Het grote ervaringstopic Techwood 46882 FHD (Neckerman MB35)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01
Nu het grote wachten voorbij is lijkt het me handig om alle ervaringen te delen die men opdoet met deze 46 inch lcd tv. Wat ik niet in dit topic voorbij wil zien komen is de discussie over de levering. Dat mag in dit topic.
Wanneer er genoeg gebruikers ervaringen binnen zijn wordt de topicstart aangepast.

Om te beginnen is het geverifieerd, dat het hier om een full hd lcd tv gaat. 46 inch.
Volgens een klein intern onderzoekje (zie foto's enkele posts verder zit er een samsung scherm in type: LTA460HA07, 50hz)

Als goede tip: zet de tv op full mode, dit voorkomt overscan (het opblazen van beeld aangeleverd door hdmi of vga) dit is alleen zichtbaar als de tv via hdmi is aangesloten en staat onder het menu bij mogelijkheden. De meest onderste optie is dan full mode, deze dient 1:1 ingesteld te worden..
Verder dienen er nooit aanpassingen gedaan te worden in de instellingen van je software van je pc! Verder blijken de volgende instellingen de beste resultaten te geven.

Onder beeld:
Modus natuurlijk
Contrast 42-45
Helderheid 42-45
Scherpte 6
Kleur 45
Film mode uit
Game mode uit
Beeld zomen 16:9

Onder mogelijkheden:
Full mode 1:1
Achtergrondlicht gemiddeld

Verder gebruikt de tv (ongeveer) in:
standby <1 watt,
bij maximale backlite 245 watt,
gemiddeld 175 watt,
minimaal 130 watt.

Kom maar op met de informatie.

[ Voor 30% gewijzigd door fortfort op 20-06-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:22
Zou je een foto van de achterkant kunnen maken? En de muurbeugel gaten op kunnen meten?
Ben benieuwd of hij op m'n huidige muurbeugel past.

En hoe moet de voet los? Gewoon met schroefjes?

En als ik hem binnen heb zal ik ook wat dingen testen. Nog dingen die iemand perse getest wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Is er nog een manier om te zien welk scherm erin zit? Zit er nou nog een USB op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Scherm info kan je misschien uitlezen als je hem via HDMI / HDMI > DVI aan je PC aansluit en dan EDID uitlezen ofzo.

Misschien ook wel via het service menu (als dat erop zit). Maarja dan moeten we eerst weten hoe we daar in kunnen komen :P

Heb de vraag ook bij CO neergelegd: http://www.circuitsonline.net/forum/view/85215

Daar zitten namelijk ook flink wat TV techneuten, en mensen die TV's repareren voor hun werk.

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 06-06-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 14:28
Gebruikt deze 46 inch tv maar maximaal 110 watt :S Als ik het zo lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
mvdklooster schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:40:
Gebruikt deze 46 inch tv maar maximaal 110 watt :S Als ik het zo lees?
Andere meter gebruikt, bleek beetje buggy..... waarde staan nu in openingspost. Excuses voor het ongemak

[ Voor 26% gewijzigd door fortfort op 07-06-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Megamind schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:11:
Is er nog een manier om te zien welk scherm erin zit? Zit er nou nog een USB op?
Ja zit usb op, maar deze is echter alleen voor mp3,mpg (muziek) en foto's. Geen films

[ Voor 14% gewijzigd door fortfort op 06-06-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
wat kan je precies met die usb? Foto camera uit lezen en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
ThinkPadd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:45:
Zou je een foto van de achterkant kunnen maken? En de muurbeugel gaten op kunnen meten?
Ben benieuwd of hij op m'n huidige muurbeugel past.

En hoe moet de voet los? Gewoon met schroefjes?

En als ik hem binnen heb zal ik ook wat dingen testen. Nog dingen die iemand perse getest wil hebben?
Kan nu even geen foto's maken, maar er lijken geen mogelijkheden te zijn voor ophangen voor VESA de voet is wel los te schroeven. Volgens het boekje moet er wel een beugel voor beschikbaar zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door fortfort op 06-06-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
fortfort schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:09:
[...]

Kan nu even geen foto's maken, maar er lijken geen mogelijkheden te zijn voor ophangen voor VESA de voet is wel los te schroeven. Volgens het boekje moet er wel een beugel voor beschikbaar zijn.
Lijkt me stug... Vandaag de dag worden TVs zovaak opgehangen dat t me onlogisch lijkt om een TV op de markt te zetten die je niet kunt ophangen.

Daarbij had/heeft Neckermann dezelfde TV ook in combinatie met een muurbeugel. En die muurbeugel is geen Techwoord, maar een 'universeel' ding. Lijkt me onlogisch als ze zo'n beugel als optie zouden aanbieden als ie niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
VESA is niet anders dan 4 gaten in de achterkant toch? Teminste bij mijn Samsun 32" wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij mijn oude Samsung gewoon 4 gaten ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
fortfort schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:43:
[...]

Jeb, 100% zeker, bij mij zelfs maar 89 heb hem namelijk op gemiddelde backlite staan.
Hoe heb je dit gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Energiemeter denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361511

Vesa 600*400 is een standaard maat, media markt heeft hiervoor een beugel voor 49,95 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik heb m sinds vandaag ook, kwam er alleen nu wel achter dat er geen jack 3,5" IN opzit, dat is wel handig als je even een PC of laptop wilt verbinden (mijn oude HTPC heeft alleen jack uitgang), en mijn Wii gebruikt de tulp IN.

Ik kan trouwens vanuit MCE ook 1920*1080p @ 60Hz niet kiezen, wel als ik op "All modes" klik, maar nu is ongeveer 30% van mijn scherm links weggevallen :?

[ Voor 25% gewijzigd door Megamind op 07-06-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

fortfort schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:02:

Als input kan ik maximaal via de pc 60 hz selecteren, voorlopig is het dus een 60hz tv, als dit zo gesteld kan worden.
Zegt niets. Ook 200hz LCD tv's hebben een maximale input van 60hz. 100hz, 120hz, 200hz etc gaat over de interne verwerking van de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:47

itarix

404 soul not found

Nogmaals de foto's dan maar:
TV
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iXr4KeQWXmXP6HSWOyjtqKyl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pVnBlzYBV4BPEhhQBW4gkCC0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gB7d3XAjijS4IbujcWuzHtvw/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0t276ipfwD2oi9hJ06JSMoaA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o422RfXs6F5qNwlYY89EDU0q/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vrrmoECsCCHJ81fduLCEkdrk/thumb.jpg

Nog een stukje ervaring:
Het lijkt erop dat ie af en toe een klein beetje bromt.
VGA input @ 1920*1080 gaat niet, daarbij laat ie aan de linker kant een heel stuk beeld weg.
Het beeld wordt in elkaar gedrukt en via het menu kun je hem niet dusdanig instellen dat ie heel het scherm in neemt. Aan de vga bandbreedte kan het niet liggen want mijn LG deed het wel gewoon via vga.

De achtergrond verlichting is erg fel en ik gebruik hem daarom uitsluitend op de laagste stand.

De tv gebruik ik met mijn computer via een DVI naar HDMI converter.
Standaard is de scherpte instelling niet zo goed waardoor alles heel grof eruit ziet.
Dit kan ik gelukkig aanpassen in het menu.
De kleur rechtheid lijkt iets minder goed als mijn oude LG maar het is goed te doen.

De knoppen aan de zijkant zijn erg gevoelig en werken fijner dan de LG knoppen.

Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat ik het standbye lampje niet uit kan schakelen via het menu.
De bovenste streep (die rood wordt als je de tv aanzet) heb ik via een zwarte isolatie tape hack geneutraliseerd.
Daaronder zit echter nog een oogje die blauw wordt als de tv uit staat.
Dit is tevens de ontvanger voor de afstandbediening dus deze kan ik niet op de zelfde manier hacken.

[ Voor 33% gewijzigd door itarix op 07-06-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Volgens mij is er een optie in het menu als je hem met HDMI aansluit om het beeld schermvullend te maken.

Een resulutie van 1920x1200 werkt ook veel beter ;) Daar heb ik mijn HTPC nu opstaan.

Verbruik was zoals eerder gemeld geen 110W, ik heb nu via mijn HTPC 224W gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Het probleem treed ook alleen op bij VGA.
HDMI werkt gewoon met 1:1 pixel mapping.
en is instelbaar via het menu.
Als je daarnaast de scherpte instelt op 4 heb je perfect beeld.

Bij 1920x1200 valt er of iets van het beeld af of het beeld wordt samengeperst.

[ Voor 18% gewijzigd door itarix op 07-06-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
itarix schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:42:

Vreemd, hier niet? Ik heb getest met windows desktop en daar staat alles er precies op.

Met MCE maakt het zowiezo niet uit als er een paar pixels afvallen.

[ Voor 17% gewijzigd door Megamind op 07-06-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Ik heb ook gewoon normaal beeld, vallen geen pixels buiten, bij 1920*1080. Gebruik overigens de pc in 720p mode (1360*768 VGA) dit schaalt echt perfect, en zo is alles ook leesbaar op paar meter afstand. Bijzondere is dat de pc zegt dat dit ook aanbevolen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 12:10
itarix schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:42:

Dat is een goede tip. Ik heb hem nu ingesteld op game-modus en dan is het beeld ook stukken mooier.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Game mode maakt het beeld inderdaad een stuk beter als de de standaardinstellingen.
Ik vind het alleen net iets te onscherp en je kan als je game mode aanzet niet meer de scherpte enzo instellen.

Vind het trouwens opvallend dat je game mode en movie mode tegelijk aan kan zetten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ik heb 'm inmiddels ook binnen.

Feiten:
- De beugel kan er met 4 schroeven vanaf en zit degelijk gemonteerd.
- De TV heeft een VESA mount, er zitten 4 schroefgaten (VESA 400x600)
- De TV heeft een Samsung paneel (iig die van mij), LTA460HA07. Volgens Google 8ms, 450cd/m2, 4000:1, 89 graden kijkhoek alle kanten op.
- Met backlight op minimaal, gewoon analoge TV kijken, geeft mijn Cresta 136 watt als verbruik aan.

Verdere facts: Elcheap Made-in-China-electronica.. incl gratis 1 bolle condensator 8)7

Aansluitingen aan de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/dscf9813.jpg

Voet gedemonteerd
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/dscf9815.jpg

Binnenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/dscf9816.jpg

Voeding: (let op de kleine condensator midden net onder het midden, onder de 2 spoelen, linksboven van de gele trafo)
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/dscf9818.jpg

Condensator in detail... Echte kwaliteit, nieuw en al stuk :X
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/dscf9821.jpg

Hoofdprint
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/dscf9819.jpg

Paneel
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/dscf9822.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 07-06-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gewoon een samsung paneel bij jou :P
Als de condensator ontploft, kun je dat op voorhand niet zelf maken?

Super dat je het trouwens even openschroeft haha

[ Voor 19% gewijzigd door Liquid op 07-06-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Liquid schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:50:
Gewoon een samsung paneel bij jou :P
Als de condensator ontploft, kun je dat op voorhand niet zelf maken?

Super dat je het trouwens even openschroeft haha
Jawel, maar hij werkt (nog?). Ik ga 'm niet op voorhand fixen, tenslotte heb ik garantie. De kap eraf pakken is geen punt, dat kan heel simpel. Maar ik ga 'm niet verder openhalen of zelf repareren, dan vern*k ik mn garantie. Waarom zou ik de ellende van een elcheapo-made-in-china-ding oplossen?

Ik sluit niet uit dat als ie wel problemen gaat geven dat ik m zelf fix, aangezien het hele garantietraject een stuk langer duurt dan een condensatortje vervangen, maar dat zien we txt wel. Nu alleen kijken en weer dichtschroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb hem ook aangesloten.

PC via de vga kabel daar ik HDMI toch echt niet lekker kreeg, letters waren met name net niet goed leesbaar en het irriteerde gewoon.

Ik ben al met al eigenlijk best tevreden, zeker voor dit geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoe hebben jullie je instellingen voor de pc?

Ik heb hem zelf maar via vga aangesloten omdat ik hdmi niet scherp krijg, ook vga is niet helemaal 100% goed, letters lijken net niet scherp welke instelling ik ook doe.

Ik heb zelf dus vga, game mode aan, pixel 1-1, en phase op 32.

Hoe kan ik het beste hdmi instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hebben jullie nog wat aan de beeldinstellingen veranderd? Dingen zoals kleuren, contrast etc?

Ik had mijn Samsung namelijk eerst op fabriekinstellingen staan, maar kwam toen op een forum instellingen tegen van iemand die dezelfde TV had gecalibreerd met zo'n Spyder o.i.d. en toen werd m'n beeld er echt een heel stuk beter op! Ik had zelf ook al wat zitten klooien met zo'n calibratie DVD en dat hielp ook al een hele boel, en dat ga ik bij deze ook maar doen denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 15-06-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Laatst online: 22-01 23:56
Ik moet nog even wachten tot vrijdag, maar in het kader van de voorpret vast een vraag :P

24 juni speelt Nederland tegen Kameroen en komt er wat vriendvolk over de vloer. Barbecue, thuistap, je kent het wel. Gezien de laatste twee in de tuin komen te staan, moet de TV ook maar die kant op. Mits goed weer enz enz. Nou was ik van plan een HDMI kabel te kopen van een meter of 15 om dit te realiseren, maar die dingen zijn nog schrikbarend duur! Je zit zo op dertig euro voor een honkietonkie kabel (welke op zich uitstekend zou passen bij deze honkietonkie tv).
Ik heb thuis nog wel een meter of 20 aan composite kabel liggen, maar daar gaat natuurlijk never nooit een kwalitatief HD beeld over lopen 8)7 Een vriend van mij suggereerde om gewoon 15 meter COAX te nemen en de UPC decoder ook de tuin in te schuiven.
Nou lijkt mij dat een briljant actieplan wat ik tot uitvoering neig te brengen. Echter vraag ik mij sterk af of het beeld dan niet alle kanten op gaat storen.

Iemand ervaring met een HD decoder met wat meters COAX ertussen tot de wall socket? Wil dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
phAn schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:34:
Ik moet nog even wachten tot vrijdag, maar in het kader van de voorpret vast een vraag :P

24 juni speelt Nederland tegen Kameroen en komt er wat vriendvolk over de vloer. Barbecue, thuistap, je kent het wel. Gezien de laatste twee in de tuin komen te staan, moet de TV ook maar die kant op. Mits goed weer enz enz. Nou was ik van plan een HDMI kabel te kopen van een meter of 15 om dit te realiseren, maar die dingen zijn nog schrikbarend duur! Je zit zo op dertig euro voor een honkietonkie kabel (welke op zich uitstekend zou passen bij deze honkietonkie tv).
Ik heb thuis nog wel een meter of 20 aan composite kabel liggen, maar daar gaat natuurlijk never nooit een kwalitatief HD beeld over lopen 8)7 Een vriend van mij suggereerde om gewoon 15 meter COAX te nemen en de UPC decoder ook de tuin in te schuiven.
Nou lijkt mij dat een briljant actieplan wat ik tot uitvoering neig te brengen. Echter vraag ik mij sterk af of het beeld dan niet alle kanten op gaat storen.

Iemand ervaring met een HD decoder met wat meters COAX ertussen tot de wall socket? Wil dat een beetje?
Jup! Gister nog gedaan met Nederland - Denemarken! Dat was zelfs een 20 meter kabel! en als je goed nadenkt kan het ook prima want je hebt toch ook zo vaak bij mensen thuis een kabel naar zolder of iets dergelijks lopen! Het werkt iig prima! Ik zou zeggen koop een kwaliteits kabel met een shield(alu laagje) er in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
joosthaarman schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:12:
[...]

Jup! Gister nog gedaan met Nederland - Denemarken! Dat was zelfs een 20 meter kabel! en als je goed nadenkt kan het ook prima want je hebt toch ook zo vaak bij mensen thuis een kabel naar zolder of iets dergelijks lopen! Het werkt iig prima! Ik zou zeggen koop een kwaliteits kabel met een shield(alu laagje) er in!
20m is geen probleem, gebruik wel goede kabels. (Hirschmann koka799 bv geeft weinig verlies). Als je al veel aansluitingen hebt kun je er een versterker tussen zetten. je kan ook gewoon voor die gelegenheid even direct op je aansluiting aansluiten en de rest eraf halen, dan heb je normaliter ook wel genoeg signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb een servicemanual gevonden voor de Vestel 17MB35:
http://www.circuitsonline...w/message/1122127#1122127

Daar staat ook de code voor het service menu in: 4725 (pas hiermee op, je kunt de boel verkloten)

Ik weet alleen niet of dat deze TV is. Het lijkt er wel op, en als ik op Google ga zoeken naar 17MB35 dan kom ik een winkel tegen waar je printplaten kan kopen voor de 17MB35, en die printplaten lijken heel sterk op degene op de foto's van DJSmiley

Wat mij opviel, ik zat die service manual door te lezen en zag ook iets over een DVB tuner.

Ik kan op DJSmiley z'n foto's aan de buitenkant vaag iets van een CI slot zien, maar op de printplaten zie ik dan weer niks :S Of zou er alleen een FTA ontvanger inzitten? En is die tuner voor DVB-T of voor DVB-C ? (ik denk DVB-T, maar hoop op DVB-C >:) )

Als ik op 17MB35 zoek op Google vind ik wel deze: http://flattvparts.co.uk/...24c6459b0e1799bd3d586ed10 die heeft wel een CI slot :S

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 15-06-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb hem dan ook eindelijk ontvangen _O_

Gelijk mediacenter eraan en Full HD filmpjes proberen natuurlijk :9

Maar waar ik nog mee zit, is dat ik het beeld via HDMI niet helemaal scherp krijg.

Ik heb 1080p@24Hz en 1080p@50Hz geprobeerd, maar bij beide is het niet helemaal scherp.

Ik moest ook met de overscan instelling in Catalyst Control Center (heb een HD4550) prutsen want standaard was het niet eens beeldvullend.

Ik heb nu met een VGA kabel in de TV, en een DVI > VGA verloopstukje op de DVI aansluiting van m'n videokaart wel scherp beeld, maar ik heb het liever via DVI > HDMI (dan weet ik zeker dat ik zo goed mogelijke kwaliteit heb :P )

Dus hoe krijg ik het beeld met HDMI net zo scherp als met VGA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314831

ThinkPadd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:01:

Ik heb 1080p@24Hz en 1080p@50Hz geprobeerd, maar bij beide is het niet helemaal scherp.

Ik moest ook met de overscan instelling in Catalyst Control Center (heb een HD4550) prutsen want standaard was het niet eens beeldvullend.

Ik heb nu met een VGA kabel in de TV, en een DVI > VGA verloopstukje op de DVI aansluiting van m'n videokaart wel scherp beeld, maar ik heb het liever via DVI > HDMI (dan weet ik zeker dat ik zo goed mogelijke kwaliteit heb :P )

Dus hoe krijg ik het beeld met HDMI net zo scherp als met VGA ?
Ik heb mijn laptop ook aangesloten via HDMI. Er zit een HD4250 in.
Ik had meteen goed en scherp beeld.
De overscan instelling in Catalyst Control Center heb ik wel ff moeten aanpassen inderdaad.
Aan de zijkanten had ik 2 balken van 2 cm.
Bij mij staat hij standaard op 1080P@60Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
1920*1080 @ 60 Hz is al beter, maar ik heb toch het gevoel dat hij met VGA er beter uit ziet.

Maar ik wil geen VGA :P

Als hij op 1920*1080@60Hz staat kun je de scherpte ook niet aanpassen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:52:
1920*1080 @ 60 Hz is al beter, maar ik heb toch het gevoel dat hij met VGA er beter uit ziet.

Maar ik wil geen VGA :P

Als hij op 1920*1080@60Hz staat kun je de scherpte ook niet aanpassen :/
Om eerlijk te zijn heb ik het nog niet met VGA geprobeerd.
Ik ga het nu ff proberen, dan zal ik zo een update geven! ;)

Update:

Met VGA ziet het beeld er inderdaad beter en rustiger uit!! ;(
Had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 314831 op 16-06-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ga ook nog wel even wat kloten met contrast, helderheid, kleuren, kleurtemperatuur.

Ben er nu nog niet helemaal tevreden over, via VGA is het nog een beetje grauw allemaal.

Dit is een goed begin denk ik: http://www.lagom.nl/lcd-test/nl_index.php

Eigenlijk zou iemand die de TV heeft en zo'n Spyder calibratie ding de TV even moeten kalibreren, dan weet je zeker dat je het goed hebt :9

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 16-06-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:36:
Ik ga ook nog wel even wat kloten met contrast, helderheid, kleuren, kleurtemperatuur.

Ben er nu nog niet helemaal tevreden over, via VGA is het nog een beetje grauw allemaal.

Dit is een goed begin denk ik: http://www.lagom.nl/lcd-test/nl_index.php

Eigenlijk zou iemand die de TV heeft en zo'n Spyder calibratie ding de TV even moeten kalibreren, dan weet je zeker dat je het goed hebt :9
Ik heb net de Monster HDTV calibration DVD gekregen.. :P
Misschien dat dat gaat helpen.. Ik hou je op de hoogte iig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Voor die mensen hierboven, hebben jullie full mode wel op 1x1 (optie onder menu/mogelijkheden) Deze instellingen dienen gedaan te worden voor elke aansluit mogelijkheid appart. Met die overscan moet je juist niks doen, dat creeerd juist onscherpte :), niet zo gek als je bedenkt dat je het beeld dan eigenlijk gaat oprekken

[ Voor 29% gewijzigd door fortfort op 16-06-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Die optie heb ik niet met 1920*1080 @ 60Hz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
ThinkPadd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:26:
Die optie heb ik niet met 1920*1080 @ 60Hz :?
Over 2 uur thuis, zal wel even kijken hoe en wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Met 720p overigens wel zie ik nu, maar waarom zou je dat gebruiken als je TV 1080p aan kan :9

En qua scherpte maakt dat niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fortfort schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:22:
Voor die mensen hierboven, hebben jullie full mode wel op 1x1 (optie onder menu/mogelijkheden) Deze instellingen dienen gedaan te worden voor elke aansluit mogelijkheid appart. Met die overscan moet je juist niks doen, dat creeerd juist onscherpte :), niet zo gek als je bedenkt dat je het beeld dan eigenlijk gaat oprekken
Ik had de Full mode inderdaad niet op 1x1 staan.
Ik zie wel wat verschil inderdaad, maar helaas nog niet zo'n strak beeld als bij VGA.. :(

@Thinkpad: Bij 1920*1080 @ 60Hz heb ik die optie wel... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoe heb jij hem aangesloten dan?

Ik via een DVI - HDMI kabel waarbij de DVI kabel in m'n HD4550 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:04:
Hoe heb jij hem aangesloten dan?

Ik via een DVI - HDMI kabel waarbij de DVI kabel in m'n HD4550 zit.
Mijn laptop heeft een HDMI aansluiting.
Dus rechtstreeks naar de HDMI aansluiting van de tv toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmmm ik zo even geen HDMI kabel liggen, morgen ofzo maar even eentje kopen (bij de Action kosten ze 2,99 voor 2m geloof ik).

Welke HDMI ingang gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:11:
Hmmm ik zo even geen HDMI kabel liggen, morgen ofzo maar even eentje kopen (bij de Action kosten ze 2,99 voor 2m geloof ik).

Welke HDMI ingang gebruik je?
2,99 maar? haha. Ik heb 44,95 betaald voor 2 mtr. lol...
Ik heb HDMI 2 nu in gebruik. Al heb ik eerst de HDMI 1 gebruikt.
Maar dat maakt volgens mij geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Anoniem: 314831 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:50:
[...]

Ik had de Full mode inderdaad niet op 1x1 staan.
Ik zie wel wat verschil inderdaad, maar helaas nog niet zo'n strak beeld als bij VGA.. :(

@Thinkpad: Bij 1920*1080 @ 60Hz heb ik die optie wel... vreemd.
Overscan uitgezet en alle alle andere fratsen op je pc? je moet de tv gewoon aansturen al een "normaal scherm"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fortfort schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:50:
[...]

Overscan uitgezet en alle alle andere fratsen op je pc? je moet de tv gewoon aansturen al een "normaal scherm"
Overscan e.d staan nu allemaal uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Anoniem: 314831 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:54:
[...]

Overscan e.d staan nu allemaal uit. ;)
Probleem nu ook opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fortfort schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:20:
[...]

Probleem nu ook opgelost?
Nou probleem.......
Ik ben eigenlijk best wel tevreden met de kwaliteit via de HDMI aansluiting van mijn laptop.
Films in HD worden zeer goed weergegeven op de tv.

Maar als ik alleen de desktop op de tv heb staan, is het beeld niet zo 'rustig' als via de VGA aansluiting!
Nu was ik sowieso niet van plan om de TV als 2de monitor of zo te gaan gebruiken, lol. Meer om HD films te bekijken die mijn LG BD570 niet kan afspelen.

Toch erg hartelijk bedankt voor de tips en info! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

Vind nu toch wel jammer dat ik hem niet gekocht heb ;)

Ook erg jammer dat er nu al iemand is die hem met dikke winst probeert te verkopen op MP 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Anoniem: 314831 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:40:
[...]

Ik heb net de Monster HDTV calibration DVD gekregen.. :P
Misschien dat dat gaat helpen.. Ik hou je op de hoogte iig. ;)
Nog wat voor elkaar gekregen? Ik heb die DVD ook, maar ik zie helemaal geen verschil in de afbeelding als ik dingen verander.

Vooral die ene kerel met z'n witte shirt, als je dan de brightness en contrast bijstelt zou je meer knoopjes van z'n blouse moeten gaan zien, maar ik zie alleen dat bovenste knoopje, rest is gewoon een witte vlek.

"How bright are your whites" heet die scene

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:33:
[...]

Nog wat voor elkaar gekregen? Ik heb die DVD ook, maar ik zie helemaal geen verschil in de afbeelding als ik dingen verander.

Vooral die ene kerel met z'n witte shirt, als je dan de brightness en contrast bijstelt zou je meer knoopjes van z'n blouse moeten gaan zien, maar ik zie alleen dat bovenste knoopje, rest is gewoon een witte vlek.

Ik heb helaas nog niks kunnen doen,
Ik heb 3 kids, en de tv staat in de woonkamer.
Ze vinden het wel fijn als zij ook wel eens tv mogen kijken... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

ThinkPadd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:33:
[...]

Dan moet je contrast blijkbaar een heel stuk omlaag.

Contrast = whitelevel
Brightness = blacklevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb het al geprobeerd, maar zoals ik al zei, ik zie geen verschil als ik daar aan zit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Anoniem: 314831 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:31:
[...]

Nou probleem.......
Ik ben eigenlijk best wel tevreden met de kwaliteit via de HDMI aansluiting van mijn laptop.
Films in HD worden zeer goed weergegeven op de tv.

Maar als ik alleen de desktop op de tv heb staan, is het beeld niet zo 'rustig' als via de VGA aansluiting!
Nu was ik sowieso niet van plan om de TV als 2de monitor of zo te gaan gebruiken, lol. Meer om HD films te bekijken die mijn LG BD570 niet kan afspelen.

Toch erg hartelijk bedankt voor de tips en info! _/-\o_
Weet niet precies wat jullie doen, maar bij mij is het haarscherp, zowel met vga als hdmi 1080p en 720p mijn gecalibreerde instellingen met mediacenter onder windows 7

Onder beeld:
Modus natuurlijk
Contrast 45
Helderheid 45
Scherpte 6
Kleur 45
Film mode uit
Game mode uit

Onder mogelijkheden:

Wederom, niks instellen op je pc/mediaplayer, deze moet gewoon het beeld "schoon" doorsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fortfort schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:57:
[...]

Weet niet precies wat jullie doen, maar bij mij is het haarscherp, zowel met vga als hdmi 1080p en 720p mijn gecalibreerde instellingen met mediacenter onder windows 7

Onder beeld:
Modus natuurlijk
Contrast 45
Helderheid 45
Scherpte 6
Kleur 45
Film mode uit
Game mode uit

Onder mogelijkheden:

Wederom, niks instellen op je pc/mediaplayer, deze moet gewoon het beeld "schoon" doorsturen
Behalve de Helderheid, stond bij mij op 46, heb ik voor de rest exact dezelfde instellingen.
Via de laptop wordt het beeld gewoon "schoon" doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Tijd om de topicstart bij te werken met recommended settings ? :-)

Morgenochtend zou de mijne geleverd worden. Ik heb alvast een DVI>HDMI verloopstekker klaar liggen, en een VGA>VGA kabel. Vannacht maar eens wat 1080 spul binnengehaald. M'n pc monitor is geen full HD, dus ik ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet straks op de tv..! Bovendien wel benieuwd of m'n ouwe lappie die mkv's vooruit krijgt (en of die überhaupt full HD kan uitpoepen), maar dat zien we dan morgen wel.

[ Voor 4% gewijzigd door phAn op 17-06-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik vind het beeld zoals ik het nu heb wel mooi

PC met een FloppyDTV C/CI aangesloten via DVI > HDMI op HDMI 1

Beeld
Contrast 42
Helderheid 42
Kleur 42

Mogelijkheden
Achtergrondlicht Gemiddeld

Rest van instellingen gewoon op standaard :)

Vooral het contrast stond met de standaardinstellingen veel te hoog (60 ofzo 8)7 ) waardoor zwart eruit zag als grijs

Binnenkort nog maar even verder tweaken, maar het ziet er nu iig al heel goed uit _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 19-06-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
phAn schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:42:
Tijd om de topicstart bij te werken met recommended settings ? :-)

Morgenochtend zou de mijne geleverd worden. Ik heb alvast een DVI>HDMI verloopstekker klaar liggen, en een VGA>VGA kabel. Vannacht maar eens wat 1080 spul binnengehaald. M'n pc monitor is geen full HD, dus ik ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet straks op de tv..! Bovendien wel benieuwd of m'n ouwe lappie die mkv's vooruit krijgt (en of die überhaupt full HD kan uitpoepen), maar dat zien we dan morgen wel.
gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
iemand al een muurbeugel besteld? nog een speciale afmeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
joosthaarman schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:46:
iemand al een muurbeugel besteld? nog een speciale afmeting?
Ding heeft gewoon VESA 600x400, dus elke beugel die dat kan zou moeten passen.

Ik heb zelf een Vivanco beugel besteld: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=942649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als ik een muurbeugel ga kopen is het deze: http://www.muurbeugel.nl/...+zwart+(easyfix+l)/5095/0

Je moet een VESA 600*400 beugel hebben.

Ik heb nu z'n kleinere broertje aan de muur hangen (is te koop, zie signature) en die bevalt prima.

Ik wacht alleen nog even af want ik moet eerst even samen met m'n pa gaan kijken of mijn muur (gasbeton) wel sterk genoeg is. Zou een beetje jammer zijn als de TV dan eindelijk hangt, maar dat er een heel stuk uit de muur breekt ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:57:
Als ik een muurbeugel ga kopen is het deze: http://www.muurbeugel.nl/...+zwart+(easyfix+l)/5095/0

Je moet een VESA 600*400 beugel hebben.

Ik heb nu z'n kleinere broertje aan de muur hangen (is te koop, zie signature) en die bevalt prima.

Ik wacht alleen nog even af want ik moet eerst even samen met m'n pa gaan kijken of mijn muur (gasbeton) wel sterk genoeg is. Zou een beetje jammer zijn als de TV dan eindelijk hangt, maar dat er een heel stuk uit de muur breekt ofzo :o
Hmm ik heb hier Yton hopelijk houdt dat het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
In het boekje van de Neckermann TV staat dat hij zonder voet 28kg weegt. M'n vorige Samsung woog zonder voet 11,4kg dus dat is nogal een verschil :P

Ander vraagje, hoe hebben jullie je PC ingesteld?

Ik heb hem nu op 1920*1080 @ 50Hz staan, maar ik zie in het boekje dat de ondersteunde refreshrates bij die resolutie als volgt zijn:
24Hz, 25Hz, 30Hz, 50Hz, 60Hz.

Wat is nou het beste om te gebruiken voor als je er een mediacenter PC aan hebt hangen? Ik gebruik de PC alleen maar voor films en liveTV via een FloppyDTV.

[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 21-06-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
[offtopic] Wisten jullie trouwens dat die voetbaltafel voor 129 op neck.nl staat? [/offtopic]

[ Voor 4% gewijzigd door Aapie op 21-06-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Ik heb inmiddels ook mijn televisie ontvangen en aangesloten. Ik heb zeer weinig tijd gehad van het weekend, maar de grote stappen zijn gelukt. Goede eerste indruk. Ik heb het toestel aangesloten op onze (ook pas ontvangen) UPC HD DVR toestand. HD zenders zien er uitstekend uit. 100/200hz is ongetwijfeld nog mooier, maar ik kan er best blij van worden. De mediabox afstandsbediening kon erg gemakkelijk ingesteld worden zodat ie de Techwood ook direct aan kan sturen - dat had ik niet verwacht.
Ik moet er nog wat meer mee prutsen en allicht de boekjes eens lezen. Het valt me tot dusver op dat het ding niet vanzelf ziet: hee de DVD speler gaat aan, laat ik eens op dat kanaal afstemmen. En hoewel ik de tuner, scart en alle andere overbodige ingangen netjes heb gedeselecteerd in het menu, blijft hij veel op de ingebouwde tuner terugspringen. Dat wil ik niet, hij moet HDMI1 als primaire bron nemen. Ik heb niet voor niets zo'n decoder =P Allez, kom ik wel uit.

De voetbaltafel is erg leuk! Er staat bij ons op de redactie een nog wat grotere tafelvoetbaltafel (relatiegeschenk van de ING), maar die speelt lang zo prettig niet als dit ding. Het was wel lastig om de bodemplaat goed op z'n plek te krijgen, maar het is best een stevig ding en er kan uitstekend mee getafelvoetbald worden. Balletje zit niet vaak vast enzo, hij speelt lekker snel - ik ben er erg over te spreken. En ohja mijn vriendin heeft de eerste paar wedstrijden gewoon braaf verloren (maar die is dan ook blind aan 1 oog).

Donderdag gaat de boel de tuin in voor het Vaassens WK BBQ Event. En vrijdag ergens ga ik eens stoeien met m'n laptop en 1080 filmpjes =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Toch maar die beugel van Conrad (die DJSmiley voorstelde) gekocht, was net ietsjes goedkoper dan die van muurbeugel.nl

Hij zal morgen wel arriveren (kreeg om 23:17 de Track 'n Trace code in m'n mailbox) en dan laat ik het wel weten + pics hoe het is geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 01:43:
Toch maar die beugel van Conrad (die DJSmiley voorstelde) gekocht, was net ietsjes goedkoper dan die van muurbeugel.nl

Hij zal morgen wel arriveren (kreeg om 23:17 de Track 'n Trace code in m'n mailbox) en dan laat ik het wel weten + pics hoe het is geworden ;)
Ben je er al over uit of de muur het gaat houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja moet wel kunnen volgens m'n pa :P

TV is 23kg en dat verspreid over een afstand van, zeg eens 60cm dat moet wel kunnen.

Hij hangt ook niet aan 1 schroefje in de muur, bij m'n oude beugel waren het al 4 dikke bouten :P

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 23-06-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mijn TV hangt inmiddels aan de muur:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1o8BkHa3Z4F0S7Kpt3wQ5SGS/thumb.jpg
Klik voor groter formaat
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CRLPDTfSk0QFoAJrTWzLhRql/thumb.jpg
Klik voor groter formaat

Ik heb net zoals DJSmiley deze beugel gebruikt: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=942649

Gisteravond een paar afleveringen van The Pacific gekeken op 720p nou jonge dat zag er toch mooi uit :9~ :9 O+

Deze brakke foto's zijn mede mogelijk gemaakt door Apple iPhone 3G :X

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 25-06-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02
Anoniem: 101381 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:53:

Ook erg jammer dat er nu al iemand is die hem met dikke winst probeert te verkopen op MP 8-)
Zet je DM eens aan dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
Anoniem: 101381 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:53:

Wie dat dan :o Er zijn namelijk ook mensen die beloven hem je door te verkopen maar vervolgens afhaken! (en ook nog op maandag na het weekend met aanbiedingen bij de MM!).

Overigens wel fijn de rest dat het een net toestel is

[ Voor 6% gewijzigd door Solutio op 29-06-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Om dit topic nog eens te kicken :P

Ik heb vandaag eindelijk een nieuwe HTPC gebouwd, en hier voor goedkope (15 euro) HDMI kabel bij de Dixons gehaad.

Heb pixel mapping 1:1 aangezet en dus heb ik prima beeld, menu geeft netjes aan dat hij op 1080p staat. Ik heb tegelijk ook VGA aangesloten op 1920x1080.

Alleen als ik nu heen en weer scroll dan zie ik duidelijk verschil tussen de HDMI en VGA input, de HDMI is vele malen slechter, ik kan zeer duidelijk de artifacts zien, terwijl VGA helemaal scherp is. Ook als ik het volume van de TV aanpas krijg ik allemaal strepen over het beeld :S

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Op wat voor refresh frequentie heb je hem bij HDMI ? Ik heb hem dacht ik op 60Hz. Ik zie ook verschil tussen VGA en HDMI, VGA is toch wat mooier, maar omdat ik echt optimaal wil genieten en alles digitaal wil hebben heb ik het toch maar via HDMI gedaan.

Dat van dat volume veranderen en strepen in beeld weet ik niet want ik gebruik de speakers van de TV niet.

En die HDMI kabel kon nog wel goedkoper :P 2 meter voor 2,99 bij de Action :D

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 02-08-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
Kan iemand me vertellen hoe ik bij de instellingen kom? Ik kan bij Beeldinstellingen komen, bij geluidsinstellingen kan ik komen maar ik kan niet bij het 3e tabje(2coaxkabels in plaatje) en 4e tabje komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kickje van dit topic, ik vroeg mij af of iedereen nog tevreden is met z'n TV :D ?

* ThinkPad in ieder geval wel.

Heb alleen wel iets vaags: Als ik een tijdje heb zitten PS3'en (PS3 aangesloten op HDMI 2) en dan de Playstation uitzet en naar EXT-1 overschakel waar m'n Ziggo decoder aan hangt, dan heb ik vaak dat na 2 of 3 seconden beeld van de decoder het beeld ineens op zwart floept. Het is dan ook helemaal pikzwart, omdat de achtergrondverlichting uit gaat 8)7 Als ik dan de decoder uitzet, en weer aan springt het beeld weer aan en is er niks meer aan de hand.

Het is geen toeval want ik heb het volgens mij iedere keer.

Verder geen klachten over de TV, alles werkt nog prima en het beeld is nogsteeds mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
ThinkPadd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:21:
Kickje van dit topic, ik vroeg mij af of iedereen nog tevreden is met z'n TV :D ?

* ThinkPad in ieder geval wel.

Heb alleen wel iets vaags: Als ik een tijdje heb zitten PS3'en (PS3 aangesloten op HDMI 2) en dan de Playstation uitzet en naar EXT-1 overschakel waar m'n Ziggo decoder aan hangt, dan heb ik vaak dat na 2 of 3 seconden beeld van de decoder het beeld ineens op zwart floept. Het is dan ook helemaal pikzwart, omdat de achtergrondverlichting uit gaat 8)7 Als ik dan de decoder uitzet, en weer aan springt het beeld weer aan en is er niks meer aan de hand.

Het is geen toeval want ik heb het volgens mij iedere keer.

Verder geen klachten over de TV, alles werkt nog prima en het beeld is nogsteeds mooi _/-\o_
Ik heb een vergelijkbaar iets, alleen dan op de HDMI poorten, als ik switch tussen mn upc box en de popcorn, of de popcorn springt uit standby, dan heb ik soms beeld, en valt ie daarna even weg. Lijkt erop alsof ie soms wat moeite heeft met auto-detectie van het signaal.
Maar goed, ik heb er niet echt last van, omdat ie met een paar sec alsnog weer beeld geeft, gevalletje 'auto-negotiation' wat niet helemaal lekker is denk ik.

scart enz gebruik ik allemaal niet, alles zit hier op hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Kickje voor de liefhebber en gebruiker van dit scherm :P

Ik heb mijn Spyder3 over het scherm gehaald en kwam met deze resultaten:
http://versluis.ca/m/Spyder3TVReport.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hij hangt bij mij nogsteeds in volle glorie aan de muur :) Prima TVtje, beeld is super in combinatie met een Humax IRHD5000C ontvanger en een Playstation 3, beiden via HDMI.

Enige waar ik minder tevreden over ben is de software van de TV, ik krijg m'n Logitech Harmony namelijk niet lekker aan de praat, heb al vanalles geprobeerd maar wil gewoon niet lekker lukken (hij stuurt of teveel commando's, of te weinig)

In die PDF staan ook gelijk de ideale instellingen zo te zien? Dat is wel handig! 8)

Edit: Net even ingesteld, beeld wordt wel iets beter. Ben het alleen niet helemaal eens met die kleurtemperatuur instelling. Als je hem op "Warm" zet wordt alles wel erg gelig. Ik heb hem daarom op "Normaal" staan.

[ Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 19-06-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Zit ik rustig te eten in de bedrijfskantine.. gaat m'n mobiel. Het is Vriendin met de melding dat Televisie niet meer aan wil gaan. De trilling in Haar stem en het duidelijk waar te nemen geluid van huilende Kinderen op de achtergrond doen vermoeden dat de situatie Thuis grimmig is. "Zit de stekker er wel in?" vraag ik nog, maar dat is tegen het zere been. Natúúrlijk zit de stekker er in! Waarom zou ze de stekker er uit halen? Ze weet niet eens welke stekker het is... Aha! Dus dat heeft ze niet gecontroleerd. De tweede onvoldoende meelevende opmerking die ik maak in dit gesprek.

Enfin, met een beetje pech is onze Techwood dus reeds overleden. Ik zal zelf zodra ik weer thuis ben eens aan de frunnik gaan met de kabels, maar mogelijk zijn de onweders van gisteravond onze geliefde kijkbuis flatscreen fataal geworden.
Gelukkig 2 jaar garantie via Neckermann, hopelijk kan er snel een monteur wat bolle condensators :D komen verhersolderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
phAn schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:48:
Zit ik rustig te eten in de bedrijfskantine.. gaat m'n mobiel. Het is Vriendin met de melding dat Televisie niet meer aan wil gaan. De trilling in Haar stem en het duidelijk waar te nemen geluid van huilende Kinderen op de achtergrond doen vermoeden dat de situatie Thuis grimmig is. "Zit de stekker er wel in?" vraag ik nog, maar dat is tegen het zere been. Natúúrlijk zit de stekker er in! Waarom zou ze de stekker er uit halen? Ze weet niet eens welke stekker het is... Aha! Dus dat heeft ze niet gecontroleerd. De tweede onvoldoende meelevende opmerking die ik maak in dit gesprek.

Enfin, met een beetje pech is onze Techwood dus reeds overleden. Ik zal zelf zodra ik weer thuis ben eens aan de frunnik gaan met de kabels, maar mogelijk zijn de onweders van gisteravond onze geliefde kijkbuis flatscreen fataal geworden.
Gelukkig 2 jaar garantie via Neckermann, hopelijk kan er snel een monteur wat bolle condensators :D komen verhersolderen.
Lekke condensators is idd garantie. Maar als ie gisteravond tijdens het noodweer dood is kan t ook goed blikseminslag zijn. En dat is geen garantie.

Best kans dat het wel als garantieclaim geaccepteerd wordt (bliksem is niet altijd zichtbaar), maar als het te herleiden is naar bliksem is het gewoon een rekening. Bliksem lijkt me aannemelijker eigenlijk. Lekke condensatoren is overigens niet iets van 1 dag, dat begint meestal met opkomende problemen (Soms wel, soms niet)

Blikseminslag = inboedelverzekering. Dat t vaak als garantieclaim geaccepteerd wordt is geluk, maar zeker niet netjes, en als men wel bliksem aan kan tonen ook een afwijzing van de claim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Korte update: TV is inderdaad niet meer aan de gang te krijgen. Inmiddels Neckermann gebeld; tv wordt opgehaald voor reparatie en er wordt een leentoestel aangeboden gedurende de tijd dat we hem kwijt zijn (moest ik even achteraan bellen daar het reparatiebedrijf daar niet in voorziet, maar dat is wel een service die door Neckermann geboden wordt). Ik ben benieuwd.

DJSmiley heeft natuurlijk gelijk m.b.t. garantieclaim / inboedelverzekering. Wat ik van mijn vriendin begrijp stond het toestel in ieder geval uit (lees: standby) ten tijde van het onweer. Nee, niet op een stekkerdoos met surge protection oid. Maar alle andere apparatuur op dezelfde stekkerdoos heeft nergens last van - upc decoder, mediabox, kabelmodem, de telefoon... alles doet het nog prima. De aardlek is ook niet omgeslagen. Sluit een inslag nog niet uit natuurlijk, maar ik vind het niet waarschijnlijk.

De televisie is net twee weken langer dan een jaar in mijn bezit, en de fabrieksgarantie van Techwood is slechts één jaar. Neckermann biedt standaard twee jaar op al haar televisieapparatuur, dus daar boffen we nog mee.

Ook het leentoestel vind ik een uitstekende service, +1 voor Neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
TV doet nogsteeds goed z'n werk hier!

Alleen hij bromt/piept nogal hard als hij aanstaat, dit vind ik een beetje storend. Tijdens een goede actiefilm let ik er niet op, maar als ik 's avonds laat nog even een documentaire kijk dan is het wel vervelend.

Zit er aan te denken om hem binnenkort even open te schroeven, en te kijken waar het weg komt. Ik verdenk zelf een spoeltje die staat te fluiten.

Ik weet niet of het aan de achtergrondverlichting ligt, maar als ik die lager zet (staat altijd op max hier) dan komt er wel meer geluid van de TV. Maar of dat ook de oorzaak is van de piep die ik hoor weet ik niet, zulke hoge tonen zijn altijd lastig te onderscheiden.

Mensen die dit herkennen bij hun Techwood?

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303682

Hi,

Ik zou graag mijn techwood in een andere kamer aan de muur willen bevestigen.
nu zie ik wel de gaten van de vesa 600 / 400 echter zit hier geen schroefgat in oid.

heeft iemand een voorbeeld hoe hij/zij dit heeft gedaan?

alvast bedankt!.
Pagina: 1