen zoveel beter en de overall kwaliteit van het toetsenbord is echt merkbaar beter dan de Logitech die nu echt als een speelgoedtoetsenbordje aanvoelt.

Logitech apparaat gaat voorlopig in ieder geval de kast in :)
Buiten het merk en de bouwkwaliteit zal het type switch hierin onbewust ook een rol spelen. Browns voelen imho sowieso goedkoper aan dan Blues, mede door de matige tactile feedback. Is qua eigenschappen en typervaring naar mijn idee ook de switch die het dichtst bij rubber domes in de buurt komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:31
nero355 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 01:58:
[...]
Probleem is dat het altijd/heel vaak Made in China is en volgens de experts snappen de Chinezen nog niet wat kwaliteit betekent en hoe belangrijk het is voor mensen uit het Westen.
Het is voor hen uiteraard geen enkel probleem iets te fabriceren volgens "onze" Westerne normen of eisen. Echter zal de opdrachtgever het zo cheap mogelijk willen hebben, hetgeen logisch is, en het product al doende gemaakt worden. Als Logitech kwaliteits standaard "Über" wil maken zij dat. Voor een prijs. Die zal echter te hoog zijn en dus komt er een apparaat van de lopende band met kwaliteits standaard "Okay".

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Overrigens komt niet alle electronica uit China, TV's zijn vaak Tsjechie/Polen, omdat het vervoer vanuit China hierheen te duur is.

Hee even ontopic, mijn Black Widow is een miskoop, word gek van dubbelaanslag toetsen. Als ik dan de toets er af haal zie ik schone toestand, vreemd. Wat is een betere bet, Das Keyboard of Ducky? Of maar terug naar rubber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sjah schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:10:
Hee even ontopic, mijn Black Widow is een miskoop, word gek van dubbelaanslag toetsen. Als ik dan de toets er af haal zie ik schone toestand, vreemd. Wat is een betere bet, Das Keyboard of Ducky? Of maar terug naar rubber?
Garantie verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee bepaald niet, maar of ik die ga claimen...? Heb om eens wat te noemen de doos niet meer.

edit: verder zoek ik de schuld voor een deel bij mezelf, ik ben nou eenmaal rotzooierig met shag/roken, en in het begin werkte die ok, heeft maar 2 wkn geduurd, maar toch. Mijn vraag is: welk tobo kan mijn viespeukerij weerstaan? ;)

edit: heb op YT een filmpje opgezocht hoe je een kb cleant, lijkt al aardig te helpen. Ok, maar toch, hhmm moet ik wel vaak doen met mijn gedrag. YouTube: Cleaning the Razer Black Widow Keyboard

[ Voor 83% gewijzigd door Sjah op 30-04-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sjah schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:21:
Heb om eens wat te noemen de doos niet meer.
Is voor garantie geen vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:21:
edit: verder zoek ik de schuld voor een deel bij mezelf, ik ben nou eenmaal rotzooierig met shag/roken, en in het begin werkte die ok, heeft maar 2 wkn geduurd, maar toch. Mijn vraag is: welk tobo kan mijn viespeukerij weerstaan? ;)
Is de BlackWidow dan wel een miskoop? De kans dat je dat met een ander toetsenbord gaat krijgen is dan ook vrij groot. De Logitech K310 is een toetsenbord dat het waarschijnlijk langer dan twee weken uithoudt, de vraag is echter of je daar nog wel op zit te wachten als je een BlackWidow gewend bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Lees mijn update, ik heb gecleand, had die wattenstokjes in huis, en een decapper heb ik ook, kortom ik denk dat ik de remedie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De keycap puller is dus in goede orde aangekomen? :)

Wat ik zelf altijd gebruik om mijn toetsenbord schoon te maken is, naast de keycap puller, een kruimeldief en een tandenborstel. Eerst even alle toetsen verwijderen, die kun je vast in een sopje leggen. Vervolgens met de kruimeldief het grove vuil wegzuigen. Dan met de tandenborstel, bij voorkeur een klein beetje vochtig, de rest van het toetsenbord schoonmaken. Nog een rondje met de kruimeldief om het losgekomen vuil weg te krijgen, even de toetsen laten drogen en ze kunnen er weer op.

