Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:05

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

killerbee1958 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:18:
Als je over voldoende schijfruimte en een redelijke snelle processor beschikt is NL2000 scenery wel mooi.
Nog gratis ook.

Voor een meer "as real as it can get" weerprogramma zou je eens naar AS2016 met ASCA kunnen kijken.

Succes bij je terugkeer naar flightsimming
Thanks, ik ben nu de hele NL2000 boel lekker aan het downloaden en installeren :) Ik ben heel benieuwd hoe een rondje Nederland er nu uit gaat zien, mijn systeem moet dat verder allemaal wel trekken.

En dan uiteraard weer eens kijken hoe het zit met mijn vlieg skills en FSX in het algemeen.

* bvk is wel weer even zoet.... 8)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Propane schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:48:
Opgelost dus. Ik zou hem lekker op 240 laten staan. Die restricties in STARs waar het 250/10000 is zullen 99 van de 100 keer een "Maximum speed 250kts" restrictie zijn, en niet een "Minimum speed 250kts". Met 240 geef je jezelf inderdaad wat buffer voor turbulentie of een klein beetje hogere descent rate wanneer het nodig is.
Je kan dit bij de ngx ook in de fmc instellen door /250B in te voeren, met de B van below (evt A voor above). Dan neemt hij gewoon de universele restrictie uit de vnav en krijg je ook geen meldingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Die restricties in STARs waar het 250/10000 is zullen 99 van de 100 keer een "Maximum speed 250kts" restrictie zijn, en niet een "Minimum speed 250kts".
De speed restrictie op FL10 is altijd 250. Hoger dan dat mag niet en kan schade aan het vliegtuig veroorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daantjeeuh schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:43:
[...]

De speed restrictie op FL10 is altijd 250. Hoger dan dat mag niet en kan schade aan het vliegtuig veroorzaken
Ervan uitgaande dat je FL100 bedoelde;

Hoe zit dat precies? Regelmatig krijgen vliegtuigen op Schiphol toestemming voor een high speed departure, waarbij ze de 250 kts. mogen overschrijden. Ook bij de daling is dat weleens het geval. Ik wist niet dat hierbij schade kon optreden aan het toestel? Dat lijkt mij ook afhankelijk van de limits van het betreffende toestel zelf. Voor een Cessna heel anders dan een 737. Ik dacht dat die regel er was i.v.m. beperking geluidsoverlast.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
[...]

Schade? Volgens mij niet, je mag onder FL100 gewoon niet harder dan 250KIAS, tenzij ATC je daar expliciet toestemming voor geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 23-08-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eventuele schade heeft volgens mij te maken met vogels, 'bird strike', dus niet met schade die ontstaat door de snelheid zelf (dat zou nogal vreemd zijn). Op hogere snelheden heeft een bird strike een hogere impact en dat kan uiteindelijk gevaar opleveren. Boven FL100 vliegen niet zoveel vogels, schijnbaar. ;)
De 250 kts limiet is volgens mij ingesteld zodat men elkaar beter kan zien en meer tijd heeft om uitwijkende manoeuvres te maken indien nodig. De snelheid van alle mogelijke vliegtuigen komt zo dichter bij elkaar, de verschillen zijn minder groot, en dat maakt alles veiliger en beter regelbaar. De regel is ingesteld na een aantal ongelukken en niet zozeer vanwege bird strikes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Laatst online: 16-03 14:53
Ik had het mis over die schade, maar de regel bestaat wel degelijk.

Origin of the 250knots speed rule:

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19670309-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daantjeeuh schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:53:
Ik had het mis over die schade, maar de regel bestaat wel degelijk.

Origin of the 250knots speed rule:

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19670309-0
Denk dat J van E dan nog inderdaad een meest aannemelijke uitleg gaf van het ontstaan van de regel, zoals op de link die jij hier vermeldde:
PROBABLE CAUSE: "The failure of the DC-9 crew to see and avoid the Beechcraft. Contributing to this cause were physiological and environmental conditions and the excessive speed of the DC-9 which reduced visual detection capabilities under an air traffic control system which was not designed or equipped to separate a mixture of controlled and uncontrolled traffic."

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Bovenstaande is inderdaad de achtergrond van de speed restriction.

Er is echter ook nog een andere praktische reden om de snelheid wat te beperken en dat is dat moderne airliners ook niet even een,twee,drie af te remmen zijn.

Dit is nu iets wat je heel leuk in Flightsim kan uitvinden.

Probeer maar eens een 737 of Airbus op 3000 voet en 10 mijl vanaf de Final Approach Fix met een snelheid van 300 knopen, zonder flaps dus (immers boven flap extend speed) op bv EHRD (die baan is lang genoeg voor deze kisten maar niet overdreven lang zoals op Schiphol) te landen.

Ga je, vooropgesteld dat je een goed vliegmodel zoals bv PMDG 737NGx gebruikt, niet in slagen.
De daling icm met overspeed krijg je in dit geval nooit meer omgezet in een nette approach.

Opmerking over high speed departure. Dit is dus wel mogelijk want inderdaad kan de kist die snelheid uitstekend aan.
Dit moet echter toegestaan worden door ATC (zoals ook opgemerkt) en ATC doet dit dus alleen als dit veilig kan (lees de condities die aanleiding gaven tot deze regel zijn niet aanwezig, dus bv geen VFR verkeer en ook overige verkeer is op ruime afstand van het toestel wat deze toestemming krijgt)

En voor wat betreft het risico van bird strikes. Dit is alleen in de onderste luchtlagen echt een issue.
Volgens wikipedia:
According to the FAA wildlife hazard management manual for 2005, less than 8% of strikes occur above 900 m (3,000 ft) and 61% occur at less than 30 m (100 ft).

[ Voor 10% gewijzigd door killerbee1958 op 23-08-2016 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Anderen hebben al reacties gepost, maar vooruit. Vliegtuigen zijn prima in staat om sneller te gaan, en het kan zelfs beter zijn voor bepaalde vliegtuigen om te klimmen met ca. 280kts ofzo. Dit kan gewoon gevraagd worden aan ATC en toestemming wordt meestal gegeven. Ook tijdens de daling kun je zelf hogere snelheid aanvragen of het kan voor komen dat ATC hoge snelheid van je wil hebben om de landings volgorde aan te passen of juist hetzelfde te houden. Nog een voorbeeld, in sommige gevallen kan bijvoorbeeld een 747 geen 250kts aanhouden zonder flaps. Ook in dat geval mag je sneller gaan (wel even netjes melden dat je minimum clean speed hoger dan 250 is).

De reden waarom ik zei 99 van de 100 keer is omdat ik niet alle STARs in de wereld ken en dan zal er maar net iemand eentje opgraven die iets anders heeft staan. :P

• Propane
  • Niet online
Voor de liefhebbers die eens wat anders dan een Cessna of Piper willen zien qua General Aviation... Just Flight heeft de Socata TB-10 en TB-20 (de Tobago en de Trinidad) uitgebracht. Erg leuke toestellen met een cockpit die weer even een stuk anders is dan de doorsnee Cessna en Piper of Beech.

Aangezien 98% van mijn single engine piston vluchten op Socata's zijn geweest moest ik hem wel kopen, en het toestel is goed. Mooie recreatie, goede FPS. Vluchtmodel lijkt redelijk accuraat van wat ik mij herinner.

Verwijderd

Hm, interessant... is inderdaad weer eens wat anders. De recreatie is aardig realistisch, dus? Wat is de cruise snelheid van deze twee? De TB-20 is zeker die met retractable gear? Hoeveel VOR gauges heeft 'ie? DME? Kan je de GPS (?) ook uitzetten of (nog beter) helemaal verwijderen? Werken alle knopjes? Enzovoort? ;) Ik vlieg eigenlijk alleen A2A Pipers (hou niet zo van Cessna's) maar dit is misschien ook wel leuk. Maar dan moet het wel een beetje van dezelfde kwaliteit zijn wat details en bruikbaarheid betreft.

• Propane
  • Niet online
Yes, TB-20 is de retractable gear versie. Op het moment is de performance nog een tikje overdreven en cruisen ze vrij vlot vergeleken met de echte toestellen. Er komt zeer binnenkort nog een update van het vluchtmodel met meer input van TB-10/-20 piloten waardoor het dichter bij de realiteit zou moeten liggen. Verwacht een cruise van 120/130kt in de TB-10 en 140/150kt in de TB-20.

De GPS kan uit, echter is het de default GNS430 dus is het tevens je COM1/NAV1. Tot dusver werken alle knopjes die ik heb geprobeerd. Twee OBS instrumenten (VOR). DME aanwezig, echter wel kiezen tussen display van NAV1 & NAV2 op dezelfde unit. Er is een engine management systeem die een beetje à la A2A zou moeten werken, minus de hangar interface. Nog niet naar gekeken echter.

Ontwikkelaar is ook actief bezig met reageren op gebruikers, dit lijkt een van de betere GA addons te worden zo.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8460/29663399896_b4df1babab_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8210/29408127140_ce64637caa_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8299/29072500014_29e2d8566e_c.jpg

Verwijderd

Thx voor de extra info! Aparte cockpit, hoor... Interessant.

• Propane
  • Niet online
Misschien vergeleken met de Pipers... Het is allemaal best logisch als je er eenmaal in zit :P. Bijna alles wat je nodig hebt direct binnen handbereik in de midden console, weinig verstopte instrumenten en switches en dergelijke.

Anyway, ik heb er voorlopig even plezier mee. Als ze het vliegmodel nog iets tweaken dat hij iets minder krachtig is dan ben ik helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Zojuist de Steam editie gekocht (via Kinguin) en ik vraag me af wat de makkelijkste manier is om de omgeving wat op te fleuren. Welk pakket is een goeie verbetering van de 'algemene' textures en werkt met de Steam editie? Vind heli vliegen het leukst maar als je laag vliegt, ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ja, dat hangt er een beetje vanaf waar je vliegt. Je kunt regio specifieke pakketten kopen met bijvoorbeeld photoscenery waardoor alles er 'net echt' uitziet wat betreft de grond. Of je kunt voor de Orbx regio pakketten gaan die een regio in hoge kwaliteit met zogenaamde custom landclass inricht (generieke textures maar meer toegespitst op de regio en met meer afwisseling).

En dan is er nog FTX Global, die eigenlijk alle standaard textures voor alle regio's vervangt. Niet zo'n hoge kwaliteit als de aparte regio's, maar wel wereldwijd. Daar kun je nog FTX Global Vector op gooien voor meer accurate wegen, spoorlijnen, kustlijnen, rivieren etc.

Als je eenmaal begint is het moeilijk om te stoppen ;). Helemaal super wordt het nooit, het is geen moderne grafische engine, maar je kunt er het beste van maken.

Als je niet weet waar te beginnen, kijk eens op de meest gebruikte flightsim addon webshops, zoals bijv.: http://www.flightsimstore...k3idnej7l22da54lfa3smrts1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor heli vliegen zou ik photoreal niet doen omdat je meestal nogal laag vliegt en met photoreal ziet alles eruit alsof gisteren WO III is afgesloten met aan atoombom: helemaal plat. Alles, ook schaduwen, zitten in de textures gebakken, je hebt geen seizoenen en het ziet er soms alleen goed uit vanuit één hoek. (Ja, ik ben sowieso geen liefhebben van photoreal. ;) ) Zelf hou ik veel meer van de FTX regio's van Orbx: zijn wel generic textures maar passend bij de omgeving, goed van kleur (photoreal is vaak ook slecht van kleur) en vanaf een normale vlieghoogte geeft de autogen toch goed het gevoel van 'being there'. Maar goed, het is een persoonlijke smaak. Waar vlieg je meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Sowieso bedankt voor de tips!

Waar ik vlieg? Tja het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik vind het leuk om missies te vliegen en dan kom je overal. Ik heb dus geen voorkeur voor een bepaalde luchthaven of land, vandaar dat ik om een algemene texture verbetering vroeg. Ben niet echt een die-hard simpiloot maar heb wel een X52 en Track IR 4 Pro dus kan redelijk uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ok, ja, dan is FTX Global een goed startpunt: dan is de basis in ieder geval al mooier. Ik zou het ook eerst alleen bij FTX Global houden en niet Vector toevoegen want als je overal vliegt dan zijn locale details, zoals wegen en waters, minder belangrijk. Ik ben persoonlijk trouwens geen fan van Vector: slechte performance, soms echt veel te veel detail (wat er dan lelijk uitziet met de generic textures): al met al een van mijn minste Orbx aankopen.

• Propane
  • Niet online
Nou, bijna alles weer geïnstalleerd na een frisse installatie van P3D V3.4. Nog een random vlucht in de Socata TB-10 over St. Maarten. Opgenomen met de Xbox app in Windows 10, valt me nog niet echt tegen, maar het kan beter.

Vlieg even random mee of skip naar 9:30 voor de approach en landing.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aMHcnGl1dqU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik had een vraagje over fsx en zag dit topic dus dacht ik stel hem gewoon.

Als ik op youtube bijvoorbeeld frooglesim of belynz kijk zijn de virtual cockpits van bijvoorbeeld de 737 NGX haarscherp terwijl als ik ditzelfde vliegtuig pak moet ik telkens inzoomen om het goed te kunnen lezen.
Is hier een reden voor dat die scherper kan zijn bij hun?

Ik heb alle settings op hoog staan wat betreft de cockpit endergelijke.

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
thijmennabuurs schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:05:

Als ik op youtube bijvoorbeeld frooglesim of belynz kijk zijn de virtual cockpits van bijvoorbeeld de 737 NGX haarscherp terwijl als ik ditzelfde vliegtuig pak moet ik telkens inzoomen om het goed te kunnen lezen.

Vergelijk je geen payware toestellen met de de standaard FSX kisten? Je kunt grafisch veel instellen aan FSX, maar op de afleesbaarheid van de cockpitinstrumenten heeft dat volgens mij niet zoveel invloed. Behalve dan de resolutie misschien, maar neem aan dat die wel goed staat aangezien FSX automatisch je monitorresolutie aanneemt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
P3D met de PTA Tool ziet er gelijk een stuk beter uit met minimaal FPS loss :)

Vanavond flyinside maar eens aangooien !

En Proatc-x komt binnenkort uit met een nieuwe versie ! hoop zaken verbeterd zin an !

Even aan het spelen met AS2016 + ASCA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xkc0u0SES0YuV5oHdiVZgI2D/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r779mIjkRqPmUfufqTkp6hkO/medium.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Njay op 26-09-2016 23:05 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Vandaag via de PTA tools de ultra realism shader pack geinstalleerd en het werkt top ! wereld van verschil en dit zonder reshade of sweetfx !

P3D v3.3.5
AS2016 + ASCA
ORB FTX
PTA http://www.avsim.com/foru...ta-and-realismshaderpack/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xA8Rz3QdTGnFWrVklfkELEqu/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vR2nyOTKcoHePSM48bvfitsQ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UDXFBukR74Lc2sRRd4mFNU6A/medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Njay op 27-09-2016 18:16 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
thijmennabuurs schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:05:

Speel je FSX of P3D? Als je fsx speelt moet je ff checken of in je cfg de texture maxload 4096 is, zoals hieronder:
[GRAPHICS]
TEXTURE_MAX_LOAD=4096

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Dit weekend eens even de nieuwe VR-ondersteuning in P3D3.4 uitgeprobeerd met mijn HTC Vive. Fluitje van een cent, want P3D herkent direct of er een Vive ( of Rift ) is aangesloten en met ergens in het scherm rechtsklikken kun je de VR-variant kiezen. Scherm splitst gelijk in tweeën, niks geen verdere software installaties nodig. Het beeld is veel beter dan bij Fly Inside
Fantastische ervaring! De monitoren kunnen bij wijze van spreken naar Marktplaats en al je extra aangeschafte hardware kan ook in de verkoop. Geen dure zelfbouw-cockpit meer nodig.
Er zijn nog wel een paar punten, die hopelijk in P3D v4 verholpen zullen zijn:
1. Bediening van de instrumenten moet nog op de tast met behulp van joystick, throttle en toetsenbord.
2. Kleine getallen en instrumenten zijn lastig te lezen. Je moet letterlijk naar voren buigen om ze goed te kunnen zien, maar dan is het ook enorm levensecht.
3. Wanneer je veel beweegt filkkert geregeld het beeld. De kaart of de processor lijkt het dan niet bij te kunnen benen. Dit is vooral het geval bij zwaardere kisten als de PMDG 737. En dat terwijl ik een 4770 K en een 980Ti kaart heb.
4. Je kunt nog geen zithoogtes/posities instellen merk ik, maar misschien ligt dat aan de programmering van mijn joystick/throttle ( Hotas Warthog ). Ik moet dus af en toe uit de stoel overeind komen om bijvoorbeeld wat beter uit het raam te kunnen zien, maar dat is in het echt natuurlijk net zo.

De immersie is echt geweldig, en benadert het meest die van een dure zelfbouwcockpit of misschien overstijgt het deze zelfs. Wanneer er straks VR-brillen met een hogere resolutie en PC's met nog zwaardere processor op de markt komen, gaat VR absoluut de trend worden, daar ben ik van overtuigd.

Wie trouwens eens een keertje serieus wil komen uitproberen hier in Barneveld is welkom. Stuur maar een DM. Ik denk overigens dat er ook op het komende FS weekend wel gebruikers met een VR-bril zullen zijn.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Reinhard schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:05:
Dit weekend eens even de nieuwe VR-ondersteuning in P3D3.4 uitgeprobeerd met mijn HTC Vive. Fluitje van een cent, want P3D herkent direct of er een Vive ( of Rift ) is aangesloten en met ergens in het scherm rechtsklikken kun je de VR-variant kiezen. Scherm splitst gelijk in tweeën, niks geen verdere software installaties nodig. Het beeld is veel beter dan bij Fly Inside
Fantastische ervaring! De monitoren kunnen bij wijze van spreken naar Marktplaats en al je extra aangeschafte hardware kan ook in de verkoop. Geen dure zelfbouw-cockpit meer nodig.
Er zijn nog wel een paar punten, die hopelijk in P3D v4 verholpen zullen zijn:
1. Bediening van de instrumenten moet nog op de tast met behulp van joystick, throttle en toetsenbord.
2. Kleine getallen en instrumenten zijn lastig te lezen. Je moet letterlijk naar voren buigen om ze goed te kunnen zien, maar dan is het ook enorm levensecht.
3. Wanneer je veel beweegt filkkert geregeld het beeld. De kaart of de processor lijkt het dan niet bij te kunnen benen. Dit is vooral het geval bij zwaardere kisten als de PMDG 737. En dat terwijl ik een 4770 K en een 980Ti kaart heb.
4. Je kunt nog geen zithoogtes/posities instellen merk ik, maar misschien ligt dat aan de programmering van mijn joystick/throttle ( Hotas Warthog ). Ik moet dus af en toe uit de stoel overeind komen om bijvoorbeeld wat beter uit het raam te kunnen zien, maar dat is in het echt natuurlijk net zo.

De immersie is echt geweldig, en benadert het meest die van een dure zelfbouwcockpit of misschien overstijgt het deze zelfs. Wanneer er straks VR-brillen met een hogere resolutie en PC's met nog zwaardere processor op de markt komen, gaat VR absoluut de trend worden, daar ben ik van overtuigd.

Wie trouwens eens een keertje serieus wil komen uitproberen hier in Barneveld is welkom. Stuur maar een DM. Ik denk overigens dat er ook op het komende FS weekend wel gebruikers met een VR-bril zullen zijn.
Geen van de punten die je noemt (misschien m.u.v. punt 4) zullen door een update van P3D opgelost kunnen worden.

Punt 1 is inherent aan het gebruik van een VR headset, je kunt dan inderdaad geen knoppen bedienen. (Nog niet bestaande) workaround zou kunnen zijn dat de positie van je armen/handen/vingers gescand wordt, waarna deze op het scherm worden weergegeven. Maar het lijkt me een bijzondere uitdaging om dat geloofwaardig voor elkaar te krijgen. Wat je ziet moet namelijk exact overeen komen met waar je ledematen voor je gevoel zijn. Komt nog bij dat je ook als dat is opgelost geen voelbare feedback zult hebben van (draai-) knoppen, wat de ervaring geen goed zal doen.

Punt 2 kan alleen door een hogere resolutie worden opgelost, en dat is dus een hardwarematig verhaal. Heb zelf nog geen 'vluchtervaring' met VR, maar wel race-ervaring. Daar geldt dezelfde problematiek: prachtig gevoel, maar de (te) lage resolutie betekent dat het eigenlijk nog geen waardige vervanger is voor monitoren. Misschien wel voor kortere periodes, maar ik ben telkens blij als ik na goed een kwartier spelen de bril af mag zetten.

Punt 3 is ook hardwarematig. VR vraagt veel van een systeem, VR i.c.m. met een PMDG kist nog veel meer. Dit zal ter zijner tijd wel opgelost worden.

Punt 4 kan wellicht opgelost worden door de 'bewegings-uitslagen' wat groter te maken. Dat wil zeggen dat als je met je hoofd 2cm hoger gaat zitten, dit in de simulatie als zeg 10cm wordt vertaald. Dit zou wel softwarematig opgelost kunnen worden.

Persoonlijk vind ik een ander groot minpunt van VR dat je volledig afgesloten bent van de buitenwereld, en dus ook niks anders kunt doen. In een circuit in een Cessna is dat niet zo'n punt, maar als je met je 737 naar de Costa's vliegt is even iets anders kunnen doen wel zo prettig. Met VR gaat dat dus niet. Om nog maar niet te zwijgen dat je een complete zombie bent voor andere gezinsleden bij het gebruik van VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
alexbl69 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:41:
[...]
Punt 1 is inherent aan het gebruik van een VR headset, je kunt dan inderdaad geen knoppen bedienen
Vive's eigen "joystick" doet dit imho verrassend goed, de hardware is er en het is dus vooral de software zo aanpassen dat die daarmee overweg kan. Levensecht is niet haalbaar maar bruikbaar zeker wel.
Punt 2 kan alleen door een hogere resolutie worden opgelost, en dat is dus een hardwarematig verhaal.
Zo onrealistisch is het niet, ik voel me alleen een beetje een oude vent als ik zoiets moet doen, dat moet ik namelijk ook met mijn IR-tracker op een volledig scherm.
[...]
Persoonlijk vind ik een ander groot minpunt van VR dat je volledig afgesloten bent van de buitenwereld, en dus ook niks anders kunt doen.
Dat afsluiten kun je als voor- en nadeel zien. Je hebt op zich best de keuze de headset even af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Bacchus schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:53:
Dat afsluiten kun je als voor- en nadeel zien. Je hebt op zich best de keuze de headset even af te zetten.
Moet wel zeggen dat ik het met de DK2 i.c.m. een hoofdtelefoon doe. Die constructie zet je helaas niet zomaar 'even' af. Kan zijn dat dit bij de huidige modellen iets eenvoudiger gaat. Hoewel ik me dan nog wel afvraag hoe je je 'vlucht' vanuit je ooghoek in de gaten houdt. Maar dat kan ook komen door de manier waarop ik vlieg. Zodra ik in de cruise zit ga ik andere zaken doen (GoTten op een 2e scherm ;) ) tot TOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Mijn ervaring is met een HTC Vive en niet met flight sims specifiek. (of telt 3D Space Invaders ook? :*) ) maar de omgeving waar ik de Vive gebruikte was een woonkamer met 5.1-set voor geluid en een TV die het beeld van een van de Vive-schermen toonde. Dat vermindert sowieso het zombie-effect omdat de anderen in de kamer mee kunnen kijken en luisteren met wat je doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Voor de liefhebbers, Sky AI Traffic heeft hun laatste pakket online gezet, volledig compatibel met P3D V3. Linkjes staan op hun Facebook maar ik zet ze hier ook wel neer voor de volledigheid. Voor P3D V3 heb je versie 1.5 en 2.0 nodig. Eerst 1.5 installeren en P3D even een keertje starten zodat de scenery files worden bijgewerkt. Vervolgens 2.0 installeren.

Voor FSX moet je alle delen installeren, vanaf v1.0. Links voor de FSX versies zijn vrij gemakkelijk te vinden op een Spaans talig forum. Hint 1, hint 2, hint 3.

Ik vind dit één van de beste AI pakketten. Goede modellen, goede repaints. Er wordt online veel geroepen over dat het 'piraten' zijn. Snap het punt niet helemaal, ze verzamelen freeware, wat helemaal gratis en voor niets online is gezet door de makers. Maken hier een pakket van zodat je niet zelf duizenden uren bezig bent, en geven dat weer gratis uit met credits in hun handleiding.

Hoe dan ook, linkjes voor de P3D V3 versies:

https://mega.nz/#!UZVRRB7...eeX6djFrkJZ0wUVv93CV9-X24 (V1.5)
https://mega.nz/#!qRhi3Ir...WG6r-GmKQDgouVq_giEjYbhKI (V2.0)

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5683/30067633321_208cd1b381_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Voor de X-Plane vliegers / liefhebbers

X-Plane 11 komt binnenkort uit. Er zit wel een aantal leuke nieuwe features in. Filmpje duurt +/- 1 1/2 uur.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pPyydyyu3zE]

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb het filmpje nog niet kunnen kijken maar de teksten waarmee XP11 aangekondigd wordt, besteden wel precies aandacht aan alle kritiekpunten die ik op XP10 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Bij de comments onder deze post nog veel informatie over X-Plane 11. In volgende updates van versie 11 zouden nog Vulkan-support komen en virtual reality. Ik ben wel aardig enthousiast over de update, hoewel veel nog niet bekend is. Vooral de nieuwe reflecties en mist zijn :9~

Hopelijk gebeurt er ook nog iets aan de prestaties, want die vallen me tegen. Nu een i5 6500 met een RX 480, maar had er meer van verwacht. Met een beetje leuke settings is de boel niet boven de 30 fps te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:42
Vulkan support is zeker interessant. Zeker voor CPU intensieve spellen zoals X-Plane. Daarnaast zijn de drivers van AMD prut als het op OpenGL aankomt, dus een andere API zou fijn zijn. Ik wacht nog even de Vulkan versie (en zijn prestaties) af voordat ik XP11 ga aanschaffen.

VR support zit toch al gedeeltelijk in XP 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Wie nog twijfelt aan GSX... gewoon niet doen :D
Ik heb het net gekocht ook, heerlijk product en elk cent waard ( FACEBOOK23 ) geeft je 23% korting op het product ook

[ Voor 16% gewijzigd door FSXnoob op 23-10-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vedrano schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:13:
Wie nog twijfelt aan GSX... gewoon niet doen :D
Ik heb het net gekocht ook, heerlijk product en elk cent waard ( FACEBOOK23 ) geeft je 23% korting op het product ook

[video]
Ik dacht even dat je bedoelde 'gewoon niet kopen'... maar je bedoelt 'niet twijfelen'. ;) Persoonlijk vind ik deze addon geen enkele cent waard. Ik heb er absoluut geen behoefte om op karretjes etc. te wachten... ik verlaat ook NOOIT de cockpit dus zie er dan ook niets van. Tijdsverspilling dus. Ik vind de preflight van mijn Airbus al lang genoeg duren. Maar ik kan me voorstellen dat iemand dit wel leuk vindt, hoor. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Wie alles 200% realistisch wilt doen, hoort dit er bij te hebben. Dan mag je best buiten de cockpit gluren hoe alles word afgehandeld en dan 'zelf instappen' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Ik vind dat wachten ook niet altijd een pretje en gebruik het ook vaak niet, maar de ingebouwde pushback is echt heel handig! Tenzij je op een rare positie staat, wordt je altijd strak op de gele lijn 'gepusht', zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen. Echt een pluspunt als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
  • Laatst online: 11-09 20:59
Vooral bij online vliegen vind ik GSX een geweldige addon. Met de ingebouwde pushback van de Airbus kom ik nooit op de plek waar ATC mij wil hebben, GSX weet het altijd perfect uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mijn zoontje (10), vind F1 leuk en is hartstikke goed in het racen zelf.
Afstellen van de auto niet, omdat hij dat (nog) niet echt interessant lijkt te vinden.

Laatst vond ik een oude controller (logitech attack 3 volgens mij) op zolder en die zag hij. Nu wil hij wel eens een flight sim spel proberen, maar ik zou niet weten welke leuk en goed is voor hem en die draait op zijn PC.

PC is een i5 2500 met 8GB, een SSD en een 280x videokaart. Hij speelt op 1366x768.

Nu lees ik hier over FSX en dat lijkt me hét spel om in te stappen, klopt dat nog steeds?

Zo ja, kan ik dan beter een steam key ergens kopen, of een deluxe versie via bijv. MP?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
FSX is redelijk laagdrempelig, zeker in de steam edition, maar voor een jochie van 10 misschien ook wel een beetje saai. Ik kan me goed voorstellen dat je hem langer kan boeien met een militaire sim (Sturmovik, Falcon?) of arcade shooter (HAWX?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bacchus schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:36:
FSX is redelijk laagdrempelig, zeker in de steam edition, maar voor een jochie van 10 misschien ook wel een beetje saai. Ik kan me goed voorstellen dat je hem langer kan boeien met een militaire sim (Sturmovik, Falcon?) of arcade shooter (HAWX?)
Top, dankjewel.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:26
Je zou gratis DCS World kunnen proberen, weliswaar een militaire sim.
Er zitten twee vliegtuigen bij, een Mustang en een militaire jet.

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/products/world/
albino71 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:59:
Mijn zoontje (10), vind F1 leuk en is hartstikke goed in het racen zelf.
Afstellen van de auto niet, omdat hij dat (nog) niet echt interessant lijkt te vinden.

Laatst vond ik een oude controller (logitech attack 3 volgens mij) op zolder en die zag hij. Nu wil hij wel eens een flight sim spel proberen, maar ik zou niet weten welke leuk en goed is voor hem en die draait op zijn PC.

PC is een i5 2500 met 8GB, een SSD en een 280x videokaart. Hij speelt op 1366x768.

Nu lees ik hier over FSX en dat lijkt me hét spel om in te stappen, klopt dat nog steeds?

Zo ja, kan ik dan beter een steam key ergens kopen, of een deluxe versie via bijv. MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Blackbox Simulations heeft hun "Widebody Xtreme" pakket met de A330 en A340(-300 en -600) een update gegeven naar v0.85. Dit is een redelijk grote update en voegt een hele hoop toe, onder andere load managers, livery manager en heel veel verbeteringen aan het toestel zelf. Mocht je ooit een keer, net als ik, deze versie in een aanbieding hebben aangeschaft... Het is de moeite waard om even te kijken naar wat er allemaal is toegevoegd en gefixed. Mijn eerste indruk is redelijk positief.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14859671_1113546318730765_1146208599539393737_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14853136_1112071928878204_6500600162557985051_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Propane schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:42:
Blackbox Simulations heeft hun "Widebody Xtreme" pakket met de A330 en A340(-300 en -600) een update gegeven naar v0.85. Dit is een redelijk grote update en voegt een hele hoop toe, onder andere load managers, livery manager en heel veel verbeteringen aan het toestel zelf. Mocht je ooit een keer, net als ik, deze versie in een aanbieding hebben aangeschaft... Het is de moeite waard om even te kijken naar wat er allemaal is toegevoegd en gefixed. Mijn eerste indruk is redelijk positief.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zijn die simulaties vergelijkbaar met de kwaliteit die PMDG altijd aflevert? Ik zoek nog altijd een Airbus die qua kwaliteit vergelijkbaar is, maar ik heb nog niks gevonden. Die Airbus X vind ik ook niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
Liliuokalani schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:29:
[...]

Zijn die simulaties vergelijkbaar met de kwaliteit die PMDG altijd aflevert? Ik zoek nog altijd een Airbus die qua kwaliteit vergelijkbaar is, maar ik heb nog niks gevonden. Die Airbus X vind ik ook niks...
Beste Airbus sim is de A320 van Flight sim labs voor FSX.
http://www.flightsimlabs....3xx-master-series-a320-3/

Heb er zelf geen ervaring mee, maar hij is net zo gedetailleerd als pmdg, misschien nog wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
upclocker schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:59:
[...]

Beste Airbus sim is de A320 van Flight sim labs voor FSX.
http://www.flightsimlabs....3xx-master-series-a320-3/

Heb er zelf geen ervaring mee, maar hij is net zo gedetailleerd als pmdg, misschien nog wel beter.
Thanks! :) Ik ga daar maar eens induiken. Voor die prijs mag hij ook wel goed zijn. Alleen is hij nog niet voor P3D :/

Ik heb nog een setje officiele manuals van de A320 liggen, dus dan kom je er snel genoeg achter of iets goed gesimuleerd is :P Bij de Airbus X in ieder geval niet kan ik vertellen.

Edit:

Voor zover ik kan zien op YouTube is het zeer netjes gemodelleerd. Vooral de ECAM en de timing van verschillende systemen :9~ Zoals hieronder ook in het filmpje te zien is, dat de parking brake niet werkt omdat het gele hydraulische systeem te weinig druk heeft. Druk opbouwen voert langzaam ook de druk op de remmen op. Heel mooi gedaan. Ik ga in de gaten houden wanneer hij voor P3D komt :D

Voor als je zin hebt in twee uur kijkplezier:

[ Voor 30% gewijzigd door Liliuokalani op 31-10-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liliuokalani schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:20:
[...]

Thanks! :) Ik ga daar maar eens induiken. Voor die prijs mag hij ook wel goed zijn. Alleen is hij nog niet voor P3D :/

Ik heb nog een setje officiele manuals van de A320 liggen, dus dan kom je er snel genoeg achter of iets goed gesimuleerd is :P Bij de Airbus X in ieder geval niet kan ik vertellen.
Ik heb er ook nog geen ervaring mee maar op een paar kleine dingetjes na waar nog aan gewerkt wordt, schijnt die FSL Airbus idd top te zijn. Echt ALLES werkt zoals het hoort. En dan ook echt. Waarmee ik bedoel dat in tegenstelling tot de Aerosoft Airbus er complete systemen in de achtergrond werken. Ik las laatst ergens dat je zou kunnen zeggen dat er in de achtergrond van de Airbus gewerkt wordt met touwtjes en plakband maar dat in de FSL elk systeem echt op zich gesimuleerd wordt. Ben er wel benieuwd naar al twijfel ik of ik 'm ga kopen voor P3D omdat ik meestal al die systemen en niet alledaagse opties toch niet gebruik. Voor mij is de opzet van de Aerosoft Airbus eigenelijk heel geschikt. Touwtjes en plakband of niet, het lijkt allemaal best aardig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:43:
[...]

Ik heb er ook nog geen ervaring mee maar op een paar kleine dingetjes na waar nog aan gewerkt wordt, schijnt die FSL Airbus idd top te zijn. Echt ALLES werkt zoals het hoort. En dan ook echt. Waarmee ik bedoel dat in tegenstelling tot de Aerosoft Airbus er complete systemen in de achtergrond werken. Ik las laatst ergens dat je zou kunnen zeggen dat er in de achtergrond van de Airbus gewerkt wordt met touwtjes en plakband maar dat in de FSL elk systeem echt op zich gesimuleerd wordt. Ben er wel benieuwd naar al twijfel ik of ik 'm ga kopen voor P3D omdat ik meestal al die systemen en niet alledaagse opties toch niet gebruik. Voor mij is de opzet van de Aerosoft Airbus eigenelijk heel geschikt. Touwtjes en plakband of niet, het lijkt allemaal best aardig. ;)
Voor de meesten is die Aerosoft inderdaad meer dan prima. Gewoon het een en ander instellen en vliegen maar. Nu moet ik zeggen dat ik al die gemodelleerde systemen juist zo mooi vind. Soms start ik P3D alleen maar even op om alle systemen te testen en er wat mee te klooien. Wel jammer dat die FSL geen HUD heeft :/

Iets waar ik ook zo blij van word zijn die ground call-knoppen bij de 737NGX en die ingebouwde checklist in de 777. Daar wordt je gewoon weer een klein kind van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Die Black Box Simulations A330 & A340 zijn niet op PMDG niveau. Ze streven wel naar diepere sim dan Aerosoft, maar het zijn volgens mij letterlijk twee man die het in elkaar zetten. Toch, het zijn de enige Airbus widebodies beschikbaar momenteel (met dit niveau van systeem diepte). Voor de beste A320 sim moet je inderdaad naar FSLabs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik had weer wat vrije tijd over.. tijd voor wat video spam met de small-body's :D

[ Voor 22% gewijzigd door FSXnoob op 01-11-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je veel Orbx spul hebben: ze hebben nu de store veranderd (alles gaat nu via hun eigen winkel) en er is een nieuwe FTX Central 3. Kort gezegd: het werkt zo ongeveer als Steam. En ik vind het ideaal. Geen gedonder meer met keys en order dates voor elke addon, geen gezoek meer naar updates, maar al je aankopen netjes bij elkaar, makkelijk te installeren (klik en daar gaat 'ie, en je kan simpelweg doorgaan met klikken want alles komt in een wachtrij te staan), je kan nu ook alles uninstallen, updates komen automatisch binnen en natuurlijk kan je via hetzelfde systeem ook alles kopen en direct installeren. Netjes. Je moet wel even je FSS account transferen naar de nieuwe Orbx winkel (voor wat betreft de Orbx aankopen) maar dat is gepiept in twee minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
(eerst in een veel te oud topic geplaatst, sorry daarvoor)

De screenshots van FlyTampa Schiphol
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7oaaKAq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rgvqgcw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DUwKdYr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4EeNRvt.jpg
http://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=7313

ook nog niet in dit topic besproken (voor zover als ik kan vinden), wie is er hyped?

[ Voor 7% gewijzigd door PH_ONE op 01-11-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
@PH_ONE

Keek er vanochtend wel even van op dat een topic van 10 jaar oud plotseling bovenaan 'Mijn topics' stond :) .

OT: prachtige plaatjes. Vooral die eerste van de toren. Lijkt wel een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:49:
@PH_ONE

OT: prachtige plaatjes. Vooral die eerste van de toren. Lijkt wel een foto.
Het is eigenlijk ook een foto, geplakt op een 3D model... ;) Maar inderdaad, ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Moet je ook wel een super computer voor hebben om dat een beetje deftig te draaien. Ik haal met NL2000 Schiphol nog maar 10fps ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
NL2000 staat ook wel bekend om de trieste performance op vliegvelden. Volgens mij moet een leuk detailniveau prima te combineren zijn met een redelijke performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Bacchus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:52:
NL2000 staat ook wel bekend om de trieste performance op vliegvelden. Volgens mij moet een leuk detailniveau prima te combineren zijn met een redelijke performance.
FlyTampa laat keer op keer zien dat ze goed om kunnen gaan met de beschikbare resources. Kijk eens naar Dubai, dat heeft ook echt veel detail en vliegt nog steeds prima. FlyTampa is samen met FSDT mijn favoriete maker van add-on vliegvelden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH_ONE
Ik moet zeggen dat ik tot heden zeer tevreden ben met de performance van de beta,
kan er helaas verder nog niet veel over kwijt, wel dat het niet al te lang meer gaat duren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Aan het spelen geweest met Ortho4XP. Bouw je eigen photo scenery :) Ben bezig nu met Duitsland / Engeland en Nederland. Gelukkig heeft Ortho4XP nu een batch functie waarmee jij je tiles opgeef wat je gebouwd wil hebben dan gaat ie aan de slag. Ik verwacht mijn nieuwe 5TB HDD vol te krijgen de komende week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a2sHCpFc4gkCRXhSyfCNIyPF/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SpImXiGP1LVi1gFXxwRUrN9O/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aFrTLPvMTs949gCskbsnTBr2/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OXkK2YtbLCPEnTDBW5dgmXU8/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Performed dat nog wel een beetje?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:33:
Aan het spelen geweest met Ortho4XP. Bouw je eigen photo scenery :) Ben bezig nu met Duitsland / Engeland en Nederland. Gelukkig heeft Ortho4XP nu een batch functie waarmee jij je tiles opgeef wat je gebouwd wil hebben dan gaat ie aan de slag. Ik verwacht mijn nieuwe 5TB HDD vol te krijgen de komende week.
Ziet er vanuit bepaalde hoeken natuurlijk prachtig uit maar ik ben echt allergisch voor die platte steden en zo... Zag laatst op en Mac wat 3D steden via een of andere map-site (zoals Google Maps maar dan van Apple): als ze zoiets in een sim kunnen krijgen, wordt photoreal pas echt interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Enigszins mee eens maar mij jeukt het dan weer om (à la XPX) typische LA-suburbs te zien in het centrum van Amsterdam, doe mij dan maar plat als je het niet goed kunt, en zo is Holland ten slotte toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zijn er dit weekend nog mensen die naar het Aviodrome gaan om te staan kwijlen bij hardware die ze never nooit kunnen betalen? :P

Ik heb heel 2016 eigenlijk maar 2x in FSX gezeten denk ik :X

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 03-11-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Laatst online: 09:26
Ik zal er zijn als vrijwilliger van Aviosim om onze nieuwe 737 sim te demonstreren.

En voor de goede orde er zijn nog voldoende "gekken" die wel het geld hebben om een cockpit thuis na te bouwen (Ben er een van :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Weinig frame verlies tussen photo en niet photo. In X-Plane heb je meer frame verlies als je teveel auto's laat rijden of de wegennet teveel verhoogd of de wolken schaduwen flink opschroef. Ik gebruik sowieso een gratis plugin die de LOD waardes in de gaten houden.

Met een resolutie van 3440x1440 haal ik gemiddeld 40 a 50 fps in en om LOWI met deze scenery en op FL160 zit ik rond de 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

FastFred schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:18:
Zijn er dit weekend nog mensen die naar het Aviodrome gaan om te staan kwijlen bij hardware die ze never nooit kunnen betalen? :P

Ik heb heel 2016 eigenlijk maar 2x in FSX gezeten denk ik :X
Andere (flight) games gedaan of gewoon geen tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet met Ortho4XP wel oppassen dat je -vooral in bergachtig terrein- niet een te gedetailleerde mesh creeert.
Ook niet teveel tiles met een hoge zoomlevel dicht bij elkaar, anders klapt je framerate in elkaar bij het loaden hiervan

Maar het resultaat is vaak heel goed zeker i.c.m een W2XP overlay, de steden zijn dan zeker niet plat en worden met opgevuld met autogen objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:38:
Je moet met Ortho4XP wel oppassen dat je -vooral in bergachtig terrein- niet een te gedetailleerde mesh creeert.
Ook niet teveel tiles met een hoge zoomlevel dicht bij elkaar, anders klapt je framerate in elkaar bij het loaden hiervan

Maar het resultaat is vaak heel goed zeker i.c.m een W2XP overlay, de steden zijn dan zeker niet plat en worden met opgevuld met autogen objecten.
Ik doe z17 en z18 alleen 5km rondom luchthavens. z17 is ruim voldoende als je boven de 2000ft a 3000ft zit. z18 is een prima oplossing om je framerates redelijk te houden. z19 is echt een killer en niet echt noodzakelijk.

In XP11 komen er vele verbeteringen qua autogen vooral in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:55:
[...]

Ik doe z17 en z18 alleen 5km rondom luchthavens. z17 is ruim voldoende als je boven de 2000ft a 3000ft zit. z18 is een prima oplossing om je framerates redelijk te houden. z19 is echt een killer en niet echt noodzakelijk.
Ja dat is prima, ik had heel Nederland in zl18 uitgevoerd maar dat is teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ircghost schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:33:
[...]

Andere (flight) games gedaan of gewoon geen tijd?
Combi van geen tijd en geen zin. Ik vlieg graag stukjes van een uur of anderhalf uur (max 2 uur) met de 737NGX, vaak vanaf EHRD (Rotterdam), maar daar zit toch ook al gauw een half uur á 3 drie kwartier aan voorbereiding aan als ik die route nog niet eerder gevlogen heb (eerder gevlogen routes heb ik allemaal op papier staan incl. SID's, STAR's, te vliegen route, ILS info, frequenties). En dan heb ik er vaak al geen tijd meer voor.

Ik vlieg zo nu en dan nog in de Diamond Katana van Aerosoft, dat is lekker snel de lucht in, maar je komt nergens want dat ding is langzaam en heb geen geduld :P

Nou, dat dus

Ik heb ook de PMDG 777 basepack al zo'n beetje sinds release, maar exclusief van de tutorials heb ik daar nog maar 2x mee gevlogen :'(

En performance blijft bij mij een issue, sinds ik NL2000 Schiphol eens geprobeerd heb mag ik blij zijn met 20fps... Dat maakt het vliegen er niet leuker van.

Oja, mijn nieuwe bureau verwacht ik in januari, dat ik dan die yoke die ik van jou gekocht heb, jaren geleden, eens echt kan gebruiken :P

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 03-11-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Hmm herkenbaar probleem! Ik loop er eigenlijk tegenaan dat elke keer als ik aan P3D (v2) begin ik het gevoel heb dat ik software of iets anders mis. Ik herinstalleer mijn pc nogal vaak en dan loop je dus vaak tegen missende zaken aan.

Dus elke keer zit er eigenlijk met een beetje tegenzin in, terwijl het natuurlijk juist leuk moet zijn. Mijn grootste issue is dat ik eigenlijk de wereld te lelijk vind, maar eigenlijk te goedkoop ben om Orbx voor europa te kopen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:11:
[...]

Combi van geen tijd en geen zin. Ik vlieg graag stukjes van een uur of anderhalf uur (max 2 uur) met de 737NGX, vaak vanaf EHRD (Rotterdam), maar daar zit toch ook al gauw een half uur á 3 drie kwartier aan voorbereiding aan als ik die route nog niet eerder gevlogen heb (eerder gevlogen routes heb ik allemaal op papier staan incl. SID's, STAR's, te vliegen route, ILS info, frequenties). En dan heb ik er vaak al geen tijd meer voor.
Ja, nou, dan doe je dat toch niet, zo'n lange voorbereiding...? Ik vlieg ook nooit langer dan zo'n anderhalf uur, vaak nog korter. Ik gebruik ProATC/X voor ATC: daarmee heb ik in een paar seconden een vlucht gepland: SID en STAR etc, krijg ik automatisch van ATC zodra het daarvoor de juiste tijd is. Mocht ik per se de charts willen zien (meestal niet) dan zoek ik die later op op m'n iPad tijdens het vliegen. Ik gebruik de loadmanager van m'n Airbus om diverse zaken uit te rekenen, kost ook een paar seconden, en die laad ik via de rechter MCDU. Het flightplan laad ik als companyroute in de Airbus MCDU (loopt via ProATC). Vervolgens doe ik alsnog wel de ingebouwde Airbus checklist (PF only). In ieder geval ben ik, alles bij elkaar gerekend, vaak binnen 10 minuten al aan het taxiën. Uiteindelijke gaat het mij om een bewegend vliegtuig, niet een stilstaand vliegtuig. (GSX en dat soort onzin met al die karretjes is dan ook niet aan mij besteed.)

Kortom, je kiest er zelf voor dat je niet aan vliegen toekomt. 8)
Ircghost schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:13:
Mijn grootste issue is dat ik eigenlijk de wereld te lelijk vind, maar eigenlijk te goedkoop ben om Orbx voor europa te kopen :P.
:)

Ik zou niet zonder Orbx scenery vliegen. Default is echt te slecht.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ircghost schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:13:
Mijn grootste issue is dat ik eigenlijk de wereld te lelijk vind, maar eigenlijk te goedkoop ben om Orbx voor europa te kopen :P.
Tja, die centen die je van me gekregen hebt voor die yoke zijn inmiddels wel op lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Ik vind zelf de default scenery van X-plane 10 mooi, En X-plane 11 die binnenkort uitkomt heeft nu ook meer Europese huizen en wegen. Bovendien gebruikt het openstreetmaps dus de wegen zijn veel meer natuurgetrouw aan de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Ik heb vooral het probleem dat ik nu wat addons heb gekocht en het nu voor geen meter meer loopt, ook met nieuwe install niet. Mijn pc trekt het gewoon niet. Ik wil alleen ook niet terug naar stock fsx of alles in zo verre uit zetten/niet gebruiken dat mijn aankopen geen nut meer hebben. Dus dan maar niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
lllustrious schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:37:
Ik heb vooral het probleem dat ik nu wat addons heb gekocht en het nu voor geen meter meer loopt, ook met nieuwe install niet. Mijn pc trekt het gewoon niet. Ik wil alleen ook niet terug naar stock fsx of alles in zo verre uit zetten/niet gebruiken dat mijn aankopen geen nut meer hebben. Dus dan maar niet ;(
De tweaking guides allemaal al doorgelezen? Zelfs op mijn laptop werkt FSX met ORBX scenery en Aerosoft vliegtuigen nog. Het is soms alleen even spelen met instellingen om alles fatsoenlijk werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Vanmiddag op een redelijk uitgestorven FS Weekend ( het wordt elk jaar minder lijkt wel ) een uitgebreide demo van X-Plane 11 gezien. Erg mooi, met een zeer mooie Frankfurt Airport als standaard scenery en prachtige licht- en spiegelend oppervlak-effecten. Een reease datum werd nog niet genoemd, wel dat het nog dit jaar zou zijn.
De nieuwe meegeleverde 737-800 is niet zo mooi als die van IXEG, maar ziet er toch heel fraai uit. Verder nog steeds veel lege vliegvelden helaas: Schiphol is nog een kale vlakte.
Addons als Terra Haze, of diverse sky-addons lijken niet meer nodig.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Het is mooi dat ze dan eindelijk de plastic fantastic look fixen. Dat stoorde mij enorm qua inleving in X-Plane. Ik bedoel, FSX/P3D ziet er natuurlijk niet top uit, maar het voelde meer als een geheel. X-Plane miste altijd een stukje van de puzzel voor mij qua look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Reinhard schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:50:
Vanmiddag op een redelijk uitgestorven FS Weekend ( het wordt elk jaar minder lijkt wel ) een uitgebreide demo van X-Plane 11 gezien. Erg mooi, met een zeer mooie Frankfurt Airport als standaard scenery en prachtige licht- en spiegelend oppervlak-effecten. Een reease datum werd nog niet genoemd, wel dat het nog dit jaar zou zijn.
De nieuwe meegeleverde 737-800 is niet zo mooi als die van IXEG, maar ziet er toch heel fraai uit. Verder nog steeds veel lege vliegvelden helaas: Schiphol is nog een kale vlakte.
Addons als Terra Haze, of diverse sky-addons lijken niet meer nodig.
Voor lege vliegvelden hebben wij de scenery gateway voor ;-)

https://gateway.x-plane.com/

Daar zijn een hele boel luchthavens te downloaden en elke dag komen er nieuwe bij. Gratis trouwens. Ik blijf zelf voorlopig bij versie 10.51. (RTH) Real Terra Haze heb je sowieso niet nog en er zijn een aantal gratis cloud add-ons / plugins die wat mij betreft vele malen beter zijn dan de payware Skymaxx addon en ook veel minder frame verlies. De standaard wolken zijn waardeloos daar is iedereen het ermee eens :) De NOAA plugin doet nu ook winds aloft in Europa dacht ik dan heb je alleen de beperkte 3 lagen wolken maar daar kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Badtothebone schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:59:
[...]
(RTH) Real Terra Haze heb je sowieso niet nog en er zijn een aantal gratis cloud add-ons / plugins die wat mij betreft vele malen beter zijn dan de payware Skymaxx addon en ook veel minder frame verlies.
Welke plugins bedoel je dan? Ik heb o.m. VenturaSky, HDCloud v2 en texture replacements geprobeerd maar nog niets gevonden wat ook maar in de buurt komt van SkyMAXX Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik ben geen fan van NL2000 maar gisteren heb ik EHEH geinstalleerd in mijn verse P3Dv3 installatie.
De runway lights en papi werken niet, ongeacht welke squawk of zoomlevel is ingesteld.

Taxi-baanverlichting werkt wel.

Iemand een suggestie toevallig?

• Rubenr3
Pingelmonster schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:34:
Ik ben geen fan van NL2000 maar gisteren heb ik EHEH geinstalleerd in mijn verse P3Dv3 installatie.
De runway lights en papi werken niet, ongeacht welke squawk of zoomlevel is ingesteld.

Taxi-baanverlichting werkt wel.

Iemand een suggestie toevallig?
Wachten op een nieuwe versie van NL2000.
Onze scenery is gemaakt om op VFR rules te vliegen. Dat betekent dus dat er voldoende zicht moet zijn en
dan is het niet nodig om de baanverlichtingen aan te hebben. Wij hebben het in onze scenery mogelijk
gemaakt de baanverlichting aan of uit te zetten . Bij VFR verkeer is de squawk in Europa 7000.
Als de transponder op 7000 wordt gezet , zijn de baanverlichtingen uitgeschakeld. Door deze op een andere
squawk te zetten worden deze weer aangezet.
De transponder is te vinden op het panel in het radiostack. Helaas werkt in P3D deze verlichting niet op elk
veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik was bezig met leuk filmpje, met zelf gemaakt special paint.. tot FSX halverwege crashte zucht..

