• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:00:
[...]

Volgens mij heeft hij die niet gekocht, maar is het gewoon een voorbeeld :)
Het is wel een "tweetraps" zoals Filco ook heeft. Overigens wil ik die ook nog kopen, omdat deze dan (hoop ik) qua hoogte en breedte precies zijn afgestemd, maarja, dat is toch ook weer prijzig. Die Duitse tent die ook in de openingspost staat levert hem helaas niet, dus dat moet dan ook bij de Keyboardco. Eigenlijk zou ik dan gelijk zo'n Realforce willen bestellen met gelijke weging, maarja, dat gaat een beetje ver qua centjes.

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 20:09

C0nscious

Mysteryman.

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:00:
[...]

Volgens mij heeft hij die niet gekocht, maar is het gewoon een voorbeeld :)
Inderdaad gewoon een voorbeeld, zelfde layout maar dan zonder wristrest en ninja-style keycaps. Die wristrest is geloof ik iets van 40 euro exl. shipping :X

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wimmerd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:05:
er stond al duidelijk in de eerste alinea over toetsenborden dat 'high end' niet betekent dat het niet goed is voor gamen en gamen niet perse minder goed is van kwaliteit.. Als iemand enkel de titeltjes leest dan tja... :).
Als het niks zegt over kwaliteit, waarom wordt het onderscheid dan gemaakt?
Links naar toetsenborden hebben volgens mij weinig te maken met persoonlijke voorkeur ;).
Klopt, het waren gewoon algemene verbeterpuntjes. ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
C0nscious schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:49:
[...]

switches ;) Ik snap de keuze ook eigenlijk niet van CM. Ninja uitvoeringen heeft CM niet geloof ik?
http://www.dvhardware.net/article57245.html

• Wimmerd
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01-2013
Olaf van der Spek schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:01:
[...]

Als het niks zegt over kwaliteit, waarom wordt het onderscheid dan gemaakt?

[...]

Klopt, het waren gewoon algemene verbeterpuntjes. ;)
Omdat ''clean look hoge kwaliteits toetsenborden'' en ''gaming look soms hoge soms minder hoge kwaliteits toetsenborden'' geen echte mooie titels maken ;).

Het onderscheid ligt dus tussen kwaliteits borden die clean zijn, borden die op gaming gericht zijn (al dan niet met hoge kwaliteit) en de borden die in china gemaakt zijn (al dan niet met hoge kwaliteit). Nogmaals, het is maar gewoon een opdeling om mensen enigszins wegwijs te maken en algemeen richting te geven. Er staat nergens dat een gamer verplicht bij gaming-gerichte toetsenborden moet kijken...

Verwijderd

Nu we toch over OP aan het praten zijn, waarom staan de HHKB2 of de Topre Realforce er niet in? Dat zijn allebei ook bekende high-end toetsenborden die veel mensen interessant vinden.

Dat gezegd hebbende, ik geniet echt van het typen op mijn HHKB2, ik heb ook een IBM Model M thuis staan, maar het is toch wel fijn om zo'n klein toetsenbordje te hebben die ik overal mee naar toe kan hebben, en met zo'n mooie lay-out.

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Is er eigenlijk een overzichtje van alle mechanische toetsenborden waar je ook kunt filteren zoals in de Pricewatch?

• Com. Hunter
  • Laatst online: 12-05-2017
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:26:
Nu we toch over OP aan het praten zijn, waarom staan de HHKB2 of de Topre Realforce er niet in? Dat zijn allebei ook bekende high-end toetsenborden die veel mensen interessant vinden.
Ik denk vanwege de prijs. Ik vind €140 voor mijn ducky al aardig aan de prijs, maar een HHKB2 $300 + €60-€70 import tikt toch toch al wel aan een erg hoog budget.

Aan de ander kant vind iedereen het ook wel leuk om ze eens te bekijken en te vergelijken, maar ik snap dat OP het niet heeft gedaan,. Vind het een net overzichtje voor het gros van de geïnteresseerde. :)

Verwijderd

Com. Hunter schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:46:
[...]

Ik denk vanwege de prijs. Ik vind €140 voor mijn ducky al aardig aan de prijs, maar een HHKB2 $300 + €60-€70 import tikt toch toch al wel aan een erg hoog budget.

Aan de ander kant vind iedereen het ook wel leuk om ze eens te bekijken en te vergelijken, maar ik snap dat OP het niet heeft gedaan,. Vind het een net overzichtje voor het gros van de geïnteresseerde. :)
Dat vind ik niet echt een goede reden en sommige van de Cherry borden tikken ook bijna de 200 aan. Ik heb mijn HHKB2 geimporteerd uit Japan en heb niets aan inklaringskosten of belasting moeten betalen. Was uiteindelijk 220 euro kwijt volgens mij.

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-12 12:43
Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:44:
Is er eigenlijk een overzichtje van alle mechanische toetsenborden waar je ook kunt filteren zoals in de Pricewatch?
Helaas niet, heb daar als eens een aanvraag voor gedaan maar die is er toen niet door gekomen.
Misschien dat ik het binnenkort nog een keer probeer, helemaal gezien het feit het topic veel actiever is geworden.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12 09:35
Goeie vraag, ik kom net terug van de pricewatch om te kijken of ik kon fileteren op switch type of ten-key-less. Ik ben eigelijk op zoek naar een happy-hacker-keyboard achtig ding voor rond de 50-70 euro. De happy hacker lite heeft zover ik kan zien gewone rubber dome, en de pro is echt wel een end boven mijn budget.

Ik heb al zitten zoeken op verschillende sites met "fake happy hacking" en "minimal key mechanical" maar ik kan niet vinden wat ik bedoel.

Met happy-hacking keyboard achtig bedoel ik hier tenkeyless, maar ook F-keyless en insert-home-blokje-less... (ik hoop dat ik nog een beetje begrijplijk ben)

Is er echt geen alternatief HHKB te vinden? Minder knoppen betekend minder dure key-switches die je nodig hebt toch?

----
Ik lees net dat de Sigg MiniTouch iets zou kunnen zijn, nog steeds aan de dure kant, als ik hem al hier kan krijgen. Bovendien heeft deze nog steeds de f-knoppen, en ik kan hem alleen maar in het lelijke ouderwetste computer-grijs vinden.

Verwijderd

Voor 50 tot 70 euro kan je eigenlijk niets kopen wat jij zoekt.

• Com. Hunter
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:23:
Nee dat gaat niet echt binnen je budget passen. Denk dat de goedkoopste TKL een Coolermaster Quickfire Red zal zijn ~€80

• MaffeMaarten
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:23:
Daar was ik al bang voor. Maar omdat er wel mechanische toetsenborden bestaan rond de 70 euro, en ik een beetje dacht in prijs per knop.... |:(

Ach ja, misschien ooit >:)

@Com. Hunter: dankjewel dat is misschien nog het overwegen waard. Maar ik was eigelijk meer onder de indruk van de layout, dan van de mechanical keys. Misschien dat ik toch voor de lite ga, (of misschien weet er nog iemand een HHKB-clone voor 20 euro, om te proberen.)

Misschien moet ik wel gewoon eerst een keer een mechanisch plankje onder m'n vingers voelen en dan gewoon zo overtuigd raken dat het opeens wel in m'n budget past. :*)

[ Voor 38% gewijzigd door MaffeMaarten op 21-01-2013 13:52 ]

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 09:00
MaffeMaarten schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:44:
[...]

Daar was ik al bang voor. Maar omdat er wel mechanische toetsenborden bestaan rond de 70 euro, en ik een beetje dacht in prijs per knop.... |:(

Ach ja, misschien ooit >:)

@Com. Hunter: dankjewel dat is misschien nog het overwegen waard. Maar ik was eigelijk meer onder de indruk van de layout, dan van de mechanical keys. Misschien dat ik toch voor de lite ga, (of misschien weet er nog iemand een HHKB-clone voor 20 euro, om te proberen.)

Misschien moet ik wel gewoon eerst een keer een mechanisch plankje onder m'n vingers voelen en dan gewoon zo overtuigd raken dat het opeens wel in m'n budget past. :*)
Ik zou dan kijken naar de noppoo choc mini, vinden veel mensen wel een fijn plankje, hebben wat lagere toets dan de meeste andere toetsenborden en natuurlijk heel compact. Zijn verder wel wat mensen die er problemen mee hebben, bouwkwaliteit is dus waarschijnlijk wat twijfelachtig.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Rendiertje schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:45:
[...]

Helaas niet, heb daar als eens een aanvraag voor gedaan maar die is er toen niet door gekomen.
Misschien dat ik het binnenkort nog een keer probeer, helemaal gezien het feit het topic veel actiever is geworden.
[Pricewatch] Toetsenbord type

Veel plankjes staan echter niet in de PW, gewoon een lijst met links zou al handig zijn.

• MaffeMaarten
Poeles schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:30:
[...]

Ik zou dan kijken naar de noppoo choc mini, vinden veel mensen wel een fijn plankje, hebben wat lagere toets dan de meeste andere toetsenborden en natuurlijk heel compact. Zijn verder wel wat mensen die er problemen mee hebben, bouwkwaliteit is dus waarschijnlijk wat twijfelachtig.
Top! dit komt inderdaad wel heel erg dicht bij wat ik zoek. Daar ga ik eens fijn over twijfelen! :P

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
MaffeMaarten schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:11:
Goeie vraag, ik kom net terug van de pricewatch om te kijken of ik kon fileteren op switch type of ten-key-less. Ik ben eigelijk op zoek naar een happy-hacker-keyboard achtig ding voor rond de 50-70 euro. De happy hacker lite heeft zover ik kan zien gewone rubber dome, en de pro is echt wel een end boven mijn budget.

Ik heb al zitten zoeken op verschillende sites met "fake happy hacking" en "minimal key mechanical" maar ik kan niet vinden wat ik bedoel.

Met happy-hacking keyboard achtig bedoel ik hier tenkeyless, maar ook F-keyless en insert-home-blokje-less... (ik hoop dat ik nog een beetje begrijplijk ben)

Is er echt geen alternatief HHKB te vinden? Minder knoppen betekend minder dure key-switches die je nodig hebt toch?

----
Ik lees net dat de Sigg MiniTouch iets zou kunnen zijn, nog steeds aan de dure kant, als ik hem al hier kan krijgen. Bovendien heeft deze nog steeds de f-knoppen, en ik kan hem alleen maar in het lelijke ouderwetste computer-grijs vinden.
Misschien helpt het als je zoekt op iets in de trand van '60%' of '75%', of zrlfs een '40%', zo heten ze namelijk. De eerste die mij te binnenschieten, zijn de kbt pure, kbt race en kbc poker.

• MaffeMaarten
FrankPC schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:29:
[...]

Misschien helpt het als je zoekt op iets in de trand van '60%' of '75%', of zrlfs een '40%', zo heten ze namelijk. De eerste die mij te binnenschieten, zijn de kbt pure, kbt race en kbc poker.
Kijk! en dat terwijl ik net bijna een beslissing had gemaakt ;)
Dankjewel, dit zijn inderdaad de zoektermen die mij wel weer even zoet zullen houden. _/-\o_

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

ik heb nu een tijdje een qpad mk80 met bruine switches en het typt wel errug lekker :) Alleen beginnen een aantal keys die ik eigenlijk amper gebruik (de rechter helft van het TB met uitzondering van numpad en de enter toets) wel raar te reageren. Vooral de rechter shift heeft hele vage bounce backs. Iemand daar nog meer last van?

En ik was van de week bij de mediemarkt, en daar hadden ze een G710+ staan. Gezien ik altijd Logitech keybords heb gebruikt voor mijn Qpad moest ik deze natuurlijk even proberen. Ze zeggen dat dit een mechanish TB is, maar zo voelt het totaal niet aan. Het lijkt gewoon op een rubber dome TB. Dat komt volgens mij echt door die rubbertjes die in de keycaps zitten om het geluid te dempen. Maar als je daardoor de feedback van de switches niet meer voelt, wat is het nut dan? Ik denk dat mocht ik er zo 1 kopen, dat het eerste half uur - uur gespendeerd gaat worden met het weg halen van alle rubbertjes :S

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ye-roon schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:18:
Ze zeggen dat dit een mechanish TB is, maar zo voelt het totaal niet aan. Het lijkt gewoon op een rubber dome TB. Dat komt volgens mij echt door die rubbertjes die in de keycaps zitten om het geluid te dempen. Maar als je daardoor de feedback van de switches niet meer voelt, wat is het nut dan?
Welke switches heeft die G710+?
Red switches hebben geen feedback.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:35:
[...]

Welke switches heeft die G710+?
Red switches hebben geen feedback.
Het heeft bruine switches volgens de doos en de website :)

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb thuis een 710+ en het hangt er van af wat je van de feedback vindt. Als ik aan het typen ben voel ik wel licht wanneer de key activeerd, maar je hoort inderdaad het niet. Ik vind dit ideaal.

Merk het ook heel erg wanneer ik aan het typen of aan het gamen ben. Tijdens gamen druk ik de toetsen zachter in en voel ik licht wanneer hij aanslaat. Bij typen ram ik vaak op mijn toetsen. Ik brown ideaal omdat het er net tussen in zit, maar dat is persoonlijk.

Verwijderd

Rendiertje schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:45:
[...]

Dat komt omdat het een spec is die niet wordt aangeleverd in de bestanden van winkels die ze voor de pricewatch gebruiken. iirc :)

Zit er zelf aan te denken om eens over te stappen op een tenkeyless en m'n full size Filco te dumpen. Ik gebruik het numpad amper.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 15:09 ]

• rakkar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:50
Zijn er hier nog meer mensen die ervaring hebben met de Qpad MK80?

Ik overweeg namelijk om er een te kopen (ook met bruine switches) maar ik wil natuurlijk wel dat hij lang mee gaat.
Een vriend van me heeft een MK-85 (MX Red) en dat is wel een prima bordje. Gezien de MK-80 in principe een uitgeklede variant van de MK-85 is zit er alleen maar minder op wat eraan kapot kan gaan, dus verwacht niet dat de levensduur een probleem zal vormen. Mechanische borden zijn over het algemeen een stuk robuuster dan reguliere toetsenborden en Cherry MX switches (ongeacht kleur c.q. type) gaan veel langer mee dan rubber dome of scissor switches.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Vandaag de QPAD MK-85 ontvangen met rode cherry keys, dit is mijn eerste mechanisme toetsenbord sinds ik 10 jaar terug een oude IBM ramplank had. Het is even wennen maar wow! Toetsenbord typt lekker licht. Bij gamen zal het nog even wennen worden. Maar alles behalve spijt van de investering. Ik overweeg nog een keer de MK-85 met black cherry keys te kopen. Of misschien zelf een kleine gamepad te maken met alleen QWER en ASDF erop ^^.

Ik heb mijn MK-85 cherry red voor 79,95€ gekocht in een actie op samenkopen.net, het toetsenbord is zeker een aanrader!

@Rakker
Ik raad je aan niet voor de MK80 te gaan maar de MK85. de onderlinge verschillen zijn de moeite waard voor het extra bedrag. Je krijgt een betere kabel en full nkey rollover om maar even de grootste voordelen eruit te halen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Technokiddy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:48:
Je krijgt een betere kabel en full nkey rollover om maar even de grootste voordelen eruit te halen.
Met PS/2 heb je vanaf de MK-50 al nkey rollover toch?

Ik heb een WASD sampler kit en keycap puller besteld, ben benieuwd!

• Bloodhoundje
  • Nu online
Met ps2 klopt dat inderdaad Olaf, dit is echter over USB :)

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

En met een oud DIN toetsenbord?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Technokiddy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:44:
Met ps2 klopt dat inderdaad Olaf, dit is echter over USB :)
Klopt. De vraag is al eerder gesteld, maar maakt 6-key vs n-key rollover nu echt uit?

• Bloodhoundje
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:05:
[...]

Klopt. De vraag is al eerder gesteld, maar maakt 6-key vs n-key rollover nu echt uit?
Ik zie het wel als meerwaarde, je kan beter iets meer betalen en het "hele pretpakket" hebben dan dat je er later spijt van krijgt dat je het niet hebt gedaan :) .

• rakkar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:50
Technokiddy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:48:
@Rakker
Ik raad je aan niet voor de MK80 te gaan maar de MK85. de onderlinge verschillen zijn de moeite waard voor het extra bedrag. Je krijgt een betere kabel en full nkey rollover om maar even de grootste voordelen eruit te halen.
Wat mij betreft zijn die betere kabel en de macrotoetsen (die ik niet ga gebruiken) die 20 euro niet waard. Ik sluit hem wel via PS/2 aan, dan heb je ook met de MK80 NKRO.

Het is trouwens rakkar. :)

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:43
Ik zie verder maar af van een Mechanisch TB, ik heb nu de Steelseries 6G/V2 en heb 2 bouncing keys :) dit is enorm ergelijk.

Straks koop ik een Ducky van 140 Euro of een Filco en heb straks daar ook een bouncing key, te groot risico voor mij eerlijk gezegd.

Verwijderd

RoaDHouse schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:33:
Ik zie verder maar af van een Mechanisch TB, ik heb nu de Steelseries 6G/V2 en heb 2 bouncing keys :) dit is enorm ergelijk.

Straks koop ik een Ducky van 140 Euro of een Filco en heb straks daar ook een bouncing key, te groot risico voor mij eerlijk gezegd.
Tja, dat krijg je als een spullen koopt van een B-merk :)

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 01:06:
[...]

Tja,, lullige is dezelfde switches worden ook door Filco gebruikt :) dus Filco is ook een B-merk :P

Verwijderd

RoaDHouse schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 01:17:
[...]

Tja,, lullige is dezelfde switches worden ook door Filco gebruikt :) dus Filco is ook een B-merk :P
Het gaat ook om de manier waarop het in elkaar gezet wordt en de soort plastic hè :D

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RoaDHouse schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:33:
Garantie?
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:38:
[...]

Het gaat ook om de manier waarop het in elkaar gezet wordt en de soort plastic hè :D
Als ik het zo hoor is het toch echt een probleem met de switches. Gezien die allemaal van Cherry afkomstig zijn zal er weinig verschil zitten in hoe die in elkaar gezet zijn en het soort plastic dat wordt gebruikt :P

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 09:31
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 01:06:
[...]

Lol, Stealseries is echt geen b-merk....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:26

DvE

ORA-00000

ChojinZ schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:57:
[...]

Was dat een bewuste tikfout? ;)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-12 16:41

Fordox

00101010

steelseries is niet slecht genoeg om het een b-merk te noemen. maar er zijn natuurlijk wel betere in de mechanische toetsenbord markt ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• ChojinZ
DvE schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:11:
[...]

Was dat een bewuste tikfout? ;)
Nope! Meer een gebrek aan spellingsvaardigheden (is dat 1 woord? O-) )
Fordox schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:54:
steelseries is niet slecht genoeg om het een b-merk te noemen. maar er zijn natuurlijk wel betere in de mechanische toetsenbord markt ;)
Ow, helemaal met je eens. Sterker nog, de Steelseries bordjes bedienen de onderkant van de mech. tobo markt. Maar dat maakt het nog geen b-merk.

Want als Steelseries al een B-merk is, wat is Logitech dan wel niet? :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Dat SteelSeries bordjes de onderkant van de mechanische toetsenbordmarkt bedienen ben ik niet geheel met je eens. Ze maken gewoon gebruik van Cherry MX switches waardoor ze in de praktijk nooit heel veel onder zullen doen voor duurdere borden als bijvoorbeeld de Filco die ook dergelijke switches gebruikt. Er zit natuurlijk een verschil in afwerking maar ook op dat gebied is SteelSeries ook weer niet dramatisch.

De onderkant van de markt wordt naar mijn idee bediend door borden als bijvoorbeeld de Rapoo V7 (en de rebranded variant; de Zalman ZM-K500) die over kwalitatief mindere switches beschikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.com/DataFile/product/ZM-K500_b_05.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door MiBe op 23-01-2013 14:05 ]

Verwijderd

RoaDHouse schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 01:17:
[...]

PCB, kwaliteitscontrole, gebruikte materialen?
ChojinZ schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:57:
[...]

Ik heb moeite om 1 product te noemen in hun line-up dat daadwerkelijk goed is. Ikari Optical? Misschien? De rest is allemaal meuk.
ChojinZ schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:48:
[...]

Ow, helemaal met je eens. Sterker nog, de Steelseries bordjes bedienen de onderkant van de mech. tobo markt. Maar dat maakt het nog geen b-merk.

Want als Steelseries al een B-merk is, wat is Logitech dan wel niet? :+
Steelseries heeft prut producten (kwalitatief en qua performance) en prut service, Logitech heeft ook een berg prut producten(vooral kwalitatief gezien) maar wel verdomd goede service. En Steelseries heeft niets op het niveau van Logitech op het gebied van muizen (g400).
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:02:
[...]

[...]

Ik heb moeite om 1 product te noemen in hun line-up dat daadwerkelijk goed is. Ikari Optical? Misschien? De rest is allemaal meuk.

[...]

Steelseries heeft prut producten (kwalitatief en qua performance) en prut service, Logitech heeft ook een berg prut producten(vooral kwalitatief gezien) maar wel verdomd goede service. En Steelseries heeft niets op het niveau van Logitech op het gebied van muizen (g400).
Alleen wat betreft de keycaps vind ik dat je kan stellen dat een SS bord echt ver onder doet voor bepaalde andere fabrikanten. Verder zijn ze kwalitatief niet verkeerd en naar mijn idee zit het met het PCB dus ook wel snor, heb er zelf in ieder geval nooit problemen mee ondervonden en ook nooit van anderen gehoord dat zij hiermee problemen hadden.

Wat muizen en dergelijken betreft ben ik het wel met je eens, daarbij zou ik ver van SteelSeries weg blijven. Laser sensoren zijn sowieso om te huilen en de optische sensoren gebruiken bij SteelSeries angle snapping en prediction wat ze voor gaming in mijn ogen ook ongeschikt maakt. Je vroeg trouwens om 1 product dat daadwerkelijk goed is: QcK Heavy.

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
rakkar schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:13:
Zijn er hier nog meer mensen die ervaring hebben met de Qpad MK80?

Ik overweeg namelijk om er een te kopen (ook met bruine switches) maar ik wil natuurlijk wel dat hij lang mee gaat.
Ik heb een MK-80, prima toetsenbord. Typt fijn met bruine switches, alleen gamen was eventjes winnen in het begin omdat de toetsen sneller reageerden dan m'n oude toetsenbord :+

Verwijderd

MiBe schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:08:
[...]

. Je vroeg trouwens om 1 product dat daadwerkelijk goed is: QcK Heavy.
Goed is een groot woord, het is de bekendste muismat maar zeker niet een muismat zonder problemen.
De reguliere QcK is de bekendste, niet de Heavy. Verder zou ik niet weten wat voor problemen er met de mat zijn, ik heb ze in ieder geval nooit ondervonden. Het is de enige mat in deze categorie met een dikte van 6 mm waardoor ik eindelijk van het gedonder af ben met oneffenheden in tafels op LAN-party's dus vind wel degelijk dat het woord goed hier op zijn plaats is.

• Fordox

Fordox

00101010

[...]

[...]

[...]

vanwaar deze mening?

audio gezien gaat steelseries wel voorbij de comcurenten met hun headsets, koptelefoons en in-ear.
die zijn zeker niet slecht.

• ChojinZ
MiBe schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:01:
Dat SteelSeries bordjes de onderkant van de mechanische toetsenbordmarkt bedienen ben ik niet geheel met je eens. Ze maken gewoon gebruik van Cherry MX switches waardoor ze in de praktijk nooit heel veel onder zullen doen voor duurdere borden als bijvoorbeeld de Filco die ook dergelijke switches gebruikt. Er zit natuurlijk een verschil in afwerking maar ook op dat gebied is SteelSeries ook weer niet dramatisch.

De onderkant van de markt wordt naar mijn idee bediend door borden als bijvoorbeeld de Rapoo V7 (en de rebranded variant; de Zalman ZM-K500) die over kwalitatief mindere switches beschikken.

[afbeelding]
Met de opmerking "onderkant van de markt bedienen" doelde ik voornamelijk op de prijs. Als je een mechanisch toetsenbord wil voor weinig geld kom je al snel bij Steelseries uit.
[...]

Uhhh... wat dacht je van deze:
http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-6gv2

Is in princiepe niets mis mee. Zeker niet gezien de prijs.
Daarnaast zijn de muismatten ook prima. Zoals al eerder gezegd: ze maken geen topproducten. Maar een b-merk is het zeker niet. Bij B-merken moet ik meer aan sweex ed denken.
[...]

Verdomd goede service? Ik zou eens gaan praten met mensen uit dit topic:
Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 3

Daarnaast is de software van Logitech zwaar ruk.Setpoint is een drama. 100 mb voor een drivertje, win7 mouse acceleratie die omzeep wordt gebracht, etc.
[...]
En Steelseries heeft niets op het niveau van Logitech op het gebied van muizen (g400).
Je bedoelt een muis die heel veel jittert:
http://www.google.nl/sear...bf5d217&biw=1920&bih=1069

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 09:00
Ik heb nooit problemen gehad met steelseries, hun 6gv2 is een prima toetsenbord, zeker voor de prijs. De steelseries Siberia V2 headset wordt ook door ongelooflijk veel gamers gebruikt, al heb ik deze zelf niet. Van hun muizen weet ik niks, ben altijd uitermate content geweest met mijn mx518 en opvolgers, ik gebruik wel al tijden hun Qck muismat en ook deze muismat bevalt prima. Alle producten die ik van ze heb gebruikt zijn dus prima bevallen.

Ik verkoop trouwens wel mijn Steelseries 6gv2,en 2 setjes(blauw en gele) wasd toetsen. Ik game eigenlijk helemaal niet meer en heb een Filco met blues gekocht, mijn steelseries 6gv2 van maar 2 maanden oud in perfecte conditie inclusief alle accesoires verkoop ik dus. Bij mijn FIlco kreeg ik nog 2 setjes wasd toetsen die ik ook niet gebruik.

Verwijderd

Fordox schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:32:
[...]

vanwaar deze mening?

audio gezien gaat steelseries wel voorbij de comcurenten met hun headsets, koptelefoons en in-ear.
die zijn zeker niet slecht.
We gaan compleet offtopic hier, maar als ik het over goede headsets heb praten we over de PC350, PC360, HMD-25, MMX300. Niet die plastic rommel.
MiBe schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:16:
De reguliere QcK is de bekendste, niet de Heavy. Verder zou ik niet weten wat voor problemen er met de mat zijn, ik heb ze in ieder geval nooit ondervonden. Het is de enige mat in deze categorie met een dikte van 6 mm waardoor ik eindelijk van het gedonder af ben met oneffenheden in tafels op LAN-party's dus vind wel degelijk dat het woord goed hier op zijn plaats is.
Tracking voor lasermuizen, die gelukkig allemaal troep zijn. En enorme slijtage.
ChojinZ schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:33:
[...]

Daarnaast is de software van Logitech zwaar ruk.Setpoint is een drama. 100 mb voor een drivertje, win7 mouse acceleratie die omzeep wordt gebracht, etc.
Je hoeft die software niet te gebruiken? Hell, ik ken niemand die dat doet. Als we het over brakke software hebben moet je bij de Xai kijken, die software loopt om de 3 seconden vast. Je kan wel alles via de muisinstellen op de LCD, maar dat is ongeloofelijk traag. Liever iets wat out-of-the-box gewoon werkt.
Je bedoelt een muis die heel veel jittert:
http://www.google.nl/sear...bf5d217&biw=1920&bih=1069
Voornamelijk op hoge dpi settings en voor zover ik weet alleen met de oude batch (aka de oude 3080E en niet de 3095). De mijne jittered in ieder geval niet op 800dpi.
Tracking en lasermuizen in één zin vind ik sowieso bijzonder, dat blijft vooralsnog een utopie. Slijtage heb ik na 3 jaar nog altijd geen last van, misschien scheelt het dat ik hem in tegenstelling tot de meeste mensen niet als onderzetter gebruik. Gebruik zelf trouwens ook een G400 en heb geen jitter-probleem, gebruik hem zelf alleen op 400 en 800 dpi.

Maargoed, we hebben het nu over muizen, muismatten en headsets. Wellicht is het een strak plan om ons weer volledig toe te leggen op de wondere wereld van mechanische toetsenborden.

Verwijderd

De Steelseries mechanische toetsenborden zijn trouwens wel het enige wat ik nog van dat merk zou kopen. Simpelweg door de prijs.

offtopic:
En je muismat als onderzetten gebruiken is geen probleem, mijn Talent is al meerdere keren verzopen verschillende soorten dranken en dat ding ziet er als nieuw uit. Al mijn Qck's waren na een maand of 6 als versleten :|

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
Net even de mediatoetsen van mijn DAS geprobeerd via USB.
Dat gaat wel aardig, alleen vind ik het jammer dat geluid+ en - invloed heeft op windows geluid, en niet de player (foobar in mijn geval).
Is dit altijd zo, of is er een player die er wel op reageert?

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:55
Winamp... maar dat is alleen maar vreselijk iritant met mijn G15, want zowel windows als winamp reageren er op. Heb de hotkey dan ook handmatig er uit gevist in de preferences van winamp. Geen idee of je windows er niet op kunt laten reageren, maar eigenlijk lijkt me dat ook niet handig. Dan moet je dus als bv iets in je browser eens geluid gaat maken wel met je muis naar de volume controls voordat je er iets aan kunt doen.

Gamertag: FinrazielNL

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-12 21:18
Is de G710+ (pn: 920-003887) nu echt nergens onder US-Layout te krijgen?
Zelfs Ebay en Amazon kunnen dit artikel niet naar NL shippen. Hoe is dit mogelijk?

Er moet toch ergens een bedrijf zijn wat dit wel kan?
Had er één gevonden echter rekende deze $110,- aan shipping kosten..

Iemand die een adresje heeft gevonden?

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-12 09:29
Ik gebruik nu een bagger toetsenbord (het europese layout wat heel gauw de US layout moet worden want ik wordt gek) en moet deze echt heel duidelijk gaan vervangen voor een fatsoenlijk toetsenbord.

Welke lay-out wil je?
Qwerty, het liefst niet al te groot. Gewoon US layout met kleine enter toets en daarboven de "\ : knop. Numpad is wel een must.

Wil je met of zonder numpad?
Numpad is een must, gebruik hem dagelijks.

Wil je backlight?
Is mooi maar niet verplicht

Welke MX Switch prefereer je?
Ik heb even gekeken maar er weinig verstand van, brown lijkt me het meest geschikt omdat ik veel typ en ook veel game, misschien blue (omdat ik ook veel typ) maar omdat ik ook veel game zou red dan ook kunnen deze heb ik ongeveer gelijk zitten. Black is geen optie want mijn vingers hebben geen biceps.

Wat je is je budget?
€0 - €200

Wil je macro toetsen?
Geen vereiste

Doel van het keyboard?
Gamen en typen, uiterlijk maakt me niet zo veel uit zolang hij maar niet oversized is met 20 rijen knoppen erlangs, dat past niet op mijn bureau.

extra opmerkingen?
Een (powered) USB hub is voor mij wel een redelijke must, aangezien mijn gaming laptop aan die kant maar 1 USB poort heeft en ik er nu zelf een lelijk usb hubje heb liggen die me nogal in de weg ligt, graag zou ik dit in het toetsenbord combineren.

Wat weet je al?
Corsair Vengeance K60 lijkt mij de meest valide optie die ik tot nu toe heb gevonden, heeft een USB hub en mechanische toetsen, jammer dat die altijd met "red" is en ook niet met een backlight verkrijgbaar is wat wel mooi zou zijn.

Edit:
Een Qpad MK80 lijkt misschien nog een betere optie, maar deze lijkt haast niet te vinden.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 18:18
Gisteren een brown switch afgebroken op mijn Filco. Een helft van de switch zit nog op het keyboard, andere helft zit in de keycap. Keyboardcompany wil wel repareren, maar kost serieus geld (shipping en reparatie). Is dat zelf goed te doen? Zo ja, hoe kom ik het makkelijkst aan een losse switch?

• ChojinZ
Fragadder schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:39:
Ik gebruik nu een bagger toetsenbord (het europese layout wat heel gauw de US layout moet worden want ik wordt gek) en moet deze echt heel duidelijk gaan vervangen voor een fatsoenlijk toetsenbord.

Welke lay-out wil je?
Qwerty, het liefst niet al te groot. Gewoon US layout met kleine enter toets en daarboven de "\ : knop. Numpad is wel een must.

Numpad is een must, gebruik hem dagelijks.

Wil je backlight?
Is mooi maar niet verplicht

Ik heb even gekeken maar er weinig verstand van, brown lijkt me het meest geschikt omdat ik veel typ en ook veel game, misschien blue (omdat ik ook veel typ) maar omdat ik ook veel game zou red dan ook kunnen deze heb ik ongeveer gelijk zitten. Black is geen optie want mijn vingers hebben geen biceps.

Wat je is je budget?
€0 - €200

Wil je macro toetsen?
Geen vereiste

Doel van het keyboard?
Gamen en typen, uiterlijk maakt me niet zo veel uit zolang hij maar niet oversized is met 20 rijen knoppen erlangs, dat past niet op mijn bureau.

extra opmerkingen?
Een (powered) USB hub is voor mij wel een redelijke must, aangezien mijn gaming laptop aan die kant maar 1 USB poort heeft en ik er nu zelf een lelijk usb hubje heb liggen die me nogal in de weg ligt, graag zou ik dit in het toetsenbord combineren.

Wat weet je al?
Corsair Vengeance K60 lijkt mij de meest valide optie die ik tot nu toe heb gevonden, heeft een USB hub en mechanische toetsen, jammer dat die altijd met "red" is en ook niet met een backlight verkrijgbaar is wat wel mooi zou zijn.

Edit:
Een Qpad MK80 lijkt misschien nog een betere optie, maar deze lijkt haast niet te vinden.
Hou er rekening mee dat de Corsair niet helemaal mechanisch is. Zo zitten er onder het numpad en de F-toesten nog steeds rubberdome's.
Voor dat geld kan je beter ff verder kijken.

• UniPer
Edit:
Direct leverbaar in US-Layout: http://shop.cyes.nl/nl/qp...o-gaming-toetsenbord.html

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-10 14:28
Mijn Corsair Vengeance K90 heeft een kapotte (gebroken) spatiebalk. Ik heb contact met Corsair gelegd en die zeggen dat ik het gehele toetsenbord moet opsturen voor vervanging aangezien ze geen losse toetsen hebben. Dat is natuurlijk super onhandig. Iemand enig idee waar ik een losse cherry mx spatiebalk kan kopen? Overigens absoluut geen Corsair meer voor mij hierna, wat een slechte service.

[ Voor 20% gewijzigd door Robin198 op 24-01-2013 12:53 ]

• ChojinZ
Robin198 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:52:
Mijn Corsair Vengeance K90 heeft een kapotte spatiebalk. Ik heb contact met corsair gelegd en die zeggen dat ik het gehele toetsenbord moet opsturen om het op te lossen. Dat is natuurlijk super onhandig. Iemand enig idee waar ik een losse cherry mx spatiebalk kan kopen?
En zijn wel wat adresjes te vinden. Maar die zitten allemaal buiten Nederland en vragen flink hoge prijzen.
kijk anders ff hier:
http://www.wasdkeyboards.com/
http://www.qwerkeys.co.uk/

Hou overigens rekening met de grote van je toetsen. Paar keer wat besteld en vervolgens bleken de keys te klein of te groot te zijn waardoor ze niet paste met de overige keys.

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat WASDKEYS de beste keys verkoopt. Voelen heel degelijk aan en zijn ook lekker dik. Qwerkeys zijn van een beduidend mindere kwaliteit.

• Fordox

Fordox

00101010

mijn logitech g710+ komt morgen binnen (helaas wel met die brakke lay-out, maar ik wen er hopelijk wel aan...

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-12 09:29
Heel erg bedankt voor jullie input allemaal! Zijn er verder nog andere alternatieven? Anders vermoed ik dat het een Qpad MK-80 gaat worden.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MK-50? Helaas niet leverbaar met browns.

• UniPer

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-10 14:28
ChojinZ schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:57:
[...]

En zijn wel wat adresjes te vinden. Maar die zitten allemaal buiten Nederland en vragen flink hoge prijzen.
kijk anders ff hier:
http://www.wasdkeyboards.com/
http://www.qwerkeys.co.uk/

Hou overigens rekening met de grote van je toetsen. Paar keer wat besteld en vervolgens bleken de keys te klein of te groot te zijn waardoor ze niet paste met de overige keys.

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat WASDKEYS de beste keys verkoopt. Voelen heel degelijk aan en zijn ook lekker dik. Qwerkeys zijn van een beduidend mindere kwaliteit.
Heb maar ff 2 spaties (minimaal $3,00) besteld via wasd, gelijk een reserve :p thanks.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Fragadder schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:22:
Heel erg bedankt voor jullie input allemaal! Zijn er verder nog andere alternatieven? Anders vermoed ik dat het een Qpad MK-80 gaat worden.
Ik weet niet op welke termijn je het TB nodig hebt. Maar op samenkopen.net organiseerd de verkoper: A.K. redelijk vaak een Qpad actie. Je kan dan kiezen tussen de MK50, MK80 en de MK85 en zo'n beetje alle switches waar die leverbaar in zijn. Dit kan je aanzienlijk schelen in de kosten. Hij heeft op het moment geen actie lopen, maar gezien de frequentie waar hij deze meer organiseert loont het misschien om te wachten.

Ik heb zelf een MK80 bij hem besteld en die bevalt me prima, levering was snel en goed en ik ga iig niet meer terug naar rubber dome :) Linkje: http://samenkopen.net/user_actions/628720

Verwijderd

Wat is iedereen hier toch negatief. De beste toetsenborden hebben rubberdomes. Ik geniet echt van mijn HHKB2. Perfecte lay-out met de control waar normaal de enter zit en de backspace een knop lager.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:43:
Wat is iedereen hier toch negatief. De beste toetsenborden hebben rubberdomes. Ik geniet echt van mijn HHKB2. Perfecte lay-out met de control waar normaal de enter zit en de backspace een knop lager.
Topre is wel wat anders dan een run of the mill rubberdome ;).

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-12 11:31
Ik heb een vraagje en denk dat ik die het beste hier kan stellen.
Heb een paar maand terug een nieuwe k90 gekocht (geweldig fijn ding overigens) en mijn vriendin word helemaal gek van het getik was mijn toetsenbord maakt. Typen zonder bottomen vind ik wel erg lastig. Weet iemand waar ik aan dempringen kan komen voor mijn toetsenbord? Lijkt me namelijk een super handige oplossing.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Com. Hunter
Intruder schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:05:
Ik heb een vraagje en denk dat ik die het beste hier kan stellen.
Heb een paar maand terug een nieuwe k90 gekocht (geweldig fijn ding overigens) en mijn vriendin word helemaal gek van het getik was mijn toetsenbord maakt. Typen zonder bottomen vind ik wel erg lastig. Weet iemand waar ik aan dempringen kan komen voor mijn toetsenbord? Lijkt me namelijk een super handige oplossing.
http://www.wasdkeyboards....ber-switch-dampeners.html :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Check dropdown... US Brown staat er niet tussen
Out of stock:
MK-50 US/INT MX Brown
MK-50 DE MX Brown
Browns waren niet populair genoeg

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-01-2013 15:16 ]

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-12 11:31
Thanks! Ga ze meteen bestellen, dit is precies wat ik nodig had. Kon ze alleen niet vinden!

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• UniPer
Check dropdown... US Brown staat er niet tussen
Temp. out of stock....zijn wel leverbaar geweest....

• Olaf van der Spek
  • Niet online
UniPer schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:16:
[...]

Temp. out of stock....zijn wel leverbaar geweest....
Ja, natuurlijk, maar daar hebben we nu niks meer aan.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

http://geekhack.org/index.php?topic=12790.0 (let goed op de opmerkingen over Filco)
Zo ja, hoe kom ik het makkelijkst aan een losse switch?
http://www.wasdkeyboards....-keyswitch-mx1a-g1nn.html

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Zarachi
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 17:09
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuw volledige-mechanisch-keyboard voor prive gebruik. Op dit moment typ ik op een laptop met ANSI layout (met numpad)

Welke lay-out wil je?
ANSI (grote shift links) (104?)

Met numpad.

Wil je backlight?
Zou mooi zijn, niet perse.

Blauw, Rood, Bruin, weet ik niet zeker.

Wat je is je budget?
€200 max

Wil je macro toetsen?
Niet perse.

Doel van het keyboard?
Typen (programmeren) + gamen (van alles incl. RTS en Shooters)

Wat weet je al?
Ik weet het verschil tussen de typen switches, maar ik weet niet hoe ze aan voelen, behalve de blauwe (Mediamarkt Razer Black Widow).

Ik weet niet precies welk type switch ik zou moeten gebruiken, rood lijkt het meest op laptop keyboards? Ik ben heel erg gewend de toetsen niet ver in te drukken, dus waarschijnlijk moet ik sowieso wennen aan het 2mm+ indrukken van de toetsen. De blauwe heb ik uitgeprobeerd en het geluid stoort me niet, maar verder weet ik me geen raad.

Voor gamen wordt blauw afgeraden, maar is dit echt zo erg?

Kunnen jullie me hier wat tips geven?

Bij voorbaad dank,

Christiaan

• Com. Hunter
Zarachi schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:40:

Voor gamen wordt blauw afgeraden, maar is dit echt zo erg?

Kunnen jullie me hier wat tips geven?

Bij voorbaad dank,

Christiaan
met deze voorwaarden zijn er nogal wat bordjes :). Dan zou ik toch zeggen voor een Filco Majestouch of een Ducky Shine 2.
Ducky > backlite
Filco x backlite

Heb het idee dat ik op mijn blue's (na het van de week te hebben getest) toch net iets sneller type als dat ik doe met mjin browns. Op dit moment doe ik eigenlijk alles op mjin browns omdat mijn baas niet erg te spreken was over het geluid, echter heb ik zo mijn momentjes waar ik het geklik van mijn blue's mis :)

Ik zal vast niet de enige zijn met een advies, als je eventjes wacht(Paar minuutjes?) Zijn er nog wel een paar :)

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
Heeft iemand hier ervaring mee? Een vergelijking tov O-rings misschien? Ik kan er zelf niet zo heel veel over vinden namelijk...

Verwijderd

Heeft iemand een goedkoper alternatief voor dit: http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=635

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-12 08:27

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Wel raar hoor dat een aantal van die toch al dure premium keyboards standaard zonder polssteun geleverd worden. Als je die er dan bij koopt zit je helemaal op een astronomisch bedrag.

Ik was die softlanding pads ook al tegengekomen. Geen idee hoe die zich kwalitatief verhouden tot o-ringen.

Leuke lamp, overigens !!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Daar is toch niks raars aan? Een high-quality polssteun is niet goedkoop en niet iedereen heeft hem nodig, dus koppelverkoop is niet verstandig.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-12 08:27

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Niet iedereen heeft behoefte aan een 70 eu kostende, handgestikte lederen exemplaar. Een eenvoudige kunststof aanklikbare polssteun is voor de meeste mensen zat.

Ik bedoel gewoon dat zo'n eenvoudige polssteun er best standaard bij mag zitten voor dat geld.

Leuke lamp, overigens !!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Mooie prijs, alleen shipping zie ik niet direct, schat ongeveer zelfde prijs. Als er geen douane meer bij komt heel goed te doen. Heb Qtan net een mailtje gestuurd of hij misschien ook de korte versie wil gaan aanbieden.

• dhs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10-2024

dhs

Destination: Worldwide
Carrier Method Shipping Cost Per additional Item
STANDARD Standard $12.00

Komt in totaal op ongeveer €27,60

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Netjes. Nouja, eerst maar even de poten onder mijn houten tafel wat verkorten. Ergonomisch gezien zou je een wrist rest niet eens nodig moeten hebben als je ellebogen 90 graden zijn.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

dhs schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:10:
Komt in totaal op ongeveer €27,60
Plus, als je pech hebt, douanekosten, btw en inklaringskosten.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Niet voor 30 euro

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Inderdaad, ik zat ernaast: geen douanerechten, wel belasting en inklaringskosten.

Verwijderd

8088 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:45:
[...]

Plus, als je pech hebt, douanekosten, btw en inklaringskosten.
Lijkt me niet dat je inklaringskosten moet betalen voor de kosten van het product + verzendkosten, maar alleen over de kosten van het product en die zitten onder de 22 euro.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

http://www.wasdkeyboards....-keyswitch-mx1a-l1nn.html
http://www.wasdkeyboards....-keyswitch-mx1a-g1nn.html

Betekent dit dat je elk toetsenbord kunt kopen (bijvoorbeeld Steelseries 7G) en daar dan Brown of Red switches op kunt plaatsen?

Weet iemand of de 7G kap ook op de 6Gv2 past? Aangezien de 6Gv2 een veel betere key layout heeft dan de 7G.

[ Voor 16% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 25-01-2013 12:42 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je van solderen houdt en de juiste switches besteld wel. Maar voor de switches alleen al ben je dan $80 kwijt.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hmm, eigenlijk is er dan niet echt een goed toetsenbord voor mij.
Razer BlackWidow Stealth Edition komt in de buurt (brown switches, media keys), maar dan mis ik de palmrest van de Steelseries 7G.

Hoe moet het precies gesoldeerd worden?

• UniPer
Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:58:
Hmm, eigenlijk is er dan niet echt een goed toetsenbord voor mij.
Razer BlackWidow Stealth Edition komt in de buurt (brown switches, media keys), maar dan mis ik de palmrest van de Steelseries 7G.

Hoe moet het precies gesoldeerd worden?
Waarom ga je dan niet voor de Logitech G710+?

• Fordox

Fordox

00101010

geen polssteun neme ik aan.

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.