Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:49
Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:04:
Ik kan je de Ducky Zero aanraden te kopen via http://www.mechanicalkeyboards.nl

Voldoet precies aan je eisen, alleen geen USB poorten op het toetsenbord. Anders moet je eens kijken naar nkon.nl. Die hebben nog wel eens qpads met USB voor 100 euro. ATM zijn ze alleen uitverkocht.
De Ducky Zero had ik ook al gezien maar ik vroeg me af of er nog andere goede alternatieven waren.

Niet dat ik het geen mooi toetsenbord vind maar een beetje keuze is wel zo fijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witkop525
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Razer Black Widow vind ik wel nice typen (ik had hem bij een vriend van me uitgeprobeerd), alleen vind ik die pittig prijzig en ben ik bang eerder voor de merk te betalen dan voor het product zelf, maar of dit waar is weet ik dus niet.

Have a nice day! :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

witkop525 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:11:
Razer Black Widow vind ik wel nice typen (ik had hem bij een vriend van me uitgeprobeerd), alleen vind ik die pittig prijzig en ben ik bang eerder voor de merk te betalen dan voor het product zelf, maar of dit waar is weet ik dus niet.
Daarnaast heeft de BlackWidow blue switches terwijl hij duidelijk aangeeft browns te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witkop525
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Gropah schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:24:
[...]

Daarnaast heeft de BlackWidow blue switches terwijl hij duidelijk aangeeft browns te willen.
Ja haha, ik bedoelde eigenlijk, dat het voor mezelf wel nice zou zijn. :P

Have a nice day! :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt eraan welke BlackWidow je geprobeerd hebt, de Stealth Edition beschikt wel degelijk over MX Brown.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Weet iemand of die het ook via een PS/2 adapter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05-2017
begintmeta schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:29:
[...]

Weet iemand of die het ook via een PS/2 adapter werkt?
Mijn Ducky Shine werkt via een PS/2 adapter, die zat meegeleverd in de doos (GoldPlated). Heb dit ook gevonden: http://mechanicalkeyboard...hp?l=product_detail&p=262. Dus het werkt wel degelijk met een PS/2 adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Daar staat niks over een PS/2 adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op die gelinkte pagina staat wel 'Interface PS/2 and USB', maar elders kan ik dat niet terugvinden en op diverse forums zijn berichten dat het wel werkt en dat het niet werkt.

Zijn er eigenlijk verschillende passieve adapters? Volgens mij deden die dingen allemaal hetzelfde (bepaalde usb-pinnen rechtstreeks met bepaalde PS/2-pinnen verbinden), maar ik heb dan ook weer ergens gelezen dat er toch verschillende combinaties zijn in die verbindingen...

Anders toch maar voor een toetsenbord gaan waar al een adapter bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
begintmeta schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:45:
Zijn er eigenlijk verschillende passieve adapters? Volgens mij deden die dingen allemaal hetzelfde (bepaalde usb-pinnen rechtstreeks met bepaalde PS/2-pinnen verbinden), maar ik heb dan ook weer ergens gelezen dat er toch verschillende combinaties zijn in die verbindingen...
De controller in het toetsenbord zelf moet zo'n adapter ook ondersteunen.
Waarom heb je PS/2 nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:57:
...
De controller in het toetsenbord zelf moet zo'n adapter ook ondersteunen.
Klopt, ik vermoed dat dat bij dit toetsenbord niet zo is, maar gezien de tegenstrijdige informatie zou ik het niet weten. Ik hoop dat iemand hier het weet (of even kan testen)
Waarom heb je PS/2 nodig?
Een oude KVM-switch en evt een oude computer. Daarnaast is een vrije USB-poort meer ook prima (maar doorgaans heb ik er genoeg vrij), en een toetsenbord op PS/2 kan eventueel ook makkelijker als wake-up device worden geconfigureerd.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 13-04-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,
Ik heb een kennis die graag een mechanisch toetsenbord wilt.
Ik heb zelf de CM strom Quickfire TK. Dus had voor het ook een quickfire serie toetsenbord in gedachten, echter zijn deze rond de €70. Al heeft iemand nog een toetsenbord over, zou deze dan overgenomen kunnen worden? Bedrag is n.o.t.k.
Andere opties mechanische toetsenborden zijn uiteraard ook welkom. Ligt aan het model en prijs of deze interessant is.

Als iemand hier een nieuw en relatief goedkoop mechanisch toetsenbord kent zou ik dat graag willen weten. Ik denk dat red cherry switches het beste zullen bevallen.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42
Veel goedkoper dan een quickfire TK ga je niet snel vinden, zelfs tweedehands wordt lastig denk ik.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
begintmeta schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:45:
Op die gelinkte pagina staat wel 'Interface PS/2 and USB', maar elders kan ik dat niet terugvinden en op diverse forums zijn berichten dat het wel werkt en dat het niet werkt.

Je kan beter gewoon even bellen met die kerel. Het is echt een relaxte gozer en kan je helpen met je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:53
mirno schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:51:
Hallo,
Ik heb een kennis die graag een mechanisch toetsenbord wilt.
Ik heb zelf de CM strom Quickfire TK. Dus had voor het ook een quickfire serie toetsenbord in gedachten, echter zijn deze rond de €70. Al heeft iemand nog een toetsenbord over, zou deze dan overgenomen kunnen worden? Bedrag is n.o.t.k.
Andere opties mechanische toetsenborden zijn uiteraard ook welkom. Ligt aan het model en prijs of deze interessant is.

Als iemand hier een nieuw en relatief goedkoop mechanisch toetsenbord kent zou ik dat graag willen weten. Ik denk dat red cherry switches het beste zullen bevallen.
klopt onder 60-70 euro ga je geen mechanische toetsenborden vinden, tijdje terug de steelseries 6gv2 gekocht voor iets meer dan 60 euro maar deze in de tussentijd alweer duurder geworden zag ik.