[ Voor 18% gewijzigd door FSXnoob op 11-11-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH_ONE
Walkaround en start-up van de nieuwe 747 van PMDG.

dit gaat een dure december worden ;w

[ Voor 18% gewijzigd door PH_ONE op 21-11-2016 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Laat ik even zo vrij zijn om dit hierheen te verplaatsen, hij loopt ons trucking topic te vervuilen :9 hahah

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 24-11-2016 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:01:
Laat ik even zo vrij zijn om dit hierheen te verplaatsen, hij loopt ons trucking topic te vervuilen :9 hahah

[...]
Grappig, ik wilde net gaan posten dat ik voor het eerst serieus geïnteresseerd ben in X-Plane. Sterker nog, ik heb al besloten XP11 te kopen. Kost evenveel als anderhalf addon vliegveld en je krijgt dus heel wat meer waar voor je geld. ;) Maar er zitten een paar ontzettend mooie grafische verbeteringen in. Ben echt benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
XP11 zal een hele verbetering zijn t.o.v. de voorganger. Echter heb je wel een hele snelle pc nodig met voldoende RAM-geheugen om het een beetje leuk te laten draaien als ik de systeem-eisen bekijk op de volgende link:

http://www.x-plane.com/20...m-requirements-announced/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Arroz schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 00:26:
XP11 zal een hele verbetering zijn t.o.v. de voorganger. Echter heb je wel een hele snelle pc nodig met voldoende RAM-geheugen om het een beetje leuk te laten draaien als ik de systeem-eisen bekijk op de volgende link:

http://www.x-plane.com/20...m-requirements-announced/
Tja, net als alle games die je op de hoogste settings wil spelen. Je kan X-Plane nog spelen met een iets minder PC maar dan zou jij je settings iets omlaag moeten zetten.

Ik ben zelf 1 1/2 jaar geleden overgestapt op X-Plane en heb het goed geconfigureerd nu maar zelfs met mijn i76700K@4.7Ghz , 32GB ram en GTX1080 kan ik het nog niet op de hoogste settings spelen tenzij ik terug ga naar mijn 24" 1920x1080 monitor. Op mijn 34" 3440x1440 kan ik het vergeten maar is hij alsnog redelijk snel.

De volgende met photo scenery (heb nu heel Europa met Ortho4XP gebouwd) 3TB :)
rond de 45fps. Zonder Ortho rond de 50fps. Het punt ook is dat X-Plane meer gebruikt maakt van je mooie systeem dan FSX of P3D. Alle cores, RAM en video geheugen wordt volledig benut zoals het hoort.

32GB ram lijkt overdreven maar ik wil ook weleens BF1 spelen tijden het vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0S0ExIR58pDTfZ1k1eZJzT6d/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j1Yw6WHsB66rJhWlapPl2fkt/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jMtzBqJ1Bhn8ZHe6e1Tj47st/medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Badtothebone op 25-11-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
BF1 spelen tijdens het vliegen... Zodat je al die mooie ortho-scenery die onder je door glijdt mist ;).

Wel mooi hoe ze XP11 aanprijzen met onder andere de tag "Made Useable" :+ . Ze zijn in ieder geval van de plastic fantastic look af, maar ik was geen fan van hun flight modeling, dus ik wacht het nog even rustig af. Ook de addons blijven nog steeds een beetje uit voor XP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Propane schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:21:
BF1 spelen tijdens het vliegen... Zodat je al die mooie ortho-scenery die onder je door glijdt mist ;).

Wel mooi hoe ze XP11 aanprijzen met onder andere de tag "Made Useable" :+ . Ze zijn in ieder geval van de plastic fantastic look af, maar ik was geen fan van hun flight modeling, dus ik wacht het nog even rustig af. Ook de addons blijven nog steeds een beetje uit voor XP.
Je mist mijn punt "weleens" Je gaat mij ook niet vertellen dat wanneer de meeste over lange afstanden gaan vliegen dat ze 10 uur achter hun PC scherm zitten en niets anders doen of wel? :)

Maar ik ben blij dat ik van die oude FSX af ben en P3D vind ik ook niet zo fantastisch tenzij je heel veel geld tegenaan gooit om het mooi te maken. Men zit te klagen over X-Plane over de AI en ATC maar laat ik nou iemand zijn die de twee in FSX of P3D niet echt geweldig vind en ik heb ze 10 jaar gebruikt.

Voor AI gebruik ik World Traffic en na wat pijn en moeite en af en toe een traan heb ik 100000 vliegroutes met maatschappijen die per regio kloppen wat livery en type betreft en ook nog eens taxi routes hebben op de meeste luchthavens waar ik kom, de overige luchthavens boeit het mij niet als ze start en stoppen op de landingsbaan, zie ze toch niet.

Het enige wat wel beter kan en moet is het weer vooral de wolken. Maar hoe meer zielen hoe meer vreugde dus kom op mensen ga het proberen en come over to the dark side :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Je miste mijn ' ;) ' volgens mij ook :P. Bedoel er verder namelijk niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Demo Beta X-plane 11 te downloaden bij X-plane.com
Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even een beetje offtopic

wie heeft deze vandaag gezien is boven nederland geweest

YouTube: Boeing 747-400 Global Supertanker HD

was opweg naar Tel Aviv ondertussen al geland

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 25-11-2016 22:57 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Badtothebone schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:48:

Je mist mijn punt "weleens" Je gaat mij ook niet vertellen dat wanneer de meeste over lange afstanden gaan vliegen dat ze 10 uur achter hun PC scherm zitten en niets anders doen of wel? :)
Laptopje er naast, filmpje d'r bij, of een serie. Even snel naar de wc of wat te eten pakken, maar daarna zit ik d'r wel weer achter hoor. Lang geleden overigens dat ik een vlucht van zolang heb gedaan.

Laatste keer was EHAM > OMDB non-stop in de 737NGX. Dat heeft de hele dag geduurd realtime. Had een zaterdagje niks te doen, 's ochtends rond een uur of 9 opgestegen na het ontbijt, laptopje d'r naast en vlak na het avondeten stond ik in Dubai aan de grond :P

Heb nog eens EHAM > ZBAA gedaan in de PMDG 777-200LR maar daar heb ik het klokje wel even vooruit gespoeld dus dat telt niet :P

Nee, ik hou het het liefst bij maximaal 2 uur in de lucht, dan kom je nog eens ergens maar zit je niet uren te wachten tot je weer wat mag doen.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 25-11-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:43:
[...]

Laptopje er naast, filmpje d'r bij, of een serie. Even snel naar de wc of wat te eten pakken, maar daarna zit ik d'r wel weer achter hoor. Lang geleden overigens dat ik een vlucht van zolang heb gedaan.

Laatste keer was EHAM > OMDB non-stop in de 737NGX. Dat heeft de hele dag geduurd realtime. Had een zaterdagje niks te doen, 's ochtends rond een uur of 9 opgestegen na het ontbijt, laptopje d'r naast en vlak na het avondeten stond ik in Dubai aan de grond :P

Heb nog eens EHAM > ZBAA gedaan in de PMDG 777-200LR maar daar heb ik het klokje wel even vooruit gespoeld dus dat telt niet :P

Nee, ik hou het het liefst bij maximaal 2 uur in de lucht, dan kom je nog eens ergens maar zit je niet uren te wachten tot je weer wat mag doen.
Same here. Mijn vluchten zijn nooit langer dan anderhalf tot maximaal twee uur. Meestal korter. Zelfs met de Airbus ben ik meestal niet langer dan een (dik) uur onderweg. GA vaak een half uur. Daar kies ik voor omdat ik NOOIT hele tijden weg zou gaan van mijn computer tijdens een vlucht. Dat verknalt totaal de 'immersion'. Ik snap ook totaal niet wat daar de lol van is. Doe dan gewoon korte vluchten. Een vlucht van 10 uur maken maar ondertussen 8 uur wat anders doen... nee. Dat is dan ook niet 1 vlucht: dat zijn twee totaal losgekoppelde sessies van elk een half vluchtje. Zonde van de stroom.

Maaaaaaarrrrrrr als iemand dat echt leuk vind, dan moet 'ie dat natuurlijk vooral doen! Dat is juist het leuke van flightsims: je kan er alle kanten mee op (no pun intended). ;)

Trouwens, ik verlaat ook NOOIT de cockpit tijdens een vlucht. Ergens boven mijn vliegtuig in de lucht gaan hangen tijdens een vlucht vind ik nog idioter dan een tijdje weggaan (want bij weggaan kan je nog denken dat je ff in het vliegtuig rondloop... als je tenminste een airliner vliegt ;) ).. Zo zie je maar, ieder heeft zijn gekkigheden en voorkeuren. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2016 10:27 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste