Alles lager dan €250 is niet goed ..... succescorewillem schreef op woensdag 26 december 2012 @ 15:09:
Wat is eigenlijk de minimumprijs dat je moet betalen voor een mechanisch toetsenbord ?
Voor de topicstart: MX zijn gebaseerd op het gevoel van buckling springs, maar totaal ander mechanisme. Misschien ook de buckling springs in te TS plaatsen, met een link naar Unicomp - vooral omdat dit, samen met WASD keyboards, de enige 2 fabrikanten zijn die een mechanisch toestenbord in Belgische AZERTY aanbieden.
@corewillem: volgens mij is het goedkoopste bord dat je kan kopen (full, niet tenkeyless) een TVSe op ebay van een Indische verkoper met nogal veel slechte feedback voor minder dan 60 euro (importkosten niet inbegrepen). Een aantal Chinese MX-klonen zitten rond dezelfde prijs. In NL/BE denk ik dat de samenkopen.net aanbiedingen de goedkoopste zijn. Anders kijk je toch naar +- 100 euro voor de meer toegankelijke (corsair, sommige razers, steelseries)
@corewillem: volgens mij is het goedkoopste bord dat je kan kopen (full, niet tenkeyless) een TVSe op ebay van een Indische verkoper met nogal veel slechte feedback voor minder dan 60 euro (importkosten niet inbegrepen). Een aantal Chinese MX-klonen zitten rond dezelfde prijs. In NL/BE denk ik dat de samenkopen.net aanbiedingen de goedkoopste zijn. Anders kijk je toch naar +- 100 euro voor de meer toegankelijke (corsair, sommige razers, steelseries)
Coolermaster en Steelseries zitten rond de 75 euro.
Hoe zit het eigenlijk met de garantie op samenkopen?
Is Corsair K60/K90 de beste dat je kan kopen voor dat prijs?(+-€100)?
Bedoel je met samenkopen de actie van Qpad (via NKON)?Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:46:
Coolermaster en Steelseries zitten rond de 75 euro.
Bij de actie staat: "Twee jaar garantie. De garantie loopt via ons. Garantieafhandeling doen ze makkelijk over bij Qpad."
Van NKON, die al heel lang o.a. Eneloops levert, heb ik bij de verschillende acties alleen maar positieve reacties gezien.
Kijk anders ook even in de reviews van de verschillende acties, wat een goede indruk geeft over de service.
Check even TS, goedkoopste categorie gaat van 70 euro tot ongeveer 100 euro. Vooral te vinden op de qTan webshop.corewillem schreef op woensdag 26 december 2012 @ 15:09:
Wat is eigenlijk de minimumprijs dat je moet betalen voor een mechanisch toetsenbord ?
Er zijn nog verschillende andere fabrikanten die Azerty verkopen. Zie gamegear.be!manzonderdas schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:09:
Voor de topicstart: MX zijn gebaseerd op het gevoel van buckling springs, maar totaal ander mechanisme. Misschien ook de buckling springs in te TS plaatsen, met een link naar Unicomp - vooral omdat dit, samen met WASD keyboards, de enige 2 fabrikanten zijn die een mechanisch toestenbord in Belgische AZERTY aanbieden.
Echter is unicomp zeker het vermelden waard.
Klopt het dat het vooral de MX Blue zijn die gebaseerd zijn op dat gevoel? Daar staat namelijk al een verwijzing naar het Model M van IBM (dat buckling spring had).
Alleszins een aantal wijzigingen doorgevoerd!
[ Voor 3% gewijzigd door Wimmerd op 26-12-2012 18:36 ]
hmmm +-100 is wel wat geld maar is het denk ik ook waart ik zal er is deftig naar kijken als ik al dat geld bij een heb gespaard. Bedankt
Je doet minimaal twee keer zo lang met een mechanisch toetsenbord dan een rubber-dome. Ook het typplezier neemt wat geld in beslag. 100 euro is daar wel een redelijke prijs voor.corewillem schreef op woensdag 26 december 2012 @ 18:57:
hmmm +-100 is wel wat geld maar is het denk ik ook waart ik zal er is deftig naar kijken als ik al dat geld bij een heb gespaard. Bedankt
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Wimmerd: gamegear verkoopt geen Belgische azerty. Er bestaat ook een Franse azerty, en die kan je idd zonder al te veel moeite vinden. Helaas zijn er een paar toetsen anders bij de Belgische, en kan je die laatste maar heel moeilijk vinden.
Wikipedia: AZERTY
Daarom heb ik een unicomp liggen. Die was het goedkoopste... (hangt aan vaio Z die indertijd spotgoedkoop was met Belgische Azerty - en ik haat 2 verschillende layouts op 1 pc)
Wikipedia: AZERTY
Daarom heb ik een unicomp liggen. Die was het goedkoopste... (hangt aan vaio Z die indertijd spotgoedkoop was met Belgische Azerty - en ik haat 2 verschillende layouts op 1 pc)
Betekent dat dat Gamegear hier ten onrechte (BE) achter sommige toetsenborden toont?manzonderdas schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:29:
Wimmerd: gamegear verkoopt geen Belgische azerty.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Inderdaad heb al is mogen typen op een mechanisch toetsenbord en dat typt heerlijk ! en inderdaad je doet er ook veel langer mee daarom is het 100 euro denk ik meer dan waart.
Weinig leven meer in dit topic, alles valt in herhaling.
Er wordt dagelijks gepost in dit topic, dus het is allesbehalve levenloos. Maar inderdaad, niet iedere bijdrage is even zinvol of informatief, getuige jouw laatste post.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Tijdje geleden de CM Storm Trigger besteld (black), maar sinds, naja, vandaag, begint 'ie lichtjes te piepen als je de spatie indrukt. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?JW1904 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:17:
Goed, ik zal er ook eens een post aan wagen, aangezien m'n huidige toetsenbord een 2erhandsje is (andere toetsenbord vanmiddag overleden).
[[-- snip --]]
Toetsenbord tikt wel heerlijk trouwens, al valt de 'zwaarte' van het tikken best mee, voor wat ze de zwaarste switches noemen.
Zit de stabilizer spring wel goed?
Verwijderd
Gek he, als je dit soort bijdragen post:RoaDHouse schreef op woensdag 26 december 2012 @ 23:15:
Weinig leven meer in dit topic, alles valt in herhaling.
Ik kijk hier elke dag even en vind het een heel leuk topic, nog steeds levendig en ik kom ook steeds nieuwe dingen tegen.RoaDHouse schreef op woensdag 26 december 2012 @ 15:40:
[...]
Alles lager dan €250 is niet goed ..... succes
@8088; je hebt gelijk, dus mijn nuance: buiten veel red switches (corsair, coolermaster), is de logitech G105 de enige andere switch (brown) die je gemakkelijk in Belgische AZERTY kan vinden.
Laten we het hier houden bij kletsen over tobo's, heren. Als je klaagt over te weinig activiteit kun je beter op zoek naar mooie nieuwe info om hier te delen!
Ik heb net mijn Ducky Shine II met MX Browns en blauwe leds binnen van http://www.mechanicalkeyboards.nl/ en hij typt heerlijk! Ik ga nooit meer terug naar een rubber dome
Een tijdje geleden een quasi nieuwe Corsair K90 goedkoop op de kop kunnen tikken. Ik vind de aanslag op de Cherry red zelfs nog vrij zwaar. Dat valt dan weeral mee, want ik wou meer voor de blacks gaan.
Het heeft al wel wat mogen meemaken, binnen de eerste week vond een van mijn katten het blijkbaar de ideale moment om op het numeriek klavier te braken. Ik was toen op't werk, en mijn vriendin kloeg plots over slecht werkende toetsen. Om dan na 10 minuten er ook bij te zeggen wat er echt aan de hand was. "Maar het was vrij droog en ik heb het goed opgekuisd hoor" is dan het antwoord. Dan wil ik nog alijd weten dat er een kat op mijn gloednieuw keyboard gekotst heeft!!
Enfin, "vrij droog" is dus nog steeds vochtig, en ik heb dus een paar urtjes zoet geweest met het toetsenbord open te krijgen om het uit te spoelen.
Voor de mensen die het interersseert: om een corsair K90 open te krijgen zijn er nog 2 verstopte schroefjes:
1) onder het corsair logo, dat je er dus nooit meer deftig terug op geplaatst krijgt.
2) rechts naast de volume knop. Dat plastic boogje kan je er, met de nodige moeite, uithalen.
Beetje zwak van corsair om dit zo te verstoppen vind ik. Ik heb de schoef achter het logo gewoon door het aluminium getrokken, en de andere zit maar op een kein stukje alu vast, dat heb ik wat verbogen voor ik het door had. Als je hier mee rekening houdt, kan je het vrij gemakkelijk openen.
Enfin, alles onder stromend lauw water laten afspoelen, en op een radiator laten opdrogen.
Resultaat: het werkt terug perfect!
Les geleerd, katten en keyboards gaan niet goed samen.
Het heeft al wel wat mogen meemaken, binnen de eerste week vond een van mijn katten het blijkbaar de ideale moment om op het numeriek klavier te braken. Ik was toen op't werk, en mijn vriendin kloeg plots over slecht werkende toetsen. Om dan na 10 minuten er ook bij te zeggen wat er echt aan de hand was. "Maar het was vrij droog en ik heb het goed opgekuisd hoor" is dan het antwoord. Dan wil ik nog alijd weten dat er een kat op mijn gloednieuw keyboard gekotst heeft!!

Enfin, "vrij droog" is dus nog steeds vochtig, en ik heb dus een paar urtjes zoet geweest met het toetsenbord open te krijgen om het uit te spoelen.
Voor de mensen die het interersseert: om een corsair K90 open te krijgen zijn er nog 2 verstopte schroefjes:
1) onder het corsair logo, dat je er dus nooit meer deftig terug op geplaatst krijgt.
2) rechts naast de volume knop. Dat plastic boogje kan je er, met de nodige moeite, uithalen.
Beetje zwak van corsair om dit zo te verstoppen vind ik. Ik heb de schoef achter het logo gewoon door het aluminium getrokken, en de andere zit maar op een kein stukje alu vast, dat heb ik wat verbogen voor ik het door had. Als je hier mee rekening houdt, kan je het vrij gemakkelijk openen.
Enfin, alles onder stromend lauw water laten afspoelen, en op een radiator laten opdrogen.
Resultaat: het werkt terug perfect!
Les geleerd, katten en keyboards gaan niet goed samen.
De wat-wat? M'n kennis qua toetsenborden gaat niet verder dan dat ik een toets in druk, er nu een switch in zit, en er een karakter op mijn scherm verschijnt8088 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 04:32:
Zit de stabilizer spring wel goed?
Dan heb je vast ook een grijs metalen armpje gezien onder die toets. Dat moet je een beetje smeren als het terug begint piepen
De stabilisatieveerJW1904 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:16:
De wat-wat?
Vaak ziet 'ie er zo uit onder de brede toetsen...en zo onder de spatiebalk...

...en zo plaats/vervang je ze:
Waar kan je deze het beste mee smeren? Heb gehoord dat sommige vetten je kunststof aantasten.Wimmerd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:33:
Dan heb je vast ook een grijs metalen armpje gezien onder die toets. Dat moet je een beetje smeren als het terug begint piepen
Even in herhaling vallenNeeknikker schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:27:
[...]
Waar kan je deze het beste mee smeren? Heb gehoord dat sommige vetten je kunststof aantasten.

Ik heb nog verder gezocht naar een middel tegen "piepende " spatiebalk etc., Nu kwam ik op deze site een artikel tegen over onderhoud van je mechanisch toetsenbord--> -->
http://imgur.com/a/lhLqo
[ Voor 5% gewijzigd door macho op 27-12-2012 20:04 ]
Don't give up
Sorry.. over het hoofd gezienmacho schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:03:
[...]
Even in herhaling vallen(zie een eerdere post van mij)
Ben het wachten en zoeken naar de CM Storm TKL beu. Scan heeft inderdaad enkel de UK layout. Heb dan maar direct de HPE bij qTan besteld. Even getwijfeld over Noppoo maar HPE lijkt nog relatief degelijk te zijn voor nog 10 euro goedkoper. In totaal 68 euro .. nu maar hopen dat er geen import bijkomt
HelaasWimmerd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:30:
Ben het wachten en zoeken naar de CM Storm TKL beu. Scan heeft inderdaad enkel de UK layout. Heb dan maar direct de HPE bij qTan besteld. Even getwijfeld over Noppoo maar HPE lijkt nog relatief degelijk te zijn voor nog 10 euro goedkoper. In totaal 68 euro .. nu maar hopen dat er geen import bijkomt

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Aan de andere kant, misschien valt de HPE reuze mee en uiteindelijk is de bouwkwaliteit het enige dat de CM storm erop voor heeft.
EN
Roze pijltjestoetsen
EN
Roze pijltjestoetsen
Ik heb hier ook een HPE liggen, en er is niets om over te klagen. zware body (waar het om gaat) en echte cherry switches.Wimmerd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:02:
Aan de andere kant, misschien valt de HPE reuze mee en uiteindelijk is de bouwkwaliteit het enige dat de CM storm erop voor heeft.
EN
Roze pijltjestoetsen
Stond in een ander draadje.
Op www.steelseries.com gratis verzending naar EU landen (boven de 100 euro)
En met couponcode: merryxmas 25% korting op je aanschaf (ongeacht bedrag)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Yep, was mineBad Brains schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:14:
Stond in een ander draadje.
Heb er net dan ook een 6Gv2 met Red Switches besteld. Bij Mediamarkt even de blacks aangevoeld en dat vond ik (wat ik zo snel kon voelen) voor het langere game en tikwerk toch net even te zwaar. Ookal vond ik de aanslag stukken beter dan m'n huidige MS Keyboard (oud modelletje).
Zijn de andere Duck's van mindere kwaliteit?kaluro2 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:19:
High-end planken: Ducky Shines, DK9xxx
Verwijderd
Je mag Realforce ook wel scharen onder high-end. Hoewel die Topre switches meer een hybride oplossing zijn, aangezien het een zeer high-end rubberdome oplossing is met capacitive switches. Ondanks dat gaat het toch om de typ-ervaring, en die is het beste wat je kan krijgen volgens velen.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 18:04 ]
ducky is alleen kwaliteitOlaf van der Spek schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:32:
[...]
Zijn de andere Duck's van mindere kwaliteit?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Gisteren avond laat mijn ducky shine 2 binnen gekregen. Ik heb er een met blauwe switches en witte leds.Neeknikker schreef op woensdag 26 december 2012 @ 15:07:
Ik ga hem vandaag bestellen. Ik zal jullie op de hoogte houden over de service van mechanicalkeyboards.nl.
Dit is mijn eerste mechanische keyboard en het is echt een wereld van verschil. Ik had niet verwacht dat het zoveel uit zou maken. Ik vind het echt Typing Heaven (zonder overdrijven). Het is echt klik klak klik klak.. hehehe.. mensen die er ook blauwe switches hebben snappen denk ik wel wat ik bedoel.
Voor de mensen die er ook een zouden willen en twijfelen aan de bovengenoemde webshop; Ik ben erg goed geholpen. Snelle reacties op mijn mails en gelijk de volgende dag in huis.
Ook maar eens mengen hiero:
net de Das Keyboard Model S : Professional US Silent besteld.
Brown switches dus, en toch nog een beetje media toetsen.
Ben enorm benieuwd.
Dat PS/2 gebeuren werk ook gewoon als de kabel met koppelstuk naar PS/2 verloopt?
En iemand ideeën voor een polssteun voor dit bord?
//
ah crap, mediatoetsen werken niet met PS/2.
Zucht
net de Das Keyboard Model S : Professional US Silent besteld.
Brown switches dus, en toch nog een beetje media toetsen.
Ben enorm benieuwd.
Dat PS/2 gebeuren werk ook gewoon als de kabel met koppelstuk naar PS/2 verloopt?
//
ah crap, mediatoetsen werken niet met PS/2.
Zucht

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-12-2012 21:29 ]
Wat PS/2 betreft klopt het ja. Het is de kant van de computer die telt, niet de kabel!
Heb zelf een CM storm Quickfire pro, destijds gekocht op FirstlookEvent. Deze bevalt zeer goed.
Daarnaast is het klipje om de toetsen te verwijderen ook ZEER handig, scheelt weer problemen met het loshalen van toetsen.
Daarnaast is het klipje om de toetsen te verwijderen ook ZEER handig, scheelt weer problemen met het loshalen van toetsen.
Ja..maar..het..probleem.. *drukt spatiebalk erop* is dat deze veer schijnbaar minder.. toegankelijk is dan uitgelegd word.8088 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:43:
[...]
De stabilisatieveerWat Wimmerd dus beschreef.
Vaak ziet 'ie er zo uit onder de brede toetsen...en zo onder de spatiebalk...
[afbeelding] [afbeelding]
...en zo plaats/vervang je ze:
[video]
Toets eraf -> Enige wat je ziet is het geval wat ingedrukt word als je de toets indrukt. Kijk je iets verder, zie je inderdaad de veer zitten, máár .. die zit weer onder een andere plastice plaat die, naja, onder alle toetsen door gaat zonder ergens op te houden. .. Schnappie?
Goedemorgen.. --> Er zit nog een plastice plaat boven de veer, je kan dus, nagenoeg niet bij de veer komen.
Edit..2 ... Na verder lezen.. hoef je nergens verder de zijn dan die hoekpunten..
[ Voor 10% gewijzigd door JW1904 op 30-12-2012 13:12 ]
Ik heb hetzelfde toetsenbord (alleen dan één generatie eerder, zonder mediatoetsen) en ik heb deze polssteun: http://www.kensington.com...bord-polssteun-zwart.aspx.NeutraleTeun schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:22:
Kan je in twee standen/hoogtes leggen (ik heb hem in de laagste stand). Erg fijne polssteun.
Voor degene die nog een Filco Majestouch Pro 2 via getdigital.de willen bestellen
Met de vouchercode 10PRO5AGS krijg je 10% korting op je aanschaf maar alleen nog in december als ik de duitse site goed heb gelezen
http://www.getdigital.de/...uch_Profi_Tastatur/lng/en
De volgende toetsenborden hebben ze:
Met de vouchercode 10PRO5AGS krijg je 10% korting op je aanschaf maar alleen nog in december als ik de duitse site goed heb gelezen
De volgende toetsenborden hebben ze:
- Black Switches US
- Brown Switches US of DE
- Blue Switches US of DE
- Tenkeyless Brown Switches DE
- Ninja Brown Switches DE
- Tenkeyless Ninja Red Switches DE
Je bent geweldigDvE schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:31:
Voor degene die nog een Filco Majestouch Pro 2 via getdigital.de willen bestellen
Met de vouchercode 10PRO5AGS krijg je 10% korting op je aanschaf maar alleen nog in december als ik de duitse site goed heb gelezen![]()
Kwaliteitsidioot die ik ben, heb ik met de 10% korting toch ook maar de knoop doorgehakt en een US Brown besteld!
Fun while it lasted: World Community Grid!
Besteld dus, thx !Fleximex schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:53:
[...]
Ik heb hetzelfde toetsenbord (alleen dan één generatie eerder, zonder mediatoetsen) en ik heb deze polssteun: http://www.kensington.com...bord-polssteun-zwart.aspx.
Kan je in twee standen/hoogtes leggen (ik heb hem in de laagste stand). Erg fijne polssteun.
Reuze benieuwd!
Nieuw bureau, speakerset, toetsenbord (+ steun), muis, muismat...

Verwijderd
Code doet het vandaag ook nogMet de vouchercode 10PRO5AGS krijg je 10% korting op je aanschaf maar alleen nog in december als ik de duitse site goed heb gelezen
Net ook maar de knoop doorgehakt en een Filco US met brown switches besteld...
Dan is m'n Duits toch niet zo goed.
He, en niet allemaal dezelfde bestellen anders krijg ik de mijne straks niet
He, en niet allemaal dezelfde bestellen anders krijg ik de mijne straks niet
Waar baseren jullie de keuze tussen een Das en een Filco op?
Beste wensen Allemaal!
Heeft iemand pas een CM Quickfire Rapid RED (Ten-keyless) gekocht zonder al die logos bij het toetsen gedeelte?
Zie http://imageshack.us/a/img138/2600/dsc05850e.jpg
Ik wil graag het nieuwe jaar beginnen met zo een =)
Zal Informatique mailen ook. Houd jullie op de hoogte.
Heeft iemand pas een CM Quickfire Rapid RED (Ten-keyless) gekocht zonder al die logos bij het toetsen gedeelte?
Zie http://imageshack.us/a/img138/2600/dsc05850e.jpg
Ik wil graag het nieuwe jaar beginnen met zo een =)
Zal Informatique mailen ook. Houd jullie op de hoogte.
Nice, ben benieuwd hoe die bevalt. Wel lekker die 10% kortingscorpionv schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:52:
[...]
Je bent geweldig![]()
Kwaliteitsidioot die ik ben, heb ik met de 10% korting toch ook maar de knoop doorgehakt en een US Brown besteld!
Das Keyboard Model S Professional Silent heeft de door mij gewenste brown switches, maar een glossy afwerking (vingerafdrukken walhalla). Verder schijnt Filco toch nog iets solider bouwkwaliteit te hebbenNeutraleTeun schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:20:
Waar baseren jullie de keuze tussen een Das en een Filco op?
Glossy afwerking?
Ai, heb ik dat over het hoofd gezien, grr.
Maargoed, zit in principe alleen maar op de plekken waar je vingers toch niet horen te komen
Maargoed, zit in principe alleen maar op de plekken waar je vingers toch niet horen te komen
Voor degene die nog keycaps willen:
Met de code 9DFP92A3UEQU krijg je 20% korting op je aankoop bij http://www.qwerkeys.co.uk/ , deze kortingscode is maar een week geldig!
Met de code 9DFP92A3UEQU krijg je 20% korting op je aankoop bij http://www.qwerkeys.co.uk/ , deze kortingscode is maar een week geldig!
Iemand ervaring met de Vengeance K90 (Corsair)? Wat vinden jullie ervan? Voordelen, nadelen etc?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Daar staan toch flink wat posts over in dit topic hoor ...
meeste "blabla US vs EU layout blablabla" helaas
en dat boeit me allemaal net niet (kan met allebei goed overweg)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
^
Pff doe niet zo wijs. Er staat meer dan genoeg info over de K90 in dit topic. Dus voordat je gaat OH 'n kun je beter zelf ns wat moeite doen
Pff doe niet zo wijs. Er staat meer dan genoeg info over de K90 in dit topic. Dus voordat je gaat OH 'n kun je beter zelf ns wat moeite doen

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Jammer ja, maar dan leg je er een doekje naastNeutraleTeun schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:31:
Glossy afwerking?
Zie ook deze reviews:
http://lanoc.org/review/i...del-s-professional-silent
http://forum.overclock3d.net/showthread.php?t=36950
Je username zegt genoegHelp!!!! schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:19:
^
Pff doe niet zo wijs. Er staat meer dan genoeg info over de K90 in dit topic. Dus voordat je gaat OH 'n kun je beter zelf ns wat moeite doen![]()
Als je ZELF het topic had gelezen, had je ZELF kunnen zien dat ik hier actief genoeg ben. Hierdoor had je ZELF kunnen bedenken dat ik info vraag buiten wat er al aangegeven is. Allemaal door ZELF het topic te lezen.

Maar goed, op andere fora genoeg info gekregen die wat concreter was dan hier. (Teveel YAY awesome over de K90 op alle sites, waardoor ik bang wordt, een perfect tobo bestaat niet). Gelukkig kan ik hem morgen afhalen bij Dixons Den Haag. Medewerker was verbaast dat het me niet boeide welke layout ik krijg, schijnen ze nogal wat vragen over te krijgen.
Weet niet of je misschien op vengeance zoekt, maar als je zoekt op corsair dan vind je 5 pagina's aan posts. Ben ze zelf ook nog aan het lezen.
Ben zelf ook op zoek naar een mechanisch keyboard ter vervanging van mijn 5 a 6 jaar oude G15 die ondertussen toch echt wel aan vervanging toe is (backlight knippert en diverse knoppen rond wasd blijven tijdens typen nogal eens haken voor ze naar beneden gaan). Ik moet zeggen, het is erg lastig kiezen allemaal...
Ik ben blijkbaar een van de weinige mensen die het LCD scherm wel fijn vinden, maar Logitech heeft zichzelf in de voet geschoten door er geen op hun mech tb te stoppen
. Nou had logitech zichzelf eigenlijk sowieso al gediskwalificeerd met hun idiote layout (ik kan echt niet tegen die kleine shift, helemaal als de knop die ze daar stoppen ook al ergens anders op het toetsenbord zit...)
Macro knoppen zijn leuk, maar niet vitaal omdat ik altijd een macro op een van de knoppen van mijn muis kan zetten. Backlight is een must. Voor typen niet nodig, maar voor gamen in slecht licht (oftewel, optimal gaming light
) af en toe zeer bruikbaar als je niet alleen de knoppen rond wasd gebruikt.
Waar ik me denk ik echter flink aan ga storen is als ik het volume alleen kan instellen met een fn+F combinatie, en daarmee zijn bijna alle mechanische keyboards volgens mij de deur uit. De enige die ik dan nog over heb is die Corsair, maar die is dan weer niet volledig mechanisch. Bovendien dan alleen de K90 want de K60 heeft alleen de linkerkant verlicht (wat nergens op slaat, dat is nou net het gedeelte waar je alles wel op de tast kunt vinden). Die heeft dan weer rode switches terwijl ik denk dat ik liever bruine heb.
Alternatief was nog de Razer serie geweest als ik volume bv aan de bovenste twee/drie (mute) programmeerbare knoppen kan binden, maar dat keyboard wordt overal behoorlijk verguisd.
Moeilijk moeilijk... vooral omdat ik nog nergens heb kunnen vinden waar je ze werkelijk eens uit zou kunnen proberen. Nog maar een kaar naar de mediamarkt gaan, misschien hebben ze dit keer wel iets mechanisch uitgesteld staan.
Ben zelf ook op zoek naar een mechanisch keyboard ter vervanging van mijn 5 a 6 jaar oude G15 die ondertussen toch echt wel aan vervanging toe is (backlight knippert en diverse knoppen rond wasd blijven tijdens typen nogal eens haken voor ze naar beneden gaan). Ik moet zeggen, het is erg lastig kiezen allemaal...
Ik ben blijkbaar een van de weinige mensen die het LCD scherm wel fijn vinden, maar Logitech heeft zichzelf in de voet geschoten door er geen op hun mech tb te stoppen
Macro knoppen zijn leuk, maar niet vitaal omdat ik altijd een macro op een van de knoppen van mijn muis kan zetten. Backlight is een must. Voor typen niet nodig, maar voor gamen in slecht licht (oftewel, optimal gaming light
Waar ik me denk ik echter flink aan ga storen is als ik het volume alleen kan instellen met een fn+F combinatie, en daarmee zijn bijna alle mechanische keyboards volgens mij de deur uit. De enige die ik dan nog over heb is die Corsair, maar die is dan weer niet volledig mechanisch. Bovendien dan alleen de K90 want de K60 heeft alleen de linkerkant verlicht (wat nergens op slaat, dat is nou net het gedeelte waar je alles wel op de tast kunt vinden). Die heeft dan weer rode switches terwijl ik denk dat ik liever bruine heb.
Alternatief was nog de Razer serie geweest als ik volume bv aan de bovenste twee/drie (mute) programmeerbare knoppen kan binden, maar dat keyboard wordt overal behoorlijk verguisd.
Moeilijk moeilijk... vooral omdat ik nog nergens heb kunnen vinden waar je ze werkelijk eens uit zou kunnen proberen. Nog maar een kaar naar de mediamarkt gaan, misschien hebben ze dit keer wel iets mechanisch uitgesteld staan.
Gamertag: FinrazielNL
<knip> huh, sorry voor de dubbelpost, webpage deed een beetje raar hier
ik stond nog op het preview scherm (duidelijk niet in het edit scherm waar ik nu zit) dus ik dacht dat ik nog niet gepost had, maar blijkbaar wel. Dit is wat ik toevoegde:
PS: oeps, niet op verstuur geklikt
Maar heb ondertussen autohotkey gevonden, dus eens even kijken of het lukt om een goed script te maken waarmee ik volume goed op reguliere F-keys kan gebruiken. Als dat lukt dan zijn er ineens weer veel meer mogelijkheden en wordt misschien zo'n duckie wel interessant.
PS: oeps, niet op verstuur geklikt
[ Voor 72% gewijzigd door Finraziel op 02-01-2013 21:33 ]
^
Als ik jou was zou ik toch eens naar een ducky kijken. Erg fijn ding hoor
. Alleen inderdaad geen scrollwheel 
ow nou heb je mijn antwoord al zelf gegeven...
Als ik jou was zou ik toch eens naar een ducky kijken. Erg fijn ding hoor
ow nou heb je mijn antwoord al zelf gegeven...
[ Voor 67% gewijzigd door Neeknikker op 02-01-2013 21:37 ]
Moet zelf zeggen dat Logitech met hun mechanische keyboard gigantisch in de voet heeft geschoten:
1.) gericht op gamers. Hoe leuk het ook is, hij is veels en veels te duur voor wat je krijgt. Je hebt betere voor dezelfde prijs
2.) geen schermpje is gewoon een gemis. Het was de kracht van de duurdere G lijn tobo's
3.) De kleuren.. ziet er nu meer uit als een budget tobo dan een concurrent.
1.) gericht op gamers. Hoe leuk het ook is, hij is veels en veels te duur voor wat je krijgt. Je hebt betere voor dezelfde prijs
2.) geen schermpje is gewoon een gemis. Het was de kracht van de duurdere G lijn tobo's
3.) De kleuren.. ziet er nu meer uit als een budget tobo dan een concurrent.
Inderdaad, vind het ding ook erg lelijk. Ik snap sowieso niet waarom mensen wasd een andere kleur willen geven, die dingen vind je toch zo op de tast. De enige redding die hij een beetje had was dat er MX browns in zitten, maar nu je ook gewoon hier in NL een Duckie met browns kan bestellen met ideal lijkt me dat een veel betere optie 
Overigens een beetje met autohotkey zitten spelen en het is heel makkelijk om volume controls op je F knoppen te stoppen. Heb zo een scriptje kunnen schrijven waarmee F6 t/m F8 rechtstreeks volume up/down/mute worden, terwijl ctrl+alt+F5 ze in en uit schakelt, voor het geval je een keer een van die F toetsen ergens anders voor nodig mocht hebben. Briljant
Nog even testen of het ook in games goed blijft werken en zo ja dan denk ik dat ik een Duckie bestel
edit:
Zie trouwens dat er eerder in het topic ook al een scriptje gepost was, maar die werkte dus met winkey en niet gewoon rechtstreeks met alleen de F-knoppen. Mocht iemand er interesse in hebben, dit is de mijne:
Die $ is zodat het script zichzelf niet aanroept, dat is dus niet een key die je samen met de F-knop in drukt.
De ctrl-alt-F5 combi werkt trouwens niet in alle games, althans, niet in fallout new vegas en borderlands 2. Die vangen de ctrl en alt al af waardoor die combinatie niet werkt. In torchlight 2 werkte het wel prima. Mocht je dus een game hebben waar aan/uit niet werkt en je wel die F knoppen nodig hebt dan zul je het script uit moeten zetten of de knoppen wijzigen. Of een andere knop toewijzen aan aan/uit.
Overigens een beetje met autohotkey zitten spelen en het is heel makkelijk om volume controls op je F knoppen te stoppen. Heb zo een scriptje kunnen schrijven waarmee F6 t/m F8 rechtstreeks volume up/down/mute worden, terwijl ctrl+alt+F5 ze in en uit schakelt, voor het geval je een keer een van die F toetsen ergens anders voor nodig mocht hebben. Briljant
Nog even testen of het ook in games goed blijft werken en zo ja dan denk ik dat ik een Duckie bestel
edit:
Zie trouwens dat er eerder in het topic ook al een scriptje gepost was, maar die werkte dus met winkey en niet gewoon rechtstreeks met alleen de F-knoppen. Mocht iemand er interesse in hebben, dit is de mijne:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| Active = 1 $F6:: if Active = 1 { Send {Volume_Down 1} } else { Send {F6} } return $F7:: if Active = 1 { Send {Volume_Up 1} } else { Send {F7} } return $F8:: if Active = 1 { Send {Volume_Mute} } else { Send {F8} } return ^!F5:: Active := Active * -1 |
Die $ is zodat het script zichzelf niet aanroept, dat is dus niet een key die je samen met de F-knop in drukt.
De ctrl-alt-F5 combi werkt trouwens niet in alle games, althans, niet in fallout new vegas en borderlands 2. Die vangen de ctrl en alt al af waardoor die combinatie niet werkt. In torchlight 2 werkte het wel prima. Mocht je dus een game hebben waar aan/uit niet werkt en je wel die F knoppen nodig hebt dan zul je het script uit moeten zetten of de knoppen wijzigen. Of een andere knop toewijzen aan aan/uit.
[ Voor 41% gewijzigd door Finraziel op 02-01-2013 23:37 ]
Via http://mechanicalkeyboards.nl? Vind de garantietermijn (slechts 14 maanden) een beetje laag voor een toetsenbord dat van hoge kwaliteit hoort te zijn en jaren zou moeten meegaan.finraziel schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:25:
De enige redding die hij een beetje had was dat er MX browns in zitten, maar nu je ook gewoon hier in NL een Duckie met browns kan bestellen met ideal lijkt me dat een veel betere optie
Fleximex schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:20:
Wettelijk heb je 24 maanden garantie.
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.
(tenzij je er een baksteen in laat meedraiien
Bron: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa
Kort gezegd gaat het er volgens mij om hoe je zelf met je spullen omgaat. Ga je "normaal" met je spulletjes om, dan mag je ook verwachten dat je er lang mee doe. Als je met je toetsenbord een spijker in de muur gaat slaan, hoef je natuurlijk ook geen garantie te claimen lijkt me
[ Voor 12% gewijzigd door macho op 03-01-2013 03:45 ]
Don't give up
en ik die dacht dat alleen de Belgische wetgeving ongelooflijk vaag was ... jullie doen er nog een schepje bovenop .. hoe ga je met zo'n wetgeving nu ooit verhaal kunnen halen ... hoelang is deugdelijk dan, pfoeh.
Dat is ook de grootste irritatie.. en deze wetgeving heeft ons 2 kansloze programma's opgeleverd (Rader & Kassa) die alleen maar hier over gaan.
Er wordt ook altijd zo aan doomdenken gedaan.
En dat terwijl er zo wordt opgeschept over de kwaliteit van de verschillende tobo's.
Gaat iets binnen een jaar niet stuk dan is de kans groot dat ie langer mee gaat dan dat je zelf een nieuwe voor je GeekPlektm koopt.
En dat terwijl er zo wordt opgeschept over de kwaliteit van de verschillende tobo's.
Gaat iets binnen een jaar niet stuk dan is de kans groot dat ie langer mee gaat dan dat je zelf een nieuwe voor je GeekPlektm koopt.
Maak me inderdaad niet zo heel druk om die 14 maanden (vreemde termijn trouwens). Het zou deugdelijk spul moeten zijn lees ik overal en ik denk dat de reden dat ze niet een langere termijn aanbieden vooral ligt aan dat ze een klein bedrijf zijn en volgens mij niet met zulke hele hoge marges werken.
Die wetgeving is inderdaad nogal waardeloos. In de praktijk betekent het namelijk vaak dat alleen mensen met genoeg geld om een advocaat in te schakelen hun gelijk kunnen halen (al kun je soms met bluf ook een eind komen, maar dan moet je dat ook weer goed durven).
Die wetgeving is inderdaad nogal waardeloos. In de praktijk betekent het namelijk vaak dat alleen mensen met genoeg geld om een advocaat in te schakelen hun gelijk kunnen halen (al kun je soms met bluf ook een eind komen, maar dan moet je dat ook weer goed durven).
ik typ dit nu op een K90, en god wat zijn cherry red lekkere toetsen zeg vergeleken met m'n oude rubberdome. (GXT18 van trust). En de toetsen voelen nu goed aan.
Met de oude IBM tobo's kon dat anders heel makkelijkmacho schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 03:37:
Als je met je toetsenbord een spijker in de muur gaat slaan, hoef je natuurlijk ook geen garantie te claimen lijkt me
Klinkt heel erg als een typisch Chinees termijn : 13 maanden + 1 maand extra, omdat de boel nog verzonden moet worden naar Nederland.finraziel schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:33:
Maak me inderdaad niet zo heel druk om die 14 maanden (vreemde termijn trouwens).
En sinds tegenwoordig zowat alles daar vandaan komt...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb zojuist mijn eerste mechanische toetsenbord mogen gebruiken. De Logitech G710+!
Opgehaald bij Mediamarkt en net een half uiur geleden geinstalleerd.
Het is zeker even wennen, zo'n toetsenbord, maar ik wil zeker niet meer terug naar een rubberdome toetsenbord.
Ter info: De G710+ vervangt mijn G510.
Ik zal wel mijn displaytje missen.
Opgehaald bij Mediamarkt en net een half uiur geleden geinstalleerd.
Het is zeker even wennen, zo'n toetsenbord, maar ik wil zeker niet meer terug naar een rubberdome toetsenbord.
Ter info: De G710+ vervangt mijn G510.
Ik zal wel mijn displaytje missen.
Ik heb ook de G710+ besteld, nu maar hopen dat ik kan wennen aan de nederlandse lay-out
En ik de Duckie
MX brown met blauwe leds... nou hopen dat ie vlot binnen komt 
Edit: Wow ok, heb al een persoonlijke verzendbevestiging met trackingcode binnen, kudos!
Edit: Wow ok, heb al een persoonlijke verzendbevestiging met trackingcode binnen, kudos!
[ Voor 35% gewijzigd door Finraziel op 03-01-2013 20:51 ]
G710+ blijft wel cool ding inderdaad, mooi dat de mainstream merken nu ook Mechanical keyboards gaan verkopen
Hij typt erg lekker ja. Wat ik erg jammer vond van de verpakking is dat er geen opening in zit zodat je een 'feel' kan krijgen van het geluid dat de toetsen maken.lanerios schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:06:
G710+ blijft wel cool ding inderdaad, mooi dat de mainstream merken nu ook Mechanical keyboards gaan verkopen
Ik zat namelijk te twijfelen tussen de Razer Blackwidow (deze had de pijltjes open om op te drukken) en de Logitech.
Gezien ik goede ervaringen heb met Logitech (heb ook een G500 muis) toch voor deze gegaan. Daarnaast vind ik de BlackWindow erg luid (blue cherries) en mijn vriendin klaagt nu al van het lawaai ^_^ terwijl de G710+ brown cherries heeft (geloof ik).
Hopelijk vandaag m'n Filco binnen (als UPS er zin in heeft).
Zodra ie binnen is en ik wat tijd heb, zal ik wat plaatjes schieten voor de liefhebbert.
Yes, bezorgd bij de buren !!!!

Zodra ie binnen is en ik wat tijd heb, zal ik wat plaatjes schieten voor de liefhebbert.
[ Voor 10% gewijzigd door DvE op 04-01-2013 14:28 . Reden: bezorging een feit ]
Bij mijn huidige werkgever vond ik beneden in het magazijn een oud toetsenbord die ik direct heb ingenomen. Ik werk hier nu zo'n anderhalf jaar en gebruik het toetsenbord al bijna net zo lang (eerste of tweede week gevonden). Er staat geen bouwjaar op maar ik vermoed eind jaren 80. Het bevat volgens mijn bevindingen zogenaamde ALP switches. Het geeft een duidelijke click als je deze in tikt. Ik vind het echt geweldig typen (mijn collega's vinden het wat minder prettig).
Thuis gebruik ik echter een rubber dome toetsenbord voor mijn normale pc welke ik wel wil vervangen voor een andere ramplank. Het tikt gewoon niet lekker. Ik heb zitten lezen over de cherry switches en ik wil eigenlijk gaan voor de blauwe Cherry's.
Nu is mijn vraag:
Wat is een goedkope ramplank met Cherry Blue switches?
Ik hoef geen verlichte toetsen, media toetsen, koptelefoon aansluitingen, usb poorten etc. Het is niet erg als het er op zit maar ik zal het niet gaan gebruiken. Ik hoef niet perse een full size. De numpad, pijltjes toetsen etc gebruik ik toch niet. Ik heb het liefste de goedkoopste oplossing. Graag advies.
(het maakt me ook niet uit als toetsen vervagen, zolang het maar een US indeling heeft).
Thuis gebruik ik echter een rubber dome toetsenbord voor mijn normale pc welke ik wel wil vervangen voor een andere ramplank. Het tikt gewoon niet lekker. Ik heb zitten lezen over de cherry switches en ik wil eigenlijk gaan voor de blauwe Cherry's.
Nu is mijn vraag:
Ik hoef geen verlichte toetsen, media toetsen, koptelefoon aansluitingen, usb poorten etc. Het is niet erg als het er op zit maar ik zal het niet gaan gebruiken. Ik hoef niet perse een full size. De numpad, pijltjes toetsen etc gebruik ik toch niet. Ik heb het liefste de goedkoopste oplossing. Graag advies.
(het maakt me ook niet uit als toetsen vervagen, zolang het maar een US indeling heeft).
[ Voor 3% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 04-01-2013 14:07 ]
Verwijderd
Ik zou denken de qpad mk50. Deze is op http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden/qpad-mk-50.html te koop. 72 euro is deze ex verzendkosten te koop. Ik heb net een stapje hoger, wel met verlichte toetsen, maar het toetsenbord bevalt me heel erg goed. Volgens mij zijn er geen goedkopere blues te vinden op dit moment, al weet ik niet zeker of er uit duitsland niet nog net een iets goedkopere te krijgen is. Meer dan 5 euro zal het denk ik in ieder geval niet schelen, ze zijn nou eenmaal niet goedkoop. Het plaatje op de site klopt trouwens niet, hij levert gewoon de us int-layout met een entertoets van een rij en een lange linkershift.ArawnofAnnwn schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:02:
Bij mijn huidige werkgever vond ik beneden in het magazijn een oud toetsenbord die ik direct heb ingenomen. Ik werk hier nu zo'n anderhalf jaar en gebruik het toetsenbord al bijna net zo lang (eerste of tweede week gevonden). Er staat geen bouwjaar op maar ik vermoed eind jaren 80. Het bevat volgens mijn bevindingen zogenaamde ALP switches. Het geeft een duidelijke click als je deze in tikt. Ik vind het echt geweldig typen (mijn collega's vinden het wat minder prettig).
Nu is mijn vraag:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 14:27 ]
Verwijderd
Yes, bij mij had UPS er ook zin in, hij is binnen! Tikt gruwelijk lekkerHopelijk vandaag m'n Filco binnen (als UPS er zin in heeft).
Even een crappy iPad-pic voor de vorm:

en dan op tweakers?
Ik heb mijn Qpad MK85 nu zo'n maandje of twee in gebruik maar toch moet ik zeggen dat ik niet bijzonder lyrisch ben. Het is een prima bordje, daar niets over te klagen. Maar toen ik toevallig van de week mijn oude G19 weer tegenkwam in de kast (en ik dus even een proeftypje maakte) voelde dat ook zeker niet verkeerd...
Daartegenover staat dat een familielid voor de kerst een Logitech Illuminated heeft gekregen die over laptop-achtige toetsen beschikt en ik moet zeggen dat ik ook dat wel érg prettig vind, hoewel dat voor veel typwerk wellicht toch wat typo's kan opleveren.
Nevertheless zit ik nog licht in dubio. Prima bordje maar ik had er meer van verwacht.
Daartegenover staat dat een familielid voor de kerst een Logitech Illuminated heeft gekregen die over laptop-achtige toetsen beschikt en ik moet zeggen dat ik ook dat wel érg prettig vind, hoewel dat voor veel typwerk wellicht toch wat typo's kan opleveren.
Nevertheless zit ik nog licht in dubio. Prima bordje maar ik had er meer van verwacht.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Informatique op de vraag welke versie van de CM Quickfire pro RED TKL
Het toetsenbord dat wij nu op voorraad hebben heeft twee grote shifttoetsen.
Echter kan het zo zijn dat ondanks dit en de foto op verpakking het toetsenbord toch een andere lay-out heeft. Men kan dit niet garanderen.
Aan de zijkant (bovenzijde) zit nog wel het logo.
Dat moet haast wel US layout zijn toch?
NIet iedereen massaal gaan bestellen, ikkuh eerst
Het toetsenbord dat wij nu op voorraad hebben heeft twee grote shifttoetsen.
Echter kan het zo zijn dat ondanks dit en de foto op verpakking het toetsenbord toch een andere lay-out heeft. Men kan dit niet garanderen.
Aan de zijkant (bovenzijde) zit nog wel het logo.
Dat moet haast wel US layout zijn toch?
NIet iedereen massaal gaan bestellen, ikkuh eerst
Kijk ook eens even in de OP. De goedkoopste bordjes zijn[b][message=39534474,noline]
CM Storm (niet te vinden met blue naar europa)
De Qpad MK50 (maar niet makkelijk om goedkoop te shippen waardoor het volgens mij toch op 100 euro uitkomt?)
Een Chinese plank zoals de HPE (70 euro shipped, altijd kans op een klein beetje tax, maar meestal valt dat reuze mee)...
http://www.samenkopen.net/action_products/455088Wimmerd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:16:
[...]
De Qpad MK50 (maar niet makkelijk om goedkoop te shippen waardoor het volgens mij toch op 100 euro uitkomt?)
70 + 6 = 76. Afhandeling en garantie door Arjan van nkon.nl, waar hij ook te vinden is voor 2 euro meer
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Zooooooooo dan, mijn Das is hier ook binnen.
Wat typt dat raar!!!
Kan 'em pas over een week ofzo aansluiten en dan kan ik pas echt testen, maar het is echt heel apart typen.
(maar komt vooral ook omdat ik nu al weken bij de vriendin op haar laptop zit, grr)
Wat typt dat raar!!!
Kan 'em pas over een week ofzo aansluiten en dan kan ik pas echt testen, maar het is echt heel apart typen.
(maar komt vooral ook omdat ik nu al weken bij de vriendin op haar laptop zit, grr)
Verwijderd
Is inderdaad net wat goedkoper dan via zijn site. Er loopt echter nu even geen actie, en als deze volgende week al zou beginnen duurt het nog zeker een week of vijf/zes voordat je ze binnen hebt, actie duurt een maand ofzo en dan moet qpad ze nog opsturen uit zweden, waarna arjan ze zelf weer doorstuurt. Als je zo lang wilt wachten voor 2 euro, be my guestRonald schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:40:
[...]
http://www.samenkopen.net/action_products/455088
70 + 6 = 76. Afhandeling en garantie door Arjan van nkon.nl, waar hij ook te vinden is voor 2 euro meer
Ben benieuwd watvoor switches je hebt.NeutraleTeun schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:31:
Wat typt dat raar!!!
Heeft iemand ervaring met de pricewatch: Gigabyte Osmium? Deze lijkt echt alles te hebben wat ik wil, full size, backlight, volume control, headset/muis passthrough, maar ervaringen zijn er niet echt. Via Google een paar goede, en één hele slechte ("als je je vingers er ook maar een beetje op legt krijg je soms al een aanslag").
WEBN & chill (@IBKR)
Dat klinkt in ieder geval niet als een heel erg goed onderbouwde slechte ervaring, althans, het klinkt als iemand die gewoon niet van rode switches houdt.
Je moet er gewoon aan wennen. Met rubber dome toetsen ben je gewend om de toetsen te rammen bij wijze van spreken. Itt red switches die maar een lichte aanraking nodig hebben.
als je een ouwe g19 had, waarom neem je dan een nieuw toetsenbord? die eerste rev van de g19 werd bijna als heilig beschouwt onder de rubber dome bordjes.Eagle Creek schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:14:
Ik heb mijn Qpad MK85 nu zo'n maandje of twee in gebruik maar toch moet ik zeggen dat ik niet bijzonder lyrisch ben. Het is een prima bordje, daar niets over te klagen. Maar toen ik toevallig van de week mijn oude G19 weer tegenkwam in de kast (en ik dus even een proeftypje maakte) voelde dat ook zeker niet verkeerd...
Oops niet gezien dat de actie gesloten was. Maar belangrijkste is dat ik vermoed dat Wimmerd uberhaubt de optie Nkon niet gezien had, waar zeker het keyboard wat hij zoekt te vinden is, voor duidelijk minder dan 100 euroVerwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:29:
[...]
Is inderdaad net wat goedkoper dan via zijn site. Er loopt echter nu even geen actie, en als deze volgende week al zou beginnen duurt het nog zeker een week of vijf/zes voordat je ze binnen hebt, actie duurt een maand ofzo en dan moet qpad ze nog opsturen uit zweden, waarna arjan ze zelf weer doorstuurt. Als je zo lang wilt wachten voor 2 euro, be my guest
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ben je niet in de war met de G15? Daar had je twee versies van en werd de tweede als significant minder gezien...Fordox schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 01:25:
[...]
als je een ouwe g19 had, waarom neem je dan een nieuw toetsenbord? die eerste rev van de g19 werd bijna als heilig beschouwt onder de rubber dome bordjes.
Ik heb een G15 rev1, maar net als alle rubber domes is die na een paar jaar echt wel versleten. Bij gamen heb ik er nog niet zo'n last van maar bij typen blijven de knoppen aan de linkerkant van het bord steeds vaker even haken voor ze naar beneden gaan.
Maar ik heb net mijn duckie binnen gekregen
Moet er nog even aan wennen, ik sla sowieso nog veel te hard op de knoppen momenteel. Het typet in ieder geval wel lekker en de backlighting is geweldig, zo veel duidelijker dan mijn G15 ooit geweest is.
Ik merk volgens mij wel wat mensen tegen de cherry stabilizers hebben, alle langere knoppen voelen duidelijk anders dan de normale en bij de spatie merk ik als ik het specifiek probeer dat de knop wat moeite kan hebben met omhoog komen (ik moet niet mijn vinger er op laten rusten, moet em echt er af halen). Is dat normaal? Bij werkelijk gebruik heb ik er echter absoluut geen last van en komt hij prima omhoog, ik type nu ook alweer op volle snelheid en zeker beter dan op de (haperende) G15, ben benieuwd hoe dat gaat met wat meer gewenning
De backlight kleur is wel heel maf, ik zou het bijna paars* willen noemen en heeft iets surrealistisch, bijna moeilijk om op te focussen (alhoewel dat ook niet klopt want ik heb niet werkelijk moeite met iets zien, alle tekens zijn juist heel duidelijk, weet niet hoe het beter te zeggen). Het bevalt me in ieder geval wel
*Ok, op hogere brightness wordt het duidelijker blauw, maar dat is veel te fel, heb em gelijk naar de laagste brightness stand gezet.
edit: Het is trouwens ook wel erg lekker weer een compacter toetsenbord te hebben, wat was die G15 eigenlijk een lomp groot ding zeg
[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 05-01-2013 13:19 ]
- Ik was (ben) er niet mee bekend dat de G19 een rev b heeft*;
- Ik typ al jaren niet meer op een mechanisch bord (opvolger van G15, daarvoor een G15, daarvoor wat anders) en wilde dat toch weer eens proberen
Die van mij is van 22-11-2009, dus je mag zelf bepalen of dat een eerste of tweede revisie is..
Van de G15 ken ik wel twee edities: blauw en rood.
- Ik typ al jaren niet meer op een mechanisch bord (opvolger van G15, daarvoor een G15, daarvoor wat anders) en wilde dat toch weer eens proberen
Die van mij is van 22-11-2009, dus je mag zelf bepalen of dat een eerste of tweede revisie is..
Van de G15 ken ik wel twee edities: blauw en rood.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ok, in games is die spatiebalk veel vervelender, met mijn vingers op wasd en de duim dus op de zijkant van de spatiebalk blijft hij geregeld hangen... Het voelt een beetje als een two-step knop.
Kan iemand zeggen of dit normaal is of dat ik nou net die een op de 10.000 duckies heb die niet helemaal goed is?
Weet momenteel niet zo goed of ik nou blij ben met mijn nieuwe speeltje
edit: Bleh, nog eens aan het proberen om te kijken of het nou echt zo erg is, maar ik moet echt actief zelf mijn duim optillen anders dan blijft de spatiebalk regelmatig naar beneden
Kan iemand zeggen of dit normaal is of dat ik nou net die een op de 10.000 duckies heb die niet helemaal goed is?
Weet momenteel niet zo goed of ik nou blij ben met mijn nieuwe speeltje
edit: Bleh, nog eens aan het proberen om te kijken of het nou echt zo erg is, maar ik moet echt actief zelf mijn duim optillen anders dan blijft de spatiebalk regelmatig naar beneden
[ Voor 19% gewijzigd door Finraziel op 05-01-2013 14:13 ]
Dit topic is gesloten.