Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:46

Jrrri

Simulant

Robinho96 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:49:
[...]

Zit er nog een harde schijf in die laptop of al een SSD? Bij het eerste ga je zoals @Barns zegt niet ver komen, maar met een SSD zou dit bijna geen probleem mogen vormen, hoewel je CPU (wel redelijk high-end in zijn tijd) en GPU al vrij oud beginnen te worden. Hmm twijfelgeval... 🤔
Ja er zit een SSD in de laptop, die ik dan misschien moet vervangen voor wat groters, maar dat is geen probleem op zich.

[ Voor 63% gewijzigd door Jrrri op 06-04-2021 16:57 ]

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Barns schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:30:
[...]

Ik vrees dat je niet ver komt. Maar je kunt het altijd proberen: voor €1 heb je een maandlidmaatschap op Xbox Game Pass en kun je FS2020 installeren. Vergeet niet tijdig weer op te zeggen, want het abonnement loopt automatisch door :)
Dit zal ik inderdaad eens gaan proberen. Ik vond de factuur nog van de desktop, en die is van 2011, dus ik kan me goed voorstellen dat dat hem niet meer wordt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Terugkomend op bovenstaande vraag: het draait enigszins speelbaar op de laptop, daar is de GPU de bottleneck. Op de desktop is de processor de bottleneck en is het eigenlijk niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
Is er in XP11 de mogelijkheid om het FMS in te stellen zonder airac aan te schaffen? Bijvoorbeeld de departure.. route en arrival etc etc?

En wil iemand zo vriendelijk zijn om het in het kort uit te leggen? ^,^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Jrrri schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:17:
Terugkomend op bovenstaande vraag: het draait enigszins speelbaar op de laptop, daar is de GPU de bottleneck. Op de desktop is de processor de bottleneck en is het eigenlijk niet te doen.
De GPU uit je desktop met een eGPU-oplossing aan je laptop hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik zie door de bomen het bos even niet. Ik wil graag leren hoe ik de FMS instel en hoe ik een flightplan als beginner maak in XP11 met de default 737. Er is echter zoveel over te vinden op Youtube dat juist daardoor het lastig wordt, want iedereen legt het weer anders uit. Soms zet ik het weer uit omdat het te langdradig is.

Hoe hebben jullie het geleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
flugelisoke schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:01:
Ik zie door de bomen het bos even niet. Ik wil graag leren hoe ik de FMS instel en hoe ik een flightplan als beginner maak in XP11 met de default 737. Er is echter zoveel over te vinden op Youtube dat juist daardoor het lastig wordt, want iedereen legt het weer anders uit. Soms zet ik het weer uit omdat het te langdradig is.

Hoe hebben jullie het geleerd?
De PMDG 737 had altijd uitgebreide handleidingen voor de specifieke implementatie in FSX/P3D, maar ook een hele goede tutorial voor een eerste vlucht met een stap-voor-stap uitleg inclusief uitleg over het programmeren van een route in de FMS. Dit is een pdf document (gewoon te vinden op google: pmdg 737 tutorial 1 pdf) waardoor je er in je eigen tempo doorheen kan, misschien wat makkelijker dan YT? Omdat het om hetzelfde vliegtuig gaat, moet het in principe niets uit maken.

Verder zou ik aanraden om voor XP11 de zibo te installeren. Dit is een gratis uitbreiding van de 737 die veel 'realistischer' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
lllustrious schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:00:
[...]

De PMDG 737 had altijd uitgebreide handleidingen voor de specifieke implementatie in FSX/P3D, maar ook een hele goede tutorial voor een eerste vlucht met een stap-voor-stap uitleg inclusief uitleg over het programmeren van een route in de FMS. Dit is een pdf document (gewoon te vinden op google: pmdg 737 tutorial 1 pdf) waardoor je er in je eigen tempo doorheen kan, misschien wat makkelijker dan YT? Omdat het om hetzelfde vliegtuig gaat, moet het in principe niets uit maken.

Verder zou ik aanraden om voor XP11 de zibo te installeren. Dit is een gratis uitbreiding van de 737 die veel 'realistischer' is.
Begin het aardig te begrijpen.

Wel nog een vraag:

Stel ik vlieg vanaf EHRD naar LFPG. Ik kan van te voren natuurlijk niet weten welke runway dat er tijdens de landing gebruikt wordt, want de wind zou zomaar kunnen draaien of wat dan ook. Kan ik dan ook de Arrival instellen in het FMS tijdens de vlucht of tijdens het naderen? En hoe weet ik nou welke ARR route ik moet nemen? Want vaak staan er zoveel opties en keuzes in het lijstje en als je de verkeerde kiest, dan schopt het het hele plan in de war.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:16
flugelisoke schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:10:
[...]

Begin het aardig te begrijpen.

Wel nog een vraag:

Stel ik vlieg vanaf EHRD naar LFPG. Ik kan van te voren natuurlijk niet weten welke runway dat er tijdens de landing gebruikt wordt, want de wind zou zomaar kunnen draaien of wat dan ook. Kan ik dan ook de Arrival instellen in het FMS tijdens de vlucht of tijdens het naderen? En hoe weet ik nou welke ARR route ik moet nemen? Want vaak staan er zoveel opties en keuzes in het lijstje en als je de verkeerde kiest, dan schopt het het hele plan in de war.
Ja, dat kan zeker. Je vult je vluchtplan voor vertrek in tot aan je laatste waypoint. Vervolgens vul je (ik doe dat altijd ruim voor mij TOD) je STAR en Aproach in. Je kan dan tijdens je daling later ook nu je approach en wijzigen mocht dat nodig zijn.

Ik raad je wel aan om eerst eens een vlucht te doen doen waarbij je je approach en star gewoon al voor vertrekt invult (dan maar evt. met de wind mee landen). Als dat goed gaat kan je het de volgende tijdens je vlucht invullen... een daarna een keer een vlucht waarbij je het wijzigt nadat je het hebt ingevuld...

[ Voor 15% gewijzigd door Sparkiezz op 20-04-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
flugelisoke schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:10:
[...]
Stel ik vlieg vanaf EHRD naar LFPG. Ik kan van te voren natuurlijk niet weten welke runway dat er tijdens de landing gebruikt wordt, want de wind zou zomaar kunnen draaien of wat dan ook.
Afgezien van het kunnen aanpassen: Je kan bij vertrek al 98% zeker weten welke baan in gebruik is, op dit soort korte afstanden misschien zelfs wel 99,5%. Wind draait niet "zomaar", dat kunnen we op voor de luchtvaart relevante termijnen erg goed voorspellen, en zeker van grote luchthavens staat in de AIP vaak precies welke banen op welke momenten en onder welke omstandigheden in gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik neem aan dat het is aan te raden om de nieuwste airac data aan te schaffen? En waar maken jullie je flightplans vervolgens mee? Downloaden jullie deze rechtstreeks in het FMS of voer je hem handmatig in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
flugelisoke schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:56:
Ik neem aan dat het is aan te raden om de nieuwste airac data aan te schaffen? En waar maken jullie je flightplans vervolgens mee? Downloaden jullie deze rechtstreeks in het FMS of voer je hem handmatig in?
De nieuwste airac is vooral relevant als je online vliegt (handig als iedereen hetzelfde heeft) of als je charts gebruikt die gemaakt zijn in combinatie met/afhankelijk van de nieuwe airac (omdat anders bijvoorbeeld een waypoint uit je route mogelijk niet overeen komt met bijv. het eerste waypoint uit de SID of STAR). navigraph heeft hiervoor een subscriptie en er is er nog een maar daar kom ik nu niet op. simbrief is een super handige gratis tool om volledige flightplans te genereren afhankelijk van het weer icm. de actuele airac (indien geactiveerd) en met 'fuel planning' erbij. Afhankelijk van welk addon vliegtuig je gebruikt is het rechtstreeks invoeren wel of niet te doen. Minder geavanceerde addons beschikken niet over deze functionaliteit maar in het echt hebben de meeste nieuwe vliegtuigen wel een automatische functie om het gross van de data in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Lukt inmiddels vrij aardig, relatief eenvoudig is het eigenlijk. Wat ik nog niet weet is hoe ik aan de STAR data kom, wanneer ik een vluchtplan maak via Skyvector:

WOODY N872 NIK UY131 MOPIL

Dan kom ik er wel redelijk uit dat ik een WOODY departure moet selecteren, geen idee hoe ik erachter kom welke ik werkelijk moet hebben?

En ik zie niet welke STAR ik moet pakken, want bij MOPIL houdt de route op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:08
flugelisoke schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:55:
Lukt inmiddels vrij aardig, relatief eenvoudig is het eigenlijk. Wat ik nog niet weet is hoe ik aan de STAR data kom, wanneer ik een vluchtplan maak via Skyvector:

WOODY N872 NIK UY131 MOPIL

Dan kom ik er wel redelijk uit dat ik een WOODY departure moet selecteren, geen idee hoe ik erachter kom welke ik werkelijk moet hebben?

En ik zie niet welke STAR ik moet pakken, want bij MOPIL houdt de route op.
De departure (SID - Standard Instrument Departure) is afhankelijk van de baan van je vertrekvliegveld. Voor Nederlandse vliegvelden is deze informatie te vinden in het AIP.

Edit: ik lees nu pas dat je vanaf Rotterdam wilt vertrekken. Als je van baan 06 vertrekt kies je de WOODY1A (WDY1A) departure, van baan 24 wordt dit WOODY1B (WDY1B). Vaak kun je door de huidige windrichting op te zoeken er wel achter komen welke baan in gebruik is.

De STAR is afhankelijk van de baan van je aankomstvliegveld. Wederom te vinden in het AIP voor de desbetreffende luchthaven. Als je AIP + vliegveld googelt kun je de kaarten en procedures wel vinden.

Zover ik weet is bovenstaande info niet via Skyvector te benaderen.

[ Voor 10% gewijzigd door HappyPinguin op 20-04-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Dan heb je met LFPG wel meteen een leuke gekozen, want dat is een enorm vliegveld met een enorme capaciteit. Daarbij komt ook een groot scala aan stars om het aanvliegend verkeer in goede banen te leiden. Even plat gezegd moet de STAR je leiden van het einde van je vluchtroute naar het begin van de baanbenadering (dit kan zijn een ILS, VOR, visual approach etc.) Je zoekt dus naar de STAR die het einde van je vluchtroute en final approach aan elkaar knoopt. Op LFPG leiden sommige STARs echter naar niet naar zo'n 'approach fix', maar een koers. In het echt is de luchtverkeersleiding vaak erg betrokken en vlieg je soms maar delen of niets van de daadwerkelijke STAR, zo wordt je na deze heading 'gevectored' naar de final approach (i.e. je krijgt losse richtingsaanwijzigingen). Soms ligt er nog een 'transition' tussen de final approach en de STAR. Dan leiden verschillende STARs vanuit verschillende richtingen naar een punt en zijn vervolgens vanaf dat punt transities naar de final approach fixes. Volgens mij zijn er op LFPG zulke transitions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
HappyPinguin schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:06:
[...]
De departure (SID - Standard Instrument Departure) is afhankelijk van de baan van je vertrekvliegveld. Voor Nederlandse vliegvelden is deze informatie te vinden in het AIP.
[...]
De STAR is afhankelijk van de baan van je aankomstvliegveld. Wederom te vinden in het AIP voor de desbetreffende luchthaven. Als je AIP + vliegveld googelt kun je de kaarten en procedures wel vinden.
De eAIPs van volgens mij alle EASA-landen (en iig ook de VS) zijn vrij online beschikbaar. Let op dat de data in MSFS achter kan lopen. Dus je kan (vaak subtiele) verschillen tegenkomen. Als je een mobiel of tablet hebt, kun je AirMate (gratis maar wat gekunsteld) of SkyDemon (zeker voor sim duur maar de bom) gebruiken.
Zover ik weet is bovenstaande info niet via Skyvector te benaderen.
Voor de VS heeft SkyVector veel vliegveld-informatie inclusief vertrek- en naderingsprocedures wel geïntegreerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 21-04-2021 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Hmm, de schermen gaan op zwart als ik de GRD PWR uitschakel, dat staat wel in de manual tijdens een cold 'n dark start. Ook bij de pushback slaan de schermen op zwart, wellicht een belangrijk stapje overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

flugelisoke schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:08:
Hmm, de schermen gaan op zwart als ik de GRD PWR uitschakel, dat staat wel in de manual tijdens een cold 'n dark start. Ook bij de pushback slaan de schermen op zwart, wellicht een belangrijk stapje overgeslagen?
Heb je je APU draaiend en de generator online gezet?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Bolk schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:12:
[...]

Heb je je APU draaiend en de generator online gezet?
Ga straks even kijken naar je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbwS-X6A7TULMDVMqGlHVld_Vo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4lT62Mzn2e2h7IQ4lGB2IyXn.jpg?f=fotoalbum_large

Probleem, flightplan gemaakt en alles. Net opgestegen vanaf EHRD. Waypoint VENAV staat op 290/12891.

VNAV is enabled, maar nog steeds gaat het vliegtuig niet klimmen en het verliest zelfs snelheid terwijl deze ook juist moet stijgen.

Heeft er iemand een idee wat ik fout doe? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Je speed modus staat op retard, wat volgens mij betekent dat hij wilt dat je de throttle naar nul brengt.. probeer eens op normale speed modus te zetten / VNAV uit. Blijft die dan bokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ircghost schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:32:
Je speed modus staat op retard, wat volgens mij betekent dat hij wilt dat je de throttle naar nul brengt.. probeer eens op normale speed modus te zetten / VNAV uit. Blijft die dan bokken?
De N1 enablen heeft het opgelost zojuist per toeval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Help....... XP11 737 OVHT FIRE TEST gedaan, bel gaat niet meer uit :o

Fire warning button indrukken op het panel... facepalm |:(

[ Voor 35% gewijzigd door flugelisoke op 22-04-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:15
Voor de X-Plane 11 heli liefhebbers die het nog niet weten :

X-Trident heeft gisteren hun CH-47D Chinook gereleased, en hij is GOED :9

https://store.x-plane.org/CH47-D-Chinook_p_1428.html

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een goeie freeware of paid Boeing 737Max om van te genieten in X-plane 11.

Ik had al grondig gezocht, maar kon niet echt wat vinden.

Iemand de gouden link/tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:08:
Ik zoek een goeie freeware of paid Boeing 737Max om van te genieten in X-plane 11.

Ik had al grondig gezocht, maar kon niet echt wat vinden.

Iemand de gouden link/tip?
Zibro 737, en er is ook een 737max gebaseerd op de Zibro 737.

Allebei freeware, maar helemaal uitgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dierkx36

Een goeie link naar de 737max graag.

Ik had al links gezocht, maar kwam helaas op vage websites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:34:
@dierkx36

Een goeie link naar de 737max graag.

Ik had al links gezocht, maar kwam helaas op vage websites.
https://drive.google.com/...yZ9xb09Z_kROpq769EP9I9M0d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KU4caJXmYPyKOFvLLgCVURM7uGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n6sosrYQZRoFHUKmDqmLApZz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_XSYBGAYvqaxPVbIY1x8VtCkc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xtDcU7lDU33UuoyOBALRgO42.png?f=fotoalbum_large

Eindelijk heb ik de auto pilot een beetje door in Xplane 11 in de Boeing 737 en de Airbus A319.

Bij de A319 kan ik heel makkelijk van auto pilot naar manual control, maar bij de Boeing gaat die dan flippen.
Hoe komt dat in de Boeing en hoe kan ik dat voorkomen?

Ik had al gezocht, maar kon geen duidelijk antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
Hi allen, in een ander topic over MSFS2020 had ik een vraag gesteld over m'n huidige hardware, maar las daar ook in de topicstart dat verdere hardware vragen daar niet écht de bedoeling waren, dus hopelijk hier wel;

Voor een kennis die gek is op FS moet ik z'n pc upgraden. Echter twijfel ik een beetje, zijn huidige pc is een:

Pentium G4560 s1151
Gigabyte GA-B250M-DS3H
4gb DDR
256GB SSD

Heeft het zin om dit te upgraden met een (tweedehands) i7 7700k, ram en een videokaart? Om voor weinig een FS compatible systeem te hebben. Of is dit geen aanrader?

Alvast bedankt voor de reactie.

Nu was daar het advies; koop wat nieuws.

Maar stel ik vervang mobo, cpu, ssd erbij, en geheugen, kan iemand mij dan adviseren wat te nemen zodat je het leuk kan spelen met goede graphics (hoeft dus niet het beste van het beste te zijn). Aan wat voor richtprijs moet ik dan denken?

Heb meerdere pc's gebouwd, maar laatste jaren een stuk minder.

Alvast bedankt!

(Al ben ik nog steeds benieuwd of ik het niet red met die 7700k en een goede gpu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Een jaar geleden zou ik hebben gezegd dat een upgrade zinvol zou zijn, nu is dat minder duidelijk.

Je kan zeker wel een speelbare config maken met een upgrade van CPU, GPU, RAM en SSD, maar de prestaties zullen niet echt top tier zijn in vergelijking met. de allernieuwste hardware.
De huidige generatie GPU's heeft nog niet zo veel profijt van PCI-e 4, maar met zaken zoals het direct gebruiken van SSD's door GPU's (DirectStorage) gaan we binnenkort wel spellen zien waarin dat zeker wel het geval zal zijn. Omdat MSFS2020 een paradepaardje is van MS verwacht ik wel dat dit mogelijk ook naar MSFS gaat komen. Echter zijn de prijzen van nieuwe hardware en 2e hands GPU's nu wel tamelijk hoog. Vandaar de twijfel.
Als de prijzen omlaag gaan wordt het een makkelijkere beslissing om aan te raden alles nieuw te kopen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
ocf81 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:19:
Een jaar geleden zou ik hebben gezegd dat een upgrade zinvol zou zijn, nu is dat minder duidelijk.

