upclocker schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:32:
[...]
Toch ziet dit er gedateerd uit als je het vergelijkt met MSFS2020 imo. Het enige gebrek aan msfs is nu nog een echt goeie airliner en dat het weerbeeld klopt met de metars. De PMDG B737 kan elk moment komen geloof ik dus dan is dat ook opgelost. Daar gaan P3D en Xplane het niet tegen op kunnen boksen.
Het zijn producten voor verschillende doelgroepen.
P3D en X-Plane zitten meer in de hoek van de realistische simulaties, terwijl FS2020 een spelletje is (en imho blijft).
De vliegmodellen van FS2020 zien er prachtig uit, maar zijn niet bepaald realistisch. Een PMDG airliner zou dit kunnen veranderen, maar de introductie van die addon wordt momenteel vertraagd omdat men tegen limitaties in FS2020 aanloopt, en dat is grotendeels buiten het bereik van PMDG.
Eén van de grootste problemen met FS2020 zijn de verplichte updates waarbij telkens weer zaken kapot gaan. Dat is een gruwel voor elke flightsimmer die naar realisme zoekt, alsmede voor een ontwikkelaar met een 'ingewikkeld' zo realistisch mogelijk product.
Heb in het verleden meerdere thuiscockpits gebouwd. Het kost zo veel tijd om bij zo'n setup de soft- en hardware exact op elkaar aan te sluiten dat je de software daarna eigenlijk niet meer wilt updaten. En als je dat al doet wil je controle over die update. Backups van de 'oude' toestand zodat je terug kunt als dat nodig is. Dat kan met FS2020 niet. Je moet updaten waarbij er (tot nu toe) altijd nieuwe bugs geïntroduceerd worden en vaak zelfs de meest basale controls weer naar default worden gezet.
Dat is zoals gezegd een gruwel voor iedereen die er wat serieuzer mee bezig is. Ik wil m'n vrije tijd gebruiken om zoveel mogelijk te vliegen, niet om telkens m'n sim weer te 'repareren' en te wachten tot de add-on makers met patches voor de nieuwe versies komen. Als ze dat al doen.
Toen FS2020 uitkwam was ik ook verkocht. Heb zelfs m'n toenmalige sim volledig gede-installeerd en wilde volledig 'over'. Halverwege vorig jaar ben ik echter weer terug gegaan. Inmiddels staat FS2020 al lang niet meer op m'n systeem (incl. de circa e700 aan add-ons). Vlieg nu weer als vanouds vrolijk rond met PMDG 737 en 747 waarbij ik veel meer plezier beleef aan het realisme van het vliegen en de buitenwereld eigenlijk niet meer zie.
Maar zoals ik al zei zijn het twee verschillende producten, en zijn er ook verschillende consumenten. Heb 30 jaar geleden heel veel vluchten gemaakt en VOR navigatie geleerd met '
A320 Airbus' en was daar helemaal aan verknocht, hoewel de graphics zelfs voor die tijd zwaar onder de maat waren.
Ben daarom misschien wel een iets te 'simulator-biased' om FS2020 helemaal te waarderen.