Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Liefst niet via ebay o.i.d., aangezien er veel problemen zijn met de backlighting is de kans groot dat ik terug moet naar de winkel voor garantie.
Je bent niet de enige met het probleem, blijkt erg moeilijk te zijn! Veel leveranciers sturen niet op naar NL met ansi.. Wens je erg veel succes en laat het hier weten als je iets 'betrouwbaars' vindt!Bastynasterd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:35:
Weet er iemand waar er een G710+ te koop is met een ANSI layout?
Liefst niet via ebay o.i.d., aangezien er veel problemen zijn met de backlighting is de kans groot dat ik terug moet naar de winkel voor garantie.
In de VS. Logitech is te koppig om ze hier te leveren.Bastynasterd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:35:
Weet er iemand waar er een G710+ te koop is met een ANSI layout?
Logitech G710+ á € 126,00 incl. verzending. (2 a 3 dagen)
Deze leveren gewoon de goede lay-out, heb even moeten zoeken maar gevonden.
Garantie kan gewoon lopen via Logitech als er problemen zijn met de backlight, gewoon retour als DOA.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Helaas. Inklaringskosten zijn een vast bedrag: € 13,00 resp € 17,50, wat voor pakketjes die net boven de € 22 grens zitten erg onvoordelig uitpakt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:42:
[...]
Lijkt me niet dat je inklaringskosten moet betalen voor de kosten van het product + verzendkosten, maar alleen over de kosten van het product en die zitten onder de 22 euro.
Van de postnl website:
Let op: vanaf 1 januari 2013 worden de inklaringskosten verhoogd met € 0,50. Dit betekent dat vanaf 1 januari 2013 de inklaringskosten voor EMS zendingen € 17,50 en de inklaringskosten voor overige postzendingen € 13,00 bedragen.
Heel jammer dit van Filco, ik ga na het weekend even verder testen. Hopelijk kan ik hem RMA'en..
[ Voor 5% gewijzigd door C0nscious op 25-01-2013 18:19 ]
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
wwat een beest he, alleen moet ik er wel erg aan wennen. de toetsen staan hoger (dus als je van de X naar de E toets wilt bijvoorbeeld, schep je eerst met je vinger tegen de D aan waarmee je die ook weer indrukt) en verder van elkaar af t.o.v. mijn vorige toetsenbord (die ik letterlijk had gered van de sloop). hier en daar een tikfout, en ik kan niet meer blind typen. maar dat went vanzelf wel. het is wel een wereld van verschil.
de toetsen gaan heerlijk snel omhoog.
ik krijg wel een beetje zweethanden van de polssteun, dus ik ga someteen maar eens proberen zonder.
alleen vind ik 1 ding jammer, de backlight zit alleen aan de bovenkant van de toets. dus op de /? knop / verlicht wel, maar niet de ? die eronder staat.
hetzelfde is met de haakjes e.d.
en de nederlandse layout, ik vind het niet erg. ik ben ook de standaard lay-out gewent, maar dit valt reuze mee. de enter gebruik ik niet op de lange deel, maar meer met mijn pink aan de rechter zijkant dus de hoge enter maakt me niet veel uit. de \ key naast de shift is ook geen ramp vanwege hetzelfde verhaal bij de enter.
het is wel meer een toestenbord voor mensen die met 10 vingers typen, want ik merk nu aan mezelf dat ik graag de pink aan mijn linkerhand om de rand van het toetsenbord heen wil leggen wat nu niet kan vanwege de macro keys. maar dan leer ik misschien ook eens met 10 vingers typen.
en de achtergrond verlichting kan wel eens storend zijn. ik krijg er hoofdpijn van als hij vol aan staat en onderin mijn oog zit te schijnen terwijl ik mijn ogen beweeg. dat is redelijk afleidend, dus ik raad het niet aan om hem voluit te zetten.
sorry voor het lange verhaal, maar ik moet mijn ramplank toch een keer uittesten
ik weet btw niet of ik nu al sneller typ, maar ik wen er al wel snel aan
enige vragen, roep maar
edit: ik ben ook niet heel erg gecharmeerd van de mx brown switches. ze voelen wat schuur-achtig/stroef aan als je ze naar beneden drukt (voor namelijk bij het tactile gedeelte) dus mijn volgende word denk ik een red. en ik bottom ook alles dus ik merk het niet enorm dat er zon "bump" in zit.
[ Voor 15% gewijzigd door Fordox op 25-01-2013 18:45 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
En geen PS/2 aansluiting (alhoewel dat niet echt een must is heb ik zo het idee)
Daar zijn gewoon converters voor toch?Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:01:
[...]