@hierboven, USB kan alsnog maar ongeveer 5-6 tegelijkertijd ingedrukte toetsen registreren, met ps/2 dus via bijvoorbeeld een usb naar ps/2 adapter kun je onbeperkt aantal toetsen indrukken tegelijkertijd en je toetsenbord zal deze allemaal registreren.

Zou dus zeker voor een mechanisch toetsenbord gaan met een ps/2 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42
Mja, zoals al vaker gezegd, waar heb je dan meer dan 6kro voor nodig? Ik zou het zo niet weten...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Ondertussen helaas een wat slechte ervaring met mijn CM Storm Quickfire Pro. De linker Windows Key/switch blijft plakken als je hem indrukt en komt maar met moeite omhoog, en mijn L-Shift heeft het nu ook zo nu en dan wat niet handig is in games waar het nodig is dat ik hem snel loslaat. Mijn Backspace ook realiseer ik me net.

Dacht ik maakt het even schoon misschien maar de key zelf is niks mis mee, het is echt de switch zelf en zie niet zo snel hoe ik daar iets van maintenance aan kan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pheace op 14-04-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vond dat de default keycaps van mijn Filco (met blue) wel erg snel slijten. De letters beginnen nu al te vervagen en de ze beginnen te glimmen. Ook maken de toetsen een ander geluid dan toen ze nieuwe waren. De 'e' klinkt en voelt minder scherp dan bijvoorbeeld de 'scroll lock'. Hoe is dat bij jullie?

Ik heb net blank keycaps en o-rings besteld voor mijn filco majestouch-2 met blues. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Scrtz schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:51:
@hierboven, USB kan alsnog maar ongeveer 5-6 tegelijkertijd ingedrukte toetsen registreren, met ps/2 dus via bijvoorbeeld een usb naar ps/2 adapter kun je onbeperkt aantal toetsen indrukken tegelijkertijd en je toetsenbord zal deze allemaal registreren.
De Ducky Zero heeft gewoon USB N-key Rollover.
En inderdaad, wanneer gebruik je > 6-key rollover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:53
Geen idee hoor haha :P maar liever het zekere voor het onzeker dus ik gebruik gewoon ps/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:26
Ik stond vrijdag in de MM in rotterdam. Lag daar een logitech bordje, dus ik vraag aan de verkoper wat voor keys zijn het.. Zie het niet zo snel op de doos staan.

Vervolgens gaat de verkoper het even navragen, komt hij terug.. De leds zijn in alle kleuren in te stellen! :F

Ik vraag vervolgens, ja maar welke switches zitten hierop. We hebben het hier over een mechanisch toetsenbord..

Verkoper.. : Wa is da? B)

[ Voor 20% gewijzigd door R0y. op 14-04-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
R0y. schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:46:
Ik stond vrijdag in de MM in rotterdam. Lag daar een logitech bordje, dus ik vraag aan de verkoper wat voor keys zijn het.. Zie het niet zo snel op de doos staan.

Vervolgens gaat de verkoper het even navragen, komt hij terug.. De leds zijn in alle kleuren in te stellen! :F

Ik vraag vervolgens, ja maar welke switches zitten hierop. We hebben het hier over een mechanisch toetsenbord..

Voor zover ik weet heeft Logitech alleen de G710+, die MX Browns met O-rings heeft. Deze heeft overigens alleen maar witte LEDs (die wel apart in te stellen zijn voor verschillende zones), waarschijnlijk verwarde de verkoper deze met de G19.

Ik heb er trouwens ook nog mee in m'n handen gestaan afgelopen vrijdag, toen ik m'n Roccat Alumic heb gekocht:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
FrankPC schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:47:
[...]

Voor zover ik weet heeft Logitech alleen de G710+, die MX Browns met O-rings heeft. Deze heeft overigens alleen maar witte LEDs (die wel apart in te stellen zijn voor verschillende zones), waarschijnlijk verwarde de verkoper deze met de G19.

Ik heb er trouwens ook nog mee in m'n handen gestaan afgelopen vrijdag, toen ik m'n Roccat Alumic heb gekocht:)
Je mag toch wel verwachten van iemand die op de afdeling werkt dat hij weet wat hij verkoopt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 13:05
R0y. schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:29:
[...]

Je mag toch wel verwachten van iemand die op de afdeling werkt dat hij weet wat hij verkoopt :')
Je maakt een grapje zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:49
Volgens mij is dat logitech bordje een mooi toetsenbord helaas is de prijs bijna 50 euro meer dan ik maximaal wil uitgeven. Echter zodra ik er van overtuigd ben dat een mechanisch toetsenbord iets voor mij is wil ik hem misschien kopen.

Voornamelijk vanwege mijn budget ga ik daarom denk ik komende week de Ducky Zero aanschaffen.

Alvast bedankt voor de hulp, ik zal proberen om binnenkort een revieuw te plaatsen van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:53
R0y. schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:46:

Je moet voor informatie (buiten de kleur om) niet bij de MM zijn ;) Nog steeds de gigabyte met bruine switches niet in europe gevonden trouwens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist de kleur (switches) wisten ze anders niet in dit geval :p

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 09:57
begintmeta schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:04:
[...]en een toetsenbord op PS/2 kan eventueel ook makkelijker als wake-up device worden geconfigureerd.
Dit is voorlopig het beste argument dat ik heb gehoord om de ps/2 aansluiting te gebruiken.

Ik was het alweer bijna vergeten hoe handig dat eigenlijk was, gewoon op de spatiebalk rammen om m'n pc aan te zetten. Misschien toch maar weer eens even mijn BIOS induiken straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu sinds januari van dit jaar mijn Qpad MK-85 maar het gaat me steeds meer tegenstaan. Waarom? Ik had al vrij snel last van een backspace die geheel willekeurig blijft hangen. Druk je de toets opnieuw in dan gaat het wel weer een tijd(je) goed. Sinds vandaag heb ik last van een piepende spatiebalk. Vreselijk irritant want die gebruik je na elk woord :D
Ik heb eigenlijk weinig zin om de boel uitelkaar te halen en zelf met olie aan de slag te moeten, maar voor een toetsenbord in deze prijsklasse valt het me echt tegen. Zelfs mijn G11 heeft het al die jaren zonder problemen gedaan. En echt heel veel heb ik er ook nog geen gebruik van gemaakt misschien 1,2 miljoen aanslagen ofzo.

