• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

MiBe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:09:
Hoe durven ze het custom ontwerp van mijn 6Gv2 Red Edition schaamteloos te kopiëren...

[afbeelding]
a) Waar staat de kopie dan? Ik zie namelijk geen enkele foto op deze pagina die ook maar lijkt op die van jouw
b) Als jij als eerste iets bedenkt en het zomaar uitbesteed, heb jij geen copyright (uberhaupt, waarop?) en mogen ze er gewoon mee doen wat ze willen.
Wauthar schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:43:
Van wat ik er van begrepen heb, is dat Logitech de hele wereldvooraad Brown switches heeft opgekocht voor hun nieuwe model.
Graag een bron voor dit. Zou in ieder geval jammer zijn, want ik wil eigenlijk geen logitech tobo kopen gezien mijn ervaring daarmee.

[ Voor 25% gewijzigd door Gropah op 21-02-2013 17:49 ]

Gropah schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:45:
[...]

a) Waar staat de kopie dan? Ik zie namelijk geen enkele foto op deze pagina die ook maar lijkt op die van jouw
b) Als jij als eerste iets bedenkt en het zomaar uitbesteed, heb jij geen copyright (uberhaupt, waarop?) en mogen ze er gewoon mee doen wat ze willen.
Reageer je hier nu echt serieus op? :') Ik mag hopen dat je een grapje maakt...

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Na informatie te hebben gehad op dit forum heb ik 2 mechanische toetsenborden die ik mij wel goed lijken voor mij:
De quickfire TK: pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)
De quickfire PRO: pricewatch: CM Storm QuickFire Pro Red

Echter weet ik niet wat voor verschil hier tussen zit behalve dat de ene wat compacter is dan de andere.
Ook heb ik gelezen over "stabilizers", hierover vond ik niets in de begin post.

Wat voor verschil zal ik merken tussen deze twee mechanische toetsenborden, ook zou ik graag willen weten of deze borden andere stabilizers hebben, en of dat verschil merkbaar is...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen een keuze tussen deze 2 te maken. Ze lijken erg op elkaar, en qua prijs zitten ze rond hetzelfde niveau. En het wordt lastig om te kiezen :p. Dus kijk ik welke de meeste + punten krijgt. Misschien iemand met ervaring?

我的名字是Mirno

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45
Vandaag de kans gehad om enkele mechanische toetsenborden uit te testen in de saturn. De blackwidow maakt teveel geluid en was qua afwerking niet in verhouding met de prijs. De Steelseries G6V2 lag er ook en typte enorm stil en aangenaam.

Last but not least de G710+, leuk toetsenbord, meer mijn ding dan het "ontwerploze" design van de G6V2. Typt ook enorm leuk. Stond op het punt er eentje mee te nemen, maar wil eigenlijk nog wachten op de Corsair K95 (plus de logitech had de franse azerty layout, wil liever qwerty).

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 11:25

Fordox

00101010

MiBe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:53:
[...]

Reageer je hier nu echt serieus op? :') Ik mag hopen dat je een grapje maakt...
+1

@hierboven, vergeet de logitech maar. de standaard qwerty is niet te vinden in europa tenzij je een extra knop wilt en een vage enter :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Flying
Doel je hiermee op de US layout? Want sowieso verkies ik de UK layout met grotere entertoets en kleinere shift.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RoaDHouse schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:41:
Hierbij de beloofde foto's van de nieuwe Ducky's

[afbeelding]

De roze is misschien wel een aantrekkelijke optie voor de vrouwelijke tweaker :)

[afbeelding][/img]
Zien er erg vet uit. Onderste inderdaad supertop chica keyboard :)
AquaSheep schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:07:
Een rode ESC-knop bij het bovenste toetsenbord zou het helemaal afmaken imo :9.
QFT
Zie ik het goed en hebben de nieuwe toetsenborden geen backlight en missen ze lampjes voor de caps lock, etc?
mmmz lampjes voor caps lock missen zou jammer zijn.......

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29
Zane11 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:36:
[...]

Is het dan niet gemakkelijker om die macro keys te binden aan bijvoorbeeld een razer naga? Ik heb zelf dan geen ervaring met torchlight 2. Echter heb ik wel 7,5 jaar de G15 gebruikt en bij geen enkel spel vond ik die knoppen erg relaxt. Toen Tera uitkwam had ik direct de razer naga aangeschaft, en van die knoppen maakte ik veelvuldig gebruik (nog steeds).
Ik heb een logitech G700 maar ik gebruik de extra knoppen daarop eigenlijk nooit behalve in gewoon windows gebruik (back/forward en een staat op ctrl+F4). Probleem is dat ik een redelijke high sensitivity gamer ben (staat nu op 3000 dpi) en mijn muis in wat volgens mij de luie klauwgreep heet (?) gebruik. Als ik mijn duim op de knoppen houdt dan ben ik niet precies genoeg en als ik dat niet doe dan moet ik steeds mijn duim verplaatsen, wat ook niet handig is. Ik heb een tijdje een van de knoppen bovenop de muis gebruikt voor de autorepeat macro, maar die knoppen zijn duidelijk niet ontworpen om continu ingedrukt te houden, ik krijg er pijn van in mijn vinger als ik dat wel doe.
Deze muis heb ik dan ook meer voor de gevoeligheid en de goede prestaties over wireless dan voor de extra knoppen.

Ik had wel ook gedacht om een logitech G13 naast een kleiner mechanisch keyboard te leggen. De mechanische knoppen vind ik toch eigenlijk belangrijker voor typen dan voor gamen (ik erger me nu ook kapot aan de flink versleten G15v1 waar ik mee type terwijl ik daar in games nooit last van heb). Daarmee zou ik ook weer een display hebben terwijl ik toch een mechanisch keyboard (en niet van Logitech) kan kopen. Het nadeel is dat het wel duur wordt natuurlijk... Maar misschien een Quickfire TK of zo er naast, die is weer goedkoper waardoor de combinatie niet veel duurder wordt dan bv de Corsair K95 zal worden (ik zag ergens iets staan van 150 dollar... dat zullen dus wel euro's worden hier).

Gamertag: FinrazielNL

Verwijderd

Ik typ al jaren (tevreden) op een 10 euro Logitech toetsenbordje, maar als ik de reacties op internet lees dan moet een mechanisch toetsenbord geweldig zijn. Voor school en dergelijke moet ik vrij veel typen, dus het leek me de moeite waard om even naar een beter toetsenbord te kijken.

Ik heb in de Mediamarkt al even gekeken naar de Razer Blackwidow en de Steelseries 6gv2, waar ik de Steelseries toch de betere vond. Alleen de lichte toetsaanslag van de Blackwidow vond ik iets beter, maar hij maakte iets teveel geluid naar mijn mening.

Zijn er ook mechanische toetsenborden zoals de Steelseries 6gv2 voor dezelfde prijs, met dezelfde minimalistische vormgeving en voor dezelfde relatief lage prijs, maar dan met brown switches?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 21:33 ]

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:47
Een rode ESC-knop bij het bovenste toetsenbord zou het helemaal afmaken imo :9. Zie ik het goed en hebben de nieuwe toetsenborden geen backlight en missen ze lampjes voor de caps lock, etc?
Ja, er is backlight en leds voor de caps etc......

• RoaDHouse
Ja, er is gewoon een menu-key.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er zijn twee start-menu keys maar geen context-menu key, toch?

• Wauthar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-07 15:25
Een rode ESC-knop bij het bovenste toetsenbord zou het helemaal afmaken imo :9. Zie ik het goed en hebben de nieuwe toetsenborden geen backlight en missen ze lampjes voor de caps lock, etc?
Nee hoor, volgens de mail hebben de nieuwe Ducky's nog wel backlight. De roze heeft witte backlight en de zwarte heeft blauw, groen of oranje.

• Wauthar
Gropah schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:45:
[...]

[...]

Graag een bron voor dit. Zou in ieder geval jammer zijn, want ik wil eigenlijk geen logitech tobo kopen gezien mijn ervaring daarmee.
Dit komt uit de mail van Wendell van MechanicalKeyboards.nl: De reden waarom ze het model met de blauwe LED maken lig aan ons aller vriend “Logitech ”het is al een paar maanden geleden ter sprake gekomen dat ze voor de productie van de G710, de hele wereld voorraad Brown Switches van Cherry hebben/hadden opgekocht. Dit is ook bevestigd door mij contact persoon bij Ducky. Bovendien wil Cherry de productie van Browns staken of alleen op aanvraag maken (lees duurder maken). Vermoeden van mijn contactpersoon is, dat hierdoor de switches, dus tussen de 20 & 25% per stuk duurder zullen worden gemaakt door Cherry.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wauthar schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:13:
Bovendien wil Cherry de productie van Browns staken of alleen op aanvraag maken (lees duurder maken).
Wat is daar de reden van? Dat er schaarste is begrijp ik, maar om dan ook maar de productie te verminderen. Machtsmisbruik van Logitech?
Is die G710+ alleen met browns? Voor gaming zou je toch ook een variant met reds verwachten.

• Señor Sjon
  • Laatst online: 07-10 12:22
Apart verhaal. Ik was dus geen week te vroeg met bestellen. Of is dit ook een smerig spelletje van Logitech? Opkopen en de fabrikant betalen om ze niet te maken zodat alle klanten voor die toetsen naar jou moeten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Wauthar
Olaf van der Spek schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:18:
[...]

Wat is daar de reden van? Dat er schaarste is begrijp ik, maar om dan ook maar de productie te verminderen? Machtsmisbruik van Logitech?
Is die G710+ alleen met browns? Voor gaming zou je toch ook een variant met reds verwachten.
Het schijnt dat Cherry de productie niet verminderd, maar gewoon hetzelfde blijft produceren. Vanwege de enorme explosie in vraag is er dus een schaarste, daarom maakt Ducky ze duurder.

• Wauthar
UPDATE:
Ik heb net precies een mail gekregen waar in staat dat er toch nog een levering Ducky Shine II Brown switch met blauwe LED binnenkomt bij MechanicalKeyboards.nl. Dit zal ongeveer midden in maart gebeuren, dus voor diegenen die net te laat waren...

• Flying
Logitech is groot genoeg en heeft meer dan voldoende kapitaal beschikbaar om een schaarste te creëren op de markt en zo klanten binnen te halen. Machtsmisbruik zou ik het niet meteen noemen, aangezien de prijs gewoon tot stand komt via het systeem van vraag en aanbod. Eigenlijk is het aan Cherry om de productie te verhogen, maar dat komt ook voor hen minder goed uit want nu kunnen ze een hogere prijs aanrekenen voor de switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Al eerder gepost, maar nog niet echt een resultaat gevonden.

Welke lay-out wil je?
QWERTY, het liefst het ontwerp van de SteelSeries 6Gv2 (kleine rechter shift, full size linker shift, full size enter, full size backspace)
Wil je met of zonder numpad?
Zou wel fijn zijn met ( ivm studie en luiheid om rekenmachine te pakken ), maar laat het geen spelbreker zijn.
Wil je backlight?
Hoeft niet, mag wel.
Welke MX Switch prefereer je?
Red of Brown.
Wat je is je budget?
Budget is ongeveer 80 euro, maar als het het echt waard is kan ik er vast nog wel 100 van maken.
Wil je macro toetsen?
Niet echt een must
Doel van het keyboard?
Ik wil het toetsenbord voor typen, maar ook voor gamen. Heb geen idee of ik tactile feedback prettig vind.

Ik zit te twijfelen tussen deze toetsenborden;
QPAD MK-50
QPAD MK-80
QPAD MK-85
Corsair Vengeance K95
Logitech G710+
Razer BlackWidow Stealth Edition
SteelSeries 7G (eventueel soldeer ik hier red of brown's op)
CM strom quickfire Pro
CM strom quickfire Rapid
CM strom quickfire TK

Het prettigste vind ik een palmrest (daarom de SteelSeries 7G), maar deze kan ook los bijgekocht worden heb ik vernomen via dit topic. Windows toets links is eigenlijk ook een must, maar als hierdoor bepaalde toetsenborden afvallen die wel aan m'n andere eisen voldoen, dan heb ik liever geen Windows toets.
Edit: Van de laatste 3 heb ik gehoord dat ze nog wel eens stuk gaan (als je alle toetsen tegelijk indrukt).

[ Voor 6% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 22-02-2013 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Een tijdje terug zijn mij deze borden aangeraden hierzo:
CM strom quickfire Pro -> pricewatch: CM Storm QuickFire Pro Red
CM strom quickfire Rapid -> pricewatch: CM Storm Quickfire Rapid Red
CM strom quickfire TK -> pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)
Voor een relatief vriendelijke prijs, en het schijnen prima mechanische toetsenborden te zijn. Geen palm steun volgens mij.
Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:51:

Welke lay-out wil je?
QWERTY, het liefst het ontwerp van de SteelSeries 6Gv2 (kleine rechter shift, full size linker shift, full size enter, full size backspace)
Zou wel fijn zijn met ( ivm studie en luiheid om rekenmachine te pakken ), maar laat het geen spelbreker zijn.
Wil je backlight?
Hoeft niet, mag wel.
Red of Brown.
Wat je is je budget?
Budget is ongeveer 80 euro, maar als het het echt waard is kan ik er vast nog wel 100 van maken.
Wil je macro toetsen?
Niet echt een must
Doel van het keyboard?
Ik wil het toetsenbord voor typen, maar ook voor gamen. Heb geen idee of ik tactile feedback prettig vind.

QPAD MK-50
QPAD MK-80
QPAD MK-85
Corsair Vengeance K95
Logitech G710+

Het prettigste vind ik een palmrest (daarom de SteelSeries 7G), maar deze kan ook los bijgekocht worden heb ik vernomen via dit topic. Windows toets links is eigenlijk ook een must, maar als hierdoor bepaalde toetsenborden afvallen die wel aan m'n andere eisen voldoen, dan heb ik liever geen Windows toets.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:51:

Welke lay-out wil je?
Wil je backlight?
Hoeft niet, mag wel.
Red of Brown.
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Niet echt een must
Doel van het keyboard?

QPAD MK-50
QPAD MK-80
QPAD MK-85
Corsair Vengeance K95
Logitech G710+
CM strom quickfire Pro
CM strom quickfire Rapid
CM strom quickfire TK

Edit: Van de laatste 3 heb ik gehoord dat ze nog wel eens stuk gaan (als je alle toetsen tegelijk indrukt).
Het valt me op dat vrijwel niemand de Osmium (Red cherry) noemt en dat hij in dit topic vrij onbekend is. Naar mijn mening is dit keyboard zeker de moeite waard om even te checken. Hij heeft ook echt een heerlijke palm rest, windows toets links, backlight, USB 3, audio ports en het keyboard is gewoon een plaatje om te zien (kwestie van smaak natuurlijk). De prijs zweeft rond de 100 eurie.

En ja, ik heb hem zelf ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:23
Zane11 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 01:15:
[...]

Het valt me op dat vrijwel niemand de Osmium (Red cherry) noemt en dat hij in dit topic vrij onbekend is. Naar mijn mening is dit keyboard zeker de moeite waard om even te checken. Hij heeft ook echt een heerlijke palm rest, windows toets links, backlight, USB 3, audio ports en het keyboard is gewoon een plaatje om te zien (kwestie van smaak natuurlijk). De prijs zweeft rond de 100 eurie.

Hoe is de bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
luuj schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:25:
[...]

Hoe is de bouwkwaliteit?
Zeer stevig/zwaar keyboard en met de verdere bouwkwaliteit zit het wel snor. De bouwkwaliteit is beter dan de K90 als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
[...]

Ik kende hem zelf ook niet maar toen ik hem hier langs zag komen zweven ook even op mijn watchlist gezet ;) Hij ziet er goed uit kan er alleen nog wat weinig reviews van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-10 18:41

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

luuj schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:25:
[...]

Hoe is de bouwkwaliteit?
Niets op aan te merken, vergelijkbaar met een CMstorm Trigger die ik hiervoor had. Bijkomend voordeel is de US layout. De secundaire sybolen op de toetsen zitten naast de primaire zodat de Aivia één van de weinige is met echt perfekte verlichting

Nadeel vind ik dat de polssteun bij het nummeriek gedeelte smaller is en dat de macrotoetsen bovenaan zitten. Maar verder puik plankje :)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

[...]

That's the good news. The bad news is that the typo problem on this keyboard really is frustrating -- and the only way to show it to you was to leave the typos in the preceding paragraphs in place. Even after weeks of use and consciously adjusting my typing style to strike as lightly as possible, I can't prevent double-strokes from popping up. It's possible that the keys are bouncing -- that's the sort of problem that can be fixed with a firmware adjustment -- but turning "Key Repeat Delay" all the way down in Windows only slightly improved the situation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:30:
Ik typ al jaren (tevreden) op een 10 euro Logitech toetsenbordje, maar als ik de reacties op internet lees dan moet een mechanisch toetsenbord geweldig zijn. Voor school en dergelijke moet ik vrij veel typen, dus het leek me de moeite waard om even naar een beter toetsenbord te kijken.

Ik heb in de Mediamarkt al even gekeken naar de Razer Blackwidow en de Steelseries 6gv2, waar ik de Steelseries toch de betere vond. Alleen de lichte toetsaanslag van de Blackwidow vond ik iets beter, maar hij maakte iets teveel geluid naar mijn mening.

Zijn er ook mechanische toetsenborden zoals de Steelseries 6gv2 voor dezelfde prijs, met dezelfde minimalistische vormgeving en voor dezelfde relatief lage prijs, maar dan met brown switches?
Even een kickje, als dat mag. Mijn bericht is een beetje ondergesneeuwd door de berichten over Logitech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als je de SteelSeries 6GV2 lekker vond, maar iets te zwaar, dan zou je denk ik juist reds willen, aangezien dat blacks zijn maar met lagere aanslag. Browns is meer blacks met blues, oftewel feedback.

Voor reds kun je gelukkig goed terecht bij CMStorm (staat wel in pricewatch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

weet iemand of de ducky shine 2 een mx-green switch heeft in de spatiebalk? er blijkt wat onduidelijkheid daarover te zijn.

dus ducky shine 2 users, ff de spatiebalk eraf trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:44:
Als je de SteelSeries 6GV2 lekker vond, maar iets te zwaar, dan zou je denk ik juist reds willen, aangezien dat blacks zijn maar met lagere aanslag. Browns is meer blacks met blues, oftewel feedback.

Of de 6Gv2 Red Edition, maar die zal je uit het buitenland moeten halen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Het jeukt zo erg om een mechanisch toetsenbord te kopen, maar ik heb schrik dat ik het me enorm zal beklagen als de K95 dan uitkomt enkele weken later. Huidige releasedate is "early spring", maar dat is zo enorm vaag.

[ Voor 28% gewijzigd door Flying op 24-02-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 07:52
Fordox schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:40:
weet iemand of de ducky shine 2 een mx-green switch heeft in de spatiebalk? er blijkt wat onduidelijkheid daarover te zijn.

dus ducky shine 2 users, ff de spatiebalk eraf trekken :)
Bij mijn ''Ducky DK 9008 Shine 2'' met black switches bestaat de spatie ook gewoon uit black switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

sorry het ging om de variant met de blue switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:48:
Het jeukt zo erg om een mechanisch toetsenbord te kopen, maar ik heb schrik dat ik het me enorm zal beklagen als de K95 dan uitkomt enkele weken later. Huidige releasedate is "early spring", maar dat is zo enorm vaag.
Als je nu een mechanisch toetsenbord koopt wil dat niet zeggen dat hij ineens niet meer fijn is zodra de K95 uitkomt hoor. Er is altijd wel een nieuw model op komst, dan kun je blijven wachten. Verder zijn mijn verwachtingen (gezien de eerdere modellen van Corsair) niet heel hoog van dit toetsenbord; al verwacht ik toch enige vooruitgang gezien het nu wél een volledig mechanisch bord betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
MiBe schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:13:
[...]

Als je nu een mechanisch toetsenbord koopt wil dat niet zeggen dat hij ineens niet meer fijn is zodra de K95 uitkomt hoor. Er is altijd wel een nieuw model op komst, dan kun je blijven wachten. Verder zijn mijn verwachtingen (gezien de eerdere modellen van Corsair) niet heel hoog van dit toetsenbord; al verwacht ik toch enige vooruitgang gezien het nu wél een volledig mechanisch bord betreft.
Momenteel twijfel ik tussen een Corsair of de Logitech. De Ducky's kunnen me niet zo bekoren en de Razers al helemaal niet. Als je de reviews vergelijkt tussen de G710+ en de K90 dan gaan ze evenredig op, echter bij de K90 is de klacht steeds dat het niet volledig mechanisch is.

Van de Logitech lees ik abnormaal veel problemen over de backlighting die kapot is bij aankomst en anders al na enkele dagen. Bij de K90 zijn er dezelfde problemen, maar niet in zo'n grote mate. De K60 vind ik ook leuk, zeker die extra toetsen (die palmrest doet me niets).

De CM's vind ik er niet uitzien, maar ook de reviews zijn enorm uiteenlopend. De 6Gv2 lijkt me dan weer aardig, maar daarvan lees ik veel reports dat de letters enorm snel faden. Zaterdag stond ik echt op het punt om de K90 te halen, maar telkens ik besef dat die niet volledig mechanisch is dan vind ik dat weggegooid geld. Zo kan je natuurlijk blijven piekeren, ik wil eigenlijk gewoon de K95, maar heb het geduld er niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Flying schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:22:
[...]

Momenteel twijfel ik tussen een Corsair of de Logitech. De Ducky's kunnen me niet zo bekoren en de Razers al helemaal niet. Als je de reviews vergelijkt tussen de G710+ en de K90 dan gaan ze evenredig op, echter bij de K90 is de klacht steeds dat het niet volledig mechanisch is.

Van de Logitech lees ik abnormaal veel problemen over de backlighting die kapot is bij aankomst en anders al na enkele dagen. Bij de K90 zijn er dezelfde problemen, maar niet in zo'n grote mate. De K60 vind ik ook leuk, zeker die extra toetsen (die palmrest doet me niets).

De CM's vind ik er niet uitzien, maar ook de reviews zijn enorm uiteenlopend. De 6Gv2 lijkt me dan weer aardig, maar daarvan lees ik veel reports dat de letters enorm snel faden. Zaterdag stond ik echt op het punt om de K90 te halen, maar telkens ik besef dat die niet volledig mechanisch is dan vind ik dat weggegooid geld. Zo kan je natuurlijk blijven piekeren, ik wil eigenlijk gewoon de K95, maar heb het geduld er niet voor :P
Je wil dus eigenlijk een KB met veel toeters en bellen ?

De letters faden niet heel hard met de steelseries 6Gv2 dat valt echt wel mee, ik heb er in elk geval geen last van, bij microsoft of logitech KB's gaat dat faden veel sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door RoaDHouse op 24-02-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
RoaDHouse schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:43:
[...]

Je wil dus eigenlijk een KB met veel toeters en bellen ?

De letters faden echt niet heel hard met de steelseries 6Gv2, dat valt echt wel mee ik heb er in elk geval geen last van, bij microsoft of logitech KB's gaat dat faden veel sneller.
Ik heb al altijd Logitech, maar nog nooit probleem gehad met letters die faden. Ik wil absoluut geen toeters en bellen: mx red of brown, backlight en een mooie aanvulling is volumeknop. Geen macro-keys nodig,geen schermpje nodig. Enkel wil ik een toetsenbord die er niet uitziet als eentje die ze twintig jaar geleden ook maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Flying schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:54:
[...]

Ik heb al altijd Logitech, maar nog nooit probleem gehad met letters die faden. Ik wil absoluut geen toeters en bellen: mx red of brown, backlight en een mooie aanvulling is volumeknop. Geen macro-keys nodig,geen schermpje nodig. Enkel wil ik een toetsenbord die er niet uitziet als eentje die ze twintig jaar geleden ook maakten.
Dan komt een Ducky juist in aanmerking :) deze heeft een tijdloze uitstraling wat het juist erg strak maakt, en heeft alles wat je wil.
Maar ja, misschien zoek je iets in een andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
RoaDHouse schreef op maandag 25 februari 2013 @ 00:10:
[...]

Dan komt een Ducky juist in aanmerking :) deze heeft een tijdloze uitstraling wat het juist erg strak maakt, en heeft alles wat je wil.
Maar ja, misschien zoek je iets in een andere prijsklasse.
En vooral iets waarvoor ik me niet in bochten moet wringen (Mechanicalkeyboards vestuurd niet naar België). Overigens vind ik net dat de Ducky er uitziet als een toetsenbord die twintig jaar geleden ook op markt gekomen kon zijn, buiten de backlighting om natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Flying op 25-02-2013 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Flying schreef op maandag 25 februari 2013 @ 07:21:
[...]

En vooral iets waarvoor ik me niet in bochten moet wringen (Mechanicalkeyboards vestuurd niet naar België). Overigens vind ik net dat de Ducky er uitziet als een toetsenbord die twintig jaar geleden ook op markt gekomen kon zijn, buiten de backlighting om natuurlijk.
De Steelseries 6Gv2 lijkt je dan wel wat :| maar die ziet er ook uit of die 20 jaar geleden op de markt is gekomen. ik volg het niet helemaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Flying schreef op maandag 25 februari 2013 @ 07:21:
[...]

Heb je ze al gemaild? IMO willen ze best wel bewegen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
Ik moet zeggen dat ik na 1,5 week vrijwel geen typo's meer maak. Dus ik snap niet heel goed zijn argumentatie. In het begin (de eerste paar dagen) dat ik werkte met dit toetsenbordje had ik er wel enorm veel moeite mee. Ik verklaarde dit echter het grote verschil tussen cherry mx red en rubber dome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hmm ik vraag me af of ik nou een mechanisch toetsenbord moet kopen, of een goed scissor toetsenbord (dit omdat ik platte toetsenborden gewend ben, en mijn laptop (linker) heerlijk vindt typen, maar voor gamen is deze laptop weer niets (te korte travel van de keys denk ik, en te veel feedback als ik de toetsen indruk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Gropah schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:44:

Die reviewer (http://hothardware.com/Re...-Flawed-Execution/?page=1) komt ook niet zo heel erg kundig op mij over moet ik zeggen. Hij was blijkbaar nog niet bekend met MX red switches (en zijn hele gebazel over lichte aanslag gaat dus op voor álle keyboard met MX reds) en waarom dat hij denkt dat het aanpassen van je key repeat delay gaat helpen bij dubbele toetsaanslagen?? Tenzij je je knoppen de hele tijd ingedrukt houdt doet dat helemaal niks. Verder neem ik aan dat hij bedoelt dat hij die delay helemaal omhoog geschroefd heeft, als je die helemaal omlaag zet (bijna geen delay dus) dan krijg je juist erg snel dubbele tekens.
Als ik verder google op osmium bouncing dan vind ik verder één amazon review die dit probleem meldt (de meeste andere reviews daar zijn of positief, of lijken een exemplarisch probleem te hebben), en ik zie mensen die zeggen dat ze er juist geen last van hebben.
Lijkt me dat die reviewer of gewoon veel te gewend was aan veel zwaardere toetsenborden, of toevallig net een slecht model had of zo (of Gigabyte heeft het inderdaad in de firmware opgelost, dat kan natuurlijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:39:
Hmm ik vraag me af of ik nou een mechanisch toetsenbord moet kopen, of een goed scissor toetsenbord (dit omdat ik platte toetsenborden gewend ben, en mijn laptop (linker) heerlijk vindt typen, maar voor gamen is deze laptop weer niets (te korte travel van de keys denk ik, en te veel feedback als ik de toetsen indruk).
Als je een scissor switch al veel feedback vind geven zou ik mij afvragen of je wel een mechanisch toetsenbord wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14
Tering hey wat zijn die mechanische toetsenborden zeldzaam. Ben op zoek naar een fatsoenlijke cherry mx brown toetsenbord. Na een zoektocht kwam ik uit op de Rosewill RK9000. Schijnt nergens in Nederland leverbaar te zijn. :')
Mijn doel is sc2 icm programmeren/typen en fps games spelen. Na heel wat leeswerk en filmpjes checken ben ik tot conclusie gekomen dat Cherry mx brown een goede keuze zou zijn.
Voor de rest kon ik niet zo snel een winkel vinden met mechanische toetsenborden. Alleen de Razer Blackwindow met blue switches heb ik geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
com2,1ghz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:51:
Tering hey wat zijn die mechanische toetsenborden zeldzaam. Ben op zoek naar een fatsoenlijke cherry mx brown toetsenbord. Na een zoektocht kwam ik uit op de Rosewill RK9000. Schijnt nergens in Nederland leverbaar te zijn. :')
Mijn doel is sc2 icm programmeren/typen en fps games spelen. Na heel wat leeswerk en filmpjes checken ben ik tot conclusie gekomen dat Cherry mx brown een goede keuze zou zijn.
Voor de rest kon ik niet zo snel een winkel vinden met mechanische toetsenborden. Alleen de Razer Blackwindow met blue switches heb ik geprobeerd.
Mischien hier http://www.mechanicalkeyboards.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ik had er al naar gekeken. Hun cheapo versie die heeft laser printed toetsen. Heb al meerdere toetsenborden versleten. De G15 is mijn eerste toetsenbord geweest die het zo lang overleefd heeft zonder enig vorm van slijtage op de toetsen(6e jaar alweer)

Ik heb even gekeken naar Ducky toetsenborden en deze heb ik op het oog:
http://www.mechanicalkeyb...rden/ducky-dk9008g2-pro/1
Er staat dat USB ondersteund is maar niets over PS2?
Is het ook mogelijk om de led onder de WASD knoppen uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
com2,1ghz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:19:
[...]
De G15 is mijn eerste toetsenbord geweest die het zo lang overleefd heeft zonder enig vorm van slijtage op de toetsen(6e jaar alweer)
Die dingen sleten als een gek... op een gegeven moment hadden veel G15's zowat clear keycaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
com2,1ghz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:19:
[...]

Ik had er al naar gekeken. Hun cheapo versie die heeft laser printed toetsen. Heb al meerdere toetsenborden versleten. De G15 is mijn eerste toetsenbord geweest die het zo lang overleefd heeft zonder enig vorm van slijtage op de toetsen(6e jaar alweer)

Ik heb even gekeken naar Ducky toetsenborden en deze heb ik op het oog:
http://www.mechanicalkeyb...rden/ducky-dk9008g2-pro/1
Er staat dat USB ondersteund is maar niets over PS2?
Is het ook mogelijk om de led onder de WASD knoppen uit te zetten?
Ja, de leds kan je uitzetten. Over de PS2 kan je gewoon MKH mailen volgens mij kan het niet maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ps2 heb je niet nodig. Hebben nkey rollover via dipswitch op de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Senor Sjon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:01:
Ps2 heb je niet nodig. Hebben nkey rollover via dipswitch op de onderkant.
Klopt, maar PS2 heeft ook nog andere voordelen dit kan je vinden in de TS. (eigenlijk te verwaarlozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Heb maar de Steelseries 6gv2 Red Switches besteld van steelseries.com. Dus met rode switches. De Ducky werd te duur.
Nu nog hopen dat het verzenden vanuit de VS goed gaat. Amazon weigerde naar Nederland te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
MiBe schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:45:
[...]

Die dingen sleten als een gek... op een gegeven moment hadden veel G15's zowat clear keycaps.
Wederom, de G15v2 heb je het dan over? De v1 keycaps waren uitstekend, die zien er bij mij ook nog als nieuw uit. Ben zelfs van plan om eens alle keycaps er af te trekken en de boel schoon te maken om te kijken of dat niet helpt met het feit dat sommige knoppen stroever naar beneden gaan, misschien zit er wel gewoon zooi tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
com2,1ghz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:42:
Heb maar de Steelseries 6gv2 Red Switches besteld van steelseries.com. Dus met rode switches. De Ducky werd te duur.
Nu nog hopen dat het verzenden vanuit de VS goed gaat. Amazon weigerde naar Nederland te versturen.
Via SteelSeries loop je wel het risico dat je nog een extra factuur krijgt van de douane. Je had hem wellicht beter uit Zweden kunnen halen, al heb je dan (net als ik) een Zweedse layout. Let wel op dat de keycaps van de 6Gv2 borden ook heel snel vervagen!
finraziel schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:46:
[...]

Wederom, de G15v2 heb je het dan over? De v1 keycaps waren uitstekend, die zien er bij mij ook nog als nieuw uit. Ben zelfs van plan om eens alle keycaps er af te trekken en de boel schoon te maken om te kijken of dat niet helpt met het feit dat sommige knoppen stroever naar beneden gaan, misschien zit er wel gewoon zooi tussen.
Dat is anders precies het bord waar ik het over had. Heb zelf een G15 v1 en vooral bij de WASD is niet eens meer leesbaar wat er stond. Ook andere toetsen vertonen al slijtagesporen. Ik ben trouwens niet de enige, verschillende vrienden van me hadden hetzelfde probleem (zowel G11 als G15 v1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Vaag... Heb nog eens goed naar de mijne gekeken en buiten een glad gepolijst deel op de spatiebalk kan ik niet echt slijtageplekken vinden op mijn caps, laat staan dat ze door gaan schijnen. Misschien dat er dan ook verschillende revisies binnen de v1 zaten of zo, of wellicht hangt het af van de samenstelling van je huidvetten (geen idee of dat kan). Het is nou niet dat ik dit keyboard zo weinig gebruikt heb de afgelopen 5+ jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
finraziel schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:20:
Vaag... Heb nog eens goed naar de mijne gekeken en buiten een glad gepolijst deel op de spatiebalk kan ik niet echt slijtageplekken vinden op mijn caps, laat staan dat ze door gaan schijnen. Misschien dat er dan ook verschillende revisies binnen de v1 zaten of zo, of wellicht hangt het af van de samenstelling van je huidvetten (geen idee of dat kan). Het is nou niet dat ik dit keyboard zo weinig gebruikt heb de afgelopen 5+ jaar.
Ook ik had geen last van versleten caps op mijn 7,5 jaar oude G15. Het enige wat er mis met mijn G15 was dat de capslock soms bleef hangen de laatste tijd. Echter was mijn keyboard ook aardig nasty geworden door al die jaren heen.

Overige slijtage plekken was het zilver onder de spatiebalk. Het leek eraf geschraapt te zijn, wellicht vaak met mijn hand langs geschuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij het zilver had ik dan weer geen slijtage, alleen op de keycaps zelf. Verschillende revisies zou kunnen. Ik was in ieder geval een early-adopter, kocht hem de week dat hij uitkwam. Heb hem gebruikt tot ik overstapte naar een mechanisch toetsenbord vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MiBe schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 02:03:
Bij het zilver had ik dan weer geen slijtage, alleen op de keycaps zelf. Verschillende revisies zou kunnen. Ik was in ieder geval een early-adopter, kocht hem de week dat hij uitkwam. Heb hem gebruikt tot ik overstapte naar een mechanisch toetsenbord vorig jaar.
De eerste paar batches hadden dat probleem door een of ander gedoe in een Tsjechische fabriek geloof ik, maar bij de batches daarna zou het niet voor mogen komen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:24
Ik ben op dit moment opzoek naar een mech toetsenbord met cherry browns, keyboard moet sowieso numpad hebben, eventueel backlight zou leuk zijn. Prijs het liefst onder 100 euro shipped. Iemand nog ideeën?
Heb hier op dit moment nog een logitech G710+ die ik hier heb gehad voor review. Heb nog een noppoo choc mini met browns, begin me er echter wel aan te storen dat ik geen numpad meer heb.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 03:16:
[...]

De eerste paar batches hadden dat probleem door een of ander gedoe in een Tsjechische fabriek geloof ik, maar bij de batches daarna zou het niet voor mogen komen :)
Dan zou je verwachten dat de G11 er geen last van zou hebben, iets dat wel het geval was. Deze kwam namelijk aanzienlijk later uit dan de G15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Nochtans na die goede 6 jaar op mijn G15v1 heb ik geen last van fadende toetsen. Die zien er nog allemaal als nieuw uit. Andere delen van het toetsenbord waar de pols bijvoorbeeld op rust faden wel, maar de toetsen echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Vandaag mijn G710+ binnen gekregen, alleen vind hem best luid vanwege de zwarte harde o-ringen.

Nu kan ik rode of blauwe bestellen bij devolgende site:

http://www.wasdkeyboards....ber-switch-dampeners.html

Maar weet iemand of ze ook ergens in nederland te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Luid? De G710+ is beduidend minder luid dan een keyboard zonder de o-ringen naar mijn mening. Als ik hem vergelijk met de Noppoo choc mini dan is hij behoorlijk stil.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Vergeleken met mijn oude G19 is maakt ie veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubber dome is in principe altijd stiller dan Cherry MX. Die o-ringen dempen wel wat van het geluid maar verwacht er geen wonderen van. Bij MX Blue vind ik ze persoonlijk al helemaal nutteloos want die borden maken toch wel herrie, ook MX Brown ga je zeker niet geruisloos krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ja, als je van rubberdome komt is het logisch dat het luid klinkt. Voor stilte moet je geen mechanisch toetsenbord kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Kijk het wel een weekje aan, en anders gaat ie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Zijn er eigenlijk simpele (goedkope) full-size, no gimmicks mech. toetsenborden goed verkrijgbaar in Europa met bruine switches? Kan ze maar moeilijk vinden, de Cherry toetsenborden op Amazon zijn allemaal Blue...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Zijn er niet veel van nee. Ben ook al aan het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Ik heb mijn G710+ deze week binnen gekregen maar er lijken een paar toetsen niet goed gedrukt te zijn. Iemand anders dit wel eens gehad? Terechte reden om hem om te laten ruilen toch?

Afbeeldingslocatie: http://i1229.photobucket.com/albums/ee469/JoeyL8/IMAG0759.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Alles waar jij niet tevreden mee bent is binnen twee weken een terechte reden, maar of het zoveel beter zal zijn met de volgende... quality control is tegenwoordig ver te zoeken bij veel merken.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Sua schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:35:
Alles waar jij niet tevreden mee bent is binnen twee weken een terechte reden, maar of het zoveel beter zal zijn met de volgende... quality control is tegenwoordig ver te zoeken bij veel merken.
Mja, bij een toetsenbord van 40 euro zou ik er geen probleem van maken. Voor 130 euro vind ik zulke dingen toch wel storend. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Wel vreemd heb die van mij 3 maand, niet van zulke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Jeru schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:54:
Wel vreemd heb die van mij 3 maand, niet van zulke problemen.
Er is gewoon iets fout gegaan met het uitdrukken van de toetsen denk ik. Heb Logitech gevraagd om de 2 keycaps op te sturen maar dat doen ze niet, lijkt mij toch goedkoper dan dat het hele toetsenbord terug gaat maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
J0ey schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:00:
[...]

Er is gewoon iets fout gegaan met het uitdrukken van de toetsen denk ik. Heb Logitech gevraagd om de 2 keycaps op te sturen maar dat doen ze niet, lijkt mij toch goedkoper dan dat het hele toetsenbord terug gaat maar goed..
Bij Logitech hebben ze een steekje los zitten :) ik had een G9 muis en daar was de cover van stuk, sturen ze je gewoon een nieuwe muis toe ...... lol de cover is verwisselbaar en kost €2,- .... mij hoor je niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Logitech is bij mij ook altijd erg goed geweest met garantie. G9 kabel kapot uiteindelijk een G9x gekregen, deze had iets meer dan jaar later ook kabel defect, weer nieuwe G9x gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Nou bij mij dus niet zulke goede ervaring. :-( Nu maar afwachten hoe de RMA bij MyCom verloopt, ben ik m weer een tijd kwijt en nog eens de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
J0ey schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:01:
Nou bij mij dus niet zulke goede ervaring. :-( Nu maar afwachten hoe de RMA bij MyCom verloopt, ben ik m weer een tijd kwijt en nog eens de verzendkosten.
Heb je geen Mycom in de buurt ergens, kan je hem zo afleveren, je krijgt van Logitech een RMA nummer, en een paar dagen later heb je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jeru schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:59:[/b]
Ik ben op dit moment opzoek naar een mech toetsenbord met cherry browns, keyboard moet sowieso numpad hebben, eventueel backlight zou leuk zijn. Prijs het liefst onder 100 euro shipped. Iemand nog ideeën?
http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1

Edit:meh, uitverkocht zie ik :p

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 27-02-2013 23:26 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@Jeru

Heb je wel eens met red switches ge-typed enz..... ik kan je zeggen dat is echt heerlijk, en voor gamen helemaal top.

• com2,1ghz
MiBe schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:48:
[...]

Via SteelSeries loop je wel het risico dat je nog een extra factuur krijgt van de douane. Je had hem wellicht beter uit Zweden kunnen halen, al heb je dan (net als ik) een Zweedse layout. Let wel op dat de keycaps van de 6Gv2 borden ook heel snel vervagen!

[...]

Dat is anders precies het bord waar ik het over had. Heb zelf een G15 v1 en vooral bij de WASD is niet eens meer leesbaar wat er stond. Ook andere toetsen vertonen al slijtagesporen. Ik ben trouwens niet de enige, verschillende vrienden van me hadden hetzelfde probleem (zowel G11 als G15 v1).
Yo ik had dus de Steelseries 6gV2 Red Switches uit US besteld. Was ook alleen beschikbaar als je naar de US portaal ging. Vanochtend kreeg ik de track&trace code en ik zie dat hij vanuit Denemarken komt.
Dat scheelt weer dus :). Nu nog hopen op de juiste toetsenbord layout.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 11:28

TheNephilim

Wtfuzzle

Sua schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:29:
Zijn er eigenlijk simpele (goedkope) full-size, no gimmicks mech. toetsenborden goed verkrijgbaar in Europa met bruine switches? Kan ze maar moeilijk vinden, de Cherry toetsenborden op Amazon zijn allemaal Blue...
Zit zelf te azen op de QPAD MK-50, simpel en niet duur!

Verwijderd

vandaag ff met roccat gemaild, gast verwacht dat de ryos ramplank pas halverwege mei in de winkels ligt

• Jeru
RoaDHouse schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:33:
@Jeru

Heb je wel eens met red switches ge-typed enz..... ik kan je zeggen dat is echt heerlijk, en voor gamen helemaal top.
Nee moet zeggen dat ik red nog niet gebruikt heb, black wel ( vind ik uiteindelijk toch echt te zwaar heb een 6gv2 gehad ), heb brown hier en blue. Toch misschien wel even naar kijken.

edit: ik krijg wel het idee dat red's haast nog meer lawaai maken dan blue's.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeru op 28-02-2013 19:02 ]

• luuj
Gister 2 keycaps gekregen uit Amerika :)
http://imgur.com/a/vpKVA

• Jeru
Welk toetsenbord is dat? Font is wel nice erop.

• luuj
Jeru schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:22:
Welk toetsenbord is dat? Font is wel nice erop.
Ducky Shine II ;)
com2,1ghz schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:28:
[...]

Yo ik had dus de Steelseries 6gV2 Red Switches uit US besteld. Was ook alleen beschikbaar als je naar de US portaal ging. Vanochtend kreeg ik de track&trace code en ik zie dat hij vanuit Denemarken komt.
Dat scheelt weer dus :). Nu nog hopen op de juiste toetsenbord layout.
Ik dacht altijd dat als je online via hun shop bestelde dat het uit de VS kwam maar SteelSeries is een Deens merk dus het klinkt niet onlogisch. Neem aan dat je US layout krijgt, tenzij anders aangegeven.
Jeru schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:01:
[...]

Nee moet zeggen dat ik red nog niet gebruikt heb, black wel ( vind ik uiteindelijk toch echt te zwaar heb een 6gv2 gehad ), heb brown hier en blue. Toch misschien wel even naar kijken.

edit: ik krijg wel het idee dat red's haast nog meer lawaai maken dan blue's.
Ik heb allebei liggen en hoewel ook Reds zeker niet stil zijn maken Blue's met dat geklik toch een bak meer herrie :P

• Jeru
Dan zal ik wel het verkeerder filmpje gekeken hebben :)

Ben trouwens op dit moment o-ringen aan het maken van een oude rubber dome. Beviel me wel op de G710+ die ringen erin.

[ Voor 52% gewijzigd door Jeru op 28-02-2013 21:00 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TheNephilim schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:10:
[...]

Zit zelf te azen op de QPAD MK-50, simpel en niet duur!
Niet leverbaar met browns

• Jeru
Is nog steeds 100 euro ook inclusief verzenden. Is trouwens als ik mij niet vergis een rebrand van een iOne Scorpius-U9BL niet dat dit iets zegt, maar heb er wel meer gezien die er zo uitzien toevallig.

• svdrvelden
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06-2021
Hey,

Waar kun je custom keycaps bestellen voor een ducky shine 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jeru schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:12:
Is nog steeds 100 euro ook inclusief verzenden. Is trouwens als ik mij niet vergis een rebrand van een iOne Scorpius-U9BL niet dat dit iets zegt, maar heb er wel meer gezien die er zo uitzien toevallig.
76 euro: http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden/qpad-mk-50.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
svdrvelden schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:29:
Hey,

Waar kun je custom keycaps bestellen voor een ducky shine 2?

[...]
Ik heb ze gekregen via Ripster55 op Reddit ;)
http://www.reddit.com/r/M...ow_include_key_donations/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Jammer dat ik die heb gemist dan in dat geval, maar als zij hem voor die prijs kunnen aanbieden zouden er meer moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-08 21:12
Ik heb sinds een paar weken de CM Storm quickfire pro (cherry mx red). Ik raak nog niet echt gewend aan de red switches (bottom volledig zowel tijdens het typen als gamen in SC2), maar ik kan hem nu dus niet meer terugsturen omdat de zichttermijn is verstreken. Vorige week bij Mediamarkt een Razer (niet het perfecte voorbeeld natuurlijk) met blue's getest, en dat gevoel bevalt me toch wel beter vanwege de feedback, en de click is ook wel leuk. Ik zit nu op de site van mechanicalkeyboards.nl de verschillende modellen te bekijken met cherry mx blue.

Full size of TKL
Full size zoals ik nu heb is leuk voor thuis, maar niet echt portable voor de enkele keer dat ik het toetsenbord mee neem naar school, maar dat is hooguit 1x per week. Numpad gebruik ik amper, dus TKL leek mij wel interessant.

Budget
Tja het is een verjaardagscadeau. 85 euro excl. verzendkosten vonden mijn ouders wel oke, of ik moet een paar weken wachten tot hun budget wat toereikender is voor een Ducky TKL model.

Opties
De Ducky DK9087 G2 Pro en Ducky DK9087 Shine 2 zijn de TKL opties, en daarnaast de Ducky Zero.

Daarnaast het luxe probleem dat twee toetsenborden (voor een student) een beetje overdreven is vind ik :) Mijn probleem is dus, zal ik een 'normaal' bedrag uitgeven aan bijvoorbeeld Ducky Zero DK2108 als 2e keyboard (wat minder portable), of even geduld hebben zodat ik voor een TKL model kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik zou wel eens het gevoel van de verschillende switches (red/blue etc) daadwerkelijk willen voelen zodat ik een idee heb wat mij het beste bevalt voordat ik een keyboard koop. Ik typ nu veel op laptop keyboards maar dat is ook niet echt ideaal. Iemand enig idee waar ik (mechanische) keyboards kan 'uitproberen'/aanvoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Heb 26 februari in de avond mn Steelseries 6gv2 Red Switches uit VS besteld. Werd verstuurd uit Denemarken en heb m nu net ontvangen. Wat typt dat ding lekker hey. Zeker geen spijt.

[ Voor 5% gewijzigd door com2,1ghz op 01-03-2013 14:33 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.