Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb mijn unicomp toetsenbord binnen, ik vind het geweldig typen, nog beter dan mijn Steelseries 6gv2. Of ik er ook mee kan gamen, ik weet het nog niet. de 2kro is wat lastig met sprinten en springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 22:18
Nou ik kon zo snel geen plek vinden om de verschillende keys uit te proberen, maar mensen lijken over het algemeen goed tevreden te zijn over de reds dus ik heb een Quickfire Pro met reds besteld. Ben benieuwd! Bedankt nog voor alle adviezen.

[ Voor 9% gewijzigd door VmanS op 29-03-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik leopold keyboard in de EU kan kopen? Ik had deze gevonden:http://www.getdigital.de/products/Leopold_Tastatur, maar deze heeft een duitse layout.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 22:18
Weet iemand toevallig een goede arm/palm/wrist rest ? Ik merk wel dat ik dat mis bij dit nieuwe toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
Ik heb nu een paar dagen een Ducky Shine 2 met red switches. Fijn ding en hartstikke mooi!

Ik heb echter nooit ervaring met een mechanische toetsenbord gehad en ik weet dat het wennen is (heb paar jaar gewerkt/gespeeld op een Logitech Illuminated). De toetsen zijn lekker licht, maar soms druk ik wel eens een verkeerde knop in. Heb ik daar minder last van met de "zwaardere"/andere switches, zoals de blacks of browns of ligt het gewon aan gewenning? Vroeg ik me af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Je moet er gewoon nog aan wennen. Vergeet niet dat je de afgelopen jaren gewend bent om de toetsen tot de bodem te drukken. Iets wat je niet hoeft te doen bij mechanische toetsenborden. Met black switches zal het misschien iets sneller gaan om te wennen, want de kracht hiervoor ligt meer in lijn met membraan toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42
Ik merk met mijn reds nu ik een FPS speel (nou ja, fallout new vegas) inderdaad ook dat ik soms per ongeluk een knop indruk. Vooral de A heb ik de neiging om onbewust in te drukken dus ik beweeg regelmatig ineens naar links, alsof ik een of andere evenwichts-stoornis heb :)
Maar het is inderdaad even wennen, na een paar uur spelen wordt het al steeds minder.
Overigens, waar je wel aan merkt dat de quickfire tk wat goedkoper is, is in de keycaps. Sommige hebben wat meer relief dan de bedoeling is. Ik moet nog eens kijken of ik het er voorzichtig af kan krabben als ik de caps die hier last van hebben er af haal. Het is niet echt erg, maar je kan het wel merken, het is alsof het proces om de tekens uit te... branden? slijten? weet niet hoe cm het doet... maar alsof dat soms het verwijderde spul niet helemaal goed weghaalt maar een randje laat zitten.
Zolang ze echter niet zwaar gaan slijten (waardoor de hele keycap mogelijk licht zou gaan geven) heb ik er niet zo'n problemen mee.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Reds zijn inderdaad even wennen omdat ze aanzienlijk lichter zijn dan rubber dome en scissor switches die je eerst gebruikte. Je moet dus iets voorzichtiger zijn met het op de toets laten rusten van je vinger; dan loop je inderdaad het risico dat je hem indrukt :P Kom over twee weken nog maar een keer terug, ik denk dat je dan nergens meer last van hebt ;)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:40
Ben op zoek naar een kb, dat mijn typetyfus vermindert. Denk dat een kwaliteits klik-kB gaat helpen. Liefst heb ik wit, maar dat ga ik denk ik vergeten kunnen.

Dan de klik liefst zo luid mogelijk, via deze YT video werd ik verliefd op de Blue en de Alps >>> YouTube: 5 Mechanical Switch Sound Comparison - Cherry MX Brown Blue Black Red ALPS Welk Alps kb hij daar nou heeft weet ik niet, en de zoektoch naar Alps valt me zwaarder dan naar Cherry.

Maar dan het geld, tja de Steelseries is bij mij mycom èn te krijgen en te betalen. Was het geld het punt niet, dan werd het Das Keyboard.

Wat ik wel vind, allemaal is het stukken kleiner lijkt het dan die ouderwets goede IBM's van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:19
Ik ben nog steeds op zoek voor keycaps voor mijjn quickfire pro! Weet iemand nog een site/adres waar deze voor een leuke prijs te koop zijn.. Vind ze behoorlijk duur bij wasdkeyboards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:13
Ik ben opzoek naar een nieuwe ramplank voor mijn pc. Ik game en surf vooral op mijn pc, echt stukken schrijven doe ik op mijn werklaptop. Ik heb nu nog gewoon een elcheapo game tobo en ik ben toe aan wat nieuws. Mijn enige eis is eigenlijk dat ik een paar basis media toetsen kan bedienen zoals volume en volgende en vorige nummer. Macro toetsen heb ik in de tijd dat ik mijn huidige tobo heb maar zelden gebruikt dus dat is een nice to have maar geen dealbreaker.

Budget doet er niet echt toe als de plank het waard is.

Wat ik zelf tegen kwam:

corsair K90 (vooral design wat me aanspreekt)
CM quickfire TK
ducky zero

Ik heb 0 ervaring met mechanische toetsenborden maar van wat ik zo lees spreek brown en black mij het meeste aan omdat ik redelijk lomp typ :+

Waar ik eigenlijk vooral nog mee zit is het al dan wel of niet hebben van een wristrest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Crazyanz schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:00:
Ik ben opzoek naar een nieuwe ramplank voor mijn pc. Ik game en surf vooral op mijn pc, echt stukken schrijven doe ik op mijn werklaptop. Ik heb nu nog gewoon een elcheapo game tobo en ik ben toe aan wat nieuws. Mijn enige eis is eigenlijk dat ik een paar basis media toetsen kan bedienen zoals volume en volgende en vorige nummer. Macro toetsen heb ik in de tijd dat ik mijn huidige tobo heb maar zelden gebruikt dus dat is een nice to have maar geen dealbreaker.

Budget doet er niet echt toe als de plank het waard is.

Wat ik zelf tegen kwam:

corsair K90 (vooral design wat me aanspreekt)
CM quickfire TK
ducky zero

Ik heb 0 ervaring met mechanische toetsenborden maar van wat ik zo lees spreek brown en black mij het meeste aan omdat ik redelijk lomp typ :+

Waar ik eigenlijk vooral nog mee zit is het al dan wel of niet hebben van een wristrest.
Als je de keuze maakt om voor brown of black te gaan dan zou ik al direct een grote streep zetten door de K90. Deze heeft namelijk red switches. Als je echt goed wil testen welke switch voor jou het beste is, dan raad ik je toch aan om naar de winkel te gaan en daar even op de plankjes te rammen. ;) Ik ben zelf voor red switches gegaan en heb hier tot op heden totaal geen spijt van, al was het wel even wennen in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ditto voor de TK. Hij bevalt mij uitstekend, maar heeft ook reds.
Mediamarkt heeft soms wel een steelseries staan met blacks, ik heb zo in ieder geval geconcludeerd dat ik blacks te zwaar vind en ben nu heel happy met reds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
van de week maar eens langslopen na het werk dan. De TK zou er ook moeten zijn in brown,black en blue maar die heb ik nog nergens kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zijn tot op heden niet verkrijgbaar op de Nederlandse markt, betwijfel ook sterk of dat überhaupt nog gaat komen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, dus MM heeft nog wel ns ramplankes liggen om te voelen. Hoe zit dat met Saturn? Andere tips, ben bereid er voor te reizen...?

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 01-04-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
Sjah schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:09:
Ok, dus MM heeft nog wel ns ramplankes liggen om te voelen. Hoe zit dat met Saturn? Andere tips, en bereid er voor te reizen...?
Ik weet dat de Saturn in Groningen wel de Razer Blackwidow heeft (de Steelseries 7G ook denk ik, maar die zijn allemaal in verpakking), volgens mij hebben de Blackwidows wel blue switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Tja het hangt er ook maar net vanaf... De MM hier in Maastricht had niks, maar ben toen een keer naar MM Heerlen gereden en daar lagen de steelseries 7G, de Logitech G710+ en de Razer Blackwidow. De laatste zat in de verpakking maar heeft uitsparingen om een paar toetsen te kunnen testen.
Maar goed er is dus geen garantie, het is maar afwachten wat ze op een bepaald moment uitgestad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zane11 schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:51:
Als je de keuze maakt om voor brown of black te gaan dan zou ik al direct een grote streep zetten door de K90. Deze heeft namelijk red switches. Als je echt goed wil testen welke switch voor jou het beste is, dan raad ik je toch aan om naar de winkel te gaan en daar even op de plankjes te rammen. ;) Ik ben zelf voor red switches gegaan en heb hier tot op heden totaal geen spijt van, al was het wel even wennen in het begin.
Precies DAT heb ik toevallig vorige week gedaan bij Alternate waar een K90 stond : Ik vond het helemaal niks !!

Als ik het goed begrijp zijn de Red switches die daarin zitten heel licht en "feedbackloos" en man wat waren ze echt PRECIES DAT! :/ Verschrikkelijk... totaal niet fijn voor mij!

Dus nou mijn vraag : Bestaan er niet een soort Black switches, maar dan met de feedback en "clicky" van de Blue switches zodat ze zowel fijn typen als gamen ??

Of kom ik dan bij de Brown variant uit ? Die lijken me namelijk net zo licht als de Red switches en dat wil ik echt totaal niet :N

Anders moet ik maar gewoon 2 keyboards gebruiken net zoals ik 2 muizen heb :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er bestaan inderdaad een soort Black switches met de feedback en clicky van de Blues. Cherry MX Green om precies te zijn. Deze zijn echter ontzetten moeilijk te krijgen. Ik ken dan ook niemand die een bord met dergelijke switches in bezit heeft. In principe zijn de Greens identiek aan de Blues alleen zijn ze zwaarder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 10:52
Sinds een week typ ik op een blackwidow (blue dus) wat typpen die dingen heerlijk zeg! Het geluid valt op maar valt me nog erg mee, na de horrorverhalen die ik er soms over lees. Had ik veel eerder moeten doen zo een toetsenbord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
nero355 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 01:56:
[...]

Precies DAT heb ik toevallig vorige week gedaan bij Alternate waar een K90 stond : Ik vond het helemaal niks !!

Als ik het goed begrijp zijn de Red switches die daarin zitten heel licht en "feedbackloos" en man wat waren ze echt PRECIES DAT! :/ Verschrikkelijk... totaal niet fijn voor mij!

Dus nou mijn vraag : Bestaan er niet een soort Black switches, maar dan met de feedback en "clicky" van de Blue switches zodat ze zowel fijn typen als gamen ??

Of kom ik dan bij de Brown variant uit ? Die lijken me namelijk net zo licht als de Red switches en dat wil ik echt totaal niet :N

Anders moet ik maar gewoon 2 keyboards gebruiken net zoals ik 2 muizen heb :+
Ehm, kun je dan niet gewoon beter de blue switches gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 11:59
@nero355

Je kan het beste de blues nemen, vervolgens ga je naar de gamma en koop je siliconen-kit en die spuit je tussen de switches.

Geloof me dan gaan ze lekker zwaar en je hebt genoeg feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:17
of je koopt ineens een unicomp, die luid, zwaar en clicky is van aanslag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hmm, tx voor de heads-up naar de BlackWidow, 90 is betaalbaar voor een Blue lijkt me, of is er een reden waarom ik de dure ultimate versie zou (moeten) nemen?
Mycom gemailt, of ze hem kunnen leveren, hun kans om te laten zien dat ze goed zijn, een Salland zou namelijk zeker de moeite nemen om hem ff apart voor me op te laten halen bij de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
Sjah schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:57:
Hmm, tx voor de heads-up naar de BlackWidow, 90 is betaalbaar voor een Blue lijkt me, of is er een reden waarom ik de dure ultimate versie zou (moeten) nemen?
Mycom gemailt, of ze hem kunnen leveren, hun kans om te laten zien dat ze goed zijn, een Salland zou namelijk zeker de moeite nemen om hem ff apart voor me op te laten halen bij de importeur.
Nee, geen reden, tenzij je graag al je knoppen verlicht wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo iedereen
Ik ben op zoek naar een mechanisch keyboard.
Ik heb nu een g15 staan maar deze is me te lomp, ik moet met m'n armen een soort van uit elkaar zitten terwijl ik ze graag dichter bij elkaar heb. Ik heb een gamepad geprobeerd maar dit is ook niet helemaal ideaal: ik ben dus op zoek naar een nieuw toetsenbord.
In mijn hoofd had ik dus mijn numpad al opgegeven, maar ik las vandaag over het TK principe wat mij heel erg aanspreekt: ik gebruik mijn numpad al voor 3 getallen oid.

Welke lay-out wil je?
Normaal querty, het liefste niet met een kleine shift+\ maar met een grote shift, en ook een lange enter ipv een hoge enter (als het niet begrepen word licht ik dit toe)
Wil je met of zonder numpad?
Nou ik wil hem compact houden. Tegelijkertijd houd ik echt van het numpad. Het liefste dus met maar dan in een TK layout
Wil je backlight?
Welke MX Switch prefereer je?
Blauw lijkt mij het mooiste (hoorbare en voelbare aanslag). De feedback is voor mij eigenlijk erg belangrijk en een motivatie om mechanisch te gaan. Aan de andere hand lees ik dat het niet zo geschikt is voor gaming (fps in speciaal). Als het echt zo af te raden is dan neig ik denk ik naar rode switches (allhoewel ik dan nog niet zeker weet of ik wel het extra geld ga neerleggen voor een mechanische, feedback is best belangrijk voor mij)
Wat je is je budget?
In principe zo goedkoop mogelijk, maar dan niet dat je troep koopt. Ik weet als een van de beste dat (te) goedkoop duurkoop is.
Wil je macro toetsen?
Rechts absoluut niet, ik wil een compacte. Links mogen ze erop zitten, maar ik ga er niet extra voor betalen (ik heb die van mijn g15 nog nooit in 2 jaar gebruikt)
Doel van het keyboard?
Gamen. er word ook wel een hoop op getypt maar hiervoor koop ik geen toetsenbord, ik koop hem echt met gamen als doel (voornamelijk fps, ook wel wat "verhaalspellen' zoals crysis, tomb raider)
Wat weet je al?
Ik heb zelf de CM Storm Quickfire Tk gezien maar deze is (zover ik kan zien) alleen met rode switches verkijgbaar. Volgens mij voldoet deze aan al mijn eisen inclusief dat hij niet te duur is, op de switches na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVan79
  • Laatst online: 18-09 20:36
Afbeeldingslocatie: http://www.mechanicalkeyboards.nl/includes/resize.asp?website=implementatie&width=640&height=640&func=min&image=2633dec333e.jpg

Jongens, jongens. Vanaf 8 mei zijn deze prachttoetsenborden in voorraad (Nederlandse site).

Ze komen uit met zo'n beetje alle Cherry MX switch types. :9~
Ik ga zeker voor de greens.

http://www.mechanicalkeyboards.nl/ducky-dk9008g2-pro2/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Het is de CM quick fire geworden _/-\o_ heerlijk compact toetsenboard en ze hebben toch al mijn gewenste features erop weten te krijgen. Nog naar wat andere tobo's gekeken maar die waren me allemaal te lomp vergeleken met deze. Zal binnenkort wel een korte review plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gnd-tech.com/image/i/YdcLn.jpg

Ik heb trouwens ook al mijn potentiële volgende aankoop gezien :+ (razer orbweaver, ook mechanisch)

Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2013/01/Razer-Orbweaver.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 02-04-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Chevy>>> enthousiast werd ik gelijk van en greens, en die style 2 met dat wit. Maar de prijzen , die gooien wel roet in het eten.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 02-04-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChevyVan79 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:32:
[afbeelding]

Jongens, jongens. Vanaf 8 mei zijn deze prachttoetsenborden in voorraad (Nederlandse site).

Ze komen uit met zo'n beetje alle Cherry MX switch types. :9~
Ik ga zeker voor de greens.

http://www.mechanicalkeyboards.nl/ducky-dk9008g2-pro2/1
Als ze 'style 1' met Greens als TK uitbrengen ben ik om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

RoaDHouse schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:50:
@nero355

Je kan het beste de blues nemen, vervolgens ga je naar de gamma en koop je siliconen-kit en die spuit je tussen de switches.

Geloof me dan gaan ze lekker zwaar en je hebt genoeg feedback :)
Green switches is wat nero355 zoekt, tactile en sound feedback, en wat zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
roger128 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:17:
Ik heb zelf de CM Storm Quickfire Tk gezien maar deze is (zover ik kan zien) alleen met rode switches verkijgbaar. Volgens mij voldoet deze aan al mijn eisen inclusief dat hij niet te duur is, op de switches na dan.
Je kunt em bij amazon.com bestellen:
http://www.amazon.com/CM-...8-1&keywords=quickfire+tk
Is helaas wel wat duurder dan gewoon een red switch model hier kopen, en eventuele garantie afhandeling wordt moeilijk natuurlijk. Voor zover ik weet kun je in europa inderdaad alleen het red switch model krijgen (dat mij overigens wel uitstekend bevalt, maar switchkeuze is persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 01:56:

Ik heb ervaring met browns, niet met reds, maar volgens mij is dit geen probleem met browns. Je drukt toetsen echt niet per ongeluk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVan79
  • Laatst online: 18-09 20:36
MiBe schreef op woensdag 03 april 2013 @ 00:03:
[...]

Als ze 'style 1' met Greens als TK uitbrengen ben ik om.
Ja ik zie nu dat alleen style 3 met greens wordt uitgebracht. Dan moet ik die maar doen en ooit een keycap pakketje bestellen ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik dacht afgaande op de online omschrijvingen ook dat red switches niet mijn ding zouden zijn maar ik heb nu een dag de cm quickfire tk met red switches en ik ben er erg blij mee. Enige waar ik nog aan moet wennen is dat de toetsen erg stroef zijn maar dat zal wel nieuwigheid zijn. Typen gaat als een dollen. Ik moet meestal even wennen aan een nieuw toetsenbord maar ik was gelijk thuis op dit bordje, heerlijke toetsaanslag.

En ik heb ineens zeeën van ruimte op mijn bureau :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, mijn black Widow is binnen, ja dat TYPT wel. Vreemd genoeg zie ik led onderin midden niet branden, de lock lampjes doen dat wel. Misschien even software downloaden voor de macro-toetsen, was me niet bewust dat die erbij zaten. [edit]al gevonden....
Nu al absoluut geen spijt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 04-04-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Crazyanz schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:53:
Ik dacht afgaande op de online omschrijvingen ook dat red switches niet mijn ding zouden zijn maar ik heb nu een dag de cm quickfire tk met red switches en ik ben er erg blij mee. Enige waar ik nog aan moet wennen is dat de toetsen erg stroef zijn maar dat zal wel nieuwigheid zijn. Typen gaat als een dollen. Ik moet meestal even wennen aan een nieuw toetsenbord maar ik was gelijk thuis op dit bordje, heerlijke toetsaanslag.

En ik heb ineens zeeën van ruimte op mijn bureau :D
dit was bedoeld als een reactie naar mij geloof ik?
Ik twijfel erg, die tk is echt mooi maar ik weet niet of de rode switches me bevallen, ik denk dat de blauwe switches mij beter bevallen namelijk, vooral door de voelbare feedback...
Is er een model in nederland te krijgen met zowel de blauwe als de rode switches?
Is misschien niet helemaal eerlijk, maar via webshop mag er ten alle tijden binnen twee weken geretouneerd worden, bestel ik gewoon blauw en rood en dan kijk ik wat beter is, dan gaan ze allebij terug en dan weet ik wat ik graag heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Of gewoon eerst een kopen en pas als die niet bevalt terugsturen en de andere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Dat is echt enorm gierig en misbruik maken van retouren. Probeer iets uit voordat je het koopt ipv het te gebruiken en te retourneren.
Je gaat toch ook geen kleding kopen om er vervolgens 1 keer in uit te gaan en ze dan terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Mischa_NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:59:
Dat is echt enorm gierig en misbruik maken van retouren. Probeer iets uit voordat je het koopt ipv het te gebruiken en te retourneren.
Je gaat toch ook geen kleding kopen om er vervolgens 1 keer in uit te gaan en ze dan terug te sturen?
Nee, dit is juist een deel van de reden dat die wetgeving er is. In de winkel kun je het product proberen, in een webshop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11
Gropah schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:05:
[...]

Nee, dit is juist een deel van de reden dat die wetgeving er is. In de winkel kun je het product proberen, in een webshop niet.
imho is zomaar bestellen zonder eerst wat onderzoek te doen en dan retourneren "omdat het niet bevalt" en dan maar iets anders bestellen een doodvonnis voor veel webshops. Daarnaast mag je het product wel uitpakken maar niet gebruiken dus ik zie niet in hoe je het dan wilt proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Je mag het product wel proberen, je mag het niet meer gebruiken dan redelijkerwijs benodigd om te besluiten of je het product wilt houden of niet. Ik weet niet of het zo in de wet staat, maar zo heb ik het in ieder geval wel in meerdere algemene voorwaarden zien staan.
Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
algemene voorwaarden mycom.nl, en zij hebben die weer overgenomen van de nederlandse thuiswinkel organisatie, die ze opgesteld heeft in overleg met de consumentenbond.

Als je echter bv een mycom in de buurt hebt, dan zou ik het eerder even met hun bespreken, de toetsenborden bij hun laten afleveren, en dan in de winkel even testen. Als het toetsenbord wat je werkelijk wil hebben dan ook bij hun te krijgen is (bij voorkeur dus een van de modellen die je uitprobeert), dan zou ik em ook bij hun kopen en niet bv 5 euro proberen uit te sparen bij een andere webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11
Thuiswinkel is nogal klantgericht, de consumentenbond is iets meer kortaf:
Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:13

Fordox

00101010

het is ook puur aan de winkel die het aan bied. als zij het aanbieden, waarom niet gebruik van maken?
ik heb dat ook eerder gehad met een Iiyama scherm. 4allshop had m weer mooi in ontvangst genomen :)

en betreft mechanische keyboards vind ik het wel zo handig, je moet maar net kijken of de switch je wel bevalt (maar dan moet je ook niet elk toetsenbord aanschaffen en er dan een x aantal terug sturen. ik denk niet dat ze daar blij van worden)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
finraziel schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:46:
Je mag het product wel proberen, je mag het niet meer gebruiken dan redelijkerwijs benodigd om te besluiten of je het product wilt houden of niet. Ik weet niet of het zo in de wet staat, maar zo heb ik het in ieder geval wel in meerdere algemene voorwaarden zien staan.

[...]

algemene voorwaarden mycom.nl, en zij hebben die weer overgenomen van de nederlandse thuiswinkel organisatie, die ze opgesteld heeft in overleg met de consumentenbond.

Als je echter bv een mycom in de buurt hebt, dan zou ik het eerder even met hun bespreken, de toetsenborden bij hun laten afleveren, en dan in de winkel even testen. Als het toetsenbord wat je werkelijk wil hebben dan ook bij hun te krijgen is (bij voorkeur dus een van de modellen die je uitprobeert), dan zou ik em ook bij hun kopen en niet bv 5 euro proberen uit te sparen bij een andere webshop.
Dat is denk ik de beste manier, als je het gewoon netjes aangeeft kom je ook niet voor verassingen te staan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
roger128 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:16:
[...]

dit was bedoeld als een reactie naar mij geloof ik?
Ik twijfel erg, die tk is echt mooi maar ik weet niet of de rode switches me bevallen, ik denk dat de blauwe switches mij beter bevallen namelijk, vooral door de voelbare feedback...
Is er een model in nederland te krijgen met zowel de blauwe als de rode switches?
Is misschien niet helemaal eerlijk, maar via webshop mag er ten alle tijden binnen twee weken geretouneerd worden, bestel ik gewoon blauw en rood en dan kijk ik wat beter is, dan gaan ze allebij terug en dan weet ik wat ik graag heb
Of je gaat naar bv de mediamarkt en probeerd daar een willekeurig toetsenbord met red en blue switches. Ik dacht afgaand op alles wat online stond ook dat rood niets voor mij zou zijn, maar zo blijkt maar weer dat je soms niet te veel moet lezen maar gewoon iets proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Dat klopt inderdaad, je moet het echt uitproberen. Op basis van wat ik online las dacht ik dat ik brown het fijnste zou vinden of misschien blue. Uit werkelijk proberen bleek dat juist die feedback halverwege (niet het geluid, maar het verschil in druk over de lengte van het indrukken) voor mij helemaal niets was. Het had me bijna helemaal van het idee afgebracht om een mechanisch keyboard te kopen. Ben nu echter heel blij met mijn mx red bordje.
Andere mensen zweren echter weer bij wel feedback, dus het is volkomen persoonlijk. Voor elk switchtype vind je wel mensen die dat het absoluut beste ooit vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb de blue op de blind gekocht, de meest groffe aanslag leek mij wel wat, en geen spijt van. Ik ga ooit (heeft geen prioriteit) nog wel ns andere proberen, zeker de greens die hier gehypt zijn. En mocht ik wat beters tegenkomen, een keyboard als dit is een zeer gewild kado voor mijn vrienden, dus dat geef ik dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ja, je kunt natuurlijk altijd geluk hebben als je op de gok een keyboard bestelt, het kan net precies de switch voor jou zijn. Ik voelde me met de ducky shine 2 met mx browns echter alsof ik een enorme misser gemaakt had en was erg blij dat ik hem gewoon terug mocht sturen. Zegt niks over de ducky, prima keyboard en andere mensen zullen er heel happy mee zijn, maar het geeft maar aan dat het niet altijd zo is dat mechanisch sowieso altijd beter is als je van rubber dome af komt. Het is gewoon heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
finraziel schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:46:
Ja, je kunt natuurlijk altijd geluk hebben als je op de gok een keyboard bestelt,
Op de gok is een beetje overdreven, het is op z'n minst een (weloverwogen) keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik wil graag de CM Storm Trigger (met brown of blue switches) bestellen, maar heb al gemerkt dat die dus niet in Nederland te kopen zijn; alleen in het buitenland bij Amazon. Kan ik deze dus gewoon naar Nederland laten verzenden? En komt daar nog iets bij kijken (extra belasting of verzendkosten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Kijk even of je hem niet via amazon.co.uk kan krijgen. Dat is binnen de EU dus dan weet je precies wat je besteld. Als je het uit amerika laat komen komt er 12,50 + 21% bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Olaf van der Spek schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:12:
[...]

Op de gok is een beetje overdreven, het is op z'n minst een (weloverwogen) keuze.
Dank dat je het voor me opneemt. Maar ik moet het ook 'n beetje voor finraziel opnemen, vergeleken met echt voelen en proberen, was dit een gok, hoeveel je je ook inleest. Enige wat ik wist is dat ik oud-Ibm kb gevoel zocht, en dat kreeg ik ook. Maarja, uitproberen is moeilijk in deze tijd van snel en vluchtig, en vaak online, consumeren/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Via een tweaker de QPAD-mk80 overgenomen (blue switches). Heb ook nog de CM quickfire pro (red) maar dat qpad bordje typt toch heerlijk!

Bovenop me red switches zitten o-rings van WASD, volgens mij de blauwe! Ik dacht deze ook nodig te gaan hebben voor de blauwe, heb het even getest maar dan typt het echt voor geen meter meer!

Qpad.. Aanrader tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

Crazyanz schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:49:
Kijk even of je hem niet via amazon.co.uk kan krijgen. Dat is binnen de EU dus dan weet je precies wat je besteld. Als je het uit amerika laat komen komt er 12,50 + 21% bij
Dankje voor de tip, ik heb 'm daar nu besteld. Het totaal bedrag was toch nog $141, jammer genoeg. Amazon.co.uk rekent kennelijk $15,90 voor het verzenden naar Nederland. Amazon.com was eigenlijk goedkoper achteraf (ervan uitgaande dat de verzendkosten daar €12,50 zijn), namelijk €122 met alles erbij. Ze vertellen de hoge verzendkosten natuurlijk als je eigenlijk wel moet betalen :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
even een vraagje. Ik ben van plan zo'n ''duur'' toetsenbord te gaan aanschaffen voor mijn vrouw die erg veel last van haar vingers krijgt als zij veel moet typen. Zal een mechanisch toetsenbord hierin kunnen helpen, gezien ik lees dat de toetsaanslagen sneller geregistreerd worden. Ze heeft namelijke en vorm van Reuma in haar vingers/handen.

Ze gebruikt momenteel ''dragon'' software om via spraak letters op het scherm te krijgen. In bepaalde situaties is het echter van belang dat zij kan typen, gezien haar werk. Kan iemand mij vertellen welk mechanisch toetsenbord de snelste/lichtste toetsregistratie heeft, die het minst belastbaar zijn voor de vingers?

dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 15:47
Dat zullen toetsenborden met cherry mx red zijn. Ik zou je vrouw wel eerst laten testen of het echt werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
beast1909 schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:55:
Dat zullen toetsenborden met cherry mx red zijn. Ik zou je vrouw wel eerst laten testen of het echt werkt!
Dankje, ik ga even koekeloeren. Enig idee welke fysieke winkels deze Keyboards verkopen bijv; mediamarkt? (staat niks op hun site namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:13

Fordox

00101010

boeles schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:56:
[...]

Dankje, ik ga even koekeloeren. Enig idee welke fysieke winkels deze Keyboards verkopen bijv; mediamarkt? (staat niks op hun site namelijk)
de gigabyte mechanische plank heeft ook mx-red switches.
aivia osmium oid heete dat ding

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Fordox schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:07:
[...]

de gigabyte mechanische plank heeft ook mx-red switches.
aivia osmium oid heete dat ding
Thnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Bij mediamarkt varieert het nogal wat ze hebben (vooral wat ze ook opgesteld hebben zodat je het kunt uitproberen). Toen ik er echter een stel bij hun vond hadden ze mx blacks, browns en blues, maar geen reds. Browns en blues zouden echter ongeveer evenveel kracht moeten kosten als reds, dus dat is misschien ook het proberen waard. Blacks zijn specifiek zwaarder dus dat lijkt me niks voor haar.
De mycom kan ook van alles leveren maar moet het meestal wel bestellen (daar zit geen koopverplichting aan vast maar bespreek het wel even vantevoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
finraziel schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:40:
Bij mediamarkt varieert het nogal wat ze hebben (vooral wat ze ook opgesteld hebben zodat je het kunt uitproberen). Toen ik er echter een stel bij hun vond hadden ze mx blacks, browns en blues, maar geen reds. Browns en blues zouden echter ongeveer evenveel kracht moeten kosten als reds, dus dat is misschien ook het proberen waard. Blacks zijn specifiek zwaarder dus dat lijkt me niks voor haar.
De mycom kan ook van alles leveren maar moet het meestal wel bestellen (daar zit geen koopverplichting aan vast maar bespreek het wel even vantevoren).
We gaan met koopavond even op onderzoek uit, deze ''mx dingen'' houd ik in gedachte om over door te vragen. Van belang is dat ze het inderdaad kan testen etc. Mes snijd aan beide kanten, kwa gaming zou het ook beter zijn (gezien ik nog wel eens een spelletje speel :-))

Thnx voor de tips en info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Beste allemaal.
Ik zoek een tenkeyless toetsenbord voor 100 euro met brown switches. Iemand een idee voor een goed toetsenbord voor die prijs en die makkelijk te bestellen is? (In de EU, dus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hmm, ik werk nu een wat langer stuk uit op mijn laptop, voorheen was ik altijd erg blij met mijn laptop toetsenbord, daar denk ik nu iets anders over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Nu schijnt (volgens GigaByte) de Aivia Osmium ook met Brown switches beschikbaar te zijn (http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4179#ov)

Ik heb nog geen geluk gehad met het vinden van een shop die deze kan leveren, iemand deze al eens in het wild gezien?

Het toetsenbord heeft alles wat ik wil, alleen is eigenlijk alleen maar met Red switches te vinden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scylin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik ben aan het beslissen wat voor toetsenbord ik ga nemen als mijn nieuwe aankoop, en ik ben nogal aan het twijfelen over welk toetsenbord ik ga nemen. Ik heb momenteel een Razer Lycosa, en die heeft me goed gediend, maar hij begint ondertussen toch wel een beetje af te breken.

Ik heb de lijst ingevuld, en ik zou graag aanbevelingen horen :)

Welke lay-out wil je?
US Classic 104 keys
http://www.wasdkeyboards....outs/wasd_104_classic.jpg

Met

Wil je backlight?
Het liefste wel, en dan wel het hele board, het mag ook zonder, maar het liefst met.

Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Brown en Red switches, aangezien ik ook wel eens behoorlijke rapporten moet typen voor school vraag ik me af of ik echt voor red moet gaan of er tussenin moet gaan zitten met brown, ik vraag me af of die zogenoemde hobbel waar de key overheen moet als ik m indruk me gaat irriteren. Misschien weet iemand in de buurt van Gouda een winkel waar ik ze beiden zou kunnen testen?

Wat je is je budget?
100-150 euro, liever 100 als 150 euro :)

Wil je macro toetsen?
Ik vraag me af of ik ze zou gebruiken, het maakt mij niet uit of ze er op of niet op zitten. Toetsen om mn muziek mee te kunnen veranderen zouden wel fijn zijn.

Doel van het keyboard?
Het meerendeel zal toch wel gamen worden, maar heb ook een behoorlijk aantal rapporten dat geschreven moet worden.

Wat weet je al?
Ik heb zitten kijken naar:
Filco Majestouch 2
Das Keyboard Model S - Weet alleen niet welke versie dan, ik zag de ultimate silent, ultimate en professional, kon niet echt het verschil vinden.
Ducky DK9008 S2 - Beetje prijzig, maar zag er wel heel interessant uit
Ducky Zero DK2108 - Helaas geen backlighting
Razer Black Widow - Heb gelezen dat dit niet echt een goeie keuze is? Veel problemen?
Qpad MK-85 - Heel erg prijzig, bovenop de al dure prijs ook nog eens 20 euro bezorgkosten, misschien weet iemand een winkel waar ze wat goedkoper te vinden zijn?

Ik heb al behoorlijk wat dingen gelezen over mechanische toetsenborden, en aangezien ik binnenkort weer een jaartje ouder word dacht ik eens na te gaan denken over een goeie investering voor mijn computer accesoires.

Alvast bedankt,

Scylin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Scylin schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:01:
Ik ben aan het beslissen wat voor toetsenbord ik ga nemen als mijn nieuwe aankoop, en ik ben nogal aan het twijfelen over welk toetsenbord ik ga nemen. Ik heb momenteel een Razer Lycosa, en die heeft me goed gediend, maar hij begint ondertussen toch wel een beetje af te breken.

Ik heb de lijst ingevuld, en ik zou graag aanbevelingen horen :)

Welke lay-out wil je?
US Classic 104 keys
http://www.wasdkeyboards....outs/wasd_104_classic.jpg

Met

Wil je backlight?
Het liefste wel, en dan wel het hele board, het mag ook zonder, maar het liefst met.

Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Brown en Red switches, aangezien ik ook wel eens behoorlijke rapporten moet typen voor school vraag ik me af of ik echt voor red moet gaan of er tussenin moet gaan zitten met brown, ik vraag me af of die zogenoemde hobbel waar de key overheen moet als ik m indruk me gaat irriteren. Misschien weet iemand in de buurt van Gouda een winkel waar ik ze beiden zou kunnen testen?

Wat je is je budget?
100-150 euro, liever 100 als 150 euro :)

Wil je macro toetsen?
Ik vraag me af of ik ze zou gebruiken, het maakt mij niet uit of ze er op of niet op zitten. Toetsen om mn muziek mee te kunnen veranderen zouden wel fijn zijn.

Doel van het keyboard?
Het meerendeel zal toch wel gamen worden, maar heb ook een behoorlijk aantal rapporten dat geschreven moet worden.

Wat weet je al?
Ik heb zitten kijken naar:
Filco Majestouch 2
Das Keyboard Model S - Weet alleen niet welke versie dan, ik zag de ultimate silent, ultimate en professional, kon niet echt het verschil vinden.
Ducky DK9008 S2 - Beetje prijzig, maar zag er wel heel interessant uit
Ducky Zero DK2108 - Helaas geen backlighting
Razer Black Widow - Heb gelezen dat dit niet echt een goeie keuze is? Veel problemen?
Qpad MK-85 - Heel erg prijzig, bovenop de al dure prijs ook nog eens 20 euro bezorgkosten, misschien weet iemand een winkel waar ze wat goedkoper te vinden zijn?

Ik heb al behoorlijk wat dingen gelezen over mechanische toetsenborden, en aangezien ik binnenkort weer een jaartje ouder word dacht ik eens na te gaan denken over een goeie investering voor mijn computer accesoires.

Alvast bedankt,

Scylin
Ik zie de Qpad MK-85 in je lijstje staan, dit weekend de MK-80 mogen ontvangen (paar posts naar boven) en het is imo een aanrader! Voelt erg degelijk aan, en de afneembare polssteun is ook een plus punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scylin
R0y. schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:06:
[...]

Ik zie de Qpad MK-85 in je lijstje staan, dit weekend de MK-80 mogen ontvangen (paar posts naar boven) en het is imo een aanrader! Voelt erg degelijk aan, en de afneembare polssteun is ook een plus punt.
Bedankt voor je reactie!

Het probleem met de MK-80 is dat die alleen maar mx-blue keys heeft, en daar heb ik denk ik niks aan. De MK-80 is ook 130 euro (+20 euro verzendkosten), en de MK-85 is 150 euro (+20 euro verzendkosten), dat is in ieder geval zo op de website van Qpad zelf, ik weet niet waar jij m hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Scylin schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:10:
[...]

Het probleem met de MK-80 is dat die alleen maar mx-blue keys heeft [...]
Je kunt bij Qpad zelf als het goed is de switches uitzoeken. Daarnaast krijgt www.nkon.nl als het goed is deze week weer MK-80 met Brown switches binnen (en heeft die ze zelfs nu nog met Red op voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Scylin schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:10:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Het probleem met de MK-80 is dat die alleen maar mx-blue keys heeft, en daar heb ik denk ik niks aan. De MK-80 is ook 130 euro (+20 euro verzendkosten), en de MK-85 is 150 euro (+20 euro verzendkosten), dat is in ieder geval zo op de website van Qpad zelf, ik weet niet waar jij m hebt gekocht?
Via een tweaker, maar is nog als nieuw.

Zoals boven mij al staat, kan je via hun website volgens mij verschillende switches selecteren. Geen ervaring trouwens met nkon..

Edit:
Kijk eens bij nkon, en dan qpad-mk80 en de brown switches.. brown (not in stock) +€ 9.999,00 :9

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 09-04-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

JJerome schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:36:
[...]

Je kunt bij Qpad zelf als het goed is de switches uitzoeken. Daarnaast krijgt www.nkon.nl als het goed is deze week weer MK-80 met Brown switches binnen (en heeft die ze zelfs nu nog met Red op voorraad).
Zo te zien heeft die de MK-85 wel op voorraad met brown.

Verschil tussen MK-80 en MK-85:

MK-80
-Excellent build quality
-Soft-touch finish
-N Key Rollover: Full through PS/2 and 6 keys through USB
-Connectors: Gold plated connectors for extremely low latency
-Headset pass through
-Lighting: Individual LED backlight (num-, caps- en scroll-lock verlichting kan niet worden gedimd)
-Lighting features: "Four" levels of brightness (Off, Low, Medium, High)
-USB Hub: Two high speed USB 2.0 ports
-Audio ports: 3.5mm Headphone-out and microphone-in jacks

MK-85
-Excellent build quality
-Soft-touch finish
-N-key Roll-over: 64 key simultaneously via USB
-Connectors: Gold plated connectors for extremely low latency
-Audio pass-through
-Lighting: Individual LED back light (num-, caps- en scroll-lock verlichting kan niet worden gedimd)
-Lighting features: Four levels of brightness (Off, Low, Medium, High, Pulsating)
-USB Hub: Two high speed USB 2.0 ports
-Audio ports: 3.5mm Headphone-out and microphone-in jacks
-Software: Customizable profiles, programmable keys and macro recording

En de MK-85 onthoud de stand van de verlichting, de MK-80 is bij elke boot gereset.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
De mk-80 is met PS2! Dat is wel even opletten.. Ja, of je de rest interessant vind.. Voor dat prijsverschil ik niet! :)

Ik vind het eigenlijk wel een voordeel dat die verlichting reset! S'avonds gooi ik het aan, de volgende dag is het netjes uit als ik me pc opstart :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scylin
Bedankt voor alle reacties!

De Qpad MK-80 en MK-85 lijken me op het moment hele goede keuzes, maar misschien zijn er mensen die nog andere boards aan kunnen bevelen of hun ervaringen erover delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ducky Zero, tenzij je echt niet zonder backlight kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

R0y. schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:54:
De mk-80 is met PS2! Dat is wel even opletten.. Ja, of je de rest interessant vind.. Voor dat prijsverschil ik niet! :)

Ik vind het eigenlijk wel een voordeel dat die verlichting reset! S'avonds gooi ik het aan, de volgende dag is het netjes uit als ik me pc opstart :9
* MegaTronics heeft thuis geen enkel systeem meer met een PS/2 poort :p en daarbij zat ik bij de kerstactie op samenkopen.net met een MK-85 met red voor € 79.95. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Missen jullie nou dat ie ook gewoon via USB kan? Alleen heb je dan geen full key rollover, maar 'slechts' 6. Ik kan me eigenlijk echter geen situaties voorstellen waarbij je meer dan 6 knoppen tegelijk indrukt (tenzij misschien die hele oude PC games waarbij je met twee man op hetzelfde keyboard speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
finraziel schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:29:
Missen jullie nou dat ie ook gewoon via USB kan? Alleen heb je dan geen full key rollover, maar 'slechts' 6. Ik kan me eigenlijk echter geen situaties voorstellen waarbij je meer dan 6 knoppen tegelijk indrukt (tenzij misschien die hele oude PC games waarbij je met twee man op hetzelfde keyboard speelt).
Lego star wars!! oOo

Nee, ik maak er nooit gebruik van. Er zit ook een USB kabel bij hoor (MK-80) maar is dat niet voor de USB hub die in het bord zit? Ik heb ze iig beide aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zijn al die mechanische kb's zo heavy? Ik vind het geniaal, in deze tijd van alles maar licht (en dus goedkoop), maar mijn Black Widow voelt lekker zwaar aan, die verschuif je niet even per ongeluk. En als je ook de stof ziet waarvan die gemaakt is (?), lijkt wel keramiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:12

Rem

Mijn Qpad MK-80 heeft helaas last van een kapotte kabel, na 9 maanden gebruik. Dan zegt Qpad: Jammer joh, geen garantie. Balen! Op mijn vraag tegen vergoeding een nieuwe kabel op te sturen reageren ze (belachelijk imho) dat zij deze uberhaupt niet hebben.

Nu al een paar maanden een vervangede MK-85, maar vind blue switches echt veel fijner als rode! Iemand die wil ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na 9 maanden al geen garantie meer, die snap ik niet helemaal? Als je graag blauwe switches, wil; heb hier twee Razer BlackWidows. Mijn vriendin wil echter geen klikkend toetsenbord dus als je wil ruilen is er één van beschikbaar. Mijn 6Gv2 Red Edition krijgt ze niet namelijk :P is m'n LAN-plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

MiBe schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:29:
Na 9 maanden al geen garantie meer, die snap ik niet helemaal? Als je graag blauwe switches, wil; heb hier twee Razer BlackWidows. Mijn vriendin wil echter geen tikkend toetsenbord dus als je wil ruilen is er één van beschikbaar. Mijn 6Gv2 Red Edition krijgt ze niet namelijk :P is m'n LAN-plank.
Kabelbreuk na 6 maanden: zelf aantonen dat het niet door "slecht gebruik" komt.
Wat dus praktisch onmogelijk is.

Lekkere service hoor, een toetsenbord met nieuwprijs boven de 100 euro wat na 9 maanden stuk is afwimpelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 11:59
Rem schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:32:
[...]

Lekkere service hoor, een toetsenbord met nieuwprijs boven de 100 euro wat na 9 maanden stuk is afwimpelen...
Over welk toetsenbord (merk) hebben we het nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

RoaDHouse schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:13:
[...]

Over welk toetsenbord (merk) hebben we het nu ?
Qpad MK-80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Is die dan los te halen die kabel? Of hoe wil je die anders vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rem schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:32:
[...]

Zit er maar 6 maanden garantie op zo'n ding?! Bij mijn 6Gv2 zit er toch zeker een jaar op en bij mijn BlackWidow zelfs 2 jaar (staat op de factuur althans, weet niet of dit fabrieksgarantie is; kan ook via cdromland zijn). Je mag van een mechanisch toetsenbord ook wel verwachten dat ze dat met groot gemak halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

R0y. schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:30:
[...]

Is die dan los te halen die kabel? Of hoe wil je die anders vervangen.
Tobo losschroeven, kabel zit gewoon met een enkele connector vast die je gemakkelijk los kan halen.
MiBe schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:36:
[...]
Zit er maar 6 maanden garantie op zo'n ding?! Bij mijn 6Gv2 zit er toch zeker een jaar op en bij mijn BlackWidow zelfs 2 jaar (staat op de factuur althans, weet niet of dit fabrieksgarantie is; kan ook via cdromland zijn). Je mag van een mechanisch toetsenbord ook wel verwachten dat ze dat met groot gemak halen.
De bewijslast verschuift na 6 maanden. Dit betekent dat na 6 maanden IK aan moet tonen dat het NIET mijn schuld is als ik garantie wil claimen. Bij kabelbreuk is dat nogal lastig en Qpad ging dus niet akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar geld qua garantie niet de Nederlandse wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Arnlith schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:06:
Kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar geld qua garantie niet de Nederlandse wet?
AFAIK, is dat de nederlandse wet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Nou, wat ik heb begrepen is dat in het eerste jaar de fabrikant / winkel verantwoordelijk om aan te tonen dat het niet jouw schuld is en in het tweede jaar ligt de verantwoordelijkheid bij jou. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk is het überhaupt belachelijk dat deze discussie met de fabrikant gevoerd dient te worden. Het minste wat je toch mag verwachten van een fabrikant van mechanische toetsenborden (wat per definitie al het hogere segment qua toetsenborden is) is dat ze het bij een product dan slechts 9 maanden oud is gewoon oplossen. Doe je dat als fabrikant niet zit er echt iets mis in je service en ga je klanten kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:46
MiBe schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:15:
Doe je dat als fabrikant niet zit er echt iets mis in je service en ga je klanten kwijtraken.
Hier sowieso al de eerste :) Zou compleet para worden als mij dat na negen maanden zou overkomen. Next..!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wel apart dat in de samenkoopactie dit staat:

De garantie loopt via ons. Garantieafhandeling doen ze makkelijk over bij Qpad.. :?

Maar goed, mocht die van mij binnen twee jaar stuk gaan, klop ik bij nkon.nl aan, mogen zij het oplossen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Rem schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:24:
Nu al een paar maanden een vervangede MK-85, maar vind blue switches echt veel fijner als rode! Iemand die wil ruilen?
Waarom heb je weer een Qpad genomen na deze slechte ervaring met Qpad?
Heeft Qpad zelf de kabelbreuk vastgesteld?
Is sowieso slechte service en waarschijnlijk een slecht ontwerp.

[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-04-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Olaf van der Spek schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:38:
[...]

Waarom heb je weer een Qpad genomen na deze slechte ervaring met Qpad?
Heeft Qpad zelf de kabelbreuk vastgesteld?
Is sowieso slechte service en waarschijnlijk een slecht ontwerp.
Omdat ik hoopte dat de connector waar de kabel intern in gaat dezelfde zou zijn. Op die manier zou ik bij een defect van een van de twee toetsenborden de kabel in de oude kunnen stoppen.

De kabelbreuk heb ik zelf vastgesteld, was niet echt te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:49
Ik zal het eerst hier proberen, mocht dit niet op prijs gesteld worden zal ik een topic aanmaken specifiek voor mijn vraag.

Sinds ik fulltime werk ben ik veel meer gaan typen :) . Momenteel doe ik dit nog op een toetsenbord met rubber domes en dit werkt niet geweldig, toetsen die soms niet aanslaan of toetsen die hard aangedruk moeten worden, tot op de bodem als het ware, om aan te slaan.

Nu heb ik dit topic goed doorgelezen en heb ik zelf al een beetje rond gekeken. En ik ben tot de volgende conclusie gekomen. Dat ik graag mijn eerste mechanische toetsenbord wil aanschaffen.
Na een beetje rondkijken denk ik dat het slim is om te beginnen met Cherry MX Brown switches om te kijken of me dit aanspreekt.

Nou zou ik willen vragen of er goede suggesties zijn voor een beginnend mechanisch toetsenbord met de volgende eisen.
- Numeric keypad aanwezig.
- Cherry MX Brown switches.
- Mogelijkheid tot USB aansluiting.
- Prijs, €80 - €100

Verder is er nog de wens naar USB poorten die voldoende zijn voor een standaard USB te gebruiken (dus niet het laden van mobiele apparaten).

Jullie mogen mij ook een PM sturen met suggesties.
Bij voorbaat dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik kan je de Ducky Zero aanraden te kopen via http://www.mechanicalkeyboards.nl

Voldoet precies aan je eisen, alleen geen USB poorten op het toetsenbord. Anders moet je eens kijken naar nkon.nl. Die hebben nog wel eens qpads met USB voor 100 euro. ATM zijn ze alleen uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Doen eigenlijk alle mechanische toetsenborden het ook met een ps/2 adapter? Ik zoek een niet te duur model dat op een ps/2 poort aangesloten kan worden, De Cherry G80-3000 die ik had deed het in ider geval op een ps/2, maar waar dat toetsenbord is gebleven... En nieuw kan ik die niet vinden in een uitvoering die ik wil. Dan kom ik bij QPAD of Ducky uit voor een betaalbaar bord, doen die het met ps/2 adapter?
Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.