@ tv, ik had een oude crt die 90 W deed, samen met een denon, die ook iets van 80 W doet.
nu heb ik een philips tv (42") die tussen de 40 en de 50 W trekt. scheelt behoorlijk, maar een tv heeft geen tergverdiendtijd, want het is slechts luxe

het wordt alleen goedkoper om tv te kijken.
geluid van dat ding is erg slecht ondanks dat ze het iets van ambiwoox noemen......
@versterker.. wat doet de onkyo als hij op stand-by staat dat? heb gehoord dat dat ook nog wel eens vrij hoog is bij versterkers, bijvoorbeeld vanwege hdmi-passthrough...
Ik ben nu nog op zoek naar een andere zuinige versterker voor 5.1 met 2 hdmi uitgangen ( vanwege een beamer)
@ subwoofer. ik had een 250W subwoofer die via de denon stroom kreeg, die verbruikte weinig stroom. ik kocht een andere met minder watt geluidsproductie, maar er stond wel bij dat deze wel veel stroom opnam. na meting viel dat erg mee, gelukkig, want de uitgang van de denon is misschien niet gebouwd voor 100W output... ondanks de lichtere versterker vindt ik dat deze een stuk beter het laag weergeeft. gek genoeg...
@ ir sensors, ik heb er eens 4 gekocht bij de aldi, 7 euro er stuk. er hangt er 1 in de trapkast, in de keuken en 1 op zolder.
die in de keuken heb ik in een kastje gebouwd met een 50W halogeen inbouwspot.
altijd licht als je de keuken inloopt, en gaat automatisch uit. handig als je je handen vol hebt oid.
die in de trapkast schakelt 2 andere halogeen inbouwlampen. dit was makkelijker te maken dan een deurschakelaar. het is wel jammer dat die sensoren verbuikers vanaf 10W schakelen of zo. toen ik de halogeen wilde vervangen door led's werkte dit niet goed. die gingen knipperen. er zit nu dus 1 led, en 1 halogeenspot in.
op de zolder hangt hij in het trapgat, was wat lastiger te maken, want ik wilde hem kort instellen, maar je hebt er af en toe ook gewoon continue licht nodig.
ik heb dus op het lichtpunt een stopcontact gemonteerd. en op een plank boven het trapgat langs de sensor, een trekschakelaar en lichtarmamatuur geschroefd.
nu staat de lamp de aanwezige hotelschakeling altijd aan, en springt de lamp aan wanneer er iets wordt waargenomen op de trap naar zolder. wil ik continue licht dan bypass ik de sensor dmv de extra trekschakelaar.
[
Voor 18% gewijzigd door
engelbertus op 21-06-2014 20:42
]