Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02
FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:38:
De inertial separator op de TBM930, wat doet die precies? Hij zit in het rijtje met schakelaars van het de-ice systeem. de checklist geeft meerdere keren aan dat je 'm aan moet zetten. Maar telkens als ik die aanzet dan krijg ik een master caution dat die aan staat :S

De zelfde vraag eigenlijk over de yaw damper, ik weet wat die doet, maar telkens als die aan staat dan krijg ik een master caution

EDIT een dag later: ik ontdek net ineens dat ik dit in het verkeerde topic heb gepost lol
Je vraag over de inertial separator is mi keurig beantwoord maar je vraagt je ook af wat de YAw damper nu eigenlijk doet.
ik weet niet hoe goed je engels is maar hier een wiki artikel

Wikipedia: Yaw damper

Yaw is de beweging die het vliegtuig maakt als je de rudder pedalen (alleen) bedient. Je gaat dan slippen of skidden (binnenkant of buitenkant van een gecoördineerde bocht vliegen).

Bij airlines kan de yaw tijdens de fase waarin de autopilot de koers handhaaft leiden tot een zogheten dutch roll. Dit is een roll geintroduceerd door oscillerende (steeds erger wordende correcties) van de rudder.
Vooral hiervoor is het belangrijk om tijdens de stabiele fase van de vlucht de Yaw damper aan te hebben staan.
(Overigens betwijfel ik ten zeerste of een dutch roll conditie in de flight models van onze huidige vliegtuigen zit. De enige partij die ik in staat acht om hier zelf maar over na te denken is PMDG).

Je zou voor de grap eigenlijk (ik heb dat ook nog nooit gedaan) moeten kijken wat een vliegtuig met en zonder YAW damper aan doet bij frequente kleine koerswijzigingen.

Overigens is slippen niet altijd een verkeerd iets. Zweefvliegers moeten dit zelfs leren om snel hoogte te kunnen verliezen als ze willen landen maar ze komen te hoog voor de baan aan.

Beroemd en mooi verhaal hierover met een 767 is de GIMLI glider.

Wikipedia: Gimli-zweefvliegtuigincident

Is ook verfilmd
YouTube: Gimli Glider Running in the 90's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
Heeft iemand ervaring met OnAir? Een VA net als FSEconomy maar dan betaald met een modern uiterlijk. Ben benieuwd wat jullie ervaring ermee zijn. Met in het bijzonder de mogelijk om een VA te runnen met andere spelers.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik ben mijn nieuwe aanwinst wezen ophalen.

iniBuilds A300-600 Freighter voor X-Plane.

Best een raar volgeltje maar Airbus had toch de beste meegenomen naar de A320 series en de min punten achtergelaten voor Boeing >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mcYTjgLZ02Sh5omIK_-WDl0SnQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/rmYGKXpKRVtbd3OqngSjVwL9.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2XezEghVlkaUpcChpQLznGT5pE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/I9IJowtBtvtuuf68bQI1CP7t.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQl-cjFKyFAYI2LiYhZQVI44bWQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/MVknAv1offyvls9T6rc03I80.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOovqt0_IWjnNJcF_EpFNzAKS3Q=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/aHBb2ZTGJg30g4dpSfxRfrnn.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnZS-HtVa1-5s-dMWSVtDlxI8so=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/CMuv3EC1HMUQCSTHfrpMCoVX.png?f=fotoalbum_medium

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

32 Radios and Autopilot Project: Mobiflight Configuration of HDG, IAS, ALT and V/S.

Deze video gaat over het configureren van de autopilot settings Heading (HDG), Indicated Air Speed (IAS), Altitude (ALT) en Vertical Speed (V/S) in Mobiflight.

Link to the video.

Link to the blog post.

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/39349688vb.jpg

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Sinds vorig weekend bezig met MSFS2020 sim. Eerst in de Cessna 150 serie. Daarna de Turbo Props, en de game crashed. Vervolgens alle drivers, OS geupdate, firewalls, virus scanners uitgezet etc etc. Bleef crashen bij het inladen van de cockpit. Intel 8700K, nvidia 1080TI, 16G ram. Alle tips op de CTD pagina's van Microsoft. Voor 100 euro 32GB memory erbij gekocht. Probleem opgelost.

Mijn doel in deze sim is alle vluchten welke ik gemaakt heb te gaan vliegen. Mijn eerste vlucht was op Hilversum Airport, helaas zijn de banen niet goed in de game. Om te oefenen wat rondjes Amsterdam gevlogen. Vervolgens een keer naar Brussel. Ging allemaal goed.

Nu de volgende vlucht, het zal een beetje een marathon worden:
Schiphol > Lisbon > Brasil > Manaus > Tefé.

In plaats van direct in een Passagiersvliegtuig te hoppen heb ik de Cessna Citation gebruikt. De autopilot moet ik nog gaan uitzoeken, dus vlieg voor nu met de hand met de checklist ingame.

Helaas tijdens mijn vlucht richting Lisbon ben ik gisteren avond gecrashed. De reden was dat ik geen brandstof meer had, terwijl ik met volle tanks vertrok. (Ik had kunnen landen, maar besloot dat het Lissabon was of niets). Boven Parijs luchtruim kwam ik er al achter dat op het huidige niveau van consumptie ik het niet ging halen, zat op dat moment op 65%+ brandstof en zat op 28000 ft. Toen besloten van 70% throttle naar 56% throttle te gaan. Dit zorgde voor wat hoogteverlies tot ik een goede cruise speed gevonden had, ik zat toen op 20000 ft. Besloten door te gaan en rond Nantes gekeken naar het verbruik, hierop besloten dat het verbruik nog te hoog was dus throttle teruggebracht naar 43%. Dit zorgde weer voor wat hoogteverlies, inmiddels 15000 ft cruise hoogte. Daarna Bay of Biscay over gegaan met een snelheid van 180 knots, toen ik daar overheen was bleef niet veel over. Rond Santander kreeg ik te maken met wat turbulentie, verder gezakt naar 12000 ft. Net over de grens van Portugal voorbij Braganca (was mooi te herkennen aan de twee sportvelden) was het einde oefening.

Het was me het vluchtje wel zo met de hand (Gebruik een T16000 van Thrustmaster). Nu eerst uitzoeken hoe ik autopilot kan instellen en wat inlezen hoe ik brandstofverbruik kan optimaliseren. Als jullie tips hebben zijn ze welkom. :)

De Bing maps zijn trouwens een grote tegenvaller en domper voor dit spel, Hilversum lijkt wel een Duits dorp. Echt niet mooi en lijkt niet op het echt.

[ Voor 3% gewijzigd door init6 op 09-09-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:15
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Virpil controls ?

