Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn toch ook wel eens ferry vluchten vanuit de USA naar Europa met die kleine kisten? Die nemen wel altijd flinke voorzorgsmaatregelen zoals reddingsvlotten etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Mwah, dat is echt wel berekend dat er ook boven die grote plas ergens een noodlanding kan worden gemaakt, ook zijn dat geen single engines.
nee maar mompelt wel iets over Spirit of St louis _/-\o_

YouTube: Lindbergh's Journey

zelfs in deze tijd zal het nog een moeilijk iets wezen met een single prop
Luuk2015 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:27:
De fysieke game zit er ook erg leuk uit om in de kast neer te zetten:
https://www.aerosoft.com/en/microsoft-flight-simulator/

Misschien ga ik wel voor die versie.
Volgens mij zit er ook een downloadkey bij inbegrepen.
hoop dat er wel een download key bij zit , want anders tegen de tijd dat je het via DVD geinstaleerd heb , ben je al weer to aan FS2030 :X

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 13:33 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 13:22

Luuk2015

Vires in numeris

Zit de game trouwens nog steeds in Alpha?
De game komt over 5 weken uit, is het dan niet gek dat ze nog niet in de beta fase zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
Luuk2015 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:48:
Zit de game trouwens nog steeds in Alpha?
De game komt over 5 weken uit, is het dan niet gek dat ze nog niet in de beta fase zitten?
Op 30 juli gaan ze in de bèta. Achter de schermen wordt gewoon volop gewerkt aan de game. De testers hoeven niet per se alles te krijgen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

flugelisoke schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Mwah, dat is echt wel berekend dat er ook boven die grote plas ergens een noodlanding kan worden gemaakt, ook zijn dat geen single engines.
Nope. Je vliegt langs grootcirkels. Laat een 737 een glijgetal hebben van zeg 1:15 (en dan ben ik heeeeeeel optimistisch...) dan zit je met 10km hoogte met een glijbereik van 150km. Pak de doorsnee grootcirkel via de plas er maar bij en er zijn zat stukken waar aan beide kanten 150km water is en verder he-le-maal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

En ik zie maar 2 versies ook jammer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:55:
[...]

En ik zie maar 2 versies ook jammer.
was met FS2000 ook zo de basic en de duurdere versie de pro
het is of de goedkopere versie , en of de alle luxe uitvoering
RobinNL schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:52:
[...]

Op 30 juli gaan ze in de bèta. Achter de schermen wordt gewoon volop gewerkt aan de game. De testers hoeven niet per se alles te krijgen.
dat denk ik ook

daarbij maak ik me geen zorgen , omdat ze na release ook gewon nog door kunnen gaan met het verbeteren van de hele zooi

zie P3d en XP serie die gaan ook gewoon nog door , de meeste gewilde dingen kwamen pas na dat het spel uit was gekomen

Ik zie het ene beetje als No mans sky .. die werd in het begin afgebrand omdat het gewoon een 1/4 game was...
maar als je ziet 2 jaar verder wat ze er van gemaakt hebben _/-\o_

dus met de tijd kunnen ze nog een hoop veranderen
Zo als VR , Heli's , misschien nog warplanes

maar ik hoop een beetje op de oude kisten , voor de kenners , de Conny , DC-4-1009 , de DC 9 ( waar ik als 5 jarige in heb gevlogen naar Spanje )

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 14:18 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Nope. Je vliegt langs grootcirkels. Laat een 737 een glijgetal hebben van zeg 1:15 (en dan ben ik heeeeeeel optimistisch...) dan zit je met 10km hoogte met een glijbereik van 150km. Pak de doorsnee grootcirkel via de plas er maar bij en er zijn zat stukken waar aan beide kanten 150km water is en verder he-le-maal niks.
dat hoeft nog geen eens de 9M-MRO ( Flight 370) was ook niet ver van land verwijderd maar dat vliegtuig zijn ze nog steeds kwijt :|
als iemand nog wat wil lezen er over

https://reports.aviation-...0140308-0_B772_9M-MRO.pdf

als je veel verstand van de luchtvaart heb en je verveelt je .. dan moet je deze pdf eens lezen :o

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:02
GurbY{nl} schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:54:
[...]

@flugelisoke heeft er dan wel weer een punt mee dat verkeerstoestellen die passagiers de oceaan overvliegen tegenwoordig allemaal minstens twee turbofans hebben, die toch als betrouwbaarder dan zuigermotoren worden gezien. Aangezien het, ondanks dat het een drukke route is, zeldzaam is dat er een toestel de oceaan induikt,mogen we ook statistisch wel aannemen dat het vrij veilig is.
Van de andere kant maakt het zodra je bv een plas water op de bodem van je brandstoftank(s) hebt liggen natuurlijk niet uit hoeveel en wat voor motoren je hebt: De vliegtuigmotor die op water werkt moet nog uitgevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22

Die downloadkey is wel een voorwaarde.

Een fysieke game is absoluut fraaier, maar heb geen drive meer :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:20:
[...]

Een fysieke game is absoluut fraaier, maar heb geen drive meer :).
Had ik ook niet maar heb er een gekregen externe dvd brander paar weken terug ......ze gaan via usb , die dingen kosten geen drol meer . 25 euro heb je ze al
en ik had achteraf gezien veel eerder zelf een moeten kopen
Bacchus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:18:
[...]

De vliegtuigmotor die op water werkt moet nog uitgevonden worden.
Waterstof hebben ze al wel maar dat is weer wat anders

[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

DVD :o Wow. Heb al 12 jaar geen DVD meer gebruikt, heerlijk!

Oh die herrie die ervan af kwam.... en de snelheid *ahum* :X

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND863 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:42:
DVD :o Wow. Heb al 12 jaar geen DVD meer gebruikt, heerlijk!

Oh die herrie die ervan af kwam.... en de snelheid *ahum* :X
ja ik denk ook zo iets dat ik meer dan 10 jaar er geen 1 in mijn pc had zitten ...
maar het geluid en snelheid is inderdaad een heel slecht dingetje

2 mb p s max met deze die ik heb ... daar wil je geem 10 dvd mee instaleren .op een SSD ... dan kan ik je verzekeren dat een dl ietsje sneller gaat ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een mooi vooruitzicht! Ik ben bij FSX blijven hangen en heb P3D overgeslagen. Daardoor wel een tijd met de "verouderde" PMDG NGX moeten doorvliegen en de NGXu moeten missen.

Als ik Mathijs Kok zijn toelichting op het Aerosoft forum goed begrijp dan zit bij de DVD-box een downloadkey dus hoef je niet van de dvd te installeren.
Ik ga in dat geval zeker voor de box. Dan heb ik vanaf Flight Simulator 5.0 alle versies naast elkaar op de plank staan.

Eerst een nieuw systeem bouwen om helemaal klaar te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Concorde komt naar Flight Simulator: https://fselite.net/news/...crosoft-flight-simulator/

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
had hem zelf ook al gezien , maar ik hoop eerder op deze dat die uitgaat komen op FS2020

EHRD

https://fselite.net/news/...m-the-hague-airport-ehrd/

maar zeker ook goed dat ORBX dus ook in FS2020 ook gaat ondersteunen

https://fselite.net/news/...crosoft-flight-simulator/

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 19:59
ravw schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:53:
[...]

ja ik denk ook zo iets dat ik meer dan 10 jaar er geen 1 in mijn pc had zitten ...
maar het geluid en snelheid is inderdaad een heel slecht dingetje

2 mb p s max met deze die ik heb ... daar wil je geem 10 dvd mee instaleren .op een SSD ... dan kan ik je verzekeren dat een dl ietsje sneller gaat ..
Behalve als je zoals in België nog met databundels zit. Zo een spel installeren en (bij sommige contracten) is de helft van je maandelijkse data al op, en riskeer je op lagere snelheid gezet te worden (1Mbps down/256kbps up). Dan zijn DVD's wel nog nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mschamp schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Behalve als je zoals in België nog met databundels zit. Zo een spel installeren en (bij sommige contracten) is de helft van je maandelijkse data al op, en riskeer je op lagere snelheid gezet te worden (1Mbps down/256kbps up). Dan zijn DVD's wel nog nuttig
ja dat willen wij nog wel eens vergeten ik weet dat het in veel landen met een data bundel gewerkt word

heb ooit eens een goedkoperen internet willen hebben met een data limit er op , kreeg 20 min nadat ik het contrakt was aangegaan de waarschuwing dat mijn bundel bijna op was ........ en ik had voor een maand

toch maar vriendelijk verzocht naar onbeperkt terug te zetten :-(

ja was toen veel met FS bezig en met screenshots en filmpjes op het net aan het zetten en ook veel screenshots kijken en filmpjes , om maar niet over de mindere dingen te hebben , addons dl :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:21
Mschamp schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Zulke abonnementen kunnen nog lastig worden. Met een beetje spelen kun je in een paar dagen al 20GB aan scenery moeten downloaden.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Zulke abonnementen kunnen nog lastig worden. Met een beetje spelen kun je in een paar dagen al 20GB aan scenery moeten downloaden.
maar blijven die dan wel op je HD staan of worden die gewist ?
na het uitzetten van FS , want anders kan je na 1 maand al weer een nieuwe 6 TB kopen voor je FS2020

of kan je dit per gebeid instellen , want om nu van de kant van Asia 10TB op je HD / SSD te hebben staan waar je bijna nooit komt vind ik wel een beetje ver gaan

Ik heb bij XP 11 ook de gebeiden waar ik nooit komt uitgevinkt staan
dus die worden niet gedownload

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:21
ravw schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:10:
[...]

maar blijven die dan wel op je HD staan of worden die gewist ?
na het uitzetten van FS , want anders kan je na 1 maand al weer een nieuwe 6 TB kopen voor je FS2020
dit kan op je computer blijven staan, maar het werd ook al op het forum aangeraden om dit soms weer te wissen. Of dit een advies is dat in de retail versie ook blijft staan of dat het enkel bij de alpha was durf ik niet te zeggen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
ravw schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:00:
[...]
maar zeker ook goed dat ORBX dus ook in FS2020 ook gaat ondersteunen

https://fselite.net/news/...crosoft-flight-simulator/
Benieuwd wat die nog toe kunnen voegen.

Het lijkt erop dat de huidige orbx kwaliteit lager is dan default FS2020.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parabolica
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2023
Wat ik ook mis in FSX2020 is de DG800S.

Ik heb trouwens nog niks gelezen dat er ook thermische omstandigheden (thermiek) ingebouwd zal zitten in deze simulator of dat (externe) ontwikkelaars dit straks moeten gaan ontwikkelen?

In de loop der jaren heb ik een scala aan freeware zwevers verzamelt voor FSX en het zou leuk zijn geweest als je die ook kon importeren in FSX2020.

[ Voor 0% gewijzigd door Parabolica op 14-07-2020 15:32 . Reden: Grammatica. :) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Marcievg schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:13:
[...]

dit kan op je computer blijven staan, maar het werd ook al op het forum aangeraden om dit soms weer te wissen. Of dit een advies is dat in de retail versie ook blijft staan of dat het enkel bij de alpha was durf ik niet te zeggen.
zeker nu ze nog in ontwikkeling zijn , je wil geen Errors krijgen waar je dus al je addons en andere dingen weer moet nalopen waarom en bepaald gebeid eruit klapt

zal niet de eerste keer zijn dat je voor 1 TB an addons heb geinstaleerd en maandag werkt alles en dinsdag krijg je hem met geen mogelijkheid aan de gang ..
dus kan ej alels weer fijn weggaan halen .. of uitzoeken waar het probleem zich voor doet.. mensne die ATS / ETS 2 doen weten hier alles van
Op het moment dat alles net lekker loopt veranderen ze weer wat

;w ;w
mooie addons |:(
hoop wel dat het instaleren van senery's niet zo als met FSx gaat .. want dat was omslachtig en je moest op het goede punt drukken met je muis anders deed hij niets

De manier van Xp11 vind ik heerlijk ..... die maakt het zelf aan en geeft vaak ook aan war het probleem ligt
loop het niet goed ... TXT weg van senery en hij maakt zelf weer een goede aan _/-\o_
Parabolica schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:20:
Wat ik ook mis is in FSX2020 is de DG800S.

Ik heb trouwens nog niks gelezen dat er ook thermische omstandigheden (thermiek) ingebouwd zitten in deze simulator of dat (externe) ontwikkelaars dit straks moeten gaan ontwikkelen?

In de loop der jaren heb ik een scala aan freeware zwevers verzamelt voor FSX en het zou leuk zijn geweest als je die ook kon importeren in FSX2020.
daar is toch al heel veel over te vinden dat komt er zeker in .... bijna elke uitgebeide filmpje zie je het terug komen

YouTube: Feature Discovery Series Episode 3: Aerodynamics

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ND863

ND863

Parabolica schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:20:
Wat ik ook mis is in FSX2020 is de DG800S.

Ik heb trouwens nog niks gelezen dat er ook thermische omstandigheden (thermiek) ingebouwd zitten in deze simulator of dat (externe) ontwikkelaars dit straks moeten gaan ontwikkelen?

Mag toch hopen dat in het WX model dan ook thermiek ingebouwd is!

PMDG is ook lekker Boeing... lekker zo lang mogelijk blijven teren op een oud product. Niet eens de Max nagebouwd. Ondertussen is de CS-Serie omgedoopt tot Airbus, is de A350 al bijna oud samen met de E2-Jets. Er liggen zoveel kansen voor het oprapen kwa nieuwe payware airliners...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
die DC-6 van PDMG mogen ze van mij ook wel uitbrengen voor FS2020
ik heb hem voor FSX ( achteraf had ik moeten wahcten en hem voor XP 11 moeten kopen)
leuk ding voor een beetje in de states te vliegen , niet al te hoog en lekker genieten van het landschap
maar niet om de 2 uur te moeten landen om dat je tank op is

ben trouwens benieuwd wat A2A gaat doen .. maar hoop dat ze mee gaan met FS2020
zou wle erg mooi zijn .. gezien hun real things

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 13:22

Luuk2015

Vires in numeris

Zijn er hier mensen die gebruikmaken van de Logitech G Saitek Pro Flight Yoke?
Ik zit te denken om deze te kopen als eerste Yoke maar vroeg mij af of deze een beetje fijn is.
Op dit moment heb ik een simpele joystick maar die vind ik niet heel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:17
Heb net de Honeycomb aangeschaft nadat ik toch wel in heel veel reviews las/zag dat de Saitek Yoke troep is. Mening van de recensenten, heb er zelf dus geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk2015 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:07:
Ik zit te denken om deze te kopen als eerste Yoke maar vroeg mij af of deze een beetje fijn is.
Jazeker! Te samen met de rudder pedals. Maar de yoke gebruik ik alleen voor toestellen die ook echt een yoke hebben. ;)
Af en toe eens met een knuppeltje vliegen in een frans plastic toestel hoort er ook bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:07:
Ik gebruik ze allebij , maar met de Yoke heb ik denk ik maar een uur of 2 er opzitten maar wil met FS2020 daar wel een vaste plek voor mijn yoke wil ...
en ook nog even twee a 3 panels kopen .. maar dta komt met de tijd ...
ik zit nu ook te denken om die Airbus Stick and gashandels te kopen als vervanging voor mijn Hotas

want ik wil wel een Stick kunnen blijven gebruiken want een Piper cub vliegen met een yoke :X
nee dat wordt hem echt niet

het liefst zou ik een vaste vliegtuig willen en daar een home cockpit om heen bouwen , zo als een Cessna 172 of zo

Ik bemerk in XP11 bij langere stukken toch vaak die airfoillabs Cessna 172SP Skyhawk pakt en nu dus voor korte afstanden die C150 of de Piper cub .. de rest is leuk voor schijfvulling
de EuroFOX is ook wel eens grappig tussen door om even snel een veldje te hoppen of een klein gebeid te verkennen

Maar dan heb ik het denk ik wel voor 95 % gehad
af en toe eens een B737

denk dat het bij FS2020 wel zal blijven bij savage cub, Xcub , C152/172 ( no classcockpit) en de DR400
bonanza g36

heel misschien nog eens in de tropen de Icon en verder zie ik het wel met die andere planes , heel misschien eens er op uit met de DA 40 NG en DA 62

nieuwe sim nieuwe kansen , je weet ook nog niet welk vliegtuig je ligt in bepaalde gebieden , daar ben je ook van afhankelijk

de Cessna 208Grand Caravan EX zal wel weer vaak gebruikt worden in Africa _/-\o_
met al die leuke korte baantjes en bebossing

je wil toch met een Cub ook niet op 18.000 ft over de bergen heen willen vliegen ... ( probleem met zuurstof )
terwijl de DA daar wel weer tegen kan en fresh air aan boord heeft

want volgens mij kan de DA 62 tot 20,000 ft komen .. en die zijn vaak ook Joystick bestuurd

YouTube: Transition into the Fastest Single-Engine Turboprop Aircraft (TBM 930)
_/-\o_ helemaal afkijken deze vent is echt gaaf gaat over de (TBM 930) maar ook over de Piper cub _/-\o_

Zijn filmpjes zijn echt leuk om naar te kijken

maar waar ik nog niets overgehoort heb hoe zit het met de jaargetijden ?
en een prestatie / opdracht om al je opdrachten af te krijgen zal zijn land in alle vliegvelden in de wereld en vertrek er ook weer van .. doe dit zo wel dag als in nacht 8) :D

Zie you at 2050 >:) _/-\o_ , zal wel mooi zijn als dat bij gehouden gaat worden welke airports je al geweest ben door ze op de kaart een andere kleur te geven al je er bent geweest of een V

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zou er toevallig niet ook nog een beta komen deze maand? Edit: Oops, dit topic gaat opeens zo snel, het is op de vorige pagina al genoemd door @RobinNL. Sorry, meestal lees ik alleen de huidige pagina.

Zou wel cool zijn als iedereen die gepreorderd heeft automatisch in de beta terecht komt. Na al dat wachten wil ik het eindelijk wel eens proberen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 14-07-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26
Deze al langsgekomen?
https://www.thresholdx.net/news/mfsfia

Dat wordt dus de dure met Frankfurt, Amsterdam en Londen

18 augustus...

Edit: ja dus, spuit 11 :)

[ Voor 40% gewijzigd door hoevenpe op 14-07-2020 18:50 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
GekkePrutser schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:37:
Zou er toevallig niet ook nog een beta komen deze maand? Edit: Oops, dit topic gaat opeens zo snel, het is op de vorige pagina al genoemd door @RobinNL. Sorry, meestal lees ik alleen de huidige pagina.

Zou wel cool zijn als iedereen die gepreorderd heeft automatisch in de beta terecht komt. Na al dat wachten wil ik het eindelijk wel eens proberen ;)
Gaat niet gebeuren, je moet een uitnodiging krijgen :) Dit is al bevestigd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

RobinNL schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 01:08:
[...]

TUI vliegt toch eigenlijk met een 787-8 ipv een 787-10? Mijn vliegtuig kennis is ook weer niet echt denderend haha
Yes we do 8)

Maar fudge me sideways... wacht je zo lang op de Real Flight Sim experience, krijgt men enkel de keuze tussen niks en een -10 en dan nog enkel in de Premium ook...

Zijn wij lowly -8 vliegers te min ofzo? grr... :(

Disappointed! :N

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die weet hoe lang het kan duren voordat MS Store gaat afschrijven bij Paypall , of dta Paypal gaat afschrijven bij de bank

Want ik heb nog niets gezien of gehoort van die FS2020

wel al gedownload en is in bezit

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
cbr600f4i schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:18:
Wat ik wel interessant vind en ik heb dat hier nog niet genoemd gezien is de Airbus in Iberia kleuren, te zien in het promo filmpje van de pre-order. Ben benieuwd tot in hoeverre dat al geïntegreerd is in FS2020, met name m.b.t. de AI traffic.
Dat was mij ook opgevallen. Zou mooi zijn als ze dat stapsgewijs introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:37:

het is jammer dat we niet in de VS wonen dan hadden we ze aankunnen klagen ... Ik heb nu al meer dan 2000 euro uitgegeven en ik heb nog niets .. :o

Nieuwe pc , vr , FS2020 premium :o

maar goed er zijn deze maand al meerdere games door mijn neus geboord

horizon zero dawn ( gratis bij Ryzen ) , code gekregen , werkt niet op steam , moet AMD mailen , wacht al een week

Watch dogs 2 bij UBI ook aangemeld en wacht ik ook nog op

:X

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Eerste vlucht gedaan met de Honeycomb Yoke _O_ Wat een fantastische ervaring, de feel is zó realistisch. ENBR naar EGPE gedaan met de Zibo :)

Nog wel ff wennen met landen, dus gok dat iedereen de broek vol had zitten :D

En moet nog even iets gaan bedenken voor de ruimte die de yoke inneemt. Nu kan ik niets anders meer doen achter m'n bureau omdat die yoke daar geïnstalleerd is. Misschien maar een dedicated stoel of bureau kopen voor flight simmen. Want steeds de yoke demonteren/monteren is ook zo wat..

Maar voor de mensen die twijfelen, de Honeycomb Yoke is iedere euro dubbel dwars waard.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjonge, wat een hoop posts! Om alvast één vraag te beantwoorden: je hebt geen terrabytes aan opslag nodig. Volgens mij neemt de basic install iets van 150 GB in en daarnaast kan je, als je dat wilt, een soort van local cache instellen (ik heb 'm op 50 Gb staan) en dat is alles. Ik heb MSFS op een 500 Gb SSD, m'n C: schijf en dat is totaal geen probleem: er is zo'n 270 Gb vrij op die schijf en dat blijft ook vrij. En ik heb echt op allerlei verschillende plekken gevlogen. Die cache is trouwens zelfs overbodig, zo heb ik de indruk, als je een goede internetverbinding hebt (en die heb je al snel hier in Nederland).

Ik moet de laatste pagina's nog weer even opnieuw lezen om te zien of ik nog meer open vragen zijn maar volgens mij is het meeste al beantwoord.
Luuk2015 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:18:
Is er al iets over bekend of deze game ook goede in-game tutorials heeft over hoe alles werkt?
Als het goed is, zullen de vliegtuigen checklists hebben (dat is zo in de alpha maar ik weet niet of dat zo is in het uiteindelijke spel bij alle vliegtuigen): je kan dan zelfs op een knopje klikken die je laat zien waar je de volgende stap moet uitvoeren. Er is ook een co-pilot optie die je van alles uit handen kan nemen. Je kan natuurlijk ook gewoon beginnen op de runway met lopende motoren: gas geven en vliegen maar. Je kan het dus zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt.
Er!k schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:42:
Aerosoft heeft ook een boxed versie in de verkoop met zo'n 10 DVD's voor de liefhebber...
Dat snap ik dus echt niet... want je zult toch alsnog heel veel moeten downloaden, zeker na een paar maanden of jaren waarin waarschijnlijk echt ALLES anders zal zijn. Die boxed version koop je denk ik alleen als je van doosjes houdt. Bovendien is het de vraag of je updates wel meteen krijgt... Ik weet van Aerofly FS 2 (ook te koop via Aerosoft) dat die altijd achterlopen met updates. Ik zou m'n vingers er niet aan branden.

[ Voor 48% gewijzigd door tup61 op 14-07-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ach ik houd het nog wel even bij mijn Logitech G Saitek Yoke system met pendalen
maar het is inderdaad lastig om steeds alles er af te moeten halen .daarom wil ik ook een vaste plek gaan maken voor FS 2020 only ... of net zo als mijn stuur een wheelstand nemen zo dat ik hem gewoon kan uitvouwen en neer zetten

Zo iets dus

pricewatch: Wheel Stand Pro Saitek Pro Flight Yoke System - Deluxe V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
Weet iemand die de alpha heeft gedaan of de A320neo en de 748 qua realisme een beetje vergelijkbaar zijn met bijv. de qualitywings 787 voor P3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Sparkiezz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:49:
Weet iemand die de alpha heeft gedaan of de A320neo en de 748 qua realisme een beetje vergelijkbaar zijn met bijv. de qualitywings 787 voor P3D?
Hoewel de standaard planes kwalitatief beter zijn dan in FSX/P3D kunnen ze niet tippen aan payware level...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Er!k schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:07:
[...]

Hoewel de standaard planes kwalitatief beter zijn dan in FSX/P3D kunnen ze niet tippen aan payware level...
Helder. Kun je ook aangeven waar ze op te kort schieten t.o.v. een Qualitywings addon (PMDG daargelaten, dat is een categorie op zich ;) )?

Zo kan bijv. een Qualitywings 787 ook niet tippen aan een PMDG addon maar voor mij zijn beiden meer dan realistisch genoeg. Ben daarom wel benieuwd hoe de FS2020 airliners zich in dat rijtje verhouden.

[ Voor 21% gewijzigd door Sparkiezz op 14-07-2020 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 23:28
ravw schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:15:
Iemand die weet hoe lang het kan duren voordat MS Store gaat afschrijven bij Paypall , of dta Paypal gaat afschrijven bij de bank

Want ik heb nog niets gezien of gehoort van die FS2020

wel al gedownload en is in bezit
Zover ik weet wordt een pre-order pas afgeboekt zodra de game daadwerkelijk gereleased is. In dit geval dus vanaf de 18e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchy88 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:13:
[...]

Zover ik weet wordt een pre-order pas afgeboekt zodra de game daadwerkelijk gereleased is. In dit geval dus vanaf de 18e.
kreeg net een mailtje toevallig dat hij 10 dagen voor dta hij uitkomt afgeschreven kan gaan worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26
Na deze aankondiging begint het best wel te kriebelen, heb zelf echter alleen een heel oude joystick. Wat is een beetje betaalbare functionele controller voor de Windows variant?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 23:28
hoevenpe schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:14:
Na deze aankondiging begint het best wel te kriebelen, heb zelf echter alleen een heel oude joystick. Wat is een beetje betaalbare functionele controller voor de Windows variant?
Je zou eens naar de Thrustmaster T16000M HOTAS kunnen kijken. Deze is niet overdreven duur en komt er over het algemeen goed uit.

https://www.fsvisions.nl/review-thrustmaster-t16000m-fcs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Ik heb altijd een Xbox controller gebruikt, maar heb nu deze besteld: https://shop.thrustmaster...-pack-airbus-edition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Meest betaalbaar is een Xbox controller. Vrij accuraat, degelijk en je Russen kan je besturen met de thumbsticks. Anders is misschien die thrustmaster airbus edition wel een interessant alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Sparkiezz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:11:
[...]

Helder. Kun je ook aangeven waar ze op te kort schieten t.o.v. een Qualitywings addon (PMDG daargelaten, dat is een categorie op zich ;) )?

Zo kan bijv. een Qualitywings 787 ook niet tippen aan een PMDG addon maar voor mij zijn beiden meer dan realistisch genoeg. Ben daarom wel benieuwd hoe de FS2020 airliners zich in dat rijtje verhouden.
Je moet dan vooral denken aan beperkingen in de FMC, niet alle schakelaars die werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
Off-topic: is het misschien niet tijd voor een apart draadje voor Flight Simulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ik heb zelf op dit moment deze joystick: pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart. Het ligt er ook aan wat je wil uitgeven aan een joystick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er!k schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:21:
Off-topic: is het misschien niet tijd voor een apart draadje voor Flight Simulator?
Maar hoe wil je dat doen je zit nu toch in de FS topic

Maar je zou een nieuwe kunnen starten met FS2020 en daar alle info wat bekent is in verwerken met filmpjes/screenshots

... of deze verder gaan maar met een nieuwe start over FS2020 ..
Maar denk een hele nieuwe beter zal zijn ivm de nieuwlingen die komen dan hebben ze gelijk alles van FS2020 bij elkaar :-) en dan worden ze niet gek van ons pro geschrijf met allemaal termen die ze nog niet kennen :D :D
daar zou je ook gelijk een stukje over kunnen schrijven of verwijzen naar een paar goede beginnen de tips

want denk dat je straks heel veel vragen gaat krijgen over ILS en NAV en zo :D

TIP: die veel mensen vergeten of fout doen .................. vergeet niet als je van AP in een Cessna of andere GA over wil gaan naar je Garmin GPS dat je ook boven in je NAV overzet naar GPS je zal niet de eerste zijn en de laatste ook niet die dat vergeet en zich afvraagt waarom doet hij het niet :+

of zet die lessen van die filmpjes in de opening zo dat nieuwe mensen ook gelijk wat uitleg hebben ....

de laaste aanpassing van het begin van dit topic is in 2013 geweest

het wordt wel een keer tijd om nu een hele nieuwe te maken ja 8)

die maar gewoon het Flight Simulator naam behouden

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dedicated topic Is misschien wel handig.. Deze zo laten voor alle andere sims.

En dan een dedicated Microsoft Flight Simulator 2020 topic voor die game.

Weet niet of ik nog andere sims ga doen als MSFS uit is, maar genoeg anderen die nog Xplane of Prepared of zelfs FSX blijven doen. Dan is dit topic toch een uitkomst lijkt me.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:49:

Weet niet of ik nog andere sims ga doen als MSFS uit is, maar genoeg anderen die nog Xplane of Prepared of zelfs FSX blijven doen. Dan is dit topic toch een uitkomst lijkt me.
:o denk jij nou echt dat XP 11 nog plaats behoud op mijn HD :o ( toch wel ergens jammer dat hij denk ik niet meer gebruikt word ..
Aerosoft FS 2 ..... misschien alleen voor VR
FSX Steam edition ..... :X leuk maar na uitkomen van FS2020 denk niet dat er nog iets van andere overblijft
Combat sims zou nog wel kunnen

maar denk als ej FS2020 gewent ben dat je niet meer terug gata naar een midnere grafx FS.. of de vliegeigenschappen van FS2020 moeten gewoon totaal arcade worden dan zullen vele wel weer terug gaan

:D
maar dat verwacht ik dus echt niet MS kennende met het uitbrengen van FS
al hebben ze ooit wel een arcade shooter met vliegtuigen gehad.
daar heb ik me toen ook best wel mee vermaakt een lange tijd

crimson skies heten dat geloof ik
(hoop op een Remake met VR )

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
London schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:49:

Offtopic: Is iemand hier al toevallig mee bezig? Anders zou ik het wel willen doen met een mede-auteur. Ik ben op dit moment vrij, dus heb er wel tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:24:
[...]

Offtopic: Is iemand hier al toevallig mee bezig? Anders zou ik het wel willen doen met een mede-auteur. Ik ben op dit moment vrij, dus heb er wel tijd voor.
begin maar je kunt ze later samenvoegen als er toch iemand bezig is

je kan best wel een gedeelte over nemen van het begin van dit topic alleen aanpassen naar FS2020

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 14-07-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zweer bij de Logitech Extreme 3D Pro. Onlangs mijn jaren oude model moeten vervangen, gekeken naar alle mogelijke opties, ook de Thrustmaster, maar uiteindelijk toch opnieuw de Logitech besteld. Voelt goed, knoppen zitten op een veel logischer plek (voor rechtshandigen...), echt de beste imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf de thrustmaster hotas ,de grijze dus van nog voor de t flight of hoe die nieuwe heet
Denk dat dit ding van voor 2007 is maar ik heb er echt al heel veel uren er op zitten met dat ding

En nog steeds werken alleen vind de knoppen voor de rudders tegevoelig .. maar verder is het een goed ding ,maar dat vind ik met de pedalen ook dat ze te snel en te ver uitslaan...

Ben weer onderweg van Bella Coola naar Stewart
Nog een uurtje te gaan ....ben dus net halve wegen

Helaas moeten uitwijken
CYBD - Bella Coola naar CZST - Stewart
is nu naar CYPR - Rupert gegaan ivm de vele wilde ganzen en vogels die in de buurt van Stewart waren .. dus ben maar even uitgeweken morgen maar van Rupert Airport naar Stewart .. :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Gp3N4z1T/X-Plane-Screenshot-2020-07-14-23-03-24-72.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K8fphLgG/X-Plane-Screenshot-2020-07-14-23-12-16-24.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nzj3mPSr/X-Plane-Screenshot-2020-07-14-23-13-20-01.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/q7gwfFTw/X-Plane-Screenshot-2020-07-14-23-16-35-89.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8PBtLW4R/X-Plane-Screenshot-2020-07-14-23-28-05-44.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/595wrJz1/X-Plane-Screenshot-2020-07-15-00-23-13-66.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8cTrGFvG/X-Plane-Screenshot-2020-07-15-00-27-03-37.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/901wQWP7/X-Plane-Screenshot-2020-07-15-00-29-43-90.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MpnfzJnn/X-Plane-Screenshot-2020-07-15-00-53-32-88.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t48ZTv62/X-Plane-Screenshot-2020-07-15-01-02-32-04.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vBtc0QNN/X-Plane-Screenshot-2020-07-15-01-09-09-49.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SK0Rq20P/X-Plane-Screenshot-2020-07-15-01-15-49-40.png

Zo morgen nog een half uurtje vliegen en dan zijn we op Stewart

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FFqVcp0k/laatste-stukje.jpg

Ben wel benieuwd hoe deze vlucht er uit gaat zien in FS2020 O+

[ Voor 75% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 02:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
Vanwege het late tijdstip alvast een W.I.P. topic aangemaakt voor de nieuwe Flight Simulator: Microsoft Flight Simulator (2020). Meehelpen aan de OP? Laat een DM achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
ravw schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:58:
[...]
maar denk als ej FS2020 gewent ben dat je niet meer terug gata naar een midnere grafx FS.. of de vliegeigenschappen van FS2020 moeten gewoon totaal arcade worden dan zullen vele wel weer terug gaan
Graphics zijn leuk maar een vliegsimulator moet het toch vooral hebben van een goed vliegmodel, inderdaad. Als dat tekort blijkt te komen, dan zit de helft hier weer zo bij P3D of XP.
tup61 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:18:
[...]
Ik zweer bij de Logitech Extreme 3D Pro. Onlangs mijn jaren oude model moeten vervangen, gekeken naar alle mogelijke opties, ook de Thrustmaster, maar uiteindelijk toch opnieuw de Logitech besteld. Voelt goed, knoppen zitten op een veel logischer plek (voor rechtshandigen...), echt de beste imho.
Inderdaad, wat een dijk van een stick! Als je praktische precisie hoger acht dan semi-realistische besturing, dan is dit je invoerapparaat. Opvallend hoe een model van inmiddels zeker vijftien jaar oud nog steeds eigenlijk de norm stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die Logitech Extreme 3D Pro heb ik ook voor die hotas die ik nu heb gehad .. :-) volgens mij is dat de Stick geweest waar ik toen van Kaapstad naar EHAM ben gevlogen
was inderdaad wel een fijne stick inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:58:
[...]

Opvallend hoe een model van inmiddels zeker vijftien jaar oud nog steeds eigenlijk de norm stelt.
Inderdaad. Je wilt niet weten hoe erg ik baalde toen de stick niet meer leverbaar was op het moment dat ik een nieuwe nodig had... Geen enkele (online) winkel had 'm en zelfs op de Logitech site was 'ie niet beschikbaar! Ik baalde als een stekker: zou de stick na al die jaren dan tóch uit productie zijn gehaald...? Toen ging ik dus zoeken naar andere sticks maar echt geen enkele bood wat ik wilde... en gewend was. Vervolgens zelfs Logitech gemaild of de stick soms uit productie was gehaald: kreeg het antwoord van niet maar wanneer 'ie weer beschikbaar zou zijn... :| Groot was mijn vreugde dan ook toen zo'n twee weken later (na regelmatig checken) de stick opeens weer bestelbaar was bij Logitech! Meteen besteld, natuurlijk! :*) En ik zie 'm nu ook her en der weer bij de online winkels. Zucht van verlichting. Dus ja... zo goed vind ik die stick. 8) Ik twijfel soms zelfs of ik er niet nog eentje moet kopen zodat ik later, in het bejaardentehuis, niet weer in hetzelfde schuitje kom te zitten... :+ (Hij is nu wel twee keer zo duur als toen ik m'n vorige kocht... maar alsnog het geld meer dan waard!)

[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 15-07-2020 12:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 01:39:
Vanwege het late tijdstip alvast een W.I.P. topic aangemaakt voor de nieuwe Flight Simulator: Microsoft Flight Simulator (2020). Meehelpen aan de OP? Laat een DM achter :)
Waarom apart? Al jaren worden alle Flight Simulators hier besproken. Veel history in deze topic reeks, deel 85 alweer.
Zie de toegevoegde waarde van een apart fs2020 ook niet. Wellicht dat die 'nieuwe' dan deel 86 kan worden, maar apart lijkt mij overbodig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Waarom apart? Al jaren worden alle Flight Simulators hier besproken. Veel history in deze topic reeks, deel 85 alweer.
Zie de toegevoegde waarde van een apart fs2020 ook niet. Wellicht dat die 'nieuwe' dan deel 86 kan worden, maar apart lijkt mij overbodig.
+1

Ben ook niet voor een splitsing. Zonde van een van de langstlopende topicreeksen op GoT! Nieuw deel met vernieuwde OP, prima!

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 15-07-2020 12:32 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kan als nog moet ellleen de topic starter even de naam veranderen in deze met 1 hoger getal
en dan de links met deze daar weer in zetten om te rug te kijken

wantmerk nu ook dat ik nu steeds heen een weer gaat lopen tussen deze twee

dan kan deze wel op slot :-)

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
In dit topic zit ook X-Plane, Aerofly, FS9-FSX en P3D1-5... Beetje verwarrend toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 08:27
Gewoon 1 topic voor alle civiele flightsims.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hm, tja, op zich vind ik een topic voor alléén MSFS wel interessant omdat XP en de rest me niets (meer) boeit... maar je krijgt dan inderdaad wel dat je steeds heen en weer gaat tussen de topics en de draad wat verliest. Wat mij betreft maken we van dat nieuwe topic HET algemene (civiele) flightsim topic: deze hier is ook wel al heel erg oud, met een verouderde openingspost en zo. Maar ja... dan zou je eigenlijk in de openingspost ook alle andere sims voorbij moeten laten komen. Andere optie is dan om gewoon die nieuwe openingspost te cancellen en er alleen een paar links naar de officiele sites van de diverse sims in te zetten en klaar. Die info is sowieso verouderd voordat je het doorhebt...!

Op zich is de release van MSFS wel hét moment voor een nieuw (algemeen) topic.

[ Voor 5% gewijzigd door tup61 op 15-07-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja dat is ook wel een goede gewoon een klein stukje hystory in de kop en dan de links naar de belangrijkste FS die er zijn ..

xp, aerofly , fsx , P3d en dan nu fs2020 erbij

en ook een klein stukje uit leg over de regels en verwachten wel dat er ook wel moeite gedaan word om iets opte zoeken , niet dta je straks weer 100 x keer de zelfde vraag krijgt maar die kan je dan later weer verwerken in de opening van het topic

want al zullen straks wle weer vragen komen van , hoe open ik de bagage ruimtes of hoe moet ik ils instellen ( old memories )

Ik had graag ook een stukje willen zien tussen GA - Airliners

Zeker FS2020 is heel nice voor de GA vliegers , dus hoop dat er ook een top 10 van de mooiste plekken of gebieden - routes kan komen in de opening maar dit pas als FS 2020 ook echt uit is

Want we kunnen niet overal te gelijk zijn en als iemand echt een mooie route of gebeid heb gevonden lijkt het leuk om dat ook te melden
Dit is meer voor de GA vliegers onder ons ..

En even over het multyplay , ik wil ook wel eens samen met een paar GA vliegers hier een mooie routes gaan vliegen , en hier dan ook mooie opnamen van gaan maken :-) , maar eerst wachten op FS2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik ben recentelijk begonnen met vlieglessen (PPL) en om te helpen met oefenen heb ik een flight-sim pc samengesteld. Hierbij de Honeycomb Yoke besteld en Thrustmaster T.Flight Rudder Pedals.

Nu mis ik eigenlijk nog twee dingen: throttle en flap controls. Voor throttle wil ik eigenlijk het liefste iets als deze: https://www.flightsimwebs...rtual-fly-v3rnio-tpm.html maar dan betaalbaar. Aangezien dat er waarschijnlijk niet is, wacht ik nu op deze: https://www.flightsimwebs...vo-throttle-quadrant.html. Maar weet iemand misschien nog alternatieven?

En wat te doen voor de flaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:16
Ik verwacht na de release van FS2020 een hoop nieuwe lezers en posters op dit forum, ik zal daar zeker bij horen.
Omdat ik nauwelijks ervaring heb met Flight-Sims ben ik bang dat ik een stijle leercurve ga meemaken. Veel lezen, vragen.. Als dan veel posts over een andere Flight-Sim gaan ben ik bang heel vlot door de bomen het bos niet meer te zien.

De ervaren posters kunnen dat ongetwijfeld makkelijker uit elkaar houden, maar mij, en wellicht een hoop andere nieuwkomers, lukt dat niet. Een eigen forumdraad voor FS2020 lijkt mij een zeer realistische keuze..

[ Voor 3% gewijzigd door strider1007 op 15-07-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvdH schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:57:
Ik ben recentelijk begonnen met vlieglessen (PPL) en om te helpen met oefenen heb ik een flight-sim pc samengesteld. Hierbij de Honeycomb Yoke besteld en Thrustmaster T.Flight Rudder Pedals.

Nu mis ik eigenlijk nog twee dingen: throttle en flap controls. Voor throttle wil ik eigenlijk het liefste iets als deze: https://www.flightsimwebs...rtual-fly-v3rnio-tpm.html maar dan betaalbaar. Aangezien dat er waarschijnlijk niet is, wacht ik nu op deze: https://www.flightsimwebs...vo-throttle-quadrant.html. Maar weet iemand misschien nog alternatieven?

En wat te doen voor de flaps?
die zet ik altijd op een van de handels ( gas mix , flaps )
Dan op het yoke je koppen voor je HDG veranderen en AP

maar deze zal ook wel makkelijk zijn erbij

https://www.flightsimwebs...-velocity-trim-wheel.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gezien de Topic Reports en de discussie, hier even een reactie namens de moderators. Wij hebben het gelezen, en zijn er over aan het nadenken wat een goede oplossing is. Omdat dit natuurlijk een community is en blijft, heb ik even een poll gemaakt.

Poll: Microsoft Flight Simulator in een apart topic?
MS Flight Sim in nieuw topic
MS Flight Sim in huidig topic
Alles in nieuw topic
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402829&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Hiermee willen we niet zeggen dat de meestgekozen optie automatisch doorgevoerd wordt, maar we nemen het sowieso mee als input.

Persoonlijk ben ik voorstander van een nieuw topic voor Flight Sim 2020, puur omdat het meer overzicht geeft voor de gebruikers. Ik kan me voorstellen dat er met zo'n grote nieuwe game veel reacties komen, waardoor de andere games onderbelicht raken. Daarnaast is het vervelend voor mensen die alleen maar FS2020 spelen, dat er opeens allerlei andere reacties tussendoor komen die niets met die game te maken hebben. Maar hé, ik ben maar één persoon, en tevens speel ik geen flight sims :). Ik snap dat er aan beide opties voor- en nadelen zitten. Het is dus sowieso geen makkelijke keuze.

Dus: graag een optie kiezen in de poll, en we komen erop terug! Thnx :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
RvdH schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:57:
Wat een geld voor die cessna controller :')

Ik heb er zelf wel eens over gedacht om een oude throttle te halen van ebay. Zijn niet zo duur, rond de $100 (logisch, aangezien je alleen nieuwe onderdelen met volledige documentatie mag gebruiken tegenwoordig) alleen vaak niet in geweldige staat. En dan een potmeter aanmaken, en hetzelfde doen voor de mixture.

Misschien doe ik dat nog wel eens een keer, want dit soort bedragen zijn gewoon niet te doen :) En ik vind het wel cool om de lock schroef te hebben, de goedkope versies hebben dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even over de Pol ik heb gestemt op een nieuw topic met nieuwe opening dus de laatste
want dan kunnen de andere FS er ook bij in de opening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
GekkePrutser schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:10:
[...]

Wat een geld voor die cessna controller :')

Ik heb er zelf wel eens over gedacht om een oude throttle te halen van ebay. Zijn niet zo duur, rond de $100 (logisch, aangezien je alleen nieuwe onderdelen met volledige documentatie mag gebruiken tegenwoordig) alleen vaak niet in geweldige staat. En dan een potmeter aanmaken, en hetzelfde doen voor de mixture.

Misschien doe ik dat nog wel eens een keer, want dit soort bedragen zijn gewoon niet te doen :) En ik vind het wel cool om de lock schroef te hebben, de goedkope versies hebben dit niet.
Die Cessna controller is alleen maar zo duur omdat ze gecertificeerde orginele knoppen hebben gebruikt zodat deze ook gebruikt kan worden voor opleidingen. En alles met certificeringen en wat te maken heeft met opleidingen is kassa. Ik gebruik een Saitek quadrant van 40 euro (ooit eens nieuw gekocht in de aanbieding bij Mediamarkt). Anders had ik er zelf een gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zal denk ik wel een beetje overlap krijgen met vragen over hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Bart ® schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:06:
... Hiermee willen we niet zeggen dat de meestgekozen optie automatisch doorgevoerd wordt, maar we nemen het sowieso mee als input...
Pas nou op, dit hebben ze laatst bij de KNVB ook zo gedaan. Dat pakte niet lekker uit :*) >:)

Persoonlijk vind ik het wel interessant om ook wat van andere sims mee te krijgen maar voor de nieuwkomers is een dedicated topic wel het meest handig kan ik mij zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:17:
Je zal denk ik wel een beetje overlap krijgen met vragen over hardware
ja ik heb toen ook zo iets voorgesteld als net zo als ze met Race sims gedaan hebben er ook zo'n appart stukje hier op GoT te maken of te krijgen waar dus zo wel over alle FS , Software , hard ware gesproken kon worden maar er was toen weinig animo voor of er werd teweinig gepost

dat zal nu wel heel anders gaan wordne , mede ook dat nu ook de normale gamers ineens gaan flightsimmen O+

de vraag is wel hoe lang het aantrekkelijk blijft voor de meeste nieuw komers
want het is niet iets dat je even snel onder de knie krijgt en het is niets anders dan van A naar B gaan

of zelf helemaal niet gewoon van A rondje vliegen en terug komen op A

maar mochten ze niet het Virus te pakken krijgen , ik zeg neem 1 proefles echt vliegen ... dan wil je niet anders meer ...... wees wel gewaarschuwd voor de beginners ... FS is een hele dure hobbie :+

En een paar tips voor de nieuw komers , begin zo klein mogelijk , leer het vliegen onder de knie te krijgen en hoe het op te starten van een koud en donker vliegtuig

en ook de handelingen die je moet doen ingeval van problemen die op komen ..

pas als je een paar weken dat vliegtuigje goed onder cotrole heb met zo wel landen , stijgen , level flight en nav , dan kan je eens gaan denken aan een wat grotere vliegtuig
EN doe de flightschool als die er in zit helemaal een paar keer door nemen

en natuurlijk er zijn hier veel ervaren mensne ide je ook wegwijs kunnen maken , geen vraag is dom of slecht ... want we zijn allemaal begonnen op 0

Ik zelf met nu denk ik 30 jaar ervaring in flightsims komt nu nog wel eens dingen tegen waarvan ik denk ...
dat had ik jaren eerder moeten weten ... ik zit nu ook de laastte dagen erg veel filmpjes te kijken van technieken en lessen in reallife

en ook met XP11 weer de vliegtuigen die ik wil gaan vliegen weer helemaal blind aantevoelen .. en weer zonder na te denken de die knoppen kan vinden en hoe te gebruiken

omdat ik zelf er ook wel even een lange tijdje er uit ben geweest :D

dus asl strask FS 2020 uitkomt , gelijk vliegtuig pakken , naar airport gaan , opstarten van vliegtuig en dan vluchtplan indienen en ready to Go

en niet moeten denken van ... help hoe zat dat ook al weer , gisteren in de vlucht had ik ramen die beslagen waren door de temp verschil ..... aaghg waar zat de kachel en airco ookal weer ... ( verstopt achter de rechter yoke ) :o .. je moet het dus maar net weer even weten , raam open zetten werkt ook wel :D

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gezien de Topic Reports en de discussie, hier even een reactie namens de moderators. Wij hebben het gelezen, en zijn er over aan het nadenken wat een goede oplossing is. Omdat dit natuurlijk een community is en blijft, heb ik even een poll gemaakt.

Poll: Microsoft Flight Simulator in een apart topic?
MS Flight Sim in nieuw topic
MS Flight Sim in huidig topic
Alles in nieuw topic
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Hiermee willen we niet zeggen dat de meestgekozen optie automatisch doorgevoerd wordt, maar we nemen het sowieso mee als input.

Persoonlijk ben ik voorstander van een nieuw topic voor Flight Sim 2020, puur omdat het meer overzicht geeft voor de gebruikers. Ik kan me voorstellen dat er met zo'n grote nieuwe game veel reacties komen, waardoor de andere games onderbelicht raken. Daarnaast is het vervelend voor mensen die alleen maar FS2020 spelen, dat er opeens allerlei andere reacties tussendoor komen die niets met die game te maken hebben. Maar hé, ik ben maar één persoon, en tevens speel ik geen flight sims :). Ik snap dat er aan beide opties voor- en nadelen zitten. Het is dus sowieso geen makkelijke keuze.

De laatste 2 opties zijn veel stemmers (waaronder ik) denk ik om het even. Denk niet dat er veel weerstand zal zijn voor een deel 86. ;)

Misschien een optie om dan tijdelijk een "break-out" topic over MSFS2020 te hebben en als over een maand of wat de storm rond de release weer is gaan liggen dat weer te sluiten en hier (in deze reeks dus, niet persé in dit topicdeel) verder te gaan? Ik zou het wel zonde vinden als deze reeks met een lange historie gaat stilvallen of degradeert naar een "alles behalve MSFS" topic. Tijdens de hoogtijdagen van de eerdere versies was dit hét MSFS topic.

We weten over een tijdje ook wat ongeveer het marktaandeel van MSFS gaat worden (ik vermoed zelf dat heleboel gebruikers van P3D, XPlane etc. de komende tijd zullen overstappen). Als zeg 95% van de posts over MSFS gaan is af en toe een post over een andere sim niet zo erg toch? Eventueel kan er voor andere sims een apart topic komen.

[ Voor 55% gewijzigd door Tourniquet op 15-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tourniquet schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:36:
Misschien een optie om dan tijdelijk een "break-out" topic over MSFS2020 te hebben en als over een maand of wat de storm rond de release weer is gaan liggen dat weer te sluiten en hier verder te gaan? Ik zou het wel zonde vinden als deze reeks met een lange historie gaat stilvallen of degradeert naar een "alles behalve MSFS" topic. Tijdens de hoogtijdagen van de eerdere versies was dit hét MSFS topic.
Dat veranderen is al eens gebeurd ... het is begonnen met [FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 1

En deze was samen gevoegt van twee topics , FS2002 en het mooie screenshots fs2002 topic

[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 1

en dat heeft meerdere keren verandingen door gemaakt dus het is niet de eerste keer , ik loop al van de eerste topic mee
( jij zelf loop al vanaf die tijd mee :-) )

het moet ook wel een beetje met de tijd mee gaan en deze topic opening is al vanaf 2013 niet meer geupdate dus mag wel een keer een vers draaitje gestart worden met een up to date opening van het topic

maar wel de oude topics links er in mee nemen :9

leuk om het begin weer eens te zien ...
het eerste wat daar gebeurd is klagen over het normale versie en de pro versie

179 gulden voor de pro .... en 130 gulden voor de normale versie ( zijn ze gek bij MS ) :*)

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

ravw schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Dat veranderen is al eens gebeurd ... het is begonnen met [FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 1

En deze was samen gevoegt van twee topics , FS2002 en het mooie screenshots fs2002 topic

[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 1

en dat heeft meerdere keren verandingen door gemaakt dus het is niet de eerste keer , ik loop al van de eerste topic mee
( jij zelf loop al vanaf die tijd mee :-) )

het moet ook wel een beetje met de tijd mee gaan en deze topic opening is al vanaf 2013 niet meer geupdate dus mag wel een keer een vers draaitje gestart worden met een up to date opening van het topic

maar wel de oude topics links er in mee nemen :9
Klopt, ik ben er inderdaad al vanaf de voorlopers van deze reeks. :P
Met dit topic bedoel ik trouwens niet persé dit topicdeel, maar deze topicreeks. Een deel 86 is denk ik sowieso een goed idee vanwege o.a. de verouderde OP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tourniquet schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Klopt, ik ben er inderdaad al vanaf de voorlopers van deze reeks. :P
Met dit topic bedoel ik trouwens niet persé dit topicdeel, maar deze topicreeks. Een deel 86 is denk ik sowieso een goed idee vanwege o.a. de verouderde OP.
Ja dat is wat ik dus ook wil .. even vers bloed als begin ...
en ook leuk om te zien dat mijn nickname in deel 1 wel veranderd is maar de quotes nog steeds mijn oude nick staat :D
mijn nickname was toen blackhole :+

en leuk om die oude namen ook weer eens te zien, zo als Nick, Kimble, Bolk
ooit nog eens gezien bij de FS dagen , ik weet van Nick nog dat hij muziek mixed en ik heb hier nog een remix van hem liggen.

good old days , ja ergens zou zonde zijn als dat nu verloren zou gaan
leuk die vragen en antwoorden te zien die ik toen gaf en ook hoe ik toen was ... als rookie , vragen vragen ... >:)

maar dat gaan we straks met FS2020 wel weer krijgen
Alleen de nieuwkomers hebben veel meer mazzel dan dat wij toen hadden ..
nu is er veel meer info te vinden over FS en hoe te doen dan toen wij begonnen met FS

als iemand dit stukje naar het andere deel kan overgooien

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MZdCw1yP/topic.jpg

en de verwijzing naar deze deel er nog bij dan hebben we alvast een mooie begin met het stukje over FS2020

dan kunnen we vanaf nu dan daar wel verdergaan in FS ( 2020) topic
topic regels kan ook even iets aangepast worden
want Got is ook veranderd met het kleiner maken van Screenshots en ook andere dingen zoals het leuk vind kan je nu met een (y) doen

En MSN _/-\o_ ... oo oo , wacht dat was ICQ
Maar het zou wel een goed begin kunnen zijn .....om een nieuwe deel 86 te starten

[ Voor 55% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nostalgie; Blackhole, Tourniquet, Kimble, ND, Bolk, Droogkloot, Sheik, Evilernie, Nealzie, Biobak, The_Frank0, Martinair231, Karlok, McFlipp, Fligh High, jos_zwa, terwee en nog vele andere.

Toen waren we bezig met Dreamfleet, PIC en PSS, Lago Software en German Airports.

Groepsvluchten en beginnen op VATSIM.

En dan had die weer een ban vanwege illegale praktijken.

Leuk om te zien wie er nog met Flightsimulator bezig is 👍 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik moet ze nog ergens hebben liggen die dreamfleet pic en pss .. inderdaad wat een tijd ..
German airports 1 2 3 4 als ik het nog goed heb ....
beetje mijn tijd ook met Friegh dogs en Misty fjords updates

toen zaten we te kwijlen bij het zien van de FS2002 pic dat het zo mooi was allemaal ..
En niet weten wat je bijna 20 jaar later nog te verwachten staat

Ja die namen zeggen mij ook allemaal nog wat.
Toen waren we nog jonkies... nu met grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik speel ook al heel lang Flight Simulator.. De eerste die ik ooit speelde was FS2 op de Atari 800XL.

Was echter maar een diashow hoor :') En de polygonen waren niet eens ingekleurd (alleen draadmodellen). Hij was toen nog van subLOGIC. FS1 was alleen maar voor de Apple II en die had ik niet.

Wel cool op zich dat de radionavigatie en alles er toen al in zat. Want dit was een computer met 64KB RAM! Waar het hele programma ook in moest draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.atarimania.com/8bit/screens/flight_simulator_ii_sublogic_2.gif

De versies voor andere computers hadden soms wel echt ingekleurde polygonen. En daarna FS3, toen FS4 (met zijn echt bewegende airfoils!!), FS5 met textures (enoooorm grof), FS 95 voor Windows enz...

Ik wil niet de ouwe lul uithangen maar ik ben echt verbluft hoe ver de techniek gekomen is in die tijd.

PS: Sommige dingen zoals het menu van FS1/2 zijn heel lang ongeveer gelijk gebleven. Denk dat er nog best veel ouwe code in zit. Alleen met FS2020 zullen ze wel vanaf 0 zijn begonnen denk ik. Want FSX was immers aan een andere ontwikkelaar verkocht.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 16-07-2020 00:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
die ziet er nog goed uit en nog nieuw van hoe ik begonnen bent
dit was mijn eerste
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MK4xGfLq/hqdefault.jpg[/url]

was een ramp om die op een goed level te brengen .. soms duurde het een paar sec voor dat je weer 1 stukje verder was ... dacht op de atari was dat toen

kan me nog een bommerwerper sim herinneren uit die tijd
of van iets later ... Dambusters hete dat geloof ik maar die was wel al in "kleur"

YouTube: The Dam Busters - PC Game 1985

inderdaad dambusters heten dat

de eerste MS FS

YouTube: First Flight Simulator Ever Released 1980

nog even een kleine aanvulling toen de eerste beelden van FS95 vrij kwamen ...
was toen een demo in een winkel war ze hem gingen verkopen ... was niet weg te slaan

Wat droomde ik er toen van om die ooit te mogen spelen .... niet veel later had ik ook de pc er voor met windows 95 , zat toen nog op windows 3.11 dacht ik ( 286)
maar ben pas een beetje echt me meer gaan verdiepen in diverse planes en addons met FS98
FS2000

LOl wat een verschil als je de eerste MSFS

YouTube: First Flight Simulator Ever Released 1980

neemt en dan deze beelden ziet

YouTube: MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR 2020 COCKPIT ULTRA HIGH GRAPHICS 4K 60FPS

O+

Als je deze beelden 25 jaar geleden had getoont dat dit de toekomst werd van de flightsim
dan had ik denk ik je totaal voor gek verklaart en gevraagt of je wel je pilletjes had in genomen :+

wij vonden toen FS95 al bijna onwerkelijk

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 16-07-2020 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

GekkePrutser schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 00:36:

Alleen met FS2020 zullen ze wel vanaf 0 zijn begonnen denk ik. Want FSX was immers aan een andere ontwikkelaar verkocht.
Ik meen gehoord te hebben dat ze FSX nooit verkocht hebben maar alleen licenties hebben verkocht met de optie om er zelf ook weer mee verder te gaan. En dat Asobo ook de beschikking had over de oude source code. Maar geen idee of er ook echt oude code in FS2020 beland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

ravw schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 01:11:

de eerste MS FS

.....
LOl wat een verschil als je de eerste MSFS
...
Volgens mij was dat toen FS geen MS FS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hoop dat het FS2020 topic omgedoopt gaat worden tot Deel 86.
Waarom? Omdat in de loop der jaren deze topic reeks hét topic voor Flight Simulation is op Tweakers.
De vorige delen van FS2002/2004/FSX zijn allemaal hierin opgegaan.
Om het nu met de release van FS2020 uit elkaar te gaan trekken, volg ik niet helemaal.
Dat had dan ook moeten gebeuren voor Xplane & Prepar3D.
Ja er zal wat aanwas komen van nieuwe virtuele vliegers, maar goed dat gebeurd zo nu en dan toch ook al.

Het afsplitsen van FS2020 in een apart topic is denk ik wel de doodsteek voor de huidige reeks. En dat vind ik eeuwig zonde, ook van de community.

Ja, er zit een nieuwe engine in FS2020, maar dat is het dan ook wel (even gechargeerd gezegd).
PMDG e.d. gaan ook met toestellen voor FS2020 komen (fijn!) en wat er standaard in zit, is heel veel eye candy en uit ervaring in de alpha is het e.a. ook wel toegankelijker gemaakt voor de niet die-hard simmer.
Dat was ook al een beetje zo met de standaard vliegtuigen in FSX e.d.
Heel leuk dat het ook voor de Xbox komt, maar tenzij je daar je hele cockpit setup thuis aan kunt hangen, zie ik dat meer als 'arcade' vliegen dan er serieus mee bezig zijn.

Een aparte reeks voor FS2020 zal wellicht voor 'nu' met de release gevoelsmatig de juiste zijn. Maar ik denk niet dat het een simulator is voor de massa is. Er zal dus een piek zijn in reacties en daarna blijven de die-hards over. Ook daarom vind ik, gewoon deel 86 van maken.
Met een goede TS, veel info, hardware aanbevelingen, etc. Waarmee je een hoop new-bie vragen al kunt afvangen. 't moet dan wel bijgehouden worden, want idd dit topic stamt uit 2012 (geeft ook aan hoe lang het al duurde voor we de 10k posts bereiken hier) en sindsdien is er teveel gebeurd op Flightsim gebied.

Kortom, deel 86!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Gisteren mn eerste paar rondjes in XP11 gevlogen in de Cessna 172. Waar ik moeite mee heb is dat ik de hele tijd de muis moet pakken om even om me heen te kijken. Ik heb wel een knop op m'n (Honeycomb) yoke (pat- of tap-switch) waarmee je de camera richting instrumenten/buiten kan pointen maar die is heel langzaam. Is er misschien een andere handigere manier om dat te doen (behalve m'n kantoorkamer volplempen met 32" monitoren)?

Daarnaast heb ik twee Avionics switches op de yoke, bus1 en bus2, maar bus2 kan ik niet koppelen in de settings aan de bus2 knop in-game, ik kan daar niet de juiste setting voor vinden? Klinkt dat bekend?

Ook zag ik dat er een functie was om checklists voor te lezen. Gebruikt iemand dat? Is er ergens een pagina waar je die checklists kan downloaden ofzo, want een PDFje ging niet zo lekker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik gok dat juist in dit topic de beginners méér hulp krijgen van de ervaren simmers. De OP kan indd wel op de schop, en best Ok als die begint met FS2020.

Haha @ nostalgie! :W Good times indd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@RvdH Je schrijft dat je simulatie gebruikt voor ondersteuning van je PPL-opleiding. Ik had begrepen dat simulatie (en zeker met realistische invoerapparaten) juist in de weg zou zitten voor visueel vliegen omdat je een sterke neiging krijgt om op je instrumenten te vliegen en je geen (betekenisvolle) feedback uit je controls krijgt.
Hoe is jouw ervaring daarmee, wat vindt je opleiding ervan en voor welke oefeningen zie je dat de sim wel een toegevoegde waarde is?

(Aangezien je PPL schrijft heb ik het hier dus uitdrukkelijk niet over instrument-ratings, waarvoor simvliegen denk ik universeel als toegevoegde waarde wordt gezien.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Bacchus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:19:
@RvdH Je schrijft dat je simulatie gebruikt voor ondersteuning van je PPL-opleiding. Ik had begrepen dat simulatie (en zeker met realistische invoerapparaten) juist in de weg zou zitten voor visueel vliegen omdat je een sterke neiging krijgt om op je instrumenten te vliegen en je geen (betekenisvolle) feedback uit je controls krijgt.
Hoe is jouw ervaring daarmee, wat vindt je opleiding ervan en voor welke oefeningen zie je dat de sim wel een toegevoegde waarde is?

(Aangezien je PPL schrijft heb ik het hier dus uitdrukkelijk niet over instrument-ratings, waarvoor simvliegen denk ik universeel als toegevoegde waarde wordt gezien.)
Ik heb van tevoren gevraagd of het een toegevoegde waarde was, hun antwoord was in principe dat het heel goed is om procedures te oefenen en checklists in je hoofd te stampen. Uiteraard voelt het nooit zo echt als in een echt vliegtuig. Maar ik moet zeggen dat de Honeycomb yoke praktisch hetzelfde aanvoelt als een echte.

Met de echte lessen heb ik nog wat moeite met taxiën, ik vind het sturen met de roerpedalen erg lastig. Dit blijk ik in XP11 net zo moeilijk te vinden :+ Dus ik hoop dat als ik in XP11 er beter in wordt, dat het ook helpt met de echte lessen. Qua roer en yoke geven de controls mij wel een redelijk levensechte feedback vind ik - de remmen echter vind ik niet zo realistisch.

We hadden in het echt een paar oefeningen gedaan met stijgen en dalen, die kon ik in XP11 prima herhalen en ik merkte dezelfde effecten als in het echt, RPMs kwamen overeen en alles dus dat vond ik top.

Wat ik wel jammer vind is dat de vliegtuigen waar ik in het echt in vlieg een carburator heater hebben, die ook altijd in de procedures/checklists genoemd wordt, maar in de C172 in XP11 kan ik die niet vinden. Zal helaas weinig aan te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niki_lauda schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:22:
[...]

Volgens mij was dat toen FS geen MS FS.
ja klopt vanaf deel twee zijn ze pas MS er voor te gaan gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Bacchus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:19:
Ik kan dit wel beamen.

Mijn instructeur klaagde altijd dat ik veel te veel met de instrumenten bezig was en niet genoeg naar buiten keek. Ook de stand van de horizon, geluid van de motor enz gebruikte ik niet als indicator (met name omdat dit in de echte wereld in 3D er anders uitziet dan een flightsim in 2D - toen had ik nog geen VR). En daardoor dus ook de bijkomende effecten van instrumentvliegen zoals de instrumenten najagen.

Op een G1000 kan je met een knop het contrast helemaal naar 0 zetten zodat de instrumenten zwart zijn, en dat deed hij dan ook vaak :P Soms zei hij dat ik teveel tv zat te kijken of suggereerde dat er pikante beelden te zien waren enzo :') Dit was echt een probleem voor me. Volgens hem is dit typisch iets voor mensen met FS ervaring, aangezien mensen die echt zonder enige ervaring beginnen de instrumenten vaak nog niet zo automatisch af kunnen lezen en er dus ook niet zo veel naar kijken.

Ik had trouwens ook de neiging de yoke veel te hard vast te grijpen. Zowel met motorvliegen als met zweefvliegen. Maar dat was vrij gauw afgeleerd.

Toen ik zweefvliegen deed, had ik ook de neiging om de neus naar boven te trekken tijdens een bocht. Dat bleef mijn neiging steeds. Maar met de C172 was dat geen probleem want daar doe je dat ook (in een zweefvliegtuig trek je dan echter de snelheid er uit omdat je geen motor hebt om dit te compenseren, en sowieso vlieg je daar niet met behoud van hoogte). Overtrek in een bocht vlakbij de grond is natuurlijk bloedlink dus dat was in dat geval een gevaarlijke neiging.

Niettemin geldt dit voor VR wat mij betreft een stuk minder. En voor procedurele dingen is het sowieso een prima hulpmiddel.

Niettemin heb je aan de andere kant wel een flinke voorsprong als je al weet hoe bepaalde zaken werken. En al helemaal zodra je uitgebreid met je G1000 gaat werken en radionavigatie enzo. Dat is ingewikkeld om te leren en duur om in de lucht te doen. En even een uurtje in de hangar mee spelen mag meestal ook niet want dan trek je de accu leeg (tenzij je de ground power unit aansluit maar dat is een hoop gedoe vaak).

Dus mijn idee is: In het begin heb je er nadeel van, later in de vliegopleiding wordt het een voordeel. Helaas ben ik zelf nooit zo ver gekomen in mijn opleiding om diverse redenen. Maar persoonlijk denk ik dat over de hele opleiding bekeken het voordeel wel de overhand gaat nemen, want ik zag dat veel mensen echt moeite hadden met de ground school.

@RvdH Er is zelfs een hele pilot manual voor de XP 11 versie van de 172! Checklists staan er ook in. De carb heat knop lijkt inderdaad te ontbreken: https://www.x-plane.com/m...ilot_Operating_Manual.pdf

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 16-07-2020 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
Als je de 172 vliegt tbv vlieglessen is het dan niet beter een payware variant met een grotere diepgang te kiezen? Bijvoorbeeld die van carenado of airfoillabs? Wellicht zit daar de carb heater wel in gemodelleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinslo schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:36:
Als je de 172 vliegt tbv vlieglessen is het dan niet beter een payware variant met een grotere diepgang te kiezen? Bijvoorbeeld die van carenado of airfoillabs? Wellicht zit daar de carb heater wel in gemodelleerd.
airfoillabs is zeker een must have

Die van Carenado , alleen met Reality Expansion Pack erbij dan word hij best wel een realthing

Maar die van Airfoillabs zal je ook geen carb heater vinden
is dezelfde versie als de standaardt van XP 11 ( beide zijn fuel injected ) >:)

To prime, open throttle about 1/4. Turn on fuel pump and move mixture to full rich for 2-3 seconds. Turn pump off, mixture cut, start. As engine starts, advance mixture to full rich.

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 16-07-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
ravw schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:14:
[...]

airfoillabs is zeker een must have

Die van Carenado , alleen met Reality Expansion Pack erbij dan word hij best wel een realthing

Maar die van Airfoillabs zal je ook geen carb heater vinden
is dezelfde versie als de standaardt van XP 11 ( beide zijn fuel injected ) >:)
Ah ok! Wist het niet zeker :)
Heb ze zelf niet. Maar wel de King Air 350 van Airfoillabs en dat is echt een geweldig payware vliegtuigje. _/-\o_
Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste