Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-08 21:12
Mijn lokale Mediamarkt heeft geen van allen staan :( Mediamarkt Blijmer Arena had in ieder geval de Blackwidow 2013 versie staan. Weet niet zeker of ze de Steelseries (black) en 710+ (brown) hadden staan. Zou verder niet weten welk bedrijf van alles 1 heeft liggen. Neem anders ff contact op met Mechanicalkeyboards.nl (Wendell), bij hem kan je eventueel de verschillende switches proberen (in Ede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
djryan87 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:13:
Mijn lokale Mediamarkt heeft geen van allen staan :( Mediamarkt Blijmer Arena had in ieder geval de Blackwidow 2013 versie staan. Weet niet zeker of ze de Steelseries (black) en 710+ (brown) hadden staan. Zou verder niet weten welk bedrijf van alles 1 heeft liggen. Neem anders ff contact op met Mechanicalkeyboards.nl (Wendell), bij hem kan je eventueel de verschillende switches proberen (in Ede)
Vanaf de plek waar ik woon naar Ede is ongeveer 150 km rijden dus dat wordt hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
PascalDutch schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:29:
[...]

Vanaf de plek waar ik woon naar Ede is ongeveer 150 km rijden dus dat wordt hem niet.
Das balen, voor mij 120 km, dus daar kon ik helaas ook geen gebruik van maken. Misschien dat iemand anders nog een idee heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
djryan87 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:32:
[...]

Das balen, voor mij 120 km, dus daar kon ik helaas ook geen gebruik van maken. Misschien dat iemand anders nog een idee heeft? :)
Laten we hopen en anders maar gewoon een toetsenbord kopen die mij het beste lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar woon je precies? Wie weet woon je bij een Tweaker in de buurt die verschillende mechanische toetsenborden heeft liggen. Ik heb MX Blue en MX Red, omgeving Zwolle. Komen uitproberen mag altijd :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
MiBe schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:09:
Waar woon je precies? Wie weet woon je bij een Tweaker in de buurt die verschillende mechanische toetsenborden heeft liggen. Ik heb MX Blue en MX Red, omgeving Zwolle. Komen uitproberen mag altijd :)
Haha woon in Coevorden, maar ik denk dat het de MX Blue gaat worden vanwege de tactile feedback en het lage indrukpunt (weet zo snel niet hoe dat heet) want zat net toevallig een spelletje te doen op een Logitech Wave en die reageert veel te traag en het reset point is ook veel te hoog donders irritand in spellen als StepMania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
En vanwegen het klik geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Weet alleen nog niet precies welk merk :P Is het als FPS gamer trouwens wel verstandig om de Blue switches te nemen aa gezien het reset point heel hoog licht volgens de OP dan zouden de Red of de Brown switches geschikter zijn toch?

[ Voor 69% gewijzigd door PascalDutch op 21-03-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red en Black zijn juist geschikt voor FPS omdat ze lineair zijn. Tactile feedback is fijn bij typen maar eerder een nadeel bij shooters, al helemaal in geval van double-tappen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
MiBe schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:27:
Red en Black zijn juist geschikt voor FPS omdat ze lineair zijn. Tactile feedback is fijn bij typen maar eerder een nadeel bij shooters, al helemaal in geval van double-tappen.
Double tappen? En Brown is toch een beetje er tussenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
brown is tactile feedback, maar zonder de klik. Voor fps zou ik voor cherry mx red gaan, ik heb blacks, en krijg altijd last van mijn pink van het sprinten(shift indrukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
royb3 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:56:
brown is tactile feedback, maar zonder de klik. Voor fps zou ik voor cherry mx red gaan, ik heb blacks, en krijg altijd last van mijn pink van het sprinten(shift indrukken).
Haha okey maar die is wel gewoon geschikt voor af en toe een word documentje typen toch?
EDIT: Ik zit een beetje op youtube en alles te kijken en als ik zo zie kiezen de meeste mensen die net hun eerste mechanische bord hebben voor Blue.
Wil dan trouwens misschien de Ducky Zero kopen mooi bord goedkoop en schijnt degelijk te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door PascalDutch op 21-03-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk vind ik Browns eigenlijk voor geen van beiden écht geschikt. Alle mechanische switches typen naar mijn mening overigens wel beter dan iedere willekeurige rubberdome of scissor. Wil je er dus echt goed op kunnen gamen zijn Reds een goede keuze zoals royb3 al aangaf en voor typwerk zijn ze tevens beter dan reguliere toetsenborden. Vind je typwerk heel belangrijk (zoals ik voor mijn werk) is MX Blue mijn inziens de beste keuze. Dat is ook de reden dat ik twee mechanische toetsenborden heb. Met MX Blue voor thuis en MX Red voor LAN-party's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11
PascalDutch schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:06:
[...]
Haha okey maar die is wel gewoon geschikt voor af en toe een word documentje typen toch?
EDIT: Ik zit een beetje op youtube en alles te kijken en als ik zo zie kiezen de meeste mensen die net hun eerste mechanische bord hebben voor Blue.
Wil dan trouwens misschien de Ducky Zero kopen mooi bord goedkoop en schijnt degelijk te zijn.
Ducky heeft uitstekende keyboards maar de keuze tussen blue/brown/black of red switches is een heel ander verhaal: ze zijn allemaal prima geschikt en in alle opzichten beter als een rubber dome keyboard, maar hebben wel hun specifieke voordelen/specialiteit. Wat dat betreft slaat MiBe de spijker op zijn kop denk ik: blues: het beste voor typwerk, red/black voor fps/gamen. Uiteraard is eea wel nogal afhankelijk van persoonlijke voorkeuren ook, dus eerst ergens wat keyboards/switches proberen lijkt me wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:13
Hoop dat Corsair nu eens stopt met het aankondigen van nieuwe toetsenborden, maar de aangekondigde toetsenborden ook echt op de markt brengt. In januari de aankondiging van de K95, bijna eind maart is er nog geen spoor van. Zou het met K70 ook zo lang gaan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:10
http://www.corsair.com/us...yboard-and-mice-unleashed
The Vengeance K95 gaming keyboard is expected to be available early spring with a suggested retail price of $149.99.
Vooralsnog kunnen ze gewoon nog op schema liggen voor zover wij weten... Ik hoop wel ook dat ze dit waar kunnen maken (al beloven ze niks hier, ze spreken een verwachting uit).
Ik kan zo snel geen officieel press release voor de K70 vinden...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Ga de Ducky Zero DK2108 aanschaffen met MX Brown switches allemaal erg bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:13
finraziel schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:39:
http://www.corsair.com/us...yboard-and-mice-unleashed

[...]

Vooralsnog kunnen ze gewoon nog op schema liggen voor zover wij weten... Ik hoop wel ook dat ze dit waar kunnen maken (al beloven ze niks hier, ze spreken een verwachting uit).
Ik kan zo snel geen officieel press release voor de K70 vinden...
Misschien wel op schema, maar toch is het (ook al is dit geen uitzondering) het een lange periode om te wachten tussen aankondiging en beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 13:27

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

djryan87 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:13:
Voor de volledigheid; de Media Markt in Rotterdam heeft in ieder geval de Razer en de Steelseries staan. Saturn Antwerpen heeft de Razer ook, de 710 met browns weet ik niet zeker meer. Ze staan wel allemaal op de game afdeling die in sommige gevallen op een compleet andere verdieping/plek is dan waar de reguliere tobo's staan. Je moet het maar net weten.

Je kunt ook zo'n starterkit bestellen via WASD voor 12e. Maar ik betwijfel of je daar echt veel mee kunt qua gevoel voor het hele bord. Vooral leuk als je wilt customizen en de kleuren en kwaliteit van de caps wilt zien.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
Hallo heren, leuk forumtopic aan de gang hier!

Ik heb onlangs een SteelSeries 6gv2 gekocht, en daarvoor heb ik altijd een IBM Model M gehad. Echter heb ik mijn PC verkocht en op mijn laptop zit geen PS/2. Vandaar de SteelSeries.

Nou wilde ik eigenlijk de keycaps ofwel wit verven of de hele set vervangen met volledig witte keycaps. Er staan keycap setjes op http://www.wasdkeyboards.com/ maar ik weet niet of die keycaps op mijn toetsenbord passen. Heeft één van jullie hier wellicht ervaring mee?

Zelf de toetsen van een laagje verf voorzien is ook niet zo'n probleem, ik wil juist geen opdruk. Ik heb het eerder met el-cheapo rubberdome toetsenborden gedaan, maar het resultaat vond ik niet passen bij een toetsenbord van deze prijs. Hoe zou ik de toetsen op zo'n manier moeten verven dat het er netjes uitziet?

edit: Nog even verder gezocht en dit gevonden. http://www.wasdkeyboards.com/keycap-compatibility

Dan lijkt het erop dat ik ze zelf moet gaan kleuren.

[ Voor 8% gewijzigd door nehal3m op 22-03-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
nvm ;)

[ Voor 98% gewijzigd door djryan87 op 22-03-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Volgens mij passen alle caps op alle gangbare MX Switches, zou ze spuiten ofzo krijg je een mooie egale laag. Of laten poedercoaten is net wat je eraan wil besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
djryan87 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:34:
Ik ben toch nog steeds op zoek naar een TKL als 2e mechanische toetsenbord met cherry mx blue. Ik zie dat de Ducky s2 TKL van MKH uitverkocht zijn. Weet iemand toevallig of er van dat model een nieuwe shipment komt? Had ze al gemaild, maar nog geen reactie gehad helaas.
Dan moet je ff wachten op een reactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
canterwoodcore schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:32:

Ik heb onlangs een SteelSeries 6gv2 gekocht, en daarvoor heb ik altijd een IBM Model M gehad. Echter heb ik mijn PC verkocht en op mijn laptop zit geen PS/2. Vandaar de SteelSeries.

Nou wilde ik eigenlijk de keycaps ofwel wit verven of de hele set vervangen met volledig witte keycaps. Er staan keycap setjes op http://www.wasdkeyboards.com/ maar ik weet niet of die keycaps op mijn toetsenbord passen. Heeft één van jullie hier wellicht ervaring mee?

Zelf de toetsen van een laagje verf voorzien is ook niet zo'n probleem, ik wil juist geen opdruk. Ik heb het eerder met el-cheapo rubberdome toetsenborden gedaan, maar het resultaat vond ik niet passen bij een toetsenbord van deze prijs. Hoe zou ik de toetsen op zo'n manier moeten verven dat het er netjes uitziet?

edit: Nog even verder gezocht en dit gevonden. http://www.wasdkeyboards.com/keycap-compatibility

Ik heb wel een link op Taobao, maar daar heb je een agent voor nodig. Ik weet niet of je hiermee bekend bent. Deze zijn trouwens niet helemaal blank, maar gegraveerd. Het goede nieuws is dat ze maar een paar euro zijn.

Deze thread op geekhack kan je misschien nog verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
canterwoodcore schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:32:

Let wel op dat de steelseries 6gv2 geen standaard opmaak heeft. De enter is groter, de spatie heeft andere plaatsen waar de stabilizer komt.

Ik heb zelf de body(behuizing) wit gespoten, omdat het abs is kun je het (na wat opschuren) gewoon met acrylverf spuiten / verven. de keycaps wil ik zo laten als dat ze zijn. echter krijg je een , als je op de keycap met W drukt :) voor blind typen maakt het niet uit of er een opdruk op staat of niet. ze zijn met laser ge-etst, dus zou je ze niet moeten voelen.

je spiekt toch niet meer? :D

[ Voor 9% gewijzigd door royb3 op 22-03-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
FrankPC schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:08:
[...]

Ik heb wel een link op Taobao, maar daar heb je een agent voor nodig. Ik weet niet of je hiermee bekend bent. Deze zijn trouwens niet helemaal blank, maar gegraveerd. Het goede nieuws is dat ze maar een paar euro zijn.

Deze thread op geekhack kan je misschien nog verder helpen?
Die link ziet er wel veelbelovend uit, maar ik weet inderdaad niet wat je met agent bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
een taobao agent is een persoon dat de producten voor jou bestelt van taobao, en ze opstuurt. taobao doet zelf geen internationale zaken, maar is meer als een soort van marktplaats van china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
royb3 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:19:
een taobao agent is een persoon dat de producten voor jou bestelt van taobao, en ze opstuurt. taobao doet zelf geen internationale zaken, maar is meer als een soort van marktplaats van china.
Okay, dank voor de uitleg! Hoe onderneem ik zoiets? Heeft iemand hier misschien contact met een agent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
royb3 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:13:
[...]

Let wel op dat de steelseries 6gv2 geen standaard opmaak heeft. De enter is groter, de spatie heeft andere plaatsen waar de stabilizer komt.

Ik heb zelf de body(behuizing) wit gespoten, omdat het abs is kun je het (na wat opschuren) gewoon met acrylverf spuiten / verven. de keycaps wil ik zo laten als dat ze zijn. echter krijg je een , als je op de keycap met W drukt :) voor blind typen maakt het niet uit of er een opdruk op staat of niet. ze zijn met laser ge-etst, dus zou je ze niet moeten voelen.

je spiekt toch niet meer? :D
Nee hoor :P

Dus acrylverf. Zou ik dan elke toets moeten schuren denk je? De opdruk is wel voelbaar... Morgen maar even langs de bouwmarkt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nou, ik heb mijn toetsenbord ook binnen hoor. Heel verhaal en tevens ook het eerste grootte stuk wat ik type op mijn Ducky G2/Pro met Blues. Hou je vast.

Ik had, zoals al eerder aangegeven hier, een Ducky Zero met Brown switches besteld op 15 maart bij Mechanical Keyboards Holland. Hierop kreeg ik de vraag of het erg was om een week te wachten, want de toetsenborden stonden nog in Taiwan. Natuurlijk geen probleem, aangezien ik het zelfs langer had verwacht doordat er op de website stond dat ze niet meer leverbaar waren

Ergens midden in de week had ik echter nog een kans gehad om met een blue switch toetsenbord te typen. Dit beviel dermate goed dat ik eigenlijk over wou naar blue switch (vanaf browns dus). Wendell hier over gemaild en dat leek wel te kunnen. Donderdag avond kreeg ik echter een mail dat het helaas niet meer mogelijk was, maar dat hij nog wel contact zou opnemen en dat we er wel uit konden komen. Geen probleem, kan gebeuren, ik vraag eigenlijk ook gewoon te veel van Wendell/MKH.

De volgende dag (vrijdag/vandaag) was er nog geen mail om 3 uur. Wat er echter wel was, was een pakketbezorger van TNT, die met een doos stond. Of ik even wou tekenen? Waarvoor, ik verwachtte niet echt iets. Doos aangenomen en mijn naam stond er op. Opengemaakt en wat zat daar dus in? Een Ducky DK9008G2/Pro met blue switches en blue light. Wat een verrassing. Ik verwachtte een mail, geen duurder toetsenbord :D Wendell gemaild om te vragen hoe het nou precies zat, maar dit was zijn oplossing. Zoals jullie misschien wel begrijpen, totaal geen problemen mee :)

Kan persoonlijk niet anders zeggen dat het tot nu toe erg goed bevalt, maar dat dubbele letters nog wel even wennen is, omdat je je vingers daarvoor iets meer moet optillen dan verwacht. Een echt uitgebreid review komt hopelijk tzt wel op tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heh, goed verhaal, nog een reden om de lui achter MechKeyHolland de centjes te gunnen. Ik weet in ieder geval waar ik een volgend keyboard vandaan ga halen. Lucky Gropah. ;)

Geniet ervan, en lekker fanatiek die review gaan typen met die nieuwe ramplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Mooie en strakke plankjes! Jammer dat ze overal die eend in moeten verwerken... Al moet je je merk toch ergens kwijt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Persoonlijk vind ik de eend van de Ducky Zero ook een stukje mooier en moderner dan die van de andere modellen, maar de eend van andere modellen is ook nog best awesome. Daarnaast; Het zijn modderf*kk*ng eenden!

@djunicron Inderdaad. Ben echt heel blij met de service en zou het ook zeker aanbevelen als mensen op zoek zijn naar een mechanisch tobo. Persoonlijk vind ik het enige minpunt dat er "alleen" ducky is, maar goed, omdat je de 3 modellen met alle switches en leds kunt krijgen, compenseert dat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Ik heb een Ducky basic brown switch bordje. Typt prima en fijn. Het blijft wel een soort luxe tenzij je echt een onding van toetsenbord hebt. Vooral wat zakelijke computerleveranciers meeleveren is vaak weinig soeps.. Dell, Lenovo.. Dat terwijl die juist voor kantoorwerk worden gebruikt. Microsoft heeft wel een paar leuke en goedkope toetsenbordjes. Mechanisch is wel een categorie apart, helaas ook qua prijs. Ik vond t in ieder geval de investering wel waard. Min. vereiste is wel dat je blind 10 vingerig kunt typen. Als je dat nog niet kunt, kun je beter geld investeren in typecursus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
canterwoodcore schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:56:
[...]

Nee hoor :P

Dus acrylverf. Zou ik dan elke toets moeten schuren denk je? De opdruk is wel voelbaar... Morgen maar even langs de bouwmarkt denk ik.
Zolang het vet er maar af is, even ontvetten, dan opschuren. en dan kan de verf er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Dit is hoe de mijne er uit ziet, tis al een oude foto, let niet op de rommel :)
Afbeeldingslocatie: http://roybthree.no-ip.org/toetsenbord-fase1.jpg
wanneer het iets warmer word werk ik em af, tot de kleur egaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 19:23
Klein vraagje na een tijdje googelen

Is er in europa een shop die mij een CM Quickfire Rapid met MX Blue`s kan leveren?

Na 9 maanden een Filco met blacks wil ik wel eens iets anders proberen,ik heb de meeste gekende keys getest op Cebit en blue leek me wel leuk!

edit: Amazon UK heeft wel een seller maar 100 euro is me iets te duur.

[ Voor 12% gewijzigd door Frag_Zero op 23-03-2013 13:03 ]

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:06
De body spuiten van een keyboard wil nog wel, maar de keycaps lijkt me geen goed idee dat blijft nooit zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ja hoor, acrylverf is redelijk slijtvast. zolang je het redelijk opschuurt en ontvet hecht het verf heus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwinio
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 11:59
Ik ben ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord, zit te twijfelen tussen de Corsair Vengeance K60 en een Ducky Zero bord. Heb vandaag een MX brown bord getest, hier ging mijn voorkeur naar uit, maar dit vond ik toch niet zo fijn. Wil daarom gaan voor een MX red bord, deze heb ik overigens niet kunnen testen.
Bekend nadeel van de K60 is dat die niet volledig mechanisch is, maar dat zijn toch toetsen die ik niet veel gebruik en deze vind ik wel mooier dan de Ducky Zero. De Ducky borden worden hier weer als zeer goed omschreven, hierdoor begin ik te twijfelen :/ .

Iemand ervaring met beide borden? Ik speel regelmatig FPS games en gebruik mijn pc voor de rest veel voor internet e.d.. Gebruik momenteel een vergaan logitech scissor switches bord |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
voor fps gaming zou ik cherry mx reds nemen, tenzij je, net als ik, van wat stevigere toetsen houd. Wat ik ovigerens jammer vind is dat ik nog niet een toetsenbord heb gezien waar de shift toets van een lichtere switch is gemaakt als de andere toets. hierdoor word je zo moe van het rennen in bij battlefield, of 90% van de shooters.

Voor typen zoek ik vooralsnog voor een leuk aanbod van een unicomp, of ander ibm model m bord met usb aansluiting. Mijn asus sabertooth z77 heeft geen ps/2, verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 07:49
Frag_Zero schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:52:
Klein vraagje na een tijdje googelen

Is er in europa een shop die mij een CM Quickfire Rapid met MX Blue`s kan leveren?

Na 9 maanden een Filco met blacks wil ik wel eens iets anders proberen,ik heb de meeste gekende keys getest op Cebit en blue leek me wel leuk!

edit: Amazon UK heeft wel een seller maar 100 euro is me iets te duur.
Amazon.com US verkoopt ze voor 64 dollar oid. Dat is inc import en verzendkosten net zo duur als een quickfire red in de pricewatch hier. Wel een nadeel, mocht er iets mis zijn dan is particulier terugsturen duurder dan aanschafprijs keyboard.

(en coolermaster nederland geeft dan niet thuis, dit uit eigen ervaring)

[ Voor 5% gewijzigd door Echnon op 23-03-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Bij de Rapid krijg je echter een melding dat deze niet naar europa gestuurd wordt... vreemd, want met de TK kan het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 07:49
finraziel schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:12:
Bij de Rapid krijg je echter een melding dat deze niet naar europa gestuurd wordt... vreemd, want met de TK kan het weer wel.
even handmatig amazon.com als aanbieder kiezen uit het rijtje rechts en niet de derde partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Huh, ok... Dat was me nooit opgevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rwinio schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:38:
Ik ben ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord, zit te twijfelen tussen de Corsair Vengeance K60 en een Ducky Zero bord. Heb vandaag een MX brown bord getest, hier ging mijn voorkeur naar uit, maar dit vond ik toch niet zo fijn. Wil daarom gaan voor een MX red bord, deze heb ik overigens niet kunnen testen.
Bekend nadeel van de K60 is dat die niet volledig mechanisch is, maar dat zijn toch toetsen die ik niet veel gebruik en deze vind ik wel mooier dan de Ducky Zero. De Ducky borden worden hier weer als zeer goed omschreven, hierdoor begin ik te twijfelen :/ .

Iemand ervaring met beide borden? Ik speel regelmatig FPS games en gebruik mijn pc voor de rest veel voor internet e.d.. Gebruik momenteel een vergaan logitech scissor switches bord |:(.
Zoals royb3 al aangeeft is Cherry MX Red inderdaad een goede keuze voor het spelen van FPS games.

Heb ervaring met de K60 en daarbij vond ik het feit dat hij niet volledig mechanisch is wel écht een deal-breaker. Het klinkt misschien minder erg dan het is omdat het 'de minder belangrijke' toetsen zijn. Het wisselen tussen mechanisch en rubberdome is echter dusdanig vervelend in mijn opinie dat ik dan misschien nog liever volledig rubber dome gebruik zodat het in ieder geval overal hetzelfde is. Misschien denk jij er heel anders over, maar ik zou het in ieder geval eerst uitproberen voor je tot aankoop overgaat bij de K60, anders kan dat nog wel eens vies tegenvallen. Wil je echt op safe spelen denk ik dat je met een Ducky Zero met Red switches sowieso geen miskoop zal doen; is een simpel doch effectief toetsenbord en in tegenstelling tot de Corsair bordjes wel volledig mechanisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Nog een voordeel van de Ducky Zero (ik kwam er zelf net achter toen ik op mechanicalkeyboards.nl zat te kijken): hij heeft doubleshot keycaps! Een goede set DS keycaps is al meer dan de prijs van een Ducky Zero:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
FrankPC schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:04:
Nog een voordeel van de Ducky Zero (ik kwam er zelf net achter toen ik op mechanicalkeyboards.nl zat te kijken): hij heeft doubleshot keycaps! Een goede set DS keycaps is al meer dan de prijs van een Ducky Zero:P
Wat houdt doubleshot in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
royb3 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:43:
Dit is hoe de mijne er uit ziet, tis al een oude foto, let niet op de rommel :)
[afbeelding]
wanneer het iets warmer word werk ik em af, tot de kleur egaal is.
Dat ziet er wel netjes uit. Met een beetje mazzel hecht dat spul net zo goed aan de keycaps. Ik heb vandaag geen kans gezien om acrylverf te halen, maar als ik zo naar je foto kijk moet het daar wel mee lukken. Ik ga het proberen en ik zal wat foto's in dit topic hangen als ik klaar ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Wat is een dubbelzijdige PCB routering dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 11:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
PascalDutch, je kan gewoon je berichten wijzigen als je iets wil toevoegen.

Je andere twee berichten zijn in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Bolletje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:40:
PascalDutch, je kan gewoon je berichten wijzigen als je iets wil toevoegen.

Je andere twee berichten zijn in de prullenbak.
Okey zal er aan denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Nou, ik heb en na lang twijfelen bij unicomp zelf bestelt. ik zou op 133 euro uit moeten komen. Voor bestellingen onder de 150 euro betaal je geen duanekosten. enkel 21% btw. Bestelt: custom: classic 104, us dvorak layout, pearl pearl, B/S Usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Natuurlijk nog steeds niet leverbaar: http://www.qpad.com/products/keyboards/MK50/#buy-now (US/Int MX Blue).

Achja... bij de Nighthawk X8 moest ik ook maanden wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FrankPC schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:04:
Bron? Volgens mij heeft ie gewoon laser printed caps. http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-03-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Ik was weer eens te enthousiast: alleen de keycaps met een LED erin zijn Double Shot. Mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FrankPC schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Ik was weer eens te enthousiast: alleen de keycaps met een LED erin zijn Double Shot. Mijn fout.
Ook dat klopt volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 22:18
Ik lees nu al even mee in dit topic en wil nu ook overgaan op een mechanisch tb. Nu twijfel ik of ik black of red switches wil en dan wel op de CM Storm trigger of Quickfire Pro. Weet iemand toevallig een winkel die deze toetsenborden heeft staan of op zijn minst tb's met red en black switches? Ik heb al even door het topic gezocht maar kon zo 123 niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:49
VmanS schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:11:
Ik lees nu al even mee in dit topic en wil nu ook overgaan op een mechanisch tb. Nu twijfel ik of ik black of red switches wil en dan wel op de CM Storm trigger of Quickfire Pro. Weet iemand toevallig een winkel die deze toetsenborden heeft staan of op zijn minst tb's met red en black switches? Ik heb al even door het topic gezocht maar kon zo 123 niets vinden.
Ik vind dat de CM storm trigger gelijk zo goedkoop oogt, komt door de kleur imo.

Voor die switches zou ik eens bij de MM kijken in de buurt, in rotterdam heb ik wel eens wat mechanische toetsenborden zien staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ze hebben ze niet staan, maar je zou bij de mycom het tb kunnen bestellen, bezorgen in de winkel, en dan eerst daar uitproberen. Helaas hebben ze de pro niet geloof ik, maar wel de tk die ook reds heeft, en de trigger hebben ze ook.
Die TK wil ik zelf daar gaan bestellen samen met een logitech G13 gameboard. Die laatste is dan helaas niet mechanisch, maar voor de rest combineren ze samen eigenlijk alles wat ik wil, op een fysieke volume knop na, maar daar kom ik dan wel overheen.

edit: ze hebben de pro wel trouwens zie ik, alleen met levertijd onbekend... ging uit van de pricewatch en daar staat mycom niet in het lijstje bij de pro.

[ Voor 14% gewijzigd door Finraziel op 25-03-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Olaf van der Spek schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:50:
[...]

Ook dat klopt volgens mij niet.
‘ABS double shot’ van binnen verlichte toetsenbordknop (Green LED)

Dit haal ik letterlijk van de link die je gepost had (mechanicalkeyboards.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
Bedankt voor de reacties jongens. Ik had bij de media markt wel een razer black widow gezien. Hier zitten volgens mij blue's in en die vond ik te clicky. Te veel herrie enzo. Ja had ze ook verder niet zien staan bij de dixons en mycom enzo (rondje utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FrankPC schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:36:
[...]

‘ABS double shot’ van binnen verlichte toetsenbordknop (Green LED)

Dit haal ik letterlijk van de link die je gepost had (mechanicalkeyboards.nl).
Ah. Dat gaat over de vijf Lock keys en dus niet over de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
VmanS schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:11:
Ik zou reds nemen en dan kom je volgens mij vanzelf bij de Pro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Olaf van der Spek schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:27:
[...]

Ik zou reds nemen en dan kom je volgens mij vanzelf bij de Pro uit.
Ik ook maar daar heeft hij weinig aan... Snap best dat hij ze uit wilt proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
Ja, maar echt makkelijk lijkt het toch niet te worden om ze even ergens uit te testen. Maar als ik zo een beetje rond kijk dan krijgen mensen met lang gebruik van blacks last van hun vingers bij het gebruik van de shift en dergelijke. Lastig lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
De steelseries liggen nog wel eens bij de mediamarkt, daar zitten blacks in... Daar heb ik er zelf ook een getest en geconcludeerd dat ik ze te zwaar vond maar de lineaire beweging wel fijn vond... vandaar, reds.
Maar dat moet je zelf dus even voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 00:06
Ik zou echt voor de reds gaan, die hebben dezelfde feel als de blacks maar de weerstand is is veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier eigenlijk ook een HHKB2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
VmanS schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:41:
Ja, maar echt makkelijk lijkt het toch niet te worden om ze even ergens uit te testen. Maar als ik zo een beetje rond kijk dan krijgen mensen met lang gebruik van blacks last van hun vingers bij het gebruik van de shift en dergelijke. Lastig lastig!
Ik tik nu een jaar op blacks en in het begin was het zeker wennen. Na 2 uurtjes BF3-en had ik flinke kramp in mijn vingers. Maar dat went. En uiteindelijk (duurde bij mij 3 maanden) heb je daar geen last meer van.

Het grote voordeel van de zware aanslag van blacks is dat je de toetsen niet meer geheel bottom out aanslaat. Het tikken lijkt nu meer op toetsen aaien en het niet meer raken van de bodemplaat is veel fijner voor mijn vingers. *

* verhaal berust op persoonlijke ervaring

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
ChojinZ schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:54:
[...]

Ik tik nu een jaar op blacks en in het begin was het zeker wennen. Na 2 uurtjes BF3-en had ik flinke kramp in mijn vingers. Maar dat went. En uiteindelijk (duurde bij mij 3 maanden) heb je daar geen last meer van.

Het grote voordeel van de zware aanslag van blacks is dat je de toetsen niet meer geheel bottom out aanslaat. Het tikken lijkt nu meer op toetsen aaien en het niet meer raken van de bodemplaat is veel fijner voor mijn vingers. *

* verhaal berust op persoonlijke ervaring
Na 3 maanden zijn je botten zo vergroeid dat je er geen last meer van hebt! :9

Het typen lijkt me inderdaad wel fijn, nooit blacks uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
R0y. schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:11:
[...]

Na 3 maanden zijn je botten zo vergroeid dat je er geen last meer van hebt! :9

Het typen lijkt me inderdaad wel fijn, nooit blacks uitgeprobeerd.
When u go black, u never go back! 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.joelapompe.net/wp-content/uploads/2007/10/doigt2003.jpg

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
LOL :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ChojinZ schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:54:
Lukt dat met reds na maanden gebruik niet ook? Is een kwestie van gewenning lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:43:
[...]

Lukt dat met reds na maanden gebruik niet ook? Is een kwestie van gewenning lijkt me.
Ik denk dat het afhankelijk is van wat je ervoor hebt gebruikt. Als je van rubberdome komt en je gaat direct naar Red's, dan is het volgens mij makkelijker aan te leren dan wanneer je van Blacks afkomt.
Als je Blacks had en je gaat naar Red dan tik je nog wel met de kracht die nodig was voor Blacks.

Maar idd, het is uiteindelijk een kwestie van wennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ik gebruik blacks nu al anderhalf jaar, ik sla de toetsen altijd nog naar beneden. Ik er wel van om de toetsen tot de bodem te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb wat over en weer zitten mailen met Wendell van MKH. De blues zijn namelijk te zwaar, dus wil ik graag over naar browns. Geen probleem voor hem natuurlijk. Wat echter wel een probleem is, is dat de douane de toetsenborden achterhoud omdat de ladingen niet tegelijk zijn aangekomen. Een onbekende vertraging is dus het gevolg :S. Kan hij niks aan doen natuurlijk, maar jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de blues ook, maar ik vind ze echt teveel lawaai maken. Ik gebruik dit toetsenbord nu ongeveer 2 maanden en ik kan nog steeds niet echt aan het lawaai wennen :)
Als ik jou was zo ik voor een toetsenbord gaan met keys die typen zoals blue's maar die een stuk minder lawaai maken. Want typen doet ie verder wel lekker (op een paar onvolkomenheden na dan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:46:
[...]
Als ik jou was zo ik voor een toetsenbord gaan met keys die typen zoals blue's maar die een stuk minder lawaai maken.
Je bedoelt dus browns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Browns typen niet als Blue's. Met andere woorden; toetsen die net zo typen maar minder lawaai maken zijn vooralsnog een utopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ze typen niet als blues in de zin van: ze geven iets minder feedback en hebben geen klik ingebouwd in het mechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11
scheelt het plaatsen van rubber o-ringen niet in geluidsproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ze minder feedback en geen klik geven maakt nu net dat ze flink anders typen. Het plaatsen van o-ringen heeft ook maar beperkt effect. Dit dempt alleen het neerkomen van de toets maar gaat het klikgeluid niet tegen omdat dat al halverwege het indrukken gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
  • Laatst online: 07-06 12:37
Ik heb zojuist een Ducky DK9008 Shine 2 besteld. Ik heb er eentje besteld met red switches. Ik wilde eerst (voor iemand die nog nooit een mechanische toetsenbord heeft gebruikt) voor de brown switches gaan, maar die zijn voorlopig uitverkocht. Sterker nog, de keyboards (maakt niet uit welk model) met blue, brown en black switches zijn allemaal uitverkocht (op die van de Pro modellen na).

Ik weet dat het eigenlijk geen nut heeft wat nu de "betere" switches zijn, omdat iedereen hun eigen voorkeur heeft. De black/red switches schijnen beter voor gamen te zijn, de brown is een goede tussenweg, de blue is ook hartstikke fijn, maar geeft het meeste geluid, etc.

Ik heb goede verhalen gelezen over de red switches, omdat het in principe een "gaming" switch is en met voordeel (of nadeel) dat het lichter is dan de black switches en ze krijgen zelfs een betere beoordeling wat betreft voor gamen. Toch schijnen ze minder populair te zijn dan de blue/black/brown switches. Enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reds minder populair dan andere switches? Dat is voor mij nieuw, er worden tegenwoordig juist steeds meer toetsenborden met Reds uitgerust dus het lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
Gropah schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:59:
Ik heb wat over en weer zitten mailen met Wendell van MKH. De blues zijn namelijk te zwaar, dus wil ik graag over naar browns. Geen probleem voor hem natuurlijk. Wat echter wel een probleem is, is dat de douane de toetsenborden achterhoud omdat de ladingen niet tegelijk zijn aangekomen. Een onbekende vertraging is dus het gevolg :S. Kan hij niks aan doen natuurlijk, maar jammer is het wel.
Heb jij die Zero besteld met brown switches? Ik had er namelijk ook één besteld, maar ik wilde eigenlijk liever een Shine en heb goede verhalen gelezen over red switches, die scheen hij nog wel op voorraad te hebben, dus heb ik gisteren toch maar gemaild dat ik wilde overstappen en de Zero niet meer hoefde. Nu maar hopen dat ie de Shine met red switches vandaag/morgen nog opstuurt, want ik ben een beetje een ongeduldig persoon (ook één van de redenen dat ik toch maar niet voor de Zero ben gegaan, want die moesten nog geleverd worden bij hem), haha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
MiBe schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:22:
Reds minder populair dan andere switches? Dat is voor mij nieuw, er worden tegenwoordig juist steeds meer toetsenborden met Reds uitgerust dus het lijkt me sterk.
Die indruk had ik, omdat de red switches niet uitverkocht zijn, maar de andere switches wel. Ok, ik heb dan wel alleen MKH.nl, die alleen Ducky keyboards leveren, als bron :)

Maar goed, de Steelseries mechanische toetsenborden gebruiken black switches en de Razer Blackwidow blue switches en die zijn dan wel weer wat makkelijker te verkrijgen (op de Steelseries 6GV2 na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tr3bboR schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:27:
[...]

Maar goed, de Steelseries mechanische toetsenborden gebruiken black switches en de Razer Blackwidow blue switches en die zijn dan wel weer wat makkelijker te verkrijgen (op de Steelseries 6GV2 na dan).
En daarnaast natuurlijk lekker goedkoop! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik snap wel dat je na black gewend te zijn niet meer lichter wilt.

Ik vind als dagelijks brown gebruiker Red nét iets te licht. Blue trouwens ook, maar na nog eens testen kan ik niet echt over het hoge reset punt heen komen. Vooral knoppen die je met de pinken en ringvingers dubbel wilt aanslaan pak ik niet altijd goed mee, maar ook de onderste rij ben ik gewend niet netjes tweemaal hoog aan te slaan: de N, L of A dubbeltappen werkte voor mij niet altijd goed.

Blacks zijn zwaar maar wel "eerlijk". Je weet gewoon wanneer je ze indruk en wanneer niet, maar net als dat je van Scissors komt op Brown gaat typen zullen de "zwaardere" toetsen lichtelijk vermoeiend zijn voor de handen. Ben je eraan gewend, dan is het heerlijk.

Om die reden denk ik eigenlijk dat je op den duur liever bij Black blijft dan bij Red. Daarnaast heb ik de impressie dat je voor normaal type werk op den duur het meest stilste op black kunt typen. Niet bottommen is daarmee gemakkelijker dan met Red of Brown, Blue maakt gewoon altijd geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
ChojinZ schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:37:
[...]

En daarnaast natuurlijk lekker goedkoop! ;)
Goedkoop vind ik wel meevallen, de Steelseries 6GV2 is maar 5-10 euro goedkoper dan de Ducky Zero. En de Steelseries 7G is ongeveer 110 euro, goedkoper dan de Ducky pro, maar wat een lomp uitziende ding is de 7G naar mijn idee :P

De Razer Blackwidow heeft 3 verschillende modellen, maar het design is toch net niet voor mij en het ziet er ook een beetje uit alsof het vrij snel kapot kan gaan, maar goed, heb geen ervaring met de Razer BW, wel weet ik dat heel veel progamers ze gebruiken, vanwege sponsoring. De Ultimate model scheelt trouwens ook niet veel met een Ducky Shine 2/Pro qua prijs.

En ik ga er vanuit dat Ducky wel tenminste IETS betere kwaliteit heeft t.o.v. van Steelseries en Razer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steelseries VS Razer vind ik maar lastig.

De 6Gv2 vind ik niet echt beter aanvoelen dan de BW. De 7G is inderdaad lomp, maar wel beter gebouwd, de polssteun is ook echt rotsvast. Hoewel ik hoorde dat die nog wel eens wil gaan wiebelen van slijtage. (??!)

De Ducky Zero heb ik niet onder handen gehad, maar Leopold en de 9001 ( = S2 pro?) voelden toch beter, zeg maar als een Daskeyboard of een Filco.

Verschil wat je echt naar mijn mening vooral naast elkaar kan merken. Het is een beetje een kwestie van smaak ook.

Ik vind de Razer die ik dagelijks gebruik ook niet echt mooi ofzo. Maar ik ben er wel nog steeds tevreden over en ik heb niet het idee dattie binnenkort kapot gaat gaan, hij is nu een jaar oud en eigenlijk valt de slijtage me ook nog mee, het ging eigenlijk vooral de eerste maand hard met de keycaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zowel een 6Gv2 als een BlackWidow en naar mijn idee is de SS wel wat steviger, beetje categorie Ducky Zero. BlackWidow voelt ook zeker niet fragiel aan maar het glossy plastic aan de bovenzijde buigt wel door op sommige plekken wanneer je erop duwt, bij de 6Gv2 is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tr3bboR schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:13:
[...]

Goedkoop vind ik wel meevallen, de Steelseries 6GV2 is maar 5-10 euro goedkoper dan de Ducky Zero.
Hangt er vanaf waar je em haalt. Er waren hier tweakers die em voor 3 tientjes al op de kop wisten te tikken. Daarnaast is het, zover ik weet, het goedkoopste bordje wat er te krijgen is. Dus in die zin is hij wel lekker goedkoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr3bboR
ChojinZ schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:00:
[...]

Hangt er vanaf waar je em haalt. Er waren hier tweakers die em voor 3 tientjes al op de kop wisten te tikken. Daarnaast is het, zover ik weet, het goedkoopste bordje wat er te krijgen is. Dus in die zin is hij wel lekker goedkoop. ;)
Damn, doe mij ook maar een SS 6GV2 voor 3 tientjes! :D

Net de Ducky Shine 2 binnen, wat een geweldig ding! Wel wennen natuurlijk, want de (meeste) mechanische bordjes hebben natuurlijk geen polssteun en ik heb een aantal jaren alleen maar op de Logitech Illuminated getypt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tr3bboR schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:07:
[...]

Damn, doe mij ook maar een SS 6GV2 voor 3 tientjes! :D

Net de Ducky Shine 2 binnen, wat een geweldig ding! Wel wennen natuurlijk, want de (meeste) mechanische bordjes hebben natuurlijk geen polssteun en ik heb een aantal jaren alleen maar op de Logitech Illuminated getypt :)
Ik geloof dat het MiBe was die em van de beurs haalde voor 3 tientjes. Maar zeker weten doe ik het niet. Mibe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
ChojinZ schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:11:
[...]

Ik geloof dat het MiBe was die em van de beurs haalde voor 3 tientjes. Maar zeker weten doe ik het niet. Mibe?
Er werd op een versie van dreamhack een limited edition 6gv2 (met mx red dacht ik) verkocht, voor €35 als ik het goed zeg.

Mocht er nu nog zo'n actie zijn, dan houd ik me aanbevolen:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:11:
[...]

Op de Dreamexpo op Dreamhack inderdaad :) 299 kronen, omgerekend 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Nou, ik heb toch ook nog een mechanisch keyboard gevonden waar ik gelijk verliefd op ben :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9MqdnFByzyAunJOC1GbB7FQn/medium.jpg

Ben dus voor de combinatie van de Quickfire TK gegaan met de G13 voor de macro knoppen en het schermpje. De G13 is uiteraard niet mechanisch, maar op dit moment stoort me dat totaal niet. We zullen zien hoe zich dat ontwikkelt als de G13 eventueel meer gaat slijten.
De Quickfire TK typt in ieder geval heerlijk. :D Ik had em vanmiddag al op het werk aangesloten en hoewel ik daar meer tegen het gedeelde numblock aan loop was dat eigenlijk bijna meteen al geen probleem. Je moet er even aan wennen natuurlijk, maar ik merk dat dat dus binnen een dag al vrij vlot komt, ik zette gewoon even numlk uit als ik del of de pijltjes nodig had of zo.
Nu hij thuis is blijft hij hier staan en zal het waarschijnlijk andersom zijn, hij staat standaard op de pijltjes en del en pgup/pgdn en zo, en zal schakelen als ik eens het numblock wil gebruiken.

Hij typt in ieder geval heerlijk en hoewel ik wel nog veel bottom merk ik dat ik heel makkelijk overschakel naar met minder kracht typen. Waar ik voornamelijk even aan moet wennen is dat ik de knop verder omhoog moet laten komen als ik dezelfde letter twee keer typ, aangezien een rubberdome direct ontkoppelt als je ook maar iets omhoog komt. Het lettertype er op kan mij ook wel bekoren. Je moet er van houden natuurlijk, maar door de vette letters komt de backlight wel heel goed uit.
De backlight staat op de foto overigens op de laagste stand en daar laat ik hem ook op staan. Hij kan nog veel feller, maar dat vind ik nergens voor nodig. Naar mijn idee doet hij qua backlight niet echt onder voor de ducky shine 2, al heb ik die maar een paar uur aangesloten gehad. De ducky kan wel nog feller, maar goed, waar is dat voor nodig? Je kunt deze niet programmeren, maar ik wil toch eigenlijk gewoon alle knoppen verlicht, klaar.
De ledjes verlichten uiteraard vooral de letters zelf, de symbolen er onder zijn alleen indirect een beetje mee verlicht, maar het is meer dan genoeg om ze te kunnen lezen. Overigens zijn alle tekens ook uitstekend te lezen met de backlight uit. Dat heb ik ook stukken slechter gezien.
Hij weegt volgens mijn keukenweegschaal 940 gram en daarmee ligt hij, ook door de rubbertjes onderop (ook de pootjes zijn van rubber voorzien, heel netjes!), rotsvast op mijn bureau. Dit ding gaat nergens heen.
De spatiebalk voelt ook veel meer zoals ik dat van rubberdomes gewend ben, het tweetraps effect dat ik bij de ducky opmerkte en wat voor mij een dealbreaker was lag denk ik toch echt aan de bruine switches, vooral aangezien ik het ook opmerkte bij de G710+, en niet bij de steelseries die ik in een winkel getest heb.

De G13 er naast kan het qua backlight niet echt bijbenen, maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. De functie van de backlight daarop is eigenlijk ook meer om een indicatie te zijn van welk profiel actief is, en natuurlijk om het scherm te zien (en het scherm is een stuk feller dan de toetsen). De knoppen zijn wel nog prima te lezen in het donker, maar dat hoeft eigenlijk van mij niet zo want je doet toch alles op gevoel op dat ding. Bij normaal typen op een regulier keyboard ook natuurlijk, maar tijdens het gamen wil ik nog wel eens naar de m zoeken of zo om de map even fullscreen te bekijken (om maar eens wat te noemen) en dan is zo'n backlight erg handig.
Het schermpje van de G13 is een stuk kleiner dan dat van mijn G15v1, maar het blijft prima leesbaar. Het enige dat ik jammer vind is dat bij mijn G15 de tekst donker was op een lichte achtergrond, en dat is nu bij de G13 andersom. Ik heb het idee dat dat andersom net wat leesbaarder is en ik meen dat daar vroeger een optie voor was in de software, maar ik kan deze nu niet vinden. De logitech gaming software van tegenwoordig ziet er mooier uit dan wat we vroeger hadden, maar het lijkt er op dat je daar wat functionaliteit voor inlevert :(

Anyway, met de twee apparaten samen heb ik naar mijn idee een waardige opvolger voor mijn G15v1 :)
Het is een beetje jammer dat ik geen dedicated volume knop meer heb, maar ach, daar leer ik maar mee leven.

edit: Oh ja, het enige dat ik tot nu toe een beetje stom vind van de quickfire tk; als numlk uit staat doet de enter toets (die van het numblock dus) helemaal niets. Waarom dat ze die niet gewoon hebben laten werken in beide modi snap ik niet, want hij heeft geen alternatieve functie. Het is echter maar een kleine aanmerking en niet iets waar ik echt veel last van ga hebben denk ik.

Vergeet nog wat te zeggen, de quickfire tk heeft ook gewoon een usb aansluiting ipv een vaste kabel. Mocht de kabel dus kapot gaan kun je deze gewoon vervangen. En de meegeleverde kabel is een stevige braided versie. Erg netjes vind ik het allemaal voor zo'n goedkoop (voor mech) toetsenbord!

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 28-03-2013 22:26 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.