Heb hem zelf toevallig ook schoongemaakt afgelopen weekend:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q5elV3gj6SQQN74GEwl6p27R/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok dan, ja is goed aangekomen. Volgende keer zet ik er wel een stofzuiger op, bij mij was die stuk minder vuil dan wat ik bij jou zie. Maar mooi clean jah. Heb em wel al een keer ondersteboven gehouden, nouja wel 3x, die fout maak ik niet meer. Hoe krijg je die spatie en shift eraf?

Maar ok, je moet dit kb dus liefde geven, thats all. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 30-04-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de foto lijkt het wel extremer dan het was hoor, is grotendeels stof dat door het licht op de foto overdreven duidelijk zichtbaar is. Ondersteboven houden is inderdaad geen goede oplossing, dan valt het in je keycaps en als je pech hebt terug naar beneden in de switch.

De spatie en shift zijn makkelijker te verwijderen dan het lijkt. Met de keycap puller trek je hem los van de switch (alleen van de switch!). Vervolgens met de puller niets meer doen want dan ga je forceren. Als je de toets vervolgens naar links beweegt kun je hem rechts losmaken van de stabilizer, daarna doe je hetzelfde maar dan de andere kant op en maak je hem ook links los van de stabilizer, that's it. Het er terug in plaatsen doe je hetzelfde maar dan in omgekeerde volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, en daarmee heb je mijn 5 euri voor je keycap waargemaakt, mooie adviezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zijn hier geen Qpad hè, ik bied wél service haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb dit topic uit en te na doorgespit en ik ben eigenlijk ook wel toe aan een 'echt' keyboard. (ooit >15 jaar geleden met de aloude IBM en Siemens ramplanken gewerkt d:)b )
Werk nu al met m'n zoveelste Logitech, is op zich niks mis mee, maar nu na 2 jaar begint ook weer de tekst van de toetsen te slijten. De 'A' is al bijna vervaagd en nog wat andere toetsen beginnen ook te slijten.
Dit is mijn huidige Logitech Illuminated Keyboard:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/assets/14557/14557.png

Nu zoek ik eigenlijk een Ducky DK9008 S2 met brown switches en witte LED verlichting.
Alleen in de pricewatch komt 'ie eigenlijk niet voor bij geen enkele (web)winkel. En via eBay bestellen kan wel, maar dan heb ik het idee dat ik wel mag dokken voor BTW + invoerrechten. :'(

Ik vond een nederlandse vertegenwoordiging:
http://www.mechanicalkeyboards.nl/
het lijkt erop dat zij de enige zijn die de Ducky's leveren?

Of weet iemand nog andere (betrouwbare) toko's? (en voor een fatsoenlijke prijs ;) )

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
MiBe schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 02:24:
[...]

Buiten het merk en de bouwkwaliteit zal het type switch hierin onbewust ook een rol spelen. Browns voelen imho sowieso goedkoper aan dan Blues, mede door de matige tactile feedback. Is qua eigenschappen en typervaring naar mijn idee ook de switch die het dichtst bij rubber domes in de buurt komen
Ben ik het wel mee eens, het is echt niet zo dat de Logitech zo slecht is, maar de blue switches zijn gewoon zoveel fijner om mee te werken.

Ik heb vanochtend nog even de o-rings van de 710 gehaald om te kijken of dat nog iets uitmaakt, maar het blijft inderdaad behoorlijk richting rubberdomes voelen. Jammer, vond de backlights en volumeknop wel handig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
MiBe schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:06:
Wat ik zelf altijd gebruik om mijn toetsenbord schoon te maken is, naast de keycap puller, een kruimeldief en een tandenborstel. Eerst even alle toetsen verwijderen, die kun je vast in een sopje leggen. Vervolgens met de kruimeldief het grove vuil wegzuigen. Dan met de tandenborstel, bij voorkeur een klein beetje vochtig, de rest van het toetsenbord schoonmaken. Nog een rondje met de kruimeldief om het losgekomen vuil weg te krijgen, even de toetsen laten drogen en ze kunnen er weer op.
Het grote voordeel van de Corsair K60: Even verticaal houden + kloppen, en de meeste meuk komt er uit vallen :)
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/peripherals/corsair/K60/K60_01.jpg
(als het nodig is kun je er ook nog een inbreker mee knock out meppen ;))

