Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND863 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:16:
[...]

Ryzen 5 3600, 16GB en een GTX1660.

Ik heb het idee dat ik onder een steen vandaan kom. Kwa graphics is echt een vooruitgang tussen mn laatste MSFS tijd en XP11 :D

Eerste aanpassing in XP: Papi lights... niet te zien met die standaard waarden.
mmmmm ja ik heb XP 11 ook gekocht puur omdat ik zag dat er toch wel veel vooruitgang was geboekt wat betreft grafx en ook het was in mijn ogen echt meer af ... de delen hier voor vond ik vaak maar een leuke demo maar verder ..... maar XP 11 is echt een mooie FS geworden , je zag het hier ook op het forum , veel mensen hadden bij XP zo iets van .. nee het is het allemaal net niet .. maar nu 8)

vele zijn ook over gegaan naar XP

zeker als je van MSFS afkomt is dit echt mmmmmmm

het is net als of je van de eerste doom naar de laatste doom gaat :9
dat ga je straks ook weer krijgen met MSFS 2020 >:) >:)

van die WOW momenten .. ik ga binnen kort een ultra high ended PC bestellen puur alleen voor FS2020

en dan kijk ik niet op 1000 euro meer of minder inc VR

denk een beetje deze kant uit
Intel Core i9 of een Ryzen
RAM 32 GB
NVIDIA GeForce RTX 2080 Super ( of deze kaart de RTX 2070 houd ik nog even die is net nieuw en dan wahcten in september op de 3XXX kaarten
4000 GB

Maar XP is altijd in het nacht vliegen erg mooi geweest en ook de beweging van auto's en zo op de grond is super .. ja het vraagt wat PC kracht maar dan heb je ook wat :D

Hier ook gelijk even wat screenshot van mij vertrek van uit EHRD ( XP 11 + xEnviro 113 + alles full open)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/85xQGJc3/X-Plane-Screenshot-2020-05-15-17-32-37-30.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7PTrVVQy/X-Plane-Screenshot-2020-05-15-17-33-27-23.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CLGTyKgP/X-Plane-Screenshot-2020-05-15-17-34-32-13.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W3BKKBfc/X-Plane-Screenshot-2020-05-15-17-37-19-82.png

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 15-05-2020 17:59 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:41

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Zouden XPlane en P3D die updates hebben uitgebracht FS2020 voor te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niki_lauda schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:11:
Zouden XPlane en P3D die updates hebben uitgebracht FS2020 voor te blijven?
nee daar gaan ze niet tegen op kunnen zeker niet wat betreft de grafische gedeelte ...

maar als de sim gedeelte tegen gaat vallen van FS2020 dan zullen denk ik veel mensen snel weer terug komen
want er zijn dingen die FS2020 nog de grond in kunnen krijgen tegen over die we nu hebben ..

Geen hardcore sim
Geen uber pc nodig om het normaal te kunnen draaien ( maar dat verwacht ik niet als zo'n X box het kan draaien zal een nieuwe pc van deze tijd daar geen last van moeten hebben ( of er moet bij de Xbox heel wat grafische dingen er uit gesloopt worden

Maar alleen voor het grafische gedeelte zal ik al alleen al de overstap maken ...
het sim gedeelte komt later wel als er payware toestellen komen of tweaks

Maar denk wel dat XP11 en ook P3D voorlopig nog wel mensen zullen blijven als is het alleen al om de dure payware die ze er voor betaald hebben nog te kunnen gebruiken maar als de Vliegtuigen en addons van XP11 of P3D snel over gezet kunnen worden naar FS2020 dan zullen ze snel vergeten zijn dat XP en P3D

[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 15-05-2020 18:31 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:58
ik krijg opeens mijn x-plane niet meer opgestart in vr. Iemand hier met hetzelfde? Ik gebruik een rift s en heb vorige week nog zonder problemen gevlogen. ik heb 2 installaties van het spel ver. 11.41 en 11.50

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Wat heb je zelf al geprobeerd? Andere spellen met issues? Repair uitgeprobeerd op de install? Significante wijzigen uitgevoerd op je pc? Zonder VR modus geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mDvFgpWB/X-Plane-Screenshot-2020-05-15-19-53-30-37.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QxrTLzqq/X-Plane-Screenshot-2020-05-15-19-59-42-14.png

toch wel gaaf dat wolkendek :-) (xEnviro)

hoop snel op versie 114

de road map is al bekent

http://xenviro.net/work.php

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 15-05-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

ravw schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:30:
[...]

mmmmm ja ik heb XP 11 ook gekocht puur omdat ik zag dat er toch wel veel vooruitgang was geboekt wat betreft grafx en ook het was in mijn ogen echt meer af ... de delen hier voor vond ik vaak maar een leuke demo maar verder ..... maar XP 11 is echt een mooie FS geworden , je zag het hier ook op het forum , veel mensen hadden bij XP zo iets van .. nee het is het allemaal net niet .. maar nu 8)

vele zijn ook over gegaan naar XP

zeker als je van MSFS afkomt is dit echt mmmmmmm

het is net als of je van de eerste doom naar de laatste doom gaat :9
dat ga je straks ook weer krijgen met MSFS 2020 >:) >:)

van die WOW momenten .. ik ga binnen kort een ultra high ended PC bestellen puur alleen voor FS2020

en dan kijk ik niet op 1000 euro meer of minder inc VR

denk een beetje deze kant uit
Intel Core i9 of een Ryzen
RAM 32 GB
NVIDIA GeForce RTX 2080 Super ( of deze kaart de RTX 2070 houd ik nog even die is net nieuw en dan wahcten in september op de 3XXX kaarten
4000 GB

Maar XP is altijd in het nacht vliegen erg mooi geweest en ook de beweging van auto's en zo op de grond is super .. ja het vraagt wat PC kracht maar dan heb je ook wat :D

Hier ook gelijk even wat screenshot van mij vertrek van uit EHRD ( XP 11 + xEnviro 113 + alles full open)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zijn wel goede specs indd!

Snap precies wat je bedoelt: een keer eerder CP (9?) geprobeerd, en dat was meer indd van een demo gevoel, niet ‘compleet’ (op basis van 1e indruk en totaal niet objectief zijn). Wat me nu heeft overgehaald is dat er fatsoenlijke payware kist is (al zou een boeing kist mij niet echt de overstap overtuigd) en de inmiddels veel grotere community.

Wat ik wel altijd al vond in MSFS was dat het voelde alsof je vloog ‘op rails’. Beetje point and shoot, en had een vermoeden dat dát in XP wel anders was. Confirmed: Ná een aantal full flight motion sims ligt XP voor mn gevoel wel een stuk dichterbij indd.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND863 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:03:
[...]

Dat zijn wel goede specs indd!

Snap precies wat je bedoelt: een keer eerder CP (9?) geprobeerd, en dat was meer indd van een demo gevoel, niet ‘compleet’ (op basis van 1e indruk en totaal niet objectief zijn). Wat me nu heeft overgehaald is dat er fatsoenlijke payware kist is (al zou een boeing kist mij niet echt de overstap overtuigd) en de inmiddels veel grotere community.

Wat ik wel altijd al vond in MSFS was dat het voelde alsof je vloog ‘op rails’. Beetje point and shoot, en had een vermoeden dat dát in XP wel anders was. Confirmed: Ná een aantal full flight motion sims ligt XP voor mn gevoel wel een stuk dichterbij indd.
DIe mod bouwens zijn bij Xplane altijd al groot geweest alleen de payware komt bij de laatste 2 delen pas echt op gang ...

fatsoenlijke payware kist alleen ik vind persoonlijk dat er nu nog wel eens fatsoenlijke prijzen mogen gevraagd worden .....

maar nu kijk ik ook even bij de FS X payware maar je ziet dat zelfs addons die nog gemaakt zijn voor FS 2000 u nog tegen de 35 euro kosten :o :o :o

Kijk een hobby is leuk maar het moet niet je dood worden :X :X Ik heb ook al aardig wat uit gegeven aan XP11 denk zelf al meer dan mijn hele FS jaren bij elkaar .. ( ben er nog niet) maar dat is straks wel minder omdat FS2020 de landschappen al vrij mooi zijn en het weer dus daar hoeft je dan weer geen extra dingen voor te kopen ...... HOOP IK ........... zet spaarvarken alvast maar weer klaar :) ;)

dat vliegen op rails heb ik gevoel heb ik ook altijd gehad bij de MSFS serie

Maar wat mij nog steeds bij alle FS stoort is dat je overal wazige onder gronden hebben ... nooit eens mooie HD textures als onder grond .. , je ziet het weer terug in FS2020

Maar dat komt ook voor de meeste mensen die vliegen hoog en hebben daar minder last van , van een hoog standpunt ziet het er mooi eruit

maar aangezien ik voor 90% een bush flyer / GA vlieger bent is dat wel een nadeel dat je tegen uitgesmeerde textures aan zit te kijken :|

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 16-05-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Ircghost schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:18:
Wat heb je zelf al geprobeerd? Andere spellen met issues? Repair uitgeprobeerd op de install? Significante wijzigen uitgevoerd op je pc? Zonder VR modus geprobeerd?
Ik ben vanochtend op een forum terecht gekomen waar is gezegd dat het door de update van oculus komt. Iedereen daar met een oculus bril kan het niet meer in VR spelen. er zijn een paar voorstellen gedaan voor workarounds maar die schijnen ook maar zelden te werken. Het is nu gewoon wachten op de volgende update.

Ik heb ook half life alyx en die kan ik gewoon zonder problemen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Ik ben vanochtend op een forum terecht gekomen waar is gezegd dat het door de update van oculus komt. Iedereen daar met een oculus bril kan het niet meer in VR spelen. er zijn een paar voorstellen gedaan voor workarounds maar die schijnen ook maar zelden te werken. Het is nu gewoon wachten op de volgende update.

Ik heb ook half life alyx en die kan ik gewoon zonder problemen spelen.
ook mensen ervaren problemen met de vulcan vs VR daar is ook iets mee wat niet echt lekker goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
ravw schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:26:
[...]

ook mensen ervaren problemen met de vulcan vs VR daar is ook iets mee wat niet echt lekker goed gaat
Klopt, had ik ook gelezen alleen zelf nog niet ervaren. Heb vorige week nog met Vulcan in vr gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:53
Vergeef me dat ik te lui ben om ernaar te zoeken en dat ik het hier meteen vraag :P , maar is er inmiddels iets meer bekend of, en zo ja wanneer FS2020 VR support gaat krijgen?

Zo zie ik bijvoorbeeld dat @ravw (een paar posts hierboven) een systeem gaat bouwen inclusief VR, puur voor FS2020

Als FS2020 nu toch wel VR support krijgt, ben ik namelijk wel weer geïnteresseerd :9
Zo niet, dan is het: :F ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:07:
Vergeef me dat ik te lui ben om ernaar te zoeken en dat ik het hier meteen vraag :P , maar is er inmiddels iets meer bekend of, en zo ja wanneer FS2020 VR support gaat krijgen?

Zo zie ik bijvoorbeeld dat @ravw (een paar posts hierboven) een systeem gaat bouwen inclusief VR, puur voor FS2020

Als FS2020 nu toch wel VR support krijgt, ben ik namelijk wel weer geïnteresseerd :9
Zo niet, dan is het: :F ;w
VR staat niet in de planning bij afleveren .... :-(

ach er zal altijd wel een manier komen om het in VR te laten spelen , de knoppen zullen misschien dan alleen via Yoke of Joystick moeten doen .. maar dat je met jehoofd rond kan kijken dat zal zeker gaan gebeuren

anders dan nog hopen op een programma dat je met je stem opdrachten kan gaan geven :)

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 16-05-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:53
ravw schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:40:
[...]

VR staat niet in de planning bij afleveren .... :-(

ach er zal altijd wel een manier komen om het in VR te laten spelen , de knoppen zullen misschien dan alleen via Yoke of Joystick moeten doen .. maar dat je met jehoofd rond kan kijken dat zal zeker gaan gebeuren

anders dan nog hopen op een programma dat je met je stem opdrachten kan gaan geven :)
Hmm.. Ik ben nog niet overtuigd :P

Voorlopig houd ik het maar uitsluitend bij DCS :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Hmm.. Ik ben nog niet overtuigd :P

Voorlopig houd ik het maar uitsluitend bij DCS :9~
je kan altijd nog naar Aerofly FS 2 overstappen als je echt VR wil gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Vraagje over de Toliss A319: Bij T/O op VR met 1/3-1/2 aft stick roteert het vliegtuig best wel constant (naar m’n gevoel), maar zodra die pitch rond 9-10 graden nose up komt (of omdat het net 50ft RA is?) dan “stopt” de rotatie nagenoeg en moet ik nóg meer backpressure geven. Is dat real life ook zo?

Dacht juist dat ie op 50ft van Ground Mode geleidelijk naar Flight Mode (Normal Law) gaat en de dus de autotrim bijkomt, maar dan zou je toch juist steeds minder backpressure op de stick moeten geven?

Overigens, na het door de 10 graden heentrekken werkt de autotrim indd prima.

[ Voor 9% gewijzigd door ND863 op 17-05-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar weet iemand of er een goede NL scenery is voor X-Plane? Ik speel alleen X-Plane omdat die zulke goede VR support heeft.

Ik heb hier en daar lopen zoeken maar ik zie helaas weinig :'( Voor FSX had je altijd NL2000 maar dat werkt ook niet op X-Plane.

De default scenery laat nogal te wensen over. Ik zag wel dat er eentje is van ORBX voor AeroFly maar die heb ik nooit geprobeerd, die ken ik eigenlijk vooral als mobiele sim dus ik ben niet erg geneigd daar 60 euro (+35 voor de scenery) aan uit te geven. Maar als het niet anders kan, wil ik het misschien wel overwegen. Is er iemand die die gebruikt in VR? En is de bediening met de analoge sticks ook zo fijn als in X-plane? (Als in: Alles werkt met de VR controllers, en je hebt die superfijne "ergonomic" yoke mode).

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 17-05-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:43:
Ik zag wel dat er eentje is van ORBX voor AeroFly maar die heb ik nooit geprobeerd, die ken ik eigenlijk vooral als mobiele sim dus ik ben niet erg geneigd daar 60 euro (+35 voor de scenery) aan uit te geven. Maar als het niet anders kan, wil ik het misschien wel overwegen. Is er iemand die die gebruikt in VR? En is de bediening met de analoge sticks ook zo fijn als in X-plane? (Als in: Alles werkt met de VR controllers, en je hebt die superfijne "ergonomic" yoke mode).
Aerofly 2 en VR is echt super ... fps zijn ook erg goed bij Aerofly 2

het is dan iets minder sims als je de basic vliegtuigen neemt en Dash is wel wat mer sim ..
maar voor op het zicht vliegen en Nederlnad is Aerifly een must have en dat samen met VR

Ik zelf heb hem alleen zonder Nederland maar die komt met mijn nieuwe pc echt wel .. mede omdat ik nu ook problemen met het geluid heb bij Aerofly , na een min of 3 a 4 valt mijn geluid weg en dan moet ik hem weer helemaal opnieuw opstarten

maar het is even wennen met Aerofly 2
, maar als je vR gamed is het zeker al een die je op je harde schijf moet hebben .. als ik het geld er voor had dan had ik alle update wel gekocht er van

maar wacht met kopen rond 25 Mei weer Summer Sale bij steam _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:15:
[...]
Aerofly 2 en VR is echt super ... fps zijn ook erg goed bij Aerofly 2
Bedankt! Misschien probeer ik het toch wel, want ik zie namelijk dat hij op de site van Aerofly 45 euro is (vs 60 op Steam). Ook de addon is goedkoper bij ORBX zelf. Ik denk dat de steam sale niet veel lager zal gaan (als dat al gebeurt)

Het realisme vind ik vooral belangrijk bij de C172 want dat is het enige toestel dat ik ooit in het echt gevlogen heb. Zelfs bij X-Plane 11 heb ik daar wel wat aanmerkingen op (de motor lijkt krachtiger dan in de echte).

Edit: Ik zie nu dat die link niet van Aerofly zelf is, maar van "Aerosoft" maar de site van Aerofly verwijst naar deze shop. Overigens loopt die aanbieding vandaag af staat er, maar misschien is dat zo'n nep verloopdatum zoals Gearbest ook altijd doet.

Edit2: Gekocht, maar het installatieproces is erg irritant (6 aparte files downloaden, dan een updater enz). Ik zou wachten op de Steam versie.

[ Voor 33% gewijzigd door GekkePrutser op 17-05-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:22:
[...]

Het realisme vind ik vooral belangrijk bij de C172 want dat is het enige toestel dat ik ooit in het echt gevlogen heb. Zelfs bij X-Plane 11 heb ik daar wel wat aanmerkingen op (de motor lijkt krachtiger dan in de echte).
De beste C172 for Xplane 11

https://store.x-plane.org/Cessna-172SP-Skyhawk_p_401.html

Ik heb hem ook je gaat er echt heel veel plezier van hebben .. en hij heeft even een leercurve maar als je het door heb is het een heerlijke kist

en als je van GA houd is deze ook onmisbaar voor XP11

https://store.x-plane.org/ASDG-Super-Cub-_p_737.html

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 17-05-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:22:
[...]

Edit2: Gekocht, maar het installatieproces is erg irritant (6 aparte files downloaden, dan een updater enz). Ik zou wachten op de Steam versie.
Nederlandse landschap of AEROFLY 2

vind persoonlijk dat Steam aanbod van Xp 11 erg matig is haast geen vliegtuigen die moet je bijna altijd bij een externe winkel kopen ..
dit had van mij ook wel meer op steam mogen gebeuren tegen de tijd dat ik Xp11 vliegklaar ben is het 2 dagen veder :o |:(
Als je geluk heb ,, want vaak gebeurd het nog bij het opstarten ..... u heeft veroudere versies van diverse programma's , dus dan maar weer alles up te date maken

ben je daar mee klaar ..... bestand xxxx werk niet met de nieuwere versie van Xlife ...ga naar de site om de nieuwe versie te halen :X ................ :-(
OF weer de melding dat er een bestand mist ... nu ben ik wel heel blij dat XP 11 wel aangeeft wat het probleem is en je verteld waar je het zoeken moet _/-\o_

[ Voor 61% gewijzigd door ravw op 17-05-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:45:
[...]Nederlandse landschap of AEROFLY 2
Aerofly 2, sorry! Die moet je als je hem direct bij hen koopt dus in 6 delen downloaden, allemaal apart uitpakken en dan installeren en dan ook nog eens een updater runnen :X

Dat merk je dus allemaal pas als je hem gekocht hebt. Ik dacht eigenlijk dat ik gewoon een steam code zou krijgen ofzo.

De scenery van ORBX gaat via een eigen downloader, beetje zoals X-Plane (die heb ik ook niet via Steam gekocht)

Bedankt voor de tip van die 172! Ik vlieg alleen het liefst met de G1000 omdat ik die in het echt meestal ook gebruikte. Onze club had een 172S zonder G1000 en een 172R met (vreemd genoeg, want de 172S is uiteraard nieuwer). De prijs was hetzelfde maar de mensen die al langer vlogen hadden een sterke voorkeur voor de 'gewone'. Dus de G1000 was meer beschikbaar en zelf zonder ingeslepen voorkeur voor de "six pack" (en IT'er van beroep) kon ik er ook makkelijker aan wennen.

In de gewone 172 vergat ik dan ook altijd het kompas tijdens de vlucht bij te stellen enzo want de G1000 doet dat gewoon lekker automatisch. Ook het aan/uit zetten van de transponder en nog veel meer. Ik moet zeggen dat ik dat ook allemaal wel een beetje jammer vind aan de GA luchtvaart: Alle toestellen zijn gebaseerd op techniek uit de jaren '50. Zowel de motoren als de airframes.. Handmatig luchtinvoer regelen, gebruik van metaal met klinknagels in plaats van composiet. Alleen de electronica is geupgrade (buiten de G1000 ook LED lichtbakens en moderne radio apparatuur enzo). Ik snap nooit zo dat er niet een stap voorwaarts is gezet op dit gebied. Maargoed... Ik zie dat er geen G1000 versie is van die kist en dat is dus wel jammer in dit geval. Verder ziet hij er wel heel mooi uit inderdaad.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 17-05-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:01:
[...]

Aerofly 2, sorry! Die moet je als je hem direct bij hen koopt dus in 6 delen downloaden, allemaal apart uitpakken en dan installeren en dan ook nog eens een updater runnen :X

Dat merk je dus allemaal pas als je hem gekocht hebt. Ik dacht eigenlijk dat ik gewoon een steam code zou krijgen ofzo.

De scenery van ORBX gaat via een eigen downloader, beetje zoals X-Plane (die heb ik ook niet via Steam gekocht)

Bedankt voor de tip van die 172! Ik vlieg alleen het liefst met de G1000 omdat ik die in het echt meestal ook gebruikte. Onze club had een 172S zonder G1000 en een 172R met (vreemd genoeg, want de 172S is uiteraard nieuwer). De prijs was hetzelfde maar de mensen die al langer vlogen hadden een sterke voorkeur voor de 'gewone'. Dus de G1000 was meer beschikbaar en zelf zonder ingeslepen voorkeur voor de "six pack" (en IT'er van beroep) kon ik er ook makkelijker aan wennen.

In de gewone 172 vergat ik dan ook altijd het kompas tijdens de vlucht bij te stellen enzo want de G1000 doet dat gewoon lekker automatisch. Ook het aan/uit zetten van de transponder en nog veel meer. Ik moet zeggen dat ik dat ook allemaal wel een beetje jammer vind aan de GA luchtvaart: Alle toestellen zijn gebaseerd op techniek uit de jaren '50. Zowel de motoren als de airframes.. Handmatig luchtinvoer regelen, gebruik van metaal met klinknagels in plaats van composiet. Alleen de electronica is geupgrade (buiten de G1000 ook LED lichtbakens en moderne radio apparatuur enzo). Ik snap nooit zo dat er niet een stap voorwaarts is gezet op dit gebied. Maargoed... Ik zie dat er geen G1000 versie is van die kist en dat is dus wel jammer in dit geval. Verder ziet hij er wel heel mooi uit inderdaad.
Ik begrijp dat laatste stukje wel ... veel piloten zijn ook wat ouder en hebben het geleerd opde oude manier , en daarbij zijn vaak de oudere die vliegen ( puur voor hobby) die het leuk vinden om naalden te lezen ..
de aanschaf prijzen van de oudere planes zijn vaak ook nog gunstig (onderhoud is vaak wel iets duurder maar vele kunnen zelf onderhoud plegen
Als je kijkt naar de nieuwe GA zo als de SR22 .. ik persoonlijk moet er niets van hebben ... het is mooi maar heeft het met vliegen te maken ? nee je bent meer programmeur dan piloot in mijn ogen dan ..

geef mij maar een DHC-2 of Beechcraft V-tail Bonanza of gewoon basic piper cub / C150
en natuurlijk een van de beste GA planes Super Decathlon _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 17-05-2020 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:01:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dat ook allemaal wel een beetje jammer vind aan de GA luchtvaart: Alle toestellen zijn gebaseerd op techniek uit de jaren '50. Zowel de motoren als de airframes.. Handmatig luchtinvoer regelen, gebruik van metaal met klinknagels in plaats van composiet. Alleen de electronica is geupgrade (buiten de G1000 ook LED lichtbakens en moderne radio apparatuur enzo). Ik snap nooit zo dat er niet een stap voorwaarts is gezet op dit gebied. Maargoed... Ik zie dat er geen G1000 versie is van die kist en dat is dus wel jammer in dit geval. Verder ziet hij er wel heel mooi uit inderdaad.
Ik hoop dat je enkel op de GA luchtvaart in XP11 doelt, in het echt is er wel degelijk vooruitgang ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:14:
[...]

Ik hoop dat je enkel op de GA luchtvaart in XP11 doelt, in het echt is er wel degelijk vooruitgang ;).
zeker wel zo als de
Cirrus SR22T
Cessna 172S
Tecnam P2008
Velocity V-Twin
CubCrafters X-Cub

Pipistrel Panthera

YouTube: Pipistrel Panthera Internal Cockpit and Instruments

en dan zijn er nog heel veel die experimental genoemd worden
zo als de Rutan Long-EZ ( John Denver is er helaas mee verongelukt )

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 17-05-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zoals ik in mijn eerdere post al zei: Ja qua electronica is er wel vernieuwing, maar qua airframe en motor (Lycoming) is het nog gewoon 1950 technologie. Jammer dat je zelf nog de mix moet regelen en de motor moet koelen door brandstof te verdampen bijvoorbeeld.

Ik ken alleen de C172R en S zoals ik al zei maar ik mis daar de vernieuwing op die gebieden. Misschien dat andere merken dit wel hebben. De 172 is natuurlijk ook zo populair omdat hij al zo lang geleverd is (dus goedkope reserve onderdelen omdat er veel van zijn). En zijn zeer vergevende vlieggedrag.

Maargoed het wordt een beetje offtopic zo :) Wou het alleen ff beter uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:36:
Zoals ik in mijn eerdere post al zei: Ja qua electronica is er wel vernieuwing, maar qua airframe en motor (Lycoming) is het nog gewoon 1950 technologie. Jammer dat je zelf nog de mix moet regelen en de motor moet koelen door brandstof te verdampen bijvoorbeeld.

Ik ken alleen de C172R en S zoals ik al zei maar ik mis daar de vernieuwing op die gebieden. Misschien dat andere merken dit wel hebben. De 172 is natuurlijk ook zo populair omdat hij al zo lang geleverd is (dus goedkope reserve onderdelen omdat er veel van zijn). En zijn zeer vergevende vlieggedrag.

voor de basic C172 beter te maken

https://store.x-plane.org...Flight-Models_p_1200.html

de C72 heeft zijn bekendheid ook te danken juist aan zijn motor alleen de Russen waren er niet blij mee 28 mei1987 :D

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 17-05-2020 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:36:

Het is wel een beetje onhandig om heel GA te beoordelen op de twee 20+ jaar oude toestellen die je kent ;). Kijk eens naar een Diamond DA62 of zelfs de DA42... Veel composiet materiaal in het airframe, nieuwere zuinige dieselmotoren met één enkele power lever en dus niet zelf prop pitch en mixture regelen. En de DA42 is slechts een paar jaar jonger dan de voorgenoemde Cessna's.

Vooruitgang is er dus wel, maar vooruitgang kost ook geld. Een oude Cessna of Piper kost minder in de aanschaf en voorlopig ook nog minder qua onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Bedankt!!! Dat is inderdaad wel wat ik zoek. Het viel me gewoon op dat de RPM niet helemaal overeen kwam met wat ik in werkelijkheid gebruikte. Al moet ik wel zeggen dat de instructeur er altijd over klaagde dat ik teveel naar de schermpjes zat te krijgen (als ik het te bont maakte dan draaide hij ze helemaal op zwart :D ). Dat is wel iets dat ik van flightsims geleerd heb, slechte gewoonten is echt een probleem met flightsims omdat je niet continu een instructeur naast je hebt. En ook is het wel logisch, want in een flightsim zijn de instrumenten behoorlijk prominent aanwezig. Ik speel flight simulator al sinds versie 2.0 en daar had je nog niet eens textures of wat dan ook, dus je kon weinig 'op het oog' inschatten. Pas sinds VR heb ik echt het gevoel dat ik echt aan het vliegen ben.

En ja Matthias Rust ken ik :) Heel knap van hem _/-\o_ (al had hij best een beetje een death wish, het was maar een paar jaar na KAL007)

En ja dat is ook zo, de nieuwere toestellen ken ik gewoon niet. Het grootste deel van de tijd dat ik bij die club zat, was het vliegveld gesloten voor al het andere verkeer, we hadden met de club een speciale uitzondering. Dus er kwam ook nooit iemand invliegen met wat anders.

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 18-05-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:11:
[...]

Bedankt!!! Dat is inderdaad wel wat ik zoek. Het viel me gewoon op dat de RPM niet helemaal overeen kwam met wat ik in werkelijkheid gebruikte. Al moet ik wel zeggen dat de instructeur er altijd over klaagde dat ik teveel naar de schermpjes zat te krijgen (als ik het te bont maakte dan draaide hij ze helemaal op zwart :D ). Dat is wel iets dat ik van flightsims geleerd heb, slechte gewoonten is echt een probleem met flightsims omdat je niet continu een instructeur naast je hebt. En ook is het wel logisch, want in een flightsim zijn de instrumenten behoorlijk prominent aanwezig. Ik speel flight simulator al sinds versie 2.0 en daar had je nog niet eens textures of wat dan ook, dus je kon weinig 'op het oog' inschatten. Pas sinds VR heb ik echt het gevoel dat ik echt aan het vliegen ben.

En ja Matthias Rust ken ik :) Heel knap van hem _/-\o_ (al had hij best een beetje een death wish, het was maar een paar jaar na KAL007)
Ik heb zelf ook eens zelf gevlogen dan wel onder begeleiding van een vrouwelijke instructeur in een Cessna 150 ..die gaf mij juist een compliment dat ik het vliegtuig heel rustig probeerde aan te voelen, de meeste mensen trekken vaak te snel en te wild aan de Yoke .. ik deed dit heel rustig om te komen welke uitslag en hoe het vliegtuig reageerde , maar persoonlijk vond ik het echt vliegen makkelijker
omdat je daar de tegendruk voelt van de bewegende delen , ik heb thuis geen FFB in mijn yoke en in mijn joystick ..

maar verder vond ze dat ik het voor de eerste vlieg uur goed deed , maar goed ik had toen ook al wat FS ervaring achter de rug .... want ik denk dat ik de MS FS2 ook nog gespeeld heb maar ik ben eigenlijk goed begonnen met msfs 5 en fly!

Fly
YouTube: Fly! - game trailer (1998)
_/-\o_ _/-\o_

YouTube: Fly! Engine start ups
Zag er voor die tijd erg goed uit

Fly 2k

YouTube: Fly! 2K Trailer
ik moet ze geloof ik nog ergens hebben liggen beide sim

even terug te komen op de C172

naar deze zal je ook kunnen kijken

https://store.x-plane.org...r-Cessna-172SP_p_670.html

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 18-05-2020 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op maandag 18 mei 2020 @ 02:30:
[...]

Ik heb zelf ook eens zelf gevlogen dan wel onder begeleiding van een vrouwelijke instructeur in een Cessna 150 ..die gaf mij juist een compliment dat ik het vliegtuig heel rustig probeerde aan te voelen, de meeste mensen trekken vaak te snel en te wild aan de Yoke .. ik deed dit heel rustig om te komen welke uitslag en hoe het vliegtuig reageerde , maar persoonlijk vond ik het echt vliegen makkelijker
omdat je daar de tegendruk voelt van de bewegende delen , ik heb thuis geen FFB in mijn yoke en in mijn joystick ..

maar verder vond ze dat ik het voor de eerste vlieg uur goed deed , maar goed ik had toen ook al wat FS ervaring achter de rug .... want ik denk dat ik de MS FS2 ook nog gespeeld heb maar ik ben eigenlijk goed begonnen met msfs 5 en fly!

Fly
YouTube: Fly! - game trailer (1998)
_/-\o_ _/-\o_

YouTube: Fly! Engine start ups
Zag er voor die tijd erg goed uit

Fly 2k

YouTube: Fly! 2K Trailer
ik moet ze geloof ik nog ergens hebben liggen beide sim

even terug te komen op de C172

naar deze zal je ook kunnen kijken

https://store.x-plane.org...r-Cessna-172SP_p_670.html
Klopt ja, het voelt heel anders dan in het echt. Wat ik in de sim ook heel erg mis is dat je de druk niet voelt bij het afstellen van de trim. Wat je normaal doet is de yoke in de gewenste stand houden, en dan gewoon aan het trim wiel draaien tot je geen tegendruk meer voelt. Dat kan in de sim natuurlijk niet.

Ook kan je op die manier heel goed een stall aan voelen komen, tijdens een stall voel je echt helemaal niks meer in de yoke. En de centering van een joystick voelt ook heel anders, veel directer.

Ik heb wel een tijdje een force-feedback yoke gehad (die van Microsoft) maar dat vond ik nog minder dan eentje met veren. Het enige dat dat ding echt met de FFB deed was in je hand trillen tijdens schietspellen. Een realistisch vlieggevoel was het totaal niet. De centering met de motoren was nog abrubter dan die met veren! In een echt vliegtuig is het niet echt een centering maar meer een soort druk naar het midden, die bovendien erg afhankelijk is van de snelheid. Dit mis ik echt in de sims.

De software hiervoor stond ook in de kinderschoenen en is daarna nooit meer verbeterd omdat de FFB joysticks maar voor een heel korte periode gemaakt zijn. Ik vind het erg jammer want dit is nog iets dat echt mist in de ervaring. Vooral omdat VR nu zo veel realistischer is, valt dit wel erg op. Ik hoop dat dit in de sim wereld toch weer een dingetje wordt ooit.

Ik denk dat wat mijn probleem is dat ik op zo'n jonge leeftijd begon met sims dat ik geen idee had wat ik aan het doen was. Bijvoorbeeld ook een vliegtuig 'door de bocht trekken' met het hoogteroer omdat het dan sneller gaat (maar is funest voor je snelheid en je blijft niet op dezelfde hoogte natuurlijk). Als je echt probeert 'volgens de regels' te vliegen in een sim, leer je minder foute gewoontes aan, denk ik. Dat je een stick rustig aan moet pakken had ik inmiddels wel geleerd want ik heb ook zweefgevlogen.

Bedankt voor de tip over die andere 172! Zal er naar kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 18-05-2020 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

ND863 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:05:
Vraagje over de Toliss A319: Bij T/O op VR met 1/3-1/2 aft stick roteert het vliegtuig best wel constant (naar m’n gevoel), maar zodra die pitch rond 9-10 graden nose up komt (of omdat het net 50ft RA is?) dan “stopt” de rotatie nagenoeg en moet ik nóg meer backpressure geven. Is dat real life ook zo?

Dacht juist dat ie op 50ft van Ground Mode geleidelijk naar Flight Mode (Normal Law) gaat en de dus de autotrim bijkomt, maar dan zou je toch juist steeds minder backpressure op de stick moeten geven?

Overigens, na het door de 10 graden heentrekken werkt de autotrim indd prima.
Antwoord geven op mn eigen vraag: na een aantal filmpjes op YT te hebben bekeken lijkt het eigenlijk wel op normal behavior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Als je echt probeert 'volgens de regels' te vliegen in een sim, leer je minder foute gewoontes aan, denk ik. Dat je een stick rustig aan moet pakken had ik inmiddels wel geleerd want ik heb ook zweefgevlogen.

Bedankt voor de tip over die andere 172! Zal er naar kijken.
die Cessna 172SP Skyhawk van airfoillabs is nu ook in de aanbieidng

https://store.x-plane.org/Cessna-172SP-Skyhawk_p_401.html

echt een gave kist wat ik daar ook zo mooi aan vind .. je hoort de aileron en die elevator ook klapperen door de wind .... dat viel mee de eerste keer in real life echt op dat die dingen nog al hoorbaar zijn
terwijl het juist om hoog van de flaps en naar beneden veel minder lawaai maakt als met FS :D

Hier trouwens nog een andere C172 (taildragger )(tundra wheels)
vertrokken vanaf Machmell Fisheries onderweg naar Bella coola

Voor de liefhebbers de Cessna en de Machmell Fisheries (free)

https://propstrikestudio.com/

lees wel even de read me van de Cessna eerst voor dat je wat doen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3NFQq26C/X-Plane-Screenshot-2020-05-18-05-11-10-05.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1KCX9zc/X-Plane-Screenshot-2020-05-18-05-15-03-03.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2y2XvGMJ/X-Plane-Screenshot-2020-05-18-05-17-24-14.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1JXbsNx/X-Plane-Screenshot-2020-05-18-05-32-02-92.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1RCHG84L/X-Plane-Screenshot-2020-05-18-05-45-22-97.png

en toen zei X plane 11 van doe het zelf maar ik stop er mee ... :X :X

Hier nog 3 verzamel shotjes

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HkZBT37v/X-Plane-Screenshot-2.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7L5Xh73H/X-Plane-Screenshot.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/767VMktj/X-Plane-Screenshot-20.png

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 18-05-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Is er misschien al iemand die een alpha invite heeft ontvangen? Hier radiostilte.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Meer informatie en bèta Flight Simulator 2020 onthuld:

Gesloten bèta gepland voor juli.

Er is meer informatie onthuld over de simulatiegame Flight Simulator 2020. De roadmap van de game heeft pas een update gekregen.
De plannen van ontwikkelaar Asobo Studios zijn nu tot en met juli bekend. Eerder werden de specificaties van Flight Simulator al onthuld. De belangrijkste informatie in de nieuwe versie van roadmap is dat de gesloten bèta van de simulatie-game gepland staat voor het midden van juli. Voor de rest staan er nog de nodige updates gepland voor Flight Sim 2020. Verder heeft Asobo in het blog ook een aantal nieuwe screenshots gedeeld. De roadmap en de screenshots zijn hieronder te bekijken.

Flight Simulator 2020 moet ergens dit jaar uitkomen op de pc en Xbox One. Een exacte releasedatum is nog niet bekend.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.reshift.nl/media/media/thumbnails/640/20200520103457646814627027983/dr402-v2.jpg

Bron: https://gamer.nl/artikele...t-simulator-2020-onthuld/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
Vandaag zullen er meer Alpha invites worden verstuurd, Episode 8 'IFR' verschijnt 28 mei (29 mei voor ons) en een nieuwe Partnership Series update wordt begin juni verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://msgpwebsites.azureedge.net/fsi/wp-content/uploads/2020/05/Desktop-Screenshot-2020.05.21-20.19.13.20.png
Afbeeldingslocatie: https://msgpwebsites.azureedge.net/fsi/wp-content/uploads/2020/05/Desktop-Screenshot-2020.05.21-20.07.15.01.png

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
RobinNL schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:52:
Vandaag zullen er meer Alpha invites worden verstuurd, Episode 8 'IFR' verschijnt 28 mei (29 mei voor ons) en een nieuwe Partnership Series update wordt begin juni verwacht.

[Afbeelding]
Jemig....... Ik dacht echt dat ik naar een echte foto zat te kijken daar. Vooral die eerste! Op de tweede is er iets te veel perfectie zoals de verlichting van die kar op de grond. Die zou in het avondlicht nooit zo fel en zo wit zijn. Bovendien staan de lampen zelf niet aan :') Maar het zijn maar details die van het realisme afleiden. Het algehele plaatje klopt visueel gewoon en dat heb ik nog nooit eerder in een simulator gezien.

Maar echt ik open alle topics met nieuwe posts tegelijk, en ik had toen ik deze opende even niet in mijn achterhoofd dat het om FS2020 ging. Ik had het echt niet meteen door dat het om een sim ging. Dat is echt een enorme vooruitgang ten opzichte van eerdere flightsims. Wow.

Zo te zien is de MS Flightsim meteen weer terug als de "gouden standaard" van flightsims op het moment dat hij uit komt! Net als vroeger in de tijden van FS4, FSX enz.

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 22-05-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
GekkePrutser schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Jemig....... Ik dacht echt dat ik naar een echte foto zat te kijken daar. Vooral die eerste! Op de tweede is er iets te veel perfectie zoals de verlichting van die kar op de grond. Die zou in het avondlicht nooit zo fel en zo wit zijn. Bovendien staan de lampen zelf niet aan :') Maar het zijn maar details die van het realisme afleiden. Het algehele plaatje klopt visueel gewoon en dat heb ik nog nooit eerder in een simulator gezien.

Maar echt ik open alle topics met nieuwe posts tegelijk, en ik had toen ik deze opende even niet in mijn achterhoofd dat het om FS2020 ging. Ik had het echt niet meteen door dat het om een sim ging. Dat is echt een enorme vooruitgang ten opzichte van eerdere flightsims. Wow.

Zo te zien is de MS Flightsim meteen weer terug als de "gouden standaard" van flightsims op het moment dat hij uit komt! Net als vroeger in de tijden van FS4, FSX enz.
Dat eerste plaatje is wel ge-edit. Zo'n blurry achtergrond is leuk voor een foto, maar in een 'echte' sim kan dat natuurlijk niet. De sim weet immers niet waar je naar kijkt en alles zal dus scherp weergegeven moeten worden.

Dat is tegelijk ook de enige 'angst' die ik een beetje heb ten aanzien van FS2020... het is allemaal dusdanig extreem mooi dat het bijna te mooi is om waar te zijn.

Normaliter is het verstandiger om al te langdurige hooggespannen verwachtingen een beetje te temperen zodat je bij launch (als er verdiend moet worden) kunt knallen. Na alle pracht en praal die we al gezien hebben bestaat er het risico dat het eindproduct misschien een beetje tegenvalt als het niet volledig aan de torenhoge (opgewekte) verwachtingen voldoet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:08
alexbl69 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Dat eerste plaatje is wel ge-edit. Zo'n blurry achtergrond is leuk voor een foto, maar in een 'echte' sim kan dat natuurlijk niet. De sim weet immers niet waar je naar kijkt en alles zal dus scherp weergegeven moeten worden.

Dat is tegelijk ook de enige 'angst' die ik een beetje heb ten aanzien van FS2020... het is allemaal dusdanig extreem mooi dat het bijna te mooi is om waar te zijn.

Normaliter is het verstandiger om al te langdurige hooggespannen verwachtingen een beetje te temperen zodat je bij launch (als er verdiend moet worden) kunt knallen. Na alle pracht en praal die we al gezien hebben bestaat er het risico dat het eindproduct misschien een beetje tegenvalt als het niet volledig aan de torenhoge (opgewekte) verwachtingen voldoet.
Dat is precies hetgeen waar ik ook een beetje bang voor ben. Maar aan de andere kant heb ik er wel vertrouwen in dat het sowieso een hele vooruitgang gaat worden ten opzichte van P3D/Xplane. Het enige waar ik nog een beetje bang voor ben is dat er geen gedetailleerde airliners zullen zijn. Want het is toch nog niet bekend of pmdg of fslabs bijv, hun producten voor FS2020 gaan uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:43
GekkePrutser schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Bij zulke foto's denk ik meteen:

Afbeeldingslocatie: https://wompampsupport.azureedge.net/fetchimage?siteId=7575&v=2&jpgQuality=100&width=700&url=https%3A%2F%2Fi.kym-cdn.com%2Fentries%2Ficons%2Ffacebook%2F000%2F005%2F574%2Ftakemymoney.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]

Heel goed punt ja, van die blurring. Was me niet opgevallen. Nu ik inzoom op het volledige plaatje zie ik het ook duidelijk. Jammer dat ze dat editten.

Maar ik heb wel het idee dat het de verwachtingen waar gaat maken. Een hoop van de gedeelde content komt toch van alpha users? Ik ben ook nog nooit echt teleurgesteld in een MS Flightsim release en ik speel ze al sinds 2.0 :) Nu is het wel een ander team maar MS is nog steeds de publisher en die hebben een hoop invloed op het eindresultaat. En het gaat ook om het vliegen, daarbij zie je ook niet continu elke grasspriet (of je vliegt wel heel erg laag >:) ). Dat het een enorme stap vooruit gaat zijn lijkt me wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
upclocker schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:50:
[...]

Dat is precies hetgeen waar ik ook een beetje bang voor ben. Maar aan de andere kant heb ik er wel vertrouwen in dat het sowieso een hele vooruitgang gaat worden ten opzichte van P3D/Xplane. Het enige waar ik nog een beetje bang voor ben is dat er geen gedetailleerde airliners zullen zijn. Want het is toch nog niet bekend of pmdg of fslabs bijv, hun producten voor FS2020 gaan uitbrengen?
Als FS2020 uitkomt en er zo uitziet (zelfs als het er ietsjes minder uitziet), dan gaat het gewoon meteen de flightsim zijn die iedereen speelt. Dan kunnen bedrijven als PDMG gewoon niet achterblijven.

Zou me niet verbazen als ze er allang aan bezig zijn zelfs, maar gewoon de commerciele en technische API discussies afwachten met Microsoft. Een hoop dingen zoals high-res textures kunnen ze nu al doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
GekkePrutser schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:54:
[...]

Als FS2020 uitkomt en er zo uitziet (zelfs als het er ietsjes minder uitziet), dan gaat het gewoon meteen de flightsim zijn die iedereen speelt. Dan kunnen bedrijven als PDMG gewoon niet achterblijven.

Zou me niet verbazen als ze er allang aan bezig zijn zelfs, maar gewoon de commerciele en technische API discussies afwachten met Microsoft. Een hoop dingen zoals high-res textures kunnen ze nu al doen.
Hoop dat partijen als PMDG mede aan tafel zitten.

PMDG heeft veel default functionaliteit van P3D moeten omzeilen om tot een realistisch resultaat te komen. Denk daarbij aan de autopilot, fuel-system, taxi en runway performance en weet ik wat niet meer. Zou fijn zijn als dit soort basiszaken direct goed gemodelleerd worden in de sim.

Denk overigens ook wel dat het een breakthrough zal zijn hoor :). Maar als P3D icm QOTS wannebee aviator wil ik wel eerst zien of het allemaal ook wat dieper gaat dan enkel de looks voordat ik me aan een format c: waag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
GekkePrutser schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:51:
[...]
Heel goed punt ja, van die blurring. Was me niet opgevallen. Nu ik inzoom op het volledige plaatje zie ik het ook duidelijk. Jammer dat ze dat editten
Nah, plaatjes zijn volgens mij niet ge-edit. De screenshots zijn gemaakt door alpha-testers,je ziet de watermarks nog zitten. In eerdere screenshots lieten ze zelfs de bugs zitten zoals een rivier die over een berghelling was uitgesmeerd. Eén van de testers heeft zelfs aangegeven dat Microsoft een foto uit zijn bug report heeft gepost. Het geeft aan dat Microsoft het aandurft om foto's onversneden te laten zien. Misschien wel express om al te hoge verwachtingen wat af te remmen.
Qua blurring in de foto: het zou mij niet verbazen als de gemaakt zijn met en in-game photo mode.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:56
Kan me niet voorstellen dat de gameplay net zo mooi wordt, je wilt nog 30 FPS halen tenslotte...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
[...]

Dit is toch gewoon picture mode? Neem aan dat ze daar prima al focus en blurry in kunnen hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Allard
  • Laatst online: 16:13
hoevenpe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Kan me niet voorstellen dat de gameplay net zo mooi wordt, je wilt nog 30 FPS halen tenslotte...
Op bilibili.com staan een aantal video's, o.a. deze landing op Courchevel: https://www.bilibili.com/video/BV1RT4y137Ao.
Of deze landing op Sedona: https://www.bilibili.com/video/BV14f4y1S7KN, met nogal veel turbulentie.
Wel met een rtx2080, maar die ~30fps lukt dan nog.
(voor 1080p kwali moet je een account maken of de Windows Store app van bilibili gebruiken)

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
upclocker schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:50:
[...]
Want het is toch nog niet bekend of pmdg of fslabs bijv, hun producten voor FS2020 gaan uitbrengen?
PMDG verkocht de NGXu voor Prepar3D met een "discount" voor de FS2020 versie wanneer die uitkomt. Koop de NGXu voor $100 en dan kost hij straks voor FS2020 nog 'maar' $40.Dus die gaan hun addons wel naar FS2020 brengen.

Er is voor zover ik weet echter nog geen officiële volledige SDK, dus momenteel zijn de verschillende ontwikkelaars voornamelijk in contact met Asobo en kan er nog niet echt veel werk verzet worden. Best logisch, als het spel zelf nog niet af is. Je wilt geen SDK hebben met functies die een week later weer verouderd zijn bij een nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allard schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:12:
[...]

Nah, plaatjes zijn volgens mij niet ge-edit. De screenshots zijn gemaakt door alpha-testers,je ziet de watermarks nog zitten. In eerdere screenshots lieten ze zelfs de bugs zitten zoals een rivier die over een berghelling was uitgesmeerd. Eén van de testers heeft zelfs aangegeven dat Microsoft een foto uit zijn bug report heeft gepost. Het geeft aan dat Microsoft het aandurft om foto's onversneden te laten zien. Misschien wel express om al te hoge verwachtingen wat af te remmen.
Qua blurring in de foto: het zou mij niet verbazen als de gemaakt zijn met en in-game photo mode.
In ieder geval die eerste shot is de in-game hangar, soort van showcase mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Leuke route: Kathmandu (VNKT) - Paro (VQPR). Mooi uitzicht op de Himalaya.

Wel behoorlijk moeilijk. 1e approach (RNAV 15) kwam veels te hoog uit. (Had al zo’n vermoeden toen ik de approach chart bekeek) 2e poging bij zicht met de grond en bergen gelijk van instrument naar visual approach overgeschakelt. Kwam best goed uit (wel met een flinke descent rate), maar vergiste me in de hoogte agv de maar 30m baanbreedte, dus dat was wel de klapper van de week :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand al wanneer Deadstick uitkomt ,, Ik hoop dat ze deze nog uit gaan geven voor dat FS2020
uitkomt , anders heb ik nog weinig hoop dat ze nog wat gaan verkopen

dan zal ik hem ook van mijn lijstje af halen als hier FS2020 geinstaleerd is
ben al bezig met voorbereidingen en een neiuwe pc en andere dingen te kopen voor dat FS2020 uitkomt

en weet iemand hoe je 2 schermen moet instelen zo dat je de bovenste je normale view krijgt ( dus uit de kockpit ramen) en de onderste scherm je instrumenten ?

zo dat ik die straks als mijn nieuw pc er is alvast klaar kan zetten en instaleren

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 24-05-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allard schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:19:
[...]

Op bilibili.com staan een aantal video's, o.a. deze landing op Courchevel: https://www.bilibili.com/video/BV1RT4y137Ao.
Of deze landing op Sedona: https://www.bilibili.com/video/BV14f4y1S7KN, met nogal veel turbulentie.
Wel met een rtx2080, maar die ~30fps lukt dan nog.
(voor 1080p kwali moet je een account maken of de Windows Store app van bilibili gebruiken)
Zo kijk die tweede filmpje dat ziet er te minste goed uit .. eindelijk zie je windvlagen .... dit zijn dingen die ik Xplane 11 regelmatig tegen komt , dus dat word alleen nog maar meer smullen zeker met die grafix van FS2020
Alleen 30 FPS met een RTX 2080 ?
lol en minimum geven ze RX 570 op .. dan mogen die lui wel blij wezen als de de 5 FPS halen of ze moeten alleen op low zetten

Ik denk dat ik met mijn RTX 2070 toch wel aardig wat dingen open kan goien zeker omdat mijn CPU straks veel hoger is dan dat ze opgeven als Ideaal ( ryzen 7 2700 )
dan moet een Ryzen 7 3700 ( 3800) of Ryzen 9 misschien toch wel veel goed maken

dan weet je zeker dat je niet weg kan lopen om even naarde wc te gaan als hij op de ap staat , dat hoef ik bijj Xp niet te doen word uitgeschakelt als het te erg word :X Niet bij alle planes maar bij sommige

Ik krijg veel zin in deze FS2020 , volgende maand even mijn nieuwe pc bestellen en dan mag hij wel komen

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 24-05-2020 22:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:21
Ik heb vrijdagnacht mijn alpha invite gekregen... En na het uitproberen weet ik het zeker, ik ga niet meer terug naar P3D!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:05:
[...]
Ik krijg veel zin in deze FS2020 , volgende maand even mijn nieuwe pc bestellen en dan mag hij wel komen
Waarom nu al een nieuwe kopen? Met wat pech wordt het 2021 en dan zit je met een pc van een jaar oud. Je kan beter wachten tot de release, de benchmarks bekijken, eens testen of het lukt met je 2070 en dan eventueel een nieuwe kopen voor minder geld of nog een betere voor hetzelfde geld. Misschien maken de benchmarks duidelijk dat de game net zoals FSX heel sterk op de CPU leunt, of net andersom? Dan kan je naargelang de behoefte wat meer geld geven aan een CPU door te besparen op de GPU of andersom. Als je dan nog enkele maanden meer geduld hebt kan je wachten op essentiële game- en driverupdates die bugs fixen en de prestaties verhogen. Zo ga ik het alvast doen :) Na 13 jaar wachten op een nieuwe MSFS komt het niet op een jaartje aan. Ik heb deze maand 2 games gekocht voor 2 x 7 euro terwijl ze bij de release 50 euro kostten, maar zo lang ga ik ook niet op FS2020 kunnen wachten :)

En met je huidige videokaart experimenteren: Door in Far Cry 4 de schaduwen te verlagen had ik bijna een verdubbeling van de framerate, terwijl ik geen barst geef om realistische schaduwen. Idem voor Deus Ex Mankind Divided. Ik had 20 fps met de ingame AA en AF, na lang zoeken kwam ik er achter dat ik naar 40 fps kon door de AA en AF van de driver te gebruiken. Anders had die verdubbeling in framerate me 400 euro gekost! (van GTX 970 naar RTX 2060 super)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:01:
[...]
Waarom nu al een nieuwe kopen? Met wat pech wordt het 2021 en dan zit je met een pc van een jaar oud. Je kan beter wachten tot de release, de benchmarks bekijken, eens testen of het lukt met je 2070 en dan eventueel een nieuwe kopen voor minder geld of nog een betere voor hetzelfde geld. Misschien maken de benchmarks duidelijk dat de game net zoals FSX heel sterk op de CPU leunt, of net andersom? Dan kan je naargelang de behoefte wat meer geld geven aan een CPU door te besparen op de GPU of andersom. Als je dan nog enkele maanden meer geduld hebt kan je wachten op essentiële game- en driverupdates die bugs fixen en de prestaties verhogen. Zo ga ik het alvast doen :) Na 13 jaar wachten op een nieuwe MSFS komt het niet op een jaartje. Ik heb deze maand 2 games gekocht voor 2 x 7 euro terwijl ze bij de release 50 euro kostten, maar zo lang ga ik ook niet op FS2020 kunnen wachten :)

En met je huidige videokaart experimenteren: Door in Far Cry 4 de schaduwen te verlagen had ik bijna een verdubbeling van de framerate, terwijl ik geen barst geef om realistische schaduwen. Idem voor Deus Ex Mankind Divided. Ik had 20 fps met de ingame AA en AF, na lang zoeken kwam ik er achter dat ik naar 40 fps kon door de AA en AF van de driver te gebruiken. Anders had die verdubbeling in framerate me 400 euro gekost! (van GTX 970 naar RTX 2060 super)
ik weet het maar ik zit hier toch met en CPU probleem .. dit beestje begint aardig moe te worden .. zie systeem hier onder

Ik ben ook nog niet vanplan om mijn GPU omhoog te gooien maar wel de rest .. CPU en Ram want dat heb je toch nodig ...ja schaduw in games zijn moordend voor je fps ik weet het ..
dus die zet ik zo laag mogelijk of soms wel uit

bij FS en race sims vind ik schaduw minder belangrijk omdat het toch snel gaat maar bij RDR 2 vind ik het wel wat toevoegen aan de sfeer

het is ook game afhankelijk en ik hoeft ook geen 100 fps te halen .. ne ik wil mooie beelden hebben en of dat nu met 60 fps of met 240 fps is dat maak mij niet uit

FSx en die daar voor heb ik ook op 15 / 20 gespeeld :o .. zo lang het niet hapert of heel sloom gaat vind ik het best ...
ik ben nog van de 286 tijdperk dus wel wat erger gewent .......
10 mb foto laten zien op je pc was 5 a 10 min wachten om maar een voorbeeld te noemen :X :X

de 2de foto kon je niet eens kwijt omdat je maar een 20 mb hd had :D
toen meer dan 50 spellen er op
nu met je met 6 TB nog uit kijken 8)7 als je de 15 games haalt mag je blij wezen tegenwoordig als je maar 2 TB heb

Ik vraag me alleen af hoe gaat dat met die data van FS2020 word dan een gedeelte op je HD gezet , en de restt onder cloud of zo ingeladen op het moment dat je in de buurt komt
want het lijkt me sterk dat je heel de wereld moet instaleren

, en of zijn het gebieden die je moet keizen die je geinstaleerd wil hebben
Dus in mijn gegval Alaska ( Washington) , Europa , en de ongeving van de Caribische gebied ?

Al denk ik wel dat ik nu omdat FS2020 zeer real er uit ziet ook eens andere delen agat op zoeken maar naar het Oosten ( china , japan en vietnam ) of een keer Down under ( ik vlieg 95% GA )

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 25-05-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Na 16 jaar FSX probeer ik nu ook P3D, maar hoe zit het met add-ons, ik heb er ook paar die voor P3D zijn maar heb die al op FSX geinstalleerd. Kan ik Schiphol nu nog een x voor P3D installeren ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vedrano schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:04:
Na 16 jaar FSX probeer ik nu ook P3D, maar hoe zit het met add-ons, ik heb er ook paar die voor P3D zijn maar heb die al op FSX geinstalleerd. Kan ik Schiphol nu nog een x voor P3D installeren ook?
als het goed is kan je hem dus in de P3D dir instaleren dus dan zal hij denken dat hij in een andere game zit
hij geeft bij het instaleren de beide gevonden flightsims aan , en moet je die pakken waar je hem nog moet instaleren

soms kan het wel problemen oplever als buiten om de flightsim nog een tool of zo gesintaleerd word maar vaak ziijn er op internet wel dingen over te vinden om dat te omzeilen

soms heb ook dingen dubbel er opstaan :)

had makkelijke geweest als je de addons in een andere map kon instaleren en dan in FSx of P3d of Xp11 of Aerosoft FS2 die map toewijzen waar de addons staan
volgens mijn was er vroeg wel een option voor in MSFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Er!k schreef op maandag 25 mei 2020 @ 06:04:
Ik heb vrijdagnacht mijn alpha invite gekregen... En na het uitproberen weet ik het zeker, ik ga niet meer terug naar P3D!
Ai, dan heb ik waarschijnlijk pech :'( Succes en plezier met 'testen' :)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:16:
[...]
Ik vraag me alleen af hoe gaat dat met die data van FS2020 word dan een gedeelte op je HD gezet , en de restt onder cloud of zo ingeladen op het moment dat je in de buurt komt
want het lijkt me sterk dat je heel de wereld moet instaleren

, en of zijn het gebieden die je moet keizen die je geinstaleerd wil hebben
Dus in mijn gegval Alaska ( Washington) , Europa , en de ongeving van de Caribische gebied ?
Hier kan je de specs zien.

De data wordt normaal gesproken gestreamd naar je pc (en als je een cessna vliegt ga je niet zo hard dus heb je tijd zat om de volgende paar vierkante KM weer binnen te halen :), maar met een 747 of A320 merk je er ook niks van)

Je kan ook offline vliegen maar dan krijg je een versimpelde weergave (zal altijd beter zijn dan FS5.1)
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:01:
[...]
Ik heb deze maand 2 games gekocht voor 2 x 7 euro terwijl ze bij de release 50 euro kostten, maar zo lang ga ik ook niet op FS2020 kunnen wachten :)
FS2020 komt ook in de xbox game pass (nu € 4/mnd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cracking cloud schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:31:
[...]

De data wordt normaal gesproken gestreamd naar je pc (en als je een cessna vliegt ga je niet zo hard dus heb je tijd zat om de volgende paar vierkante KM weer binnen te halen :), maar met een 747 of A320 merk je er ook niks van)
Ik vlieg graag met straaljagers met hoge snelheid vlak boven de grond, benieuwd of mijn verbinding dat aan kan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ook een leuke route: Christchurch NZCH - Queenstown NZQN! (Mikken op golden sun hours @ approach)

Wat me al een tijdje opviel in XP11: mn FPS dipt de hele tijd van 60fps naar 29fps (voor echt heel even). Maar daardoor loopt het beeld niet “constant” vloeiend. Op de terugweg met vsync aan (30fps, op een flatscreen tv) fluctueert het nog steeds en was het op final approach helemaal een drama. Iemand tips? (Zowel XP settings al de truckload aan nvidia settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Vsync uit zetten?

Als hij als hij de 60fps niet kan volhouden gaat hij zoeken naar de dichtstbijzijnde factor die hij wel kan volhouden zonder tearing. In de meeste gevallen is dat eerst 30, dan 20, dan 15 etc.

Dit is bij GPU gelimiteerde zaken. Bij CPU gelimiteerde dingen ligt het weer wat anders.

Maar je kunt het dus eens proberen zonder Vsync en kijken wat je FPS dan doet, al zal je wel met wat tearing moeten leven dan waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:53:
Vsync uit zetten?

Als hij als hij de 60fps niet kan volhouden gaat hij zoeken naar de dichtstbijzijnde factor die hij wel kan volhouden zonder tearing. In de meeste gevallen is dat eerst 30, dan 20, dan 15 etc.

Dit is bij GPU gelimiteerde zaken. Bij CPU gelimiteerde dingen ligt het weer wat anders.

Maar je kunt het dus eens proberen zonder Vsync en kijken wat je FPS dan doet, al zal je wel met wat tearing moeten leven dan waarschijnlijk.
daarom laat ik hem altijd uitstaan over je moet 100 % weten dat je GPU teveel power heeft voor de game dan wil ik hem nog wel eens aan zetten maar verder laat ik dat voor wat het is ... locken op fps doe ik ook niet laat hem gewoon vrij in wat hij zelf wil .. vaak gewoon geen max aan geven .. ongelimiteerd en gaan
ik zorg wel voor schaduw en dat soort dingen wat minder belangrijk is uit te zetten , dat help vaak al wel .. BLOOM en dat soort dingen ook .. :o ( wie dat heeft uitgevonden >>>>-----------> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Vsync aan —> 30fps en fluctueert naar de 25
Vsync uit —> 60fps en fluctueert naar de 32

Het gebeurd echt heel kortstondig, maar omdat het zich de hele tijd voorkomt merk je het wel. Ik ga 2 dingen doen:
- opzoeken wat tearing is :+
- naar de laagste instellingen gaan en vanaf daar kijken wanneer het begint te fluctueren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
https://youtu.be/L8_UZT8nL-U

Geweldig! Sids/stars, ATC, fmc.
En ook dat stukje van de Final approach van die Airbus zag er geweldig uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Sparkiezz op 29-05-2020 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 06:18:

dat scheeld wel weer een hoop zoekwerk :-) en ook het inprogrameren zal nu ook sneller gaan

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 29-05-2020 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Staat daar een 787 in de achtergrond?
ja ik heb er hier ook een vlakbij staan

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K8Djqk5H/IMG-20200529-103359.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Sparkiezz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 06:18:

Mooi, Navblue data, kan ik m'n bedrijfs iPad EFB gebruiken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 17-09 21:16
Die developer spreekt ook over FS '2020'. Ik weet niet of er al een release datum bekend was maar dat geeft wellicht goede hoop voor een release dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
Sparkiezz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:31:
Die developer spreekt ook over FS '2020'. Ik weet niet of er al een release datum bekend was maar dat geeft wellicht goede hoop voor een release dit jaar.
Een releasedatum is nog niet bekend, de Xbox website vermeldt enkel 2020.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

AIRAC-cycles worden dus automatisch up-to-date gehouden in FS zelf? Ik hoor een paar mensen vloeken bij Navigraph.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Tourniquet schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:49:
AIRAC-cycles worden dus automatisch up-to-date gehouden in FS zelf? Ik hoor een paar mensen vloeken bij Navigraph.
En niet alleen daar...

Orbx en Active Sky zijn twee toevoegingen die niet boven de visuals van FS2020 uitkomen.

Als de planner een beetje werkt is PFPX misschien niet meer nodig.

Daarnaast gebruik ik Aivlasoft, maar zal eerst FS2020 moeten gebruiken om te kijken of die nog nodig is.

De default planes zullen wel niet van PMDG niveau zijn, dus die blijven nog wel in business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:49:
waarom waren die dingen niet gratis dan :D

maar mogen ze dat zo maar doen dan als daar rechten aanzitten
dadelijk moet je gewoon permaand gaan betalen bij MS ..
zal me niets verbazen dat ze dat gaan doen .. maar denk dat veel mensne dan wel heel snel weg gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
ravw schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:21:
[...]

zal me niets verbazen dat ze dat gaan doen .. maar denk dat veel mensne dan wel heel snel weg gaan
Je zult wel de keuze krijgen om gratis met een vaste (verouderde) dataset te vliegen, of tegen betaling met een actuele.

Heel veel flightsim producten werken met dat model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik weet dat jullie mega enthousiast uitkijken naar FS2020, maar ondertussen om de tijd te dooien: probeer consistent Paro landingen op rw15 eens te krijgen. Wat een uitdaging!

Best pittig om: visual te herkennen waar je bent en wanneer je moet draaien in het vallei, met max 2000ft/min je vertical profile goed te krijgen, en lateraal goed positioneren met de laatste S-bocht manouvre en dan ook nog fatsoenlijk in de TDZ zone te krijgen met een acceptabele landing 8)7 Bij mij gaat het vooralsnog maar 50% goed van de pogingen (A319) :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:00:
Ik weet dat jullie mega enthousiast uitkijken naar FS2020, maar ondertussen om de tijd te dooien: probeer consistent Paro landingen op rw15 eens te krijgen. Wat een uitdaging!

Best pittig om: visual te herkennen waar je bent en wanneer je moet draaien in het vallei, met max 2000ft/min je vertical profile goed te krijgen, en lateraal goed positioneren met de laatste S-bocht manouvre en dan ook nog fatsoenlijk in de TDZ zone te krijgen met een acceptabele landing 8)7 Bij mij gaat het vooralsnog maar 50% goed van de pogingen (A319) :X
probeer eens aan te vliegen op Chagual (SPGL) Peru en te landen op Runway 32 (3937 x 59 feet / 1200 x 18 meters )

en dan is dit het leuks om dit snachts te doen :X

je vraagt je af waar is dat vliegveld en je vliegtuig maar gillen terrain, terrain terrain, terrain terrain, terrain :o

PS neem niet een te grote vriegtuig ...

landing in het echt

_/-\o_ _/-\o_ O+
http://www.explorenorth.com/videos/airport-chagual.html

Met flighsim vlieg ik vaak in Alaska en Washington .. en dna heb je heel vaak van dit soort dingen , ik doe bijna alles op het handje ,, alleen op level laat ik het over nemen door het vliegtuig

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 30-05-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Best attempt so far (unintended long float]
ravw schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:05:
[...]

probeer eens aan te vliegen op Chagual (SPGL) Peru en te landen op Runway 32 (3937 x 59 feet / 1200 x 18 meters )

je vraagt je af waar is dat vliegveld en je vliegtuig maar gillen terrain, terrain terrain, terrain terrain, terrain :o

landing in het echt

_/-\o_ _/-\o_ O+

Met flighsim vlieg ik vaak in Alaska en Washington .. en dna heb je heel vaak van dit soort dingen , ik doe bijna alles op het handje ,, alleen op level laat ik het over nemen door het vliegtuig
Wow, dat is ook wel een flinke approach!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
ravw schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:21:
[...]

Er is al diverse malen door Microsoft aangegeven dat ze niet met een subscription model gaan werken. Zo’n vaart zal dat niet gaan lopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Iemand interesse voor een Saitek yoke, met throttle en Saitek instrument panel? Samen met Thrustmaster pedalen. Zeer netjes verder, de laatste letterlijk nieuw (laatst gekocht, 2 x gebruikt). Sorry alvast, als dit niet toegestaan is, maar het is goed bedoeld. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:28:
Iemand interesse voor een Saitek yoke, met throttle en Saitek instrument panel? Samen met Thrustmaster pedalen. Zeer netjes verder, de laatste letterlijk nieuw (laatst gekocht, 2 x gebruikt). Sorry alvast, als dit niet toegestaan is, maar het is goed bedoeld. :)
over welke Saitek instrument panel hebben we het hier ?

die andere al in het bezit en ook nog maar weinig gebruikt maak komt straks met nieuwe pc en Fs2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
ravw schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:32:
[...]

over welke Saitek instrument panel hebben we het hier ?

die andere al in het bezit en ook nog maar weinig gebruikt maak komt straks met nieuwe pc en Fs2020
Sorry, ik zeg het verkeerd, ik bedoel het Saitek switch panel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:33:
[...]

Sorry, ik zeg het verkeerd, ik bedoel het Saitek switch panel.
oke ik ben vanplan deze te gaan halen

https://www.pilotshop.com...ghttrainadvancedpanel.php

yoke heb ik al en pedalen ... kleine monitor ook

deze heb ik

https://www.pilotshop.com...ages/saitekyokesystem.php

en deze

https://www.pilotshop.com/catalog/pspages/14-00602.php

dus moet eigenlijk alleen deze

Logitech G Saitek Pro Flight Radio Paneel Zwart PC
en
Logitech G Saitek Pro Flight Switch Paneel Zwart PC
nog hebben en misschien ga ik ook nog voor
die meters maar die kan ik nergen meer vindne weet dat er een bedrijf was die ze 6 stuks in 1 had

heb die meters al gevonden maar hier zijnz e duur

https://www.pilotshop.com...s/saitekinstrument6pk.php

[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 30-05-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dat ziet er mooi uit (voor als je de ruimte hebt). Heb je zo'n throttle of diegene die bij de yoke meekomt? Precies die yoke en throttle heb ik, maar dan met de T.Flight pedalen van Thrustmaster. Het switch panel heb ik dus wel (die je nog niet hebt).

[ Voor 11% gewijzigd door Luxicon op 30-05-2020 17:41 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Dat ziet er mooi uit (voor als je de ruimte hebt). Heb je zo'n throttle of diegene die bij de yoke meekomt?
die zet die yoke en gashendel heb ik

https://www.pilotshop.com...ages/saitekyokesystem.php
+
https://www.pilotshop.com/catalog/pspages/14-00602.php

Ik vlieg voor 95 % toch GA dus hier meer dan zat

Ik moet nu eerst even een nieuwe FS2020 pc aanschaffen dat gaat over een 3 weken egbeuren en dan ga ik verder kijken voor dit soort dingen :-)
dan heb ik ook weer geld er voor 8)

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 30-05-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Doe / deed ik ook altijd met een GA vliegen. Dat vind ik het mooiste, kleine vliegvelden (soms ook grote), de omgeving verkennen, etc..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
ravw schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:05:
[...]

landing in het echt

_/-\o_ _/-\o_ O+

Lol in dat filmpje landen ze voor de displaced threshold. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Doe / deed ik ook altijd met een GA vliegen. Dat vind ik het mooiste, kleine vliegvelden (soms ook grote), de omgeving verkennen, etc..
jeps ... het is wel leuk hoor zo'n B747 200 of een B737 300/400
maar ja heb je ene mooi landschap maar je ziet er niets van omdat je boven de wolken zit

Maar ik heb ook wel vluchten live gedaan van Kaapstad naar Ams ( dit in en B747 200 )

je moet eens raden wat ik na die 14 uur vliegen heb gedaan
juist jas aan en naar de aviodome gaan in Lelystad , FS dagen :o
daar toen ook mijn eerste rondvlucht gemaakt en zelf gevlogen met een C150

de dag er na gaan spotten op Shiphol :o
maar goed verder ben ik wel normaal hoor :*)
zo erg is het nu niet meer word ook een dagje ouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
ravw schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:50:
[...]

jeps ... het is wel leuk hoor zo'n B747 200 of een B737 300/400
maar ja heb je ene mooi landschap maar je ziet er niets van omdat je boven de wolken zit

Maar ik heb ook wel vluchten live gedaan van Kaapstad naar Ams ( dit in en B747 200 )

je moet eens raden wat ik na die 14 uur vliegen heb gedaan
juist jas aan en naar de aviodome gaan in Lelystad , FS dagen :o
daar toen ook mijn eerste rondvlucht gemaakt en zelf gevlogen met een C150

de dag er na gaan spotten op Shiphol :o
maar goed verder ben ik wel normaal hoor :*)
zo erg is het nu niet meer word ook een dagje ouder
Oke, gaaf dat je zelf bent wezen vliegen! Dat wil iedereen in dit topic wel. 8) ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:53:
[...]

Oke, gaaf dat je zelf bent wezen vliegen! Dat wil iedereen in dit topic wel. 8) ;)
denk dat er al veel zijn die het al gedaan hebben
Ik raad het zelf af ........ :o

om de volgend e reden .. FS gaat nooit meer real aanvoelen , dat is ook een van de reden dat ik na lang nadenken toch een yoke heb gekocht

ergens rond november 2005
hier de C150 met mij :-) vlak voor de vlucht ( was daar nog even 35 kilo zwaarder dan nu )
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0yDbGRDf/112-1270.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9M6fwL0S/112-1265.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6pM5fWTC/112-1267.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 30-05-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:57:
[...]
denk dat er al veel zijn die het al gedaan hebben
Ik raad het zelf af ........ :o

om de volgend e reden .. FS gaat nooit meer real aanvoelen , dat is ook een van de reden dat ik na lang nadenken toch een yoke heb gekocht
Ik vind dat heel erg meevallen hoor.. Vooral met VR voelt het heel realistisch aan vind ik. Ik heb maar een uur of 20 in een C172. Maar ik vind het behoorlijk echt aanvoelen in X-Plane met VR.

Zonder VR voelt het inderdaad niet echt aan maar dat heeft het ook nooit gedaan wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:18:
[...]

Ik vind dat heel erg meevallen hoor.. Vooral met VR voelt het heel realistisch aan vind ik. Ik heb maar een uur of 20 in een C172. Maar ik vind het behoorlijk echt aanvoelen in X-Plane met VR.

Zonder VR voelt het inderdaad niet echt aan maar dat heeft het ook nooit gedaan wat mij betreft.
ja ik heb nog geen vr maar die komt er wel :D

Xplane is inderdaad wel een ander verhaal ... die vind ik ook best goed aanvoelen , en zo als ik de filmpjes gezien heb van FS2020 met de wind komt dat daar ook wel goed _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 30-05-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
upclocker schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:46:
[...]

Op een 1200m baan, op 1200m hoogte, hoge temperatuur en midden in de bergen pak je elke meter die je kunt krijgen ;). Ik ben er vrij zeker van dat die displaced threshold vanwege obstacles is (duh) en niet vanwege asfalt draagvermogen of iets dergelijks, dus kans dat er iets mis gaat zal minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Propane schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:55:
[...]
Op een 1200m baan, op 1200m hoogte, hoge temperatuur en midden in de bergen pak je elke meter die je kunt krijgen ;). Ik ben er vrij zeker van dat die displaced threshold vanwege obstacles is (duh) en niet vanwege asfalt draagvermogen of iets dergelijks, dus kans dat er iets mis gaat zal minimaal zijn.
Leg er dan geen displaced threshold neer toch? Zal wel een reden voor zijn. Wss is take off sneller gelimiteerd dan de landing van die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upclocker schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:46:
[...]

er zit ook nog een verschil met Airliners en GA.. de GA planes hebebn veel meer ruimte om te mogen landen en op te stijgen

ten eerste ze hebben vaak maar een kwart nodig van wat een airliner nodig heb ... en daarbij zijn ze vaak sneller te corrigeren
Zeker met het echte werk BUSH flying , is het helemaal te gek ... REGELS ??? wat is en zijn dat ??
er zijn vaak geen eens airports in de buurt , dus je heb geen keuze
dan is het meer van zal even kijken of er rumte uis om te landen

aha en leuk grasveld je , of een leuk strandje :-) laat ik hem daar maar eens neer zetten _/-\o_

en dat gebeurd niet alleen met kleine GA props

en looklike Learjet .. en grasveld gaat ook

YouTube: AirSmart PC-24 "BUSH JET" Pilatus Unpaved Airport Operations Training

voor de mensen die een sterk hart hebben YouTube: Wild West Aircraft SuperSTOL landing short

en mocht je nog niet warm geworden zijn

YouTube: Crazy Air Show Stunt

die laatste is echt _/-\o_ _/-\o_ O+

mochten onze GA vliegen nog eens met een deadstick komen te zitten

YouTube: Piper Cub Deadstick Aerobatics by Kirk Wicker at The Flying Circus A...

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 30-05-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
upclocker schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:57:
[...]

Leg er dan geen displaced threshold neer toch? Zal wel een reden voor zijn.
Dat zeg ik, die displaced threshold is waarschijnlijk vanwege obstacles die "heuveltjes" in de boch naar final. Ben er 99% zeker van dat dat de reden is. En die displaced threshold moet je er wel leggen wil je je vliegveld gekeurd hebben door de betreffende authoriteiten. Wil niet zeggen dat er iets dramatisch gebeurd als je erop land of dat het slecht is om er op te landen. Er is niets zo nutteloos als runway achter je wanneer je het voor je nodig hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:13:
[...]
Wil niet zeggen dat er iets dramatisch gebeurd als je erop land of dat het slecht is om er op te landen.
anders zetten ze wel even deze er bij

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MGpRdqR1/1233.png
:D

maar denk ook dat het meer iets is voor de keuring maar denk ook voor de vliegtuigen die snachts opstijgen kunnen daar wel aan zien dat ze het einde naderen of bij slecht weer ...

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 30-05-2020 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
ravw schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:30:
[...]

anders zetten ze wel even deze er bij

[Afbeelding]
:D

maar denk ook dat het meer iets is voor de keuring maar denk ook voor de vliegtuigen die snachts opstijgen kunnen daar wel aan zien dat ze het einde naderen of bij slecht weer ...
Bij een harde berm zie je bordjes niet omdat ze die palen niet in de grond krijgen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marcievg schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Bij een harde berm zie je bordjes niet omdat ze die palen niet in de grond krijgen :*)
daar hebben ze deze dingen toch voor

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J0ZV1XFb/c2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
electronische (bedoel electrisch ) vliegen is ook al mogelijk

https://www.nu.nl/281088/...-maakt-eerste-vlucht.html

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 02-06-2020 09:56 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste