Daarom werd het ook 80, maar is die Qpad een goede of is het slimmer om voor die ducky te gaan?
Ducky brown is bij mechanicalkeyboards.nl niet op voorraad?Olaf van der Spek schreef op zondag 03 februari 2013 @ 00:44:
[...]
Verzendkosten van nkon.nl zijn 5 euro. MK-50 US/INT MX Brown zijn niet (meer) beschikbaar, helaas.
[...]
Of het toetsenbord in Ede ophalen en onderweg nog 3 euro bijeen sprokkelen...
Of je budget aanpassen aan je wensen. Een mech toetsenbord voor 60 euro is gewoon geen redelijke verwachting.
Ik heb zelf een Qpad, wel de MK-85 met browns, maar het is echt een zeer fijn toetsenbord hoor. Het voelt kwalitatief zeer hoogstaand aan.
Welke lay-out wil je?
QWERTY, het liefst het ontwerp van de SteelSeries 6Gv2 (kleine rechter shift, full size linker shift, full size enter, full size backspace)
Wil je met of zonder numpad?
Zou wel fijn zijn met ( ivm studie en luiheid om rekenmachine te pakken ), maar laat het geen spelbreker zijn.
Wil je backlight?
Hoeft niet, mag wel.
Welke MX Switch prefereer je?
Red of Brown.
Wat je is je budget?
Budget is ongeveer 80 euro, maar als het het echt waard is kan ik er vast nog wel 100 van maken.
Wil je macro toetsen?
Niet echt een must
Doel van het keyboard?
Ik wil het toetsenbord voor typen, maar ook voor gamen. Heb geen idee of ik tactile feedback prettig vind.
Ik zit te twijfelen tussen deze toetsenborden;
QPAD MK-50
QPAD MK-80
QPAD MK-85
Razer BlackWidow Stealth Edition
SteelSeries 7G (eventueel soldeer ik hier red of brown's op)
Het prettigste vind ik een palmrest (daarom de SteelSeries 7G), maar deze kan ook los bijgekocht worden heb ik vernomen via dit topic. Windows toets links is eigenlijk ook een must, maar als hierdoor bepaalde toetsenborden afvallen die wel aan m'n andere eisen voldoen, dan heb ik liever geen Windows toets.
QWERTY, het liefst het ontwerp van de SteelSeries 6Gv2 (kleine rechter shift, full size linker shift, full size enter, full size backspace)
Zou wel fijn zijn met ( ivm studie en luiheid om rekenmachine te pakken ), maar laat het geen spelbreker zijn.
Wil je backlight?
Hoeft niet, mag wel.
Red of Brown.
Wat je is je budget?
Budget is ongeveer 80 euro, maar als het het echt waard is kan ik er vast nog wel 100 van maken.
Wil je macro toetsen?
Niet echt een must
Doel van het keyboard?
Ik wil het toetsenbord voor typen, maar ook voor gamen. Heb geen idee of ik tactile feedback prettig vind.
Ik zit te twijfelen tussen deze toetsenborden;
QPAD MK-50
QPAD MK-80
QPAD MK-85
Razer BlackWidow Stealth Edition
SteelSeries 7G (eventueel soldeer ik hier red of brown's op)
Het prettigste vind ik een palmrest (daarom de SteelSeries 7G), maar deze kan ook los bijgekocht worden heb ik vernomen via dit topic. Windows toets links is eigenlijk ook een must, maar als hierdoor bepaalde toetsenborden afvallen die wel aan m'n andere eisen voldoen, dan heb ik liever geen Windows toets.
[ Voor 7% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 03-02-2013 13:05 ]
keycaps zijn die alleen bij wasd los te krijgen, of zijn er nog meer goede sites met custom keycaps? Heb je ook sites waar je ze zelf kan designen?
Ik vind bijvoorbeeld het lettertype op een blackwidow of quickfire wel tof, maar zie niet dat je ze ergens los kan kopen?
Ik vind bijvoorbeeld het lettertype op een blackwidow of quickfire wel tof, maar zie niet dat je ze ergens los kan kopen?
Spielerei...
Ik vind juist het lettertype op mijn quickfire weer niksel-jorge schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:39:
keycaps zijn die alleen bij wasd los te krijgen, of zijn er nog meer goede sites met custom keycaps? Heb je ook sites waar je ze zelf kan designen?
http://www.mechanicalkeyboards.nl/keycaps
En op e-bay zijn er vast nog wel wat verkopers. Vind ze stomweg gewoon te duur

http://www.keypop.net/el-jorge schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:39:
http://www.qwerkeys.co.uk/
Na 6 maanden werkt de letter R niet meer van mijn SteelSeries 6Gv2 Gaming Keyboard (USB).
Kan helaas gebeuren. Verder is het een super toetsenbord en wil ik nooit meer wat anders dan mechanisch. Je hebt zoveel meer gevoel dan een normaal toetsenbord.
Kan helaas gebeuren. Verder is het een super toetsenbord en wil ik nooit meer wat anders dan mechanisch. Je hebt zoveel meer gevoel dan een normaal toetsenbord.
Ik heb me ook lekker ingelezen inmiddels. Ik zoek ook vervanging voor mijn 6,5 jaar oude G15v1. Toetsen beginnen af en toe te 'hangen'. Ik denk dat de rubberdomes daarom redelijk aan hun einde zijn. Ook is de verlichting niet zo fel meer, dus het blauw is in het donker nauwelijks beter afleesbaar, vooral omdat het beeldscherm veel feller is. Aangezien Logitech weigert US 104 toetsenborden in Nederland te leveren, vallen zij sowieso af. De 710+ is net een kermisattractie en ik wil ook van de breedte af die de G15 inneemt met de macro knoppen en lompe behuizing.
Ik hoor lyrische verhalen over de Qpad MK-85, maar deze deelt het platform met de Xarmor U9BL en de Nighthawk X8. Toch lees ik van alle drie de plankjes dat na een halfjaar soms toch problemen verschijnen met de verlichting. Hoe zijn deze ervaringen met de Ducky Shine? Klopt het dat de verlichtingssetting niet onthouden wordt en dat bij elke boot je opnieuw de verlichting aan moet zetten? De (verlichtings)macro's worden wel opgeslagen begrijp ik.
Ook zit je bij de Qpad aan rode verlichting vast, terwijl je bij de Nighthawk en de Ducky kan kiezen.
Ben op zoek naar Browns met verlichting, maar ik heb buiten bovenstaande nog geen goede alternatieven gezien.
Ik hoor lyrische verhalen over de Qpad MK-85, maar deze deelt het platform met de Xarmor U9BL en de Nighthawk X8. Toch lees ik van alle drie de plankjes dat na een halfjaar soms toch problemen verschijnen met de verlichting. Hoe zijn deze ervaringen met de Ducky Shine? Klopt het dat de verlichtingssetting niet onthouden wordt en dat bij elke boot je opnieuw de verlichting aan moet zetten? De (verlichtings)macro's worden wel opgeslagen begrijp ik.
Ook zit je bij de Qpad aan rode verlichting vast, terwijl je bij de Nighthawk en de Ducky kan kiezen.
Ben op zoek naar Browns met verlichting, maar ik heb buiten bovenstaande nog geen goede alternatieven gezien.
[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 04-02-2013 10:45 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vaag...
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden bij qwerkey.com custom keycap laten maken. Afbeeldingen naar ze toe gestuurd, zij hebben vervolgens mijn afbeeldingen op de caps gelaserd en de caps naar mij toe verzonden. Caps waren degelijk gemaakt en ik was er dan ook zeer tevreden over.
Nu krijg ik vandaag van qwerkeys een reclame mailtje waarin ze reclame maken voor hun nieuwe weaponpack keys. Wat blijkt nou, is opdruk van de weaponpack de opdruk van de keys die ik 2 maanden geleden heb laten maken!
Nu had ik de plaatjes zelf ook van het internet geplukt maar het is wel heeeeeeel toevallig dat zij dezelfde opdruk gebruiken...
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden bij qwerkey.com custom keycap laten maken. Afbeeldingen naar ze toe gestuurd, zij hebben vervolgens mijn afbeeldingen op de caps gelaserd en de caps naar mij toe verzonden. Caps waren degelijk gemaakt en ik was er dan ook zeer tevreden over.
Nu krijg ik vandaag van qwerkeys een reclame mailtje waarin ze reclame maken voor hun nieuwe weaponpack keys. Wat blijkt nou, is opdruk van de weaponpack de opdruk van de keys die ik 2 maanden geleden heb laten maken!

Nu had ik de plaatjes zelf ook van het internet geplukt maar het is wel heeeeeeel toevallig dat zij dezelfde opdruk gebruiken...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik moet met mijn Shine (1) inderdaad elke keer de verlichting aanzetten, maar heb geen ervaring met een macro hiervoor. De eerste paar keer vond ik dit wel vervelend, maar na even went het wel en word het gewoon automatismeSenor Sjon schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:23:
Hoe zijn deze ervaringen met de Ducky Shine? Klopt het dat de verlichtingssetting niet onthouden wordt en dat bij elke boot je opnieuw de verlichting aan moet zetten? De (verlichtings)macro's worden wel opgeslagen begrijp ik.
Bevalt de Shine wel verder? geen vreemde dingen tegen-gekomen?Com. Hunter schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:59:
[...]
Ik moet met mijn Shine (1) inderdaad elke keer de verlichting aanzetten, maar heb geen ervaring met een macro hiervoor. De eerste paar keer vond ik dit wel vervelend, maar na even went het wel en word het gewoon automatisme
Bevalt verder helemaal goed! Hiervoor een Razer BWU gehad met blue's en dit voelt kwalitatief wel echt een stuk beter aan. Tot nu toe niets gemerkt van slijtage van toetsen en backlite is zeer goed te doseren. Daarnaast met browns perfect om op kantoor te gebruiken, niemand hier die over de 'herrie' klaagt, wat bij mijn blue's niet het geval was!RoaDHouse schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:00:
Bevalt de Shine wel verder? geen vreemde dingen tegen-gekomen?
+ het is standaard ansi, op de FN knop na* Dus je kan er makkelijk andere keycaps op zetten als je wilt, heb zelf sinds een paar dagen witte keycaps
Ik heb je bestelverhaal even opgezocht, maar als die NL shop de combinatie heeft die je wilt, is het niet de moeite om te importeren blijkbaar. Prijs komt rond hetzelfde uit (shop iets goedkoper) en je hebt garantie hier i.p.v. opsturen naar het Verre Oosten.
EDIT:
En besteld via http://www.mechanicalkeyboards.nl/
1 x Ducky DK9008 S2 Brown Switch Witte LED
Ik wil geen weken wachten en dan alsnog meer betalen met die lieve douane hier.
EDIT:
En besteld via http://www.mechanicalkeyboards.nl/
1 x Ducky DK9008 S2 Brown Switch Witte LED
Ik wil geen weken wachten en dan alsnog meer betalen met die lieve douane hier.
[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 04-02-2013 13:54 . Reden: En gekocht! ]
Heb nu sinds 5 dagen een CM Quickfire Rapid RED.
Ben er erg te vereden over! Wilde perse een TKL, omdat ik deze elke dag meeneem naar werk. Heb geen klachten gehad van mijn collegas, dat het geluid te hard is =)
De LEDjes van de capslock/windowslock/scroll lock zijn erg fel. Denk dat het makkelijk zelf te modden is.
De Keycaps lijken iets dunner dan die van de steelseries. Ook is de font erg High tech, moet je van houden. Ik vind het niet zo, maar het boeit me niet. Ben erg blij dat er geen uitbundige branding op zit, zeker ook voor werk. Ik heb verschillende opdrachten in de week en om hygienische redenen wil ik mijn eigen toetsenboord meenemen. Het voelt gewoon zo veel lekkerder dan die goedkope rubberdome toestenboorden op kantoor!
Ik kom van een Steelseries 6v2 af met Blacks en ik vind REDs veel fijner. Vooral de layout eigenlijk. Ik ben gewend aan een US layout, waardoor ik nooit goed heb kunnen wennen aan de steelseries.
Anyways Ik doe nu mijn Steelseries weg! PM me als jullie interesse hebben of pics willen.
De linker CTRL en shift toesten zijn iets wat versleten door het spelen van Starcraft 2 =)
Ben er erg te vereden over! Wilde perse een TKL, omdat ik deze elke dag meeneem naar werk. Heb geen klachten gehad van mijn collegas, dat het geluid te hard is =)
De LEDjes van de capslock/windowslock/scroll lock zijn erg fel. Denk dat het makkelijk zelf te modden is.
De Keycaps lijken iets dunner dan die van de steelseries. Ook is de font erg High tech, moet je van houden. Ik vind het niet zo, maar het boeit me niet. Ben erg blij dat er geen uitbundige branding op zit, zeker ook voor werk. Ik heb verschillende opdrachten in de week en om hygienische redenen wil ik mijn eigen toetsenboord meenemen. Het voelt gewoon zo veel lekkerder dan die goedkope rubberdome toestenboorden op kantoor!
Ik kom van een Steelseries 6v2 af met Blacks en ik vind REDs veel fijner. Vooral de layout eigenlijk. Ik ben gewend aan een US layout, waardoor ik nooit goed heb kunnen wennen aan de steelseries.
Anyways Ik doe nu mijn Steelseries weg! PM me als jullie interesse hebben of pics willen.
De linker CTRL en shift toesten zijn iets wat versleten door het spelen van Starcraft 2 =)
SC2 en reds zijn toch niet echt een gouden combinatie? Ik begrijp uit de meeste reviews:
Black/Red: FPS, waarbij red erg gevoelig kan zijn door de beperkte kracht. Black schijnt vaak weer te stug te zijn en minder comfortabel te typen.
Brown: Combi, de allround 'clicker'.
Blue: typen + RTS, voor overige games minder geschikt, doordat de toets volledig omhoog moet komen.
Edit
En de T&T ontvangen via de mail. Volgens ordersysteem hebben ze er al minimaal 206 verkocht.
Black/Red: FPS, waarbij red erg gevoelig kan zijn door de beperkte kracht. Black schijnt vaak weer te stug te zijn en minder comfortabel te typen.
Brown: Combi, de allround 'clicker'.
Blue: typen + RTS, voor overige games minder geschikt, doordat de toets volledig omhoog moet komen.
Edit
En de T&T ontvangen via de mail. Volgens ordersysteem hebben ze er al minimaal 206 verkocht.
[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 04-02-2013 15:41 ]
Je kan daar dus custom caps laten maken? Kan je niks van op de site terug vinden.ChojinZ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:26:
Vaag...
Nu krijg ik vandaag van qwerkeys een reclame mailtje waarin ze reclame maken voor hun nieuwe weaponpack keys. Wat blijkt nou, is opdruk van de weaponpack de opdruk van de keys die ik 2 maanden geleden heb laten maken!![]()
Spielerei...
@Senor Sjon
Dat zegt men inderdaad. Denk dat het heel persoonlijk is.
Ik speel/type gewoon niet fijn met tactile toetsen, als het nu browns of blues zijn.
Blacks vond ik erg wennen, maar ik was meteen al veel nauwkeuriger dan met mijn Logitech G15.
VB. Als in SC2 een group units maakte, miste ik geen acties meer om unit groups te maken. (ctrl + 1/2/3)
Dat komt eerder doordat de toets maar 2mm ingedrukt hoeft te worden zodat het geactiveerd wordt.
Reds vind ik nog fijner dan Blacks, omdat ze inderdaad wat lichter zijn.
Browns zijn net zo licht als Reds
Blues zijn ietsjes zwaarder dan Browns en Reds, maar ik erger me aan het geluid. Trouwens mijn maten op skype/teamspeak ook.
Ik vraag me af: Als je snel kan typen, ervaar je de tactile feel van de Browns dan ook als bevestiging? Of het klik geluidje van de blues, bevestigd dat je commandos?
Dat zegt men inderdaad. Denk dat het heel persoonlijk is.
Ik speel/type gewoon niet fijn met tactile toetsen, als het nu browns of blues zijn.
Blacks vond ik erg wennen, maar ik was meteen al veel nauwkeuriger dan met mijn Logitech G15.
VB. Als in SC2 een group units maakte, miste ik geen acties meer om unit groups te maken. (ctrl + 1/2/3)
Dat komt eerder doordat de toets maar 2mm ingedrukt hoeft te worden zodat het geactiveerd wordt.
Reds vind ik nog fijner dan Blacks, omdat ze inderdaad wat lichter zijn.
Browns zijn net zo licht als Reds
Blues zijn ietsjes zwaarder dan Browns en Reds, maar ik erger me aan het geluid. Trouwens mijn maten op skype/teamspeak ook.
Ik vraag me af: Als je snel kan typen, ervaar je de tactile feel van de Browns dan ook als bevestiging? Of het klik geluidje van de blues, bevestigd dat je commandos?
Als je mijn bericht leest, dan zie je dat hij nog onderweg is.
Sinds ~1993 heb ik niet meer op mechanische toetsenborden getikt. Bij de XT van mijn ouders zat wel zo'n stuk wapeningsstaal, volgens mij hebben ze die weggegooid. Wel uit de tijd dat PC's nog heel duur waren
haha idd. 4000 gulden voor een pc was normaal. Toen werd er niet zo bespaard op toetsenboorden! Toen vond ik Cherry MX keyboards ook fijner typen dan de IBM Model M. Mijn Cherry mx, had toen ook geen feedback. Toen wist ik nog niks af van switches. Ben eigenlijk wel benieuwd welke switches ze toen gebruikten.
Senor Sjon schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:06:
Als je mijn bericht leest, dan zie je dat hij nog onderweg is.Sinds ~1993 heb ik niet meer op mechanische toetsenborden getikt. Bij de XT van mijn ouders zat wel zo'n stuk wapeningsstaal, volgens mij hebben ze die weggegooid. Wel uit de tijd dat PC's nog heel duur waren
Verwijderd
Hallo,
Heb sinds enige tijd een K-60 toetsenbord van Corsair. Nou heb ik sinds twee weken een probleem hier mee. telkens als ik "0" kies op mijn numpad, gaat mijn Windows-lock key aan of uit. Tevens verschijnt er een menu van het programma waar ik op dat moment mee bezig ben, heel irritant. Heb al verschillende USB poorten geprobeerd. Probleem deed zich al voor onder Windows 7, heb nu 8, nog steeds hetzelfde probleem. Ook al op Google gezocht (misschien niet voldoende), kon helaas niets vinden.
Zou heel mooi zijn als iemand hier misschien wat van weet.
Heb sinds enige tijd een K-60 toetsenbord van Corsair. Nou heb ik sinds twee weken een probleem hier mee. telkens als ik "0" kies op mijn numpad, gaat mijn Windows-lock key aan of uit. Tevens verschijnt er een menu van het programma waar ik op dat moment mee bezig ben, heel irritant. Heb al verschillende USB poorten geprobeerd. Probleem deed zich al voor onder Windows 7, heb nu 8, nog steeds hetzelfde probleem. Ook al op Google gezocht (misschien niet voldoende), kon helaas niets vinden.
Zou heel mooi zijn als iemand hier misschien wat van weet.
Ik heb dat wel min of meer. Al is het bij de Blue's voor mij een stuk duidelijker dan bij de Browns waardoor ik met de Blues ook wat sneller typ en vooral minder fouten maak.Omoe schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:36:
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
http://www.qwerkeys.co.uk/pages/keycaps-infoel-jorge schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:56:
Je kan daar dus custom caps laten maken? Kan je niks van op de site terug vinden.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Hallo, ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord en wil ik jullie mening wel eens weten. Ik wil eigenlijk een cm storm quickfire TK kopen maar die is moeilijk te krijgen in azerty net zoals alle andere azerty toetsenborden.
Welke lay-out wil je?
Azerty, BE of FR maakt niet uit
zonder of een TK
Wil je backlight?
niet nodig, mag wel
red of brown
Wat je is je budget?
max 100, goedkoper is beter
Wil je macro toetsen?
nee
Doel van het keyboard?
gamen en veel typen
Welke lay-out wil je?
Azerty, BE of FR maakt niet uit
zonder of een TK
Wil je backlight?
niet nodig, mag wel
red of brown
Wat je is je budget?
max 100, goedkoper is beter
Wil je macro toetsen?
nee
Doel van het keyboard?
gamen en veel typen
[ Voor 28% gewijzigd door rubeuhh op 04-02-2013 19:36 ]
QWERTY kopen en dan blind typen? Of gewoon de keycaps verplaatsen?rubeuhh schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:30:
maar die is moeilijk te krijgen in azerty net zoals alle andere azerty toetsenborden.
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-02-2013 20:56 ]
Het staat ook niet bepaald duidelijk aangegeven:el-jorge schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:56:
[...]
Je kan daar dus custom caps laten maken? Kan je niks van op de site terug vinden.
http://www.qwerkeys.co.uk/pages/keycaps-info
"We also offer a laser engraving service however you are only limited to one tone of legend and only works well with pastel and light coloured keycaps."
Maar blijkbaar was mijn set zo cool dat ze er maar meteen een vaste buyers pack van hebben gemaakt...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
zou kunnen maar de speciale tekens weet ik niet zittenOlaf van der Spek schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:11:
[...]
QWERTY kopen en dan blind typen? Of gewoon de keycaps verplaatsen?
Heb mijn Ducky binnen met bruine switches.(Via MKH besteld) Typt echt heerlijk!
Echt een aanrader voor mensen die snel en veel typen.
Sinds vandaag in bezit van een CM Storm QuickFire TK (Red switch) (waarvan ik nu zie dat afuture hem €2,60 duurder heeft gemaakt sinds ik vanmiddag de laatste meenam).
Ik heb deze verkozen boven de Quickfire Pro vanwege zijn compactheid en de volledige verlichting. Tot nu toe kan ik zeggen dat het me in ieder geval erg goed bevalt. Red switches, dus geen klik, maar ik heb net een paar potjes CS:GO gedaan en het is echt heerlijk hoe snel de toetsen reageren. Nu zit ik nog een beetje te klooien tijdens het spelen omdat ik nog moet wennen, maar uiteindelijk speelt het vast een stuk beter.
Kwaliteit is ook echt top. Mooie kunststoffen en lekker zwaar. Een ander toetsenbord dat ik overwogen had was de Ducky Zero, met bruine switches had ik dan waarschijnlijk gedaan, maar daar kreeg je toch minder functies voor je geld. Geen backlight bijvoorbeeld, al was de Ducky zelfs nog duurder. Ik ben toch maar een de rode switches gegaan omdat ik voornamelijk FPS games speel, en het typt sowieso een stuk beter is dan rubber domes, welke switch je ook neemt.
Ik heb deze verkozen boven de Quickfire Pro vanwege zijn compactheid en de volledige verlichting. Tot nu toe kan ik zeggen dat het me in ieder geval erg goed bevalt. Red switches, dus geen klik, maar ik heb net een paar potjes CS:GO gedaan en het is echt heerlijk hoe snel de toetsen reageren. Nu zit ik nog een beetje te klooien tijdens het spelen omdat ik nog moet wennen, maar uiteindelijk speelt het vast een stuk beter.
Kwaliteit is ook echt top. Mooie kunststoffen en lekker zwaar. Een ander toetsenbord dat ik overwogen had was de Ducky Zero, met bruine switches had ik dan waarschijnlijk gedaan, maar daar kreeg je toch minder functies voor je geld. Geen backlight bijvoorbeeld, al was de Ducky zelfs nog duurder. Ik ben toch maar een de rode switches gegaan omdat ik voornamelijk FPS games speel, en het typt sowieso een stuk beter is dan rubber domes, welke switch je ook neemt.
Vandaag ook de mijne binnengehad via dezelfde leverancier, gisteren stond de bezorger voor een dichte deur. Wel even wennen, toetsen zijn goed leesbaar en ik houd een stuk bureau over.Bejit schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:09:
Heb mijn Ducky binnen met bruine switches.(Via MKH besteld) Typt echt heerlijk!
Verlichting kan echt fel, ziet er een beetje surrealistisch uit als je vanuit je ooghoeken het plankje ziet op 100%. Secundaire icoontjes zijn op de laagtste lichtsetting wel wat matig leesbaar door de manier van aanlichten, maar dat boeit echt niet. Op standje lichtbak zijn ze wel goed leesbaar. En de geliefde 104 key indeling natuurlijk.
Welke heb je? De Ducky Zero (DK2108) cause if so, ik heb een vraag: de plek van de windowstoets aan de linkerkant, daar staat een eend op (best awesome), maar werkt die nog als windows key, of is het net zoals bijvoorbeeld bij de G6V2 van steelseries een knop om de extra's mee te bedienen, in dit geval dus die NKRO actieveren?Senor Sjon schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:08:
[...]
Vandaag ook de mijne binnengehad via dezelfde leverancier, gisteren stond de bezorger voor een dichte deur. Wel even wennen, toetsen zijn goed leesbaar en ik houd een stuk bureau over.De gouwe ouwe G15v1 is echt lomp groot t.o.v. dit plankje.
Verlichting kan echt fel, ziet er een beetje surrealistisch uit als je vanuit je ooghoeken het plankje ziet op 100%. Secundaire icoontjes zijn op de laagtste lichtsetting wel wat matig leesbaar door de manier van aanlichten, maar dat boeit echt niet. Op standje lichtbak zijn ze wel goed leesbaar. En de geliefde 104 key indeling natuurlijk.
Dat is btw nog een vraag, waarom zou die NKRO niet gewoon altijd op unlimited zetten? Waarom staat het niet standaard aan? Is daar een reden voor of is het gewoon een gevalletje: omdat het kan?
http://www.mechanicalkeyb...ot/166a7a93b20/ZERO09.jpgGropah schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:36:
Welke heb je? De Ducky Zero (DK2108) cause if so, ik heb een vraag: de plek van de windowstoets aan de linkerkant, daar staat een eend op (best awesome), maar werkt die nog als windows key, of is het net zoals bijvoorbeeld bij de G6V2 van steelseries een knop om de extra's mee te bedienen, in dit geval dus die NKRO actieveren?
Dat is btw nog een vraag, waarom zou die NKRO niet gewoon altijd op unlimited zetten? Waarom staat het niet standaard aan? Is daar een reden voor of is het gewoon een gevalletje: omdat het kan?
De rechter Win-key is vervangen door een Fn key. Heeft Steelseries echt de linker Win-key vervangen? Belachelijk!
NKRO over USB is een hack en werkt volgens mij niet met Macs, vandaar dat het uit kan.
Ik heb gister mijn Ducky DK9087 Shine 2 TKL via MKH binnen gekregen en het toetsenbord is eigenlijk ver boven mijn verwachting. (ik wilde eerst geen backlight verlichting, maar bij dit model ziet het er toch wel erg cool uit)
Na een paar keer mailen en 1x bellen met Wendell van MKH heb ik deze besteld, de volgende dag had ik de Ducky al binnen. Zaken doen met MKH is mij zeer goed bevallen, hopelijk gaat hij meer veerschillende pc onderdelen verkopen
Na een paar keer mailen en 1x bellen met Wendell van MKH heb ik deze besteld, de volgende dag had ik de Ducky al binnen. Zaken doen met MKH is mij zeer goed bevallen, hopelijk gaat hij meer veerschillende pc onderdelen verkopen
PC onderdelen hoeft van mij niet zozeer, meer mechanische toetsenborden zou wel leuk zijn
Er zijn namelijk nog een hoop merken niet verkrijgbaar in Nederland en het scheelt toch weer wat gedoe met importeren etc als dat al door een Nederlandse shop gedaan wordt.
Vind ik fijner dan de rechter zoals mijn andere mechanische toetsenbord heeft. Is makkelijker om met één hand bij de sneltoetsen(combinaties) te komen.Olaf van der Spek schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:45:
[...]
De rechter Win-key is vervangen door een Fn key. Heeft Steelseries echt de linker Win-key vervangen? Belachelijk!
[ Voor 43% gewijzigd door MiBe op 07-02-2013 00:15 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Dat is waar, maar aan de andere kant merk ik dat ik vooral sinds Windows 8 de Win toets meer gebruikt. Vooral Win+X voor dat power user menu linksonder en Win+C voor die balk rechts.Vind ik fijner dan de rechter zoals mijn andere mechanische toetsenbord heeft. Is makkelijker om met één hand bij de sneltoetsen(combinaties) te komen.
Ik had die steelseries overwogen, maar het ontbreken van de linker win toets was toch een afknapper. Ik zag in een productreview hier op Tweakers dat iemand een extra draadje had gesoldeerd, maar dat ging me net te ver
Gezien ik zo lang mogelijk wegblijf van Windows 8 zal ik daar voorlopig nog niet zo'n last van hebben. De enige combinatie met de Windows-toets die ik gebruik is Win+L om te te vergrendelen op LAN-party's, ook die is handiger met de Windowstoets aan de rechterkant
Windows 8 is zoals Windows 7 als je bv het start-8 programma'tje koopt voor 5 dollar van Stardock.
Dan heb je eigenlijk een verbeterde windows 7
http://www.stardock.com/products/start8/features.asp
Dan heb je eigenlijk een verbeterde windows 7
De 9008S2 Shine met brown toetsen en witte leds. De ducktoetsen zijn gewone windows keys. Met FN bedien je de verlichting en aan de onderzijde zitten vier dipswitches om o.a. NKRO in te schakelen.Gropah schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:36:
[...]
Welke heb je? De Ducky Zero (DK2108) cause if so, ik heb een vraag: de plek van de windowstoets aan de linkerkant, daar staat een eend op (best awesome), maar werkt die nog als windows key, of is het net zoals bijvoorbeeld bij de G6V2 van steelseries een knop om de extra's mee te bedienen, in dit geval dus die NKRO actieveren?
Fixed it.SmokingCrop schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 01:28:
Windows 8 is zoals Windows 7 als je bv het start-8 programma'tje koopt voor 5 dollar van Stardock.
Dan heb je eigenlijk een verbeterde minder gecastreerde windows 7
Waarom is iedereen zo lyrisch over stardock voor $5 terwijl Classic Start Menu hetzelfde gratis doet?
[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 07-02-2013 08:49 ]
Ik heb ook gisteren een "Ducky DK9008 S2" met black switches en orange led binnen gekregen.
Was ook besteld bij "MKH" zeer nette zaak, want je wordt continu op de hoogste gehouden van je bestelling via nette emails.
Het is even wennen, maar dit is dan ook me eerste mechanische toetsenbord.
Was ook besteld bij "MKH" zeer nette zaak, want je wordt continu op de hoogste gehouden van je bestelling via nette emails.
Het is even wennen, maar dit is dan ook me eerste mechanische toetsenbord.
Is dat zo? Linker Win met linker hand en L met rechter hand, handiger kan niet, toch?MiBe schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 01:25:
Gezien ik zo lang mogelijk wegblijf van Windows 8 zal ik daar voorlopig nog niet zo'n last van hebben. De enige combinatie met de Windows-toets die ik gebruik is Win+L om te te vergrendelen op LAN-party's, ook die is handiger met de Windowstoets aan de rechterkant
Win- E, D, up, down, left en right gebruik ik vaak genoeg om die linker Win key niet te willen missen. Die Fn key daarentegen kan me gestolen worden.
Hij is binnen. 

Bevalt tot nu toe prima. Heerlijk om deze feedback weer full time thuis te voelen, als je jarenlang rubber dome gewend bent.
De toetsen lijken ietwat stiller dan een ouder traditioneel mechanisch keyboard (ligt ws aan het type switch), maar volgens mij zitten hier ook nog geen rings onder. Waar zijn deze ook alweer los te bestellen?

Bevalt tot nu toe prima. Heerlijk om deze feedback weer full time thuis te voelen, als je jarenlang rubber dome gewend bent.
De toetsen lijken ietwat stiller dan een ouder traditioneel mechanisch keyboard (ligt ws aan het type switch), maar volgens mij zitten hier ook nog geen rings onder. Waar zijn deze ook alweer los te bestellen?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
De Logitech komt al standaard met O-rings. Druk je toetsen maar eens helemaal in, dan hoor je een gedempt geluid en je voelt ook dat het gedempt is.
Ah...dus toch.
Naja, ongeveer een maand geleden heb ik bij iemand een Steelseries 6Gv2 geprobeerd en deze leek me net wat stiller... maargoed ik ben er content mee.
Naja, ongeveer een maand geleden heb ik bij iemand een Steelseries 6Gv2 geprobeerd en deze leek me net wat stiller... maargoed ik ben er content mee.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Hoe ben je uiteindelijk aan de US uitvoering van de G710+ gekomen? Op welke totaalprijs ben je gekomen?
Bakko schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:38:
Hoe ben je uiteindelijk aan de US uitvoering van de G710+ gekomen? Op welke totaalprijs ben je gekomen?
Da_maniaC schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:01:
[...]
Vandaag toevallig gekocht... Logitech G710+ P/N: 920-00387 (US-us Layout) via eBay.
Keyboard: US $146,98
Shipping (International): US $62,99
Target PC heet de Reseller waar ik hem heb besteld (Klik).
Ik ben ook nog opzoek naar een G710+ met een US layout binnen nederland, heb nog wat mailtjes naar verkoop punten gestuurd, maar klantenservice is niet altijd even snugger, ik post binnenkort wel mijn bevindingen, tot nu toe heb ik nog geen succes
je kunt de linker control knop er makkelijk uitwippen met een mes oid, dan zie je de switch en de o-ringen allemaal wel zittenDa_maniaC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:10:
Ah...dus toch.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Staat ook in dit topic maar een paar pagina's terug. Ebay > Target PC Usa inc.Bakko schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:38:
Kosten zo'n 145,50 EUR. (Keyboard + shipping) + 40 EUR. (Inklaringskosten).
Post vooral je bevindingen als het lukt.Bastynasterd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:53:
Ik ben ook nog opzoek naar een G710+ met een US layout binnen nederland, heb nog wat mailtjes naar verkoop punten gestuurd, maar klantenservice is niet altijd even snugger, ik post binnenkort wel mijn bevindingen, tot nu toe heb ik nog geen succes.
Ik weet in ieder geval dat mijn zoektocht de vorige keer geen resultaat heeft gehad. Ik heb namelijk ten tijde van de Logitech G510 release alle welbekende webshops (+ webshops welke aangeven meerdere leveranciers te gebruiken) en groothandels zoals MCDos, Actebis, Ingram Micro, BAS, Dissit (via mijn vorige werk) gehad. Dit allemaal zonder het gewenste resultaat.
Logitech heeft zijn product management gewoon netjes op orde, met dit als resultaat.
Als je echt zo graag een retailer dichter bij huis zoekt hebt je nog maar 2 opties met redelijke kans van slagen denk ik.... Zoek een Duitse of Engelse retailer (store of via Ebay) die het juiste product kunnen leveren. Zo blijf je binnen de EU lidstaten en betaal je alsnog geen invoerrechten. Let wel op dat wanneer je op de Duitse markt gaat zoeken dat je niet per ongeluk een QWERTZ keyboard koopt.
Overigens heb ik destijds ook eieren voor mijn geld gekozen en via eBay een retailer gevonden die de G510 met gewenste lay-out kon leveren. Kost je wel een paar tientjes meer...maarja dan heb je hem wel binnen 1 week op je deurmat liggen...
[ Voor 71% gewijzigd door Da_maniaC op 07-02-2013 20:06 ]
dat probleem had ik ook. ik ben voor de nl lay-out gegaan, en het went enorm snelBastynasterd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:53:
[...]
[...]
Ik ben ook nog opzoek naar een G710+ met een US layout binnen nederland, heb nog wat mailtjes naar verkoop punten gestuurd, maar klantenservice is niet altijd even snugger, ik post binnenkort wel mijn bevindingen, tot nu toe heb ik nog geen succes.
dus zoek eens een nederlandse plank, en kijk of je er zeker zo kritisch over bent
Wat bedoel je met " een nederlandse plank" ? Standaard in nederland is US international en de NL layout wordt hier nauwelijks gebruikt. Kan me niet voorstellen dat je zou kunnen wennen aan een NL layout.Fordox schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:14:
[...]
dat probleem had ik ook. ik ben voor de nl lay-out gegaan, en het went enorm snelik keek er eerst ook enorm tegenop totdat ik een keer op een nederlands bord had getypt zonder dat ik het door had.
dus zoek eens een nederlandse plank, en kijk of je er zeker zo kritisch over bent
Ik dacht ook dat ik persé een US-International layout wilde, tot ik er achter kwam dat ik al jaren op een NL layout typChojinZ schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:03:
[...]
Wat bedoel je met " een nederlandse plank" ? Standaard in nederland is US international en de NL layout wordt hier nauwelijks gebruikt. Kan me niet voorstellen dat je zou kunnen wennen aan een NL layout.
WEBN & chill (@IBKR)
Waarschijnlijk type je op US-int en niet op NL. Echte NL toetsenborden worden al jaren niet meer gemaakt.DeadKennedy schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:23:
Ik dacht ook dat ik persé een US-International layout wilde, tot ik er achter kwam dat ik al jaren op een NL layout typZoveel verschil is er inderdaad niet.
nl versie van de us international.ChojinZ schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:03:
[...]
Wat bedoel je met " een nederlandse plank" ? Standaard in nederland is US international en de NL layout wordt hier nauwelijks gebruikt. Kan me niet voorstellen dat je zou kunnen wennen aan een NL layout.
dat noem ik al gauw nederlands, omdat de officieele nederlandse lay-out bijna nergens meer te vinden is.
Klopt, het is al wel 20 jaar geleden dat ik voor het laatst een "echt" NL toetsenbord heb gebruiktdowntime schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:46:
[...]
Waarschijnlijk type je op US-int en niet op NL. Echte NL toetsenborden worden al jaren niet meer gemaakt.
WEBN & chill (@IBKR)
Het verschil zit hem meer in een ISO-layout of een ANSI-layout.
Eindelijk maar eens review geplaats van mijn Nighthawk X8! ^^
productreview: Max Keyboard Nighthawk X8 review door TheNephilim
Als jullie tips hebben voor het verbeteren van de review, graag reageren!
productreview: Max Keyboard Nighthawk X8 review door TheNephilim
Als jullie tips hebben voor het verbeteren van de review, graag reageren!
Owja, bij een reboot van het systeem keert de Ducky gewoon weer terug naar de lichtsetting van toen je de pc uitschakelde. Ben ik wel blij mee, anders blijf je bezig. Zal wel iets te maken hebben met de instelling of je wel/niet powered USB hebt als je de pc uitschakelt.
ik weet niet of mijn vraag hier wel past maar ga ze hier toch stellen. Aangezien ik dit topic toch al een tijdje aan het volgen ben zou ik graag ook overschakelen op een mechanisch toetsenbord. Maar de keuze overdonderd mij. Daarom zou ik jullie hulp willen inroepen.
Welke lay-out wil je?
- Full Size Qwerty
- Het liefst met
Wil je backlight?
- Na de vele lovende opmerkingen hierover, zeer zeker.
- het gaaat mijn eerste mechanische tobo zijn dus weet dit niet echt zeker. Cherry MX Brown/Black
Wat je is je budget?
- kwaliteit is belangrijker dan prijs.
Wil je macro toetsen?
- Is geen vereiste maar, maar mag optioneel zijn.
Doel van het keyboard?
- dagelijks office/school werk
- gaming
Wat zouden jullie voorstellen met jullie ervaring.
Welke lay-out wil je?
- Full Size Qwerty
- Het liefst met
Wil je backlight?
- Na de vele lovende opmerkingen hierover, zeer zeker.
- het gaaat mijn eerste mechanische tobo zijn dus weet dit niet echt zeker. Cherry MX Brown/Black
Wat je is je budget?
- kwaliteit is belangrijker dan prijs.
Wil je macro toetsen?
- Is geen vereiste maar, maar mag optioneel zijn.
Doel van het keyboard?
- dagelijks office/school werk
- gaming
Wat zouden jullie voorstellen met jullie ervaring.
[ Voor 0% gewijzigd door Kridri op 10-02-2013 20:29 . Reden: typo ]
Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn
dat word waarschijnlijk een ducky shine 2 met brown switches 
http://www.mechanicalkeyb...rden/ducky-dk9008g2-pro/1
blauwe led, brown switches en nog op voorraad
veel plezier ermee
veel plezier ermee
Er zijn wel wat meer mogelijkheden dan dat.
Met lay-out wordt meer bedoeld of je bijvoorbeeld ANSI of ISO wil. Als je een kleine shift en 'bijzondere' enter niet erg vindt is de Logitech G710+ wellicht een optie voor je.
Heb je alle switches al een keer uitgeprobeerd? Zo ja, weet je zeker dat je brown of black wil? Persoonlijk (dit kan in jouw geval dus totaal anders zijn) vind ik dat de twee minste prettige switches. Verder ligt het meer voor de hand om te twijfelen tussen brown en red omdat die allebei 45 gr actuatiekracht hebben, bij black is dat 60 gr.
Wat voor spellen speel je? Zoals ik eerder heb gezegd in dit topic vind ik browns een beetje een gefaalde poging van het samenvoegen van blue en red. Als je geen shooters speelt is blue erg interessant, voor typen erg goed en bij RTS en dergelijken ook een prima switch. Voor shooters blijven lineaire switches (Red, Black) superieur.
Backlight is een puur persoonlijk iets. Ik heb er zelf helemaal niets mee daar ik toch nooit op mijn toetsenbord kijk. Als je niet blind typt snap ik dat het een erg handige feature kan zijn. Let er wel op dat het de prijs flink op kan drijven.
Met lay-out wordt meer bedoeld of je bijvoorbeeld ANSI of ISO wil. Als je een kleine shift en 'bijzondere' enter niet erg vindt is de Logitech G710+ wellicht een optie voor je.
Heb je alle switches al een keer uitgeprobeerd? Zo ja, weet je zeker dat je brown of black wil? Persoonlijk (dit kan in jouw geval dus totaal anders zijn) vind ik dat de twee minste prettige switches. Verder ligt het meer voor de hand om te twijfelen tussen brown en red omdat die allebei 45 gr actuatiekracht hebben, bij black is dat 60 gr.
Wat voor spellen speel je? Zoals ik eerder heb gezegd in dit topic vind ik browns een beetje een gefaalde poging van het samenvoegen van blue en red. Als je geen shooters speelt is blue erg interessant, voor typen erg goed en bij RTS en dergelijken ook een prima switch. Voor shooters blijven lineaire switches (Red, Black) superieur.
Backlight is een puur persoonlijk iets. Ik heb er zelf helemaal niets mee daar ik toch nooit op mijn toetsenbord kijk. Als je niet blind typt snap ik dat het een erg handige feature kan zijn. Let er wel op dat het de prijs flink op kan drijven.
Je linkt de variant zonder verlichting.Fordox schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:23:
dat word waarschijnlijk een ducky shine 2 met brown switches
veel plezier ermee
Dit is de variant met: http://www.mechanicalkeyb...toetsenborden/dk9008-s2/1
Enig nadeel is dat de tweakers iets te fanatiek besteld hebben, want ik zie uitverkocht staan bij de browns met witte of blauwe LED. Wellicht is er weer wat onderweg, dus een mailtje kan geen kwaad.
Importeren via andere kanalen gaat echt niet goedkoper dan deze leverancier, tenzij je zwijnt met de douane, maar daar zou ik niet op rekenen. Ik heb er vorige week al een hele studie aan gewijd aan diverse leveranciers. Wil je meer keuze in kleuren, dan kan je nog kijken bij http://global.pchome.com....le_show&SR_NO=SBAE0W&tm=e
Persoonlijk vind ik de browns echt heerlijk om mee te gamen en te typen, de zwarte op mijn steelseries waren heel lekker om mee te gamen maar je krijgt er wel een beetje lamme vingertjes van en typen was niet echt een go met de blacks.
De blues vind ik gewoon teveel lawaai maken dat was voor mij geen optie, de reds ken ik niet
Moet zeggen de Ducky klinkt wel erg lekker met typen, je kan er wel aan verslaafd raken
De blues vind ik gewoon teveel lawaai maken dat was voor mij geen optie, de reds ken ik niet
Moet zeggen de Ducky klinkt wel erg lekker met typen, je kan er wel aan verslaafd raken
[ Voor 14% gewijzigd door RoaDHouse op 10-02-2013 23:26 ]
- heb nog niet de kans gehad om de verschillende switches te testen. Maaraangeizen wat k hiet lees zouden de brown het fijste moten zijn om zowel veel te typen als te gamen.MiBe schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:18:
- Voornamelijk shooters en hier en daar een mporg.
- In verband met het blachlight, ik kan blind typen maar mij lijkt het gewoon een mooie upgrade om 's avonds te typen.
@ de rest tx, ga jullie voorstellen eens bekijken en hopelijk zit hier iets tussen.
Nog een vraagje maakt usb of ps/2 echt uit bij dit soort tobo's?
Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn
ahh.. duidelijk!Fordox schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:47:
[...]
nl versie van de us international.
dat noem ik al gauw nederlands, omdat de officieele nederlandse lay-out bijna nergens meer te vinden is.
Vraagje: Weet iemand of je de cherry switches makkelijk kan vervangen door andere switches?
Ik wil namelijk dit setje kopen en kijken of ik een aantal van de huidige switches kan vervangen:
http://www.maxkeyboard.co...h-o-ring-sampler-kit.html
[ Voor 33% gewijzigd door ChojinZ op 11-02-2013 14:37 ]
Zijn er eigenlijk ook toetsenborden met brown switches verkrijgbaar in Nederland bij de grotere winkels? Ik wil namelijk even typen mbv van elk soort switch om te proberen. Ik was vandaag al bij de mediamarkt (enige winkel waar ik me uberhaupt kan voorstellen dat ik een tobo mag proberen) maar daar hadden ze alleen de Steelseries 7G met blacks (welke naar mijn idee te zwaar waren) staan om te proberen aan toetsenborden. Er stond nog wel een Razer BlackWidow (welke blues zou moeten hebben) maar die mocht natuurlijk niet uit de verpakking
Nu kan ik natuurlijk wel voor 10 euro zo'n sampler kit bestellen bij max toetsenborden (uit amerika) maar dat moet toch handiger/goedkoper kunnen?
Nu kan ik natuurlijk wel voor 10 euro zo'n sampler kit bestellen bij max toetsenborden (uit amerika) maar dat moet toch handiger/goedkoper kunnen?
[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 11-02-2013 14:58 ]
Die mocht niet uit de verpakking??? Heb je dat ook gevraagd? Vreemde gang van zaken. Lijkt mij dat als je als consument geinteresseerd bent in een product, het product toch wel mag zien en testen?Gropah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:58:
Er stond nog wel een Razer BlackWidow (welke blues zou moeten hebben) maar die mocht natuurlijk niet uit de verpakking
Ik zou het gewoon nog een keer proberen maar dan bij een andere verkoper.
Uiteraard niet zeggen dat je em uiteindelijk online gaat kopen.
Nee, helaas niet... Het testen van mechanische keyboards in de winkel is nog steeds erg lastig....Gropah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:58:
Beste mensen,
Zojuist een Ducky 9008 S2 besteld bij http://www.mechanicalkeyboards.nl.
Nu had hij het volgende te melden: hij krijgt morgen weer een nieuwe batch binnen van dit model met brown switches en oranje LED (op de site staat nog uitverkocht).
Dus wie nog interesse heeft in een dergelijk model, sla je slag.
Ben benieuwd naar mijn Ducky (was aan het twijfelen tussen de zero basic en dit model), en het verschil met mijn oude k200 logitech;)
Zojuist een Ducky 9008 S2 besteld bij http://www.mechanicalkeyboards.nl.
Nu had hij het volgende te melden: hij krijgt morgen weer een nieuwe batch binnen van dit model met brown switches en oranje LED (op de site staat nog uitverkocht).
Dus wie nog interesse heeft in een dergelijk model, sla je slag.
Ben benieuwd naar mijn Ducky (was aan het twijfelen tussen de zero basic en dit model), en het verschil met mijn oude k200 logitech;)
Ik zou de switches toch eerst even testen als ik jou was, dan weet je wat je er zelf van vindt in plaats van wat sommige anderen vinden. De één vindt browns namelijk wel fijn voor zowel gamen als typen maar ik vind ze bijvoorbeeld redelijk waardeloos voor allebeiKridri schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:15:
[...]
- heb nog niet de kans gehad om de verschillende switches te testen. Maaraangeizen wat k hiet lees zouden de brown het fijste moten zijn om zowel veel te typen als te gamen.
- Voornamelijk shooters en hier en daar een mporg.
- In verband met het blachlight, ik kan blind typen maar mij lijkt het gewoon een mooie upgrade om 's avonds te typen.
@ de rest tx, ga jullie voorstellen eens bekijken en hopelijk zit hier iets tussen.
Nog een vraagje maakt usb of ps/2 echt uit bij dit soort tobo's?
Als je backlight niet 'echt nodig hebt' zou ik het heroverwegen. Het vergroot namelijk je aantal keuzemogelijkheden als het geen criterium is, ook zal je het in de portemonnee voelen.
Wat betreft PS/2 en USB; gezegd wordt dat PS/2 beter is. Ik ben echter nog nooit in een situatie gekomen waarbij USB niet toereikend was en heb zelf de 'meerwaarde' van PS/2 dus niet echt ervaren. Het zijn vaak erg theoretische gevallen maar verwacht niet dat je in de praktijk hinder van USB zal ondervinden dus laat het geen deal-breaker zijn.
PS2 is niet alleen theoretisch voordeliger. Het is namelijk ook zo dat veel meer toetsenborden NKRO hebben met PS2 dan met USB. Er zijn maar weinig tobo's die over USB NKRO hebben, een paar meer die NKRO over PS2 via USB maar het gros toch gewoon over PS2.MiBe schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:24:
[...]
Wat betreft PS/2 en USB; gezegd wordt dat PS/2 beter is. Ik ben echter nog nooit in een situatie gekomen waarbij USB niet toereikend was en heb zelf de 'meerwaarde' van PS/2 dus niet echt ervaren. Het zijn vaak erg theoretische gevallen maar verwacht niet dat je in de praktijk hinder van USB zal ondervinden dus laat het geen deal-breaker zijn.
Beetje onzin verhaal, backlight is in de meeste gevallen niet veel duurder en soms al helemaal niet (ja 2 euro ofzo.MiBe schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:24:
[...]
Ik zou de switches toch eerst even testen als ik jou was, dan weet je wat je er zelf van vindt in plaats van wat sommige anderen vinden. De één vindt browns namelijk wel fijn voor zowel gamen als typen maar ik vind ze bijvoorbeeld redelijk waardeloos voor allebeiIs echt puur persoonlijk, zoveel mogelijk uitproberen dus!
Als je backlight niet 'echt nodig hebt' zou ik het heroverwegen. Het vergroot namelijk je aantal keuzemogelijkheden als het geen criterium is, ook zal je het in de portemonnee voelen.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om alle types te proberen, ik ook niet
Je geeft zelf in een advertentie aan dat je wel wil ruilen met een TB met brown switches, wel beetje vreemd allemaal als je de browns nix vind.
[ Voor 5% gewijzigd door RoaDHouse op 11-02-2013 15:47 ]
NKRO is wel een beetje overrated hoor. Wanneer druk je nu alle toetsen tegelijktijd in? KRO van 6 is mijns inziens voor de meeste meer dan voldoende.Gropah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:27:
[...]
PS2 is niet alleen theoretisch voordeliger. Het is namelijk ook zo dat veel meer toetsenborden NKRO hebben met PS2 dan met USB. Er zijn maar weinig tobo's die over USB NKRO hebben, een paar meer die NKRO over PS2 via USB maar het gros toch gewoon over PS2.
Het gaat er niet alleen om dat je meer dan 6 toetsen tegelijk kan indrukken, maar het gaat er om dat het niet uitmaakt welke toetsen je tegelijk indrukt. Mijn tobo wat geen NKRO heeft kan bijvoorbeeld niet tegelijk het pijltje naar voren en het pijltje naar onder indrukken. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat ik geen powerdrifts kan doen in Trackmania.ChojinZ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:24:
[...]
NKRO is wel een beetje overrated hoor. Wanneer druk je nu alle toetsen tegelijktijd in? KRO van 6 is mijns inziens voor de meeste meer dan voldoende.
Dat is ghosting en heeft volgens mij niets te maken met keyrollover. But... correct me if im wrong!Gropah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:32:
[...]
Het gaat er niet alleen om dat je meer dan 6 toetsen tegelijk kan indrukken, maar het gaat er om dat het niet uitmaakt welke toetsen je tegelijk indrukt. Mijn tobo wat geen NKRO heeft kan bijvoorbeeld niet tegelijk het pijltje naar voren en het pijltje naar onder indrukken. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat ik geen powerdrifts kan doen in Trackmania.
http://www.microsoft.com/...ntighostingexplained.mspx
Dit. Vergeet niet dat volledige NKRO over USB onmogelijk is. Er zijn borden die het redelijk simuleren maar dat is daar is extra hardware voor nodig. De meeste moederborden hebben tegenwoordig gewoon nog steeds een PS/2 aansluiting dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Backlighting klinkt leuk maar tenzij je geen enkele lichtbron bij je PC hebt en niet blind kan typen zal je het in de praktijk niet snel missen.Gropah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:32:
[...]
Het gaat er niet alleen om dat je meer dan 6 toetsen tegelijk kan indrukken, maar het gaat er om dat het niet uitmaakt welke toetsen je tegelijk indrukt. Mijn tobo wat geen NKRO heeft kan bijvoorbeeld niet tegelijk het pijltje naar voren en het pijltje naar onder indrukken. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat ik geen powerdrifts kan doen in Trackmania.
Hetzelfde geld vervolgens voor de 'tenkeyless' borden, zelf gebruik ik de betreffende toetsen vrij veel maar voor de meeste mensen zijn ze gewoon overbodig. Dit spaart iets in de kosten maar geeft ook vooral meer ruimte op je bureau.
Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien is er al iets dergelijks, maar misschien is het een idee om een 'proefsetje' in elkaar te steken met de verschillende switches er op, zodat mensen die de aanschaf van een bord overwegen eerst de verschillende switches kunnen proberen...een mechanisch toetsenbord is nu eenmaal veel meer aan persoonlijke smaak onderheven dan bijvoorbeeld een videokaart of monitor en het is toch een redelijke investering voor de meeste mensen. Op andere fora word dit al gedaan, daar hebben ze gewoon een setje wat steeds rondgestuurd word. Op die manier kan je voor een paar eurotjes verzendkosten jezelf een boel ellende besparen omdat je de kans op een miskoop minimaliseert. Zelf heb ik helaas twee linkerhanden zodra het iets ingewikkelder wordt dan een PCtje in elkaar draaien...
Ghosting zoals het daar wordt uitgelegd heeft alles te maken met NKRO. NKRO staat voor 'N-KeyRollOver', waar met de 'N' oneindig wordt bedoeld. Omdat het toetsenbord eender welke hoeveelheid toetsaanslagen tegelijk kan verwerken kan je dus nooit met deze vorm van ghosting te maken krijgen.ChojinZ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:48:
[...]
Dat is ghosting en heeft volgens mij niets te maken met keyrollover. But... correct me if im wrong!![]()
Echte ghosting is wanneer je bijvoorbeeld met hoge snelheid 5x achter elkaar een letter zou indrukken en er maar 3 of 4 keer die letter op je beeld verschijnt. Ook dit kan funest zijn voor gaming, bij sommige games moet je er van op aan kunnen dat het toetsenbord ook daadwerkelijk registreert wat jij ingeeft. Gelukkig hebben de meeste moderne toetsenborden hier in de praktijk bijna geen last van.
[ Voor 20% gewijzigd door Cronax op 11-02-2013 16:57 ]
De simulatie is dat ze vaak als meerdere toetsenborden geregistreerd staan in Windows. Backlighting vind ik ideaal. Een zwart toetsenbord in het donker is praktisch onleesbaar, vooral doordat je door de monitor overbelicht wordt. Nee, ik wil echt niet meer zonder. Omdat ik nachtblind ben, helpen die lampies ook.Cronax schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:52:
[...]
Dit. Vergeet niet dat volledige NKRO over USB onmogelijk is. Er zijn borden die het redelijk simuleren maar dat is daar is extra hardware voor nodig. De meeste moederborden hebben tegenwoordig gewoon nog steeds een PS/2 aansluiting dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Backlighting klinkt leuk maar tenzij je geen enkele lichtbron bij je PC hebt en niet blind kan typen zal je het in de praktijk niet snel missen.
Persoonlijk vertrouw ik MS niet zo als het gaat om technische info. Daarnaast staat er in de Overclockers.net mechanical keyboard guide bij ghosting in Miscellaneous Resources valt toch wel degelijk te lezen dat ghosting zorgt voor 6KRO en dat de beste, maar duurste manier om dit op te lossen het lossen zetten van elke switch is, waardoor je dus NKRO "veroorzaakt". Oftewel, de enige goede manier om van ghosting af te komen is door NKRO.ChojinZ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:48:
[...]
Dat is ghosting en heeft volgens mij niets te maken met keyrollover. But... correct me if im wrong!![]()
Ik wou dat dit zo was, maar er zijn op het moment maar weinig TKL op de markt en diegene die er zijn zijn meestal TKL van duurdere modellen waardoor het dus goedkoper is om een iets minder luxe full model te nemen een aangezien ik geen fancy dingen hoef zoals macro keys of backlight wil ik eigenlijk ook gewoon een basic versie.Cronax schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:52:
Hetzelfde geld vervolgens voor de 'tenkeyless' borden, zelf gebruik ik de betreffende toetsen vrij veel maar voor de meeste mensen zijn ze gewoon overbodig. Dit spaart iets in de kosten maar geeft ook vooral meer ruimte op je bureau.
Wat we ook zouden kunnen doen is een sample kit te bestellen waarmee je rustig kunt proberen. Het is inderdaad geen volledig toetsenbord, maar dat vergt wat gesoldeer en een X aantal switches (bijvoorbeeld 26 voor alle letters) waarbij zo'n sample kit de makkelijkste manier is om aan die switches te komen, maar dan betaal je dus 4 euro per 4, wat dus neer komt op 28 euro + een donor tobo om het in te zetten, wat mij net iets te veel geld is om zomaar te investeren.Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien is er al iets dergelijks, maar misschien is het een idee om een 'proefsetje' in elkaar te steken met de verschillende switches er op, zodat mensen die de aanschaf van een bord overwegen eerst de verschillende switches kunnen proberen...een mechanisch toetsenbord is nu eenmaal veel meer aan persoonlijke smaak onderheven dan bijvoorbeeld een videokaart of monitor en het is toch een redelijke investering voor de meeste mensen. Op andere fora word dit al gedaan, daar hebben ze gewoon een setje wat steeds rondgestuurd word. Op die manier kan je voor een paar eurotjes verzendkosten jezelf een boel ellende besparen omdat je de kans op een miskoop minimaliseert. Zelf heb ik helaas twee linkerhanden zodra het iets ingewikkelder wordt dan een PCtje in elkaar draaien...
Opzich ben ik wel te porren om 1 of 2 sample setjes te bestellen en ze vervolgens via V&A oid beschikbaar te stellen als ik eruit ben welke ik wil. Meer zou beter zijn voor het vinger gevoel om 5 toetsen achter elkaar aan te slaan, maar dan kom je waarschijnlijk weer met de douane in aanraking, bij 2 setjes zit je met shipping precies onder de 20 euro.
[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 11-02-2013 17:21 ]
Uit jouw stukje:Gropah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:13:
[...]
Persoonlijk vertrouw ik MS niet zo als het gaat om technische info. Daarnaast staat er in de Overclockers.net mechanical keyboard guide bij ghosting in Miscellaneous Resources valt toch wel degelijk te lezen dat ghosting zorgt voor 6KRO en dat de beste, maar duurste manier om dit op te lossen het lossen zetten van elke switch is, waardoor je dus NKRO "veroorzaakt". Oftewel, de enige goede manier om van ghosting af te komen is door NKRO.
There are two methods used to prevent ghosting. The first and cheaper option is for the controller to block that third keypress that causes the ghost key. So after pressing A and D, it ignores both B and C because pressing either one will cause the other to ghost. This gives this board 2-key rollover, because only 2 keys can be pressed at once.
Hieruit haal ik dat het wel degelijk mogelijk is om 2kro (of in mijn voorbeeld 6) te hebben ZONDER ghosting.
Sterker nog: in bovenstaande voorbeeld wordt het toetsenbord express beperkt tot 2kro om ghosting te voorkomen.
[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 11-02-2013 17:25 ]
Hij blokkeert hem. Stel het linkerpijltje en het pijltje naar boven zijn aan en ik druk naar onderen in. Normaal zou er nu ghosting optreden (rare effecten en random indrukken van die toetsen) however het toetsenbord blokkeert het omdat het de goedkope oplossing heeft. Ik kan nu geen powerdrift doen. Met de dure oplossing, welke NKRO heet, zou het signaal nog wel door gaan. Ik kan powerdriften.ChojinZ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:24:
[...]
Uit jouw stukje:
There are two methods used to prevent ghosting. The first and cheaper option is for the controller to block that third keypress that causes the ghost key. So after pressing A and D, it ignores both B and C because pressing either one will cause the other to ghost. This gives this board 2-key rollover, because only 2 keys can be pressed at once.
Hieruit haal ik dat het wel degelijk mogelijk is om 2kro (of in mijn voorbeeld 6) te hebben ZONDER ghosting.
Beestje bij het naampje noemen is niet mijn sterkste punt, maar het resultaat is wel hetzelfde. NKRO gaat niet zozeer om meer dan 6 verschillende keys tegelijk, maar om bepaalde toetsencombinatie's tegelijk.
Ow, ik snap je punt ook wel. Jij wil gewoon een tobo wat niet ghost. En dus ga je voor NKRO, just to be shure.Gropah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:27:
[...]
Hij blokkeert hem. Stel het linkerpijltje en het pijltje naar boven zijn aan en ik druk naar onderen in. Normaal zou er nu ghosting optreden (rare effecten en random indrukken van die toetsen) however het toetsenbord blokkeert het omdat het de goedkope oplossing heeft. Ik kan nu geen powerdrift doen. Met de dure oplossing, welke NKRO heet, zou het signaal nog wel door gaan. Ik kan powerdriften.
Beestje bij het naampje noemen is niet mijn sterkste punt, maar het resultaat is wel hetzelfde. NKRO gaat niet zozeer om meer dan 6 verschillende keys tegelijk, maar om bepaalde toetsencombinatie's tegelijk.
Leuke ghosting test:
Houdt beide shift toetsen ingedrukt en tik vervolgens de volgende zin in:
the quick brown fox jumps over the lazy dog
Op mijn G15 krijg ik het volgende resultaat:
THEQCKBRWFXJVERTHELAZYG

Tx, allemaal voor jullie reacties. Waar zou je de verschillende typen switches kunnen uitproberen?
Hmmz:
HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG
Niet echt goed, maar in ieder geval beter dan de G15
Niet slecht voor een 12 jaar oud tobo met what seems to be white alps
@kridri lees mijn bevindingen van eerder vandaag bij de mediamarkt en de daaropvolgende discussie
Niet echt goed, maar in ieder geval beter dan de G15
@kridri lees mijn bevindingen van eerder vandaag bij de mediamarkt en de daaropvolgende discussie
Je eerste alinea klopt. Maar dat wil niet zeggen dat je NKRO nodig hebt om ghosting te voorkomen. Ook een 6KRO tobo kan ghosting vrij zijn. Zie mijn vorige postCronax schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:52:
[...]
Ghosting zoals het daar wordt uitgelegd heeft alles te maken met NKRO. NKRO staat voor 'N-KeyRollOver', waar met de 'N' oneindig wordt bedoeld. Omdat het toetsenbord eender welke hoeveelheid toetsaanslagen tegelijk kan verwerken kan je dus nooit met deze vorm van ghosting te maken krijgen.
Echte ghosting is wanneer je bijvoorbeeld met hoge snelheid 5x achter elkaar een letter zou indrukken en er maar 3 of 4 keer die letter op je beeld verschijnt. Ook dit kan funest zijn voor gaming, bij sommige games moet je er van op aan kunnen dat het toetsenbord ook daadwerkelijk registreert wat jij ingeeft. Gelukkig hebben de meeste moderne toetsenborden hier in de praktijk bijna geen last van.
Je 2e alinea klopt niet helemaal. Ghosting heeft namelijk vooral betrekking op toets combi's die niet werken of een verkeerde aanslag opleveren. Zie ook mijn link.
Zeker niet slecht!Gropah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:48:
Hmmz:
Niet echt goed, maar in ieder geval beter dan de G15Niet slecht voor een 12 jaar oud tobo met what seems to be white alps
Voel me overigens wel genaaid met die G15. Betaal je meer dan 100 euro, krijg je alsnog een gaar toetsenbord.

Nee, voor mijn geen Logitech meer (ook geen mechanische)...
als je goed kijkt zie je in de dropdown menu blauwe ledSenor Sjon schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:58:
[...]
Je linkt de variant zonder verlichting.
Dit is de variant met: http://www.mechanicalkeyb...toetsenborden/dk9008-s2/1
Enig nadeel is dat de tweakers iets te fanatiek besteld hebben, want ik zie uitverkocht staan bij de browns met witte of blauwe LED. Wellicht is er weer wat onderweg, dus een mailtje kan geen kwaad.
Importeren via andere kanalen gaat echt niet goedkoper dan deze leverancier, tenzij je zwijnt met de douane, maar daar zou ik niet op rekenen. Ik heb er vorige week al een hele studie aan gewijd aan diverse leveranciers. Wil je meer keuze in kleuren, dan kan je nog kijken bij http://global.pchome.com....le_show&SR_NO=SBAE0W&tm=e
Backlight is wel degelijk een stuk duurder. Als je bijvoorbeeld het 'basic' model Ducky neemt zit je redelijk voor een dubbeltje op de eerste rang. Wil je de versie met achtergrondverlichting ben je fors meer kwijt.RoaDHouse schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:39:
[...]
Beetje onzin verhaal, backlight is in de meeste gevallen niet veel duurder en soms al helemaal niet (ja 2 euro ofzo.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om alle types te proberen, ik ook nietkan je me uitleggen waarom de browns zo goed als waardeloos zijn voor gamen en typen, ik heb een totaal andere ervaring mee.
Je geeft zelf in een advertentie aan dat je wel wil ruilen met een TB met brown switches, wel beetje vreemd allemaal als je de browns nix vind.
Switches proberen heb ik bijvoorbeeld op een lanparty gedaan waar een stand met verschillende mechanische toetsenborden aanwezig was. Ik zou persoonlijk nooit een type switch kopen die ik niet geprobeerd heb. Desnoods ga ik bij een Tweaker langs
Wat betreft het laatste lees je absoluut mijn advertentie niet goed. Ik wil by far het liefst een tenkeyless toetsenbord met MX Blue. Na een maand zonder reacties heb ik Brown er als mogelijkheid bijgezet maar dit geniet zeker niet de voorkeur omdat de mijn inziens matige tactile feedback de typ-ervaring een stuk minder maakt. Het probleem is echter dat mijn BlackWidow simpelweg teveel ruimte op mijn bureau inneemt (studentenkamer) en ik dus wel naar een kleiner bordje moet. Lineaire (Red, Black) switches zijn voor mijn werk (waarbij ik veel typ) simpelweg geen optie. Dat neemt niet weg dat in mijn LAN-tas standaard een 6Gv2 Red Edition aanwezig is omdat ik tactile feedback juist weer geen succes voor gamen vind.
Mijn G15v1 had daar geen moeite mee. Staat me wel iets bij dat Logitech tussen v1 en v2 wel een verandering gemaakt heeft op dit vlakChojinZ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:43:
[...]
Ow, ik snap je punt ook wel. Jij wil gewoon een tobo wat niet ghost. En dus ga je voor NKRO, just to be shure.![]()
Leuke ghosting test:
Houdt beide shift toetsen ingedrukt en tik vervolgens de volgende zin in:
the quick brown fox jumps over the lazy dog
Op mijn G15 krijg ik het volgende resultaat:
THEQCKBRWFXJVERTHELAZYG
Heb het gelezen. Zit overmorgen in a'pen ga daar eens binnen en hopelijk mag ik ze eens proberen en ander maar eens een LAN bezoeken.Gropah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:48:
Hmmz:
Niet echt goed, maar in ieder geval beter dan de G15Niet slecht voor een 12 jaar oud tobo met what seems to be white alps
[ Voor 3% gewijzigd door Kridri op 11-02-2013 18:33 ]
THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
bij mij werkt ie
bij mij werkt ie
Bij mij ook.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dreamhack is een aanrader, heb nog nooit ergens dusdanig veel mechanische toetsenborden bij elkaar gezienKridri schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:30:
[...]
Heb het gelezen. Zit overmorgen in a'pen ga daar eens binnen en hopelijk mag ik ze eens proberen en ander maar eens een LAN bezoeken.
Mijn G15v1 doet die dubbele shift test ook foutloos inderdaad... Heb je een G15v2 of is er wellicht iets anders aan de hand bij jou? Ik zou nog heel even wachten met Logitech hier voor aan het kruis te nagelen.
Gamertag: FinrazielNL
En de G15v1 zit bij mij gewoon op de USB. Zes-zeven jaar geleden waren Logitechs ook beter dan nu 
* Señor Sjon aait zijn MX Revolution.
Helaas wordt die muis niet meer gemaakt.
* Señor Sjon aait zijn MX Revolution.
Helaas wordt die muis niet meer gemaakt.
THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
Het werkt, maar ja ik type met 2 vingers en doe er ongeveer 10 seconden over
dus voor mij maakt het niet zoveel uit.
Het werkt, maar ja ik type met 2 vingers en doe er ongeveer 10 seconden over
Ik heb de G15v2 (oranje display) en als je googled dan kom je best veel klachten over ghosting tegen:finraziel schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:53:
Mijn G15v1 doet die dubbele shift test ook foutloos inderdaad... Heb je een G15v2 of is er wellicht iets anders aan de hand bij jou? Ik zou nog heel even wachten met Logitech hier voor aan het kruis te nagelen.
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Dus.... toestemming om Logitech aan het kruis te nagelen?
Mensen ervaring met de Steelseries 7G? Wil ook graag een mechanisch toetsenbord, ik heb nu een Steelseries SHIFT en een Logitech G110, maar die zijn aan vervanging toe..
Wat me wel bevalt aan de 7G zijn de USB poorten en de 3.5mm audio/mic jack.. aangezien ik bij mijn SHIFT deze ook gebruik voor mijn muis en headset..
Maar de prijs ligt erg hoog van de G7, daarom vraag ik even naar ervaringen met dit bordje
Wat me wel bevalt aan de 7G zijn de USB poorten en de 3.5mm audio/mic jack.. aangezien ik bij mijn SHIFT deze ook gebruik voor mijn muis en headset..
Maar de prijs ligt erg hoog van de G7, daarom vraag ik even naar ervaringen met dit bordje
Ik heb zelf geen ervaring met dit bord, maar ik weet dat hij in de officiële Fnatic shop extreem goedkoop is (€45). http://www.fnatic.com/sho...elseries-7g-us-64022.htmlJordyPSC schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:00:
Mensen ervaring met de Steelseries 7G? Wil ook graag een mechanisch toetsenbord, ik heb nu een Steelseries SHIFT en een Logitech G110, maar die zijn aan vervanging toe..
Nu heb ik geen ervaring met de Fnatic shop (qua verzending etc), maar volgens mij is dit 1/3 van de prijs in Nederlandse winkels, dus zeker de moeite van het proberen waard.
Inclusief shipping €73, behoorlijk goede prijs!FrankPC schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:13:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met dit bord, maar ik weet dat hij in de officiële Fnatic shop extreem goedkoop is (€45). http://www.fnatic.com/sho...elseries-7g-us-64022.html
Nu heb ik geen ervaring met de Fnatic shop (qua verzending etc), maar volgens mij is dit 1/3 van de prijs in Nederlandse winkels, dus zeker de moeite van het proberen waard.
€40 minder dan in de pricewatch pricewatch: Steelseries 7G
[ Voor 10% gewijzigd door DeadKennedy op 12-02-2013 18:43 ]
WEBN & chill (@IBKR)
Heb je met shipping wel rekening gehouden met 21% btw en 20 euro dounaheffing omdat het uit het buitenland komt?
Leuke prijs inderdaad. Soms gaan SteelSeries bordjes op de één of andere manier echt voor een prikkie weg. Mijn 6Gv2 Red Edition was op Dreamhack omgerekend maar 35 euro (299 Zweedse kronen). Hier ligt het wel wat lastiger omdat je zoals gezegd nog een factuur van de douane kunt krijgen.
Heeft er al iemand bericht van MKH?
Ik ben namelijk aangestoken met het "virus" en ben opzoek naar een Ducky Shine 2 met Brown switches
Ik ben namelijk aangestoken met het "virus" en ben opzoek naar een Ducky Shine 2 met Brown switches
Dit topic is gesloten.