DedSec85 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:27:
X-Plane 10 kost nu drie tientjes tijdens de Steam Summer Sale. Is dat een aanrader?
Verder zijn er tal van add-ons voor Flight Simulator X in de aanbieding. Ik zit erover te denken om het Manhattan pakket te kopen. Zijn er andere add-ons die echt een aanrader zijn?
Is er trouwens nog iemand die weet waarom het Saitek X52 profiel niet wordt gepakt door FSX Steam Edition? Deze houd namelijk zijn eigen configuratie aan. M'n X52 werkt wel, ik moet alleen alles in FSX configureren.
[edit]
Sorry, vraag verkeerd gelezen (iets met alcohol)
Ben zelf na jaren niks met flight sims gedaan te hebben weer begonnen met X-Plane 10.
Het voordeel wat X-Plane 10 heeft is dat het 64-bit is , daar waar FSX en P3D nog steeds 32-bit zijn.
X-Plane loopt over het algemeen dus beter op huidige systemen. (constantere FPS dus het beeld stotterd stukken minder als bij P3D op hoge resolutie)
De reden waarom ik ben overgestapt op P3D (niks anders dan een verbetering op FSX) zijn de graphics.
Zijn die in X-Plane 10 dan slecht

Nee, maar het is het ook net niet.
Op youtube staat er een vergelijking tussen FSX en X-Plane 10, kan je zelf het verschil zien.
Als je je aan dit soort dingen niet stoort, is X-Plane is absolute aanrader
Je leest vaak dat mensen die zijn over gestapt van X-Plane naar bv FSX na een tijd weer terug gaan naar X-Plane
Meteen van mijn kant ook nog even een vraag :
Normaal als je een Vor/Nav frequentie opgeeft zie je in je nav scherm de richting waar je naar toe moet en uiteindelijk de positie.
Nu ben ik dus met een carrier bezig en deze werkt dus alleen op nav frequentie (115.00 t/m 116.50)
Netjes frequentie opgeven nav1, je hoort het signaal van de frequentie , tevens een waarschuwing dat je op de nav freq van de carrier zit ... alleen totaal geen indicatie welke richting je op moet of waar de daadwerkelijk positie is.
(Het gaat hier om fighters, geen general aviation)
Wat doe ik hier niet goed

Scherm staat op nav, TACAN is ingeschakeld, de nav freq is tevens ILS signaal maar dan ...
[
Voor 29% gewijzigd door
dierkx36 op 24-06-2016 23:39
]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.