Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Waarom ebay als je ook gewoon bij mechanicalkeyboards.nl kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
djunicron schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:32:
Heeft iemand hier ervaring met de Ducky 2018 "Zero" serie borden?
Die is nog niet (in NL) of pas sinds zeer kort leverbaar, dus ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 17:05
djunicron schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:32:
Heeft iemand hier ervaring met de Ducky 2018 "Zero" serie borden?

De Ducky 1008 II is mij wel bekend, heb ik altijd een duidelijk top klasse bordje gevonden. Ook de shines zijn erg goed (enkel eens geprobeerd).

Niet dat de Black Widow niet meer goed is, het kan mij weinig schelen dat de prints aan het slijten zijn, ik rammel ook gewoon erg veel op dit bordje. Maar ik zou graag toch een standaard MX Blue plankje erbij hebben.

Deze op ebay is toch wel erg aardig geprijst en met de $28 shipping kan dit uit toch ook al binnen een week binnen zijn als de douane meewerkt.

http://www.ebay.nl/itm/Du...balls&hash=item460b970b9e

Je zou dan voor €100 een Ducky hebben. Keuze uit 4 switches... wat wil je nog meer?
Maak niet dezelfde fout als ik en reken de belasting + inklaringskosten er AUB wel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roemertissi schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:27:
Het is echt een lastige keuze qua switches! De Blues vind ik fijn typen, maar veel StarCraft II Pro's verkiezen Browns boven Blues, omdat het met Blues nogal lastig is om te dubbel-tappen. Ik ga vanavond naar de MediaMarkt om nog eens een Brown toetsenbord te proberen (de Logitech G710+ geloof ik).
Double tappen vind ik sowieso niet je van het bij switches met tactile feedback, daar moet je lineaire switches als de Reds en Blacks voor hebben. Onder de Starcraft II spelers die ik heb gehoord (en gezien op Dreamhack) was MX Blue naar mijn idee verreweg het populairst.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:58:
[...]

Waarom is die feedback zo problematisch voor shooters? Browns hebben ook tactile feedback.
Het klinkt alsof je browns sterk afraadt.
Zelfs speel ik bijvoorbeeld Unreal Tournament op redelijk hoog niveau en dan zijn zowel Blues als Browns totaal niet te doen. Om te dodgen gebruik je doubletap en in de praktijk werkt dat voor geen meter met switches die tactile feedback hebben. Voor typen vind ik de Blue's weer superieur, de Browns zie ik meer als halfbakken oplossing tussen Blue's en lineaire switches als Reds en Blacks. Ze typen beter dan Reds en Blacks maar halen het weer niet bij de Blue's. De enige manier om ze te rechtvaardigen vind ik dan ook als je een toetsenbord voor typwerk zoekt maar niet het lawaai van de Blue's wil.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:10
Iedereen heeft het steeds over shooters, maar het gaat dus eigenlijk gewoon om UT, of zijn er nog meer shooters waar je moet doubletappen? Ik zou er zo geen weten, maar ik speel ook alleen singleplayer shooters.
En dan nog is het een verschil of je wel eens een shooter speelt of dat je het competitief doet.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, niet door dat mechkb ze nu ook gewoon vanuit NL verkocht, bedankt voor de link.

€85 via een NL shop is een stuk prettiger dan via ebay met alle risico's van import belasting & vertraging aan toe.

Het is dat ik voor de verandering eens wat zuiniger aan moet doen anders had ik deze vandaag al besteld...
Ziet er namelijk gewoon uit als normale Ducky kwaliteit minus wat van de extra luxe, maar voor deze prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
finraziel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:05:
Iedereen heeft het steeds over shooters, maar het gaat dus eigenlijk gewoon om UT, of zijn er nog meer shooters waar je moet doubletappen? Ik zou er zo geen weten, maar ik speel ook alleen singleplayer shooters.
En dan nog is het een verschil of je wel eens een shooter speelt of dat je het competitief doet.
In Quake en CoD 4 vind ik het, weliswaar in mindere mate dan bij UT, ook hinderlijk. Bij shooters hij je de knoppen vaak volledig ingedrukt voor langere tijd en Browns en Blue's moet je veel verder loslaten om te 'deactiveren'. Ik game daarom met Reds en typ met Blue's.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MiBe schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:35:
[...]

In Quake en CoD 4 vind ik het, weliswaar in mindere mate dan bij UT, ook hinderlijk. Bij shooters hij je de knoppen vaak volledig ingedrukt voor langere tijd en Browns en Blue's moet je veel verder loslaten om te 'deactiveren'. Ik game daarom met Reds en typ met Blue's.
Dat geldt toch alleen voor blues? Daar zit het deactivatiepunt hoger dan het activatiepunt. Bij blacks, browns en reds zijn die twee punten gelijk.

Wat valt je tegen aan typen met browns? Dacht dat voor typen het verschil voornamelijk het geluid was.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-01-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij browns is zijn het activatiepunt en deactivatiepunt inderdaad gelijk waardoor hij wellicht 'in mindere mate onbruikbaar' is voor shooters. Toch zorgt die 'bump' van de tactile feedback ervoor dat ik er niet fatsoenlijk op de manier mee kan bewegen zoals ik met Reds wel kan. Vooral bij snelle bewegingen verslik ik me constant met de Browns, zowel bij Quake als UT als CoD4.

Voor typen vind ik de Browns minder tegenvallen dan voor gaming, maar maak er wel meer fouten mee dan met Blue's. Of dat komt door het feit dat de Blue's iets zwaarder gaan of het feit dat ze clicky zijn weet ik niet, maar naast het feit dat ik er minder fouten mee maak ben ik er ook nog eens sneller mee. Met de Blue's haal ik tot 700 aanslagen per minuut (140 WPM) terwijl ik met Browns amper de 675 APM (135 WPM) haal en met Reds zelfs maar 650 APM (130 WPM).

Heb de vier doorsnee MX switches uitgebreid geprobeerd en dat is waar ik op uitkwam. Vandaar ook dat ik verschillende toetsenborden gebruik voor gamen en typen, omdat ik de middenweg van Browns het eigenlijk net niet vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05-2017
MiBe schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:45:
Bij browns is zijn het activatiepunt en deactivatiepunt inderdaad gelijk waardoor hij wellicht 'in mindere mate onbruikbaar' is voor shooters. Toch zorgt die 'bump' van de tactile feedback ervoor dat ik er niet fatsoenlijk op de manier mee kan bewegen zoals ik met Reds wel kan. Vooral bij snelle bewegingen verslik ik me constant met de Browns, zowel bij Quake als UT als CoD4.

Voor typen vind ik de Browns minder tegenvallen dan voor gaming, maar maak er wel meer fouten mee dan met Blue's. Of dat komt door het feit dat de Blue's iets zwaarder gaan of het feit dat ze clicky zijn weet ik niet, maar naast het feit dat ik er minder fouten mee maak ben ik er ook nog eens sneller mee. Met de Blue's haal ik tot 700 aanslagen per minuut (140 WPM) terwijl ik met Browns amper de 675 APM (135 WPM) haal en met Reds zelfs maar 650 APM (130 WPM).

Heb de vier doorsnee MX switches uitgebreid geprobeerd en dat is waar ik op uitkwam. Vandaar ook dat ik verschillende toetsenborden gebruik voor gamen en typen, omdat ik de middenweg van Browns het eigenlijk net niet vind.
Ik ben zelf overgestapt op Brown's vanaf Blue's. Maar ik heb zelf eigenlijk nooit last van de bump. Mijn typen is er juist op vooruit gegaan. Maar dat kan ook komen omdat ik nu een kwaliteitsplankje onder mijn handjes heb liggen in plaats van een BlackWidow. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 21:02
Ik heb onder garantie mijn geld terug gekregen van mijn aankoop de razer black widow.

Nu zou ik graag een ander mechanisch toetsenbord willen proberen.
Ik game vooral veel in de zin van fps en rts spellen. Hierbij lijken mij dat de CX red/black het beste zijn voor dit doel. Hiervoor had ik dus CX blue switches in mijn oude black widow..

Ik heb zelf deze twee alternatieven gevonden.
http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfiretk/
http://www.nkon.nl/qpad-mk-50.html

In verschillende reviews laat zien dat de qpad mk 50 wel erg is uitgekleed tegenover zijn grotere broers. In de zin van lelijke usb port covers(usb poorten & audio niet aanwezig in mk 50, wel in mk 80). maar heeft wel weer een pols ondersteuning. Zelf heb ik nooit last van mijn polsen. Ook een jaar lang de blackwidow gebruikt zonder pols onderstening.

De CM quickfire TK is een ingekort toetsenbord maar wel met red switches, stabelizers en full backlight keys.

Ik neig zelf meer naar de CM quickfire, maar graag zou ik wat extra inzicht krijgen hier in dit topic. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is TKL geen handigere layout?
Wat bedoel je met lelijke USB port covers?
Wil je per se backlighting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.fragbite.se/img/MK50_DSC2663.jpg

Dat bedoelt hij denk ik.

Zelf zou ik de voorkeur geven aan de QuickFire TK gezien de indeling. Las een stukje terug dat anderen de Rapid weer verkiezen over de QTK gezien de gebruikte stabelizers maar gezien ik geen ervaring met dat bordje heb kan ik er moeilijk een oordeel over vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 21:02
zie boven

Wat doen de stabelizers eigenlijk voor de switches?

[ Voor 166% gewijzigd door Oggy op 16-01-2013 15:07 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Oggy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:06:
zie boven

A stabiliser or stabilizer is a device intended to stabilize a large keyboard key, to encourage it to move smoothly. Wire stabilizers are often used, with various methods of attaching to the key, although there are other stabilization methods.

Leesvoer over stabilizers.

Ikzelf prefereer de Costar stabilizers, wat (volgens mij) ook de algemene mening is op deze fora, maar geen van beide is slecht. Het is meer een kwestie van voorkeur, net als bij switches, met het verschil dat switches een veel groter verschil maken dan stabilizers, omdat je ze veel meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:25

Fordox

00101010

Op mijn toekomstige stagebedrijf hebben ze overal een oud cherry toetsenbord, altijd leuk :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:49
Fordox schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:47:
Op mijn toekomstige stagebedrijf hebben ze overal een oud cherry toetsenbord, altijd leuk :)
Heb zelf ook al jaren een "oude" Cherry, zo'n bekend 8000-ding. Gisteren een Razer BlackWidow Stealth binnen gekregen. Had verkeerd gekeken en had verwacht dat hier ook Cherry Blue's in zouden zitten. Welnu, neen dus, heel stom natuurlijk, zijn Brown's.

Nou dat vind ik dus veel en veel minder fijn tikken. Het "gevoel" is gewoon helemaal weg, ondanks dat Brown's ook een activatiepunt moeten hebben is dat/vind ik dat echt niet te vergelijken met de Blue's.

Dit toetsenbord moet er helaas dus weer uit. Vind hem verder wel erg solide, zit beter in elkaar dan de Cherry maar misschien dat nieuwe Cherry toetsenborden ook weer beter zijn, geen idee.

Verder er achter gekomen dat een beige toetsenbord toch wel fijner tikt aangezien ik vaak toch even moet kijken, ben geen behepte 10-vinger-tikker. Helaas zijn er niet bijzonder veel beige mechanische toetsenborden met media-keys. Maar heel sporadisch gezien eigenlijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Oggy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:06:
zie boven

Het voordeel van Costar stabilizers is dat de toetsen die ze nodig hebben niet zwaarder aanvoelen dan de toetsen zonder stabilizers. De Cherry stabilizers voelen iets zwaarder aan wat sommige als storend ervaren.
Ik kan op mijn CM Trigger (Cherry stabilizers) vooral het verschil voelen bij de backspace key. De andere toetsen vallen erg mee in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Erg blij na een week met mijn CM QFR reds. Speelt lekker weg in m'n MMO/FPS games. Maakt alleen toch wel meer "herrie" dan ik verwacht had zo'n mechanisch toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8072/8386712637_2588995ff6_z.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Furfoot op 17-01-2013 09:42 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HHKB2 is aangekomen bij mijn ouders, nu nog tot zaterdag wachten en ik mag hem uitpakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:25

Fordox

00101010

Brad Pitt schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:13:
[...]

Verder er achter gekomen dat een beige toetsenbord toch wel fijner tikt aangezien ik vaak toch even moet kijken, ben geen behepte 10-vinger-tikker. Helaas zijn er niet bijzonder veel beige mechanische toetsenborden met media-keys. Maar heel sporadisch gezien eigenlijk.
kleine sidenote/offtopic, ik ben erachter gekomen dat ik typ met maar 3 vingers... xd

@furfoot, zit je in de fotografie? die foto ziet er mooi uit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 16-01-2013 21:35 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik typ momenteel op een Logitech G15v1, een mooi bordje, maar een mechanische lijkt me toch wel vet.

Ik weet nog niet zeker of ik er één wil en hoeveel ik ervoor over heb, maar MX Brown's lijken me wel wat. Ik game ook dus ik begrijp dat Blue's dan niets zijn. Ik wil echter ook typen en houdt van een sterk tactische feedback.

Helaas zie ik wel dat veel bordjes erg kaal zijn: Geen volume control (die draaiknop op m'n G15 kan ik echt niet missen!) en geen backlight.
Als je dat wel wilt, ben je toch redelijk gelimiteerd. Nu kan ik die macrotoetsen op mijn G15 prima missen, maar een volume control niet. Backlight zou ook fijn zijn, al is die van mijn G15 toch al erg zwak.

De Logitech G710+ lijkt mij helemaal mooi, maar die vind ik toch erg aan de prijzige kant. Daarnaast moet hij een ANSI-layout hebben, ISO is een no-go. Ik begrijp dat dat met recente plankjes van Logitech lastig kan worden.
Toch vind ik Logitech wel een pluspunt. Ik ben niet erg merkvast, maar in het geval van Logitech maak ik een uitzondering :P

Ik heb ook naar de CM Storm's gekeken, maar die kan ik enkel vinden in Red's. Ik weet niet of dat iets voor mij is eigenlijk.

Must:
- Mechanisch (duh :P)
- ANSI
- Full size (geen gedoe met weggelaten numpads enzo)
- Volume control

Would like:
- Backlight
- Logitech

Tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 16-01-2013 23:59 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik kom zelf van hetzelfde toetsenbord af en heb ongeveer dezelfde eisen, behalve dat ik de G710+ eigenlijk niet zo mooi vind. Veel goedkoper weet ik echter niet of het gaat lukken met die eisen.
Zelf ben ik zeer benieuwd naar de Corsair K95 (http://www.corsair.com/k95), maar het is even afwachten wanneer die uit komt, wat hij dan kost en hoe de ervaringen er mee zijn. Ook moet ik zien dat ik ergens een keer een toetsenbord met cherry red switches kan testen.
En ik zie nou dat de huidige vengeance toetsenborden cherry stabilizers lijken te hebben... als dat bij de K95 ook zo is dan zou ik em toch zeker in het echt even moeten kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Compizfox schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:56:
Ik heb ook naar de CM Storm's gekeken, maar die kan ik enkel vinden in Red's. Ik weet niet of dat iets voor mij is eigenlijk.
Toch zijn de meeste borden van CM Storm met verschillende switches verkrijgbaar.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
8088 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 00:38:
[...]

Toch zijn de meeste borden van CM Storm met verschillende switches verkrijgbaar.
Niet hier, hier zijn alleen rood en zwart beschikbaar, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
finraziel schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 00:35:
Ook moet ik zien dat ik ergens een keer een toetsenbord met cherry red switches kan testen.
Kom gerust langs, heb hier een 6Gv2 Red Edition liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik typ momenteel op een Logitech G15v1, een mooi bordje, maar een mechanische lijkt me toch wel vet.

Ik weet nog niet zeker of ik er één wil en hoeveel ik ervoor over heb, maar MX Brown's lijken me wel wat. Ik game ook dus ik begrijp dat Blue's dan niets zijn. Ik wil echter ook typen en houdt van een sterk tactische feedback.

Helaas zie ik wel dat veel bordjes erg kaal zijn: Geen volume control (die draaiknop op m'n G15 kan ik echt niet missen!) en geen backlight.
Als je dat wel wilt, ben je toch redelijk gelimiteerd. Nu kan ik die macrotoetsen op mijn G15 prima missen, maar een volume control niet. Backlight zou ook fijn zijn, al is die van mijn G15 toch al erg zwak.

De Logitech G710+ lijkt mij helemaal mooi, maar die vind ik toch erg aan de prijzige kant. Daarnaast moet hij een ANSI-layout hebben, ISO is een no-go. Ik begrijp dat dat met recente plankjes van Logitech lastig kan worden.
Toch vind ik Logitech wel een pluspunt. Ik ben niet erg merkvast, maar in het geval van Logitech maak ik een uitzondering :P

Must:
- ANSI
- Volume control

Would like:
- Backlight
- Logitech

Tips?
pricewatch: Gigabyte Osmium heeft jammer genoeg ook reds, maar heeft wel (op logitech na) alle andere punten: soort scrollwiel voor volume, full keyboard, mechanisch, backlight. Zou ook nog een idee kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Olaf van der Spek schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 00:45:
Niet hier, hier zijn alleen rood en zwart beschikbaar, helaas.
Bedoel je met 'hier' de Benelux? Ik heb niet de leverbaarheid per leverancier bekeken, maar als je graag zo'n bord wilt kan het de moeite lonen om even contact met ze op te nemen (of desnoods met een distributeur om uitsluitsel te krijgen).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 14:17
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8092/8387283235_13070bd0e8.jpg
Vandaag mijn Noppoo Choc Mini black met blue switches ontvangen :) Hier besteld http://www.ebay.com/itm/Noppoo-choc-mini-84-Mechanical-keyboard-Cherry-MX-Blue-switches-W-Black-body-/300780591246?pt=PCA_Mice_Trackballs&hash=item4607eb988e
Duurde ongeveer een week totdat het geleverd was. Gelukkig geen belasting/invoerkosten hoeven te betalen (althans niet aan de deur).

Layout is iets dan een reguliere tenkeyless keyboard. De pijltjes toetsen en de home pgup pgdn etc. zitten dichter opelkaar. Dat is wel even wennen. Bouwkwaliteit is in orde. Keyboard weegt zo'n 650gram, best zwaar voor zo'n klein ding maar hij ligt dan wel lekker stevig op tafel. Mijn enige ervaring met mechanical keyboards is een hele oude IBM mechanical keyboard (in grijs/creme kleur).

Het keyboard typt erg fijn. De switches voelen licht aan. Maar ik moet zeggen dat ik mijn oude IBM keyboard wel fijner vond typen. De toetsen lijken niet consistent, de N en de backspace voelen iets zwaarder aan. De klik hoor/voel ik ook niet altijd bij de enter toets. Niet echt een groot probleem verder. Dit toetsenbord heeft nog steeds mijn voorkeur boven non-mechanical keyboards. Ik ben er iig heel blij mee en volgens mij was deze relatief niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 01:02:
[...]

pricewatch: Gigabyte Osmium heeft jammer genoeg ook reds, maar heeft wel (op logitech na) alle andere punten: soort scrollwiel voor volume, full keyboard, mechanisch, backlight. Zou ook nog een idee kunnen zijn.
Die ziet er ook wel nice uit, en is €30 goedkoper dan de G710+. Jammer alleen van die Reds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Filco majestouch 2 met blues aangekomen, mijn 2e mechanische toetsenbord na mijn steelseries 6gv2. Kostte wel wat maar heb mijn steelseries opgeborgen, dit typt toch wel een stuk lekkerder. Heb ook nog 2 setjes wasd keys(geel en paars) erbij gekregen maar het lijkt of die wat hoger liggen dan de standaard toetsen als ik ze erop zet, terwijl ze op de tafel toch precies even hoog zijn. VInd de look met alleen rode escape key ook wel mooi.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DCN9a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Must:
- ANSI
- Volume control

Would like:
- Backlight
- Logitech

Tips?
Die volume draaiknop was idd echt Uber! _/-\o_

Helaas vindt je die eigenlijk niet meer en zeker niet snel op mech. boards.

Op dat punt zul je je verlies waarschijnlijk moeten nemen. :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Zo ben ik ook begonnen.
Op ditzelfde kwam ik ook uit.
Heel kaal en simpel ja. Backlight was inderdaad zwak, en soms wel eens handig, maar ik heb nu een klein wandlampje en dat werkt stukken beter dan een backlight (niet enkel vanwege de toetsen, maar ook minder inspannen ogen monitor). Macrotoetsen gebruikte ik enkel voor cut/copy/paste. Niet echt nodig dus, maar wel weer even wennen.
Op dat bord kwam ik ook uit, en besteld, maar kreeg een kleine shift. Is bij alle van Logitech momenteel zo, of je moet vanuit USA bestellen. Bij mij is deze weer retour gegaan. Logitech is vrij goed met garantie en ruilingen, en daarom wou ik ook graag bij Logitech blijven. Maar als ze geeneens een grote shift willen behouden, dan behouden ze mij maar ook niet meer.
Must:
- ANSI
- Volume control

Would like:
- Backlight
- Logitech

Tips?
Ik had exact dezelfde must, maar hem 'em hier niet gevonden.
Heb momenteel een DAS. Wel met media keys, maar werkt alleen via USB.
Dus nu weer de vraag, is it worth it, om zo'n duur bord te kopen en dan weer het full n keyrollover gebeuren in te ruilen voor media-gebruik (want dat werkt alleen via USB).
Ik weet het niet, staat momenteel nog gewoon in PS/2.

Zoals eerder aangehaald zijn er losse controller te koop voor bv volume control.

Maar nu even een vraag van mijn kant uit:
Die mech. borden met dedicated media controls, werken die dan wel gewoon via PS/2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Heeft iemand het werkelijk wel eens gemerkt dat 6KRO niet genoeg zou zijn? Ik weet het niet, maar dat hele PS2 tegen USB verhaal klinkt een beetje als dat het in theorie beter is en dat de puristen het daarom willen, maar twijfelachtig of het daadwerkelijk praktisch verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
finraziel schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:59:
Heeft iemand het werkelijk wel eens gemerkt dat 6KRO niet genoeg zou zijn? Ik weet het niet, maar dat hele PS2 tegen USB verhaal klinkt een beetje als dat het in theorie beter is en dat de puristen het daarom willen, maar twijfelachtig of het daadwerkelijk praktisch verschil maakt.
6KRO is naar mijn inziens genoeg, mijn computer heeft geen PS2 aansluiting dus ik moet mijn toetsenbord wel via USB aansluiten. Ze zeggen dat PS2 ook iets sneller is, denk niet dat dit merkbaar is maar is misschien belangrijk voor gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Help!!!! schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:37:
[...]

Die volume draaiknop was idd echt Uber! _/-\o_

Helaas vindt je die eigenlijk niet meer en zeker niet snel op mech. boards.

Op dat punt zul je je verlies waarschijnlijk moeten nemen. :o
Haha klopt, ik zou echt niet meer zonder kunnen.

Gewoon 'natuurlijk' draaien aan een knop ipv rammen op een toetsje oid.

De G710+ en de Gigabyte Aivia Osmium hebben het wel (meer een soort scrollwiel-variant, maar dat is ook best)
NeutraleTeun schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:52:
Heel kaal en simpel ja. Backlight was inderdaad zwak, en soms wel eens handig, maar ik heb nu een klein wandlampje en dat werkt stukken beter dan een backlight (niet enkel vanwege de toetsen, maar ook minder inspannen ogen monitor). Macrotoetsen gebruikte ik enkel voor cut/copy/paste. Niet echt nodig dus, maar wel weer even wennen.
Macrotoetsen gebruik ik nauwelijks. Ik heb wel eens bepaalde hotkeys eraan gebonden, bijvoorbeeld voor het maken van een screenshot en opnemen van video met Afterburner enzo, maar ik vergeet steeds onder welke toets wat zit :P

Dus die macrotoetsen ga ik niet missen eigenlijk.
Op dat bord kwam ik ook uit, en besteld, maar kreeg een kleine shift. Is bij alle van Logitech momenteel zo, of je moet vanuit USA bestellen. Bij mij is deze weer retour gegaan. Logitech is vrij goed met garantie en ruilingen, en daarom wou ik ook graag bij Logitech blijven. Maar als ze geeneens een grote shift willen behouden, dan behouden ze mij maar ook niet meer.
Klopt, met dat probleem zit ik ook een beetje. Ik wil graag bij Logitech blijven, maar daar ga ik geen bord met ISO-layout voor kopen. Dan toch maar geen Logitech.
[...]

Ik had exact dezelfde must, maar hem 'em hier niet gevonden.
Heb momenteel een DAS. Wel met media keys, maar werkt alleen via USB.
Dus nu weer de vraag, is it worth it, om zo'n duur bord te kopen en dan weer het full n keyrollover gebeuren in te ruilen voor media-gebruik (want dat werkt alleen via USB).
Ik weet het niet, staat momenteel nog gewoon in PS/2.

Zoals eerder aangehaald zijn er losse controller te koop voor bv volume control.
Interessant, daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Heb je zo een voorbeeld?

Ik wil dus eigenlijk wel een mechanisch keyboard maar ik heb het gevoel dat ik best veel inlever op andere vlakken dus, wat ik een beetje jammer vind.

Ik dacht trouwens echt dat ik nog ergens een IBM Model M had liggen, maar ik kan hem nergens meer vinden. Ben bang dat ik hem vroeger heb weggegooid... :'(
Poeles schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:02:
[...]
6KRO is naar mijn inziens genoeg, mijn computer heeft geen PS2 aansluiting dus ik moet mijn toetsenbord wel via USB aansluiten. Ze zeggen dat PS2 ook iets sneller is, denk niet dat dit merkbaar is maar is misschien belangrijk voor gamers.
Moah het is in theorie beter. Ik denk niet dat je het in de praktijk echt merkt. Maar als je PC gewoon PS/2 heeft en het verder geen nadeel oplevert, zou ik hem daarmee aansluiten.

Ook op mijn Logitech G15 v1 (USB) kan ik gewoon het hele alfabet typen met 2 shifts tegelijk ingedrukt en zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 17-01-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
http://www.getdigital.de/index/computer_zubehoer

http://www.getdigital.de/...ard_Model_S_Professional#

Professional US Silent: 104 Tasten mit Beschriftung im US Layout, kein Klicken beim Tippen. Neu: Mit Multimedia Tasten zur Musiksteuerung und zum Aktivieren des Standby-Modus als Alternativbelegung auf den Funktionstasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Laatst online: 01-10 08:37
De Corsair K95 kan ook nog wel interessant zijn voor mensen die een mechanisch toetsenbord willen hebben met media keys. Het toetsenbord gebruikt wel Red switches en zou pas in de lente uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zijn red-switches aan te raden op een 'instap-' mechanisch keyboard dan? Ik zie dat veel keyboards ze hebben (CM Storm, Aivia Osmium)

Puur op de beschrijvingen in de OP lijken mij browns het fijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01-2013
Persoonlijk denk ik niet dat de ene switch beter of minder geschikt is als instap. Wel is het zo dat veel mensen met RED merken dat ze in het begin vaker een toets per ongeluk aanslaan. Dit doordat je weinig druk nodig hebt..

Heb er zelf geen ervaring mee dus kan niet zeggen dat het went..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah, instap zou ik MX red niet noemen. Er zijn gewoon geen instap / high end switches, ze zijn allemaal gelijkwaardig van Cherry...

De MX Red is voor als je heel licht wilt typen / gamen, gewoon lineair drukken, ongeveer halverwege registreert ie al. Valt best goed mee te typen als je heel lichtjes wilt drukken maar persoonlijk vind ik op Red de kwaliteit van de caps wel heel belangrijk. De Corsairs met Red vond ik niet zo lekker typen eigenlijk, ze voelde me wat te wankel, niet heel anders dan m'n Black Widow, waar de caps ook wat wankeler aanvoelen dan bij veel duurdere merken. Alleen met MX brown / bleu vind ik het niet zo'n punt, met Red is het meteen niet lekker.

Ik ben er nog steeds niet uit wat ik prettiger vind, Black / Red. Black voelt lekker solide, zeg maar wat meer arcade knop, terwijl red als super lichte switch weer net wat sneller aanvoelt.
Eigenlijk kan ik met iedere Cherry switch voor typen / gamen even goed overweg, alleen shooters met Blue is toch niet altijd prettig, double taps in platformers etc ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:44
Poeles schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:26:
Filco majestouch 2 met blues aangekomen, mijn 2e mechanische toetsenbord na mijn steelseries 6gv2. Kostte wel wat maar heb mijn steelseries opgeborgen, dit typt toch wel een stuk lekkerder. Heb ook nog 2 setjes wasd keys(geel en paars) erbij gekregen maar het lijkt of die wat hoger liggen dan de standaard toetsen als ik ze erop zet, terwijl ze op de tafel toch precies even hoog zijn. VInd de look met alleen rode escape key ook wel mooi.
[afbeelding]
Erg mooi ding hoor, zo hoort een KB gewoon te zijn ik wil er ook 1 maar die dingen zijn nog steeds niet te krijgen in Nederland.

De rest valt voor mij af, vind ze bijna allemaal erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Tot voor kort had ik eigenlijk geen idee van het bestaan van mechanische toetsenborden. Bij het samenstellen van m'n nieuwe workstation leek 't me wel handig om m'n toetsenbord ook maar eens te upgraden, maar ik ben niet zo'n fan van nutteloze media-keys etc. Zodoende stuitte ik in mijn zoektocht op onder meer dit topic, en mijn interesse was gewekt!

De meeste mechanische toetsenborden die ik tegenkwam vond ik niet echt mooi, maar toen ik dit dingetje van Filco zag, was ik verkocht. Helaas bleek het te gaan om een limited edition (Yellowtop), die in eerste instantie overal uitverkocht leek te zijn. Ik heb echter een winkeltje in Hong Kong gevonden die 'm nog gewoon op voorraad heeft! Deze is enkel met Blue verkrijgbaar, zowel met als zonder numpad.

Voor de liefhebber, heb 'm hier gehaald: http://linkecomputer.com/...lco&newdepartmentid=0&p=2
Heb er precies €160 voor betaald, inclusief verzendkosten. Pakketje was als gift van 20 dollar gemarkeerd (niet om gevraagd, maar Aziaten doen 't meestal standaard), dus geen BTW/inklaringskosten :)
Verzendduur was +/- 13 dagen.

Eerste indruk: solide bouw en erg wennen met typen! En natuurlijk een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://koenschaft.nl/filco_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik had vorige week bij WASD mijn O-rings besteld (40A-R (0.4mm Reduction)) samen met een sample kit van de O-rings Stel ik vond het niks kon ik wel kijken welke ik wel wat vond. Aangezien je toch wel van die O rings af kunt komen lijkt me..

Vanochtend gekeken waar me pakje was.. in LA .. Maar toen ik thuis kwam lag het op de deurmat! oOo

Mijn eerste indruk:

Het typt heerlijk, het geluid van een toets die volledig ingedrukt word is weg! Ik vind het een aanrader tot zo ver :) Alleen alle keys van het tobo halen (CM quickfire pro red) is wel een rotwerk, ben er zo'n drie kwartier mee bezig geweest.

Heb nog wat van die O-rings over, zal binnenkort is kijken om wat samples rond te sturen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
RoaDHouse schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:16:
[...]

Erg mooi ding hoor, zo hoort een KB gewoon te zijn ik wil er ook 1 maar die dingen zijn nog steeds niet te krijgen in Nederland.

De rest valt voor mij af, vind ze bijna allemaal erg lelijk.
Ik heb hem via KeyboardCompany besteld, via linkecomputer zou het wel wat goedkoper zijn maar dan komen ze uit Hong Kong. KeyboardCompany is dan weer redelijk dichtbij(Engeland) en hebben een goede customer service en reputatie. Ik kreeg er bijvoorbeeld 2 setjes wasd toetsen en rode escape knop gratis bij omdat ik te laat was voor hun nieuwjaarsactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57
R0y. schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:52:
Ik had vorige week bij WASD mijn O-rings besteld (40A-R (0.4mm Reduction)) samen met een sample kit van de O-rings
Heb ze ook via Ebay besteld, de rooie.
Ga ervan uit dat er een paar gaan overlijden ivm met veel getypte letters.
Iets achter de hand hebben is wel fijn dan, het blijft rubber.

Ga ze zelf plaatsen op browns, ben benieuwd (ben een 2 vinger typer, edoch redelijk snel)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compizfox schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:37:
Zijn red-switches aan te raden op een 'instap-' mechanisch keyboard dan? Ik zie dat veel keyboards ze hebben (CM Storm, Aivia Osmium)

Puur op de beschrijvingen in de OP lijken mij browns het fijnst.
De beschrijvingen in de OP zijn dan ook weinig objectief, al is dat uiteraard lastig bij dit soort zaken omdat je snel adviseert wat je zelf fijn vindt. Ikzelf ben zoals eerder gezegd in dit topic totaal geen fan van Browns, vind het een beetje een halfbakken oplossing tussen typ- en gameswitches.

Red zijn verder zeker geen instap-switches, zoals djunicron zijn alle Cherry switches kwalitatief gelijkwaardig maar gaat het om persoonlijke voorkeur. Je zou Red wel als meest geschikte switch (of Black als je van zwaardere toetsen houdt) voor gaming kunnen kwalificeren, waarschijnlijk zie je ze daarom vaak terug op zogenaamde 'gametoetsenborden' zoals de door jou genoemde modellen. Voorheen was Red relatief zeldzaam, toen mechanisch minder mainstream was. Nu mechanisch helemaal hip is gaan veel fabrikanten van gaming randapparatuur ook mechanische bordjes maken, vandaar dat je Red tegenwoordig vaker ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
Bad Brains schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:38:
[...]

Heb ze ook via Ebay besteld, de rooie.
Ga ervan uit dat er een paar gaan overlijden ivm met veel getypte letters.
Iets achter de hand hebben is wel fijn dan, het blijft rubber.

Ga ze zelf plaatsen op browns, ben benieuwd (ben een 2 vinger typer, edoch redelijk snel)
Dat is inderdaad een goede, wat is de levensduur van die dingen?!

Ja, ik heb er toch nog een stuk van 20 over, en die sample kit .Zo uit me hoofd zitten er 5 van elk in? B) Ik merk wel dat sommige toetsen wat "makkelijker" gaan als andere. Maar dat is misschien die rubbers inwerken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
R0y. schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:50:
[...]

Dat is inderdaad een goede, wat is de levensduur van die dingen?!
50 jaar?
  • een hoge elasticiteit (tot 400%), en dit over een groot temperatuursbereik van -35°C tot +120°C
  • een goede bestendigheid tegen vele basen, zuren (waaronder vetzuren) en zouten (echter niet tegen aardolieproducten) en tegen ozon en UV-stralen
  • een lange levensduur van tenminste 50 jaar.
+ korrels zout.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat SteelSeries simpelweg waardeloze keycaps op hun toetsenborden levert, de letters beginnen na een week al zichtbaar af te slijten, heb ik een nieuw setje voor mijn 6Gv2 Red Edition besteld. Heb wel even contact met de fabrikant opgenomen want vind het echt niet kunnen bij toetsenborden in deze prijsklasse.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4Atr4sRTJk6Lq1jmBn97Ui1n/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wat staan bij jou de toetsen zo mooi recht in een lijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
NeutraleTeun schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:07:
Wat staan bij jou de toetsen zo mooi recht in een lijn ...
Quoten is geen luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

MiBe schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:50:
[...]
De beschrijvingen in de OP zijn dan ook weinig objectief, al is dat uiteraard lastig bij dit soort zaken omdat je snel adviseert wat je zelf fijn vindt. Ikzelf ben zoals eerder gezegd in dit topic totaal geen fan van Browns, vind het een beetje een halfbakken oplossing tussen typ- en gameswitches.

Red zijn verder zeker geen instap-switches, zoals djunicron zijn alle Cherry switches kwalitatief gelijkwaardig maar gaat het om persoonlijke voorkeur.
Met instap bedoel ik niet of ze van een lagere kwaliteit zijn, maar of ze het meest lijken op rubber domes.
Je zou Red wel als meest geschikte switch (of Black als je van zwaardere toetsen houdt) voor gaming kunnen kwalificeren, waarschijnlijk zie je ze daarom vaak terug op zogenaamde 'gametoetsenborden' zoals de door jou genoemde modellen. Voorheen was Red relatief zeldzaam, toen mechanisch minder mainstream was. Nu mechanisch helemaal hip is gaan veel fabrikanten van gaming randapparatuur ook mechanische bordjes maken, vandaar dat je Red tegenwoordig vaker ziet.
Maar zijn reds en blacks wel fijn voor typen dan?

Ik denk dat ik gewoon maar eens langs de Media Markt moet of zo, want wat ik nu doe is ook maar een beetje in het rond lullen.
Ik kan wel van alles speculeren maar ik moet het toch even voelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Compizfox schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:16:
Met instap bedoel ik niet of ze van een lagere kwaliteit zijn, maar of ze het meest lijken op rubber domes.
Als je rubber domes wil zit je hier verkeerd. :p
In de praktijk zelf proberen lijkt me wel de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik wil geen rubber domes :P

Ik veronderstel alleen dat ze qua feeling erop lijken omdat de force ook nagenoeg lineair is.
Wat me wel erg vervelend lijkt is dat het actuation point hoger zit, in tegenstelling tot rubber domes, waar het actuation point op het eind zit. Bij reds en blacks kun je dan dus niet voelen wanneer je je toets aanslaat, toch?

Weet iemand zo of ze in elke Media Markt mechanische toetsenborden hebben liggen?
Of in de showroom van Azerty? (Da's nog dichterbij)

[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 17-01-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Als je next in line bent is quoten wel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compizfox schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:16:
[...]

[...]

Maar zijn reds en blacks wel fijn voor typen dan?

Ik denk dat ik gewoon maar eens langs de Media Markt moet of zo, want wat ik nu doe is ook maar een beetje in het rond lullen.
Ik kan wel van alles speculeren maar ik moet het toch even voelen denk ik.
Mwa, ik denk dat je rubber domes moeilijk met een mechanische switch kunt vergelijken. Verder zijn rubber domes juist niet lineair en niet clicky dus theoretisch gezien komen ze dan nog het meest overeen met Browns. In de praktijk voelt rubber dome echter heel anders dan welke mechanische switch dan ook. Proberen is altijd de beste optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nou de rubber domes van mijn G15 zijn wel een klein beetje clicky, maar niet heel 'scherp' zeg maar.
Verder ligt het actuation point op de bottom.

Proberen is inderdaad de beste manier denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een G15 clicky vindt heb je nog nooit op MX Blue's getypt :P Clicky is echt heel anders, buiten het geluid voelt het ook totaal anders dan rubber dome.

Bij de Mediamarkt ga je bot vangen wat mechanische borden betreft vrees ik. Ik zie dat je redelijk bij mij in de buurt woont (ik woon in Wezep, vlak onder Zwolle). Als je wil kun je wel een keer langskomen. Heb hier twee mechanische borden liggen; één met MX Blue en één met MX Red, kun je gelijk goed het verschil voelen tussen een lineaire switch en met tactile feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
En voila, zowaar mijn WASD rubbers binnen. 7 dagen, Stond in de verzending idd nog in LA.
News at 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij wie had je ze besteld? Heb mijn keycaps bij geek_fang besteld, ook via eBay. Hopelijk zijn die net zo snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
WASD keyboards, Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21
Op het moment gebruik ik een Razer Lycosa Mirror, maar ik ben er niet helemaal tevreden mee. De keylayout is prima (shifttoetsen zijn lekker groot), maar de kwaliteit is om te huilen. Na een jaar zaten de pijltjestoetsen al een beetje los. Nu (na 2 jaar) moet ik zelfs de 'omhoog' soms er terug in zetten, als die uit het toetsenbord valt bij snelle aanslagen. De brede shift/enter/backspace toetsen hebben (te) veel speling gekregen en de enter toets moet ik in het midden raken anders registreert die niet meer. Kortom geen aanrader, al is het natuurlijk ook geen mechanisch toetsenbord, maar destijds toch redelijk veel geld voor neergeteld. Nu voor een nieuw toetsenbord aan het kijken en ik kwam (zoals veel anderen) deze topic tegen en hoopte dat jullie mij misschien een beetje kunnen helpen.

Welke lay-out wil je?
Full size Qwerty, (vergelijkbaar met Lycosa, 104 keys)
Wat is eigenlijk het verschil tussen Classic, Modern en US International? Zien er in mijn ogen precies hetzelfde uit?
Edit: ANSI dus.

Wil je met of zonder numpad?
Numpad is een must, gebruik hem dagelijks.

Wil je backlight?
Mag, maar geen vereiste.

Welke MX Switch prefereer je?
Uit de openingspost haal ik dat Brown en Red het meest geschikt zijn voor mensen zonder ervaring met mechanische toetsenborden.

Wat je is je budget?
€100 - €200

Wil je macro toetsen?
Volumeknop gebruik ik nu dagelijks, maar zowel koptelefoon als speakers hebben volumeknoppen in handbereik, dus is geen vereiste.

Doel van het keyboard?
Zoals de meesten: gamen en typen, maar het moet er ook een beetje aardig uit zien.
Games die ik speel zijn ook redelijk gevarieerd: FP Shooters, af en toe wat Race spellen en een flink portie League of Legends (wat volgens mij onder RTS valt).

Wat weet je al?
Weinig, ben net begonnen met kijken :X .

[ Voor 0% gewijzigd door VictordeHolland op 18-01-2013 02:18 . Reden: ANSI ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
heb alle keys gedaan behalve tenkey,spatiebalk en backspace zijn nogal stroef (hebben metalen onderdelen) shiftoverigensook (spatiebalkwerktnietecht). Morgenweereendag?
@spatiebalkwerktnietmee.

Wel super stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

VictordeHolland schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 01:26:
Welke lay-out wil je?
Full size Qwerty, (vergelijkbaar met Lycosa, 104 keys)
Wat is eigenlijk het verschil tussen Classic, Modern en US International? Zien er in mijn ogen precies hetzelfde uit?
Waar haal je die benamingen vandaan dan?

Je hebt binnen QWERTY eigenlijk 2 verschillende layouts, ISO (UK) en ANSI (US)

ANSI is het normale, internationale toetsenbord met een lange linkershift en een horizontale entertoets. De ISO-variant is die in de UK veel verkocht wordt en heeft een kortere linkershift, waardoor er plaats is gemaakt voor een backslash. De entertoets is verticaal.

ISO:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/KB_United_Kingdom.svg/800px-KB_United_Kingdom.svg.png

ANSI:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/KB_United_States-NoAltGr.svg/800px-KB_United_States-NoAltGr.svg.png

Let bij deze plaatjes trouwens niet op de tekens, het gaat hier om de mechanische layout, niet de visuele/functionele.

[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 18-01-2013 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21
Compizfox schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 01:34:
[...]

Waar haal je die benamingen vandaan dan?

ANSI is het normale, internationale toetsenbord met een lange linkershift en een horizontale entertoets. De ISO-variant is die in de UK veel verkocht wordt en heeft een kortere linkershift, waardoor er plaats is gemaakt voor een backslash. De entertoets is verticaal.

ISO:
[afbeelding]

ANSI:
[afbeelding]

Let bij deze plaatjes trouwens niet op de tekens, het gaat hier om de mechanische layout, niet de visuele/functionele.
In de OP staat een link naar http://www.wasdkeyboards.com/resources/keyboard-layouts, daar staan bij North America 3 verschillende 'versies', maar die zijn alledrie ANSI :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

VictordeHolland schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 01:26:
Zien er in mijn ogen precies hetzelfde uit?
Maar dat zijn ze niet :) Heb je de opdrukken wel bekeken? Bij WASD Keyboards kun je je keycap prints vormgeven, al dan niet aan de hand van die templates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
Bad Brains schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 01:29:
heb alle keys gedaan behalve tenkey,spatiebalk en backspace zijn nogal stroef (hebben metalen onderdelen) shiftoverigensook (spatiebalkwerktnietecht). Morgenweereendag?
@spatiebalkwerktnietmee.

Wel super stil...
Dat wip meganisme bedoel je? Ik moest de toetsen rond de spatie (even een voorbeeld) verwijderen om de toets er fatsoenlijk op en af te krijgen. Eerst naar links of rechts duwen, zodat hij aan 1 kan los komt en dan de andere kant.

Terug erop zetten is nogal wat gekloot, vooral bij de enter en + op het numpad had ik problemen.

Het is even aankloten :)

Welke rubbers heb jij besteld? En hoe bevallen ze tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

DvE

ORA-00000

MiBe schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:56:
Omdat SteelSeries simpelweg waardeloze keycaps op hun toetsenborden levert, de letters beginnen na een week al zichtbaar af te slijten, heb ik een nieuw setje voor mijn 6Gv2 Red Edition besteld. Heb wel even contact met de fabrikant opgenomen want vind het echt niet kunnen bij toetsenborden in deze prijsklasse.

[afbeelding]
Ik heb ook een openstaand ticket bij Steelseries over het slijten van de letters na 1 dagje gamen.
Mocht het toetsenbord terugsturen om om te laten ruilen (via Steelseries.com ook gekocht).
Ben daar niet mee akkoord gegaan aangezien me dat nou net even te veel geld kost (~ 20 euro naar VS)
Ik ben echter wel benieuwd of ze nog met een andere oplossing komen (heb gehint op een tegemoetkoming)

Waar heb je dit setje caps besteld? Gezien de slijtage zal ik deze snel nodig hebben :)

[ Voor 0% gewijzigd door DvE op 18-01-2013 11:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Compizfox schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 01:34:
Is er hier eigenlijk iemand die de voorkeur geeft aan de ISO layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:27:
Is er hier eigenlijk iemand die de voorkeur geeft aan de ISO layout?
Ik, maar ik woon en werk dan ook in de UK. Ik ben nu niet anders meer gewend ;)

Pro: grotere Enter, prettigere locatie @-toets
Con: kleine linkershift

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 18-01-2013 11:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 23:38

C0nscious

Mysteryman.

Tenkeyless Browns + backlighted zijn moeilijk te vinden zeg.. zie alleen de CM TK's, maar daar zie ik weer geen verkooppunten van in Nederland (Ducky's vind ik met 140 euro echt te duur voor een tenkeyless model). Binnenkort even een Logitech G710 uitproberen in de winkel, Browns lijken me uiteindelijk prettiger typen dan Reds door de tactile feedback.

[ Voor 10% gewijzigd door C0nscious op 18-01-2013 12:25 ]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:31:
[...]

Echt?! Ik vind de @ boven de letters wel prettig werken, maar gezien ik dagelijks de " " en ' gebruik, ben ik gewend dat deze vrijwel gelijke tekens op één f'ing knop zitten! Degene die het een goed idee vond deze tekens van dezelfde knop af te halen zou ik graag eens in de noten trappen.

Ook # van de 3 halen voor GBP is vrij irritant, maar dat is nog te begrijpen, alleen de positionering van de ~... Waar is dat andere ding toch goed voor?

Maar goed, iedereen z'n voorkeuren natuurlijk, het is niets persoonlijks ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

VictordeHolland schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 01:48:
[...]

In de OP staat een link naar http://www.wasdkeyboards.com/resources/keyboard-layouts, daar staan bij North America 3 verschillende 'versies', maar die zijn alledrie ANSI :) .
Als je die plaatjes naast elkaar zet kun je het wel zien. Alleen de visuele layout is anders.

http://www.wasdkeyboards....outs/wasd_104_classic.jpg
http://www.wasdkeyboards....youts/wasd_104_modern.jpg
http://www.wasdkeyboards....youts/wasd_104_usintl.jpg

Die 'modern' variant lijkt mij de meest gebruikte tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:31:
[...]

Qua oppervlakte is de Enter groter, maar qua breedte niet. Vind je de ISO Enter echt beter?
Je vergeet trouwens de slechtere locatie van de " en die gebruik je toch vaker dan de @.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:09:
Qua oppervlakte is de Enter groter, maar qua breedte niet. Vind je de ISO Enter echt beter?
Je vergeet trouwens de slechtere locatie van de " en die gebruik je toch vaker dan de @.
Het is allemaal een kwestie van gewenning, ik gebruik de @ wel vaker in emailadressen ( ;) ) en ook wachtwoorden, en in het Engels wordt vaker 'gebruikt' als aanhalingstekens voor woorden. Er is imo geen beter of slechter.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
C0nscious schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:18:
Tenkeyless Browns + backlighted zijn moeilijk te vinden zeg.. zie alleen de CM TK's, maar daar zie ik weer geen verkooppunten van in Nederland (Ducky's vind ik met 140 euro echt te duur voor een tenkeyless model). Binnenkort even een Logitech G710 uitproberen in de winkel, Browns lijken me uiteindelijk prettiger typen dan Reds door de tactile feedback.
Klopt, met TKL en Brown ben ik uitgekomen bij CM (maar te duur om in BENELUX te krijgen) en de China bordjes van bijvoorbeeld qTan webshop. Daar zitten ook een paar tussen met backlighting.
Als je hem vraagt zo weinig mogelijk porto te betalen op legale manier zal je normaal zeker niet meer dan 10 euro moeten betalen, waarschijnlijk zelfs geen...

Key Cool Backlighting TKL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Ik type dit vanaf mn splinternieuwe Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown, thuisbezorgd door keyboardco.com voor omgerekend zo'n €155,-. Ik wil nu al niet meer terug, na tien minuten:)

Als er iemand vragen heeft, verzoeken voor plaatjes, iets waarmee ik zou kunnen helpen: vraag maar raak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
FrankPC schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:07:
Ik type dit vanaf mn splinternieuwe Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown, thuisbezorgd door keyboardco.com voor omgerekend zo'n €155,-. Ik wil nu al niet meer terug, na tien minuten:)

Als er iemand vragen heeft, verzoeken voor plaatjes, iets waarmee ik zou kunnen helpen: vraag maar raak!
Gefeliciteerd, mijn filco is ook afgelopen woensdag aangekomen. Tenkeyless met blues. Heb je eerdere een mechanisch toetsenbord gehad? Indien ja hoe vergelijkt je nieuwe toetsenbord met de oude. Ben zelf wel benieuwd na de brown switches nu ik een toetsenbord heb met blues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
MiBe schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:50:
[...]

De beschrijvingen in de OP zijn dan ook weinig objectief
Hoezo? Wat ier bijvoorbeeld incorrect aan? Is namelijk geschreven op basis van wat er gezegd geweest is in het topic zonder persoonlijke ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Happy Hacking Keyboard gekregen voor mijn verjaardag :D Wat typt dat ding goed zeg, maar dat mag dan ook wel voor die prijs. Ik ga hem morgen in ieder geval even lekker verder uit testen want ik moet nog een heel verslag schrijven _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Ik ben al een tijdje eruit dat ik een mechanisch toetsenbord wil, maar ik heb een paar eisen.
Al jaren gebruik ik het volgende toetsenbord:

Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/acc/p76379/sk8135.jpg

Deze layout is exact wat ik wil (VS/INT?). Ook de volume knop is bijna een vereiste. De overige mediaknoppen kunnen me gestolen worden.

Zijn er mechanische, met bij voorkeur brown switches, toetsenborden die hier op lijken? de Qpad MK-80/85 bevallen me wel, backlight is wat mij betreft ook een plus, maar mist een dedicated volume knop.
Ik heb er tot op heden nog geen een weten te vinden, iemand die er een weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

De Logitech G710+ heeft er één, maar die is in Europa alleen in ISO-layout te verkrijgen.

De Gigabyte Osmium heeft het ook, maar die is alleen in reds te verkrijgen.

Ik heb ongeveer hetzelfde dilemma als jij ;) Ik denk dat ik de eis van een volumeknop maar moet laten vallen, want het is gewoon nauwelijks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmerd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:26:
[...]

Hoezo? Wat ier bijvoorbeeld incorrect aan? Is namelijk geschreven op basis van wat er gezegd geweest is in het topic zonder persoonlijke ervaring :)
Excuses, ik zie dat hij een flinke update heeft gehad (in positieve zin). Zo stonden er eerst bepaalde oordelen in over bepaalde toetsenborden waar ik mij niet altijd even goed in kon vinden. Ook werd de Browns toen een 'geslaagde poging' genoemd van het combineren van verschillende switches, is waar ik mij al helemaal niet in kan vinden. Nu is hij al een stuk objectiever, had de update alleen nog niet gezien omdat ik meestal direct naar de laatste pagina in het topic ga.

Wat ik wel bijzonder vind is dat bij Brown switches het volgende staat: "- Vaak wat duurder". Naar mijn weten zijn Browns helemaal niet duurder dan bijvoorbeeld Blacks of Blue's. Reds soms wel wat prijziger, bijvoorbeeld ook bij wasdkeyboards. Op eBay kosten ze allemaal hetzelfde, maar daar zijn ze sowieso wat duurder (2,50 tegenover 1,75 en 2,00).

Edit: Bij MX Green staat geen afbeelding waardoor het een beetje onoverzichtelijk wordt ten opzichte van de andere switches, je leest er hierdoor snel overheen. Nu weet ik dat er nog niet zo'n mooie GIF van is maar wellicht is het een idee deze er tot die tijd te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://www.keyboardlover.com/img/switches/CherryMXGreen.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door MiBe op 19-01-2013 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
Poeles schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:59:
[...]

Gefeliciteerd, mijn filco is ook afgelopen woensdag aangekomen. Tenkeyless met blues. Heb je eerdere een mechanisch toetsenbord gehad? Indien ja hoe vergelijkt je nieuwe toetsenbord met de oude. Ben zelf wel benieuwd na de brown switches nu ik een toetsenbord heb met blues.
Dankje, jij ook gefeliciteerd! Ikzelf zat nog lang te twijfelen tussen tkl en fullsize, uiteindelijk maar voor fullsize gegaan omdat ik dat altijd al heb gehad. Dit is het eerste mechanische bord wat ik bezit, maar ik heb alle populaire switches van Cherry wel geprobeerd.

Brown VS blue (mijn mening) : Brown is een stuk stiller, maar de tactiele feedback van blues is veel sterker. Persoonlijk vind ik de blues fijner, maar het geluid kan gewoon echt niet in mijn situatie.

Mechanisch VS rubberdome (mijn mening) : bij rubberdomes heb ik altijd het gevoel dat ik de toets nog veel verder ik kan drukken, als ik maar genoeg druk zet. Dit in tegenstelling tot mechanische switches, waar je echt het gevoel hebt dat je het einde hebt bereikt als dat zo is. Vergelijk het met drukken in een dik matras tov drukken op een stoeptegel. Ook maakt elk mechanische bord meer herrie dan rubberdomes.

Ik heb komende week proefwerkweek, dus heel veel tijd, ik zit eraan te denken om een review te schrijven. Maar ik beloof niks:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wimmerd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:26:
[...]

Ik zou het onderscheid tussen high-end en gaming laten vallen, je impliceert er namelijk mee dat gaming minder is dan high-end.
Wat links voor alle borden zouden ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Wimmerd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:15:
[...]

Klopt, met TKL en Brown ben ik uitgekomen bij CM (maar te duur om in BENELUX te krijgen) en de China bordjes van bijvoorbeeld qTan webshop. Daar zitten ook een paar tussen met backlighting.
Als je hem vraagt zo weinig mogelijk porto te betalen op legale manier zal je normaal zeker niet meer dan 10 euro moeten betalen, waarschijnlijk zelfs geen...

Key Cool Backlighting TKL
Tjah, maar ik ga ook niet zomaar een merk proberen omdat er ook Browns en verlichting op zit. Keycaps en stevigheid etc zeggen ook wat. Twijfel nu om toch voor 40 euro extra een Ducky (verlichting is wel echt fijn) of Filco (Ninja uitvoering ziet er top uit) te nemen, probeer nu beetje de verschillen op te sommen omdat Filco uiteindelijk wel het best gewaardeerd wordt.

Of een CM Storm TK Brown geimporteerd uit de VS, wordt met importkosten even duur, zo niet duurder dan de mercedesmerken. Maar niet teveel op de zaken vooruit lopen, ik ben het aan mezelf verplicht om de switches ook even te testen in de winkel (Browns althans, Reds wordt moeilijk :/).

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wil je key caps testen? Of switches? :p
Ik hoop ook dat CM snel met browns en ninja uitvoeringen komt in de Benelux.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-01-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:04:
Wil je key caps testen? Of switches? :p
Ik hoop ook dat CM snel met browns en ninja uitvoeringen komt in de Benelux.
switches ;) Ik snap de keuze ook eigenlijk niet van CM. Ninja uitvoeringen heeft CM niet geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
Fototje van groene switches toegevoegd, er stond al duidelijk in de eerste alinea over toetsenborden dat 'high end' niet betekent dat het niet goed is voor gamen en gamen niet perse minder goed is van kwaliteit.. Als iemand enkel de titeltjes leest dan tja... :).

Links naar toetsenborden hebben volgens mij weinig te maken met persoonlijke voorkeur ;). Het zou desondanks zeker handig zijn EN er zouden ook zeker ankerpunten mogen zijn: bovenaan linkjes naar de aparte secties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Laatst online: 09:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik heb al een qpad mk-85 met browns. Erg fijn kb, maar een beetje groot met gamen.

Ik zoek dus een tkl.
Nu twijfel ik over de switch. Ik vind de browns erg fijn, maar twijfel of ik voor een game plankje niet zal overstappen naar reds of blacks. Ik speel met name rpg's. Ik heb de blacks in de mediamarkt geprobeerd en vond deze wel lekker. Een beetje zwaar. Het fijne van de browns vind ik dat je toch een tactile feedback hebt. Maar lees dat dit voor rpg's toch minder is. Vandaar de keus voor red of black. Ik ben bang dat ik de reds te licht vind, maar de keus met blacks lijkt wat beperkter.

Ik zit te kijken naar ducky, vooral ook vanwege de backlight. Of naar een QuickFire rapid. Maakt het nog wat uit tussen deze twee? Zie wel dat er op dit moment geen ducky shine met blacks beschikbaar is. De QFR weet ik dat zo niet.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05-2017
Ik heb er al een topicje voor aangemaakt (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1533998)

Maar misschien had ik het wel gewoon even hier moeten neerkalken.

Ik heb namelijk een NAN TAN Keyboard (voor 8088 & 80289) met een PS/2 adapter erbij. Maar ik krijg hem niet aan de praat. Het is vergelijkbaar met IBM Model M.

Wat hij wel doet is num-lock caps en Scroll-lock :) Is er nog iets wat ik kan proberen?
(keyboard is trouwens 'gloedje' nieuw. Lag ergens achter in het magazijn van een computer-zaak hier in de buurt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Laatst online: 09:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

C0nscious schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:18:
Is de CM QFR met backlight?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

el-jorge schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:17:
[...]

Is de CM QFR met backlight?
Kijk zelf even op de website ;) Zo te zien wel, al is 'Partial Red LED backlight' vaag, je kan op Youtube checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
QFR is de rapid en die heeft geen backlight.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Furfoot schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:06:
QFR is de rapid en die heeft geen backlight.
My bad, idd itt de QFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

FrankPC schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:07:

I budged.. heb dezelfde besteld zojuist, maar dan de tenkeyless versie. Zoiets dus:Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/d/d1/d1d082c6_cwIqB.jpeg

Blue is toch te irritant voor huisgenoten, helemaal geen feedback met de Reds lijkt me ook niets dus voor de Browns gegaan voor de enigzins overpriced Filco. Backlight is uiteindelijk meer een gimmick besefte ik me, met de zachte sfeerverlichting die ik altijd minimaal wel aan heb zie ik de toetsen namelijk nog prima, plus met verlichting is er meer wat ooit stuk kan gaan.

Nog even getwijfeld of ik 'm voor 130 euro bij Simplyelectronics.net zou bestellen, maar alle problemen die ik lees over die winkel zijn mij die 25 euro niet waard. Gewoon bij Keyboard Company in UK dus (keyboardco.com), inclusief rode ninja style red esc keycap a 2 pond :9~

Hopelijk doe ik er een jaartje of 10 mee? 8)

[ Voor 4% gewijzigd door C0nscious op 20-01-2013 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankPC
C0nscious schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:45:
[...]

I budged.. heb dezelfde besteld zojuist, maar dan de tenkeyless versie. Zoiets dus:[afbeelding]

Blue is toch te irritant voor huisgenoten, helemaal geen feedback met de Reds lijkt me ook niets dus voor de Browns gegaan voor de enigzins overpriced Filco. Backlight is uiteindelijk meer een gimmick besefte ik me, met de zachte sfeerverlichting die ik altijd minimaal wel aan heb zie ik de toetsen namelijk nog prima, plus met verlichting is er meer wat ooit stuk kan gaan.

Nog even getwijfeld of ik 'm voor 130 euro bij Simplyelectronics.net zou bestellen, maar alle problemen die ik lees over die winkel zijn mij die 25 euro niet waard. Gewoon bij Keyboard Company in UK dus (keyboardco.com), inclusief rode ninja style red esc keycap a 2 pond :9~

Hopelijk doe ik er een jaartje of 10 mee? 8)
Ziet er mooi uit! Hoe bevalt die wristrest je? Het is de officiele Filco, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankPC schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:10:
[...]

Ziet er mooi uit! Hoe bevalt die wristrest je? Het is de officiele Filco, of niet?
Volgens mij heeft hij die niet gekocht, maar is het gewoon een voorbeeld :)
Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.