Net geprobeerd en dat heb ik ook.Koriel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:01:
Als ik vandaag probeer in te loggen op flightsimulator.com, dan word ik doorgezet naar microsoft studios website. Anderen daar ook last van?
Hier zie ik gewoon de FS site.
Net nog even geprobeerd ook, en inderdaad, de FS website is er wel, maar zodra je inlogt kom je op de Microsoft Studios website uit.
Je kan ze een mailtje doen op support@flightsimulator.comKoriel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:01:
Als ik vandaag probeer in te loggen op flightsimulator.com, dan word ik doorgezet naar microsoft studios website. Anderen daar ook last van?
Just in case iemand "iets" zou willen proberen online, mijn id is Koriel68 ;-)
Kan nog steeds wel genieten van X-Plane

[ Voor 36% gewijzigd door cracking cloud op 06-02-2020 19:50 ]
Ik ben de laatste tijd wat vaker de cinematic mode aan het gebruiken van 'chaseplane'. Heb het nu gebind naar een toets, dus ik kan makkelijk heen en weer toggelen. Dit is eruit gekomen, thema 'Gear up..'
BBJ -900 LX-DIO van Global jet concept vanuit CDG.

De -1000 van Aerosoft. Leuke toevoeging nu met PBR. Heb extra goedkoop kunnen upgraden.

Nieuwe -600 van PMDG
. Even testen, dus wat circuits gedaan op YYZ. Helemaal leeg dus.
BBJ -900 LX-DIO van Global jet concept vanuit CDG.

De -1000 van Aerosoft. Leuke toevoeging nu met PBR. Heb extra goedkoop kunnen upgraden.

