Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:43
Propane schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:03:
[...]
Mag ook wel gezien FSX zo'n 14 jaar oud is ondertussen :+ .

Sorry, moest even, ik snap je punt wel hoor.
20 jaar vooruit dan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

Flight Sim Navigation 09 A Flight with NDB Navigation only.

In deze video + blog post maken we met skyvector.com een vluchtplan met uitsluitend NDB navigatie, waarna we het plan gaan vliegen. Alle aspecten uit de voorgaande video's komen aan bod, inbound en outbound tracking, wind correctie bracketing en een NDB bearing intercept. Ondanks een i7 processor heeft de video nogal wat stotter, ik ben duidelijk aan een nieuwe PC toe, zeker met de komst van MSFS2020!

Link to the video.

Link to the blog post.

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/38325467ig.jpg

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 11:32
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:10:
Ben benieuwd, maar ook wel sceptisch. De ervaring van de PMDG 747 zal moeilijk te evenaren zijn lijkt mij.

Waar ik nog op hoop dat zal verbeteren is dat de controls wat makkelijker in te stellen zijn.
In P3D kan ik prima vliegen met mijn saitek yoke of joystick. In Fs2020 gaat dat allemaal wel wat lastiger en is met name met de yoke eigenlijk niet te vliegen.
Als partijen als PMDG ook hun vliegtuigen kunnen brengen naar FS2020 dan sta ik vooraan in de rij.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
Rudy-B schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:03:
Flight Sim Navigation 09 A Flight with NDB Navigation only.

In deze video + blog post maken we met skyvector.com een vluchtplan met uitsluitend NDB navigatie, waarna we het plan gaan vliegen. Alle aspecten uit de voorgaande video's komen aan bod, inbound en outbound tracking, wind correctie bracketing en een NDB bearing intercept. Ondanks een i7 processor heeft de video nogal wat stotter, ik ben duidelijk aan een nieuwe PC toe, zeker met de komst van MSFS2020!

Link to the video.

Link to the blog post.

[Afbeelding]
Van welke generatie is je i7-processor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Plug & Play PMDG 737 Cockpit voor FS-X / P3D.
Iemand €20k over?

Afbeeldingslocatie: https://store.ncinformatique.ch/wp-content/uploads/2018/02/31-1024x682.jpg

https://store.ncinformati...-v2-pmdg-737-800-900-ngx/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kan je beter een echte typerating voor kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Propane schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:25:
Kan je beter een echte typerating voor kopen...
Als je je (frozen) ATPL hebt wel ja, maar enkel als huis, tuin en keuken vlieger is dit wel een beetje de top.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Voor de huis, tuin en keuken vlieger zou ik die 20k dan lekker in echte vlieglessen of rondvluchten steken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Uiteindelijk toch maar P3d v5 aangeschaft, terwijl ik al een paar jaar X-Plane 11 vlieg, nu ook de beta Vulkan-versie. Vroeger altijd P3d v4, en daar had ik dus al heel veel materiaal voor.
Waarom dan toch P3d v5? X-plane met Vulkan loopt prachtig en ziet er zeer fraai uit, met alle sliders op max. Grootste nadeel is echter toch het gebrek aan ATC, een goede AI-traffic generator en het gemis aan winter-textures. Verder is het bijhouden van je installatie een hele klus, met alle libraries en updates, en als je goede textures wilt ben je heel veel schijfruimte kwijt.
P3d v5 is ten opzichte van de voorganger een enorme vooruitgang. Ik heb daar nu de meeste sliders op max en alles loopt zeer vloeiend. Het grootste voordeel nu is wel dat heel veel addons ook werken met denieuwe versie, of binnenkort een gratis update krijgen. Ik vlieg nu weer met PMDG en heel veel ORBX scenery, en Skyforce 3D als weather engine, en het lijkt nu behoorlijk op wat ik in X-plane Vulkan heb. Aan de standaard scenery van P3d is niet veel veranderd t.o.v. de voorganger, dus je moet wel extra scenery hebben. Ook de nightlichting komt dan in de buurt van x-plane, en is hier en daar nog wel iets beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnazW6R2YLeRv8w8bdg2AUBJSsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdHXMbjgmQwrrCTHnDMIFxBq.jpg?f=fotoalbum_large
Het onderhoud van P3D is gewoon een stuk minder tijdrovend en het hele programma is completer. Daarnaast zijn er veel mooie kisten die je in x-plane mist, op de Zibo-mod na misschien.
Ik verwacht dat MS2020 nog wel lange tijd op zich laat wachten voor het net zo compleet is als Prepar 3d, en daarnaast zul je er een beest van een machine voor moeten hebben. Ik kan nu een tijd vooruit met mijn 9900k op 4,8 en mijn 1080Ti.
Die €59 voor een complete P3d-ervaring heb ik er dan nu wel voor over.
Overigens: Schiphol v5 van NL 2000 gaat nog niet helemaal jofel, gezien de hoogte verschillen 8)7 :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQuUcmNrO4mjLMG_oBIHqGtAlO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/599DXLVWXjNkuj9JalbdKH7n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Reinhard op 20-04-2020 07:58 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
Reinhard schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:42:
Grootste nadeel is echter toch het gebrek aan ATC
Wauw er zijn dus serieus mensen die gebruik maken van de ingebouwde ATC? :D :+

Ik zou zeggen ga lekker online op IVAO/VATSIM/Pilotedge als je een goede ATC ervaring wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Propane schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:58:
Voor de huis, tuin en keuken vlieger zou ik die 20k dan lekker in echte vlieglessen of rondvluchten steken ;).
Met 20k heb je inderdaad je brevet wel binnen (bij mijn oude club heb je daar 133 vlieguren voor, inclusief instructie). Alleen daar vlieg je geen 737 mee natuurlijk :P En er zijn natuurlijk ook zat mensen die het gewoon niet in het echt kunnen doen omdat ze de keuring niet halen.

PS: Wel jammer dat er voor 20k nog van die plastic pedalen bij zitten. Ik weet dat je die in een 737 toch niet echt gebruikt - je hebt auto rudder en ik heb gehoord dat ze sowieso liever wat slippen dan de passagiers achterin heen en weer te schudden. Maar toch...

@Bolk Ja ik weet wel dat je hem af en toe nodig hebt, maar ik bedoelde meer dat ik het zonde vind dat er bij zo'n dure cockpit maar zo'n goedkoop plastic CH Pro pedaaltje mee wordt geleverd, ondanks dat je hem tijdens de vlucht weinig gebruikt. (Wou er geen nieuwe post aan wijden ;) )

[ Voor 48% gewijzigd door GekkePrutser op 21-04-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik kwam gister deze toevallig tegen.

Kost inderdaad wat, maar dan heb je ook wat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

GekkePrutser schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:46:
[...]

Met 20k heb je inderdaad je brevet wel binnen (bij mijn oude club heb je daar 133 vlieguren voor, inclusief instructie). Alleen daar vlieg je geen 737 mee natuurlijk :P En er zijn natuurlijk ook zat mensen die het gewoon niet in het echt kunnen doen omdat ze de keuring niet halen.

PS: Wel jammer dat er voor 20k nog van die plastic pedalen bij zitten. Ik weet dat je die in een 737 toch niet echt gebruikt - je hebt auto rudder en ik heb gehoord dat ze sowieso liever wat slippen dan de passagiers achterin heen en weer te schudden. Maar toch...
Hoe ga je dan een crosswind landing doen of sturen op de grond zonder rudder? ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor 20K mag er toch wel en tillertje in zitten... Of zijn simonderdelen net zo overinflated qua prijs als the real deal?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39
Tijgert schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 00:00:
Voor 20K mag er toch wel en tillertje in zitten... Of zijn simonderdelen net zo overinflated qua prijs als the real deal?
Het is inderdaad 'schandalig' duur. Maar de reden daarvan is niet onlogisch; de markt is namelijk maar heel erg klein.

Hoewel daar natuurlijk een groot deel kip/ei bij komt kijken.

Neem zo'n throttle quadrant...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grQ75CooU-Lg38wNL0re0xJDIxo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zjsm16ZryU09D2whwAaHpvbl.png?f=user_large
Ding kost €3.300 bij aviationmegastore (€3.750 voor de gemotoriseerde variant). Heb wel eens zo'n ding gehad. Je kunt duidelijk zien dat hij volledig hand-made is. Daardoor zijn die dingen schreeuwend duur, waardoor je er niet veel verkoopt. Zou Logitech zoiets voor de massa gaan maken dan betaal je misschien nog maar 1/3 van de prijs. Maar ja, dat vergt fikse investeringen in een productielijn, waardoor je er misschien wel 10 keer zoveel moet verkopen om uit de kosten te komen. En niemand weet hoe groot die markt is.

Kijk altijd nog wel eens met een half oog naar zo'n setup zoals zaterdag gepost, maar veel goedkoper vind je ze niet. En inderdaad, er zitten altijd wel een paar onderdelen bij die absoluut niet bij het prijspeil passen.

En hoe ver ga je? Een overhead is prachtig voor de immersie, maar de verhouding kosten versus hoeveel je het gebruikt tijdens een vlucht slaat helemaal nergens op. Een complete overhead kost zo'n €5.000 (zonder stand), en behalve tijdens de startup en shutdown doe je er tijdens de vlucht niet bijster veel mee. Heb het toen ik een 'cockpit' had opgelost met een touch-screen, dat werkte heel aardig.

En oh ja, zo'n 'tillertje' kost €390. :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
dawg schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:58:
[...]

Ik kwam gister deze toevallig tegen.
[YouTube: X-Plane 11.50 public beta 1 test flight]
Kost inderdaad wat, maar dan heb je ook wat. :+
Ik vraag me dan altijd af hoe lang je wel niet bezig gaat zijn met het binden van alle knoppen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

alexbl69 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:25:
[...]
Ding kost €3.300 bij aviationmegastore (€3.750 voor de gemotoriseerde variant).
Niet gemotoriseerd lijkt me totaal geen optie. Als je toch een berg uitgeeft, doe dat hoopje er dan bij voor de immersie. Is geen echte 737 als je je knie niet stoot tegen het draaiende trimwiel ;)
(met de hendel UIT, de cap crusher)

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 21-04-2020 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Flight Sim Navigation 10 Fly To or From a VOR.

Video 10 toont de te nemen stappen om van of naar een VOR (Very High Frequency Omni-Directional Range) radiobaken te vliegen.
1: Tune de VOR frequentie in een van de nav radio's en luister naar de Morse code ter verificatie.
2: Draai de OBS knop totdat de CDI naald verticaal staat EN de TO/FR indicator toont wat we willen: weg van of naar de VOR toe vliegen.
3: Lees de koers af aan de bovenkant van de schaal en vlieg die koers.

Link to the video.

Link to the blog post.

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/38353793tx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Robinho96 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:06:
[...]
Van welke generatie is je i7-processor?
@Robinho: mijn i7 is nog van de 2e generatie, inmiddels zijn we bij 10. En de videokaart is ook niets. Zonder video opname is er best mee te vliegen, maar inclusief video opname wordt de load 100%, dat gaat dus haperen. Eind dit jaar komt er nieuw spul. Nog wel zonder zo'n €20k cockpit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
Rudy-B schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:35:
[...]

@Robinho: mijn i7 is nog van de 2e generatie, inmiddels zijn we bij 10. En de videokaart is ook niets. Zonder video opname is er best mee te vliegen, maar inclusief video opname wordt de load 100%, dat gaat dus haperen. Eind dit jaar komt er nieuw spul. Nog wel zonder zo'n €20k cockpit. :)
Ow ja, ok. Dan is het wel tijd om te vervangen denk ik. Mijn i7 is van de 6e generatie (6700), dus ik hoop dat mijn CPU het nog wel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
JayZeeTie schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:10:
[...]

Wauw er zijn dus serieus mensen die gebruik maken van de ingebouwde ATC? :D :+

Ik zou zeggen ga lekker online op IVAO/VATSIM/Pilotedge als je een goede ATC ervaring wilt.
Joe, niet iedereen is zo fanatiek dat hij of zij bloedserieus ATC gaat zitten spelen waarbij je dan ook nog eens hele vluchten moet maken. voor mij is ProATC goed genoeg.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:41:
[...]

Ik vraag me dan altijd af hoe lang je wel niet bezig gaat zijn met het binden van alle knoppen :X
Voor 500 euro heb je ook een volledige cockpit en hoef je bijna niets te binden. Koop gewoon joystick, een VR set en met de VR-controller kan je in virtual cockpit alles bedienen. Je kan helemaal rondom kijken alsof je in een echte cockpit zit, bouw dat maar eens allemaal na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:12:
[...]
Voor 500 euro heb je ook een volledige cockpit en hoef je bijna niets te binden. Koop gewoon joystick, een VR set en met de VR-controller kan je in virtual cockpit alles bedienen. Je kan helemaal rondom kijken alsof je in een echte cockpit zit, bouw dat maar eens allemaal na :)
Ik heb dan geen ervaring met VR. Maar heb wel eens wat uur rond gevlogen in een full motion 737 sim. Ik geloof nooit dat je dat met een brilletje kunt nabootsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:12:
[...]
Zou VR eens willen proberen met Xplane 11. Welke VR set voor XP is aan te raden voor een budget van +- 500 euro ?

PS Voor heel kleine letters te lezen heb ik een leesbril nodig, Intermediair en ver zicht zonder correctie is prima. Iemand die weet of VR dan mogelijk is met of zonder bril ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
tuxken schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:54:
[...]
Zou VR eens willen proberen met Xplane 11. Welke VR set voor XP is aan te raden voor een budget van +- 500 euro ?

PS Voor heel kleine letters te lezen heb ik een leesbril nodig, Intermediair en ver zicht zonder correctie is prima. Iemand die weet of VR dan mogelijk is met of zonder bril ?
Ik draag mijn Rift en Quest gewoon met bril eigenlijk. Je moet een beetje oppassen dat je de lens niet raakt, bij de Quest zit hier zelfs een spacer bij om de afstand wat te vergroten. Wel ten koste van de kijkhoek. Maar met mijn -1,5 aan 1 kant en -1 aan de andere kant, krijg ik het beeld nooit helemaal scherp. Je stelt namelijk scherp door hem hoger en lager op je hoofd te zetten, en je kan hem moeilijk scheef zetten als je ogen verschillende afwijkingen hebben.

Ik neem niet aan dat je echt alleen maar X-plane wil spelen? De beste allround VR headset op dit moment is volgens veel mensen de Rift S, bovendien is die behoorlijk betaalbaar ook (450 euro). En hij heeft een zeer comfortabele hoofdband (het idee van de PS VR). Je kan ook voor de Quest gaan (450) + Link kabel (90) of zelfs draadloze software (virtual desktop, werkt wel minder dan de Link kabel en je hebt een goede router nodig). Voordeel daarbij is dat je hem ook standalone kan gebruiken en dat voegt best veel toe vind ik zelf. Als verstokte Rift gebruiker dacht ik dat die kabel niks uitmaakt maar sinds ik een Quest heb, merk ik het wel degelijk.

Als je echt alleen maar X-plane wil doen, dan is wellicht de HP Reverb een betere keuze. Die is 100 euro duurder dan je budget maar heeft de allerhoogste resolutie van de VR headsets op dit moment (de extreem dure Pimax niet meegenomen). Hierbij hoef je niet steeds in te zoomen om de meters af te kunnen lezen, vooral bij de vliegtuigen met EFIS van belang. De Reverb heeft minder goede roomscale tracking maar daar heb je met X-Plane weinig last van, en heeft minder goede controllers. Door deze combinatie van plus/minpunten zijn vooral race/flightsimmers fan van de Reverb. En een lagere sweet spot (scherpe gebied in het midden), dat ga je wel merken. Daardoor kan je niet scherp kijken als je je ogen draait en moet je vaker je hoofd draaien dan bij de andere headsets. Punt is natuurlijk wel dat je dit vooral merkt juist omdat de reverb uit zichzelf al een stuk scherper is. PS: De Reverb heb ik zelf nooit gebruikt, helaas.

Als je echt goedkoop wil om het uit te proberen dan kan je ook een Lenovo vinden ofzo voor 200-300 euro, zeker gebruikt. Er zijn verschillende Windows Mixed Reality headsets op de markt gebracht door Lenovo, Acer en nog een paar, en later is die focus weer weggevallen waardoor die produkten nogal in de uitverkoop zijn gegaan hier en daar.

En ja, ik vlieg VR, en heb zelf een 737 sim met alle knoppen gespeeld en ik vind de ervaring in VR veel gaver. Tenzij je echt procedureel bezig bent (een echte PDMG fan die vanaf cold/dark vliegt zal er niet tevreden mee zijn), maar VR voelt veel meer als echt vliegen. Ook heb ik een fullmotion Beechcraft sim gedaan en ook dat voelde niet zo echt doordat de schermen geen diepte hadden. VR is voor mij echt next gen voor flightsims.

PS: Je kan wel alle knoppen bedienen met de VR controllers in X-Plane maar echt handig is anders. Je kan bijvoorbeeld niet de knoppen ongezien bedienen (denk aan in een C172 de flaps omlaag drukken terwijl je de horizon blijft zien). En je mist natuurlijk dingen als de druk tegen de knuppel terwijl je je trim aanpast. het is nog niet helemaal zoals echt maar het komt wel dichtbij.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 21-04-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
GekkePrutser schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:56:
[...]

Ik draag mijn Rift en Quest gewoon met bril eigenlijk. Je moet een beetje oppassen dat je de lens niet raakt, bij de Quest zit hier zelfs een spacer bij om de afstand wat te vergroten. Wel ten koste van de kijkhoek. Maar met mijn -1,5 aan 1 kant en -1 aan de andere kant, krijg ik het beeld nooit helemaal scherp. Je stelt namelijk scherp door hem hoger en lager op je hoofd te zetten, en je kan hem moeilijk scheef zetten als je ogen verschillende afwijkingen hebben.

Ik neem niet aan dat je echt alleen maar X-plane wil spelen?

Als je echt alleen maar X-plane wil doen, dan is wellicht de HP Reverb een betere keuze. Die is 100 euro duurder dan je budget maar heeft de allerhoogste resolutie van de VR headsets op dit moment (de extreem dure Pimax niet meegenomen). Hierbij hoef je niet steeds in te zoomen om de meters af te kunnen lezen, vooral bij de vliegtuigen met EFIS van belang. De Reverb heeft minder goede roomscale tracking maar daar heb je met X-Plane weinig last van, en heeft minder goede controllers.
Whauw. Bedankt voor deze gedetailleerde uitleg. Vroeger zeer veel fsx gedaan en wil nu terug herbeginnen maar heb niet echt plaats om terug 3 monitors te plaatsen. Woon in een kleine studio.

Ja, het is enkel en alleen voor flight simulators. Vlieg enkel VFR met kleine single engine vliegtuigen.
Ik ga nu wat meer info over deze HP reverb opzoeken.
Super bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayZeeTie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:47:
[...]

Ik heb dan geen ervaring met VR. Maar heb wel eens wat uur rond gevlogen in een full motion 737 sim. Ik geloof nooit dat je dat met een brilletje kunt nabootsen!
Ken jij iemand met een full motion sim in de huiskamer? :) Ik vergeleek een vr-bril met een peperdure nagebouwde cockpit en 3 of 4 grote monitors. De bediening in virtual cockpit komt in de buurt en visueel kan je met monitors nooit hetzelfde effect hebben. Wel qua resolutie, maar niet qua ervaring, 3d-effect en het gevoel er middenin te zitten. Een fighter met rondom een glazen koepel is helemaal zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
tuxken schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:24:
[...]

Whauw. Bedankt voor deze gedetailleerde uitleg. Vroeger zeer veel fsx gedaan en wil nu terug herbeginnen maar heb niet echt plaats om terug 3 monitors te plaatsen. Woon in een kleine studio.

Ja, het is enkel en alleen voor flight simulators. Vlieg enkel VFR met kleine single engine vliegtuigen.
Super bedankt !
Voor de Reverb, zorg wel dat je de nieuwste versie neemt (recent geproduceerd). De eerste versies hadden heel veel last van oververhitting en daardoor uitvallen.

En, wel belangrijk om te weten: Er komt een Reverb G2 aan... Wanneer is niet duidelijk. Dus misschien is het beter om nog even te wachten.

En kijk dus wel veel reviews enzo, want hoewel de Reverb het hoogste detail heeft, heeft hij wel behoorlijke nadelen ten opzichte van andere headsets zoals ik al noemde.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cbr600f4i
De specs zijn bekend gemaakt voor FS2020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFDLbjsKUNr3uTHAJI9-HHqyl6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ua6Jg1sgLfGPzhvwjoRVxM5J.jpg?f=fotoalbum_large

Ik spaar nog even verder zodat ik voor de high end kant van het spectrum kan gaan. Met een beetje geluk dalen de hardware prijzen nog het komende half jaar

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:26:

[Afbeelding]

Ik spaar nog even verder zodat ik voor de high end kant van het spectrum kan gaan. Met een beetje geluk dalen de hardware prijzen nog het komende half jaar
Hangt ook af van de settings. In Far Cry 4 kon ik door de schaduwen op medium te zetten mijn framerate bijna verdubbelen (de rest op ultra), terwijl ik amper een verschil zag en ik schaduw niet zo belangrijk vind. Zo kan je setting na setting eens vergelijken op vlak van kwaliteit en performance. FSX was heel CPU-intensief door het verkeer op de grond, door dat te verlagen kon je ook veel winst boeken. FSX was sowieso meer een CPU- dan een GPU-game, hopelijk is het nu andersom en kan mijn oude Core i7 nog mee. Een nieuwe videokaart is gemakkelijk, maar met een nieuwe CPU heb je ook een nieuw moederbord, geheugen en Windows-installatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:26
Eens benieuwd hoever ik zal raken met mijn I5 8600k @5ghz en RTX2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmm nog even iets meer ram er bij en ik ben klaar misschien mijn chip nog iets omhoog en dan ben ik op full :-)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 11:16
Sinds een tijdje kijk ik soms wat Twitch streams van flight simers en gisteren voor het eerst wat filmpjes gezien van FS2020. Wow, wat een beelden nu al! Ik ben compleet nieuw op het gebied van flight sims maar nu ik 2 weken terug een gloednieuwe PC in gebruik heb genomen en deze schijnbaar binnen de "ideal" specs valt voor FS2020 zit ik er aan te denken om zelf ook te beginnen met flight simulator.

Het ziet er allemaal overweldigend uit en niet even makkelijk maar alles valt te leren. Eerst maar eens kijken voor een joystick! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

cbr600f4i schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:26:

[Afbeelding]

Is er ook al wat meer bekend rondom VR en specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
sandpatt schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:44:
Eens benieuwd hoever ik zal raken met mijn I5 8600k @5ghz en RTX2070
Bij jou zal het net geen Ideal Spec zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
Ik denk dat ik zelf met mijn i7-6700 en RX580 op dit moment nog wat ga mogen doorsparen...

Ik zou dan ook zeker mijn moederbord (Z270 chipset) mee moeten vervangen omdat mijn CPU zeker al 4 jaar oud is intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

franssie

Save the albatross

Ik dacht dat fs2020 ook op de xbox one zou uitkomen? Ben wel benieuwd hoe die dan presteert...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
franssie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:11:
Ik dacht dat fs2020 ook op de xbox one zou uitkomen? Ben wel benieuwd hoe die dan presteert...
Flight Simulator komt ook op de Xbox One uit, maar die verschijnt later dan de PC versie. Ik durf bijna te wedden dat de meeste spelers de PC versie zullen gaan spelen. Ik denk dat we pas later wat over de Xbox versie zullen horen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinho96 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:09:
Ik denk dat ik zelf met mijn i7-6700 en RX580 op dit moment nog wat ga mogen doorsparen...

Ik zou dan ook zeker mijn moederbord (Z270 chipset) mee moeten vervangen omdat mijn CPU zeker al 4 jaar oud is intussen.
Hangt uiteraard ook af van de resolutie: HD, QHD of UHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:21:
[...]
Hangt uiteraard ook af van de resolutie: HD, QHD of UHD.
Heb een HD-scherm dus dat moet wel voldoen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinho96 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:22:
[...]

Heb een HD-scherm dus dat moet wel voldoen denk ik?
Dan hangt het ook nog af van de kwaliteitsettings :) Low tot ultra. We zullen de benchmarks moeten afwachten, hoewel onze videokaart (ik heb een GTX970) er niet meer zal bij staan. Ik ga het gewoon kopen en proberen, als ik meer wil kan ik nog een videokaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
franssie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:11:
Ik meende vandaag iets voorbij te hebben zien komen over een nieuwe xbox in mei? Dus dat zal vast op mekaar afgestemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 18:25

franssie

Save the albatross

@RobinNL @cbr600f4i dank. ik kon ook nog niet veel info vinden. Ik wacht het nog even af - Xbox kost bujna even veel als een leuke graka. Al zullen de mogelijkheden tot zelf inrichten van de randapparatuur minder zijn, misschien voor mij toch een optie om het ook eens in de huiskamer te vliegen (zal eens kijken of mijn CH conrols het doen in ee racespelletje etc)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:08
franssie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:57:
@RobinNL @cbr600f4i dank. ik kon ook nog niet veel info vinden. Ik wacht het nog even af - Xbox kost bujna even veel als een leuke graka. Al zullen de mogelijkheden tot zelf inrichten van de randapparatuur minder zijn, misschien voor mij toch een optie om het ook eens in de huiskamer te vliegen (zal eens kijken of mijn CH conrols het doen in ee racespelletje etc)
Tegen de tijd dat fs2020 uit komt zou ik eerder naar de nieuwe generatie Xbox kijken. Specs van dat ding lijken best aardig te zijn. Zal veel mooier zijn dan de xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
tuxken schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:24:
[...]

Super bedankt !
Ik gebruik zowel de Rift als de Valve Index die een hoger oplossend vermogen heeft. Met een gewone Rift is VR in X-Plane of P3D niet aan te raden. De resolutie is daar gewoon te laag voor. De plaatjes zijn mooi, maar het lezen van de metertjes is haast ondoenlijk. Met de Index ( of gelijkwaardig qua resolutie ) gaat het een stuk beter, maar daar hangt een aanmerkelijk hoger prijskaartje aan en je hebt een stevige pc nodig.
Wat betreft de leesbril: Ik heb zeer slechte ogen met ook nog eens een groot min- verschil tussen links en rechts, maar op de een of andere manier heb ik daar met een VR bril geen last van. Geen bril nodig met de VR-bril op dus.
Desgewenst kun je wel een keertje komen uitproberen in Barneveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
Bedankt voor het voorstel maar woon aan de Franse grens en je woont wat ver :)

De 'stevige' pc heb ik. Ben nu alles aan het uitproberen met 1 monitor. (1x Xp 11 en 1x XP 11 Beta met vulcan enabled)
Goed om te weten van de leesbril. Had ook ondertussen gelezen dat het scherpstellen met VR op 1.5M zou zijn en dat mensen met een leesbril dus geen hinder zouden hebben en een leesbril niet nodig is.

Allemaal bedankt voor de reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxx07
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:48
Mag ik hier ook een vraag stellen over een nieuw te bouwen pc welke gebruikt wordt voor flightsim. (Ik heb geen verstand van zulke sims namelijk). Zie dit topic. Advies nieuwe pc (flightsims). Mijn vraag is kan een Nvidia RTX 2060(S) / 2070 4 scherm aan bij een flightsim (Flightsimulator X en Prepar3d4.5). Dan is er 1 hoofdscherm waar er op gevlogen wordt en 3 bijschermen waar de instrumenten op staan. Diegene heeft in zijn oude pc namelijk daarvoor 2 videokaarten zitten. Als jullie nog info willen hebben lees ik het graag. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Afbeeldingslocatie: https://msgpwebsites.azureedge.net/fsi/wp-content/uploads/2020/04/Microsoft-Flight-Simulator-Alpha-4_22_2020-9_10_44-PM.png

Verder geen nieuws op een paar zeer fraaie screenshots na: https://www.flightsimulator.com

Nu hopen op die alpha invite, het ziet er allemaal wel echt heel gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
Bolk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:32:
[Afbeelding]

Verder geen nieuws op een paar zeer fraaie screenshots na: https://www.flightsimulator.com

Nu hopen op die alpha invite, het ziet er allemaal wel echt heel gelikt uit.
Idd, je zou bijna denken dat het echt is. :o 8) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo vandaag maar even een Ju 52/Зm uitgelaten

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RCHFy0JP/20200425195815-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NG6tR2Hw/20200425200117-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jq4VDVpx/20200425200313-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HL6cYPTB/20200425200411-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JnBJzVPM/20200425200511-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/63Ysqg3b/20200425200526-1.jpg

sim:IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad
Plane Ju 52/Зm

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Afbeeldingslocatie: https://msgpwebsites.azureedge.net/fsi/wp-content/uploads/2020/04/Screenshot-53.png

Weinig nieuws deze week, alles is een beetje delayed. Nieuwe invites volgende build: https://www.flightsimulat...-2020-development-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nog meer mensen last dat je bij insiders niet kan inloggen , ik wil mijn PC informatie veranderen en doorgeven maar nu kom ik niet meer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:59:
nog meer mensen last dat je bij insiders niet kan inloggen , ik wil mijn PC informatie veranderen en doorgeven maar nu kom ik niet meer in
Daar heb ik ook last van en dat met meerdere browsers. Geschiedenis van browser clearen of op de oude Edge proberen. Heel veel mensen hebben er last van. En jammer dat er niet meer invites in grotere getallen komen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:01
ravw schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:59:
Krijg je in de url die autherror xbla (ofzoiets?). Als je 2FA gebruikt, werkt het enkel als je device als trusted (die optie bij goedkeuring van je 2FA) instelt, grappig genoeg kon ik bv met internet explorer gewoon inloggen. Nu Edge ook zo ingesteld, kan ik weer normaal inloggen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:48:
[...]

Daar heb ik ook last van en dat met meerdere browsers. Geschiedenis van browser clearen of op de oude Edge proberen. Heel veel mensen hebben er last van. En jammer dat er niet meer invites in grotere getallen komen tot nu toe.
vind het zelf raar dat je mensen ziet aangenomen worden die totaal geen FS ervaring hebben maar puur op[ 32 GIG ram aangenomen zijn , wat ik dus al erg vreemd vind
je wil toch zo veel mogelijk ervaren mensen hebben en niet alleen mensen die een NASA pc hebben staan
ik heb nu mijn grafix kaart veranderd maar kan het nergens uploaden , ze denkend at ik nog steds met die GTX970 zit .. en dus niet met de RTX 2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:49:
[...]

Krijg je in de url die autherror xbla (ofzoiets?). Als je 2FA gebruikt, werkt het enkel als je device als trusted (die optie bij goedkeuring van je 2FA) instelt, grappig genoeg kon ik bv met internet explorer gewoon inloggen. Nu Edge ook zo ingesteld, kan ik weer normaal inloggen.
hoe kan je trusted instellen , ik heb heb bij inside per ongeluk weggehaald :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
ravw schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:53:
[...]

hoe kan je trusted instellen , ik heb heb bij inside per ongeluk weggehaald :o
Het is de optie bij de 2FA inloggen met je MS account, optie heet:
Ik meld me regelmatig aan op dit apparaat. Vraag me niet meer hier verzoeken goed te keuren.

Na inloggen krijg je wel een fout, maar als je daarna opnieuw naar de site gaat en inlogt, werkt het wel.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Het is de optie bij de 2FA inloggen met je MS account, optie heet:
Ik meld me regelmatig aan op dit apparaat. Vraag me niet meer hier verzoeken goed te keuren.

Na inloggen krijg je wel een fout, maar als je daarna opnieuw naar de site gaat en inlogt, werkt het wel.
dis staat bij mij gewoon aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
ravw schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:51:
[...]

vind het zelf raar dat je mensen ziet aangenomen worden die totaal geen FS ervaring hebben maar puur op[ 32 GIG ram aangenomen zijn , wat ik dus al erg vreemd vind
je wil toch zo veel mogelijk ervaren mensen hebben en niet alleen mensen die een NASA pc hebben staan
ik heb nu mijn grafix kaart veranderd maar kan het nergens uploaden , ze denkend at ik nog steds met die GTX970 zit .. en dus niet met de RTX 2070
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat spelers met 16GB RAM ook in de alpha zitten.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat spelers met 16GB RAM ook in de alpha zitten.
Ik heb nog maar acht... had 32 besteld .... helaas niet meer leverbaar dus ben nog op zoek naar een leuk setje van 32 ddr4 2133MHz :o ( hoger kan mijn mobo nog niet aan )

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 01-05-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ravw schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:51:
[...]

Nee, juist niet, Microsoft is geen bedrijf wat een sim ontwikkelt voor hardcore simmers. Die zullen een veel breder publiek aan willen spreken. En die ervaren mensen hebben heel andere verwachtingen van een sim dan beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:49:
[...]

Nee, juist niet, Microsoft is geen bedrijf wat een sim ontwikkelt voor hardcore simmers. Die zullen een veel breder publiek aan willen spreken. En die ervaren mensen hebben heel andere verwachtingen van een sim dan beginners.
je gaat iets als Sim uitbrengen maar je gaat mensen die geen ervaring hebben uitnodigen voor het te testen :o

de meeste kijken alleen naar de mooie landschappen en vinden het wel prima , tot dat straks de sim uit gebracht word en de echte diehard simmers bij dag 1 al weg zijn ..
dan zullen ze wel anders er over gaan denken ......

ik word toch ook niet gevraagd bij Redbull als testrijder ( ook al heb ik meer racesim ervaring dan en gemiddelde mens >:) )
als de feel het zelfde is als de oude Flightsims van Microsoft dan stop ik denk ik bij dag een ook ...
het moet een beetje tussen Xplane en FS in gaan zitten niet te veel op rails gevoel , en ook niet dat je in wind terecht komt dat heel je vliegtuig gaat flippen 8) 8) .. het mag best wel een beetje blijven zwabberen
( ik vlieg voornamelijk GA ) maar ook niet zo erg dat het compass rood word van warmte >:) >:)

Maar god we zullen zien , ik kijk er wel erg naar uit om weer een flightsim te hebben met met ene beetje leuke view en hopelijk ook een beetje realisme

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 01-05-2020 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Volgens die logica zouden ze jou ook niet moeten uitnodigen maar alleen echte piloten, ze proberen tenslotte het echte vliegen te simuleren, niet de ervaring van vorige sims na te bootsen ;).

Dus waar blijft mijn uitnodiging :+ :P .

Ik zou gewoon rustig afwachten in plaats van hier je fear of missing out te bespreken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:38:
Volgens die logica zouden ze jou ook niet moeten uitnodigen maar alleen echte piloten, ze proberen tenslotte het echte vliegen te simuleren, niet de ervaring van vorige sims na te bootsen ;).

Dus waar blijft mijn uitnodiging :+ :P .

Ik zou gewoon rustig afwachten in plaats van hier je fear of missing out te bespreken :P.
Ik heb 2 echte vlieguren op mijn naam staan
dus "ervaring" heb ik met het vliegen van een echt GA toestel al is het maar een C150 _/-\o_

Ik zou het niet eens erg vinden als ze dat nog zouden doen , beter dat achteraf het te arcade is
of dat ze zich uitgeven voor een Sim en dan achter af een echte piloot deze sim laten spelen en alles met de grond gelijk gemaakt word ..

er staan zat filmpjes op internet waarbij gamemakers zeggen dat ze een sim zijn maar waar de echte vak lui toch even heel anders over denken >:)

terwijl bij sommige FS externe plane makers toch echt wel heel dicht bij de werkelijkheid komt _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 01-05-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nog niet heel veel ervaringen met P3D V5 voorbij zien komen. Vanmiddag aangeschaft en het is toch wel een flinke vooruitgang qua performance en looks. Er wordt nu flink werk aan de GPU over gedragen en dat scheelt. En de Truesky integratie ziet er toch wel erg mooi uit, al is het wel een beetje lipstick op een varken als je met FS2020 gaat vergelijken.

Toch even snel een filmpje gemaakt:

[YouTube: New video]

Puur even sim op pauze en time preview, niet representatief voor ingame ervaring, ziet er mooier uit nog :P. En visibility in wolken is ook een stap vooruit, ik kon zostraks in een wolk echt niets zien in bergachtige onbekende omgeving en dat helpt de immersie (niet dat je ooit in zo'n situatie terecht zou moeten komen, maar ik dacht dus wel even echt "Shit...").

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik ben momenteel wel even onder de indruk van dat TrueSky systeem in Prepar3D V5. De sim zelf is nog een beetje beta zoals we wel eens vaker zagen bij de eerste versie van een grote update... Maar de sfeer die kan worden neergezet door TrueSky...

Ik snap wel dat veel mensen zitten te wachten wat en wanneer FS2020 komt en of ze nog in de alpha/beta komen. Maar in de tussentijd kan je ook al genieten van een soort voorproefje met de nieuwe clouds en atmosphere in P3D V5 :P.

TrueSky uit:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49848005316_37803b2f2e_c.jpg

TrueSky aan:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49848005376_020de7ebc9_c.jpg

Flightdeck B757 boven Nieuw Zeeland:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49848005421_e0cc88446b_c.jpg

Zonsopkomst boven de Zuid Pacifische oceaan:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49848005271_a215ca0ffa_c.jpg

Alle sliders naar rechts, 8x SSAA aan en dan genieten van die atmosfeer tijdens de zonsopkomst met nog steeds een vrij steady 30+fps.

[YouTube: 2020 05 03 02 26]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39
Propane schreef op zondag 3 mei 2020 @ 03:10:
Ik snap wel dat veel mensen zitten te wachten wat en wanneer FS2020 komt en of ze nog in de alpha/beta komen. Maar in de tussentijd kan je ook al genieten van een soort voorproefje met de nieuwe clouds en atmosphere in P3D V5 :P.
Ben heel benieuwd naar FS2020 (maar toch: eerst zelf zien, dan geloven :) ), maar denk dat P3D voorlopig nog wel m'n 'daily runner' blijft. Tenzij alle add-ons die ik heb en waar ik dagelijks mee 'vlieg' direct voor FS2020 beschikbaar zouden zijn, maar dat lijkt me niet.

Ach, tot P3D hebben we ons een decennium met FSX moeten redden, dus dit gaat ook wel lukken :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik moet wel zeggen dat de laatste loodjes het zwaarst zijn. Een goede paar maanden geleden was ik amper met Flight Simulator bezig, het is alweer jaren geleden dat ik gevlogen heb, en nu zit ik dagelijks te kijken welke pc componenten ik straks zal aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 14-09 11:20
cbr600f4i schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:34:
Ik moet wel zeggen dat de laatste loodjes het zwaarst zijn. Een goede paar maanden geleden was ik amper met Flight Simulator bezig, het is alweer jaren geleden dat ik gevlogen heb, en nu zit ik dagelijks te kijken welke pc componenten ik straks zal aanschaffen.
Exact hetzelfde hier. Ook jaren niet gevlogen tot ik FS2020 zag en het begon te kriebelen. Kinderen wat ouder, dus ook weer meer tijd. Ik kon zo lang niet wachten met aanschaf van hardware. Nu hopen dat ik een alpha uitnodiging krijg.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
Propane schreef op zondag 3 mei 2020 @ 03:10:
Ik ben momenteel wel even onder de indruk van dat TrueSky systeem in Prepar3D V5. De sim zelf is nog een beetje beta zoals we wel eens vaker zagen bij de eerste versie van een grote update... Maar de sfeer die kan worden neergezet door TrueSky...
Zou in afwachting van FS2020 P3d V5 ook wel willen kopen ( heb XP 11 met freeware scenery )
Zijn je screenshots genomen met Global OpenLC Europe en Orbx Global Base pack ?
Ik lees op veel forums dat deze twee paketten bijna noodzakelijk zijn ( vlieg enkel VFR ) maar ze kosten 92 euro extra.
Heb je ook deze mening of is volgens jou enkel P3d V5 voldoende om in de tussentijd te genieten zoals je vermeldt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
tuxken schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:55:
[...]

Zou in afwachting van FS2020 P3d V5 ook wel willen kopen ( heb XP 11 met freeware scenery )
Zijn je screenshots genomen met Global OpenLC Europe en Orbx Global Base pack ?
Ik lees op veel forums dat deze twee paketten bijna noodzakelijk zijn ( vlieg enkel VFR ) maar ze kosten 92 euro extra.
Heb je ook deze mening of is volgens jou enkel P3d V5 voldoende om in de tussentijd te genieten zoals je vermeldt ?
Deze screenshots waren boven Orbx Nieuw Zeeland. Ik denk persoonlijk niet echt dat dat Global en OpenLC veel doen voor de atmosfeer. Die add ons zijn alleen gewoon fantastisch voor het oppoetsen van de 15 jaar oude grond textures over het algemeen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuxken
Propane schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Deze screenshots waren boven Orbx Nieuw Zeeland. Ik denk persoonlijk niet echt dat dat Global en OpenLC veel doen voor de atmosfeer. Die add ons zijn alleen gewoon fantastisch voor het oppoetsen van de 15 jaar oude grond textures over het algemeen :).
Bedankt voor de reactie. Ik heb het aangekocht en ga het allemaal eens uitproberen na een standaard installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Hallo! Ooit was ik hier begonnen Met FS2004, en toen afgehaakt ivm tijd en andere prioriteiten, maar wel daarna voor werk de nodige keren in een full motion sim mogen vliegen (door pmdg en vatsim waren de system en flight phases ruim bekend) Anyway, zit nu eraan te denken om weer een beetje te pielen (niet serieus met vatsim) en dan wss met XP11 en Toliss A319 of FIight Factor A320.
Klein detail: heb geen eigen laptop/desktop momenteel dus er moet iets nieuws komen, maar wil echt niet heel veel uitgeven (woon in het buitenland, en aan een flinke desktop investering vastzitten is niet handig). Dus ik zoek een relatieve lage investering, niet high end, maar wel een waar ik XP11 en een vd Airbussen kan vliegen.

Kan ik bovengenoemde een beetje fatsoenlijk draaien op een Ryzen 5 3600, 16GB en een GTX1660?

Had al een review Toliss vs FF gezien (1,5 jaar oud ofzo). Close call! Aircraft performance van Toliss schijnt wat dichter bij de realiteit te liggen. Is er nu, een jaar later, veel verandert tussen die twee?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
ND863 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:28:
Hallo! Ooit was ik hier begonnen Met FS2004, en toen afgehaakt ivm tijd en andere prioriteiten, maar wel daarna voor werk de nodige keren in een full motion sim mogen vliegen (door pmdg en vatsim waren de system en flight phases ruim bekend) Anyway, zit nu eraan te denken om weer een beetje te pielen (niet serieus met vatsim) en dan wss met XP11 en Toliss A319 of FIight Factor A320.
Klein detail: heb geen eigen laptop/desktop momenteel dus er moet iets nieuws komen, maar wil echt niet heel veel uitgeven (woon in het buitenland, en aan een flinke desktop investering vastzitten is niet handig). Dus ik zoek een relatieve lage investering, niet high end, maar wel een waar ik XP11 en een vd Airbussen kan vliegen.

Kan ik bovengenoemde een beetje fatsoenlijk draaien op een Ryzen 5 3600, 16GB en een GTX1660?

Had al een review Toliss vs FF gezien (1,5 jaar oud ofzo). Close call! Aircraft performance van Toliss schijnt wat dichter bij de realiteit te liggen. Is er nu, een jaar later, veel verandert tussen die twee?
Ik draai xplane11 op een oude i5 (zie specs onderaan) met een gtx960.
Met vulkan aan draai ik ongeveer 35 a 40 fps met payware scenery en ortho’s in de Toliss A319 en A321. Met jouw pc moet dit ook wel lukken.

Geweldige addon btw die Toliss.Heb de FF ook maar die is voor mij iets te zwaar voor mijn systeem.

Door de performance van Xplane op mijn pc heb ik nu totaal geen behoefte om terug te keren naar P3D.

[ Voor 3% gewijzigd door weststar op 06-05-2020 15:30 . Reden: kleine aanpassingen ]

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

weststar schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:19:
[...]

Met vulkan aan draai ik ongeveer 35 a 40 fps met payware scenery en ortho’s in de Toliss A319 en A321. Met jouw pc moet dit ook wel lukken.

Geweldige addon btw die Toliss.Heb de FF ook maar die is voor mij iets te zwaar voor mijn systeem.

Door de performance van Xplane op mijn pc heb ik nu totaal geen behoefte om terug te keren naar P3D.
Allright, klinkt goed! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weststar schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:19:
[...]

Ik heb zelf een I5 6400 en de laatste keer dat ik xplane heb gespeeld was een maand geleden toen nog met die 1660 Super er in en alles vol open zonder enkel probleem ..
Nu met die RTX 2070 zal het wel helemaal goed moeten lopen ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Vorige week op zoek gegaan naar een Radio Stack app voor Android of iOS om te gebruiken op het bureau en zo de fun factor van het Flight Simmen iets te verhogen. Er zijn enkele van dergelijke apps en ik heb ze allemaal geprobeerd. Degene die 'het' voor mij had is FSRadioPanel. Heb er een artikeltje en een videootje over gemaakt.

Het plan is nu ontstaan om met Mobiflight een hardware bedieningspaneel te maken. Een complete 'thuiscockpit' bouwen is me te kostbaar en is ook teveel uren werk, maar een enkel schakelpaneel om te gebruiken met FSRadioPanel is zowel financieel als qua tijd te overzien en kan misschien een leuk projectje worden.

Link naar artikel en video.

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/38477298wm.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
En elke keer weer moesten we de snelste pc hebben om het te kunnen draaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
cbr600f4i schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:52:
Bij nieuwe hardware als eerste actie op Meigs Field rwy 36 Shift-Z drukken... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:52:
[...]

ja dan iedereen weer klagen dat hij niet voor uit te branden is ... en dat het slecht geprogrammeerd is

4 jaar later .... :-) wat een geweldige FS :D :9
nu loopt hij pas soepel ... tot dat PMDG weer met een 747 uit komt dan kan je het weer tot de volgende pc wel vergeten :X :X

en heb je eindelijk alles goed lopen......... WO\W nieuwe FS komt uit ....... O+

weet alleen wel met FS 2000 was dat geloof ik dat je de normale versie had en de pro versie ....
die prijzen van de pro waren voor die prijs erg hoog , maar toch maar gekocht toen , terwijl iedereen em toen bijna voor gek verklaarde voor een paar extra dingen zo veel meer betalen _/-\o_
Dan ook nog even RFPB er bij en PiC :o _/-\o_ je had de mensne moeten zien kijken ..... 40 gulden voor 1 vliegtuigje :o

en nu lopen die mensen zelf met CoD en soort gelijke games , blauw en groen te betalen aan DLC's

Grote klacht waar blijft DEAD STICK :( :( :(

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 07-05-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Microsoft heeft de wekelijkse update van MSFS weer klaar staan.
Die 2e video, als dat echt was heeft de piloot vast schoon ondergoed nodig gehad:
[Video: https://msgpwebsites.azureedge.net/fsi/wp-content/uploads/2020/05/bandicam-2020-05-07-20-09-49-348.mp4?_=2]

[ Voor 29% gewijzigd door Allard op 08-05-2020 01:50 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Allard schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 01:48:
Microsoft heeft de wekelijkse update van MSFS weer klaar staan.
Die 2e video, als dat echt was heeft de piloot vast schoon ondergoed nodig gehad:
[Video]
Ik zou graag toegang hebben tot hun scrum/sprints/kanban board waarop we live kunnen meekijken welke issues er af getikt worden zodat wij kunnen speculeren en dagdromen over de release datum ;) En uiteraard in paniek bellen naar het MSFS team als de sprint niet gehaald dreigt te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door cbr600f4i op 08-05-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
cbr600f4i schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:16:
[...]
Ik zou graag toegang hebben tot hun scrum/sprints/kanban board waarop we live kunnen meekijken welke issues er af getikt worden zodat wij kunnen speculeren en dagdromen over de release datum
2020 wordt nog wel verwacht geloof ik, maar het zou pas aan het eind van het jaar kunnen zijn. Ik hoop eerder natuurlijk, samen met de nieuwe Nvida 3080. Dan nog een nieuwe yoke en dan ben ik blij (en mijn bankrekening lichter)

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond die andere ook wel mooi: https://msgpwebsites.azur...msfs-timelaps-1-1.mp4?_=1

Wist niet dat er al grondpersoneel in zat. Die wolken 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
cracking cloud schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:16:
Ik vond die andere ook wel mooi: https://msgpwebsites.azur...msfs-timelaps-1-1.mp4?_=1

Wist niet dat er al grondpersoneel in zat. Die wolken 😍
Al lijkt het grond personeel een fixed moment steeds langs te lopen, de interval dat ze verschijnen is constant door het hele filmpje heen. Wolken zijn wel bizar zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Closed beta staat gepland voor mid juli. Dat lijkt me een herfst release een logische stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Bolk schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:51:
Closed beta staat gepland voor mid juli. Dat lijkt me een herfst release een logische stap.
Zou goed kunnen. Als ik de geruchten van dit moment mag geloven is Flight Simulator 2020 HET spel dat tegelijk met de release van de XBOX X gereleased wordt. Weken geleden, als het niet al langer dan een maand is - al kan ik het niet meer terugvinden - werd er nog gesproken over dat de pc versie van FS2020 eerder dan de XBOX release zou zijn.

Quote: Xbox Series X release date: "Holiday 2020" - so between October and December

[ Voor 18% gewijzigd door cbr600f4i op 08-05-2020 21:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie samenvatting van MSFS:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik ben ook nog steeds wel hyped voor MSFS, maar kan ondertussen ook flink genieten van P3D V5:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49894127522_fd7c02bbc4_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49891902288_8dc8f511af_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49891902223_0e2666e3b5_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49892729552_cc7b624b5c_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49892415991_4c57c09f3b_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Afbeeldingslocatie: https://msgpwebsites.azureedge.net/fsi/wp-content/uploads/2020/05/Screenshot-3058-2048x1152.jpg

Weinig MSFS nieuws deze update, enkel dat er een nieuwe alpha build is mét de 747. Er komen nu nieuwe invites aan. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Bolk schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:17:
[Afbeelding]

Weinig MSFS nieuws deze update, enkel dat er een nieuwe alpha build is mét de 747. Er komen nu nieuwe invites aan. Fingers crossed.
Of het weinig nieuws is, ik vind de wekelijkse lijst aan updates en bugfixes toch redelijk indrukwekkend (voor een Frans team ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:08
Bolk schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:17:
[Afbeelding]

Dit is gewoon bijna niet meer te onderscheiden van echt. Lijkt gewoon een foto. Dat water ziet er wel heel goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Naast het vliegen is het ook gewoon leuk om onze volledige mooie planeet op je computerscherm te kunnen bewonderen. Zoals Google Earth, maar dan tot grassprietniveau. Waarom zou je er nog in het echt naartoe vliegen? Ideaal tegen het verspreiden van virussen en voor onze klimaatdoelstellingen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xbg08Sb23Ggt9kwCukz6l5yNm4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPDjF1yYzBlpWtPdautGnFGR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:46:
Naast het vliegen is het ook gewoon leuk om onze hele mooie planeet op je computerscherm te kunnen bewonderen. Zoals Google Earth, maar dan tot grassprietniveau. Waarom zou je er nog in het echt naartoe vliegen? Ideaal tegen het verspreiden van virussen en voor onze klimaatdoelstellingen :)
>:)

dat doet me gelijk weer een leuke herinnering op halen ... om ook gelijk maar even bij het realisme van Flighsim te blijven .. met de juiste addons dan

Toen met de WTC aanslag , het nieuws bericht - de 4 vliegvelden in New York zijn nu gesloten
Ik zeg tegen me ma waarom die 5de niet ....... mijn ma kijkt me aan van "heb je hem weer "
5de ...hun zeggen 4 vliegvelden
4 min later .... nu is ook het 5de vliegveld en laatste vliegveld gesloten in new york voor alle luchtvaart :D

mijn ma ????????

en ik ben nog nooit de plas over geweest >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

Pc binnen, XP11 installed, Toliss A319: draait als een tierelier! Beetje circuitjes vliegen, en vooral XP11 ontdekken hoe/wat/waar. En wennen aan de juiste clickspots vinden in de airbus (verschil tussen FCU push of pull is niet groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND863 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:42:
Pc binnen, XP11 installed, Toliss A319: draait als een tierelier! Beetje circuitjes vliegen, en vooral XP11 ontdekken hoe/wat/waar. En wennen aan de juiste clickspots vinden in de airbus (verschil tussen FCU push of pull is niet groot)
wat heb je voor een pc gekocht

ik draai met het systeem hier onder ook gewoon alles Open

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 15-05-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:46:
Naast het vliegen is het ook gewoon leuk om onze volledige mooie planeet op je computerscherm te kunnen bewonderen. Zoals Google Earth, maar dan tot grassprietniveau. Waarom zou je er nog in het echt naartoe vliegen? Ideaal tegen het verspreiden van virussen en voor onze klimaatdoelstellingen :)
Ik ben al een route aan het plannen, met de Cessna Grand Caravan waarschijnlijk, eerst vanaf Eelde en dan even een rondje sightseeing over mijn huis en omgeving. Ik denk daarna door naar Den Helder. Dan door naar Groot-Britannie, daar wat rondvliegen en dan afzakken via Frankrijk, Alpen, Cote d'Azur naar Spanje via Marokko naar de Canarische Eilanden. Vanaf daar zien we wel verder, hangt er vanaf of PMDG iets op de rit heeft staan, 737 dan hoop ik of met de 747 richting Australie.

Overigens vlieg ik er in real-life niet minder om, dit land is me daar te koud voor. Nee, laat de Al Gore's en Leonardo's maar wat minder vliegen en dan zal ik dat wellicht ook overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Overigens vlieg ik er in real-life niet minder om, dit land is me daar te koud voor. Nee, laat de Al Gore's en Leonardo's maar wat minder vliegen en dan zal ik dat wellicht ook overwegen.
Er zijn ook klimaatactivisten die niét vliegen, je kan ook hún voorbeeld volgen ;) En 90% van de uitstoot komt van gewone burgers zoals jij en ik :) Maar goed, hoe meer we irl vliegen, hoe warmer dit land wordt...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2020 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

ravw schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:55:
[...]

wat heb je voor een pc gekocht

ik draai met het systeem hier onder ook gewoon alles Open
Ryzen 5 3600, 16GB en een GTX1660.

Ik heb het idee dat ik onder een steen vandaan kom. Kwa graphics is echt een vooruitgang tussen mn laatste MSFS tijd en XP11 :D

Eerste aanpassing in XP: Papi lights... niet te zien met die standaard waarden.

Pagina: 1 ... 88 ... 100 Laatste