Zijn er hier meer Qpad gebruikers die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:29:
Ik heb eigenlijk weinig zin om de boel uitelkaar te halen
Waarom dat? Een tweaker zou dat toch al lang gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
Je hebt 2 soorten tweakers>> de ene mod zijn case zelf, de ander koopt LianLi en bouwt hooguit de verlichting in. :)

Hoor zelf ook tot die 2e categorie.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 15-04-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
Olaf van der Spek schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:35:
Waarom dat? Een normaal mens zou dat gewoon onder de garantie gefixt willen hebben.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de recente berichten over Qpad borden in dit topic krijg ik toch steeds meer mijn bedenkingen bij de startpost.

Qpad heeft naast de verschillende switch-types ook verschillende lay-outs beschikbaar en biedt een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Vooral met de MK-50. Al zijn ook de MK80 en MK85 zeker geen slechte koop. Ze zijn makkelijk verkrijgbaar via hun eigen webshop of via groepsaankoop op geekhack.org

Ter vergelijking:

Razer heeft last van verschillende productiefouten waardoor dit toetsenbord een zeer slechte naam heeft gekregen. Er valt van alles over te vinden op internet. Sommige mensen zijn tevreden maar al bij al toch van bedenkelijke kwaliteit. Er is meestal een beter alternatief. Ze bieden wel verschillende switch-types.

Ik stond zelf ook altijd vrij positief tegenover Qpad, heb vooral erg goede ervaringen met hun muismatten (Aim, CT). Ik lees nu echter veel negatieve ervaringen van Tweakers, van kabelbreuk tot hangende toetsen. Ook het feit dat het bij een 9 maanden oud toetsenbord niet werd opgelost vind ik echt een gevalletje waardeloze service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MiBe schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:51:
Ook het feit dat het bij een 9 maanden oud toetsenbord niet werd opgelost vind ik echt een gevalletje waardeloze service.
Dat maakt het imho dan ook meteen een b-merk waar ik dan ook helemaal niets meer van zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je als fabrikant een beetje vertrouwen in de kwaliteit van je eigen product hebt mag je toch verwachten dat je er minstens één of eigenlijk zelfs wel twee jaar volledige garantie op geeft. Qua aftersales geeft Qpad nu zeker niet de indruk van een premium merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:35:
[...]

Ik ben geen standaard tweaker. Ik zet hooguit eens een nieuwe videokaart in mijn pc maar daar stopt het ook wel. Verder is dit toetsenbord 3 maanden oud en zou gewoon moeten werken, op de doos staat volgens mij dat het 50 miljoen aanslagen probleemloos mee zou moeten gaan. Ik had na een maand al last van een hangende backspace.

Ik ben niet iemand die direct om zijn garantierechten roept en was meer benieuwd of dit een gevalletje is van pech of dat er meer gebruikers zijn met dezelfde klachten. Want in dat geval zou ik denk ik sneller contact opnemen met de verkoper/fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:06:
Ik ben niet iemand die direct om zijn garantierechten roept en was meer benieuwd of dit een gevalletje is van pech of dat er meer gebruikers zijn met dezelfde klachten. Want in dat geval zou ik denk ik sneller contact opnemen met de verkoper/fabrikant.
Dat snap ik niet.

Gevalletje pech: wat doe je dan? Niks?
Komt vaker voor: wat doe je dan? Contact?

Je "moet" toch gewoon sowieso er een melding van maken waar je hem hebt gekocht. Is hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:14:
[...]

Dat snap ik niet.

Gevalletje pech: wat doe je dan? Niks?
Komt vaker voor: wat doe je dan? Contact?

Je "moet" toch gewoon sowieso er een melding van maken waar je hem hebt gekocht. Is hun probleem.
Ik wacht dat eerst meestal een tijdje af. Soms gaat iets gewoon weer weg. Dan is het me de moeite niet om direct alles om te ruilen of,zoals sommigen doen, stevige brieven te sturen waarin ze direct hun rechten opeisen.

Ik heb nu inmiddels wel een mailtje gestuurd, ben benieuwd naar de reactie :)

Binnen 10 minuten een reactie. Verzoek om betreffende knoppen los te halen en schoon te maken. Helpt dat niet dan kan ie omgeruild worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
R0y. schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:29:
[...]

Bij de MM? Nee, dat mag je niet verwachten. Van alle electronica zaken hebben de MM medewerkers toch wel de minste kennis... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ChojinZ schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:18:
Bij de MM? Nee, dat mag je niet verwachten. Van alle electronica zaken hebben de MM medewerkers toch wel de minste kennis... ;)
Mja, ze verkopen er ook wel een hoop dingen natuurlijk, lastig om dan van elk ding "alles" te weten. Verkoop zelf auto's maar als we een Hyundai in zouden ruilen weet ik daar ook niet specifiek álle dingen van. Vind het niet vreemd dat niet élke verkoper álles weet van élk artikel dat er op die afdeling ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik snap het ook wel, toen ik mijn Black widow bij Computerland kwam afhalen, zei die verkoper dat die ook ff de toetsen had geprobeerd, of ik het erg vond. Totaal niet, die mannen zien zo een exclusief toetsenbord ook amper voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Brad Pitt schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:25:
[...]

Mja, ze verkopen er ook wel een hoop dingen natuurlijk, lastig om dan van elk ding "alles" te weten. Verkoop zelf auto's maar als we een Hyundai in zouden ruilen weet ik daar ook niet specifiek álle dingen van. Vind het niet vreemd dat niet élke verkoper álles weet van élk artikel dat er op die afdeling ligt :)
Ow, ik neem ze het ook niet kwalijk.
De MM is zo goedkoop omdat ze op alles bezuinigen. Ook werknemers. Voor zo'n laag salaris mag je ook geen hoog gekwalificeerd personeel verwachten. En ik verwacht ook niet dat ze hele intensieve producttrainingen krijgen.
Vandaar ook dat het altijd verstandig is om van te voren je huiswerk te doen. Weet je in iedergeval zeker dat je goed geinformeerd bent. :)
Sjah schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:34:
Ik snap het ook wel, toen ik mijn Black widow bij Computerland kwam afhalen, zei die verkoper dat die ook ff de toetsen had geprobeerd, of ik het erg vond. Totaal niet, die mannen zien zo een exclusief toetsenbord ook amper voorbij komen.
Van een MM verwacht ik dat wel. Maar van een verkoper van een computerwinkel mag je wel wat meer verwachten. Tenzij de verkoper een tweaker was. Alleen dan is het te rechtvaardigen. 8)

Maargoed, we gaan offtopic. Terug naar de ramplanken! :9

[ Voor 23% gewijzigd door ChojinZ op 15-04-2013 20:59 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Brad Pitt schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:25:
[...]

Maar ik neem dan wel aan dat je weet over wat voor motorblok het gaat, of op ze minst.. Waar je het op moet zoeken!

Maar inderdaad, back on topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Laatst online: 26-11-2023
Na lang te hebben liggen twijfelen, heb ik dan toch besloten om van mijn Logitech Wave over te schakelen naar een mechanisch toetsenbord. Er is slechts 1 probleem: ik kan het juiste niet vinden. Ten einde raad kom ik mijn mede-tweakers hier om hulp vragen.

Wat ik graag zou zien op mijn tobo:
- Goede wrist-rest (mijn Wave heeft echt een geweldig zachte en toch robuste steun)
- Groene leds
- Numpad
- qwerty of azerty maakt niet uit
- liefst rond de 100 euro max, maar als de meerprijs een goede reden heeft, dan ga ik ervoor.

Qwa switches ben ik er nog niet uit. Ik weet alleszins dat ik geen blues wil, because wtf noise.
Browns hebben mijn voorkeur, maar ik weet niet goed wat ik moet verwachten bij de anderen. Geen enkele winkel in mijn buurt heeft verschillende switches (lang leve België ...) en een Media Markt is toch al 15 euro met de trein en hopen dat ze er iets hebben.
Ik heb al wel gelezen dat reds heel gevoelig zijn. Je kan je vingers er niet op laten rusten zonder dat je knoppen indrukt. Klopt dit daadwerkelijk?

De bordjes die ik heb gevonden die het dichtste bij mijn smaak liggen zijn de corsair K90 (verkeerde kleur leds en red switches) en de Razer Blackwidow (blue switches so no-no).

Voorstellen zouden dus goed helpen :)

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reds is gewoon een kwestie van wennen. Ik kan mijn vingers er best op laten rusten zonder ze in te drukken (6Gv2 RE), het is natuurlijk maar net hoe zwaar je op je toetsen rust. Browns zijn overigens net zo licht, het enige verschil is dat die niet lineair zijn maar (lichte) tactile feedback geven.

Waar wil je het toetsenbord voornamelijk gaan gebruiken? Dat is wel een belangrijk punt om een goede keuze qua switch en dus qua toetsenbord te maken. Ik typ namelijk zeer veel voor mijn werk en gebruik hiervoor Blue switches terwijl ik die voor de FPS spellen die ik speel weer vreselijk vindt en Red switches gebruik. Brown wordt door sommige, in mijn ogen ten onrechte, omschreven als 'veilige middenweg'. Ik zou echter toch proberen een plaats te vinden om verschillende switches uit te proberen voor je straks iets koopt dat in de praktijk erg tegen kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Bedankt voor je reactie. Het inzicht in de red switches helpt me enorm.
Ik ben programmeur en codeer dus af en toe wat thuis. Mijn hoofdgebruik is echter gaming.
De games die ik speel zijn League of Legends, World of Tanks en af en toe wat Guild Wars 2. Je mag er echter van uitgaan dat LoL mijn hoofdbezigheid is op mijn pc.

Van het uitproberen: ik zit er al een maand achter te zoeken en heb geen enkele winkel in mijn buurt gevonden die het zal toelaten of iets anders heeft dan red switches. Met in mijn buurt bedoel ik dan binnen het uur met de auto -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
whodares schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:18:
Na lang te hebben liggen twijfelen, heb ik dan toch besloten om van mijn Logitech Wave over te schakelen naar een mechanisch toetsenbord. Er is slechts 1 probleem: ik kan het juiste niet vinden. Ten einde raad kom ik mijn mede-tweakers hier om hulp vragen.

- Goede wrist-rest (mijn Wave heeft echt een geweldig zachte en toch robuste steun)
- Groene leds
- Numpad
- liefst rond de 100 euro max, maar als de meerprijs een goede reden heeft, dan ga ik ervoor.

Qwa switches ben ik er nog niet uit. Ik weet alleszins dat ik geen blues wil, because wtf noise.
Browns hebben mijn voorkeur, maar ik weet niet goed wat ik moet verwachten bij de anderen. Geen enkele winkel in mijn buurt heeft verschillende switches (lang leve België ...) en een Media Markt is toch al 15 euro met de trein en hopen dat ze er iets hebben.
Ik heb al wel gelezen dat reds heel gevoelig zijn. Je kan je vingers er niet op laten rusten zonder dat je knoppen indrukt. Klopt dit daadwerkelijk?

De bordjes die ik heb gevonden die het dichtste bij mijn smaak liggen zijn de corsair K90 (verkeerde kleur leds en red switches) en de Razer Blackwidow (blue switches so no-no).

Ik vond die o-rings erg veel schelen met geluid. Bij blue's hoor je nog wel duidelijk de "klik" maar als je de toets omlaag drukt houd de o-ring tegen dat de keycap tegen het plastic aankomt van het bord (wat ik dus met mijn red's had). O-rings zijn een aanrader imo.