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 30-04-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn vriendin is inmiddels in het bezit van een K60. Die is nog helemaal nieuw en hoeft dus nog niet schoongemaakt te worden maar omdat de toetsen er meer op liggen dan erin lijkt me dat inderdaad eenvoudiger dan bij de meeste mechanische borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:16
ehtweak schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:38:
Ik vond een nederlandse vertegenwoordiging:
http://www.mechanicalkeyboards.nl/
het lijkt erop dat zij de enige zijn die de Ducky's leveren?

Of weet iemand nog andere (betrouwbare) toko's? (en voor een fatsoenlijke prijs ;) )
zie:
http://tweakers.net/shopr...ards-holland/shopreviews/
(=incl mijn positieve oordeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Fantomas schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:44:
Ik heb vanochtend nog even de o-rings van de 710 gehaald om te kijken of dat nog iets uitmaakt, maar het blijft inderdaad behoorlijk richting rubberdomes voelen.
In welk opzicht? Mijn browns vind ik zoveel fijner dan rubber domes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novium
Vanochtend, na nog wat wikken en wegen, de knoop doorgehakt en een Razer Blackwidow Tenkeyless bestelt. Zal waarschijnlijk overmorgen aankomen (met een beetje geluk morgen al, maar dat lijkt me sterk). Ben erg benieuwd hoe hij mij gaat bevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
unfor schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:58:
[...]

Het grote voordeel van de Corsair K60: Even verticaal houden + kloppen, en de meeste meuk komt er uit vallen :)
[afbeelding]
(als het nodig is kun je er ook nog een inbreker mee knock out meppen ;))
Die hebben reds, maar ok, tenminste wel voor 90 bij 1 zaak te koop in NL, en 1 zaak is genoeg. Netjus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sjah schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:48:
[...]

Die hebben reds, maar ok, tenminste wel voor 90 bij 1 zaak te koop in NL, en 1 zaak is genoeg. Netjus.
Wat is er mis met red switches dan? Ik heb daar specifiek voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

unfor schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:50:
[...]

Daar heb jij inderdaad voor gekozen. Persoonlijk vind ik de brown het lekkerst. Blues zijn imo te zwaar, waardoor mijn hand verkrampt en ik type erg veel dus wil wat feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:50:
[...]

Reds verder niets mis mee, maar een nadeel van de K60 (en K90) is wel dat een deel van het toetsenbord niet mechanisch is. Zo zijn de f-toetsen en het eiland boven de pijltjestoetsen niet uitgerust met MX Red, in het geval van de K90 is betreft het ook de macrotoetsen aan de zijkant. Voor mij was dat echt een deal-breaker, mijn vriendin vond het weer geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:33:
[...]

In welk opzicht? Mijn browns vind ik zoveel fijner dan rubber domes.
Oh, ze zijn nog steeds een stuk beter dan rubber domes. Als je echter van blues naar browns gaat dan is het net of de browns bijna geen tactile feedback hebben. Lijken dus wat dat betreft wel op rubber domes.

Raar eigenlijk, ik heb ook een toetsenbord met blacks en daar heb ik dat een stuk minder mee. Zelfs zonder click voelen die echt heel anders dan rubber domes. Wellicht ben ik gewoon verwend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:46
Is er al wat bekend over de beschikbaarheid van de Corsair K70 in de Benelux? Dat toetsenbord is inmiddels verkrijgbaar via de online store van Corsair, maar daar sta ik wat weigerachtig tegenover met betrekking tot garantie en terugsturen bij defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fantomas schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:37:
[...]

Oh, ze zijn nog steeds een stuk beter dan rubber domes. Als je echter van blues naar browns gaat dan is het net of de browns bijna geen tactile feedback hebben. Lijken dus wat dat betreft wel op rubber domes.

Raar eigenlijk, ik heb ook een toetsenbord met blacks en daar heb ik dat een stuk minder mee. Zelfs zonder click voelen die echt heel anders dan rubber domes. Wellicht ben ik gewoon verwend :)
Vind je dat raar? Ik vind het juist logisch. Rubber dome toetsen zijn niet lineair, iets dat MX Red en MX Black wel zijn, hierdoor voelen die switches sowieso heel anders aan. Bij MX Blue zorgt de klik ervoor dat je veel meer voelbare feedback hebt dan bij MX Brown, dat maakt het grootste verschil en zorgt er tevens voor dat Browns qua gevoel verreweg het meest overeen komen met rubber dome van alle veelvoorkomende Cherry MX switches. Neemt overigens niet weg dat ze kwalitatief uiteraard een stuk beter zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Niet online
Flying schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:35:
Is er al wat bekend over de beschikbaarheid van de Corsair K70 in de Benelux? Dat toetsenbord is inmiddels verkrijgbaar via de online store van Corsair, maar daar sta ik wat weigerachtig tegenover met betrekking tot garantie en terugsturen bij defecten.
ik heb gemaild met de importeur, hun antwoord:
Goedemiddag,

Ik heb even gebeld en heb te horen gekregen dat het keyboard ergens volgende maand zou komen.
Meestal betekend dat gewoon eind van de maand en dus eind mei.

Mocht ik verder nog iets kunnen doen hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet, With kind regards,
Jeffrey Roos
Sales Representative
Archimedesbaan 26
3439 ME NIEUWEGEIN

Dus nog even wachten, :P

[ Voor 7% gewijzigd door ccc456 op 02-05-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG op m'n laptop:
THCE ZQMU<ICEK BVR>OXWN F>OXW JMUMU?PS >OVRCE THCE LAZQY D>OG

Gaat hier iets fout bij Windows of bij de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:45:
THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG op m'n laptop:
THCE ZQMU<ICEK BVR>OXWN F>OXW JMUMU?PS >OVRCE THCE LAZQY D>OG

Gaat hier iets fout bij Windows of bij de hardware?
Bij de tweede keer is er iets fout gegaan met het bier denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
Ik denk dat het hardware is, ik weet geen software fout die dit gedrag kan verklaren.

Ik weet niet precies hoe het elektrisch schema van een toetsenbord eruit ziet, maar ik weet wel dat het werkt met een matrix van de rijen en de kolommen van toetsen. Wat dan opvalt is dat jouw laptop blijkbaar het verschil tussen de q-rij en de z rij (boven en onder de home-row) niet meer kan zien als je de twee shift-knoppen hebt ingedrukt.
Bij elke R komt er een V mee, bij elke M een U, altijd de letter die er precies onder/boven zit in dezelfde kolom. (behalve bij het T-B en N-Y zo te zien? Omdat die in het midden zitten :? )

De normale 2-key lock is juist gemaakt om in dit geval de knoppen die teveel zijn te blokkeren, en daardoor dit effect te omzeilen. Jouw laptop heeft blijkbaar een slecht geïmplementeerde toetsenbord controller (dus eigenlijk wel software, maar niet iets waar je zelf iets aan kan doen waarschijnlijk, meer de firmware van de microcontroller tussen je toetsenbord en je moederbord.) Of het is echt hardware, en er is ergens een kortsluiting tussen de twee rijen als je op de zijkanten (shift knoppen) drukt, lijkt me onwaarschijnlijk op een rubber-dome of scissor switch.

Of ik snap er niks van en het is het resultaat van een of ander spyware-pakket met een brak geïmplementeerde keylogger ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
ccc456 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:40:
[...]

ik heb gemaild met de importeur, hun antwoord:
Goedemiddag,

Ik heb even gebeld en heb te horen gekregen dat het keyboard ergens volgende maand zou komen.
Meestal betekend dat gewoon eind van de maand en dus eind mei.

Mocht ik verder nog iets kunnen doen hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet, With kind regards,
Jeffrey Roos
Sales Representative
Archimedesbaan 26
3439 ME NIEUWEGEIN

Dus nog even wachten, :P
Dat is best nog een eind. Dan zou ik toch overwegen te bestellen via de store, maar helaas geen paypal, enkel via cc en dat heb ik (en hoef ik) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Niet online
Flying schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:25:
[...]

Dat is best nog een eind. Dan zou ik toch overwegen te bestellen via de store, maar helaas geen paypal, enkel via cc en dat heb ik (en hoef ik) niet.
Als je besteld via de webstore wordt het totaal inclusief verzenden en TAXES! ongeveer 180 USD 8)7
Ik wacht russtig even af :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
Heb nog nergens een bericht op Tweakers gezien, maar MSI heeft nu ook 2 mechanische toetsenborden.
Beide toetsenborden hebben Cherry MX Red switches.

Hier meer info: http://www.msi.com/news-media/news/1544.html

Prijzen en dergelijke zijn nog niet bekend. Weet zelf niet wat ik hier moet van verwachten en of het misschien rebrands zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Flying schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:25:
[...]

Wat is het voordeel van die K70 over de K60 dan?
Backlit? Dat is een keer geinig om te zien, maar daarna kijk je er niet meer naar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
unfor schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Wat is het voordeel van die K70 over de K60 dan?
Backlit? Dat is een keer geinig om te zien, maar daarna kijk je er niet meer naar om.
Volledig mechanisch tegenover de K60 en backlit, een functie die ik op mijn G15v1 nog steeds enorm waardeer (i.t.t. de nutteloze display).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:53
Heeft iemand de Osmium van Gigabyte al in de bruine uitvoering gezien/tegen gekomen? Volgens de site van Gigabyte zou die beschikbaar moeten zijn maar ik ben hem nog niet tegen gekomen op het internet. Ik heb contact gehad met Gigabyte maar die snapten mijn vraag niet helemaal. Link naar de gigabyte site: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb mijn blank keycaps en o-ringen binnen van WASD keyboard.

De blank keycaps zien er echt heel gaaf uit. Het is minder ongemakkelijk dan ik verwacht had. Bij normaal typen merk ik helemaal niet dat er niks meer op het toetsenbord staat. Nu moet ik mezelf alleen nog dwingen om met tien vingers blind te gaan typen.

De o ringen zorgen voor een heel ander gevoel bij het typen. Het is echt een wereld van verschil. Het is moeilijk om uit te leggen, maar de ringetjes dwingen je om de toetsen niet meer tot de bodem in te drukken. Dit zorgt dat het typen veel lekkerder gaat en minder zinloos lawaai maakt. De clicky sound blijft, maar de klap als je de bodem raakt is verdwenen. Het klinkt en typt daardoor zo veel beter.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yH6AT7Lh.jpg
Foto's: http://imgur.com/a/kGHGT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
pientertje schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:31:
Ik heb mijn blank keycaps en o-ringen binnen van WASD keyboard.

De blank keycaps zien er echt heel gaaf uit. Het is minder ongemakkelijk dan ik verwacht had. Bij normaal typen merk ik helemaal niet dat er niks meer op het toetsenbord staat. Nu moet ik mezelf alleen nog dwingen om met tien vingers blind te gaan typen.

De o ringen zorgen voor een heel ander gevoel bij het typen. Het is echt een wereld van verschil. Het is moeilijk om uit te leggen, maar de ringetjes dwingen je om de toetsen niet meer tot de bodem in te drukken. Dit zorgt dat het typen veel lekkerder gaat en minder zinloos lawaai maakt. De clicky sound blijft, maar de klap als je de bodem raakt is verdwenen. Het klinkt en typt daardoor zo veel beter.

Foto's: http://imgur.com/a/kGHGT
Ik heb die O-rings op mijn red bordje, daar zou ik niet zonder kunnen. Maar op mijn blue's vind ik het juist weer niks...

Die keycaps zijn wel tof zeg! Ik vind het nog te duur om aan te schaffen... Vooral op mijn cm quickfire pro erger ik me aan het lettertype wat op de keycaps is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Welke o-rings had je? Ik heb de allerdunste van 0.2mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
zo net de razer blackwidow binnen en jeetje wat is dat lekker weer. Beetje ouderwets ibm toetsenborden gevoel. Heerlijk :)
Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.