Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik ben uiteindelijk toch maar voor de Filco Majestouch II gegaan via KeyboardCompany, is wel prijzig maar ik weet dat ik bij elk ander toetsenbord toch weer was gaan twijfelen om hem alsnog te halen. Zag jammer genoeg wel de coupon code HAPPYNEWYEAR om 10% van te prijs af te halen te laat, maar na een mailtje krijg ik wat extra wasd en escape toetsen erbij.

Kan niet wachten tot hij binnenkomt in ieder geval!

[ Voor 0% gewijzigd door Poeles op 10-01-2013 11:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

DvE

ORA-00000

Olaf van der Spek schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:56:
[...]

Aan de andere kant, heb je die opdrukken echt nodig?
Nee, da's ook wel weer waar, maar toch.
Het stond al eerder in deze thread maar goed, had niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren.
Zal er ook zeker niet minder om gamen en toetsen verkeerd indrukken of zo, maar waarom is het zo moeilijk terwijl supergoedkope tobo's dit wel gewoon kunnen. Besparing van die paar euro kwaliteit kan het niet zijn voor die prijs.
Niet te min is het wel een heerlijk toetsenbordje om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:21
Puff_Danny schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:00:
[...]

[...]

Wel, ik geloof dat er bij de mediamarkt wat van die CM Storm plankjes liggen. (Rapid, Pro, Trigger) Daar ga ik vanavond eens kijken. Je moet ergens beginnen nietwaar :)
Nog een bepaalde Media Markt of hebben ze allemaal wel wat liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 11:43
Ik ga vanavond even naar die in Den Haag, daar zit ik niet ver vandaan. Will report back wat ze hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:41
Ik meen dat ik het toch hier ergens gelezen had?
Dat iemand perse een volumeknop op het bord wou en dat toen iemand met de reactie kwam dat je ook gewoon een losse volumeknop kunt bestellen bij DX.

Of ik ben gek, of ik zit verkeerd.
Maar hier zoeken op DX of Deal vind ik die reactie niet terug.

Iemand een idee nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Puff_Danny schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:06:
Ik ga vanavond even naar die in Den Haag, daar zit ik niet ver vandaan. Will report back wat ze hebben 8)
Die in het centrum kan je skippen. Die heeft 100 verschillende tobo liggen maar geen enkele mechanisch. Vorige week nog gecheckt. ;)
Die in de Boogaard weet ik niet. Maar daar is het assortiment aan pc-hardware sowieso kleiner..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
ChojinZ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:20:
[...]

Die in het centrum kan je skippen. Die heeft 100 verschillende tobo liggen maar geen enkele mechanisch. Vorige week nog gecheckt. ;)
Die in de Boogaard weet ik niet. Maar daar is het assortiment aan pc-hardware sowieso kleiner..
OK, goed om te weten... wel jammer!
Zoetermeer dan misschien maar eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 08:11

Silence

Godlike

Is het ook mogelijk om die Ducky toetsenborden in Nederland te kopen?
En met bestellen zit je zeker met kosten die je weer moet betalen bij doane?

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Silencex schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:40:
Is het ook mogelijk om die Ducky toetsenborden in Nederland te kopen?
En met bestellen zit je zeker met kosten die je weer moet betalen bij doane?
http://www.mechanicalkeyboards.nl/zoekformulier?search=ducky

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Puff_Danny schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:54:
[...]

OK, goed om te weten... wel jammer!
Zoetermeer dan misschien maar eens checken.
Je kan het hier proberen:
http://www.gameshop.nl/webshop/index.php

Neem het filiaal in de schoolstraat. Die had laatst 2 mechanische borden liggen (stealserie en corsair zo uit mijn hoofd)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zoiets ja, alleen mag het een stuk simpeler en vooral een stuk goedkoper.
Voor dat geld kun je een tweede keyboard erbij kopen.
En die Powermate heeft helaas geen ondersteuning voor W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
ChojinZ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:58:
[...]

Neem het filiaal in de schoolstraat. Die had laatst 2 mechanische borden liggen (stealserie en corsair zo uit mijn hoofd)
Mooi ! dan ga ik proberen of ik daar straks even op beide kan testen. Misschien is het wel wat; ben vooral benieuwd naar die Steelseries...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Puff_Danny schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:33:
[...]

Mooi ! dan ga ik proberen of ik daar straks even op beide kan testen. Misschien is het wel wat; ben vooral benieuwd naar die Steelseries...
Bel ff van te voren. Anders reis je straks voor jan met den korte achternaam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
Haha, ik zit er toch vlak bij en moet toch de stad in ;) maar bedankt voor de waarschuwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
  • Laatst online: 08-08 17:35
Ik heb mijn Das Keyboard binnen, en er is iets mis met de Fn keys. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van GetDigital.de en als ik de Enter en de Space bar naar hun toe stuur krijg ik een nieuw toetsenbord toegestuurd. (Wat ik op zich raar vind). Maargoed. Mijn vraag is, hoe haal ik een knop zoals de space bar of enter key er van af? Heb ik daarvoor een key cap puller nodig, en zo ja, waar kan ik die kopen? Ook raadde Das Keyboard zelf niet aan om de grotere toetsen (Shift, space bar etc.) er niet helemaal van af te halen. Is dit omdat het moeilijk is om het terug te zetten of omdat ze er niet makkelijk vanaf gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Fn werkt alleen via USB he.
En zet er gewoon een schroevendraaier onder ofzo, je hoeft het alleen maar omhoog te wippen, kan met allerlei dingetjes, zoals een mesje bv.
Als je iets beschadigd, jammer dan, je krijgt toch een nieuwe?

Waarschijnlijk vragen ze alleen maar daarom om jouw verzendkosten te drukken, en het toetsenbord daarna toch niet meer geheel compleet en origineel is? En dus "minder goed" bruikbaar/door verkoopbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

DvE

ORA-00000

NeutraleTeun schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:52:

Waarschijnlijk vragen ze alleen maar daarom om jouw verzendkosten te drukken, en het toetsenbord daarna toch niet meer geheel compleet en origineel is? En dus "minder goed" bruikbaar/door verkoopbaar?
<fraudemodus>
Wow, da's nog eens een coole manier om aan een tweede DAS keyboard te komen
</fraudemodus>

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
Dat weet ik, mijn toetsenbord heeft daarom ook een USB en PS/2 uitgang.

En bedankt, ik zal het eens proberen.

Edit: woord vergeten

[ Voor 5% gewijzigd door FPSMelvin op 10-01-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Ik heb zelf een keycap puller geïmproviseerd door een kabelbinder om te buigen tot een U-vorm. Zo'n dun metalen draadje met plastic erom heen. Dat werkt prima, je moet het dan onder een keycap plaatsen en wel meer wiggelen dan omhoog trekken om een keycap er af te halen. Maar wat is je probleem precies met de FN-knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
Mijn toetsenbord heeft Media toetsen. Als ik Fn in combinatie met F1 t/m F3 in houd zou er wat met het geluid moeten gebeuren. Maar, als ik dat doe, gedraagt het zich net alsof ik Fn niet in houd en word alleen maar F1, F2 of F3 ingedrukt. Als ik Fn + F8, F9 of F10 in druk, gedraagd het zich alsof ik FN + F1, F2 of F3 indruk. FN + de andere toetsen werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door FPSMelvin op 10-01-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

FPSMelvin schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:40:
Ik heb mijn Das Keyboard binnen, en er is iets mis met de Fn keys. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van GetDigital.de en als ik de Enter en de Space bar naar hun toe stuur krijg ik een nieuw toetsenbord toegestuurd. (Wat ik op zich raar vind). Maargoed. Mijn vraag is, hoe haal ik een knop zoals de space bar of enter key er van af? Heb ik daarvoor een key cap puller nodig, en zo ja, waar kan ik die kopen? Ook raadde Das Keyboard zelf niet aan om de grotere toetsen (Shift, space bar etc.) er niet helemaal van af te halen. Is dit omdat het moeilijk is om het terug te zetten of omdat ze er niet makkelijk vanaf gaan?
Je kan ze er zelf vanaf wrikken als je wilt. Alleen de grote toetsen hebben vaak stabilisers eronder zitten, waarschijnlijk heeft Das costar stabilizers. Wat betekent dat je deze er zijlings af moet halen. Ik heb gister toevallig nog een onduidelijke foto gemaakt, om te laten zien hoe dat van binnen eruit ziet. In het midden zit de switch, en aan de zijkanten zitten haakjes waar het metalen pinnetje van de stabiliser inhaakt. Het moeilijke is dus de toets ver genoeg naar de zijkant te duwen, zodat de haak uit het oogje kan komen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
kKaltUu schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:10:
[...]

Je kan ze er zelf vanaf wrikken als je wilt. Alleen de grote toetsen hebben vaak stabilisers eronder zitten, waarschijnlijk heeft Das costar stabilizers. Wat betekent dat je deze er zijlings af moet halen. Ik heb gister toevallig nog een onduidelijke foto gemaakt, om te laten zien hoe dat van binnen eruit ziet. In het midden zit de switch, en aan de zijkanten zitten haakjes waar het metalen pinnetje van de stabiliser inhaakt. Het moeilijke is dus de toets ver genoeg naar de zijkant te duwen, zodat de haak uit het oogje kan komen.
Ja, ik heb ze er ondertussen al vanaf gehaald en op de post gedaan. Het was wel even prutsen hoor. De spatie bar had geen stabilizer er onder, wat ik raar vind. De enter key wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 23:38

C0nscious

Mysteryman.

Iets wat ik niet snap: op een gegeven moment zijn fabrikanten overgegaan op niet-mechanishe toetsenborden, waarschijnlijk uit kostenoverweging. De prijs bleef naar ik meen rond dezelfde koers, ik denk zo'n 3 tientjes. Zo'n 15 jaar geleden typte ik nog op hele fijne IBM bordjes. Nu wordt er heel deftig gedaan over stabilizers en Cherry switches terwijl dit exact hetzelfde is als sindsdien en er imo niet heel veel boeiends aan is behalve dat het inderdaad fijner voelt, sneller tikt en ook ergonomischer is. Eigenlijk kloppen de huidige prijzen van de 'nieuwe' mechanische toetsenborden dan toch ook niet? Kan je niet beter een oud toetsenbord van marktplaats halen voor 2 euro? Behalve dan dat ze geel zijn en geen mediaknoppen hebben :P

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

C0nscious schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:25:
Iets wat ik niet snap: op een gegeven moment zijn fabrikanten overgegaan op niet-mechanishe toetsenborden, waarschijnlijk uit kostenoverweging. De prijs bleef naar ik meen rond dezelfde koers, ik denk zo'n 3 tientjes. Zo'n 15 jaar geleden typte ik nog op hele fijne IBM bordjes. Nu wordt er heel deftig gedaan over stabilizers en Cherry switches terwijl dit exact hetzelfde is als sindsdien en er imo niet heel veel boeiends aan is behalve dat het inderdaad fijner voelt, sneller tikt en ook ergonomischer is. Eigenlijk kloppen de huidige prijzen van de 'nieuwe' mechanische toetsenborden dan toch ook niet? Kan je niet beter een oud toetsenbord van marktplaats halen voor 2 euro? Behalve dan dat ze geel zijn en geen mediaknoppen hebben :P
Dat kan je doen, maar die toetsenborden zijn geen 2 euro. Afhankelijk van het model mag je er 50 - 1200 euro voor neerleggen. goede buckling springs zijn duur :'(

Mocht je interesse hebben, iemand verkoopt een ind. model m voor maar 183 euro! http://deskthority.net/ma...m13-industrial-t4814.html

[ Voor 6% gewijzigd door kKaltUu op 10-01-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

kKaltUu schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:33:
[...]

Dat kan je doen, maar die toetsenborden zijn geen 2 euro. Afhankelijk van het model mag je er 50 - 1200 euro voor neerleggen. goede buckling springs zijn duur :'(

Mocht je interesse hebben, iemand verkoopt een ind. model m voor maar 183 euro! http://deskthority.net/ma...m13-industrial-t4814.html
Wow, lijkt er heel erg op :9 Ik ga eens testen of mijn oude bordje het nog doet!

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macho
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

C0nscious schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:25:
Die toetsenborden waren toen beslist niet goedkoop hoor. Toen betaalde je nog rond de fl.300,- voor zo'n toetsenbord. maar meestal werden die gewoon meegeleverd zoals een Dell of HP systeem (zat gewoon in de totaal prijs) Dat was volgens mij nog in de tijd dat je met van die monochroom beeldschermpjes werkte; amber of groen waren die dingen :+ :9~

Had je de pech dat er een beker cola overheen was gegaan en je moest een nieuwe aanschaffen, dan pas werd je met de losse prijs geconfronteerd :) > ter vergelijk een losse floppy drive, zo'n 3,5" kostte toen in die tijd rond de fl.600,- >> daarna kwamen ze volgens mij met de rubber dome toetsenborden aan hun opmars en dat was weer omdat iedereen een pc begon aan te schaffen (lees sneller & goedkoper om grote massa's te produceren)

Don't give up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er zijn hier vast mensen die een toetsenbord met red switches hebben. Hoe typt dat en hoe is het gebruik buiten FPS-gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:37
Olaf van der Spek schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:29:
Er zijn hier vast mensen die een toetsenbord met red switches hebben. Hoe typt dat en hoe is het gebruik buiten FPS-gaming?
CM Quick fire pro met reds.

Bevalt goed, ik moet wel zeggen dat is mijn eerste mech. toetsenbord. Ik merk dat ik nogal veel bottem, maar ik heb het toetsenbord dat ook ergens in december gekocht. Ook ben ik erg benieuwd naar O-rings, hoe dat nou typt i.c.m. reds.

Vooral als ik s'ochtends op me werk kom, en ik log in met me goedkope HP toetsenbord ben ik toch blij dat ik dit toetsenbord heb gekocht :9

Waar ik me wel aan erger, maar dat is het toetsenbord niet de switches is het idiote lettertype op de ramplank van CM. Binnenkort maar eens kijken voor andere keycaps, het is me te druk op het moment op het toetsenbord. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 10-01-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:57
R0y. schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:35:
[...]

CM Quick fire pro met reds.

Bevalt goed, ik moet wel zeggen dat is mijn eerste mech. toetsenbord. Ik merk dat ik nogal veel bottem, maar ik heb het toetsenbord dat ook ergens in december gekocht. Ook ben ik erg benieuwd naar O-rings, hoe dat nou typt i.c.m. reds.

Vooral als ik s'ochtends op me werk kom, en ik log in met me goedkope HP toetsenbord ben ik toch blij dat ik dit toetsenbord heb gekocht :9

Waar ik me wel aan erger, maar dat is het toetsenbord niet de switches is het idiote lettertype op de ramplank van CM. Binnenkort maar eens kijken voor andere keycaps, het is me te druk op het moment op het toetsenbord. |:(
Heb net het zelfde toetsenbord en heb het sinds een weekje.Ik bottom ook nog veel maar dat betert elke dag.Als ik op school werk merk ik ook hoe slecht die toetsenborden zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01-2013
w000t. Mijn HPE (black) is aangekomen. Direct de (gratis) roze pijltjestoetsen erop met de handige keycap puller. Eens een typtestje gedaan en direct mijn vorige record (580) verbroken naar 606. Daarna wel terug down to earth maar toch .. die browns typen echt HEERLIJK.

Ik had 't bordje trouwens besteld bij qTan op 27 december. 70 euro in totaal, geen importkosten doordat de ''gemiddelde waarde voor een toetsenbord'' gebruikt werd: 25 dollar. Blijkbaar is dat legaal... Ben er tot nu toe alleszins zeer tevreden over. We zullen zien of het blijft duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zojuist bij WASD zo'n sample kit besteld en O-ringen. De 40A-R, was zo'n 20 euro incl. verzending.

Ben benieuwd hoe dat zit met levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mooie Otaku HHKB2 besteld met een rode ESC toets. Eens zien hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:24:
Een mooie Otaku HHKB2 besteld met een rode ESC toets. Eens zien hoe dat bevalt.
DAMN, hoeveel heeft dat prachtding je teruggezet? Wel een mooie aanschaf though :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

R0y. schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:17:
Ben benieuwd hoe dat zit met levertijden.
Verzenden doen ze meestal de volgende dag, reken op ruim een week in totaal.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kKaltUu schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:41:
[...]

DAMN, hoeveel heeft dat prachtding je teruggezet? Wel een mooie aanschaf though :D
239 euro volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
ChojinZ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:58:
[...]

Hij had nog alleen een Razer Blackwidow liggen; met blues. Even op getokkeld en dat voelde wel lekker die blues. Ben nu aan het twijfelen om toch daarvoor te gaan (blues, niet noodzakelijk een Razer Blackwidow); deze is qua prijs nu wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Hoe / waar heb je die kunnen halen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
NeutraleTeun schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:52:
Fn werkt alleen via USB he.
En zet er gewoon een schroevendraaier onder ofzo, je hoeft het alleen maar omhoog te wippen, kan met allerlei dingetjes, zoals een mesje bv.
Als je iets beschadigd, jammer dan, je krijgt toch een nieuwe?

Schroevendraaier of mesje? Een stevige plastic pasje (je betaalpas bv.) is veel veiliger. Even eronder en langzaam eruit wippen en dan zie je meestal ook gelijk hoe het metalen beugeltje bevestigd is.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kKaltUu schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:40:
[...]

Hoe / waar heb je die kunnen halen als ik vragen mag?
Bij Elitekeyboards.com of ibuy.jp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Mechanische vriendjes, Razer heeft over 4 uur, 24 uur aan 50% korting met de code BESTOFCES2013

http://www.razerzone.com/eu-en/gaming-keyboards-keypads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat is toch een zeer leuke aanbieding !

Alleen jammer dat het bord niet helemaal je van het is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
kKaltUu schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:15:
Mechanische vriendjes, Razer heeft over 4 uur, 24 uur aan 50% korting met de code BESTOFCES2013

Op de site van US is het goedkoper ($=€), maar ik weet niet of ze dan ook nog naar Nederland verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

FPSMelvin schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:35:
[...]

Op de site van US is het goedkoper ($=€), maar ik weet niet of ze dan ook nog naar Nederland verzenden.
Nope, alleen US en Canada. daarom link ik ook naar de EU store.
NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:23:
Dat is toch een zeer leuke aanbieding !

Alleen jammer dat het bord niet helemaal je van het is ...
Voor vanaf 55 euro zijn het best degelijke toetsenborden...

[ Voor 32% gewijzigd door kKaltUu op 11-01-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jammer dat de BlackWidows tegenvalt voor veel mensen en dat de Deathstalker membrane keys heeft.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Valt me trouwens op dat bij een hoop Razer producten "sold out" staat. Als je even doorklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Razer raad ik echt af, vergeleken met de Corsair (vergelijkbare prijs) en de Logitech mechanische tobo is de Razer gewoon inferieur, voelt allemaal een stuk goedkoper en slechter aan.
Helaas heeft Razer de naam gekregen als "gamer merk" en wordt het dus blind gekocht. Ondertussen komen ze in tests er constant slecht uit, en worden ze steeds een stuk minder bevonden dan de wat minder hipster merken.

[ Voor 37% gewijzigd door corset op 11-01-2013 16:07 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:25

Fordox

00101010

de nieuwe versie van de black widow is wel verbeterd qua bouwkwaliteit. en met 50% korting, is het geen slechte deal.

mijn leraar had trouwens nog altijd een ancient toetsenbord in gebruik, ik typte er even op, en ik dacht: het is wel een model M :P het bleek een aziatische rebrand ofzo te zijn met windows toets.
heerlijk :)

[ Voor 47% gewijzigd door Fordox op 11-01-2013 16:27 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
wat Fordox zei; ik zit nu die blackwidow ultimate 2013 te overwegen. Testen in de winkel viel me niet tegen en met die korting...
Maar ik heb ook nog geen ervaring met mechanische toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

lanerios schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:06:
Razer raad ik echt af, vergeleken met de Corsair (vergelijkbare prijs) en de Logitech mechanische tobo is de Razer gewoon inferieur, voelt allemaal een stuk goedkoper en slechter aan.
Helaas heeft Razer de naam gekregen als "gamer merk" en wordt het dus blind gekocht. Ondertussen komen ze in tests er constant slecht uit, en worden ze steeds een stuk minder bevonden dan de wat minder hipster merken.
Nou het is vooral heel erg veel napraten en overdrijven.

Er zijn zeker betere maar bij de juiste prijs / het juiste prijsverschil zie ik geen issues.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kan jij mij dan een winkel linken die de Vengeance of Quickfire verkoopt voor 55 euro (inc. verzendkosten)? of een ander toetsenbord wat echte cherry switches heeft (dus geen Newmen/Genius/Viewsonic of WINTEK )?

Ik ben het wel met je eens dat Razer een slechte naam heeft, de BlackWidow (zeker de non 2013) is een hit or miss product, maar voor deze prijs is het voor mensen die goedkoop mechanisch toetsenbord willen halen het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.

Mooi, voor mij zit er helaas niets interessants tussen. Zou graag nog een mech. toetsenbord op me werk willen maar die zal ik dan zelf mee moeten nemen. Mijn CM op me werk en die razer thuis, vind hem daar nog steeds iets te duur voor. Ik weet het, hollander :9
8088 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:56:
[...]

Verzenden doen ze meestal de volgende dag, reken op ruim een week in totaal.
Klopt, kreeg vanochtend een mail dat hij onderweg was. Zit nou nog ergens in california (waar het weer een stuk beter is als hier :().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Of je moet wachten totdat er weer QPAD actie is op samenkopen.net. Die QPAD MK-85 met red cherry switches voor 79,95€ was een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:25
Olaf van der Spek schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:42:
[...]

MS heeft ook wat toetsenborden. Als mechanisch geen eis is, waar kijk je dan naar?
Mwa, ik was gewoon wat rond aan het kijken. MS was ik inderdaad even vergeten maar volgens mij hebben die sowieso geen backlight en dat vind ik wel belangrijk. Zijn wat meer zakelijk en ergonomisch gericht lijkt het.
Ik blijf toch wel naar de mechanische kijken, alleen omdat het zo lastig is om ze uit te proberen speelde ik met het idee om anders in de tussentijd een "gewoon" toetsenboard te kopen. Aan de andere kant, zo slecht is mijn G15 nou ook weer niet, merk alleen dat hij op zijn laatste benen loopt.

edit: Trouwens, wat betreft het afslijten van markings en het die toch niet nodig hebben... Voor typen kan ik me dat voorstellen maar bij games wil het nog wel eens voorkomen dat je bv even op m moet drukken om de map te bekijken en dan kijk ik toch altijd even ipv die proberen blind te vinden met mijn linkerhand. Dat is ook precies de reden waarom ik backlighting wil.

[ Voor 20% gewijzigd door Finraziel op 11-01-2013 20:46 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo, ook maar eens de portemonnee (creditcard) getrokken voor toetsenborden. Vanwege RSI-risico werk ik met tenkeyless (beter voor het muizen), en heb eerder deze week een UK Filco Majestouch-2, Tenkeyless, NKR, Tactile Action (Cherry MX Brown) Keyboard gekocht. Niet goedkoop, maar eindelijk weer eens een toetsenbord dat me herinnert aan de oude IBM-plankjes. Ik kan me nog de HCC dagen herinneren waar ik rondkeek voor zo'n plankje met VS-layout ;)

En nu een paar dagen mee gewerkt, en heerlijk. Nog wel wat fouten maken, omdat mijn vorige TKL bordje een kleinere spatiebalk had om de Fn-toets mogelijk te maken voor de mediatoetsen. En nu ram ik nog wel eens op de spatiebalk als ik de Alt-toets wil raken.

Gelijk maar een tweede, identiek plankje voor op werk gekocht voor al het tikwerk dat wacht, en ook maar een numeriek plankje bijgekocht voor die enkele keren dat ik met Excel grotere lijsten moet gaan invoeren. In ieder geval een tevreden gebruiker, die te lang gewacht heeft met de stap nemen! :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:52
Ik zit te denken aan de Razer BlackWidow Ultimate Stealth 2013 nu met de 50% korting.
Het zou de stillere versie van de non stealth moeten zijn door de brown switches i.p.v. de blue.
http://www.razerzone.com/...ow-ultimate-stealth-2013/

Aangezien geluid voor mij belangrijk is, hoe verhoudt dit zich t.o.v. een 'normaal' rubber tobo?
Ik heb nu een pricewatch: Logitech K350 Wireless Keyboard (Qwerty)

Ik ben geen hardcore gamer (speel zo op zn tijd een singleplayer spelletje), maar ik typ wel heel veel, is dit tobo dan een goede keus?

Edit: ik kom net dit tegen: http://hardforum.com/show...?p=1039285394&postcount=2
Het lijkt erop dat ze dus lichter toetsen maar wel wat meer herrie maken dan rubber?

[ Voor 42% gewijzigd door mitsumark op 12-01-2013 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik niet met je eens. Ik ben over het algemeen juist totaal geen Razer fan maar qua toetsenborden vind ik ze beter dan Corsair (heb zelf een K90 gehad). Zeker het feit dat de huidige Corsairs niet volledig mechanisch zijn is voor mij echt een afknapper. Heb hier een BlackWidow liggen en op de glossy afwerking na is het zo'n gek toetsenbord nog niet eens, al zouden ze qua uiterlijk wat ingetogener mogen van mij. Het Logitech mechanische toetsenbord heb ik op Dreamhack geprobeerd en vond ik persoonlijk tegenvallen, al kan ik daar niet helemaal objectief over oordelen omdat ik geen fan van MX brown ben.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Zojuist mn QFR red binnen van 4launch en zonder branding!

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
Nou Razer actie of niet; ik heb een QPAD MK-50 besteld; met blues. Een beetje een gok, maar het is ook geen wereldbedrag. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Furfoot schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:22:
Zojuist mn QFR red binnen van 4launch en zonder branding!
Die branding valt toch wel mee?
-logo bij Num/caps en scroll lolck
-Cooler master bovenaan de pijltjes
-Coolermaster aan de voorkant van het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
De officiële plaatjes van de QFR verschillen met wat je daadwerkelijk krijgt. Tegenwoordig zijn alle QFR bijna brandless. Zie dit topic: http://www.overclock.net/...rand-less-quickfire-rapid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Zo ziet de QFR red er nu dus uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-usa.com/upload/product/10024/gallery/full/2.jpg?1426842849

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Spijtig, heb m'n oldskool IBM plank al weggegooid blijkbaar (2 toetsen deden het niet meer). Zit nu te kijken naar de CM Quickfire TK (Red/Brown), waarom hebben de Quickfire Rapid kopers niet voor deze uitvoering gekozen? Is even smal als een tenkeyless maar met numpad in de pijltjestoetsen verwerkt + backlight:

Afbeeldingslocatie: http://www.cmstorm.com/images/products/51/image_311.jpg

Waarschijnlijk omdat hij toch iets minder clean is denk ik in vergelijking. Omdat ik toch redelijk wat game vind ik de backlight erg handig, en in zelfde prijscategorie. Wel opvallend dat hij een stuk lichter is (544g), dat is wel opvallend en misschien ook een nadeel (stabiliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
C0nscious schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:19:
Zit nu te kijken naar de CM Quickfire TK (Red/Brown), waarom hebben de Quickfire Rapid kopers niet voor deze uitvoering gekozen?
Ik heb geen CM QF (heeft geen context menu key), maar Insert, Delete, etc zitten toch op een niet-standaard plaats, misschien dat dat toch uitmaakt. Het is wel een interessante layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zit nu te kijken naar de CM Quickfire TK (Red/Brown), waarom hebben de Quickfire Rapid kopers niet voor deze uitvoering gekozen? Is even smal als een tenkeyless maar met numpad in de pijltjestoetsen verwerkt + backlight:

[afbeelding]
Wat een onhandige layout. Als ik 't goed begrijp kun je alle numerieke toetsen zondermeer gebruiken behalve de 0, 00, 2 en de punt, daar heb je de Shift voor nodig, want de pijlen en niet de cijfers zijn de primaire functie van die vier toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

downtime schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:15:
[...]

Wat een onhandige layout. Als ik 't goed begrijp kun je alle numerieke toetsen zondermeer gebruiken behalve de 0, 00, 2 en de punt, daar heb je de Shift voor nodig, want de pijlen en niet de cijfers zijn de primaire functie van die vier toetsen.
Inderdaad, volgens de rood/witte kleur logica wel. Zou erg vaag zijn met numpadgebruik, hopelijk niet :/ Misschien om puur de pijltjestoetsen te accentueren? Persoonlijk vind ik het vooral prettig om pijltjes/home/end/prt scr etc te kunnen gebruiken maar een extra numpad is altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Je hebt gewoon een num lock op dat toetsenbord. Dus het numpad staat aan of uit. Het kleurgebruik is inderdaad verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heb hier nog twee Dell AT101W's liggen die nodig aan een schoonmaakbeurt toe zijn. Wat is de beste keycap puller en waar koop je die? Met een schroevendraaier alle keycaps loswrikken lijkt me geen goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nou nog een normaal lettertype en allen backlit (dus niet alleen om de keys heen !!) en een prijs van maximaal 50 € en dan wil ik er wel één bestellen in die layout : Ik knal de laatste tijd tegen mijn hugeass MS 4000 Ergonomic tobo aan tijdens het gamen :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik gebruik mijn MK-85 nu een week of 4 en heb soms last van toetsen die blijven hangen. Heb het al gehad met de backspace en de spatie. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:25
nero355 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:17:
[...]

Nou nog een normaal lettertype en allen backlit (dus niet alleen om de keys heen !!) en een prijs van maximaal 50 € en dan wil ik er wel één bestellen in die layout : Ik knal de laatste tijd tegen mijn hugeass MS 4000 Ergonomic tobo aan tijdens het gamen :D
Hoezo niet alleen om de key heen? Volgens mij zijn de letters zelf gewoon verlicht hoor, heb even wat plaatjes op google gezocht maar ziet er zelfs heel behoorlijk uit (voor zijn prijs). Niet lichtdoorlatende keycaps op een backlit toetsenbord lijkt me inderdaad bijzonder onpraktisch, maar dat is volgens mij niet het geval.
Onder de 50 euro kan je echter nog wel even wachten denk ik... tenzij het niet mechanisch hoeft te zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

nero355 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:17:
[...]

Sowieso een mechanisch bord vinden van 50 eu gaat moeilijk, en voor een degelijk backlit mag je dat budget verdubbelen of verdriedubbelen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mja ik vind de huidige prijzen gewoon asociaal en IMHO is dat de schuld van Cherry : Die willen altijd de hoofdprijs voor hun produkten :/

En ik kan nog wel effe wachten. Heeeel lang zelfs >:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nero355 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:17:
Mja ik vind de huidige prijzen gewoon asociaal en IMHO is dat de schuld van Cherry : Die willen altijd de hoofdprijs voor hun produkten :/
Dit is nu juist de verkeerde houding. Toetsenbord, muis, monitor en stoel/bureau zijn veel belangrijker dan videokaart of processor, en als je kwaliteit wilt zit daar nu eenmaal een prijskaartje aan vast. Als je voor een driegangenmenu niet meer wilt betalen dan voor een FEBO-kroket, tja... ;)

Gezien het aantal uren dat een toetsenbord gebruikt wordt, is het zijn geld meer dan waard. Heb je geld besteed aan een aparte videokaart?

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 13-01-2013 02:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

gambieter schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:30:
Dit is nu juist de verkeerde houding. Toetsenbord, muis, monitor en stoel/bureau zijn veel belangrijker dan videokaart of processor, en als je kwaliteit wilt zit daar nu eenmaal een prijskaartje aan vast. Als je voor een driegangenmenu niet meer wilt betalen dan voor een FEBO-kroket, tja... ;)

Gezien het aantal uren dat een toetsenbord gebruikt wordt, is het zijn geld meer dan waard. Heb je geld besteed aan een aparte videokaart?
Het mechanische toetsenbord zou een speeltje voor erbij zijn dus heeft het helemaal geen haast.

En als je op mijn "homepage" clickt dan kan je zelf kijken of ik ergonomisch genoeg bezig ben en of ik een aparte videokaart heb gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
nero355 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 03:30:
[...]

Het mechanische toetsenbord zou een speeltje voor erbij zijn dus heeft het helemaal geen haast.

En als je op mijn "homepage" clickt dan kan je zelf kijken of ik ergonomisch genoeg bezig ben en of ik een aparte videokaart heb gekocht ;)
50 euro voor een MS toetsenbord, 70 euro voor een headset en 1200 euro voor 3 monitoren!

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Spijtig, heb m'n oldskool IBM plank al weggegooid blijkbaar (2 toetsen deden het niet meer). Zit nu te kijken naar de CM Quickfire TK (Red/Brown), waarom hebben de Quickfire Rapid kopers niet voor deze uitvoering gekozen? Is even smal als een tenkeyless maar met numpad in de pijltjestoetsen verwerkt + backlight:

[afbeelding]

Waarschijnlijk omdat hij toch iets minder clean is denk ik in vergelijking. Omdat ik toch redelijk wat game vind ik de backlight erg handig, en in zelfde prijscategorie. Wel opvallend dat hij een stuk lichter is (544g), dat is wel opvallend en misschien ook een nadeel (stabiliteit).
QFR is iets goedkoper en idd wat cleaner (omlijsting van het borjde, logo gebruik) en voor mij was de QFR ook een betere indeling voor een TKL.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin75
  • Laatst online: 26-01 17:20

[afbeelding]

Volgens wat ik gelezen heb heeft de quickfire TK cherry stabilizers, en heeft de quickfire rapid costar stabilizers. De meeste liefhebbers vinden de costar stabilizers beter.

Het gewicht van de TK is 950 gram volgens deze reviewer.

Ik ben zelf ook aan het overwegen een quickfire rapid te kopen, maar zou de versie met de bruine switches willen. Weet iemand waarom de keyboards van cm storm met blauwe of bruine switches moeilijk verkrijgbaar zijn in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01-2013
TK is ook niet zo interessant voor het programmeren omdat de home, ins, ... keys niet op de standaardplaats zitten.

Ik ben van de TK (marauder) overgestapt naar TKL. Ik vind ze beide goed. Ik merk nu bijvoorbeeld dat ik telkens op de enter rechtsonder zit te drukken terwijl daar geen toets meer zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoezo de hoofdprijs? Waar is dit op gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:30:
[...]

Dat kwaliteit is ook maar betrekkelijk. Ik heb in een paar posts eerder aangegeven dat ik na 4 weken gebruik van mijn MK85 al last heb van hangende toetsen. Niet echt passend bij een product van 125 euro. :) (en ik heb er met mijn Logitech G11 ook nog nooit last van gehad na al die jaren gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:49:
Dat kwaliteit is ook maar betrekkelijk. Ik heb in een paar posts eerder aangegeven dat ik na 4 weken gebruik van mijn MK85 al last heb van hangende toetsen. Niet echt passend bij een product van 125 euro. :) (en ik heb er met mijn Logitech G11 ook nog nooit last van gehad na al die jaren gebruik)
Uitzonderingen bevestigen de regel, het kan natuurlijk voorkomen dat er een slecht toetsenbord tussen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 11:25

Fordox

00101010

En ik kan nog wel effe wachten. Heeeel lang zelfs >:)
de hoofdprijs valt wel mee.

een toetsenbord heeft ongeveer 150 toetsen, en al die toetsen hebben een schakelaar nodig. in een rubber dome geval, is dat een simpel sensortje die met het rubber de toets weer omhoog drukt.

per mechanische toets, heb je voor elk ding apart een veertje nodig. en een lap rubber is enorm cheap t.o.v. 150 stalen veertjes met een fatsoenlijke sensor eronder.

de prijs van het materiaal gaat omhoog. als je kijkt naar 35 cent per switch, vermenigvuldig dat dan met 150, kom je al gauw uit op 53 euro. dan moet je zelf ook nog caps maken, en de behuizing (die dikker is vanwege de switches en dus meer materiaal) en evt achtergrond verlichting en dan kom je al gauw aan de 150 euro als je er ook nog eens winst op wilt maken.

zon hoofdprijs is het dus ook weer niet.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Olaf van der Spek schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:46:
Hoezo de hoofdprijs? Waar is dit op gebaseerd?
Cherry was altijd duurder als je bijvoorbeeld kijkt naar hun eigen toetsenborden : Zet een Cherry toetsenbord naast een willekeurig ander toetsenbord dat net zo goed is en de Cherry zal minimaal 3 keer zoveel kosten !!

Tenminste... dat was vroeger zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:36:
[...]

Cherry was altijd duurder als je bijvoorbeeld kijkt naar hun eigen toetsenborden : Zet een Cherry toetsenbord naast een willekeurig ander toetsenbord dat net zo goed is en de Cherry zal minimaal 3 keer zoveel kosten !!

Nouja ik weet niet hoe duur Cherry's vroeger waren, maar als ik bronnen mag geloven was de originele prijs van een Model M rond de 249 dollar. Dat Cherry toetsenborden zoveel duurder zijn valt dus nog wel mee.

http://gdgt.com/ibm/model-m/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:08:
[...]

Nouja ik weet niet hoe duur Cherry's vroeger waren, maar als ik bronnen mag geloven was de originele prijs van een Model M rond de 249 dollar. Dat Cherry toetsenborden zoveel duurder zijn valt dus nog wel mee.

http://gdgt.com/ibm/model-m/specs/
Cherry switches zijn behoorlijk nieuw, en de meeste model M's zijn Buckling Spring borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:36:
Dus eigenlijk is het gewoon nergens op gebaseerd? :p
Of in ieder geval totaal irrelevant anno 2013.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-01-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 10:11
Benjamin75 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Volgens wat ik gelezen heb heeft de quickfire TK cherry stabilizers, en heeft de quickfire rapid costar stabilizers. De meeste liefhebbers vinden de costar stabilizers beter.

Het gewicht van de TK is 950 gram volgens deze reviewer.

Ik ben zelf ook aan het overwegen een quickfire rapid te kopen, maar zou de versie met de bruine switches willen. Weet iemand waarom de keyboards van cm storm met blauwe of bruine switches moeilijk verkrijgbaar zijn in Europa?
Ik weet dat de blues/browns helemaal niet te verkrijgen zijn in de Benelux (staat op de site van CM). Ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een Quickfire Rapid met blue/brown switches. Heb ook diverse Engelse en Duitse webshops afgezocht, maar zonder resultaat :( De enige mogelijkheid is importeren van buiten de EU of Ebay.

Maar ik wacht nog even. Heb de Quickfire Rapid Stealth gezien en die zou ook beschikbaar komen met Green switches, naast black/red en blue/brown. Maar zal wel weer niet in Nederland het geval zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
Ik ben deze afbeelding net tegengekomen op /r/MechanicalKeyboards. Het leek me wel een goede vergelijking, vooral omdat je alle switches tegelijk naast elkaar kan zien.
Animations by Lethal Squirrel, formerly of GeekHack.
Geplaatst door Ripster55 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmaano
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:48
Kennen jullie het toetsenbord ergodox? Lijkt mij een superboard ipv de gebruikelijke staggered layouts.

Eigenschappen:
Mechanische switches, curved matrix layout, meerdere keys onder de duimen, programmable (teensy) controller, split met detachable cable tussen beide delen.
Hij is niet van de plank te koop [...] en de volledige prijs is +- 250 tot 300 euro. Als optie kun je een alu case bestellen ipv acryll. meerprijs ong 65 eur.

Voor info zie ergodox.org, deskthority of geekhack.
Gebaseerd op key64.org

Afbeeldingslocatie: http://ergodox.org/Images/ErgoDox_001.png

Gelieve niet op het forum, kan wel in V&A; rest van informatie is wel nuttig :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bolletje op 15-01-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Olaf van der Spek schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:42:
Dus eigenlijk is het gewoon nergens op gebaseerd? :p
Of in ieder geval totaal irrelevant anno 2013.
Enigzins redelijke vergelijking anno 2013 =>

pricewatch: Cherry eVolution STREAM XT

pricewatch: Microsoft Wired Keyboard 400 for Business

pricewatch: Logitech K200 Media Keyboard

Mag jij me vertellen waarom de Cherry 2x zo duur is ... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

had een hele tijd geleden de WiP gezien hiervan, en een paar dagen geleden kwam het op deskthority en reddit.

Ik wil echt graag meedoen met die groupbuy, maar het is pas de eerste "massa"revisie, en kinderziekten gaan er echt wel komen.

Ik had dit sowieso al op m'n verlanglijstje staan en zodra er een 2e actie komt (mits er dan de keycaps er WEL bij zitten, en de prijs gezakt is) ga ik er direct een bouwen.

[ Voor 40% gewijzigd door Edmin op 15-01-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roemertissi
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06-2023
Hallo,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Razer Blackwidow, maar ik ben aan het kijken naar een Ducky Shine 2. De Blackwidow bevalt me op zich redelijk, maar de bouwkwaliteit en glimmende afwerking vallen erg tegen. Ik heb de Blackwidow gekocht voor de lage prijs. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de Ducky Shine 2. Ik twijfel ook of ik wederom voor Blues moet gaan, of Browns moet kiezen? Ik typ niet heel erg veel, zo af en toe iets voor school, maar ik game wel veel (vrnamelijk StarCraft II). Kan ik daarvoor het beste Blues of Browns nemen?

MVG

Luc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ligt eraan, heb je nu blues?
Browns maken minder herrie, aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmaano
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:48
kKaltUu, denk je dat er een tweede actie komt? Ik denk dat de doelgroep zo klein is dat het volume voor een tweede ronde niet interessanter wordt dan dit aanbod.

Ik heb voorgesteld een groepactie binnen de bestaande groepactie te doen voor nederlandse en europese users, waarbij de keycaps en andere switches als de brown en red beschikbaar zijn.

Welke winkels in Den Haag hebben keyboards liggen om even te voelen aan de verschillende switches? Schoolstraat las ik, naam van de winkel even kwijt. Zijn er nog meer?

Er is een mogelijkheid je op te geven voor switch try bags, alleen testen en doorsturen of ook kopen. Ik zal geen links plaatsen om de mods tevreden te houden. Het is een vrij initiatief van een keyboard-fanaat. Op deze manier kun je de cherry switches uitproberen, evenals vele andere mech. switches voor aanschaf. Sommige zijn niet meer verkrijgbaar en worden geleend van oude kb's. Super iniatief gezien de keyboards niet in winkels te vinden zijn, het belangrijkste aan een board is het gevoel, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om even een iets relevantere vergelijking te maken; het gaat hier immers om mechanische toetsenborden:

Cherry G80-3800

Lijkt mij geen hele hoge prijs t.o.v. de concurrentie. Als argument kan natuurlijk aangedragen worden dat 'de concurrent' in feite ook een Cherry toetsenbord is omdat deze vrijwel allemaal MX switches gebruiken. Aan de andere kant is dat ook weer verwerpelijk omdat anders switches (Alps om maar een voorbeeld te noemen) niet bepaald goedkoper zijn.
Roemertissi schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:30:
Hallo,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Razer Blackwidow, maar ik ben aan het kijken naar een Ducky Shine 2. De Blackwidow bevalt me op zich redelijk, maar de bouwkwaliteit en glimmende afwerking vallen erg tegen. Ik heb de Blackwidow gekocht voor de lage prijs. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de Ducky Shine 2. Ik twijfel ook of ik wederom voor Blues moet gaan, of Browns moet kiezen? Ik typ niet heel erg veel, zo af en toe iets voor school, maar ik game wel veel (vrnamelijk StarCraft II). Kan ik daarvoor het beste Blues of Browns nemen?

MVG

Luc :)
De glimmende afwerking kan ik volledig inkomen, die is inderdaad waardeloos. Wat vind je echter zo slecht aan de bouwkwaliteit? Er zijn vast nóg sterkere toetsenborden maar ik vind hem nu niet bepaald fragiel overkomen en heb niet het idee dat hij zoveel sneller stuk zal gaan dan andere mechanische borden die ik in handen heb gehad (onder meer SteelSeries, Ducky, Filco en Qpad).

Wat betreft de switches; persoonlijk zou ik Blue altijd boven Brown verkiezen. Alleen als je het geluid echt hinderlijk vindt is de tweede in mijn ogen te rechtvaardigen. De tactile feedback maakt ze voor shooters in mijn ogen allebei onbruikbaar maar voor Starcraft II denk ik dat het weinig verschil maakt.

[ Voor 35% gewijzigd door MiBe op 15-01-2013 14:31 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roemertissi
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06-2023
Als ik wat druk op het toetsenbord zet, deukt de behuizing behoorlijk in. Het bord staat ook niet helemaal recht, er moet een papiertje onder een kant van het bord. :|

Het is echt een lastige keuze qua switches! De Blues vind ik fijn typen, maar veel StarCraft II Pro's verkiezen Browns boven Blues, omdat het met Blues nogal lastig is om te dubbel-tappen. Ik ga vanavond naar de MediaMarkt om nog eens een Brown toetsenbord te proberen (de Logitech G710+ geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MiBe schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:25:
Wat betreft de switches; persoonlijk zou ik Blue altijd boven Brown verkiezen. Alleen als je het geluid echt hinderlijk vindt is de tweede in mijn ogen te rechtvaardigen. De tactile feedback maakt ze voor shooters in mijn ogen allebei onbruikbaar maar voor Starcraft II denk ik dat het weinig verschil maakt.
Waarom is die feedback zo problematisch voor shooters? Browns hebben ook tactile feedback.
Het klinkt alsof je browns sterk afraadt.

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-01-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand hier ervaring met de Ducky 2018 "Zero" serie borden?

De Ducky 1008 II is mij wel bekend, heb ik altijd een duidelijk top klasse bordje gevonden. Ook de shines zijn erg goed (enkel eens geprobeerd).

Niet dat de Black Widow niet meer goed is, het kan mij weinig schelen dat de prints aan het slijten zijn, ik rammel ook gewoon erg veel op dit bordje. Maar ik zou graag toch een standaard MX Blue plankje erbij hebben.

Deze op ebay is toch wel erg aardig geprijst en met de $28 shipping kan dit uit toch ook al binnen een week binnen zijn als de douane meewerkt.

http://www.ebay.nl/itm/Du...balls&hash=item460b970b9e

Je zou dan voor €100 een Ducky hebben. Keuze uit 4 switches... wat wil je nog meer?
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.