Dat met de gevoeligheid ken ik totaal niet. Heb zelf een quickfire pro en ik kan daar gerust mijn vingers op laten rusten.

Op sommige website's verkopen ze ook losse pols steunen, zien er meestal erg degelijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ziet er goed uit en de prijs is ook best goed, vooral voor de greens (die zowat onvindbaar zijn op de reguliere markt (ja. MKH heeft nu toevallig een tijdelijk actie, maar normaal dus niet)). Punt is echter dat ze voor de US zijn aangekondigd en was CM Storm ook niet het merk dat de helft van zijn toetsenborden niet in de EU uitbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
whodares schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:18:

- Groene leds
- Numpad

Voor een wrist-rest moet je niet bij een mechanical keyboard, want dat heeft bijna geen enkel mechanical keyboard zover ik weet :) Ik weet wel dat de Steelseries 7G een wrist-rest heeft, maar voor mij ziet dat er een beetje lomp uit. Je kunt de wrist-rest wel loskoppelen van het keyboard (dat wist ik eerst niet eens) :) Nadeel echter is dat de standaaard 7G black switches heeft.

Met wat jij allemaal doet op je computer is een brown switch of red switch aan te raden. Ik heb geen ervaring met brown switch, maar ik vind de red switch prima! In het begin is het even wennen, maar dat is denk ik bij elke switch/mechanical keyboard zo.

Red zijn gevoelig, omdat ze vrij licht zijn, maar zo gevoelig zijn ze nu ook weer niet. Ik kan makkelijk mijn vingertoppen rusten op de keycaps en je moet ze toch minimaal halverwege indrukken, voordat het daadwerkelijk een toetsaanslag wordt.

Ik gebruik nu een Ducky DK9008 Shine 2 met red switches. Het went om geen wrist-rest te hebben, maar als je er per se één wilt, dan zou je zoiets toch apart moeten kopen (of de Steelseries 7G halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
De QPAD bordjes hebben een polststeun, maar de laaste pagina staat nou niet vol met goede dingen...

Edit:
Hier zijn losse te koop.. vind ze alleen niet goedkoop en vraag me af of ze hier ook kunnen leveren.
http://mechanicalkeyboard...ex.php?l=product_list&c=9

Nog duurder, maar wel in NL : http://www.mechanicalkeyboards.nl/accessoires

[ Voor 59% gewijzigd door R0y. op 16-04-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tr3bboR schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:48:
[...]

Voor een wrist-rest moet je niet bij een mechanical keyboard, want dat heeft bijna geen enkel mechanical keyboard zover ik weet :)
Er zijn best veel merken die wel mechanicals met wrist rest verkopen:
-Qpad
-Corsair
-ThermalTake
-xArmor
-Logitech

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Filco heeft ook een losse wrist rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 22:23
Ook Ducky heeft een wrist rest http://www.mechanicalkeyboards.nl/accessoires/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel grappig om te zien; die Ducky wrist rest is duurder dan mijn 6Gv2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Het lijkt er steeds meer en meer op dat ik beter een bordje koop met een aparte wrist rest als ik hier wat goed lees.
Die ducky shine 2 zie ik wel zitten, maar daar nog een rest bijkopen, wordt dan wel duur. Dat wordt dan al 185 euro waar mijn originele doelstelling rond de 100 was.
Ik vermoed al wel dat ik mijn doelstelling eerder rond de 150 moet zetten.

Het lijkt er ook steeds meer op dat ik de browns zal gebruiken als de optie er is. Als die optie er niet is,dan zijn de reds ook goed.
Dan heb ik natuurlijk nog geen groene ledjes :'(
Waarschijnlijk zal het voor mij de ducky shine 2 worden, tenzij iemand me kan wijzen naar een bord met bovenstaande voorwaarden. Ben altijd bereid meer te betalen dan de doelstelling als er een goede argumentatie achter zit.

Voor de groene leds: ik heb heel graag het gifgroen zoals dat bij de Razer muizen kan. Dat type groen zoek ik specifiek. Ik kan het echter nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Laatst online: 07-10 22:23
De groene leds staan wel in het lijstje maar je kunt het niet selecteren. :? http://www.mechanicalkeyboards.nl/dk9008-s2/1
En in dit http://imgur.com/a/6Ur2l album kun je zien hoe het er uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 10:53
Ik geloof dat komt doordat de groene leds uitverkocht/niet op voorraad zijn.

Ook al valt dit toetsenbord iets hoger uit dan eerste budget, Ducky is wel een topmerk als het gaat om toetsenborden.

[ Voor 10% gewijzigd door Rendiertje op 16-04-2013 16:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

luuj schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:10:
De groene leds staan wel in het lijstje maar je kunt het niet selecteren. :? http://www.mechanicalkeyboards.nl/dk9008-s2/1
Toch knap dat die gast van de foto's niet weet wat een keycap puller is. _O-

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terwijl hij de WASD-toetsen al door de rode keycaps vervangen heeft, daarbij zal hij dus ook wel onnodig moeilijk hebben zitten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MiBe schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:41:
Terwijl hij de WASD-toetsen al door de rode keycaps vervangen heeft, daarbij zal hij dus ook wel onnodig moeilijk hebben zitten doen :P
:Y

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
  • Laatst online: 05-10 10:19
Omdat ze eigenijk nergens zo in de winkel werden verkocht was het bekende klik toetsenbord van IBM iets van vroeger. Heerlijk typen en lomp degelijk. Eigenlijk bij toeval stuitte ik tijdens het zoeken voor een nieuwe muis op het woord mechanische toetsenborden en de link was gelegd.

Nog even wat rond gekeken want ik had naast een andere muis ook een ander tobo nodig, en vanaf het moment dat ik hier over gelezen had wist ik al wat het zou gaan worden :)

Ben uiteindelijk gekomen op een qpad mk-80, met blues. De blues was een gok en ik zat te twijfelen tussen blues en browns. Heb hem pas 2 uur, dus veel kan ik er niet over zeggen, behalve dan dat ik alleen de spatiebalk echt bottom, en dat het flink lichter lijkt te typen, maar zwaarder dan laptop.

Heb de Ducky (DK 2108) instap model overwogen, die kwam op 94incl. verzenden, en deze 106. Voordat extra geld heb je dan verlichting, polssteun, 2 usb en audio/microphone passthrough extra voor.

Achteraf blij dat ik voor deze ben gegaan. Met zo'n hoger profiel dan flat style toetsenbord heb ik namelijk toch de polssteun nodig :) Eerst zonder polssteun gedaan, maar dat voelde toch "raar". Bij de Ducky had ik dan waarschijnlijk apart nog die polssteun moeten bestellen. En de blauwe verlichting ziet er ook mooi uit.

Gisteravond via 10fingers even een testje gedaan, en zat er nu een paar wpm onder. 77 ipv 79. Kan ook variatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga dan nog maar even goed oefenen met 10fastfingers, mijn PR ligt op 141 WPM :P Ook MX Blue trouwens, Razer BlackWidow toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Ben nog aan het herstellen van een ongeluk :) die wpm's interesseren me niet zoveel, het denk werk is zoveel belangrijker :-) maar door dat ik de toets nu niet helemaal hoef in te drukken zal het wat beter voor mijn vingers zijn dan elke keer tegen de bodem te duwen van versleten rubber domes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
luuj schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:10:
Perfect. Gewoon perfect wat ik zocht. Nu ik die leds heb gezien, ben ik er helemaal weg van.

Bedankt iedereen voor de hulp bij het uitkiezen. Het zal voor mij dan toch een Ducky Shine 2 worden met browns.

fml, hebben ze die natuurlijk niet meer bij mechanicalkeyboards.nl. Iemand die een andere goede shop weet? De shops in de OP hebben precies geen Ducky of enkel met blauwe leds -.-

[ Voor 15% gewijzigd door whodares op 16-04-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Misschien even vragen wanneer ze weer op voorraad zijn, en dan beslissen wat je doet... toch import of wachten. Volgens mij zijn ze de enige reseller in NL. Keek net ff maar ook bij andere buitelandse sites zijn de groene niet op voorraad.

Ik keek nog ff op hun site, idd is green backlight+brown mx uitverkocht, maar voor green backlight+red mx staat hij op "berperkt op voorraad". Gewoon even mailen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
ChojinZ schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:04:
[...]

Er zijn best veel merken die wel mechanicals met wrist rest verkopen:
-Qpad
-Corsair
-ThermalTake
-xArmor
-Logitech

:)
OK, my bad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
whodares schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:45:
[...]

Perfect. Gewoon perfect wat ik zocht. Nu ik die leds heb gezien, ben ik er helemaal weg van.

Bedankt iedereen voor de hulp bij het uitkiezen. Het zal voor mij dan toch een Ducky Shine 2 worden met browns.

fml, hebben ze die natuurlijk niet meer bij mechanicalkeyboards.nl. Iemand die een andere goede shop weet? De shops in de OP hebben precies geen Ducky of enkel met blauwe leds -.-
Ik zou hem even opbellen (eenmanszaak), als het goed is zou hij rond deze tijd weer nieuwe browns bestellen, maar dan is het handig dat je via de telefoon af kan spreken dat hij er sowieso een voor je zal bestellen.

Als je per se een Ducky wilt, dan is hij ook de enige die het kan leveren in Nederland en omstreken, dus wat dat betreft ben je wel afhankelijk van hem. Je kan het altijd nog importeren van andere Ducky retailers, maar dan ben je denk ik meer tijd en geld aan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand al ervaring met de Tesoro toetsenborden?
Ik was dan vooral aan het kijken naar de Tesoro Durandal G1NL?

Ben op zoek naar iets met rode/oranje leds, brown cherry mx keys en geen toeters en bellen zoals G-keys, lcd schermpjes, etc.. Liefst zo simpel mogelijk en niet te breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:25:
Heeft hier iemand al ervaring met de Tesoro toetsenborden?
Ik was dan vooral aan het kijken naar de Tesoro Durandal G1NL?

Ben op zoek naar iets met rode/oranje leds, brown cherry mx keys en geen toeters en bellen zoals G-keys, lcd schermpjes, etc.. Liefst zo simpel mogelijk en niet te breed.
Ken ze niet, maar ik vind juist de look weer niet simpel...Ik vind eerder de ducky shine een simpele look (behalve de LED's dan, maar die kan je uitzetten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoe houden jullie je heerlijke bordjes schoon en stofvrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Volgens mij heeft mechanicalkeyboards de shine 2 nog op voorraad (volgens hun site) als je oranje led kiest + brown mx. Zou ze bellen. Die is echt zonder toeters en bellen.

nkon.nl waar ik mijn qpad vandaan heb gekregen (zondag besteld, maandag verzonden en vandaag ontvangen) heeft de qpad mk-85 niet op voorraad. Die is ook rood verlicht.

Vind zo de verlichting eigenlijk best mooi, mocht ik weer eens wat nodig hebben ga ik zeker voor een met verlichting, tenzij het bedrag een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
niet snacken bij je tobo :) en eerst handen wassen. Af en toe afstoffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja maar haal je/jullie de keys eraf, hoe moet dat bij zo een kb?

Ja ik wil nu wel ff rukken (;) ) maar toch maar niet zo impulsief zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 16-04-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Sjah schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:53:

Sommige hebben een puller, ander gebruik ik altijd iets stevigs en duns om als hefbook te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Gropah schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:59:
[...]

Sommige hebben een puller, ander gebruik ik altijd iets stevigs en duns om als hefbook te gebruiken.
Je hebt het niet over zijn sub text hoop ik? :)

Wanneer je toetsenbord echt vies is geworden kun je inderdaad alle toetsen eraf halen een sopje geven. Bij mijn tobo zit zo'n keycap-puller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Shine 2 brows met green leds pas in juni beschikbaar :( Zal dus nog even moeten wachten op mijn bordje.
Kan ook red switches gaan met green leds. Wat een keuzes toch.

Maar als ik het goed begrijp is het enige verschil tussen reds en browns het klikgevoel dat ik krijg als ik ongeveer halverwege keypress ben (bij reds dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

First I was like :o My favorite tobo with Green MX switches oOo but then I was like :| :'( => Artikel is geupdate met informatie dat dit model niet naar Nederland komt ;w

ERG jammer, want stiekem zou ik zo'n mini tobo'tje best wel als tweede tobo willen O+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
whodares schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:33:
Shine 2 brows met green leds pas in juni beschikbaar :( Zal dus nog even moeten wachten op mijn bordje.
Kan ook red switches gaan met green leds. Wat een keuzes toch.

Maar als ik het goed begrijp is het enige verschil tussen reds en browns het klikgevoel dat ik krijg als ik ongeveer halverwege keypress ben (bij reds dan)?
Volgens mij wel ja. Ik heb geen ervaring met andere switches, alleen met reds. Maar ik denk inderdaad dat het enige verschil is dat je hoort wanneer je toetsaanslag succesvol is (bijv. met blues en browns).

Voor de rest is het eigenlijk dus een voorkeur of je dat wilt/nodig hebt of niet. Helaas kan niemand dus voor je bepalen of brown of red beter voor je is. Ik zit zelf ook nog steeds een beetje te twijfelen of brown misschien niet beter is dan red. Aan de andere kant: ik heb blue switches uitgeprobeerd en ik zie niet in hoeverre een switch met feedback ervoor zorgt, dat ik beter ga typen dan met een switch zonder feedback. Uiteindelijk went alles namelijk :) Het maakt dus eigenlijk helemaal niet uit welke switch soort je neemt, ze zijn allemaal goed, alleen er is altijd wel 1 voordeel/nadeel wat een switch heeft t.o.v. een ander switch.

Denk ik dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tr3bboR schreef op woensdag 17 april 2013 @ 01:28:
[...]

Maar ik denk inderdaad dat het enige verschil is dat je hoort wanneer je toetsaanslag succesvol is (bijv. met blues en browns).
Het is bij Browns niet echt te horen wanneer je aanslag geregistreerd wordt, ze zijn immers niet clicky. Wel is het licht voelbaar. Bij Blue's is het zowel duidelijk voelbaar als hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
np! :)
Sjah schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:53:

2 boterham messen aan beide kanten van de cap en via hefboom werking ze eruit wippen. Gaat wonderbaarlijk goed en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 09:57
Er zijn een hoop keypullers te krijgen, en vaak zit er eentje bij een set toetsen of bij een KB.
Je kan het natuurlijk ook zelf in elkaar McGuyverren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Sjah schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:41:
Hoe houden jullie je heerlijke bordjes schoon en stofvrij?
Qpad bordje heb ik nog niet schoongemaakt (heb ik ook pas).

Bij me quickfire pro, alle keycaps eraf en even met zo'n stof ding over het tobo heen. Echt vieze keycaps heb ik nog niet gehad.. Al wil ik niet weten wat voor bacterien er bij mensen rond zwerft op de toetsenborden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ITEH1l.jpg

Ik heb 2 van die HPE-87 bordjes met Cherry blue's, 1 op werk en 1 voor thuis.
Echt heerlijke plankjes als je veel typed, die roze toetsen heb ik trouwens niet en dat lelijke stickertje rechts heb ik er ook afgehaald.
Ik had wel zeurende collega's verwacht want de blauwe toetsen zijn niet stil maar tot nu toe niets gehoord :)

Eigenlijke wilde ik een Happy Hacking Keyboard maar die prijs was me toch iets te hoog voor een matzwarte dus uiteindelijk voor 2 van deze gegaan via Ebay en dat scheelde dan nog de helft, nu na een half jaar nog zeer tevreden.

[ Voor 23% gewijzigd door Bierkameel op 18-04-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Bierkameel schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:07:
[afbeelding]

Echt heerlijke plankjes als je veel typed, die roze toetsen heb ik trouwens niet en dat lelijke stickertje rechts heb ik er ook afgehaald.
Ik had wel zeurende collega's verwacht want de blauwe toetsen zijn niet stil maar tot nu toe niets gehoord :)

Eigenlijke wilde ik een Happy Hacking Keyboard maar die prijs was me toch iets te hoog voor een matzwarte dus uiteindelijk voor 2 van deze gegaan via Ebay en dat scheelde dan nog de helft, nu na een half jaar nog zeer tevreden.
Is het nog te doen, zo zonder numpad? Thuis heb ik em niet nodig maar op mijn werk zou ik em wel missen.
Leuk bordje trouwens. Wat heeft hij gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Nou, maar even een update over mijn Corsair K90, nog steeds geen enkele issues, alles werkt goed en zonder problemen. Ook na enkele keren vocht erop etc blijft hij gewoon werken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiZu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 14:56
Net een mail gekregen van mechanicalkeyboards.nl. Waarschijnlijk wordt morgen mijn Ducky Zero met blue's bezorgd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De Ducky Zero cq DK2108 heeft overigens inderdaad geen PS/2 interface, IMHO jammer. Misschien heeft het iets met het bieden van NKRO-ondersteuning aan USB te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Ik had geen enkele ervaring met welke cherry mx dan ook. Nu na een dag op het werk met slechte toetsenborden is dit wel weer een verademing. Gelukkig werk ik morgen weer thuis :)

Verder merk ik dat de gewone toetsen al bijna niet meer bottom, en dat ik alleen licht geklik hoor van de blues zelf. Alleen de spatiebalk en de backspace gaan nog te hard. Eerst had ik in de winkel nog een logitech 710+ bekeken en bevoelt :) maar die vond ik niet mooi, en voor een lelijk bord wel erg duur. Uiteraaard is dat lelijk mijn mening, en wil niemand te kort doen.

Na het voelen aan dat toetsenbord al besloten om voor blues te gaan omdat ik er veel meer op typ dan spelletjes speel. Ben sowieso geen hardcore gamer, dus een mx red of mx black heb ik geen moment in overweging genomen. Vind 106 euro voor een verlicht mechanisch toetsenbord eigenijk wel goedkoop, en in sommige reviews hebben ze geen goed woord over over de polssteun, terwijl ik het lekker vind op dit toetsenbord.

Denk dat je je goed moet realiseren dat als je van een soort flat toetsenbord af komt, of veel met laptops werkt dat een mechanisch toetsenbord een stukje hoger is. Het gedeelte van de laptop waar de trackpad in zit is ook al een soort van polssteun, dus je handpalmen zitten daarbij op ongeveer gelijke hoogte als het toetsenbord. Zelf had ik daar eigeniljk niet over nagedacht en in eerste instantie de steun niet eens uitgepakt. Na een half uurtje er al onder gemonteerd en zal niet meer zonder willen.

Maar ja, dat is natuurlijk allemaal erg persoonlijke keuze. De kleur van de leds kon me niet zoveel schelen. Bij de qpad is het wel zo dat de secondary (shift) functies van de cijfer- en speciale teken toetsen naast elkaar ipv onder elkaar (zoals bij Ducky). Dit heeft als voordeel dat de led die ook goed verlicht. Staan ze onder elkaar zoals bij een aantal andere toetsenborden zal dat niet / nauwelijks verlicht zijn. Het hele woord backspace is bijv. bij de qpad ook niet verlicht.

Omdat de toetsenborden op het werk ook zo brak zijn ben ik nu eigenlijk wel op zoek naar een eigen toetsenbordje voor op het kantoor. Geen vaste werkplekken, dus hij zou dan het liefst ten key less moeten zijn en verplicht usb. (of met verloop stekkertje). En goedkoop :) Geen verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Bierkameel schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:07:
[afbeelding]

Waar heb je deze bordjes vandaan, en wat kosten ze? Dit is eigenijk wat ik zoek :) maar dan met Browns :) Verwacht ook zeurende collega's als ik met blues aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 15:57
Ik had nog wat tegoedbonnen van de mediamarkt. Gisteren maar een razer blackwidow 2013 tournament edition besteld via de website. Ik ben zelf niet echt fan van Razer maar dit bordje lijkt me wel mooi. De bonnen moesten toch een keer op.

Iemand hier ervaring met dit bordje? Er zitten trouwen cherry blue keys op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja ik heb em, maar niet de Tournament Edition, wat is het verschil? Je zal niet teleur gesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 07:15
mist het numpad gedeelte. Heb zelf de blackwidow 2013 tournament in de bestelling staan.
Wordt mijn eerste mechanische toetsenbord dus ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen geleden een nieuw mechanisch toetsenbordje gekocht. Een Cherry G84-4400. Lekker goedkoop (16 euro) en heeft ML switches.

Zou er niet de hele tijd op kunnen typen, maar voor in de collectie is het leuk (vooral de trackball aan de zijkant is grappig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh voor de mensen die nog een KBT Pure Pro willen:

https://www.massdrop.com/buy/kbt-pure-pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen die een BlackWidow Tournament Edition besteld hebben; mocht je alsnog je numpad missen houd ik me aanbevolen hem tegen één van mijn gewone BlackWidows te ruilen. Hoewel ik een numpad een hele fijne toevoeging vind is het toetsenbord eigenlijk gewoon te breed voor het niet al te brede bureautje op mijn studentenkamer.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:34:
Paar dagen geleden een nieuw mechanisch toetsenbordje gekocht. Een Cherry G84-4400. Lekker goedkoop (16 euro) en heeft ML switches.

Zou er niet de hele tijd op kunnen typen, maar voor in de collectie is het leuk (vooral de trackball aan de zijkant is grappig).
Waar heb je die voor dat bedrag nieuw kunnen kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:56:
Voor degenen die een BlackWidow Tournament Edition besteld hebben; mocht je alsnog je numpad missen houd ik me aanbevolen hem tegen één van mijn gewone BlackWidows te ruilen. Hoewel ik een numpad een hele fijne toevoeging vind is het toetsenbord eigenlijk gewoon te breed voor het niet al te brede bureautje op mijn studentenkamer.

[...]

Waar heb je die voor dat bedrag nieuw kunnen kopen dan?
Marktplaats. Weet niet of ik mag linken, maar ik heb het van deze vent gekocht. Heel snel verstuurd en goed verpakt in originele verpakking met manual. Toetsenbord stelt zelf niet veel voor, maar het is een leuk hebbedingetje.

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, voor dat geld wel leuk om die switches een keer uit te proberen. Was die 16 euro in- of exclusief verzending? Of had je hem opgehaald? De link mag officieel niet trouwens geloof ik maar in ieder geval bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:39:
Hmm, voor dat geld wel leuk om die switches een keer uit te proberen. Was die 16 euro in- of exclusief verzending? Of had je hem opgehaald? De link mag officieel niet trouwens geloof ik maar in ieder geval bedankt :P
Nouja ik had hem volgens mij iets van 19,25 maximaal. Ik weet het niet meer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Stvn21 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:52:
Ik had nog wat tegoedbonnen van de mediamarkt. Gisteren maar een razer blackwidow 2013 tournament edition besteld via de website. Ik ben zelf niet echt fan van Razer maar dit bordje lijkt me wel mooi. De bonnen moesten toch een keer op.

Iemand hier ervaring met dit bordje? Er zitten trouwen cherry blue keys op.
Ik krijg een heleboel spammeuk van Razer over acties en produkten, maar dit bordje heb ik nog nooit gezien, terwijl die wel fatsoenlijk tekoop is in Nederland 8)7 dus bedankt voor de tip!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.