Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:47
Minpuntje van de Ducky is de uitsparing onder het toetsenbord waar de kabel in moet klemmen, deze blijft natuurlijk nooit goed zitten.
Na een paar keer bewegen van het TB ligt deze los op het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 19:59
FrankPC schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:13:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met dit bord, maar ik weet dat hij in de officiële Fnatic shop extreem goedkoop is (€45). http://www.fnatic.com/sho...elseries-7g-us-64022.html

Nu heb ik geen ervaring met de Fnatic shop (qua verzending etc), maar volgens mij is dit 1/3 van de prijs in Nederlandse winkels, dus zeker de moeite van het proberen waard.
Dat is wel de US versie? de English versie is duurder.. maar wat is het verschil? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdrvelden
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06-2021
Mijn Ducky shine 2 vandaag binnen gehad (Blue LED Brown switches) van Mechanicalkeyboards.

Vandaag zou hij weer een nieuwe batch binnen krijgen met oranje LED als ik het goed heb.

Top keyboard met tot nu toe als enige minpunt dat de voetjes geen rubbertjes hebben, hierdoor wilt ze nog wel eens wegglijden op mijn bureau.

Was flink aan het twijfelen tussen de White LED en de Blue LED, uiteindelijk door de Blue LEDs in mijn case voor de laatstgenoemde gegaan.

In ieder geval top service van MKB en erg fijne manier van communiceren, lekker direct en vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ChojinZ schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:44:
Ik heb de G15v2 (oranje display) en als je googled dan kom je best veel klachten over ghosting tegen:
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Dus.... toestemming om Logitech aan het kruis te nagelen? 8)
Sowieso maf om voor een G serie keyboard van Logitech te kopen als je een fijn typend keyboard wil : Daar is elk willekeurig toetsenbord beter in tot aan de 5 € modellen toe van Trust of Sweex :P

Rare toetsen die te hoog en veel te recht naar boven zijn gemonteerd en ook nog eens veel te kleine F toetsen bovenaan :F :X

Hoop dat het bij dat nieuw mechanisch model beter is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JordyPSC schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:44:
[...]

Dat is wel de US versie? de English versie is duurder.. maar wat is het verschil? :+
De layout. Engels heeft korte linker shift en dubbeldekker-enter terwijl de Amerikaanse een lange linker shift heeft en een lange maar lage enter. De meeste mensen in dit forum (inclusief ikzelf) geven naar mijn idee de voorkeur aan de US variant.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29
Ja, de G15v2 was ook wel echt een miskleun inderdaad... mijn G15v1 heeft me prima gediend tot de laatste tijd (wat voor een rubber dome toch best een respectabele tijd is).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
nero355 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 00:52:
[...]

Sowieso maf om voor een G serie keyboard van Logitech te kopen als je een fijn typend keyboard wil : Daar is elk willekeurig toetsenbord beter in tot aan de 5 € modellen toe van Trust of Sweex :P

Rare toetsen die te hoog en veel te recht naar boven zijn gemonteerd en ook nog eens veel te kleine F toetsen bovenaan :F :X
Mwah, dat vind jij... ;)

Voor een rubberdome tobo tikt hij best lekker. En vergeet niet: het is/was 1 van de weinige met display in het tobo. En dat display was toch wel erg handig (mis het ook nog steeds).

Als je nu zegt dat het tobo overpriced is, ja dat ben ik dan wel met je eens. Of dat het interne gedeelte ruk is (zie ook mijn ghosting test) klopt ook. Maar slechter tikken dan een sweex bordje... dat dan weer niet... 8)
nero355 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 00:52:
[...]

Hoop dat het bij dat nieuw mechanisch model beter is :)
Reken daar maar niet op. Laatst het mechanische tobo van logitech in mijn handen gehad en ik vind het voor die prijs erg tegenvallen. Het heeft ook weer zo'n typisch Logitech design.. :|

[ Voor 19% gewijzigd door ChojinZ op 13-02-2013 11:09 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
UltraSub schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:18:
Gisteren een brown switch afgebroken op mijn Filco. Een helft van de switch zit nog op het keyboard, andere helft zit in de keycap. Keyboardcompany wil wel repareren, maar kost serieus geld (shipping en reparatie). Is dat zelf goed te doen? Zo ja, hoe kom ik het makkelijkst aan een losse switch?
Tot nog toe houdt de Pattex 10-seconden lijm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 11:25

Fordox

00101010

ChojinZ schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:07:
[...]

Mwah, dat vind jij... ;)

[verhaal]

[...]

Reken daar maar niet op. Laatst het mechanische tobo van logitech in mijn handen gehad en ik vind het voor die prijs erg tegenvallen. Het heeft ook weer zo'n typisch Logitech design.. :|
Mwah, dat vind jij... ;)

genoeg grappen:
ik begin steeds meer aan dit toetsenbord te wennen en ik typ al een stuk lichter (ik bottom niet meer alles en ik kan typen met meer vingers en ook blind)
het is zo erg, dat ik de neiging heb om overal mijn toetsenbord mee te nemen :P

* Fordox is volledig afgestapt van rubber dome

[ Voor 28% gewijzigd door Fordox op 13-02-2013 18:47 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is het nadeel als je eenmaal gewend bent aan een mechanisch toetsenbord, dan erger je je plotseling veel erger aan rubber dome en scissor switches. Met gamen vind ik het zo erg nog niet maar typen op een regulier toetsenbord is voor mij nu een hel omdat ik nu volledig gewend ben aan het geklik van MX Blue.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• ChojinZ
Uiteraard. Maar daarom is het toch ook een (gedeeltelijke) ervaringen topic! 8)
Fordox schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:40:
[...]

ik begin steeds meer aan dit toetsenbord te wennen en ik typ al een stuk lichter (ik bottom niet meer alles en ik kan typen met meer vingers en ook blind)
het is zo erg, dat ik de neiging heb om overal mijn toetsenbord mee te nemen :P

* Fordox is volledig afgestapt van rubber dome
Hehe, herkenbaar. Ik bottom ook niets meer. Het enige wat ik doe zijn de toetsen "aaien". ;)
Behalve dan tijdens BF3. Dan hebben de blacks het best zwaar te verduren..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 15:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wauthar schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:41:
Heeft er al iemand bericht van MKH?
Ik ben namelijk aangestoken met het "virus" en ben opzoek naar een Ducky Shine 2 met Brown switches :)
Ik had geen zin meer om te wachten en ik heb bij hen de Zero met brown switches besteld. Net zoveel typegenot, stuk vriendelijker voor mijn portemonnee en op voorraad.

Wilde eerst heel graag witte leds, maar even eerlijk aan mezelf gevraagd of ik er überhaupt in de praktijk iets aan zou hebben tijdens het blindtypen. Niet echt natuurlijk :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
Wat zijn de meningen/ervaringen hier over de Razer Blackwidow Ultimate 2013 edition? Cherry MX Blues, met individually backlit keys (wel alleen groen), en 10KRO (wat voor mij voldoende is/lijkt).

Een pluspuntje aan dit toetsenbord, voor mij, zou liggen in het feit dat ik onlangs een Razer Ouroboros muis heb aangeschaft, en dus zowel de muis- en toetsenbord-profielen via de Synapse software kan beheren en kan syncen.

Dit zou eventueel mijn eerste mechanische toetsenbord worden. Ik heb op dit moment een Logitech G15v2 die wat mij betreft toch wel eens aan vervanging toe is. Gezien ik niets dan lovende reviews/ervaringen lees m.b.t. het gebruik van mechanische toetsenborden i.p.v. rubber dome, heb ik besloten toch ook eens de overstap te wagen.

• ChojinZ
Seroth schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:31:
Wat zijn de meningen/ervaringen hier over de Razer Blackwidow Ultimate 2013 edition? Cherry MX Blues, met individually backlit keys (wel alleen groen), en 10KRO (wat voor mij voldoende is/lijkt).

Een pluspuntje aan dit toetsenbord, voor mij, zou liggen in het feit dat ik onlangs een Razer Ouroboros muis heb aangeschaft, en dus zowel de muis- en toetsenbord-profielen via de Synapse software kan beheren en kan syncen.

Dit zou eventueel mijn eerste mechanische toetsenbord worden. Ik heb op dit moment een Logitech G15v2 die wat mij betreft toch wel eens aan vervanging toe is. Gezien ik niets dan lovende reviews/ervaringen lees m.b.t. het gebruik van mechanische toetsenborden i.p.v. rubber dome, heb ik besloten toch ook eens de overstap te wagen.
Bordje krijgt wel goede reviews. Hij is wel aan de prijzige kant maar daar krijg je wel wat voor.

Overigens heb ik (wij in dit topic ;) ) een verzoekje aan jouw:

Kan je de volgende zin met beide shifttoetsen ingedrukt (links en rechts) tikken:
THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

De meeste hier zullen wel benieuwd zijn naar de uitslag. :P
http://blog.controlspace....hat-it-is-and-how-to.html

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

H CK BN FX JMPS V H LAZ DG
even op mijn macbook pro 2008 - mijn toetsenbord kan het dus niet (sorry beetje off-topic maar ik vroeg me af wat er bijzonder aan was, nu weet ik dat).

overigens, uit de link:
You can see that a lot of characters were dropped during the test. This is what you should see:
THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY LOG
LOG ipv DOG zal hopelijk een typefout zijn?

[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 14-02-2013 22:21 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Señor Sjon
  • Laatst online: 07-10 12:22
franssie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:18:
H CK BN FX JMPS V H LAZ DG
even op mijn macbook pro 2008 - mijn toetsenbord kan het dus niet (sorry beetje off-topic maar ik vroeg me af wat er bijzonder aan was, nu weet ik dat).

overigens, uit de link:

[...]

LOG ipv DOG zal hopelijk een typefout zijn?
Lol

Op mijn Lenovo X121e netbook krijg ik dit:
HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG
Begeleidt met diverse piepjes als ik over het aantal toetsen heen ga, score valt me nog mee trouwens. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
ChojinZ schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:55:
[...]

Bordje krijgt wel goede reviews. Hij is wel aan de prijzige kant maar daar krijg je wel wat voor.

Overigens heb ik (wij in dit topic ;) ) een verzoekje aan jouw:

Kan je de volgende zin met beide shifttoetsen ingedrukt (links en rechts) tikken:

De meeste hier zullen wel benieuwd zijn naar de uitslag. :P
http://blog.controlspace....hat-it-is-and-how-to.html
Ik zit op dit moment op het werk, dus de KRO/ghosting op het toetsenbord wat ik hier gebruik is niet echt relevant. Maar voor de gein: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG.

Zodra ik weer thuis ben, zal ik 'm eens testen op m'n Logitech G15v2, en ter vergelijking eventueel ook zodra ik de Blackwidow Ultimate 2013 binnen heb (ben toch wel geneigd om 'm te bestellen, ondanks de prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:43
@Seroth: Dell sk 8115? 8)

Ik ben zelf steeds meer aan het twijfelen of ik niet toch maar de KBT pure moet gaan kopen, heb mazelf al bijna overtuigd. Ik heb nog een klein vraagje wat ik nergens op andere sites terug kan vinden, hoewel 1 youtube filmpje dat ik heb gezien het goede antwoord lijkt te impliceren:
Weet iemand misschien wat de default status van de backlight is bij de KBT pure? Staat de backlight aan of uit als je je pc aan zet? (of heeft ie daar misschien zelfs geheugen voor?)

Bij de poker is default backlight uit, dus ik hoop dat dat bij de pure ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
Een Dell KB1412, maar je zat in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45
Heb eens een dit topic doorzocht omdat ik net als sommige anderen wil overstappen naar een mechanisch toetsenbord vanaf een G15v1. De ghosting test doorstaat mijn toetsenbord overigens zonder probleem, maar na 5 jaar is dit beestje toch echt wel aan vervanging toe. Her en der is de verf al weg, etc.

Bij het doorzoeken kwam ik gewoon enkele eisen tegen van sommigen waardoor nooit een degelijk antwoord kwam met een goede vervangen. Mijn eisen zijn waarschijnlijk niet zo uitgebreid en moeilijk:
- Backlit, liefst wat beter dan de G15v1 want zelfs in het donker zie je er bijna niets van
- Mediakeys voor mute, play en evt. volume, al hoeft dat niet echt
- Brown switches
- Ik geef niet meer dan 100 euro uit aan een toetsenbord

Die macro-toetsen gebruik ik nooit, de verschillende profielen ook niet en dat schermpje was eigenlijk vooral vroeger handig, maar gebruik ik ook niet meer. Overigens heb ik de BE Azerty layout, maar overweeg ik al even om de overstap te maken naar qwerty, zijn er dingen waarop ik moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben vanaf hetzelfde naar de Ducky gegaan, kost wel 50 euro meer dan je budget helaas. Je kan nog via nkon.nl kijken voor een Qpad, die zit net boven de 100 euro met browns. Nadeel vond ik de rode verlichting en de toch wisselende recensies.

De G15v1 heeft beroerde backlit die na al die jaren nog wel minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ja, die ducky zag ik wel een paar keer voorbij komen, maar vind ik te duur. Van Qpad zie ik hier voorbij komen dat de toetsen vervagen, als ik zoveel geld betaal dan mag ik toch hopen dat de toetsen niet vervagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Flying schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:34:
als ik zoveel geld betaal dan mag ik toch hopen dat de toetsen niet vervagen!
Hoezo veel geld? 100 euro is volgens mij niet veel voor een backlit mechanisch toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik merk net op dat Mechanical Keyboards niet verstuurd naar België. Dat is dan al één probleem opgelost, het moet iets zijn dat hier verkrijgbaar is. Eventueel rode switches en dan kijken naar een K60 of CM Storm model misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
MaffeMaarten schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:48:
[...]
Weet iemand misschien wat de default status van de backlight is bij de KBT pure? Staat de backlight aan of uit als je je pc aan zet? (of heeft ie daar misschien zelfs geheugen voor?)

Bij de poker is default backlight uit, dus ik hoop dat dat bij de pure ook zo is.
Ohw, na wat sophisiticated google-skills en een dosis geluk heb ik de info toch kunnen vinden:
CallsignVega 2/14/13 at 5:26am:
Ack! I found out through use that the KBT Pure LED's reset to off every-time you shut down your computer and start up again. Any way to fix this? Seems like a pretty annoying design flaw. mad.gif
Deze persoon lijkt er niet echt blij mee te zijn, maar het is wel precies wat ik wil. (hoewel geheugen nog beter had geweest :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-08 21:12
Na me een tijdje te hebben georiënteerd, heb ik op basis van dit topic, een topic op Teamliquid.net en wat video reviews (in kader van het geluid), vorige week mijn eerste mechanische toetsenbord gekocht. Ik heb nu ruim een weekje de CM Storm Quick Fire Pro (red). Ik had nog een cadeaubon liggen van Alternate, dus uiteindelijk maar 50 euro kwijt. Tot nu toe wel tevreden mee, voor dat geld was het de beste optie uit het beperkte assortiment wat de webwinkel had.

Het neemt alleen toch wel aardig wat ruimte in op mijn bureau. Zit nu toch na te denken om een Ducky TKL te halen. Speel voornamelijk Starcraft 2, voor de rest vooral af en toe typen. De cherry mx red switches bevallen op zich wel, maar merk nu al ik de toetsen eigenlijk volledig indruk tot de bodem. Twijfel dus nog een beetje of ik weer voor red moet gaan, of toch een ander type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb sinds gisteren een Ducky Zero met brown switches. Typt heerlijk! Vraag me wel iets af: ik kan N-Key Rollover aan en uitzetten. Maar welk voordeel heeft het uitzetten, behalve dat er een lampje minder brandt op het toetsenbord? Je zou zeggen dat zoiets gewoon altijd aan moet staan als het toetsenbord dat ondersteund. Waarom dan toch de keuze om het uit te zetten?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik meen gelezen te hebben dat macs niet goed met die functie overweg kunnen en dat je het daarom uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Donderdag na een finiciele meevaller (of eigelijk een tegenvaller die minder erg uitpakte als gevreesd) heb ik de knoop doorgehakt en een KBT Pure besteld, orange backlight en Brown switches. 8)
Ik ben nu een beetje aan het kijken naar o-rings, omdat ik het plankje op m'n werk ga gebruiken, en ik niet de enige ben in de ruimte.

Ik las in een aantal topics dat mensen ook wel rubberen hobby ringetjes, of beugelelastiekjes gebruiken. Het lijkt me goedkoop genoeg om in ieder geval een keer te proberen.

Scheelt in ieder geval tegen de $25 die je er (incl shipping) bij wasd keyboards voor kwijt bent.

Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit
*) heel goed
*) een beetje
*) voor geen meter, koop maar gewoon echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Ik ben nu al een poosje op zoek naar een mechanisch toetsenbord maar kom in dit topic telkens weer merken tegen waarvan ik niet wist dat ze bestonden :P Hopelijk kunnen jullie daarom helpen, want ik ben op zoek naar een bord die eigenlijk alles heeft als de Logitech G510, maar dan niet zo ontzienlijk lelijk is. Qua switches heb ik nog niet echt een voorkeur, aangezien ik nog niet mechanisch gewend ben. Blauw moet het in ieder geval niet worden. Misschien dat iemand iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Cyleo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:56:
Ik ben nu al een poosje op zoek naar een mechanisch toetsenbord maar kom in dit topic telkens weer merken tegen waarvan ik niet wist dat ze bestonden :P Hopelijk kunnen jullie daarom helpen, want ik ben op zoek naar een bord die eigenlijk alles heeft als de Logitech G510, maar dan niet zo ontzienlijk lelijk is. Qua switches heb ik nog niet echt een voorkeur, aangezien ik nog niet mechanisch gewend ben. Blauw moet het in ieder geval niet worden. Misschien dat iemand iets weet?
Ik zit al een tijdje te wachten op de corsair vengeance K95. Deze is aangekondigd en getoond op de CES 2013. Release datum is nog onbekend, maar het heeft red switches, blacklight, macro keys en nog meer.

Meer info

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Heren: Ik zoek een mechanisch toetsenbord met brown switches (gezien ik wel het gevoel wil, maar niet het geluid). Ik ben een gamer en ik wil er max 40-50 euro voor dokken. Welk toetsenbord raden jullie mij aan? (sowieso bedraad en mét backlight als het kan én numlockpad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Burakius schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:13:
Heren: Ik zoek een mechanisch toetsenbord met brown switches (gezien ik wel het gevoel wil, maar niet het geluid). Ik ben een gamer en ik wil er max 40-50 euro voor dokken. Welk toetsenbord raden jullie mij aan? (sowieso bedraad en mét backlight als het kan én numlockpad)
Helaas is al dit (Browns, bedraad, backlight) niet te krijgen voor 50 euro. Het minimale wat je er voor betaald is zo'n 100 euro voor een QPAD mk-80 bij nkon en dan is ie nog niet eens op voorraad. Wil je hem snel hebben dan moet je denk ik voor de Ducky DK9008G2 Pro gaan voor 140 euro

[ Voor 10% gewijzigd door Gropah op 17-02-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
Gropah schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:16:
[...]

Helaas is al dit (Browns, bedraad, backlight) niet te krijgen voor 50 euro. Het minimale wat je er voor betaald is zo'n 100 euro voor een QPAD mk-80 bij nkon en dan is ie nog niet eens op voorraad. Wil je hem snel hebben dan moet je denk ik voor de Ducky DK9008G2 Pro gaan voor 140 euro
Had geen idee dat het zo duur was :/

Is er geen goedkoop mechanisch toetsenbord te vinden voor 50 eu met brown switch (en dan zonder backlighting)? Want bij specifiacties staat er niet wat voor switches ze hebben (in de pricewatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee. Voor 85 euro heb je de Ducky Zero: http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1
Voor 75 euro heb je CM Storm planken maar die zijn (nog) niet beschikbaar met brown switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
Ik heb nog een oud toetsenbord van vroeger staan (van 12-13 jaar geleden). Die is mechanisch, dan gebruik ik die maar hahhaa. Geen idee dat die krengen zo duur waren. Helemaal van de pot gerukt wat mij betreft. Aju paraplu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Cyleo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:56:
Helaas is er geen mechanisch keyboard met display, zelfs Logitech's eigen mechanische gamerkeyboard heeft er geen 8)7
Ben zelf ook benieuwd naar de K95 want buiten het display heeft die wel de rest, en het grootste voordeel, het is geen logitech (ik heb me de laatste tijd toch ruzie met hun software zeg... overweeg om al mijn logitech hardware de deur uit te doen).
Maar ondanks dat velen zoiets hebben van ik gebruik het display eigenlijk nooit, zal ik het toch wel missen. Vind het bv toch wel erg handig als ik naar muziek aan het luisteren ben terwijl ik iets anders aan het doen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
finraziel schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:29:
[...]

Helaas is er geen mechanisch keyboard met display, zelfs Logitech's eigen mechanische gamerkeyboard heeft er geen 8)7
Ben zelf ook benieuwd naar de K95 want buiten het display heeft die wel de rest, en het grootste voordeel, het is geen logitech (ik heb me de laatste tijd toch ruzie met hun software zeg... overweeg om al mijn logitech hardware de deur uit te doen).
Maar ondanks dat velen zoiets hebben van ik gebruik het display eigenlijk nooit, zal ik het toch wel missen. Vind het bv toch wel erg handig als ik naar muziek aan het luisteren ben terwijl ik iets anders aan het doen ben.
Ah, ik bedoelde ook de G710 ;) (De mechanische variant). Maar de K95 ziet er inderdaad goed uit, ik wacht af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Burakius schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:28:
Ik heb nog een oud toetsenbord van vroeger staan (van 12-13 jaar geleden). Die is mechanisch, dan gebruik ik die maar hahhaa. Geen idee dat die krengen zo duur waren. Helemaal van de pot gerukt wat mij betreft. Aju paraplu.
Beetje rondneuzen door dit topic en de TS had je dat antwoord natuurlijk al gegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burakius schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:28:
Je betaald voor wat je krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:53:
[...]

Je betaald voor wat je krijgt. :)
Sommige mechanische toetsenborden zijn best wel overpriced.

Steelseries bied een mechanische tobo aan vanaf 65 euro dus voordat geld heeft een fabrikant al een set mechanische switches en een plastic behuizing. Als ik dan tobo-tjes voorbij zie komen van 180 euro dan vraag ik me af waar dat geld dan inzit.

Maargoed, in vergelijking met rubberdome is het wel een stuk duurder maar ook een stuk beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ChojinZ schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:33:
[...]

Steelseries bied een mechanische tobo aan vanaf 65 euro dus voordat geld heeft een fabrikant al een set mechanische switches en een plastic behuizing. Als ik dan tobo-tjes voorbij zie komen van 180 euro dan vraag ik me af waar dat geld dan inzit.

Maargoed, in vergelijking met rubberdome is het wel een stuk duurder maar ook een stuk beter. :)
Er zijn genoeg mensen die zeuren over de kwaliteit van die SteelSeries tobo's. Daarnaast betaal je natuurlijk ook voor andere switches, usbplugs, backlight etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tja, ik heb de HHKB2, die is nog duurder. Het is maar net wat je er voor over hebt. Uiteindelijk betaal je gewoon voor kwaliteit. Aangezien het toetsenbord mijn meest gebruikte onderdeel van de computer is (waar ik het meest mee in aanraking kom dan) vind ik het niet raar om er veel geld aan uit te geven eenmalig.

Sommige mensen zullen het misschien zonde vinden, maar dat kan ik net zo goed vinden van designer kleren of een videokaart van 500 euro.

Oh en waar het geld in zit? De behuizing en de toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:36:
[...]

Er zijn genoeg mensen die zeuren over de kwaliteit van die SteelSeries tobo's. Daarnaast betaal je natuurlijk ook voor andere switches, usbplugs, backlight etc etc
Het voornaamste waar ze bij bijvoorbeeld SteelSeries op besparen (en als ik het forum zo doorlees ook bij bijvoorbeeld Qpad) zijn naar mijn idee de keycaps, de opdruk is echt van matige kwaliteit. Verder zijn het best aardige bordjes en er zitten natuurlijk net zoveel Cherry MX switches in als mechanische toetsenborden die het dubbele kosten. Heb mijn 6Gv2 Red Edition nieuw voor omgerekend 35 euro gekocht dus waarom moeten sommige andere bordjes zonder noemenswaardige extra features dan 100+ kosten? Ben het er wel mee eens dat ze overpriced zijn. Betere keycaps, een iets betere behuizing en wat betere stabilizers of iets dergelijks kan geen prijsverschil van meer dan 50 euro rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Gropah schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:36:
[...]

Klopt. Maar dat prijsverschil van 115 euro gaat echt niet in wat usbplugjes en backlight zitten (tenzij elke toets aparte backlight heeft maar dat is niet altijd het geval).
Bij rudderdome tobo zie je ook dat soms flinke marges op zitten. Ik zie niet in waarom dat bij mechanische toetsenborden anders zou zijn.
MiBe schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:44:
[...]

Het voornaamste waar ze bij bijvoorbeeld SteelSeries op besparen (en als ik het forum zo doorlees ook bij bijvoorbeeld Qpad) zijn naar mijn idee de keycaps, de opdruk is echt van matige kwaliteit. Verder zijn het best aardige bordjes en er zitten natuurlijk net zoveel Cherry MX switches in als mechanische toetsenborden die het dubbele kosten. Heb mijn 6Gv2 Red Edition nieuw voor omgerekend 35 euro gekocht dus waarom moeten sommige andere bordjes zonder noemenswaardige extra features dan 100+ kosten? Ben het er wel mee eens dat ze overpriced zijn. Betere keycaps, een iets betere behuizing en wat betere stabilizers of iets dergelijks kan geen prijsverschil van meer dan 50 euro rechtvaardigen.
Precies! ;)

[ Voor 41% gewijzigd door ChojinZ op 19-02-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

MiBe schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:44:
[...]
Heb mijn 6Gv2 Red Edition nieuw voor omgerekend 35 euro gekocht
wait, wut? How? wat? waarneer? waar?

red edition is dacht ik btw wel limited?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Sinds vorige week maar eens eindelijk de overstap gemaakt van mijn oude vertrouwde G15 (circa 10 jaar oud) naar een mechanisch toetsenboord, Namelijk de Osmium. Ik moet zeggen dat de red switches even wennen zijn omdat ze vrij licht typen. Echter nu een kleine week verder begin ik er al helemaal thuis in te voelen. Heerlijk! :P

De backlight kan je zeer fel instellen indien gewenst. USB3 is een leuke toevoeging op het bord, dit maakt de kabel die naar je pc loopt wel enorm dik (welke overigens ook nog braided is). Vooral voor gaming kan ik iedereen dit keyboard aanraden, na wat heftige BF3 sessies kan ik toch wel stellen dat ik erg tevreden ben met dit bordje.

Persoonlijk vind ik de hand rest echt ideaal. Maar sommige mensen moeten hier niks van hebben. Deze is uiteraard ook afneembaar.

Hier nog even een plaatje voor de mensen die het keyboard nog niet gezien hebben:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v341/ristogod/1240499-gigabyte-aivia-osmium-16-bW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Metalen backplate, betere keycaps, betere behuizing, LEDs, mogelijk betere service?
Je kunt wel overpriced gaan roepen zonder onderbouwing (is in de mode), maar daar hebben we niks aan.
Als je die SS het beste vind koop je die toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:09:
[...]

wait, wut? How? wat? waarneer? waar?

red edition is dacht ik btw wel limited?
Op Dreamhack in de Dreamstore afgelopen november :) De Red Edition is inderdaad limited, ik wilde geen Black switches zoals in NL op de 6Gv2 zitten. Staat wel tegenover dat ik nu dus een Scandinavische layout heb. Niet dat dat me iets uitmaakt, heb een half jaar in Zweden gewoond dus was me niet geheel onbekend en ik typ sowieso blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:17:
Metalen backplate, betere keycaps, betere behuizing, LEDs, mogelijk betere service?
En in sommige gevallen oplage en doelgroep.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Je kunt wel overpriced gaan roepen zonder onderbouwing (is in de mode), maar daar hebben we niks aan.
Nou, nou... dat kan wel wat vriendelijker...

Onderbouwing heb ik overigens al gegeven. Maargoed, gaan we weer:
Wat kost een metalen backplate? 75 cent? Hoogstens een euro? En wat zal de meerprijs zijn van goede keycaps? 5 euro? Dan nog een paar euro voor wat ledjes en ik ben al een heel eind.
[...]

Als je die SS het beste vind koop je die toch gewoon?
8)7
Waar haal je dat nou vandaan?
8088 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:26:
[...]

En in sommige gevallen oplage en doelgroep.
Oplage kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar doelgroep? leg eens uit...

"Schrik" overigens wel van de reactie's. Blijkbaar maar er niet gezegd worden dat bepaalde producenten teveel geld vragen (wat volgens mij bij elk willekeurig product gebeurt). Zie ik hier een nieuwe mechanical fanboy hype ontstaan? :P

[ Voor 22% gewijzigd door ChojinZ op 19-02-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ChojinZ schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:52:
Doelgroep kan mensen zijn die exclusiviteit willen. Je kunt een product exclusiever maken door het zo te prijzen dat niet iedereen het kan/wil betalen.
Dat is ook een afweging voor de fabrikant. Willen we een miljoen toetsenborden verkopen en een dollar per stuk verdienen of willen we er 10.000 verkopen en 100 dollar per stuk verdienen? Nog even los van het feit dat de kostprijs hoger wordt naarmate de oplages kleiner worden. Economy of scales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Page versus Euro Shopper-toiletpapier, bijvoorbeeld.

edit: downtime legt het wat beter uit :)
Zie ik hier een nieuwe mechanical fanboy hype ontstaan? :P
Dat onze exorbitante uitgaven misschien niet in iedereens ogen gerechtvaardigd zijn kunnen we natuurlijk niet hebben ;)

[ Voor 42% gewijzigd door 8088 op 20-02-2013 00:22 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Als je veel gebruik maakt van een TB vind ik 100-150 Euro niet te duur voor een goed toetsenbord, deze gaat immers jaren mee en met een mkb typed het ook nog eens heerlijk.

Je kan ook met een fiat panda van 7K naar Parijs, maar ooooooooohhhhhhhhh... wat gaat het toch lekker smooth met een Mercedes van 80K naar dezelfde bestemming.

En dit is van toepassing met de meeste dingen die duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:18:
[...]

Doelgroep kan mensen zijn die exclusiviteit willen. Je kunt een product exclusiever maken door het zo te prijzen dat niet iedereen het kan/wil betalen.
Dat is ook een afweging voor de fabrikant. Willen we een miljoen toetsenborden verkopen en een dollar per stuk verdienen of willen we er 10.000 verkopen en 100 dollar per stuk verdienen? Nog even los van het feit dat de kostprijs hoger wordt naarmate de oplages kleiner worden. Economy of scales.
Dan is overpriced dus precies de juiste term, daar komt het immers op neer.

Snap dan ook niet dat de meeste van jullie over de uitspraken van ChojinZ vallen, hij redeneert niet meer dan logisch. Ook bovenstaande vergelijking tussen een Fiat en een Mercedes vind ik niet helemaal opgaan. Zoals gezegd werd de 6Gv2 RE op Dreamhack voor omgerekend 35 euro verkocht, het kán dus wel goedkoper. Er zal daar niet veel marge opzitten maar ik geloof absoluut niet dat ze hem onder de kostprijs verkopen. Nu kun je zeggen dat dat geen high-end bordje is zoals bijvoorbeeld een Filco of Ducky. Toch is dat iets heel anders dan het verschil tussen en Mercedes en een Fiat, laten we zeggen dat het neerkomt op het verschil tussen een Lexus en een Audi. Je hoort mij in ieder geval niet klagen als ik met een Audi onder m'n reet naar Parijs moet. Hetzelfde geldt voor de Page/Euroshopper vergelijking, het is meer een gevalletje Page/Edet; iets dat ik allebei prima vind in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Als ik een logitech keyboardje koop, van zeg maar 50 euro dan is dat ding binnen een half jaar
compleet af.

Ik had een keer een microsoft ergonomisch bordje gekocht voor 70 euro, binnen 3 maanden comleet versleten er stond bijna geen letter meer op. (dan nog maar te zwijgen over de aanslag)

Binnen een jaar tijd meer dan 120 euro aan rommel gekocht :) reken dan maar uit of iets te duur is of niet.

Maar goed ik ga er niet over door zeiken, kortom ik vind het niet te duur om een mkb aan te schaffen voor 140 euro waar ik jaren plezier van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
btw. als mechanische toetsenborden mainstream worden zakken de prijzen enorm. Maar de meeste mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus dat zal wel niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

MiBe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 02:32:
Snap dan ook niet dat de meeste van jullie over de uitspraken van ChojinZ vallen
Da's nogal overdreven. Ik viel er in ieder geval niet over en kan zijn redenering prima volgen.
Mercedes/Fiat -> Lexus/Audi
Page/Euro Shopper -> Page/Edet
Lekker belangrijk. Het doel van het maken van vergelijkingen is om iets te verduidelijken aan de hand van overeenkomsten, niet het gebrek daaraan.

[ Voor 46% gewijzigd door 8088 op 20-02-2013 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zoals gezegd werd de 6Gv2 RE op Dreamhack voor omgerekend 35 euro verkocht
Ik denk dat je dit meer moet zien als een gevalletje halve sponsoring/goodwill kweken/reclame, want zo goedkoop kan het echt niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Onderbouwing heb ik overigens al gegeven. Maargoed, gaan we weer:
Wat kost een metalen backplate? 75 cent? Hoogstens een euro? En wat zal de meerprijs zijn van goede keycaps? 5 euro? Dan nog een paar euro voor wat ledjes en ik ben al een heel eind.
Wat ledjes? Sommige borden hebben individueel regelbare leds onder elke toets. 100+ leds dus, met veel complexere aansturing dan een simpel backlight.
Hoe duur goede keycaps zijn weet ik eigenlijk niet, waar haal jij die 5 euro vandaan? En die 75 cent?
Waar haal je dat nou vandaan?
Jij noemt bepaalde borden overpriced. Volgens mij bedoel je daarmee dat jij bepaalde borden te duur vindt en dat jij liever voor een minder duur bord gaat. Ik nam aan dat die SS dat minder dure bord was. Maar misschien mis ik gewoon je punt.
Er zal daar niet veel marge opzitten maar ik geloof absoluut niet dat ze hem onder de kostprijs verkopen.
Aannames aannames ...
Als het inderdaad zoveel goedkoper kan zou ik verwachten dat er door marktwerking en concurrentie wel goedkopere en goede toetsenborden op de markt komen, maar die goedkopere borden zijn er blijkbaar niet. Werkt de markt niet goed en is er dan niet voldoende concurrentie? Dat zou ik toch ook niet zomaar zeggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-02-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:03:
[...]
Ik denk dat je dit meer moet zien als een gevalletje halve sponsoring/goodwill kweken/reclame, want zo goedkoop kan het echt niet (meer).
Waar concludeer je dat uit? Wie zegt er dat het überhaupt meer kost om ze te maken? Zoals gezegd verwacht ik niet dat er zo nog veel marge op zal zitten maar het lijkt me echt sterk dat de productiekosten hoger liggen. Verder is het toch op z'n minst op dat sommige borden, uitgerust met dezelfde Cherry MX switches, het vierdubbele moeten kosten?
Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:31:
Aannames aannames ...
Als het inderdaad zoveel goedkoper kan zou ik verwachten dat er door marktwerking en concurrentie wel goedkopere en goede toetsenborden op de markt komen, maar die goedkopere borden zijn er blijkbaar niet. Werkt de markt niet goed en is er dan niet voldoende concurrentie? Dat zou ik toch ook niet zomaar zeggen.
Zoals eerder aangegeven kan het dus wel goedkoper. Je ziet ook dat Cooler Master met de QuickFire TK bijvoorbeeld een bordje met volledige backlight op de markt zet die momenteel voor zo'n 75 euro verkrijgbaar is, waarom kosten ze bij sommige 'premium' fabrikanten dan het dubbele? Zo noemenswaardig zijn de verschillen nu ook weer niet.

Het is natuurlijk voor ieder de eigen keuze wat ze eraan uitgeven of niet, maar vind sommige bedragen wel erg ontsporen voor dergelijke toetsenborden. Wellicht dat als er een geduchte concurrent voor Cherry op het gebied van switches komt de prijzen over de algehele linie wat naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MiBe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:46:
waarom kosten ze bij sommige 'premium' fabrikanten dan het dubbele?
Je vraagt telkens aan anderen om aan te tonen dat je ongelijk hebt i.p.v. zelf aan te tonen dat je gelijk hebt. ;)
De CM QFR kost ook 75 euro maar heeft geen backlight, kunnen we daaruit concluderen dat een backlight niks kost? Nee...

CMs met blue switches bestaan niet (dacht ik) en met brown switches zijn ze niet leverbaar in de EU. Daar zal ook wel een reden voor zijn die te maken heeft met kosten.

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-02-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Zane11 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:14:
Sinds vorige week maar eens eindelijk de overstap gemaakt van mijn oude vertrouwde G15 (circa 10 jaar oud) naar een mechanisch toetsenboord, Namelijk de Osmium.
Psssst... De G15 kwam pas 7,5 jaar geleden op de markt ;) </mierenneukmodus>
Maar gefeliciteerd met je osmium :)

Wat een gezeur trouwens over de kosten zeg...
Waarom moet alles bewezen worden? Ik ben het op gevoel gewoon eens met dat sommige bordjes echt wel duur zijn. De switches zullen evenveel kosten, een steviger stuk plastic en een plak metaal kost geen 50 euro en 100 ledjes zijn ook niet zo duur zegt mijn kerstboomverlichting.
Ik denk dat de schaal gewoon nog niet groot genoeg zit en dat het em daarin zit. Gezien de populariteit van mechanische keyboards is die schaal wel omhoog aan het gaan en komen de prijzen ook naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:52:
[...]

Je vraagt telkens aan anderen om aan te tonen dat je ongelijk hebt i.p.v. zelf aan te tonen dat je gelijk hebt. ;)
De CM QFR kost ook 75 euro maar heeft geen backlight, kunnen we daaruit concluderen dat een backlight niks kost? Nee...

CMs met blue switches bestaan niet (dacht ik) en met brown switches zijn ze niet leverbaar in de EU. Daar zal ook wel een reden voor zijn die te maken heeft met kosten.
Jij doet alsof het allemaal zo vanzelfsprekend is dat bepaalde borden duurder zijn maar je legt het niet uit. Ik vraag dus om uitleg maar wederom geef je die niet, er is immers nog geen duidelijk aanwijsbare reden voorbij gekomen waaruit blijkt dat die borden echt een klap meer kosten om te maken. Komt er dus wel degelijk op neer dat er flinke marges op zitten en ze zogezegd 'overpriced' zijn.

CM's met blauwe en bruine switches bestaan wel, alleen zijn ze nog niet algemeen verkrijgbaar in Europa. Gezien er naar mijn weten niet veel prijsverschil in de switches onderling zit zal het erop neerkomen dat Cooler Master zich bewust op de gaming markt stort en daarom lineaire switches gebruikt. Verder zal het ongetwijfeld duurder zijn om meerdere mogelijkheden aan te bieden maar ook hier zal het geen verschil van dag en nacht betreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MiBe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:08:
Verder zal het ongetwijfeld duurder zijn om meerdere mogelijkheden aan te bieden maar ook hier zal het geen verschil van dag en nacht betreffen.
Maar wel genoeg verschil om het niet te doen.
[...]
Jij doet alsof het allemaal zo vanzelfsprekend is dat bepaalde borden duurder zijn maar je legt het niet uit. Ik vraag dus om uitleg maar wederom geef je die niet, er is immers nog geen duidelijk aanwijsbare reden voorbij gekomen waaruit blijkt dat die borden echt een klap meer kosten om te maken. Komt er dus wel degelijk op neer dat er flinke marges op zitten en ze zogezegd 'overpriced' zijn.
Het 'probleem' is dat je eerst stelt dat ze overpriced zijn en dan pas de vraag stelt, dan is het dus geen neutrale vraag meer. ;)
Bovendien is overpriced een beetje een onduidelijk term, zeg gewoon wat je precies bedoelt.
Waarom sommige borden 180+ euro kosten weet ik ook niet, maar daaruit kan ik niet de conclusie trekken dat er dan maar heel veel marge op zit.

Dan rest nog de vraag wat precies je punt is. Als je 180+ euro zelf teveel vind koop je gewoon een ander bord, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
finraziel schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:00:
[...]

Psssst... De G15 kwam pas 7,5 jaar geleden op de markt ;) </mierenneukmodus>
Maar gefeliciteerd met je osmium :)

Wat een gezeur trouwens over de kosten zeg...
Waarom moet alles bewezen worden? Ik ben het op gevoel gewoon eens met dat sommige bordjes echt wel duur zijn. De switches zullen evenveel kosten, een steviger stuk plastic en een plak metaal kost geen 50 euro en 100 ledjes zijn ook niet zo duur zegt mijn kerstboomverlichting.
Ik denk dat de schaal gewoon nog niet groot genoeg zit en dat het em daarin zit. Gezien de populariteit van mechanische keyboards is die schaal wel omhoog aan het gaan en komen de prijzen ook naar beneden.
Ik zou toch zweren dat ik hem al had toen Final Fantasy XI uitkwam in NA (2003). Maar keek net naar de release date van de eerste G15 en dat is inderdaad Aug 2005. :P Het is iig al een eeuwigheid geleden. ;) Het verbaasd me nog dat ondanks de nodige viezigheid tussen het toetsenbord, de g15 al mijn gebuttonbash prima heeft overleefd de afgelopen 7,5 jaar. Enkel de capslock gaat een beetje stroef, verder zijn alle buttons nog in top conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Zane11 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:14:
Sinds vorige week maar eens eindelijk de overstap gemaakt van mijn oude vertrouwde G15 (circa 10 jaar oud) naar een mechanisch toetsenboord, Namelijk de Osmium. Ik moet zeggen dat de red switches even wennen zijn omdat ze vrij licht typen. Echter nu een kleine week verder begin ik er al helemaal thuis in te voelen. Heerlijk! :P

De backlight kan je zeer fel instellen indien gewenst. USB3 is een leuke toevoeging op het bord, dit maakt de kabel die naar je pc loopt wel enorm dik (welke overigens ook nog braided is). Vooral voor gaming kan ik iedereen dit keyboard aanraden, na wat heftige BF3 sessies kan ik toch wel stellen dat ik erg tevreden ben met dit bordje.

Persoonlijk vind ik de hand rest echt ideaal. Maar sommige mensen moeten hier niks van hebben. Deze is uiteraard ook afneembaar.

Hier nog even een plaatje voor de mensen die het keyboard nog niet gezien hebben:
[afbeelding]
Bevalt die nog steeds? En waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 11:35
Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:18:
[...]

Maar wel genoeg verschil om het niet te doen.

[...]

Het 'probleem' is dat je eerst stelt dat ze overpriced zijn en dan pas de vraag stelt, dan is het dus geen neutrale vraag meer. ;)
Bovendien is overpriced een beetje een onduidelijk term, zeg gewoon wat je precies bedoelt.
Waarom sommige borden 180+ euro kosten weet ik ook niet, maar daaruit kan ik niet de conclusie trekken dat er dan maar heel veel marge op zit.

Dan rest nog de vraag wat precies je punt is. Als je 180+ euro zelf teveel vind koop je gewoon een ander bord, toch?
Daarnaast heb je altijd nog het alom bekende schaalvoordeel: Coolermaster kan concurerender produceren dan de onbekendere merken. Het is immers een vrij groot bedrijf dat verschillende types producten ontwikkelt. Daarnaast is ontwikkeling voor CM waarschijnlijk goedkoper en hebben ze een lagere overhead bij toetsenbordenproductie doordat deze te verdelen is over meer producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Wat zijn tegenwoordig goede (populaire) mechanische toetsenborden?
Ik zit er al een tijdje naar te kijken.
Over de Corsair vengeance k90 lees ik een hoop goede reviews. Echter zijn al deze mechanische toetsenborden wel wat aan de dure kant. Ik wil echter wel goed spul hebben, dus ik vind het niet erg om wat meer te spenderen aan wat meer luxe.

De Corsair vengeance K90 lijkt op de foto´s niet zo´n mooi toetsenbord vind ik.

Weet iemand nog meer goede mechanische toetsenborden, die het waard zijn te overwegen?
Verder heb ik al gekeken naar de logitech G710+, en de Corsair vengeance K60 en de Razer Acasota (of iets dergelijks).
Kunnen mensen hier misschien vertellen waar ik vooral op moet letten bij een mechanisch toetsenbord, en heeft iemand misschien suggesties, door ervaring of reviews?
Ik heb al informatie over de switches gezocht, Red Cherry gaat mijn voorkeur naar uit.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Laatst online: 01-10 13:40
Net K90 binnen.. Nog even wennen maar het bevalt prima.. het is vooral lekker dat de je de toetsen niet hoeft te bottommen maar daar moet ik nog even aan wennen :P

en ook natuurlijk: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Ole! Prima! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
mirno schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:33:
Weet iemand nog meer goede mechanische toetsenborden, die het waard zijn te overwegen?
pricewatch: CM Storm Quickfire Rapid Red
http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1

Wil je full-size of niet? Backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verder heb ik al gekeken naar de logitech G710+, en de Corsair vengeance K60 en de Razer Acasota (of iets dergelijks).
Kunnen mensen hier misschien vertellen waar ik vooral op moet letten bij een mechanisch toetsenbord, en heeft iemand misschien suggesties, door ervaring of reviews?
Dit topic staat vol met tips, ervaringen en suggesties lijkt me. Begin eerst eens met je budget en welk formaat je wil (full, full + macro, TKL etc.). Daar zijn hele handige lijstjes voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 20-02-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Iedereen bedankt voor de tips,
Ik heb niet echt een bepaald budget en aan het formaat heb ik nog niet aan gedacht.
Het moet er wel een beetje mooi uitzien. En het budget moet niet €150. Rond de €100 is een beetje mijn max. Het liefste goedkoper maar als iemand goede bevestigingen heeft om voor een bepaald duur, of juist bepaalde goedkoop mechanisch toetsenbord te gaan, zal ik daar uiteraard naar kijken ;)
Ik ben zelfs nog niet helemaal over gehaald om voor een mechanisch toetsenbord te gaan. De logitech G105 (niet mechanisch) lijkt mij ook wel wat.

@Tostikoning,
Wat bedoel je precies met: " THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG".

@Gizz,
Er staan hier 115 pagina's met reacties. Er zal uiteraard nuttige informatie staan. Alleen hetgene wat ik op een aantal van deze pagina's zag was niet echt wat ik zocht, voorde rest ook niet echt verder gekeken. Alleen gegoogled.

Ik zal de links allemaal even bekijken ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
Cyleo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:01:
[...]

Bevalt die nog steeds? En waar heb je hem vandaan?
Hij bevalt echt enorm goed. Echter verschilt per persoon welke cherry's voor hem het beste zijn natuurlijk. Ik heb ook op een corsair K90 een tijdje kunnen typen en ik vind de Osmium toch net wat prettiger.

Bij alternate heb ik dit bordje aangeschaft. Hier haal ik praktisch al mijn spullen i.v.m. uitstekende aftersales ervaringen + het filiaal zit dichtbij mijn huis.
Wat zijn tegenwoordig goede (populaire) mechanische toetsenborden?
Ik zit er al een tijdje naar te kijken.
Over de Corsair vengeance k90 lees ik een hoop goede reviews. Echter zijn al deze mechanische toetsenborden wel wat aan de dure kant. Ik wil echter wel goed spul hebben, dus ik vind het niet erg om wat meer te spenderen aan wat meer luxe.

De Corsair vengeance K90 lijkt op de foto´s niet zo´n mooi toetsenbord vind ik.

Ik heb al informatie over de switches gezocht, Red Cherry gaat mijn voorkeur naar uit.
Kijk eens even naar Osmium mocht je red cherry's de voorkeur geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is om je over te halen voor een mechanisch toetsenbord te gaan. Olaf gaf de QuickFire Rapid al als suggestie, dat is best een interessant bord met MX Red switches. Andere betaalbare optie bij Cooler Master is de QuickFire TK; zit in dezelfde prijsklasse maar biedt een numpad en achtergrondverlichting. Die laatste gebruikt wel andere stabilizers dan de Rapid al maakt dat me persoonlijk niet zoveel uit.

De Corsair K90 zou ik persoonlijk niet nemen. Deze is niet volledig mechanisch; de F-toetsen en de gametoetsen zijn rubber domes. Juist de combinatie van twee vind ik erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mirno schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:55:
Ik heb niet echt een bepaald budget en aan het formaat heb ik nog niet aan gedacht.
Het moet er wel een beetje mooi uitzien.
Ik denk dat het aantal suggesties met zulke eisen een beetje hoog komt te liggen. Natuurlijk leuk om een lijst met 100 toetsenborden te krijgen (of verschillende posts hier waar iemand telkens een ander toetsenbord oppert), maar daar heb je ook weinig aan.

Eerst je eisen helder krijgen, dat maakt het een stuk simpeler om bij het voor jouw ideale toetsenbord te komen. Je huidige vraag kun je een beetje vergelijken met "Hé, ik zoek nog een auto. Iemand suggesties? Liefst een mooie". Je begrijpt dat daar 100 en 1 antwoorden op mogelijk zijn, waardoor je nog steeds geen stap verder bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
mirno schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:55:
Iedereen bedankt voor de tips,
Het moet er wel een beetje mooi uitzien. En het budget moet niet €150. Rond de €100 is een beetje mijn max. Het liefste goedkoper maar als iemand goede bevestigingen heeft om voor een bepaald duur, of juist bepaalde goedkoop mechanisch toetsenbord te gaan, zal ik daar uiteraard naar kijken ;)
Ik ben zelfs nog niet helemaal over gehaald om voor een mechanisch toetsenbord te gaan. De logitech G105 (niet mechanisch) lijkt mij ook wel wat.

@Tostikoning,
Wat bedoel je precies met: " THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG".

@Gizz,
Er staan hier 115 pagina's met reacties. Er zal uiteraard nuttige informatie staan. Alleen hetgene wat ik op een aantal van deze pagina's zag was niet echt wat ik zocht, voorde rest ook niet echt verder gekeken. Alleen gegoogled.

Ik zal de links allemaal even bekijken ;)
Met het lezen van de TS ben je anders al een heel stuk op weg. Die is heel uitgebreid. Het vereist zelf wat onderzoek, wij kunnen niet voor jou bepalen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Al die CM storm toetsenborden lijken mij wel wat.
Wat houden die Stabilizers precies in?
Die verlichting vind ik wel handig, en mooi, een num-pad is ook altijd handig om erbij te hebben. Echter heb ik nu een zeer compact toetsenbord, het zal dan wel even wennen worden zo´n groter toetsenbord.

@Gizz, dat klopt :p.
Ik wil een keer een mechanisch bord proberen. Maar wil geen miskoop maken. Ik heb niet zo'n goed idee wat ik wil.

Ik zal zo'n lijstje proberen te maken:

Welke lay-out wil je?
QWERTY, voorderest weet ik niet erg goed wat ik wil bij de toetsen. Ik zou graag een grote linker shift willen, aangezien degene die ik nu heb vrij klein is. Ook een functie om dat vlaggetje uit te schakelen zou prettig zijn, aangezien ik daar nog wel eens op druk. Ik ga er vooral mee internetten, en als ik een nieuwe PC heb (In mei) ga ik er mee gamen, misschien dat iemand suggesties heeft voor de toetslay-out bij games.
Wil je met of zonder numpad?
Het liefste wel, hier maar ik vaak gebruik van, met name de enter rechts onderin. Als dit veel duurder wordt kan deze eventueel weggelaten worden.
Wil je backlight?
Het liefste wel.
Welke MX Switch prefereer je?
Red, dit schijnt het fijnst te werken bij gamen.
Wat je is je budget?
Ik ga mijn eerste mechanische toetsenbord kopen. Ik wil geen miskoop doen. Al is het het waard om één rond de €100 te nemen (zoals de Corsair vengeance K90) zou dat geen probleem zijn. Goedkopere keuzes zijn altijd leuk :), Duurder dan het niveau van de K90 wil ik niet gaan.
Wil je macro toetsen?
Tja, deze heeft mijn muis ook al. En kan geen reden bedenken waarvoor ik deze nodig zou moeten hebben. Dus hoeft niet percé
Doel van het keyboard?
Een mechanisch toetsenbord proberen. Wordt gebruikt voor standaard dingen zoals: Typen, internetten en gamen (vooral solo games, zoals Skyrim,Fallout, Call of Duty, Far cry 3, Crysis, Battlefield, GTA, zo'n beetje alle populaire games.)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
mirno schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:16:
Die verlichting vind ik wel handig, en mooi, een num-pad is ook altijd handig om erbij te hebben. Echter heb ik nu een zeer compact toetsenbord, het zal dan wel even wennen worden zo´n groter toetsenbord.
pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)

Stabilizers zitten onder spatie, shifts en andere brede toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Dat bord is al eerder genoemd.
Lijkt mij wel een goed toetsenbord. Ook heeft deze media toetsen op de F# knoppen, en een Windows toetsblokkeerder. Dat wel erg handig is.
Wat voor verschil zal iemand nou merken met dit CMstorm Mechanisch toetsenbord en een Corsair K90 of Logitech G710+. Of juist een goedkoper mechanisch toetsenbord als de Razer Arctosa : pricewatch: Razer Arctosa
Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:25:
[...]

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)

Stabilizers zitten onder spatie, shifts en andere brede toetsen.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
K90 is zoals ik eerder noemde niet volledige mechanisch, daar is de QuickFire TK dus echt in het voordeel. Verder is de K90 lomp groot wat voor mij nóg een dealbreaker was. Heb hem toe nik hem destijds won op een lanparty dan ook direct weer verkocht.

De G710+ heeft geen Cherry MX Red switches maar Cherry MX Brown. Vooral als je een liefhebber van shooters bent zal deze dus wat minder geschikt zijn. Ook is hij in Nederland alleen in layout met korte shift en grote enter verkrijgbaar, iets dat veel mensen (inclusief ikzelf) geen prettige indeling vinden.

De Razer Actosa is gewoon een cheapass regulier toetsenbordje, niet mechanisch dus en heeft naar mijn mening sowieso een waardeloze aanslag, zelfs voor een gewoon toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Oke, er zijn mij weer een hoop dingen een stuk duidelijker geworden.
Ik kan me alleen niet echt het verschil tussen die stabilizers inbeelden.

Die CM storm heeft een aantal leuke opties qua mechanische toetsenborden, de K90 biedt dus eigenlijk overbodige luxe(waar ik geen gebruik van ga maken).

Deze Toetsenborden twijfel ik momenteel tussen:
-De quickfire TK: pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)
-De quickfire Pro: pricewatch: CM Storm QuickFire Pro Red
-De quickfire Rapid: pricewatch: CM Storm Quickfire Rapid Red

De TK ziet er ook lekker compact uit. De pijltjes zijn ni het num-pad verwerkt.
De Pro ziet er standaard uit. Zoals het hoort.
En de Rapid is een stuk kleiner, heeft een andere kleur en heeft geen num-pad, daarom waarschijnlijk niet.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je genoeg informatie hebt inmiddels. De doorslaggevende keuze zal je zelf moeten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Yep, de TK heeft alles wat ik nodig heb. En qua grootte is die ook precies goed ;), ik denk dat die het wordt.
Allemaal bedankt voor de info!

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
MiBe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:45:
K90 is zoals ik eerder noemde niet volledige mechanisch, daar is de QuickFire TK dus echt in het voordeel. Verder is de K90 lomp groot wat voor mij nóg een dealbreaker was. Heb hem toe nik hem destijds won op een lanparty dan ook direct weer verkocht.

De G710+ heeft geen Cherry MX Red switches maar Cherry MX Brown. Vooral als je een liefhebber van shooters bent zal deze dus wat minder geschikt zijn. Ook is hij in Nederland alleen in layout met korte shift en grote enter verkrijgbaar, iets dat veel mensen (inclusief ikzelf) geen prettige indeling vinden.

De Razer Actosa is gewoon een cheapass regulier toetsenbordje, niet mechanisch dus en heeft naar mijn mening sowieso een waardeloze aanslag, zelfs voor een gewoon toetsenbord.
Mijn ervaring is ook dat de meeste vrienden van mij die extra knoppen van de K90 (of andere keyboards) vrij weinig gebruiken. Dus vaak worden die knoppen overrated bij de aanschaf van een dergelijk keyboard. Het lijkt een leuke feature op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
downtime schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:18:
[...]

8088 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:18:
[...]

Page versus Euro Shopper-toiletpapier, bijvoorbeeld.
En dat is dus overpriced. ;)
Een truitje van Gucci zal qua productiekosten niet heel veel duurder zijn dan een truitje van de Zeeman. Toch betaal je het 10 voudige voor het Gucci truitje. En dat is vooral door de naam. Oplage speelt natuurlijk in mijn voorbeeld ook een rol maar dat zal de prodcutiekosten van een truitje niet ver tienvoudigen.
8088 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:18:
[...]

Dat onze exorbitante uitgaven misschien niet in iedereens ogen gerechtvaardigd zijn kunnen we natuurlijk niet hebben ;)
Even voor alle duidelijkheid: Ik zit daar niet mee. Wat jij met je geld doet moet je helemaal zelf weten! :)
[...]

Dan is overpriced dus precies de juiste term, daar komt het immers op neer.

Snap dan ook niet dat de meeste van jullie over de uitspraken van ChojinZ vallen, hij redeneert niet meer dan logisch. Ook bovenstaande vergelijking tussen een Fiat en een Mercedes vind ik niet helemaal opgaan. Zoals gezegd werd de 6Gv2 RE op Dreamhack voor omgerekend 35 euro verkocht, het kán dus wel goedkoper. Er zal daar niet veel marge opzitten maar ik geloof absoluut niet dat ze hem onder de kostprijs verkopen. Nu kun je zeggen dat dat geen high-end bordje is zoals bijvoorbeeld een Filco of Ducky. Toch is dat iets heel anders dan het verschil tussen en Mercedes en een Fiat, laten we zeggen dat het neerkomt op het verschil tussen een Lexus en een Audi. Je hoort mij in ieder geval niet klagen als ik met een Audi onder m'n reet naar Parijs moet. Hetzelfde geldt voor de Page/Euroshopper vergelijking, het is meer een gevalletje Page/Edet; iets dat ik allebei prima vind in ieder geval.
_/-\o_
[...]

Jij noemt bepaalde borden overpriced. Volgens mij bedoel je daarmee dat jij bepaalde borden te duur vindt en dat jij liever voor een minder duur bord gaat. Ik nam aan dat die SS dat minder dure bord was. Maar misschien mis ik gewoon je punt.
Nee hoor, want als ik iets mooi vind en ik wil het hebben koop ik het gewoon. Ook al is het een prduct waar winstmarges van 500% op zitten. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik me dan niet realiseer dat ik teveel heb betaald.
[...]

Wat ledjes? Sommige borden hebben individueel regelbare leds onder elke toets. 100+ leds dus, met veel complexere aansturing dan een simpel backlight.
Hoe duur goede keycaps zijn weet ik eigenlijk niet, waar haal jij die 5 euro vandaan? En die 75 cent?
ChojinZ schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:45:
[...]

Maar dat prijsverschil van 115 euro gaat echt niet in wat usbplugjes en backlight zitten (tenzij elke toets aparte backlight heeft maar dat is niet altijd het geval).
Daarnaast ben ik wel redelijk op de hoogte van de prijzen van keycaps. Heb online diverse setjes gehaald en als je een beetje zoekt heb je zeer degelijke keycaps voor nog geen 25 euro. Haal daar de winstmarges vanaf + de kosten van standaard keycaps en je zal rond de 5 euro zitten. Persoonlijk lijkt mij dat geen slechte schatting.
En wat betreft de 75 cent voor de backplate: Kom je ooit weleens bij een ijzerzaak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 11:25

Fordox

00101010

pfoei he wat een gedoe.

sommige bedrijven moeten ook zo zijn winstmarges hebben, en de ene heeft het wat meer dan de ander gezien er ook meer mensen aan werken en weet ik veel wat nog meer.

in het design, het ontwerpen ervan zitten al veel uren. als je een simpel uitziend toetsenbord van steelseries vergelijkt met een g710, zie je wel dat er wat meer is nagedacht over de vormgeving en de kleur en etc. van de g710.

sommige bedrijven kunnen het eenmaal goedkoper op de markt zetten.

en als je kijkt naar die velle witte leds met controllerboard, ben je al gauw een keer 40-50 euro kwijt. ook voor het ontwerpen daarvan. de keycaps van backlight tobo's zijn ook anders, gezien deze moeten doorschijnen, wat ook weer duurder is.
een plaat aluminium of staal kost al gauw tussen de 7 en de 30 euro, is ook maar net welk materiaal, welke dikte etc. als het een dikke plak plastic is, betaald je er wel 1 euro voor.

het is allemaal niet zo simpel, alles heeft zijn prijzen en manuren moeten ook uitbetaald worden en dan moet er nog winst op gemaakt worden.

al met al kom je met elk apparaat wel op een verschillend prijspunt. het is maar net wat jij ervoor uit wilt geven, wat voor kwaliteit jij wilt en welke fabrikant jou voorkeur heeft. natuurlijk zijn er ook producten die minder waard zijn dan waarvoor je betaald, maar dat is niet altijd zo.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Wauthar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-07 15:25
Ik heb net contact met MechanicalKeyboards.nl gehad over de Ducky Shine II met Brown switches en blauwe LED en zij zeiden dat Ducky dit model niet meer maakt. Ook op tigerimports.net zijn ze ook uitverkocht en daar is ook aangegeven dat ze niet meer komen.
Persoonlijk vind ik dit raar, omdat dit model erg populair was, maar Ducky zou er vast een reden voor hebben gehad.

• RoaDHouse
Wauthar schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:20:
Ik heb net contact met MechanicalKeyboards.nl gehad over de Ducky Shine II met Brown switches en blauwe LED en zij zeiden dat Ducky dit model niet meer maakt. Ook op tigerimports.net zijn ze ook uitverkocht en daar is ook aangegeven dat ze niet meer komen.
Persoonlijk vind ik dit raar, omdat dit model erg populair was, maar Ducky zou er vast een reden voor hebben gehad.
Dat zou kunnen kloppen, Ducky komt met een paar nieuwe modellen heb ik begrepen van MKH (pin me er niet op vast) ik heb een paar foto's ontvangen via de mail, ik wil ze hier wel plaatsen maar lukt me op dit moment niet om ze hierheen te loaden.

Morgen probeer ik het opnieuw.
Zane11 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:29:
[...]

Mijn ervaring is ook dat de meeste vrienden van mij die extra knoppen van de K90 (of andere keyboards) vrij weinig gebruiken. Dus vaak worden die knoppen overrated bij de aanschaf van een dergelijk keyboard. Het lijkt een leuke feature op het eerste gezicht.
Die gametoetsen kunnen mij ook gestolen worden inderdaad; had het dan ook beter gevonden als ze er überhaupt niet op hadden gezeten want dat maakt het toetsenbord erg lomp. De F-toetsen daarentegen gebruik ik wel met grote regelmaat en die zou ik toch echt niet als rubber dome willen hebben. Bij de K95 hebben ze gelukkig niet dezelfde fout gemaakt wat dat betreft, die is wel volledig mechanisch.

• Señor Sjon
ChojinZ schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:30:
[...]

[...]

En dat is dus overpriced. ;)
Een truitje van Gucci zal qua productiekosten niet heel veel duurder zijn dan een truitje van de Zeeman. Toch betaal je het 10 voudige voor het Gucci truitje. En dat is vooral door de naam. Oplage speelt natuurlijk in mijn voorbeeld ook een rol maar dat zal de prodcutiekosten van een truitje niet ver tienvoudigen.

[...]

Even voor alle duidelijkheid: Ik zit daar niet mee. Wat jij met je geld doet moet je helemaal zelf weten! :)

[...]

_/-\o_

[...]

[...]

Nee hoor, want als ik iets mooi vind en ik wil het hebben koop ik het gewoon. Ook al is het een prduct waar winstmarges van 500% op zitten. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik me dan niet realiseer dat ik teveel heb betaald.

[...]

[...]

Daarnaast ben ik wel redelijk op de hoogte van de prijzen van keycaps. Heb online diverse setjes gehaald en als je een beetje zoekt heb je zeer degelijke keycaps voor nog geen 25 euro. Haal daar de winstmarges vanaf + de kosten van standaard keycaps en je zal rond de 5 euro zitten. Persoonlijk lijkt mij dat geen slechte schatting.
En wat betreft de 75 cent voor de backplate: Kom je ooit weleens bij een ijzerzaak? :+
Heb je bv. een smartphone? Een iPhone is zomaar 6-700 euro voor wat glas, metalen en plastic. Ik heb een heel nieuw raam (dubbel glas) voor onder de 100/m², dus waarom zo'n scherm zoveel moet kosten? :+

Dat stalen plaatje bij de ijzerboer heeft ook gelijk de goede vorm die je nodig hebt. :P

• MaffeMaarten
Nou, dat was een succes.
Ik had dus een KBT pure gekocht, Ik wou er erg graag een met orange backlicht en brown keys. Gisteren na lang wachten (wachten op iets dat je besteld heb duurt altijd lang) kwam ie dan eindelijk aan, dus het eerste wat ik doe is aansluiten en testen natuurlijk. Doet de Q-knop het niet!
Ik wist dat het een refurbished toetsenbord was, maar het was de enige die de goeie kleur licht en switches had. Plus, zo dacht ik, ik had gehoord dat er vaak problemen waren met de soldeerverbindingen, dus ik dacht: deze is dan vast teruggestuurd, dus zijn netjes alle soldeerverbindingen nagekeken, en nu krijg ik hem...

Ik had echt geen zin om het ding terug te sturen, dus had ik hem opengehaald, en inderdaad de soldeerverbinding bij de Q zag eruit alsof deze al een keer was her-ge-soldeerd. Helaas mocht dat niet helpen.
Na lang twijfelen en angst dat ik iets kapot zou maken met een ijzerdraadje wat gaan proberen. De Q kortsluiten had geen resultaat (bij de andere knoppen werkte dit wel) De trace op de printplaat volgen en daar ovrheen kortsluiten werkte ook niet. uiteindelijk de trace aan de voorkant van de printplaat gevonden en die geprobeert te sluiten (ook over de switch heen natuurlijk) en eindelijk: een q op mijn scherm!

Een kort soldeerwerkje verder en ik heb eindelijk mijn toetsenbord!

Ik zit er nu mee op m'n werk, en ik hoor zelf heel goed het lawaai van m'n plankje, tot zover heeft er verder nog niemand iets over gezegd... Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Ik denk dat ik toch maar iets met beugel-elastiekjes ga proberen.

• Wauthar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-07 15:25
RoaDHouse schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:57:
[...]

Dat zou kunnen kloppen, Ducky komt met een paar nieuwe modellen heb ik begrepen van MKH (pin me er niet op vast) ik heb een paar foto's ontvangen via de mail, ik wil ze hier wel plaatsen maar lukt me op dit moment niet om ze hierheen te loaden.

Morgen probeer ik het opnieuw.
Dat klopt, ik heb ook de foto's ontvangen. Het lijkt erop dat Ducky (en misschien ook andere tobo merken) de Browns schrappen of alleen beschikbaar maken op aanvraag. Ze worden dus een stuk duurder (ongeveer 20%). Van wat ik er van begrepen heb, is dat Logitech de hele wereldvooraad Brown switches heeft opgekocht voor hun nieuwe model.

Ducky komt met twee nieuwe modellen: een witte Shine met roze keycaps en een zwarte Shine met witte keycaps.

• Finraziel
Zane11 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:29:
[...]

Puur om even een ander geluid te laten horen, ze kúnnen wel heel handig zijn. Ik heb ze ook nooit veel gebruikt, maar nu met torchlight 2 maak ik er wel vol gebruik van.
Ik vind het namelijk erg handig om een macro knop te gebruiken voor move/attack, deze doet niks anders dan het herhalen van die actie zolang de knop ingedrukt is. Het is echter onhandig om je hand te moeten verplaatsen van waar je je skill hotkeys opgezet hebt (asd(f)qwe123) in mijn geval, of je pink zover uit te moeten steken om de knoppen tegelijk te gebruiken, dus ik heb alle hotkeys nu op de macroknoppen gezet. Dit werkt erg fijn en ik zou het nu dan ook flink missen als ik het niet meer had, vandaar dat ik toch erg benieuwd ben naar de K95.

• Zane11
finraziel schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:31:
[...]

Puur om even een ander geluid te laten horen, ze kúnnen wel heel handig zijn. Ik heb ze ook nooit veel gebruikt, maar nu met torchlight 2 maak ik er wel vol gebruik van.
Ik vind het namelijk erg handig om een macro knop te gebruiken voor move/attack, deze doet niks anders dan het herhalen van die actie zolang de knop ingedrukt is. Het is echter onhandig om je hand te moeten verplaatsen van waar je je skill hotkeys opgezet hebt (asd(f)qwe123) in mijn geval, of je pink zover uit te moeten steken om de knoppen tegelijk te gebruiken, dus ik heb alle hotkeys nu op de macroknoppen gezet. Dit werkt erg fijn en ik zou het nu dan ook flink missen als ik het niet meer had, vandaar dat ik toch erg benieuwd ben naar de K95.
Is het dan niet gemakkelijker om die macro keys te binden aan bijvoorbeeld een razer naga? Ik heb zelf dan geen ervaring met torchlight 2. Echter heb ik wel 7,5 jaar de G15 gebruikt en bij geen enkel spel vond ik die knoppen erg relaxt. Toen Tera uitkwam had ik direct de razer naga aangeschaft, en van die knoppen maakte ik veelvuldig gebruik (nog steeds).

• RoaDHouse
Hierbij de beloofde foto's van de nieuwe Ducky's

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img32/9043/b02pl.jpg

De roze is misschien wel een aantrekkelijke optie voor de vrouwelijke tweaker :)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img534/9281/p03q.jpg[/img]

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Een rode ESC-knop bij het bovenste toetsenbord zou het helemaal afmaken imo :9. Zie ik het goed en hebben de nieuwe toetsenborden geen backlight en missen ze lampjes voor de caps lock, etc?
Hoe durven ze het custom ontwerp van mijn 6Gv2 Red Edition schaamteloos te kopiëren...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LWE4M5Mbt08i6XNO3Su7DQVy/full.jpg

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RoaDHouse schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:41:
Hierbij de beloofde foto's van de nieuwe Ducky's
Geen menu key meer? Dat is balen!

[ Voor 37% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-02-2013 17:46 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.