Zit er aan te denken om hun nieuwe control panel te kopen alleen weet ik niet welke mounts en adapters ik hiervoor nodig heb.
(Ja, ik heb ze al gemaild en op hun forum gevraagd, krijg alleen weinig reactie)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

34 Radios & Autopilot Panel Mobiflight LEDs and Buttons

In de voorgaande videos hebben we de encoders en de 7 segment displays voor de radio's en de autopilot functies geconfigureerd. Wat nog over is zijn de 12 drukknoppen met ingebouwde LEDs voor het schakelen van autopilot functies als AP on/off, heading, speed, altitude, vertical speed en meer.

Link to the blog post.

Link to the video.

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/39492013au.jpg

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Voor de X-Plane 11 heli liefhebbers :
CowanSim (Joshua Cowan) heeft net zijn nieuwe Bell 222B uitgebracht (think Airwolf :P )
Tevens is zijn Bell 222UT naar v2 geupgrade.

https://cowansim.com/

Voor eigenaren van de 222UT is de 222B 14,95 dollar, voor niet eigenaren 24,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Nu ik FS2020 zie wil ik de hobby graag weer oppakken, heb dan wel een nieuwe pc nodig.

Aangezien ik best veel geld in FSX heb zitten wil ik graag die ook blijven draaien, nu wil ik die nieuwe PC een Ryzen cpu gaan gebruiken.. Nu weet ik dat FSX niet echt lekker draait op een AMD cpu, geld dat ook nog voor de Ryzens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
DutchHammer schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:21:
Nu ik FS2020 zie wil ik de hobby graag weer oppakken, heb dan wel een nieuwe pc nodig.

Aangezien ik best veel geld in FSX heb zitten wil ik graag die ook blijven draaien, nu wil ik die nieuwe PC een Ryzen cpu gaan gebruiken.. Nu weet ik dat FSX niet echt lekker draait op een AMD cpu, geld dat ook nog voor de Ryzens?
Het geld jammer genoeg voor een aantal flightsims nog steeds, al moet gezegd worden dat met de Ryzen het wel minder is geworden.

FS2020 heeft er wel minder problemen mee (zijn wel een aantal tests op youtube te vinden tussen Ryzen en Intel CPU's)
Hou wel in het achterhoofd dat FS2020 nog steeds niet geoptimaliseerd is.

Ik denk dat je er verstandig aan doet om nog een aantal weken te wachten met shoppen :
De gelekte testen van de week van de 5800x en 5900x laten zien dat allebei deze CPU's erg sterk zijn in single core performance in vergelijking met gelijkwaardige Intel CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

@dierkx36 ik wacht hoe dan ook tot m'n 13e maand :-). Maar ben al zo lang uit het hardware wereldje (als het gaat om GPU's etc) dat ik iig wel even goed onderzoek wil doen :)

[ Voor 0% gewijzigd door DutchHammer op 18-10-2020 15:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EFL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 11:32

EFL

Mochten mensen op zoek zijn naar een controller:
Nadat al maanden heel erg veel joystick / HOTAS en Yoke systemen zijn uitverkocht merk ik dat ze langzaam terug beschikbaar worden.
Zojuist deze Yoke en Throttle van logitech gekocht: https://www.logitechg.com...ke-system.945-000004.html
(Ik heb verder niets met logitech te maken, gewoon blij dat ik eindelijk een controller heb)

edit: heb mijn exemplaar teruggestuurd, zie post verderop

[ Voor 7% gewijzigd door EFL op 08-11-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ziet er goed uit! Als je hem een tijdje in gebruik hebt, wil je dan een review doen? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
EFL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:31:
Mochten mensen op zoek zijn naar een controller:
Nadat al maanden heel erg veel joystick / HOTAS en Yoke systemen zijn uitverkocht merk ik dat ze langzaam terug beschikbaar worden.
Zojuist deze Yoke en Throttle van logitech gekocht: https://www.logitechg.com...ke-system.945-000004.html
(Ik heb verder niets met logitech te maken, gewoon blij dat ik eindelijk een controller heb)
Ik zie inderdaad ook dat alles telkens uitverkocht is, duidelijk teken dat de makers van deze producten niet doorhadden wat voor storm FS2020 teweeg zouden brengen ;)

Net toen FS2020 uitkwam had ik een X56 gekocht van Logitech, helaas een stuurafwijking naar rechts als je naar rechts had gestuurd (daarna ging het niet meer neutraal). Was softwarematig niet te fixen helaas, dus retour gestuurd. Daarna nog geen enkele weer beschikbaar gezien in de pricewatch. De winkels die er nu in staan zijn (sorry dat ik het zeg) maar waardeloze vermeldingen. Ze weten volgens mij zelf ook niet wanneer ze het ooit weer gaan binnenkrijgen.

Veel plezier met je aanschaf, hoop dat het bevalt!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ondanks de FBW 320NX mod ben ik nog steeds niet “om” om in FS2020 te simmen. (Blijkbaar ben ik ook weinig/amper geinteresseerd in de kleine vluchtjes).

Zie ik ook dat er een freeware volumetric clouds (Enhanced Cloudscapes) is uitgebracht voor XP11! Nog wel in Alpha, maar ik ben weer even happy met XP11/Clouds/Toliss A319.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
ND863 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:49:
Ondanks de FBW 320NX mod ben ik nog steeds niet “om” om in FS2020 te simmen. (Blijkbaar ben ik ook weinig/amper geinteresseerd in de kleine vluchtjes).

Zie ik ook dat er een freeware volumetric clouds (Enhanced Cloudscapes) is uitgebracht voor XP11! Nog wel in Alpha, maar ik ben weer even happy met XP11/Clouds/Toliss A319.
Ah top. Was nog op zoek naar een goede fps vriendelijke cloudset voor xplane.

Sinds gisteren de inibuilds A300 🤗

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

weststar schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:12:
[...]

Ah top. Was nog op zoek naar een goede fps vriendelijke cloudset voor xplane.

Sinds gisteren de inibuilds A300 🤗
Waarschuwing: hij is niet FPS vriendelijk! Ook sws nog niet geoptimaliseerd. Maar aangezien het freeware is: gratis proberen 😉 (backup maken van de installatiefolders is zo gedaan natuurlijk).

Ik had op een vluchtje op een gegeven moment heel veel last van enorme FPS fluctering (van 40 naar 20 elke 2s). Toen Vulkan uitgeschakelt en nu in een ander vlucht kwam het niet terug. Bog teweinig getest om te concluderen het daar echt aan lag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 11:32
Tourniquet schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

Ik heb deze boeken nog liggen:
[Afbeelding]

En kwam ook nog mijn verzameling Jeppesen en DOD charts tegen:
[Afbeelding]

Ja jongens en meisjes, zo ging dat in het pre-Navigraph tijdperk. De kaarten haalde ik bij de Luchtvaart Hobby Shop in Aalsmeer, ze hadden daar een bak met verouderde kaarten die je voor een spotprijsje kon meenemen. In die tijd was het van minder belang om op een recente AIRAC-cycle te zitten. :P
Ik heb dat boek van Floris - De wereld van Flight Simulator 5.0 ook nog ergens liggen, ik ben me een ongeluk aan het zoeken op de zolder. :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weststar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZlRb1tmY9U6QbFwVh-rOghsWHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3SfwHGtNnSLfBuvhzDaAgcs2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XH1463TYNq-Q0eJcDePcr62Kb8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qEFJDlQFWD8FmpNdAN5KBvfN.png?f=fotoalbum_large

❤️

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Ah de 300! Prachtige kist. Zit er aan te denken om deze ook aan te schaffen.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die het nog niet gemerkt hebben Beti X CZST Stewart airport heeft een update gekregen (XP11)

https://xplanereviews.com...-coola-v15-by-x-planeorg/

CYBD Bella Coola heeft ook een update gehad maar die kan ik nog niet downloaden ..

PS deze aiport zijn nu ook in de aanbieding (must have voor GA / Bush flyers )

https://store.x-plane.org/CYBD-Bella-Coola_p_560.html
https://store.x-plane.org/CZST--Stewart_p_288.html

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 08-11-2020 18:39 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EFL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 11:32

EFL

don_jorg schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Ziet er goed uit! Als je hem een tijdje in gebruik hebt, wil je dan een review doen? Ik ben benieuwd.
Wel, hij is terug richting Logitech.
Eerste keer dat ik beroep doe op herroepingsrecht, maar ik ben erg teleurgesteld. De yaw deadzone is erg groot en de pitch (en dan vooral pitch down) gaat niet vlot. Ik voel daar de tandwieltjes echt bewegen en schokken. Misschien was mijn exemplaar niet goed gesmeerd?
Achteraf gezien zijn misschien controllers met potmeters niet meer van deze tijd. Ik hoop dat er een betaalbare yoke met hall sensoren op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik las op Reddit dat de beta voor VR afgelopen maandag is begonnen! Schijnt goed te werken al is de informatie beperkt (NDA). Vooralsnog is de beta alleen voor WMR headsets :'( Andere merken komen later aan bod. Maargoed dat was al bekend hoor, ik kan alleen niet wachten ;)
dierkx36 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:10:
Voor de X-Plane 11 heli liefhebbers :
CowanSim (Joshua Cowan) heeft net zijn nieuwe Bell 222B uitgebracht (think Airwolf :P )
Tevens is zijn Bell 222UT naar v2 geupgrade.
Ziet er goed uit! Ik hou wel van heli's maar ik heb niet de juiste invoer apparatuur voor een collective. Bovendien kan ik er niks van :'). Heb zelfs nooit in een echte heli gezeten.

PS: Weet iemand waarom de P1 bij een heli altijd rechts zit en bij een vliegtuig links?? Ik zag hoe de GPSmap unit gekanteld is daar en dat deed me er weer aan denken.

[ Voor 66% gewijzigd door GekkePrutser op 08-11-2020 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:52:

PS: Weet iemand waarom de P1 bij een heli altijd rechts zit en bij een vliegtuig links?? Ik zag hoe de GPSmap unit gekanteld is daar en dat deed me er weer aan denken.
dat komt dat de uitvinder van de Heli op die plek zat en daar ook aan gewent is geraakt , dit heeft tot gevolg gehad dat alle na komende heli's dus ook op die manier werden gebouwd ... Bovendien kunt u de meeste apparatuur niet vanaf de linkerkant bedienen zonder de cyclische los te laten.
en het is dus altijd zo gebleven

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 08-11-2020 20:47 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Is er iemand hier bekent met het gebruik van FSEconomy in X-Plane 11 :?

Ik probeer namelijk de X-Trident AB412 te gebruiken (volgens FSEconomy moeten er 2 Bell 412 modellen in FSEconomy zitten) maar om een 1 of andere reden krijg ik iedere keer de foutmelding dat het model niet bekent is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die Aerofly FS 2 hebben, nu is USA South Florida addon voor 5 euro op steam , normaal 20 euro en nog meer dingen redelijk goed afgeprijst

Switzerland en Northeastern USA ook onder de 5 euro 8)

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 25-11-2020 21:04 ]

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:02
.. en voor hen die Aerofly nog niet hebben maar wel willen: hij is in de aanbieding op Steam, tot 1 december € 40 ipv € 60.

[ Voor 20% gewijzigd door Bacchus op 26-11-2020 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Misschien off topic maar Chuck Yeager is overleden

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Pierre schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 06:52:
Misschien off topic maar Chuck Yeager is overleden

[Twitter]
Een legende....

Wat die man allemaal mee heeft gemaakt... Zijn leven was één groot jongensboek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRPbXCn53tHCXgmwJlZoYwWaiyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RnYo5E3fetrbY3iWyPp5NcI.jpg?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:29
De film: 'The right stuff' is ook wel een aanrader. Komt hij ook in voor met de Bell X-1.

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
dierkx36 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:20:
Is er iemand hier bekent met het gebruik van FSEconomy in X-Plane 11 :?

Ik probeer namelijk de X-Trident AB412 te gebruiken (volgens FSEconomy moeten er 2 Bell 412 modellen in FSEconomy zitten) maar om een 1 of andere reden krijg ik iedere keer de foutmelding dat het model niet bekent is ?
Je moet het toestel in X-plane een alias geven als degene die bekend is in FSE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
Vandaag de Toliss A321 Neo update.

Nog meer mensen net zo enthousiast als ik? 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik heb een Rift S op de kop getikt.... uhm damn, Toliss A319 in VR komt dan wel echt dicht in de buurt van de immersie als je in een level D sim zit (maar dan zonder motion). Alle “afmetingen” kloppen, dus je brein wordt echt ernom getricked voor wat je in het echt ook zou verwachten.

Voor de performance moet ik zonder Ortho4XP vliegen, maargoed je krijgt een compleet andere beleving voor terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

weststar schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:57:
Vandaag de Toliss A321 Neo update.

Nog meer mensen net zo enthousiast als ik? 🥳
Semi-enthousiast, heb alleen de A319 en daardoor niet zoveel trek om een hele complete nieuwe vliegtuig te kopen :P

• ND863

ND863

Haha dit is wel lachen! Net Kathmandu - Paro gedaan in VR, wat een andere beleving! :o M’n World Objects staat een tandje lager, dus ik was mn referentie punt kwijt en stuurde laatste linker bocht iets te vroeg in. Toen ik hoorde ik de 50ft RA call toen ik langs Mr’ Smith’s house vloog lol. Landing gaf veel voldoening!

Moet toch eens een keer Paro leren aanvliegen van de andere kant, maar heb geen idee waar ik het vallei in moet duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Hoi

Ik zoek tweakers die een test willen doen met multiplayer onder P3D V4 en/of V5 middels een internet connectie.
Daarvoor is in ieder geval installatie van de Radmin VPN nodig (freeware) omdat P3D alleen LAN MP ondersteunt.

Maar in principe zou je met de Radmin VPN eea werkend moeten krijgen

Probeer samen met een maatje dit voor elkaar te krijgen, maar hij zit op P3D V4 en ik op P3D V5.
Dus nu willen we even testen met een tweaker die een gelijke versie heeft (dus of V4 of V5).

Wiie wil er wat tijd besteden om dit even te testen

SVP melden per DM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

Geen P3D eigenaar hier.

Net een dikke faal. Toliss A319 met random faults aan Christchurch - Queenstown. In de climbout passing FL250 krijg een Master Warning ENG 1 OIL PRES LOW, maar wat doe ik perongeluk met mn VR controller.... ook ENG 2 Master Switch naar OFF wat leidt tot een dual engine failure. _O-

Semi-paniek, dan alvast daling inzetten en 180 graden gedraait (aviate, navigate first!), ik denk gelijk Green Dot speed (200kt) vliegen voor de optimale drift down, maar dan wil de motor voor geen meter relighten. Pas op FL140 deed ik maar eens weer de ECAM opvolgen... die gaf gewoon de hele tijd al aan dat de optimum relight speed 280 kt is. Neus naar beneden om aan te duiken en gelukkig op FL80 begon motor 2 weer te zingen. Terug naar FL100, semi-paniek was over en teruggekeerd naar Christchurch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
ND863 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:03:
Geen P3D eigenaar hier.

Net een dikke faal. Toliss A319 met random faults aan Christchurch - Queenstown. In de climbout passing FL250 krijg een Master Warning ENG 1 OIL PRES LOW, maar wat doe ik perongeluk met mn VR controller.... ook ENG 2 Master Switch naar OFF wat leidt tot een dual engine failure. _O-

Semi-paniek, dan alvast daling inzetten en 180 graden gedraait (aviate, navigate first!), ik denk gelijk Green Dot speed (200kt) vliegen voor de optimale drift down, maar dan wil de motor voor geen meter relighten. Pas op FL140 deed ik maar eens weer de ECAM opvolgen... die gaf gewoon de hele tijd al aan dat de optimum relight speed 280 kt is. Neus naar beneden om aan te duiken en gelukkig op FL80 begon motor 2 weer te zingen. Terug naar FL100, semi-paniek was over en teruggekeerd naar Christchurch.
Mooi man!
Dat krijg je nog niet in msfs2020 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ND863 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:03:
Geen P3D eigenaar hier.

Eh VR?? Die is nog niet uit toch? Of zit je in de beta?

Edit: Oh aan je andere comments te zien heb je X-Plane, die doet het idd geweldig in VR. Vind vooral de 'ergonomic yoke' erg prettig en ik hoop dat MSFS2020 die ook krijgt.

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 20-12-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
MS FS 2020 VR is nu uit kennelijk (ik heb MS FS 2020 nog niet). Ben benieuwd hoe ie met een Rift S bevalt.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
Ik heb gisteren msfs2020 maar verwijderd.
Ik merk toch dat ik qua vliegen het meeste plezier beleef aan systemen en procedures (zoals in de Toliss en FsLabs). Msfs is in dat opzicht nog lang niet zover.

In plaats daarvan P3D 5.1 geinstalleerd plus alle payware addons (pmdg, fslabs, orbx, gsx, etc.)
Dagje werk maar wel de moeite waard hoor.
P3D TrueSky weet me tot nu toe wel te overtuigen

Dat samen met o.a. De Toliss en iniBuilds A300 in xplane heb ik voldoende vliegplezier tijdens de lockdown...

[ Voor 12% gewijzigd door weststar op 23-12-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
weststar schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:03:
Ik merk toch dat ik qua vliegen het meeste plezier beleef aan systemen en procedures (zoals in de Toliss en FsLabs). Msfs is in dat opzicht nog lang niet zover.

In plaats daarvan P3D 5.1 geinstalleerd plus alle payware addons (pmdg, fslabs, orbx, gsx, etc.)

Dat samen met o.a. De Toliss en iniBuilds A300 in xplane heb ik voldoende vliegplezier tijdens de lockdown...
Ja ik vind dat een dilemma. Ik vloog P3D ook voor een groot deel wegens procedures en gebruik van de GTN750 op een touchscreen. Aan de andere kant heb ik er al maanden geen tijd meer voor. Dus denk ik nu wel over aanschaf van MS FS 2020 gewoon voor puur eenvoudig vliegen, voor het virtuele vlieggevoel en genieten van dat gevoel en uitzicht (hopelijk).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Ik lees net dat VR inmiddels uit is in FS2020.

Misschien rare vraag, maar hoe start ik dat op met mijn Quest 2? Gewoon kabel aan de pc hangen en FS opstarten of moet ik nog ergens iets aan instellingen wijzigen/iets installeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
* verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Er!k op 24-12-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
flopdoc schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:53:
MS FS 2020 VR is nu uit kennelijk (ik heb MS FS 2020 nog niet). Ben benieuwd hoe ie met een Rift S bevalt.
Nou... geinstalleerd.

Overall ervaring is best fijn, helaas is de view in de cockpit schokkerig: wat je van de cockpit zelf zit als je je hoofd beweegt is stotterig, de outside view is dat niet (heb nog niet in druk bebouwde gebieden gevlogen). Dat schijnen veel mensen te hebben (of iedereen?) , zelfs met een I9 en een 3090 (wat een dure kaart trouwens!!).

Wat ik dus fijn vind is het landschap: door de stotterende cockpit zou je vergeten hoe dat vroeger in FSX en P3D was: veel te blurry in de verte, zichtbare naden in de textures, textures die zomaar oppuppen als je dichterbij komt... dat gaat nu allemaal goed.

Ben benieuwd hoe regen eruit ziet op een runway (in P3D dramatisch slechte performance met PBR helaas).

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Even een vraagje voor de kleine schare VR gebruikers van MSFS2020 hier:

Ik heb een HP Reverb G2 (WMR headset) en ik probeer VR mode te gebruiken. Echter kan ik, afgezien van de menu's, VR totaal niet gebruiken. Sowieso is VR niet superstabiel bij mij, maar MSFS weigert steevast dienst als ik in de cockpit probeer te geraken met mijn VR-headset. Het maakt niet uit of ik braaf met mijn headset op wacht tot alles geladen is of dat ik eerst inlaad en dan overschakel naar mijn headset.

Weet iemand ook of dit vaker voorkomt? Ik kan er niet zo veel over vinden. Op het supportforum staat alleen iets over Occulus headsets.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• ND863

ND863

weststar schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:03:

Hier soortgelijke ervaring. XP11 met Toliss A319 + Enhanced Cloudscapes + Ortho4XP is best wel geniaal. Wetende dat veel meer gebruikelijke dingen “kloppen” kwa systemen en procedures.

In VR moet ik wel EC en Ortho4XP uitzetten, dus de visuals gaan achteruit maar de simulatie beleving gaat omhoog.

Heb gister snel 30 minuten VR in FS2020 geprobeerd, ja de visuals zijn veel beter en komt nóg realistischer over (in 2D ook al), maar de performance krijg ik niet goed voor elkaar. (Ryzen 5 3600X en GTX1660 Super). Plus, ja die A320 irriteert me dat simpelste dingen (autopilot, fma modes, fbw) nog niet werkt zoals het moet (wetende dat de FBW mod afhankelijk is van Asobo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
ocf81 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:23:
Even een vraagje voor de kleine schare VR gebruikers van MSFS2020 hier:
De grotere schare MSFS2020-gebruikers, waaronder toch meer dan een enkele met VR, bewoont dit topic:
Dani86 in "Microsoft Flight Simulator (2020)"

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
* verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door Er!k op 24-12-2020 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Bacchus schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:56:
[...]

De grotere schare MSFS2020-gebruikers, waaronder toch meer dan een enkele met VR, bewoont dit topic:
Dani86 in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
Bedankt voor de link. Ik had dit topic in mijn post history staan en ik dacht dat dit gewoon het algemene MSFS topic zou zijn en er in dit topic daarom wel kennis over zou zijn bij de mensen die er verstand van hebben. VR kwam in de laatste paar jaar niet voor. Ik kom eigenlijk zelden op de SSG topic list. Anyways, Ik ga het daar eens vragen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

ocf81 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:22:
[...]

Bedankt voor de link. Ik had dit topic in mijn post history staan en ik dacht dat dit gewoon het algemene MSFS topic zou zijn en er in dit topic daarom wel kennis over zou zijn bij de mensen die er verstand van hebben. VR kwam in de laatste paar jaar niet voor. Ik kom eigenlijk zelden op de SSG topic list. Anyways, Ik ga het daar eens vragen.
Er is bij de release van MSFS2020 democratisch voor gekozen een nieuwe topicreeks aan te maken. Ik vind het nog steeds jammer, deze langlopende reeks (vanaf 2001!) is nu zo goed als dood. :/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• ND863

ND863

Wellicht zet XP12 de traditie voort :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UenWVkb2mdXL2W_2Hl-uc02mGIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yFeTTAd7qnBwTrZe11ymKAXo.png?f=fotoalbum_large

Maar even een plaatje om dit topic ook in leven te houden. (FsLabs / P3D5.1HF1 / GSX2)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hoewel ik zo af en toe eens met X-Plane vlieg, heb ik niet zo'n goed zicht op het nieuws. Ik had al wel ergens gelezen dat de verdere implementatie van de renderpipeline in XP12 zal worden opgepakt en dat men na XP11.50 met XP12 bezig zal gaan. Is er al iets meer over bekend?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvoj9879Ra8G5q_W0YsW_PbVIBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xhse2nazS4ugifXZrT6wHZRx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u743asgiVjU_Mz19wBzRVbuUZZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hlcEmqqm8Kv19i5lhUvbNZmn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8hx1B0srlxIzC-Cy55P29RZlHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9NcvROyOhLMXPQR2eMBnK1Oj.png?f=fotoalbum_large

TrueSky laat soms wel mooie dingen zien hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
ocf81 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:45:
Hoewel ik zo af en toe eens met X-Plane vlieg, heb ik niet zo'n goed zicht op het nieuws. Ik had al wel ergens gelezen dat de verdere implementatie van de renderpipeline in XP12 zal worden opgepakt en dat men na XP11.50 met XP12 bezig zal gaan. Is er al iets meer over bekend?
Iets officieels heb ik nog niet voorbij zien komen :N

Ik hoop wel dat Laminar eens stevig de bezem door hun 3de party developers gaat halen :
Loop bij een paar add-ons tegen behoorlijke problemen op maar totaal geen response van welke developers dan ook.

[ Voor 20% gewijzigd door dierkx36 op 25-12-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Tourniquet schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:54:
[...]

Er is bij de release van MSFS2020 democratisch voor gekozen een nieuwe topicreeks aan te maken. Ik vind het nog steeds jammer, deze langlopende reeks (vanaf 2001!) is nu zo goed als dood. :/
True, ik gebruik MSFS2020 niet, alleen maar X-Plane dus ga ik naar andere forums nu voor mijn X-Plane nieuws en info. Hier kom ik eens in de maand kijken, minder zelfs.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

@weststar hoe doet de P3D FSLabs het met N-1 takeoff?

XP11/Toliss A319 kom ik achter dat die nog niet helemaal lekker werkt:
- Beta target niet geimplementeerd
- FBW kan de yaw-induced-roll niet snel genoeg tegenwerken (omdat de spooldown in XP11 onrealistisch snel is schijnbaar)

Weet niet of het volgende hoort:
- Heb een sh*tload aan (full) rudder nodig om binnen de baan te blijven)
- Nadat de rudder getrimmed + AP ON, als die op EO Accelleration Height versneld, dan trimt de autopilot de rudder zodanig langzaam terug, dan als je green dot recht uit vliegt, dat die een tijdje met een bank-angle vliegt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
In het kader van wie wat bewaard.. ik wist dat ik ze nog had, even op zolder zoeken en gelukkig een aantal originele cd's gevonden. Jammer dat ze nu niet meer te koop zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35zKDuyxrQJNf3G8-syTx1f0Q6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuOVN1bsH4W1QkeLJKaVUdhW.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ze nu via navigraph en dat soort sites krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Asus GL752VW
Intel i7
16gb ram
NVIDIA GeForce GTX 960M

Kan ik daar FS2020 deftig op draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
fgrs schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:24:
Asus GL752VW
Intel i7
16gb ram
NVIDIA GeForce GTX 960M

Kan ik daar FS2020 deftig op draaien?
Denk dat je grafische kaart sowieso niet toereikend zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
weststar schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Denk dat je grafische kaart sowieso niet toereikend zal zijn....
Thanks.
Dat was idd ook waar ik voor vreesde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nekronimus
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 15:19
Is het mogelijk in MSFS2020 om de 3D beeldinformatie voor linker- en rechteroog tegelijk naast elkaar op het scherm te krijgen (3D Half-SBS, side-by-side) zonder VR-hardware aub?

(Ik heb nl. een 3D tv (zet Half-SBS beeld om naar 3D mbv passieve bril) en dit zou een ideale manier zijn om een VR-ervaring of althans 3D ervaring te hebben ipv een dure VR headset te moeten kopen..)

[ Voor 36% gewijzigd door Nekronimus op 07-01-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik vlieg al een week FS2020 in VR en opeens zegt ie vandaag te moeten updaten. Kom dan in de Press any key to start loop... Maar beeindigd met Taakbeheer, en weer opgestart. .... Gaat ie via de Installation Manager de hele VR update weer downloaden?

EDIT: Hm, al weer klaar, speelt weer gewoon 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door flopdoc op 07-01-2021 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:00
Wat een heerlijk toestel die FlyByWire A320 icm de thrustmaster TCA/Quadrant + addon.

Sinds ik de addon van de Quadrant heb voelt de Quadrant zelf niet meer zo fragiel en klein maar is het nu een mooie en stabiele "blok" geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Ik twijfel nog over addon van de Thrustmaster TCA. Voor nu is m’n geld gaan zitten in de FsLabs ‘bussen’

Prepar3d 5.1 is wel een vram vreter.
Had gisteren 4.5 eens geïnstalleerd (dubbele licenties, weer zo’n kostenpost...) maar de visuals en prestaties zijn in v5 wel een stuk beter zeg.....

Besloten om 5.1 maar te houden en dan vram maar goed te managen tijdens de vlucht.

Tevens de Airline2Sim Airbus ‘cursus’ gekocht. Nou dacht ik dat ik al heel wat wist van de ‘busses’ maar ik leer me toch een heleboel bij! Aanrader!

Nog ff een plaatje.... 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nz8F2VigqMOZM56tKJklE5W1FSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ei23LTG7T01FNRL6PKfmaPJr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
https://www.avsim.com/forums/topic/593340-georender-is-back/
Kennelijk de ontwikkelaar van Georender van Emma Field oa destijds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Ik heb zowel MSFS 2020 als P3D V5.1
Welke airbus (addon) zou ik moeten nemen als ik (net als bij PMDG 737Ngx) een zo reeel mogelijke ervaring in het vliegen met de bus ga krijgen.

Uiteraard is er voor MSFS 2020 de Flybywire mod, maar ik zie dat daar nog wel een paar dingen ontbreken. Maar is dat storend?

Voor P3D is er meer keuze
FSLabs
Aerosoft
Meer?

Ik werd getriggerd door het vermelden van bovenstaande training bij airline2sim. Ik zou die wel ook meteen aanschaffen omdat ik wel graag zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid kom.

PS: UIterlijk vertoon (stof op panelen/4K textures etc) boeien mij minder.

Wat adviseren jullie mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
killerbee1958 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:33:
Ik heb zowel MSFS 2020 als P3D V5.1
Welke airbus (addon) zou ik moeten nemen als ik (net als bij PMDG 737Ngx) een zo reeel mogelijke ervaring in het vliegen met de bus ga krijgen.

Uiteraard is er voor MSFS 2020 de Flybywire mod, maar ik zie dat daar nog wel een paar dingen ontbreken. Maar is dat storend?

Voor P3D is er meer keuze
FSLabs
Aerosoft
Meer?

Ik werd getriggerd door het vermelden van bovenstaande training bij airline2sim. Ik zou die wel ook meteen aanschaffen omdat ik wel graag zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid kom.

PS: UIterlijk vertoon (stof op panelen/4K textures etc) boeien mij minder.

Wat adviseren jullie mij?
FsLabs. Zonder twijfel
Airline2Sim gebruikt deze ook in hun video’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
@weststar Hmm, inderdaad ben ik er na alle reviews wel achter dat FSlabs de meest study level sim is.

Maar of ik het de meerprijs tov de Aerosoft nu wel waard vind, daar twijfel ik toch wel over.

Nog anderen die een mening hebben hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
killerbee1958 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:55:
@weststar Hmm, inderdaad ben ik er na alle reviews wel achter dat FSlabs de meest study level sim is.

Maar of ik het de meerprijs tov de Aerosoft nu wel waard vind, daar twijfel ik toch wel over.

Nog anderen die een mening hebben hier?
Ik kan natuurijk niet in je portemonnee kijken.
Wellicht heb je de volgende blog al gelezen:

https://www.airline2sim.c...QRSUB8WvW2O_VwloQk2kVh8hI

Ik heb zelf de Aerosoft Airbussen ook maar gebruik ze niet meer sinds ik de FsLabs heb.

Misschien kan ik daarin iets voor je betekenen? Zo ja dan stuur je me maar een priveberichtje 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Dm gestuurd.

Maar misschien ook voor anderen wel interessant om te leren waarom jij dus eerst de Aerosoft aanschafte en daarna toch naar FSlabs bent geswitched.

Wat waren jouw drijfveren daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:19:
In het kader van wie wat bewaard.. ik wist dat ik ze nog had, even op zolder zoeken en gelukkig een aantal originele cd's gevonden. Jammer dat ze nu niet meer te koop zijn.

[Afbeelding]
Cool zeg! Jammer dat je ze niet van Europa hebt. Maar er zal inmiddels ook wel veel veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
cracking cloud schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:26:
Je kan ze nu via navigraph en dat soort sites krijgen
Voor Amerika gebruik ik de kaarten die op flightaware staan
GekkePrutser schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:17:
[...]

Cool zeg! Jammer dat je ze niet van Europa hebt. Maar er zal inmiddels ook wel veel veranderd zijn.
Ik weet zeker dat ik ze nog ergens moet hebben liggen helaas moet ik daar weer vele dozen op zolder overhoop halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omZ_Oo1ruiF5rjSaVxtNn77RdQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X90rDGgkd8toyKOonHcYLYTw.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKjIzAt8GaEVymuKeLZRPieEIM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4LDsKmSem0DbIFFx0YiKVW2i.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het idee dat de throttle van mijn tca niet goed staat. Hij staat nu tegen reverse aan en volgens het balkje heb ik dan maar de helft van de throttle over. Is deze instelling juist of moet ik op één of andere manier de instelling wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
ORBX New Zealand weer eens geïnstalleerd.
Tijd voor een kort vluchtje NZWN-NZQN met de FsLabs A320

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bkk8_mz7LuQAx_JNIY3a5vnqLY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i6LbEJ6OAxgsXXMKn9OIXgZv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVQDKJfFIMEZ0I22Nve7dMxJMws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50oFyAIYe1kqrxXgEnliQ3sk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTn_nk2WPpWwZ_KTHixkdDp3rug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/csHlNn9P3LeuuX6zXU3yHiPH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KOA176glzkFlc0le6XP82DcyJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FmwesI1RTkN1GI9HtTkCKu5b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb voor iRacing een Buttkicker geinstalleerd, aangedreven via Simhub.
Nu zie ik dat er ook Simshaker voor Aviators bestaat! Die ga ik eens uitproberen.

EDIT: hm, demo mode, doet niets. Ik laat t er eerst maar bij. Lekker VR gevlogen in omgeving van Trier, riviergebied, ik heb ooit eens op Landal Greenpark bij Mont Royal gestaan, daar ken ik t van. Was ook een vliegtuigmuseum in de buurt volgens mij.

[ Voor 44% gewijzigd door flopdoc op 29-01-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:00
Mijn eerste echte lange vlucht van Bergen naar Dubai. aankomst om 22:55 :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdDg5Ha2IHdWzaDHhKev57CqP-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jhx35EqUpXoXv3ehbt2o0WVH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peTsnOHG9GhBWYVdd0SDoJasmqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fAP0zqlCekcRKuGX4Xzg1FSV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KMEALFV0HZoi76MP0vNMHjXVRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cMqoxgjTnYvmz0cJweuisBPq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 14:46
Toch even wat typen, voor wat het waard is ;-): heb de Steam Standard MSFS2020 enkele weken geleden toch maar gekocht. Echter op mijn systeem (R9 en 16 RAM, 1600mz) draaide het voor geen meter (traag en stutters op LOW), maar ik had beslist geen zin om er meer dan €1000 voor neer te leggen voor een nieuwe config. om de MSFS-game lekker te kunnen spelen. Dus was er even klaar mee. Om toch nog wat te updaten het volgende aan mijn rig toegevoegd (ook voor andere toepassingen) : 32 snelle ram, een wat nieuwere (voor mij dan) RTX 1060 (6GB) videokaart en een nieuwe voeding (allemaal 2ehands). Toen nog maar eens geprobeerd MSFS2020 redelijk lopend te krijgen. Aanvankelijk lukte dat niet, toen maar flink geexperimenteerd (YT-info) met diverse settings voor de configuratie en software. Uiteindelijk lukte dat wel en de game draait vloeiend genoeg (ca. 30 fps), alles op High en enkele op Ultra en een enkele op LOW/Off
M.a.w. een config. met I7-4790K, Gigabyte GA-Z97X MB, SSD, GTX1060 -6GB en 32 DDR-2400 mhz op 2 monitoren 1900-1200 vind ik voor mij voorlopig prima te doen met MSFS2020. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Nou, meld ik me hier weer even, wordt dit topic ook nog gebruikt. Ik heb vanavond FSX weer eens geïnstalleerd om met de 737NGX van PMDG te kunnen spelen, ik heb in FSX nog niet alles ingesteld zoals ik wil, progressive taxi kreeg ik niet aan de praat (had te maken met een bepaalde grafische setting kan ik me herinneren, als die aanstaat werkt 'pt' niet).

Maar wel een mooie kans om eens de juiste taxiways te rijden zoals door ATC opgedragen.

Ik start bij gate C8 en ik vraag om een taxi clearance naar parking. Ik moet naar de parking op het G-platform.

De instructie die ik krijg is: A4 - A - A9 - B - A11 - A - A19

Ik heb hieronder even op een kaart uitgetekend hoe ik dan denk te moeten taxiën, is dit dan juist volgens de instructie? De pijlen op de kaart zeggen dat ik her en der tegen het verkeer in rij, maar wellicht is dat te wijten aan de bijna 15 jaar oude ATC van FSX?

Het gaat mij puur om de instructie die gegeven wordt en of ik die correct gevolgd heb. Als ik de kaart lees had ik A4 moeten nemen naar taxiway B en dan die volgen tot A19 en daar links het G-platform op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Fiua9LOBtMrrmbyTOLUtCsor.png

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 06-02-2021 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja, het is correct voor de FSX instructie maar inderdaad niet voor real life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
FastFred schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:27:
Nou, meld ik me hier weer even, wordt dit topic ook nog gebruikt. Ik heb vanavond FSX weer eens geïnstalleerd om met de 737NGX van PMDG te kunnen spelen, ik heb in FSX nog niet alles ingesteld zoals ik wil, progressive taxi kreeg ik niet aan de praat (had te maken met een bepaalde grafische setting kan ik me herinneren, als die aanstaat werkt 'pt' niet).

Maar wel een mooie kans om eens de juiste taxiways te rijden zoals door ATC opgedragen.

Ik start bij gate C8 en ik vraag om een taxi clearance naar parking. Ik moet naar de parking op het G-platform.

De instructie die ik krijg is: A4 - A - A9 - B - A11 - A - A19

Ik heb hieronder even op een kaart uitgetekend hoe ik dan denk te moeten taxiën, is dit dan juist volgens de instructie? De pijlen op de kaart zeggen dat ik her en der tegen het verkeer in rij, maar wellicht is dat te wijten aan de bijna 15 jaar oude ATC van FSX?

Het gaat mij puur om de instructie die gegeven wordt en of ik die correct gevolgd heb. Als ik de kaart lees had ik A4 moeten nemen naar taxiway B en dan die volgen tot A19 en daar links het G-platform op.

[Afbeelding]
De rode lijn klopt met de gegeven instructie (a9 naar B en A11 terug naar A).
Is inderdaad een rare manier van taxien, maar goed atc van fsx is dan ook ruk.

Zoals Propane al aangeeft is dat niet hoe het op Schiphol gaat.
Taxiway A is clockwise taxieen en Taxiway B counterclockwise.

Dus de instructie had moeten zijn

A4-B-A19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
FastFred schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:27:
Uit m'n hoofd (maar het is al een tijd geleden :) ) had dat met DirectX 10 te maken. Als je Direct X 9 selecteert werkt het wel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

IRL is dat systeem van Schiphol best briljant, want taxi-instructies kunnen daardoor erg kort worden gehouden. Gewoon "Taxi [bestemming] via Alpha/Bravo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Laatst online: 08-08 09:46
Tourniquet schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:12:
Gewoon "Taxi [bestemming] via Alpha/Bravo".
Behalve als je naar de Polderbaan moet vanaf de B/C gates ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

don_jorg schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:46:
[...]

Behalve als je naar de Polderbaan moet vanaf de B/C gates ;)
Ja ok, het gaat ook niet op voor élke situatie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-09 20:11
Ik zit erover te denken om me maar weer eens in het flightsimmen te storten. Jaren geleden hier al meegepraat, volgens mij zo rond deel 18 ofzo... ;-) Best wel actief op Vatsim geweest, maar op een gegeven moment is het toch naar achtergrond verdwenen. Nu kriebelt het toch wel weer om af en toe weer even te vliegen..

Ik heb thuis echter een Mac staan en dus zou ik een windows machine moeten aanschaffen. Wat raden jullie tegenwoordig aan; Prepar of de nieuwe MS2020? En welke hardware is daarbij dan goed om te hebben? Hoef niet beste van het beste te hebben, maar het zou wel fijn zijn als het soepel draaid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Long time no see ;) X-Plane draait op Mac. Weet niet hoe oud je huidige machine is?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-09 20:11
Bolk schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:28:
Long time no see ;) X-Plane draait op Mac. Weet niet hoe oud je huidige machine is?
Hey Bolk! Inderdaad long time!!! Huidige Mac is 1 maand oud... M1 Mini... maar op een of andere manier nooit echt 'into' X-plane geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Was ik ook nooit. X-Plane 11.5 is wel het testen waard als je er een tijd uit geweest bent. Vorige versies waren ook zeer zeker niet mijn favoriet.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@rogiertw Qua graphics en wereld is MSFS 2020 wel het mooiste dat er is maar de systeemeisen zijn pittig en hardware (zowel cpu's, gpu's als controllers) is slecht verkrijgbaar. Qua sim hoor ik ook het nodige geklaag in Microsoft Flight Simulator (2020)
Ik kan me voorstellen dat je Prepar3D of X-Plane nog de voorkeur geeft als de graphics je niet zo boeien, je een gedetailleerde simulatie zoekt of als je hardware beperkt is. De meeste simmers op GoT lijken echter snel naar MSFS2020 te zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Bacchus schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:37:
@rogiertw Qua graphics en wereld is MSFS 2020 wel het mooiste dat er is maar de systeemeisen zijn pittig en hardware (zowel cpu's, gpu's als controllers) is slecht verkrijgbaar. Qua sim hoor ik ook het nodige geklaag in Microsoft Flight Simulator (2020)
Ik kan me voorstellen dat je Prepar3D of X-Plane nog de voorkeur geeft als de graphics je niet zo boeien, je een gedetailleerde simulatie zoekt of als je hardware beperkt is. De meeste simmers op GoT lijken echter snel naar MSFS2020 te zijn gegaan.
Ik heb lang P3D gevlogen, maar VR met de Rift S toen nog, vond ik vreselijk. Maar wel veel meer addons en PMDG natuurlijk. Ik kan echter niet meer zonder VR en in FS2020 is er zooooooo veel meer originele scenery door Bing Maps, en ook nog wel photogrammetry hier en daar, dat ik t daar bij houd en de doorontwikkeling maar afwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wegens een chronisch gebrek aan degelijke jets/airliners in MSFS toch nog maar eens Prepar3D 5.1 aangeslingerd.

Toch weer lekker om de PMDG kisten, zoals de 747, te vliegen. En zelfs de Aerosoft A330 is redelijk te doen. En het ziet er met de juiste addons nog steeds degelijk uit, hoewel het uiteraard niet kan tippen aan MSFS.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/w3KyKNdj/EC06-DF1-D-03-A7-45-AF-B2-CC-7-B8-B4261036-D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb een adviesvraag: Op dit moment is de PC waar ik op sim een Thinkpad T540p:
CPU: Intel Core i7 4710MQ
RAM: 16 GB PC3-12800
GPU: NVIDIA GeForce GT 730M (of evt eGPU: MSI R9 270X GAMING 4G)

Ik heb momenteel Prepar3D v2, wat prima loopt op 1080p.

Perfect voor mij zou zijn om met een beetje een realistisch reagerende Cessna 150 en/of 172 boven een herkenbaar/vertrouwd België en Nederland (en een beetje Eiffel en grensgebied Noord-Frankrijk) te vliegen.

Welke sim kan ik het beste als basis nemen? Ik verwacht niet dat ik MSFS2000 redelijk ga kunnen draaien hierop. Prepar3D v5 lijkt DirectX feature level 12 te vereisen, wat beide kaarten niet ondersteunen. Kloppen deze aannames? Is het dan waard om geld uit te geven aan een P3Dv4 licentie tov mijn huidige v2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bacchus schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:46:
Welke sim kan ik het beste als basis nemen? Ik verwacht niet dat ik MSFS2000 redelijk ga kunnen draaien hierop. Prepar3D v5 lijkt DirectX feature level 12 te vereisen, wat beide kaarten niet ondersteunen. Kloppen deze aannames? Is het dan waard om geld uit te geven aan een P3Dv4 licentie tov mijn huidige v2?
Nou, MSFS draait beter op mijn 6 jar oude PC dan P3D en XP deden... terwijl het veel meer detail en grafische 'bling' heeft. Ik heb totaal geen idee of jouw PC uberhaupt wel in de buurt komt van de minimumeisen van MSFS maar mijn advies is alsnog: neem de XBox Game Pass voor slechts 1 euro (kan je na een maand weer opzeggen) en probeer MSFS eens uit! Nederland ziet er echt top uit in MSFS, beter dan dat je het ooit zal kunnen krijgen in de andere sims. In P3D default is Nederland zwaar waardeloze landclass en heb je Orbx TrueEarth Netherlands nodig (niet gratis) om het toonbaar te maken en dan nog komt het niet in de buurt van MSFS. Sowieso niet als je ook het weer meeneemt: geen enkele P3D addon komt in de buurt van de pracht en praal van de default MSFS weer engine. En de default 152 en 172 van MSFS zijn sowieso ook mooier en beter dan die van P3D.

Mocht MSFS echt absoluut te slecht lopen, dan kan je alsnog P3D proberen: ik heb geen idee hoe het zit met v5 en DX12... maar mijn ervaring is dat P3D alleen maar slechter loopt dan MSFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:46

Jrrri

Simulant

Een hardware gerelateerde vraag over MSFS 2020: zoals zovelen heb ik een oude setup en vind ik de huidige hardwareprijzen te hoog om een nieuwe computer te kopen. Nou vond ik ergens een tooltje en dat zei dat mijn oude beestje in staat was om MSFS 2020 te draaien - ik betwijfel dat. Uiteindelijk is het de bedoeling te upgraden, maar ik wil toch wel graag eens beginnen met vliegen.

De ene is:
AMD Phenom X4 965, 8GB en een HD6950 videokaart
De andere is:
Intel i7 4710HQ, 8GB en een GTX 850M (een laptop dus).

Iemand een eerlijk advies:
- stop met dromen en trek je portemonnee of wacht af
- speelbaar maar settings op LOW?

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Laatst online: 12-09 16:21
Jrrri schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:20:
Een hardware gerelateerde vraag over MSFS 2020: zoals zovelen heb ik een oude setup en vind ik de huidige hardwareprijzen te hoog om een nieuwe computer te kopen. Nou vond ik ergens een tooltje en dat zei dat mijn oude beestje in staat was om MSFS 2020 te draaien - ik betwijfel dat. Uiteindelijk is het de bedoeling te upgraden, maar ik wil toch wel graag eens beginnen met vliegen.

De ene is:
De andere is:

Ik vrees dat je niet ver komt. Maar je kunt het altijd proberen: voor €1 heb je een maandlidmaatschap op Xbox Game Pass en kun je FS2020 installeren. Vergeet niet tijdig weer op te zeggen, want het abonnement loopt automatisch door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:49
Jrrri schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:20:

De ene is:
De andere is:

Zit er nog een harde schijf in die laptop of al een SSD? Bij het eerste ga je zoals @Barns zegt niet ver komen, maar met een SSD zou dit bijna geen probleem mogen vormen, hoewel je CPU (wel redelijk high-end in zijn tijd) en GPU al vrij oud beginnen te worden. Hmm twijfelgeval... 🤔
Pagina: 1 ... 96 ... 100 Laatste