Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Microsoft Flight Simulator wordt tien jaar ondersteund:

https://gamer.nl/artikele...dt-tien-jaar-ondersteund/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:04

Falastine

Think about my signature...

Hmm wil niet weer helemaal overnieuw beginnen. Mijn Xplane is nu perfect en draait soepel met alle addons. Kostte me dan ook een heel jaar voordat ik exact wist welke addons en instellingen zouden werken. Denk ook dat ik mijn pc moet upgraden. Wil het wel proberen de nieuwe microsoft maar als je al zoveel jaren xplane speelt ....

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Ik vind het zelf echt enorm gaaf dat ze een engine (als ik het goed begrijp) hebben gebouwd die dus de bingmaps data zelf in zo'n mooie omgeving om kan toveren.

Ik hoop dat ze de "wereld" ook eens in de zo veel tijd opslaan. Zodat je straks ook terug kan naar hoe het 5 jaar geleden was, 10 etc.

Weet iemand trouwens per hoe lang terug die bing maps data gaat? Ik weet dat het satelliet fotografie is hoor, dus niet heel erg lang helaas. Hoe gaaf zou het zijn als je gewoon terug kan naar de Jaren negentig, tachtig, zeventig, helemaal tot aan het begin van de luchtvaart. Dan zou je dus in historische toestellen kunnen vliegen over de wereld hoe deze er toen (ongeveer) uit zag.

Wellicht zou je hiervoor (3rd party?) historische luchtfotografie kaarten in bingmaps data om kunnen zetten en dan de FS engine dit weer in een wereld om laten zetten. Desnoods alleen iig de oude wegen, spoorwegen etc. en de bebouwing bij benadering. Je kan evt denken aan iets als aan de huidige bebouwing een bouwjaar (en sloopjaar?) koppelen. Misschien zijn dat soort databases koppelbaar. Dan kun je bij 1940 iig alle huidig nog bestaande gebouwen als uitgangspositie nemen.

Met de spin een rondje haarlem, met de spirit of st. louis de oceaan over, of, mijn favoriet met de Macchi M.C.72 proberen het snelheidsrecord te zetten boven het garda meer.

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe echt/gaaf die wolken nu echt zijn, het ziet er naar uti dat dit voor het eerst echt ontzettend realistisch is.

Echt gaaf deze donderklap bij heldere hemel!

[ Voor 14% gewijzigd door pro_6or op 02-10-2019 23:17 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Ik denk dat Microsoft hier een interessante ontwikkeling toont dat vermoedelijk toch veel meer inzet dan alleen flight sims zal kunnen gaan omvatten. Het ziet er schitterend uit, is in omvang uiteraard massive en kan naast flight sims bijvoorbeeld uiteraard ook prima worden ingezet voor simulators anderszins, zoals train simulators, truck simulators, etc.

Maar buiten simulators denk ik ook dat gezien het niveau in detail zelfs op grondniveau het met een jaar of 5 - 10 niet ondenkbaar is dat meer en meer games gevestigd in een realistische setting op deze wijze invulling van world maps zullen kunnen gaan krijgen. De AI generated invulling van bomen, landschap, etc. waar nodig is namelijk toch redelijk indrukwekkend. En biedt mogelijkheden die er een paar jaar geleden toch echt niet waren.

Kijk er in ieder geval alvast uit naar de launch van deze flight sim! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Misschien kunnen al dit soort games samen werken aan 1 virtuele wereld. Hoeft niet iedereen het wiel uit te vinden, petabytes aan dubbele data etc. Samen investeren in de engine. Iedere partij die detail toevoegd helpt daarbij alle anderen etc.

Hebben we strask online een mooie wereld en kunnen we met de echte blijven doen wat we deden.

Misschien helpt dit ook nog wel voor awareness. Overal de enorme verstedelijking zien etc.

[ Voor 52% gewijzigd door pro_6or op 07-10-2019 11:14 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Shit, man. Dit klinkt als een nieuwe innovatie in de gamingscene. Ben benieuwd waar het nog meer voor gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivysaur schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 02:39:
Shit, man. Dit klinkt als een nieuwe innovatie in de gamingscene. Ben benieuwd waar het nog meer voor gebruikt kan worden.
als ze er een 60 TB SSD bij geven want ik denk dit wel heel veel schijfruimte gaat in nemen wel je dit alles zo mooie hebben :o

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:21
ravw schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:05:
[...]

als ze er een 60 TB SSD bij geven want ik denk dit wel heel veel schijfruimte gaat in nemen wel je dit alles zo mooie hebben :o
Ik denk eerder juist niet. Een snelle internetverbinding is juist cruciaal hierbij. De scenery wordt vanaf een server gedownload en enkel voor het gebied waar je op dat moment bent. Deze data is dan ook maar tijdelijk op je schijf. Hoe sneller je verbinding hoe mooier de scenery zal zijn.
Een 60tb ssd is hierbij leuk om te hebben maar ook totaal niet nodig. Stel dat het mogelijk zou zijn om het hele spel offline beschikbaar te hebben dan heb je aan 60tb niet genoeg want ze hebben 2 petabyte aan scenery op hun server.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:30
Wat gaaf zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:06:
[...]

Klopt, maar ter extra info: je krijgt ook de optie data te downloaden. In eerste instantie om offline play mogelijk te maken maar je kan dit natuurlijk ook doen om regio's waar je vaak komt niet steeds te hoeven streamen. Voordeel van streamen is natuurlijk wel weer dat je altijd de meest recente scenery hebt. Want als Bing nieuwe 'foto's' krijgt of extra 3D-informatie van gebouwen of wat dan ook, dan krijg je die ook automatisch in MSFS te zien. MSFS zal een zich constant ontwikkelende wereld zijn, voor zover ik het heb begrepen.

MSFS zal sowieso een revolutie teweegbrengen in flight sim world imho.
Het offline beschikbaar stellen was mij nog niet bekend. Hopelijk komen ze ook met een vr optie. Speel nu X-plane in vr sinds ik die bril heb speel ik het niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft Flight Simulator krijgt mogelijk vr-ondersteuning:

https://gamer.nl/artikele...ogelijk-vr-ondersteuning/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:06:
[...]

Klopt, maar ter extra info: je krijgt ook de optie data te downloaden. In eerste instantie om offline play mogelijk te maken maar je kan dit natuurlijk ook doen om regio's waar je vaak komt niet steeds te hoeven streamen. Voordeel van streamen is natuurlijk wel weer dat je altijd de meest recente scenery hebt. Want als Bing nieuwe 'foto's' krijgt of extra 3D-informatie van gebouwen of wat dan ook, dan krijg je die ook automatisch in MSFS te zien. MSFS zal een zich constant ontwikkelende wereld zijn, voor zover ik het heb begrepen.

MSFS zal sowieso een revolutie teweegbrengen in flight sim world imho.
dan kan je wel leuke reacties gaan krijgen zeker voor de low flyers onder ons ...

ben je lekker Bush flying bezig , staat er in eens een gebouw dat er de dag er voor niet stond er in ... lekker dan ... >:) wtf die stond er gisteren nog niet

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion-m
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 17:02
Als ik wil beginnen met Flight sims, en ik wil eigenlijk de nieuwe MSFS gaan doen zodra deze uit is, kan ik dan voorlopig beter FSX kopen en daarin vast oefenen of toch een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Motion-m Ik zou nog even wachten tot deze uit is. MSFS 2020 loopt niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:04

Falastine

Think about my signature...

Zijn jullie niet bang voor de systeemeisen? Ik haal nu met mijn topsysteem al met pijn en moeite een decent fps laat staan als ik het hier net zo mooi wil krijgen. Denk dat ik dan 3x 2080TI in SLI moet hebben ofzo.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:48
Falastine schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:07:
Zijn jullie niet bang voor de systeemeisen? Ik haal nu met mijn topsysteem al met pijn en moeite een decent fps laat staan als ik het hier net zo mooi wil krijgen. Denk dat ik dan 3x 2080TI in SLI moet hebben ofzo.
FSX (en volgens mij zelfs Prepar3D) staan nu niet bepaald bekend om het feit dat ze alles uit de hardware weten te peuren.

Single-core CPU performance is nog altijd king door de verouderde basis.

Als deze nieuwe versie eindelijk eens fatsoenlijk multi-threading ondersteunt en het potentieel van de huidige grafische kaarten benut kunnen de systeemeisen best nog wel eens meevallen.

Indien de previews die we gezien hebben daadwerkelijk in-game zijn, en geen renders is dat al hoopvol. Ook al draait het op de op dit moment snelst mogelijke hardware.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falastine schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:07:
Heb zelf een i9900k, 32GB & 2080 RTX, mag toch hopen dat dit wel deze sim kan draaien...
En ik neem aan dat ze ook niet gaan vereisen dat iedereen dit nodig heeft, anders prijzen ze zichzelf wel aardig uit de markt... Als je eerst flinke hardware investering moet doen voordat je kunt vliegen dan krabben veel mensen zich nog wel achter de oren...

Daarnaast moet het ook gaan draaien op de Xbox One (als ik me niet vergis). Daardoor zal er ook nog wel iets aan scaling in het product zitten.

Ben wel benieuwd naar de prijs... hoop echt op een 1x buy en play forever. Geen maandelijkse fee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion-m
Ivysaur schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:15:
@Motion-m Ik zou nog even wachten tot deze uit is. MSFS 2020 loopt niet weg.
Snap ik, maar was niet echt mijn vraag. Uiteraard wil ik nu alvast aan het vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54
Motion-m schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Snap ik, maar was niet echt mijn vraag. Uiteraard wil ik nu alvast aan het vliegen!
mogelijkheden zat om te beginnen met simmen:
- FSX:SE voor een paar tientjes op Steam
- Prepar3D (academic) als je betere prestaties wilt dan FSX-SE
- X-plane 11 voor wat interessantere flight dynamics
- AeroFly2 (vooral voor VR!)
- DCS World van Eagle Dynamics GRATIS met twee kisten (militaire sim)

keuze zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion-m
Bedankt, de opties zijn me duidelijk.
Ik bedoelde eigenlijk meer met sneltoetsen etc of het slimmer is om FSX te kiezen als voorloper voor de nieuwe MSFS dan een van de anderen.
Ik heb inderdaad al even gestoeid met DCS en daar viel het me op dat je toetscombinaties moet onthouden en vandaar ook mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54
Motion-m schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:05:
Bedankt, de opties zijn me duidelijk.
Ik bedoelde eigenlijk meer met sneltoetsen etc of het slimmer is om FSX te kiezen als voorloper voor de nieuwe MSFS dan een van de anderen.
Ik heb inderdaad al even gestoeid met DCS en daar viel het me op dat je toetscombinaties moet onthouden en vandaar ook mijn vraag.
Mbt toetsencombinaties ligt het er helemaal aan hoe 'complex' het vliegtuig is dat je gebruikt en van welke functies je gebruik maakt. Beetje VFR rondvliegen met een Cessna vergt niet zoveel toetsen in vergelijking met vliegen in DCS met wapensystemen.

Als ik kijk naar het verleden, komt MS vast wel met een 'legacy' set aan toetsencombinaties en een geheel nieuwe set, vergelijkbaar zoals ze dat met FSX destijds deden. Dus het maakt niet zoveel uit imho of je u wel of niet met FSX begint. En trouwens, je kunt je eigen toetsen combi's instellen.

Gewoon lekker doen waar je interesses liggen. Voor zowel FSX/P3D als XP11 is een hoop mooie freeware beschikbaar. DCS is meer voor militaire simulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:19:
[...]

Heb zelf een i9900k, 32GB & 2080 RTX, mag toch hopen dat dit wel deze sim kan draaien...
En ik neem aan dat ze ook niet gaan vereisen dat iedereen dit nodig heeft, anders prijzen ze zichzelf wel aardig uit de markt... Als je eerst flinke hardware investering moet doen voordat je kunt vliegen dan krabben veel mensen zich nog wel achter de oren...

Daarnaast moet het ook gaan draaien op de Xbox One (als ik me niet vergis). Daardoor zal er ook nog wel iets aan scaling in het product zitten.

Ben wel benieuwd naar de prijs... hoop echt op een 1x buy en play forever. Geen maandelijkse fee...
Het zou kunnen, omdat Microsoft met Azure voeten aan de grond wil krijgen, maar eigenlijk vind ik dat niet helemaal fair. Je gaat enorm veel data gebruiken wanneer de scenery wordt gestreamed. Microsoft maakt daar steeds kosten mee/voor. Vergelijkingen zijn altijd moeilijk, en ook deze gaat mank, maar het voelt een beetje als een auto kopen en dan met lifelong gratis benzine erbij.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pro_6or schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Het zou kunnen, omdat Microsoft met Azure voeten aan de grond wil krijgen, maar eigenlijk vind ik dat niet helemaal fair. Je gaat enorm veel data gebruiken wanneer de scenery wordt gestreamed. Microsoft maakt daar steeds kosten mee/voor. Vergelijkingen zijn altijd moeilijk, en ook deze gaat mank, maar het voelt een beetje als een auto kopen en dan met lifelong gratis benzine erbij.
vergeet niet dat er nog mensen zijn die met een data bundel zit , dat we hier in nederland alles maar kunnen dl zonder zorgen dat is in andere landen echt nog niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Daar heb je een goed punt mee. Dat zou het dan wel oneerlijk maken, in een land met goed internet wel geld vragen, in andere landen niet. Ik denk dat ze hier bij Microsoft wel wat hoofdbrekens over zullen hebben. Ben benieuwd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wasp
  • Laatst online: 17-09 16:02
Het kan niet missen dat hier een subscription model achter gaat zitten. En dat is prima en goed onderbouwbaar. Ik hoop alleen dat ze geen subscription plans baseren op in-game features zoals continenten, of vliegtuigen.

Feature Discovery Series Episode 2: Weather is trouwens uit. Holy. Shit.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wasp schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:13:
Het kan niet missen dat hier een subscription model achter gaat zitten. En dat is prima en goed onderbouwbaar. Ik hoop alleen dat ze geen subscription plans baseren op in-game features zoals continenten, of vliegtuigen.

[YouTube: Feature Discovery Series Episode 2: Weather]
Gave video weer. Can't wait! :9~ En dan duurt het nog zo lang.

Dat accent is trouwens wel grappig af en toe (engzjein) 8)7

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Geeft wel sjeu, dat zo’n Franse studio, op en top, nu echt toonaangevend is. Vind ik mooi.

Bij deze spreker moest ik me avantoeh echt concentreren om te horen wat hij zei.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Dat is “af en toe” met een denkbeeldig Frans accent.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog meer mensen hier die uitgenodigd zijn voor de tech alpha van MSFS2020? Ben heel benieuwd hoe draait op m'n GTX970 / i5-4690k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:47:
Nog meer mensen hier die uitgenodigd zijn voor de tech alpha van MSFS2020? Ben heel benieuwd hoe draait op m'n GTX970 / i5-4690k
ik ben ook wel heel erg benieuwd ik zit met een beetje vergelijkbaar systeem
maar helaas geen uitnodiging gehad

Zou ook niet weten waarje dat krijgt , heb me wel ingeschreven .. maar verder hoor je er niets meer van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
pro_6or schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Enorm veel data is natuurlijk relatief. Op het Azure platform kun je 200 GB data als consument voor minder dan 1 USD vebruiken als grootverbruiker. En daar zit dan nog een profit margin voor Microsoft in.

Het is dan natuurlijk een beetje gissen wat het voor Microsoft kost, maar ik denk dat 300 GB voor 1 USD niet onrealistisch zal zijn.

Het datavebruik van de sim is natuurlijk afwachten. Maar dit zal nooit te hoog kunnen zijn, gezien de gemiddelde internetsnelheden in bijv. de VS en Europa. Stel circa 10 mbps, dan zit je met een uur nog altijd maar op zo'n 3.6 GB. Speelt 20 uur in een maand de flight sim? En je hebt een mogelijk data vebruik van 25 cent ofzo.

Belangrijker dan dataverbruik zal eventuele rekencapaciteit voor de servers zijn, maar zoals vooralsnog aangekondigd lijkt juist veel clientside te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2020 15:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:22
Wasp schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:13:

[YouTube: Feature Discovery Series Episode 2: Weather]
Microsoft heeft juist aangegeven geen subscription model te hanteren. Zie ook onderstaande video vanaf 25:11 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
psychodude schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:07:

Het datavebruik van de sim is natuurlijk afwachten. Maar dit zal nooit te hoog kunnen zijn, gezien de gemiddelde internetsnelheden in bijv. de VS en Europa. Stel circa 10 mbps, dan zit je met een uur nog altijd maar op zo'n 3.6 GB. Speelt 20 uur in een maand de flight sim? En je hebt een mogelijk data vebruik van 25 cent ofzo.

Belangrijker dan dataverbruik zal eventuele rekencapaciteit voor de servers zijn, maar zoals vooralsnog aangekondigd lijkt juist veel clientside te gebeuren.
Wat ik van de diverse video's begreep die bij die presentaties zijn geweest, zou de data hoofdzakelijk telemetrie, 3D info en live-data zijn, grootste deel van textures (waarvan veel generiek) is al aanwezig in de client. Was dacht ik Squirel die haalde aan dat het niet meer zou zijn dan netflix of YouTube kijken, wat mensen nu al uren per dag doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 20:50
Zijn er nog mensen naar Lelystad geweest vandaag?
Is het de moeite waard om te kijken?

Nieuwe innovaties gespot? Gadgets etc?

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MarchelHoek schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:51:
Zijn er nog mensen naar Lelystad geweest vandaag?
Is het de moeite waard om te kijken?

Nieuwe innovaties gespot? Gadgets etc?
Uurtje rondgelopen. Niet echt, alleen wel leuk om de nieuwe hardware van verschillende fabrikanten te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
Zoals ieder jaar het hele weekend acte de présence gegeven vanuit de Nederlandse VATSIM divisie. Met de nieuwe voice codec hadden we echt wat om te laten zien(laten horen). Vermaak me altijd prima. Al is het alleen al omdat je iedereen weer spreekt en een rondje tussen de gave collectie kan lopen. Ook een stukje met de Aerosoft 330 gevlogen, kijk toch wel erg uit naar de release.

Daarnaast is in de film-zaal onze nieuwe promo 'in premiere' gegaan.

Benieuwd naar jullie mening, als niet vatsimmers; hebben jullie hierdoor nou eerder de neiging het een keer uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PH_ONE schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:55:
Zoals ieder jaar het hele weekend acte de présence gegeven vanuit de Nederlandse VATSIM divisie. Met de nieuwe voice codec hadden we echt wat om te laten zien(laten horen). Vermaak me altijd prima. Al is het alleen al omdat je iedereen weer spreekt en een rondje tussen de gave collectie kan lopen. Ook een stukje met de Aerosoft 330 gevlogen, kijk toch wel erg uit naar de release.

Daarnaast is in de film-zaal onze nieuwe promo 'in premiere' gegaan.

[YouTube: Unrivaled Immersion | DutchVACC | VATSIM]

Benieuwd naar jullie mening, als niet vatsimmers; hebben jullie hierdoor nou eerder de neiging het een keer uit te proberen?
Als oud-VATSIMmer..
Een tijdje geleden ben ik op de DutchVACC website geweest (half jaar geleden?) en volgens mij is er intussen veel vernieuwd. Wat mij namelijk toen opviel was dat er veel verouderd was en ik was toen afgehaakt. Ik kreeg toen het gevoel dat het wel zo'n beetje over was met VATSIM en dat het niet zoveel zin had om daar nog tijd in te investeren. Maar nu met de nieuwe Voice Codec op VATSIM en te zien hoe de DutchVACC bezig is, wil ik dat toch weer eens opnieuw bekijken. :+

Enige wat ik nu vooral nog zou doen is de layout van de site ietsje aanpassen: kolommen met tekst iets smaller, dat leest wat prettiger.

My 2 cents :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Klinkt in ieder geval net zo lekker plat NederEngels als in het echt :+ .

*Geintje hè, klonk allemaal heel correct qua phraseology in die promo vid. Ik lig alleen altijd dubbel als ik een KLM/Transavia/Tui piloot in zwaar NederEngels hoor melden dat hij op Fleit Leffelll Drie-Vijf-Siiiirrrooowwww onderweg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
SanderTje! schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:49:
[...]
Maar nu met de nieuwe Voice Codec op VATSIM en te zien hoe de DutchVACC bezig is, wil ik dat toch weer eens opnieuw bekijken. :+

Enige wat ik nu vooral nog zou doen is de layout van de site ietsje aanpassen: kolommen met tekst iets smaller, dat leest wat prettiger.
Thanks, leuk om te lezen :)
Er is lokaal bij de dutchvacc, maar zeker ook centraal vanuit de org afgelopen jaar een bak werk verzet om het allemaal te vernieuwen. Wat je schrijft: de nieuwe voice codec is echt heel gaaf, klinkt lekker, en ik merk vooral dat het een stuk minder vermoeiend is om naar te luisteren, wat vooral bij het controllen een verademing is. Honerable mention voor de VHF range degradation over afstand, waarbij het effect van de VHF(of HF) radio's sterker wordt naarmate de afstand tot de transceiver toeneemt.

Het volgende op de planning is een refresh van de 'FSD' server, verantwoordelijk voor het uitwisselen van positie's van vliegtuigen tussen de sims. Zodat het allemaal niet meer met horten en stoten gaat maar met meerdere refreshes per seconde hopelijk een stuk soepeler.

Blijft balanceren tussen gedoneerde server capacititeit en smooth performance.
Maar; we mogen zeker niet klagen _/-\o_
Propane schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:31:
Klinkt in ieder geval net zo lekker plat NederEngels als in het echt :+ .
Haha, dat proberen we er toch in te hameren bij nieuwe vrijwilligers om te controllen, mag duidelijk zijn dat je over nederland komt :), afaik geeft de LVNL z'n mensen hetzelfde mee voor het echte werk.

[ Voor 13% gewijzigd door PH_ONE op 12-11-2019 09:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ziet er weer indrukwekkend uit. Ben benieuwd wat voor pc specificaties je moet hebben om dit fatsoenlijk te kunnen draaien. Nieuwste Gameplay Trailer van MSFS2020.

[YouTube: YouTube: Microsoft Flight Simulator - X019 - Gameplay Trailer]

• Propane
  • Niet online
Goed om de Queen er in te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Arroz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:37:
Ziet er weer indrukwekkend uit. Ben benieuwd wat voor pc specificaties je moet hebben om dit fatsoenlijk te kunnen draaien. Nieuwste Gameplay Trailer van MSFS2020.

[Video: YouTube: Microsoft Flight Simulator - X019 - Gameplay Trailer]
Ik verwacht dat ze dit keer een goede engine hebben en het spel goed optimaliseren dat ook de gpu ten volle wordt gebruikt. Aangezien het spel ook uitkomt op de Xbox mogen wel verwachten dat, ze het nu goed doen. Desalniettemin verwacht ik wel een pc nodig te hebben met de nieuwste hardware om hem op max settings te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
FSElite heeft weer een nieuw MSFS2020 filmpje van de x019 in Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Kopen we nu eigenlijk nog wel wat voor X-Plane of P3D?

Ik weet niet of meer mensen dit gevoel hebben, maar met de komst van een mogelijke opvolger die alles verplettert in de vorm van de nieuwe Flight Simulator volgend jaar wacht ik nu al enkele maanden met het aanschaffen van add-ons voor mijn huidige X-Plane en P3D.

