Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Ik dacht aan toetsen los halen en bijv met dethol het toetsenbord zelf schoonmaken?
quote:R0y. schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:03:
Hoe maken jullie je toetsenborden schoon? Was van plan om hem morgen schoon te maken maar weet niet hoe![]()
Ik dacht aan toetsen los halen en bijv met dethol het toetsenbord zelf schoonmaken?
[...]

Waar kan je deze het beste mee smeren? Heb gehoord dat sommige vetten je kunststof aantasten.
Even in herhaling vallen (zie een eerdere post van mij)
Ik heb nog verder gezocht naar een middel tegen "piepende " spatiebalk etc., Nu kwam ik op deze site een artikel tegen over onderhoud van je mechanisch toetsenbord--> -->
http://imgur.com/a/lhLqo
Don't give up
Verwijderd
Ik heb pas geleden een mechanische toetsenbord gekocht (3 dagen geleden), en als ik de T toets indruk krijg ik vaak het effect dat de toets meerdere keren de "t" toets 'intypt'. dit hebben andere toetsen niet dus ik denk dat er iets mis is met de T toets.
Het effect dat je krijgt erdoor is dat er soms dubbele t's of zelfs 3 of meerdere verschijnen.
Wat is het beste om tte doen? Zal ik de winkel vragen een nieuwe T toets op te sturen? Kan ik de toets eruit halen en gewoon schoonmaken mocht er rommel inzittten, zelf heb ik er geen ervaring mee, dus misschien kan iemand die dit eerder heeft gehad mij advies geven?
Bij voorbaat dank!
Probeer eens de keycap van je spatiebalk eens af te halen en kijk eens naar de Cherry stabilizers? Bij mijn G710+ bleef mijn spatiebalk ook vaak hangen. Naderhand bleek dat een Cherry stabilizer niet goed ingeplugd zat in het metalen backplate. Gelukkig kon ik het makkelijk oplossen door de stabilizer iets door te drukken waardoor die wel vasthaakte aan het metalen backplate.finraziel schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:03:
Ok, in games is die spatiebalk veel vervelender, met mijn vingers op wasd en de duim dus op de zijkant van de spatiebalk blijft hij geregeld hangen... Het voelt een beetje als een two-step knop.
Kan iemand zeggen of dit normaal is of dat ik nou net die een op de 10.000 duckies heb die niet helemaal goed is?
Weet momenteel niet zo goed of ik nou blij ben met mijn nieuwe speeltje
edit: Bleh, nog eens aan het proberen om te kijken of het nou echt zo erg is, maar ik moet echt actief zelf mijn duim optillen anders dan blijft de spatiebalk regelmatig naar beneden
@Zarthus
Probeer het bij een andere computer. Krijg je nog steeds het probleem, dan zou ik het toetsenbord als DOA opgeven. Ga niet proberen er zelf aan te prutsen met de kans het probleem te verergeren. Je zou nog eventueel de keycap eraf halen om een beetje rond te kijken of je het niet makkelijk zelf kan oplossen. Maar veel verder dan dat zou ik niet doen ivm garantie/DOA.
[ Voor 14% gewijzigd door AquaSheep op 05-01-2013 15:45 ]
Ik heb hetzelfde toetsenbord via alternate besteld(zo'n maand geleden). Klopt wat ze je vertellen, ook ik heb er 1 met 2 grote shifts en het logo bovenaan.Patvs schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:14:
Informatique op de vraag welke versie van de CM Quickfire pro RED TKL
Het toetsenbord dat wij nu op voorraad hebben heeft twee grote shifttoetsen.
Echter kan het zo zijn dat ondanks dit en de foto op verpakking het toetsenbord toch een andere lay-out heeft. Men kan dit niet garanderen.
Aan de zijkant (bovenzijde) zit nog wel het logo.
Dat moet haast wel US layout zijn toch?
NIet iedereen massaal gaan bestellen, ikkuh eerst
Als je wilt kan ik wel een foto mailen?
Ik heb voor Cherry MX Brown switches gekozen, omdat ik veel Starcraft 2 speel, maar toch ook wel af en toe van een FPS hou. Ik heb er ook graag media keys op, en andere macro keys liever niet. Het numpad is voor mij ook een must. De prijs ervan is ook nog wel te doen. Raad iemand nog iets anders aan of is het toetsenbord dat ik gekozen heb goed?
Mensen zeggen wel dat Filco een betere bouwkwaliteit heeft. Alleen zou ik nu niet weten wat er beter kan qua bouwkwaliteit aan de Das Keyboard. Het enige wat een nadeel is, is de vingervlek gevoelige behuizing. Maar dat vind ik de 20-40 euro extra (model afhankelijk) voor een Filco niet waard.
Ducky's zijn ook goed en hebben backlight. 'mechanicalkeyboards.nl' is volgens mij de enige winkel die Ducky's verkopen én met de verzendkosten onder de 10 euro blijven. Ducky's hebben ook mediatoetsen, dus past in jouw plaatje.
[ Voor 8% gewijzigd door FPSMelvin op 05-01-2013 18:17 ]
Iemand die mij misschien advies kan geven? De toetsenborden van Qpad en/of Razer lijken mij beide goed, maar wil er zeker van zijn dat ik niet teveel betaal
Heb het formulier nu niet bij de hand, dus komt morgen hier online.
Die switches zijn om te schakelen tussen 6KRO en NKRO omdat macs niet goed met NKRO overweg kunnen en om wat knoppen van plek te kunnen wisselen als je dat wil. Hoef je in principe normaal niks mee te doen.FPSMelvin schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:17:
Ah bedankt, die site ken ik nog niet. Maar ik zie alleen geen verschil tussen de 3 full size toetsenborden, behalve de LED's dan en dat het er wat anders uit ziet. Kan iemand mij hierop toelichten wat de verschillen zijn? Ook zie ik dit bij de Duckie DK9008 S2. Wat is dat? Profielen of zo?
Gamertag: FinrazielNL
Die "slechte" klopt wel. Ik heb een Osmium gekocht nadat mijn vorige, een Blackwidow, kuren kreeg met zijn toetsen. Maar het is voor mij persoonlijk behoorlijk wennen aan de toetsen.Omdat ze dichter bij elkaar zitten dan bij de Blackwidow en idd zijn ze heel gevoelig.Ik heb wel eens met schietspellen dat ik ergens zit en opeens schrik omdat ik naar voren beweeg. Blijkt dat mijn vinger dan toch iets teveel op de W drukt zonder dat ik het merk. Of tijdens het typen fouten maak omdat ik langs een andere toets beweeg.Je moet er aan wennen.DeadKennedy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:04:
Heeft iemand ervaring met de pricewatch: Gigabyte Osmium? Deze lijkt echt alles te hebben wat ik wil, full size, backlight, volume control, headset/muis passthrough, maar ervaringen zijn er niet echt. Via Google een paar goede, en één hele slechte ("als je je vingers er ook maar een beetje op legt krijg je soms al een aanslag").
Toch is de Osmium een heel fijn en chique toetsenbord en ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop.
Ik ben de trotse eigenaar van een Ducky shine 2 en ik kan je vertellen; dat ding is echt kwaliteit. Ik moet erbij zeggen dat ik geen vergelijkings materiaal heb.FPSMelvin schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:17:
Ah bedankt, die site ken ik nog niet. Maar ik zie alleen geen verschil tussen de 3 full size toetsenborden, behalve de LED's dan en dat het er wat anders uit ziet. Kan iemand mij hierop toelichten wat de verschillen zijn? Ook zie ik dit bij de Duckie DK9008 S2. Wat is dat? Profielen of zo?
Ik weet dat filco zijn toetsenborden laat maken door Ducky. Verbeter me als ik ernaast zit maar das Keyboard maakt ook zijn eigen keyboards niet.
Mijn redenatie om voor een ducky te kiezen was: ik hield niet van het glimmende gedeelte van de das. Ik vond de Filco te duur (alhoewel ze allemaal knap aan de prijs zijn) dus bleef de Ducky over. En kreeg ik er ook nog ledjes bij
Er zit ook verschil in de stabilisators van de grote toetsen bij deze keyboards maar daar weet ik niet het fijne van.
[ Voor 5% gewijzigd door Neeknikker op 06-01-2013 00:15 ]
ik weet het ook niet zeker. de modellen van Ducky & Filco vertonen wel veel overeenkomsten. ik vind het ook wel een beetje raar dat je nergens Filco & Ducky in 1 shop tegelijk zietNeeknikker schreef op zondag 06 januari 2013 @ 00:10:
[...]
Ik ben de trotse eigenaar van een Ducky shine 2 en ik kan je vertellen; dat ding is echt kwaliteit. Ik moet erbij zeggen dat ik geen vergelijkings materiaal heb.
Ik weet dat filco zijn toetsenborden laat maken door Ducky. Verbeter me als ik ernaast zit maar das Keyboard maakt ook zijn eigen keyboards niet.
Mijn redenatie om voor een ducky te kiezen was: ik hield niet van het glimmende gedeelte van de das. Ik vond de Filco te duur (alhoewel ze allemaal knap aan de prijs zijn) dus bleef de Ducky over. En kreeg ik er ook nog ledjes bij, waar ik overigens erg blij mee ben want het ziet er echt chick uit.
Er zit ook verschil in de stabilisators van de grote toetsen bij deze keyboards maar daar weet ik niet het fijne van.
De modellen die op de website van Costar staan, vertonen wel weer veel overeenkomsten met andere modellen zoals DAS, WASD, etc,...
Costar
Don't give up
Verwijderd
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Verwijderd
http://azerty.nl/producte...tionaal-cherry-black.html
http://www.salland.eu/pro...sgk-4010-gkcr1.html?ref=2
https://www.4launch.nl/sh...oetsenbord-6gv2-/tweakers
De CM Storm lijkt me het beste omdat die ook verlichting heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 02:13 ]
Ik dacht dat je er een leuke meid bij kreeg, want chick is iets heel anders dan chiqueNeeknikker schreef op zondag 06 januari 2013 @ 00:10:
En kreeg ik er ook nog ledjes bij, waar ik overigens erg blij mee ben want het ziet er echt chick uit.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Fenomeen heet key chattering of key bouncing.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:35:
Hoi!
Ik heb pas geleden een mechanische toetsenbord gekocht (3 dagen geleden), en als ik de T toets indruk krijg ik vaak het effect dat de toets meerdere keren de "t" toets 'intypt'. dit hebben andere toetsen niet dus ik denk dat er iets mis is met de T toets.
Het effect dat je krijgt erdoor is dat er soms dubbele t's of zelfs 3 of meerdere verschijnen.
Wat is het beste om tte doen? Zal ik de winkel vragen een nieuwe T toets op te sturen? Kan ik de toets eruit halen en gewoon schoonmaken mocht er rommel inzittten, zelf heb ik er geen ervaring mee, dus misschien kan iemand die dit eerder heeft gehad mij advies geven?
Bij voorbaat dank!
Je kan wel een nieuwe toets (waarschijnlijk bedoel je keycap?) vragen, maar daar schiet je niets mee op.
Je moet de switch zelf vervangen of repareren.
Mocht je dat willen doen: http://kv5r.com/articles/win/keyboard.asp
Mocht de winkel je toetsenbord niet willen repareren, kan je altijd de softwareroute gaan: http://forums.hardwarezon...normal-users-3271513.html
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Verwijderd
Kijk dit zijn ervaringen waar je wat aan hebt! Mijn ouwe razer tarantula is inmiddels wel aan vervanging toe en denk dat die osmium zijn plekje in gaat nemen. Heb hem op alternate voor een nette prijs zien staan, 150e voor de ramplank en de 'bijbehorende' krypton muisOdessa schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:07:
[...]
Die "slechte" klopt wel. Ik heb een Osmium gekocht nadat mijn vorige, een Blackwidow, kuren kreeg met zijn toetsen. Maar het is voor mij persoonlijk behoorlijk wennen aan de toetsen.Omdat ze dichter bij elkaar zitten dan bij de Blackwidow en idd zijn ze heel gevoelig.Ik heb wel eens met schietspellen dat ik ergens zit en opeens schrik omdat ik naar voren beweeg. Blijkt dat mijn vinger dan toch iets teveel op de W drukt zonder dat ik het merk. Of tijdens het typen fouten maak omdat ik langs een andere toets beweeg.Je moet er aan wennen.![]()
Toch is de Osmium een heel fijn en chique toetsenbord en ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop.
alhoewel, deze ziet er ook wel aantrekkelijk uit: http://nl.hardware.info/n...etsenbord-met-verlichting
zucht keuzes ^.^
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 04:47 ]
PMVerwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:58:
Weet iemand nog een leuk goedkoop mechanische toetsenbord? Graag eentje waarvan de toetsen erg makkelijk in te drukken zijn. Toetsenbord wordt voornamelijk gebruikt om op te gamen.
Ik heb deze http://azerty.nl/producte...tionaal-cherry-black.htmlVerwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:58:
Weet iemand nog een leuk goedkoop mechanische toetsenbord? Graag eentje waarvan de toetsen erg makkelijk in te drukken zijn. Toetsenbord wordt voornamelijk gebruikt om op te gamen.
prima voor het geld ! : ) met cherry black's btw.
1
Schrok me kapot toen ik mijn oude toetsenbord nog eens een keer aansloeg, wat een verschil
[ Voor 14% gewijzigd door Pheace op 06-01-2013 17:13 ]
Ik ben al sinds afgelopen zomer serieus aan het kijken naar een mechanisch toetsenbord (daarvoor ook al, maar toen was het meer verlekkeren ipv serieuze interesse) en ik weet daardoor ook al aardig goed wat ik wil. Ik heb ook al aardig wat toetsenborden/switches gevoeld, maar 'de ware' heb ik nog niet gevonden. Omdat dit mijn eerste post is in dit topic zal ik eerst het vragenlijstje invullen voordat ik overga op het vragenstellen, zodat het advies wat beter gepersonaliseerd kan worden.
- Welke lay-out wil je?
Ik wil een QWERTY layout met lange linkershift (dus 104/87 keys voor respectievelijk fullsize en TKL).
- Wil je met of zonder numpad?
Het maakt mij niet zo veel uit of het TKL is of niet. Een numpad heeft mijn voorkeur, maar ivm mijn gecompliceerde verdere eisen ben ik bereid mijn numpad op te offeren.
- Wil je backlight?
Het zou een leuke extra zijn (alhoewel ik wel picky ben qua kleuren, rood of groen komt er bij mij meestal niet in, terwijl ik blauw en wit nog wel aardig vind), maar ook hier hecht ik niet zoveel waarde aan.
- Welke MX Switch prefereer je?
Dit is waar het lastig wordt. Ik wil een zo sterk mogelijke tactiele feedback, met tegelijkertijd zo min mogelijk geluid. Je zou dan denken dat het makkelijk is, namelijk Cherry MX Browns, maar de tactiele feedback van Browns is aanmerkelijk minder dan die van Blues. Ik dacht eerst heeeeel lang aan Browns, maar wegens bovenstaande reden ben ik hiervan afgestapt. Daarna keek ik naar MX (Ergo-)Clears en MX Whites (MX Milks), maar deze zijn zo zeldzaam dat ik er ook moedeloos van werd (of ik zoek op de verkeerde plaatsen?). Daarom kijk ik sinds een week of twee naar MX Blues (MX Greens lijken mij beter, maar deze zijn ook nog te zeldzaam) icm O-ring dempers.
TL;DR: Clear > White > Blue w/ O-rings > Brown
- Wat je is je budget?
€150 - €175 inclusief verzendkosten (dit is de reden waarom ik geen toetsenbord van wasdkeyboards.com neem, ik las in deze thread namelijk dat de prijzen van een custom bord inclusief douane, taks, inklaren, etc boven de €225 komen).
- Wil je macro toetsen?
Ik heb ze nog nooit op een toetsenbord gehad. Ze zitten nu op mn muis (Logitech G700), waarvan ik ongeveer 2/3 gebruik. Dit is echter meer omdat ze er zitten dan omdat ik het nodig heb/handig vind. Dus liever niet, om het compact te houden.
- Doel van het keyboard?
Alhoewel ik nu vrij veel game, zie ik dit als een eenmalige investering voor de toekomst. Daarom zeg ik hier 'typen'. Ook omdat het voor mij niet uitmaakt waarop ik game (ik heb op MX Reds, MX Blacks, Chicklet en rubberdomes gegamed en het maakt me echt niet uit).
- Wat weet je al?
Dat ik een lastig persoon ben:)
Eigenlijk was ik verkocht aan een Filco Majestouch 2 Otaku (zij noemen het Ninja) met MX Blues, maar doordat de prijs van deze dingen het eigenlijk niet toelaat om er nog O-rings bij te kopen, is mijn enthousiasme voor dit keyboard een beetje afgenomen.
Ik kwam vrij recent dit bord tegen: De KCB Race 75%. Ik heb echter nog niet de tijd gehad om hier uitgebreid onderzoek naar te doen, ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe het met de stabilizers zit (ik vind persoonlijk Costar > Cherry), maar dit toetsenbord doet twee dingen heel goed in mijn ogen: MX Whites en N-KEY rollover onder USB. De shop verzendt ook nog eens gratis naar Nederland, dus dan zou ik voor €129 klaar zijn. Zoals ik eerder al zei, ik heb echter nog geen idee van de kwaliteit van KCB.
Ook heb ik naar de Deck toetsenborden zitten kijken (MX Clears!), maar deze komen inclusief verzendkosten simpelweg boven mijn budget.
Ik weet zeker dat ik dingen vergeten ben te vermelden, alvast excuses daarvoor, maar ik probeer deze thread zo'n tien keer per dag te checken om antwoord te geven op eventuele vragen.
Bij voorbaat dank voor het meedenken en -zoeken,
Frank
Over het geluid: de O-ring modificatie dient er vooral toe de 'clack' stiller te maken. Meer bepaald is dit het geluid wanneer je de toets tegen 'grond' duwt. Dit is bij alle toetsenborden in principe gelijk! Welke je switch je ook kiest, als je zo min mogelijk geluid wilt heeft deze modificatie zin.
De Blue en Green (in tegenstelling tot clear, brown, ...) hebben nog een ANDER geluid dat los staat van die o-ring mod: de 'click'. Dit is het geluid dat de toets maakt wanneer je het actuation point bereikt. Dit is volgens mij niet stiller te maken.
Ik vrees dat je een beetje zal moeten bepalen wat het belangrijkst voor je is. Budget, geluid of layout..
Die race ziet er alvast een redelijk goede mix uit.
De reds verminderen het geluid en blijven zo veel mogenlijk hetzelfde aanvoelen als zonder ,volgens hun site.
http://www.wasdkeyboards....ber-switch-dampeners.html
Ik vond vroeger de IBM tobo's fantastisch, maar toch ietsjes lichter genomen met MX Brown. Vandaar dat het een UK Filco Majestouch-2, Tenkeyless, NKR, Tactile Action, Keyboard is geworden. Ik ben benieuwd
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bedankt voor je reactie.Wimmerd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:49:
Ik ga al even kort reageren Frank.
Over het geluid: de O-ring modificatie dient er vooral toe de 'clack' stiller te maken. Meer bepaald is dit het geluid wanneer je de toets tegen 'grond' duwt. Dit is bij alle toetsenborden in principe gelijk! Welke je switch je ook kiest, als je zo min mogelijk geluid wilt heeft deze modificatie zin.
De Blue en Green (in tegenstelling tot clear, brown, ...) hebben nog een ANDER geluid dat los staat van die o-ring mod: de 'click'. Dit is het geluid dat de toets maakt wanneer je het actuation point bereikt. Dit is volgens mij niet stiller te maken.
Ik vrees dat je een beetje zal moeten bepalen wat het belangrijkst voor je is. Budget, geluid of layout..
Die race ziet er alvast een redelijk goede mix uit.
Je hebt helemaal gelijk over de 'clack', stom dat ik daar niet aan gedacht heb... Ik was in de veronderstelling dat de 'click' die de Blues maken een stuk minder luid is dan de 'clack'. Anders gezegd: dat het tegen de 'grond' duwen van de toets het 'clicky' geluid van de Blue overstemt, zelfs als er O-ringen aangebracht zijn. Maar dit is dus niet zo?
Qua prioriteiten ligt het zo bij mij: Budget (€180 is echt de max, liever wat eronder) > Geluid (Ik heb nog nooit zelf Browns kunnen vergelijken met Blues, maar mijn ervaringen met Blues is dat ik ze in een luidruchtige winkel nog boven het publiek uit hoorde komen. Aangezien het bij mij thuis vrij gehorig is en ik het ook in de schoolbanken wil gaan gebruiken, vind ik dit niet acceptabel.) > Layout (Vrijwel alle toetsenborden die ik heb gezien zijn verkrijgbaar met lange linkershift en QWERTY, verder ben ik eventueel bereid mn numpad op te offeren. Het lijkt me dat mijn voorkeuren hier niet zo heel lastig zijn?)
Ik kwam op deze KBT Race vanwege de specificaties, maar ik heb geen ervaringen met het merk KBT zelf, dus ik heb echt geen flauw idee hoe de bouwkwaliteit is. Vanavond even naar kijken.
Nogmaals bedankt voor je reactie, ik heb weer wat geleerd.
YouTube: WASD Keyboards: Cherry MX Switch Sound Comparison
In die video kun je duidelijk verschil tussen Browns en Blues horen. En hoor je dat de o-rings bij Browns het meest effect op het geluid lijken te hebben. Ik moet wel zeggen dat in de video de toetsenborden met o-ring mod verder weg staan en dus minder luid zijn, want de microfoon van de camera lijkt ook echt op de plek van de camera te staan (of ingebouwde mic in camera).
Maar wat duidelijk is is dat bij de Blues die hoge klik bij de o-rings blijft. En dat bij Browns met o-rings er eigenlijk geen hoge frequentie, wat ik het luidste vind klinken, meer is. Het geluid is heel 'zacht'.
Ik zou sowieso eerst een toetsenbord bestellen en uitproberen alvorens je o-rings zou willen bestellen. Misschien blijkt dat je het geluid zonder o-rings ook al vindt meevallen.
Mijn mening is echter is dat je nooit o-rings moet nemen. Het geluid is juist fijn. Klinkt alsof je productief bezig bent of, in het geval van games, alsof je een pro gamer bent
[ Voor 26% gewijzigd door Fleximex op 06-01-2013 20:42 ]
Wil je echt een aanschaf van 150 euro en een apparaat waar de meeste mensen 8 uur per dag op rammen laten beinvloeden door iemand die ooit een mech keyboard heeft gekocht en maar 1 switchtype kent?
Als je advies wilt, koop een samplekit bij een vendor of ebay. maximaal 15 euro voor de 4 meestgebruikte switchtypes waar jij zelf kan kiezen welke het beste bij je past. Dit is 10% van je aanschafwaarde waar je uiteindelijk zeker bent van dat je je juiste switch hebt gebruikt.
Na dat gezegd te hebben: ik heb de ghettorings en o-ringen van maxkeyboards gebruikt op een black en brown kb, en ik ben blij dat ik mijn geld hieraan heb vergooid.
Mijn insteek is, browns hebben het probleem dat bij het pressen / bottomen het in stappen gaat, minder lineair als rood of zwart. Ik had gehoopt door O-ringen te gebruiken dat het rustiger typen het wat anders liet aanvoelen, maar helaas... bij de ghettos en mkb ringen was bij beiden het typen gewoonweg minder geworden imho.
Het positieve ervan? Minder geluid
Het negatieve ervan? Bottomed stroever.
Ik gooi waarschijnlijk m'n ringen naar een andere tweaker zodat hij ze ook kan proberen, maar voor mij voor geen enkel tb ringen.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Ik heb wel interesse, wil er ook wel wat voor betalen dat is geen probleem.kKaltUu schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:37:
Het negatieve ervan? Bottomed stroever.
Ik gooi waarschijnlijk m'n ringen naar een andere tweaker zodat hij ze ook kan proberen, maar voor mij voor geen enkel tb ringen.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Veel uitgeprobeerd kwa switches en ben uitgekomen op Cherry MX Red
maar nu merk ik omdat ik het niet gewend ben dat ik veel bottom is dat erg?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Maak je maar geen zorgen, tenzij je een bord van 20 euro hebt krijg je het niet kapot door te bottomen. Meeste toetsenborden komen met de 50m keystroke garantie.Mixie100 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:44:
slijtage aan het toetsenbord ik zou het eerlijk gezegd niet weten, mischien een domme vraag van mij.
Excuses voor het MS keyboard op de eerste foto. Lijkt wel of er een deuk in zit

Ondanks dat het brown switches zijn, maakt het een stuk meer leven dan m'n logitech diNovo Edge.
Maar man, wat tikt het licht en lekker.
Ik heb wel interessekKaltUu schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:37:

Edit: Ik zie dat er iemand voor was
[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 07-01-2013 12:25 ]
Dat is fijn om te horen!kKaltUu schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:46:
[...]
Maak je maar geen zorgen, tenzij je een bord van 20 euro hebt krijg je het niet kapot door te bottomen. Meeste toetsenborden komen met de 50m keystroke garantie.
Het typt en game't heerlijk!
Voor de mensen die het niet weten; dit is een Ducky shine 2 met witte led's.
De leds kan je via een knoppen combinatie zo instellen als je wilt en je kan 2 combinaties opslaan.

Duckie's zien er erg mooi en solid uit. Vraag me wel af of de 90 graden hoek onderaan het toetsenbord ("onder de spatiebalk") niet arelaxed is...Neeknikker schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:24:
Ok ok als iedereen foto's van zijn toetsenbordje upload doe ik dat ook :-)
Voor de mensen die het niet weten; dit is een Ducky shine 2 met witte led's.
De leds kan je via een knoppen combinatie zo instellen als je wilt en je kan 2 combinaties opslaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld maar ik heb er volgens mij geen last van.Help!!!! schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:30:
[...]
Duckie's zien er erg mooi en solid uit. Vraag me wel af of de 90 graden hoek onderaan het toetsenbord ("onder de spatiebalk") niet arelaxed is...
Dit vind ik toch echt wel een bizarre post. Eerst ga je liggen vertellen dat elk advies over switches subjectief is (wat niet zo is, het geluid dat een bepaalde switch maakt is objectief te horen, de persoon die de post maakte was hier zelfs van bewust maar verwarde even twee zaken, wat hij zelf ook direct inziet nadat daarop gewezen wordt) en dan ga je er bovenop nog eens zelf advies geven, gebaseerd op eigen ervaringen...kKaltUu schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:37:
Negeer AUB alle berichten voor advies voor switches. Dit gaat puur op persoonlijke ervaringen die niets met de aankoop van een nieuw toetsenbord te maken heeft.

www.ebay.com/itm/Key-Cool...balls&hash=item4602347715
Het spul komt vanuit China. In de startpost wordt hij volgens mij even genoemd maar is er hier iemand die ervaring heeft met bestellen en de extra importkosten?
Ik geef geen advies over welke switch hij moet halen, ik geef advies over hoe hij zelf de juiste keuze kan maken, Een toetsenbord blind kopen is gewoonweg zonde van het geld, zeker als het een van je eerste borden is.Wimmerd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:41:
[...]
Dit vind ik toch echt wel een bizarre post. Eerst ga je liggen vertellen dat elk advies over switches subjectief is (wat niet zo is, het geluid dat een bepaalde switch maakt is objectief te horen, de persoon die de post maakte was hier zelfs van bewust maar verwarde even twee zaken, wat hij zelf ook direct inziet nadat daarop gewezen wordt) en dan ga je er bovenop nog eens zelf advies geven, gebaseerd op eigen ervaringen...
Om een auto-analogie in te zetten: degene die het advies gaf zei "koop een subaru, als je toert hoor je de motor" ipv "doe een testrit bij dealer y, dan kan je ze allemaal zelf vergelijken".
Of bedoel je over de o-ringen? Dat is puur een ervaring neerpennen, take it or leave it... ik ga niemand vertellen dat ze juist wel of juist geen ringetjes moeten nemen. Ik zet puur neer dat het niets voor mij is.
Over o-ringen gesproken, ik denk dat ik die van MKB in setjes verdeel en die verstuur, Waarschijnlijk is dat de beste manier om andere tweakers ook die te laten proberen. ik heb een set van 125 en de ghettobandjes zijn het niet echt waard om uit te proberen. Iemand suggesties? pakjes van 10/20/30 oid?
Qtan is een bekende in het toetsenbordwereldje, hij heeft zelf ook een webshop wat hier te vinden is.dhs schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:37:
Is hier iemand die wel eens wat besteld heeft bij deze eBay webshop?
Het spul komt vanuit China. In de startpost wordt hij volgens mij even genoemd maar is er hier iemand die ervaring heeft met bestellen en de extra importkosten?
[ Voor 18% gewijzigd door kKaltUu op 07-01-2013 22:46 ]
Ik zou zeggen rond de 15 a 20. Dan kan je een groot deel van het toetsenbord met O-ringen (alfabet dan) gebruiken, en een deel zonder. Zodat je het verschil kan voelen tijdens het typen/gamen etc.kKaltUu schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:43:
[...]
Over o-ringen gesproken, ik denk dat ik die van MKB in setjes verdeel en die verstuur, Waarschijnlijk is dat de beste manier om andere tweakers ook die te laten proberen. ik heb een set van 125 en de ghettobandjes zijn het niet echt waard om uit te proberen. Iemand suggesties? pakjes van 10/20/30 oid?
En na het uitproberen kunnen ze naar de volgende tweaker imo
[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 07-01-2013 23:05 ]
Ik heb bij hem weleens keycaps besteld en hij is behoorlijk bekend op geekhack,dhs schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:37:
Is hier iemand die wel eens wat besteld heeft bij deze eBay webshop?
Veel mensen kopen bij hem, nooit over problemen gehoord. Mijn spul was ook snel binnen en ik hoefde geen extra importkosten te betalen.
Volgens mij biedt hij ook aan om het met royal mail via Engeland te sturen zodat je geen import hoeft te betalen, zou dan wel langer duren. Ik heb dat zelf niet gedaan dus geen idee of het werkt.
[ Voor 15% gewijzigd door Fantomas op 07-01-2013 23:11 ]
Ik heb zelf eens logisch (en realistisch) na zitten denken vandaag over al jullie posts, toen kwam ik ook op de Browns uit: ik wil een tactiele feedback, dan valt de helft van de veelgebruikte switches al af (Red en Black). Daarnaast is stilte (zover mogelijk) ook een must voor mij. Als ik de zeldzame en exotische switches (Clear, White, etc) weglaat, blijven alleen nog maar de Browns over.
Het is niet zo dat ik nog nooit een mechanisch toetsenbord heb gezien of gevoeld, ik heb al Cherry MX Blues, Reds, Blacks en White Alps getest. Alleen de Browns dus nog niet (alhoewel ik me er wel een voorstelling bij kan maken).
Daarnaast vind ik de Costar stabilizers echt een stuk fijner dan de Cherry varianten (ik heb een Filco met MX Blue kunnen vergelijken met een Leopold met MX Blue) en daar dus mijn voorkeur naar uitgaat, ben ik gaan kijken welke borden met deze stabilizers geleverd worden (van de DT wiki):
- WASD Keyboard V1: zoals ik in mijn eerste post al zei, wordt dit te duur (tenzij iemand zo vriendelijk wil zijn om hem in Amerika op te halen, hem door de douane heen te smokkelen en dan bij mij thuis af te leveren:P)
- Rosewill RK9000: het 'huismerk' van newegg, die niet naar Nederland verzenden (volgens de website dan)
- CoolerMaster QuickFire Rapid: tja, ik vind dit bord gewoon niet mooi (understatement)
- DAS Keyboard 3: dit is een zeer interessante optie, ware het niet dat de versie met MX Browns en bedrukking (de professional) als enige geen Costar stabilizers heeft ....
- Blijft nog over de Filco Majestouch series, volgens de algehele opinie een van de beste borden verkrijgbaar.
Na een rondje over de bekende fora (GH, DT) was ik een stuk minder enthousiast over de KBT. Deze schijnt namelijk een stuk minder stevig te zijn dan bijvoorbeeld een filco of een Leopold. Ook kwam ik erachter dat de keycaps van filco snel vervagen en gaan glanzen.
Hierdoor ben ik uiteindelijk uitgekomen op de Filco Majestouch-2 Ninja MX Brown US layout. Deze wordt voor ongeveer €175 thuisbezorgd door keyboardco.com of voor ongeveer €144 thuisbezorgd door eBaygebruiker imlaam.
Al met al is dit waar ik op uitkwam, is er nog enige logica in mijn redeneringen te ontdekken? Op- en/of aanmerkingen? Ik ben van plan om over ruim een week te gaan bestellen (eerder kan niet ivm school, ouders, etc), voor die tijd staat nog niks vast, dus ik sta open voor alle reacties.
Douane en inklaringskosten ook nog.AquaSheep schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:14:
Je bent de BTW vergeten op te tellen bij de eBay verkoper?
Hoe werkt zo'n samplekit? Je kunt losse toetsen toch niet testen?kKaltUu schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:37:
Als je advies wilt, koop een samplekit bij een vendor of ebay. maximaal 15 euro voor de 4 meestgebruikte switchtypes waar jij zelf kan kiezen welke het beste bij je past.
Zonder volledig toetsenbord lijkt het me lastig te bepalen welk type het best bij je past.
Een samplekit ziet dus zo uit (bij WASD) je kan dit soort samplerkits op meerdere plaatsen kopen. kijk maar naar shops waar ze ook keycaps verkopen op ebayOlaf van der Spek schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 01:01:
[...]
Hoe werkt zo'n samplekit? Je kunt losse toetsen toch niet testen?
Zonder volledig toetsenbord lijkt het me lastig te bepalen welk type het best bij je past.
WASD Keycap, Cherry MX Switch, O-Ring Sampler Kit
Deze setjes zijn overigens wel erg compleet en niet duur voor wat je krijgt. Zo kan je bij aankoop gelijk de verschillende o-rings testen
[ Voor 15% gewijzigd door macho op 08-01-2013 01:48 ]
Don't give up
Mijn bestelling uit de US of A koste me totaal ruim 200 euro. Toetsenbord + verzendkosten was omgerekend 161 euro, waar je dan 21% belasting over betaald. Daar komen import- en inklaringskosten nog bij.FrankPC schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 08:39:
Dat is jammer, ik neem aan dat de prijs dan boven die van keyboardco.com uitkomt (+20% btw & ~€15 inklaringskosten = rond de 185)? Ik heb nog nooit in mn leven iets op eBay gekocht, was altijd in de veronderstelling dat het goedkoper was dan de conventionele winkels ...
Dus vergis je niet, dat is echt nog wel prijzig!
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Dat jij de toegevoegde waarde van individuele backlight niet ziet, betekent niet dat het nutteloos is. Ik kan me voorstellen dat het verdomd handig kan zijn om per game of programma's een profiel aan te maken voor de verlichting. Alleen de toetsen die je daadwerkelijk gebruikt, ga je dan oplichten. De adviesprijs ligt $20 hoger dan de K90. Dus dat valt op zich ook wel mee.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Miniem is relatief wat mij betreft. Niet full mechanical vind ik een dealbreaker net als vele anderen. Met deze upgrade zijn er ineens veel meer potentiele kopers. EU prijs is natuurlijk wel een belangrijke factor.lanerios schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:32:
klopt, maar het is echt een minieme upgrade.. Vind het een leuk ding hoor, maar wacht eerst op de NL prijzen, die verschillen nl gigantisch, ook de US retail prices hoor. Wat Corsair aangeeft tegen wat er echt gebeurt? meestal verschil.
Individuele backlichting? COOL. Backlightning vind ik helemaal super. Kan blind tikken maar zit vaak games in donkere kamer te spelen. Super handig om toch wat te kunnen zien. Laat staan als je eenvoudig FPS keys kunt laten oplichten.
Ik dig het wel die K95
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
en hij is EINDELIJK mooi zwart, dat grijs vond ik foei lelijk imo
BB5CFQREOQNeutraleTeun schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:18:
(Voor degene die bij GetDigital willen bestellen, even wachten want ik heb nog een code voor een gratis shirt. Zal het vanavond posten, mits ik het niet weer vergeet)
Dat is de enige sampler kit die ik ook heb gevonden. Welke termen gebruik je (op ebay)?
Qua switches denk ik zelf aan browns. Blues schijnen teveel herrie te maken, blacks en reds lijken vooral goed voor FPS gaming. Helaas is de Qpad MK-50 met browns net niet meer beschikbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-01-2013 19:11 ]
waarom las ik OMGWTFBBQ?
Tja, het is niet echt iets bijzonders zie ik nu. was alweer een tijd geleden dus moest even zoeken.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:11:
[...]
Dat is de enige sampler kit die ik ook heb gevonden. Welke termen gebruik je (op ebay)?
Qua switches denk ik zelf aan browns. Blues schijnen teveel herrie te maken, blacks en reds lijken vooral goed voor FPS gaming. Helaas is de Qpad MK-50 met browns net niet meer beschikbaar.
http://stores.ebay.com/Somefeng-Geeky
Don't give up
Even een update. Heb het keyboard in overleg met mechanicalkeyboards.nl terug gestuurd. Hij had nog 1 zo'n zelfde model keyboard liggen (een ducky shine 2 blauwe leds bruine switches dus) die hij gelijk apart gelegd had om te kunnen ruilen, maar ik had toch zoiets van bekijk eerst even dit keyboard goed om te zien of ie nou echt kapot is of dat het normaal is en dit blijkbaar toch echt niet mijn keyboard is. Hij heeft em vandaag binnen gekregen en hij kon er inderdaad niks aan ontdekken, dus of het nou de cherry stabilizer is of wat anders, het blijkt in ieder geval dat het gewoon niet het keyboard voor mij is. Geen probleem, hij neemt het keyboard weer terug in en maakt mij mijn geld weer over, dus super service.finraziel schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:03:
Ok, in games is die spatiebalk veel vervelender, met mijn vingers op wasd en de duim dus op de zijkant van de spatiebalk blijft hij geregeld hangen... Het voelt een beetje als een two-step knop.
Kan iemand zeggen of dit normaal is of dat ik nou net die een op de 10.000 duckies heb die niet helemaal goed is?
Weet momenteel niet zo goed of ik nou blij ben met mijn nieuwe speeltje
edit: Bleh, nog eens aan het proberen om te kijken of het nou echt zo erg is, maar ik moet echt actief zelf mijn duim optillen anders dan blijft de spatiebalk regelmatig naar beneden
Overall ervaring met hem was supergoed, dus hoewel de ducky mij dus niet zo beviel kan ik iedereen mechanicalkeyboards.nl van harte aanraden, super service (en het ligt vast aan mij dat ik die ducky niet leuk vond
Heb jij de zwarte (cherry red) versie zonder logos inmiddels ontvangen?Patvs schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:14:
Informatique op de vraag welke versie van de CM Quickfire pro RED TKL
Het toetsenbord dat wij nu op voorraad hebben heeft twee grote shifttoetsen.
Echter kan het zo zijn dat ondanks dit en de foto op verpakking het toetsenbord toch een andere lay-out heeft. Men kan dit niet garanderen.
Aan de zijkant (bovenzijde) zit nog wel het logo.
Dat moet haast wel US layout zijn toch?
NIet iedereen massaal gaan bestellen, ikkuh eerst
If so, iemand een Das overkopen?
Klinkt onnodig complex en duur. Hebben ze geen basic versie?
Hou je niet van een grote shift?NeutraleTeun schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:39:
Geen grote shift?
[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2013 15:24 ]
Maar ziet er wel slick uit, en wat is duur.Olaf van der Spek schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:23:
[...]
Zie mensen nu ook 200 euro voor een KB neertellen.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Welke lay-out wil je?
US; voor de langere linkershift. EU layout is geen dealbreaker tho.
Wil je met of zonder numpad?
geen voorkeur
Wil je backlight?
zou fijn zijn, want mijn toetsenbord is op een slecht verllichte plek op een schuif onder mijn bureau; maar een goed en/of goedkoop keyboard zonder kan mij overtuigen om een burealampje erboven te schroeven.
Welke MX Switch prefereer je?
Wist ik dat maar! Zie doeleinden.
Wat je is je budget?
Rond de €100,-. Uit krenterigheid liever minder, maar niet uit noodzaak.
Wil je macro toetsen?
Alleen als ze niet links zitten. Anders als macrotoetsen echt superfijn zijn voor mijn doeleinden (WoW macro's?).
Doel van het keyboard?
Daar komt ie:
Ik game vooral op mijn PC. Nu 100% Diablo 3, maar WoW en Starcraft 2 zijn ook geïnstalleerd en naarmate Diablo 3 saaier wordt ga ik die vast meer spelen.
Ik moet ook erg veel typen (Ik promoveer, dus ik moet een proefschrift schrijven). Dat doe ik nu op mijn Macbook Pro. Als er een mechanisch toetsenbord is dat fijner typt (een blue of brown - mss zelfs black) en ook nog beter gamet dan mijn logitech draadloos ding ben ik voor 50% typen / 50% gamen (D3 > SC2 > WoW).
Wat weet je al?
OP gelezen
Budget opties: vooral gaming
- Steelseries 6Gv2
- CM Storm Quickfire Rapid
Budget opties: 50/50 gamen/typen
- Ducky Zero brown
Duurder 50/50 gamen/typen
- QPAD MK-50 brown (nadeel: brown zijn nu out of stock zag ik)
- Zowie CELERITAS
- Logitech G710+
Overig: Hij hoeft (nu) niet stil te zijn want mijn vriendin woont de komende 2 1/2 jaar in Groot-Brittanië en verder ben ik alleen thuis.
Oh ja en ik heb er een Logitech G300 muis naast liggen.
Alvast bedankt voor de input!
Verwijderd
Die komt misschien later wie weet ze komen vaak met flag-ship eerst en geen groot shift helaas anders was ie misschien me volgende geweest vanwege de JUMBO wrist-rest o.a. Maar je hoef natuurlijk niet all die functies te gebruiken.Die functies zijn meer bedoeld voor RTS en dergelijke gamesOlaf van der Spek schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:23:
Tevens ga ik waarschijnlijk zo'n testsetje van WASD bestellen. Alleen weet ik niet of zo'n losse switch qua geluid representatief is (ik kan me voorstellen dat een case zowel geluid kan dempen als als klankkast kan dienen). Heeft iemand hier ervaring mee?
De MK-50 is met 72 euro niet echt duurder toch? Ik zit ook te kijken naar de MK-50 met browns maar die zijn niet (meer/voorlopig) leverbaar.Puff_Danny schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:45:
Duurder 50/50 gamen/typen
- QPAD MK-50 brown (nadeel: brown zijn nu out of stock zag ik)
Nadeel van de CM is dat ie geen context menu key heeft.
De keuze tussen blue en brown moet je zelf maken denk ik.
Is http://duckychannel.com.tw/ de officiele site van Ducky?
De Ducky Zero zie ik daar niet staan.
Verzenden die naar NL? Heb zelf ook gekeken maar volgens mij kon ik bij state geen buitenland invullen.FrankPC schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:49:
Tevens ga ik waarschijnlijk zo'n testsetje van WASD bestellen. Alleen weet ik niet of zo'n losse switch qua geluid representatief is (ik kan me voorstellen dat een case zowel geluid kan dempen als als klankkast kan dienen). Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 44% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2013 16:35 ]
Waar zie jij die voor €72,-? Ik keek naar de webshop van QPAD; daar is ie 79 plus 20 verzending...Olaf van der Spek schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:30:
[...]
De MK-50 is met 72 euro niet echt duurder toch? Ik zit ook te kijken naar de MK-50 met browns maar die zijn niet (meer/voorlopig) leverbaar.
Wel ERG jammer dat ie niet meer te leveren is. Hopelijk komt dat snel weer.
Kan ik wel mee leven denk ik.Nadeel van de CM is dat ie geen context menu key heeft.
ja, denk het... moet eens kijken of ik het ergens kan uitproberen dan!De keuze tussen blue en brown moet je zelf maken denk ik.
Bedankt!
Was hier voor ongeveer die prijs (71 euro) te koop. Misschien wachten op de volgende actie van de Qpad.Puff_Danny schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:37:
[...]
Waar zie jij die voor €72,-? Ik keek naar de webshop van QPAD; daar is ie 79 plus 20 verzending...
* MegaTronics tikt dit op zijn kerst MK-85.
[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 09-01-2013 16:54 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik kan, in mijn winkelmandje, gewoon het land van bestemming selecteren. Het staat recht onder het vakje waar je een giftcode in kunt vullen, links van de rode knop die 'Proceed to Checkout' zegt.Olaf van der Spek schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:30:
Verzenden die naar NL? Heb zelf ook gekeken maar volgens mij kon ik bij state geen buitenland invullen.
Voor iedereen die een Filco wil kopen: volgens mij is keyboardco.com de goedkoopste manier om een Filco thuisbezorgd te krijgen (goedkoper dan gamegear.be, de shops die ik op eBay heb gevonden en de rest van de winkels die ik ken)? Zij hebben nu een actie, geldig tot (en met??) 13 januari, waarmee je 10% korting krijgt op alle Filco's! Voor geïnteresseerden: 'HAPPYNEWYEAR' is de code, dit is de link naar de tweet waarin dit wordt aangekondigd.
Da's handig zeg (had ik zelf nog niet aan gedacht). Thx!MegaTronics schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:52:
[...]
Was hier voor ongeveer die prijs (71 euro) te koop. Misschien wachten op de volgende actie van de Qpad.
In de webshop van de organisator is de red en blue nog te koop voor 72 euro (plus 4,95 verzendkosten).Puff_Danny schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:03:
[...]
Da's handig zeg (had ik zelf nog niet aan gedacht). Thx!
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Welke lay-out wil je?
US
Wil je met of zonder numpad?
Zonder, heb het liefst zo klein mogelijk.
Wil je backlight?
Nee, maar met is geen ramp.
Welke MX Switch prefereer je?
Cherry MX Red, heb alleen hier ervaring mee.
Wil je macro toetsen?
Nee
Doel van het keyboard?
Gamen, typen.
Het liefst ook met een steun voor je pols, maar misschien kan ik die van de Corsair K60 wel gebruiken daarvoor.
Steam/XBL: Avioto
Arg, wat stom van mij. Ik keek niet verder dan State/Province * en zag niet dat je daaronder Country kunt selecteren. $3 shipping valt erg mee, misschien toch maar bestellen dan.FrankPC schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:02:
Ik kan, in mijn winkelmandje, gewoon het land van bestemming selecteren. Het staat recht onder het vakje waar je een giftcode in kunt vullen, links van de rode knop die 'Proceed to Checkout' zegt.
Ben bang van niet. Qpad Support: "We wont produce MK-50 US with brown switches anymore because the requests of them is very low."Puff_Danny schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:37:
Misschien moeten we allemaal een mailtje naar Qpad sturen?

Wat is er mis mee dan?Avioto schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:53:
Ik heb nu een tijdje een Corsair K60 en ik ben er niet echt weg van.
[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2013 20:30 ]
Ik ben sinds kort in de race voor een mechanisch toetsenbord en mijn oog viel op de CM Storm QuickFire TK (Red switch).
Aangezien ik altijd met rubber domes heb getypet (op het moment Logitech MK700), maar wel veel game weet ik niet helemaal zeker of red switches de juiste keuze voor mij zijn. Via de pricewatch komen ook de blue/brown switches naar voren, maar die zijn niet leverbaar.
Deze zijn misschien nog wel leverbaar via de cmstorm.com site leverbaar, maar nog niet bekeken.
Mijn vraag:
Is de CM Storm QuickFire TK (Red switch) in mijn geval als beginnend mechanisch toetsenbord gebruiker, vervent gamer en grote typist een mooi begin bordje voor mij, of raden jullie mij wat anders aan?
Ik wil eigenlijk niet meer dan 100 à 120 ervoor betalen. De quickfire komt rond 80 euro uit.
Als ik het goed heb begrepen is dit toetsenbordje met de US indeling? (langwerpige shifts + enter toetsen?)
[ Voor 8% gewijzigd door CuBras op 09-01-2013 21:17 ]
Overigens na mijn ducky avontuur was ik ook nog eens in de pricewatch aan het kijken wat er eigenlijk aan niet-mechanisch spul was, maar als je logitech uitsluit is er echt bijna niks interessants zeg. Razer diskwalificeert zichzelf door touchcontrols en shiny plastic te gebruiken, en dat was het dan, dan heb je de trust merken. Wel typisch om te zien dat de keuze in mechanische toetsenborden tegenwoordig eigenlijk beter is dan in rubberdomes (buiten logitech).
Goedenavond!ironsidetugnl schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:02:
Hallo allen!
Ik ben sinds kort in de race voor een mechanisch toetsenbord en mijn oog viel op de CM Storm QuickFire TK (Red switch).
Aangezien ik altijd met rubber domes heb getypet (op het moment Logitech MK700), maar wel veel game weet ik niet helemaal zeker of red switches de juiste keuze voor mij zijn. Via de pricewatch komen ook de blue/brown switches naar voren, maar die zijn niet leverbaar.
Deze zijn misschien nog wel leverbaar via de cmstorm.com site leverbaar, maar nog niet bekeken.
Mijn vraag:
Is de CM Storm QuickFire TK (Red switch) in mijn geval als beginnend mechanisch toetsenbord gebruiker, vervent gamer en grote typist een mooi begin bordje voor mij, of raden jullie mij wat anders aan?
Ik wil eigenlijk niet meer dan 100 à 120 ervoor betalen. De quickfire komt rond 80 euro uit.
Als ik het goed heb begrepen is dit toetsenbordje met de US indeling? (langwerpige shifts + enter toetsen?)
Ik kan de CM QF TK niet vinden op hun eigen site, bedoel je misschien de QF Rapid? Deze wordt op Deskthority/Geekhack vaak aangeraden als men niet het geld neer wil leggen voor een Filco. Dit omdat het dezelfde Costar-stabilizers gebruikt als de Filco en het gerucht gaat dat het gewoon een rebranded Filco is (ik weet niet of dit ooit is bevestigd/ontkend).
Filco staat voor heel veel mensen bovenaan qua kwaliteit en stevigheid, dus het is zeker geen slecht bord. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar ik vertrouw de mensen van GH/DT en zou dus zeggen dat het een goede keus is (als je kunt leven met het uiterlijk, wat in mijn ogen verschrikkelijk is:)).
Over de switches: ik weet dat het een cliché is, maar de switches zal je toch echt zelf moeten voelen (in ieder geval een paar Browns en een paar Blacks/Reds). Ikzelf dacht eerst ook dat het niet nodig was, maar nu ga ik toch maar een setje met voorbeeldswitches bestellen denk ik (als die er op tijd zijn om die code van keyboardco.com nog te kunnen gebruiken dan).
Ik hoop dat ik je hiermee iets hebt geholpen, dit bord is ook interessant voor Puff_Danny en Avioto, denk ik!
MS heeft ook wat toetsenborden. Als mechanisch geen eis is, waar kijk je dan naar?finraziel schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:38:
Overigens na mijn ducky avontuur was ik ook nog eens in de pricewatch aan het kijken wat er eigenlijk aan niet-mechanisch spul was, maar als je logitech uitsluit is er echt bijna niks interessants zeg. Razer diskwalificeert zichzelf door touchcontrols en shiny plastic te gebruiken, en dat was het dan, dan heb je de trust merken. Wel typisch om te zien dat de keuze in mechanische toetsenborden tegenwoordig eigenlijk beter is dan in rubberdomes (buiten logitech).
Het bord wat je aanhaalt in de link is niet het gene waar ik op doelde. Ik had meer deze op het oog.FrankPC schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:14:
[...]
Goedenavond!
Ik kan de CM QF TK niet vinden op hun eigen site, bedoel je misschien de QF Rapid? Deze wordt op Deskthority/Geekhack vaak aangeraden als men niet het geld neer wil leggen voor een Filco. Dit omdat het dezelfde Costar-stabilizers gebruikt als de Filco en het gerucht gaat dat het gewoon een rebranded Filco is (ik weet niet of dit ooit is bevestigd/ontkend).
Filco staat voor heel veel mensen bovenaan qua kwaliteit en stevigheid, dus het is zeker geen slecht bord. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar ik vertrouw de mensen van GH/DT en zou dus zeggen dat het een goede keus is (als je kunt leven met het uiterlijk, wat in mijn ogen verschrikkelijk is:)).
Over de switches: ik weet dat het een cliché is, maar de switches zal je toch echt zelf moeten voelen (in ieder geval een paar Browns en een paar Blacks/Reds). Ikzelf dacht eerst ook dat het niet nodig was, maar nu ga ik toch maar een setje met voorbeeldswitches bestellen denk ik (als die er op tijd zijn om die code van keyboardco.com nog te kunnen gebruiken dan).
Ik hoop dat ik je hiermee iets hebt geholpen, dit bord is ook interessant voor Puff_Danny en Avioto, denk ik!
via de 'moedersite' kan hij in blauwe en bruine switches geleverd worden
Is het een mogelijkheid om voorbeeldswitches op een rubber dome toetsenbord te plaatsen, of zit ik nu in de verkeerde hoek te denken? Ik neem aan dat deze technieken van elkaar verschillen en niet compatible zijn?
Komt MSI alleen met reds? Dacht dat reds voor non-FPS-gaming niet zo'n goed idee waren.
Ik heb de red switches variant net een dag gebruikt om een beetje te gamen (uurtje of 4 intensief) en ik zie nu al slijtage op de WASD toetsen.
Het lijkt wel of de letters op de toetsen zijn geverfd of zo. Tipp-ex is al eerder aangehaald als verfproduct en daar lijkt het inderdaad veel op.
Heel erg jammer voor toch wel een prijzig toetsenbordje (ookal is ie mechanisch).
Mijn drie jaar oude MS plastic fantastic keyboard heeft nog geen spoor aan slijtage.
[ Voor 8% gewijzigd door DvE op 10-01-2013 06:54 ]
Erg benieuwd naar een review, en de prijs natuurlijk. Maar ik ga er van uit dat het rond de zelfde prijs als de 6Gv2 en quickfire pro is.
dat is helemaal interessant! Nogmaals dank.MegaTronics schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:18:
[...]
In de webshop van de organisator is de red en blue nog te koop voor 72 euro (plus 4,95 verzendkosten).
Wel, ik geloof dat er bij de mediamarkt wat van die CM Storm plankjes liggen. (Rapid, Pro, Trigger) Daar ga ik vanavond eens kijken. Je moet ergens beginnen nietwaarFrankPC schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:14:
[...]
Goedenavond!
[...]
Aan de andere kant, heb je die opdrukken echt nodig?DvE schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 06:53:
Heel erg jammer voor toch wel een prijzig toetsenbordje (ookal is ie mechanisch).
Dit topic is gesloten.