Je kan zeker wel een speelbare config maken met een upgrade van CPU, GPU, RAM en SSD, maar de prestaties zullen niet echt top tier zijn in vergelijking met. de allernieuwste hardware.
De huidige generatie GPU's heeft nog niet zo veel profijt van PCI-e 4, maar met zaken zoals het direct gebruiken van SSD's door GPU's (DirectStorage) gaan we binnenkort wel spellen zien waarin dat zeker wel het geval zal zijn. Omdat MSFS2020 een paradepaardje is van MS verwacht ik wel dat dit mogelijk ook naar MSFS gaat komen. Echter zijn de prijzen van nieuwe hardware en 2e hands GPU's nu wel tamelijk hoog. Vandaar de twijfel.
Als de prijzen omlaag gaan wordt het een makkelijkere beslissing om aan te raden alles nieuw te kopen.
Dank, maar heeft u ook een advies wat voor componenten ik wel moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@O_Tiby Het lastige als je CPU, Mobo, RAM, GPU en SSD vervangt is dat je op een haar na (kast en PSU) een volledige PC bouwt. Het lijkt me wijs daar dan ook van uit te gaan. Je schrijft over tweedehands, dan klinken de i7's en i5's van de 7xxx-generatie inderdaad als leuke CPU's. Volgens mij zag ik in het MSFS-topic de nodige GTX1660's langskomen, wellicht dat zoiets ook al tweedehands te vinden is.

Mocht je een minder beperkt budget hebben dan hierboven lijkt, kijk dan naar het Zen-3-platform met "een of andere" nVidia-RTX-kaart. (Kort door de bocht, inderdaad.. Er zijn vast Tweakers die hier wat details over weten.)

[ Voor 21% gewijzigd door Bacchus op 30-08-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
O_Tiby schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:19:
Hi allen, in een ander topic over MSFS2020 had ik een vraag gesteld over m'n huidige hardware, maar las daar ook in de topicstart dat verdere hardware vragen daar niet écht de bedoeling waren, dus hopelijk hier wel;

Voor een kennis die gek is op FS moet ik z'n pc upgraden. Echter twijfel ik een beetje, zijn huidige pc is een:

Pentium G4560 s1151
Gigabyte GA-B250M-DS3H
4gb DDR
256GB SSD

Heeft het zin om dit te upgraden met een (tweedehands) i7 7700k, ram en een videokaart? Om voor weinig een FS compatible systeem te hebben. Of is dit geen aanrader?

Alvast bedankt voor de reactie.

Nu was daar het advies; koop wat nieuws.

Maar stel ik vervang mobo, cpu, ssd erbij, en geheugen, kan iemand mij dan adviseren wat te nemen zodat je het leuk kan spelen met goede graphics (hoeft dus niet het beste van het beste te zijn). Aan wat voor richtprijs moet ik dan denken?

Heb meerdere pc's gebouwd, maar laatste jaren een stuk minder.

Alvast bedankt!

(Al ben ik nog steeds benieuwd of ik het niet red met die 7700k en een goede gpu?)
Eens met de vorige tweaker. Dit is vrijwel een nieuwe pc op de voeding na (kast is voor prestatie niet zo relevant mits de airflow adequaat is).

Maar het lastige zit m in: voor weinig een FS compatible pc hebben. Het hangt er vanaf hoe je het wil laten zien: op een lage resolutie? hoge resolutie? alles settings op low danwel ultra? VR? Welke VR? 20 FPS aanvaardbaar?

Daarnaast: een XBOX is ook niet zo duur, en dan kan je wel FS spelen. Maar dat is hier wellicht vloeken in de kerk. En je moet maar op die manier FS willen spelen.

Ik zou het zeker niet willen (zie mijn profiel).

PS Voor een wat gerichter advies van de medetweakers is een richtbudget wel handig.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

O_Tiby schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Dank, maar heeft u ook een advies wat voor componenten ik wel moet nemen?
Dat vind ik dus nogal lastig om te zeggen, vooral omdat de prijzen door de tekorten nu veel te hoog liggen. Ik ben zelf de storm aan het uitzitten en aan het wachten op betere tijden.

Als je de upgrade doet, weet dan dat die een beperkte levensduur heeft. Als straks de prijzen (hopelijk) weer wat dalen naar normale niveaus zou je weer moeten kijken naar een nieuw systeem.

De upgrade naar een 7700k geeft een redelijke prijs/prestatie verhouding, maar is door zijn ouderdom geen top tier CPU voor MSFS2020. De CPU klokt niet zo hoog als modernere CPU's en ook de IPC ligt een stuk lager dan bij nieuwere CPU's. MSFS is toch wel een CPU-afhankelijke titel. Als je voor een nieuw moederbord gaat, dan zou ik nu een B550 met 5800X aanraden.
Qua RAM zou ik minimaal 32GiB aanraden. Weet dat dit RAM niet mee zal verhuizen naar een nieuw systeem, aangezien DDR5 voor de deur staat. Voor een nieuw systeem op basis van AMD zou ik voor 3600 CL16 geheugen gaan.
Qua SSD zou ik voor een NVMe van 1TB of groter gaan. Omdat SSD's nog best lang meegaan zou ik dan voor een PCI-e 4 SSD kiezen. Bij een upgrade van de componenten op het huidige moederbord heb je er niet zo veel aan, maar bij een nieuw moederbord of als je over een jaar of 2 een upgrade doet, dan kan je dit component meenemen zonder dat het een enorme bottleneck gaat zijn.
Qua GPU ligt het eraan hoe diep je in de buidel wil tasten. Naar het schijnt doet RX6800XT het goed met MSFS. Als dat te gortig is zou ik kijken naar een 2e-hands RTX2080. Bang per buck voor GPU's, ook de 2e-hands markt, is momenteel extreem slecht. Maar mocht je voor de tussenstap gaan, dan is het ook zo dat tegen de tijd dat je gaat upgraden de GPU ook wel weer aan vervanging toe zal zijn. Hoe dan ook ga je op dit onderdeel een ongunstige prijs betalen voor wat je krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 30-08-2021 21:13 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 09:17
Vraag;

Ik heb MS2020 opnieuw geïnstalleerd op mijn pc.
Bij het starten wordt ik naar een xbox scherm geleid met verzoek avatar te kiezen en in te loggen. Als ik dat doe dan verschijnt de melding dat ik off line ben. Ik heb geen idee welk oude account ik eerder gebruikte. Ik log in met mijn MS account.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

borgoe72 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:15:
Vraag;

Ik heb MS2020 opnieuw geïnstalleerd op mijn pc.
Bij het starten wordt ik naar een xbox scherm geleid met verzoek avatar te kiezen en in te loggen. Als ik dat doe dan verschijnt de melding dat ik off line ben. Ik heb geen idee welk oude account ik eerder gebruikte. Ik log in met mijn MS account.
Post dit in het FS2020 topic zou ik zeggen.
[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)

[ Voor 15% gewijzigd door niki_lauda op 18-09-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik ben begonnen aan een nieuwe type kwalificatie. Iemand een suggestie voor een goede Embraer 170/190? X-Plane of MSFS bij voorkeur. Thanks :)

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Ik was even benieuwd als jullie boven de omgeving veluwe vliegen of jullie daar ook na genoeg geen bomen zien. Het gaat met name om het gebied ten oosten van de lijn Ermelo/Putten. Hier en daar staat een enkel boompje maar het overgrote deel is bij mij groen en vlak. Was even benieuwd of dit misschien een bug is en of hier mensen ook willen mee doen met het reporten. Namelijk wel zonde dat het meest groene deel van ons land nu een grote groene massa is.

• Bacchus
@Delta21 Welke sim en addons heb je? Mocht het over MSFS 2020 gaan, dat heeft een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Bolk schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:51:
Ik ben begonnen aan een nieuwe type kwalificatie. Iemand een suggestie voor een goede Embraer 170/190? X-Plane of MSFS bij voorkeur. Thanks :)
Ga je bij KLC werken ?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Nee ;) Maar heb ondertussen de SSG aangeschaft. Mis hier en daar wat diepgang en kwam al wat bugs tegen, maar het is voldoende voor nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dierkx36
Kleine tip voor mensen die een Thrustmaster Warthog HOTAS set hebben en deze willen re-greasen.

Op fora word voor re-greasen Nyogel 767a aanbevolen : dit spul is zo goed als niet te krijgen in Europa.
Sommige adviseren als alternatief Nyogel 760g : doe je eigen een plezier en blijf VER uit de buurt van deze troep.
Ik had zelf een tubetje gekocht en deze gebruikt om te re-greasen : in plaats van soepeler loop alles nog stroever tot het punt dat het totaal niet wilt bewegen : aka het is echt niet geschikt om te re-greasen.

Nu had ik nog een tube Molykote 55 O-ring vet liggen en heb ik dit maar gebruikt :
Werkt als een trein, je hebt niet eens echt veel nodig :P

Molykote 55 zou nog redelijk verkrijgbaar moeten zijn in Nederland.
Voor mensen die bij defensie werken : loop effe naar je SMOD of Hrst-pel : deze hebben gegarandeerd wel ergens een tube van dit spul liggen die je kan "bruik lenen" O-)

En als je toch bezig bent, kijk of je een dremel kan lenen van iemand of koop er 1.
Naast de bekende gimbal modificatie voor de Warthog joystick zitten er ook onevenheden/productie over blijfsels in de drukplaat die boven op de gimbal komt (die plaat waar de grote veer opkomt)

Als je die onevenheden weghaalt loopt de drukplaat ook wat soepeler.

Tevens, in de throttle, in de assen van je 2 throttles zit een magnetje gedrukt/geperst waar de sensors op reageren.
Deze magneetjes zijn echt slordig geplaats : met een heel klein schroevendraaiertje kan je de plastic snippers die in de as bij het magneetje zitten weg pulken.

Maak ook alles goed schoen : er zit op de meest onmogelijke plaatsen plastic schraapsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
CTP KIAD-EHAM met de PMDG 777-300ER

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INVRSPm9A8et3BMYYRZxdTF-qt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tYRjB1LmbdVgIe12d3LETr2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbOFp-NcKwFaP4BLEJQYabkl1Rk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d09ZTfNlaVeEzg9itHgzRtiF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnPtnTbvzKiki0J531Jk29_TFF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7TyXU8ZoSxBFRKXHOCBZXbal.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCnwRCU7tQAZHoh0TYKwevAoGiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PdgzUU6L76bvgK8ZaOSbfb7d.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOxuUSO4IDjOF1m3vRV_Jv-9Hxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNUovNrAOmszHJ5AlswEKfm9.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wat mij betreft de ultieme video voor de Tweakende flight simmer 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
Vanavond m'n tweede vatsim vlucht gedaan: ESSA-EFHK
Deze keer CPDLC uitgeprobeerd.
Dit werkt erg goed en ik vond het ontzettend gaaf om op deze manier te vliegen. Het smaakt absoluut naar meer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3I9DEd5j0-KeMGniL45EZm2Sx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cH9fpX8X2A3HoHBd5Y9FVxDa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_MK5JhmZLuApTAPeYn5e43BdNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DZVf3QR2m5NOByt86TDzoCGY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zunft4lkDVsRydVnC06X4l65NxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/89rFVnhTt6st3TCujH1ELZPu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiJctArsTbaxfwJJLMEXanXfsgM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uxv4NO8bqt8rxiCsMmXCx2r2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBcKILDqkmTsln1CUEuCwzKbHfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QomX5tjbHLXvqZhrFKOhjaXz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hS1kKR9SuC41WI0O9yM-i9IfzXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FEqL1DGwCt8U8w4SJJr8qjKV.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PMDG mag eens opschieten met een airlines voor FS2020.
Die DC6 van ze is leuk, maar ik mis toch echt een volledig werkende Boeing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:00:
Ja hier precies hetzelfde. Zit echt te wachten op de PMDG toestellen. Ben helemaal klaar met P3D. Om alles een beetje mooi te laten zijn heb je honderden add ons nodig. IIRC zouden ze nog dit jaar de B737 uitbrengen, dus het kan niet heel lang meer duren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Na een aantal jaren wat andere game genres gespeeld te hebben, heb ik toch de drive om het simmen weer wat op te pakken. Het liefst met VR :)
Ik ga een Oculus Quest 2 VR bril aanschaffen.

Mijn huidige systeem
Asus ROG Crosshair VII Hero
AMD Ryzen 7 2700 (AIO Kraken X62)
EVGA GeForce RTX 2080 Super XC Hybrid Gaming
16GB DDR4 4000

Nog te maken keuzes
Wel of niet PC upgraden
HOTAS + Rudders

Eigenlijk leven bij mij 2 vragen,
1. is mijn huidige systeem voldoende om fatsoenlijk FS te spelen met de Oculus? Of moet ik voor aanvang toch echt aantal onderdelen upgraden?
2. welke Hotas?

[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 14-11-2021 15:40 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Mijn eerste vlucht gedaan :D
Van EHHV naar EHTX met live weer :P

Mooi gemaakt, beetje jammer dat ik crashte tijdens de landing lol... maar met muis en toetsenbord wel lastig vliegen.... is het met controller beetje te doen? Om nou paar honderd euro uit te geven aan iets dat je alleen met fs2020 zou gebruiken voor echt cessna stuurtje + gashendels + pedalen... is wel veel....
Ohw en ten opzichte van zelf vliegen... uhm tja dit kan ik ook met slecht weer :P (heb wel brevet)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met controller kan prima, als je de sensitivity een beetje aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:16
Lord_T schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:14:

Mooi gemaakt, beetje jammer dat ik crashte tijdens de landing lol... maar met muis en toetsenbord wel lastig vliegen.... is het met controller beetje te doen? Om nou paar honderd euro uit te geven aan iets dat je alleen met fs2020 zou gebruiken voor echt cessna stuurtje + gashendels + pedalen... is wel veel....
Ohw en ten opzichte van zelf vliegen... uhm tja dit kan ik ook met slecht weer :P (heb wel brevet)
Tip: Als je alleen MSFS2020 speelt zit je hier in de verkeerde forumdraad en mis je wellicht zinvolle tips..
Just FYI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Never mind, verkeerde topic. :+

[ Voor 93% gewijzigd door JK op 21-11-2021 22:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dierkx36
Na een gedegen meerwaarde onderzoek (Nee, 'k heb het niet nodig, oude Thrustmaster set doet het nog perfect ... ahhh f#<k !t 😈 ) , een uitvoerig finacieële afweging (liever hier aan uitgeven dan aan die ratten in Den Haag geven) is het eindelijk zover :
De hele set is nou van Virpil 😁
Toch best wel een klein beetje heel erg trots op dit spul.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhF9bJ-297Ta20zE0Mt4JkOsL3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HaPQ1EKj5ry6VWiX8cca6TJF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 10:31
dierkx36 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:31:
Na een gedegen meerwaarde onderzoek (Nee, 'k heb het niet nodig, oude Thrustmaster set doet het nog perfect ... ahhh f#<k !t 😈 ) , een uitvoerig finacieële afweging (liever hier aan uitgeven dan aan die ratten in Den Haag geven) is het eindelijk zover :

[Afbeelding]
Poh dat ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
dierkx36 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:31:

[Afbeelding]
Mooi he! Ik heb zelf de Virpil Constellation ook besteld met curved extension en Mongoos base en de lange desktopmount. Wacht al een paar weken (was bij bestelling al een back-order). Hoe lang heb jij moeten wachten?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
flopdoc schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:01:
[...]

Mooi he! Ik heb zelf de Virpil Constellation ook besteld met curved extension en Mongoos base en de lange desktopmount. Wacht al een paar weken (was bij bestelling al een back-order). Hoe lang heb jij moeten wachten?
26-11 besteld, 4-12 verzonden.
Het kwam alleen pas 14-12 aan, DHL had er niet zo'n zin in :X

Normaal zit er tussen verzenden en aankomst 6 á 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
dierkx36 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:32:
[...]

26-11 besteld, 4-12 verzonden.
Het kwam alleen pas 14-12 aan, DHL had er niet zo'n zin in :X

Normaal zit er tussen verzenden en aankomst 6 á 7 dagen.
Dank voor de info! Ik heb het 27-11 besteld en zie nu net in mijn mail dat het via DHL verzonden is. Met Kerst en covid verwacht ik m net in t nieuwe jaar denk ik

Het is in ieder geval onderweg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
Appie Heijn schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:33:
Na een aantal jaren wat andere game genres gespeeld te hebben, heb ik toch de drive om het simmen weer wat op te pakken. Het liefst met VR :)
Ik ga een Oculus Quest 2 VR bril aanschaffen.

Mijn huidige systeem
Asus ROG Crosshair VII Hero
AMD Ryzen 7 2700 (AIO Kraken X62)
EVGA GeForce RTX 2080 Super XC Hybrid Gaming
16GB DDR4 4000

Nog te maken keuzes
Wel of niet PC upgraden
HOTAS + Rudders

Eigenlijk leven bij mij 2 vragen,
1. is mijn huidige systeem voldoende om fatsoenlijk FS te spelen met de Oculus? Of moet ik voor aanvang toch echt aantal onderdelen upgraden?
2. welke Hotas?
Ik zou zonder upgrade eerst proberen met je huidige hardware te vliegen. Dan weet je beter tegen welke beperkingen je aan loopt. Ik ben niet met AMD CPU's bekend (al jaren Intel), maar je hoeveelheid RAM is wel aan de krappe kant en zou de goedkoopste upgrade zijn (maar kan je ook eerst checken tijdens vliegen).
De 2080 Super is al heel aardig, en met de huidige prijzen van GPU's misschien beter om mee te blijven vliegen. Ik heb zelf een hele dure RTX 3090 (EUR2400!!).

Welke HOTAS. Echt moeilijk te zeggen, ik heb nu een paar jaar met X52Pro set gevlogen , beviel me prima. Maar kan altijd beter, dus nu Thrustmaster Pendular Rudders (bevallen enorm goed!) in gebruik, en VIRPIL stick besteld (moet nog binnenkomen). Maar dat is wel een stuk duurdere optie. En er is natuurlijk nog veel meer.

[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 18-12-2021 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
P3D v5.3 pmdg 737 NGXu

Niks mis mee :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY5tPcuBKi8UqvEKJONq8NhbhCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ziFQIWe0l7Ieoe7O5ozJkfz9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihzGAsI1rbQ0iBuSoVjanvml6T0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iMvIYzK02Kd7X1Egh7RRmkRC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHiNvnmu9P6NSOGw2QgdSFWI9-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uiZeWeL6uukYDA1v44gOMIvH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HT70ngTt2dTuBp787IMmYJ0j-2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bgBaS3MGGASIcctqLK42y5Mq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaIC4g28FWAHClINsxl47M9R8Rg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xaLgE2sJUhsMkc8WJzxfWOe3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een cockpit screenshot is ook niks mis mee. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 15:50
Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat de pas aangeschafte Honeycomb set niet geschikt is voor mijn bureau. Mocht iemand interesse hebben, de set wordt aangeboden in V&A.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:11
-TNT- schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:23:
Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat de pas aangeschafte Honeycomb set niet geschikt is voor mijn bureau. Mocht iemand interesse hebben, de set wordt aangeboden in V&A.
Je hebt gewoon 14 dagen bedenk termijn, dus je kan hem toch ook gewoon terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Lord_T schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:14:

In het echt was EHHV dicht las ik net vanwege "te drassig" - dan heeft simmen toch wel voordeel :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 15:50
LongBowNL schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:24:
[...]

Je hebt gewoon 14 dagen bedenk termijn, dus je kan hem toch ook gewoon terug sturen?
Aangeschaft op 1 december…

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 11:14
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:00:
Dat gaat helaas nog echt maanden duren, ik zit zelf ook te wachten namelijk om de overstap te maken. Development staat op een lager pitje op het moment, door problemen met de SDK.

[ Voor 6% gewijzigd door TheRicolaa10 op 19-12-2021 17:32 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 10:31
franssie schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:50:
[...]

In het echt was EHHV dicht las ik net vanwege "te drassig" - dan heeft simmen toch wel voordeel :+
Ik zou voor de honeycomb Alpha en bravo gaan. Superfijn spul voor een redelijke prijs. Saitek yoke is echt onrealistisch. Gevoel van de Alpha komt overeen met een echte Cessna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

maffiabaas schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:03:
[...]

Ik zou voor de honeycomb Alpha en bravo gaan. Superfijn spul voor een redelijke prijs. Saitek yoke is echt onrealistisch. Gevoel van de Alpha komt overeen met een echte Cessna.
Deze was denk ik voor @Lord_T bedoeld.
Ik heb nog een Saitek over maar dat stuurt wel ok links en rechts maar voor en achter is inderdaad geen realistisch gevoel. Maar ik ken ook geen systeem dat een realistisch gevoel heeft of je moet een bewegende sim hebben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
weststar schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:42:
P3D v5.3 pmdg 737 NGXu
Niks mis mee :D
Ligt er ook aan wat je zoekt in een sim. Als je je aan de langstrekkende landschappen wil vergapen, zit je met MSFS vast beter, als je wil simuleren, denk ik dat P3D nog wel beter zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
upclocker schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:56:
[...]

Ja hier precies hetzelfde. Zit echt te wachten op de PMDG toestellen. Ben helemaal klaar met P3D. Om alles een beetje mooi te laten zijn heb je honderden add ons nodig. IIRC zouden ze nog dit jaar de B737 uitbrengen, dus het kan niet heel lang meer duren. :9
Ben zelf weer helemaal terug bij P3D.

Heb flink wat geïnvesteerd in MSFS (> €600), maar heb hem vorige week zelfs gede-installeerd.

De main focus bij MSFS is overduidelijk de visuals. En hoewel die prachtig zijn merk ik aan mezelf dat ik een accurate simulatie uiteindelijk toch belangrijker vind dan al die eyecandy.

Heb niet zoveel vertrouwen in de toekomst van MSFS. Bij elke upgrade is het maar weer de vraag wat er nu weer kapot is gemaakt. De focus ligt veel te veel op nieuwe content in plaats van het robuuster maken van het platform zelf.

Daarnaast stoort het me enorm dat de 'upgrades' verplicht zijn, en je dus ook niet kunt ontkomen aan alle bugs die ze telkens weer introduceren.

Het feit dat PMDG de facto is gestopt met de verdere ontwikkeling van haar producten heeft voor mij de doorslag gegeven om voorlopig ook met MSFS te stoppen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
alexbl69 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:51:
[...]

Ben zelf weer helemaal terug bij P3D.

Heb flink wat geïnvesteerd in MSFS (> €600), maar heb hem vorige week zelfs gede-installeerd.

De main focus bij MSFS is overduidelijk de visuals. En hoewel die prachtig zijn merk ik aan mezelf dat ik een accurate simulatie uiteindelijk toch belangrijker vind dan al die eyecandy.

Heb ik niet zoveel vertrouwen in de toekomst van MSFS. Bij elke upgrade is het maar weer de vraag wat er nu weer kapot is gemaakt. De focus ligt veel te veel op nieuwe content in plaats van het robuuster maken van het platform zelf.

Daarnaast stoort het me enorm dat de 'upgrades' verplicht zijn, en je dus ook niet kunt ontkomen aan alle bugs die ze telkens weer introduceren.

Het feit dat PMDG de facto is gestopt met de verdere ontwikkeling van haar producten heeft voor mij de doorslag gegeven om voorlopig ook met MSFS te stoppen.
Ik heb op zich nog wel vertrouwen dat het goed gaat komen. MSFS is helaas niet de enige game/sim waarbij elke update weer het een en andere kapot gaat. Warzone is het ook elke update raak helaas. Op zich vind ik dat Asobo het wel goed doet. Ze zijn vrij transparant naar de community toe over waar ze aan werken. Bovendien lijken ze ook wel te luisteren naar thirdparty developers als PMDG. Ze hebben best wel wat revolutionairs geimplementeerd in een game imo met het streamen van bing maps data in combinatie met AI. Dat laat wel zien dat ze echt wel wat kunnen. Ben het er wel mee eens dat hun focus nu moet liggen op het maken van een stabiel platform en het maken van vliegtuigen over laten aan third parties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:53:
[...]

Een cockpit screenshot is ook niks mis mee. :9
Prima :P :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZn1cbS2lTv03l0HXwVxe6e1Xek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mjl9FVlmrxe3OG5trC38TO6o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJ4mY_oAKPLXUjaCKL3D_n2pGcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fegilWkMDUXsr122H8orr06O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkCpV5Joqc4ilW10NF556eT6V5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9UlAfcVUhy2m3hugFA8K8AsS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
Vatsim :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/313-vEK9_a68QjmvQplX2-3fB_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uD5DISCSa8xY1ZzOjtDGRDLO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Geweldig nieuws voor alle X-Plane fans:

Deze maand is van een nieuwe studio Threshold uitgekomen de LevelUP 737NG.
In samenwerking met Zibo en volledig freeware (!). Zibo staat voor kwaliteit en dat is met de LevelUp niet anders. De LevelUp 737NG bevat de gehele serie, van de 600 tot en met de grote 900 serie.

Heel gedetailleerd uitgewerkt tot en met de wat verweerde cockpit instrumenten. krassen op de iPad, stofjes op de schermen en vlekken op de ramen. Zo vet.

Supertip!

https://www.thresholdx.net/news/737out

En die 600 is een ukkie, die is zo cute! Even een korte testvlucht gemaakt. Dit smaakt naar meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TD8XPFYt7bdfP__qBsX217e2lMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZdUPhQ5djAiM4VSDERkVwCLm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aw1EI3JyXEQDqkDz6c01X8gI9BU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xotcyBIzGw9v7mdy65IFz9Og.png?f=fotoalbum_large

Fraaie trailer

Plus een uitgebreide kennismaking die nu steeds meer op Youtube verschijnen.

[ Voor 9% gewijzigd door CR2032 op 09-01-2022 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Airbus A330 in X-Plane 12.

Als ik deze trailer zie in XP12 mag de game voor mij niet snel genoeg uitkomen.

Buiten een goeie sim hoop ik op een betere ingame flight planner zoals in FS2020.

Instant preorder als XP12 snel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Na een jaar in MSFS rond gevlogen te hebben, weer eens X11 opgestart en dat vliegt los van de grafische kwaliteiten gewoon leuker.
Ik vlieg veel met de 172-g1000 en dat lijkt op X11 allemaal net wat beter te werken (ik heb wat uren op een 172 maar ook een TB-10, beide zonder de G1000).
Meer mensen die 'terug stappen' en in afwachting zijn van X12?
MSFS is grafisch werkelijk top, maar voor de rest heb ik liever geen tutorials en brakke ATC etc.

en in MSFS heb ik altijd ruzie met de VOR/DME en de G1000 maar dat zal aan mijzelf liggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
franssie schreef op maandag 7 februari 2022 @ 01:57:
Na een jaar in MSFS rond gevlogen te hebben, weer eens X11 opgestart en dat vliegt los van de grafische kwaliteiten gewoon leuker.
Ik vlieg veel met de 172-g1000 en dat lijkt op X11 allemaal net wat beter te werken (ik heb wat uren op een 172 maar ook een TB-10, beide zonder de G1000).
Meer mensen die 'terug stappen' en in afwachting zijn van X12?
MSFS is grafisch werkelijk top, maar voor de rest heb ik liever geen tutorials en brakke ATC etc.

en in MSFS heb ik altijd ruzie met de VOR/DME en de G1000 maar dat zal aan mijzelf liggen :+
XP werkt inderdaad gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP12 en de vliegtuigen zien er goed uit. Laat XP12 snel komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Toch ziet dit er gedateerd uit als je het vergelijkt met MSFS2020 imo. Het enige gebrek aan msfs is nu nog een echt goeie airliner en dat het weerbeeld klopt met de metars. De PMDG B737 kan elk moment komen geloof ik dus dan is dat ook opgelost. Daar gaan P3D en Xplane het niet tegen op kunnen boksen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
upclocker schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:32:
[...]

Toch ziet dit er gedateerd uit als je het vergelijkt met MSFS2020 imo. Het enige gebrek aan msfs is nu nog een echt goeie airliner en dat het weerbeeld klopt met de metars. De PMDG B737 kan elk moment komen geloof ik dus dan is dat ook opgelost. Daar gaan P3D en Xplane het niet tegen op kunnen boksen.
Het zijn producten voor verschillende doelgroepen.

P3D en X-Plane zitten meer in de hoek van de realistische simulaties, terwijl FS2020 een spelletje is (en imho blijft).

De vliegmodellen van FS2020 zien er prachtig uit, maar zijn niet bepaald realistisch. Een PMDG airliner zou dit kunnen veranderen, maar de introductie van die addon wordt momenteel vertraagd omdat men tegen limitaties in FS2020 aanloopt, en dat is grotendeels buiten het bereik van PMDG.

Eén van de grootste problemen met FS2020 zijn de verplichte updates waarbij telkens weer zaken kapot gaan. Dat is een gruwel voor elke flightsimmer die naar realisme zoekt, alsmede voor een ontwikkelaar met een 'ingewikkeld' zo realistisch mogelijk product.

Heb in het verleden meerdere thuiscockpits gebouwd. Het kost zo veel tijd om bij zo'n setup de soft- en hardware exact op elkaar aan te sluiten dat je de software daarna eigenlijk niet meer wilt updaten. En als je dat al doet wil je controle over die update. Backups van de 'oude' toestand zodat je terug kunt als dat nodig is. Dat kan met FS2020 niet. Je moet updaten waarbij er (tot nu toe) altijd nieuwe bugs geïntroduceerd worden en vaak zelfs de meest basale controls weer naar default worden gezet.

Dat is zoals gezegd een gruwel voor iedereen die er wat serieuzer mee bezig is. Ik wil m'n vrije tijd gebruiken om zoveel mogelijk te vliegen, niet om telkens m'n sim weer te 'repareren' en te wachten tot de add-on makers met patches voor de nieuwe versies komen. Als ze dat al doen.

Toen FS2020 uitkwam was ik ook verkocht. Heb zelfs m'n toenmalige sim volledig gede-installeerd en wilde volledig 'over'. Halverwege vorig jaar ben ik echter weer terug gegaan. Inmiddels staat FS2020 al lang niet meer op m'n systeem (incl. de circa e700 aan add-ons). Vlieg nu weer als vanouds vrolijk rond met PMDG 737 en 747 waarbij ik veel meer plezier beleef aan het realisme van het vliegen en de buitenwereld eigenlijk niet meer zie.

Maar zoals ik al zei zijn het twee verschillende producten, en zijn er ook verschillende consumenten. Heb 30 jaar geleden heel veel vluchten gemaakt en VOR navigatie geleerd met 'A320 Airbus' en was daar helemaal aan verknocht, hoewel de graphics zelfs voor die tijd zwaar onder de maat waren.

Ben daarom misschien wel een iets te 'simulator-biased' om FS2020 helemaal te waarderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
alexbl69 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:19:
[...]

Het zijn producten voor verschillende doelgroepen.

P3D en X-Plane zitten meer in de hoek van de realistische simulaties, terwijl FS2020 een spelletje is (en imho blijft).

De vliegmodellen van FS2020 zien er prachtig uit, maar zijn niet bepaald realistisch. Een PMDG airliner zou dit kunnen veranderen, maar de introductie van die addon wordt momenteel vertraagd omdat men tegen limitaties in FS2020 aanloopt, en dat is grotendeels buiten het bereik van PMDG.

Eén van de grootste problemen met FS2020 zijn de verplichte updates waarbij telkens weer zaken kapot gaan. Dat is een gruwel voor elke flightsimmer die naar realisme zoekt, alsmede voor een ontwikkelaar met een 'ingewikkeld' zo realistisch mogelijk product.

Heb in het verleden meerdere thuiscockpits gebouwd. Het kost zo veel tijd om bij zo'n setup de soft- en hardware exact op elkaar aan te sluiten dat je de software daarna eigenlijk niet meer wilt updaten. En als je dat al doet wil je controle over die update. Backups van de 'oude' toestand zodat je terug kunt als dat nodig is. Dat kan met FS2020 niet. Je moet updaten waarbij er (tot nu toe) altijd nieuwe bugs geïntroduceerd worden en vaak zelfs de meest basale controls weer naar default worden gezet.

Dat is zoals gezegd een gruwel voor iedereen die er wat serieuzer mee bezig is. Ik wil m'n vrije tijd gebruiken om zoveel mogelijk te vliegen, niet om telkens m'n sim weer te 'repareren' en te wachten tot de add-on makers met patches voor de nieuwe versies komen. Als ze dat al doen.

Toen FS2020 uitkwam was ik ook verkocht. Heb zelfs m'n toenmalige sim volledig gede-installeerd en wilde volledig 'over'. Halverwege vorig jaar ben ik echter weer terug gegaan. Inmiddels staat FS2020 al lang niet meer op m'n systeem (incl. de circa e700 aan add-ons). Vlieg nu weer als vanouds vrolijk rond met PMDG 737 en 747 waarbij ik veel meer plezier beleef aan het realisme van het vliegen en de buitenwereld eigenlijk niet meer zie.

Maar zoals ik al zei zijn het twee verschillende producten, en zijn er ook verschillende consumenten. Heb 30 jaar geleden heel veel vluchten gemaakt en VOR navigatie geleerd met 'A320 Airbus' en was daar helemaal aan verknocht, hoewel de graphics zelfs voor die tijd zwaar onder de maat waren.

Ben daarom misschien wel een iets te 'simulator-biased' om FS2020 helemaal te waarderen.
Natuurlijk ieder zijn smaak, maar er zit zo veel meer potentie in het FS2020 platform dan elke andere sim op dit moment. Daarnaast kan je veel van Asobo vinden en hoe elke update weer het een en andere kapot maakt (welke game heeft dat tegenwoordig helaas niet? Warzone zelfde verhaal alleen die luisteren niet naar de community), maar ze zijn wel heel actief in het luisteren naar de community en werken samen met 3rd party developers.

Wat versta je onder vliegmodellen? Want ik zie niet hoe een flightmodel mooi kan zijn? Het flightmodel kan realistisch zijn en aardig kloppen met het werkelijke toestel of niet. Hier zijn ze ook continu mee bezig om dit te verbeteren.

Zie bijvoorbeeld op 24:00 minuten. Dit is al zoveel beter dan het standaard flightmodel van FSX en P3D.
Over Xplane kan ik zelf niet oordelen, maar wat ik heb gezien in filmpjes van bijv de ZIBO 737 is dat dat vliegmodel ook echt nog niet perfect. Rolrate is bijvoorbeeld veel te traag.

PMDG heeft voor P3D het flightmodel ook helemaal buiten P3D zelf gebouwd natuurlijk, net als de FSlabs A320. En om eerlijk te zijn is het flightmodel van de PMDG B737 in P3D ook niet geweldig. Als je bijv de B737 of B777 vanuit takeoff roteert moet je hem door een soort deadzone trekken als het ware omdat de elevator in de wake komt van de vleugel.

Kortom elke sim heeft gewoon haar beperkingen, echter wat ik tot nu toe van het MS FS 2020 platform zie is dat er actief aan gewerkt wordt en het gewoon veel moderner is. Maar om MSFS nou te degraderen tot 'spelletje' ben ik het echt niet eens. Het basis vliegmodel is gewoon al veel beter dan dat van FSX en P3D. Zie nogmaals bovenstaande filmpje van hoe ze de luchtstromen simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:19:
[...]

Dat hangt helemaal van de addons af. Die gaan heus wel komen voor MSFS en dan zal MSFS echt geen spelletje meer zijn. Ik zie niet helemaal hoe je nu al kan denken dat MSFS altijd een spelletje zal blijven. Ik snap je probleem met updates etc. maar daar hebben andere sims ook last (alleen veel minder vaak... wat je positief én negatief kan opvatten ;) ). Maar goed, het is inderdaad ook maar net wat je zoekt in een sim. Ik hou van realisme (en zie uit naar de Fenix A320) maar ik vind graphics toch ook heel erg belangrijk voor de immersie en tja... dan is MSFS voor mij echt absoluut de enige optie. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat iemand liever (voorlopig of niet) bij een study level airliner in P3D of XP blijft. ;) (Maar zelfs als je alleen maar rondkijkt in een cockpit kan ik echt niet meer werken met die 'dode' P3D cockpits zonder real time reflecties en belichting... ;) vandaar dat ik P3D ook niet meer gebruik, ondanks dat ik de Majestic Q400 echt mis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
upclocker schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:32:
[...]

Zelfs met alleen freeware add-ons ziet X-Plane 11 er niet gedateerd uit. Al heeft het jammer genoeg geen Bing of Google maps, je raakt snel verwend. X-Plane 12 ziet er in de trailers standaard al mooi uit.
X-Plane vliegt ontzettend soepel. Iets waar MSFS2020 voor mij zwaar tekort schiet. Dat werkt letterlijk en figuurlijk meer als een logge tank.

Zoek op X-plane.org. UHD Scenery, Trees, night lights, cloud, etc. De freeware Zibo 737 mod en LevelUp.

LevelUP 737NG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qy8Diy7sbPekgNc1RTasCbsM50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1sgqntsSyyFfdiUi4JvTrlb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door CR2032 op 16-02-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
CR2032 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Zelfs met alleen freeware add-ons ziet X-Plane 11 er niet gedateerd uit. Al heeft het jammer genoeg geen Bing of Google maps, je raakt snel verwend. X-Plane 12 ziet er in de trailers standaard al mooi uit.
X-Plane vliegt ontzettend soepel. Iets waar MSFS2020 voor mij zwaar tekort schiet. Dat werkt letterlijk en figuurlijk meer als een logge tank.

Zoek op X-plane.org. UHD Scenery, Trees, night lights, cloud, etc. De freeware Zibo 737 mod en LevelUp.

LevelUP 737NG
[Afbeelding]

[YouTube: X-Plane 11 UHD Mesh Scenery v4 by Alpilotx (Freeware)]
Mijn punt was meer dat het platform gewoon gedateerd is. Je zegt het zelf al een beetje. Om het enigszins met de tijd mee te laten gaan heb je tig addons nodig. Als er nou nog een goeie airliner voor FS2020 komt zie ik geen reden meer om bij een xplane of p3d te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
upclocker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:00:
[...]

Mijn punt was meer dat het platform gewoon gedateerd is. Je zegt het zelf al een beetje. Om het enigszins met de tijd mee te laten gaan heb je tig addons nodig. Als er nou nog een goeie airliner voor FS2020 komt zie ik geen reden meer om bij een xplane of p3d te blijven.
Daarin verschilt het toch niet met MSFS2020? Om daar meer realistisch te zijn heb je ook addons nodig.

De engine van MSFS2020 is daar meer het grote probleem. Het is gewoonweg niet realistisch genoeg, veel te simpel. Ik moet nog zien of Microsoft dat ooit gaat aanpakken. Want zolang het als Xbox game goed genoeg verkoopt is daar geen reden voor.

Deze nieuwste X-Plane 12 trailer met de Cirrus SR22 ziet er heel veelbelovend uit. Ze zijn goed bezig zo.

[ Voor 13% gewijzigd door CR2032 op 16-02-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
CR2032 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:32:
[...]

Daarin verschilt het toch niet met MSFS2020? Om daar meer realistisch te zijn heb je ook addons nodig.

De engine van MSFS2020 is daar meer het grote probleem. Het is gewoonweg niet realistisch genoeg, veel te simpel. Ik moet nog zien of Microsoft dat ooit gaat aanpakken. Want zolang het als Xbox game goed genoeg verkoopt is daar geen reden voor.
Om het er leuk uit te laten zien heb je bijna geen addons nodig bij MSFS. Bij P3D en Xplane wel. De basis is gewoon goed en wordt nog steeds ontwikkeld. Het streamen van die Bingmaps is gewoon geniaal. Alleen voor een realistisch vliegtuig heb je dus nog wel een addon nodig, maar daar is ook niks mis mee. Je hebt gewoon een hele waslijst aan addons nodig om P3D een beetje naar hetzelfde niveau van MSFS2020 te krijgen. Kortom in de basis is MSFS2020 veel beter al. Als je dan ook nog een thirdparty toestel aanschaft heb je gewoon een erg goeie sim.

Bij MSFS heb ik soms dat ik twee keer moet kijken of het nou echt is of in MSFS. Dit heb ik tot dusver niet bij een Xplane of een P3D, zelfs niet met addons.Ook niet met die nieuwe xplane 12 trailer. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is verre van lelijk, maar MSFS is qua graphics niet te evenaren. Nu nog even een PMDG 737 en ik zal P3D nooit meer aanraken.

[ Voor 20% gewijzigd door upclocker op 16-02-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@upclocker Je benoemt steeds P3D - ik denk dat we het niet over P3D hebben. Dat is nu MSFS en die wint op alle aspecten op wat realistische toestellen na.
Maar het gaat de meeste spelers over X11/X12 vs MSFS en daar liggen de kaarten toch wat anders.
Alle graphics zijn fantastisch in MSFS en dat is echt heel leuk om met een ultralight over/door Amsterdam of natuurgebieden te vliegen.
Maar als ik de TB10 in X11 opstart of de C172 dan komt dat veel meer overeen met wat ik ervaren heb in die echte kisten.
Bij een 737/A3230 zal het wellicht anders zijn (die vlieg ik niet want vind ik slaapverwekkend) maar daarvan weet ik van een simbouwer dat zij juist het flightmodel van FSX beter vonden dan X11. Maar dat is ook alweer 7 jaar geleden.

X11 en waarschijnlijk X12 hebben een bestaansrecht omdat ze een andere ervaring bieden voor een andere doelgroep. En wie weet trekt MSFS het spoor wel weer richting simulatie en komen er echt goede vliegtuigen, ik hoop het echt (en dan met name GA)

en hoe realistisch het beeld buiten eruit ziet boeit mijzelf niet, als mijn kist en instrumenten maar aanvoelen zoals ik verwacht.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 16-02-2022 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
franssie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:09:
@upclocker Je benoemt steeds P3D - ik denk dat we het niet over P3D hebben. Dat is nu MSFS en die wint op alle aspecten op wat realistische toestellen na.
Maar het gaat de meeste spelers over X11/X12 vs MSFS en daar liggen de kaarten toch wat anders.
Alle graphics zijn fantastisch in MSFS en dat is echt heel leuk om met een ultralight over/door Amsterdam of natuurgebieden te vliegen.
Maar als ik de TB10 in X11 opstart of de C172 dan komt dat veel meer overeen met wat ik ervaren heb in die echte kisten.
Bij een 737/A3230 zal het wellicht anders zijn (die vlieg ik niet want vind ik slaapverwekkend) maar daarvan weet ik van een simbouwer dat zij juist het flightmodel van FSX beter vonden dan X11. Maar dat is ook alweer 7 jaar geleden.

X11 en waarschijnlijk X12 hebben een bestaansrecht omdat ze een andere ervaring bieden voor een andere doelgroep. En wie weet trekt MSFS het spoor wel weer richting simulatie en komen er echt goede vliegtuigen, ik hoop het echt (en dan met name GA)

en hoe realistisch het beeld buiten eruit ziet boeit mijzelf niet, als mijn kist en instrumenten maar aanvoelen zoals ik verwacht.
Xplane heb ik zelf niet, maar wat ik heb gezien tot dusver is het grafisch net iets beter dan P3D en qua flight model wel in orde inderdaad. Maar stel nou dat er een third party addon komt voor MSFS van bijv A2A, voor een goeie GA kist met een realistisch flightmodel. Dan ga je toch geen xplane meer spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

upclocker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Xplane heb ik zelf niet, maar wat ik heb gezien tot dusver is het grafisch net iets beter dan P3D en qua flight model wel in orde inderdaad. Maar stel nou dat er een third party addon komt voor MSFS van bijv A2A, voor een goeie GA kist met een realistisch flightmodel. Dan ga je toch geen xplane meer spelen?
Dus je reageert op berichten over X-plane op basis van de aanname dat dat vergelijkbaar is met P3D.
Ik heb geen P3D 'gevlogen' ooit dus vergelijken is daarin van mijn kant ook erg lastig.
De discussie ging niet over grafisch (nogmaals) maar over vliegervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
franssie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:24:
[...]

Dus je reageert op berichten over X-plane op basis van de aanname dat dat vergelijkbaar is met P3D.
Ik heb geen P3D 'gevlogen' ooit dus vergelijken is daarin van mijn kant ook erg lastig.
De discussie ging niet over grafisch (nogmaals) maar over vliegervaring.
Ik doe geen aannames waar ik niet over kan oordelen, aangezien de 'ervaring' bij een simulator zonder motion uitsluitend uit het beeld bestaat. Je doet een input met een controller en je ziet hoe het toestel daarop reageert. Dat is dan de enige feedback die je krijgt in een dergelijke sim. Om daar een oordeel over te vellen hoef ik er niet zelf in gezeten te hebben. In een echte sim voel je de versnellingen en stuurkrachten en is dat veel moeilijker visueel te beoordelen of het realistisch is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

upclocker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:57:
[...]

>< Om daar een oordeel over te vellen hoef ik er niet zelf in gezeten te hebben. <>
ok - prima dan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Klinkt raar, maar er zit meestal een yoke in die je kunt zien bewegen..
Wat ik trouwens onder een realistisch flight model in sims als P3D, Xplane, en MSFS versta is dat het toestel volgens de performance data uit de boeken vliegt. Kloppende pitch en power settings bijvoorbeeld. Dat is dan ook het enige dat je kan verifiëren bij zulke statische sims zonder gecalibreerde input .

[ Voor 42% gewijzigd door upclocker op 16-02-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

upclocker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Klinkt raar, maar er zit meestal een yoke in die je kunt zien bewegen..
?
Wat ik trouwens onder een realistisch flight model in sims als P3D, Xplane, en MSFS versta is dat het toestel volgens de performance data uit de boeken vliegt. Kloppende pitch en power settings bijvoorbeeld. Dat is dan ook het enige dat je kan verifiëren bij zulke statische sims zonder gecalibreerde input .
Na je edit begrijp ik je wat beter. Omdat ik tussen de regels nu ook meen af te kunnen leiden wat je bedoelt.
Dus je bedoelt dat MSFS een beter vliegmodel heeft omdat het bij bepaalde settings in bepaalde vliegtuigen een realistischere representatie geeft van een echt vliegtuig.
Maar wat zijn voor jou dan statische sims en dynamische sims? Zijn dat de bewegende simulators of de sims die met een dynamisch model werken waar de aerodynamica van het vliegtuig wordt berekend, semi-real time (waar X-plane mee begon, met wisselende resultaten wat ik hoorde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Ingame bedoel ik.
[...]

Na je edit begrijp ik je wat beter. Omdat ik tussen de regels nu ook meen af te kunnen leiden wat je bedoelt.
Dus je bedoelt dat MSFS een beter vliegmodel heeft omdat het bij bepaalde settings in bepaalde vliegtuigen een realistischere representatie geeft van een echt vliegtuig.
Maar wat zijn voor jou dan statische sims en dynamische sims? Zijn dat de bewegende simulators of de sims die met een dynamisch model werken waar de aerodynamica van het vliegtuig wordt berekend, semi-real time (waar X-plane mee begon, met wisselende resultaten wat ik hoorde).
Ik zeg niet dat MSFS een beter vliegmodel heeft, maar dat al het andere op dit moment wel beter is. Out of the box zonder addons is MSFS gewoon een beter platform. Dus als er nog toestellen komen die een goed flightmodel hebben, zoals de PMDG B737 verwacht ik, dan zou ik niet zo snel meer een P3D of Xplane oppakken.

Je hebt statische sims en full motion sims. Statisch beweegt de simulator niet, dus je hebt dan geen fysieke cues. Full motion, bewegende sim die op poten staat, voel je wel de acceleraties.
Wat MSFS en Xplane inderdaad doen is real time de lift, drag etc berekenen aan de hand van streamlines en dan de resulterende rollrates etc aan de hand van de equations of motion. Hoe FSX het deed weet ik niet precies, maar wat ik begreep was het veel basaler.

Wat ik probeer te zeggen is dat je MSFS te kort doet door te zeggen dat het geen sim is en arcade is vanwege het bovengenoemde.
Mij zal je zeker niet horen zeggen dat het flightmodel geweldig is van de toestellen tot nu toe. Echter als er een A2A, PMDG of whatever komt met wel een goed flightmodel, dan heb je wat mij betreft een hele mooie sim aan MSFS.

De stabiliteit kun je mooi testen door heel kortstondig vol rudder in te trappen en gelijk weer los te laten. Wat je dan opwekt is een Dutch roll achtige beweging. Daaraan kun je wel een beetje zien hoe goed een flightmodel is. Zelfde kun je doen met je ailerons en elevators. Bij elevator krijg je als het goed is een shortperiod te zien bij een ruk aan het stuur. Dus een korte golvende pitch beweging.

[ Voor 9% gewijzigd door upclocker op 16-02-2022 23:01 ]

• alexbl69
upclocker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Ingame bedoel ik.

[...]

Ik zeg niet dat MSFS een beter vliegmodel heeft, maar dat al het andere op dit moment wel beter is. Out of the box zonder addons is MSFS gewoon een beter platform. Dus als er nog toestellen komen die een goed flightmodel hebben, zoals de PMDG B737 verwacht ik, dan zou ik niet zo snel meer een P3D of Xplane oppakken.

Je hebt statische sims en full motion sims. Statisch beweegt de simulator niet, dus je hebt dan geen fysieke cues. Full motion, bewegende sim die op poten staat, voel je wel de acceleraties.
Wat MSFS en Xplane inderdaad doen is real time de lift, drag etc berekenen aan de hand van streamlines en dan de resulterende rollrates etc aan de hand van de equations of motion. Hoe FSX het deed weet ik niet precies, maar wat ik begreep was het veel basaler.

Wat ik probeer te zeggen is dat je MSFS te kort doet door te zeggen dat het geen sim is en arcade is vanwege het bovengenoemde.
Mij zal je zeker niet horen zeggen dat het flightmodel geweldig is van de toestellen tot nu toe. Echter als er een A2A, PMDG of whatever komt met wel een goed flightmodel, dan heb je wat mij betreft een hele mooie sim aan MSFS.

De stabiliteit kun je mooi testen door heel kortstondig vol rudder in te trappen en gelijk weer los te laten. Wat je dan opwekt is een Dutch roll achtige beweging. Daaraan kun je wel een beetje zien hoe goed een flightmodel is. Zelfde kun je doen met je ailerons en elevators. Bij elevator krijg je als het goed is een shortperiod te zien bij een ruk aan het stuur. Dus een korte golvende pitch beweging.
Betwijfel of FS2020 alles realtime berekent.

Toen ik het nog gebruikte (staat inmiddels niet meer op m'n systeem) vloog ik vooral in de TBM-930. Leuk toestel, maar af en toe vrij onrealistisch.

Test: ga eens lekker hoog vliegen (FL300), laat de airspeed teruglopen tot vlak boven de stall-speed. Doe de flaps en het gear down en druk de neus naar voren tot je recht naar beneden gaat. Je zult zien dat de snelheid exact gelijk blijft. Lijkt me niet bepaald realistisch.

Weet zoals gezegd niet of dit nu nog steeds speelt.

Heb destijds flink wat manoeuvres met de TBM (en ook een aantal andere toestellen) gedaan, maar er zaten altijd een paar vreemde quirks in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:02:
[...]

Betwijfel of FS2020 alles realtime berekent.

...

Heb destijds flink wat manoeuvres met de TBM (en ook een aantal andere toestellen) gedaan, maar er zaten altijd een paar vreemde quirks in.
Had je dit gezien? YouTube: Developer Q&A Twitch Series: January 26th, 2022 Zitten nog wel wat foutjes in maar ik vond het als leek er vrij indrukwekkend uitzien.

Ben ook wel benieuwd naar XP12. Ga hem zo goed als zeker aanschaffen, al was het maar om de concurrentie (competitie?) in stand te houden :)

Die test met drop vanaf FL300 ga ik vanavond eens proberen, je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
upclocker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Als je zelf nog geen ervaring hebt met X-Plane kun je ook geen echte vergelijkingen maken. De toestellen reageren in X-Plane gewoon anders. Een zware kist voelt ook zwaar en log aan op de baan en een goede start alleen al maken is een een stuk ingewikkelder / realistischer. In het MSFS2020 werd wel het commentaar gegeven dat MSFS voelt als vliegen op rails, veel te stabiel een eenvoudig.

Probeer X-Plane 11 anders eens uit met de gratis demo. En kijk niet alleen naar de buitenkant, daar zijn add-ons genoeg voor.

https://www.x-plane.com/desktop/try-it/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
alexbl69 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:02:
[...]

Test: ga eens lekker hoog vliegen (FL300), laat de airspeed teruglopen tot vlak boven de stall-speed. Doe de flaps en het gear down en druk de neus naar voren tot je recht naar beneden gaat. Je zult zien dat de snelheid exact gelijk blijft. Lijkt me niet bepaald realistisch.

Weet zoals gezegd niet of dit nu nog steeds speelt.

Heb wat getest, hopelijk een beetje zoals je bedoelde. Het lijkt er op dat hij op een bepaald moment niet verder komt dan rond de 230kts. Weet niet hoe zo'n ding zou moeten reageren maar ik zou verwachten dat er wat onderdelen af zullen vallen (is niet gesimuleerd in msfs) en dat het toestel (mits genoeg hoogte) zou moeten blijven versnellen.

Video staat hier: YouTube: Test TBM930 MSFS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
cracking cloud schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Heb wat getest, hopelijk een beetje zoals je bedoelde. Het lijkt er op dat hij op een bepaald moment niet verder komt dan rond de 230kts. Weet niet hoe zo'n ding zou moeten reageren maar ik zou verwachten dat er wat onderdelen af zullen vallen (is niet gesimuleerd in msfs) en dat het toestel (mits genoeg hoogte) zou moeten blijven versnellen.

Video staat hier: YouTube: Test TBM930 MSFS
Mooi dat je het gesimuleerd hebt :)

Ik liet hem niet overtrekken. Knoop of 10 erboven. Als ik dan recht naar beneden ging bleef de airspeed exact gelijk.

Maar heb FS2020 niet meer geïnstalleerd en kan het dus niet 1,2,3 zelf reproduceren. En wellicht is het inmiddels gefixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Challenger 650 van Hotstart. Grandioos study level Bizjet.

EGPH naar EGSS

Website

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87OQNNjUTJt2zQQI7clrlCHi9iA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/BYMuemlIT5RvIwZ7mDSgtsh8.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMuEL4cH4fFomM_OcFGEIk9MDKo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/OBh1BFl3Xm8RyQohJI1QzLLF.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZhldya4wuiSPYUy969QSC8UwFY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/BlTdBt5emNbIPKmJKeKWFj5U.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gp2hmz95i4hp3BAqCaJQU-Lkmx0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/KY32I0Tmoh7idsRkCm698rIx.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x57MSRHBJib-gRS9J_sH7a_hpTE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/tRzMrfWfJQeM6IbkwCQ4E5VI.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdajOdB8aE3Hid7MSs-IflbhS-c=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/sx3VzKbXbvB3pZuXPkKhamUn.png?f=fotoalbum_medium

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste