Ik had geen enkele ervaring met welke cherry mx dan ook. Nu na een dag op het werk met slechte toetsenborden is dit wel weer een verademing. Gelukkig werk ik morgen weer thuis
Verder merk ik dat de gewone toetsen al bijna niet meer bottom, en dat ik alleen licht geklik hoor van de blues zelf. Alleen de spatiebalk en de backspace gaan nog te hard. Eerst had ik in de winkel nog een logitech 710+ bekeken en bevoelt

maar die vond ik niet mooi, en voor een lelijk bord wel erg duur. Uiteraaard is dat lelijk mijn mening, en wil niemand te kort doen.
Na het voelen aan dat toetsenbord al besloten om voor blues te gaan omdat ik er veel meer op typ dan spelletjes speel. Ben sowieso geen hardcore gamer, dus een mx red of mx black heb ik geen moment in overweging genomen. Vind 106 euro voor een verlicht mechanisch toetsenbord eigenijk wel goedkoop, en in sommige reviews hebben ze geen goed woord over over de polssteun, terwijl ik het lekker vind op dit toetsenbord.
Denk dat je je goed moet realiseren dat als je van een soort flat toetsenbord af komt, of veel met laptops werkt dat een mechanisch toetsenbord een stukje hoger is. Het gedeelte van de laptop waar de trackpad in zit is ook al een soort van polssteun, dus je handpalmen zitten daarbij op ongeveer gelijke hoogte als het toetsenbord. Zelf had ik daar eigeniljk niet over nagedacht en in eerste instantie de steun niet eens uitgepakt. Na een half uurtje er al onder gemonteerd en zal niet meer zonder willen.
Maar ja, dat is natuurlijk allemaal erg persoonlijke keuze. De kleur van de leds kon me niet zoveel schelen. Bij de qpad is het wel zo dat de secondary (shift) functies van de cijfer- en speciale teken toetsen naast elkaar ipv onder elkaar (zoals bij Ducky). Dit heeft als voordeel dat de led die ook goed verlicht. Staan ze onder elkaar zoals bij een aantal andere toetsenborden zal dat niet / nauwelijks verlicht zijn. Het hele woord backspace is bijv. bij de qpad ook niet verlicht.
Omdat de toetsenborden op het werk ook zo brak zijn ben ik nu eigenlijk wel op zoek naar een eigen toetsenbordje voor op het kantoor. Geen vaste werkplekken, dus hij zou dan het liefst ten key less moeten zijn en verplicht usb. (of met verloop stekkertje). En goedkoop

Geen verlichting.