Nieuwe -600 van PMDG

Mooi shot die laatste, lijkt net echt. Vette climb-out, ik ga er in een gevechtsjet wel eens tammer uit ;-)
Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.
Hier ook en nu helemaal met de nieuwe Videokaart er incracking cloud schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:48:
Kan nog steeds wel genieten van X-Plane
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
alles op de hoogste setting en geen hapering gezien
tot nu toe
heb een 1660 super er in zitten eerste een 970
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Thanks, is natuurlijk ook een beetje de hoek van de camera. Je kent misschien wel die 787 (of andere airliner) vertical takeoff video. Uiteindelijk is het perspectief en is de pitch < 45deg. Maar het is wel leuk om af en toe te doen in de sim. Normaal doe ik vrijwel alleen commercial airliner ops (van A naar B, IFR).Schurem schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:41:
Mooi shot die laatste, lijkt net echt. Vette climb-out, ik ga er in een gevechtsjet wel eens tammer uit ;-)
Een gevechtsvliegtuig doet trouwens wel eens het tegenovergestelde toch? Zo lang mogelijk 'level' en dan met de opgebouwde snelheid opeens de lucht in schieten. Dat vind ik dan weer vet.
Hang even af, wat jij beschrijft heet een combat takeoff, waar je de nabrander aan zet en direct voor het hek hard optrekt. Dit om de spotter een week gevoel in de knieën te geven en het een taliban met een stinger iets moeilijker te maken. Maar vaker doe je je takeoff in DCS zo rustig mogelijk, zodat je verder komt/meer reserve hebt als er gedanst moet worden.lllustrious schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:08:
[...]
Een gevechtsvliegtuig doet trouwens wel eens het tegenovergestelde toch? Zo lang mogelijk 'level' en dan met de opgebouwde snelheid opeens de lucht in schieten. Dat vind ik dan weer vet.
Wat is de thrust to weight ratio van een bijna lege airbus eigenlijk?
Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.
Voor de A320 CEO is de thrust rating 22.000 tot 27.000 lbf en empty weight is 93.900 lb. Dus dan is de ratio rond de 0.2 a 0.3. Niet fantastisch als ik het zo zie in vergelijking met de fighters
.
Ik kan uit ervaring vertellen dat een A320 CEO ook gewoon een tactical take-off kan doen. Wel zonder afterburner uiteraard
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Video's doen het niet mee @RobinNL
Dan zijn ze eraf gehaald. Het was ruim een half uur aan gelekte beelden van de nieuwe Flight Simulator.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Weet iemand waar je de dxdiag kan updaten op de insider home van MS flight simulator? ik zie alleen opt-out en survey complete?
volgens mij is de optie weer verwijderd voor het updaten van de dxdiag ik heb hem vorige week geupdate en nu zie ik hem ook niet meersgouman schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:28:
Weet iemand waar je de dxdiag kan updaten op de insider home van MS flight simulator? ik zie alleen opt-out en survey complete?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
X-Plane is zoveel beter dan FS-X, betere graphics en ook beter in FPS.ravw schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 02:42:
[...]
Hier ook en nu helemaal met de nieuwe Videokaart er in![]()
![]()
alles op de hoogste setting en geen hapering gezien
tot nu toe![]()
heb een 1660 super er in zitten eerste een 970
Maar FS-X is wel een stuk ouder.
Jammer van X-Plane is geen goede ATC, maar out-of-the-box heeft X-Plane wel veel standaard inzitten.
Zoals groundservices. Alleen jammer geen jetways, die FS-X dan wel heeft.
Vooral X-Plane in de nacht is super mooi.
[ Voor 34% gewijzigd door WeHoDo op 22-02-2020 23:55 ]
PSN: plexforce (ps4)
Verwijderd
Hier vind je de voorspelde systeemeisen: https://www.game-debate.c...soft%20Flight%20Simulatorravw schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:00:
[...]
Zo hopelijk word dat niet standaard voor FS2020
50 GB voor de installatie en Bing Maps is 2 PB, hopelijk gaat het streamen vlot.
Ik had net stiekem een dagdroom over een nieuwe Crimson Skies of Crimson Skies Remake in de nieuwe engine... Mmmm
.
Hoezo vliegen de meeste mensen met de grote passagiersvliegtuigen? Ik zie hier daar vooral plaatjes van voorbij komen (niet alleen hier). Zijn er ook mensen die puur vliegen met GA's bijvoorbeeld? Vast wel, maar ben je dan zwaar in de minderheid? Niet dat het uitmaakt, het gaat om de persoonlijke voorkeur. Ik ben puur benieuwd naar de beweegreden ervan.
...
Hou er wel van om routes die ik als passagier heb gevlogen 'na' te vliegen. En aangezien je als passagier vaker vliegt op een 737 dan een CessnaLuxicon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:16:
Hoezo vliegen de meeste mensen met de grote passagiersvliegtuigen? Ik zie hier daar vooral plaatjes van voorbij komen (niet alleen hier). Zijn er ook mensen die puur vliegen met GA's bijvoorbeeld? Vast wel, maar ben je dan zwaar in de minderheid? Niet dat het uitmaakt, het gaat om de persoonlijke voorkeur. Ik ben puur benieuwd naar de beweegreden ervan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Een vlucht van 4 of 12 uur is dan wel redelijk saaialexbl69 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:40:
[...]
Hou er wel van om routes die ik als passagier heb gevlogen 'na' te vliegen. En aangezien je als passagier vaker vliegt op een 737 dan een Cessna...
Ik vlieg vooral scheduled flights want dat voelt minder 'doelloos'. Ik had altijd het idee dat VFR in de sim nogal 'simpel' was, omdat je het vliegtuig aanzet, de lucht in gaat en dan... rondjes vliegen? Klinkt misschien een beetje plat, maar het voelde altijd net alsof ik even het vliegtuig uittestte.
Bij airliners vind ik het leuk om die route af te vinken en alles te doorlopen en het is ook een uitdaging om alle operations te leren. Ook vond ik het best wel vet om te leren hoe de airliners werken. Verder vlieg ik graag online op vatsim voor ATC en wat traffic. Daar volgt bij dat ik echt gewoon 4 uur achter mn PC kan zitten om een vlucht uit te voeren. Als het langer duurt of ik het anders plan, ga ik gewoon naar college, werk, eten, etc.
Nu ben ik me toevallig ook een beetje aan het verdiepen in VFR en dat is dan toch nog niet zo makkelijk, omdat er heel veel regeltjes aan verbonden zijn. Het is wat minder makkelijk oefenen, want een groot deel ervan is toch ook communicatie en ATC of traffic is niet snel te vinden in de kleine airfields.
Ik gebruik dus p3d en ik heb ORBX True Earth NL en dat helpt heel veel met VFR vluchten. Vooral op gebied van land is p3d echt niet heel erg geschikt voor VFR vliegen, tenzij je voor een specifiek gedeelte een flinke addon hebt. Ik vind photoreal echt niet mooi (alleen plat), dus dat blijft bijna alleen ORBX TE over in p3d denk ik? (en dat zijn maar een paar specifieke regio's)
Wel zijn er gewoon communities die vooral VFR vliegen. Ik heb bijvoorbeeld wat A2A vliegtuigen en op die forums is het een hot topic uiteraard.
Bij airliners vind ik het leuk om die route af te vinken en alles te doorlopen en het is ook een uitdaging om alle operations te leren. Ook vond ik het best wel vet om te leren hoe de airliners werken. Verder vlieg ik graag online op vatsim voor ATC en wat traffic. Daar volgt bij dat ik echt gewoon 4 uur achter mn PC kan zitten om een vlucht uit te voeren. Als het langer duurt of ik het anders plan, ga ik gewoon naar college, werk, eten, etc.
Nu ben ik me toevallig ook een beetje aan het verdiepen in VFR en dat is dan toch nog niet zo makkelijk, omdat er heel veel regeltjes aan verbonden zijn. Het is wat minder makkelijk oefenen, want een groot deel ervan is toch ook communicatie en ATC of traffic is niet snel te vinden in de kleine airfields.
Ik gebruik dus p3d en ik heb ORBX True Earth NL en dat helpt heel veel met VFR vluchten. Vooral op gebied van land is p3d echt niet heel erg geschikt voor VFR vliegen, tenzij je voor een specifiek gedeelte een flinke addon hebt. Ik vind photoreal echt niet mooi (alleen plat), dus dat blijft bijna alleen ORBX TE over in p3d denk ik? (en dat zijn maar een paar specifieke regio's)
Wel zijn er gewoon communities die vooral VFR vliegen. Ik heb bijvoorbeeld wat A2A vliegtuigen en op die forums is het een hot topic uiteraard.

Oke, interessant. Een groot vliegtuig heeft wel veel meer instrumenten en dergelijke aan boord natuurlijk. Ik vind het landschap verkennen juist wel erg leuk. Ik kan de Flightsimsore niet meer in, dus ik kan een aantal add-ons niet downloaden. Opzich niet erg, want zoals Active Sky heeft sowieso een nieuwe versie voor P3D v4.x, die ook te upgraden is vanaf de versie die ik nog wel heb. De A2A Cessna C172 Trainer was ik ook kwijt, maar door mailcontact vandaag, is deze aan m'n A2A account toegevoegd. Super netjes opgelost dus. 
Ik twijfelde nog tussen P3D v4.5 en X-Plane (trekt me erg aan).. maar het is niet in de sale en heb toch al aardig wat add-ons voor P3D, dus heb ik daar voor gekozen. Tot de komst van FS 2020...
Ik twijfelde nog tussen P3D v4.5 en X-Plane (trekt me erg aan).. maar het is niet in de sale en heb toch al aardig wat add-ons voor P3D, dus heb ik daar voor gekozen. Tot de komst van FS 2020...
...
Propane schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:54:
Ik had net stiekem een dagdroom over een nieuwe Crimson Skies of Crimson Skies Remake in de nieuwe engine... Mmmm.
die moet ik nog ergens hebben liggen orgineel
beetje dogfight met vreemde planes
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 15-03-2020 19:10 ]
Hebben jullie ervaring om de Logitech Switch Panel zichtbaar te krijgen in P3D? Ik lees veel dezelfde problemen, maar sommige mensen beweren dat Logitech dat opgelost heeft.. ik merk er niets van, ook niet met de P3D V4.x plugin (waar die ook geïnstalleerd mag worden..) Ik kan alleen de test software vinden. Windows geeft de hardware aan, de testsoftware werkt prima. Spad.Next lijkt te werken (en ik las iets over Linda)
...
Voor wie het niet doorheeft, de Accu-Sim P40 is tijdelijk gratis i.v.m. Covid-19. Als de site te traag is, kun je deze ook via Simmarket.com verkrijgen.
...
open beta zou nu inderdaad wel erg goed uitkomenVerwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:59:
Wanneer is de release? Zou handig zijn in deze corona-tijden...
Mijn gevoel is - gebaseerd op de filmpjes en commentaar van MS zelf - dat het ergens achter in het jaar wordt. Ik ga daar ook vanuit zodat als het eerder uitkomt het als een mooie verrassing komt. Ik moet toch nog even sparen voor de nieuwe pc uiteraard.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:59:
Wanneer is de release? Zou handig zijn in deze corona-tijden...
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
denk het zelf ook want meestal lagen de nieuwe FS in oct / nov in de winkelscbr600f4i schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:00:
[...]
Mijn gevoel is - gebaseerd op de filmpjes en commentaar van MS zelf - dat het ergens achter in het jaar wordt. Ik ga daar ook vanuit zodat als het eerder uitkomt het als een mooie verrassing komt. Ik moet toch nog even sparen voor de nieuwe pc uiteraard.
FS X was Release in oktober 2006
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 28-03-2020 19:09 ]
Winkels is wel echt zo 2006ravw schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:06:
[...]
denk het zelf ook want meestal lagen de nieuwe FS in oct / nov in de winkels
FS X was Release in oktober 2006
Volgende maand staat er ook een aankondiging op de planning. Wie weet dat we het misschien hier gaan horen.cbr600f4i schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:00:
[...]
Mijn gevoel is - gebaseerd op de filmpjes en commentaar van MS zelf - dat het ergens achter in het jaar wordt. Ik ga daar ook vanuit zodat als het eerder uitkomt het als een mooie verrassing komt. Ik moet toch nog even sparen voor de nieuwe pc uiteraard.
Ik heb de Multplayer episode gekeken en ik ben gelijk verkocht! Het ziet er allemaal mooi en gelikt uit. Vroeger was het ook altijd zo stil in FSX, ook doordat er weinig mensen in een server konden. Jammer dat ze tijdens de corona periode geen grootschalige server stress test doen
Gisteren was er nog een aardige stress test op IVAO en VATSIMRobinNL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:45:
[...]
Ik heb de Multplayer episode gekeken en ik ben gelijk verkocht! Het ziet er allemaal mooi en gelikt uit. Vroeger was het ook altijd zo stil in FSX, ook doordat er weinig mensen in een server konden. Jammer dat ze tijdens de corona periode geen grootschalige server stress test doen
Zag dat de piek van IVAO gisteren op 2937 connecties zat.
Ik was al bij de eerste video verkocht, dit was waar ik al jaren van droomde, en dan heb ik het dus rustig over 25 jaar tijd. Toen dacht ik dus al, hopelijk ga ik het nog meemaken dat we in Flight Simulator rond kunnen vliegen alsof het echt is.RobinNL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:45:
[...]
Volgende maand staat er ook een aankondiging op de planning. Wie weet dat we het misschien hier gaan horen.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ja, ik was ook hyped bij de eerste video, maar ik zag ook het Xbox logo dus ik had ook even de twijfels of het dé opvolger zou gaan worden. En Microsoft Flight was ook niet wat het zou moeten worden. Ik ben zelf niet echt iemand die graag solo speelt, maar liever het gevoel heeft dat er echte spelers om mij heen vliegen. En met deze video ben ik echt omcbr600f4i schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:55:
[...]
Ik was al bij de eerste video verkocht, dit was waar ik al jaren van droomde, en dan heb ik het dus rustig over 25 jaar tijd. Toen dacht ik dus al, hopelijk ga ik het nog meemaken dat we in Flight Simulator rond kunnen vliegen alsof het echt is.
Ik kijk ook wel uit naar de release en ben vooral benieuwd naar wat de prijs van het spel zal zijn.
Ik ben niet zo benieuwd naar de prijs van het spel maar wel van de prijs van het abonnement.Robinho96 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:47:
Ik kijk ook wel uit naar de release en ben vooral benieuwd naar wat de prijs van het spel zal zijn.
Verwijderd
Of hoe de nieuwe FS er in-game beter uitziet dan de renders op de oude verpakkingencbr600f4i schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:42:
[...]
Ik heb deze nog in de winkel gekocht, helaas kan ik de oudere versies zo snel niet meer terugvinden. Ik heb waarschijnlijk nog wel ergens een floppy liggen met de oudste fs versies
[Afbeelding]
Awel ja, dat bedoel ikniki_lauda schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:51:
[...]
Ik ben niet zo benieuwd naar de prijs van het spel maar wel van de prijs van het abonnement.
Is daar ergens bewijs van dat het een abonnementsvorm wordt? Ik heb even rond gezocht en er wordt wel op gehint maar ik vind net zoveel argumentatie dat het een eenmalige prijs wordt.niki_lauda schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:51:
[...]
Ik ben niet zo benieuwd naar de prijs van het spel maar wel van de prijs van het abonnement.
Zou me overigens niets verbazen dat het een vorm van abonnement wordt overigens aangezien je toch een soort van service afneemt. Of een soort van ETS/ATS model met DLC, unlock features wellicht, meer omdat dat tegenwoordig het verdienmodel is.
Ik hoop zelf juist op een eenmalige prijs. Er zijn genoeg mensen die Flight Simulator op een onregelmatige basis willen spelen. In de multiplayer episode video is op 3:38 wel een knop naar een Marketplace te zien. Misschien dat je hier losse modellen, liveries, features etc kan aanschaffen.
[ Voor 15% gewijzigd door RobinNL op 30-03-2020 11:59 ]
Bij een abonnement systeem vraag ik mij af in hoeverre 3rd party ontwikkelaars ruimte krijgen. Tenminste, ik heb daarbij het idee dat alles dichtgetimmerd is... dus hoe zou een ontwikkelaars als Orbx content kunnen brengen?
...
of zo iets van 60 euro basic game , en 99 euro Long life support ( dit dan met leven lang multyplay garantie)cbr600f4i schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:58:
[...]
Is daar ergens bewijs van dat het een abonnementsvorm wordt? Ik heb even rond gezocht en er wordt wel op gehint maar ik vind net zoveel argumentatie dat het een eenmalige prijs wordt.
Zou me overigens niets verbazen dat het een vorm van abonnement wordt overigens aangezien je toch een soort van service afneemt. Of een soort van ETS/ATS model met DLC, unlock features wellicht, meer omdat dat tegenwoordig het verdienmodel is.
Ik hoop dat het wel een beetje zo als ATS / ETS gaat en niet zo als Dovetail , dan mag je wel aandelen gaan nemen
Ik zou me wel een marketplace kunnen voorstellen, waar 3rd party ontwikkelaars ruimte krijgen om hun liveries en andere dingen te verkopen en dat Microsoft hier een bepaald percentage vanaf snoept, beetje zoals wat Epic Games en Steam doen.Luxicon schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:09:
Bij een abonnement systeem vraag ik mij af in hoeverre 3rd party ontwikkelaars ruimte krijgen. Tenminste, ik heb daarbij het idee dat alles dichtgetimmerd is... dus hoe zou een ontwikkelaars als Orbx content kunnen brengen?
maar dan wel kwaliteit controle een niet dat je over een week met 10.000 rommel zit of half gebakken airports die nooit meer afgemaakt worden of vliegtuigenRobinNL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:31:
[...]
Ik zou me wel een marketplace kunnen voorstellen, waar 3rd party ontwikkelaars ruimte krijgen om hun liveries en andere dingen te verkopen en dat Microsoft hier een bepaald percentage vanaf snoept, beetje zoals wat Epic Games en Steam doen.
maar wel mooi zou zijn als je dat integreert zo als je FS weer eens op nieuw installeer dat hij weet wat je heb gekocht en dat ook gelijk weer mee installeert
Anders kan ej straks weer een 101 mail en codes gaan onthouden of opschrijven
Precies, maar deze kunnen bijvoorbeeld vliegtuigen en airports zijn, maar ik zie het niet gebeuren dat je daarmee complete omgevingen zou kunnen aanpassen. Zoals Orbx dat doet.. of bijvoorbeeld de mesh. 1) omdat het misschien niet helemaal compatibel is met overige content.. 2) online zouden er dan verschillen ontstaan.RobinNL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:31:
[...]
Ik zou me wel een marketplace kunnen voorstellen, waar 3rd party ontwikkelaars ruimte krijgen om hun liveries en andere dingen te verkopen en dat Microsoft hier een bepaald percentage vanaf snoept, beetje zoals wat Epic Games en Steam doen.
...
Anders ik wel. Ben benieuwd of hij echt naar de Xbox One gaat komen of dat het naar de volgende generatie getild gaat worden. Of beide?
Via de Xbox kun je waarschijnlijk de weer radar bekijken.doobieters schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:15:
[...]
Anders ik wel. Ben benieuwd of hij echt naar de Xbox One gaat komen of dat het naar de volgende generatie getild gaat worden. Of beide?
...
Microsoft heeft aangegeven dat het spel via een eenmalig bedrag gekocht kan worden. Er is niets gezegd over een abonnementsvorm dus ik verwacht eigenlijk niet die er komt.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Waren de onderstaande beelden allemaal gedeeld door Microsoft? Als het deels een leak is, dan kan de video straks verwijderd zijn.
Patch notes van Flight Simulator staat openbaar op https://www.flightsimulator.com/
Patch notes van Flight Simulator staat openbaar op https://www.flightsimulator.com/
[ Voor 15% gewijzigd door RobinNL op 02-04-2020 20:53 ]
Voor degene die X-Plane 11 gebruiken : Laminar heeft vanavond de 11.50b1 update uitgerold.
Ja wel, Vulkan
Het is nog geen 100%, er zit nog echt wel werk in, maar ik heb echt een behoorlijk vermogens winst.
Orbx Florida, rond Maimi, van met moeite 25 naar gemiddeld 40 fps en hele lage frametimes.
Ja wel, Vulkan
Het is nog geen 100%, er zit nog echt wel werk in, maar ik heb echt een behoorlijk vermogens winst.
Orbx Florida, rond Maimi, van met moeite 25 naar gemiddeld 40 fps en hele lage frametimes.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Eindelijk!! Ben erg benieuwd, vooral of VR op den duur ook de moeite waard gaat zijn
.
De reacties tot nu toe zijn wisselend :Ircghost schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:07:
Eindelijk!! Ben erg benieuwd, vooral of VR op den duur ook de moeite waard gaat zijn.
Sommige hebben totaal geen winst met Vulkan terwijl anderen er verschrikkelijk veel op vooruit gaan.
Wat voor cpu en gpu heb jij? Ik draai Intel 7700k en AMD vega 56dierkx36 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:48:
[...]
De reacties tot nu toe zijn wisselend :
Sommige hebben totaal geen winst met Vulkan terwijl anderen er verschrikkelijk veel op vooruit gaan.
i7 9700k met alle cores op 4,9 GHz met een NZXT X62 coolerIrcghost schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:06:
[...]
Wat voor cpu en gpu heb jij? Ik draai Intel 7700k en AMD vega 56
Asus Prime Z390-A
Corsair LPX 32Gb 3000mhz cl15 ram
Inno3D RTX 2080Ti iChill Black
1 PCI-E Samsung 970 Evo Super voor Windows
1 PCI-E Samsung 970 Evo 2Tb alleen voor X-Plane 11 en add-on planes/heli's en kleinere sadd-on scenery
1 Sata Samsung 860 Evo 2 Tb voor Orbx scenery (door gelinkt naar X-Plane)
Speel op een C34f791 wqhd monitor met resolutie op 3440*1440
Michael Brown van X-Force had vanavond al een paar reviews gemaakt van X-Plane 11 met Vulkan. ( zie zijn YouTube kanaal)
1 review met een high end systeem en verschillende videokaarten en 1 met een 2080ti en een oud 2500k cpu.
Best interessant om de resultaten te zien
[ Voor 18% gewijzigd door dierkx36 op 02-04-2020 22:53 ]
Je zit wel duidelijk in het high-end spectrum ja
, ik ben benieuwd hoe ik daar mee vergelijk. Ik ga zeker dat filmpje ook even kijken, thanks!
Ach, hou het erop dat als het op flight sims en aanverwante artikelen aankomt ik een klein beetje ben doorgeslagen
Michael Brown had aangegeven dat hij ook een review wilt maken met de huidige Ryzen 3 CPU's, nu met Vulkan in Beta.
Moet eerlijk zeggen, ik ben erg benieuwd wat daar uitkomt
Net nog even wat aan het testen geweest :
In veel gebieden winst , alleen op 2 punten zakt alles in mekaar.
Rond EGLC en rond KMIA (allebei Orbx sceneries of airports trouwens)
Ik heb precies dezelfde reactie onder OpenGL.
Er zit in allebei deze gebieden iets wat de hele zaak om zeep helpt.
Michael Brown had aangegeven dat hij ook een review wilt maken met de huidige Ryzen 3 CPU's, nu met Vulkan in Beta.
Moet eerlijk zeggen, ik ben erg benieuwd wat daar uitkomt
Net nog even wat aan het testen geweest :
In veel gebieden winst , alleen op 2 punten zakt alles in mekaar.
Rond EGLC en rond KMIA (allebei Orbx sceneries of airports trouwens)
Ik heb precies dezelfde reactie onder OpenGL.
Er zit in allebei deze gebieden iets wat de hele zaak om zeep helpt.
Ik zag wel dat ik met mijn kaart (vega 56) vaak een verdubbeling mag verwachten in de performance ( even los van de CPU) dat is toch mooi meegenomen. Nu wachten op de ongetwijfeld vele bug fixes
Ik zit meestal rond 40fps in vr(rift s) en minimale addons. Ik draai met een rtx 2080 en van wat ik begreep heb je daar minder voordeel mee. Het beste is een amd kaart maar bij andere spellen is de 2080 weer sneller.
Straks even de update installeren en kijken wat het mij oplevert.
Straks even de update installeren en kijken wat het mij oplevert.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Voor de X-Plane gebruikers die Vulkan aan het proberen zijn met een Vega: De HBCC Memory Segment functie veroorzaakt een probleem waardoor de textures niet goed worden aangesproken door X-Plane. De oplossing is om deze functie uit te schakelen en te resetten.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Zojuist getest in vr met de update en ben van een 40/45fps naar een vrij vaste 66fps gegaan.
Ik speel nooit non vr dus zou niet weten wat daar de winst is.
Ik speel nooit non vr dus zou niet weten wat daar de winst is.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Thuis vanwege het corona virus ben ik een blog en youtube kanaal gestart met posta en videos over flightsim navigatie met NDB, VOR, DME, GPS. Dit kan wellicht interessant zijn voor degenen die willen beginnen met vliegen op de instrumenten (IFR).
Link naar het Youtube kanaal
Link naar de blog
Link naar het Youtube kanaal
Link naar de blog

De moeite waard?? Ik heb in het echt gevlogen en een sim heeft nog nooit 'echt' aangevoeld totdat VR om de hoek kwam. De manier waarop je de hoek inschat bij het draaien in het circuit bijvoorbeeld, op een 2D scherm voelt dat zo nep aan. VR is echt het summum van flightsims wat mij betreft (even uitgezonderd van diegenen die 100% 'procedureel' simmen en hele 747 cockpits nabouwen). Maar dan nog... Met VR heb je ongeveer hetzelfde en geen hele kamer vol spullen, en het zicht naar buiten is veel echter.Ircghost schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:07:
Eindelijk!! Ben erg benieuwd, vooral of VR op den duur ook de moeite waard gaat zijn.
Ik speel nu met X-Plane 11 maar ik kan niet wachten op de nieuwe flight simulator. Die ziet er wel zo geweldig uit... Echt een enorme sprong voorwaarts. Sommige beelden lijken net echt.
De resolutie heeft nog wel een flinke schop nodig vanaf mijn Rift. Het is verrekte lastig de instrumenten af te lezen, de zoom functie van X-plane helpt wel maar maakt je nogal duizelig (omdat hij tijdens het zoomen je hoofd niet meer trackt). Maar de HP Reverb is er al wel qua resolutie, zo heb ik begrepen. Helaas doet die op andere punten (tracking) weer onder dus ik hem hem nog even laten liggen maar er komt alweer een 2e generatie aan.
Wel jammer dat hij er nu nog niet is want dan had ik me totaal niet meer af hoeven vragen wat ik met mijn tijd zou doen tijdens de lockdown
[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 06-04-2020 03:38 ]
Mijn opmerking was wat kort, maar met de moeite waard bedoelde ik de framerate (was bij mij vaak te laag of ik moest alles op low zetten), waardoor je eigenlijk niks om je heen kon zienGekkePrutser schreef op maandag 6 april 2020 @ 03:03:
[...]
De moeite waard?? Ik heb in het echt gevlogen en een sim heeft nog nooit 'echt' aangevoeld totdat VR om de hoek kwam. De manier waarop je de hoek inschat bij het draaien in het circuit bijvoorbeeld, op een 2D scherm voelt dat zo nep aan. VR is echt het summum van flightsims wat mij betreft (even uitgezonderd van diegenen die 100% 'procedureel' simmen en hele 747 cockpits nabouwen). Maar dan nog... Met VR heb je ongeveer hetzelfde en geen hele kamer vol spullen, en het zicht naar buiten is veel echter.
Ik speel nu met X-Plane 11 maar ik kan niet wachten op de nieuwe flight simulator. Die ziet er wel zo geweldig uit... Echt een enorme sprong voorwaarts. Sommige beelden lijken net echt.
De resolutie heeft nog wel een flinke schop nodig vanaf mijn Rift. Het is verrekte lastig de instrumenten af te lezen, de zoom functie van X-plane helpt wel maar maakt je nogal duizelig (omdat hij tijdens het zoomen je hoofd niet meer trackt). Maar de HP Reverb is er al wel qua resolutie, zo heb ik begrepen. Helaas doet die op andere punten (tracking) weer onder dus ik hem hem nog even laten liggen maar er komt alweer een 2e generatie aan.
Wel jammer dat hij er nu nog niet is want dan had ik me totaal niet meer af hoeven vragen wat ik met mijn tijd zou doen tijdens de lockdownMaar ik begreep wel dat VR support nog niet zeker is... Ik hoop echt zo dat het komt, anders is het een stuk minder interessant.
Daarnaast kon ik de instrumenten eigenlijk niet normaal lezen, dus dat is ook niet erg leuk.
De ervaring op zichzelf is natuurlijk geweldig. Ik heb ook al veel uren in DCS met VR zitten. Ook daar trouwens het probleem dat de instrumenten wat lastig te lezen zijn.
Ik heb er alle vertrouwen in dat VR uitkomt voor FS2020. Gewoon een kwestie van tijd
Flightsim Navigation 05 Wind Correction Angle
Een nieuwe video is online. Hoe vinden we de juiste Wind Correction Angle als we zijwind hebben en we onze heading aan moeten passen om op koers te blijven?
Link naar Flightsim Navigation 05 Wind Correction Angle
Een nieuwe video is online. Hoe vinden we de juiste Wind Correction Angle als we zijwind hebben en we onze heading aan moeten passen om op koers te blijven?
Link naar Flightsim Navigation 05 Wind Correction Angle

Prepar3D v5 verschijnt op 14 april. O.a. DirectX 12, ondersteuning voor sloped runways en een nieuw “visual weather platform”.
Voor de release notes zie de link.
Be yourself, no matter what they say ...
Wat een releases.. nu FS 2020 eraan zit te komen...voske schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:40:
Prepar3D v5 verschijnt op 14 april. O.a. DirectX 12, ondersteuning voor sloped runways en een nieuw “visual weather platform”.
Naast dat de upgrade geld kost, denken jullie dat de huidige add-ons direct zullen werken of zal alles een upgrade moeten krijgen? Van 32 naar 64-bit was een omslag, maar zal zoiets nu ook het geval zijn?
...
GLOBE SWIFT GC-1A FSX P3D
Gratis te downloaden op simmarket.com
Verder geen ervaring mee maar wellicht interessant voor jullie.
Gratis te downloaden op simmarket.com
Verder geen ervaring mee maar wellicht interessant voor jullie.
Hij is gratis vanuit de ontwikkelaar Aeroplane Heaven trouwens, linkje naar hun eigen site met de gratis download zonder dat je een Simmarket account nodig hebt: https://www.aeroplaneheaven.com/product_swift.php
[ Voor 12% gewijzigd door Propane op 09-04-2020 10:33 ]
Ben benieuwd hoe de ontwikkeling van FS2020 en prepar3D naast elkaar blijven bestaan. Het zijn ondertussen wel heel erg verschillende producten. Misschien FS2020 meer richting particulier vermaak en Prepar3d steeds meer B2B?voske schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:40:
Dat promo filmpje doet hun geen goed trouwens. Platte piramides, stuiterende / clippende cessna op de sloped runway, erg onscherpe graphics..
[ Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 09-04-2020 13:54 ]

