Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:47
com2,1ghz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:33:
Heb 26 februari in de avond mn Steelseries 6gv2 Red Switches uit VS besteld. Werd verstuurd uit Denemarken en heb m nu net ontvangen. Wat typt dat ding lekker hey. Zeker geen spijt.
Welke lay-out heb je gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14
RoaDHouse schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:40:
[...]

Welke lay-out heb je gekregen ?
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/e61us2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
base_ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:13:
Ik zou wel eens het gevoel van de verschillende switches (red/blue etc) daadwerkelijk willen voelen zodat ik een idee heb wat mij het beste bevalt voordat ik een keyboard koop. Ik typ nu veel op laptop keyboards maar dat is ook niet echt ideaal. Iemand enig idee waar ik (mechanische) keyboards kan 'uitproberen'/aanvoelen?
http://www.maxkeyboard.co...h-o-ring-sampler-kit.html

Hier heb ik die van mij besteld. Met verzendkosten niet heel goedkoop maar de moeite waard om even een gevoel te krijgen aangezien die toetsenbordjes wel wat kosten. Ik heb ze 17 feb. besteld, de 20e zijn ze verzonden en vandaag zijn ze bezorgd :)

Voor mij wordt het brown of black, met een lichte voorkeur voor brown. Ik ben bly dat ik de sampler kit heb besteld om het even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Weet nog dat ik 2 jaar terug bij de hcc beurs een G19 had gescoord voor 50 euro. Ja, 50 euro. Dat was geen geld voor een G19 die destijds 130 euro was. De doos zag er goed uit,
Kom ik thuis, alles aangesloten en wat viel me op. Ander toetsenbord layout :') Was toen naar de winkel geweest waar ik hem had gekocht op de beurs. De man zei letterlijk dit|: "Als je toch blind kan typen dan maakt dit toch niets uit" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Netjes :) lekker typen en gamen op de reds of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:45:
[...]

http://www.maxkeyboard.co...h-o-ring-sampler-kit.html

Hier heb ik die van mij besteld. Met verzendkosten niet heel goedkoop maar de moeite waard om even een gevoel te krijgen aangezien die toetsenbordjes wel wat kosten. Ik heb ze 17 feb. besteld, de 20e zijn ze verzonden en vandaag zijn ze bezorgd :)

Voor mij wordt het brown of black, met een lichte voorkeur voor brown. Ik ben bly dat ik de sampler kit heb besteld om het even te proberen.
Dat sample setje is interessant voor 5 dollar, maar 35 (!) dollar verzendkosten is wel erg fors. Zijn die dingen niet ergens in nederland te verkijgen?

edit: had per ongeluk de nederlandse antillen aangeklikt. Naar nederland zijn de verzendkosten maar 7 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
RoaDHouse schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:55:
[...]

Netjes :) lekker typen en gamen op de reds of niet :)
Jaa zeker. Ik ben programmeur dus dit toetsenbord vind ik uitstekend voor typen en gamen. Nou heb ik hem misschien 10 minuten voor me maar ik ben verkocht haha.
Ik had in de winkel alleen de razer blackwidow geprobeerd met blue switches en die waren te licht, clicky en tactile. De red switch is iets zwaarder maar liniair. Gewoonweg goed haha.

Heb ook nog in de kast een oude(14 jaar) Cherry toetsenbord met clear switches. Dat doet gewoon pijn aan je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 10:49
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:56:
Dat sample setje is interessant voor 5 dollar, maar 35 (!) dollar verzendkosten is wel erg fors. Zijn die dingen niet ergens in nederland te verkijgen?
Je zou gewoon één zo'n setje moeten laten rouleren vind ik. Testen, hop in een envelop, next!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Brad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:58:
[...]

Je zou gewoon één zo'n setje moeten laten rouleren vind ik. Testen, hop in een envelop, next!
Zoiets zou je in de winkel moeten hebben. Maar dan moet je ook een voorraad hebben met mechanische toetsenborden. Helaas slaan de hedendaagse computerwinkels de plank mis. *kuch* mycom * kuch* computerland*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
com2,1ghz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:59:
Zoiets zou je in de winkel moeten hebben. Maar dan moet je ook een voorraad hebben met mechanische toetsenborden. Helaas slaan de hedendaagse computerwinkels de plank mis. *kuch* mycom * kuch* computerland*kuch*
Het is toch geen enkele issue om met bijv. zes mensen die twijfelen zo'n setje te bestellen? Okay, kost blijkbaar 40 dollar, being 35 Euro. Is dan 6 Euro de man, plus envelopje en postzegel. Zou dat zelf geen probleem vinden. Doe er niet aan mee aangezien Blue's de enige echte switches zijn, maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:24
Ik denk toch echt dat Nederland niet echt klaar is voor mech toetsenborden, als je kijkt naar het aanbod is het al erg mager. Daarnaast zijn de prijzen er vaak ook niet naar voor mech toetsenborden, is maar een klein gedeelte van de hele markt die gaan voor zulke dure toetsenborden.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Stuur anders een mailtje naar mechanicalkeyboards.nl of ze misschien ook zo'n sample kitje willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
Brad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:06:
[...]

Het is toch geen enkele issue om met bijv. zes mensen die twijfelen zo'n setje te bestellen? Okay, kost blijkbaar 40 dollar
Zonder track&trace ongeveer 7 dollar verzendkosten oid, dat durf ik wel aan hoor, maar check toch ff of electronicahandel (farnell bv) niet toevallig die switches kan leveren, dat gaat wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ik krijg als het goed is een Quick Fire Pro met reds opgestuurd om een review van te doen, ben er benieuwd naar. Eerste keer met reds werken.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk niet meer de enige in dit topic met een 6Gv2 Red Edition. Als ik merk hoe prettig ik hem zelf vind, in het bijzonder tijdens het gamen, ben ik ervan overtuigd dat je nog een hoop plezier van dit bordje gaat hebben. Je hebt trouwens een fijnere layout dan ik, de Scandinavische versie heeft helaas een kleine linker-shift.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 21:40
MiBe schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 05:14:
[...]

Eindelijk niet meer de enige in dit topic met een 6Gv2 Red Edition. Als ik merk hoe prettig ik hem zelf vind, in het bijzonder tijdens het gamen, ben ik ervan overtuigd dat je nog een hoop plezier van dit bordje gaat hebben. Je hebt trouwens een fijnere layout dan ik, de Scandinavische versie heeft helaas een kleine linker-shift.
Hier nog een met een SteelSeries 6Gv2 met zweedse layout! Kleine shift links en grote enter :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja. Ook de Red Edition of de reguliere met Cherry MX Black?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ik wist niet eens dat er een 6gv2 met reds was. Had een tijdje de black versie, uiteindelijk weggedaan omdat ik het toch echt te zwaar vond, opzich prima toetsenbord, alleen de letters faden er wel snel op als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat de letters snel faden heb ik ook last van inderdaad. Vind Blacks net als jij te zwaar en wilde dus per se de 6Gv2 met Reds. De Red Edition is in Nederland helaas niet verkrijgbaar, die moet je dus altijd uit het buitenland halen. Ik had het geluk dat ze op Dreamhack voor een heel mooi prijsje lagen in de Dreamstore, omgerekend 35 euro dus dan neem ik de Scandinavische indeling wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
35 is wel extreem laag. Gebruik nu browns, dinsdag of woensdag krijg ik nog reds binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
MiBe schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:48:
Dat de letters snel faden heb ik ook last van inderdaad. Vind Blacks net als jij te zwaar en wilde dus per se de 6Gv2 met Reds. De Red Edition is in Nederland helaas niet verkrijgbaar, die moet je dus altijd uit het buitenland halen. Ik had het geluk dat ze op Dreamhack voor een heel mooi prijsje lagen in de Dreamstore, omgerekend 35 euro dus dan neem ik de Scandinavische indeling wel voor lief.
Hoe ziet de Scandinavische indeling eruit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die bestaat niet, waarschijnlijk is hij Deens, Noors, of Zweeds.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ik bestelde mijn 6gv2 red uit USA maar werd alsnog uit Denemarken verstuurd met de US layout. Hoefde verder niets extra's te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:12:
Die bestaat niet, waarschijnlijk is hij Deens, Noors, of Zweeds.
Komt op hetzelfde neer alleen staat er bij mij (Zweeds) ö en å waar bij de Noorse bijvoorbeeld ø en æ staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Zijn er meer toetsenborden met de 6Gv2 layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:45
Kan iemand mij bevestigen dat de steelseries 7G MX black switches gebruikt met cherry stabilizers? Steelseries is daar zelf niet al te duidelijk in...
Ik ben gister namelijk eens naar een andere mediamarkt gereden (Heerlen) en daar hadden ze wel een aantal mechanische keyboards staan. De 7G dus, een G710+ en een blackwidow (in de verpakking maar daar zijn de pijltjestoetsen toegankelijk). Kon dus mooi even verschillende switches proberen.
Wat me opviel was dat ik bij de G710+ exact hetzelfde probleem opmerkte met de spatiebalk als waarop ik bij de Ducky afgeknapt ben. De 7G had dat totaal niet. Voor zover ik heb kunnen achterhalen denk ik toch dat ze soortgelijke stabilizers hebben, dus ik denk dat het aan de switch ligt en niet aan de stabilizer. De 7G was me echter duidelijk te zwaar dus dan zou ik op reds uitkomen, maar daar hadden ze helaas geen plankje van liggen.
Echter heb ik toen ook nog eens een beetje op de 7G staan typen en op een paar willekeurige rubber domes er naast en eigenlijk begon ik me toen af te vragen of het nou echt zoveel beter is of dat ik me alleen maar gek laat maken omdat iedereen zégt dat het zoveel beter is. Uiteindelijk ben ik nou toch ook weer naar de Logitech G510 aan het kijken die mijn G15v1 qua functionaliteit perfect zou vervangen, ik ben alleen nog met een scheef oog naar Logitech aan het kijken wanneer ze eens met de beloofde update voor de gaming software komen die hopelijk de huidige problemen oplost...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
finraziel schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:17:
Kan iemand mij bevestigen dat de steelseries 7G MX black switches gebruikt met cherry stabilizers? Steelseries is daar zelf niet al te duidelijk in...
Ik ben gister namelijk eens naar een andere mediamarkt gereden (Heerlen) en daar hadden ze wel een aantal mechanische keyboards staan. De 7G dus, een G710+ en een blackwidow (in de verpakking maar daar zijn de pijltjestoetsen toegankelijk). Kon dus mooi even verschillende switches proberen.
Wat me opviel was dat ik bij de G710+ exact hetzelfde probleem opmerkte met de spatiebalk als waarop ik bij de Ducky afgeknapt ben. De 7G had dat totaal niet. Voor zover ik heb kunnen achterhalen denk ik toch dat ze soortgelijke stabilizers hebben, dus ik denk dat het aan de switch ligt en niet aan de stabilizer. De 7G was me echter duidelijk te zwaar dus dan zou ik op reds uitkomen, maar daar hadden ze helaas geen plankje van liggen.
Echter heb ik toen ook nog eens een beetje op de 7G staan typen en op een paar willekeurige rubber domes er naast en eigenlijk begon ik me toen af te vragen of het nou echt zoveel beter is of dat ik me alleen maar gek laat maken omdat iedereen zégt dat het zoveel beter is. Uiteindelijk ben ik nou toch ook weer naar de Logitech G510 aan het kijken die mijn G15v1 qua functionaliteit perfect zou vervangen, ik ben alleen nog met een scheef oog naar Logitech aan het kijken wanneer ze eens met de beloofde update voor de gaming software komen die hopelijk de huidige problemen oplost...
Tja black's zijn immers minder geschikt voor typwerk(op papier). Het is ook allemaal een kwestie van smaak. Als je rubber-domes lekkerder vind typen dan moet je dat gebruiken.
Je hebt naast de switches ook een aan aantal typen toetsen. Dus of ze hoog zijn of bol van binnen.
Er zijn zelfs toetsenborden met meerdere typen switches. Zoals de spatiebalk wel eens bij bepaalde modellen black heeft en de rest blue zijn.

Kortom het is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Uiteindelijk moet je het gewoon proberen. Ikzelf houd echt niet van blacks, vind ze veel te zwaar voor typen, gamen gaat er wel prima op. Ik neem trouwens aan dat je met het spatieprobleem bedoelt dat je hem op 1 plek indrukt en de andere kant omhoog komt waardoor je soms de toets niet indrukt?
Niets van gemerkt in mijn tijd van gebruik van de G710+, nooit een misdruk erdoor gehad in die tijd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Nee, ik had last van het feit dat het terug omhoog komen van de knop ook in twee stappen gaat (door de click in de switch denk ik nu). Bij gewoon typen had ik daar geen last van, maar als ik tijdens het gamen mijn duim op de linkerkant had liggen dan moest ik vaak bewust mijn duim verder optillen anders bleef de knop halverwege steken rond het actuationpoint.
Het is op zich niet iets waar je niet aan kan wennen denk ik en veel mensen zullen het niet eens opmerken waarschijnlijk, maar voor zo'n duur toetsenbord vond ik het niet acceptabel.

Het was trouwens niet dat ik wou gaan zieken van mechanische keyboards zijn helemaal zo goed niet of zo, ik vind het gewoon lastig om een goede keuze te maken en gebruik dit dus ook een beetje als klankbord, naast het controleren of mijn aannames over de 7G correct zijn. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal persoonlijk inderdaad, het is alleen jammer dat het zo moeilijk is om de keyboards uit te proberen, je moet net geluk hebben dat er een winkel in de buurt is die ze op display heeft of die niet moeilijk doen over het uit de verpakking halen van een keyboard (als ze em al in de winkel op voorraad hebben). Ik weet hier in de buurt buiten de mediamarkt eigenlijk alleen de mycom en paradigit in Maastricht, maar die hebben dat soort dingen echt niet liggen. De mycom is nog vrij schappelijk met dingen bestellen en retourneren, maar hebben net de modellen die ik interessant vind ook niet in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Media Markt is als het goed is ook heel simpel met retouren binnen 2 weken. Zo waren zij tenminste eerder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Jeru schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:00:
Media Markt is als het goed is ook heel simpel met retouren binnen 2 weken. Zo waren zij tenminste eerder wel.
Niet met toetsenborden :9 dan gaan ze moeilijk doen, alleen als het stuk is kan je hem ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
finraziel schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:17:
Echter heb ik toen ook nog eens een beetje op de 7G staan typen en op een paar willekeurige rubber domes er naast en eigenlijk begon ik me toen af te vragen of het nou echt zoveel beter is of dat ik me alleen maar gek laat maken omdat iedereen zégt dat het zoveel beter is.
Is dat niet omdat rubber domes als ze nieuw zijn beter werken dan als ze niet meer zo nieuw zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Klopt, had ik ook aan gedacht, maar bij de G15 heeft het ook aardig wat jaren geduurd voordat ik echt begon te merken dat hij minder goed typte (en ik vraag me eigenlijk nog af of als ik het ding nou eens helemaal uit elkaar zou halen en schoon maken hoe het dan zou zijn). Tja, ik weet het nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
RoaDHouse schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:36:
[...]

Niet met toetsenborden :9 dan gaan ze moeilijk doen, alleen als het stuk is kan je hem ruilen.
Ah, ik herinner mij namelijk tijden dat je letterlijk alles gewoon binnen 2 weken terug kon brengen bijna en gewoon je geld terug kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 21:40
MiBe schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:02:
Haha ja. Ook de Red Edition of de reguliere met Cherry MX Black?
De red edition :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Jeru schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:41:
[...]

Ah, ik herinner mij namelijk tijden dat je letterlijk alles gewoon binnen 2 weken terug kon brengen bijna en gewoon je geld terug kon krijgen.
Ja,,, die tijden zijn voorbij :) en al helemaal niet meer met toetsenborden ivm hygiéne enz... maar probeer het maar gewoon :)
Op een gegeven moment kreeg MM meer hardware terug dan dat ze verkochten, sinds een jaar is dit van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Ok nog even wat betreft testswitches: de losse switches zijn ook in nederland via electronica handel verkrijgbaar: onderaan deze pagina staan de mx productcodes uitgelegd ->http://www.cherrycorp.com/english/switches/key/mx.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een losse switch kun je naar mijn mening niet testen of hij je bevalt of niet. Dat zal je moeten doen door bijvoorbeeld een stukje te typen op een toetsenbord voorzien van desbetreffende switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastiaanW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05-2024
Er is maar 1 top merk voor mechenical keyboards. En dat vind ik persoonlijk Filco :D

FX 6300 @ 4.2 Ghz - 6870HD - Asrock 970 extreme4 - 600 watt - 1TB - 2 x 4gb 1333 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:43
Nog een kleine tip voor iemand die toch al van plan was dit toetsenbord te gaan kopen. (of iemand die niet vies is van een overhaaste beslissing) CM Storm Trigger voor 89,90 Alleen vandaag.

(Is eigenlijk maar een tientje goedkoper dan de laagste prijs in pricewatch, niet echt spectaculair ofzo, maar wie weet maak ik nog iemand blij met deze info.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:23
Voor degene die een DAS keyboard Model S willen, hij is nu in de aanbieding van € 129 voor € 69 bij deze Duitse webshop met maar 4,90 euro verzendkosten naar Nederland :) http://shop.heise.de/katalog/keyboard-model-s

[ Voor 8% gewijzigd door luuj op 04-03-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Moet je wel een duitse layout willen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
MiBe schreef op maandag 04 maart 2013 @ 03:53:
Met een losse switch kun je naar mijn mening niet testen of hij je bevalt of niet. Dat zal je moeten doen door bijvoorbeeld een stukje te typen op een toetsenbord voorzien van desbetreffende switch.
Dan blijft nog steeds de vraag hoe te vergelijken, ik zie het niet zitten om 4 toetsenborden te bestellen en er 3 terug te sturen dus waar kan ik ze dan wel vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Je kan je toch ook ongeveer voorstellen wat je graag wil? De keuze tussen blue en brown bijvoorbeeld maak je wel snel. Ik heb zelf ook gewoon maar gekocht wat mij fijn leek en in eerste instantie vond ik het ook fijn namelijk blacks. Na een tijdje vond ik het toch echt te zwaar dus zit ik nu op browns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Ik typ nu vooral op laptop/scissor keyboards: deze hebben een lichte aanslag en korte aanslag. Black zal ik vermoedelijk veel te zwaar vinden, ik vermoed dat ik wel een lichte tactile feedback wel op prijs zou stellen, maar zeker weten doe ik dat niet. Daarom vermoed ik wel dat ik op brown of red uit kom maar ik weet dat dus absoluut niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Dan zou ik toch echt gewoon gokken, zoveel risico heb je dan toch al niet meer. Brown is gewoon een veilige keuze naar mijn mening. Reds krijg ik morgen voor het eerst of overmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou met mechanische toetsenborden niet zomaar gokken, probeer toch om ze ergens uit te proberen. Op papier leken Browns mij namelijk ook wel wat en in de praktijk vind ik ze zwaar tegenvallen en zweer ik inmiddels bij Blues (voor typen) en Reds (voor gamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
base_ schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:19:
Dan blijft nog steeds de vraag hoe te vergelijken, ik zie het niet zitten om 4 toetsenborden te bestellen en er 3 terug te sturen dus waar kan ik ze dan wel vergelijken?
Dat is ook niet handig, bestel eerst wat je het beste lijkt. Als dat niet bevalt: doorverkopen of terugsturen en keuze twee bestellen.
Ik heb wel zo'n sampler kit besteld maar een zo'n switch is toch geen toetsenbord. En een minuutje zo'n toetsenbord uitproberen is misschien ook nog te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
als ik iig al van ieder type switch een sample heb heb ik iig een idee hoe de aanslag aanvoelt, dat is in ieder geval al 10x beter als gewoon gokken imho, daarnaast heb ik nog wel wat microcontroller evaluation bordjes liggen die altijd blij zijn met een paar fatsoenlijke keys erop. Heb al zeer veel toetsenborden voorbij zien komen en vindt een lichte aanslag iig wel fijn, tactile feedback vind ik waarschijnlijk voor typewerk toch wel fijn maar de oude ibm xt toetsenborden van 20 jaar geleden vond ik toch wel wat zwaar. Ik vermoed dat een paar minuten vergelijken genoeg is om een redelijk zekere keuze te maken om mee te beginnen, daarna kan ik altijd nog overwegen een 2e keyboard met ander type switches aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ik heb zelf sowieso hier een cherry keyboard liggen met blue's ik pak hem soms even erbij voor de afwisseling voornamelijk, als ik veel moet typen. Bij gamen vind ik het zelf echt verschrikkelijk.
Daarnaast is het niet zomaar gokken, maar uiteindelijk heb je al min of meer een keuze gemaakt naar 2 kleuren. Je kan dan wel 5 minuten ergens op typen, maar uiteindelijk moet je het toch langer testen. Ik heb ook een half jaar gedaan voor ik mijn blacks weg heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
MiBe schreef op maandag 04 maart 2013 @ 03:53:
Idd. Volgens mij krijg je geen goede indruk als je een enkele, losse cherry switch indrukt.
Voor de onderlinge verschillen tussen de cherry's is het misschien nog wel handig.
SebastiaanW schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:14:
Er is maar 1 top merk voor mechenical keyboards. En dat vind ik persoonlijk Filco :D
Er zijn anders zat merken die zich kunnen meten met Filco. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door ChojinZ op 05-03-2013 08:48 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Net ff in de mediamarkt op 2 toetsenborden staan typen (browns en blue's), ik denk toch dat de blue's mij het beste bevallen, de tactile feedback van de brown's vind ik wat aan de lichte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
base_ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:37:
Net ff in de mediamarkt op 2 toetsenborden staan typen (browns en blue's), ik denk toch dat de blue's mij het beste bevallen, de tactile feedback van de brown's vind ik wat aan de lichte kant.
Welk mtb heeft brown switches bij de MM dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Logitech G710+ (dat ding waar ze bijna alle cherry mx brown's voor aan logitech verkocht hebben als ik het goed begrijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Je moet je wel bedenken dat er in de G710+ O-ringen zitten die het gevoel van de toetsen wel behoorlijk veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:41:

Er zijn anders zat merken die zich kunnen meten met Filco. ;)
Topre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Is natuurlijk geen echte mechanisch toets, maar de kwaliteit kan zich niet meten met Filco. Realforce is echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Seers schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:18:
[...]

Is natuurlijk geen echte mechanisch toets, maar de kwaliteit kan zich niet meten met Filco. Realforce is echt veel beter.
Volgens mij haal jij wat zaken door elkaar.
Topre is een switch merk en Filco een tobo merk en daarnaast vergelijk je nu Topre switches met Realforces borden terwijl Realforce juist gebruikt maakt van Topre.

Dat, of ik snap je niet.... :>

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
ChojinZ schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:45:
[...]

Volgens mij haal jij wat zaken door elkaar.
Topre is een switch merk en Filco een tobo merk en daarnaast vergelijk je nu Topre switches met Realforces borden terwijl Realforce juist gebruikt maakt van Topre.

Dat, of ik snap je niet.... :>
Doordat Koeitje Topre tegenover Filco zette was ik genoodzaakt om mijn zin een beetje recht te breien. Daarom staat er ook in het eerste zinsdeel "toets", en niet "toetsenbord".

Omdat Realforce wat mij betreft de bekendste bordenmaker is die Topre toetsen gebruikt, heb ik deze als voorbeeld gepakt om tegenover Filco te zetten, en mijn mening daarover geventileerd.

Om hier dan nog ietsjes uitleg aan te geven:
- De "curvature" van de toetsen voelt gewoon natuurlijker (maargoed, kan wel persoonlijk zijn)
- PBT keycaps
- Lock lampjes zijn veel beter uitgewerkt (mooi diffuus zonder fel of onduidelijk te zijn)
- Bord kraakt niet (i.t.t. Filco)
- Verkleinde windows en rechtermuistoets t.o.v. Ctrl en Alt
- De 0-knop op het numerieke eiland _/-\o_

Het enige jammere aan mijn Realforce vind ik dat ik de gewogen versie heb genomen, achteraf gezien had ik liever de vlak gewogen versie gehad. Misschien dat ik die op een later moment nog koop en mijn huidige in de verkoop douw ofzo.

Maar toch ben ik met mijn Filco's ook heel blij, ik wissel gewoon na een tijdje van toetsenbord, ik vind de blauwe cherry's ook heel fijn, maar die topre switches ook. Kan niet echt zeggen welke ik lekkerder vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Seers schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:30:
- De 0-knop op het numerieke eiland _/-\o_
Wat is daar mee, die zit toch op elk numeriek eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Olaf van der Spek schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:06:
[...]

Wat is daar mee, die zit toch op elk numeriek eiland?
Ja, maar bij een Realforce is hij bol afgewerkt net zoals een spatiebalk, omdat je hem ook altijd met je duim gebruikt. Dit werkt echt veel fijner, en ik vraag me ook al waarom niet meer bedrijven het zo doen, want het voelt ook veel logischer. Naja, zal vast wel weer een kostenkwestie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ik moet zeggen trouwens dat die CM Quick Fire pro enorm stevig aanvoelt, blijf het echter wel enorm jammer vinden dat het toetsenbord niet volledig verlicht is helemaal omdat ik mij niet voor kan stellen dat het ze veel extra had gekost om het te doen. Mijn eerste aanraking met reds, ben er nog niet over uit of ik het fijner vind dan browns, merk dat ik er meer fouten mee maak nog op dit moment met typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Momenteel zie ik even door de bomen het bos niet meer. Ik heb dit draadje voor een groot gedeelte doorgenomen, en weet ondertussen in ieder geval dat ik Cherry MX Blue switches wil.

Waar ik alleen niet achter kan komen is welke toetsenborden nou goed zijn, en welke niet.

Ik gebruik mijn computer vooral om te typen en af en toe om te gamen (dan vooral RTS). Ik gebruik geen macro's oid, dus heb echt alleen een stevig, kwalitatief goed toetsenbord nodig met een normale layout. Backlight mag, maar is niet perse nodig.

Lieft zou ik niet meer dan 100 euro willen uitgeven, maar als er een toetsenbord is dat echt overal bovenuitsteekt, dan kan ik wel iets meer eraan uitgeven.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ja... lees de afgelopen paar pagina's even terug. Deze criteria zijn uitvoerig besproken de afgelopen weken.
Veel tobo makers bieden verschillende switches aan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 11:35
Ubahnub schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:32:
Momenteel zie ik even door de bomen het bos niet meer. Ik heb dit draadje voor een groot gedeelte doorgenomen, en weet ondertussen in ieder geval dat ik Cherry MX Blue switches wil.

Waar ik alleen niet achter kan komen is welke toetsenborden nou goed zijn, en welke niet.

Ik gebruik mijn computer vooral om te typen en af en toe om te gamen (dan vooral RTS). Ik gebruik geen macro's oid, dus heb echt alleen een stevig, kwalitatief goed toetsenbord nodig met een normale layout. Backlight mag, maar is niet perse nodig.

Lieft zou ik niet meer dan 100 euro willen uitgeven, maar als er een toetsenbord is dat echt overal bovenuitsteekt, dan kan ik wel iets meer eraan uitgeven.

Kan iemand me helpen?
Als je een redelijk ingetogen uiterlijk wilt, zou ik hiernaar kijken http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kwam nog een mooi artikel tegen over de diverse switches: "Which Switch".

http://techreport.com/rev...ical-keyboards-reviewed/3

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Help!!!! schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:16:
Kwam nog een mooi artikel tegen over de diverse switches: "Which Switch".
"Also, the fact that the browns feature a tactile bump without an overly shrill click makes them, in our opinion, superior to the blues for typing. The blues are just unpleasantly loud, and the gritty feel of their tactile bump—plus the dead zone between the actuation and release points—can make them uncomfortable."

Zó extreem niet mee eens werkelijk. Wat maar weer aangeeft hoe persoonlijk dit soort dingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Brad Pitt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:40:
[...]

"Also, the fact that the browns feature a tactile bump without an overly shrill click makes them, in our opinion, superior to the blues for typing. The blues are just unpleasantly loud, and the gritty feel of their tactile bump—plus the dead zone between the actuation and release points—can make them uncomfortable."

Zó extreem niet mee eens werkelijk. Wat maar weer aangeeft hoe persoonlijk dit soort dingen zijn :)
Dat vind ik ook één van de aardige dingen van het artikel, nl. een afwijkende mening.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Help!!!! schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:15:
Dat vind ik ook één van de aardige dingen van het artikel, nl. een afwijkende mening.
Oh okay. Ik vind rubber domes de fijnste toetsen die er ooit zijn geweest! En nu? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Brad Pitt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:39:
[...]

Oh okay. Ik vind rubber domes de fijnste toetsen die er ooit zijn geweest! En nu? ;)
Nu etaleer je imo nog duidelijker dat je vooral bevestigd wil worden in je eigen mening.

Ik hoor liever ook eens een ander geluid en dat mag ook rubberdomes zijn. Zolang men het maar onderbouwt. In dat artikel doen ze dat en jij niet. ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Help!!!! schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:00:
Nu etaleer je imo nog duidelijker dat je vooral bevestigd wil worden in je eigen mening.
Welnee, ik begrijp alleen niet dat een andere mening "fijn" is. Gaat toch puur om joúw mening. Als echt letterlijk iedereen browns fijner zou vinden: mooi toch. Hoeft het alsnog jouw ding niet te zijn. Da's mijn punt.
Ik hoor liever ook eens een ander geluid en dat mag ook rubberdomes zijn. Zolang men het maar onderbouwt. In dat artikel doen ze dat en jij niet. ;)
Artikel is subjectief, zoals bijna elke review. Wat men in een review ook vindt: who cares. In vrijwel elke review staat dat ik op mijn tv bepaalde beeldfoefjes uit "moet" zetten. Ik vind het echter mét veel mooier. So what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

LM heeft net bij MKH de Ducky DK9087 Shine 2 met browns en witte backlit besteld. Ben benieuwd :)

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Die is uitverkocht, volgens mij al tijden. Kan dus nog wel even duren voor je die krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 08-03-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:33:

[...]

Artikel is subjectief, zoals bijna elke review. Wat men in een review ook vindt: who cares.
Eens, vond dat artikel ook echt te subjectief om daadwerkelijk nuttig te zijn. Herken mezelf ook totaal niet in zijn voor- en nadelen bij bepaalde switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Heb een beetje door het topic heen zitten lezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil mijn vrouwtje van de week een mechanisch toetsenbord voor haar verjaardag geven. Ze speelt vrij fanatiek League of Legends. Mijn vraag is welk mechanisch toetsenbord het beste voor haar zou zijn? Mijn richtprijs is < €100. :) Tips en ervaringen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 08:59
Ik gebruik voor League of Legends de switch type blacks.

Ik vind de blacks fijn omdat ik zwaar in mijn keyboard ram.
Voor LoL hoef je ook bijna nooit te dubbeltappen (sona vereist meeste rpm denk ik)
Je moet dan zelf kijken naar Blacks of Reds als je linear wilt.

Ik zou persoonlijk kijken naar een soort kado bon en dan testen met je vrouwtje wat zei lekker vind, daar heb je denk ik veel meer aan dan op de gok een tobo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Heb nu bijna twee weken me G710+ en ben inmiddels wel aan het geluid gewend geraakt.

Alleen die spatiebalk maakt een super irritant geluid.

Ik vraag me af of die Stabalizer te vervangen is door 2 switches. Mss helpt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Gropah schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:55:
Die is uitverkocht, volgens mij al tijden. Kan dus nog wel even duren voor je die krijgt.
En, de nieuwe ramplank is binnen. Super service van MKH!

Gelijk maar ff getest:

Afbeeldingslocatie: http://img.10fastfingers.com/badge/18_wpm_score_CQ.png
Visit the [url=http://10fastfingers.com/typing-test/dutch]

Maar dat moet zeker nog sneller kunnen ;)

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:19
Afbeeldingslocatie: http://img.10fastfingers.com/badge/18_wpm_score_DC.png
Bezoek de Typetest en probeer het!

531 aanslagen goed, 4 fout.

Quickfire pro red :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet zeker sneller kunnen jongens. Mijn record ligt op 141 WPM / 706 APM op een Razer Blackwidow (MX Blue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:23
Samsung heeft nu ook een mechanisch toetsenbord met MX Blue's (Site is in het Koreaans) http://www.samsung.com/se...ures?subsubtype=key-board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
111 met Logitech MK250 rubber domes, straks nog even proberen met browns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 11:25

Fordox

00101010

RampageNL schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:39:
Heb nu bijna twee weken me G710+ en ben inmiddels wel aan het geluid gewend geraakt.

Ik vraag me af of die Stabalizer te vervangen is door 2 switches. Mss helpt dat wel.
nee ik denk het niet.
dan word je toetsenbord ook 2x zo zwaar ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RampageNL schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:39:
Wat voor stabilizer is het? En wat voor geluid maakt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:22:
[...]

Wat voor stabilizer is het? En wat voor geluid maakt ie?
dat is gewoon standaard cherry mx ;)

ik vind zelf het geluid niet erg, een spatiebalk maakt altijd ander geluid dan de andere toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Even op m'n huidige chiclet toetsenbord:

Afbeeldingslocatie: http://img.10fastfingers.com/badge/18_wpm_score_DJ.png
Bezoek de Typetest en probeer het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:28

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

djunicron schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:32:
Heeft iemand hier ervaring met de Ducky 2018 "Zero" serie borden?
...
Je zou dan voor €100 een Ducky hebben. Keuze uit 4 switches... wat wil je nog meer?
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:00:
[...]

Die is nog niet (in NL) of pas sinds zeer kort leverbaar, dus ik denk van niet.
We zijn inmiddels twee maanden verder en de versie met bruine switches is (al) uitverkocht. Iemand al meer ervaring te delen? Ik ben ook wel benieuwd te horen waarom mensen dit bord eventueel niet hebben gekocht.
Zijn er betere alternatieven die ik over het hoofd zie? Of is het omdat er geen TKL versie van dit bord is?

[ Voor 25% gewijzigd door Tektoon op 11-03-2013 22:24 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Beetje random dit, maar Corsair heeft eindelijk een firmware update voor de K60/K90 uitgebracht: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=115831

Wel handig voor mensen die last hebben van toetsen die vastzitten.

Heeft bijna een jaar geduurd, maar dan heb je ook wat :P

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRambo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 18:16
Hallo allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk al verwachtte, ben ik een van de vele mensen hier die opzoek is naar een mechanisch toetsenbord. Liefst blijf ik nog wat in de goedkopere reeks en wil ik het graag gaan gebruiken voor FPS.

Hier even op een rijtje van wat ik verwacht van het toetsenbord wat ik krijg:
- Azerty indeling
- Numpad included
- Backlightje :D
- Switch geen idee wat ik wil
- Budget: 50-100 euro
- Een paar macrotjes is altijd handig
- Doel: vooral FPS games

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

klinkt als een belgische logitech g710+ of een corsair ramplankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRambo
Fordox schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:04:
ik weet echt niet wat ik moet pakken :(
zit echt al lang te zoeken maar kan er maar niet uit geraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRambo
BeRambo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:06:
[...]

ik weet echt niet wat ik moet pakken :(
zit echt al lang te zoeken maar kan er maar niet uit geraken...
+ nog iets, als ik de corsair in azerty moet vinden zit ik al snel aan 130 euro of ik moet de k60 pakken zonder marcos :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als FPS het voornaamste doel is zou ik naar Cherry MX Red switches kijken, die zijn daar zeer geschikt voor (lineair, lichte aanslag (45gr)). CM Storm heeft een paar leuke bordjes met Reds onder de 100 euro en ook de 6Gv2 Red Edition is niet verkeerd. Die beschikken echter niet over macro toetsen.

Ik kan zo één, twee, drie geen toetsenbord met MX Red en macro toetsen bedenken op de K90 na, daar zit je echter met het gedonder dat de macro-toetsen en f-toetsen niet mechanisch zijn uitgevoerd, persoonlijk vind ik dat een heel groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRambo
MiBe schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:26:
Als FPS het voornaamste doel is zou ik naar Cherry MX Red switches kijken, die zijn daar zeer geschikt voor (lineair, lichte aanslag (45gr)). CM Storm heeft een paar leuke bordjes met Reds onder de 100 euro en ook de 6Gv2 Red Edition is niet verkeerd. Die beschikken echter niet over macro toetsen.

Ik kan zo één, twee, drie geen toetsenbord met MX Red en macro toetsen bedenken op de K90 na, daar zit je echter met het gedonder dat de macro-toetsen en f-toetsen niet mechanisch zijn uitgevoerd, persoonlijk vind ik dat een heel groot nadeel.
ja maar de k90 dan zit ik al weer aan 130 euries :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou ik de macro toetsen toch overboord gooien, heb je die nu echt nodig voor FPS? Ik heb er namelijk vijf op mijn BlackWidow zitten en gebruik ze letterlijk nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRambo
MiBe schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:13:
Dan zou ik de macro toetsen toch overboord gooien, heb je die nu echt nodig voor FPS? Ik heb er namelijk vijf op mijn BlackWidow zitten en gebruik ze letterlijk nooit :P
ik heb ze niet echt nodig voor de FPS maar wel voor mijn livestreams zijn ze handig :d
misschien dat ik gewoon voor de k60 ga maar de cooler master trigger ook welbest goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Olaf van der Spek schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:48:
111 met Logitech MK250 rubber domes, straks nog even proberen met browns.
Zinloze vergelijking.

Er spelen namelijk veel meer factoren mee die je typesnelheid bepalen. Je geestelijke gesteldheid (
's ochtends fris en fruitig, later op de dag moe van werken/studie), temperatuur van je handen en tobo (zweethandjes in de zomer), lichtinval en hoeveelheid (voor de mensen die niet geheel blind kunnen typen) en zo kan ik nog wel een aantal zaken bedenken die hier invloed op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kan ik me niet helemaal in vinden. Heb met mijn vermoeide hoofd op een lanparty midden in de nacht een keer 140 WPM gehaald terwijl ik op de gemiddelde werkdag, wanneer ik een stuk 'frisser en fruitiger' ben gemiddeld met zo'n 130 tot 135 WPM typ. Zeker bij dergelijke typtest moet je net een goede run hebben, soms liggen de woorden in de ene test net wat lekkerder dan in de andere.

Type switches maakt voor mij wel redelijk verschil. Op mijn MX Red toetsenbord typ ik gemiddeld zo'n 5 tot 10 WPM langzamer dan op mijn MX Blue bordje.

Edit: Waar ik me wel compleet in kan vinden is wat je zegt over de temperatuur van je handen; koude handen zijn echt killing voor je typsnelheid.
BeRambo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:18:
[...]

ik heb ze niet echt nodig voor de FPS maar wel voor mijn livestreams zijn ze handig :d
misschien dat ik gewoon voor de k60 ga maar de cooler master trigger ook welbest goed?
In dat geval zou ik zeker voor de Trigger kiezen, die is in tegenstelling tot de K60 wél volledig mechanisch.

Edit: Excuses, ik gooide de Trigger en de QuickFire Pro door elkaar. De eerste is in NL niet verkrijgbaar met rode switches, de tweede wel. pricewatch: CM Storm QuickFire Pro Red

[ Voor 44% gewijzigd door MiBe op 13-03-2013 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:07
Fordox schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:04:
Die bestaat helaas niet. Enkel Franse azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Mensen hier bekend met Tesoro? Komen met een nieuw keyboard binnenkort.
Joetoeb
Ik heb van een van hun PR mensen begrepen dat zij binnenkort ook in Nederland en België hardware gaan verkopen. In Nederland gaan ze de distributie doen via QuestControl doen en in België via ITC Multimedia.
Je kan zeggen het is een gimmick keyboard hierboven, maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig LED's best prettig vind, en als je de kleur kan kiezen vind ik dat eigenlijk ook best prettig in plaats van vastzitten aan wat de fabrikant kiest.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.