Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinslo schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Ah ok! Wist het niet zeker :)
Heb ze zelf niet. Maar wel de King Air 350 van Airfoillabs en dat is echt een geweldig payware vliegtuigje. _/-\o_
Ja ik weet het heb veel goede dingen over gehoort , ik heb hem niet ..
zou wel dat vliegveld nog willen hebben die hun uitgebracht hebben , ja maar met FS2020 denk ik niet meer dat ik echt nog veel geld aan XP11 moet uit geven ..
Al moet ik zeggen het heeft nog wel zijn eigen dingen

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

@Vinslo @ravw Wat is het voordeel van die payware vliegtuigen? Hoe verschilt dat van de standaard vliegtuigen?
GekkePrutser schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Ik kan dit wel beamen.

Mijn instructeur klaagde altijd dat ik veel te veel met de instrumenten bezig was en niet genoeg naar buiten keek. Ook de stand van de horizon, geluid van de motor enz gebruikte ik niet als indicator (met name omdat dit in de echte wereld in 3D er anders uitziet dan een flightsim in 2D - toen had ik nog geen VR). En daardoor dus ook de bijkomende effecten van instrumentvliegen zoals de instrumenten najagen.
Voor ik met de vlieglessen begon had ik nog niks met flightsims gedaan (nouja, 15-20 jaar geleden) en ook ik kreeg al het verwijt dat ik teveel naar de instrumenten keek en te weinig naar buiten :) Dus denk ik gewoon iets waar je uberhaubt aan moet wennen.
@RvdH Er is zelfs een hele pilot manual voor de XP 11 versie van de 172! Checklists staan er ook in. De carb heat knop lijkt inderdaad te ontbreken: https://www.x-plane.com/m...ilot_Operating_Manual.pdf
Vet, thanks! :)

[ Voor 82% gewijzigd door RvdH op 16-07-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:42
RvdH schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:19:
@Vinslo @ravw Wat is het voordeel van die payware vliegtuigen? Hoe verschilt dat van de standaard vliegtuigen?
Over het algemeen hebben ze veel meer systeemdiepgang, vaak ook meer model-detail en een beter (realistischer) flight model.

Het verschil t.o.v. de standaard vliegtuigen is als dag en nacht. Als je eenmaal wat payware vliegt wil je niet meer terug naar de standaard vliegtuigjes.

Mocht je er een keer aan willen proeven, download de gratis 737-800 Zibo mod en vergelijk het met de standaard 737-800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinslo schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Het verschil t.o.v. de standaard vliegtuigen is als dag en nacht. Als je eenmaal wat payware vliegt wil je niet meer terug naar de standaard vliegtuigjes.
Hangt er ook een beetje vanaf waar je voorkeuren liggen.

Voor airliners is wat je zegt een feit maar voor GA, vooral de kleinere, geldt het wat minder, gewoon omdat die minder diepe systemen hebben. Ik was in FSX/P3D een groot fan van A2A maar op zich vermaak ik me ook prima met de C172 in MSFS en mis ik de A2A nauwelijks. (Al zou ik het geen probleem vinden als A2A iets voor MSFS gaat uitbrengen... 8) )

Anders gezegd: als je gewoon wat rond wilt vliegen en genieten van het uitzicht dan zullen de default vliegtuigen meer dan voldoende zijn. Niet iedereen zal de waarde van payware inzien. Als je vlieglessen volgt is het natuurlijk wél mooi als ook in een GA elk knopje doet wat 'ie moet doen... ;)

Ik moet hier wel bij opmerken dat de default vliegtuigen in MSFS al heel wat meer diepgang hebben dan die in FSX/P3D. Ik ben persoonlijk dan ook van plan zo min mogelijk uit te geven aan addons. De enige addon waar ik geïnteresseerd in zou raken is een Dash 8 Q400, eigenlijk. Iets van A2A zal ik heel misschien ook wel kopen, maar bij voorkeur wel als een upgrade van iets dat ik nu al heb voor P3D.

[ Voor 12% gewijzigd door tup61 op 16-07-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvdH schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:19:
heel veel het is moeilijk uit te leggen maar ik was in het begin ook een beetje wantrouwig naar payware planes tegen overstandaard

maar het verschil is echt heel groot te noemen
zeker als je voor the realthing wil gaan

zeker als je het even te vergelijking met de Standaard C172 en de airfoillabs C172

1 is er is veel meer in te stellen , , ( zo als het onderhouden van het vliegtuig )
ja probleem met starten kan zijn dat je accu leeg is of je boogies dood , dus die moet je dan eerst vervangen of weer tot leven wekken

Maar wat betreft het vliegen is het zo verschil ... standaart C172 heeft en veel speeling op foutjes .. doe bij de payware geen verkeert iets en je kunt hard afgestraft worden

en is ook nog vaak het geluid echt vele malen beter dan in de standaard plane ..
je hoort bijvoorbeeld alle bweegbaredelen van het vliegtuig klapperen als je door een beetje wind gepakt word ..

maar ook je ramen kunnen beslaan en of bevriezen
dus voor dat je vertrekt even een raampje open zetten , dicht doen vlak voor dat je gaat opstijgen en je lucht en warmte aanzetten in de cab >:)

en zo zijn er nog zo veel dingen die je kunt opnoemen die verschil met de standaard tegen over payware
vaak zit er ook een uitgebreide check list en walk around bij
en ook vaak alles werkt aan knoppen ..

kijk dit filmpje

YouTube: Airfoillabs Cessna 172S Skyhawk SP

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:46
@RvdH @GekkePrutser, bedankt voor de duidelijke uitleg. Zeker op basis van GP's bericht laat ik het simmen even lekker op het lage pitje staan ten goede van de initiële PPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:09
Ik heb ook jaren gesimd, maar tijdens het VFR vliegen heb ik er vrij weinig last van gehad. Ik denk dat iedereen in het begin wel de neiging heeft om naar de instrumenten te gaan kijken. Maar dat leer je ook wel weer snel af. Als je het leuk vindt zou ik het gewoon blijven doen. Ik zou het alleen niet doen puur ter voorbereiding op het VFR vliegen.

Hetzelfde gebeurt natuurlijk als je veel IFR hebt gevlogen en dan weer VFR gaat vliegen.

[ Voor 11% gewijzigd door upclocker op 16-07-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
tup61 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Hangt er ook een beetje vanaf waar je voorkeuren liggen.

Voor airliners is wat je zegt een feit maar voor GA, vooral de kleinere, geldt het wat minder, gewoon omdat die minder diepe systemen hebben. Ik was in FSX/P3D een groot fan van A2A maar op zich vermaak ik me ook prima met de C172 in MSFS en mis ik de A2A nauwelijks. (Al zou ik het geen probleem vinden als A2A iets voor MSFS gaat uitbrengen... 8) )
Kan het me voorstellen dat het verschil met airliners groter is (die vlieg ik ook meestal). Maar bijvoorbeeld die King Air van Airfoillabs, of de SR22 zijn wel beter dan de stock vliegtuigen van XP11.

High fidelity airliners zijn vaak ook een stuk duurder dan de GA vliegtuigjes.
Anders gezegd: als je gewoon wat rond wilt vliegen en genieten van het uitzicht dan zullen de default vliegtuigen meer dan voldoende zijn. Niet iedereen zal de waarde van payware inzien. Als je vlieglessen volgt is het natuurlijk wél mooi als ook in een GA elk knopje doet wat 'ie moet doen... ;)
Ja precies, voor vlieglessen lijkt het me supernuttig een vliegtuigje te hebben wat exact werkt zoals in het echt.
Ik moet hier wel bij opmerken dat de default vliegtuigen in MSFS al heel wat meer diepgang hebben dan die in FSX/P3D. Ik ben persoonlijk dan ook van plan zo min mogelijk uit te geven aan addons. De enige addon waar ik geïnteresseerd in zou raken is een Dash 8 Q400, eigenlijk. Iets van A2A zal ik heel misschien ook wel kopen, maar bij voorkeur wel als een upgrade van iets dat ik nu al heb voor P3D.
Klinkt goed! Ik hoop ook dat ik met minder payware uit de voeten kan, al zal het niet voorkomen kunnen worden. De Dash 8 komt er sowieso bij mij ook. En verder nog wat extra airliners zodra ze er zijn.

Zou de 757 wel erg missen anders bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:33:
en zo zijn er nog zo veel dingen die je kunt opnoemen die verschil met de standaard tegen over payware
vaak zit er ook een uitgebreide check list en walk around bij en ook vaak alles werkt aan knoppen ..
Voor de goede orde: ravw heeft het hier over X-Plane, niet MSFS. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Ik kan dit wel beamen.

Mijn instructeur klaagde altijd dat ik veel te veel met de instrumenten bezig was en niet genoeg naar buiten keek. Ook de stand van de horizon, geluid van de motor enz gebruikte ik niet als indicator (met name omdat dit in de echte wereld in 3D er anders uitziet dan een flightsim in 2D - toen had ik nog geen VR). En daardoor dus ook de bijkomende effecten van instrumentvliegen zoals de instrumenten najagen.

Op een G1000 kan je met een knop het contrast helemaal naar 0 zetten zodat de instrumenten zwart zijn, en dat deed hij dan ook vaak :P Soms zei hij dat ik teveel tv zat te kijken of suggereerde dat er pikante beelden te zien waren enzo :') Dit was echt een probleem voor me. Volgens hem is dit typisch iets voor mensen met FS ervaring, aangezien mensen die echt zonder enige ervaring beginnen de instrumenten vaak nog niet zo automatisch af kunnen lezen en er dus ook niet zo veel naar kijken.

Ik had trouwens ook de neiging de yoke veel te hard vast te grijpen. Zowel met motorvliegen als met zweefvliegen. Maar dat was vrij gauw afgeleerd.
ja herkenbaar .....mijn eerste zelf gevlogen vlucht , moest die vrouw ook lachen dat ik heel lanzaam aan de Joke trok puur om even aan te voelen hoe het vliegtuig op mijn input reageerde ... ( veel ervaring met gevoelige joysticks )
en ook met level vliegen .. dat zegt ze dat is standaard bij jou , ze vertelde dat ik niet inder de 1600 ft mocht komen , we we dus op 15XX zaten tijdens het praten had ik hem al heel rustig in de klim gegooid

We hadden het er nog over om nog wat dingen te gaan doen om het ook in het echt te ervaren , maar er kwamen wat " onrustige wolken" aan en het zou snel omkunnen slaan dus we zijn toen terug gegaan en geland

maar ik zou het best nog wel een keer willen doen maar dan helemaal van voor af aan onderbegeleiding
dus van cold dark vliegen en dan weer naar cold dark
en dan het liefst in een C172 , die kan ik nu wel helemaal dromen
maar ja het is zo duur om gewoon even een paar uurtjes op die manier te gaan vliegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinslo schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:44:
Kan het me voorstellen dat het verschil met airliners groter is (die vlieg ik ook meestal). Maar bijvoorbeeld die King Air van Airfoillabs, of de SR22 zijn wel beter dan de stock vliegtuigen van XP11.

<knip>

De Dash 8 komt er sowieso bij mij ook.
De SR22 zit in de Premium Deluxe versie van MSFS: ben heel benieuwd hoe die is t.o.v. van de default XP versie. (Ik begrijp tenminste dat die ook als default in XP zit...?)

Het is maar even afwachten of en wanneer er een Dash 8 komt... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
tup61 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:47:
[...]

De SR22 zit in de Premium Deluxe versie van MSFS: ben heel benieuwd hoe die is t.o.v. van de default XP versie. (Ik begrijp tenminste dat die ook als default in XP zit...?)

Het is maar even afwachten of en wanneer er een Dash 8 komt... :|
SR22 zit niet standaard in XP, heb de Carenado versie.

Dash 8 zal er vast wel komen, het zal wel even duren, maar heb er wel vertrouwen in. FlyJSim was al bezig met een nieuwe moderne versie voor XP, denk dat zij hun business bijvoorbeeld ook voort willen zetten in FS2020.

Hoop ook op hun 727/737-200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:45:
[...]

Voor de goede orde: ravw heeft het hier over X-Plane, niet MSFS. ;)
ook bij MSFS is het verschil met de standaard censsa en de A2A een wereld van verschil , PDMG Boeing met die standaard boeing in MS FS is ook een wereld van verschil

dus het kan eigenlijk wel op elke flightsim uitvallen
FS2020 is nog niet eens uit en ik hoor mensne nu al praten over PMDG ,,,, waarom omdat het gewoon een hele andere ervaring is tegenover het basis vliegtuigen

met standaard FS word er rekening gehouden met de onervarenheid van de pilot en ze willen het voor een beginnende ook leuk houden , waar de payware vaak weer van uit gaat , jij wil de real thing dan krijg je de realthing

Maar dat betekend wel dat de leercurve een stuk moeilijker zal zijn dan de basis
en vaak best wel heel uitgebeid ..
omdat je vaak alle handelingen die je in een echt vliegtuig moet doen om dat ding gestart te krijgen dat zal met een payware vaak ook zo zijn ....

niet even op E drukken en weg vliegen ... nee hier heb je een cold dark plane en zoek het maar uit :D

>:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vinslo schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:53:
[...]

SR22 zit niet standaard in XP, heb de Carenado versie.

Dash 8 zal er vast wel komen, het zal wel even duren, maar heb er wel vertrouwen in. FlyJSim was al bezig met een nieuwe moderne versie voor XP, denk dat zij hun business bijvoorbeeld ook voort willen zetten in FS2020.
Aaaaaah, oké. Ik hoor wel al geruchten dat de extra vliegtuigen die in MSFS Deluxe zitten gemaakt zijn door (.o.a.) Carenado... zou dus zomaar kunnen dat de Carenado SR22 'standaard' in MSFS zit. ;)

FlyJSim ken ik niet: ik zit niet zo in XP. Ik heb de Dash van Majestic voor P3D: op zich zou ik wel dezelfde diepgang willen hebben als die versie maar zeer zeker niet dezelfde graphics: die zijn zwaar achterhaald... Ik wel absoluut alleen maar een Q400 die er nog zo mooi uit ziet als alle default MSFS vliegtuigen. 8)
ravw schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:55:
met standaard FS word er rekening gehouden met de onervarenheid van de pilot en ze willen het voor een beginnende ook leuk houden , waar de payware vaak weer van uit gaat , jij wil de real thing dan krijg je de realthing

Maar dat betekend wel dat de leercurve een stuk moeilijker zal zijn dan de basis
en vaak best wel heel uitgebeid ..
omdat je vaak alle handelingen die je in een echt vliegtuig moet doen om dat ding gestart te krijgen dat zal met een payware vaak ook zo zijn ....

niet even op E drukken en weg vliegen ... nee hier heb je een cold dark plane en zoek het maar uit :D
Klopt, maar MSFS gaat wel wat verder dan FSX/P3D want in MSFS is het vliegtuig cold and dark als je 'm op een parking spot plaatst. Je kan vervolgens ervoor kiezen om helemaal bij de hand genomen te worden tijdens het opstarten van alles maar je kan ook alles zelf uitzoeken. MSFS houdt dus rekening met eventuele onervarenheid maar mocht je die ervaring wel al hebben, dan kom je met de default MSFS planes ook aan je trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
RvdH schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:52:
[...]
Wat ik wel jammer vind is dat de vliegtuigen waar ik in het echt in vlieg een carburator heater hebben, die ook altijd in de procedures/checklists genoemd wordt, maar in de C172 in XP11 kan ik die niet vinden. Zal helaas weinig aan te doen zijn.
De Cherokee 180 van A2A heeft in ieder geval Carb Heat: Handleiding A2A Cherokee

Die handleiding illustreert al hoeveel oog voor detail zij hebben. Zo is het starten van de motor anders bij koud weer dan bijv. wanneer deze nog warm is. De motor gaat ook duidelijk ruw lopen als je de mixture niet goed gebruikt etc.
Ze hebben ook een Cessna 172 en 182 maar die hebben volgens mij geen carb heat.

Ik hoop dan ook dat zij flink wat leuks gaan uitbrengen voor MSFS.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allard schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:30:
[...]

De Cherokee 180 van A2A heeft in ieder geval Carb Heat: Handleiding A2A Cherokee

Die handleiding illustreert al hoeveel oog voor detail zij hebben. Zo is het starten van de motor anders bij koud weer dan bijv. wanneer deze nog warm is. De motor gaat ook duidelijk ruw lopen als je de mixture niet goed gebruikt etc.
Ze hebben ook een Cessna 172 en 182 maar die hebben volgens mij geen carb heat.

Ik hoop dan ook dat zij flink wat leuks gaan uitbrengen voor MSFS.
niet alleen bij het foute mix gaat de motor geluid anders lopen ..
probeer eens met een te koude motor weg te vliegen , hij moet echt wil eerst op temp komen wil je lekker kunnen gaan vliegen zo is dat bij airfoillabs 172 wel het geval

dat zijn juist net die dingen die in een payware plane het zo leuk maken ... net even die extra puntjes en dingen

daarbij dan ook nog eens het geluid wat er vaak in die payware toestellen zit is gewoon veel beter
en ook je kan bijna het vliegtuig door te luisteren al vaak weten wat er aan de hand is

zo was ik laatste een een vluchtje aan het doen bij het naderen van het vliegveld.. toen ik in eens mijn ailerons hoorde klapperen .. dacht wat is dit .. T scan uitgevoerd , bleek dus dat ik tegen stall aan zat .. ivm te veel tegenwind .....( Soms de wind van XP11 daar is ook geen touw aanvast te knopen)
10 kn oost , binnen 1 sec 15 kn west om vervolgens dan in eens weer van oost te komen met 28 kn :o
( nou is dit niet zo erg voor een Airliner maar met een Cub of c50 , kan dit wel aardige gevolgen hebben, maar ja het houd je wakker en scherp zeg ik altijd maar )

..........dus even iets gas erbij gegeven

mar door het geluid van die ailerons ben je wel gewaarschuwd :-) dat zijn de dinge die je vaak standaard er niet inzitten

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 16-07-2020 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bacchus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:38:
@RvdH @GekkePrutser, bedankt voor de duidelijke uitleg. Zeker op basis van GP's bericht laat ik het simmen even lekker op het lage pitje staan ten goede van de initiële PPL.
Ja ik moet alleen wel een kanttekening erbij zetten: Zoals RvdH zegt, is het niet voor iedereen hetzelfde.

Ik heb gewoon veel te sterk die neiging maar het betekent niet dat dit voor iedereen zo is. Bovendien heb ik ook wel het idee dat mijn instructeur hier buitensporig streng op was (heb ook wel eens met een andere gevlogen en die had het hier veel minder over). Had ik al even in mijn post aan moeten kaarten, sorry.

Die instructeur waar ik meestal mee vloog was ook gelijk CFI dus erg pietje precies :) Maar na meer dan 15 uur was ik het nog steeds niet afgeleerd, dat moet ik wel zeggen. Bij mij was het echt een probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 16-07-2020 16:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 09:11

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bart ® schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:06:
Gezien de Topic Reports en de discussie, hier even een reactie namens de moderators. Wij hebben het gelezen, en zijn er over aan het nadenken wat een goede oplossing is. Omdat dit natuurlijk een community is en blijft, heb ik even een poll gemaakt.

Poll: Microsoft Flight Simulator in een apart topic?
MS Flight Sim in nieuw topic
MS Flight Sim in huidig topic
Alles in nieuw topic
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Hiermee willen we niet zeggen dat de meestgekozen optie automatisch doorgevoerd wordt, maar we nemen het sowieso mee als input.

Persoonlijk ben ik voorstander van een nieuw topic voor Flight Sim 2020, puur omdat het meer overzicht geeft voor de gebruikers. Ik kan me voorstellen dat er met zo'n grote nieuwe game veel reacties komen, waardoor de andere games onderbelicht raken. Daarnaast is het vervelend voor mensen die alleen maar FS2020 spelen, dat er opeens allerlei andere reacties tussendoor komen die niets met die game te maken hebben. Maar hé, ik ben maar één persoon, en tevens speel ik geen flight sims :). Ik snap dat er aan beide opties voor- en nadelen zitten. Het is dus sowieso geen makkelijke keuze.

Dus: graag een optie kiezen in de poll, en we komen erop terug! Thnx :).
Mede naar aanleiding van de uitslag van deze poll hebben we als moderators besloten beide topics te behouden. Dit topic als algemeen Flight Sim-topic, en Microsoft Flight Simulator (2020) specifiek voor MS Flight Simulator 2020. Mocht er in de toekomst een van de twee topics stil komen te liggen, dan kan er altijd nog overwogen worden om weer te mergen :). Maar vooralsnog zien we in deze vorm meer voor- dan nadelen. Dank voor het stemmen, en veel vliegplezier allemaal!

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinslo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmPPa6a_hFPkxNMvg7T68GY5CR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsxN9RcYBN2QfnR7UHZ6xchV.jpg?f=fotoalbum_large

XP11 met ortho scenery mag er ook nog steeds zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:41:
[...]
[mbr]Mede naar aanleiding van de uitslag van deze poll hebben we als moderators besloten beide topics te behouden. Dit topic als algemeen Flight Sim-topic, en Microsoft Flight Simulator (2020) specifiek voor MS Flight Simulator 2020. Mocht er in de toekomst een van de twee topics stil komen te liggen, dan kan er altijd nog overwogen worden om weer te mergen :). Maar vooralsnog zien we in deze vorm meer voor- dan nadelen. Dank voor het stemmen, en veel vliegplezier allemaal!
[/]
eeuwig zonde... :'( :F :-( ;w :/ :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Bart ® schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:41:
[...]
[mbr]Mede naar aanleiding van de uitslag van deze poll hebben we als moderators besloten beide topics te behouden. Dit topic als algemeen Flight Sim-topic, en Microsoft Flight Simulator (2020) specifiek voor MS Flight Simulator 2020. Mocht er in de toekomst een van de twee topics stil komen te liggen, dan kan er altijd nog overwogen worden om weer te mergen :). Maar vooralsnog zien we in deze vorm meer voor- dan nadelen. Dank voor het stemmen, en veel vliegplezier allemaal!
[/]
Uitstekende beslissing, dank!

Mooie screen Vinslo. Hopelijk kan FS2020 standaard ook zoiets produceren.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
London schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Uitstekende beslissing, dank!

FS2020 ziet er beter uit dan dat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Gelukkig wel...! ;) (Die wolken alleen al... :X ) En out of the box ook nog eens.

[ Voor 6% gewijzigd door tup61 op 18-07-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Vinslo schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:34:
[Afbeelding]

Ik neem aan dat zo'n mod met extra scenery erg groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
Luuk2015 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:06:
[...]

Ik neem aan dat zo'n mod met extra scenery erg groot is?
Afhankelijk van de omvang van het gebied, je detailniveau (zoomlevel) loopt het al gauw in de tientallen gigabytes inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor de mensen die eens virtueel de Fisk arrival naar Oshkosh wil vliegen, dit is je kans:

https://www.pilotedge.net/pages/simventure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-07 23:24
Vanochtend even een rondje gevlogen met een ultra light vanaf Seppe / Breda airport in XP11:

Richting Etten-Leur gevlogen, omgedraaid richting het westen over de Rucphense bossen en langs Roosendaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EypYWqIVQX5Yq3hP7YNXJnWgIFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwbkXpeJ8Mgh34VxtgDhC1aC.jpg?f=fotoalbum_large

Toen over Bergen op Zoom gevlogen, met iets verderop vliegbasis Woensdrecht. Richting het water en toen weer terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OwZALwLDaAevJzNK5MURc7N940=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/od8aLc7GzrKM3wLbE9aQTH97.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er is nog meer flightsim-nieuws dan alleen MSFS2020.

Aerofly Flight Simulator 2 komt met een grote gratis update:

- Brand new Eurocopter EC135 twin turbo-shaft helicopter will be added to the Aerofly FS base, free for existing customers.
- You will now be able to pick cold and dark aircraft configurations at the parking positions in our new implementation of the location menu. You can now also zoom in much closer on the map to select start positions directly on the map.
- We completely re-coded the navigation code to better simulate the complex navigation instruments in the airliners and to offer more options including the selection of full departures, arrivals and approaches (SIDs and STARs).
- New implementation of the navigation menu, for faster and more intuitive route creation. Now more powerful than ever, allowing you to create a realistic flight plan using the new departure, arrival and approach procedures with just a few clicks.
- Modification to the multi threading code to speed up scenery loading. Program startup and scenery loading during simulation should be a lot faster if you have a CPU with 4 or more cores.
- For better startup time all scenery folders have been renamed so we can avoid loading all scenery TSC files during program start. Instead we now scan the scenery folder names for ICAO codes or longitude/latitude coordinates and check them against our global airport database. The TSC files are then only loaded when the aircraft is near that airport or scenery and no longer during each startup. This should not affect user generated sceneries. But if you have a lot of user created scenery then startup time can only improve if you change your user scenery folders to this new naming convention. It would be great if scenery developers could please migrate to this new approach so that Aerofly FS can stay super fast even with a lot of user scenery installed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wy6ncHX_N68kKET2srWXWKZcwtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDqiPeBWxm2itNAkqpsm6jY4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdwNx2g07-yT7ww-I9_oD0BSeiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBlFeElxyDdOERIOKDLqEnoh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0RFM3WUkhxLAGZ_VtI9dA1eCWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c68Rw2CSKQYpDFA6rKm8BIwl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arroz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:30:
Aerofly Flight Simulator 2 komt met een grote gratis update:
Tjonge, wat een toeval... net nu MSFS eraankomt. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Vinslo schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:34:
[Afbeelding]

Wow! Hier in Barcelona is de scenery nogal waardeloos. Ik heb die van https://www.spainuhd.es/ geprobeerd maar die was ook heel low-res en klopte niet met de gebouwen. Ook wel logisch want die al vrij oud en voor XP10 gemaakt.

Hoe kan je die ortho scenery krijgen? I heb al een beetje gekeken en dat doe je dus met Ortho4XP?
https://www.flightsim.news/2018/10/ortho4xp-tutorial/

Edit: Bedankt @Vinslo, ik ga ze proberen! (Wou er niet een hele nieuwe post aan wijden om dat te zeggen)

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2020 13:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik mocht vandaag ook weer even lekker flightsimmen. En morgen ook nog even een paar uurtjes :+ .

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3wVy8TLV/IMG-2980.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:47
@Propane Welke types zien we hier nu? (de grote links een A380 en is die ook 6DOF?(vraag ik omdat ik de poten onder die grote box mis, kan ook een static zijn dus??) en de rechts (de kleinere dome) een A320?

Ik heb ooit wel een begrepen (nooit zelf in zo een professionele sim gezeten overigens) dat de outside view van deze sims erg simpel is.
Beleving is dan echter wel weer heel echt ivm bewegen tot en met rook inspuiten voor bepaalde checks toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Weet het zo niet direct uit m'n hoofd, volgens mij is die links de A330/A340 sim, full motion, poten staan zijn verborgen achter de glijbaan. In deze hal staan ook een Saab 340 of 2000 sim, een BAe ATP sim, een 737 sim, A320 sim en een CRJ sim. Die in het midden van de foto, achterin de hal is één van de turboprops geloof ik. Verder nog wat statisch spul voor cabin crew training.

Het is lekker rustig momenteel... Eindelijk eens niet de goedkoopste sim slots om twee uur 's nachts omdat de beste slots door lokale airlines worden weg gejat, haha. De visuals zijn inderdaad vrij simpel maar effectief, het gaat echt om de cockpit ervaring met beweging en inderdaad dingen als rook simulatie (komt er morgen aan zelfs).

[ Voor 13% gewijzigd door Propane op 24-07-2020 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
GekkePrutser schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Wow! Hier in Barcelona is de scenery nogal waardeloos. Ik heb die van https://www.spainuhd.es/ geprobeerd maar die was ook heel low-res en klopte niet met de gebouwen. Ook wel logisch want die al vrij oud en voor XP10 gemaakt.

Hoe kan je die ortho scenery krijgen? I heb al een beetje gekeken en dat doe je dus met Ortho4XP?
https://www.flightsim.news/2018/10/ortho4xp-tutorial/
Dit was een combinatie van Ortho4XP en Simheaven XEurope 5 (beide gratis https://simheaven.com/simdownloads/x-europe-5/). Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat welk effect heeft, behalve dat de fotografische ondergrond van Ortho4XP komt. Ik vermoed dat de autogen van Simheaven komt.

Had hier zoomlevel 16 gehanteerd voor de foto's. Dat is wel wat karig als je dicht bij de grond komt, maar het zijn toch snel grote bestanden en heeft ook effect op je fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weer een GA toestel in Duitsland verongelukt

https://www.nu.nl/buitenl...tuig-in-duitse-wesel.html

waarschijnlijk tegen een luchtbalon aangevlogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nog een leuk dagje sim gehad en na wat leuke oefeningen zijn we weer goed gekeurd voor een extra jaartje:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d1rXYS2q/01415-EF9-9716-4-A89-AA79-611326747-EA3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Propane schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:43:
Nog een leuk dagje sim gehad en na wat leuke oefeningen zijn we weer goed gekeurd voor een extra jaartje:

[Afbeelding]
Lol, zou een Airbus dat in het echt overleven? Ik dacht dat airliners redelijk snel structurele problemen kregen bij dat soort maneuvres.

Het bevestigt inderdaad wel mijn beeld dat profi sims qua beeldkwaliteit niet echt mee kunnen :)

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 26-07-2020 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30

franssie

Save the albatross

@Propane Dat is een barrel-roll? Lijkt me haalbaar maar ongemakkelijk in het echt (als in de 8 uur die je bezig bent om alles weer op de juiste plek te kruigen).

edit - stall dus, ook logischer bij een test (al is geinen soms ook leuk).

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 26-07-2020 00:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• upclocker
GekkePrutser schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:36:
[...]

Lol, zou een Airbus dat in het echt overleven? Ik dacht dat airliners redelijk snel structurele problemen kregen bij dat soort maneuvres.

Het bevestigt inderdaad wel mijn beeld dat profi sims qua beeldkwaliteit niet echt mee kunnen :)
Valt wel mee eigenlijk, als je maar binnen de g limieten (+2,5g en -1g) blijft. Daarboven treed blijvende schade op, plastische deformatie, maar breekt nog niks. Op 3.8g kunnen dingen breken als het langer dan 3 sec duurt. Dit is de ultimate load. Ook overspeed kan die wel + 20% Vmo hebben.

Check dit filmpje. Test vlucht van een B717 waarbij ze in een beste upset raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:36:
[...]

franssie schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:53:
@Propane Dat is een barrel-roll? Lijkt me haalbaar maar ongemakkelijk in het echt (als in de 8 uur die je bezig bent om alles weer op de juiste plek te kruigen).
Upset prevention and recovery training, als je het goed aanpakt trek je geen bizarre G-krachten ofzo. Maar je hebt zeker op grotere hoogte zeer kleine marges, vereist gematigde control input en als je het niet goed aanpakt riskeer je absoluut structurele schade. Voornamelijk dan door overspeed of juist een accelerated stall en de bijbehorende hogere load factor (mensen willen de neus vaak te hard weer omhoog trekken uit een duik bijvoorbeeld, waardoor je gelijk weer stalled en teveel G kan trekken).

Maar goed, dit gaat een beetje allemaal de "Techniek & Achtergrond" kant op, ik was gewoon weer blij dat ik nog wist hoe alles moest na een paar maanden niet vliegen (thanks to COVID). En de sim blijft leuk speelgoed :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
upclocker schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:56:
[...]

Valt wel mee eigenlijk, als je maar binnen de g limieten (+2,5g en -1g) blijft. Daarboven treed blijvende schade op, plastische deformatie, maar breekt nog niks. Op 3.8g kunnen dingen breken als het langer dan 3 sec duurt. Dit is de ultimate load. Ook overspeed kan die wel + 20% Vne hebben.

Check dit filmpje. Test vlucht van een B717 waarbij ze in een beste upset raken.
[YouTube: title]
Wow, dat filmpje... Gelukkig waren er geen passagiers bij :P

Maar 3,8G, jemig... Dat had ik niet gedacht van zo'n enorm vliegtuig. Ik dacht ook al toen hij uit de duik kwam in dat filmpje, dat hij best kans zou hebben dat de vleugels afbraken. Maar zoveel G zal het wel niet geweest zijn. Niettemin las ik op een comment bij dat filmpje dat de stall op 15.000 voet gebeurde, en ze 10.000 voet verloren waren met de recovery! Dan kan ik me voorstellen dat je veel te hard aan de knuppel trekt als je de grond zo hard op je af ziet komen. Bedankt voor de info! Het verbaast me trouwens ook hoe hard dat ding in de spin schiet. Nu snap ik waarom mijn instructeur altijd zei dat het met GA weinig zin heeft om spin recovery te trainen, maar alleen spin avoidance :) Als dat tijdens het circuit gebeurt ben je gewoon de sigaar.

Ik dacht dat er altijd vanuit gegaan werd dat je bij Vne zelf al structurele schade oploopt. Zag bijvoorbeeld een verhaal over de U2 en de 'coffin corner': op grote hoogte ligt de stall speed iets van 10 knopen onder de Vne :) Dit is trouwens iets dat ik nooit heb gesnapt: Ik zou verwachten dat met zulke ijle lucht de Vne ook omhoog gaat, omdat de lucht veel minder weerstand op het airframe uitoefent. Maar blijkbaar toch niet.

Maargoed in dit soort situaties kan ik me heel goed voorstellen dat je die liever oefent in de sim dan in het echt :')

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 26-07-2020 01:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
GekkePrutser schreef op zondag 26 juli 2020 @ 01:19:
[...]

Wow, dat filmpje... Gelukkig waren er geen passagiers bij :P

Maar 3,8G, jemig... Dat had ik niet gedacht van zo'n enorm vliegtuig. Ik dacht ook al toen hij uit de duik kwam in dat filmpje, dat hij best kans zou hebben dat de vleugels afbraken. Maar zoveel G zal het wel niet geweest zijn. Bedankt voor de info!

Ik dacht dat er altijd vanuit gegaan werd dat je bij Vne zelf al structurele schade oploopt. Zag bijvoorbeeld een verhaal over de U2 en de 'coffin corner': op grote hoogte ligt de stall speed iets van 10 knopen onder de Vne :) Dit is trouwens iets dat ik nooit heb gesnapt: Ik zou verwachten dat met zulke ijle lucht de Vne ook omhoog gaat, omdat de lucht veel minder weerstand op het airframe uitoefent. Maar blijkbaar toch niet.
Komt omdat je mach gelimiteerd bent en niet dynamische druk. Hoe hoger hoe kouder en dus gaat de geluidsnelheid omlaag, want die is alleen afhankelijk van temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-07 08:25
upclocker schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:56:
[...]

Valt wel mee eigenlijk, als je maar binnen de g limieten (+2,5g en -1g) blijft. Daarboven treed blijvende schade op, plastische deformatie, maar breekt nog niks. Op 3.8g kunnen dingen breken als het langer dan 3 sec duurt. Dit is de ultimate load. Ook overspeed kan die wel + 20% Vmo hebben.

[YouTube: title]
Goed uitgelegd! Aan de tu Delft volg ik nu een vak Aircraft Design. Onderstaand boek is erg interessant. Weinig formules, veel tekst en plaatjes.

http://rahauav.com/Librar...craft_www.rahaUAV.com.pdf

Edit: even op je profiel gekeken; na je antwoorden had ik al een vermoeden dat er een mede Aerostudent aan het woord was ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jppilot op 26-07-2020 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-07 23:24
Heeft er iemand nog tips qua leuke VFR routes in Nederland?

Ik ben net bezig met een kort vluchtje vanaf Seppe, de snelweg richting Antwerpen gevolgd vanaf Roosendaal. Over de havens gevlogen en de stad van Antwerpen, nu net even een tussenstop gemaakt in Hoevenen ( bakje koffie :P ) om zo meteen weer terug naar Seppe te vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Vluchtje langs de kustlijn van Midden-Zeeland naar Texel ofzo is wel leuk, kun je vervolgens ook nog doortrekken richting Friesland/Groningen, of binnendoor eerst naar Lelystad. Genoeg herkenningspunten zoals wegen, dijken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:53:

edit - stall dus, ook logischer bij een test (al is geinen soms ook leuk).
ach een barrel roll is ook al eens gedaan met een B707 waarvan ze dachten dat het niet kon of niet haalbaar was

YouTube: Boeing 707 Barrel Roll - Pilot Tex Johnston Performs Roll In Dash-80...
"What did you think you were doing out there?!?!?!"
"Selling your airplanes, sir"
"Uh, right, GOOD JOB, just don't do it again, m'kay?"
_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 26-07-2020 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
@flugelisoke De Antwerpse haven heb je gezien, je kan die van Rotterdam (Tweede Maasvlakte?) en misschien Amsterdam (+Tata) nog checken. Zeeland in zijn geheel is mooi, deltawerken zijn uit de lucht ook indrukwekkend. Biesbosch is mooi.
Wat verder weg van Breda International :D is de Waddenzee een klassieker natuurlijk, Achterhoekers heb ik enthousiast gehoord over de IJsselvallei. Oostvaardersplassen zou ik ook mooi verwachten. Belgen schijnen enthousiast te zijn over met name Spa (EBSP).

Misschien in zijn algemeenheid even alle grasbanen van Nederland (en Belgie) aandoen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

Radios and Autopilot Project First Flight: ILS landing

Na ongeveer 260 soldeerverbindingen is het zo ver ... het Radios & Autopilot Panel is af. Tijd voor een eerste testvlucht. Een ILS landing met instellen van de ADF en NAV1 radiofrequenties en daarna bedienen van Heading en Course en aan/uit knoppen van de autopilot. Gelukkig werkt alles zoals bedoeld.

Link to the video.

Link to the blog post.

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/39105511az.jpg

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07 23:28
Hadden jullie deze al gezien?

We kunnen misschien toch over ons huis heen vliegen, of er gewoon tegen aan vliegen. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8RHLFBYeNH-dit1QQ1m2g_RKwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TbZJJhB3tt3xSn3GILzOLYNa.png?f=fotoalbum_large

https://www.youtube.com/watch?v=CJYpo0DG37Y

[ Voor 5% gewijzigd door Chrisuu01 op 30-07-2020 12:35 . Reden: Link naar youtube toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zie in FS2020 is dat het van wat hoger er echt heel erg mooi uit ziet.
Wat lager bij de grond zie je wel terug dat het allemaal auto-gen is wat niet klopt met de werkelijkheid.
Daarvoor zal toch een add-on moeten komen (of het FS2020 team moet zelf die ambitie hebben...?).

Overigens zit EHTW er (vooralsnog) niet in... zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:27
Vraag mij af of iemand voor mij een in-game screenshot kan maken boven Eindhoven, ben zeer nieuwschierig hoe dat er uit ziet ( en helemaal Eindhoven-Noord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonRoger schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:56:
Vraag mij af of iemand voor mij een in-game screenshot kan maken boven Eindhoven, ben zeer nieuwschierig hoe dat er uit ziet ( en helemaal Eindhoven-Noord).
Elka beta tester heeft een NDA en mag dat dus niet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een leuk filmpje van een piloot die zijn zus ophaalt met het vliegtuig , haar angst voor vliegen is wel erg merkbaar , maar zo mooi is wel haar reaktie als ze geland zijn

leuk om even te bekijken
YouTube: My Sister is TERRIFIED of Flying!! _/-\o_ O+

even wat anders voor de mensen die het willen weten op Steam kan je nu ook XPRealistic v2
voor XP11 kopen ..

https://store.steampowere...Aerosoft__XPRealistic_v2/

erg uitgebreid programma voor echt veel dingen aan te passen voor Xp11

Vind het jammer dat ze daar nu pas meekomen zo vlak voor dat MSFS uitkomt anders had ik hem zelf ook wel gekocht , nu wacht ik wel even

en ook eiland Borkum ( Duitsland is uit)
https://store.steampowere...an_Islands_1_East_Frisia/ is uit

en ook een grote Update van Aerofly FS2 komt uit inc een nieuwe Heli de Eurocopter EC135

voor meer info

https://store.steampowere.../view/4017725613949358971

[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:22

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Plaatje van Borkum ziet er redelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zojuist zat ik een video te kijken van FS met iemand die vliegt in een Cessna 172 met onderstaand instrument in de cockpit. Op het scherm die je daadwerkelijk dingen als de runway + bergen. Nu vroeg ik mij af of je dit ook in het echt ziet in de cockpit, hoe werkt dit systeem precies? Wordt er gebruik gemaakt van een camera? Ben erg nieuwsgierig namelijk ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfExo6IgqK6J0v1DLrxOowGv7eA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y2hNa2IRD4qoD4Yap6kzdE9T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:45

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Worden hoogtekaarten ingelezen, hetzelfde principe / dezelfde data waarmee ook de hoogte wordt gemaakt voor de ingame 3d wereld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Luuk2015 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:14:
Zojuist zat ik een video te kijken van FS met iemand die vliegt in een Cessna 172 met onderstaand instrument in de cockpit. Op het scherm die je daadwerkelijk dingen als de runway + bergen. Nu vroeg ik mij af of je dit ook in het echt ziet in de cockpit, hoe werkt dit systeem precies? Wordt er gebruik gemaakt van een camera? Ben erg nieuwsgierig namelijk ;)

[Afbeelding]
Die terrein data zit in een database. In combinatie met je gps positie kan je dus obstakels op je pfd laten weergeven. In de wat nieuwere vliegtuigen heb je wel optionele systemen met infrarood camera's. Hier zie je beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Voor de geïnteresseerde:
YouTube: Icy Conditions - Microsoft Flight Simulator - Cessna 172

Vlucht in een Cessna 172 door de Alpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de honeycomb-alpha-flight-control is bij bol nu wel 240

misschien iets meer dan je uit wil gevebn maar wel een hele goede yoke , ik denk er ook aan om hem te kopen en dan mijn Logitec Saitek yoke de deur uit te doen ....

maar dat gaat mij op dit moment wel iets te veel worden omdat ik ook weeer gasthandels nodig heb

maar bij mediamarkt staat hij nog wel online te koop de Saitek yoke
vergeet niet de nieuwste driver op te halen als je hem heb ..
die werken super en de deadzone is een heel stuk minder

https://www.mediamarkt.nl...-flight-yoke-1484836.html

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 03-08-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 22:06
ravw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:50:
Zo mijn spullen zijn binnen nu wachten op FS2020
gelijk in de kast gezet wachten tot ik derest bij elkaar heb , voordat ik alles gaat instaleren

[Afbeelding]

want mocht het zo zijn dat Logitech toch met nieuwe spullen komt die aantrekkelijker zijn dan kan ik deze weer verkopen ongeopend :+

maar iemand al meer info waar ze het aangeven dat ze bezig zijn met nieuwe hardware
En mooie six pack .....
Zo iets als dit _/-\o_
http://www.vrinsightshop....0111116043722&ckattempt=1

of deze

http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=11

en mochten mensne nog een hele grote spaarvarken hebben staan , hier een compleet cessna cockpit voor
2999 euro

http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=21
cool! heb afgelopen zaterdag exact hetzelfde ontvangen, ook via coolblue :) De Yoke en pedalen heb ik van Amazon. Benieuwd of dat allemaal zo plug&play gaat werken.

Iets waar ik nog geen antwoord op gevonden heb :
Als je vliegtuig ingame een 'stick' heeft - zou het gedrag van een yoke dan anders zijn of maakt dan geen verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jelliuz schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:16:
[...]

cool! heb afgelopen zaterdag exact hetzelfde ontvangen, ook via coolblue :) De Yoke en pedalen heb ik van Amazon. Benieuwd of dat allemaal zo plug&play gaat werken.

Iets waar ik nog geen antwoord op gevonden heb :
Als je vliegtuig ingame een 'stick' heeft - zou het gedrag van een yoke dan anders zijn of maakt dan geen verschil?
dat maakt niet uit het is voor het oog alleen vreemd .. ik wissel dan vaak naar een Hotas toe

en het is voorzo ver ik weet geen plug en pray je moet ehct de drivers hebben , en bij FS X was fsuipc verplicht voor de goede afstelling)
je moet de juiste drivers hebben , en de panels aansluiten op je PC USB ivm de stroom nodig hebben , dat komt te weinig via je Yoke
ze werken wel maarde verlichting valt vaak weg , dus direct via de pc of USB hub laten gaan

heb jij ook zonder die radio panel of met ? want ik vind die Radio stack toch nu even nog niet zo belangrijk .. omdat ik eerste wil zien hoe alles werkt in FS ( dan bedoek ik het AP en NAV in game zelf

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 03-08-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

30 fps is voor een flightsim inderdaad meer dan genoeg. Vind zelfs 20fps geen probleem, zolang het maar stabiel is.
ik had van de week met XP11 even een probleem kwam niet boven de 30 FPS ... :(
met mijn syteem en dan niet boven de 30 uitkomen dacht wat is dit alles omlaag gezet ..... 30 FPS again
:o ... denk denk ......... Vsync stond aan op 30 .. aha nu weer ronde 70 fps

maar ik vind 20 wel iets te laag voor de drops of snelle reakties maar oke het kan als je zeker weet dat hij stabiel is daarop

ik ben ook geen fps junk hoor , zo lang het maar loopt en geen dia's zijn , en dat FS niet begint te roepen dat mijn fps te laag is voor de realife berekeingen maar die liggen meestal rond de 15 / 20 fps

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

Radios and Autopilot Project 30 Tune the ADF Radio in Mobiflight

De ADF radio heeft 3 cijfers, voor de hondertallen, de tientallen en de eenheden. We gaan de encoder drukknop gebruiken om te wisselen tussen deze drie, waarna we door de encoder te verdraaien de waarde kunnen veranderen. Als vierde stap heb ik toegevoegd dat na nog een druk op de knop we de ADF HDG kunnen instellen, daarmee draaien we dan de ADF schaal rond zodat we onze huidige heading kunnen instellen en de ADF naald kunnen aflezen.

Link to the video.

Link to the blog post.

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/39162259qk.jpg

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hier ook een leuk speeltje voor de Flightsimmers onder ons .. die VR hebben
https://www.yawvr.com/pos...-system-and-rudder-pedals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
upclocker schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:34:
[...]

Die terrein data zit in een database. In combinatie met je gps positie kan je dus obstakels op je pfd laten weergeven. In de wat nieuwere vliegtuigen heb je wel optionele systemen met infrarood camera's. Hier zie je beide. [YouTube: Pirep: Cirrus EVS]
Overigens zit dit (lang) niet in alle 172's met G1000. Het is een behoorlijk dure optie en eigenlijk alleen voor IFR interessant, wat de meeste vliegclubs (de typische markt voor de 172) toch niet doen. De G1000 waar ik mee vloog had het ook niet. Wel 2D kaarten overigens, maar geen 3D landschap. Maargoed, bij VFR heb je een levensechte 3D weergave daarvan door het raam :P

Zelfs de autopilot / flight director is een optie. Hadden we ook niet op die (op de analoge vreemd genoeg wel, je zou zeggen als je het toch op 1 toestel neemt, pak het dan op die met G1000 want daar kan je veruit het meest mee qua vluchtplanning enzo)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

iniBuilds A300 voor X-Plane Sneak preview.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Komen wij dan allemaal aan met wellicht een paar extra monitoren, je plastic Logitech Yoke setje of wellicht een joystick:

https://www.nu.nl/weekend...uwde-cockpit-in-huis.html

Of zijn er tweakers die dit ook hebben staan?

Heb zelf wel eens in die 737 sim gezeten van Simsensation op EHLE en wat vluchtjes gemaakt.
Maar daar stopt het dan ook wel qua simmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
HIer een tweaker die dat HAD staan.
Ik had ook de MIP (zeg maar het gedeelte dat voor de piloten zit met PFD'S/ND's/Gearhandle en Glareshield) zo goed als afgebouwd staan.

Toch weggedaan omdat ik vaker met de techniek van het bouwen van de simulator bezig was dan met vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:47
killerbee1958 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:18:
Toch weggedaan omdat ik vaker met de techniek van het bouwen van de simulator bezig was dan met vliegen.
Heel herkenbaar :*).

Heb dat ook helemaal compleet gehad. Het bouwen was prachtig, maar ik maakte er daarna (bijna) geen gebruik van.

Sim momenteel het liefst op m'n 'gewone' pc. Hele vlucht opzetten, de lucht in, en dan andere dingen doen op de PC tijdens cruise.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
alexbl69 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Heel herkenbaar :*).

Heb dat ook helemaal compleet gehad. Het bouwen was prachtig, maar ik maakte er daarna (bijna) geen gebruik van.

Sim momenteel het liefst op m'n 'gewone' pc. Hele vlucht opzetten, de lucht in, en dan andere dingen doen op de PC tijdens cruise.
Yep, same here. Momenteel lid van een VA (flywestwind.org) waar het leuk vliegen is en geen druk. Maak meer vlieguren nu weer op mijn " gewone" PC dan ik ooit maakte terwijl ik mijn cockpit had.
Raar eigenlijk. Maar goed was leuke hobby zolang als het duurde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07 15:52
London schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:15:
Eerste vlucht gedaan met de Honeycomb Yoke _O_ Wat een fantastische ervaring, de feel is zó realistisch.
Wat gebruik je nu als gashendel? Het quadrant can honeycomb ziet er ook goed uit maar laat nog even zicht wachten, ben benieuwd wanneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

pnieuwla schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

Wat gebruik je nu als gashendel? Het quadrant can honeycomb ziet er ook goed uit maar laat nog even zicht wachten, ben benieuwd wanneer die komt.
Ik gebruik de throttle quadrant behorende bij de Thrustmaster T16000M Flight Pack.

Maar wat je zelf al terecht aangeeft; zodra de Honeycomb Throttle uitkomt koop ik die.Zal vermoedelijk rond oktober zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door London op 16-08-2020 13:07 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Wat raden jullie een beginner aan om te gebruiken als controls? Ik heb ongeveer 150 euro te besteden. Kan ik beter een Yoke of een Joystick aanschaffen?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er vanaf wat je wil gaan vliegen.
Boeing = Yoke
Joystick = Airbus (of F16's e.d.)
:+

Ik heb beide en moet zeggen dat i.c.m. throttles en rudders ik de yoke toch meer een vlieg ervaring vind dan dat een joystick mij dat geeft. Vind het sturen met de yoke ook meer precies.
Wellicht komt dat doordat ik in real life ook zelf wat vlieg ervaring heb.

Ook daar in (Cessna achtige toestellen) gevlogen in toestellen met yoke en met een joystick.
Vind ook daar het vliegen met een yoke fijner.

Wellicht dat je ze beide kunt kopen en dan retourneren wat je niet lekker vind.
Al denk ik wel dat je een uitdaging gaat hebben met het vinden van een yoke, heel veel is uitverkocht op het moment.

Als je voor een yoke gaat, raad ik voor jouw budget de Logitech Saitek Yoke & Throttle aan.
Bij een budget van €500 de Honeycomb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Voordeel van een yoke is dat het voor veel klassieke toestellen realistischer is dan met een joystick.
Nadelen zijn dat behoorlijke yokes een stuk duurder zijn dan sticks en dat ze lastiger te installeren en weer op te bergen zijn.
Qua precisie of functionaliteit scheelt het eigenlijk weinig. Een stick heeft vaak in eerste instantie wat meer knoppen en assen maar een yoke is "natuurlijker" om uit te breiden met roerpedalen, gashendels en trimwiel.

Ik zou ernaar neigen beginners (en eigenlijk iedereen die niet zelf van een yoke overtuigd is) een stick (Logitech Extreme 3D Pro is een op Tweakers veel gebruikte, Thrustmaster's Hotas Warthog is ook populair maar een stapje boven je budget) aan te raden.

[ Voor 15% gewijzigd door Bacchus op 18-08-2020 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Heel erg eens met het advies om de Logitech extreme 3D Pro als eerste stick aan te schaffen.

Betaalbaar en met de mogelijkheid om je rudder te gebruiken door de twist van de stick.

Voor dat geld geen betere te krijgen en dan kun je later altijd nog veel meer geld er tegenaan smijten als je het leuk blijft vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Als je trouwens helemaal nog niet weet als beginner of je wel aan het simmen blijft... haal gewoon een Xbox controller. Alle analoge inputs die je nodig hebt, is prima accuraat mee te vliegen. En als je na wat simmen denkt van “Nee, dit is niet voor mij” dan kun je de controller voor een hele lading andere games gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:27
Propane schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:01:
Als je trouwens helemaal nog niet weet als beginner of je wel aan het simmen blijft... haal gewoon een Xbox controller. Alle analoge inputs die je nodig hebt, is prima accuraat mee te vliegen. En als je na wat simmen denkt van “Nee, dit is niet voor mij” dan kun je de controller voor een hele lading andere games gebruiken :).
Inderdaad, ik ga deze week Flight simulator eens uittesten met de controller. Mocht het inderdaad zo leuk zijn als verwacht ga ik over een tijdje een hotas kopen.

Ik wil hier ook nog niet al te veel geld aan uitgeven dus leek mij de T16000m een prima joystick, en zoals ik las ook redelijk tot best goede kwaliteit. Alleen spelen deze mensen waarvan ik de lovende woorden las alleenmaar space games etc.

Ik heb 10 jaar geleden Flight simulator gespeeld en ik vond het vooral leuk om met de wat kleinere vliegtuigen te vliegen. Dus ik las dat een yoke dan toch realistischer is. Alleen vind ik een yoke nu gewoon te duur. Logitech heeft wel een goedkope yoke, maar volgens mij kan ik voor dat geld beter een T16000m kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Kleine vliegtuigen vliegen niet noodzakelijk met een yoke. Er zijn best wat populaire (vaak modernere) ontwerpen, Cirrus, Diamond en Extra met name, die met een stick gebouwd zijn. Maar ook de oude Piper Cub is een stick-kist.

De Logitech/Saitek yoke schijnt best goed te zijn voor zijn geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Als je in het echt vliegt dan gebruik je een 'yoke' ook gewoon als een joystick. Links/rechts kantelen, voor en achter. Je houdt hem altijd maar met 1 hand vast, de andere heb je voor de throttle en andere knoppen. Het is niet de bedoeling hem met 2 handen vast te houden zoals een autostuur. Wellicht als je een keer in zwaar weer zit en echt door elkaar wordt gehusseld maar dat is zeer zeldzaam, meestal wil je hem juist zo licht mogelijk vastpakken om de luchtstroom goed aan te kunnen voelen. Absoluut niet met 2 vuisten zoals je veel mensen ziet doen ;) Een set rudder pedalen vind ik veel belangrijker voor de vliegervaring. Veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat je bij een single prop vliegtuig vaak flink wat rudder moet geven naar rechts bij het opstijgen omdat die door de draaiing van de prop (wervelstroom tegen de staart) de neiging hebben naar links te gaan.

Qua vlieggevoel verschilt het eigenlijk niks, dus ondanks dat ik echte C172's gevlogen heb met een yoke, speel ik altijd gewoon met een joystick. Het voegt gewoon te weinig toe, en een joystick is makkelijker weg te leggen, hoeft niet steeds aan het bureau geschroefd.

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 18-08-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:44
Met FS2020 bezig, moet X-Plane 11.50r1 uit proberen en nou komt morgen ook nog de Syrie map uit voor DCS.

Prettig als alles tegelijk komt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 18-08-2020 21:56 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
GekkePrutser schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:47:
Als je in het echt vliegt dan gebruik je een 'yoke' ook gewoon als een joystick. Links/rechts kantelen, voor en achter. Je houdt hem altijd maar met 1 hand vast, de andere heb je voor de throttle en andere knoppen.
Dat is wel een goed punt. Ik merk iets vergelijkbaars in de sim: Ik ben rechtshandig en mijn Extreme 3D Pro heeft een uitgesproken rechtshandig profiel. Tijdens het vliegen heb ik de neiging mijn stick met links vast te houden, zodat ik met rechts naar secundaire controls kan muizen. Dan zit de duimknop dus onder het gewricht van je wijsvinger en zijn de knoppen op de basis erg lastig onbereikbaar. De T.16000M is links-rechts-ombouwbaar wat dus ook voor rechtshandigen interessant kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

In de discussie Extreme 3D Pro vs T.16000M is er een heel simpel doorslaggevend feit waardoor de Extreme 3D Pro af valt voor mij, en dat is dat deze stick gebruik maakt van potmeters voor de positiebepaling. Die gaan zonder twijfel slijten en dan wordt je stick veel minder nauwkeurig. Dit gebeurt al na ca. 1000u gebruik bij een stick zoals de Extreme 3D Pro. Zowat elke high-end stick maakt tegenwoordig gebruik van contactloze positiebepaling, doorgaans op basis van magnetisme. De enige die dat niet doet is CH, maar die gebruiken pots van dusdanige kwaliteit dat het niet zo snel een probleem is. Ik zou niemand nog een stick willen aanraden die gebruik maakt van potmeters voor de positiebepaling. Tegenwoordig zijn contactloze opties zoals de T.16000M goed te betalen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Reinhard schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:33:
Even wat anders: Heeft iemand nog een exemplaar van "Leren vliegen met Flightsimulator X" van Floris Wouterlood liggen, waar hij (of zij ;-) ) van af wil? In de boekhandels en op Markptplaats e.d. nergens te vinden.
Of misschien een tip voor een gelijksoortig boek? ( Engels- of Duitstalig )
Ik snap niet hoe ik in dit topic op pagina 94 beland ben, maar dit boek staat bij mij nog in de kastAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Nn4eQAe8PkPd5JaEICtAHahqrg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FcwYQVolRlZBsHc7Sq4jBhSt.jpg?f=user_large

Ondertussen heb ik m'n PC opnieuw geinstalleerd met de Media Creation Tool. De installatie bleef na 10min alweer hangen zoals gisteren. Nu bezig met installatie poging #2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
https://www.businesstrave...flight-simulator-in-room/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.businesstraveller.com/wp-content/uploads/fly-images/951343/1Superior_Cockpit_Room-916x516.jpg

Cool op zich, maar wat heb je er aan als je er niet aan mag zitten als je de kamer boekt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik ben aan het kijken naar een fatsoenlijke stick en throttle voor fs2020. De warthog hotas vind ik interessant, afgezien van de prijs. Als ik de pricewatch mag geloven kostte deze set een aantal jaren geleden een stuk minder, rond 2015 zie ik zelfs een minimumprijs van 286 euro. Waarom deze set de laatste jaren fors duurder is geworden is mij niet duidelijk. Ook het feit dat deze set bijna 10 jaar op markt is, doet mij twijfelen of het wel verstandig is om deze set eventueel aan te schaffen.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

@drernie op vele sites zijn hotas apparaten uitverkocht. Wat is je budget? Honeycomb heeft lekker spul in de pijplijn:
- https://flyhoneycomb.com/...cts/alpha-flight-controls
- https://flyhoneycomb.com/...s/bravo-throttle-quadrant
- https://flyhoneycomb.com/...s/airbus-throttle-handles
- en ook de Charlie rudders ->

merk: Honeycomb

Ik heb zelf deze: pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart
Moet nog een keer gaan gebruiken. Gekocht voor World of Warplanes.

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 24-08-2020 14:18 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:53:
https://www.businesstrave...flight-simulator-in-room/

[Afbeelding]

Cool op zich, maar wat heb je er aan als je er niet aan mag zitten als je de kamer boekt :/
Ja die snap ik wel... mensen die een fantasie gaan uitleven met elkaar op die stoelen/controls.
Dat is niet bepaald hygiënisch en dat spul kost ook een lieve duit. Je wil niet dat je na elke booking de helft kan vervangen omdat een stelletje een opwindend rollenspel heeft uitgevoerd...

Of heb ik nou zo'n dirty mind? :9 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:15:
Hangt er vanaf wat je wil gaan vliegen.
Boeing = Yoke
Joystick = Airbus (of F16's e.d.)
:+

Ik heb beide en moet zeggen dat i.c.m. throttles en rudders ik de yoke toch meer een vlieg ervaring vind dan dat een joystick mij dat geeft. Vind het sturen met de yoke ook meer precies.
Wellicht komt dat doordat ik in real life ook zelf wat vlieg ervaring heb.

Ook daar in (Cessna achtige toestellen) gevlogen in toestellen met yoke en met een joystick.
Vind ook daar het vliegen met een yoke fijner.

Wellicht dat je ze beide kunt kopen en dan retourneren wat je niet lekker vind.
Al denk ik wel dat je een uitdaging gaat hebben met het vinden van een yoke, heel veel is uitverkocht op het moment.

Als je voor een yoke gaat, raad ik voor jouw budget de Logitech Saitek Yoke & Throttle aan.
Bij een budget van €500 de Honeycomb.
Ik kocht de A300-600 bijna blind na lovende review.
Heeft ie een yoke, oeps :$. Toch iets minder immersive qua gebruik met de sidestick. Maar wat een vliegtuig!

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FS2020 was nog niet genoeg qua Flight Simulation.
Er is nog een nieuwe sim uit, wel net ff anders:

https://www.pcgamer.com/u...rbut-youre-not-the-pilot/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 25-07 13:59

Tourniquet

Hiya, fellas!

Jacco011 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:32:
[...]

Ik snap niet hoe ik in dit topic op pagina 94 beland ben, maar dit boek staat bij mij nog in de kast[Afbeelding]

Ondertussen heb ik m'n PC opnieuw geinstalleerd met de Media Creation Tool. De installatie bleef na 10min alweer hangen zoals gisteren. Nu bezig met installatie poging #2.
Ik heb deze boeken nog liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmg9pztvqSOOg-EM8a76KUswnzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kffEdNqE7Wa7CAaXD7IYETOD.jpg?f=fotoalbum_large

En kwam ook nog mijn verzameling Jeppesen en DOD charts tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvIzBhdRVGI2FsNaouZbEqiSCdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tn6RxZFRs6jiRnV9SHUUwTU2.jpg?f=fotoalbum_large

Ja jongens en meisjes, zo ging dat in het pre-Navigraph tijdperk. De kaarten haalde ik bij de Luchtvaart Hobby Shop in Aalsmeer, ze hadden daar een bak met verouderde kaarten die je voor een spotprijsje kon meenemen. In die tijd was het van minder belang om op een recente AIRAC-cycle te zitten. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:07:
FS2020 was nog niet genoeg qua Flight Simulation.
Er is nog een nieuwe sim uit, wel net ff anders:

https://www.pcgamer.com/u...rbut-youre-not-the-pilot/
_O- :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:47
Tourniquet schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

Ik heb deze boeken nog liggen:
[Afbeelding]

En kwam ook nog mijn verzameling Jeppesen en DOD charts tegen:
[Afbeelding]

Ja jongens en meisjes, zo ging dat in het pre-Navigraph tijdperk. De kaarten haalde ik bij de Luchtvaart Hobby Shop in Aalsmeer, ze hadden daar een bak met verouderde kaarten die je voor een spotprijsje kon meenemen. In die tijd was het van minder belang om op een recente AIRAC-cycle te zitten. :P
Hey, gaaf man. Die onderste 2 boeken heb ik ook gehad. Ergens midden jaren 90 was dat of zoiets.

En die Jeppesen kaarten inderdaad. Lekker van VOR naar VOR vliegen. Dan gaat het nu af en toe wel iets te eenvoudig :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-07 17:25
Zou Floris Wouterlood nog leven? Ik heb ook een paar van zijn boeken

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo herkenbaar :) In het spoor van de Uiver heb ik inderdaad ook nog en destijds helemaal na gevlogen.

Op een vrije dag naar de Luchtvaarthobbyshop en daar kaarten kopen, maar eerst langs de spottersplaats langs 06/24 en na het bezoek aan de hobbyshop toch nog terug even spotten :D

Nostalgie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWr7-E0C2j9S04P15TG0HT10W5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJyZX6wQmDmJ6lFeMUV3post.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door rdluca op 28-08-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 15:45
De inertial separator op de TBM930, wat doet die precies? Hij zit in het rijtje met schakelaars van het de-ice systeem. de checklist geeft meerdere keren aan dat je 'm aan moet zetten. Maar telkens als ik die aanzet dan krijg ik een master caution dat die aan staat :S

De zelfde vraag eigenlijk over de yaw damper, ik weet wat die doet, maar telkens als die aan staat dan krijg ik een master caution

EDIT een dag later: ik ontdek net ineens dat ik dit in het verkeerde topic heb gepost lol

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 29-08-2020 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:38:
De inertial separator op de TBM930, wat doet die precies? Hij zit in het rijtje met schakelaars van het de-ice systeem. de checklist geeft meerdere keren aan dat je 'm aan moet zetten. Maar telkens als ik die aanzet dan krijg ik een master caution dat die aan staat :S

De zelfde vraag eigenlijk over de yaw damper, ik weet wat die doet, maar telkens als die aan staat dan krijg ik een master caution
Filmpje van Daher over de Inertial seperator.

[ Voor 4% gewijzigd door upclocker op 28-08-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

appie35 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:17:
Zou Floris Wouterlood nog leven? Ik heb ook een paar van zijn boeken
Zo te zien wel, hij heeft in 2007 een boek uitgebracht over duurzame energie, heeft nu een blog over zonnepanelen en verduurzaming en is een paar jaar geleden met pensioen gegaan na zijn carrière als universitair hoofddocent anatomie aan de VU.

Ik zie dat hij op GoT ook een bekende naam is in Duurzame Energie & Domotica, wie weet heeft hij hier ook een account. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Tourniquet op 28-08-2020 22:27 ]

Pagina: 1 ... 95 ... 100 Laatste