En geen PS/2 aansluiting (alhoewel dat niet echt een must is heb ik zo het idee)
edit: typo
[ Voor 5% gewijzigd door UniPer op 25-01-2013 22:05 ]
Verwijderd
Dan heb ik gewoon geluk gehad met mijn HHKB2 want daar hadden ze 19 dollar op de verpakking staan (zelfs op de pakbon aan de buitenkant), en ik heb niets hoeven te betalen.downtime schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:09:
[...]
Helaas. Inklaringskosten zijn een vast bedrag: € 13,00 resp € 17,50, wat voor pakketjes die net boven de € 22 grens zitten erg onvoordelig uitpakt.
Van de postnl website:
[...]
de scroll weel voor volume up en volume down heeft wat delay. dus als je de heletijd daarmee zit te spelen, zit ie een halve minuut nadat je klaar bent nog steeds de volume aan te passen.
ik ga wel een keer een review plaatsen.
Nadat je een hele tijd daarmee zit te spelen? Euhmm...het doel van de volume knop is volgens mij toch echtFordox schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:24:
ik heb wel 1 nadeel gevonden aan de G710+.
de scroll weel voor volume up en volume down heeft wat delay. dus als je de heletijd daarmee zit te spelen, zit ie een halve minuut nadat je klaar bent nog steeds de volume aan te passen.
ik ga wel een keer een review plaatsen.
dat als je het geluid wilt aanpassen je het wiel draait en wacht tot de aanpassing is verwerkt?
Althans met delay verwacht ik niet dat je bedoeld dat je tussendoor koffie kan halen?
Uiteraard is het frustrerend wanneer een toetsenbord van dat kaliber delay vormt op zo'n relatief simpele functie,
maar toch...echt een nadeel wil ik het niet noemen..
Ze hebben ook eindelijk de G700 opgenomen in de logitech gaming software, ipv daar los setpoint voor te moeten gebruiken... geweldig, werd tijd, alleen krijgen ze het voor mekaar om het in LGS nog slechter te laten werken dan in setpoint
Anyway, sorry voor de rant
Gamertag: FinrazielNL
als je een paar keer snel achter elkaar op en neer scrollt, (in 2 seconde laten we zeggen) dan duurt het 10 seconde voordat hij ook klaar is met verwerken.UniPer schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:37:
[...]
Nadat je een hele tijd daarmee zit te spelen? Euhmm...het doel van de volume knop is volgens mij toch echt
dat als je het geluid wilt aanpassen je het wiel draait en wacht tot de aanpassing is verwerkt?![]()
Althans met delay verwacht ik niet dat je bedoeld dat je tussendoor koffie kan halen?
Uiteraard is het frustrerend wanneer een toetsenbord van dat kaliber delay vormt op zo'n relatief simpele functie,
maar toch...echt een nadeel wil ik het niet noemen..
en als je gewoon gebruik ervan maakt, dus omhoog scrollt, gaat het geluid pas omhoog als je klaar bent met de beweging.
een redelijk duidelijke f*ckt up delay dus
ach, maar heft werkt en je kan niet van elk toetsenbord zeggen dat ie media keys heeft.
ik ben nog steeds blij met dit apparaat, maar er zijn dus ook wat verbeter puntjes. hij typt telkens lekkerder weg, en ik heb der polssteun maar verwijderd.
Je moet dus gewoon 10 sec. eerder bedenken wat je met je geluid wilt, dan klopt het weerFordox schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:27:
[...]
als je een paar keer snel achter elkaar op en neer scrollt, (in 2 seconde laten we zeggen) dan duurt het 10 seconde voordat hij ook klaar is met verwerken.
en als je gewoon gebruik ervan maakt, dus omhoog scrollt, gaat het geluid pas omhoog als je klaar bent met de beweging.
een redelijk duidelijke f*ckt up delay dus
ach, maar heft werkt en je kan niet van elk toetsenbord zeggen dat ie media keys heeft.
ik ben nog steeds blij met dit apparaat, maar er zijn dus ook wat verbeter puntjes. hij typt telkens lekkerder weg, en ik heb der polssteun maar verwijderd.
Maarja...het klinkt inderdaad als een behoorlijke f*ck up, zeker voor een frabrikant als Logitech,
die zouden naar de productie van de vorige lijnen toch beter moeten kunnen lijkt me.
Goed om te horen dat je er voor de rest blij mee bent. Ik heb de order die ik had geplaatst vanuit de US
ge-cancelled omdat ik het te duur vond worden. Maar op de één of andere manier kan ik me neerleggen bij
de EU lay-out en wil ik eigenlijk toch echt gewoon de ANSI

Ik wacht wel op de K95 van corsair, is ook full mech met media keys, is wel met cherry mx red keys, maar die zullen wel niet veel verschillen met browns (ik heb browns heel even getest bij de MM, merkte het "klikje' niet echt, ik bottom de keys toch)
[ Voor 16% gewijzigd door Bastynasterd op 26-01-2013 11:18 ]
De G710+ is alleen te bestellen in de US.Bastynasterd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:16:
Ik denk dat ik de G710+ ook maar even laat voor wat ie is, echt nergens te vinden met ansi..
Ik wacht wel op de K95 van corsair, is ook full mech met media keys, is wel met cherry mx red keys, maar die zullen wel niet veel verschillen met browns (ik heb browns heel even getest bij de MM, merkte het "klikje' niet echt, ik bottom de keys toch)
Dan kost het totaal rond de 160 euro incl. inklarings/douane kosten.
Ben ik helemaal met je eens. Ik ben net overgestapt van een CMStorm Trigger met browns naar een Gigabyte Aivia Osmium met reds. Nadeel daarvan vind ik alleen dat de polssteun asymetrisch is en dus aan de korte kant bij het nummerieke gedeelte. Een trigger met reds werd me nu te prijzig om te importeren.Fordox schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:18:
edit: ik ben ook niet heel erg gecharmeerd van de mx brown switches. ze voelen wat schuur-achtig/stroef aan als je ze naar beneden drukt (voor namelijk bij het tactile gedeelte) dus mijn volgende word denk ik een red. en ik bottom ook alles dus ik merk het niet enorm dat er zon "bump" in zit.
Leuke lamp, overigens !!
mijn volume wiel regelt het windows geluid. niet alleen die van winamp. (en ja, ik ben een fanatiek winamp gebruikerAquaSheep schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:37:
Bij mij werkt het volume scroll wiel van de G710+ zoals het moet. Totaal geen delay. Ik zie de bijvoorbeeld de volumeknop van Winamp meteen veranderen als ik scroll met het volume wiel.
ik ga nu beginnen aan een review.
en met kleine veranderingen is hij ook wel aardig snel, maar de delay is nog steeds merkbaar.
hij is up:
productreview: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard review door Fordox
[ Voor 23% gewijzigd door Fordox op 26-01-2013 19:37 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde gekocht voor 10 euro van een vriend (tweedehands) moest um wel even schoonmakenUniPer schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:57:
Ik heb zojuist hier besteld: Expansys
Logitech G710+ á € 126,00 incl. verzending. (2 a 3 dagen)
Deze leveren gewoon de goede lay-out, heb even moeten zoeken maar gevonden.
Garantie kan gewoon lopen via Logitech als er problemen zijn met de backlight, gewoon retour als DOA.
Ja, maar dan verlies je de mogelijkheid voor nkro.UniPer schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:05:
[...]
Daar zijn gewoon converters voor toch?
edit: typo
Klopt, misschien kun je dan beter naar de Qpad MK-85 kijken?Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:30:
[...]
Ja, maar dan verlies je de mogelijkheid voor nkro.
Nee, zo'n adapter werkt alleen als het toetsenbord dat ondersteund.
Voor zover ik weet werkt zo'n adapter in principe op elk toetsenbord, alleen zoals Alex ook al aangaf, verlies je de mogelijkheid voor nkro.Olaf van der Spek schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:09:
[...]
Nee, zo'n adapter werkt alleen als het toetsenbord dat ondersteund.
Verwijderd
Weet iemand waarom de Razer BlackWidow Ultimate Stealth 2013 niet verkrijgbaar is in een winkel in Nederland?
Of moet ie nog uitkomen?
Via de Razer website zou ik hem wel kunnen bestellen, maar dan betaal ik wel de hoofdprijs.
Geen dure verzending uit de states, geen invoerkosten, geen BTW.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik wil graag de MX blue of de MX brown, MX Blue krijgt de absolute voorkeur.
Ik heb gekeken en voor mij is een Tenkeyless systeem erg handig, en ik ben op het moment aan het kijken naar een Razer BlackWidow Tournament.
Welke ik ook erg leuk vind is de Ducky Shine 2 met blauwe switches.
Enige tips over welke ik het beste kan kopen?
Of heb je een idee welke ik anders zou kunnen kopen?
[ Voor 5% gewijzigd door iCupboard op 27-01-2013 23:03 ]
Dus denk dat je altijd met een extra kabel zit als je 2.0 poorten wilt (stroom he).
Maar...
het hoeft niet perse 2 kabels vanaf je toetsenbord te zijn he.
Mijn DAS bv vertakt pas aan het eind, zo heb ik bij mijn kast inderdaad 2 kabels/pluggen, maar over mijn bureau maar 1 (van de tobo).
Probleem is dat mijn laptop aan de rechterkant maar 1 USB poort heeft, nu duw ik daar dus zo een splittertje in (wat dus gewoon USB 1.1 poorten zijn) en daarin zitten mijn muis en mijn tobo, als ik dat in 1 kan combineren zou dat fijn zijn, maar als ik dan 2 kabels hebt gaat dat niet werken vrees ikNeutraleTeun schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:57:
De G15 is een enkele kabel, maar heeft dan ook maar 1.1 usb poorten.
Dus denk dat je altijd met een extra kabel zit als je 2.0 poorten wilt (stroom he).
Maar...
het hoeft niet perse 2 kabels vanaf je toetsenbord te zijn he.
Mijn DAS bv vertakt pas aan het eind, zo heb ik bij mijn kast inderdaad 2 kabels/pluggen, maar over mijn bureau maar 1 (van de tobo).

Grote kans dat de Mk-80 dezelfde kabel heeft.
[ Voor 52% gewijzigd door MegaTronics op 28-01-2013 12:30 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
grote kans dat dat het wordt, ik had het alleen graag in mn toetsenbord gecombineerd zodat ik niet een ontzettende kabelzooi krijg.CapTVK schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:21:
Makkelijkst is omgewoon zo'n USB mini hubje aan te schaffen. Misschien ook met een losse voeding. Dan weet je zeker dat je alles op je laptop kan inprikken.
Vandaag toevallig gekocht... Logitech G710+ P/N: 920-00387 (US-us Layout) via eBay.UniPer schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:55:
Is de G710+ (pn: 920-003887) nu echt nergens onder US-Layout te krijgen?
Zelfs Ebay en Amazon kunnen dit artikel niet naar NL shippen. Hoe is dit mogelijk?
Er moet toch ergens een bedrijf zijn wat dit wel kan?
Had er één gevonden echter rekende deze $110,- aan shipping kosten..
Iemand die een adresje heeft gevonden?
Keyboard: US $146,98
Shipping (International): US $62,99
Target PC heet de Reseller waar ik hem heb besteld (Klik).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Nou die zet je lekker af met die verzendkosten.Da_maniaC schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:01:
[...]
Vandaag toevallig gekocht... Logitech G710+ P/N: 920-00387 (US-us Layout) via eBay.
Keyboard: US $146,98
Shipping (International): US $62,99
Target PC heet de Reseller waar ik hem heb besteld (Klik).

Boeit me niet... Ik heb binnekort een G710+ met US lay-out.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:06:
[...]
Nou die zet je lekker af met die verzendkosten.En met een beetje mazzel krijg je de douane er ook nog eens overheen.
Of ik daar nu 145 EUR. of 175 EUR. Voor betaal zal me een worst wezen.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Lijkt me niet meer dan normaal tarief voor UPS of FedEx shipping vanaf de US hoor.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:06:
[...]
Nou die zet je lekker af met die verzendkosten.En met een beetje mazzel krijg je de douane er ook nog eens overheen.
De meeste Tech sites in US waar ik heb gekeken rekenen ook allemaal zoiets.
Persoonlijk vind ik dat veels te veel voor dat bord. Kheb em toevallig afgelopen weekend in mijn handen gehad en ik vond de bouw kwaliteit, voor dat geld, maar matig. Het plastic voelde goedkoop aan en ik had niet het idee dat ik een keyboard van meer dan 100 euro in mijn handen had.Da_maniaC schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:13:
[...]
Boeit me niet... Ik heb binnekort een G710+ met US lay-out.
Qua bouwkwaliteit vond ik het vergelijkbaar met de 6v2 van steelseries.
Ik weet niet of je het bordje in je handen hebt gehad maar als je de kans krijgt zou ik em zeker testen. Het zou zonden zijn als je zoveel geld uitgeeft wat mogelijk niet aan je verwachtingen voldoet.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
van €22 tot €150 geen douane-kosten maar wel Omzetbelasting en InklaringskostenDa_maniaC schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:13:
Boeit me niet... Ik heb binnekort een G710+ met US lay-out.
Boven de €150 ook nog eens douane-kosten.
$210,- is ~€156,- Verzendkosten worden meegerekend bij het bepalen hiervan, erg vervelend. Ik heb echter geen idee hoeveel de douane kosten zullen zijn. Was bij mijn ducky (Tot $138) €39 wat ik aan de bezorger moest betalen. Ik hoop dat het meevalt voor je...
Ik krijg binnenkort mijn eerste bestelling uit de VS waar ik geen omzet+inklaring over hoef te betalen! Een setje witte keycaps voor mijn Ducky voor €18,- incl shipping.
Ik had laatst mijn space bar en enter key moeten versturen, en toen kreeg ik een nieuw keyboard. Daarna heb ik bij WASDKeyboards.com een enter key en een space bar gekocht, maar de space bar is te groot. Bij mij zit namelijk ook nog een Fn key onder aan de rij.
Volgens mij moet de maat 1x6 units zijn, de Razer Blackwidow zou dezelfde maat moeten hebben.
WASD en QWER keys verkopen beide geen space bar in die maat. Iemand een idee?
Ik heb nog een mooi querty toetsenbord te koop met MX Cherry Black switches.
V&A aangeboden: Steelseries 6G
[ Voor 10% gewijzigd door hdtracer op 29-01-2013 16:51 ]
Mailtje naar de fabrikant zelf? Soms wil een over-de-top/slijm slijm mailtje wonderen doen.FPSMelvin schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:27:
Weet toevallig iemand een site waar je bijv. een kleinere space bar kan krijgen?
Ik had laatst mijn space bar en enter key moeten versturen, en toen kreeg ik een nieuw keyboard. Daarna heb ik bij WASDKeyboards.com een enter key en een space bar gekocht, maar de space bar is te groot. Bij mij zit namelijk ook nog een Fn key onder aan de rij.
Volgens mij moet de maat 1x6 units zijn, de Razer Blackwidow zou dezelfde maat moeten hebben.
WASD en QWER keys verkopen beide geen space bar in die maat. Iemand een idee?
Welk Tobo heb je?
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Net e-mail naar hun verzonden. Ik heb de Das Keyboard Professional Tactile Soft. Het toetsenbord met alle toetsen bevalt me erg goedChojinZ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:02:
[...]
Mailtje naar de fabrikant zelf? Soms wil een over-de-top/slijm slijm mailtje wonderen doen.
Welk Tobo heb je?
[ Voor 44% gewijzigd door Milan93 op 29-01-2013 18:53 ]
Hoeveel was je kwijt, alle kosten (douane, inklaringskosten, belasting, shipping, etc etc) bij elkaar? En zo'n Choc Mini is toch een 75% lay-out, als ik me niet vergis?Milan93 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:49:
Eergisteren een Noppoo Choc mini besteld vanuit China, met red switches! Heb nu een 6gv2 maar de zwarte switches die hier in zitten bevallen me niet echt..
98$ in totaal, heb 'm nog niet binnen dus weet niet wat de kosten gaan worden, we zullen zien! en je laatste vraag kan ik helaas niet antwoorden omdat ik dit niet weetFrankPC schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:02:
[...]
Hoeveel was je kwijt, alle kosten (douane, inklaringskosten, belasting, shipping, etc etc) bij elkaar? En zo'n Choc Mini is toch een 75% lay-out, als ik me niet vergis?
edit; ik kan hem tracken met flytexpress, geen idee wat dit is kan er niks over vinden over ervaringen in nl
ik heb niets hoeven betalen! nu genieten van mx cherry red
[ Voor 15% gewijzigd door Milan93 op 01-02-2013 15:43 ]
Ik ben op zoek naar een toestenbord. Ik heb de volgende wensen:
budget ongeveer 30 a 40 euro
een plankje waar je je polsen op kunt leggen.
Wordt niet echt gebruikt voor spelletjes.
Een paar extra knoppen is handig maar niet noodzakelijk.
Hoeft geen verlichting of dat soort onzin op te zitten.
Nu is mijn oog gevallen op de volgende toestenborden:
Lenovo Preferred Pro USB Keyboard- Dutch
Sharkoon Skiller (misscien iets te goedkoop om goed te zijn.
Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Hij heeft wel een rare vorm maar misschien typt dit wel beter)
of is het allemaal niets en moet ik meer budget vrij maken?
[ Voor 3% gewijzigd door Zomaar iemand op 30-01-2013 01:47 ]
ik zou zeggen denk even na of je 80-100 euro over hebt voor een mechanisch toetsenbord, zo niet koop dan een goedkoop membrane bordje.
als een palm rest zo belangrijk voor je is kan je naar de steelseries 7G of de corsair K90 kijken, of gewoon een losse palm rest kopen.
Ik heb de term mechanisch misschien verkeerd begrepen, dacht dat dit een toetsenbord was met knoppen en dan een niet mechanisch toestenbord een soort touch screen was.
Waar koop je zoiets?JMaarse schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 01:53:
of gewoon een losse palm rest kopen.
http://www.mechanicalkeyboards.nl/accessoires/1 bijvoorbeeld
[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-01-2013 12:05 ]
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Oei, verzenden kost 2x zoveel als het schuimpje zelf. Jammer want dat is nou precies wat ik zoek.
[ Voor 7% gewijzigd door smallblock op 30-01-2013 12:33 ]
Leuke lamp, overigens !!
Leuke lamp, overigens !!
Dan zal dat vast door de tweakers komen diesmallblock schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:12:
Die van kensington zijn te hoog, te smal en schijnen verschrikkelijk te stinken.
[stereotype] 's zomers te lang in een zweterig hokje blijven typen i.p.v. naar buiten te gaan [./]
want ik heb hier nergens last van.
De CM Storm Quickfire Rapid is in de Benelux (en in heel Europa naar mijn weten) alleen te verkrijgen met Black of Red switches. Op Ebay kan ik een CM Storm Quickfire Rapid met Blue switches krijgen voor 95 euro inclusief verzendkosten (echter exclusief douane, belasting, etc.). De garantieperiode bedraagt twee jaar, echter via CM USA en dus via de verkoper zelf. Dit lijkt mij geen goed idee qua tijd en geld van het terugsturen.
De Razer BlackWidow 2013 Tournament Edition voldoet aan mijn eisen (Tenkeyless en Blue switch) en kost 80 euro inclusief verzendkosten in Nederland. Op de Amerikaanse Amazon zijn over de 200 user reviews te vinden, echter zegt de ene helft dat het toetsenbord fantastisch is, de andere helft zegt dat sommige toetsen het al na enkele dagen/weken niet doen. Verder zijn er weinig andere reviews te vinden.
Mijn vraag is of iemand hier op het forum ervaring heeft met de Razer BlackWidow 2013 Tournament Edition?
Wat gaat er precies kapot aan de toetsen? De switches lijkt mij sterk want die zijn van Cherry en dus van goede kwaliteit. Dan blijven de keycaps over. Maar wat zou daar stuk aan kunnen gaan?Patryk schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:53:
Op de Amerikaanse Amazon zijn over de 200 user reviews te vinden, echter zegt de ene helft dat het toetsenbord fantastisch is, de andere helft zegt dat sommige toetsen het al na enkele dagen/weken niet doen. Verder zijn er weinig andere reviews te vinden.
Overigens zijn er zat reviews over dit tobo te vinden. FF wat beter googlen dus.
schopje de goede richting op:
http://www.custompcreview...ng-keyboard-review/16647/
http://www.geek.com/artic...anical-keyboard-20120917/
Bijvoorbeeld dat de toetsen meerdere aanslagen registreren bij één aanslag.ChojinZ schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:26:
[...]
Wat gaat er precies kapot aan de toetsen? De switches lijkt mij sterk want die zijn van Cherry en dus van goede kwaliteit. Dan blijven de keycaps over. Maar wat zou daar stuk aan kunnen gaan?
Overigens zijn er zat reviews over dit tobo te vinden. FF wat beter googlen dus.![]()
schopje de goede richting op:
http://www.custompcreview...ng-keyboard-review/16647/
http://www.geek.com/artic...anical-keyboard-20120917/
En de volgende keer 'ff' beter kijken, dat is de Blackwidow Ultimate, niet de Tournament Edition
Allebei full mechanical.
Waarom zouden ze hun primaire bouwopstelling wijzigen voor elk nieuw bord?
Beetje het wiel opnieuw uitvinden.
http://www.vendio.com/sto...ighting-mech/lid=33683435markybee schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:12:
Weet iemand of er TKL Keyboards bestaan zoals Noppoo choc mini met led backlight en USB hub?
zonder usb hub weliswaar, mét ga je niet zo snel vinden ben ik bang.
Het kan zijn dat de bouwopstelling hetzelfde is, maar het kan ook zijn dat de Ultimate weinig/geen of andere problemen heeft dan de Tournament Edition.NeutraleTeun schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:53:
Mag je van zo'n serie niet verwachten dat ze "hetzelfde" zijn?
Allebei full mechanical.
Waarom zouden ze hun primaire bouwopstelling wijzigen voor elk nieuw bord?
Beetje het wiel opnieuw uitvinden.
Hèhè, zou best eens kunnenNeutraleTeun schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:17:
[...]
Dan zal dat vast door de tweakers komen die
[stereotype] 's zomers te lang in een zweterig hokje blijven typen i.p.v. naar buiten te gaan [./]
want ik heb hier nergens last van.
Voor mij zou de ideale dikte zo'n 20mm zijn en daar komt deze ver overheen.
Leuke lamp, overigens !!
Als we dan toch de USB-hub specificatie laten vallen (niet dat ik er anders een weet die in aanmerking zou komen), is er ook nog de KBT Race serie.dhs schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:53:
[...]
http://www.vendio.com/sto...ighting-mech/lid=33683435
zonder usb hub weliswaar, mét ga je niet zo snel vinden ben ik bang.
Ik weet niet of deze site betrouwbaar is, ik link deze alleen om wat mogelijkheden qua backlight en switches te laten zien!

De keycaps zijn iets gladder als dat de originele zijn, maar eigenlijk merk je daar niets van zo tijdens het typen.
Mooi! Ik zou ook graag witte keycaps (of grijs) op mijn quickfire pro willen. Maar vind het nogal duur.Com. Hunter schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:09:
Nieuwe keycaps van WASD binnen na 6 dagen, netjes optijd dus uit de VS.
[afbeelding]
De keycaps zijn iets gladder als dat de originele zijn, maar eigenlijk merk je daar niets van zo tijdens het typen.
Die O-rings zijn echt heerlijk, zou niet meer zonder willen. Typ er nou ongeveer 2 weken mee! Vooral het geluid is een zegen..Ook voor mij (headset op) maar vooral voor me vriendin
Dat is snel, ik wacht nog steeds op mijn sampler kit besteld op 20 januari.Com. Hunter schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:09:
Mijn nieuwe keycaps zijn ook binnen uit de VS. Heb ze voor de show even op mijn Razer BlackWidow gedaan omdat mijn SteelSeries 6Gv2 momenteel bij mijn moeder ligt. Uiteindelijk komen ze echter op de laatste omdat die keycaps slijten als een gek.Com. Hunter schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:09:
[afbeelding]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ja dat ziet er ook wel leuk uit, echter als ik dat hier op kantoor neer zou leggen loopt het waarschijnlijk niet god met me af!
Verwijderd
http://i.imgur.com/KzFZpaB.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 16:54 ]
Spielerei...
Verwijderd
Die zijn aardig moeilijk te vinden net als die keycaps van Click Clack (dat zijn die doodshoofden). Kosten ook belachelijk veel (soms wel meer dan 100 / 200 euro op ebay of tweedehands op geekhack).el-jorge schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:20:
Die optimus button is vet! Waar kan je die krijgen dan?
Deze staat op dit moment nog op ebay, maar in het verleden is hij weggegaan voor 100 dollar en de Cherry-variant zelfs 140 dollar.
http://www.ebay.com/itm/C...sMice&hash=item257a37d210
En hier de topre clickclacks die al zijn verkocht.
http://www.ebay.com/sch/i...=0&_sop=1&_dmd=1&_ipg=200
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 17:44 ]
Er zijn een aantal gasten op deskthority die die dingen maken. Anders bij Casemodding langspringen om rond te zoeken voor cable sleeves.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:54:
Iemand een idee waar ik mooie USB kabels kan kopen voor mijn HHKB2? Dit idee..
http://i.imgur.com/KzFZpaB.jpg
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Welke lay-out wil je?
QWERTY
Wil je met of zonder numpad?
Zou wel fijn zijn met ( ivm studie en luiheid om rekenmachine te pakken ), maar laat het geen spelbreker zijn.
Wil je backlight?
Hoeft niet, mag wel.
Welke MX Switch prefereer je?
Red, Blue of toch Brown. Ik ben wel een degelijk gamer ( non fps vooral, maar toch soms een potje CS:GO is niet mis ), maar ben toch echt vooral een typer. Tenzij jullie het er niet mee eens zijn, ik ging gewoon uit van de TS post.
Wat je is je budget?
Budget is ongeveer 80 euro, maar als het het echt waard is kan ik er vast nog wel 100 van maken.
Wil je macro toetsen?
Hmmm, zou wel fijn zijn, maar is ook echt geen must.
Doel van het keyboard?
Gewoon een beter gevoel bij het tikken!
Wat weet je al?
Om eerlijk te zijn weet ik het echt niet, ik heb hier echt 0.0 verstand van. Ik durf hier niks over te zeggen.
Voor typen; blueThomg schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 03:53:
Welke MX Switch prefereer je?
Red, Blue of toch Brown. Ik ben wel een degelijk gamer ( non fps vooral, maar toch soms een potje CS:GO is niet mis ), maar ben toch echt vooral een typer. Tenzij jullie het er niet mee eens zijn, ik ging gewoon uit van de TS post.
Voor gamen; red
Voor beide; brown
In dat geval, heb wat rondgesnuffeld op die site, dit zag er wel leuk uit en zat mooi in het budget.
http://www.wasdkeyboards....-mechanical-keyboard.html
Tot ik de verzendkosten zag. Mijn god, nee. En er zitten ook nog geen knoppen op
[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 02-02-2013 14:17 ]
"Keycaps not included." niet gelezen of begrepen?Thomg schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:11:
Tot ik de verzendkosten zag. Mijn god, nee.
Is deze niks? http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1
Of deze als je red of blue switches wil: http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden/qpad-mk-50.html
Hm, ik zoek eigenlijk naar brown.
Ziet er goed uit, is dit echt de juiste keuze? Voor ik meteen op de koop overga
Poch, toch weer 95 euro. Ik ga toch max 82 euro doen ( vraag niet waarom ).
Die tweede vind ik niet zo, hoef dat "ding" ervoor er niet bij, maakt het onnodig zwaarder en groter

[ Voor 68% gewijzigd door Thomg op 02-02-2013 14:27 ]
http://www.vendio.com/sto...ipments/item?lid=33988729
Met verzendkosten ongeveer 83 euro, wel te doen.
Wel een beetje fishy, site is in gebroken engels
[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 02-02-2013 21:56 ]
Wil je echt 13 euro besparen door uit China te bestellen? Garantie is lastiger en je loopt risico op douane / importkosten.Thomg schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:52:
Met verzendkosten ongeveer 83 euro, wel te doen.
Ja die ram-planken zijn nogal aan de dure kant. Als je het budget er niet voor hebt, zou ik gewoon even afwachten. Het is de moeite waard imoThomg schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:40:
Wat stel jij dan voor? Kan me niet voorstellen dat ik niet aan een acceptabele keyboard kan komen voor 80 euro. Het budget was oorspronkelijk 60, dus heb het al flink uitgerekt kijkende naar de prijzen...
als je pech heb betaal je daar ook inklaringskosten over heThomg schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:40:
Wat stel jij dan voor? Kan me niet voorstellen dat ik niet aan een acceptabele keyboard kan komen voor 80 euro. Het budget was oorspronkelijk 60, dus heb het al flink uitgerekt kijkende naar de prijzen...
Die van 95?
Kijk eens op nkon.nl. Daar hebben ze QPad mk-50's met reds en blues voor 72 euro excl verzenden. Schijnen best goede borden te zijn (wil binnenkort ook 1 bestellen, maar wil eigenlijk browns, dus daar ga ik nog even voor mailen) en het is een nederlandse zaak, dus ik denk wel onder de 80 euro?Thomg schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:40:
En dat terwijl ik ze heb gekocht omdat ik dacht dat het fantastisch zou combinerenVerwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:18:
Ik vind die 2 kleuren caps echt ontiegelijk lelijk op je toetsenbordsorry!
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Die Qpad MK-50 valt netjes in het budget ( net iets minder dan 80 met verzendkosten ).
Het liefst zou ik dan voor die gaan, tenzij die duckies echt een gigantische meerwaarde hebben die de 20 euro prijsverschil meer dan goedpraat.
Verzendkosten van nkon.nl zijn 5 euro. MK-50 US/INT MX Brown zijn niet (meer) beschikbaar, helaas.Gropah schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:29:
[...]
Kijk eens op nkon.nl. Daar hebben ze QPad mk-50's met reds en blues voor 72 euro excl verzenden. Schijnen best goede borden te zijn (wil binnenkort ook 1 bestellen, maar wil eigenlijk browns, dus daar ga ik nog even voor mailen) en het is een nederlandse zaak, dus ik denk wel onder de 80 euro?
Of het toetsenbord in Ede ophalen en onderweg nog 3 euro bijeen sprokkelen...Thomg schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:40:
Of je budget aanpassen aan je wensen. Een mech toetsenbord voor 60 euro is gewoon geen redelijke verwachting.
[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-02-2013 00:46 ]
Dit topic is gesloten.