Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-10 18:41

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

BeRambo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:18:
[...]

ik heb ze niet echt nodig voor de FPS maar wel voor mijn livestreams zijn ze handig :d
misschien dat ik gewoon voor de k60 ga maar de cooler master trigger ook welbest goed?
De Trigger is een heel goed keyboard, alleen niet in NL met rode switches te koop. De zwarte vind ik persoonlijk iets aan de zware kant. Ik heb de versie met zwarte en bruine switches gehad en weer verkocht. De US prijzen voor een Trigger met rode switches waren intussen alweer op een voor mij onaanvaardbaar niveau gekomen. Uiteindelijk ben ik op een Gigabyte Aivia Osmium uitgekomen en daar ben ik zeer tevreden mee.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie doublshot onoff Cherry keycap binnengekregen die ik had gewonnen op Reddit. Jammer dat ik alleen maar een Topre en IBM heb en geen Cherry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

smallblock schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:38:
[...]
Uiteindelijk ben ik op een Gigabyte Aivia Osmium uitgekomen en daar ben ik zeer tevreden mee.
Wat heeft jou de keuze doen maken voor dit toetsenbord? Geen last van dubbele toetsaanslagen?

Btw, de pricewatch ondersteunt nu filteren op mechanische toetsenborden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tektoon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:20:
We zijn inmiddels twee maanden verder en de versie met bruine switches is (al) uitverkocht. Iemand al meer ervaring te delen? Ik ben ook wel benieuwd te horen waarom mensen dit bord eventueel niet hebben gekocht.
Zijn er betere alternatieven die ik over het hoofd zie? Of is het omdat er geen TKL versie van dit bord is?
Ik heb er een met browns. Ben niet ontevreden, enige minpunt voor mij is de Fn key i.p.v. een Win key. Ook lijken sommige witte letters snel donkerder (of vies) te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:33:
Mooie doublshot onoff Cherry keycap binnengekregen die ik had gewonnen op Reddit. Jammer dat ik alleen maar een Topre en IBM heb en geen Cherry.
Gefeliciteerd! Zou je er een foto van kunnen maken (ik vraag me af of het een 'MeKeyBoBuck' is van /r/MechanicalKeyboards).
Als je hem zelf niet kunt gebruiken, wil mijn Filco hem wel hebben;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:21:
[...]

Wat heeft jou de keuze doen maken voor dit toetsenbord? Geen last van dubbele toetsaanslagen?
Mijn eisenpakket had zich ontwikkeld tot:

goede bouwkwaliteit
red switches
blauwe verlichting
enkele macrotoetsen
handige volume en licht regelaars
US layout
geen eigen import

Toen bleef deze als enige keuze over. Totaal geen last van dubbele aanslagen gehad. Het enige wat me minder bevalt aan de Gigabyte is de polssteun, die is smaller bij het nummerieke gedeelte maar daar heb ik zelf wat voor geknutseld.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankPC schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:43:
[...]

Gefeliciteerd! Zou je er een foto van kunnen maken (ik vraag me af of het een 'MeKeyBoBuck' is van /r/MechanicalKeyboards).
Als je hem zelf niet kunt gebruiken, wil mijn Filco hem wel hebben;)
Ja het is inderdaad een MeKeyBoBuck. Het is deze keycap:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0157/7886/products/IMG_4594_Large_1024x1024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
smallblock schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:38:
[...]

De Trigger is een heel goed keyboard, alleen niet in NL met rode switches te koop. De zwarte vind ik persoonlijk iets aan de zware kant. Ik heb de versie met zwarte en bruine switches gehad en weer verkocht. De US prijzen voor een Trigger met rode switches waren intussen alweer op een voor mij onaanvaardbaar niveau gekomen. Uiteindelijk ben ik op een Gigabyte Aivia Osmium uitgekomen en daar ben ik zeer tevreden mee.
Die gigabyte is er ook in de Brown versie en dat is exact het toetsenbord dat ik zoek. Is iemand die hier al tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Nog niet van een versie met browns gehoord.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
smallblock schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:42:
Nog niet van een versie met browns gehoord.
Nou ja, hij is er: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4179#ov Maar niet in Nederland (voor zover ik kan vinden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Verdomd, je hebt gelijk. Dat wordt een zoektocht voor je dan. ;)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 10:39
Cyleo schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:26:
[...]

Nou ja, hij is er: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4179#ov Maar niet in Nederland (voor zover ik kan vinden ;) )
Laat het even weten als je hem vindt, het lijkt mij ook nog steeds het perfecte toetsenbord.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 12:36
die K95 laat wel op zich wachten, heeft er iemand misschien een update over de release date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:07
Ze gaven een early spring release aan. Aangezien het nog steeds geen lente is en vroege lente ook gewoon midden april kan zijn, kan het wel nog even duren voordat deze er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRambo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 18:16
Heb de laatste dagen wat zitten zoeken naar een CM storm trigger maar aangezien ik een belg ben kan ik hem nergens in een azerty-indeling vinden...
Enige andere suggesties?

Eisen zijn:
- Azerty indeling
- Numpad included
- Backlightje
- Budget: max. 100 euro (beetje speling)
- Een paar macrotjes is altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb daarnet bij MKH een Ducky Zero met browns besteld na wat gemail met MKH. Ze hadden ze atm niet in voorraad, maar er zou een lading onderweg zijn dus kan ik het waarschijnlijk wel binnen 3 weken thuis hebben. Heb nog overwogen om een Shine2 te nemen, maar het punt is gewoon dat ik al die Shine-iness (yes, pun intended) niet nodig heb en de Zero gewoon prima voldoet (met als enige eventuele punt van zorgen de keycaps die gelazerd zijn)

edit: Kreeg net een mail met de vraag of het erg was of dat er 2 weken levertijd op zat. Natuurlijk niet! Is zelfs een week sneller dan verwacht :D

[ Voor 14% gewijzigd door Gropah op 15-03-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:28

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Cool. Laat even horen hoe 'ie bevalt als je 'm binnen hebt. Ik ben zelf ondertussen een klein beetje afgehaakt nu ik inderdaad zie dat er maar een windows key op zit. Maar goed, de prijs van de zero blijft heel aantrekkelijk. Ik wil deze willen, zeg maar.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Er zit inderdaad maar 1 windows key op, maar gelukkig wel aan de linkerkant. Er zijn ook fabrikanten (*kuch*SteelSeries*kuch*) en die halen de linker weg. De rechter windows key gebruik ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRambo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 18:16
Gropah schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:40:
Er zit inderdaad maar 1 windows key op, maar gelukkig wel aan de linkerkant. Er zijn ook fabrikanten (*kuch*SteelSeries*kuch*) en die halen de linker weg. De rechter windows key gebruik ik eigenlijk niet.
ik gebruik eigelijk nooit een windows-key lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVan79
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 20:36
Weet er hier iemand waar je een toetsenbord kan krijgen met green switches? Ze lijken in europa wel heel erg zeldzaam te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
Zelf ook enorm aan het twijfelen als ik een mechanisch toetsenbord ga kopen.
Ik typ nu op een Logitech K520 maar heb soms het idee dat ik letters net andersom tik.
En soms voelt het niet helemaal fijn.
Maar als een mechanisch toetsenbord mij daarmee helpt weet ik niet.

Zit er afgezien van het licht nog veel verschil in de Ducky toetsenborden?
Zelf typ ik 10 vingers blind dus heb het licht niet echt nodig.
Gamen doe ik zelf eigenlijk nooit zouden de blauwe switches dan een goede keus zijn?
Vind een mechanisch toetsenbord toch wel prijzig, maar als ik alle reacties hier lees dan is het misschien toch wel een investering waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je backlight niet noodzakelijk vindt en graag een Ducky wil zou ik gewoon voor de Zero gaan als ik jou was, scheelt een hoop geld. Voor typen is MX Blue naar mijn mening verreweg superieur aan de andere gangbare switches (Black, Brown, Red) dus als je niet veel gamed zou ik zeker daarvoor gaan.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Probleem opgelost

[ Voor 115% gewijzigd door Kepro op 16-03-2013 15:05 ]

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:28

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

thespeed schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:55:
Zelf ook enorm aan het twijfelen als ik een mechanisch toetsenbord ga kopen.
Ik typ nu op een Logitech K520 maar heb soms het idee dat ik letters net andersom tik.
En soms voelt het niet helemaal fijn.
Maar als een mechanisch toetsenbord mij daarmee helpt weet ik niet.

Zit er afgezien van het licht nog veel verschil in de Ducky toetsenborden?
Zelf typ ik 10 vingers blind dus heb het licht niet echt nodig.
Gamen doe ik zelf eigenlijk nooit zouden de blauwe switches dan een goede keus zijn?
Vind een mechanisch toetsenbord toch wel prijzig, maar als ik alle reacties hier lees dan is het misschien toch wel een investering waard.
Ik zou voor aankoop wel even proberen met de verschillende opties te spelen. Als je iemand in de buurt hebt met een mechanisch bord dan is dat heel handig. Er zijn ook enkele borden die je bij een lokale Media Markt of Saturn kunt checken. Al heb je dan niet veel tijd om echt even rustig een stukje te typen.

De Razer Blackwidow heeft blauwe switches, de Steelseries 6GV2 heeft zwarte en de Logitech 710 heeft bruine. Allen in de winkel te vinden.

Persoonlijk kan ik maar niet wennen aan de blauwe; veel te lichte aanslag. Maar ik typ als een holbewoner; ik heb echt een ramplank nodig.
De Ducky Zero heeft dus maar 1 windows key, geen dipswitches en geen verwijderbare usb kabel. Ik weet niet precies in hoeverre de keycaps verschillen. Maar goed, de Zero kost ook maar de helft van een Shine / Filco.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tektoon schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:58:
[...]

De Ducky Zero heeft dus maar 1 windows key, geen dipswitches en geen verwijderbare usb kabel. Ik weet niet precies in hoeverre de keycaps verschillen. Maar goed, de Zero kost ook maar de helft van een Shine / Filco.
Betekent dit ook dat de LED verlichting altijd aanstaat of kun je die toch uitschakelen op een andere manier? Dit lijkt me wel een leuk toetsenbord voor erbij op m'n werk (ben al een gelukkige eigenaar van een Leopold FC200RC/AB). Alvast bedankt.

EDIT: bedankt deadkennedy voor het antwoord. Ik zoek juist een toetsenbord zonder LED verlichting :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:36:
[...]

Betekent dit ook dat de LED verlichting altijd aanstaat of kun je die toch uitschakelen op een andere manier? Dit lijkt me wel een leuk toetsenbord voor erbij op m'n werk (ben al een gelukkige eigenaar van een Leopold FC200RC/AB). Alvast bedankt.
De Ducky Zero heeft geen LED verlichting.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Bedankt voor de reacties.
Een goede tip om het eens in een winkel te proberen.
Binnenkort maar eens doen wanneer ik daar in de buurt ben.

Nu weet ik tenminste welke modellen welk soort switch heeft.
Zit er nog veel verschil in kwaliteit tussen bij bijvoorbeeld Razer, Ducky en Steelseries.
Bij een review van de Razer zag ik bijvoorbeeld duidelijk speling op de toetsen zitten.
En bij een review van de Ducky werd gezegd dat ze erg stevig zijn.
Als ik eenmaal een mechanisch toetsenbord koop dan kan ik beter meteen een goede kopen.
Aangezien je daar toch heel wat jaren plezier van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat verschil in kwaliteit wordt in mijn ogen vaak erg aangedikt hoor. Hoewel ik normaal niet zo'n fan van Razer ben zijn de mechanische toetsenborden best aardig, alleen het uiterlijk spreekt me wat minder aan. Speling op de toetsen vind ik niet merkbaar aanwezig en in vergelijking met reguliere toetsenborden is een mechanisch toetsenbord over het algemeen sowieso een stuk steviger. In mijn ogen zijn de prijs, de layout en het switchtype nog steeds de grootste punten van aandacht bij het aanschaffen van een mechanisch toetsenbord.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
MiBe schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:32:
Dat verschil in kwaliteit wordt in mijn ogen vaak erg aangedikt hoor.
dat is ook mijn ervaring. Kheb een Ducky ooit naast een Steelserie gelegd en, al was de Ducky van een betere kwaliteit, het verschil was zeker niet groot.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Helemaal eens. Sommigen hier zijn bijna religieus in hun meningen.

Uiteindelijk is de basis gewoon de switch. Die is in een Razer precies hetzelfde als in een Ducky.

Ja er zijn uiteraard kwaliteitsverschillen maar je moet het wel in (prijs) context zien.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik wil een Unicomp (met dvorak layout) van http://www.pckeyboard.com gaan bestellen, maar de verzendkosten van over 50 dollar zijn me iets te veel. Misschien heeft iemand anders hetzelfde? misschien wil iemand daar ook iets hebben en de verzendkosten delen, dan zou het 30 dollar p.p. zijn naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:12
Heb zelf een unicomp, ben van plan nog een 2e te kopen, maar wel als ik nog een keer in Amerika moet zijn. Volgens mij was het zo dat de verzendkosten maal 1.5 gingen als je 2 stuks koopt.

Was bij mij met Fedex. Snel geleverd (week na bestelling in mijn handen), maar komen wel nog douane + fedex kosten bij.

en een kleine noot: heb zelf er een aantal toetsen uit moeten halen omdat die niet goed "klikten". Was wel goed verpakt (op maat gespoten schuim errond), maar toch wat zitten knoeien.

Achteraf wel spijt dat ik voor de ultra classic ipv de classic gegaan ben - in de mal zit er hier een uitstulping voor de knoppen van de trackpoint als je die pakt, en de afwerking daarvan is niet mega mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu zelf ruim een jaar een Black Widow zonder ledjes & MX Brown. Zelf voor ~€30 Oringen onder gedaan.

Steelseries of Razer, tja, het zou mij om het even zijn, als je voor black / blue zou gaan. Ja, de knoppen hebben wat speling bij Razer, ze gebruiken relatief lichte keycaps, dat is de enige reden die ik heb kunnen vinden voor "het verschil in gevoel". Zet Ducky caps op de Razer en je merkt geen verschil. (past niet voor de hele layout overigens)

Na een jaar zeer intensief gebruik moet ik zeggen dat de Razer het nog goed doet. ASDF zijn redelijk glimmend aan het worden, m'n hand staat daar soms wel 6 uur per dag op in rust, de spatiebalk is ook gepolijst aan het raken, maar de knoppen reageren allemaal nog perfect. Nkey rollover: Nope. Ik heb er echter geen problemen mee gehad.

Dat gezegd hebbende, QPad komt op mij niet veel beter over, de MK85 of BWidow, Steelseries, zal allemaal wel. Filco, Leopold, Ducky, Daskeyboard zijn duidelijk een stapje beter. Maar meer dan "iets beter" kan ik het persoonlijk niet noemen.

Echter met de prijzen van de keyboards zou ik als ik nu een nieuwe zou moeten aanschaffen eens een Ducky Zero proberen. De logitech 710+ was ik niet zo van gecharmeerd, Bij Corsair vond ik eigenlijk vooral de red-switch prettig, die paste wel goed bij de feel van het geheel. CM bordjes heb ik er nog maar 2 van gezien, die bevielen ook wel aardig, maar moet ik nog eens goed proberen. Vond de keycaps op het eerste gezicht erg op die van Logitech lijken op de Rapid. (niet echt super)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
manzonderdas schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:37:
Heb zelf een unicomp, ben van plan nog een 2e te kopen, maar wel als ik nog een keer in Amerika moet zijn. Volgens mij was het zo dat de verzendkosten maal 1.5 gingen als je 2 stuks koopt.

Was bij mij met Fedex. Snel geleverd (week na bestelling in mijn handen), maar komen wel nog douane + fedex kosten bij.
Als je op hun website(pckeyboard) op calculate shipping klikt, dan zitten al die extra kosten er al bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
Nee. Bij mij (België), kwam het alles tesamen op ongeveer 140 euro uit... Ironisch genoeg wordt het toetsenbord bijna het goedkoopste van het hele verhaal.

Omdat ze zo snel waren, ga ik gewoon de volgende keer dat ik in de USA ben, op voorhand communiceren, dure binnenlandse verzending nemen en dan zelf mee terug nemen als souvenir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Daarom vind ik het niet zo grappig om er alleen een toetsenbord te bestellen. met twee borden geeft de verzendskosten 60 euro aan, die 140 euro voor een bordje klopt dus wel, 50 euro is ongeveer de kosten voor een enkel bord.

Kun je er niet een voor mij meenemen als je naar de usa bent? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook interesse, boek maar vast een koffer bij voor alle toetsenborden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ruim een jaar een steelseries 7g toetsenbord gebruikt met cherry blacks, voornamelijk voor gamen en af en toe wat werk.
Nu een filco ninja majestouch-2 met cherry browns voor mijn werk aangeschaft en het werkt heel erg fijn moet ik zeggen.
Verschil tussen de steelseries en filco is er wel.
De cherry blacks merk je wel dat ze iets zwaarder zijn.
De bouwkwaliteit van de steelseries is iets minder, merk je aan de toetsen die er wat losser opzitten en voor het gevoel rammelt het allemaal niet iets meer. Nog steeds minimaal minder hoor want de 7g is nog steeds velen malen beter dan elke ander non-mechanisch toetsenbord dat ik heb gebruikt.

Filco gekozen omdat ik de ninja toetsen er wel leuk uit vind zien. Gekocht bij the keyboardcompany en werd prima verpakt verstuurd en netjes op tijd afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik kreeg vandaag een mailtje terug m.b.t. de Gigabyte toetsenborden met brown switches. Dit was het antwoord:
Dear Cyleo,
Thanks for your interest in our products, we just got this product shipped to our hub in NL and in discussion with alternate to sku in this item.
Thanks for your patience, and have a good day

Best Regards,
Harry
Misschien dat die dan binnekort hier komen? Zou wat mij betreft het ideale toetsenbord zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:08:
Ik kreeg vandaag een mailtje terug m.b.t. de Gigabyte moederborden met bruine switches. Dit was het antwoord:

[...]

Misschien dat die dan binnekort hier komen? Zou wat mij betreft het ideale toetsenbord zijn :)
Gigabyte moederborden met bruine switches :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 13:46

Geckoo

Good news, everyone!

Ik weet dat het hier geen V&A is maar ergens anders zou ik het niet kunnen vragen.
in hoeverre is onderstaand keyboard nog interessant?
tis met een din aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.net/fs70/i/2010/324/e/0/vint_6_by_phaedrus2401-d338b5i.jpg

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Laatst online: 08-08 08:18

Robertos147

Volvo meneer

Ik heb een vraagje..

Ik heb een Razer Blackwidow Ultimate(cherry blue), en mijn garantie verliep in januari. Nu is ineens mijn 'slash vraagteken' switch stuk. Maakt ook een stuk minder geluid dan normale toetsen als ik hem indruk. Ik heb al lucht erin geblazen, maar dat helpt ook niet.
Is er een bedrijf die switches vervangt oid(vraagteken) (of kan dit zelf(vraagteken))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Geckoo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:55:
Ik weet dat het hier geen V&A is maar ergens anders zou ik het niet kunnen vragen.
[afbeelding]
Heeftie cherry switches?
Zoja, dan kan het best nog weleens wat waard zijn. Mechanisch ergonomische borden zijn schaars. Een tijdje terug heeft hier iemand ook een soortgelijk tobo gepost en dat was meteen een paar 100 euro waard (let wel, het ging om een gebruikt tobo!!)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geckoo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:55:
[afbeelding]
"Reveal KB-7061 ergonomic mechanical keyboard - rare ergonomic mechanical keyboard. Rebrand of Chicony KB-7000. Has original white Alps switches. Doubleshot keys."

Bron: Geekhack

Staat daar voor 85 USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
royb3 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:10:
Daarom vind ik het niet zo grappig om er alleen een toetsenbord te bestellen. met twee borden geeft de verzendskosten 60 euro aan, die 140 euro voor een bordje klopt dus wel, 50 euro is ongeveer de kosten voor een enkel bord.

Kun je er niet een voor mij meenemen als je naar de usa bent? :D
Waarom niet gewoon in Duitsland kopen dan? Dan heb je hem voor 113 euro in huis binnen een week zonder gezeur met douane en dergelijke.

http://www.fuchs-shop.com/en/shop/36/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Omdat ik niet op de hoogte was van die leverancier, heel erg bedankt. nu heb ik een wat aantrekkelijker aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Seers schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:39:
[...]

Waarom niet gewoon in Duitsland kopen dan? Dan heb je hem voor 113 euro in huis binnen een week zonder gezeur met douane en dergelijke.

http://www.fuchs-shop.com/en/shop/36/
Bedankt voor de tip. Ik heb in 2007 twee Ultra Classics gekocht en wilde nog één of twee erbij, maar hik ook tegen die verzendkosten uit de VS aan. Maar dit is wel een interessante optie.

Op Keyboardco.com (UK) staan ze ook maar alleen in UK layout. Daar staan ze zonder merknaam gewoon als "IBM style keyboard" vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MiBe schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:10:
[...]

Gigabyte moederborden met bruine switches :+
Haha, dat komt er bij mij praktisch vanzelf achter als ik Gigabyte typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
Als je het uitrekent, komt het eigenlijk bijna op hetzelfde neer: UK £122, Duitsland 116 euro. Maar dan heb je niet de layout die je wil (ik verkies ofwel Belgische azerty, ofwel UK querty...) Shipping in USA is ook de moeite, maar dan wsch geen douanekosten.

Niemand zin om een samenkoopactie op te starten? We vragen unicomp een prijs voor een 20-tal toetsenborden + verzending...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Lijkt mij wel een goed idee, inderdaad die indeling: mijn voorkeur gaat naar dvorak uit. Hoewel ik blind typ lijkt het mij toch handig om een toetsenbord te bestellen met dvorak layout.

Hoe zit dat met samenkoop acties? Moet daar nog een nieuw topic voor gemaakt worden en wie organiseert dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
manzonderdas schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:12:
Niemand zin om een samenkoopactie op te starten? We vragen unicomp een prijs voor een 20-tal toetsenborden + verzending...
Volgens mij is dat hier niet toegestaan. Dergelijke voorstellen worden in de JiaYu topics altijd in de kiem gesmoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
bv. samenkopen.net is daar de plek voor, niet tweakers.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Is de Razer BlackWidow Ultimate 2013 een beetje een goed bord? Weet niet of dit al eerder gevraagd is maar kon het zo gouw niet vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Er zijn veel goede borden, ik zou als ik jou was eerst even wat soorten switches uitproberen.
Er is niets mis met razer blackwidow, maar het zijn geen plate mounted switches, dus zijn de toetsen wat losser.(wiebelig)

Ik zelf heb een Steelseries 6gv2, al twee jaar. heeft Cherry MX black switches. Ik vind het een heerlijke ramplank, maar voor typen zoek ik nu een bord met veer tactile feedback. Het liefst zou ik een unicomp kopen, dat is hierboven wel te merken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 07:19
PascalDutch schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:21:
Is de Razer BlackWidow Ultimate 2013 een beetje een goed bord? Weet niet of dit al eerder gevraagd is maar kon het zo gouw niet vinden :P
Is dat niet zo'n glimmend bordje? Daar zie je alle vette vingers etc. op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

R0y. schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:54:
[...]

Is dat niet zo'n glimmend bordje? Daar zie je alle vette vingers etc. op!
De 2013 versie glimt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
royb3 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:54:
Er zijn veel goede borden, ik zou als ik jou was eerst even wat soorten switches uitproberen.
Er is niets mis met razer blackwidow, maar het zijn geen plate mounted switches, dus zijn de toetsen wat losser.(wiebelig)

Ik zelf heb een Steelseries 6gv2, al twee jaar. heeft Cherry MX black switches. Ik vind het een heerlijke ramplank, maar voor typen zoek ik nu een bord met veer tactile feedback. Het liefst zou ik een unicomp kopen, dat is hierboven wel te merken :D.
Maar het is dus niet zo dat na een maand de ledjes ofzo het ineens niet meer doen of zoals in een bovengenoemde reactie dat een van de switches het na een jaar het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Die kans heb je altijd. mijn voorkeur van bouwkwaliteit gaat uit naar steelseries. die hebben alleen geen ledjes, of stylish look.
Ik heb nooit een razer in mijn handen gehad, maar neem aan dat die verder ook prima zijn.

Er zijn een hoop menses die vermelden dat razer marketing belangrijker vind dan de werking van zijn producten, maar volgens vrienden van me die wel een razer blackwidow hebben, de ultimate 2013 ook, zou het een prima bord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
royb3 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:16:
Die kans heb je altijd. mijn voorkeur van bouwkwaliteit gaat uit naar steelseries. die hebben alleen geen ledjes, of stylish look.
Ik heb nooit een razer in mijn handen gehad, maar neem aan dat die verder ook prima zijn.

Er zijn een hoop menses die vermelden dat razer marketing belangrijker vind dan de werking van zijn producten, maar volgens vrienden van me die wel een razer blackwidow hebben, de ultimate 2013 ook, zou het een prima bord zijn.
Aha okey heb zelf ook een Razer muis de DeathAdder en die bevalt verder prima is tot nu toe ook nog steeds goed. Als ik al zoveel geld voor een bord uit geef moet hij natuurlijk wel een beetje degelijk en goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Je krijgt er wel een hoop voor terug, maar het moet maar net je smaak zijn. Ik heb een hekel aan dat soort toetsenborden, verlichting, macrotoetsen, dat soort aspecten. als je mensen die 6gv2 laat zien dan denken ze dat het een goedkoop dell toetsenbord is. maar kost die wel iets meer dan een dell toetsenbord. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
royb3 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:28:
Je krijgt er wel een hoop voor terug, maar het moet maar net je smaak zijn. Ik heb een hekel aan dat soort toetsenborden, verlichting, macrotoetsen, dat soort aspecten. als je mensen die 6gv2 laat zien dan denken ze dat het een goedkoop dell toetsenbord is. maar kost die wel iets meer dan een dell toetsenbord. :P
Ik persoonlijk vind de verlichting wel gaaf, macro toetsen ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken en ik vind Razer ook wel mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Corsair zijn dat een beetje goede borden? Want de Corsair Vengeance K60 staat me ook wel aan en is stukken goedkoper dan de Razer alleen deze heeft Cherry Red switches dus vroeg ik mij af is deze dan ook wel geschikt om normaal op te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Daar is die wel voor geschikt, maar je hebt geen tactile feedback, en geen click geluid.
Het tikt minder fijn dan cherry mx blue's of brown's.(naar mijn idee) Sommige mensen willen misschien wel geen tactile feedback voor typen. Ik kan verder ook prima typen op mijn toetsenbord, met cherry mx black switches dus. ook linear feedback.

ik dacht trouwens dat die corsair vengeance k60 niet volledig mechanisch was, maar dat de functie toetsen en numpad membrame switches zijn. Weet het alleen niet zeker.

[ Voor 23% gewijzigd door royb3 op 20-03-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 07:19
royb3 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:42:
Daar is die wel voor geschikt, maar je hebt geen tactile feedback, en geen click geluid.
Het tikt minder fijn dan cherry mx blue's of brown's.(naar mijn idee) Sommige mensen willen misschien wel geen tactile feedback voor typen. Ik kan verder ook prima typen op mijn toetsenbord, met cherry mx black switches dus. ook linear feedback.

ik dacht trouwens dat die corsair vengeance k60 niet volledig mechanisch was, maar dat de functie toetsen en numpad membrame switches zijn. Weet het alleen niet zeker.
Macro toetsen zijn geen cherry switches, rest weet ik niet uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
royb3 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:42:

F toetsen zijn inderdaad niet mechanisch maar jij zou mij eerder de Razer aanraden dan de Corsair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-08 21:12
Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/media/FAQ/cherry_red_locations.jpg

Alles met rode rand is mechanisch, de macro toetsen dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Ik kan je wel die razer aanraden, maar niet iedereen kan het best overweg met 'een' toetsenbord. iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Ik zou eerst eens bij mensen proberen, voor je het aan gaat schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Sinds een paar daagjes nu de Ducky Zero. (blue switches)
Met zero ervaring in mechanische toetsenborden moet ik er wel even aan wennen.
Maar ik typ nu al sneller dan op mijn draadloze Logitech keyboard.
En je hebt veel meer gevoelens in de toetsen.

Alleen moet ik nu nog aanleren wat minder hard de toetsen aan te slaan.
Het valt me wel op dat het toetsenbord erg zwaar is in vergelijking met een normaal toetsenbord.
Al met al een erg degelijk toetsenbord.
Valt me wel op dat het toetsenbord een stukje hoger is dan mijn oude toetsenbord,
typt goed maar twijfel wel als ik nog een keer een palmrest moet aanschaffen vanwege mogelijke RSI klachten.

Om te zien is het een basic clean toetsenbord, maar dat heeft ook wel weer wat. en hij neemt niet teveel ruimte in op het bureau.
Ben tot dusver dus erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PascalDutch schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:35:
Corsair zijn dat een beetje goede borden? Want de Corsair Vengeance K60 staat me ook wel aan en is stukken goedkoper dan de Razer
Is dat zo? Beide iets van 90 euro toch? Is een Ducky Zero of CM QFR nick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Zijn er mensen die een samenkoopactie kunnen organiseren op bijv. samenkopen.net voor die unicomp's?
Ik heb daar zelf totaal geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:39:
[...]

Is dat zo? Beide iets van 90 euro toch? Is een Ducky Zero of CM QFR nick?
Nope de Razer kost een dikke 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
PascalDutch schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:50:
[...]

Nope de Razer kost een dikke 130 euro.
Dat is de 'Ultimate' versie, de normale Razer Blackwidow is rond de €90. Deze normale versie ik ook veel beter te vergelijken met het genoemde model van CM en het genoemde model van Ducky. Dit omdat deze allemaal geen backlight hebben, dit heeft de Razer BW Ultimate wel!

Om mijn persoonlijke ervaring toe te voegen: ik vond persoonlijk de bouwkwaliteit van een Filco dusdanig beter, dat ik het prijsverschil (in vergelijking met de onderstaande borden) op de koop toenam. Wel vond ik de CM Rapid (het enige CM model wat ik heb getest), een 10key-less model met MX Reds, een stuk steviger dan de varianten van Razer (BW en BW Ultimate) en Steelseries (7G). Dit is mijn mening!

Het importeren van een Filco met dezelfde functies als bovenstaande toetsenborden komt uit op omgerekend ~€150 (als je uit een EU-land bestelt dan, Engeland in mijn geval). Maarja, als je dat teveel geld vindt, is een Ducky Zero in mijn ogen de beste keuze (ivm bouwkwaliteit).

Ik hoop dat ik duidelijk heb gemaakt dat bovenstaande mijn mening is, ik wil jullie niks opdringen:)

[ Voor 7% gewijzigd door FrankPC op 20-03-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:03
Zit nu een weekje te typen op mijn nieuwe Ducky Zero 2108 Blue, en die bevalt prima, voelt lekker degelijk aan en werkt prima! :) Kost zo'n 85 euro + 8.90 verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
FrankPC schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:16:
[...]

Dat is de 'Ultimate' versie, de normale Razer Blackwidow is rond de €90. Deze normale versie ik ook veel beter te vergelijken met het genoemde model van CM en het genoemde model van Ducky. Dit omdat deze allemaal geen backlight hebben, dit heeft de Razer BW Ultimate wel!

Om mijn persoonlijke ervaring toe te voegen: ik vond persoonlijk de bouwkwaliteit van een Filco dusdanig beter, dat ik het prijsverschil (in vergelijking met de onderstaande borden) op de koop toenam. Wel vond ik de CM Rapid (het enige CM model wat ik heb getest), een 10key-less model met MX Reds, een stuk steviger dan de varianten van Razer (BW en BW Ultimate) en Steelseries (7G). Dit is mijn mening!

Het importeren van een Filco met dezelfde functies als bovenstaande toetsenborden komt uit op omgerekend ~€150 (als je uit een EU-land bestelt dan, Engeland in mijn geval). Maarja, als je dat teveel geld vindt, is een Ducky Zero in mijn ogen de beste keuze (ivm bouwkwaliteit).

Ik hoop dat ik duidelijk heb gemaakt dat bovenstaande mijn mening is, ik wil jullie niks opdringen:)
Had het ook over de Ultimate en waar zou ik de Ducky of Filco eventueel kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die DAS is niet eens zo absurd duur trouwens, en maar 4,90 verzendkosten vanuit Duitsland. Die Filco's zijn alweer wat steviger aan de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Maar Ducky en Filco zijn sowieso beter als Razer toch op het gebied van mechanische borden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
half Azië gebruikt ze, de kwaliteit is beter. Niet veer beter dan merken als razer of steelseries, maar bijvoorbeeld de keycaps zijn meestal wel van betere kwaliteit. De bouw van het bord zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
royb3 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:44:
half Azië gebruikt ze, de kwaliteit is beter. Niet veer beter dan merken als razer of steelseries, maar bijvoorbeeld de keycaps zijn meestal wel van betere kwaliteit. De bouw van het bord zelf ook.
Typen ze ook beter enzo? Want ik heb al gelezen dat als je een keer op een Filco getypt hebt nooit meer wat anders wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Maar wat is dan beter Filco, Ducky, Das of gewoon Razer of Steelseries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is persoonlijk. Qua type-ervaring is het switch type veel belangrijker dan welk merk ze zijn ingebouwd. Zo zal een Filco met Blue's niet heel veel anders aanvoelen dan een Razer BlackWidow om maar een voorbeeld te noemen. Dus nee, een duurder mechanisch toetsenbord typt niet per definitie beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
MiBe schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:00:
Dat is persoonlijk. Qua type-ervaring is het switch type veel belangrijker dan welk merk ze zijn ingebouwd. Zo zal een Filco met Blue's niet heel veel anders aanvoelen dan een Razer BlackWidow om maar een voorbeeld te noemen. Dus nee, een duurder mechanisch toetsenbord typt niet per definitie beter.
Okey bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Nou, omdat ze op een razer pcb mounted zijn is het gevoel net iets anders. Voor de rest maakt idd de switch voor het grootste gedeelte de typ-ervaring uit.
Ook speelt keycap kwaliteit wel enigszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Ik vond de Razer wat gammeler aanvoelen als de Ducky, ik vermoed dat dat vooral komt door de keycaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
ik vermoed juist dat dat komt door het feit dat de switches niet aan een extra plaat bevestigt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Zou best kunnen, er zijn PCB mounted en Plate mounted versies van de Cherry switches idd, en aan het gewicht van de Ducky te voelen heeft die een staalplaat oid (1.2Kg...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
Die Ducky heeft ook een leuk instapmodel, heel wat features als double shot keycaps, winlock, verlichting. voor een leuke prijs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
royb3 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:23:
Die Ducky heeft ook een leuk instapmodel, heel wat features als double shot keycaps, winlock, verlichting. voor een leuke prijs ook.
Die kun je dus beter als instap model nemen als de Razer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kun je niet zomaar zeggen, is persoonlijk. Als je bijvoorbeeld macro toetsen wil kun je beter een Razer nemen omdat die simpelweg niet op een Ducky zitten. Als je backlight wil (hoewel je dan al enigszins buiten het bereik van instapmodellen gaat) is het ook een overweging die je zelf moet maken, bij een Ducky betaal je daar verhoudingsgewijs fors meer voor dan bij Razer.

De Ducky Zero is overigens wel een prima instapmodel die qua prijsklasse in de laagste regionen zit qua mechanische toetsenborden, zeker het overwegen waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
MiBe schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:39:
Dat kun je niet zomaar zeggen, is persoonlijk. Als je bijvoorbeeld macro toetsen wil kun je beter een Razer nemen omdat die simpelweg niet op een Ducky zitten. Als je backlight wil (hoewel je dan al enigszins buiten het bereik van instapmodellen gaat) is het ook een overweging die je zelf moet maken, bij een Ducky betaal je daar verhoudingsgewijs fors meer voor dan bij Razer.

De Ducky Zero is overigens wel een prima instapmodel die qua prijsklasse in de laagste regionen zit qua mechanische toetsenborden, zeker het overwegen waard dus.
Okey ben trouwens wel een beetje een Razer fanboy ( :$ ) maar ik zal eens kijken wat ik doe in elk geval bedankt allemaal alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09 17:43
Ik heb een kort vraagje, wat voor soort switches heeft mijn toetsenbord?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Atf1u8G.jpg
http://imgur.com/Atf1u8G

het is een tulip atk02.01.01 en als ik er op typ klinkt het alsof er veren in zitten, ook hebben de toetsen een zware travel tot het contactpunt, waarna ze ineens heel licht worden.

[ Voor 3% gewijzigd door the_nature op 20-03-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 11:25

Fordox

00101010

welk toetsenbord is dat? misschien is het dan makkelijker zoeken.

ik herken hem zo niet.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_nature schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:04:
Ik heb een kort vraagje, wat voor soort switches heeft mijn toetsenbord?
[afbeelding]
http://imgur.com/Atf1u8G

het is een tulip atk02.01.01 en als ik er op typ klinkt het alsof er veren in zitten, ook hebben de toetsen een zware travel tot het contactpunt, waarna ze ineens heel licht worden.
Ik weet weinig van toetsenborden af, maar vind het wel interessant. Kun je ook een foto maken van de andere switches? (gewone letters).

Wat linkjes:

http://deskthority.net/wiki/SMK_clicky_switch (beste gok, inverse cross mount variant).

http://deskthority.net/ph...r-adb-keyboard-t4536.html
http://deskthority.net/wiki/Category:Tulip_keyboards

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Zie net dat je daar maar 19% Btw betaald hoe zit het met de overige 2% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
PascalDutch schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:26:
[...]

Had het ook over de Ultimate en waar zou ik de Ducky of Filco eventueel kunnen bestellen?
Ik verwees naar de normale blackwidow omdat deze zowel qua features als qua prijs beter te vergelijken is met een Ducky Zero. Ik had niet gezien dat jij specifiek een BW Ultimate bekers, sorry.

Ik heb mijn Filco van The Keyboard Company. Deze site heeft veel meer keuze dan GetDigital en is ook nog eens goedkoper. De levertijd kan wel iets langer zijn, maar ik had die van mij na vier werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
FrankPC schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:34:
[...]

Ik verwees naar de normale blackwidow omdat deze zowel qua features als qua prijs beter te vergelijken is met een Ducky Zero. Ik had niet gezien dat jij specifiek een BW Ultimate bekers, sorry.

Ik heb mijn Filco van The Keyboard Company. Deze site heeft veel meer keuze dan GetDigital en is ook nog eens goedkoper. De levertijd kan wel iets langer zijn, maar ik had die van mij na vier werkdagen.
Geeft niks, zal ff kijken bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PascalDutch schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:11:
[...]

Zie net dat je daar maar 19% Btw betaald hoe zit het met de overige 2% ?
Tussen EU-landen betaal je altijd de BTW van het land van herkomst. Tussen een non-EU land en NL betaal je Nederlandse BTW. Eventuele verschillen in BTW-percentage doen er niet toe.

In Duitsland bestellen scheelt je dus 2% aan BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:56:
[...]

Tussen EU-landen betaal je altijd de BTW van het land van herkomst. Tussen een non-EU land en NL betaal je Nederlandse BTW. Eventuele verschillen in BTW-percentage doen er niet toe.

In Duitsland bestellen scheelt je dus 2% aan BTW.
Okey das wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PascalDutch schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:49:
Maar wat is dan beter Filco, Ducky, Das of gewoon Razer of Steelseries?
Ik heb een steelseries 7g met black switches en een filco met brown switches.
Beide zijn uitstekende toetsenborden.
De Filco vind ik wel net iets beter dan de Steelseries.
Het is allemaal nog net iets gelikter en bouwkwaliteit nog net iets beter.

Maar zoals andere mensen al zeiden, wellicht vind je mechanisch toetsenbord wel helemaal niets en om dan direct berg geld uit te geven voor iets wat je zelf niet lekker vind tikken is ook zonde.
Makkelijkste zou zijn als je voor een dag zou kunnen werken op 1, dan merk je ook direct of het wel of niet iets voor je is en wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:09:
[...]

Ik heb een steelseries 7g met black switches en een filco met brown switches.
Beide zijn uitstekende toetsenborden.
De Filco vind ik wel net iets beter dan de Steelseries.
Het is allemaal nog net iets gelikter en bouwkwaliteit nog net iets beter.

Maar zoals andere mensen al zeiden, wellicht vind je mechanisch toetsenbord wel helemaal niets en om dan direct berg geld uit te geven voor iets wat je zelf niet lekker vind tikken is ook zonde.
Makkelijkste zou zijn als je voor een dag zou kunnen werken op 1, dan merk je ook direct of het wel of niet iets voor je is en wat je belangrijk vindt.
Zou alleen niet weten waar ik zon toetsenbord uit zou moeten proberen.
Mediamarkt ofzo misschien?
Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.