Straks blijkt het inderdaad niet meer compatibel en uitwisselbaar en hebben we een nieuwe sim die grafisch misschien veel mooier blijkt te zijn ( als het tenminste op onze huidige high-end pc's draait ). Lijkt me voor de ontwikkelaars voor X-Plane en P3D ook niet heel motiverend om nog veel energie in nieuw spul te steken.

Is dit herkenbaar of ben ik de enige die de aankopen nu voor zich uitschuift en wacht of er inderdaad zoveel moois aan gaat komen?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Reinhard schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:12:
Kopen we nu eigenlijk nog wel wat voor X-Plane of P3D?

Ik weet niet of meer mensen dit gevoel hebben, maar met de komst van een mogelijke opvolger die alles verplettert in de vorm van de nieuwe Flight Simulator volgend jaar wacht ik nu al enkele maanden met het aanschaffen van add-ons voor mijn huidige X-Plane en P3D.

Straks blijkt het inderdaad niet meer compatibel en uitwisselbaar en hebben we een nieuwe sim die grafisch misschien veel mooier blijkt te zijn ( als het tenminste op onze huidige high-end pc's draait ). Lijkt me voor de ontwikkelaars voor X-Plane en P3D ook niet heel motiverend om nog veel energie in nieuw spul te steken.

Is dit herkenbaar of ben ik de enige die de aankopen nu voor zich uitschuift en wacht of er inderdaad zoveel moois aan gaat komen?
Ik heb op het punt gestaan om de 787 voor X-plane 11 te kopen maar deze is het toch niet geworden omdater geen ondersteuning is voor vr met dat vliegtuig. Ik vlieg heel veel van en naar Schiphol en twijfel om deze Schiphol addon van aerosoft aan te schaffen. Wat ik nog weet van de fsx tijd is dat deze je fps slurpt en daar heb ik geen zin. Ik kan hier niet iets over vinden of dat bij deze versie ook is.

Ik ga tot de release van van ms flight simulator zeker nog veel vliegen en ben nu nog een beetje zoekende naar nieuwe vliegtuigen. Deze moeten wel vr ondersteuning hebben. Mocht iemand een tip hebben hiervoor dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
Ik heb zelf nog de PMDG NGXu voor P3D aangeschaft afgelopen week. Ik had al de NGX voor FSX, maar sinds ik mijn computer heb geüpgrade gebruik ik alleen nog P3D. Daar had ik al de PMDG 777 voor, maar ik mistte toch een 'klein' vliegtuig voor de kortere vluchten in Europa.

De NGXu geeft in ieder geval een korting van 100 dollar, wanneer deze ook uitgebracht wordt voor MSFS2020, dus de investering haal je er dan uit, maar natuurlijk wel alleen op het moment dat je hem dan ook voor de FS2020 koopt. De prijs is ook nog niet bekend hiervan, dus een risico is het wel.

Met alle andere add-ons zoals FTX Global en een 10-tal vliegvelden van FlyTampa/FSDT, etc. heb ik nu wel genoeg om mij voor het komende jaar te vermaken, totdat FS2020 er is. Nu hopen dat het goed op mijn huidige PC draait, en dat er ook meteen goede vliegtuigen bij zitten, en dat PMDG dan ook bij release, of vlak daarna de NGX uitbrengt.

Aan de screenshots te zien ga ik het dan ook echt leuk vinden om met kleine vliegtuigen, zoals Cessna's te vliegen. In P3D is het landschap daar voor mij toch iets te grof voor om echt leuk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:57
Wat ik me af vraag , dus nog steeds niet voor mij duidelijk is, gaat het gezien het geavanceerde weather model straks in FS2020 ook mogelijk zijn thermiek te vliegen met zeefvliegtuigen of misschien zelfs deltavliegtuigen en paragliders? Want men geeft aan dat er allerlei stromingen zijn in de lucht, dynamisch en meteorologisch dus dan zou je toch denken dat dat zou moeten kunnen?

Ik wacht er eigenlijk al jaren op. Hangsim/microflight is eigenlijk wel erg verouderd.

Heeft iemand een idee of dat ondersteund zal worden of misschien in de toekomst?

there's no place like cloudbase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

antonyv schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:56:
Wat ik me af vraag , dus nog steeds niet voor mij duidelijk is, gaat het gezien het geavanceerde weather model straks in FS2020 ook mogelijk zijn thermiek te vliegen met zeefvliegtuigen of misschien zelfs deltavliegtuigen en paragliders? Want men geeft aan dat er allerlei stromingen zijn in de lucht, dynamisch en meteorologisch dus dan zou je toch denken dat dat zou moeten kunnen?

Ik wacht er eigenlijk al jaren op. Hangsim/microflight is eigenlijk wel erg verouderd.

Heeft iemand een idee of dat ondersteund zal worden of misschien in de toekomst?
Zie de laatste insider video:

Lijkt er dus zeker wel op..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
he he zal een tijd worden bij Microsoft .. met de wind en niet op rails vliegen :9~

als het net zo gaat worden als Xplane ... mits dan een beetje in toom gehouden word .. en niet van uit niets heel extreem

en ook leuk dat nu ook ijs op de vliegtuigen kan komen en nu dus ook zichtbaar ( dit heb ja al wel bij payware planes in Xplane )

en de Piper cub zit er weer in ...
Dat word veel Alaska en Washington vliegen _/-\o_ O+

maar laat maar komen die nieuwe Flightsim ... :9~

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 23-11-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
ravw schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:47:
en ook leuk dat nu ook ijs op de vliegtuigen kan komen en nu dus ook zichtbaar ( dit heb ja al wel bij payware planes in Xplane )
Zat ook al een jaartje of tien op payware kisten in (zelfs) FSX hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:57
Ah kijk, dat waardeer ik, een uitleg van het team zelf.
Bedankt!
In theorie zou het in ieder geval wel moeten kunnen. Ik ben benieuwd hoe accuraat dat dan is.
Alleen een globale dynamische stroming of serieus ook echt op lokaal niveau.

Nu ook nog de juiste vliegtuigen en we gaan los.

Hint voor MS: pakket met zweefvliegtuigen in allerlei vormen. _/-\o_

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb afgelopen jaar veel Prepar3D gevlogen en veel in geinvesteerd. Heb nu een Rift S aangeschaft, ziet er vrij goed uit in P3D, met alle addon vliegtuigen en scenery. Maar: ik heb echt problemen om in cockpit de knoppen en draaiknoppen te bedienen. Heb Flyinside trial geinstalleerd maar heb nog niet in de cockpit terecht kunnen komen (ik zie wel FLyinsidemenu maar daarna lukt niet). Heb ook vandaag Aerofly FS2 aangeschaft.

WOW!!!!

Dat draait SUPER soepel, heb meteen ORBX Netherlands aangeschaft - PRACHTIG!! En ook dan nog volkomen soepel beeld. Nu mis ik wel mijn GTN 750 etc . ,maar voor puur VFR vliegen, en voor uberhaupt een vlekkeloos gevoel dat je 3D aan het vliegen bent- GEWELDIG!

Ik heb ook de TrackIR, maar de hoofdbewegingen lopen zonder enige hapering nu met de RIft.

De touch controllers werken ook aardig, maar de muis blijkt ook te werken en hoe: een muis in beeld met de muisknoppen die je indrukt- super goede bediening van de cockpit switches. Waarom is dat in P3D niet?

(i5-9600K 16 GB RAM RTX 2070).

[ Voor 19% gewijzigd door flopdoc op 06-12-2019 13:46 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Laatst online: 17-09 23:25
De doelgroep van P3D is het trainen van professionele piloten. Die hebben helemaal niet zoveel behoefte aan VR. Voor IFR training hebben ze aan een beeldscherm (en evt hardware instrumentenpaneel) genoeg. VFR leren ze gewoon in een echt vliegtuig of een simulator met rondom projectieschermen.

VR is een mixed bag imho. Met goede hardware is het indrukwekkend, maar het maakt het bedienen van extra hardware zoals throttle quandrants e.d. lastig, om nog maar te zwijgen over instrumentenpanelen. Dan zou je ook nog van die handschoenen moeten hebben om in de cockpit alle knopjes om te zetten.
Het voordeel dat je met VR de echte wereld niet meer ziet is gelijk ook het nadeel: probeer maar eens notities op papier te maken, of erger, een kop koffie te pakken zonder dat je de boel omgooit.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Allard schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:22:
[...]

De doelgroep van P3D is het trainen van professionele piloten. ...
Het voordeel dat je met VR de echte wereld niet meer ziet is gelijk ook het nadeel: probeer maar eens notities op papier te maken, of erger, een kop koffie te pakken zonder dat je de boel omgooit.
Heb je wel een punt ja.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik heb 1500 euro pc upgrade gedaan, in afwachting van de nieuwe flight sim 😁
Nu heb ik fsx op een m.2 ssd zitten, een woord wow😮 opgestart binnen enkele seconde, draait alles op max, ai traffic, gsx enz, zelfs crappy aerosoft airports die matig waren draaien nu hardcore.

I7 9700k @ 4.5
Gigabyte z390 aourus pro
Gigabyte 2070 super oc + of
32 memory
M.2 memmory
= duur maar gewoon ongelooflijk, zelfs rdr2 draait op ultra allemaal zonder 1 hapering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vedrano schreef op donderdag 12 december 2019 @ 06:35:
Nu heb ik fsx op een m.2 ssd zitten, een woord wow😮 opgestart binnen enkele seconde, draait alles op max, ai traffic, gsx enz, zelfs crappy aerosoft airports die matig waren draaien nu hardcore.

I7 9700k @ 4.5
Gigabyte z390 aourus pro
32 memory
M.2 memmory
= duur maar gewoon ongelooflijk, zelfs rdr2 draait op ultra allemaal zonder 1 hapering.
Daar gaat je FS2020 prima op draaien hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:53
Allard schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:22:
[...]
VR is een mixed bag imho. Met goede hardware is het indrukwekkend, maar het maakt het bedienen van extra hardware zoals throttle quandrants e.d. lastig, om nog maar te zwijgen over instrumentenpanelen. Dan zou je ook nog van die handschoenen moeten hebben om in de cockpit alle knopjes om te zetten.
Ik gebruik nu sinds een paar maanden Pointcrtl.
Geen haptic feedback nee. Maar wel goed betaalbaar en werkt geweldig!

Echt een absolute aanrader

Notities maken, daar zijn handige programmatjes voor (is wel handig als je blind kan typen).
Oh en v.w.b. koffie drinken tijdens je flightsim-sessie... tja daar hebben we meteen hét grote verschil te pakken tussen DCS en FSX "piloten" _O-

Geen probleem hoor... Wij DCS'ers zorgen er wel voor dat jullie veilig van A naar B kunnen vliegen met jullie vliegende "busjes" :')

J/k natuurlijk (voor diegene die sarcasme niet begrijpen :P )

[ Voor 21% gewijzigd door Bloedvat op 14-12-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Laatst online: 17-09 23:25
Bloedvat schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:46:
[...]
Wij DCS'ers zorgen er wel voor dat jullie veilig van A naar B kunnen vliegen met jullie vliegende "busjes" :')
Ieder z'n meug. Ik ben ook niet zo van die "busjes", wanneer jij braaf je searchpatterns vliegt ben ik vast met een Piper Cub onderweg van het ene godvergeten oord naar het andere.

DCS lijkt mij ook best wel een leuke sim. Heb vroeger veel plezier beleeft aan Falcon 3 en stiekem hoop ik op een combatsim met de graphics van de nieuwe flightsimulator en de gameplay van Falcon 3.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Laatst online: 17-09 22:15
Allard schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:53:
[...]

Ieder z'n meug. Ik ben ook niet zo van die "busjes", wanneer jij braaf je searchpatterns vliegt ben ik vast met een Piper Cub onderweg van het ene godvergeten oord naar het andere.

DCS lijkt mij ook best wel een leuke sim. Heb vroeger veel plezier beleeft aan Falcon 3 en stiekem hoop ik op een combatsim met de graphics van de nieuwe flightsimulator en de gameplay van Falcon 3.
:^

Pas geleden nog DCS geprobeerd, na een lange tijd.
Kwa graphics wint DCS.
Kwa vliegtuigen , mwaa ook (F-14 :9~ )

Alleen vervolgens zit je en na nog geen 10 kilometer vliegen zit je in een lucht gevecht ?
Jaa, neeeee
CAS koop ik, maar een main line vliegveld nee niet echt, dan heeft iemand zijn werk echt niet gedaan.

DCS word , voor mij persoonlijk, interessant zodra het veel grotere gebieden gaat bestrijken.
Opstijgen (vliegveld of carrier) , 200/300 km vliegen inclusief re-fuel en dan een CAP.
Of opstijgen van een wasp carrier voor een reddingsmissie in de middle of no where.

Nee, nou dan maar gewoon low & slow met een turbine/heli naar godverlaten orden in X-Plane :P
Heb inmiddels al een aantal "leuke" vliegvelden gevonden waarbij het bewijs geleverd word dat je metaal wel kan fijn knijpen :')
(Warthog HOTAS met deuken in de joystick :+ )

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://msgpwebsites.azureedge.net/fsi/wp-content/uploads/2019/12/1.00FS_v5.jpg

Beetje jammer dat dingen als seizoenen, ATC en AI op een wish list staan in plaats van al in de sim zitten, maar vooruit. Wordt zo te zien vrij open gedaan over feedback en issues en de vooruitgang zal vlot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Thanks voor het posten! Ik hoop wel dat VR eerder komt dan de andere wishlist items, in mijn ervaring is het finetunen van zowel de ervaring als de performance een proces dat maanden doorloopt. Hoe eerder het er in zit hoe eerder het enigszins werkbaar zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Zo lang FS2020 er nog niet is voldoet P3D V4.5 met de juiste addons ook nog wel...

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49280564948_03bfd8a38e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49281041501_67de66c2f8_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49281250092_636c72e215_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49281250172_68f5b9b0fb_c.jpg

Takeoff en vroege bocht in de Queen vanuit Auckland (Nieuw Zeeland blijft één van m'n favoriete plekken om te vliegen in sim).

Edit:

En de Aerosoft A330-300 mag er ook best zijn:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49281334746_087bfdb556_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49281542642_7fd7335051_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49280858408_16b554df06_c.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Propane op 27-12-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:19:
[Afbeelding]

Beetje jammer dat dingen als seizoenen, ATC en AI op een wish list staan in plaats van al in de sim zitten, maar vooruit. Wordt zo te zien vrij open gedaan over feedback en issues en de vooruitgang zal vlot zijn.
Hopelijk wordt ATC inderdaad nog flink verbetered t.o.v. FSX. Zonder seizoenen wordt het zoals X-Plane, altijd zomer. Beetje raar als je dan in de winter naar Zweden of Finland vliegt en alles in groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vedrano schreef op donderdag 12 december 2019 @ 06:35:

I7 9700k @ 4.5
Gigabyte z390 aourus pro
32 memory
M.2 memmory
Als het eind 2020 uitkomt is je pc weer verouderd ;) Benieuwd of de nieuwe FS ook zo CPU-afhankelijk zal zijn. Als het goed is zou het meer GPU-afhankelijk moeten zijn, dan zal mijn Core i7 2600 uit 2011 ook nog moeten volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er al iemand in de alpha van FS 2020 hier?

Ik heb in augustus vol hoop de inschrijving en survey gedaan, maar uiteindelijk niks geen downloadlink gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:42:

Ik heb in augustus vol hoop de inschrijving en survey gedaan, maar uiteindelijk niks geen downloadlink gehad.
Deze vraag wilde ik hier ook al stellen. Vol hoop meteen de inschrijving gedaan maar ook hier helemaal niks gekregen van ze. Hier een i5 9600k met rtx 2080 terwijl ik iemand heb gelezen met een oudere i5 en gtx 1080 die wel een key heeft gekregen. Denk dat het meer een loterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:29
Hier hetzelfde helaas. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
FSX voldoet ook prima nog =)

Hier mijn laatste filmpje, eindelijk een goede ATR voor fsx/p3d

[ Voor 28% gewijzigd door FSXnoob op 01-01-2020 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Let it snow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Kijk, zo wordt het leuk. Van "seizoenen staan op de lijst" naar "hier is een teaser filmpje" in minder tijd dan X-Plane dev kan typen dat seizoenen zo moeilijk zijn te implementeren }) .

Ja, flauwe grap, maar is toch mooi om weer eens zo'n vooruitgang in graphics en techniek in een sim te mogen meemaken in plaats van de incrementele updates van de gestagneerde sims zolas FSX, P3D en last maar not least X-plane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Propane schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:12:
Kijk, zo wordt het leuk. Van "seizoenen staan op de lijst" naar "hier is een teaser filmpje" in minder tijd dan X-Plane dev kan typen dat seizoenen zo moeilijk zijn te implementeren }) .

Ja, flauwe grap, maar is toch mooi om weer eens zo'n vooruitgang in graphics en techniek in een sim te mogen meemaken in plaats van de incrementele updates van de gestagneerde sims zolas FSX, P3D en last maar not least X-plane.
Beetje pijnlijk inderdaad, al komt dat natuurlijk wel deels doordat ze maar met iets van 10 fte hebben, versus de Franse studio en Microsoft met een 5 of meer veelvoud daarvan. Waarbij ze ook nog eens kunnen leunen op al bestaande technieken van Azure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

franssie

Save the albatross

Marcievg schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:20:
[...]

Deze vraag wilde ik hier ook al stellen. Vol hoop meteen de inschrijving gedaan maar ook hier helemaal niks gekregen van ze. Hier een i5 9600k met rtx 2080 terwijl ik iemand heb gelezen met een oudere i5 en gtx 1080 die wel een key heeft gekregen. Denk dat het meer een loterij is.
Op zich niet raar om juist de beta met oudere hardware te doen, dan komen fouten eerder naar boven, beetje Kanban dus - hoe lager de reserve/overhead hoe eerder de fout in je software naar boven komt.
En een 1080 zou een spel gewoon moeten kunnen draaien.

Ik ga het binnenkort weer eens oppakken, heb twee systemen (octa core van AMD en een Dual Xeon) met wat oudere kaarten. Zal als ik alles weer up to date heb ook eens kijken naar zo een beta (maar waarschijnlijk al te laat).

Als FS2020 uitkomt hoop ik dat ze makkelijker meerdere panelen kunnen asturen, ben altijd aan het prutsen om mijn twee 7" VGA schermpjes iets zinnigs te laten zien.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 01-01-2020 22:57 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:22
Let it snow! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nu nog een derde keer dan is het net als het liedje ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
franssie schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:54:
[...]

Op zich niet raar om juist de beta met oudere hardware te doen, dan komen fouten eerder naar boven, beetje Kanban dus - hoe lager de reserve/overhead hoe eerder de fout in je software naar boven komt.
En een 1080 zou een spel gewoon moeten kunnen draaien.

Ik ga het binnenkort weer eens oppakken, heb twee systemen (octa core van AMD en een Dual Xeon) met wat oudere kaarten. Zal als ik alles weer up to date heb ook eens kijken naar zo een beta (maar waarschijnlijk al te laat).

Als FS2020 uitkomt hoop ik dat ze makkelijker meerdere panelen kunnen asturen, ben altijd aan het prutsen om mijn twee 7" VGA schermpjes iets zinnigs te laten zien.
Daar zit dan wel weer wat logica in. Had zo gehoopt om alvast een voorproefje te krijgen. Ik blijf hopen en tot die tijd vermaak ik me maar met X-plane 11.

Misschien heeft bijvoorbeeld X-plane voor jou een plugin om die schermpjes te gebruiken. Ik heb al verschillende plugins voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

franssie

Save the albatross

Marcievg schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:09:
<>
Misschien heeft bijvoorbeeld X-plane voor jou een plugin om die schermpjes te gebruiken. Ik heb al verschillende plugins voorbij zien komen.
Ah dank - ik ga weer op zoek. X11 lijkt er beter mee om te gaan dan X10. Eigenlijk wil ik gewoon op wijn brede scherm het meeste maar op de 2 schermpjes van 7" een kaart etc - ik ga verder prutsen, net X11 gekocht dus nieuwe ronde!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
franssie schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:24:
[...]

Ah dank - ik ga weer op zoek. X11 lijkt er beter mee om te gaan dan X10. Eigenlijk wil ik gewoon op wijn brede scherm het meeste maar op de 2 schermpjes van 7" een kaart etc - ik ga verder prutsen, net X11 gekocht dus nieuwe ronde!
Ik speel altijd in vr en gebruik daar de plugin 'avitab' misschien dat dit iets is voor je. Het is echter niet de oplossing voor je andere schermpje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Laatst online: 15-09 20:36
Update vanuit het MS Flight Simulator website:

https://www.flightsimulator.com/

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wasp
  • Laatst online: 17-09 16:02
Feature Discovery Series 5: Soundscape.

Holy. Moly. Dit is echt next level. Helemaal uitkijken, bij voorkeur met een kopteleloon.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:10

Pierre

Van nature lui!

Wasp schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:54:
Feature Discovery Series 5: Soundscape.

Holy. Moly. Dit is echt next level. Helemaal uitkijken, bij voorkeur met een kopteleloon.

[YouTube: Feature Discovery Series Episode 5: Soundscape]
Ik hoop 1 ding dat de tower geen Frans accent heeft :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:19:
[...]

Ik hoop 1 ding dat de tower geen Frans accent heeft :9
Ligt er aan , zou wel leuk zijn om een beetje het accent te hebben , van het land waar je met de ATC praat

leuk als je dan veel in de omgeving vliegt van de Caribische Zee , met al die verschillende talen :D

Maar het geluid word prima zo te horen op het filmpje _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 20-01-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:30
De nieuwe FS zou voor mij een reden zijn om over te stappen van de PS4 naar de nieuwe XBOX. Ik ben erg benieuwd hou de controls zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand al wanneer ze verwachten dat hij uit komt , en de prijs ben ik ook wel erg benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Iemand al een alpha invitation gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bolk

Ik niet, maar er komen nog meer datums waarop je een invite voor FS2020 kan krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Volgens mij worden nu alleen mensen uitgenodigd voor de alpha die minimaal 32gb ram in hun systeem hebben (dat is iig de tendens op avsim).

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mat2005 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:15:
Volgens mij worden nu alleen mensen uitgenodigd voor de alpha die minimaal 32gb ram in hun systeem hebben (dat is iig de tendens op avsim).
Zo hopelijk word dat niet standaard voor FS2020

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:42:

Er zit een dikke NDA op waardoor ik niet mag bevestigen of ik daar in zit, dus dat doe ik dan ook maar niet. O-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

ravw schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:00:
[...]

Zo hopelijk word dat niet standaard voor FS2020
Zou mij niks verbazen als dat recommended wordt. Als je kijkt naar hun presentatie over de graphics (textures) en de draw distances etc. Dan wil je best wat in snel ram klaar hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:53:
[...]

Zou mij niks verbazen als dat recommended wordt. Als je kijkt naar hun presentatie over de graphics (textures) en de draw distances etc. Dan wil je best wat in snel ram klaar hebben staan.
zo dan word het een duur PC de aankomende ... 800 Videokaart en dan nog eens gemiddeld 250 voor een paar reepjes ram :o

dan heb je nog niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koriel
  • Laatst online: 01-09 13:55
Als ik vandaag probeer in te loggen op flightsimulator.com, dan word ik doorgezet naar microsoft studios website. Anderen daar ook last van?
Pagina: 1 ... 86 ... 100 Laatste