Microsoft gaat vanaf nu weer nieuwe Alpha invites versturen naar spelers.
ALPHA INVITATIONS
We are wrapping up work on the Alpha build and have started to focus on the Alpha participation.
The primary objectives are listed below and we’ve started working on the first step.
Ensure that everyone that received an acceptance email has access to the Alpha.
Assess Alpha participation options for adding more people as quickly as possible.
Prioritize access for those that registered early for pre-release build testing.
So when will new invitations be sent out?
Starting today
https://www.flightsimulator.com/SDK UPDATE
We are excited to have over 150 third party companies using our SDK and working on many amazing updates for the new simulator. This week marks the initial release of WebAssembly support, enabling our partners to start porting their native code over to our platform. As a start, we are focusing on panels and displays support, which are a critical part of high-quality airplane add-ons. We are also providing an initial release of the in-game aircraft editor and are continuously working on documentation, general usability improvements to the existing tools (in particular the scenery and script editors) and general bug fixing.
Volgende update: 16 april
En nieuwe alpha build met de A320! Nu die invite nog... Hopelijk in dit rondje.
Ben vooral blij dat veel third party devs aan het werk zijn al. Zou lekker zijn als er bij release gelijk een paar goeie addons beschikbaar zijn.
Flightsim Navigation 06 NDB Tracking, Bracketing
Een nieuwe video is online. Gaat over tracking, bracketing, naar een NDB terwijl zijwind ons van onze koers blaast en we de windsterkte en -richting niet weten.
Link naar de video.
Link naar de blog.
Een nieuwe video is online. Gaat over tracking, bracketing, naar een NDB terwijl zijwind ons van onze koers blaast en we de windsterkte en -richting niet weten.
Link naar de video.
Link naar de blog.

Even iets helpen promoten 
Voor de X-Plane 11 gebruikers die graag met heli's aan de gang gaan :
Joshua Cowan (voornamelijk bekent in de X-Plane community voor het maken van verschrikkelijk mooie liveries voor onder andere de X-Trident AB412 en X-Rotors AW-139) heeft net zijn eerste zelf geschreven heli uitgebracht : de Bell 222UT

De Bell 222UT is hier te krijgen : https://cowansim.com/
(Zijn FB pagina : https://www.facebook.com/CowanSim/ )
Voor de X-Plane 11 gebruikers die graag met heli's aan de gang gaan :
Joshua Cowan (voornamelijk bekent in de X-Plane community voor het maken van verschrikkelijk mooie liveries voor onder andere de X-Trident AB412 en X-Rotors AW-139) heeft net zijn eerste zelf geschreven heli uitgebracht : de Bell 222UT

De Bell 222UT is hier te krijgen : https://cowansim.com/
(Zijn FB pagina : https://www.facebook.com/CowanSim/ )
[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 10-04-2020 20:31 ]
voor elke FS is dit ?Propane schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:32:
Hij is gratis vanuit de ontwikkelaar Aeroplane Heaven trouwens, linkje naar hun eigen site met de gratis download zonder dat je een Simmarket account nodig hebt: https://www.aeroplaneheaven.com/product_swift.php
en ik vind het zelf ook raar met XP11 dat veel emsne problemen hebben met een dubbel aantal rekenkracht als mijn pc , maar het niet goed lopend krijgen terwijl ik met mijn PC toch alles open zet en gewoon gaan zonder problemen
( rond de 45 fps gemiddeld ) maar denk dat bij andere ook teveel op de achtergrond hebben draaien of andere programma's waarbij het dus problemen geeft
[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 10-04-2020 22:31 ]
Flightsim Navigation 07 NDB Outbound Tracking and Intercepting
Video 7 is online. Hioj gaat over NDB outbound tracking en een QDR, an outbound course, intercept.
Link naar de video.
Link naar Flightsim Navigation 07 NDB Outbound Tracking and Intercepting
Video 7 is online. Hioj gaat over NDB outbound tracking en een QDR, an outbound course, intercept.
Link naar de video.
Link naar Flightsim Navigation 07 NDB Outbound Tracking and Intercepting

Een jaar geleden opende ik een post voor suggesties voor m'n vaders verjaardagscadeau, die al decennia lang verzot is op Flight Simulator. Destijds hebben we een HOTAS gekocht voor hem, maar de TrackIR5 kwam ook naar voren. De TrackIR5 lijkt overal out of stock te zijn in Nederland. Zijn er in het afgelopen jaar nog meer leuke FS gadgets naar voren gekomen?
[ Voor 30% gewijzigd door apNia op 15-04-2020 10:19 ]
Er zijn best veel opties voor trackIR achtige setups volgens mij. Ik gebruik het zelf niet, maar er is een hoop over te vinden en de meeste hebben wel een wat hoger 'tweakers' gehalte.
Deze lijkt me zelf wel interessant, in ieder geval in de tussentijd?
Deze lijkt me zelf wel interessant, in ieder geval in de tussentijd?
Flight Sim Navigation 08 Tune NDB and show ADF on Garmin G1000 Glass Cockpit
Deze video + blog post gaat over hoe we een NDB frequentie tunen in een Garmin G1000 en hoe we de ADF op het display krijgen.
Link naar de video.
Link naar de blog post.
Deze video + blog post gaat over hoe we een NDB frequentie tunen in een Garmin G1000 en hoe we de ADF op het display krijgen.
Link naar de video.
Link naar de blog post.

Iemand die nog een beetje wil lachen
voor de personen die hem nog niet gezien hebben
multyplay FS X .. lol geplaats op 8 apr. 2020
maar
YouTube: Things That Happen at 10,000 feet in Flight Simulator X (Multiplayer)
deze gast heeft nog meer van dit soort filmpjes er op staan
voor de personen die hem nog niet gezien hebben
multyplay FS X .. lol geplaats op 8 apr. 2020
maar
YouTube: Things That Happen at 10,000 feet in Flight Simulator X (Multiplayer)
deze gast heeft nog meer van dit soort filmpjes er op staan
[ Voor 53% gewijzigd door ravw op 15-04-2020 14:27 ]
Je weet dat dit een game is, maar toch kan je je afvragen of dit niet in real life is.

De Boeing 747 is zo goed als gereed om getest te gaan worden in de volgende alpha update.
Bron: https://www.flightsimulator.com/
Volgende update: 23 april

De Boeing 747 is zo goed als gereed om getest te gaan worden in de volgende alpha update.
Verwijderd
Ben benieuwd, maar ook wel sceptisch. De ervaring van de PMDG 747 zal moeilijk te evenaren zijn lijkt mij.
Waar ik nog op hoop dat zal verbeteren is dat de controls wat makkelijker in te stellen zijn.
In P3D kan ik prima vliegen met mijn saitek yoke of joystick. In Fs2020 gaat dat allemaal wel wat lastiger en is met name met de yoke eigenlijk niet te vliegen.
Waar ik nog op hoop dat zal verbeteren is dat de controls wat makkelijker in te stellen zijn.
In P3D kan ik prima vliegen met mijn saitek yoke of joystick. In Fs2020 gaat dat allemaal wel wat lastiger en is met name met de yoke eigenlijk niet te vliegen.
Die 2e foto is een beetje donker of niet? Als je de lucht vergelijkt met de voorgrond
Nou, inderdaad!!! Ik kan niet wachten. Het ziet er zo prachtig uit, in 1 van de demo filmpjes dacht ik eerst even dat het een video was van echte vliegtuigen. Het voelt alsof de ontwikkeling nooit heeft stilgelegen. Gewoon 10 jaar vooruit ten opzichte van FSX. Ik maak me alleen wel een beetje zorgen over de systeemeisenRobinNL schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:51:
Je weet dat dit een game is, maar toch kan je je afvragen of dit niet in real life is.
Echt jammer dat het nog zo lang duurt. Het zou echt tof zijn in deze barre tijden om wat te doen te hebben.
In de tussentijd draai ik X-Plane in VR, maar dat is nooit echt de kwaliteit van FSX ontstegen. Enige reden dat ik het gebruik is dat het beter werkt in VR (Ik heb ook FlyInside maar dat is het toch net niet).
[ Voor 46% gewijzigd door GekkePrutser op 17-04-2020 14:27 ]
Waar maak je uit op dat in Fs2020 lastiger te vliegen is met de yoke?Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:10:
Ben benieuwd, maar ook wel sceptisch. De ervaring van de PMDG 747 zal moeilijk te evenaren zijn lijkt mij.
Hoe gaaf zegRobinNL schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan niet wachten om de game inclusief de nieuwe XBOX aan te schaffen.
Verwijderd
Eigen ervaring.Sparkiezz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:04:
[...]
Waar maak je uit op dat in Fs2020 lastiger te vliegen is met de yoke?
Ding reageer totaal anders dan in P3D
Mag ook wel gezien FSX zo'n 14 jaar oud is ondertussenGekkePrutser schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:18:
[...]
Gewoon 10 jaar vooruit ten opzichte van FSX.
Sorry, moest even, ik snap je punt wel hoor.
Let op:
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic