De besparingen zijn absoluut terug te zien. Ondanks dat onze vestiging is uitgebreid (mensen uit andere locaties zijn bij ons pand in gekomen) komt het jaarverbruik zeker 20.000 kWh lager uit dan in de 5 jaren hiervoor. De zonnepanelen hebben ook zo'n 5.600 kWh meegeholpen.
Alle schakelklokken zijn nog heel. Volgens de specs kan er 16A worden geschakeld en aangezien een verwarmingselement (2000W) geen inductieve stroom trekt, gaat dit (tot nu toe) zonder problemen. Voor zover ik weet zit er geen koeling in de automaten. Aangezien de koffie dagelijks wordt bijgevuld, heeft de koffie ook geen tijd om te verouderen
Wel irritant dat je de schakelklokken handmatig op zomer/wintertijd moet zetten. De gemiddelde collega is niet blij al hij/zij aan het einde van de dag geen kopje koffie meer kan halen.
Bij de financiële besparing heb ik rekening gehouden met 8 cent per kWh, wat een reële prijs is voor een bedrijf.
Alle schakelklokken zijn nog heel. Volgens de specs kan er 16A worden geschakeld en aangezien een verwarmingselement (2000W) geen inductieve stroom trekt, gaat dit (tot nu toe) zonder problemen. Voor zover ik weet zit er geen koeling in de automaten. Aangezien de koffie dagelijks wordt bijgevuld, heeft de koffie ook geen tijd om te verouderen
Bij de financiële besparing heb ik rekening gehouden met 8 cent per kWh, wat een reële prijs is voor een bedrijf.
[ Voor 17% gewijzigd door antonboonstra op 26-11-2014 11:33 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst